Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A járdán nyitott magának új sávot

2010.09.15. 15:29 :: SilentSound

A tahó, mindenki más semmibe vevő viselkedés egyik jellemző formája a járdán közlekedés. Mármint autóval. Iridium nem az első, de még csak nem is a második, aki ilyenről számolt be nektek a blogon keresztül.

A rövidke történet még augusztusban játszódott, amikor szokásos nyári látogatásunkra érkeztünk szüleinkhez, Esztergomba. Egyik hétköznap délelőtt valamit el kellett intéznünk, így autóba ültünk s elindultunk a belváros felé. A Madách utca felől érkeztünk, viszonylag nagy forgalomban. A jobbra, Visegrád felé vezető, valamint a balra, a belváros felé kanyarodó sávok is hamar megteltek autókkal, mi pont a piros lámpára értünk oda, talán a második helyen a bal oldali sávban.


Kékkel a rendben közlekedő, pirossal az egyenlőbb autóst ábrázoltam

A lámpa elég hosszú, így kicsit tekergettem a rádiót, meg bámultam körbe. Ekkor vettem észre egy helyi menő arcot -az a tarkón napszemüveget viselő fajta- egy kb. 15 éves, valamelyest tuningolt Honda Civic-kel(?).

A verda persze teliben a járdán állt egy kávézó előtt, a srác a pultos lánytól köszönt el éppen. Beszállt a kocsiba, bekapcsolta diszkrét hangerővel a popzenét, gyújtást adott, majd padlógázzal végigment a járdán, le a zebrára, végül nagyívben, akkorra már csikorgó gumikkal a belváros irányába porzott el.

Láttam már pár meghökkentő dolgot én is, de olyan vezetővel, aki konkrétan még az utat se használja ekkora távon, még eddig nem. A legfurább és egyben legjobb az az, hogy se a járdán, se az úton nem talált el senkit és semmit, mintha csak egy film játszódott volna le előttünk. A címe lehetne "Egy magyar autós 2010"?

189 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes kresz járda

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.15. 15:36:53

Ez egy biciglis volt, csak beült az autóba, és azt csinálta azzal is, amit szokott...

Deluxe Rebirthedborned 2010.09.15. 15:40:17

Tipikus jellegtelen alsókategóriás fossal rendelkező (passat, oktávia) kisfarkú panelproli volt.

Mivel az eset nem Bp-n történt, és mindenki tudja, hogy ami nem Bp, az gumicsizmás parasztfalva, ezért az illető is proliparaszt volt.

bgd75 2010.09.15. 15:42:46

Szegényt a szülei biztos elfelejtették megnevelni!

Marcellusca 2010.09.15. 15:49:24

@kolbászoszsömle: LOL!

A hét kommentje!
Jár a hangszóró. :DDDD

Mókusélet 2010.09.15. 15:50:15

A Dózsa György út melletti (Thököly irányából a Hungária felé) viszonylag széles járdán ez mindennapos. Ott még biciklis út is van, sok gyalog és troli megálló is. A fentebb említett típust ez nem zavarja. A múltkor az egyik nem jobbra akart onnan menni a Sport vagy milyen szálló felé, hanem egyenesen tovább, ezért behajtott a troli megállóba az emberek közé, majd onnan akart besorolni.2-3 autós nem engedte erre ez a kis köcsög gáz,kuplung kicsit felenged ugráltatta az autóját,hátha megijed valaki.
Szánalmasak!

Marcellusca 2010.09.15. 15:51:39

@Deluxe Rebirthedborned: Mivamivamiva? :)))

Honda Civic, vaze! :D

cork77 2010.09.15. 15:52:31

Így mutatta meg a befűzendő pultoskiscsajnak hogy ő attól még nagyon menő csávó hazai környezetben, mert mindig csak egy lájtkólára ugrik be hozzá!

Deluxe Rebirthedborned 2010.09.15. 15:55:14

@Marcellusca: ne höröggyé falusi panellakó :D

Ronda Kivik, Szkoda Pásszát, egykutya :D

Marcellusca 2010.09.15. 15:57:00

Szombaton este hasonló szitut láttam.

Araszolunk a Mátyás Pince előtt, két sávban, hogy lejuthassunk a rakpartra. Én a külsőben.
Eccer csak hallom, hogy nagy motorzúgás van a jobb oldalunkon.
Hát, egy ezüst (nem, nem, kivételesen nem fekete) Merci, jobb kerekkel fel a padkára, akarom mondani a járdára, és ott, valamint a buszmegállóban végig rongyol a sor elejére.

Csak tunnám, melyik balf@sz engedte be! :)))
Mer' mire mi odaértünk, már nem volt sehol.

.lll. 2010.09.15. 16:15:12

a posztoló ezen mit csodálkozik?
látszik,hogy még nem járt a Bach csomópontba,ott mit művelnek a BMX 5-ök!

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.15. 16:15:49

@Marcellusca: Mindig van olyan balfasz, aki beengedi őket:(

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.15. 16:15:53

@lófő: a Bach csomópont merrefele van?

anamaya 2010.09.15. 16:18:13

Sajnos Ez Bp-n a Dózsa György úton, főleg a Kassák és Tüzér utcai szakaszon mindennapos, de legalábbis megszokott, mert már vagy négyszer láttam ilyet 12 és 14 között munkanapokon.

Autószerető 2010.09.15. 16:22:06

Bach csomópontot nem ismerek. :)

BAH csomópontot viszont igen, ami Budapesten a Budaörsi út - Alkotás út és Hegyalja út találkozásánál található.

Kalányos Márió 2010.09.15. 16:23:44

Biztos Kukori haverja vót az eszetergomi járdánMENŐ! :)

Silent Bob 2010.09.15. 16:25:50

Na, ezt elmentem a kedvencekbe a hozzászólásokkal együtt és belinkelem minden bringás posthoz, ahol azzal jöttök, hogy az autók nem járnak a járdán. :D

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.15. 16:26:41

@Silent Bob: Egyenlőre szerencsére ritkábban fordul elő, mint bicajossal.

Kalányos Márió 2010.09.15. 16:27:54

@cork77: Mi bajod a lájtkólával? Én is mindig azt iszom, és a kalóriaspórolásból eszem egy kis csokit. :)

Silent Bob 2010.09.15. 16:28:27

Egyelőre. "N" nélkül. :)

Kalányos Márió 2010.09.15. 16:31:57

@metal: Minden kisgyerek a járdán kezd bringázni, és a legtöbben nem érzik a felnőtté válás konkrét napját, tehát maradnak a járdán, ahogy addig. Megszokott terep...

Silent Bob 2010.09.15. 16:34:25

@sbronzo:
Jaja, meg ott nem ütik el őket. Bár ezek után már sehol nincs biztonságban az ember. :D

Kalányos Márió 2010.09.15. 16:36:49

@Silent Bob: Mondjuk én is szoktam járdán bringázni, ha arra felé vezet az utam. Az én elvem szerint lehet bármit, csak ésszel kell csinálni.

Silent Bob 2010.09.15. 16:42:19

@sbronzo: Én nem szoktam, de megértem azokat akik paráznak az úton. Node ne csináljunk ebből bringás posztot, csak egy kaján megjegyzést akartam ideszúrni. :)

Kalányos Márió 2010.09.15. 16:46:07

@Silent Bob: Oké akkor maradjunk az eredti témánál! Majdnem minden autós faszkalap, aki a járdán közlekedik. Főleg, ha sportosan száguldozik! Viszont kivétel, ha nekünk hozza a péksüteményt a bótba. Vagy ez egy új posztra érdemes? :)

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.15. 16:53:29

Mert ide tartunk.:

www.youtube.com/watch?v=T4ZI7i88k1k

De ott a megoldás is% Nekem az 5:25-nél lévő tetszik a legjobban. Bár a karatés se rossz...

RobiRobi002 2010.09.15. 17:08:56

@kolbászoszsömle: Mekkora ! Teljesen egyetértek :D

Reggie 2010.09.15. 17:10:29

@sbronzo: a sutit hajnalban viszik. aki akkor a jardan autozik csak habitusbol teszi, mert az utak tok uresek.

Marcellusca 2010.09.15. 17:10:31

@sbronzo:
@Silent Bob:

Émmeg nem szokok/tudok a járdán bringázni.
Nincs rajta pedál. :DDDD

záporjózsi 2010.09.15. 17:16:18

"A tahó, mindenki más semmibe vevő viselkedés egyik jellemző formája a járdán közlekedés."
Mármint autóval. ;)

''autónepper.'' 2010.09.15. 19:18:55

@Deluxe Rebirthedborned: hála istenek nekem már nincs meg a passat....:D mert megint én lennék a csúnya fekete bárány...:D

''autónepper.'' 2010.09.15. 19:38:43

Ma bementem kocsival szervizbe... azt mondja nekem a csavó aki át vette a kocsit hogy lőfegyvert esetleg a hozzá tartozó dolgokat ne hadjam a kocsiba... mit hitt hogy fegyver arzenál van a kocsiba vagy mi ?:D

.lll. 2010.09.15. 19:41:36

@Autószerető:

jó hogy valaki végre megmondta/azt hittem,hogy a ch a svájci frank/

cork77 2010.09.15. 19:48:21

@sbronzo: semmi bajom a lájtkólával. De a legjobb ha pizzához isszák.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 20:04:20

Ismerem a srácot, övé a kávézó. Onnan, ha felparkoltál a járdára (áru hurcolászás), csak arrafelé -tehát előre- tudsz lejönni, mert a lámpa miatt esély sincs visszatolatnod a terasz előtti lejárócskához, hogy bárki is beengedjen, legalábbis napközben, mivel a feljebbi Y elágazásig szokott állni a sor.

Ettől még lehetett volna persze ésszel csinálnia, legalább ne a városközpont felé vágott volna be, hanem szépen lassan a Bazilika irányába.

[mike] 2010.09.15. 20:05:49

@Deluxe Rebirthedborned: kivéve, ha typeR-rel volt, mert akkor szabad... :)
Amúgy erre mit lehet mondani? Semmit. Esetleg közölni a szülőkkel, hogy a kisfiú mit művel az utakon és reménykedni, hogy úgy tarkón csapja az apuka, hogy 3 napig nyelni sem tud. Persze ennek az esélye 0.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.09.15. 20:06:30

@RosszQtya: rossz felé csörtetsz kutyuli :) egy poszttal arrébb

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.15. 20:06:45

jah nem ide, hanem a másikra...
csak összekevertem :)

ma meg a hegyalja-avas sarkán állok a lámpánál... mögöttem kb 5-6 autó sávonként, előttem míg a szem ellát senki!

persze az agysebész motorosok (NEM ROBOGÓSOK!) 60-70el végig a járdán majd le és tűz tovább, az utolsót majdnem elcsaptam kanyarodás közben!

biztos körberöhögtem volna, ha taknyol...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 20:08:56

@cork77: Tőlem már rendelt egy súly problémákkal küzdő hölgyemény (miss Röfi) egy "lájtkólát" , amivel le tudta kísérni a somlóit :) Az a vicc, hogy ez komoly.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.15. 20:11:18

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.09.15. 20:06:30
hiába mikr van nyitva vagy 20 oldal :))

1kutya 2010.09.15. 20:14:14

ad.1. 15 évesen nem lehet jogsija!
ad.2. az nem popzene, hanem tuc-tuc.
ad.3. szerintem a gyerek szimplán a járdán született és nem is tud máshol élni.

több kérdésem nincs, kérem kaccsojja ki!

1kutya 2010.09.15. 20:16:39

jabocs van!

az a szürke ml mercis, aki ma délután fél 2-kor szimplán megállt debrecenben a piac-szentanna sarkán a kanyarodósáv közepén telefonálni, az szarjon farfekvéses sünt! naponta tizet, míg él!

köszönöm!

LewisFM 2010.09.15. 20:20:25

Egyáltalán minek ment fel a járdára? Maradt ot 120 cm a gyalognak? Nem hinném. Az ismert / problémás helyekre akadályokat kéne elhelyezni, pl. pollert, s a probléma megoldva.

Reggie 2010.09.15. 20:25:28

@''autónepper.'': en eddig csak ures tarat felejtettem bent, de nem tunt fel senkinek asszem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 20:27:05

@LewisFM: Speciel ott (a mellékelt illusztráción nem látszik) van mellette vagy 2-3 méter pluszban, bárki elfér bármivel. A terasz után kiszélesedik a járda egészen a sarokig.

jelentéktelen alak 2010.09.15. 20:28:23

@zebraakcio:

Tetszik a videó. :-D

jó volna Magyarországon is valami hasonló az állósávon előre tolakodókkal, vagy a kanyarodó sávban előzőekkel.

Persze még jobb volna, ha rendőrség találna módot arra, hogy megszűnjenek az ilyen jelenségek...

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.09.15. 20:28:47

@RosszQtya:
Ezekkel mi a baj?
A zebra után közvetlenül meg lehet állni, igaz nem másodiknak, a másik kép a busz végállomása, a harmadikon meg áll a busz. Valószínűleg mert előtte is álltak. Innen nem látható, hogy miért?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.15. 20:29:14

@KuKori:

1. Fel szabad állni a járdára?

2. Indexet kiteszi és türelemmel vár. Ha fel tudott menni, akkor le is tud jönni.

Anno sofőr koromban én is mentem a járdán, mert nem akartam, hogy szegény gépmesterek 70 métert cipeljék a 600 kg-nyi papirt.
De kb 1 km/h sebességgel tolattam és mögöttem ment valaki, nehogy gond legyen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.15. 20:39:02

@zebraakcio:
Látom oroszoknál még van rend
Helyes.
Foglaljuk vissza a járdát a gyalogosoktol!

Tömeg a légelenállásal és a fékúttal összefüg vagy nem?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 20:41:55

@zebraakcio: Ezért írtam, hogy azért csinálhatta volna ésszel is.

1. Nem szabad :)

2. Akkor majd' estig ottmarad :) Előre egyszerűbb lejönni (amúgy rohadt magas a padka), de ahol felment, ott meg tolatva kell megpróbálni kiharcolni egy autóstól a jóindulatot, hogy beengedje maga elé. Na, ilyenből nincs túl sok arrafelé (sem) :)

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.15. 20:42:08

@horex:

Nem. A tömeg a térrel és az idővel van összefüggésben.

Ha jó az idő, nagy a tömeg a téren.

"Vissza" semmiképp nem foglalhatod, mert mindig a gyalogosoké volt. Most következik majd az a szakasz, amikor a gyalogosok foglalják vissza a járdát az ott parkoló autóktól. Csak figyelj!

''autónepper.'' 2010.09.15. 20:44:10

@Reggie: :D:D:D:D azért vicces helyzet volt:D

jelentéktelen alak 2010.09.15. 20:47:04

@''autónepper.'':

Kitől vetted a kocsit? Lehet, hogy ö is oda hordta?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 20:49:00

@zebraakcio: A szöges deszkás cucc laza :D Csak nagy az esélye egy szájba csapásnak (jó esetben, arrafelé ugye...).

kijafaxom 2010.09.15. 20:49:48

Kiborgálom a kálta-vélte ripándékmányt.
(hülyeséget írni én is tudok)
Amúgy hallottam amikor a dögös pultoslány orálszexet igért a Civices srácnak ha épségben végrehajtja a kamikaze manővert.
Azóta már kétszer is kávéztam ott a járdán parkolva de semmi! :p))

''autónepper.'' 2010.09.15. 20:51:27

@jelentéktelen alak: nem nem oda hordta az előző tulaj csak volt valami apró hiba üzenete a kocsinak és bevittem és akkor modnta a pali hogy lő fegyvert ha van vegyem ki... annyira gengszternek néz vagy mi?:O:D:D:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 20:53:48

@''autónepper.'': Küggyé' képet magadról, majd én jól megmondom! :)

jelentéktelen alak 2010.09.15. 20:54:35

@''autónepper.'':
Azt hittem, ismerős a srácnak a kocsi és már talált benne ilyesmit... :-)

''autónepper.'' 2010.09.15. 20:55:43

@KuKori: majd csinálok facebookot mert többen kérték azt belinkelem adatlapomat jó ?

@jelentéktelen alak: nem hiszem hogy azért mondta de lehet ám hogy mindenkitől meg kérdezik ez valami szabály...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 21:05:17

@''autónepper.'': Azért szerintem ne linkeld ide, elég lesz privátban azoknak, akiknek gondolod :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.09.15. 21:08:01

@zebraakcio:
Ó, hát hol vagyunk még ettől? Úgy látszik, hogy már az oroszoktól is lemaradtunk. De majd behozzuk :)

''autónepper.'' 2010.09.15. 21:12:51

@KuKori: jójó... mondjuk nincs mit szégyelnem de ha lesz meg tudod:)

ám nem értem most mért lett ebből poszt srác végig ment járdán nagy dolog te még sosem által a járdán?

egyittlakó (törölt) 2010.09.15. 21:14:08

@zebraakcio: Látom, itt is megjelentél. Még te mondod rám, hogy bloghuszár vagyok? A szélfuvallat segítsen arccal a lágy, meleg, puha tehénszarba.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.15. 21:24:05

@egyittlakó:

Ebben a stilusban hadd idézzem Dugót, a tiszafüredi kőműves barátomat:

Nőjjön gitár a mellyedbe (sic!) a rák meg pengesse...

min 2010.09.15. 21:39:27

@Marcellusca: dobjál rá egy párat és úgy próbáld..:-D

Shopping 2010.09.15. 21:43:10

Ahogy már írták, egy biciklis lehetett, mert azok mennek járdán, úton, mindenhol.
Még akkor is ha tiltó tábla van!!!

"Ez egy biciKlis volt, csak beült az autóba, és azt csinálta azzal is, amit szokott..."

min 2010.09.15. 21:44:50

@KuKori: létezik egy olyan csodás találmány, hogy kézikocsi. Parkoljon le a parasztja szabályosan ahol lehet és tolja be a cuccot.

min 2010.09.15. 21:46:02

@Shopping: már lerágták ezt a csontot valami mással próbálkozz mert ez így elég gyenge.

Forest (törölt) 2010.09.15. 22:16:08

@min: pedig ez minden kétséget kizáróan kerékpáros volt, vagy egy olyan autós, aki már régóta vágyott arra, hogy kipróbálja milyen érzés szabályok és törvények felett álló kerékpárosként viselkedni.
Én már nem is csodálkozom ilyesmin, inkább az lep meg, ha egy kerékpáros véletlenül (mert szándékosan kizárt) szabályosan közlekedik. (Tisztelet a kivételnek, ha egyáltalán létezik olyan)

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.15. 22:59:07

Én füves parkon átgázolóval is már találkoztam. :*(

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.15. 23:02:04

Stirlitz mit szólna ehhez a poszthoz?

Jóvanna, megyek már!

M. Péter 2010.09.15. 23:03:00

@Forest: Ha egy teljesen szabalyosan kozlekedo autost latszt, azt is ird meg.

''autónepper.'' 2010.09.15. 23:27:44

@ügyfélszolgálatos: ez most hogy jött ide hogy bunkó vagyok ?:O vagy ezt most mért kaptam ?:D

Zssssss 2010.09.15. 23:32:29

A sztori sajnos nem meglepő, de a film cím vacak.

Spikk 2010.09.15. 23:35:30

@1kutya: Őőőőő..... :D
Hadd idézzek pár szót a posztból, mert látom, súlyos problémák vannak értő olvasás terén...
"...15 éves, valamelyest tuningolt Honda Civic..."
Na, akkor most kinek nem lehet szerinted 15 évesen jogosítványa? A kocsinak, mert túl fiatal, igaz?
Nem is tudom, hogy most sírjak, vagy nevessek...

algi 2010.09.15. 23:38:58

Hú, de meglepő!

s.o.v.i.e.t. 2010.09.15. 23:40:05

@Autószerető: belevette a Csörsz utcát is. innen a Bach. vagy B csomópontja A-val és H-val. :))

s.o.v.i.e.t. 2010.09.15. 23:44:31

vagyis a faszt! B, A csomópontja H-val. BAcH

admin@szopoalarc.hu · http://szopoalarc.blog.hu 2010.09.15. 23:48:19

"Araszolunk a Mátyás Pince előtt, két sávban, hogy lejuthassunk a rakpartra. Én a külsőben.
Eccer csak hallom, hogy nagy motorzúgás van a jobb oldalunkon."

Ott melyik a 'külső' sáv? :) Ott általában araszolás észak felé van... A baloldaliban voltál?

Wattyler 2010.09.16. 01:39:55

@Deluxe Rebirthedborned: Inkább Pestre kéne az a gumicsizma, mert a proli pestiek a járdára szarnak, hugyoznak, majd egy kapualjjal távolabb már zavarja őket a bűz gyroszabálás közben, mert hömpölyög a matéria a járda közepén ahova csak ott nem állnak fel kocsival, ahol akadály van a szélén, mellesleg a villamossínekre és buszsávokba parkolás is "pösti" szokás. Balatoni városban élek, a szezonkezdetet az jelzi, mikor a furkók "elindulnak a fényre" ld.:m7-esen tömegbaleset, mert zseni nagyvárosi úr megmutatja a parasztnak cikcakkban is lehet 180-nal előzni + középszar autókkal pirostól pirosig érdemes emberkedni egy jót...

BKV reszelő 2010.09.16. 07:14:09

@KuKori: Kár a parasztot festeni, az paraszt marad és ez látszik, amint megmozdul. Soha nem lesz belőle úriember, sem más normális dolog.

BKV reszelő 2010.09.16. 07:17:04

@''autónepper.'': Úgy jött ide, hogy nem maradtál csendben.

georg 48 2010.09.16. 08:19:35

A legnagyobb szemétség az, hogy állítom, az esztergomi rendőrök nagyon jól tudják, kiről van szó!!!!!
Csak biztos apuci valami vállalkozó, aki jattol az önkormányzatnak. Meg egyébként sem tudják tettenérni.

bakaruhában 2010.09.16. 08:22:32

A motorosok felénk ezt rendszeresen csinálják. Mondhatni minden nap. Az ellenőrzés teljes hiánya az ok. Ha valakinek nincs esélye ilyenen megbukni, mert rendőr az biztos nincs a közterületen, akkor néhányan elkezdik, azután jönnek a követőik.

Paul Ignotus 2010.09.16. 08:28:41

@''autónepper.'':

Biztosan olvassa az ide írt kommentjeidet. Ettől kezdve bármit gondolhat rólad...

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.09.16. 08:30:12

Nyáron Moszkvában jártam, és örömmel konstatáltam, hogy a hajdani Nagy Testvér a közlekedési kultúra terén is elő- és példaképül szolgál a Magyar Hon számára. Természetesen minden nagyobb, gyorsabb, szemtelenebb, mint ahogy tankból és szocialista bevásárlóközpontból is nagyobb jutott a szovjeteknek.

Leszerelt rendszámú luxusautó tömegével, zebrán a gyalogos esélytelen a megállás szándékának halvány jele nélkül feléje robogó autókkal szemben. És igen, a járdán közlekedés is szép orosz szokás, nem is tudom, miért olyan ritka ez még nálunk...

bakaruhában 2010.09.16. 08:30:24

@''autónepper.'': Úriembernek eszébe sem jut. A parasztnak meg tilos.

bodonmaria 2010.09.16. 08:40:10

Ez Kijevben teljesen normális.
Ott mindenki, mindenhol felhajt a járdára, ha elege lesz a dugóból.

bodonmaria 2010.09.16. 08:41:52

@zombizan: Igen, igen...... ismerem.
Mindenhol parkolnak ott is az autók. És az az érdekes az egészben, hogy nem szidják egymás hozzátartozóit. Megszokott. Jön a gyalogos és kikerüli.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.16. 09:00:41

@Izmir:

Ezek szerint nem nézted meg a videót, amit feljebb linkeltem.

De ha te az oroszokat tekinted példaképnek, akkor nem nagyon van miről beszélni.

@Wattyler:

Az év kommentje cimre javaslom. :)))

Mzee1000 2010.09.16. 09:08:07

@KuKori: sajnos ez az a típus aki ha rossz kedvében van még a gyalogost is ledudálna a járdáról.

VaTi 2010.09.16. 09:11:49

Gyalogoltam az Angyalföldi úton, mikor egy kisebb kereszteződéshez (talán Huba utca) érve majdnem elgázoltak. De még a járdán! Ugyanis ott érkezett keresztben az autó! Megdermedtem az ijjedtségtől, ő meg lefékez 5 centire a lábaamtól. Bámulok: az autóban ül egy apáca (!) és megfenyeget az ujjával. Hogy én mit közlekedek ki őelé a járdán...

atompyka 2010.09.16. 09:12:13

Nem értem a problémátokat. A járda is az út része, nem? A zebra ráadásul az úttesté is... :-))))
Amúgy kereszteztem már én is kerékpárúton-zebrán a Hungáriát a Salgótarjáninál, mert 2×3 sávon állták el a kereszteződést. Egy teljes lámpaváltást volt türelmem kivárni, a következő zöldnél balraszájd a kerékpárútra, utána a zebrán (érdekes módon azt szabadon hagyták) keresztben át a Hungárián majd vissza a helyemre az Asztalos felé.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.16. 09:29:29

@VaTi: az nem apáca volt, hanem egy apácának öltözött "táncoslány". már rég elkezdődött a legénybúcsú és késésben volt...

Polemius 2010.09.16. 09:31:11

Voltaképp a kerékpárosok nagy része szerint ez teljesen normális, sőt szabályos.
Rendszeresen érvelnek például azzal, hogy a kreszben nincs szó szerint, hogy ők nem kerekezhetnek a zebrán. Nos, ezt így szó szerint autók számára sem tiltják. :)

min 2010.09.16. 10:08:40

@Forest: Hát én nem tudom most már, hogy hol élek bár a környezet erősen Budapestre emlékeztet és én mindig megállok ahol kell én átengedem bringával is a gyalogot a zebrán míg a mögöttem jövő autós átmenne rajta és ugyanígy tesznek a környezetemben kerékpározók.
A hétvégi rendezvények kapcsán sokat bolyongtam bringával a városban és semmi negatív dolog nem történt az autósok részéről. Szerencsére a hőzöngök elkerülték a belvárost és a környékét így csak a normálisabbja autózott ott. Akit bringával láttam az mind megállt a lámpáknál- nem mentek járdán stb...
Úgyhogy ez a minden kerékpáros fasz ez kb. annyira állja meg a helyét mintha azt állítanánk, hogy minden autós köcsög.
Mellesleg a kresz engedi a járdán bringázást 15km/h-val amit nem is lehet nagyon túllépni Bp. járdáin.

Hiperlajhár 2010.09.16. 10:09:24

Teljesen el vagytok tévedve...
A Honda Civicnek,a Mercinek és a Béemvének is van Járda-verziója. Nincs annyira leültetve, félúton van a hobbi-terepjáró és a drift-street-car között. Természetes dolog, hogy a járdán használják. Ezek a járművek direkt a magyar piacra készülnek, a hátuljukon van a Pre-Euro Matrica...

georg 48 2010.09.16. 10:11:13

Kipattant az isteni szikra!!!!
Egy órán át gondolkoztam. A kiscsaj a hibás. Akinél volt a srác. Mert, ha közölte volna a pasival, hogy ez nálam nem menő lehet, hogy nevelő hatással lett volna rá! De nem, a kis muffosnak még tetszett is. Hát itt van a blöki elásva!!!!!!! Okos voltam?

ex-dr. vuk 2010.09.16. 10:11:41

@min:
Nem, a kresz nem engedi meg a jardan kerekparozast ugy altalaban, csak nehany specialis esetben, es akkor is 10km/h

Ez a nehany spec eset (pontosan 2) a 12 even aluliakra ervenyes a foutvonal melletti jardakon, a masik pedig olyan utakra, ahol az uttest kerekparral nem jarhato (nem szilard burkolatu vagy nincs is uttest)

Felhasználási feltételek Kapcsolat Impresszum (tör 2010.09.16. 10:12:29

velem dettó...:

óbudai auchan mögötti járda/bicikliút... még jó h a szélén mentem...kisköcsög vmi szar tunningautóval ott ment végig...50-60-nal...
(be a parkolóba, majd ott várt...)

Silent Bob 2010.09.16. 10:13:20

@min: Hülyeséget ne terjesszünk. :) 10-zel és csak akkor, ha az úttest alkalmatlan.

min 2010.09.16. 10:21:19

@Silent Bob: Ok! járdás rész visszavonva ám a többi rész stabilan megállja a helyét.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.16. 10:21:31

@zombizan:
Kár volt 90-ben szakitani az oroszokkal
:)

Silent Bob 2010.09.16. 10:37:58

@min: Így van. :) De a támadási felület nem megengedhető. :D

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.09.16. 10:40:57

@sbronzo: Áááá, bringás nem közlekedik a járdán, mert ott az autósok állnak, nem is lehetne tőlük. A járda az autósoké! Meg az út is. Szerintem a lépcsőházak ajtajait ki kellene szélesíteni nekik, sőt, a lépcsőt is rámpára cserélni. Minden lakás elé parkolót, akármelyik emeleten is van. Kedves politikusok: ezzel akár választást is lehet nyerni!

Netuddki. 2010.09.16. 11:09:36

@Deluxe Rebirthedborned: "Mivel az eset nem Bp-n történt, és mindenki tudja, hogy ami nem Bp, az gumicsizmás parasztfalva, ezért az illető is proliparaszt volt."

Butapesti! Vidéken legalább rendes, földművelő parasztok élnek. Nálatok viszont városi parasztok, amilyen te is vagy.

Taxomükke (UK) 2010.09.16. 11:14:32

Kábé ugyanezt csinálta pár hete valaki Pesten a Heim Pál kórháznál.
A rendőrök ott álltak a sorban, szerintetek utána mentek???

Hiperlajhár 2010.09.16. 11:35:18

Valamelyik okos mondja már meg, hogy lehet-é X-szárnyú vadásszal 60-nál gyorsabban menni lakott területen.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.16. 11:37:57

@Hiperlajhár: csak a járdán. zebrán le kell szállni és tolni.

szépjuhászné 2010.09.16. 11:47:28

@KuKori: Miért kéne a járdár parkolni árúszállításhoz? Molnárkocsi! És ne mondja senki, hogy az mennyi meló. Krétán egyszer ebéd közben végignéztük, hogy a sétálóutcában lévő üzlethez a szállító behordja a sörösrekeszeket. Kb. 15x fordult, de eszébe se jutott behajtani. A másik jó megoldás, amit ott még láttam, a tricikli. Sok nem fér rá, de azzal sétálóutcába is be lehet menni.

üveges · http://holtankoljak.blog.hu/ 2010.09.16. 12:33:40

Prevenció: Figyelj, ha jön a barom arc, és előzd meg a balesetet.

cso zsi 2010.09.16. 12:40:42

@Hiperlajhár: Az úttestet használod, vagy minimum 100-150 méter magasságban?

@szépjuhászné: Majd ha kegyed pakol, és a molnárkocsit le bírja emelni a méteres magasságban lévő platóról, akkor lehet vezényelni. Emelőhátfal nincs minden tgk-n, és külön vizsgát igényel.

@Felhasználási feltételek Kapcsolat Impresszum:
Ha régebb óta olvasgatnál itt is, és a Kerékagyon is, nem lennél rajta fennakadva. A biciGlis (igen így!!!) az nem azonos a kerékpározni tudó, és a szabályokat alkalmazó biciklisel.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.09.16. 12:49:48

Nem ott nyitott magának új sávot. A beszámolód alapján: ott parkolt, találkozott a kis kurvájával vagy akit fel akar szedni, vagy csak kiszállítja a kaját. tök mind1. aztán ismerve a környéket, gondolom nem akart besorolni 10 p-ig azért, hogy aztán elkanyarodjon.. ettől függetlenül egy köcsög. :) de ez Magyarország. Itt az emberek avart égetnek bazmeg, mert nem elég nekik a büdös levegő, legyen még annál is elviselhetetlenebb a füst!!

Alikam 2010.09.16. 13:05:33

@Tibi bácsi: hát én láttam már olyat, hogy "balra kaynarodni tilos"-nál Pesten, a Fehérvári úton megfordult az ürge és bizony a mellékutcában éppen lámpára váró rendőr bekapcsolta a villogót és ment is a jóember után.

Mondjuk hozzá kell tenni, hogy a büdös paraszt egy villamos előtt fordult meg, szóval lehet, hogy így jobban ugranak rá, de ettől függetlenül én 10 percre rá kanyarodtam ki a fehérvárira és akkor még nagyban szopatták a gyereket.

Alikam 2010.09.16. 13:10:10

@KuKori: övő a kávézó? Jó, akkor megy is neki a munkaügyi felügyelőség + APEH + ÁNTSZ.

Mi is a kávézó neve? Megírja valaki?

titan 2010.09.16. 14:01:03

@cso zsi: azért a 2. pontra megjegyezném, hogy ez esetben nem egy emelőhátfal nélkül tgk-ról volt szó, sőt még csak nem is tgk-ról...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.16. 14:34:09

@sbronzo: Én is próbáltam a járdán biciklizni, de nem tudtam, nincs rajta pedál. Azóta ha biciklizi támad kedved, felülök inkább a biciklimre. De olyan ritkán van, inkább a nagyobb kétkerekűvel megyek.

blogsámán 2010.09.16. 14:39:53

@Polemius: Szép is lenne, ha tiltanák, mert akkor minden zebránál ugratni kellene a zebrát kersztező valamennyi járműnek.

min 2010.09.16. 14:41:24

@Hiperlajhár: Miért ne lehetne de vigyázz mert ha elkap a birodalmi tie akkor neked kampó:-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.16. 14:55:35

@Polemius: Igazából áttekerhetnek a zebrán, de a zebrán csak a GYALOGOSNAK van elsőbbsége. A kerékpáros pedig úgy válik azzá, ha leszáll, és tolja. :-D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.16. 15:04:39

@newtehen: nem tekerhet át a zebrán. tilos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.16. 15:10:05

@xaba99: Úgy konkrétan most nem találom, hogy melyik paragrafus tiltja, de Neked elhiszem, és amúgy szerintem is veszélyes.

Perillustris 2010.09.16. 15:16:11

Egy világ dőlt össze bennem. Autóval? Járdán? Jogsival? Rendszámmal? :P

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.16. 15:20:35

@newtehen: úgy konkrétan az 54-es paragrafus elég részletese szabályozza hogy kerékpárral hol és hogyan szabad és kell közlekedni.

a zebra pedig kijelölt gyalogos átkelőhely szép nevén.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.16. 15:36:15

@newtehen:
54. §
(4) Kerékpárral
b)
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.16. 15:39:15

@horex: Akkor ezek szerint a zebrán simán elcsaphatom a biciklist, mivel a kölcsönösség elve alapján számíthatok rá, hogy megáll, és leszáll. :-D

Perillustris 2010.09.16. 15:43:18

@horex: Esetleg idézd a teljes szöveget:

(4) Kerékpárral

a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni

nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.16. 15:47:00

@Perillustris:
Mér idézném?
A témához tartozót idéztem
Idézzd ide az egész kreszt, kb annyira vonatkozik a támához

Perillustris 2010.09.16. 15:56:25

@horex: GYK: "a) lakott területen kívül", valamint "b) kerékpárútról..."

Idézek neked én is a KRESZ-ből:

"járművet vontatni tilos"

"Tilos megállni"

Ja, hogy én is csak kiragadtam egy-egy részletet, mint te?

Giraffa 2010.09.16. 16:06:04

@newtehen: lehet, hogy nem szabad. De hol van leírva a KRESZ-ben?
Kerekesszékkel meg babakocsival lehet? Görkorcsolyával is? Háromkerekű gyerekbringával is? Csak pont kétkerekűvel nem? :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.16. 16:37:31

@Giraffa: Ott, hogy kevés kivételtől eltekintve nem is mehet fel a járdára, tehát nem tud átmenni a zebrán sem! Mondjuk az jó kérdés, hogy ott mi van, ahol szabályosan ment a járdára?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.16. 16:38:10

@Giraffa: le van írva a kreszben. kijelölt GYALOGOS átkelőhely. a kerékpár jármű (sajnos).

Perillustris 2010.09.16. 16:45:19

@newtehen: Az én értelmezésem:

Először is, a józan ész is azt diktálja, hogy az átlagos gyalogos sebességet meghaladva ne érkezzen kerékpáros a járdáról a zebrára (hiszen általában még az elsőbbséggel rendelkező gyalogosok sem élhetnek jogaikkal - de ez most nem téma).

Jogi oldalról én abból indulok ki, hogy bizonyos eseteket kivéve a biciklis nem is haladhat a járdán, így a zebrához érkezése eleve szabálytalan, így azt elvileg tiltani sem logikus.

De mi van a minősített esetekkel, azaz a 12 év alatti bringásokkal és azokkal, akik az úttest alkalmatlansága miatt szabályosan tekernek a járdán? Ha előbb logikusan gondolkodtunk, s ragaszkodtunk a jogszabályhoz, akkor tegyük ezt most is: a szabályosan járdán tekerőknek semmi nem tiltja a zebrán áttekerést, természetesen elsőbbségadási kötelezettséggel.

Persze nem vagyok álszent. Az esetek többségében az első történik, így bár a zebrán áthajtás ex lex nincs szabályozva, mégsem valósulhatna meg.

Reggie 2010.09.16. 17:58:23

@Perillustris: 12 even aluli is csak a foutvonal menten hasznalhatja a jardat. Tehat ha nincs kint foutvonal tabla, akkor ok sem mehetnek a jardara.

ex-dr. vuk 2010.09.16. 18:08:07

@Perillustris:
Inkabb az meg a kerdes, hogy azoknal a kerekparutaknal, ahol nem voltak hajlandok kiskockakkal atvezetni, hanem kitettek egy kerekpaut vege tablat, ott mi van. A kerekparos szabalyosan erkezett a zebrahoz (a kerekparuton).
(A megoldas kezenfekvo: ilyen infrastrukturanak nem szabadna letezni, megis kellemetlenul sok van az orszagban)

ex-dr. vuk 2010.09.16. 18:09:00

@Reggie: pontosan. mondta valaki az ellenkezojet?

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.16. 18:37:28

@vuk_: És még hány olyan infrastruktúra van Mo.-n, aminek nem szabadna létezni!

2010.09.16. 19:53:04

@zebraakcio: Állati! A karatés tényleg jó! Hogy iszkol vissza az autós, amikor rájön, hogy beszophat! :-)
Mondjuk a szöges deszkást hiányoltam volna, ha nincs, bár a terepjáróknál érdekesebb lett volna.

2010.09.16. 20:19:51

@Polemius: Hacsak ez nem:

"(6) Járda, járdasziget, gyalogút, gyalog- és kerékpárút, kerékpárút, nyitott kerékpársáv és kerékpársáv mellett tilos úgy haladni, hogy a jármű szerkezeti eleme vagy rakománya ezek fölé nyúljék."

Tekintve, hogy ha rajta megy, akkor is fölé nyúlik a szerkezeti eleme, ez így szerintem elég tiltásnak. (csak gondolom, nem számoltak azokkal a hülyékkel, akik már eleve rajta akarnak menni, ezért nem így van megfogalmazva) Persze az is csak jelent valamit, hogy az ÚTTEST jobb szélén kell menni az esetek többségében, a járda és a többi gyalogosok részére kijelölt út pedig nem az.

2010.09.16. 20:22:01

@atompyka: De úttestről van szó, nem útról. Ezek szerint figyelnem kell, ha a Salgótarjáni felé közlekedsz.

2010.09.16. 20:26:17

@xaba99: az 54-es paragrafusnak mi köze a zebrán való áttekeréshez?

2010.09.16. 20:27:06

@horex: Na, megint egy okos,aki kivágott egy részt a teljes szövegből!

cso zsi 2010.09.16. 20:56:19

@newtehen: Eccerű a dolog.
A kerékpár: JÁRMŰ. ~30 km/h.
A tolt kerékpárt GYALOGOS tolja. ~2-5 km/h

@Robi, a hód: Az a para a lakotton kívüli (tehát 99%-ban zebramentes) átkelésről szól.
Itt is, a Kerékagyon is van egy-két mókus, aki nem érti a jármű, és a gyalogos közötti különbséget. Paragrafust követel megmagyarázott dologra. Szájbarágás után nem érti, hogy akkor az autós miért mehet át (hosszában az úton) a zebrán, míg a bringás (keresztben járdától-járdáig, amin alapból tilos a bringa, csak van egy-két kivétel) nem mehet rajta.
Mi a kivétel? 12 éves kor alattiság, valamint a közös gyalog/bringa út, ami saját átkelőkkel halad át az úton, és erről a keresztirányú, valamint a kanyarodó járművezetők értesítést kapnak kitáblázás által.
www.norc.hu/pano/dEqr4Pyl/

cso zsi 2010.09.16. 21:07:42

@Reggie: Van egy TILTÁS, miszerint a 12 év alatti nem mehet a főútvonal úttestjére. Ez nem jelenti azt, hogy ő a mellékutcában kötelezően az úton kell, hogy közlekedjen. Mivel gyerek, így nem is tekinthető közlekedési partnernek.

Polemius 2010.09.16. 21:20:14

@newtehen:
"gazából áttekerhetnek a zebrán"

Nem. Nem tekerhetnek át*.
Az más kérdés, hogy mint minden esetben amikor valaki szabálytalanul közlekedik, senkivel szemben nem lehet elsőbbségük.
Épp nemrég volt hír, hogy valahol táblákat helyeztek ki, hogy erre figyelmeztessék a kerékpárosokat.

*Kivétel természetesen, amikor ezt kimondottan engedik, például a gyalogátkelő mellett kijelölt kerékpársáv esetén. Ugyanakkor ilyen esetekben gyakran ki is tesznek a kerékpárosoknak elsőbbségadás kötelező táblát, amit persze jellemzően nem vesznek figyelembe.

Perillustris 2010.09.16. 23:01:59

@Polemius: "amit persze jellemzően nem vesznek figyelembe"

Azért erre hivatkozni jókora pofátlanság.

Perillustris 2010.09.16. 23:04:18

@Reggie: Remélem a 6 éves gyereked (majd) az úttesten teker majd. Mondjuk a Dohány utca tökéletes. Talán észreveszi a trolibuszt.

2010.09.17. 01:11:10

@cso zsi: Ha regisztrált Norc felhasználó lennék, akkor be tudnám linkelni a Gubacsi út Lánymányosi hídhoz eső részét kizoomolva az osztott kerékpárút vége, közös kerékpárút/gyalogút táblát. Ha most onnan van kép az aluljáró után is, akkor láthatod, hogy semmi figyelmeztetés nincs, hogy te onnan jöhetsz, csak egy gyalogos lámpát raktak, nincs sárga vonal sem. Ha zöld a gyalogos lámpa (természetesen az autós piros), akkor miért kellene itt pl. leszállni?

2010.09.17. 01:17:41

@Robi, a hód: Természetesen a későn észlelhető lámpa és az éles kanyar miatt nem lehet száguldozni, max 5-10 között, de mivel nincs kerékpáros felhajtási lehetőség, még azon is érdemes lassítani. Olyan, mintha erről a kerékpáros átkelőről elfelejtkeztek volna, csak akkor nem tudom, hogy a Csepel felől jövő kerékpáros hogy a bánatba kerülne akár a Lágymányosi hídra, akár a Könyves Kálmán körúti kerékpárútra?

2010.09.17. 01:20:01

@cso zsi: Ja, a para nem az átkelésről szól, hanem arról, hogy lakott területen kívül főútvonalon nem lehet kerékpárral balra kanyarodni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.17. 10:09:46

@Perillustris: Most olvastam egy ORFK kiadványt, hogy a balesetek 8%-át kerékpárosok okozzák. (tehát ők a vétkesek, nem az elszenvedőek.)
Mivel nem látom, hogy a városban minden 10-12. jármű kerékpár lenne, ez a forgalomban részt vevők arányára leosztva iszonyúan magas!!!!!
Majd ha ezen sikerül javítani, akkor lehet tovább osztani az autósokat, addig pedig kérem haladjon tovább...

ex-dr. vuk 2010.09.17. 11:01:14

@newtehen: lattal mar olyan kimutatast, hogy kerekparos-autos utkozesnel melyik fel volt a vetkes nagyobb aranyban? Ez szamit.
En olyat lattam, hogy autos-motoros balesetnel az okozo tobb, mint 65%-ban az autos volt (es ennel mar nem szamit, hogy aranyaiban hany motoros van az utakon).

ex-dr. vuk 2010.09.17. 11:10:28

@newtehen:
ja, es mit tippelsz egy olyanra, hogy kerekparos milyen aranyban okozott halalos balesetet? Ez is szamit picit azert nem? Valahogy nem mindegy, hogy koccanast okoz vagy letarol egy buszmegallonyi embert.
Vagy en latom rosszul?

Perillustris 2010.09.17. 12:17:37

@newtehen: Ez persze ordas csúsztatás. Többször megírtam már ezt, sőt, a hazug statisztikát gyártó rendőröknek is jeleztem.

Esetleg akkor igaz, ha kiegészítjük azzal, hogy minden "személyi sérüléssel járó" balesetet. Ugyanis a rengeteg autó-autó ütközés, ahol nincs rendőri helyszínelés, mivel személyi sérülés sincs, és meg tudnak egyezni a felek, nincs benne a fenti számításban. Szóval vegyük szépen bele az összes biztosítási eseményt. Ez éves szinten többtízezres szám, ami kapásból helyre tenné az arányokat.

Míg ha az egyik fél kerékpáros, akkor a kisebb-nagyobb sérülés majdnem mindig garantált, így ezek után mindig van rendőri megjelenés, így a statisztikába is belekerül, hamis képet adva.

Az persze sovány vígasz, hogy az esetek 99%-ában a vétkes kerékpáros húzza a rövidebbet.

Úgyhogy ez most (sem) jött be.

2010.09.17. 12:56:34

@Perillustris: Illetve még azt is hozzá kell tenni, hogy kerékpáros-autós viszonylatú ütközésekkor nagyobb esély van, hogy az autós segítség nélkül távozik, mivel neki nem sok baja lesz. A saját esetemen túl én még egy ilyenről tudok, ahol mentőt is kellett hívni, és nem az okozó hívta (ott sem volt már). Mennyi autós-biciklis baleset lenne, ha minden biciklis komolyan venné a bizalmi elvet?

Perillustris 2010.09.17. 13:00:10

@Robi, a hód: "Mennyi autós-biciklis baleset lenne, ha minden biciklis komolyan venné a bizalmi elvet?"

Erre szándékosan nem tértem ki.

ex-dr. vuk 2010.09.17. 14:23:32

@Robi, a hód: es mennyi gyalogosgazolas lenne...

2010.09.17. 14:25:27

Na igen, főleg zebrán.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.18. 00:45:18

Látom jól elkanyarodtunk kerékpáros irányba, de nem tudom, hol sikerült elterelnetek a témát :)

2010.09.20. 11:50:52

@KuKori: Azt mindig el lehet. :-) Ebben az esetben a "járdázás" volt a közös pont.

@cso zsi: Arra elfelejtettem reagálni, hogy a kerékpárral is lehet 5 km/h-val menni, tehát a ~30km/h az mondjuk +/- 25km/h-ás tűrés jelölésével korrekt csak. :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.20. 13:38:03

@Perillustris: "Ez persze ordas csúsztatás" Nem. Ez sajnos egyszerű tény... Az általad említett számítási mód akkor állná meg a helyét, ha a személyi sérüléssel nem járó kerékpáros baleseteket is beleszámítanánk, amiket sajnos nem is dokumentálnak. Ám akkor itt az ittas vezetés miatt bekövetkezett balesetek nőnének meg a kerékpárosok javára, hiszen beleszámítana az is, ha Jóska bácsi hazafelé a kocsmából a 28"-al beborul az árokba...
Nem áll ez össze sehogy sem, lásd be. .-D

@vuk_: Akkor ezek alapján arányaiban a légi balesetek a legszarabbak, mert az mindig halálos, nem? Tiltsuk be a repülést, menjen mindenki kerékpárral, mi, észlény?

Perillustris 2010.09.20. 15:11:16

@newtehen: Szerintem pedig jól tudod, hogy igazam van, de mindegy. Számolgassuk a kavicsfelverődéseket is ennyi erővel.

Egy a lényeg: a kerékpáros baleseteket nehéz megúszni rendőri helyszínelés nélkül, míg az autó-autó találkozások többségében nem történik intézkedés.

BTW a korrekt statisztika kedvéért be lehetne vezetni, hogy egy bejelentett biztosítási eseménynél a vétkest, aki elismerte a felelősségét, a hatóság automatikusan X ezer forintos bírsággal sújtsa.

Mert ugyebár jelenleg egy ténylegesen kárt okozó szabálysértést vagy bűncselekményt is minden gond nélkül meg lehet úszni kocsival, amennyiben a vétkes elismeri a hibáját, és személyi sérülés sem történik.

Mindjárt máshogyan festene a statisztika, ha ezek szerepelnének benne.

(Kizárólag a többrésztvevős balesetekről beszélünk. Ahogyan a kertjében eldőlő bicajos, úgy a garázsában az ajtaját lezúzó autós sem szerepelne, tehát ezek kioltják egymást.)

Perillustris 2010.09.20. 23:57:42

@newtehen: "2010 első 8 hónapjában Békés megyében történt személyi sérüléssel járó balesetek (416) közül 185-nek volt kerékpáros résztvevője, és közülük 181-en megsérültek."

Na, erről beszélek.

Perillustris 2010.09.22. 22:59:30

@newtehen: S még: www.origo.hu/auto/20090421-trukkoznek-budapest-belvarosaban-a-balesetveszelyes-aruszallitok.html

"Mivel a koccanások nagy részét nem jelentik be annak elszenvedői, a BRFK-nak nincsenek statisztikái arról, mennyi balesetet okoznak ezek a helyzetek."

záporjózsi 2010.09.23. 07:20:13

@Perillustris: Meg kell kérdezni a biztosítókat. Mindig naprakészebb a statisztikájuk, mint a BRFK-nak.

A nyilatkozó boltosok és áruszállítók konkrétan idióták. A mai TV-k már nem olyan nagyok, inkább gáz egy hűtőt vagy egy sütőt vinni. Vannak erre a célra megfelelő rakodóeszközök, el lehet menni a boltba és meg lehet venni. Igen, van ballonos, lépcsőmászós kerékkel is, csak gondolkozni kellene.
A rendőrök meg rászállhatnának a kijelölt rakodók megtisztítására, mert utána az áruszállítókat is végre oda lehetne zavarni.
Az önkormányzatok természetesen csak a pénzt teszik zsebre (fizetésnek hívják), megoldást nem kívánnak keresni.
Mindenki ki lett osztva? ;)

Perillustris 2010.09.23. 21:41:06

@záporjózsi: 400-450 ezres számról beszélünk összesen. Ezzel együtt már bőven helyre kerülnének az arányok.

Villy 2010.10.15. 16:33:51

Itt jelezném, hogy KXE-109 ma délután ugyanezt eljátszotta ugyanabban a kereszteződésben.

Hotyhogy 2011.03.11. 19:11:28

A járdán járművel való szabálytalan hajtás valószínűleg még jobban el fog terjedni a térségben, ha a lakosság nem áll a sarkára és nem tesz az őt védő és szolgáló rendőrségével az ellen eleget.

Ez a jelenség, hogy huligánok riogathatják és botránkoztatják meg a rendes és tisztességes tagjait a nagyközönségnek, megállítani és kiirtani való.

Ha elmulasztja a nép a helyes cselekvést, akkor a fejére fog nőni egy anarchista, kalibán csőcselék, az a futurisztikus filmekből is ismert, föld alá bújt, elállatiasodott fajta.

S már most onnan a föld alól jöhetnek békés napjainkba ezek a jampecek, ezek a nyehók, akik tért ragadnak megfélemlítő aggresszíven úgy, hogy elveszik a járdáinkat mocskos szar tragacsaikkal.

Zajukkal, bűzükkel és sebességükkel kárt tesznek, és az ilyenek mind a rend és béke és szépség ellenségei. Büntetés kell nekik, nevelés és oktatás, egy szelídebbé változtatni érdemes társadalomban.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása