Gyalogosvédelemből jól vizsgázott az az autó, amivel Mártont elgázolták a minap, legalábbis remélem, hogy azóta sem került kórházba vagy fekete zsákba valami lappangó belső vérzés okán. Ti mit csináltatok volna az ő helyében? Lett volna értelme rendőrt vagy mentőt hívni? Azt meg külön kiemelném, hogy ennyire nem kell véresen komolyan venni, amit itt jobb oldalon fent a sárga csekkre írtam!
Magamról annyit, hogy húszas éveim elején járok, van jogosítványom, vezetek is egy 4-5 éve. Nem állítom, hogy hűde bitang nagy tapasztalatom van, de azért annyi van, hogy legyen rálátásom mind a két "oldalra" (autósok, gyalogosok). Szeptember 7-én hazafelé sétáltam a Dózsa György úton a Thököly út irányába. Már sötét volt (kb este 8 óra), szakadt az eső. A helyszín a Városligeti fasor, Dózsa György út kereszteződése.
Ha jól vettem ki a levélből, erről a zebráról lehet szóÁllok a zebránál, piros a lámpa nekem, hozzám legközelebb eső sáv a Lövölde tér felé egyirányú a 2 távolabbin a Dózsa felé lehet menni. Két zebra van egymás után, egyszerre szokott zöld lenni.
Amikor zöldre vált a lámpa, lendületesen megindultam, azért kinéztem balra, hogy lássam jön-e autó, aki jobbra kis ívben kanyarodik. Hát jött. Észrevettem, nem volt vele semmi gond, gondoltam sima ügy, elmegyek elötte, utána befejezi a kanyarodást. Ő sajnos nem így gondolta, és a motorháztetőn landoltam.
Nem jött nagyon gyorsan, szerencsére alacsony volt a motorházteteje,nem szedte szét a sípcsontom vagy ilyesmi. Lecsúsztam a kocsiról, térden landoltam a földön. Kiszáll az ürge a kocsiból, angolul mondja, hogy bocs, nem vettelek észre. Én ilyen váratlan helyzetekben nem nagyon szoktam tudni megszólalni, most is csak mutattam, hogy nekem zöld a lámpa. Elismételte, hogy nem vett észre.
Nem tudom mit kellett volna tennem, jelezni felé, hogy oké semmi bajom, legközelebb jobban figyelj léci? Már annyira elegem volt a szakadó esőben bőrigázva, hogy miután idegességemet egy lámpaoszlop megütésével többé-kevésbé levezettem, mentem tovább, nem szóltam semmit az ürgéhez.
Szerencsém volt, hogy láttam ahogy jön, nem hátulról kapott el (gondolom akkor se lett volna semmi bajom, de rendesen beszartam volna). Az se volt hátrány, hogy nem egy gallytörővel felszerelt dög terepjáró, vagy SUV volt.
Tanulság talán annyi, hogy figyeljünk oda akkor is, ha nekünk zöld a lámpa, és egyáltalán egymásra. Tudom messze nem egy nagy történet -rádásul nem valami szórakoztató formában leírva-, sokkal durvább dolgok történnek másokkal. Velem, most csak ennyi történt szerencsére.
AtoszMester 2010.09.17. 17:43:03
Érdekes, autóban ülve, fáradtan néha már nekem is a zebrán jut eszembe, hogy basszameg, nem is néztem szét rendesen, hogy van-e gyalogos? Szerintem nem vagyok egyedül.
Ideje volna a gyalogátkelőket rendkívül erős módon megvilágítani. Vannak ledes-napelemes megoldások, de szart sem érnek.
kijafaxom 2010.09.17. 17:54:45
Szegény ánglius tényleg végignézte ahogy szétkaratézol egy oszlopot?
Hátulról akkor tudott volna "elkapni" ha a járdán jön az Andrássy felöl...
Vagy egy kapualjban de az másik blog.
A "dög terepjáró" - na az a SUV.
Tanulság? Akkor van elsőbbséged ha meg is adják ill. a guruló szerkezetek nem feltétlenül állnak meg láblendítésre.
Legközelebb ne tarts magadban egy ilyen jó sztorit 10 napig és örülj,hogy ilyen olcsón megúsztátok mindketten. :p))
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 17:56:30
Amúgy hülye vagy,hogy nem vitetted magadat vele haza,hogy ne kelljen az esőben sétálnod,már a lábfájdalom miatt.
''autónepper.'' 2010.09.17. 18:00:45
P75 2010.09.17. 18:07:25
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 18:09:14
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 18:10:42
Legalább tudnánk,hogy milyen autó volt,hogy olyat ne vegyünk,hogy ki tudjuk taposni a szabálytalan gyalogosok lépét.!!!!!!!!!
''autónepper.'' 2010.09.17. 18:19:25
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 18:22:53
Melyik környéken is kóvályogsz,merre vigyem a narkós gyerekeket bandázni???
egyittlakó (törölt) 2010.09.17. 18:29:11
Jó mondat. Örülök, hogy nem lett komoly baleseted belőle. Sajnos, manapság előfordul, hogy vakok is kapnak jogosítványt.
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.17. 18:30:13
''autónepper.'' 2010.09.17. 18:33:55
sfdrake 2010.09.17. 18:57:43
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.17. 19:05:26
sfdrake 2010.09.17. 19:07:20
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.17. 19:10:20
sfdrake 2010.09.17. 19:14:00
2010.09.17. 19:19:16
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.17. 19:26:35
Kalányos Márió 2010.09.17. 19:57:02
[mike] 2010.09.17. 20:29:50
Mondjuk, ha tényleg csak pöccintette, akkor lehet, hogy felesleges. Na de mi van, ha később kiderül, hogy törés van? Gyalogosnak mit is kell ilyenkor tennie? Tud valami megállapodást kötni a balesetet okozó sofőrrel? Valaki szakértse már meg.....
Kalányos Márió 2010.09.17. 20:36:41
Tényleg nem kellett volna ennyiben hagyni a dolgot...
M5 2010.09.17. 20:59:07
Üdv, én lennék a poszt-toló. A Silent által linkelt norcos képen ha egyet jobbra mész a nyíllal, beforgatod balra a zebra felé, jól látszik a két gyalogos lámpa, az hogy kb mit lát a kis ívben jobbra kanyarodó autós.
Én úgy értelmeztem ott, hogy az első két zebrához tartozik a közelebbi lámpa. Legalábbis ha nem így lenne, szerintem kéne lennie egy harmadik lámpának az első zebra után.
Valaki írta, hogy lehúzhattam volna a pasast x összeggel. Utólag eljátszottam ezzel a gondolattal, persze ha ott eszembe is jut, akkor se teszem meg.
Mentő, ilyesmi eszembe se jutott, nem volt olyan vészes a dolog, csak rendesen meglepődtem.
D4D 2010.09.17. 21:03:53
Egyébként az a zebra, amin átmentél, az sima zebra lámpa nélkül, míg a mögötte levőre vonatkozik a lámpa.
Egyébként nagy szar az a kereszteződés, mert sosem tudod, az autó hova indexel, az elsőbe vagy a másodikba.
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.17. 21:21:33
Lábat tapogatunk, angolul nem szólunk vissza, nem mossuk le a szélvédőt, nem kérünk ten dollerz?
Sikeresek-e vagyunk?
:)
Tornado86 2010.09.17. 21:22:02
Na meg tegyük hozzá, hogy a románok fényévekkel jobban beszélnek angolul :)
jelentéktelen alak 2010.09.17. 21:29:45
Az autó vezetője egyértelműen hibázott, bocsánatot is kért érte. Az áldozat, nem látta szükségét, hogy maradjon és alá vesse magát egy orvosi vizsgálatnak. kényszeríteni erre nem is lehet.
Ha valóban nem nagy a baj, mindenki mehet tovább az útjára. Az autóban keletkezett esetleges kárt, meg így is úgy is a autós fizeti, hiszen ő volt a vétkes.
Számomra az ilyen történetek tanulsága, hogy esőben és egyéb rossz időben, fokozottan figyelek a gyalogosokra és sokkal előzékenyebb vagyok velük. Én bent ülök a száraz, fűtött/hűtött autóban, ő meg ki van téve az elemeknek. Ez a minimum, amit meg kell tegyek velük szemben.
Gyalogosként, meg tudni illik, hogy a esőben az autóból rosszabbul látni ki és hajlamosabb a megcsúszásra is. Hirtelen, mozdulatokat nem teszek ami hatással lehet a jármű forgalomra, még inkább igyekszem határozott, de kiszámítható haladással közlekedni.
sfdrake 2010.09.17. 21:35:34
Tornado86 2010.09.17. 21:45:36
Amíg pénzrõl van szó, megoldható a helyzet :)
Stiel 2010.09.17. 21:56:46
Bocs az offért.
akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.17. 21:57:14
saq 2010.09.17. 22:24:10
"Leona" 2010.09.17. 22:26:26
Ez a jogban sem így működik. Ez az ember elütött egy gyalogost, MERT NEM FIGYELT. Ha azon a zebrán épp egy kisgyerek halad át mondjuk , ő méreténél fogva nem tud felvágódni a motorház tetőre, hanem a kerék alá kerül. Ezt az autóst meg kellett volna hurcolni, másképp ezután sem fog figyelni. Ez van.
misitcom 2010.09.17. 22:43:19
A kislányom 6,a fiam 9 éves.Hogy nem látod egyedül császkálni a zebrán az tuti,főleg nem szakadóesőben.
"streetfighter" 2010.09.17. 22:58:14
"autós tényleg egy külön állatfaj"
te sem vagy normális
sfdrake 2010.09.17. 23:13:05
2010.09.17. 23:13:48
Knorr 2010.09.17. 23:15:55
A zebrát úgy kell megközelítened az autóval, hogy a gyalogos elsőbbségét meg tudd adni. Ha ez nem sikerül akkor te vagy a hibás, kivéve ha féktávon belül, de akkor is kb 30-al kell menned hogy ne meszeljenek el a bíróságon.
belekotty 2010.09.17. 23:31:09
- Te ezt elolvastad? gyalogos egyenesen, autós kanyarodott kis ívben. Hogy lehetne őket elkülöníteni? Mindenhová felüljáró, vagy áll a keresztbe forgalom, előbb a gyalogosoknak zöld, aztán az autósoknak?
D4D 2010.09.17. 23:36:04
xfm 2010.09.18. 00:00:38
2010.09.18. 00:16:17
dukeekud 2010.09.18. 00:46:41
Eltalaltam ?
Na jo azert most elolvasom mirol van szo.
cambridge.on 2010.09.18. 01:01:15
De azt megtanultam,más országokban közlekedve, hogy fék is van az autóban.
Ezért,ha gyalogosan közlekedek akkor a zebrán teljes mértékben kihasználom a KRESZ által nekem biztosított előnyt.
Ajánlott segéderő lehet a Révai nagylexikon egy példánya,amivel adott esetben az ilyen sofőrök fejébe lehet verni a lexikoni tudást.
Tudom, nem könnyű,de hosszú távon érdemes a tudományra támaszkodni.
Alexease 2010.09.18. 01:10:37
ex-dr. vuk 2010.09.18. 01:16:09
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.18. 01:25:42
DE:
Kedves posztoló, legközelebb annyit mondj angolul, hogy véjt a minit, és utána egy húsz percre ülj/állj le valahová, hivasd meg magad egy kólára, stb, mert az adrenalintól van, hogy nem érzed, mi bajod történt. Ha van tanú, ilyenkor is fel kell irni a adatait, a rendszámot, mindent. Ha nem akarja a sofőr megadni, vagy mindenképp el akarja hagyni a helyszint (a tipikus kamu duma, hogy "nagyon sietek"), akkor AZONNAL rendőrt hivni, ha kell, akkor mondd azt, hogy fáj a fejed, stb.
Vannak oldalak, ahol rengeteg bejegyzést olvashatsz arról, hogy valakit elütöttek, aztán mindenki ment a dolgára és csak másnapra derült ki, hogy bizony porc roppant, csont repedt.
Most hála istennek szerencséd volt. A lényeg egyébként a szemkontaktus, ha az megvan, akkor nagyobb biztonságban vagy. Persze ez nem mindig lehetséges, pláne éjjel esőben. :(
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 01:41:17
akkor macisajtod van a gyalogos fele
tudomasul kell venni jobbra kanyarodasnal ugyanugy nezni kell a gyalogost mert elsobbsege van
nalunk pirosnal is lehet jobbra es olyankot legalabb gyalog nem jon
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 01:43:53
tuzolyo mento rendor
es szetfizettettek volna a autos biztositojat
ami csak belefer
par ezer dolcsit tuti kerestel volna itt
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.18. 02:19:25
Mint Bőkezű Rócsild a Rejtő könyvben? A haverok még gyorsan kitolják a félszemét is, mi, csak hogy több legyen a lóvé.
:)
glad az egyetlen 2010.09.18. 02:53:00
Mi anno azon koccantunk majdnem Hollandiában, mert a körforgalomban egy (körforgalomba) bejövő kocsi majdnem belénk rongyolt.
Anyázott az ürge meg mi is.
Később megtudtuk, hogy náluk pont fordítva van és a körforgalomba behajtónak van elsőbbsége, szóval neki volt igaza.
2010.09.18. 02:54:23
glad az egyetlen 2010.09.18. 02:56:29
glad az egyetlen 2010.09.18. 02:59:54
Egy kanyarodó kocsinak van holtere, ami esőben nagyságrendekkel nagyobb úgye, mert az ablaktörlő nem ér el a széléig.
Ha ez párosul a gyalogos részéről városi szürke terepruházattal és halált megvető (szemesarkábóltalándoanéző) kamikaze hajlammal akkor az nehezen védhető ki.
Csigorin 2010.09.18. 03:45:50
Jól tekergeti a fejét, hogy megtévessze szerencsétlen közlekedőt hogy ő körülnézett, aztán erre a tahaja mit csinál? Csak lelép hogy a rák tövig rágja le a lábát...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 03:56:35
mint mondottam pirosnal valo jobbrakanyarodaskor minimalis az ese;ye hogy gyalogos legyen, mert akkor nekik is piros
es igen ha jobbra kanyarodsz sasolnod kell van-e atkelo gyalgos
ha esik ha fu
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 04:03:11
aki meg jobbrol balra megy el az arcod elott azt csak latod
kigyurt álat 2010.09.18. 05:44:25
Meg a látási viszonyok, beszarok. Az autós a zebrát a látási viszonyoknak megfelelően közelítse meg, ez is alap.
Utó Pista 2010.09.18. 06:45:52
Autóknak régen piros, én el is bambultam egy picit, mert reggel volt. Elindulok a zöldön a bicikliúton a zebra mellett, mivel bringával voltam. Az út közepén jártam, mikor a Kassai utca felől egy fehér kombi átmegy a piroson. Fékcsikorgás, elrántja a kormányt aztán padlógázzal tovább megy. Majdnem beszar....am. Kb fél méterrel ment el előttem. A Kassai térnél megint piros volt, lazán utolérhettem volna, de kezem-lábam, mint a nyárfalevél. Az volt a mázlim, hogy nem lendületből mentem át a zöldön, hanem toltam.
Utó Pista 2010.09.18. 06:55:06
Ritka nagy paraszt vagy te barom. Félre a közlekedési szabályokkal! Kinek van elsőbbsége te fasz? A kanyarodónak vagy aki egyenesen tovább megy?
ff48bp 2010.09.18. 06:59:02
ff48bp 2010.09.18. 07:01:54
rezsöatya 2010.09.18. 07:07:19
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 07:15:30
Nálunk meg külön dróton jön a fázis
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 07:27:13
Can I eke the post-push?
He put this story only to show he understood english, but he has forgotten everything in a life dangerous situation
Because of it the country tart itt
Other side it is a fake/fotósóp post
Where is the Stalin statue on Felvonulás square?
zsírvezér 2010.09.18. 08:18:35
Ja és ott a zsebben a halef és a táskában a vipera is :) Mert mint tudjuk rengeteg az aggresszív barom :)
Szóval egyszerűbb lenne átallítani a kis agyat arra tényre, hogy gyalogátkellőnél lassítok és különös gonddal figyelek.
DinnyeTM 2010.09.18. 08:24:40
M. Sauvage 2010.09.18. 09:15:50
nem lehetett jó élmény annyi szent. De ha jól vettem ki, akkor az ürge külföldi volt? mentségére szóljon h a legtöbb országban (pl. Franciao.) nem szokás a kanyarodókat ráereszteni a zebráb gyalogló gyalogosokra. Nem magyar specifikum, inkább régiós, de Európában nem szokás mindenütt. Szóval mentséágér szóljon. Lehúzni tényleg nem kell lóvére, miért kéne? Te meg majd számlát adsz neki? Ha egyet nem értés vagy súlyosabb ügy van, akkor rendőr, azért fizetjük h intézkedjen. Kicsit tényleg érdemes várni az adrenalin fájdalomcsillapító hatása miatt. Ez az elgondolkodtató este, és lehet inkább forgalomszervezési probléma mint "hülye autós" eset. Ez a fajta lámpaváltás az előzékenységre épít: ez a amgyar utakon NINCS, se autónak, se gyalogosnak, főleg nem biciklisnek :(
Médiasas (törölt) 2010.09.18. 09:19:23
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 09:25:29
Egyszer majd kipattan egy autóbol 5kopasz etnikum .....
/mert mint tudjuk sok az agressziv barom/
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 09:27:54
Mér csak a fuledbe uvolteted a zenét?
Ma már lehet kapni olyan szemüveget, ami a tv adást a szemed elé vetíti, azt is horgyad az utcán
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 09:46:47
Az a lámpa nem a gyalogos felé, a posztoló felé néz/akárhogy forgatom a képet/
Tehát a szervizuton, a kép forgatásával éppen egy taxi kanyarodik, nincs lámpa ami a gyalogosra vonatkozna
sutyerák 2010.09.18. 09:51:27
Egyébként tényleg meredek némelyik gyalogos:esőben,kapucni a fején,elfordítja fejét balra,de testét nem(megnézte a kapucnit belülről),aztán elindul a zebrán.
-végül is megtette a rutin mozdulatokat,csak éppen a fejébe nem jutott el,hogy az nem elég.
Peetee 2010.09.18. 09:56:44
Ha tudtál volna vele kommunikálni; biztosan "jóérzéssel" váltok el egymástól, nem kell rögtön arra gondolni: "mi lett volna ha egy SUV üt el 90el, biztosmeghalok, jajj".
A fickó legalább segítőkész és bűnbánó volt, külföldön Veled is simán előfordulhat. Ha vezetsz is autót képzeld el magad Európában. Óvatos vagy, éppen ezért csak ellököd (és nem elgázolod, elütöd) a gyalogost. Nem könnyű szitu...a fickó úriember volt, csak nem tudta "kifejezni" magát.
tcom 2010.09.18. 10:09:39
Karipapa01 2010.09.18. 10:15:47
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 10:39:35
Nem egészen, mindegy tele vagy nyilas zöld
"b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez:
a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;"
SUV-os vagy? :))
min 2010.09.18. 10:49:20
"egyaránt mindenkinek figyelmesebbnek kell lennie, főleg annak a gyalogosnak akinek van jogsija és vezet is tudnia kell..."
Azért ezen a mondaton beszartam...
Ugye még véletlenül sem annak az autósnak kell fokozottabban figyelni akinek ráadásul elsőbbségadási kötelezettsége is van állítólag jogosítvánnyal a zsebében. Ha nem látja be a zebrát kanyarodáskor akkor álljon meg!
Silent Bob 2010.09.18. 10:50:59
Jó reggelt. :)
D4D 2010.09.18. 10:59:49
A kitiltásom veszélye nélkül nem tudok őszinte véleményt mondani a gondolkodásodról.
Kalányos Márió 2010.09.18. 11:01:45
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 11:02:01
Pedig korrekt mondat/gondolat volt
A "mindenkinek" szóra figyelj
Igen, a jogsis gyalogos át tudja érezni jobban, mit-hogy lát, érzékel a vezető
a sima gyalog kevésbé.
Ha ő meg tud állmi 10cm-en belül, álljon meg az autó is ha ő bármikor lelép a zebrára
A világ nem ilyen kerek.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 11:03:55
Nemá! Ne is durvulj, amikor simán lehulyézheted
:))
subtotal 2010.09.18. 11:05:01
Azt azért bírom, hogy vannak itt akiknek mindenre űbertökéletes válaszaik vannak:
- tartani kell a forgalom ritmusát, hogy haladjon a forgalom
- úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy meg tudj állni egy semmiből előbukkanó gyalognak
Ez azért nem minden esetben összeegyeztethető.
Bringások: ha nem lassítatok (minimum, bár a szabály tolást ír elő) egy kereszteződésben, magatokra vessetek. Nem igaz, hogy nem lehet megérteni, hogy például a parkoló autók takarásából a zebrára tempósan vágódó cangásokra nem lehet felkészülni.
Gyalogok: az egyik típus addig nem mer elindulni, míg meg nem állsz, a kocsi lassulásából nem ért, a másik meg oda se néz, lelép, figyeljen a másik alapon, a harmadik tilosban megy át, megnézi hogy jössz és direkt lassítja a lépteit. Az ilyenek olyan leckét szoktak kapni tőlem, hogy azt megjegyzik maguknak, ha be nem szarnak.
subtotal 2010.09.18. 11:06:52
Kimaradt egy n. Helyesen:
Szóval sok a barom sajna köztünk
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 11:14:36
megnézi hogy jössz és direkt lassítja a lépteit"
Óóó,az az igazi gyalogos, na annak kellene egy péklapát,meg azoknak a buziknak, akik műbabás kocsit tologatnak demonstrációbol a zebrán az autósok elé gondolkodás nélkül,mert a zebra az ővéké
min 2010.09.18. 11:17:44
min 2010.09.18. 11:18:17
min 2010.09.18. 11:20:46
subtotal 2010.09.18. 11:24:19
D4D 2010.09.18. 11:30:20
Ez mondjuk elvonatkoztatva a posztbeli szitutól.
subtotal 2010.09.18. 11:32:30
Egyébként nem kell a kocsiból kiszállni a leckéztetéshez: a felbőgő motor, a csikorgó kerék és a kürt (hiszen veszélyhelyzet van :D) lehetőleg egyszerre fellépő hangeffektje akár fékcsíkot is eredményezhet meglepő helyeken. :DD
Silent Bob 2010.09.18. 11:33:49
Danessz 2010.09.18. 11:40:40
Nézz szét mielőtt átmész a zebrán!
De attól még az autós volt a paraszt, de te meg miért nem néztél szét?
Silent Bob 2010.09.18. 11:40:46
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 11:58:08
Ergo nem!
Sokkal jobban látni szabad szemmel, mint esőben a szélvédő mögül és onnan még több helyre is kell a szemet járani,nem csak a gyalogra
Sőőt pár autónak csak utemszabáylzója van a törlőhöz és jelentős idő lehet amikor minden vizesen csillog, nem lát szinte semmit
Akkora nehézség a gyalognak figyelembevenni ilyeneket?
Én figyelembe veszem
subtotal 2010.09.18. 11:59:59
A másik reagálásodnál pedig a tilos helyen áthaladókról beszéltem.
Inkább a nevednek megfelelően járj el, amíg nem értelmezel! :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 12:00:35
Én meg elvárnám a gyalogtol, hogy egy , hozzá képest,óriási kivilágitott vasat vegyen már észre és ne ugorjon rá
Nehogymár egymást segiccsük,
ha harc-legyen harc, lássuk meg ki győz
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 12:02:34
utolsónak felsorolt típusra értettem"
Természetesen én is,csak kiegészitettem azokkal a zebra fles-mobosokkal
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.18. 12:04:33
''autónepper.'' 2010.09.18. 12:05:19
Kalányos Márió 2010.09.18. 12:10:59
Szerinted direkt ütötte el?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 12:16:35
Szerinted a kresz gyalogosokra vonatkozó pontjaibol hányat tud felsorolni egy gyalogos és kb. hány pontvonatkozik rájuk ?
Mer ugye a kreszt nekik is kell tudni, ami rájuk vonatkozik
Kalányos Márió 2010.09.18. 12:18:13
min 2010.09.18. 12:24:25
min 2010.09.18. 12:26:01
min 2010.09.18. 12:30:36
Ügyes ketyere..:-)
Uzi 2010.09.18. 12:54:47
Ezzel együtt itt is elnyomnak pár bicóst, gyalogost néha, figyelni mindenütt kell
Kardics 2010.09.18. 13:05:41
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 13:11:58
Teee,szadista!
:))
Alikam 2010.09.18. 13:21:04
Utálom a jobbra kis íves kanyarodás plusz gyalogos jelzőlámpa zöld kombót.
Persze ha ez nem lenne akkor pl. Budapesten közlekedni sem lehetne, mert úgy kéne áthangolni a lámpákat, hogy kilométeres dugók lennének mindenhol.
jelentéktelen alak 2010.09.18. 13:22:49
"Bringások: ha nem lassítatok (minimum, bár a szabály tolást ír elő) egy kereszteződésben, magatokra vessetek. Nem igaz, hogy nem lehet megérteni, hogy például a parkoló autók takarásából a zebrára tempósan vágódó cangásokra nem lehet felkészülni."
Tudni kell(ene) megkülönböztetni a zebrát attól, mikor a kerékpárút keresztezi az utat!
Zebrát jellemzően nem is közelíthetne meg biciklis a járda felől, hiszen erősen be van korlátozva, hogy mikor is szabad a járdán biciklizni. Szinte soha, de akkor ha szabad is, csak 10km/h-val.
Vagyis az biciklisnek az úttesten kell mennie és nem a járdán.
Ha kerékpárút keresztezi az úttestet, akkor viszont azon a biciklisnek van elsőbbsége -ha csak tábla másként nem rendelkezik- és folyamatosan haladhat, lassítás nélkül a KRESZ szerint. Az ő útját keresztező közlekedőnek, úgy kell az elsőbbséget megadnia, hogy a kerékpárost erős fékezésre, irány váltóztatásra nem kényszerítheti.
Nagyon nem mindegy, hogy melyik helyzetet vetíted a fent említett idézethet.
Fontos szempont, hogy a kerékpárosra pont úgy hatnak az elemek, mint a gyalogosra, de rossz időben (eső, havazás, jeges út) hatványozottan romlik a fékezhetőség, kanyarodási képesség.
Ezért, mikor a biciklisnek kell elsőbbséget adni ilyen esetben, fokozottabb figyelemmel kell lennie a száraz, meleg dobozban ülő közlekedőnek.
Reggie 2010.09.18. 13:27:51
Reggie 2010.09.18. 13:30:08
Ezért, mikor a biciklisnek kell elsőbbséget adni ilyen esetben, fokozottabb figyelemmel kell lennie a száraz, meleg dobozban ülő közlekedőnek."
Ez az autora is igaz. Elarulom a trukkot: az utviszonyoknak megfeleloen kell vezetni mindket felnek!
jelentéktelen alak 2010.09.18. 13:44:37
De erről az autó vezetőjének is tudnia kell! Első sorban az ő feladat emiatt fokozott figyelemmel lennie és nem az esőben ázó gyalogosnak.
doktor.dikhed 2010.09.18. 13:49:42
Múltkor én is hasonlóan jártam, annyi különbséggel, hogy a kanyarodó autónak még piros lámpája is volt. Nekem zöld. Csak ugye esett is, meg este fél 11 volt már. Olyankor biztos nem kell betartani a szabályokat.
Egyébként a jobbra kanyarodó autósok a legrosszabbak, főleg, ha járdasziget is van a gyalogosoknak. Ugye, ilyen esetben lámpa nem korlátozza az autóst, de van neki egy elsőbbségadás kötelező táblája, meg még ki is van táblázva, hogy gyalogos átkelő. Ennek ellenére egyetlen autós sem szokta megadni az elsőbbséget, a gyalogos, biciklis ott szobrozik a tenyérnyi járdaszigeten, várva, hogy megkapják a nekik járó elsőbbséget. A rendőrök az ilyen helyeken arathatnának.
2010.09.18. 13:50:52
Amúgy osztom azt a véleményedet, miszerint a gyalogosoknak is oda kell figyelni, és néha le kell mondani az őt megillető elsőbbségről, de ha én erre képes vagyok, akkor az autóstól is elvárom, hogy ha megyek a zebrán, akkor ne türelmetlenkedve tolja át az orrát azon, hanem várja meg..
jelentéktelen alak 2010.09.18. 13:51:15
Így van. Én mégis figyelembe veszem azt a körülményt is, hogy a biciklis ázik, fázik, az autóban ülő nem. Így ha autóban ülök, elvárom magamtól azt a plusz figyelmet, ami emberileg elvárható ilyen esetben.
Gyalog, biciklin ülve, nem várhatom ezt el másoktól, pedig emberileg elvárható volna.
Ghunner 2010.09.18. 13:51:33
jelentéktelen alak 2010.09.18. 13:53:40
Szerinted egy átlagos autóvezető hány %-t ismeri a KRESZ rá vonatkozó részének?
jelentéktelen alak 2010.09.18. 13:55:24
... a másodikat meg is tette.
hibázni, meg mindenki hibázik...
doktor.dikhed 2010.09.18. 13:56:41
Sőőt pár autónak csak utemszabáylzója van a törlőhöz és jelentős idő lehet amikor minden vizesen csillog, nem lát szinte semmit"
Szerintem, ha nem látsz ki rendesen a szélvédő mögül, két dolgot tehetsz:
1. fokozott óvatossággal, alacsony sebességgel közlekedsz.
2. ha úgy látod, hogy nem tudsz tájékozódni rendesen az autóból (időjárási körülmény, sz*r az autód vagy egyszerűen csak béna vagy), nem ülsz autóba.
Ha egy nagy, veszélyes fémkaszniban száguldozol, neked kell figyelni a gyalogosra (főleg ott, ahol elsőbbsége van), mert elsősorban te vagy veszélyes elem a közlekedésben.
Hihetetlen. Komolyan abszurd, hogy arra hivatkozol, hogy nem látsz ki rendesen a szélvédő mögül és figyeljen a gyalogos :D Na az ilyen embereknek venném el a jogsiját. Ha nem látsz ki, ne vezess!
Ha egyszer megállít a rendőr valami szabálytalanság miatt, nála is próbálj arra hivatkozni, hogy nem látsz ki rendesen az autóból, meg túl sok mindenre kell figyelni :D
jelentéktelen alak 2010.09.18. 14:03:14
Szépen meg fogalmaztad! Teljesen egyet értek Veled!
Reggie 2010.09.18. 14:11:42
jelentéktelen alak 2010.09.18. 14:18:43
Kapcsold be a klímát nyáron! :-)
Mikor Te megsülsz a kocsiban, akkor a kocsin kívül sem túl kellemes a hőmérséklet. Vagyis, 1:1
Mikor esik, akkor többnyire a kocsiban nem esik, csak azon kívül.
Egyébként, nem kell, hogy izgasson. Nem lehet mindenki úri ember...
FDToth 2010.09.18. 14:19:55
Hányszor megtörtént már velem, hogy szabályosan átmentem a zebrán (mondjuk nem várok sokat, lelépek, persze ha túl közel van az autó, akkor nem megyek át előtte) és nem álltak meg nekem vagy csikorgó fékkel megálltak és kiszálltak, jó hogy nem vertek meg... csak a felmenőimet szidták...
jelentéktelen alak 2010.09.18. 14:28:50
1, ne keljen fékeznie, irányt változtatnia
2, vigyázzon az autójára.
A baj, hogy ezt mindenki mástól várja el, de még véletlenűl sem magátol.
Ennek ellenére, azt állítom, hogy bárki hibázhat. A történetben szereplő autó vezető benézte a helyzetet. Hibázott, szerencsére nem nagyot. Nem hinném, hogy rajta kellene demonstrálni, hogy milyen büntetési tételek, módok elérhetőek.
A történetből számomra nem derült ki, hogy erőszakosan, tolakodva közlekedett volna. Figyelmetlen volt, hibázott.
Nem értek egyet azokkal, akik ilyen helyzetben lenyúlták volna egy bizonyos összeggel, vagy, hisztiztek, rendőrt hívattak volna.
Teljesen korrekten végződött a történet. Nagy baj nem esett, a vétkes bocsánatot kért, mindenki ment tovább a saját dolgára, ahogy ilyenkor kell.
Persze még szebb lett volna, ha az autós figyel és nem történik semmi!
De akkor miről vitatkoznánk? :-)
jelentéktelen alak 2010.09.18. 14:32:21
jut eszembe...
Akkor nem engednek el, mikor egyébként is elsőbbséged van???
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 14:35:13
Ha nem is szó szerint, de tudja mindet
Ne kérdezz vissza, a gyalogrol volt szó
"streetfighter" 2010.09.18. 14:35:54
Te nem vezetsz autót okostóni?
Itt az volt a lényeg, hogy ebben az esetben a gyalogosnak a SAJÁT ÉRDEKÉBEN jobban kell figyelnie, mint normális esetben!
Ha a posztban szereplő autós nem lassan ment volna, akkor a posztoló nem úszta vona meg ennyivel.
Nyilván az autós hibázott és a gyalogos volt a vétlen, sőt elsőbbsége volt, de MOST nem erről volt szó!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 14:39:04
Hihetetlen. Komolyan abszurd, hogy arra hivatkozol, hogy a gyalogos nem lát
Ne induljon el, maradjon aholvan
Ebböl látható, hogy minkét félnek kellene segiteni egymást
Irta már, én elengedem az autót, nem kényszseritem fékezésre, ha nekem zöld van, de látom az autók kanyarodva nem tudnak átjutni intek és elengedek párat stb.
Ez neked és más gyalognak nem megy?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 14:41:44
Idézek egy pontot
"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."
FDToth 2010.09.18. 14:45:44
ebben az esetben az illető angolosan intézte a dolgokat:)
Reggie 2010.09.18. 15:00:38
Amugy vannak kocsik amelyekben nincs klima, es ha nem haladsz, akkor kint huvosebb van.
En csak kolcsonosen vagyok uriember. Ez van.
Reggie 2010.09.18. 15:04:43
kida 2010.09.18. 15:06:38
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.18. 15:10:34
Egyébként valóban elég kicsi az esélye egy egyenrangú útkereszteződésnek mind Angliában, mind Írországban. Akad mutatóba, azt mondanám.
jelentéktelen alak 2010.09.18. 15:12:26
Túl szépnek látod a világod.
Nem is olyan régen egy TV-s felmérésben a jogosítvánnyal rendelkezők néhány %-ka ment csak át a KRESZ vizsgán...
Úgy gondolom, hogy a többség sajnos csak töredékét ismeri a KRESZ-nek és azt is jellemzően rosszul.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.18. 15:14:14
Itt érdemes keresgélni a gyalogosokra vonatkozó résznél, azt hiszem.
Reggie 2010.09.18. 15:16:35
kida 2010.09.18. 15:19:24
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.18. 15:20:27
"At a junction. When crossing the road, look out for traffic turning into the road, especially from behind you. If you have started crossing and traffic wants to turn into the road, you have priority and they should give way (see Rule 170)."
Ha már leléptél az útra, elsőbbséged van és kötelesek ezt megadni neked. Ez ráadásul egy sima kereszteződésre vonatkozik, zebrán meg pláne elsőbbséged van. A szokásos történet. Az angol (és ír) gépjármű vezetési oktatás roppant alacsony színvonalának köszönhetően fogalmuk nincs a saját KRESZ-ükről. Ezt jól lehet látni azon is, ahogyan a nagy többség vezet.
jelentéktelen alak 2010.09.18. 15:34:55
Én 4 jól elkülöníthető helyzeten mutatnám, miként is gondolom az autós-gyalogos értékelést.
1, Autópálya kategória: Itt abszolút előnyt élvez az autó. Gyalogos ide szinte nem is kerülhet, ez az autó közege. Ha mégis gyalogos van itt, akkor csak is neki kell vigyázni magára.
2, Lakott területen kívüli főutak
Az autó élvez prioritást. Itt ugyan lehet gyalogos is, de a gyalogosnak kell nagyobb figyelmet szentelnie az autósok minél zavartalanabb forgalmáért. Természetesen az autósnak is egész nagy szeletet kell kivennie ebből, de a gyalogosé a nagyobb szelet.
3. Városi, falusi utak.
Itt a gyalogos élvezi a prioritást. Bár vannak szabályok itt is, amik irány mutatóak. Ezen szabályokon belül, a gyalogosok minél zavartalanabb forgalmát kell előnyben részesíteni. Mindkét félnek vigyázni kell a másikra és persze ok nélkül nem is akadályozhatjuk az autósokat sem, de figyelem és segítőkészség nagyobb szelete itt az autósé kell(ene) legyen.
4, Sétáló utcák: Ide autó pont olyan korlátozott módon mehet be, mint ahogy gyalogos lehet autópályán. A figyelem kizárólagosan az autóstól várható el, ha itt közlekedik.
Természetesen mind a 4 pontban vannak számos kivételek, amik akár meg is fordíthatják a prioritási rendet. De nem ezen kivételek a jellemzőek...
no mail, no problem 2010.09.18. 15:37:39
te lemondhatsz az elsőbbségedről, de ezt nem várhatod el senkitől. ráadásul amit írsz nem túl életszerű. gyalogosként azt tapasztalom, hogy ha a járdaszélén egyedüli várakozóként lemondanék az elsőbbségemről az autósok javára, ott halnék éhen. másrészt az se túl valószínú, hogy ha nem egyedül állsz és integetsz, akkor majd melletted várakozó többi ember is beszáll melléd integetni.
másrészt azt ne nevezd már váratlannak, hogy lámpás gyalogátkelőhelyen zöld jelzésnél a gyalogos az úttestre lép, mert nem az. én speciel azt sem nevezem váratlannak, ha pirosban lép le - főleg ha érkezik a villamos az esetlegesen ott levő megállóba.
arról nem is beszélve, hogy szerintem az általad idézett 21. § (6) bekezdés egyáltalán nem releváns a konkrét esetben, ellentétben a 43. § (1) és (2) bekezdésekkel.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.18. 15:38:12
fognak meglepetesek erni:)
amugy van itt egy ut, ami nem keresztezodes, csak a belvarosbol kifele lehet felmenni a korgyurure
na z ugye feluljaro, alul meg a gyalogok, mar ha vannak meg jarkalak
szoval itt a jobbra kanyarodasnal van egy macisajt egy gyalog belerajzolva
csak ha valaki elfelejtene, hogy jobbra kanyarodaskor a gyalognak van elsobbsege
macisajt a gyalognak:)
jelentéktelen alak 2010.09.18. 15:39:56
Ezt alá tudom támasztani.
Mikor kijöttem, kérdeztem pár dolgot, ami nem volt világos a infók és a tapasztalatok tükrében. Szinte mindenki a vállát vonogatta.
A legviccesebb az egészben, hogy itt Írországban vannak olyan táblák, amik sem a helyi "KRESZ" gyűjteményben nincsenek, sem az emberek nem ismerik, mégis egyértelműen a forgalom irányítását rendeltek szabályozni.
(Nem tábla kombinációk, önálló táblák)
FDToth 2010.09.18. 15:43:42
Reggie 2010.09.18. 15:59:36
@FDToth: vagom enis. csak kicsit fura reakcio, amikor nem anyaztam, hanem a kocsira mutatok. szerintem azok a szemelyek, amelyek nem ertenek valamilyen jelzest, helybol tamado jellegunek felteteleznek, nem feltetlen valoak az utakra.
jelentéktelen alak 2010.09.18. 16:06:26
Persze. A szabály az elsődleges. Ezt magam sem vitattam.
sosem írtam olyat, hogy a gyalogosnak elsőbbséget adok, ha nekem zöld van, neki piros és ő ott áll az út szélén a zuhogó esőben, várva a naki a zöldet.
Én arról a helyzetről írok, mikor a külső körülmények nehezítik a helyzet megítélését.
(Pl. esőben párás, vízcseppes ablakok, de siető, azó gyalogos)
Ilyen esetben az autósé a figyelem nagyobb szelete, még ha rá is hatnak a rosszabb körülmények.
Reggie 2010.09.18. 16:10:39
Perillustris 2010.09.18. 17:08:45
Muhahhaah! Bármit, csak ne kelljen rendesen figyelni. A zebra környékén lakók is imádnák: addig csak a zajt kell lenyelniük, azután az éjjeli nappalt is.
@sfdrake: "DE a gyalogosoknak is sokkal körültekintőbben kellene autó elé lépni"
Persze, zöldnél. Logikus. Igazából a legjobb, ha taxival átmegy a túloldalra.
Amúgy mentőt és rendőrt kellett volna hívni. Mindenképpen.
Perillustris 2010.09.18. 17:08:52
Muhahhaah! Bármit, csak ne kelljen rendesen figyelni. A zebra környékén lakók is imádnák: addig csak a zajt kell lenyelniük, azután az éjjeli nappalt is.
@sfdrake: "DE a gyalogosoknak is sokkal körültekintőbben kellene autó elé lépni"
Persze, zöldnél. Logikus. Igazából a legjobb, ha taxival átmegy a túloldalra.
Amúgy mentőt és rendőrt kellett volna hívni. Mindenképpen.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 18:19:17
Alig birtam a szervizutrol kimnni
A lámpák okosan működnek a lezárt mellékutcák ellenére is, csak az Izabellán mehet át a troli
Jön mögöttem a falusi tejeskorsó a riksájával
Nem siettem, megálltam minden pirosnál, a fickó meg ette a kefét mert nem tudott kikerülni
Egyszer odaszólt hogy miért nem megyek, hisz le van zárva a keresztutca
A nemzetközi "felszólitó jelre" :) belátta, nem tehet semmit
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.18. 18:20:04
jelentéktelen alak 2010.09.18. 19:15:29
Kérdés, hogy mi a "túlzott udvariasság".
Zebrán még szerintem nem mentem el gyalogos orra előtt, bármilyen is az időjárás. De ha egyértelmű az átkelési szándéka a gyalognak és nem zebrán, akkor jó eséllyel átengedem ott is, ha szar az idő. Hogy ez udvariasság-e? szerintem igen. De úgy gondolom, hogy semmi képen nem túlzott.
Ha akkor is megtörténik, mikor épen ő ül autóban, és én gyalogolok, akkor a kölcsönösség is teljesül.
D4D 2010.09.18. 19:35:44
Demagóg hozzászólás!
Kapcsoljuk le az éjjeli köztérvilágítást is, mert az is zavarja a lakókat.
Sőt! Legyen egyenlő! Nem legyen semmilyen közvilágítás, és mindenki világít magának.
egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 19:56:38
Every day in our life is a dangerous situation, especially in our country.
Anyway, the guy could be a gay...
:-)
egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 20:03:18
Ezt nem kell megvárnod, amikor kilapítva is meghalhatsz...
:-)
Viccet félretéve, azért az autósok nem bringások: ha rögtön nem is, de egy-két percen belül valaki mégis elenged, például én is, ha arra járok.
egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 20:08:26
Megnéztem a Budaörsi úti zebrás videót. Én nem tenném ki ilyen veszélynek magam, de taxival nem lehet a zebrán közlekedni. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy némelyik autós rosszabb, mint a bringások: ugyanúgy leszarják a gyalogost.
jelentéktelen alak 2010.09.18. 20:14:42
Engem eddig egyetlen alkalommal lökött meg autó hátulról, mikor éppen biciklin ültem.
Jobbra kanyarodás közben álltam meg, hogy az ugyan csak zöldet kapó gyalogosoknak utat adjak. Mögöttem egy öreg, beteg Saab vezetője nem állt meg. Ezt a hátsó lámpája bánta a biciklimnek.
Tehát, kéretik nem általánosítani! Van úgy, hogy a biciklin is ember ül és van úgy az autót is állat vezeti.
Nem az a lényeg, hogy milyen a jármű, hanem az, hogy ki irányítja! :-)
egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 20:24:02
Meg manapság vakok is kapnak jogosítványt.
:-)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 09:54:55
especially in our country."
Ez biza igaz az országunkra
Csak azért probáltam angolt posztolni, mert a guy :)) ugy alattomban odavetette az angol tudását,aminek semmi köze a poszthoz, de azért lássuk, hogy ő....
És ha ógörög volt a gázoló? Perszehoyg angolul szólal meg, nem nézte ki a gyalogbol, hogy beszéli az ó-hellén nyelvet
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 09:56:40
Van úgy, hogy a biciklin is ember ül és van úgy az autót is állat vezeti."
Ez városi legenda, amit a bringások terjesztenek egymás közt!
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 15:57:12
Nem!
Leléphet-e a gyalog a zebrára, ha pl 20km/h-val közelitek és milyen távolságra tőlem?
Naugye!
Nehogymá elémlépjen 10cm-re és én legyek a hunyó
Kalányos Márió 2010.09.19. 17:03:42
Van egy érzésem, hogy sokan a falujuk egyetlen betonútján közlekednek csak. Valószínűleg amikor a KRESZ-t kitalálták, főleg csak ilyen utak voltak, és nem számoltak a sok sávos sugárutakkal. Ezeken képtelen nyomonkövetni a táblákat!!! Próbáljátok ki! Aki az ilyen utakra lámpa nélküli zebrákat tesz, és azt mondja a gyalognak hogy menjen nyugodtan, az szimplán gyilkos.
szőketisza 2010.09.19. 17:15:40
A gyalogosnak a zebrán mindig elsőbbsége van. Ezt már akkor is köteles vagy megadni, ha járdán áll és egyértelmű az átkelési szándéka. (Olyan ez, mint a jobbkéz-szabály!) A KRESZ szerint a gyalogos átkelőt úgy kell megközelíteni, hogy adott esetben meg tudj állni. Tehát incs olyan, hogy féktávon belül lelépés.
"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.20. 10:10:49
D4D 2010.09.20. 22:04:18
Érd:
Mellékutca, kétoldalt van járda, úttest szűk. Gyerekcsapatot a tanítónéni az úttesten tereli, látják jövök, kicsit félrehúzódnak, fékezés nélkül elmegyek mellettük 25 km/h-val, 50 cm-es távot hagyva. Tanítónéni neve Idióta Állat, bemutatkozott, mikor elhaladtam mellette.
Tárnok:
Zebra, lassítok, megállok, előveszi gyalog a telefont, és elkezd telefonálni.
Százhalombatta:
Zebra, babkocsis anyuka, megállok, anyuka bámul-bámul-bámul, mutatom menjen, megy. Járda helyett az úttesten. Kikerülni nem kerültük, mert záróvonal volt, őt nem zavarta, hogy megyek mögötte, nekem meg tetszett a segge.
Érd Parkváros:
Kerékpáros érkezik, zebra előtt átvált gyalogossá, én azonnal fék, mert itt már elsőbbsége van, (ki is tolta elém a biciklit!), harmadik mögöttem az Etele térről jövő csuklós, remélem az utasok nem sérültek meg, mert a kerekes hirtelen váltása miatt erősen kellett fékezni.
Törökbálint, Diósd, Érd:
Úgy közelítek meg minden zebrát, hogyha már csak 10 centire vagyok tőle, akkor is meg tudjak állni a zebra előtt a gyalognak. a negyedik zebra után dudakoncertet tartanak mögöttem, így ismerik el azt a csúcs teljesítményemet, hogy még a 36 km/h-s síksprintrekordot tartó olimpikonnak is meg tudjak állni.
Kb a tizedik zebra után hívott a fater, hogy azonnal menjek, mert anyámra krónikus csuklásroham tört, és vigyük be a kórházba.
Budaörs:
Szabadság utca (régi 1-es út) melletti szervízúton a gyalogok az út közepén, elférni reménytelen, mikor már 30 métert mentem mögöttük, duda, gyalog anyáz! mert neki elsőbbsége van -mondja ő.
Előbbi szitu a Játékszíntől a CBA utáni szakaszig összesen 3-szor fordul elő.
Sóskút:
Kiskölyök a buszmegállóban az iskolatáskáját lóbálja a feje körül, csak sajnos a járdaszegély kis híján a táska kör alakú röppályájának az átlója, sugara több mint egy méter. Nem dudáltunk rá, megvártuk mi történik. A megállóban jelen levő felnőttek közül (8 fő) senki nem szólt rá.
Biatorbágy:
Calvin téren a gyalogosok mozognak a zebra felé, ezért megállok és megadom részükre az elsőbbséget, ne akadályozza őket a gépkocsiforgalom. A gyalogosok egymás mögött, egymástól kb 3-5 méteres térközt hagyva jöttek, nagy sebességgel (6-8 km/h).
Mind a 11 elfordult a zebra előtt közvetlenül, és a sarki kisbolt felé vette az irányt, addig a forgalom állt mindkét irányba, nehogy szegényeknek meg kelljen torpanniuk.
Egy munkanap Pest megye délnyugati részén, 121 km és 6 óra alatt.
Jelige: Gyalogos az Isten!
Pozitív példa Érd Parkváros Bem tér, kiszebra, óvónénik példásan hajtották végre a 'zárt csoportban közlekedő gyerekek átkelése' nevű akciót.
Perillustris_temp 2010.09.20. 22:25:41
@D4D: "Zebrafasiszták figyelmébe:"
Nem igazán értem, hogy - azon kívül, amit egyébként bármelyikünk készséggel elismer, azaz, hogy a gyalogosok sem szentek, s egyáltalán nem különbek morálisan bármelyik közlekedőnél - mit bizonyít a - kétségkívül érdekes és figyelemre méltó - leírásod?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.21. 12:14:09
CD-R80 2010.09.21. 12:26:25
Milyen színű volt a kerékpár?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.21. 19:51:21
D4D 2010.09.22. 00:31:56