Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Balesetnél mindig töltsd ki a kárbejelentőt!

2010.09.22. 15:47 :: SilentSound

A Homáron keresztül Ágnestől is értesültem a lenti esetről, Bence pedig közvetlenül nekem írta meg a sztorit még nagyobb részletességgel, úgyhogy az ő levelét olvashatjátok alább. Ha anyagi kárral járó balesetet sikerült kifognotok, sose hagyjátok, hogy rádumáljon a vétkes fél, hogy intézzétek el papírozás nélkül! Bár garanciát a kék-sárga kitöltése önmagában nem jelent, a későbbiekben nagy segítség lehet, ha bíróságra kerül az ügy.

Kispesten a Vas Gereben utca – Áchim András utca kereszteződésében történt az eset 2010.09.15-én, délután. Azt tudni kell hogy a két sávos úton haladó tanuló autó(k) megközelítőleg "csigavéresen" komoly 40km/h tempóban közlekednek, a külső sávban, ezért én kihasználtam a belső sáv adta lehetőséget, és bátorkodtam volna elhaladni mellettük.

De a tanuló vezető hölgy elé jobbról az Áchim András utcából érkezett egy fekete autó(nincs róla adat-ismeretlen), ami egy kicsit nagyobb sebességgel érkezett mint azt kellett volna. Ezért belógott a tanuló vezető sávjába, mire az fékezett, és ijedtében rám húzta a kormányt(megjegyzem állítólag indexelt is, vészfékezés, és elkerülő manőver közben,, hát ki hallott már ilyet?). Hogy kikerüljem az ütközést, felhajtottam a padkára, amely következtében az autó gumija szálszakadásos lett, acél felnije sérült, a futómű feltehetőleg megúszta.

Szerencsére személyi sérülés nem történt. Az autó, mely miatt a tanuló vezető hölgy fékezni kényszerült és áttért az én sávomba, elhajtott. Az oktató úrral kárbejelentőt szerettem volna kitölteni, de megkérdezte, hogy elintézhetjük-e ezen formaságok nélkül.

Majd a tanuló vezető hölgyhöz fordult és feltette a kérdést, hogy vállalja-e az anyagi kár kifizetését. A válasz igen volt. Minden rövid időn belül zajlott le, mivel ők jelezték, hogy vizsgázni sietnek. Az oktató úr névjegykártyáján kaptam meg az adataikat. Bízva bennük és ebben az elintézési formában, hittem nekik, de kár volt!!!

A továbbiakban már érdekes telefonbeszélgetések zajlottak le köztünk. Az okozott kár javítási költségéről árajánlatot kértem még aznap, de a tanulóvezető másnap már az összeg felét lett volna hajlandó kifizetni. Sajnos, nem jutottunk közös nevezőre. Az ügy rövidre zárása érdekében végül elfogadtam az ajánlatát.

De ekkor elállt a fele összeg kifizetésétől is, jelezve, hogy nem ő a hibás, hanem az oktató, aki egyébként utólag kijelentette, hogy nem írta volna alá a kitöltött kárbejelentőt (azt nem tudom mit tett volna, ha hívom a rendőrséget). Autószerelőként felajánlotta, hogy szívesen kikalapálja a felnit, amit másnap meg is tett. Közölte, nyugodtan közlekedhetek ezzel a gumival. A futómű beállítás költségét (pár ezer forint) sem hajlandó kifizetni.

Úgy érzem, hogy jóhiszeműen jártam el, ezért megvezettek, kihasználták a látszólagos megegyezés adta lehetőségeket. Ha egy közlekedési oktató így korrekt az utakon és a bajban, akkor mit várunk a többi járművezetőtől?

u.i.: Más téma, de fontos lehet: aki teheti, ma 18 és 21 óra között ne nagyon menjen autóval Budapest belvárosába, mert Critical Mass kerékpáros vonulás lesz és hiába nincs meghatározott útvonaluk, a nagy számú biciklis miatt jelentősebb dugók is kialakulhatnak.

197 komment

Címkék: oktatás közlekedés autó baleset cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

furkóúr 2010.09.22. 15:54:02

szerintem minimum szembe kellett volna köpnöd...és megmondani neki,nagyon vigyázzon az autójára éjszaka,nehogy egy félcolos vascső beverje véletlenül a szélvédőt,minden éjjel...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 15:58:11

tipikus íj esete. úgy is mondhatjuk, hogy tanulópénz.
a posztoló volt a hülye, és ezt még nagydobra is veri, ahelyett, hogy csendben meghúzná magát.
egyébként jogilag az oktató a felelős a tanulóvezető által okozott károkért.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.22. 15:58:38

Vizsgára sietnek? Ne okozzon balesetet. Ha ott helyben nem intézed el a papírmunkát, utána esélyed sincs. Kivéve az olyan becsületes emberekkel mint én. Csak én meg nem okozok balesetet, és elszenvedője sem vagyok. Tehát velem nem fogsz papírozni. Másokkal meg a helyszínen, ha nem szeretnél utána mászkálni hetekig, és utána hoppon maradni.

Megint tanultál valamit!

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 16:03:25

Attól, hogy nem maradt ott, még a 3. autó nem adta meg az elsőbbséget, tehát ő volt a hibás. Ha a rendszámát megjegyeztétek, akkor legalább 3 tanú volt, tiszta ügy a rendőrségen. Miért kellett volna a tanulóvezetőnek bármit is elismerni?

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.22. 16:04:11

És még egy. A defenzív vezetés ott kezdődik, hogy amikor meglátod a tanulóvezetőt, akkor index ki, és elhúzol mögüle. Ha ez nem megy, akkor igyekszel gyorsan megelőzni, és semmiképpen nem olyan helyen, ahol a keresztirányú forgalom miatt megijedhet, és rádhúzhatja a kormányt.

Már két dolgot tanultál ma!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 16:07:55

@tundrazuzmo: ja és a harmadik dolog, amit meg kell tanulni: veszélyhelyzetben nem rángatjuk ökör módjára a kormányt. ;)

holex20 2010.09.22. 16:07:57

Nem jegyezted meg a fekete autó rendszámát, így jártál. Szerintem sem az oktató sem a tanuló nem hibás.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 16:08:28

@metal: mert szabálytalanul váltott sávot, ezzel balesetet okozott.

jaafar 2010.09.22. 16:12:21

Én biztosan nem engedtem volna el. Ha valaki a saját sávjában van, és más átmegy, nincs vita, ő a hibás. Teljesen mindegy, hogy milyen okból. Ha nem tud megállni, (az oktatónak miért vannak pedálok?) verje tele azt, aki belóg a sávba. Én nem padkáztam volna a kocsit, azt tuti. Verje oda az oldalának nyugodtan. És az oktató a felelős. Neki van jogsija, ő adja át a vezetést a tanulónak.
Ilyenkor már veszett fejsze.

FDToth 2010.09.22. 16:17:32

Itt azért sztem arról is van szó, hogy a tanulóvezető igaz, hogy idexszel átment a másik sávba,. de valószínűleg a posztoló is megijedhetett. lehet csak fékezni kellett volna, nem pedig rángatni a kormányt.
Erre a legjobb példa az óbudai auchan, méghozzá a záhony utácról a szenterdrei úta, jobbra történő kanyarodás.
2 sávból (középső, külső) lehet kanyarodni a záhony utácból a szentenderi útra jobbra, úgy, hogy a szentendrei 4 sávos, tehát aki a záhony középsőjéből kanyarodik, akkor az a 3. sávba , tehát közvetlenül a külső mellé kanyrodik. _na már most aki a záhony külső sávjából kanyrodik rá a szentedrei útra, az sajnos annyira hülye, hogy nem a 4., legküső sávra kanyrodik, hanem a 3.-ra! Ez szinte minddennapos. Itt fékezni kell, ha középsőből kanyarodsz, mert különben belédmennek.
Itt lehet edzeni:)

Reggie 2010.09.22. 16:20:10

Maskor toltesd ki a karbejelentot, es mond meg, hogy kp elleneben visszaadod. Masok igereteiben ne bizzal...

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.22. 16:20:51

És még egy. Szétszakadt gumival, sérült felnivel milyen volt hazamenni? Nem lett volna egyszerűbb maradni a sávodban? Ha neked jön a mazsola, akkor tiszta helyzet, és csak egy kicsit sérül az jobb első ajtó - amivel hónapokig el lehet közlekedni biztonságosan, amíg ki nem pereled a zsetont a mazsoláékból. És egyáltalán nem biztos, hogy neked jött volna, lehet, hogy csak bepánikoltál...

Három dolgot is tanultál ma, többet nem mondok, mert úgysem jegyzed meg! :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 16:22:08

@xaba99: Egy vészhelyzetben megpróbálta elkerülni a balesetet, mi ebben a szabálytalan? A másik autó, amellett ,hogy balesetet okozott, még cserbenhagyást is elkövetett (ilyenkor kell nyakfájdalmakra hivatkozni)!

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.22. 16:25:17

@xaba99: Már írtam a harmadik hozzászólást, csak még nem küldtem el! Gondolatot olvasol? :)

Deluxe Rebirthedborned 2010.09.22. 16:31:22

Felállítottam egy tahósági listát:

- taxis (a legajlább nép, ott szívatom őket ahol csak lehet, )
- furgonos (igazi gyökér paraszt mind, nincs kivétel)
- bringás (világmegváltó seggfej, kamaz alatt a helyük

Vennék egy kalasnyikovot, az összes ilyet leterelém egy aluljáróba és fehérizzásig húznám a kalát.

Ti most azt gondoljátok, mekkora állat vagyok :) Pedig milyen hálásak lennétek nekem, hogy ezek eltűntek az utakról :)

Köszönöm hogy elmondhattam, világbéke meg minden :D

Верховина 2010.09.22. 16:34:19

Elég régóta olvasom a blogot, de az ilyen viselkedés újra meg újra meglep. Főleg, mert én is hasonlóan jártam volna el a posztoló helyében. Na jó, esetleg helyben kérek pézt.
Ezt viszont nem értem: "megjegyzem állítólag indexelt". És ha indexelt, akkor mi van? Akkor már szabályos ráhúzni a kocsit a másikra?

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.22. 16:38:24

@Deluxe Rebirthedborned: Érdekes gondolat, már csak a szükséges aluljáró mérete miatt, meg a kalasnyikov kapacitása miatt, meg amiatt, hogy anyukám is biciklivel jár néha, és nem szeretném, ha letömeggyilkolnák.

Inkább ajánlanám a szúnyog és kullancsirtó OFF készítmény használatát, vagy legalábbis eme 3 betűs szó használatát, amely jelzi, hogy nem olvastad a posztod, hanem csak anyámat legéppuskázni jöttél ide.

Hacsak nem veszed be a tanulóvezetőket is a listádba. Hacsak úgy nem...:)

jaafar 2010.09.22. 16:41:18

Aki a sávjában van, annak elsőbbsége van. Index sem mentesít a szabálytalan sávváltás alól. Ezek szerint, ha mellettem megy egy autó, de indexelek, akkor neki mehetek? :-) Sávváltás szabályai!!! Index, tükör, fej elfordít, hogy a holttérben nincs-e valaki.

Hurri Kán 2010.09.22. 16:57:02

És ehhez poszt kellett hogy az illető erre rájöjjön? Egyszer belém jöttek, az illető mondta hogy nincs kék-sárgája, hát mondtam amíg nem hozat innen egy métert nem megy. Megoldotta, elváltunk békében, káromat kifizették, ennyi.

kispista 2010.09.22. 16:58:50

" Az oktató úrral kárbejelentőt szerettem volna kitölteni, de megkérdezte, hogy elintézhetjük-e ezen formaságok nélkül.

Majd a tanuló vezető hölgyhöz fordult és feltette a kérdést, hogy vállalja-e az anyagi kár kifizetését. A válasz igen volt."

A kurva anyját az oktatónak! Ilyenkor minden kárért az oktató felel, amit fedez a biztosítása is! Mert ugye ilyenkor hivatalosan az oktató vezet.

A posztoló meg tegyen feljelentést. Ha már helyben nem hívta a rendőröket.

nyjozsi2 2010.09.22. 17:06:00

@xaba99: kollégát csak támogatni tudom a véleményében. Nézem a TV-ben meg a lánglovagokon a baleseti képeket okulásképpen és szinte minden 4-ből 3-nál azzal kezdődik, hogy elrántotta a kormányt. Bele kellene verni minden jogsival rendelkezőnek a fejébe, hogy nem rángatjuk csak úgy a kormányt ész nélkül. Ettől vannak olyan naponta olyan balesetek, hogy lemegy a padkára (mindegy miért) és visszarántja és megy is keresztbe frontálisba vagy az autópályán a korlátba, vagy a másik oldalra. Vasárnap előttem ilyedt meg egy semmiségtől (ment a belsőben, kamiont előzött, ami a saját sávjában kicsit sétált oldalra, de nem ment rá a vonalra) egy F-Astra az M3-on, és 130-nál elrántotta a kormányt. Nem rajta múlott, hogy nem borult vagy rombolta le a kocsiját...

FDToth 2010.09.22. 17:07:34

@Deluxe Rebirthedborned:
Kihagytad a nagymaqyar-matricás, árpádsávosnagymagyar matricás bunkókat. érdemes megfigyelni, hogy mennyire nem tartják be a közlekedési szabályokat, Mondjuk ők magyarok, megtehetik:)

FDToth 2010.09.22. 17:09:45

@nyjozsi2: teljesen igazad van. gázzal és fékkel is lehet korrigálni, én sem értem azokat, akik a kormányt rángatják. az a legrosszabb, mert elveszíted az uralmadat az autó felett. Igen, ebből látszik, hogy nagyon sok olyan autósnak van jogosítványa, akinek még életre való jogosítványt sem adnék

isti77 2010.09.22. 17:13:30

Valóban nem a tanulóvezető a hibás, mivel jogilag nem is ő vezeti az autót, hanem az oktató. Ha az oktató nem képes megakadályozni, hogy a tanuló hülyeséget csináljon, akkor miért van ott? Ennyi erővel egyedül is gyakorolhatna a tanuló.

Azért érdekes élmény lehet közvetlenül egy csattanás után vizsgázni, biztos remek lelkiállapotban lehetett a tanuló.

kispista 2010.09.22. 17:13:31

@nyjozsi2: ehhez sok gyakorlás szükséges, hogy vészhelyzetben is emlékezzen rá, és ne a kormányt fogja vagy padlófékezzen. a 30 óra vayg mennyi meg kevés a tanulóautóban.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.22. 17:16:14

@FDToth: "Kihagytad a nagymaqyar-matricás, árpádsávosnagymagyar matricás bunkókat. érdemes megfigyelni, hogy mennyire nem tartják be a közlekedési szabályokat,"

Miért is baj ez? Megelőz, aztán büntetőfékez, ez az ősi magyar virtus. A menekül és hátrafelé nyilaz 21. századi változata. Hagyományőrzés, folklór. A magyarok nyilaitól ments meg...

indapass90210 2010.09.22. 17:17:44

@xaba99: nem feltétlenül hüje a posztoló. Normális helyeken ez másként megy. Kb. mint amikor mutterom tolatás közben lezúzott egy ladát a kocsimmal. Telefonált, mondtam neki, egyezzen meg a csókával, hogy kifizetem az ajtó festését kp. Ember elvitte szerelőhöz, én odamentem, megkérdeztem mennyi lesz a zsé, az mondta, kifizettem, emberünk kapott mellé még egy üveg piát bocsánatkérésként. Mindenki boldog. Neki az ajtó, nekem meg a gerincem nem rothadt tovább :)

Szopás az, amikor ilyen 1-2 10rugós tételeken semmisül meg a globális bizalom.

A zoktató meg a picsa költsék rákgyógyszerre.

isti77 2010.09.22. 17:19:54

@Arpsoft: de, sajnos ők a hibásak, mármint az oktató. Még ha meg is állt volna az, aki miatt az egész történt, őt elengedték volna, ha ő nem részese a balesetnek, akkor ő hivatalosan csak egy "forgalmi oknak" minősül, nem a baleset okozójának.
Hülye jogszabály, de így van.
Ha valaki miatt egyszer balesethez vezető manőverre kényszerülsz, próbáld meg úgy intézni, hogy lehetőleg azt a gyökeret találd el, aki a vészhelyzetet előidézte (persze ezt így leírni könnyű, de élesben az ember a reflexein nehezen tud úrrá lenni), mert ha ő megússza, és te egy másik ártatlan közlekedővel találkozol, akkor kisakkozhatjátok egymás között a felelősséget, a baleset valódi okozója meg röhög a markába.

kispista 2010.09.22. 17:24:39

@Dövan: A kárt utólag is kifizetheti a biztosítónak és akkor nem ugrik a bónusz.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 17:26:06

@kispista:
Pont ezt akartam irni
A k*anyját az ilyen oktatónak, még rányomná a tanulóra a balhét
Neki kellett volna a zavaró fekete autót elkapni
A posztoló megnem hulye volt, csak hitt az "emberséges" elintézésben
Nem lehet ugy élni, hogy sose hiszunk másnak
/persze lehet,mert élek még/
MAi világban csak taposva előre

Amirol a posztoló meg az utószóban ir, megyek bringákat taposni
:)

indapass90210 2010.09.22. 17:27:47

@FDToth: "Kihagytad a nagymaqyar-matricás, árpádsávosnagymagyar matricás bunkókat. érdemes megfigyelni, hogy mennyire nem tartják be a közlekedési szabályokat, Mondjuk ők magyarok, megtehetik:)"

Még mindig röhögök azon, amikor egy asszem református paptól vettem egy fábiát. Azon is volt egy ilyen matrica, és mivel pont Romániába mentem, jobb ötletnek tűnt lekaparni. Nem kiderült egyből, hogy egy méretes, okádék módon javított hibát takar?!?!?! Isten áldja meg őkelmét :D

j311 2010.09.22. 17:28:40

Nem. Balesetnél mindig hívj rendőrt! Ha bármilyen kicsi személyi sérülés történt, akkor meg aztán tényleg kötelező.

kispista 2010.09.22. 17:29:23

De a legbiztosabb, ha kitöltitek a kárbejelentőt, a károsult elmegy a szerelőhöz, kiszámolja a kárt, a másik kifizeti, aláírtok egy megállapodást mindketten és kész. Ja és a helyszínen pár fnyképet csinálni gyorsan.

indapass90210 2010.09.22. 17:30:28

@kispista: az egy részről extra adminisztráció, másrészről valaki rosszul jár. Vagy én fizetek többet, vagy az ember kap kevesebbet.

broadstreet bullies 2010.09.22. 17:30:55

@Deluxe Rebirthedborned: Amúgy igyekszem normális vezető lenni, de basszus ahogy át ülök a "furgonba" melózni tényleg vadbarommá változok. Nincs magyarázatom, de akkor tényleg mindenki bekaphatja. sorry...

vérengző kismalac 2010.09.22. 17:33:22

Ezért kell Hammer-rel furikázni.
Ott a többiek menekülnek előled és nem fordítva.
Annak még a szép "szabványos magasságu" járdasziget monstrumok sem számítanak.

RobiRobi002 2010.09.22. 17:33:31

miért nem lehet a criticalszart máshol rendezni, valami szép környéken? akkor talán nem kéne a KRESZ-t még hírből sem ismerő biciklisek miatt szenvedni. ezek is olyanok mint a melegek, szertnek felvonulni a lehető legnagyobb szmogban. gratula. éljen a biciklizés...

Dingirdingir · http://www.matrackucko.hu 2010.09.22. 17:33:37

Mekkora paraszt, hogy a tanulóval akarja kifizettetni a saját hibáját az oktató... Ha meg az ember tudja mindkettő adatait, akkor van min elindulni...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 17:34:50

@vérengző kismalac: a hammer az a kalapács. amire te gondolsz az a hummer.

vérengző kismalac 2010.09.22. 17:35:05

@broadstreet bullies:
Majd csak kinyír valaki, hogy nekünk ne kelljen.

Aggie 2010.09.22. 17:36:51

Nem derul ki a posztbol, hogy a ket auto (tanulovezeto es a posztolo) utkozott-e? Nekem ugy tunik, hogy nem, de
- ha nem utkoztek, akkor sajnos a posztolo a hibas, es zsebbol kell fizetnie a felnit es a gumit,
- ha utkoztek, es ugy ment fel a padkara, akkor a tanulovezeto-oktato combo.

vérengző kismalac 2010.09.22. 17:37:15

@xaba99:
Igazad van, elírtam. Bocsi. :(

Kata78 2010.09.22. 17:37:48

kicsit OFF, csak erdekel "a kormanyt nem rangatunk" csapat velemenye. Ket savos emelkedo, 100as tabla, szemben nyilvan zaro vonal(ketto is)enyhe kanyar. Kulsoben varosnezo cimbi, en elozok, harmas, gaz, tsai, mogottem haladni szandekozo kollega. Majd egyszer csak jon okos baratunk, aki szerint zaron elozni jo. Ki mit csinalna?

Anti Anyag (törölt) 2010.09.22. 17:39:50

Addig nem megyek el, amíg az oktató alá nem ír, ha az övé volt az autó. Ha a nőé, akkor a nő ír alá.

CD-R80 2010.09.22. 17:42:39

@FDToth: Még szerencse hogy neked nincsenek előítéleteid:)
Amúgy akkor én pont egy ilyen bunkó vagyok...
Most hogy tudom ezt már, majd így közlekedem:)

"streetfighter" 2010.09.22. 17:43:32

@Kata78:
Hát nem is a kormányt rángatnám. ;)

Anti Anyag (törölt) 2010.09.22. 17:44:35

@broadstreet bullies: Na egy ilyen vadbarom nézhette el a macisajtot a furgonjával.

Szerencsére, anyagilag valamennyire jól jöttem ki belőle, sérülés sem volt, de a csákó remélem, azóta már kapál valahol.

1kutya 2010.09.22. 17:45:01

tanulság: baleset helyszínét írásos/fényképes bizonyíték nélkül el nem hagyunk!

1kutya 2010.09.22. 17:48:44

@"streetfighter": naja, pláne ha a mi autónk nagyobb!

de mi van ha Kata egy matizban ül, szembe meg egy f150-es ford "truck" jön?:-DDD

indapass90210 2010.09.22. 17:49:33

@Kata78: általában városon kívül nagy nyomatékú dízellel szoktam menni, így valószínűleg nagy gáz, és berántom az előzött elé. Másik opció a fék, és berántom utána. De ez teljesen ösztönös. Mindenesetre, ahol 3 autó elfér, ott van hely 4-nek is :)

Nekem is volt hasonló, kamiont előztem volna, ha a ladának, ami előttem ment nem fogy ki a lendülete. Landcruiser prado a seggemben. Egyszercsak két nyíl, aztán elfogy a belső előzősáv, szemből másik kamion. Lada berántja, nekem már pörög a film, de valahogy befértem még én is, meg mögöttem a landcruiser is. Gondolom az előzött kamion is fékezett, meg a szembejövő is, a kurva ladának nem kellett, az addigra már teljesen lelassult. A közlekedés egy csapatjáték.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 17:49:54

@Kata78: hát a kormányt nem rángatnám. ;)
alapvetően két eset lehetséges, attól függ, hogy hogy állok az előzéssel.
ha jól, akkor padló, ima, és beágni az előzött kocsi elé.
ha szarul, akkor fék. ima, hogy a mögöttem jövő is fékezzen (nagy valószínűség szerint fog, és nagyot.) kisorolni a külsőbe.

ha nagyon-nagyon közel jönnek mögöttem, éa nem tudom befejezni sem az előzést akkor csak egy választás van. rámenni az éppen előzöttre, és kicsit lejjebb tolni az útról.

Kata78 2010.09.22. 17:50:15

@1kutya: azert a matizt kikerem magamnak :D kisebbik opel egyteru.

Kata78 2010.09.22. 17:52:30

@xaba99: az utobbi tortent...

Dovan: jogos az ut szelessegere vonatkozo megjegyzes ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 17:53:28

@Kata78: melyik utóbbi? a két normális verzió közüli, vagy a nincs más választás?

Kata78 2010.09.22. 17:56:08

a nincs mas valasztas... de senkivel es semmivel nem tortent baj :) okoskollega anyukajanak csuklasan kivul. ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 17:59:00

@Kata78: én egyébként azt vettem észre, hogy aki a másik seggében lohol, annak 3 alfaja van:
- agyonmatricázott autós hülyegyerek. na ezektől félni kell.
- lila fejű, ideges ember, büntetni akar. ez még rosszabb.
- a többi meg rá van készülva arra, hogy az előtte levő autó lassítani, fékezni, rosszabb esetben "büntetőfékezni" fog, és emitt nem fog belédmenni, ha fékezel.

bounty123 2010.09.22. 18:03:33

@tundrazuzmo: "és elszenvedője sem vagyok"

Aha persze, csak hiszed. Én is azt hittem, cirka 10 évnyi pesti vezetés után. Aztán jött egy vadbarom, aki nem vette észre időben, hogy áll a kocsisor (pl. telefonált) és szimplán belémhajtott hátulról, nekilökve az előttem állónak is. Ezt próbáld meg nem elszenvedni, ha tudod. Az már csak hab a tortán, hogy a biztosító 1 hónapig 'intézte' az ügyet.

banpepe 2010.09.22. 18:04:17

@xaba99: Nemtom valaki leírta, de a tanuló vezetőnél az oktató a hibás, mivel a tanulónak nincs jogosítványa. Így az oktatónak kell fizetnie a kárt, függetlenül a 3.-ik autótol. Neki is ott van a fék, a gáz, és ő tartozik felellősséggel, amíg jogosítvány nélküli tanuló ül a volánnál.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 18:05:14

@banpepe: igen, többek között én is leírtam. ;)

Kata78 2010.09.22. 18:05:34

@xaba99: amerre en jarok, ott nem igazan van matricas, de karpotolnak azok, akik, csak ugy nem ismerik a kovetesi tavolsgra (is) vonatkozo szabalyokat. Igen altalaban itt is nagy teljesitmenyu fekete autokrol beszelgetunk, csak lovese nincs, hogy tulkepp miben is ul.

Amugy egyet kell hogy ertsek.

hgg266 2010.09.22. 18:10:07

@metal: el vagy te tévedve...a kikanyarodó autónak itt jogilag semmi köze a balesethez, ha a tanuló vezető neki ment volna, és nem elrántja a kormányt, akkor viszont ő a hibás (a kikanyarodó). Hülye dolog, de volt már hasonló balesetem, egy faszszopó előttem állóra fékezett és a 3sávos úton merőlegesen elkanyarodott jobbra; én mással koccantam, de a kihívott sünök is csak kiröhögtek, h a szabálytalan kocsinak semmi köze ehhez....
annyi a tanulság belőle, hogy ha vki szabálytalan, nem ad meg egy elsőbbséget, akkor lehetőleg vele ütközz, és ne mással:)

kispista 2010.09.22. 18:14:27

@hgg266: esetedben szvsz nem volt szabálytalan a hirtelen fékező (ha a külsőben volt), mert ugye követési távolság. de a posztolónál a másik kikanyarodott a tanuló elé szabálytalanul (elsőbbség meg nem adása). Persze hiába is lenne meg , akkor is letagadhatná.

Tornado86 2010.09.22. 18:19:28

Nem ismerem az oktatói engedélyre vonatkozó törvényeket magyarországi viszonylatban, itthon (Erdély) tiszta sor lett volna: ha nem ad kárbejelentõ lapot, rászabadítom a rendõrséget 2x is miután beivott, aztán viszlát oktatás :)
@Aggie:
Pont erre gondoltam én is.

colonel pondró 2010.09.22. 18:20:59

@FDToth: Nekem ilyen tapasztalataim vörös szegfűs és sárga csillagos vezetőkkel voltak. Érdekes.

Zsola777 2010.09.22. 18:22:56

Mindenki (volt) balesetszűz. A második alkalomnál már odafigyel a papírra, utána meg akár rendőrt is lesz mersze hívni, ha kell. Tapasztalat.

flea 2010.09.22. 18:23:01

@bounty123: 1 hónapig? most mondd, nem is sok.

1kutya 2010.09.22. 18:28:25

@Kata78: egykutya (sic!:), az is M-el kezdődik:-DDD

"streetfighter" 2010.09.22. 18:30:35

@Dövan:
"A közlekedés egy csapatjáték. "

Pontosan, csak azt kell elkerülni, hogy a kispadra kerülj. :)

2010.09.22. 18:32:09

Nekem a posztból az jön le, hogy nem ütköztek. A posztoló autójának sérülése az a padkázás miatt volt. Ezt így utólag érdekes lesz behajtani akárkin is... És mivel a kivágó fekete autónak nem ment neki a tanulóautó, így annak se sok köze lesz már ehhez. Szopás. Örülj hogy felni + gumi kombóval megúsztad.

JMC 2010.09.22. 18:32:39

Bele kell rongyolni az ilyenekbe, a gyűrődőzónát meg a légzsákot is kifizette az ember :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.22. 18:33:29

Svájcban ilyen nem történhetett volna meg!

colonel pondró 2010.09.22. 18:33:39

@Dövan: Fizetni kéne a kötelező biztosítást ami a károk nagyrészében-lada esetében lehet nem-egy első lámpa lezúzása esetében felébe kerűl mint a javítás. Szóval baromira nem éri meg kifizetni zsebből.

''autónepper.'' 2010.09.22. 18:35:21

@1kutya: akkor már úgy is mindegy neki ha ő egy matizba ül :D:D:D:D

"streetfighter" 2010.09.22. 18:37:12

@ruskyy:
Pontosan! Ezért nem kell kapkondi. A járda helyett inkább neki kell menni.
Én azt szoktam, bár az sem egyszerü, ha nincs tanu. :(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.22. 18:37:23

Az oktató ki akarta fizettetni a tanulóval azt a kárt, amit te okoztál magadnak?

''autónepper.'' 2010.09.22. 18:37:43

fogadjunk hogy valameik autó SUZUKIVOLT A történetbe. am ez minden napos...

1kutya 2010.09.22. 18:38:56

@"streetfighter":

katicabogár ül a faágon és nézi, ahogy a többi bogár focizik. leszáll mellé egy cserebogár.
katica kérdi:
- te ki vagy?
- én vagyok a cserebogár.
mire a katica:
- NEM! itt a "cserebogár" én vagyok!!!

:-DDD

kispista 2010.09.22. 18:50:52

@''autónepper.'': De a kerületben garantáltan volt legalább egy suzuki. Minden balesetnél 5 km-en belül van legalább egy. Lehet ez véletlen?

2010.09.22. 18:51:04

@"streetfighter": azabaj, hogy én inkább rászánnék egy sérült gumit (felnit már lehet nem) egy ilyen szituációban, minthogy utána biztosítóval szopjak + álljon a karosszériásnál a kocsim napokig, hetekig...

A kormány rángatással se tudom mi bajotok van, már több balesetet előztem meg úgy, hogy satufék (de mivel féktávon nyílván belül) el is rántottam oda, ahol még volt annyi hely, hogy kikerüljem/megálljak...
Persze nagyon nem mindegy, hogy milyen autóban, és mekkora sebességnél rángat az ember :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 18:51:38

@hgg266: Te vagy eltévedve, de nagyon, a két eset össze sem hasonlítható! A te esetedben a szerinted faszszopó fél semmiben nem volt szabálytalan, te voltál az, mert nem volt követési távolság. A posztoló estében a tanulónak nem adták meg a elsőbbséget, amit ő kivédett, de közben a posztolót letolta az útról (a te elméleted szerint a tanuló sem hibás, hiszen ők sem ütköztek). Teljesen egyértelmű, hogy a fekete autós volt a hibás. Öcsém keresztapjával történt hasonló, ott csak ő, meg egy BKV busz volt a szereplő, ő csorgott be az elágba (felújítás miatt nem belátható), kibukkant a busz, ő megállt (már belógott a sávba), a buszos megijedt, és állóra fékezte a buszt, de nem ütköztek össze (elfért még a kocsi előtt). A buszon több személyi sérülés is történt, és ő lett a hibás!

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 18:54:03

@xaba99: Ez nagyon okos hozzászólás volt! Én még kiegészíteném azzal, hogy ökör módjára féket se nyomjuk, sőt a gázra se lépünk, sőt az ablaktörlőt se kapcsolgassuk ökör módjára.:)

Szeretem az olyan nagy okosokat, akik számítógép előtt megmondják, hogy bizony így, meg úgy kell a baleseteket elhárítani!

"streetfighter" 2010.09.22. 18:55:33

@1kutya:
Én a cserebogárnak drukkolok. :D

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 18:55:41

@"streetfighter": "A járda helyett inkább neki kell menni. "

Ezt ne reklámozd, mert főleg ne a baleset után! Köteles vagy megpróbálni elhárítani a balesetet, ha nem teszed, téged is megbasznak.

VonalZoo 2010.09.22. 18:58:25

Én a Vas Gereben utcában lakom, az nem két sávos út, csak az átlagnál kicsit szélesebb...

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 19:01:57

@VonalZoo: Ez új megvilágításba helyezi a történetet!

"streetfighter" 2010.09.22. 19:02:22

@metal:
Vicces vagy!
Na nehogy már szétcsesszem a futóművemet egy hülye miatt. Én ott maradok, az meg elhúz. Azt azért mégsem!
Nyilván a körülményektől függ a dolog, de én még soha nem kaptattam fel a járdára ilyem miatt.
Többszőr sikerült megállni, de ha nem, akkor nekimentem és kész.

Tornado86 2010.09.22. 19:05:54

@JMC:
Sõt, legombolhatja a biztosítóról az amúgyis elfogyóban alkatrészek árait is :D

Kata78 2010.09.22. 19:06:29

@1kutya: :D:D:D

@''autónepper.'': vannak autonak nevezett izek, amibe meg no letemre sem :)

''autónepper.'' 2010.09.22. 19:10:05

@kispista: ez szerintem egy ördögi kör!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 19:10:32

@metal: elég sokat vezetek. elég sok húzos szituációban voltam már. mindet sikerült megúsznom, mert nem pánikoltam be, és nem ész nélkül cibáltam az első kezem ügyébe kerülő dolgot. egy "balesetem" volt eddig: a forgalmi okokból álló autómba hirtelen beletolatott, aki előttem állt...
volt már olyan is, hogy 110-nél kellett úgy satuznom, hogy közben félig le kellett mennem az útról. fűre.
volt 130-nál aquaplanningem hókásán, több 10 méteren keresztül.
csúsztam már meg fekete jégen.
MINDEN szituációban meg lehet fogni a kocsit. egy trükkje van: nyugodtan és finoman kell csinálni.
ha hirtelen és nagyot rántasz a kocsin, annak sosem lesz jó vége.

JMC 2010.09.22. 19:13:52

@xaba99: én is azt hittem isten vagyok a volán mögött. Aztán most télen a hó alatt jég volt, balra fordultam _kettesben alapjáraton_ és padkának dobtam a vasat. Hiába csináltam akármit.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 19:19:09

@JMC: én nem érzem istennek magam. csak igyekszem józan fejjel gondolkodni.
most télen én is jártam gy, csak én jobbra kanyarodtam (szintén kettesben, alapjáraton). aztán a kocsi eleje önálló életre kelt. sikerült megfogni. hála a sok ökörködésnek murván, havon, földúton. ;)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 19:57:32

@xaba99: @"streetfighter": Persze tudom, ti istenek vagytok a volán mögött, és mindig tutira jól döntötök, sőt egy leírás alapján (ahol nem tudod a két autó sebességét, egymástól való távolságát, padkától való távolságát,stb...) simán el tudjátok dönteni, hogy a posztoló hülyeséget csinált, mert félrekapta a kormányt. Tudjátok az ilyen isten vagyok stílusú egyének szokták időnként nagyon meg égetni magukat!

Phrascarica 2010.09.22. 20:00:56

Nekem is volt többször ilyen, de mindig kifizették! Nagyon gerinctelen aki ezt eljátssza 10-20eFt-ért :S

kispista 2010.09.22. 20:07:04

@metal:
"simán el tudjátok dönteni, hogy a posztoló hülyeséget csinált, mert félrekapta a kormányt. "

A posztoló mindig hülye, ez alapvetés!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.22. 20:32:54

@metal: "simán el tudjátok dönteni, hogy a posztoló hülyeséget csinált, mert félrekapta a kormányt. " - igen! A járda felé _nem_ kerüljük el az ütközést, mert a járda tele van puhatestűvel.

Akkor is tele van, ha nem látsz egyet sem.

Ahhoz nem kell ám túl okosnak lenni, hogy ezt belásd.

1kutya 2010.09.22. 20:37:45

@Kata78: nem! azok izének nevezett autók:-DDD

1kutya 2010.09.22. 20:39:10

@''autónepper.'': bár van ez a vicc úgy is, mikor a bogarak dugnak és azt lesi a katica, de azt Katára való tekintettel (no meg mivel úriember vagyok:) nem is mertem idesenderíteni:-DDD

''autónepper.'' 2010.09.22. 20:44:19

@1kutya: jaj ...:D hagyadmár magadat ha még nem történt meg Katának az életébe a dugás majd meg fog előbb vagy utóbb szal írd csak le azt a viccet mert akarom tudni ( és engem nem zavar):D:D:D

tegnap éjszaka lent voltam Siófokon egy porsche cayanne turbo-val bazdmeg 22 literes átlag fogyasztása volt...:D:D:D

Don Blasius 2010.09.22. 20:46:11

Hát nem biztos, hogy jobban járt volna a posztíró egy oldalról összetört autóval, mint egy defekttel. Főleg, ha nem is ismeri el, mint kiderült utólag. Nyilván szakadék mellett meg 130-nál sztrádán én sem rángatnám a kormányt, de itt ezen az útszakaszon talán helyesebb volt ez, kevesebb kockázat, mint egy ütközéssel. A felelősség meg nem lehet a tanulóé.

@jaafar:
Anno egy kollégám ment motorral, majd az ő sávjába beváltott egy autós. Neki lábműtéte lett, az autós meg így védekezett "de hát indexeltem!"

@''autónepper.'':
Őööö, te egy kalap alá veszel egy Daewoo Matizt és egy Opel Merivát? ;))

Csirke72 2010.09.22. 20:49:26

1 aranyszabály van: Rendört kell hivni és az mindent überel söt a biztosító csak az esetben fizet. Minden más kétséges és kockázatos.

Èn 1x égettem meg igy magamat. A holttérben voltam 1 mikrobusznak és ha én nem rántom félre akkor nekem jön oldalról. Namost a félre rántás eredménye a korlátról lepattanást jelentette... A hölgy az oviba sietett a gyerekeiért... Késöbb nem emlékezett semmi ilyesmire....

''autónepper.'' 2010.09.22. 20:51:38

@Don Blasius: mért volt szó Meriváról? mert ha igen akkor bocs elnéztem :D:D:D:D

de mondjuk nekem egyik se kellene:P

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 20:54:08

@kolbászoszsömle: És az jobb, ha a másik tol fel oda irányíthatatlanul?

Rock me Amadeus 2010.09.22. 20:57:20

Egy oktató soha nem fog kárbejelentőt kitölteni?
Miért?
Az oktatóautóknak nincsen nyilvántartása, így a biztosítást is saját bevallása alapján teszi. Anno az oktatóm mesélte, hogy ha azt állítaná be, hogy oktatóautó, akkor horribilis lenne a biztosítása, így persze sima személyautóra köti. Így persze mindig lebeszélik a kárbejelentő kitöltéséről a másik felet (nehogy esetleg kiderüljön a turpisság).

''autónepper.'' 2010.09.22. 21:01:58

@Rock me Amadeus: én meg kérdeztem volna hogy hol lakik az oktató... és addig járnék pár jól meg termett haverommal a lakására még önszántából nem ÚJÍTJA fel a kocsimat...:) meg vannak erre meg felelő módszerek;)

ám most is azt kellene felhívni az oktatót meg kérdezi hol lakik és ...

''autónepper.'' 2010.09.22. 21:05:28

na jó vegyétek úgy meg se szólaltam mert megint én leszek csúnya bunkó agresszív bmw-s...:(

[mike] 2010.09.22. 21:15:07

A posztoló akkor lepődött volna meg, ha a biztosító elküldi őt a büdös picsába. Minek rángatja a kormányt?! Papíron ehhez nincs köze a tanulónak, aki hozzá sem ért, a kikanyarodónak meg pláne. Gyalogos nem látta az esetet? Őt nem akarja felelősségre vonni cserbenhagyásért? Kb. mintha engem ítélnének el, mert sávon belül kikerültem egy kátyút, a mögöttem jövő, meg felugratott egy buszmegállóba és 3 embert elgázolt....
Ugyanaz a sztori mikor, oldalról telibetrafált valakit a posztoló és még neki állt feljebb mondván, hogy az áldozat 50 helyett 62-vel ment... :))))

Don Blasius 2010.09.22. 21:20:49

@''autónepper.'':
Hát Kata78 utalt rá, hogy lematizoztátok a Meriváját. És vannak egy páran itt a blogon, akik még tudnak összefüggést felfedezni a két típus között. ;) :D

Kata78 2010.09.22. 21:20:52

@''autónepper.'': Ha szingli lennek, nekem se :) de majd ujra szuletek es akkor :D

Kata78 2010.09.22. 21:22:39

@Don Blasius: jol van, az mar legalabb mereteiben inkabb auto... :)bar nekem nincs min nagyobbitani egy autoval :P

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.22. 21:23:33

@metal: Rángatott kormány, széttépett gumi, elgörbített felni, padkára való ugratás.

Milyen irányítottságról beszélsz ebben az esetben?

Mellesleg igen, jobb, ha feltolnak a zebrára, mintha magadtól ugratsz fel, mert, ha feltolnak, és elütsz valakit, akkor nem te vagy a hibás, ha felugratsz, ezzel elkerülve az ütközést, és ott pusztul a nyugger, mehetsz börtönbe, főleg, ha az okozó észre sem veszi, hogy mi történt, és továbbhajt.

Szóval a járda felé _nem_ menekülünk.
Mindenki számára biztonságosabb.

Don Blasius 2010.09.22. 21:27:11

@Kata78:
Nekem sem. :) De van legalább jó sok hely benne + csomagtartón és akkoriban olcsóbb is volt a Corsánál. :))

@kolbászoszsömle:
Járda felé valóban nem szabadna. De ez ha jól tudom középen egy üres fűsáv, mondjuk a járdaszegély odab@az...

kijafaxom 2010.09.22. 21:35:00

A posztoló nem hülye csak érdekesen valószerűtlen az irománya.
Ennél valószínűtlenebb sztorit még nem olvastam idén, nem is értem miért siklik át rajta mindenki.
"...hogy elkerüljem az ütközést felhajtottam a padkára"
Hogy is volt ez?????
Hiszen (hangsúlyozottan) negyvennel poroszkált a tanulóvezető a külsőben aki "ráhúzta" a kormányt vagyis ELVILEG MELLETTE VOLT mi több fékezett is közben.Erre pedig ellenmanőverként irány a padka - 2 (és 1/2) sávon át?? Elég mátrixos lehetett hiszen át kellett suhanni az oktató verdáján...
Betétlap? Miért?? Se ütközés se festéknyom se tanú-mehetsz a sóhivatalba még a zöldfülű biztosítós is kiröhög,majréra nem fizetnek.

Egy gyakorlati jótanács a többieknek: 3 barral járok évek óta,kicsit pattogósabb ugyan de kátyúk ellen első osztályú védelem,nincs veszélyben a felni. Szebb jövőt!! :p))

gmower (törölt) 2010.09.22. 21:36:50

@metal: "Persze tudom, ti istenek vagytok a volán mögött,"...

Ha valaki megpróbál jótanácsot adni lehet hogy csak sokat vezetett már, nem feltétlenül egy beképzelt kezdősofőr...

Az igazán jó sofőröket onnan lehet felismerni, hogy az autóban mellette ülve alig érzékelsz valamit abból, hogy vezet: nem gyorsít padlógázon -de azért dinamikusan-, a váltást minimális rántást, vagy motorfelbőgés sem kíséri, nagyon ritkán fékez intenzíven (mondjuk úgy 4-5ezer km-renként), a kormányt finoman kezeli, sosem rángatja. Mindez azért van így mert folyamatosan koncentrál a környezetére, és az addigi tapasztalatai alapján (ehhez azért kell jópár tízezer km) képes legalább 99%-ban megjósolni, hogy milyen lehetséges kimenetelei vannak az adott szituációnak, ezért van ideje a legelső intő jelre finoman beavatkozni az események sorába. Körbelül ez a defenzív vezetés, nem a lassú. Tehát a lényeg kb. annyi, hogy a vészhelyzetet már annak kialakulása előtt kezeli, ezért nem kell a gépjármű egyik kezelőszervét sem taposni, rángatni. És most mindenki nézzen magába: 1000 km autópályán megtett út alatt hányszor lép a fékre? Ha ez egynél több, akkor nem ebbe a kategóriába tartozik...

A valóban hirtelen események iszonyatosan ritkák a közlekedésben: takarásban lévő gyalogos tiltott helyen kilép, főúton, zöld jelzésnél, vagy mellérendelt úton nagy sebességel merőlegesen érkező, előjel nélküli időjárási esemény, kanyarban, autópályán szembeforgalom. A satufékezést szándékosan nem sorolom ide, mivel azt a megfelelő követési távolsággal már ki is védtük. A legtöbb esemény vagy lassan történik (tipikusan ilyenek: nem befejezhető előzés, sávelhagyás elalvás, rosszullét, telefonálás miatt), vagy előre látható (a mellettem lévő sávja valami miatt leszűkül, mint a posztban, ez teszem hozzá eléggé mindennapos Pesten).

Amikor egy valódi vészhelyzetben gyorsan kell jól reagálni, az igazából nem mindenkinek tanulható meg. Egyik alapfeltétele, hogy amíg véget nem ér a történet, addig a sofőr nem eshet pánikba, nem ijedhet meg, nem remeghet meg a keze, ami lássuk be, eléggé emberfüggő. Valaki képes rá, valaki nem. De attól még majdnem minden helyzetre van egy legkevésbé rossz megoldás. Talán (vigyázat, szubjektív vélemény!) a legfontosabb dolgok ezek:

- frontális ütközés elkerülése
- az utat csak legvégső esetben hagyjuk el, ha már a lehető legalacsonyabbra csökkent a sebesség, mivel az aszfalton tapasztalt tapadás és útminőség töredéke se fog utána rendelkezésre állni, és a tereptárgyakkal (fa, oszlop) való ütközés is igen valószínű
- lehetőleg ne kombnáljuk az erős fékezést a kanyarodással. Vagy kerüljük ki az akadályt csak gázelvétellel, vagy satuzzunk addig, amíg biztosan kiderül a megállás reménytelensége, és akkor kormányozzunk valamerre (ABS nélkül természetesen fékvisszaengedés kíséretében)
- jeges úton féket elfelejteni, motorféket használni tessék, kormányt meg szépen egyenesen tartani, úgyis felesleges lenne azt piszkálni :)

Végszóként: valóban köteles a sofőr mindent megtenni a baleset elkerüléséért. Ebben az esetben viszont nincs szó erről, hiszen az így is bekövetkezett (padkázás), ráadásul így a posztoló lett a hibás. Szerintem a jó megoldás a padkáig húzódás lett volna, még ha azt is kockáztatja ezzel, hogy a két autó végül ütközik (ütközött volna egyéltalán, vagy csak rosszul mérte fel a posztoló a helyzetet?)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 21:37:10

@kolbászoszsömle: Nem ismerem a helyet, de az út közepén milyen járda van?

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.22. 21:37:47

És mi van, ha diplomatarendszámos az illető? És nem áll meg?

''autónepper.'' 2010.09.22. 21:38:19

@Don Blasius: jó nem olvastam végig minden hozzá szollást azért.... nekem ehezz még korán van :D:D:D

@Kata78: hát ha nekem lenne gyerekem akkor se nagyon szeretnék olyat valahogy nem találnám benne a helyemet:)de mivel nincs gyerekem így bőven meg felel nekem az 530as bmw is ...:D

Don Blasius 2010.09.22. 21:40:30

@kijafaxom:
Osztott pályás ott az út, ezért van bal oldalt is padka.

Keményebbre fújt gumi szerintem is jobb ezeken az utakon.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 21:43:48

@gmower: Érdekes ok fejtés, persze mindenben igazad van, de tedd a melledre a kezed, és mond meg az igazat hány ilyen sofőrt ismersz? Tippem az, hogy a szám erősen tart a 0-ba.

"Szerintem a jó megoldás a padkáig húzódás lett volna, még ha azt is kockáztatja ezzel, hogy a két autó végül ütközik (ütközött volna egyéltalán, vagy csak rosszul mérte fel a posztoló a helyzetet?)"

Szerintem is, és valószínűleg utólag végig gondolva a posztoló is így gondolja, de ott van a döntésre, és cselekvésre kb. 1 másodperced. Én azt mondom, hogy a posztoló legalább csinált valamit, mert az emberek 90%, csak kapaszkodott volna a kormányba, és nem lépett volna semmit. Amúgy miért lett a posztoló a hibás? Nem értem, szerinted, ha nem ütköznek ténylegesen össze, akkor a másik fél már nem is lehet hibás? Ha ez lenne a hivatalos álláspont is, akkor senki meg se próbálná elkerülni az ütközéseket.

''autónepper.'' 2010.09.22. 21:45:42

@gmower: amiket le írtál azok alapján én profi vagyok... aki velem utazott az mindenki meg volt elégedve sosem félt senki rám fentiek igazok kivéve az hogy autópályán fékezek de arra is meg van mért mert sokan kolbászolnak belső sávba és mondjuk 200ról be esek mögé valahogy meg kell állnom :DDD

Kata78 2010.09.22. 21:48:19

@''autónepper.'': nekem is mar jobban tetszik az uj :) de nem vagyunk egyformak es ez igy jo :)

''autónepper.'' 2010.09.22. 21:50:27

@Kata78: milyen új az új 5ös vagy mi ?:D ha ha az tetszik neked én szemembe már rossz ember nem lehetsz:D

Kata78 2010.09.22. 21:58:02

@''autónepper.''Meriva :D ha mar propeller a kek egen, akkor nekem egy 118as eppen megfelelne :)

gmower (törölt) 2010.09.22. 21:58:21

@metal: "de ott van a döntésre, és cselekvésre kb. 1 másodperced."

Igen, ez mindig így van, a vezetés már csak ilyen, gyorsan kell dönteni. És szerencsére inkább az emberek 90%-a szokott reagálni a hasonló helyzetekre, és ez a legritkább esetben a padkára ugratás. Ha nem így lenne, ekkora forgalom mellett csak baleseteket látánk, de nem így van.

"Nem értem, szerinted, ha nem ütköznek ténylegesen össze, akkor a másik fél már nem is lehet hibás?"

Nagyon ritka esetben lehet ütközés nélkül a másik hibás, ilyen kis tempónál meg leginkább kizárnám ezt. Ennyi erővel ha padkára hajtok mondhatom, hogy az a kövér bikinis nő látványa annyira megijesztett, ő a hibás. :)

gmower (törölt) 2010.09.22. 22:02:08

@''autónepper.'': " kolbászolnak belső sávba és mondjuk 200ról be esek mögé valahogy meg kell állnom :DDD "

200-ról a motorfék a légellenállással karöltve nagyon hamar lelassít 130-ra, a belső sávba meg nem teleportálással kerül a másik jármű, pályán beláthatatlan kanyar sincs, így nem tudom belátni, miért lenne szükség fékezésre :)

''autónepper.'' 2010.09.22. 22:07:21

@Kata78: mindent megoldunk idővel:) de addig is elégedjél meg az 530asomal holnap 1kor ebéd?:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

@gmower:

"a belső sávba meg nem teleportálással kerül a másik jármű," hát azért tudnak érdekes dolgot csinálni főleg az 1.4 és alatti "versenyautók"

"streetfighter" 2010.09.22. 22:07:28

@metal:
Idézd már, hogy én hol írtam azt, hogy a posztoló hülyeséget csinált? Hol írtam, hogy profi vagyok?
Azt mondom, hogy a kormányt nem kapkodjuk és nem pánikolunk.
Higgadtan kell reagálni, akkor tud az ember helyes döntéseket hozni.
A járdára felrohanni a lehető legrosszabb döntések egyike szerintem, de nem vagyunk egyformák.

vérengző kismalac 2010.09.22. 22:12:01

talán ide illik ez a vicc:

Én úgy szeretnék meghalni mint nagyapám, nyugodtan, álmomban és nem úgy mint az utasai, rémülten, sikoltozva.

Kata78 2010.09.22. 22:13:02

@''autónepper.'': Johet :DDDDDDDDDDDD koszontem a meghovast ;) de csak, ha nem piszkalod az 1,4eseket :D

gmower (törölt) 2010.09.22. 22:16:25

@''autónepper.'': "hát azért tudnak érdekes dolgot csinálni főleg az 1.4 és alatti "versenyautók""

Nyilvánvaólan ha látod, hogy a külsőben a "versenyző" előtt van valaki 2 km-es körzeten belül, akkor nem 200-al közelítesz hozzá, mert előfordulhat, hogy utoljára a kettővel azelőtti kihajtónál nézett bele a tükörbe... Ez is az előrelátó, defenzív vezetés része, mert a baj nem ott van, hogy az üres pályán 200-al mész, hanem hogy 110 km/h sebességkülönbséggel próbálsz megelőzni valakit. A jó sofőr szint felé haladó első lépés, hogy belátjuk, vannak kevésbé körültekintő, tehetséges, óvatos úr vagy nem úrvezetők is az utakon.

''autónepper.'' 2010.09.22. 22:17:16

@Kata78: hova menyek érted?:D:D:D:D:D:D:D

@vérengző kismalac: geci nagy volt:D:D:D:D

@"streetfighter": te kb olyan szinten vezethetsz szal rólad eltudom képzelni hogy te biztos nem kezdenéd el rángatni a kormányt... de sok ember pl aki 10óra 10percnél markolja a kormányt az tuti h....

gmower (törölt) 2010.09.22. 22:23:31

@vérengző kismalac: :D Erről az jut eszembe, amikor a valamilyen vakáció című filmben mutatják sorban a családot, ahogy mindenki édesdeden alszik, majd végül a sofőrt -asszem' Chevy Chase- aki szintén :D Nagyon rég láttam, lehet már béna filmenek találnám, de akkor ez a jelenet nagyon megragadt :D

[mike] 2010.09.22. 22:24:36

@gmower:
"Az igazán jó sofőröket onnan lehet felismerni, hogy az autóban mellette ülve alig érzékelsz valamit abból, hogy vezet"

A mondat helyesen:

Az igazán jó sofőröket szerintem onnan lehet felismerni, hogy az autóban mellette ülve alig érzékelsz valamit abból, hogy vezet

''autónepper.'' 2010.09.22. 22:27:20

@gmower: hmmm lehet hogy téleg van benne valami amit mondasz. azért mondjuk nem ilyen drasztikus a helyzet de téleg sokszor van hogy mások helyet is nekem kell figyelni vagy neked hogy ne legyen belőle gond...

kijafaxom 2010.09.22. 22:34:06

@Don Blasius:
Csak következtettem a 2x2 sávra (mint az Adyn)mert elhangzott a külső és belső sáv fogalma is.
Megnéztem NORC-on. Hááááát....
Egy sáv az a kettő igaz jó széles ámbár a "külsőben" vagyis az úttest jobb szélén való folyamatos haladást a parkoló autók szerintem tutira nem teszik lehetővé.
Legérdekesebb a "padka" volt ami a járda felőli oldalon 4,a füves irányába pedig 5 centi "magas" lehet.
Kételyeim csak fokozódtak.

Az átlagnál keményebb gumit nem ajánlják a gumisok - hiszen negyedannyi melójuk lenne!
:p))

FDToth 2010.09.22. 22:49:10

@colonel pondró: Én olyan matricákat nem láttam, meg ők nem is magyarok! :) Mindegy, én továbbra is próbálom szívatni a nagymagyar-árpádsávos "intelligens" autóstársaimat:) az emberi - inkább magyar - hülyeség határtalan:)

"streetfighter" 2010.09.22. 23:04:12

@''autónepper.'':
Kösz a bizalmat. :)
Valóban nem vagyok egy kapkodós, pánikolós fajta, aminek már sokszor jó hasznát vettem.
Bár ha belegondolok, logikus is, hiszen akkor nem is "száguldozhatnék". ;)

"streetfighter" 2010.09.22. 23:09:59

@kijafaxom:
Hááát nem tudom te milyen stílusban, és hogy vezetsz, de a túl nagy guminyomás nem kedvez a gyors és biztonságos autózásnak.
A gumi nem teljes felületen fekszik fel az útra , rossz a tapadás a fékút is hosszabb, úgyhogy elég gáz. Poroszkálni jó, ha nem sajnálod a rosszul kopó gomijaidat.
Csak akkor minek nagy erős autó?

pakesz (törölt) 2010.09.22. 23:34:12

@bounty123: "Ezt próbáld meg nem elszenvedni, ha tudod. Az már csak hab a tortán, hogy a biztosító 1 hónapig 'intézte' az ügyet."

mocskos mazlista!!!
nekem 3 honapig intezte...

Kniight 2010.09.22. 23:40:12

Baleseti bejelentőt mindig ki kell tölteni.
Meg kell egyezni, ha a kárt kifizeti, akkor közösen megsemmisítjük.
Volt ilyen esetem.

Egyébként egy sérült felni javítás vagy csere (bontóból) plusz két új abroncs összesen 50000 forint, ennyiből lehet hogy a lakatosmunka + fényezés nem jött volna ki.

bounty123 2010.09.22. 23:46:57

Nem mintha a baleseti bejelentő bármire kötelezne bárkit is, legalábbis a jelek szerint. Egy ismerősöm esetében később a károkozó simán visszavonta az aláírt bejelentőben leírtakat, és perre kellett vele menni.

bounty123 2010.09.22. 23:53:36

@Csirke72: "1 aranyszabály van: Rendört kell hivni és az mindent überel söt a biztosító csak az esetben fizet. "

Ezt megerősíthetem. Végül az én esetemben fizetett, de 1 hónapig húzták-halasztották kb. a világ legegyértelműbb helyzetében a fizetést (hátulról teletrafálnak egy kocsisorban álló autót). Már a szervizben is csóválták a fejüket, hogy miért nem hívtam rendőrt, van rutinjuk a témában. Az biztos, hogy én ezentúl bármilyen biztosítót érintő esetben kihívom őket, még ha órákat is kell majd várni rájuk.

D4D 2010.09.23. 02:18:23

Posztoló! Ütközni kell, ebben az országban másképp nem megy. Hülye dolog, de ez van.

2010.09.23. 06:15:32

"Majd a tanuló vezető hölgyhöz fordult és feltette a kérdést, hogy vállalja-e az anyagi kár kifizetését."

Hehe, vicces oktató. Olyan jó magyaros. És a legtöbb mai sofőr az ilyenek szárnyai alól kerül ki. Vezetni nem tudnak, felelősséget semmiért nem vállalnak, mindent 'okosba' oldanak meg, és csak nyomják a gázt tövig. Pont tegnap voltam szemtanúja egy fiatal picsa művének a hipermarketben. Kiállás után nekikormányozta a gépet egy oszlopnak. Rendesen benyomódott pár elem, sok karcolás. Kiszáll megnézi, majd ahelyett hogy számotvetne a történtekkel, hetykén rágyújt, visszaül a kocsiba, és padlógázon előzgetve (parkolóban) elviharzik. Annyira fájdalmas baszki, hogy ebben a tetves országban semmi sem tud rendesen működni. Miért kell mindenkinek alanyi jogon jogosítványt adni?

2010.09.23. 06:27:36

@FDToth: "próbálom szívatni a nagymagyar-árpádsávos "intelligens" autóstársaimat"

Határtalan intelligenciáról tettél te is tanúbizonyságot. Egyébként hamár kis politikai fűszert adtunk a témához, a "nagymagyarországosok" legalább addig eljutottak hogy látják a temérdek szart, amiben a legtöbb állampolgár vigyorogva és önként lubickol nap mint nap.

ehja 2010.09.23. 07:41:07

@Jankove: És mit kellett volna tennie a fiatal p-nek?
Ott maradni az oszlop mellett és megvárni amíg magátol meggyógyulnak a benyomódott elemek? Ebből most hogy sikerült arra következtetni, hogy "ebben a tetves országban semmi sem tud rendesen működni"? Te talán letáborozol az autód mellett ilyenkor? Ez lenne a rendes működés?

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.23. 07:43:19

@gmower: A postban szó sem volt padkára ugratásról, csak hogy tisztázzuk. Az volt benne, hogy lepadkázta a gumit, ami szálszakadásos lett.

az_igazi_trebitsch 2010.09.23. 07:47:32

gmover: tökéletes "diagnózis". Az autóvezetők (döntő...) többsége csak két manővert ismer: a gázadást és a fékezést. Képtelen átlátni a közlekedés egészét, a körülötte lévők mozgását. Nem ismeri a járművek "testbeszédét", ezért pánikba esik, ha váratlan szituba kerül,és persze mindenki más hülye, aki csak egy kicsit is bezavar az ő elképzeléseibe.

Kétségtelen, hogy nagy rutin kell a defenzív vezetéshez, de azt elég hamar meg lehet szerezni, kivéve azoknak, akik úgy vezetnek, hogy "menjen előlem mindenki a francba, mert most ÉN autózom!".

...A rendőrhívással csak óvatosan. Ha a helyzet egyértelmű, akkor keményen elmeszelik azt, aki a rendőrt hívta!

Roy 2010.09.23. 08:27:04

Minden esetben az oktató a felelős. Amennyiben károkozás történt akkor az oktató autójának felelőségbiztosítása alapján kell a kárt rendezni. A tanulónak nincs jogosítványa, így Őt semmiféle kártérítési felelőség nem terhelheti. At oktató nem háríthatja át a kárt.
Az oktatásra használt gépjárműnek ezenkívűl rendelkezni kell kötelezően CASCO biztosítással is.
Ezt a kárt szenvedett autósnak is tudni kellett volna, és azonnal helyben ki kellet volna tölteni a kárbejelentő lapot.

Baltás Jenő 2010.09.23. 08:40:11

Többen leírták már, ebben a történetben számomra az oktató magatartása a megdöbbentő. Tényleg olyan igazi magyaros, nem vállalok semmiért felelősséget. Pedig ő a felelős!

Könnyű így utólag okosnak lenni, de én valószínűleg akkor döntöttem volna el, hogy nem egyezkedek, amikor az oktató a tanítványától megkérdezte, hogy vállalja-e a kár kifizetését. Ugyanis ez mutatta meg, hogy itt egy sunyi, gerinctelen emberrel van dolgom, akiben megbízni nem lehet.

indapass90210 2010.09.23. 08:44:24

@colonel pondró: ez úgy hangzott, mintha azt feltételeznéd, hogy nem fizetek kötelezőt :)

szaGértő 2010.09.23. 09:00:47

@kijafaxom: Nem láttál még olyan utat, ahol középen is van járda? Legalábbis járda magasságú, és fű van ott. Osztottpályásnak hívják. :D

indapass90210 2010.09.23. 09:02:34

@kijafaxom:
"Egy gyakorlati jótanács a többieknek: 3 barral járok évek óta,kicsit pattogósabb ugyan de kátyúk ellen első osztályú védelem,nincs veszélyben a felni. Szebb jövőt!! :p))"

Futómű, köszöni jól van?

indapass90210 2010.09.23. 09:05:53

@Myta: ugyanaz, mint amikor magyar nem áll meg. Ha nincs rendszám, akkor mindegy, ha van rendszám, akkor meg megkeresi a yard az adott szervezetet, ami alá a kocsi regisztrálva van. Ha a sofőr elismeri, hogy ő lehetett (esetleg nem vette észre) akkor fizeti a kötelező, ha nem, akkor meg ÍJ.

kijafaxom 2010.09.23. 09:10:11

@"streetfighter":
275 hátul és 245 elöl,és ez GYÁRI méret.
Árban sem vészes,mindig van alkalmi ár pont az extrém mivolta végett.
www.aabroncs.hu/gumiabroncsok/kereses.html?armin=all&armax=all&meret1=275&meret2=40&meret3=17&gyarto=all&tipus=szemely&ideny=nyari&defektturo=all
Ha a szélső pár centi nem is 100 %-ban tapad (kanyarban fog a széle is!) még mindig jobb vagyok a nagy többségnél.
A nagy,erős autó meg poroszkálni a legjobb,tisztelik még a külső sávban is (bár ott elég ritkán tartózkodom) egyszerűen JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ és önbizalmat ad,olyan mint amikor fegyvered van,nem használod mindig de bármikor megteheted. :p))
Fantasztikus élmény,hogy szinte nincs vesztő pozició,beférsz minden előzésbe!

kijafaxom 2010.09.23. 09:12:10

@szaGértő:
Figyelmetlen vagy,a 22.34-kor írtamban benne van... :p))

kijafaxom 2010.09.23. 09:12:52

@Dövan:
nem is akármilyen.... :p))

kijafaxom 2010.09.23. 09:15:06

@Dövan:
Köszöni igen,hiszen 1-2 havonta cserélődik benne 1-1 gömbfej vagy szillent (bocs Silent!) de ezt mindenki megtapasztalhatja a kátyúk okán,nem kell széles pacsker....
:p))

indapass90210 2010.09.23. 09:20:30

@kijafaxom: én minden kocsin inkább lejjebb eresztem. 85k-nál kellett lengőkarokat cserélni a 215/55 R18-on, pedig többnyire a bp.-i utaknál sokkal szarabbakon hajtok. Mondjuk ez egy hangyafasznyival magasabb oldalfal, van hely a felni meg az aszfalt között. A téli gumi meg a kátyús időszakhoz 215/60 R17, az még jobb ebből a szempontból.

pengusz 2010.09.23. 09:27:51

@''autónepper.'': Ne feledjük a kerékpárost, aki az egész láncolatot elindította: részegen, lámpák nélkül, a piroson áthaladva, szembe az egyirányúban megzavarta a szabálytalanul a belső sávban haladó suzukist (mit keresett ot egyáltalán? KRESZ 145& 15.bek. a. pont: Suzukival csak külső sávban szabad haladni), aki így kénytelen-kelletlen kikanyarodott a szintén szabálytalanul közlekedő suzukis tanulóvezető elé :D

szaGértő 2010.09.23. 09:40:59

@kijafaxom: Sok a duma, nem olvastam végig mindet. Egyébként meg ha valamire válaszolok, akkor éppen ott tartok, a továbbiak még nem kerültek sorra. :D

"streetfighter" 2010.09.23. 10:05:32

@kijafaxom:
Igen én is szeretem az "erős" autókat. Nyilván minden relatív. :D Nekem a 6,4Kg/Le bőven elég.
Mellesleg én nem tisztelek senkit. Aki lassabb mint én, azt leelőzöm. :)

2010.09.23. 10:17:44

@ehja: Nem barátom. Olvass figyelmesen, és próbáld értelmezni a szöveget. Egy ilyen eset után átfutna az agyamon, való-e az autóvezetés nekem. És semmi esetre sem kezdenék 2 perc múlva a parkolóban ámokfutni a normálisan közlekedő kocsik között, 10km/h tábla hatálya alatt.
Az hogy ebben az országban semmi sem működik rendesen, arra értettem, hogy gyakorlatilag bármilyen szánalmas képességekkel is lehet jogosítványt szerezni.

igazságos 2010.09.23. 10:41:02

@Jankove: Úgy van. Csak leperkálod az óradíjat, zsebbe természetesen, az oktatónak meg a vizsgáztatónak, és vezethetsz.

De egy-két pancserrel azért eljátszatják azt, hogy megbuktatják háromszor, na, akkor meg kárörvendek, mert nekem elsőre meglett, de plusz órákat vettem.

Szerintem nem igaz az, hogy odafigyeléssel, higgadtsággal meg lehet úszni a balesetet, ha az van megírva, akkor lesz baleset, ha meg elbízod magad, hogy te milyen szuper vezető vagy, legközelebb te fogsz balesetet okozni.

"streetfighter" 2010.09.23. 10:52:47

@igazságos:
"Szerintem nem igaz az, hogy odafigyeléssel, higgadtsággal meg lehet úszni a balesetet"

Bármilyen igazságosnak tartod is magad, ez most nem igaz. :D

FDToth 2010.09.23. 11:12:33

@Jankove: igazad van, tényleg hülyeséget mondtam az intelligenciáról. ha én szívatok, nem lehetek az. A szart mindenki látja, de nem mindegy, hogy mivel, milyen eszközökkel akarod eltüntetni. De ebbe ne menjünk bele, mert sosem jutunk egyezségre:)

Toto27 2010.09.23. 11:41:14

Sajnos rengeteg olyan autós van az utakon akik nem képesek a körülöttük lévő közlekedőkre figyelni! Csak bambán néznek előre, és leszarnak mindent. Ezek pl. nagy eséllyel nem is tudnak egy balesetet elkerülni, mert ez nem defenzív vezetés!

Csak néhány példa:

1,Mért van az, hogy egyesek úgy állnak meg a lámpánál, hogy előttük van 10m hely, mögöttük, pedig centiken múlik, hogy nem tudunk pl. lekanyarodni, vagy átmenni a kinyíló új sávba. Pedig csak a tükörbe kéne nézni, és előremenni 1 métert.

2,Ha én pl. megyek a belső sávban és látom hogy a külsőben egy biciklis teker, és nemsokára beéri őt az autóstárs, akkor én szépen megcsinálom neki a helyet a nyugodt előzéshez, kikerüléshez.
Ezzel szemben, ha én megyek a külsőben, valaki mindig pont akkor akar mellém jönni, amikor én készülnék kikerülni a biciklist, és még az indexet is kitettem. De még rám is gyorsítanak ilyenkor!

3, Aki szeretne parkolni, vagy nézi a házszámokat az nézzen a tükörbe és ha van mögötte 5 autó akkor engedje már el őket a dolgukra!! Ha elengedte, utána nyugodtan gurigázhat tovább egyedül!
Mért kellett tegnap is 3 utcányit gurulnom mögötte! Persze én is hülye vagyok, mert nem dudáltam le a fenébe...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 12:03:42

@Toto27: ó, ezek könnyű kérdések. ;)

1) tükröt az autósok 90%-a _egyáltalán nem_ használja. soha.
de az itt említett autós előre sem néz. szintén az autósok nagyon nagy részének nincs fogalma arról, hogy megközelítőleg mekkora az autója.

2) azért mert indexelsz. ;) ha nem indekszelnél, nem gyorsítanának rád. az index számukra olyan, mint a bikának a vörös posztó. "dehogy engedem be magam elé!"

3) "hova siet ennyire? nem igaz, hogy nem tud várni fél percet". már ha abba a 10%-ba tartozik, aki használ tükröt. egyébként észre sem veszi.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.23. 12:15:53

@xaba99: "1) tükröt az autósok 90%-a _egyáltalán nem_ használja. soha."
Nem néztem vissza, hogy mi a vita előzménye, de ez a kijelentés azért egy jó nagy hülyeség. Ha így lenne, akkor hegyekben állnának a roncsok mindig az út közepén. Vannak figyelmetlenek, meg beleszarósak is, de azért ne essünk már túlzásokba.

2010.09.23. 12:25:22

@igazságos: szerintem alapvetően az odafigyeléssel lehet csak balesetmentesnek maradni. Persze vannak kivédhetetlen szituációk, ez benne van a pakliban. Más kérdés, hogy miért kell nekem figyelni mások helyett is...

2010.09.23. 12:29:03

@FDToth: "de nem mindegy, hogy mivel, milyen eszközökkel akarod eltüntetni."

Ez igaz. Ami biztos, olyan eszközökkel nem fog menni, amivel operálunk immáron 2 évtizede. Márpedig a többség továbbra is az langymeleg állóvíz kavargatása mellett szavazott.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 12:30:27

@SilentSound: pár napja fotóztam le egy kocsit a forgalomban. mindkét oldalsó tükre be volt hajtva, és a középső tükör sem jól volt beállítva. ilyet amúgy rendszeresen látni
rengetegszer rámhúzzák a kormányt, és látom közben a sofőrt, hogy csak előre néz.
tolattak már belém, mert a tükröt az a sofőr is csak dísznek használta.

és csak azért nincs annyi roncs, mert aki hátrébb van, tud fékezni. (vagy össze-vissza kormányt rángatni ;) )

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.23. 12:32:17

@xaba99: És hol laksz, hogy pár nap alatt annyi autót látsz, aminek a 90%-át lefotóztad pár napja? ;P

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 12:37:42

@SilentSound: nem fotózom le mindet :P (vezetés közben nehéz is.
egyébként napi szinten kocsikázok a 13., 14. és 16. kerület bermuda-háromszögében.
rendszeresen járok még a balaton környékén és az ország északkeleti részében is.
iszonyat sokan vannak errefelé, akik alkalmatlanak a vezetésre.
a ma reggeli nyertes az a jól szituált öltönyös fiatalember volt a fehér octáviával, aki minenáron az út mellet párhuzamosan parkoló autók között egy akkor helyre próbálta mindenáron bepréselni a kocsiját, ahova keresztben fért csak be. igen. megpróbálta úgy is, de azt azért észrevette, hogy úgy nagyon kilóg.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.23. 12:39:53

@xaba99: No akkor maradjunk szerintem annyiban, hogy sokszor fordul elő, hogy valaki idióta és nem néz tükörbe mielőtt elindul, sávot vált, előz, stb., de az a 90% soha azért nagyon(-nagyon) erősen túlzó volt. :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 12:45:25

@SilentSound: rendben, egyezzünk ki 60%-ban. ;)
a napi szinten, rutinosan vezetők között ez az arány természetesen alacsonyabb. de a vasárnapi sofőrök között tényleg borzalmas ez az arány.

1kutya 2010.09.23. 13:19:27

@xaba99: ma jászberény és szolnok között mentem egy öreg faszi után, akinek mindkét tükre be volt hajtva. gondoltam is magamban, biztos a belsőt használja a kisöreg. aztán mikor közelebb evickéltem hozzá, akkor látom, az meg le van törve!

no comment...

vérengző kismalac 2010.09.23. 13:53:30

@xaba99: @1kutya:
Basszus ez mind semmi.
Én multkor leelőztem egy tötymörgő ürgét. Benézek, hogy ki ez a szerencsétlen, erre mit látok, egy vén szivar fekete szemüvegben a fehér botját szorongatja................és kiabál a járdán álló sofőrnek, hogy elfelejtette behúzni a kéziféket. :)

Kalányos Márió 2010.09.23. 15:35:43

@SilentSound: Szerinetm a tükröt mindenki használja! De nem ez a lényeg, hanem az hogy mire, illetve milyen időközönként! Én kb. 5-10 másodpercenként belenézek. A körbetekintés része a hátsó fertály is. Biztos vagyok benne, hogy az olvasók nagyrésze ezt nem hiszi el, mert magábóll indul ki. Pedig simán kivitelezehető, ki kell próbálni! Nekem meg az a furcsa, ha valaki csak sminkelésre használja, meg akkor néz bele ha éppen sávot akar váltani. Tudják kedves uraim/hölgyeim, mennyivel egyszerűbb úgy sávot váltani, ha fejben tároljuk a mögöttünk haladókat? Egy vészhelyzetet azonnali manőverrel lehet orvosolni, mert tudom, hogy éppen nem lehet mellettem senki, hiszen előbb memorizáltam a hátam levő forgalmi helyzetet. Persze aki olyankor kezd el körbenézni, amikor 1 sec sincs a manőverre, az valahol csattan... Vagy szerencséje van... :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.09.23. 16:38:18

@ehja: a rendes működés ilyenkor, hogy kitöltöd a baleseti bejelentőt vagy megegyezel az oszloppal okosba' esetleg rendőrt hívsz, ha vita van.

FDToth 2010.09.23. 17:14:00

@Jankove: Ok, egyetértek veled, de változást erőszakkal és képtelen, emberiségre egyáltalán nem jellemző ötletekkel nem lehet. A lényeg az lenne, hogy vevők legyünk új dolgokra és ne legyünk szégyenlősek átvenni a pozitív példákat más társadalmakból!

igazságos 2010.09.23. 20:31:43

@Jankove: Nem, én nem erre céloztam, nem értetted meg, mit írtam. Igazad van abban, hogy a balesetek nagy része elkerülhető, odafigyeléssel. De nem mindegyik, ha az van megírva, egyszer nem figyelsz, akkor máris lecsap a baj, s te okozol balesetet.

Hidd el, tapasztalatból mondom, láttam embereket, akik elbízták magukat, hogy milyen jól vezetnek, aztán később elütöttek egy embert. Elég egyetlen egy nem odafigyelés, és vége. S hidd el, előbb-utóbb rádkerül a sor, mivel elbízod magad.

hgg266 2010.09.24. 12:54:55

@metal: az én esetemben sem mentem bele az előttem levőbe, én még meg tudtam állni, de a mögöttem levő már belém jött. a szerintem faszszopó egyébként a hungárián csinálta ezt, a belső sávból állóra fékezett a zöld lámpánál, és 90 fokot elfordulva keresztbe tett meg 3 sávot a záróvonalon. ha az én esetemben semmi köze nem volt a koccanásomhoz, akkor a posztban lévő fekete autónak sincs sok...

hgg266 2010.09.24. 12:56:56

@metal: az én esetemben sem mentem bele az előttem levőbe, én még meg tudtam állni, de a mögöttem levő már belém jött. a szerintem faszszopó egyébként a hungárián csinálta ezt, a belső sávból állóra fékezett a zöld lámpánál, és 90 fokot elfordulva keresztbe tett meg 3 sávot a záróvonalon. ha az én esetemben semmi köze nem volt a koccanásomhoz, akkor a posztban lévő fekete autónak sincs sok...

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.24. 16:53:37

@hgg266: Az első hozzászólásodban a belső sávot nem említetted. Ettől függetlenül, szerintem az előtted menő autó veled szemben nem követett el semmilyen szabálytalanságot ( a mellettetek jövővel szemben igen), viszont a baleset azért következett be, mert a mögötted jövő nem tartotta be a követési távolságot, tehát a balesetet ő okozta (kérdés, hogy a yard kit hozott ki vétkesnek?).

hgg266 2010.09.26. 22:48:56

@metal: a rendőr kb lehülyézett h minek hívtuk ki, mert egyértelműen aki belém jött az a hibás. Jogilag értem is a dolgot,de ha belegondolsz, akkor veszek egy olcsó, szakadt,de masszív autót, és poénból mindig állóra fékezgetek a városban, ugyis a mögöttem levő lesz a hibás?? És biztos akad olyan aki meg is csinálja ezeket, azt, meg hogy szándékosan fékezett-e, azt a büdös életben nem bizonyítja be senki..nekem csak ennyi a bajom:)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.27. 09:13:40

@hgg266: Be kell tartani a követési távolságot, és akkor nyugodtan fékezhet előtted, ahogy neki jól esik! Mi ezzel a baj? Mindig a hátulról jövő a hibás, ezt kell fejben tartani, és ez alapján kell a másik seggében autózni (tudom, az említett példában neked meg volt a távolságod).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása