Nem, nem úgy cseszte el, hogy elcsábította Nyiri feleségét vagy ilyesmi, bár tény, hogy a nőnemű olvasók biztos csak úgy falnák a sorokat, ha valami autós-kamionos szerelmi háromszögről szólna a sztori.
Úgy emlékszem, még nem írtam a blogra, de 2 hete történt egy számomra szomorú eset. Szabolcs megyében kifejezetten figyelni kell az román / ukrán kamionokra, aki rendszeresen jár arra, tudja milyen idióták. Nyírcsászáriban jártam épp és Nyírbátor felé tartottam. Szembe egy nyerges ukrán kamion épp előzött egy teherautót. Nem hittem a szememnek. Szerintem tudta, hogy nem fér be.
Nem volt mit tenni. Húzódtam ahogy tudtam és lassítottam. Már kb. 40-nel mentem, mikor mellémért és épp nem jött nekem. De nem úsztam meg ennyivel. Mivel le kellett mennem a padkára, így belementem egy kátyúba. Akkorát koppant az autó, hogy azt hittem, szétesik. Tudtam, hogy valami baj van, mert utána már 20 km/h-nál is remegett a kormány. Elvittem szervizbe, mert két nappal később indultunk volna nászútra a feleségemmel.
Így csak nem indulhatok neki egy 500km-s túrának. A szerelő nagyon lelkiismeretes és nem lehúzós volt. 1 órán belül hívott, hogy jó lenne, ha kimennék hozzá. Megmutatta a jobb első kereket. Amerikai foci forma. Tehát görgőzni kell (könnyűfém felni). Mutatott két kormányösszekötőt, ami elhajlott. Ez még nem vészes. Rámutatott egy porvédő gumira.
"Ezt nézd". Megmozdította a gumit (a porvédő a kormányműbe tartó kormányösszekőtő rúdon volt vagy micsoda) és elkezdett spriccelni a szervóolaj. "Na itt nem kéne olajnak lenni." Na ekkor fújtuk le a nászutat, mivel kocsi nélkül nem tudtunk elmenni és a javítást is ki kell fizetni. :) Most ott járunk, hogy a kocsi kész lett de a kormányművet, összekötőket cserélni kellett. Eddig 60 ezret fizettem.
A kocsi kész, a felni a csomagtartóban van és várja, hogy elvigyem javításra (addig a pótkerék van fent) és még vár rám egy futóműállítás. Mit kellett volna ilyenkor tennem? Megállok és felírom a kamion rendszámát? És? Mire megállok és kiszállok, már elment. Mit kezd a rendőrség egy ukrán kamionnal? Biztosító? Elhajt a picsába.
De ami igazán zavaró, az a KPM. Simán leállíthat bármikor és leveheti a rendszámot és feljelenthet, ha nem biztonságos az autóm. De az, hogy ilyen életveszélyes kátyúk vannak az úton az is a felelőssége, nem? Akkor nem ilyen aktív. Ha lefényképezem a kátyút, akkor sem érek sokat, mivel ez a padkán volt, nem az úttesten. De a padka az úttesthez tartozik, nem?
Az már csak hab a tortán, hogy előtte 2 nappal Vaján (tehát lakott területen belül) kanyarban előzött egy román kamion minket (mi 50-nel mentunk a kamion legalább 70l) úgy, hogy jöttek szembe. Nem értem honnan veszik a bátorságot? Fáradtak? Sietnek? Azt gondolják, hogy mindenki leugrik az útról, ha Ők jönnek?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 14:56:14
Amúgy milyen kocsid van, hogy 40-nél így kikészíti egy kátyú?
De ha már Lacaca nincs itt, akkor bevallom, én voltam a kamionos.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 14:58:09
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 14:59:24
tudod: okos enged.
mástól meg nem tudsz kölcsönkérni kocsit?
amúgy most akkor a padkán volt a kátyú, vagy az úton? ha a padkán, akkor fölösleges lihegned, olyan, mintha azért panaszkodnál, hogy göröngyös a földút.
ma is tanultál valamit: inkább állj meg, ha nem tudsz normálisan továbbmenni.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 15:01:59
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 15:03:21
Nemtudom, hogy a posztoló esetében ezt meg lehetett volna-e oldani, csak általánosságban írtam.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:03:51
nem. a padka az úthoz tartozik. az úttest is az út része.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:05:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 15:06:37
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 15:06:53
Csak általánosságban írtam.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:09:16
- tudja, hogy nem fog tudni megállni, ezért kicsit sem fékez.
- tudja, hogy ha belecsapódsz, akkor nála maximum leesik a kóla az ülésről a földre.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 15:11:09
Mert TE olyan kiválóan tudsz kezelni egy ilyen helyzetet, amikor jön szemben két negyventonnás kamion 90-nel az úttest teljes szélességében és híresen sok hely van lehúzódni, mert olyan szélesek itthon a padkák és olyan laposak az árkok valamint alacsonyak és fiatalok a fák rögtön az út mellett.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 15:12:59
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 15:14:17
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:15:35
de ki az a hülye, aki 100-zal úgy megy, hogy csak 50 métert lát be?
amúgy az említett szakasz kb. 2 km. egy egyhe kanyar van benne, tök jól belátható az egész.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 15:16:55
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 15:17:28
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 15:19:10
Ha valami problémád van Nyíri,akkor keresd meg a Házon Kívül stábját,és csináljatok egy műsort valamelyik belügyminiszterrel.
Amúgy neked ez újdonság,hogy hogyan vezetnek a román,ukrán kamionosok??? Vagy 15 éve,amióta beindult a nagyobb biznisz,ez azóta így van.
Abban meg igazuk van a fiuknak,hogyha 40-re le tudtál lassítani,akkor elég sok időd volt felmérni a dolgokat,ha ilyenre is emlékszel.
Kérdezz meg pár Napocskás cégnél dolgozó sofőrt,hogy az M5-ösön,az ellenörző parkolónál,miért csak magyar rendszámos kocsik állnak a mérlegre!!!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:19:26
egyébként pont arra akarok célozgatni, hogy ha nincs hely elférni, akkor minél jobban le kell lassítani, és úgy lehúzódni, és nem 40-nel tépni a szántásban, mert annak sosem lesz jó vége.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 15:21:29
@xaba99: Ezért mondtam, hogy nem ismejük a körülményeket, de szerintem olyan autó, amit 40-nél egy kátyú ennyire tönkretesz, az nem lehet túl jó műszakilag, szóval a fékútja sem lehet túl rövid...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:22:45
---
kamionos tranzitforgalmat meg küldjük át az országon vonaton.
ha végetért az önkormányzati választás, megyünk aláírást gyűjteni?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 15:23:00
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:25:34
Hurri Kán 2010.09.25. 15:25:42
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.25. 15:28:26
Telefon rendőrségnek azonnal, azok nyilván "leszólnak" a megfelelő megyei járőrnek
foró a helyszetröl és ottmaradni, mig a rendőr jön, valamit nagyon fájlalni, hogy megsérültél valahogy eljátszani
/márha nem minden rendör egy trafi mögött kuksol/
casco esetleg ha van
Én is csak általánosságban és bocs hogy kiemeltem
:)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:30:24
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:32:42
én arra tippelek, hogy japán kocsi volt, amikből tudvalevő, hogy kispórolják az anyagot.
jelentéktelen alak 2010.09.25. 15:34:04
Igazad van! Miért született meg!?
Ha nem születik meg, most nem is került volna bajba!
Arra kár is gondolni, hogy esetleg ne előzzön senki beláthatatlan szakaszon, vagy, ha nincsen hely, mert jönnek szembe, mert az olyan pórias gondolat.
Világos, hogy az a hülye, aki vétlenül az ilyen útjába kerül.
PFF
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:36:34
egy szóval sem mondta senki, hogy a kamionos ne lett volna szabálytalan, meg ilyenek.
Marcellusca 2010.09.25. 15:40:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 15:42:04
jelentéktelen alak 2010.09.25. 15:44:02
Miért túlzás, ha arra utalok, hogy igen is kamionos cseszte el a nászutat???
OK. Talán a posztoló, hibásan mért fel egy helyzetet. Rosszul reagálta le a másik fél durva hibáját. Talán így van.
De ebben az esetben a kamionos teremtette a helyzetet. Igen is minden felelősség őt terhel.
Akkor is, ha az autós részéről lehetett volna jobb megoldás is.
Úgy gondolom, nem én túlzok, hanem az aki kijelenti, hogy nem a kamionos rondított bele a nászútba, hanem a posztoló.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 15:47:40
jelentéktelen alak 2010.09.25. 15:48:49
Nem kétlem, hogy így van.
De ennek az oka is inkább a szándék hiánya, mint a szabályozás.
Miért nem lehet egy külföldi kamiont megállítani?
Miért nem lehet ott tartani, amíg nem könnyít a túlsúlyos szerelvény terhein, vagy kifizeti a büntetést (nem tudom, hogy mi a rend ebben az esetben)?
Ha nem áll meg, miért nem lehet kényszeríteni és 48órás elzárás alatt tartani a sofőrt?
Ja, hogy ezért dolgozni is kellene a rendőröknek? Hát ez a baj!
Megoldás mindenre van, ha szándék is van.
jelentéktelen alak 2010.09.25. 15:52:30
Mondjuk mert az autó a szerves része lett volna annak? Talán a terv szerint azzal utaztak volna.
Nem mindegy? Egy ilyen durva hiba, bármit elcseszhet...
A durva hiba meg a kamionos előzése volt és nem a -talán hibás- reakció amit a posztoló tett.
Vicc, hogy egyesek az áldozatot képesek hibáztatni, mikor egyértelmű, ki a hunyó egy egy helyzetben... :-(
"streetfighter" 2010.09.25. 15:55:36
"nem hinném, hogy olyan szar lehetett az a kocsi.
én arra tippelek, hogy japán kocsi volt, amikből tudvalevő, hogy kispórolják az anyagot."
Ezt viccnek széntad, vagy ennyire dilettáns vagy?
"streetfighter" 2010.09.25. 15:58:31
Te tényleg gyenge képességü vagy. :(
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 16:00:25
feltételezem, hogy vana családban másik kocsi, amit nászútra valaki szívesen kölcsön adott volna.
de ha nincs, vonattal is meg lehet járni.
@"streetfighter": nem, csak van pár autószerelő ismerősöm, ők is azon szoktak röhögni, hogy a futóműben 6-os, meg 8-as csavarok vannak.
egyébként tényleg nem hülyeség, és az egésznek az az oka, hogy japán nem bűvelkedik vasérc bányákban.
(ha kést veszel, és bele van ütve a pengéjébe, hogy "made in japan", az is német vagy svéd acélból van.)
Marcellusca 2010.09.25. 16:06:19
jelentéktelen alak 2010.09.25. 16:07:15
Olyan jó, hogy te meg szervezed mások programját... :-)
Tudok egy párról, akik fanatikus VW bogár rajongók. Az ő nászútjuk pl a közös, felújított bogárral egy bogár találkozón való részvétel volt.
De ha rajtad múlik, akkor mentek volna vonattal, vagy a papa Suzukijával és akkor is pont akkora élményt garantálsz nekik.
BRÁVO!
Az én programomat, mindenesetre had szervezzem én! Ne szóljál bele légy szíves!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 16:09:29
"streetfighter" 2010.09.25. 16:14:20
Ez nagyon érdekes. Én nem vagyok autószerelő, csak japán kocsijaim voltak, mert a többit nem sokra tartom.
A mostanival kanyarban! 120-szal belehajtottam egy brutális kátyuba, akkorát csattant, hogy azt hittem kiszakadt a kerék. Megálltam, semmi!!!
Otthon leszedtem a kereket, a felni belső oldala behajolva, aszfaltdarabokat szedtem ki a gumi és a felni közül. Megcsináltattam és kész. A futóművet egy kicsit kellett állítani. A torony csapágy 35000Km után!!! csere. Ennyi.
Rossz rá gondolni mi lett volna, ha nem egy japán autóm van. Az európaiaknak magától széthullik az egész (főleg a franciák, de az opel is egy rakás), mág kátyú sem kell hozzá. Röhej.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 16:16:01
opel sem a régi már. :(
CD-R80 2010.09.25. 16:18:07
Az nem annyira belföld. Vonattal meg milyen már nászútra menni?
Az hogy meg most a kamionosokat kell majd szidni ebben a posztban azt szinte már vártam is:)
Minden napra új hangulat:)
Az meg hogy csak 3sávoson lehessen előzni tgk-val az vicc. Megnézném te mit csinálnál ha kirobog eléd a vadiúj csilli-villi Ifa 60-al.
Ez a poszt megszületett volna ha mondjuk a szlovák rendszámos jampi van a kamion helyén?
Ettől függetlenül a posztoló nem tehet róla de gyűjtsetek aláírást akkor hogy a román-ukrán-török-bolgár-német! kamiont is csesztesse a nagytiszteletű közlekedési baszogatóság.
Tron65 2010.09.25. 16:20:26
Szerintetek milyen felségjelű volt az a kombi személyautó, amelyik a síma 4-esen, az utánfutón egy motorcsónakkal nekiállt egyszerre 3 nyergest megelőzni?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 16:20:56
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 16:23:25
Tron65 2010.09.25. 16:24:20
"torony csapágy 35000Km után!!! csere"
Igen, valóban rendkívül alacsony érték.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 16:27:07
jelentéktelen alak 2010.09.25. 16:27:23
Szerintem sem lényeges, hogy hol készült az autó. Minden gyár termékei között van jó és kevésbé jó.
Hogy szélsőségeket említsek...
A totalcar-on olvastam pár cikket.
Az egyik, egy 40+ éves 350ccm-s Subarurol szolt, amivel egy fickó el autózott Tokióbol Budapestre. Az autó jelentősebb gond nélkül meg tette az utat, átszelve Ázsiát.
Egy másik cikk arról szolt, hogy valaki a vadi új BMW-jével nincsen megelégedve, mert nem jön belőle az a teljesítmény, aminek jönnie kellene..
DE biztosan vég nélkül sorolhatóak a példák, amikből kiderül, hogy nem az lényeg, hogy japán, vagy európai.
Azon túl, hogy egyre inkább szimpatizálok én egyre több japán modellel. Mert ennek az oka sokkal inkább az egyéni ízlés és kínálat találkozása, mint a bármi más.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 16:32:12
de akkor meg mit kerestek nyírbátorban? ;)
én sem kocsival mentem nászútra. (csak a reptérig :D)
de akinek meg nincs kocsija, az hogy meg nászútra?
de most tényleg nem azért mondom, de mindig könnyebb mást hibáztatni egy pillanatnyi kihagyásunkért.
biztos, hogy bosszantó, hogy borult a terv, de nem a kamion lökte bele hirteken a gödörbe az autót.
CD-R80 2010.09.25. 16:33:13
Arról meg nem tehet hogy előtte volt egy autó, arról meg főleg nem, hogy kevés a vízfelszin az országban, hol előzzön máshol szegény:):)
jelentéktelen alak 2010.09.25. 16:38:49
Hát ki????
Szerinted a barátunk egyébként is a padkán autózott volna, csak most szerencséje volt, hogy éppen előzött szemből valaki és ez kapóra jön, hogy ráverje a balhét?
Ugyan már! Te sem gondolhatod komolyan amit leírsz!
Illene tudni mérlegelni, hogy a durva előzés, vagy az arra adott nem a legjobb reakció volt a nagyobb hiba!
Úgy gondolom, ha a barátunk nem lassít, nem tér ki és fékezés nélkül beszalad a kamion alá, akkor sem vethet rá senki követ! Az sem a legjobb választás lett volna, de ő akkor sem felelős semmiért!
Eléggé egy beteges, kicsavart értékrendet képvisel az egyikünk... :-/
jelentéktelen alak 2010.09.25. 16:44:08
Miért baj az, hogy valaki motorcsónakot vontatva előzz?
Ha tisztán és mások akadályozása, veszélyetetése nélkül meg tudta tenni, akkor mi az akadálya, hogy megtegye?
Ha meg mások segítsége kellett ahhoz, hogy ne legyen véres a környék, akkor nem a motorcsónak miatt volt veszélyes a mutatvány, hanem a balfék sofőr miatt. Az ilyen sajnos motorcsónak nélkül is megteszi... :-(
[mike] 2010.09.25. 16:47:07
Nem tudom, mit lehetne tenni a tetű keleti kamionosok ellen. Nagyfaterom harminc X évig szolgált a hungarocamionnál, olyan sztorikat tud mesélni, hogy lefordulnátok a székről. Meg lehet nézni a lánglovagokat is, dugig van külföldi kamionosok hibájából származó balesetekkel.
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 16:52:48
Azért,mert egy motorcsónak vontatójára ugyanazok a szabályok vonatkoznak,mint egy 40 tonnásra.
FDToth 2010.09.25. 17:00:07
"streetfighter" 2010.09.25. 17:03:37
Félreértés ne essék.
A kátyú után mentem vele még 35000Km-t!
A kocsiban a cserekor Kb. 90000Km volt.
Azóta 160000km van benne és semmi baja!
Ez itt a lényeg! Semmit nem kellett cserélni csak az olajat és hasonlók.
Mellesleg egy sportmodellről van szó, ami 8300-at pörög, is ki is használom a tudását.
Azért kiváncsi lennék egy nem japán kocsi mit produkált volna ennyi idő alatt NÁLAM.
CD-R80 2010.09.25. 17:03:51
:)
Hogy a témához vágjon kicsit. :)
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 17:04:02
Akkor ezt vehetjük egy tipikus hülye kommentnek???
"streetfighter" 2010.09.25. 17:04:22
Dehogynem, nagyon is érdekes.
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 17:11:00
hu.netlog.com/go/explore/videos/videoid=hu-1035174
Akinek arról nincs fogalma,hogy mi a megkülönböztető jelzés,akkor annak lesz fogalma,mi van,h jön szembe valaki az országúton???
pengusz 2010.09.25. 17:13:45
Miért a szabályosan közlekedőnek kell lehúzódnia, lassítania stb. ? Vagy Mad Max világot szeretnél? Szerintem te (és én is) a tápláléklánc alján lennénk :D
Tényleg: ilyen munkakörben nincs valami pszichológiai szűrés?
pengusz 2010.09.25. 17:17:19
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.25. 17:18:56
pengusz 2010.09.25. 17:21:38
Vagy itt is olyan teszt van, hogy :"Szeret állatokat kínozni? a) igen b) nem"? :D (katonaságnál volt ilyen asszem)
CD-R80 2010.09.25. 17:21:46
@1 Fószer: :D megkülönböztetőt keverte a mentővel.. 50%.. Vagy megdöglik vagy nem..
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 17:24:13
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 17:26:03
Ez a kedvencem,főleg az "Ő ami Laci bácsink"
Nekem is volt egy ilyen vizsgabiztosom a C kategóriánál.
Lipi1945 2010.09.25. 17:31:38
''autónepper.'' 2010.09.25. 17:35:22
nincs posztolónak anyja/apja anyós/após haverok aki adna egy kocsit adni?? mondjuk én is meg gondolnám hogy oda adjam e neki... na mindegy
meg kell szokni hogy az erősebbel szembe nem keménykedünk én is meg álltam volna hogy ha látom hogy jön szembe kamion mert Ő az erősebb pedig én sosem hagyom annyiba... de a kamion az nagy falat:)
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 17:39:45
Lipi1945 2010.09.25. 17:43:31
Lipi1945 2010.09.25. 17:46:07
Lipi1945 2010.09.25. 17:49:37
Leadfoot 2010.09.25. 17:52:52
Első gumi kuka + hátsó felni görgőztetés. Fincsi.
D4D 2010.09.25. 18:02:18
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 18:03:06
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.25. 18:06:19
Akkor 2 pótkerék kell,hátha az egyik leeresztett,ugye???? :)))
@Leadfoot: Mi csak kikalapáltuk a lemezfelnit az OPEL-on(teljesen gyári),meg utána kicentíroztuk,és nincs semmi baja. Amúgy ilyenkor hátra kell rakni az ilyen kereket,és nem lesz gond.
pengusz 2010.09.25. 18:10:05
Ugye emlékszel, amikor a trabantos lelőtte a kamionost? Ha az általad vizionált világ van, akkor egyre több ilyen eset lesz.
Az a baj, hogy mivel egyre több olyan ember van, aki azt hiszi, hogy mivel neki ilyen-olyan autója van (erősebb, nagyobb, drágább stb.), ezért ő "felsőbbrendű", és rá nem vonatkoznak bizonyos szabályok, ezért egyre több olyan ember is "kitermelődik", mint az a bizonyos trabantos :(
Egyszer hallottam egy olyan sztorit, amikor valami kis autóban ült a kicsi monitorfejű irodista, bénázott valamit, nagy autót feltartotta, elévágott, megállította, nagydarab kopasz fa testápolóval kiugrik kocsiból. Monitoros csávó kiszáll, és remegő kézzel fegyvert fog a kopaszra (tök mindegy, milyen fegyver volt gáz v. éles). Na ott is csoda volt, hogy nem történt tragédia!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.25. 18:10:09
Lipi1945 2010.09.25. 18:17:44
ági anyu 2010.09.25. 18:23:53
Lipi1945 2010.09.25. 18:24:36
''autónepper.'' 2010.09.25. 18:27:46
''autónepper.'' 2010.09.25. 18:36:30
mrzigi 2010.09.25. 18:41:09
Egy időben annyira elharapózott a román szembesávforgalom, hogy aki csak tehette beállt egy 80-90-el menő kamion mögé, tartva egy nagyobb távot (attól azért félnek).
És még így is, a kamion is jópárszor kényszerült vészfékezésre.
De a legviccesebb az a román volt, aki állítólag (urban legend) szokásosan mindent lesz.rva kamiont előzött, csakhogy szemből is jött egy kamion (akit előzött azt oldalra letolni nem volt esélye, aki jött szembe annak meg padkázni nem volt kedve) ... így balra rántotta a kormányt és ment át alacsonyan szálló gépmadárba ...
Amúgy a 4-esen nem véletlen van 1-1 sávnyi laza útpadka. Sok életet mentett már meg.
Viszont a pilisbe volt talán, ahol egy főúton mentem ... és az út szélén kapásból egy 20 cm széles és 20 cm mély BETONÁROK.
Na ott hova meneküljön az őrült előző elöl ???
ember a holdon? 2010.09.25. 18:41:37
bár ehhez nem ártott volna fényképeket készíteni, ill. felhívni őket helyben..
gumit, felnit már sikerült kifizettetnem velük kátyú miatt. Neked is ezt kellett volna tenned.
''autónepper.'' 2010.09.25. 18:44:45
"streetfighter" 2010.09.25. 18:54:12
Dehogy. Egy Alto. :)
pengusz 2010.09.25. 20:03:17
@''autónepper.'': 3 betűs német márkájú? BKV? ;)
Mondjuk az is nevelés, ha bevágódsz valaki elé, ahova amúgy nem férnél be :D Nevelsz engem a Suzukiban, hogy a BKV izé BMW-vel mindent szabad :D
thinker_ 2010.09.25. 20:05:57
nekem ne magyarázza meg, hogy azért kell nekem az autópályán 130-ról, 90-re fékeznem, mert ő nem lassíthat az előtte lévő miatt és inkább elém jön ki. Igenis lassítson le, gyorsítson fel, rohadtul nem érdekel a fogyasztása.
pengusz 2010.09.25. 20:23:15
Sehová :D
Ha meg kell halni, akkor legyen valami értelme is: Ha elrántod a kormányt meghalsz, faszkalap megy tovább, mintha mi sem történt volna, ha mész tovább, meghalsz, faszkalap összetöri magát (azért frontális ütközésnél nem hinném, hogy csak a kólásdoboz esne le a műszerfalról, vagy hogy volt:D), lesittelik stb. stb. Meg van rá pár százalék esély, hogy az utolsó pillanatban ő rántja el a kormányt, te meg mész tovább, mintha mi sem történ volna :D
''autónepper.'' 2010.09.25. 20:26:09
pengusz 2010.09.25. 20:34:27
Én meg elfelejtem a követési távolságra vonatkozó szabályokat :P
0.5m-re rátapadok az előttem lévőre (még villogok is neki :D), oda tuszkold be magad :D
Idióta nő ma le akart előzni jobbról, előtte motoros, elfogyott a sávja (motoros még befért elém), majdnem szerencsétlen motorosokat vasalta ki :D Meg akarta mutatni, hogy legyorsul (persze nem sikerült neki ;)
Aztán kb. 300 m múlva lekanyarodik a B**maxhoz :D Ott röhögtem, hogy ezért rohant :D
Ma egyébként front volt? :D
kijafaxom 2010.09.25. 20:35:40
Kamionnal szemben viszont csak egy RPG lehet a védelem.
Kamionos pedig legutóbb a "Konvoj" c. filmben volt szimpatikus (Gumikacsa-Kris Kristofferson) az meg vagy 30 éve volt...
Na ja a taxisblokád is nosztalgia kategória.
:p))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 20:37:47
ennyi erővel a kamionost pedig nem érdekli, hogy neked lassítanod kell.
thinker_ 2010.09.25. 20:41:04
''autónepper.'' 2010.09.25. 20:47:44
ám plázák környékén van még sok érdekes szitu minden utca versenyző értem itt a 19 évestől 55éves asszonykáig mindenki itt mutatja meg hogy mit tud a 75le alázó gép :D:D:D
''autónepper.'' 2010.09.25. 20:48:40
''autónepper.'' 2010.09.25. 20:49:43
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 20:49:46
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 20:50:37
esef 2010.09.25. 20:53:24
Azért van olyan "német" autó, amiben még annyi anyag sincs mint a japánokban... (A német azért idézőjeles, mert a sok tulok szemében még mindig csak az az autó. Akkor is ha történetesen lengyel-német, portugál-német vagy szlovák-német...)
''autónepper.'' 2010.09.25. 20:55:41
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 20:56:36
Azok melyikek? :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 20:57:54
"utol értem corsást a belsőbe olyan 160nal kolbászolt"
Te, biztos Corsa volt az? :D
indapass90210 2010.09.25. 21:01:26
Szerintem meg a landcruiserek, évjárattól függetlenül :)
indapass90210 2010.09.25. 21:02:17
esef 2010.09.25. 21:04:21
A Corsával vigyázni kell, mert azok igazi aszfaltszaggatók... :D
Rám tegnap dudált egy Corsás boyracer, mert át mertünk menni az úton előtte a gyerekekkel. Természetesen amikor leléptünk a fasorban nem volt, nagy gáz, duda, ránk húzza, majd 50 méterre befordul a parkolóba és megáll. Leparasztozott, hogy a gyalogos zebrán menjen, ő meg különben is a főúton ment. (max macisajttal végig védett úton, de nincs főútvonal tábla egy darab sem, tudom mert itt lakom). A kis köcsög még nagyon rá fog fázni, mert szokott jönni a házunkba pár emelettel feljebb...
''autónepper.'' 2010.09.25. 21:05:28
''autónepper.'' 2010.09.25. 21:06:52
jelentéktelen alak 2010.09.25. 21:07:58
Egyébként milyen nevelésnek számít az, mikor megyek az úton egy barommal szemben?
Nem lehet, hogy TE viszed már túlzásba a paranoját? :-)
pengusz 2010.09.25. 21:09:29
''autónepper.'' 2010.09.25. 21:10:25
D4D 2010.09.25. 21:11:28
''autónepper.'' 2010.09.25. 21:13:45
jelentéktelen alak 2010.09.25. 21:16:22
OK, talán. Ha megmondod, hogy posztoló miben nevelte a kamionost, mit követett el, ami szerinted nevelés, akkor talán. Talán elfogadom, hogy nem vagy betegesen nevelési mániában szenvedő.
Érdekes, hogy engem szinte senki nem akar nevelni. Lehet, hogy nem adok rá okot és azért? Egyszer próbáld ki! Még legális is. :-)
kijafaxom 2010.09.25. 21:18:05
A Subaru GYÁRTMÁNY, a Land Cruiser TÍPUS,egyike a Toyotáknak...
Akkor már inkább G Merci de a Land Roverek verhetetlenek és a Suzuki Samurai meglepően jó terepjáró képességekkel bíró autó.
:p))
pengusz 2010.09.25. 21:24:55
Hungárián áll mellettem valami amerikai dzsip (csak a kerekeit láttam :D), bőgeti a motort stb. Zöld, elindulok padlógázzal, csávó meg elbaszott valamit, de csak bőgette a motort, de a kocsi nem indult :D
Szerintem biztos agyvérzést kapott, mert én szabályosan csak 70-ig gyorsultam, de úgy suhant el mellettem, mintha álltam volna (a Domusnál lévő lámpától mentünk Lágymányosi híd felé, és a Vidámparknál lévő felüljárónál hagyott le)
Mondjuk én nem vagánykodok, még kezdő vezető vagyok, szigorúan csak sebességhatárig gyorsítok ilyenkor :D
Ja meg ha objektíven nézed, nem csak a kocsi és a lóerők számítanak egy ilyen gyorsulásnál :)
Én is szoktam így lámpától gyorsulgatni, de csak próbálgatom a kocsit :D
kijafaxom 2010.09.25. 21:25:40
GIGA-MEGA-BRUTÁL - ilyet még nem láttál! :p))
automarkt.freenet.de/sevenval.fit/7val-fit-encoding=iso-8859-1/7val-fit-cid=941/7val-fit-sid=d84baac3f2956a49aba46ee106817410/7val-fit-url1=http://autoscout24.de/as24merge/freenet/wl/detail?id=vcazaootscjn
''autónepper.'' 2010.09.25. 21:27:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 21:31:18
Mekkora lejtőn?
Ennyi erővel az én kamionom is megy 140-150-et :)
pengusz 2010.09.25. 21:32:30
Ilyenkor az élete árán is megelőz, büntetősatu, majd vascsővel szétveri a fejem :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 21:32:33
''autónepper.'' 2010.09.25. 21:32:53
indapass90210 2010.09.25. 21:35:38
jelentéktelen alak 2010.09.25. 21:36:34
:-DDD
Tudom.
Állandóan panaszkodik, hogy nevelik. Pedig nem nevelnék, ha meg lenne nevelve. :-)
Mellesleg pont annyiszor nevel ő is, ha nem többször, csak más miatt más módon. Persze az szerinte nem baj... :-)
jelentéktelen alak 2010.09.25. 21:37:26
Megnyugodtam. Akkor még nem vagy teljesen reménytelen. :-D
pengusz 2010.09.25. 21:38:35
Már kinőttem abból a korból :D
Csak ilyen öregkoromban lett szükségem a kocsira :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 21:43:27
indapass90210 2010.09.25. 21:48:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 21:50:34
indapass90210 2010.09.25. 21:52:56
De nem tűnt különösebben veszélyesnek.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 21:55:51
''autónepper.'' 2010.09.25. 22:01:58
@pengusz: jajó de akkor félek tőlled lehet valami turbós ignised van azért megy ez neked ennyire...
''autónepper.'' 2010.09.25. 22:03:25
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 22:06:20
min 2010.09.25. 22:16:34
min 2010.09.25. 22:20:13
Nem előzök a kurva kamionokkal amikor szemből jönnek...Nem kell védeni a mundért egy faszkalap miatt!
Én az átmenő kamion forgalmat kitiltanám az országból. Vonatra velük. több kárt tesznek mint amennyi hasznot.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.25. 22:22:54
pengusz 2010.09.25. 22:30:43
Ne viccelj már, még alufelnim sincs :D
''autónepper.'' 2010.09.25. 22:41:50
@...::: Flúgos Kamionos :::...: tudtam hogy benne vagy valahol a postba... na mindegy:D
pengusz 2010.09.25. 22:55:26
Viccesen nézne ki vele :D
''autónepper.'' 2010.09.25. 22:58:37
''autónepper.'' 2010.09.25. 23:00:10
FDToth 2010.09.26. 12:56:18
FDToth 2010.09.26. 12:58:58
jelentéktelen alak 2010.09.26. 13:21:21
Persze, hogy veszélyes. Nem is kicsit. Az ilyenre simán rámondom, hogy gyilkossági kísérlet.
90-el akkor lehet menni, ha minden körülmény adott hozzá. Ha előtted 70el mennek és szemből is jönnek 2x1 sávos úton, akkor a körülmények NEM adottak a 90km/h sebességre!
tlantos 2010.09.26. 13:45:03
mrzigi 2010.09.26. 14:05:24
Most komolyan, nem kellene valami büntetővámot szedni ezektől a határon ???
Nem elég, hogy az útjainkat koptatják úgy, hogy egy decit nem tankolnak nálunk (mer itt drága) ... de még rombolják is az utainkat, kiegészítőit, állampolgáraink életét és autóit.
Amúgy a kamionos előzésSTOP-ot én KÖTELEZŐRE bevezettetném MINDEN útra !!!
LewisFM 2010.09.26. 14:49:19
"streetfighter" 2010.09.26. 15:05:06
Valóban? Ez igen érdekes lenne. :D
Minél több, annál jobb.
"streetfighter" 2010.09.26. 15:05:53
Brruhaha 2010.09.26. 15:07:54
Max. elutasítják, de az nem kerül semmibe.
Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.26. 15:10:36
CD-R80 2010.09.26. 15:15:52
Amúgy meg nekem több gondot okoztak a személyautók eddig mint a kamionok. Lehet azért mert tudom hogy közlekednek a tgk-k. és úgy kezelem őket. Vannak persze ott is kiszámíthatatlan emberek de rám még nem húztak soha pótot, nem mászott egyik sem a rendszámtáblára. Nem tudom, sokakat az a pár perc zavar csak amit az előzésük elvesz. De ez a forgalom. Ott mások is közlekednek, ez ilyen..
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.26. 15:19:06
@CD-R80: Így van, de ezt nagyon kevesen képesek felfogni :(
CD-R80 2010.09.26. 15:21:22
Vagy ez is ilyen szólás-mondás szabály?
Galat 2010.09.26. 15:31:27
FDToth 2010.09.26. 16:16:06
vagy ha nem tud 90-nel, ne üljön autóba. ne tartsa fel a többit, miért csinál maga mögött kocsisort? az ilyen vezetőt nem fogom sosem megérteni. pipogya, semmirekellő, agyatlan, logikátlan és holt primitív.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.26. 16:36:28
Netuddki. 2010.09.26. 16:48:37
FDToth 2010.09.26. 17:39:12
D4D 2010.09.26. 17:50:39
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.26. 18:07:40
Azt vallja, hogy a motorfékkel sok felesleges energiát pazarlunk el, míg üresben nem :) Ő ráér, csak arra nem gondol, hogy a mögötte lévők nem :)
BPityu 2010.09.26. 18:23:56
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.09.26. 18:25:22
ziza133 2010.09.26. 18:28:16
Pfff...ennyit a japanrol.
Nekem amcsi autom van, 274.000 km-el, es meg nem volt cserelve a torony csapagy.
Add el ezt a beragado pedalu rizsraketat ,es vegyel rendes autot (nemet v usa)
dtk74 2010.09.26. 19:23:21
P.zola67 2010.09.26. 20:40:22
A gyorshajtást fénykép bizonyítja a legolcsóbb leggyorsabb kasza, ráadásul nincs konfliktus nem kell nyelvet tudni nem kell hozzá semmi csak a kamerát kell ráfordítani a kliensre. És ha nem magyar? Kit érdekel a magyar az csak fizessen. Érdekes az osztrák autó klub már pert indított az osztrák állam ellen a negatív megkülönböztetés miatt mert ott sem kezdenek semmit sem a külföldiekkel ha a helyszínen nincs aki megállítsa a szabálytalankodót
jelentéktelen alak 2010.09.26. 20:52:51
Emlékeim szerint teherautóval 70 a limit. mi van, ha teher autó megy elől?
Én sem szeretem, ha lassabban kell mennem, mint ami a limit. De tudomásul szoktam venni, hogy nem egyedül vagyok ezen a bolygón és olykor alkalmazkodnom kell másokhoz is.
inkább alkalmazkodok egy lassabbhoz, mint egy veszélyesen gyorsabbhoz...
jelentéktelen alak 2010.09.26. 21:06:16
Ez az ami engem is zavar.
A magyar autó klub jogászinak a munkája kimerül abban, hogy a szabálytalan közlekedők lefülelést és büntethetőségét a lehető legjobban megnehezítse. Ezzel éppen a biztonságos és szabályos közlekedést teszik nehezebbé.
Ahelyett, hogy a rendőrség tehetetlensége ellen küzdenek, és jogi eszközökkel szereznének érvényt annak, hogy a szabályokat semmi vevők minél előbb kikerüljenek a közlekedők köreiből és ez által is biztonságosabb, gördülékenyebb legyen a közlekedés.
Nem azt kellene célul kitűzni, hogy a telepített sebesség mérők legyenek előre kitáblázva, meg hogy legális legyen a kütyü ami jelez, vagy zavar mérés esetén, hanem annak, hogy rendőr MINDEN szabálysértést toroljon meg!
Úgy a gyorshajtást -akár elbújva méréssel-, mint a jobbra tartás elmulasztását.
Ilyen autó klub kellene, ilyen értékrend.
Érdekes, hogy az osztrákok rájöttek, hogy a jelenség miatt nem azt kell elérni, hogy az osztrákokat se büntessék, hanem hogy a külföldieket is.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.26. 21:23:31
jelentéktelen alak 2010.09.26. 21:35:53
Ez így van. Sosem értettem a az igényt, hogy kamion ne előzhessen autópályán.
Az előzésnek is meg van a szabálya és kultúrája. Aki ezt tiszteletben tartja, az nem fog senkit indokolatlanul fékezésre kényszeríteni az előzésével. Aki meg szarik a szabályokra az szarni arra is, hogy autópályán nem előzhet kamionnal.
A szabályok további ostoba szigorítása helyett, a következetes és általános betartatásra kellene sokkal, sokkal több energiát fektetni!
cso zsi 2010.09.26. 21:36:52
Ahol ki van táblázva a trafizás, látható s berendezés, ott a többség tartja magát a normához. Az idióta/pénzemvanmegtehetem az a jelzések ellenére is gyorshajt akkor fizessen, de keményebben, mint most.
Jelenleg a kisembereket húzzák le kinnfelejtett, vagy nehezen látható korlátozásoknál. Abból könnyebben bejön a büdzsé, mint 10-15 300ezres csekkből.
jelentéktelen alak 2010.09.26. 21:46:42
És szerinted a kint felejtett, vagy nehezen látható helyeken való mérés a gond? Ott nem érvényes a KRESZ?
Nem inkább a kint felejtett, vagy nehezen látható helyek felszámolásával kellene foglalkozni???
Az elbújva trafizást is lehet kombinálni megállítással. Szándék kérdése.
De annak kevés értelmét látom, hogy ahol kint tábla, hogy mérik a sebességet, ott mindenki normálisan megy, utána meg ugyanúgy elszabadul a pokol, mint másutt. Azt kellene elérni, hogy ne legyen felesleges korlátozás, de mindenütt legyenek betartva a szabályok -nem a csak a sebesség túllépésre gondolok!
Egyébként meggyőződésem, hogy az utólagos csekkes megoldás is hatásos, ha elég gyakori. Ha minden 10 szabálysértésből 7-8 után jönne a csekk, akkor az vissza tartó erő lenne. De így, hogy minden 100.000. szabálysértés miatt kell csak fizetni, valóban könyebben kockáztat bárki is.
Nem giga bírságok kellenek, hanem kicsi, de nagyon gyakoriak.
Xenu lives! 2010.09.26. 21:49:28
Én ma néztem az Index hétvégi balesetekről összeállított képeit. Minden második kép felett az volt, hogy "Román kamion ütközött" "A román rendszámú gépjármű" "A jármű román állampolgárságú utasai".
Alapvetően semmi bajom a románokkal, dolgoztam is kint egy darabig, de az autóvezetőik utolsó sz@r szutyok közlekedési kultúrával érkeznek hozzánk. Full idegbetegek lesznek a KOlozsvár- Nagyvárad szakaszon a kamionok mögötti araszolgatásban, és amikor átérnek a mi sokkal jobb útjainkra, megvadulnak.
Mit lehet itt tenni?
A rendőrségnek állandóan román-ukrán nyelvű szórólapokat kellene osztogatni, ami leírja hány román-ukrán állampolgár halt meg a magyar utakon, mennyi balesetet okoztak.
Vegyék észre, hogy egy nagy forgalmú tranzitúton jobban be kell tartani a szabályokat.
cso zsi 2010.09.26. 21:49:33
Ebből viszont valahogy sűrűn jut, ha magyar a sofőr, és nem luxusautóval jár az osztrák pályán. A román Xakármennyit meg haggyák száguldozni.
@jelentéktelen alak: Jelenleg a normális kamionok le vannak szabályozva, de a balkán felől érkezők gyaníthatóan okosítva vannak. Meg jópár hazai is.
Persze jártam a világ olyan táján, ahol a kamionnak csak 10 km/h-val kevesebb az engedélyezett, és a többieknek sincs annyi, mint itthon, és Európában. Azt a kamiont senki nem akarta megelőzni. Ő sem előzgetett, csak haladt. Mint a többiek. Az út széléről a policáj sem rohant utána, hogy jaj-jaj.
Nálunk egy kamionos előzés úgy néz ki, hogy a kétsávoson a 78-cal haladót előzi a 82-vel haladó.
Egy előzésre 20 km/h sebességkülönbség javasolt. Ezek ilyen esetben ne előzgessenek.
A német pályán külön ki van táblázva, hogy ha korlátozás van, akkor szgk-nak mennyi a korlát, és tgk-nak mennyi. Nálunk a déli M0-án is van ilyen de le sem sz....k
cso zsi 2010.09.26. 21:58:54
De hisz épp ez folyik. A sebességmérés százalékos alapon játszik, így a 30-as táblánál fékeveszett gyorshajtó az, aki 45-tel halad tovább az úton, mert még életében nem mert 50-nel menni.
"És szerinted a kint felejtett, vagy nehezen látható helyeken való mérés a gond? Ott nem érvényes a KRESZ?"
A vecsési behajtó Ferihegy felől ismerős? De csodálom, hogy még nem jutott eszükbe az M3 bevezetőn fotózni, amikor is a 100-as tábla után lakott terület (ez ugye autömatikusan 50), majd 50 méterre mögötte ott a 80-as tábla. (a második villanyoszlopon, hogy pontosabb legyek.) Ez betartható, illetve betartandó?
jelentéktelen alak 2010.09.26. 22:00:59
Egyről beszélünk, mégsem értjük egymást. :-S
Szerinted is a szabályok figyelmen kívül hagyása a fő a gond és szerintem is. Szerinted is a szabályok betartatása volna a megoldás, szerintem is.
Te mégis helyesled a egyre szigorodó és mégis figyelmen kívül hagyott szabályokat és meg nem. Én kitartok azon véleményem mellett, hogy próbáljuk kicsit ki a másik megoldást!
Hagyjuk úgy a szabályokat, ahogy vannak, de tartassuk be őket pardon nélkül. legyen akár minden méteren kamera és minden vétséget büntessenek! Azt is aki 5km hosszan előz, azt is aki nem segíti lassítással az előzést (jól emlékszem, hogy a KRESZ ezt is megköveteli?) azt is aki nem húzódik jobbra, azt is aki túl gyorsan megy, azt is nem indexel, azt is aki nem világít, azt is aki...
De ne csak 5-6 pontján az országnak, amiről minden rádió előre egy hétre beszámol! Ha nem is minden méteren, de legalább olyan gyakran, hogy 70-80% -os legyen a lebukási esély.
jelentéktelen alak 2010.09.26. 22:06:16
Tényleg nem érthető, vagy nem akarsz érteni???
"És szerinted a kint felejtett, vagy nehezen látható helyeken való mérés a gond? Ott nem érvényes a KRESZ?
Nem inkább a kint felejtett, vagy nehezen látható helyek felszámolásával kellene foglalkozni???"
kéretik a 2 kérdést nem szét választani! Együtt kezelendő eldöntendő kérdés!
Én azt mondom, hogy igenis mérjenek minden táblánál De ne legyen ott tábla, ahol nem kell lennie táblának!
Ezt a mondatot se bontsd részeire, mert így egyben fejezi ki a mondandómat!
cso zsi 2010.09.26. 22:10:57
Miért van az, hogy egy kész út mellett hónapokig kint a korlátozás, pedig se gép, se lapátnyélen támaszkodó nincs ott? Kultúrhelyeken, ha nincs ott dolog, a táblát elforgatják, és a korlátozás nincs ott.
M3 kivezető, M5 kivezető, zajvédő fal építések. Kiaggatott 50-es táblák, ahol épp tartanak. A három sávból mindben be kell tartani, vagy csak a szélsőben, amihez közel folyik a munka? A traffipax kit mér? Naná, hogy a belső sávot, akik nem veszélyeztetik a melósokat.
jelentéktelen alak 2010.09.26. 22:18:57
Tényleg komoly gond van kettőnk között a kommunikációval. Pedig látszólag ugyan azt a nyelvet beszéljük. Nem értem mi lehet az oka, de inkább feladom... :-(
gmower (törölt) 2010.09.26. 22:34:01
Ezen én is csodálkozom, úgy tűnik elég nagy a kaszálás a Szerencs utcánál is. Tudjátok, az a szintbeli csomópont az autópályabevezetőn :D
qwertzu 2010.09.27. 09:29:39
Nem. A 100-as tábla hatályát nem oldja fel a lakott település határa tábla. Ott a 80-as tábláig 100-al lehet menni.
FDToth 2010.09.27. 10:02:10
Teherautónál igazad van, az más tészta, ott rendben van az alacsonyabb sebesség.
cso zsi 2010.09.27. 10:27:00
Gondold ezt át. Vecsésnél valami hasonló helyzetben fotóznak.
www.vezess.hu/magazin/aljas_traffizas_ferihegyi_repternel/25269/
"Budapestről az Üllői út legeslegvégén kigurulva még be kell mennünk Vecsésre - hivatalosan, kint van a fehér tábla -, hogy aztán a Shell kút előtt balra fordulva a 2x2 sávos, hamarosan autóúttá változó úton megközelítsük a kettes terminált. A Shell kút előtti lámpás kereszteződésnél egy sáv letér jobbra, az igazi Vecsés felé, kettő pedig elfordul Ferihegy felé, hogy pár tíz méterrel később egy Vecsés vége és egy 100-as tábla jelezze: ez már a 4-es főút csaknem-autóút jellegű szakasza.
Ablakok felhúzva, két rendőr szunyókál a kellemes, klimatizált utastérben. Nem is mehetne jobb helyre az adófizetők benzinpénze
Ez előtt a kereszteződés előtt 70-es korlátozás érvényes az úton, viszont a kereszteződésben ez ugye törlődik, tehát az ötsávos úton, az egyszámjegyű főút elején ezen a nagyon rövid szakaszon 50-nel kell menni. Elvileg. A gyakorlatban éppúgy nem megy itt senki 50-nel - főleg, ha épp zöldet kapott a lámpánál -, ahogy Budapest szemközti oldalán, az M1-M7 közös szakaszán, az Osztyapenkónál sem, az ugyanilyen indokolatlan véletlen 50-es lassítónál.
És mit tesz Isten, ahogy az Osztyapenkónál egy időben rendszeresen elbújtak mérni a rendőrök a veszélytelen, de jól fizető, biztos fogással kecsegtető rövid, értelmetlenül lekorlátozott szakaszra, hát itt is megtörtént ugyanez.
Reklámtáblák takarásába, bozót mögé rejtőzve, az út ívén kívülről, egy füves domb tetején megbújva áll rendszeresen itt a Szolgáló és Védő hatalom, hogy alaposan megbüntesse a társadalomra oly veszélyes bűnösöket. A taxis megkérdezte őket: a műszert 56 km/h-ra állítják. Még budapesti belterületi méréseken is 60, de inkább 70 szokott lenni a beállítás 50-es szakaszokon. De itt, ahol a könnyen elnézhető, 70-ről csak pár tíz méterig lelassított forgalom halad, na, itt ráálltak a tíz százalékos tűrés plusz egy km/h-ra. Ez aztán tényleg a veszélyes gyorshajtók kiszűrését szolgálja, nem pedig szimpla pénzbehajtás, ugye?"
A lakott terület tábla, mint olyan eleve 50-es korlátozást tartalmaz hazánkban, és még sok helyütt a világon (bár azt hiszem már a maradék 60-as helyek is megszűntek). Ezt meg lehet emelni, de a következő kereszteződés már oldja, így ismételni kell.
Kivéve: 14. §(8) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtáblát a „Lakott terület kezdete” jelzőtáblával együtt helyezték el, a sebességkorlátozás hatálya a teljes lakott területre kiterjed."
qwertzu 2010.09.27. 10:47:26
cso zsi 2010.09.27. 10:56:58
"streetfighter" 2010.09.27. 10:57:25
Dilettánsokkal nincs értelme vitatkozni. :(
qwertzu 2010.09.27. 10:57:34
ex-dr. vuk 2010.09.27. 11:01:58
Ugyanezt hiszik az autosok a zebranal, nem? Ilyenkor erdemes elgondolkodni, hogy mi van, ha egy naluk is nagyobb csinalja ugyanazt :)
Hat ez.
(a kamionos meg mondhatja amit a zebranal az autos - hat mer nem figyelt, o a kisebb, vigyazzon magara!)
"streetfighter" 2010.09.27. 11:09:45
Röhejes egy hasonlat.
ex-dr. vuk 2010.09.27. 11:27:45
Miert? Legalabb magyarazd meg. Ez igy eleg destruktiv :)
qwertzu 2010.09.27. 11:33:02
ex-dr. vuk 2010.09.27. 11:38:48
annyirol van szo, hogy a kamionos kedvere szabalytalankodik es veszelyeztet masokat (ahogy sok autos zebraknal) mondvan, hogy a kisebb vigyazzon mert o hal meg.
Ennyi az analogia.
De ha nem vilagos akkor tegyuk fel hogy a kamionos a macisajtja ellenere 80-nal belerongyol a keresztezodesbe. Igy stimmel a zebras hasonlat? :)
Szoval a lenye, hogy az az erdekes, hogy azok, akik a zebranal azt hajtogatjak, hogy a gyalogos vigyazzon mert o hal meg, azok ebben az esetben mar maskepp velekednek es kocsog kamionos.
Swind 2010.09.27. 11:45:50
Kitiltanám az áthaladó forgalmat az útjainkról, vigyék a kamionokat vonattal.
qwertzu 2010.09.27. 11:48:46
Igen. :)
D4D 2010.09.27. 12:02:49
CD-R80 2010.09.27. 12:03:13
qwertzu 2010.09.27. 12:12:09
14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos. A tábla alatt elhelyezett hóesésre (97/a. ábra) vagy esőzésre (97/b. ábra) utaló kiegészítő jelzőtábla azt jelzi, hogy a sebességkorlátozás csak a megjelölt időjárási körülmények vagy nedves útburkolat esetében érvényes. Kiegészítő tábla jelezheti, hogy a sebességkorlátozás meghatározott időszakra vagy bizonyos járműkategóriákra vonatkozik;
14. §(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
Szóval mért baromság?
mrzigi 2010.09.27. 12:16:21
"Mert a 20-al cammogó tanuló, a traktor, stb. mögött cammogna a törvénytisztelő kamionos, utána a társai, te pedig várd ki mikor tudsz előzni."
1) Főútra általában lassú jármű nem hajthat fel, ott nem haladhat. Ha mégis megteszi megfelelő "dallamos" kürtöléssel kell lebeszélni ebéli szándékáról
2) De ha mégis, akkor se előzzön az a k.rva kamionos. Ha mi kibírjuk az IFA mögött 20km-en keresztül, bírja ki ő is!
3) Mindenki más meg hagy előzze őt nyugodtan, hiszen a kamionok között tudtommal hagyniuk kell(ene!) helyet az előzők részére
Más.
Tegnap 3 halott, íme a mai hírek:
Ma ismét KAMIONOS ÖLT 2 MAGYART A 4-esen !!!
Ez esetben ukrán volt a kamion.
ÁLLÍTSA-MEG-VALAKI-EZEKET !!!!!!
D4D 2010.09.27. 12:19:37
26§
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
Meg kellene ismételni a lakott területen belül a 100-at.
"streetfighter" 2010.09.27. 12:25:21
Igen hosszadalmas lenne ezt kifejteni, ha téged úgy kell erről győzködni. :(
Szerintem közel sem egy kategória, már csak a veszélyeztetettek számát tekintve sem.
CD-R80 2010.09.27. 12:29:41
40-es tábla majd lak. ter vége tábla. Mennyivel mehetsz tovább?
qwertzu 2010.09.27. 12:35:36
@CD-R80: 40-el értelemszerűen. A következő kereszteződésig/feloldótábláig.
CD-R80 2010.09.27. 12:39:24
Ezt pont arról találtam, de keltsd csak a hangulatot, az különösen fontos..
CD-R80 2010.09.27. 12:40:40
Remélem még nincs jogsid.
qwertzu 2010.09.27. 12:45:21
qwertzu 2010.09.27. 12:50:42
mrzigi 2010.09.27. 12:57:10
Aha, az k.rvára életszagú ám ... LOOOL
Te mint elaludt/elbambult kamionos, aki frontálpuszit csinált a SZEMBESÁVBA, nem pont ugyanezzel a mesével állnál elő?
CD-R80 2010.09.27. 13:47:24
Ez egy rendőri szakvélemény..
Ezt lehet én néztem be most:) Tudok érvelni( remélem) de itt a Kresz kicsit szétszórt, mire megtalálja az ember..
De ami érdekes ugyanebben a részben..
"jogszabályi módosításra lenne szükség, mivel jelenleg a sebességkorlátozás során alkalmazott jelzőtábla-elhelyezési előírások nem egységesek."
@mrzigi: De biztosan, sőt utána még a féknyomokat is úgy rendezném el. Ne érts félre nem védeni akarom, de az is vicces hogy minden baleset amiben kamion van ott a kamionos lenne a hibás.
mrzigi 2010.09.27. 14:13:17
"de az is vicces hogy minden baleset amiben kamion van ott a kamionos lenne a hibás."
Minden (majdnem) baleset ahol a kamionos a szembesávba kerül (előzés) ... ott a kamionos a hibás.
De ahol frontálpuszi, és a kamion van rossz sávban, ott azért 100%-ban !!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.27. 14:55:57
cso zsi 2010.09.27. 20:02:50
"Tájékoztatást adó jelzőtáblák
17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők:
s) „Lakott terület kezdete” (131., 131/a., 131/b., 131/c. ábra):
t) „Lakott terület vége” (132., 132/a., 132/b., 132/c. ábra):
Vajon a fenti két tábla miről tájékoztatott? Csak nem az alábbiakról?
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
aa) autópályán 130 km/óra,
ab) autóúton 110 km/óra,
ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
ad) lakott területen 50 km/óra,
a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra
b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
autópályán 80 km/óra,
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,
d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,
e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
40 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek
20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel
15 km/óra.
Kérdés: Ha meglátod a "lakott terület kezdete" táblát, amin lehet helységnév, vagy egy városkát ábrázoló rajz, alapesetben mennyivel haladhatsz a tábla vonala után 1 (egy) centiméterrel?
jelentéktelen alak 2010.09.27. 21:29:02
Igenis alkalmazkodni kell a körülményekhez. Az is egy körülmény, hogy valaki lassabban megy előtted, meg az is egy körülmény, jégpáncél borítja az utat. Mindkettőhöz, egymástól függetlenül alkalmazkodni kell.
Ha lassabb megy előtted, amint tudod, le lehet hagynod és kész. Vagy szerinted mi egyéb lehetőséged van, mint az alkalmazkodás? Most a ráolvasással való eltüntetéstől tekintsünk el! :-D
Sokan vannak tévedésben a sebességet illetően.
Az, hogy egy úton a 90 a megengedett sebesség, az egy szleng.
Valójában a megengedett maximális sebesség a 90km/h. Vagyis, ha pl "megengedett leglassabb sebesség" tábla nincsen az út mentén, akkor a szabály szerint bármilyen sebességgel lehet mehetsz 90-ig. 90-nél gyorsabban nem lehet csak.
Úgy kell ezt érteni, hogy ha minden körülmény adott -vagyis a sofőr, az autó, az út, az időjárás, a forgalom, a látási viszonyok, stb. mind, mind lehetővé teszik, akkor még akár az észbontóan gyors 90-el is.
Mint már írtam, én sem szeretek ilyen helyen 40-el, 50-el baktatni. De sajnos része a közlekedésnek az ilyen is. Bele kell kalkuláni, mikor valaki útvonalat szerkeszt.
Vagyis alkalmazkodni kell hozzá!
jelentéktelen alak 2010.09.27. 21:31:26
JUJJJ!
jelentéktelen alak 2010.09.27. 21:41:33
JUJJJ!
Hol lehet ilyen olcsón jogosítványhoz jutni? :-)))
A lakott terület tábla, valóban nem oldja fel a 100-as táblát. Sőt! tovább korlátozza!
50-re.
Lakott terület kezdete tábla mellett alap esetben már csak 50-el lehet elhaladni. Függetlenül attól, hogy milyen sebesség korlátozó tábla volt előtte!
De nem függetlenül attól, hogy milyen sebesség korlátozó tábla van vele egy oszlopon. :-)
Ugyan ez igaz, a lakott terület vége táblára is. Ha még a faluban van egy 30-as tábla, majd a falu vége tábla, akkor a 30-as tábla vonalától 30km/h a max megengedett sebesség, majd a falu vége táblától -személyautónak alap esetben- 90km/h.
Ez nem csak a napnál is világosabb logikus, de a mások által beidézett KRESZ pontjai olvasgatva, magad is láthatod, hogy leírott szabály.
Persze a falu vége tábla után mehetsz tovább 30-al a következő kereszteződésig, az csak bosszantó, de nem tilos. De egy 100-as tábla után, szerintem ne menj 100al tovább egy lakott terület kezdete tábla után! Nem a büntetéstől féltelek, hanem a balesettől.
FDToth 2010.09.27. 22:00:19
Ezzel azt mondod, hogy nem kell törődni a másikkal. Szóval az a normális, hogy aki 70-nel megy, ahol 90 a megengedett legnagyobb, az ne törődjön másokkal, csak magával?
A közlekedés arról is szól, hogy egymást segítsük az utakon, ne pedig hátráltassuk.
Tisztában vagyok azzal, hogy ebben az esetben a 90 a megengedett max, szóval elvileg mehetsz 20-szal is. De ez a többi autóssal szemben nem fair.
Előzni lehet, de ha nagy a forgalom és erre nem nagyon van lehetőség, akkor nincs ok arra, hogy ne használd ki a megengedett maxot.
Ha te azt vallod, hogy normális önzőnek lenni, mással nem törődni, akkor tipikus magyar mentalitásod van.
cso zsi 2010.09.27. 22:26:17
Akiknek esetleg kötelező kevesebbel menni, ez esetben 70-nel, hogy képesek legyünk szabályosan megelőzni. Ilyenek pl a 3,5 tonna feletti járművek. Hogy viszonyulsz hozzájuk?
És hogy viszonyuljunk ahhoz a furgonoshoz (magam is azt vezetek igen sokat), aki az út és látási viszonyokat (szakadó eső, a sor 60-nal "hasít") figyelembe nem véve gázol át másokon, veszélyeztet az előzéssel, majd pár perccel később meglátod az úton keresztben állva, gyűrött orral, és még három másik autó háromfelé szóródva, kisebb-nagyobb sérülésekkel, jajgató utasokkal?
Kihasználta az útra engedélyezett maximumot, és nem hagyta, hogy feltartsák?
Sietett?
Addig.
Onnantól erősen ráért már.
jelentéktelen alak 2010.09.27. 23:05:02
Nem azt mondom, hogy nem kell törődni a másikkal! Éppen ellenkezőleg. Törődni kell vele és tudomásul venni, hogy számára más az értékrend, más a megfelelő sebesség. Ezer oka lehet arra, hogy olyan tempót választott magának, ami számodra lassú.
A közlekedés nem arról szól, hogy egymást segítsük az utakon! Ez tévedés. Egy karitatív akció szólhat erről, de a közlekedés célja eljutni A-bol B-be.
Még az is, hogy minél gyorsabban csak a minél biztonságosabban után van.
Természetesen nem vallom, hogy önzőnek kell lenni és másokkal nem törődni. De ezt nem csak a saját szemszögemből nem vallom!
Mindez amit leírtál, kizárólag bizonyos nézőpontból igaz. Más nézőpontból ugyan azok a jelzők húzhatóak rá arra, aki elvárja a 90-el haladást.
Az, hogy nagy a forgalom, hogy túlterheltek az utak, hogy túl sokan sietnek, stb.
Nem kell, hogy bárkit visszatartson a vezetéstől, aki csak lassabban tud közlekedni!
Természetesen, ha nem teszi, az egy elegáns megoldás. De elvárni -szerintem- nagyobb bunkóság, mint feltartani a forgalmat ilyen embernek.
Ha meglátok egy vak embert a zebránál, aki át akar menni az út túl oldalára akkor nem vagyok köteles segíteni neki.
Roppant elegáns dolog segíteni rajta, az illem meg is követeli, de nem kötelező. Ami kötelező, az a segítség módja. Vagyis ha mégis segítesz neki, akkor nem terelheted a robogó busz alá, nem zavarhatod bele a piros jelzésbe, stb.
Így van ez a közlekedéssel is. Nem muszáj személyi sofőrt fogadni azért, mert megöregedtél és már csak lassabban biztonságos a vezetés számodra. Nem muszáj otthon maradnod miatta. De elegánsabb!
Ha azonban mégis úgy döntesz, hogy vezetni fogsz idős korodban, akkor azt az érzék szerveid állapotának, a reflexednek megfelelő módon kell tenned. Adott esetben, olyan helyen ahol 90 a limit, csak 70-es tempóval haladva.
Szerintem ez így emberi,így normális.
jelentéktelen alak 2010.09.27. 23:27:42
Korábban jelezte, hogy a teherautó az más eset.
Annak megbocsátja a 70-et. :-)
Az a baj, hogy sokan gondolják úgy, mint ő.
Sokan vannak úgy, hogy annak az embernek nincsen keresni valója a forgalomban, akinek a képességei nem teszik lehetővé a többség tempóját, a forgalom ritmusát.
Csak hát ez szerintem butaság.
Közlekedve (is) mindannyiunknak figyelni kell egymásra. Vagyis aki gyorsabb, annak tudnia kell kezelni a lassabbak jelenlétét az utakon, de a lassabbaknak is mindent el kell követni, hogy a lehető legkisebb akadályt jelentsék.
Nem mindig látszik, hogy a másik miért lassabb.
Lakott az utcánkban egy fickó, aki szembaleset miatt, olyan jogosítványt kapott, amivel csak 80km/h sebességgel haladhatott. Sajnos már nem él az illető, de ha élne, még "csak" 65-70 éves volna.
Az egy dolog, hogy nem vette ezt a korlátozást soha figyelembe, de ha szabályosan közlekedett volna, soha senki nem tudta volna miért megy 80-al, ahol 90 limit.
Persze kitehet egy 80-as matricát az autójára, ha akar. De nem kötelező.
Ám mivel az autót az egész család használta, a többi család taggal lett volna kicseszés. Mert ha kint van a matrica, akkor az autó ügye nem mehet gyorsabban, bárki is vezeti.
Én úgy gondolom, hogy ha orvos úgy ítélte meg, hogy az illető alkalmas a vezetésre, de számára csak a lassabb tempó a biztonságos, akkor én ezt nem bírálhatom felül. De nem csak én, a többi közlekedő sem. Biztosan fogok mögötte baktatva bosszankodni, de ez minden. Pont annyi joga van neki is használni az utat, mint nekem.
D4D 2010.09.27. 23:32:21
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Ha 88-at megy, én 90-et, akkor is akadályoz. A szabály szellemében.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.27. 23:45:24
Persze nem tudhatjuk, hogy miért megy lassan. Lehet, hogy pl. műszaki hibás az autó, vagy lehet még ezer más oka annak, hogy lassan megy. De tapasztalatom alapján rengeteg olyan autós van, aki simán spórolásból megy 60-70-nel ott, ahol mások mennének 90-nel. Ez semmi más, csak kib.szás a többi autóssal. És az ilyn megérdmli, hogy dudáljanak rá. Sőt, ő teremti a balesetveszélyes helyzetet, mert miatta előzgetnek a többiek. Mert valljuk be, nagyon idegesítő egy egyenes, széles úton 60-nal menni.
D4D 2010.09.27. 23:47:55
Azt is tegyük hozzá, sok mai autó kevesebbet eszik 90-nél mint 60-nál.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.27. 23:54:22
D4D 2010.09.28. 00:06:16
A rokonságot készen kapod. Megválogatni csak a barátaidat tudod.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 00:07:32
D4D 2010.09.28. 00:13:17
Én se tudok, csak valahogy mindig épségben és a többieknél hamarabb sikerül hazaérnem. Mindezt egy jó fogyasztás mellett.
(6.2 városi 2.0 diesel, és sok lámpánál elsőnek indulok, elsőnek érkezek.)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 00:14:45
cso zsi 2010.09.28. 06:59:49
Hogy 90-nél kevesebbet fogyasztana, az még nagyobb zöldség. Inkább hatékonyabb az üzemanyag elégetése, mint 10-20-szal a dugóban csorogva.
Az engedélyezett max. seb. még mindig nem azt jelenti, hogy kötelező annyival menni, hanem azt, hogy lehet.
A körülményeket is figyelembe kell venni. Egy autópályán az 50-es poroszkálás indokolatlan, és más közúton is összefuthatunk vontatmány nélküli traktorral. De ha látunk egy személyautót, amiben egymaga ül a vezető, és nem megy többet 60-nál, akkor az akadályoz. Indokolatlannak véljük a sebességét, mert mi tudunk gyorsabban menni? Ő biztos meg tudja indokolni, de számunkra csak annyi fog lejönni, hogy miért pont ott teszi, amerre mi járunk. Esküvői tortát, herendi porcelánkészletet nem tilos szállítani személyautóban. Pár zsák cementet sem. Ez utóbbiból akár 6-8 zsák is befér a csomagtartóba, és ember ne nagyon üljön már a kocsiba a sofőrön kívül, de a menettulajdonságok úgy megváltoznak, hogy öröm nézni. Kívülről meg csak azt látod, hogy leér a kipufogó a földre.
Hamarabb hazaérsz, mint a többiek? Mekkora úton, mennyi időt nyerve? 200 km-n 15 percet? Abban mi a nyereség? Látod a Barátokközt elejét is, vagy te mész elsőnek pisilni?
:))))
Mzee1000 2010.09.28. 09:21:25
jelentéktelen alak 2010.09.28. 09:34:08
Persze, hogy minnel tobbet el kell kovetnie, hogy a gyorsabb minel hamarabb es biztonsagosan megelozze. De szerintem az butasag, hogy semmi keresni valoja az uton.
Az, hogz autak kapacitasa nem szolgalja a forgalom nagysagat, nem lehet pl. az idosek buntetese.
Ha mennie kell, igen is vegyen reszt a forgalomban es ha szamara csak 70 a biztonsagos, akkor ne kockaztasson 90-el!
A KRESZ az indokolatlan lassu haladast tiltja.
Ha van indok a lassu haladasra, akkor nem utkozik a szabalyba. Lehet ez barmilyen indok. Akar az is, hogy fel akarja tartani a mogotte levoket! Az mas kerdes, hogy maga az indok ebben az esetben sabalyt sert. Igy nem a tempoja miatt szabalytalan, hanem az indoka miatt.
Sahol nincsen meghatarozva, hogy mely indokok az elfogadottak, mellyek nem.
En ugy gondolom, hogy aki egy 90-es uton 70-el megy az ut szelere huzodva, az szabalyos, de valoban tud bosszanto lenni.
Aki ugyan ott 90-el megy a felezo vonalon a sor elejen a kevesbe bosszanto, de szabalytalan.
jelentéktelen alak 2010.09.28. 09:38:19
Ha igen, akkor teljesen rendben van a szabaly szellemben.
ex-dr. vuk 2010.09.28. 10:38:54
inkabb az a "tipikus magyar mentalitas", hogy a kurva anyjat aki utban van, barmi is legyen az oka ra.
90 a megengedett. Es? Ezernyi oka lehet kevesebbel menni. Gondolom akkor is indokolatlan szerinted ha pl. köd van. esik az eso. szar az ut. Ha 90 akkor 90, es ne merjen 89-cel menni mert akkor feltart...
Miert van az, hogy ilyen problemak is csak magyarorszagon merulnek fel?
CD-R80 2010.09.28. 11:19:52
qwertzu 2010.09.28. 12:15:15
De máshogy rendelkezik. Úgy rendelkezik, hogy lakott területen 70-es megengedett tábla hatálya alatt 70-el lehet közlekedni.
@jelentéktelen alak: Mert miért? Mert te azt állítod? A sebességkorlátozó tábla hatálya a következő kereszteződésig/feloldótábláig tart. A lakott települést jelző tábla nem korlátoz sebességet. Arról tájékoztat, hogy olyan területre érkeztél ahol 50 km/óra a megengedett sebesség, kivéve a sebességkorlátozó táblák mást mondanak. Az elején mást mond a tábla. Enyi.
FDToth 2010.09.28. 12:27:49
Esőben, ha nem esik nagyon, akkor is lehet 90-nel menni! attól h esik egy kis csapadék, még nem kell beszarni!
Nincs ok arra, hoyg ne menj 90-nel ott ahol lehet! Műszaki hiba? állj meg! nézelődni akarsz? menj busszal. spórolni akarsz? 90-nél jobban fogyaszt az autó, mint 70-nél...
Nagyapám 80 éves elmúlt, alig bír vezetni, csal az egészségügyi vizsgán, 50-nel megy mindenütt mert a tájat nézi... no comment. tipikus magyar...
FDToth 2010.09.28. 12:29:23
FDToth 2010.09.28. 12:33:18
Sajnos sztem sok baleset van abból is h vki szeretne normálisan közlekedni, monnyuk 90-nel menni, nem 70-nel, de mivel nem hagyják, így előz, figyelmetlen és baleset. ki a hibás? nehéz kérdés, de biztos, hogy az is, aki indokolatlanul lassabban megy.
Vezettél már hosszabb időn kerseztül Nyugatabb EU-ban? ha nem, akkor nem fogod megérteni.
cso zsi 2010.09.28. 13:13:58
Márpedig a "lak.ter." tábla után csak, és kizárólag 50 km/h...
...amennyiben a rendelet másként nem rendelkezik. Rendelkezhetne, hogy egy kétágú oszlopon a heylségnévtábla mellé (vagy ugyanazon az oszlopon fölé), kitenné a 80-at, nem két villanyoszloppal hátrébb.
A Hungária körúton is lehet nyomni 70-nel, de ez nem jelenti azt, hogy az odavezető utakon is megteheted.
@FDToth: Lovaskocsi? Rakomány nélküli traktor? Valódi rokkant?
Mi kell még ahhoz, hogy másokat is az úton hagyj?
25-30 közúton is töltött év, és millió fölötti kilométer.
Nálam alap, ha lassabban megyek az engedélyezettnél, akkor jobbra indexszel jelzek, hogy alkalmas előzésre a terep. De felnőtt olyan korosztály, aki rámvillog/dudál, hogy a fasor/búzamező mellett minek indexelek, mert nincs hová lekanyarodni.
A gázt a hülye is tudja nyomni.
qwertzu 2010.09.28. 13:30:34
Kivéve a 70 km/h (vagy más) táblák hatálya alatt. A lakott település tábla meg nem szünteti meg az előtte lévő 70-es tábla hatályát. A kreszben világosan le van írva, hogy mi szünteti meg a tábla hatályát, és a lakott település kezdete tábla nincs közte. Tehát a tábla hatálya a lakott területen is tart a következő kereszteződésig. Tehát 70-el lehet menni.
Amúgy a témában küldtem post-ot SilentSound-nak remélem kiteszi, ott majd átbeszéljük.
ex-dr. vuk 2010.09.28. 13:57:20
Mashol leszarjak es megelozik amikor tudjak, ennyi.
Attol hogy te leszarod az esot lehet hogy mas inkabb ovatosabb. Kodben lassabban kell menni nem? Vagy ha 30 meter a latotavolsag akkor is nyomod, mert 90 a megengedett? Gondolom ha 90-es korlatozas van akkor szar uton, megrakott utanfutoval is 90-nel mesz ugye?
Idiota.
ex-dr. vuk 2010.09.28. 13:59:28
De tenyleg ennyi fasz hogy kerul az utakra?
"Ezert tartunk ott, ahol.." :)
FDToth 2010.09.28. 14:12:52
Amiket felsoroltál, az meg megint csak kivétel, mert belőlük olyan sok nem rohangál, mint normál autókból.
FDToth 2010.09.28. 14:16:42
ködben nem megyek 90-nel, mert látótávolság nagyon kicsi. Esőben pedig alkalmazkodni kell az eső mennyiségéhez. ha csak szemerkél akkor nyugodtan lehet gyorsabban menni, ha pedig dézsából öntik, akkor természetesen lassan mész.
Te is csak kivételekkel jössz az utánfutóval. Én arról beszélek, hogy sima, egyszerű hétköznapi autóval hogyan kell közlekedni.
Előzni nem mindig lehet, és ha nem lehet, akkor vegyünk fel a forgalom ritmusát.
Nem vagy idióta és én sem, egyszerűen más a véleményünk egy adott témában. ennyi.
cso zsi 2010.09.28. 14:42:33
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 14:46:59
ex-dr. vuk 2010.09.28. 14:49:28
arrol van szo, hogy ne akard megmondani senkinek, hogy mennyivel menjen az adott utszakaszon, mert ezernyi oka lehet arra, hogy nem annyival megy amennyivel te szeretned. Ezek nem kivetelek. Attol, hogy te nem latod az okot meg letezhet.
Irtad, hogy kicsit esik az nem szamit akkor is menjen 90-nel. Igen, te igy latod o meg ugy. A megoldas nem hoborogni hogy a kurva anyjat maradjon otthon, hanem megelozod amint tudod es mesz dolgodra. Ez a kozlekedes.
Egyebkent is inkabb menjen lassabban mint csavarodjon fel egy fara nem? Te pedig oldd meg a (szabalyos) kozlekedesi szituaciot hoborges helyett.
(sokan akkor is hoborognek ha pl. bukkano elott lassit valaki - ebbol lesz az hogy allo autoba csapodik mert fogalma sincs a belathato utszakasz es a fektavolsag viszonyarol, de anyazni bezzeg tud)
jelentéktelen alak 2010.09.28. 19:23:15
"Vezettél már hosszabb időn kerseztül Nyugatabb EU-ban? ha nem, akkor nem fogod megérteni."
5 éve élek és közlekedek Írországban. Mégsem értek veled egyet.
Sőt! Itt tanultam meg azt, amit állítok. Itt ugyanis nincsen sebességkorlátozó tábla minden ferde fűszál miatt. Itt egy szerpentin, vagy egy körforgalom előtt is lehet 100as tábla. Olyan helyeken, ahol nincs az a jármű és pilóta, aki akár 70-el az úton tudna maradni, nem hogy a sávban.
A sebességkorlátozás a maximális megengedett sebesség. Azon belül a sofőr belátására van bízva, hogy mennyivel megy.
Bármilyen bosszantó is -mert engem rohadtul bosszant- ha ott ahol egy nyíl egyenes, széles, sima úton 100 a limit és valaki 55-60-al megy, jogosan teszi. Csak akkor számít akadályozásnak, ha nem húzódik az út szélére, hanem az út közepén teszi.
Sajnos itt ez is jellemző. Láttam koccanást 15-16m széles úton, ahol két szembe közlekedő 100 helyett 60-al ment -legalábbis az egyik biztosan, mert 3-mal utána mentem- és mindkettő leverte a másik tükrét. :-)
Na ők akadályoztak. Nem azért, mert lassan mentek, hanem azért, mert az út közepén mentek lassan; annak ellenére, hogy az út széléig, még lett volna kb 4m ahová lehúzódhattak volna.
jelentéktelen alak 2010.09.28. 19:27:46
Ezt az eső dolgot azért gondold át. Ha éppen csak nedves az út egy hosszabb száraz időszak után, nagyságrendekkel jobban csúszhat, mint ha napok óta dézsából öntik a vizet típusú eső van. Még a legjobb gumikkal is.
cso zsi 2010.09.28. 20:14:23
D4D 2010.09.28. 20:39:07
Személy szerint mehet előttem bárki bármennyivel, ha én gyorsabb vagyok, és meg akarom előzni, akkor engedjen el. Nagyon sok olyan hülye van az utakon, akik nem tudnak kellőképpen helyzeteket értelmezni, és ezzel állandó veszélyforrások, veszélyesebbek, mint a notórius lassanmenők.
A lassanmenők is akkor kezdenek el veszélyesek lenni, ha a mögöttük jövőkre akarják kényszeríteni a lassúságukat.
Helyzetelemzés:
Ma volt előttem egy autó, aki minden körforgalomnál megállt, és csak utána hajtott be a körforgalomba. Az üresekbe is. Kishíján kétszer is belecsattantam, a negyedik körforgalomban megelőztem, mert féltem, hogy az autópályafelhajtóra is úgy fog felmenni, hogy megáll a gyorsítósáv elején (láttam már ilyet).
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 22:15:36
És olyankor mit lehet tenni, ha a szerencsétlenje 50-nel akar besorolni az autópályára, én meg ott vagyok mögötte, és mennék 90-100-zal, de miatta nekem is csigatempóval kell besorolnom?
jelentéktelen alak 2010.09.28. 22:36:34
"mert féltem, hogy az autópályafelhajtóra is úgy fog felmenni, hogy megáll a gyorsítósáv elején (láttam már ilyet)."
Ha megáll az még gyenge. Nekem már tolatott valaki vissza a felhajtónál.
A felhajtó egy teljes kört ír le, mire gyorsító sávvá vált de a zajvédő fal az utolsó pillanatig takart mindent. mire kiegyenesedett az út, arra összpontosítottam, hogy a besorolás zökkenő mentes lehessen, így a tükröt néztem erősen. Mikor utas kiabál, hogy "VIGYÁZZ, EZ HÜLYE!!!" néztem csak magam elé és látom, hogy a Fiat Ritmo tolat felém a gyorsító sávban. Visító gumikkal állítottam meg a család büszkeségét (Dacia).
Bevallom, akkor nem tudtam ki a nagyobb hülye kettőnk közül; örültem, hogy egyben maradt a rám bízott autó. Pár hetes volt a jogsim.
D4D 2010.09.28. 22:49:08
Biai felhajtó Bp felé ismerős? Ott havonta minimum egyszer van ilyen. Borzalmas.
Ott is előztem már 40-el menőt.
@jelentéktelen alak:
Még jó hogy volt utasod!
3,5 t felett sok Bp környéki szakasz fizetős. Jön a funkcionális analfabéta, és nem tudja értelmezni a táblát, és nekiáll akár reggel 7-kor letolatni. Nincs nagy sor!
Ma hallottam a rádióban, hogy a lakosság 25-40%-a (korcsoportonként vátozó) funkcionális analfabéta.
cso zsi 2010.09.29. 07:09:29
"És olyankor mit lehet tenni, ha a szerencsétlenje 50-nel akar besorolni az autópályára, én meg ott vagyok mögötte, és mennék 90-100-zal, de miatta nekem is csigatempóval kell besorolnom? "
Ezt korábban megmagyarázta valaki, hogy ott "elsőbbségadás kötelező" tábla van, meg ahol elfogy a besoroló, ott záróvonal, és azt nem lépheti át....
Az fel sem tűnik neki, hogy a macisajtot 100-150 méterre a háta mögött hagyta, és mindenféle következmény nélkül felgyorsíthat max. sebességre, hogy a 80-nal haladó kamion elé nyugodtan besoroljon. Ha ennek a manővernek a befejezéséhez hiányzik 10 méter, akkor az a vonal nem betonból van, és nem kell neki állóra fékeznie idióta módon. De láttam már leállósávról "kiparkoló" autóst is, aki a pályán kezdett 10-ről felgyorsulni.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 12:26:43
Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.09.29. 15:26:57
ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:19:22
igazad van, inkabb dogoljon meg, minthogy te levedd a labad a gazrol.
Remeljuk egy hibas dontesed alkalmaval masok is igy fognak gondolkodni.
Eljen a kozlekedesi moral!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 17:22:14
ex-dr. vuk 2010.09.29. 17:50:15
nemigen kozlekedek autopalyan, csak a hozzallasodat kritizaltam.
Ha valaki elbasz valamit, akkor (habar te kisegithetned) dogoljon meg inkabb.
Majd ha visszakapod lehet maskepp velekedsz (arra az idore).
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 18:30:36
"streetfighter" 2010.09.29. 18:31:48
Neked tényleg furcsa a hozzáálásod sok témához.
Mondjuk, már hozzászoktam. :)
"streetfighter" 2010.09.29. 18:32:59
Nem.
Szerintem egy balfék és az megérdemli a sorsát. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 18:34:28
jelentéktelen alak 2010.09.29. 19:28:59
Kezdő koromban, egyszer tettem meg ezt.
Soha többé. Ugyanis meg kellett miatta állnom a pálya külső sávjában.
Láttam, hogy jönne fel a pályára és gyorsít.
Elvettem a gázt, hogy beférjen elém, erre ő is. Villantottam, hogy menjen, erre lassít tovább és indexel befelé. Erre villogtam és integettem, miközben én is fékeztem. Végül mire leesett neki, hogy mi is történik körülötte, engem már dudálva kerülgettek.
Meg kellett állnom hogy bejöjjön elém és még utána sem gyorsított valami galakitusat.
Én is hülye voltam, de kezdőként tesz ilyet az ember. Mindenesetre egy életre megtanultam, hogy csak azt engedem be, aki be is akar jönni és nem csak úgy csinál.
Nem erőszak a disznó tor, vagy hogy tartja a mondás... :-)
Jogosítványom első pár hónapjában elég sokat kellett autópályáznom. Azt hittem, az lesz a legkisebb kihívás. Hát... a rutintalanságom, mások hülyeségével karöltve, szült egy-egy érdekes szitut.
CD-R80 2010.09.29. 20:01:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.29. 20:33:18
Személyautóval megoldható, de ha kamionnal mész be a belsőbe, akkor biztos, hogy bejön melléd a szerencsétlenje, és pont annyival megy, mint te (kb.90-nel), és az istenért sem enged vissza a külső sávba. Ezért mondom, hogy aki be akar sorolni, az oldja meg, ahogyan akarja.
cso zsi 2010.09.29. 20:58:27
Csakhogy, a német pályákon ezeken a pontokon záróvonal van felpingálva, hogy NE udvariaskodjon az, aki a pályán halad, ne zavarja meg a belsőben közlekedőt, hanem a besorolni kívánó oldja meg a helyzetet.
Ahogy a 180-as elől sem ugrunk be 130-cal két 80-as kamion közé, úgy a kamionosnak, és másnak sem kell a fékre ugrani az elsőbbségadásra kötelezett miatt.
A gyorsító sáv azért van, hogy felvegye a pályán haladók tempóját, és nem 50-80 km/h sebességkülönbséggel hajtson a sávra.
CD-R80 2010.09.30. 08:09:40
D4D 2010.09.30. 21:44:10