Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Utasra várok, várjon a busz is!

2010.10.01. 10:25 :: SilentSound

Na az ilyen büdösbunkók miatt utálják nagyon sokan úgy általában a taxisokat, pedig azért akadnak köztük is normálisak. Zsolt tömegközlekedve szeretett volna célba érni, de hiába szállt fel, a busz egy taxis (aki valószínűleg egyik taxitársasághoz sem tartozhat, mert a fotók alapján nem látszik semmi erre utaló jel az autóján) miatt nem tudott kiállni a megállóból, jó sokáig.

Rég írtam már, de most megint van egy sztori, nem autózás, inkább parkolás, taxis módra... A történet szept. 30-án délután volt a Ferenciek terénél a 15-ös busz megállójában, ami után a busz átmegy a Kossuth Lajos utca alatt. Alapvetően a busz-sávokat a taxisok is használhatják, ezzel is gyorsítva a haladásukat, amit logikusan gondolkodva ki is használnak. De már a buszmegállókat is használják...!

Pont lekéstem a 15-ös buszt, így 10 percet vártam a következőre. A következő kép fogadott. A buszmegálló előtt közvetlenül állt egy taxi, a vezetője a megálló végében álló három taxi egyikének sofőrjével vitatkozott, hogy ki hol dolgozzon, milyen területi felosztás van érvényben a városban köztük. A három autó egyike egy fekete Mercedes volt (ECJ-064), természetesen vészvillogóval, ami a hazai viszonyok szerint (és szerintük) bárhol engedélyezi a megállást, nagy méretű és drága autók számára.

Sofőrje bent ült az autóban, a megállóba bőven benyúlva. A 10 perc alatt több ízben is megállt egy-egy taxis a megállóban, ameddig az utas kiszállt, ez természetes. Ám mikor megérkezett a buszos, és nem fért be a megállóba, akkor a taxis először csak lesajnálóan nézett, hiszen ott a kormány a BKV járatban, használja a sofőr, kerülje ki Őt, majd mikor az dudált, hogy nem fér el, egyszerűen a megálló elejébe hajtott, és ott várakozott tovább.

A busz nem tudott rendesen beállni a megállóba, így csak az első ajtót nyitotta ki az utasok számára, akik így kénytelenek voltak hátulról is előre menni, és ott óvatosan leszállni, majd mivel nem tudott kihajtani a megállóból, ismét dudált, de a taxis nem volt hajlandó megmozdulni.

Leállította a busz motorját, kiszállt, beszéltek, továbbra sem volt változás, így aztán mondta, addig, míg nem tud elindulni, várakozni fog. Persze tolatgatással és rutinozással megoldható lett volna a feladat, de miért kellene a nagy monstrummal ezt csinálnia, mikor nem véletlenül épül akkora megállója, amekkora...?

Végül néhány perc várakozás, ez alatt csináltam a pár fotót, a gyalogosok, utasok utálkozása és a helyzet feloldása érdekében a fekete merci motorja beindult, és a taxis kiállt a megállóból, a megálló elejében álló taxi elé. Így a busz el tudta hagyni a megállót, néhány perces harc és kényszerszünet után.

A taxisnak egy védekezése volt, azt hajtogatta, hogy utast vár, és ha az megjön, megy is tovább. Nos, ez szánalmas, és egyben nem is igazán komoly, de ebbe nem hiszem, hogy bele kellene menni, a kresz érvényes mindenkire, és nem oldja fel semmilyen szabály azzal a szöveggel, hogy "kivéve, ha a taxis utasra várakozik".

150 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv busz autó parkolás taxi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Riska 2010.10.01. 10:35:03

Csak kis insider-bkv-s infó, tilos tolatni az ilyen buszokkal, csak ha valaki gyalogosan kívülről segíti a manővert (nem tudom, pontosan, lehet, hogy a segítőnek is "szakképzettnek" kell lennie, meg lehet h utasok sem lehetnek a buszon, de az biztos, hogy csak úgy nem tolathat hátra, ha egy ilyen madár beáll elé)

Rocko- 2010.10.01. 10:39:21

"A három autó egyike egy fekete Mercedes volt, természetesen vészvillogóval, ami a hazai viszonyok szerint (és szerintük) bárhol engedélyezi a megállást, nagy méretű és drága autók számára."
a kicsiknek is.

SÜN 2010.10.01. 10:40:32

van az a kormány nevű hasznos kiegészítő a buszban is, nem?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.01. 10:42:38

@SÜN: Van az a gázpedál nevű hasznos kiegészítő a taxiban is, nem?

SÜN 2010.10.01. 10:43:46

igen, csak látva a fotókat, röhögve elfért volna kifele az orra a busznak, szal csak pihenni akart a lusta gecije

SÜN 2010.10.01. 10:44:14

meg miaz, hogy leállítja a motort? az annya picsáját! ezt szokták akkoris amikor jön az ellenőr .. én ráérek :D

cso zsi 2010.10.01. 10:45:16

@SÜN: Bele lehet ülni, oszt csinálni naponta órahosszat.
Ha majd tolatókamera lesz a buszokon rendszeresítve, akkor esetleg rutinozhat minden megállóban. Ami előtt, és után is tilos a megállás mindenki másnak, nemhogy benne, vagy a megálló melletti járdán.

SÜN 2010.10.01. 10:48:12

"Bele lehet ülni, oszt csinálni naponta órahosszat." nem kötelezi senki, szedjen bodzát

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.01. 10:48:15

@SÜN: Hát azért erre ne vegyél mérget, egy ívben nem biztos, hogy kifért volna. Meg nem tudom, hogy milyen kormányszervó van az ilyen buszokban és ha a járda felé állnak a kerekek, akkor álló helyzetben lehet-e rajtuk fordítani. Ami egyébként autónál sem épp egészséges. Másrészt pedig a taxinak semmi keresnivalója ott. A szürkének sem az első képen egyébként, mert még az is 5 méteren belül van. De attól legalább gond nélkül el tudott volna indulni a busz. Ne védd már az ilyen suttyó parasztot...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.10.01. 10:48:28

elég gyorsan megjött az első kommentelő, aki a hülyét védi. top3, grat!

SÜN 2010.10.01. 10:52:38

egyáltalán nem védem, csak azt mondom, hogy ha AKART VOLNA kifért volna minden további nélkül ehelyett picsogott

CD-R80 2010.10.01. 10:56:13

@SÜN: Ő legalább picsogott az igazáért és talán a pontagyú gyökér felfogja ha sokszor elküldik. Amúgy ha meg lezúzza az oldalát, kinek lett volna nagyobb a pofája? Gondolom a taxisbácsinak.

cork77 2010.10.01. 10:56:52

Az utolsó becsületes taxis akit ismertem az Taki bá volt. Isten nyugosztalja. A többi meg mind guruló koldus, és ezért azt hiszik mindent megtehetnek és meg is teszik.

SÜN 2010.10.01. 10:58:44

nem taxizom megis bolondulnék :) lehet amúgy h picit meg kellett vna húzni bár akkor gondolom elugrik a fizu jó része, még ha nem is az ő hibája

janikahhh (törölt) 2010.10.01. 10:59:01

Minden taxis féreg. Azt hiszik, hogy csak azért, mert egész nap az utcán meresztik a seggüket az autóban, attól ők a szabályok felett állnak. Tetvek, egytől egyig.

SÜN 2010.10.01. 10:59:45

posztolónak: amúgy nem volt ugatás a fotókért?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.01. 11:02:13

@SÜN: Sajnos álló autó nem lehet hibás egy balesetben, akkor sem, ha tilosban áll. Pedig sok dugót meg lehetne oldani ezzel. Meg pl. a bécsi úti rendszeres villamos elég parkolásokat...

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.01. 11:02:20

@Le lummox ultime: @CD-R80: Ezért kellene végre bevezetni azt, hogy aki a tömegközlekedést akadályozza, azt simán eltolja a busz, villamos, és az ő biztosítása fogja fizetni a buszban, villamosban keletkező károkat is (amit aztán a biztosító behajthat a hülyén)! Mindjárt lenne rend.

Csigorin 2010.10.01. 11:03:14

Szoval maga szerint kiferek? Am legyen, megprobaljuk...

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.01. 11:04:10

Vagy az is jó megoldás lenne, ha kameráznák a buszokat, és a rendőrség automatikusan küldené ilyenkor a 100 ropi feletti büntetést.

Tron65 2010.10.01. 11:10:40

@SilentSound:
"A szürkének sem az első képen egyébként, mert még az is 5 méteren belül van. "
Konkrétabban: EGYIKNEK sincs ott semmi keresnivalója lévén az utcasarkon kinőtt egy megállni tilos tábla közvetlen a buszmegálló előtt.
Nem kell odamenni, a norc.hu -n is megtekinthető.

esef 2010.10.01. 11:24:20

@SilentSound:
Tolólapot a buszra/villamosra, KRESZ-t átírni, aztán szevasz az ilyeneknek...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.01. 11:25:18

@metal: Buszsáv figyelésre terveztek ilyet, de nem tudom, hogy abból lett-e valami, vagy befulladt a buli teljesen és nem csinálják meg végül.

@Tron65: Úgy meg főleg, de ha nem lenne, akkor sem állhatnának meg ott.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.01. 11:32:17

A levél beküldője az előbb küldött még egy rövid kiegészítést, ezt most csak ide másolom be nektek:

"Két gondolat...
-Nem szólt a taxis, el volt foglalva azzal, hogy Neki van igaza, a sok hülye utas a buszról és a megállóban pedig ne dumáljon már...
-Volt valami társaság logoja a hátsó sárvédő felső részén, ha jól emlékszem, az Övék...
mbelittaxi.hu/hun/taxi.php "

dr. _mmm_ 2010.10.01. 11:56:04

Szánalmas taxis bagázs.. na küldök is egy írást Silent-nek.. hátha kirakja :D

reklámügynök 2010.10.01. 11:57:37

A képek alapján nem lehet feljelenteni? Ezek a fotók nem lehetnek annyira bizonyító erejük, mint az automata rendőrségi kameráknak?

reklámügynök 2010.10.01. 12:01:59

Ja még annyi, hogy engem simán lefotózott egy automata kamera a Dózsa és a Városligeti fasor taxi megállójában, mert 30 mp-re megálltam felvenni a páromat. Legtöbbször a taxik ott azonban nem használják a drosztot, tök üres inkább a K&H bejáratához közel állnak meg, mert az kényelmesebb, ezzel elfoglalva a parkolót.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.01. 12:08:54

@SilentSound: Mivel buszokra sincs pénz, gondolom erre sosem lesz.

Hurri Kán 2010.10.01. 12:18:33

Taxisok (tisztelet a kivételnek) egy anyától származnak...

Agyalap 2010.10.01. 12:26:03

Oszt' a sok ember mit csinált a buszmegállóban? Egy kicsit megbillegtethették volna azt a bálnát, gyorsabban elindult volna...

schdl (törölt) 2010.10.01. 12:40:04

Felségjelzés nélküli taxisból cifrábbat is kinézek... Örüljön a buszsofőr, hogy nem öntötte le a buszt kromofággal :P

Hurri Kán 2010.10.01. 12:45:13

@metal: Londonban pl. be vannak kamerázva (tudtommal hátrafelé) tehát ha szabálytalanul használod a buszsávot jön a csekk.

hawkeye 2010.10.01. 12:47:13

Nézz rá a taxis képére! Még a kitakarás ellenére is látszik ki ő, és honnan jött....!

kida 2010.10.01. 12:47:39

@Agyalap: persze aztán két perc múlva ott lett volna az egész taxis "szakszervezet" feszítővasakkal, hegesztőpisztollyal...
csürhében bátor a paraszt

Riska 2010.10.01. 12:53:53

@SÜN: Melyik fotón látod te annyira, hogy elfért volna az eleje? Szerintem meg nem fért volna el. Pár centi ide-vagy oda, lehet, hogy a kisujjamat nem tettem volna be a kettő közé, de elmegy, az is lehet, hogy nem. Azért nemár te szard a spanyolviaszt, vezettél már ilyen buszt? Ott voltál? Akkor meg honnan tudod hogy elfért volna?

Lacaca 2010.10.01. 13:06:37

@Le lummox ultime: Megelőztél, osztom a véleményt.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.01. 13:21:33

maradjunk annyiba, hogy a 1.3 méterre a járdától megálló busz kifért volna!

a szövegből úgy veszem le, hogy a taxi már ott állt egy ideje, mikor jött a busz, tehát a buszos csóka minek állt rá a taxira!? saját faszsága, ha úgy áll meg, hogy nem fér ki!

itt semmi másról nincs szó, minthogy a buszos emberkedni akart!

igen, neki joga van oda beállni, ezt senki nem vitatja el, de teljesen feleslegesen létrehozott egy feszültséget.

ha nem céges taxi lett volna, tuti megverik!

mielőtt valaki megkérdezné,a kocsi jobb hátulján az "MB Elit Taxi" matricája van (szállodás társaság)

SÜN 2010.10.01. 13:26:48

konkrétan az elsőn látszik a legjobban, hogy másfél méterre van a járdától, másfélre az autó mögött, onnan egy 20tengelyes autódaruval kiállok nem egy ilyen fosadék busszal

Riska 2010.10.01. 13:37:57

@SÜN: A 20tengelyes autódaru kisebb sugárban fordul meg, mint egy 415-ös ;)
@RosszQtya: a busz megérkezésekor hajtott a megálló elejébe. Egyébként, ha szőrszálhasogatóak vagyunk, szabálytalan, ha úgy áll meg a buszos, hogy nem fér be teljesen a megállóba, tehát elvileg ajtót sem kellett volna nyitnia addig, amíg a taxis el nem megy onnan. Nyilván nem akarta feleslegesen szopatni az utazónépet, de amikor egy ilyen köcsögláda amúgy is szabálytalankodásra késztet, nyilván szólnék neki én is..

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.01. 13:40:08

Riska 2010.10.01. 13:37:57
nyilván, mert te vagy a bruce lee :))
én is ezt mondom, nem kellett volna ajtót nyitni, mert ha valakinek megbicsaklik a lába, csúnyán megszívja a kapitány :))

Marcellusca 2010.10.01. 13:49:53

Utálom a taxisokat!!!!
Meg, akik nem utálják, azokat is.

Deszkás 2010.10.01. 14:03:00

@SÜN: Na nehogymár még a busz vezetője legyen a hibás, hogy nem tudott beállni és kiállni a megállóból, mert a bunkó taxis oda állt be!

Deszkás 2010.10.01. 14:13:52

@SilentSound: A Rákóczin és a Veres Péteren iletve Kerepesin is van, ahol van buszsáv. (Kerepesin az Ifjúság útja után is.)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.10.01. 14:40:01

Sajnos a pesti taxisok között tízből kilenc az igen parasztbunkó... A maradék egy meg nem látható, mert annak a normálissága okán fixált fuvarjai vannak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.01. 14:43:35

@Deszkás: Mármint kamera a buszok elejére/hátuljára szerelve?

kijafaxom 2010.10.01. 14:50:31

Taxis is Merci is paraszt is - lincselés!!!!

Ám a fotót és a szöveget elemezve a következő pár dolog jött le:
- A Busz és a padka párhuzamosan helyezkedik el vagyis simán befért (a 15-ös nem csuklós) csak kb. 6 méternyire a megálló tábla előtt.
- Ebből a szögből simán ki lehet állni azzal a busszal elképzelhetetlennek tartom hogy emiatt hosszú percekig (ott is lett volna lincshangulat!!!) ne induljon el.
-Ha a buszmegálló "elejénél" állt egy taxi ami aztán előregurult a másik három mögé - az 4 autó a képen látható kettőhöz képest...
-Az elé a Passat elé beállni pontosabban beférni kép alapján jóval necceseb sőt képtelenségnek tűnő az említettekhez mérten.

Mindazonáltal továbbra is utálom a hiénákat hiszen ez az aprócska közjáték csupán ízelítő a gizda "kihaénnem" fennsőbbrendűséget sugárzó taxis-imageből.

cso zsi 2010.10.01. 15:17:40

@RosszQtya: Maradjunk annyiban, hogy buszmegállóban kell kirakni, és felvenni az utasokat. A megállón kívül csak nagyon indokolt esetben lehet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

Az is tény, hogy amióta megcsinálták a "város szara" nevű márványutat, azóta a környéken ez a 30 méter az, ahol meg lehet állni akármivel is.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.01. 15:59:47

@RosszQtya: mondjuk mert ha mindenki szó nélkül hagyja akkor csak egyre rosszabb lesz? vajon nyugaton miért jobb a morál, talán mert halálbüntetés jár a szabálytalanságért? nem. hanem mert kulturáltabb országokban a társadalmi megvetés is kellő visszatartó erő a szabályszegésre. itthon meg kimondottan sport meg virtus lett a tilosban ácsorgás, buszsávon előzés, két rokihelyre keresztben beállás stb... sokan odáig pofátlanodtak, hogy akkor is rokkanthelyre állnak a luxuskocsival ha mellette a rendes parkolók fele is szabad.

ági anyu 2010.10.01. 17:36:26

Tegnap délután hasonló esett meg velem is majdnem ugyanitt. A 233E előtt egy taxi nemes egyszerűséggel megállt a buszsávban, ott, ahol kiszélesedik a járda a hídfőnél. Kishíján letaroltuk a barmot

Riska 2010.10.01. 17:39:56

@RosszQtya: nem, nem vagyok bruce lee, csak amikor egyik oldalról b.tatva vagyok, mert megbüntet a munkáltatóm ha szabálytalanul állok be, másik oldalról meg az utas veri az ajtót hogy miért nem nyitom ki 2 méterre a megállótól, akkor jogosan lennék ingerült egy ilyen madár miatt és vonnám kérdőre hogy mi a rákos öreganyját keres ott

gyuszó 2010.10.01. 17:56:37

@RosszQtya: megállni tilos érted!!!!!!

Reggie 2010.10.01. 18:50:55

Ezert jo, ha van nalad alkoholos filc. Ossze lehet firkalni az ablakot, aztan kaparhatja rola 2 napig.

D4D 2010.10.01. 19:02:57

A fekete mezitlábas Mercitaxi alatt már nincs több hely a társadalomban.

Rahsid 2010.10.01. 19:09:33

Egy beszívott hülyegyereknek sem jutott az eszébe a nyitott napfénytetőn keresztül bebaszni egy felrázott, résnyire nyitott kólás üveget a kocsiba?!

macsopapa 2010.10.01. 19:13:12

Le lummox ultime 2010.10.01. 10:59:01
Minden taxis féreg? Tetvek, egytől egyig?

Meg az anyád és a rohadék ivadéka.
Ennyi.

Rahsid 2010.10.01. 19:17:33

@macsopapa: Te is guruló koldus vagy?

"streetfighter" 2010.10.01. 19:54:05

Az első képről úgy tűnik, hogy a busz ki tudott volna fordulni, ha akar.
Nem voltam ott, ezért biztosan nem állíthatom, de szerintem így van.
Volt már afférom buszsofőrrel, mert van köztük egy-két bunkó paraszt, aki arra utazik, hogy sok utast visz, tehát több mindent megengedhet magának.
Direkt generálja a feszültséget, mert az utasok úgyis az ő oldalára állnak. A posztban szereplőről is ez a gyanúm.
Remélem nem így volt.
Mellesleg eszemben sincs a taxist védeni, hiszen szabálytalanul parkol ez tény, de ennél is, mint minden másnál, vannak fokozatok.

CD-R80 2010.10.01. 20:13:12

@"streetfighter": Szerintem meg centizni akkor mikor neki van igaza felesleges. Az első kép alapján tolatás nélkül nem hiszem hogy kifért volna. S belegondolva mi köze van ennek ehhez. Én is álltam meg buszmegállóban már kitenni vagy felvenni valakit, de sosem akadályoztam busztű, ha pedig volt benn busz máshol álltam meg. Ez rohadt egyértelmű szerintem. A taxi nem a tömegközlekedés része, nehogy már hozzá kelljen igazodni egy busznak. Ne hagyja egy buszsofőr sem. Az meg hogy sok mindent megengedhet magának meg satöbbi.. ennek semmi köze ehhez a dologhoz. A taxis egy bunkó nagyvárosi igazi paraszt jelen helyzetben. Oszt ennyi. Meg valószínűleg parkolni sem tud ha csak itt tudott megállni.

jelentéktelen alak 2010.10.01. 20:47:18

@SÜN: Mert ez a JÓ megoldás.

Ha kikerüli, mi történik? Talán megoldódik EZ a helyzet. De mivel ki lehet kerülni némi gépészkedés árán szépen lassan legitimmé is válik a taxis akciója. Legközelebb, más azért kell gépészkedni, hogy a megálló közelében le tudja tenni a busz az utasait.
Vagyis ezt a gondot éppen megoldja valahogy, de sokkal nagyobbhoz járul hozzá vele.

A helyes megoldás az volna, ha a buszosnak nem is kellene ilyen problémára reagálnia. Ha egy bekamerázott belvárosban erre ott teremne egy járőr és elküldené onnan a várakozó taxit. Ennél még szebb volna, ha taxis fejében meg sem fordulna buszmegállóban utasra várni.
De sajnos olyan világ van Budapesten, ahol ezt egy busz sofőrnek kell megoldania. Szerintem a tőle telhető legjobb megoldást választotta.
Az a hülye -magamat is beleértve- aki a pillanatnyi érdekeit tartva csak szem előtt, elmegy egy egy ilyen hólyag szabálytalan mellett és ezzel is hozzá járulunk ahhoz, hogy egyre több mellett kell elmennünk.

jelentéktelen alak 2010.10.01. 20:52:08

@RosszQtya:

Szóval a buszos csinálja a feszültséget, mert a megállóba áll meg?

Te csak írsz, vagy gondolkozol is néha???

"streetfighter" 2010.10.01. 21:44:09

@CD-R80:
"S belegondolva mi köze van ennek ehhez."

Talán csak annyi, hogy akkor elhajt és kész. :)
De egyébként felesleges erről vitatkozni, mert te se, én se voltunk ott és a taxis tényleg szabálytalan volt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.01. 22:11:29

Lehet, hogy kifért volna a busz, lehet, hogy nem. De ha ki is fért volna, akkor nagyon élesen kellett volna kifordulnia, és közben a busz eleje nagy nértékben átlógtt volna a szembesávba, ami elég veszélyes, főleg sűrű forgalomban.

D4D 2010.10.01. 22:45:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Itt nincs szembesáv, mert egyirányú.

Sokkal nagyobb veszély, hogy a vége méteres szélességben bekaszált volna a járdába, plusz az úthoz közel van ott egy fa is.
www.norc.hu/embed.aspx?id=850a74d4b5e9bcd6ad7d7514093e8554&ppa=71.6&r=-244.8&vla=-1.4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

D4D 2010.10.01. 22:47:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Te jobban meg tudod ítélni, hogy a bekaszáló hátulja a busznek esetleg beleakad a fába, esetleg egy aszfaltsüllyedés miatt lekoccolja az olajteknőt. (Ik 415 faros, a kép alapján)

macsopapa 2010.10.02. 06:51:05

@Rahsid:
Te is egy segélyért kolduló koldus vagy?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.02. 06:57:50

@SÜN:
Bizony igy van! De azért +érdemel egy sünt a taxis, nem Sün?
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.02. 07:03:04

@Rahsid:
Ilyenkor persze a sok bkv-zó nem bátor, csak ha le van zárva az Andrássy vagy a Lánchid akkor "zöldek"
Ahhoz nyulak hogy kiemelték volna a taxist onnan az autójával együtt, vagy beültek volna a kocsijába 20-an ginisz rekord próbálkozással.
Nyivákoló bkvzók

záporjózsi 2010.10.02. 08:55:19

@SÜN: Mennyit vezettél 415-öst? Ismered a BKV forgalmi utasítását?

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Meg a hátulja is szépet fordul - bár nem egy 412-es. 280-assal meg különösen vicces lett volna...

''autónepper.'' 2010.10.02. 09:33:49

nem azért mondom de nem kellene ilyen drasztikusan felfogni a dolgot szerintem is kifért volna a busz ha nem tudja meg oldani a helyzetet akkor nem kell vezetni főleg a fővárosban nem.... taxis bunkó volt de ki nem állt meg még hasonlóan .... én kifejezetten utálom a buszosokat pár nappal ezelőtt éppen álltam volna a járdáról indexelek!!!! hogy kiszeretnék sorolni kb 3 méterrel arrébb lámpa volt BUZI buszos nem engedett ki na én szépen kikerültem és beálltam elé igaz hogy már a zebrán voltam de akkor se fogok a senkiházi buszos mögött állni mikor kiengedhetett volna ja és plusba sajnos várnia kellet még egy pirosat;)ja ÉS itt nincs szembe sáv srácok senkit nem akadályozott volna ha kicsit meg erőlteti magát és meg próbál csöndbe ki állni de ő meg akarta mutatni hogy ő fontos ember és miatta menyen arrébb a taxis na én fogtam volna a taxis helyébe bezártam volna a kocsit és szépen elsétáltam volna és a közelbe beültem volna egyet kávézni azt várd meg hogy végezek... higgyétek el kiált volna a buszos;)

Grg76 2010.10.02. 09:35:54

Sajnálom, de én is úgy látom, hogy a busz kifért volna onnan, láttam már sokkal nehezebb helyzetet is, mégis el/kifért a busz.
Persze a taxis bunkó volt ez nem vitás, de ha a buszvezetőben csak egy csöppnyi akarat lett volna simán megoldja a dolgot.

Rahsid 2010.10.02. 10:09:01

@macsopapa: Annál kicsit jobban élek. :)

Riska 2010.10.02. 10:36:27

@''autónepper.'': omg. Ahhoz, hogy a "buzi buszos" téged kiengedjen, lehet nagyobbat kellett volna fékeznie, mint amit szükségesnek tartott, nyilván nem fogja megrendezni az utasokat azért, mert te ki akarsz állni. Piros lámpánál zebrára ráállni csak azért, hogy megelőzz egy buszt, majd ezt ide leírni, grat, add vissza a jogsidat :D Ezekután meg arra verni hogy egy utasokkal teli busznak várnia kellett még egy pirosat... (majd a Rákóczin nyilván az egész busz röhögni fog rajtad amikor a buszsávban elhúznak melletted vagy wtf)
Amúgy meg tök vicces olvasni a kommented, egyetlen földhözragadt mondat nincs benne :D

Don Blasius 2010.10.02. 11:02:34

@cso zsi:
Valahol azt hallottam, hogy a BKV buszokkal csak ott tolathatnak (házi BKV-s szabály), ahol erre segítő személyzet is van (végállomások). Az már más kérdés, hogy az életben néha rákényszerülnek, de ez ritka.

''autónepper.'' 2010.10.02. 11:13:52

@Riska: de geci buszos gurult vágod? csak annyi lett volna hogy 5 méterrel hamarabb áll meg ... úgy is piros volt neki is szal kiengedhetett volna... nem fog elhúzni mellettem mert én is használom a buszsávot:DDDDDD szal ezt benézted srác... de bezzeg a buszosok elvárják hogy kibassza az indexet akkor rögtön be kell engedni őket... csodálkozik hogy ilyen az emberek mentalitása a buszosokkal szembe?

Don Blasius 2010.10.02. 11:21:46

@SilentSound:
"Az autók kifogástalan állapota mellett gépkocsivezetőink megjelenése, viselkedési kultúrája mind a minőségi taxi szolgáltatást garantálja. Munkatársaink társalgási szinten beszélnek angolul, esetleg németül, városismeretük pedig többéves gyakorlaton alapul."

LOL. :D

@D4D: @záporjózsi:
És amilyen állapotúak ezek a buszok már, ki tudja, hogy nem húz-e el a futómű és akkor akár az oldalával is végigszánthatja a taxit. Na, akkor mit szólt volna? És akkor is a buszost veszik elő.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.02. 11:23:55

@Don Blasius:
"Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen."

Bár nem emliti a kresz, de zárt teherautó és busz esetén indokolt lehet a segitő irányitó

D4D 2010.10.02. 11:36:05

@Don Blasius:
Egyszer láttam olyan BKV buszt, amit kb 25-30 centivel ferdén ment, azaz a hátulja 25 centivel jobbra volt az elejéhez képest.

D4D 2010.10.02. 11:44:35

Autónepperrel annyiban egyetértek, hogy vannak tirpák buszvezetők is.
A Szilágyi Erzsébet fasoron meg szoktam állni a buszmegállóban, míg egy kollega beszáll (hajnal 5 körül), mindig megnézem a tükröt, jön-e mögöttem busz. Ha jön, akkor vagy úgy intézem, hogy előzzőn meg (Moszkva téren már figyelem a buszt magam mögött, Fogasnál száll be a tag), vagy előre húzok a megállóban teljesen a táblán túl, a tábla mögött szabadon hagyva 4-5 métert, hogy a busz be tudjon állni a megállóba, majd kisorolni onnan.
Amikor így megállok, akkor már jóelőre elakadásjelző bekapcs, hogy jelezzem neki. Volt már olyan, aki rágurult a kocsira, és elkezdte nyomni a dudát.
Ilyenkor egyszer már hátramentem, és megkérdeztem mi a baj, nem látta, hogy direkt szabadon hagytam a megállót?

CD-R80 2010.10.02. 11:53:15

@D4D:ebben én is egyetértek:) és vannak bunkó személyautót vezetők is akik beállnak a buszmegállóba:)

Ez tényleg egy vicc amúgy komolyan mondom. Mindenki tud buszt vezetni mert már látott bunkó buszost? Nem csodálom hogy odafent ilyen a közlekedés. Menjen mindenki amerre akar, minek a kresz meg a többi hülyeség. Hisz elfér vazzeg.
De pl. mikor a bunkó furgonos elállja az utat mert épp kipakol az zavar mindenkit, pedig még az elakjelzőt is kirakja.
Vicc.

Don Blasius 2010.10.02. 11:56:43

@D4D:
A 400-as Ikarusok jelentős része váztörött, tehát nem lehet egyedi eset, amit láthattál, de akkor egy ilyen el is kaszálta volna a végével a taxit.

SÜN 2010.10.02. 12:23:57

@záporjózsi: egyszer sem vezettem ilyen második világháborús szart, de mit számít ez? kifért volna és mehetett volna a dolgára, mert AZÉRT KAPJA A FIZETÉSÉT nem azért hogy emberkedjen hogy ő van nagyobb vassal. oldja meg vagy menjen vissza falura kapálni. ennyi.

SÜN 2010.10.02. 12:25:33

azóta hatványozottan vért hányok minden buszvezetőtől amióta januárban eljáccották a hattyú halálát hogy szarok a buszok azért nem hozzák ki reggelente. az annyuk rákos picsáját. kaptak havi ezer forinttal többet, egyből a gecit nem érdekelte hogy mennyire is fosok ezek a trágyaládák. na ennyit róluk innentől.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 14:22:00

Hajrá buszvezetők!!!!!!!!!! Kényszerítsétek ki a szabályokat mindenkivel szemben,mert az utasok is sokat tudnak reklamálni a főnökségnél.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.10.02. 15:24:20

4 férfiember előresétál, 2 kiveszi a taxist, a 3. ad neki egy tockost, a 4. meg addig félreáll.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.10.02. 15:33:57

4 férfiember előresétál, megnézi magának a sofőrt és a rendszámot, címet cserélnek, majd később feljelentést tesznek ismeretlen tettes ellen közérdekű üzem zavarása bűncselekmény miatt.

mmaarrccii 2010.10.02. 16:42:58

Sosem kommenteltem semmit, majd most... Nemes egyszerűséggel basszátok meg magatokat meg aki a világra hozott azt is, mindannyian, akik fennhangon ugattok, hogy "bunkó taxis"! Halvány fogalmatok sincs arról, hogy működik egy címfelvétel-címreérkezés-utasfelvétel. Ha az utas oda kérte a taxit, akkor ott kell állni máskülönben büntetés jár. Ennél jobban már nem tudott volna odébb állni a kolléga, viszont a buszos megálhatott volna 1 méterrel hátrébb, és akkor ez a poszt sem született volna meg. Én csak azt nem értem, hogy minek pofáztok bele abba, amiről semmit nem tudtok. Faszszopók. (A társaság kultúráltabb részétől elnézést kérek a hangnemért.)Egy TAXIS

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 16:55:58

@mmaarrccii: Te meg azért viselkedsz így,mert téged nem vettek fel buszvezetőnek még a BKV-hoz sem,így maradt a taxizás.

Vezettél már csuklós buszt vagy nyerges vontatót egyáltalán??? Tudod mi azzal 1 méter,meg egy E osztályos mercivel???????????

Te se vagy különb,mint bárki más is it,de fonnyadék.

mmaarrccii 2010.10.02. 17:16:57

@1 Fószer: Először is: legjobb tudomásom szerint a 15-ös nem csuklós busz...Abban igazad van, hogy nem vezettem kisbusznál nagyobb járművet. (Viszont E Mercit eleget, bár ez nem tartozik a tárgyhoz.)
Másodszor: Nem is szerettem volna ekkora járművekkel közlekedni. Nem fogod elhinni, de taxis akartam lenni.
Harmadszor: Felhívnám a figyelmedet, hogy a szóban forgó szituációban nem arra lett volna szükség, hogy valami nagyon szűk helyen kellett volna kilavírozni a busznak. Mondom még egyszer, ha nem áll rá ennyire a taxira, hanem kicsivel hátrébb áll meg, majd elinduláskor a buszmegálló mellett rendelkezésére álló két sávon kényelmesen kijöhetett volna a megállóból. De az biztos bonyolultabb lett volna ennél.
Még egy dolog: ez a cím így hangzik a diszpécser szájából: Belváros, Ferenciek tere, Kárpátia(az ott levő étterem neve, ha esetleg ez zavart okozna), buszmegálló. Hangsúlyozom: buszmegálló! Te hova állnál?

fezoGT 2010.10.02. 17:42:54

A képen látható busszal azért el szoktak tudni fordulni 1 mozdulattal ennél szűkebb helyeken is uh. ha a sofőr nem volt képes innen kiállni hát vezessen anyakönyvet. A taxitól való távolsága legalább 1m! És mégis hol a vérbe álljon meg a taxis ha egyszer oda rendelték?

Rendszámot is luxus kitakarni...

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 17:48:14

@mmaarrccii: Kép láttán,vagy a Passatos mellé,vagy a buszmegálló elé,de nem a buszmegállóba.
Képen látszik,hogy a Passatos kollégád szabályosan várakozik,mert addig tart itt a buszmegálló,ameddig a sárga sraffozás van.
Mercinek semmi keresnivalója sincs.

Te mit szólnál hozzá,ha a taxiddal nem tudnál továbbmenni egy sima utcában,ahol van folyamatos szembeforgalom,ha a buszmegállóban valaki szabálytalanul parkol,én meg fognám magamat a busszal,és nem állnék be ferdén,hanem ott az út közepén leraknám az utasokat,meg kivárnám az indulási időt. Mikrofonba meg bemondanám,hogy tessék a buszmegállóban parkolónak megköszönni,hogy az úttestre kellett leszállniuk.

Rahsid 2010.10.02. 17:48:22

@horex: Hogy meglett volna lepődve a taxis, ha fogja magát 10 ember aztán a merciben játszanak kicsi a rakást. :D

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.02. 17:51:23

@vidifan: Igen a képen jól látszik,hogy a buszvezető már előre nem úgy állt be a megállóba,mert látta,hogy ott a Merga.

Szabály szerint a busszal max. 30 centit szabadna hagyni a padkától.

Ha nem állt volna ott a taxis,akkor a busz sokkal közelebb állt volna,hogy az utasok normálisan le tudjanak szállni.

Látszik,hogy még csak személyautót vezetettek csak,de jobban tudjátok,hogy hogyan kell vezetni egy BKV-s buszsofőrnek.

Rahsid 2010.10.02. 17:52:14

@mmaarrccii: Igen, már az első sor végére teljesen nyilvánvaló volt, hogy te is csak egy paraszt taxis vagy a sok közül.

fezoGT 2010.10.02. 17:54:49

@SÜN: hát igen erre sok embernek ökölbe szorul a keze, de azért valljuk meg a buszok állapota valóban katasztrofális (vki fentebb emlitette a törött alvázat is)

Amin nagyon fel tudom húzni magam amikor megy előttem 30-al (megelőzni pont nem lehet) és úgy füstöl hogy ködfényszórót kell kapcsolni, de azért ott figyel rajta a zöld plakett. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy legközelebb is kiengedjem-e a megállóból.

fezoGT 2010.10.02. 18:22:43

@1 Fószer: jártam én már buszgarázsban (karbantartás céljából külsős cégtől) és elhiheted hogy igenis lehet ezekkel rendesen kanyarodni, tolatás nélkül. Csak akarni kell.

Riska 2010.10.02. 18:27:43

@mmaarrccii: te is a kultúrált taxisok közé tartozhatsz, gratulálok, még egy a sok közül, aki miatt az a vélemény a taxisokról, ami.
A 15-ös buszmegálló _mögött_ ki van alakítva taxis droszt, pontosan oda kellett volna a kollégádnak megállnia. Azt, meg hogy nem kellett volna a busznak szűk helyen lavíroznia, stb, telibe szarja mindenki, az barátom ugyanis egy BUSZmegálló, nem taxiparkoló, ha ott áll az utas, guruljon oda, vegye föl, de ne ott várakozzon. Értem?

CD-R80 2010.10.02. 18:58:16

@mmaarrccii: És gondolom annyira ki van számolva az E merciben az üzemanyag hogy addig nem is lehet félre állni vele míg a busz be-ki áll. Tudom-tudom biztos akkor jön az ügyfél...
Aki meg buszsofőrnek áll az biztos csak hülye gyökér lehet. Szánalmas.. Bár nem is vártam mást a szabadosságfővárosától... Egyetlen baj van itt. Hiába minden vaker szöveg itt a buszosnak volt igaza. Oszt csókolom.

CD-R80 2010.10.02. 19:00:27

@vidifan: Én meg jártam már autógyárban, ott meg képzeld sapka volt mindenkin. Most vezethetek akkor űrhajót?

CD-R80 2010.10.02. 19:03:13

@vidifan: @mmaarrccii: @SÜN:
Tényleg, javaslom majd Silentnek dobjon ki egy posztot amiben csak annyi van hogy Kék. Hányan fogjátok megmagyarázni, hogy nem is?

"streetfighter" 2010.10.02. 19:28:43

@CD-R80:
Te buszvezető vagy, vagy valamelyik rokonod? :)

D4D 2010.10.02. 19:34:46

@mmaarrccii:
A stílusod mindjárt mutatja, miért vagy te és számos pályatársad a közlekedés és a társadalom legalja.

Kit érdekelnek a nehézségeid? Senkit.

Te odajössz nekem segíteni mikor dolgozom? Érdekelnek a problémáim?

fezoGT 2010.10.02. 20:16:17

@CD-R80: jóvan ügyes vagy, fél óra alatt ez jutott eszedbe! :)

Nem akarom én a taxist védeni, de azért a buszos már TUDTA előre hogy ha úgy áll be, nem fog kiférni (ezt a kép alapján továbbra sem hiszem el) mégis belement a csinbe. Majd jött a nagy felismerés, hát nem férek ki! A folytatást meg ismerjük...

Most nem azér de az utasok is bele ne rokkanjanak már ha néha fél méternél többet kell sétálni a felszálláshoz. Nem hiszem hogy a fenti jelenség általános lenne, ki lehet bírni.

mmaarrccii 2010.10.02. 20:28:50

@Riska: A 15ös buszmegálló mögött? Ja, ahol a hiénák állnak és megfenyegetnek, ha odaállsz az ő területükre? Kösz, én épségben szeretem látni az autómat.
@D4D: Persze, mi vagyunk a közlekedők legalja, szánalmas brigád. Meg biztos szarul is vezetünk mindannyian...évi kb. 40-60e km-t... Ja meg én a társadalom legalja vagyok. Főleg én, a főiskolai végzettségemmel. Míg például sokkal jobb a biciklis, aki szarik minden szabályra. Meg a motoros, aki cikázik az autók között százhússzal. Meg a BKV-s, aki kivágja az indexet, és már jön is ki a megállóból, mert hát ugye neki van elsőbbsége. És kedves D4D, gondolom te vagy a csúcs, a legszebb, legjobb, legokosabb. Aki mindig szabályosan halad, áll meg, és egyáltalán közlekedik.
Kérdésedre válaszolva: nem, nem érdekelnek a problémáid, de nem is generálok melléjük újakat.
Ha a kolléga a megálló közepéről nem lett volna hajlandó elmozdulni, akkor jogos lenne a felháborodás. Így viszont csak egy leheletnyi simulékonyságot igényelt volna a dolog. Szerény véleményem szerint a közlekedés mint egész, kompromisszumok sokaságán áll vagy bukik. Igen tisztelt D4D, nagyon szépen megkérlek, ne nevezz engem a társadalom legaljának, amíg nem ismersz, mert tartok tőle, hogy ezzel bizony magadat hozod kínos helyzetbe. Remélem elég cizellált stílusban fogalmaztam.

Zedder 2010.10.02. 21:08:36

@mmaarrccii:

1. A hiéna kollégákat rendezzétek le házon belül, senkit sem érdekelnek a munkahelyi problémák.

2. Az az évi 40-60k km elég harmatos, szerintem annyira ne legyél rá büszke. Én úrvezetőként a saját autómba 30-40k-t tolok évente, plusz a külföldi kiküldetések során a bérelt autós kocsikázások...

D4D 2010.10.02. 21:12:51

@mmaarrccii:
Megy ez neked kultúráltan, vitára érdemesnek is.

Igen, nagyon sok taxis szarul vezet, nekem a futásom 50-70 között van, és néha idegrángásom van a taxisoktól, legutóbb pénteken attól, aki az M1-M7 kivezetőn a belső sávban húzott egy utánfutót 70-80-al.

Sajnos a véleményemnek van alapja, de ha a stílusod ilyen marad, akkor van rá esély, hogy ez változzon. Nem szoktam elhemarkodottan ítélkezni.

Nem közlekedek mindig szabályosan, de ezt nem is hirdetem. Viszont igyekszem úgy közlekedni, hogy másnak ne legyek útban. Például az autómmal úgy állok meg, hogy ki lehessen tőlem látni, nem úgy mint a Márvány - Kuny Domokos sarkon.

Ne vedd személyesen magadra, de nekem a taxisok az úton az esetek több mint 90%-ban nyűgöt jelentenek.

Említhetek még egyet, Szilágyi Erzsébet fasor befelé, nem megy ki a buszsávba, a belsőbe megy a taxi még 30-al se.

Reggie 2010.10.02. 21:30:31

@D4D: Az ilyen belsoben 30al meno taxisokra stb buntetofekezni kell. o biztije fizet, es meg dolgozni sem tud egy ideig, mig javitjak a kocsit. aztan majd csak megtanulja. (legrosszabb esetben kialakul egy pavlovi reflex es emelyegni fog a belso savban:D)

Riska 2010.10.02. 21:34:03

@mmaarrccii: az első kommented stílusára gondolt mindenki, amikor téged is általánosítottak a bunkó taxisofőrök közé.
Én igazából leszarom a hiénákat, ha ott ülök a kocsimban, nem tudom elképzelni, hogy nekiessenek. Én a taxis helyében, ha látom, hogy ilyen "akadékoskodó" (nem volt az) buszsofőrrel van dolgom, a másik szintén szabálytalanul várakozó autó elé gurulok, majd ha a busz elment, visszatolatok. Nem telik semmibe, gondolom. A "bunkóbkvs, bunkómotoros", stb dolgok meg azért nem állják meg a helyüket, mert ha megkérdezed az embereket, hogy ki a bunkóbb: 1. taxis 2. buszos 3. motoros 4. stb, akkor szinte mindenki a taxist fogja először mondani.

mmaarrccii 2010.10.02. 21:34:35

@Zedder:
1. "Senkit nem érdekelnek a munkahelyi problémák" stílusú beszólást követhetné a hasonló "a taxist sem érdekelte a buszsofőr munkahelyi problémája" reagálás, de nem követi, mert kezdődne elölről az egész, úgyhogy ezt inkább hagyjuk.
2. Az évi 40-60e km-t csak azért írtam, mert szerintem az elég rutint feltételez. De ha mégsem, akkor egyformán bénák vagyunk mindketten.
@D4D: Az igazság szerintem az, hogy létezik taxisból is, meg úrvezetőből is tapló, ahogy az ellenkezője is. Én személy szerint agresszíven közlekedek, de nagyon gyakran használom az elakadásjelzőt bocsánatkérésre/köszönetnyilvánításra. Lényeg, hogy igyekszem nem kiszúrni a másikkal, a lehető legkevésbé akadályozni a többi közlekedőt, de mi taxisok az átlagnál sokkal többször kerülünk olyan helyzetbe, hogy kerülgetni kell minket. Ez ilyen. Aki viszont ezt hobbiból csinálja, legyen taxis, vagy úrvezető, az szerintem is bekaphatja.

CD-R80 2010.10.02. 21:40:42

@"streetfighter": Már írtam egyet, de eltűnt. De még most sem vagyok az.
@vidifan: jajaja vagy akár zöld mezőn kék ibolya, sallallallalla..

cso zsi 2010.10.02. 21:43:32

@Zedder: "Az az évi 40-60k km elég harmatos, szerintem annyira ne legyél rá büszke. Én úrvezetőként a saját autómba 30-40k-t tolok évente, plusz a külföldi kiküldetések során a bérelt autós kocsikázások... "
Városban, vagy pályán? Mert ég és föld a kettő.
Meló mellett megvan Bp-n a száz fölötti napi km, és két kávézós megállással sem kunszt lenyomni Amszterdamtól sofőrcsere nélkül Bécsig tolni. De mentem már ismerősök elé Győrbe, akik kétnapos konferencián voltak Prágában. Odáig ők vezettek délután 5-kori indulással. Mire kint voltunk az M1-en, már aludtak mindannyian.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.02. 22:16:10

@mmaarrccii: Csak azért nem írom azt, hogy paraszt vagy, mert megsérteném a földművelőket. Ezért inkább írom, hogy köcsög vagy, de akkor meg a köcsögöket sértem meg. Tulajdonképpen nem is találok megfelelő szót arra, hogy mekkora idióta vagy.

2010.10.03. 03:27:13

Szerintem meg teljesen igaza van.

Én inkább a fröcsögésre meg általánosításra nem találok szót. Ha ez bringás poszt volna, már itt lenne kismillió ember, aki bebizonyítja hogy a poszt-toló a hülye, továbbá senki nem írná, hogy az összes bringás egy féreg.

Maradjunk annyiban, hogy szerintem bármilyen kollektív anyázás csak az anyázó illető értelmi képességeit minősíti.

Agyalap 2010.10.03. 10:17:01

@SÜN: Hát te sem vagy egy szénné olvasott atomfizikus...

SÜN 2010.10.03. 12:56:56

mire alapozod eme feltevésed? :)

mmaarrccii 2010.10.03. 14:51:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Köszönöm irántam tanúsított kedvességedet. Szavaid alapján te valami egyetemi docens lehetsz...vagy Nobel-díjas, vagy ilyesmi... Azért ezt kifejthetnéd bővebben, csak hogy értsem.

jelentéktelen alak 2010.10.03. 15:20:41

@''autónepper.'':

Szerintem egy rablást vagy nemi erőszakot sem kell olyan drasztikusan felfogni. Elvégre túl éli az áldozat és némi segítséggel fel tudja dolgozni a traumát, össze tudja szedni magát utána... PFF

Agyrém amiket le tudsz írni!

mmaarrccii 2010.10.03. 18:37:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Én meg az előttem szólók stílusában írtam az első kommentemet. Majd aztán kultúráltan eltársalogtam egy másik kommentelővel. De köszönöm a szép szavakat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.03. 22:39:36

@mmaarrccii: "Nemes egyszerűséggel basszátok meg magatokat meg aki a világra hozott azt is, mindannyian, akik fennhangon ugattok, hogy "bunkó taxis"!"

"Én csak azt nem értem, hogy minek pofáztok bele abba, amiről semmit nem tudtok. Faszszopók."

Igen? Ki kommentelt ilyen stílusban? Senki. Lefasszopózod a kommentelőket, aztán pedig mentegetőzöl, és fel vagy háborodva, ha valaki a stílusodban válaszol? Tévedtem. Nemcsak idióta vagy, hanem szánalmas is. De ne aggódj, a taxisokra nem hoztál szégyent. Elvegyülsz köztük.

mmaarrccii 2010.10.03. 22:50:51

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Le lummox ultime 2010.10.01. 10:59:01
Minden taxis féreg. Azt hiszik, hogy csak azért, mert egész nap az utcán meresztik a seggüket az autóban, attól ők a szabályok felett állnak. Tetvek, egytől egyig.
Ezen húztam fel magam, és továbbra is tartom, hogy ha mi taxisok tetvek vagyunk egytől egyig, akkor a hozzá nem értő belepofázók bizony faszszopók. És emiatt nem mentegetőztem, meg nem is fogok. Te meg csak egyszerűen marha okos vagy. Gondolom, mert hogy a kamionosok is csupa tanult, olvasott emberek...Hát akkor maradjunk annyiban, hogy szánalmas idióta vagyok, neked meg valami kitüntetés kellene.

D4D 2010.10.03. 22:57:23

@mmaarrccii:
Azért az interneten nem vonnék le ilyen hamar konkluziókat, mert lehet, hogy Flúgos kamionos a való életben egy könyvelőirodában titkárnő.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.03. 23:27:27

@mmaarrccii: "Hát akkor maradjunk annyiban, hogy szánalmas idióta vagyok..."

Hát, a hozzászólásaid alapján mindenképpen.

@D4D: Tévedsz! Egy étteremben vagyok óvónő :)

Zuckuss 2010.10.04. 11:48:07

@mmaarrccii: Nem értek egyet azzal, aki letetvesezi az összes taxis, azzal sem, aki lesajnálja a bkvzókat (tudom, hogy nem Te voltál az), valamint azzal sem, aki ugyanolyan stílusban reagál egy tapló megjegyzésre, mint amit éppenséggel kifogásol. Minden szakmában vannak bunkók, taxisok, buszvezetők, tanárok, utcaseprők, géplakatosok, agysebészek, fügeszüretelők, stb. között is. Én elég régóta és elég sokat utazom taxival, és jobbára normális taxisokkal akadtam össze (természetesen voltak kivételek, de hol nem?), továbbá sokat utazom bkv-val is, mivel meglehetősen vacak vezető voltam és vagyok, ezért, hosszú évekkel ezelőtt letettem a slusszkulcsot. Szerintem a belátás nagy erény, és nem lenne rossz, ha még jópár, magát remek sofőrnek tartó bénavári követné a példámat (de tudom, hogy ez csak hiú remény...). Viszont az alábbi megállapításod, szvsz, az adott esetben nagyon nem áll meg: "Halvány fogalmatok sincs arról, hogy működik egy címfelvétel-címreérkezés-utasfelvétel. Ha az utas oda kérte a taxit, akkor ott kell állni máskülönben büntetés jár." A szóbanforgó taxis jóember láthatóan a "szabadúszó" (hogy szépen fogalmazzak) kategóriába tartozik, így elképzelni sem tudom, hogy ki a jó ég büntette volna meg, ha nem pontosan a kért cím előtt áll meg. Mint említettem, nagyon gyakran utazom taxival, és már nem 1x előfordult, hogy ha olyan címre kértem a taxit, ahol strapás volt megállni, a diszpécser jelezte, hogy hol is fog a taxis várni elkerülendő a megállási problémákat, és ilyenkor én sem az asztalt vertem, hogy "már pedig ott álljon meg, ahol én mondtam".

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.04. 12:20:41

@"streetfighter": Na,én az vagyok,és akkor valtoztat valamin a kommentelők között???

"streetfighter" 2010.10.04. 13:03:13

@1 Fószer:
Hát, hogy a fenébe ne változtatna.
Akkor te szakértő vagy a kiállás lehetőségének tekintetében, vagy tévedek?

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.04. 13:12:04

Igen,kifért volna,mivel jó fordulókörük van,de ha megnézed a képet,akkor látszik,hogy a Merga a táblával egyvonalban állt meg,így elég szar beállni egy megállóba a busszal.

Gondolom azért ment oda a kolléga balhézni,mert ez már nem az első esete már gondolom,amikor neki kell centizni a számára kijelölt helyen itt.

Gondolom téged is zavar,egy egyszerű parkolóba valaki faszul áll be,és neked kell utána becentizned,mert mondjuk balról fal van.
Buszmegállót úgy kell felfogni,mintha egy megállni tilos tábla lenne kitéve.
Gondolom az is zavar téged,ha neked kell lassítani egy szűk utcában,mert valaki gondolt egyet,és lerakta a sávodba a kocsit,és elment,neked meg ki kell várni,hogy a szembeforgalom elmenjen,és csak utána tudsz tovább haladni.
Na,nekünk ugyanilyen,ha valaki a buszmegállóban talál magának parkolót.

"streetfighter" 2010.10.04. 13:21:07

@1 Fószer:
Teljesen igaz, hogy a taxis szabálytalan volt, ez nem képezi vita tárgyát. Az viszont igen, hogy a busz, ha akart, akkor el tudott volna menni.
Ehelyett szivatta az utasokat, demonstrált és példát statuált. Ez ami nem az ő, hanem a rendőrség dolga lett volna.
Én ezzel a részével nem értek egyet.
Mint már többször írtam, nem szeretem az önkéntes rendőrködés semmilyen formáját. :)

MrKiraly 2010.10.04. 14:04:11

Ez a cikk csak madjarisztanban letezik...Buszmegallo. Ennyi. Utast felvenni-kirakni 1/2 perc, varakozni tilos, kulonben faszlevagas. kerdes? tolatgatni a busszal? vizsgaparkolni? Mivan? mindenkinek Merci, BMW, csak a fejekben van kommunizmus! Nezzetek meg az 'arcokat' a Merciben!
Onmagaert beszel:) Muhahha

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.04. 14:34:17

@"streetfighter": Ez nem önkéntesrendőrködés. Az lett volna a sofőr részéről,ha ő fényképez,és posztol.
Ő csak elakarja kerülni,ha következő kanyarba jön,akkor ne kelljen megint egy taxis miatt centizgetni,mert egy idő után unalmas,hogy neked kell más faszsága miatt dolgoznod.

mmaarrccii 2010.10.04. 15:24:00

@Zuckuss: Nem szabadúszó, ha jobban megnézed a képet, láthatod, hogy a C-oszlopon van egy kis kék matrica: MB Elit taxi (szállodások). Abban viszont igazad van, hogy ha problémás a várakozás, akkor a diszpécser egyeztet más helyet, csak itt nem nagyon van hol megállni, mert az már változtatna az útirányon is esetleg.

titan 2010.10.04. 15:51:09

@mmaarrccii: ne mondd, hogy ne tudott volna megoldást találni a taxis, hogy segítse a buszost. Ha meg tudott volna, de nem akart, akkor bizony egy BB volt.
Egyébként meg be kellett volna szállnia a várakozóknak a taxiba, mert hát ha buszmegállóba állt, biztos ez a busz, és várja, hogy véget érjen az utascsere ;)

Zuckuss 2010.10.04. 16:37:43

@mmaarrccii: Nna, ezt az MB Elite-cuccost nem vettem észre. Jópár évet eltöltöttem az idegenforgalomban és a szállodás taxisokról nem vagyok túlságosan nagy véleménnyel (tisztelet a kivételnek). Ettől függetlenül, gondolom, a diszpécsernek is lehet/van annyi esze, hogy csak annak a tudatában ad meg buszmegállót, ha az utas már ott várakozik és nem pont nekiáll, teszem azt, a desszertjének - elkerülendő pont az ilyen problémákat. Legalábbis a józan eszem ezt diktálná. Az már egy másik történet, hogy ki és esetlegesen milyen magasról tesz a józan észre, illetve a szabályokra. Persze, itt jöhet az, hogy a diszpécser csak körülbelüli időt tudott megadni az utasnak, az ne várakozzon kint feleslegesen, bla-bla-bla... Amennyire én látom, a taxisba, mindentől függetlenül, annyira sok azért nem szorult az együttműködési készségből, egyszerűen nem fér a fejembe, hogy miért is nem gurult izibe előre úgy, ahogy azt aztán később, a felbolydulást követően tette. Lehet, hogy a "Juszt sem" című, Magyarországon oly népszerű játékot játszotta.

zozo6296 2010.10.04. 19:49:40

Enyhén megcsapkodtam volna az autót...akarommondani a taxit. Leszarom h ő utast vár, meg úgy minden....

zozo6296 2010.10.04. 19:50:56

Am az a portré a taxisról nagyon jó, attól függetlenül h ki van kockázva.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.05. 08:39:02

@mmaarrccii: Hát a pofám leszakad! Ki a francot érdekel, hogy változtatna az útirányon? Ott megállni tilos. A bunkója mégis odaáll, majd még neki áll feljebb. Na ez a pofátlanság! Ahogy véded a mundért, az emberben az az érzés kezd kialakulni, hogy véletlenül pont te voltál!

svinjahond 2010.10.05. 08:58:21

Lefotózni, feljelenteni, "megkérni" hogy a járőr megérkezéséig maradjon a helyszínen! ;)
Amúgy én egy segítőkész ember vagyok... A buszsofőr helyében, amint meglátnám az elakadásjelzőt, megindulnék a bajba jutott taxis megsegítésére: vinnék mindent, főként emelőt, kerékkulcsot :) hiszen itt autót kell szerelni! Ha pedig sikerülne helyszíni "szerelés" nélkül, "mentálisan" elhárítani a problémát, akkor máris elállhatna a cigánylimóval a tilosból. :) Ennyi.

Csak hát, nyilván kevés tökös buszsofőr van, aki a szaros kis havi betevőjét kockáztatná egy ilyen öltönyös majom miatt. Mert más, amit "felháborodott", késésben lévő utasként - se tehetnél meg, de - megtehetsz, mint buszvezetőként. Ilyen alacsony színvonalon élünk, ez a mai magyar valóság. :(

titan 2010.10.05. 13:40:11

Tegnap este, amikor mentem haza, láttam, hogy mi történik olyankor, amikor egy szabálytalanul parkolót megpróbál centizéssel, gépészkedéssel kikerülni egy busz (ez esetben elektronyos, felsővezetős). A busz oldalán ott volt a kocsi színével megegyező csík. A szívás az, hogy a trolivezetőt fogják megkúrogatni miatta. Ja és persze emiatt (meg a troli sajátosságai miatt) két viszonylat is beállt, mint a cövek. Köszöni szépen az összes várakozó az idiótának.

''autónepper.'' 2010.10.05. 22:30:00

@jelentéktelen alak: azért egy nemi erőszakot meg egy hülye buszost aki nem képes ki állni a busz megállóból nem kéne egy lapra venni szerintem :D

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.05. 23:56:49

nepper

Ne szidd őket,ők legalább tesznek a közöségért.

D4D 2010.10.06. 21:17:01

@mmaarrccii:
Az elmúlt napokban a taxis kollégáid 11-szer szivattak meg.
Szűk utcában az utca közepén áll meg számlát írni.
Látja nem fér el, de azért bejön velem szembe (ő oldalán volt az akadály), majd még ugat meg dudál.
Index nélkül bevág, majd satufék, mert hátha intés lesz.
4 taxi egymás mellett, úgy hogy nem lehet bekanyarodni, udvariasan szólok, de visszaugatnak.

Nem változik a véleményem, neked is csak egy normális kommentre futotta.

mmaarrccii 2010.10.07. 20:33:23

@metal: Véletlenül pont nem én voltam, nem tudom, mennyire érdekel, de én a 2000-nél dolgozom.

galoooshka 2010.10.08. 09:23:47

Ez itt rendszeres.A király u. Károly krt felőli végén is rendszeres.Nagyon sok helyen rendszeres.Ez van.Kerüld ki, told le, oldd meg!

Take-it-Easy 2010.10.10. 17:56:09

Persze, hogy kifért volna a buszos. És jó lett volna, ha kifér, és leszarja, hogy közben ledarálta a taxi hátulját... :DDD

záporjózsi 2010.10.11. 09:37:56

@SÜN: Hogy miért kapja a fizetését, azt nem Te állapítod meg. Azt sem, hogy kifér vagy sem. De ha ekkora legény vagy, lehet jelentkezni az Akácfa utcában, hogy a buszvezetők által esetlegesen okozott kárt téríted zsebből.

@mmaarrccii: Alapvetően nem szívlelem a taxisokat. Eddig nem tettek rám jó benyomást, különösen amikor szükség volt a szolgálataikra. Ettől még úgy gondolom, hogy a munkájukat végzik, tehát nem csak a KRESZ miatt nem szabad akadályozni. Találkoztam már sok neutrális, kevés pozitív és több negatív egyeddel. Az utóbbiak főleg Ferihegy felé nyomultak.

Hotyhogy 2011.03.11. 18:19:38

Ha buszoktól eltérő járműveknek is meg szabad állniuk a buszmegállókban, akkor rossz a szabály. Meg kellene azt változtatni.

Akkor majd nem állhatnának meg taxisok egy pillanatra sem a buszmegállóban, sem járművükkel abba a legkisebb mértékig is belenyúlva.

Továbbá ha buszsávokban megállhatnak buszsávot haladásra jogosan használó más járművek, akkor is rossz a szabály. Legyen olyan szabály, ami nem engedi olyan járműveknek ott a megállást, csak a haladást.

A szabályokat a térségek népei hozzák maguknak. S ne engedjék másoknak megszabni országaik szabályát, például Kievnek. Tehát Magyarországon is születhetnek értelmes szabályok amiket az értelmes nép hoz magának.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása