Számomra egyértelműnek tűnik, hogy ha részese vagyok egy balesetnek, amiben a másik fél életét veszti - még nem volt ilyen, remélem, soha nem is lesz -, de nem én vagyok az okozója, abból jogilag nem szenvedhetek semmilyen sérelmet. Az már más kérdés, hogy lelkileg hogyan tudnék ilyesmit feldolgozni. Tamás levelét olvashatjátok alant.
Általában a hozzászólásokban érdekes megnyilvánulások vannak ezzel kapcsolatban, próbáltam rákeresni "esetekre", de nem találtam ilyen postot sajnos.
Gondolatok:
- ha a balesetet nem én okozom (nem én vagyok a hibás), de a másik fél életét veszti, akkor megyek börtönbe? Eljárás indul? Mi alapján ítélnek el? - Igaz ez?
- ha a baleset 8 napon túli sérülést okoz a hibás félnek, ez akkor is így van?
Itt természetesen azt feltételeztem, hogy semmilyen befolyás alatt nem állok (alkohol, drog stb.), papírok, műszaki állapot rendben van.
Persze az is érdekelni, hogy mi történik fordított esetben, ha én vagyok a hibás és az ártatlannak lesz komoly sérülése, esetleg halálos sérülése.
Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, és ezek "alap" dolgok, de nem találtam róla semmit, kizárólag ellentétes megnyilvánulásokat, leírásokat.
Ti erről tudtok valamit? - Jobb félni (tudni), mint megijedni.
Paladin 2010.10.24. 11:48:05
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.24. 11:52:34
furkóúr 2010.10.24. 11:58:47
maxumum,mondom maximum felfüggesztett.Letöltendő semmi esetre sem.
skyrangr 2010.10.24. 12:00:55
Egy ismerősöm keveredett egy balesetbe, amiben halálos sérülés történt. A motoros belecsapódott az ismerősömbe, miközben ő kanyarodott. A dolog evidens lenne, a kanyarodó fél a hibás, nem adta meg az elsőbbséget. Azonban a motoros nem 50-el közlekedett, több záróvonalat átlépett, előzött, sárgán villogó lámpát figyelmen kívül hagyta. Mellesleg mindezt az autóban ülő 3 utas, és a forgalom többi résztvevője is megerősíti.
Na, ki a hunyó?
Egymással szemben a legjobb közlekedésis ügyvédek ülnek, harmadik fél a hatóság.
Előre csak annyit jósoltak, hogy hosszú lesz a per. Addig a tag bukja az autót (mivel bizonyítékként lefoglalták), nem vezethet (mivel halált okozó balesettel gyanúsítják).
Tehát nem triviális az ilyen eset, még akkor se, hogy ha valóban nem hibás a 'vádlott'/'elkövető'.
[mike] 2010.10.24. 12:09:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.24. 12:11:26
bounty123 2010.10.24. 12:21:47
bounty123 2010.10.24. 12:25:00
D4D 2010.10.24. 12:29:36
jelentéktelen alak 2010.10.24. 12:33:12
Azonban egy ideje látom, hogy a "vétkes" jelző, egyes emberek szemében más és más.
Gondolok itt arra hogy még abban is megoszlanak a vélemények, hogy ki-mi a veszélyes a közlekedésben. Pl. aki előz, vagy akit előznek.
Nem normál esetekre gondolok, hanem a necces előzésekre.
Egyesek szerint az okozza a veszélyt, aki okot az ilyen előzésre. Szerintük, ha balesetbe torkollik az előzés, akkor az a felelős a balesetért, aki az előzésre okot adott. Mások szerint meg, minden előzés előtt, fel kell(ene) mérni, hogy biztonságosan végre hajtható-e a manőver.
Ennek fényében, nagyon is reális, hogy ki-mikor nem felelős egy balesetben és szerintem vannak esetek, mikor a hatóságok (vagy bíróság) sem tudnak könnyen dűlőre jutni az ügyben.
Tehát lehet olyan eset, hogy vétkesnek gondolja a lassan haladót és előzésbe kezd, de közben megöli a szembejövőt. Szerinte biztosan ártatlanként fog büntetést kapni és a bűnös lassan haladó, meg vezethet továbbb.
Nagyon is nem butaság a kérdés.
Az lényeg, hogy a vétlenség szubjektív fogalom, vagy a jogi álláspont.
Aki a bíró szerint vétlen, az biztosan nem kap büntetést. Aki saját maga szerint vétlen, nem biztos, hogy tényleg vétlen.
bounty123 2010.10.24. 12:39:35
Azt pedig, hogy hibás-e vagy nem, majd a rendőrség/bíróság eldönti, arról most itt semmi szó nincs.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.24. 12:43:44
furkóúr 2010.10.24. 13:09:21
jaafar 2010.10.24. 13:20:46
187. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
okoz.
kvadrillio 2010.10.24. 13:30:37
misitcom 2010.10.24. 13:32:51
Ezek a gondolatok feljogosítanak,hogy azonnal egész éves bérletet váltsál valamelyik tömegközlekedési eszközre.ha mégis a vezetés mellet döntenél ruházzál be egy PÁV5 vizsgára.
korxi 2010.10.24. 13:51:54
Le nem csuknak, semmilyen büntetést nem szabnak ki természetesen, ha az eljárás során az derül ki, hogy nem te voltál a felelős.
D4D 2010.10.24. 13:56:59
Budapesten 8%.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 14:00:48
El vagy rendesen tévedve
Az emlékezetes eset amikor a hulyemotoros a Mátrába frontálisan nekiment egy másik motorosnak mert villogott hogy ő a menő
A másik vétlen meghalt, ő rokkantszékbe került, kérvényezte a buntetése elengedését, de mégis börtönbe került
És bizonyára minden vétkest megfelelen elitélnek, körülményektöl függően akár börtönre is
cso zsi 2010.10.24. 14:15:46
Vagy én tévedek.:)))
cso zsi 2010.10.24. 14:24:07
dr. _mmm_ 2010.10.24. 14:24:15
dr. _mmm_ 2010.10.24. 14:26:15
2010.10.24. 14:31:40
-Ilyenkor általában rendörségi, ügyészségi vizsgálat van. Mindezt, egy igazságügyi szakértö jelentése követ, amely megállapitásokat fogalmaz meg.
-A vizsgálat befejezése után, majd kapsz egy rendörségi, ügyészségi határozatot és ha vétlen vagy, akkor a nyomozást megszüntetik ellened.Majd megkéred az igazságügyi szakértö jelentését, amelyben leirja, hogyan történt és ki a hibás, ki vagy mi okozta a balasetet.
- Én tuléltem egy 3-as karambolt, ahol a vétkes meghalt. A procedurán keresztül kell menned,ha nem vagy hibás, akkor nem kell félni.Lesz még bajod , mert ezt elfelejteni nehéz. Mindezt tetözi a biztositó szemtelen, hazug és "patópáluras" ügyintézési módja és morálja.Ez lesz az igazi kihivás. Sok türelmet kivánok neked hozzá.
BKV reszelő 2010.10.24. 14:45:58
furkóúr 2010.10.24. 14:57:20
furkóúr 2010.10.24. 14:58:19
akkor megnyugodtam:)
de sajnos biztos vok benne,hogy sokan megússzák...(8%)
furkóúr 2010.10.24. 15:01:29
Biztos van aki megkapta méltő bűntetését,de közel sem mindenki..
emléezz vissza,amikor az a genyó kerékpáros orvul,direkt,különös kegyetlenségge,aljas indokból 130-al belehajtott a szegény,szerencsétlen,ártatlan focista szép mercédeszébe!!!!!
Leadfoot 2010.10.24. 15:09:01
"streetfighter" 2010.10.24. 15:20:29
Az a kerékpáros "megérdemelte" a sorsát.
subtotal 2010.10.24. 15:22:26
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.24. 15:24:11
(Vagy ez nem a gyakorikerdesek.hu? :) )
pcmci 2010.10.24. 15:25:29
"streetfighter" 2010.10.24. 15:30:26
Kivilágítatlanul az út közepén részegen.
Hulljon a férgese!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 15:31:29
Igaz , lehet Pécs-Mecsek volt ahol a hulye életben maradt
zati 2010.10.24. 15:31:44
Aki nekem annak idején balesetet okozott (ő részegen, frontáis ütközés, engem a tűzoltók vágtak ki...) kb fél évet ült. Van még olyan az ismerettségemben, akinek volt ilyen tapasztalata. Tehát, igen, általában elítéklik a vétkest. Van, aki felfüggesztettet kap, és van, aki ül.
Hogy ki a vétkes, azt szakértők és a bíróság hivatott megállapítani. Van, aki sipít, hogy nem ő, mert "annyit azért nem ittam", "a másik adott okot az előzésre", vagy "hirtelen fékezett előttem", "láthatott, még nem volt sötét", illetve "nekem volt elsőbbségem, akkor is, ha 180-nal megyek városban" - utóbbit nem mondta, mert nem tudták újraéleszteni, de apja-anyja mai napig ezzel pereli az autós hölgyet. Szóval az, hogy ki a hibás, nem mindig egyszerű kérdés. De akit vétlennek találnak, azt miért is csuknák be? Kimenő van az elmeosztályon?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 15:39:18
Igen, volt hogy valami főelvtárs megúszta vagy a főelvtárs hozzátartozója, de ez nem az az eset volt
Tessék utánaolvasni, tán valami elkerülte a figyelmed, a legfőbb hibás a kerékpáros volt, mindegy ha a megengedettel is ment volna a focista
Amugy meg nem 130 hanem 110km/h volt, ilyenkor lényeges különbség
www.stop.hu/articles/article.php?id=541622
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 15:45:10
Mikor engedélyezik végre a kerékpáros közlekedést autópályán!?
/természetesen forgalommal szemben is/
subtotal 2010.10.24. 15:52:06
Azért "nem az út széle" és a felező között nagy a különbség.
Elmesélek egy sztorit: sok évvel ezelőtt (kb 10), nyílegyenes úton haladtam Debrecen felé (megengedett +10%). Nyár, jó látási viszonyok, éjszaka. Jött szemben egy autó, aki leállt egy buszmegállóba és azonnal lekapcsolta a lámpáját. Ez mentette meg a részeg biciklis életét, aki a sáv közepén kevés sikerrel próbált egyenes vonalú egyenletes mozgást bemutatni. Egészen addig, míg a szembejövő le nem kapcsolta a lámpáját, semmit nem láttam belőle, mert nem volt kivilágítva. Vészfék kikerülés közben, senkinek nem kívánom.
Abban az esetben pedig még a látási viszonyok is rosszak voltak, mert esett.
GARFIELD13 2010.10.24. 16:00:57
Az első bicskanyitogató gondolatom:
Szerintem császár elődöt kellene megkérdezni...
Bónuszként még az utólagos biztosításkötési megoldást is elmondhatja...
Komolyra fordítva, szerintem több mint elég a lelki teher, még ha vétlen is vagy. Az egyik unokatestvérem egy idős hölgyet "kapott a sorstól". Egy négysávos úton, lakott területen belül szabályosan haladt a belső sávban, a mama meg éppen átért a szélsőben haladó kamion előtt a "banyatankkal" (természetesen szabálytalan helyen), mire észrevette volna mi van, már meg is volt a baleset. Büntetésnek csak a tudat maradt, hogy valaki meghalt.
pcmci 2010.10.24. 16:05:25
na, én az ilyeneket tiltanám el a vezetéstől a picsába. nem véletlenül van a kreszben egy olyan rész, hogy a gépjármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy a belátott utszakaszon meg lehessen állítani. ha te egy biciklist nem veszel észre magad előtt, akkor lófaszt látsz, nem utat b+!
furkóúr 2010.10.24. 16:06:39
és ha valóban megbüntetik a vétkeseket,annak én csak örülök.
TH 2010.10.24. 16:07:46
theutat villám 2010.10.24. 16:13:18
"streetfighter" 2010.10.24. 16:23:38
Arra még nem gondoltál, hogy amikor észre veszi, akkor már késő?
Te se állnál meg.
Vagy esetleg éjjellátóval közlekedsz?
jaafar 2010.10.24. 16:31:10
pcmci 2010.10.24. 16:31:43
MTam 2010.10.24. 16:33:53
subtotal 2010.10.24. 16:41:36
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 16:42:17
www.stop.hu/articles/article.php?id=763282
"figyelmetlensége miatt elütötte az úton balról-jobbra áthaladó, kerékpározó édesanyját ugyancsak biciklin követő 9 éves fiút. "
A részlet amit nem ir, hogy kereszteződésben haladtak át, vagy csak át akartak kerekezni az egyik oldalról a másikra
Elsőbbséggel rendelkező útvonalon haladtak-e?
Merugye csak ugy átbringázni tilos, le kell szállni
Ha balról jöttek akkor elnézték a jobbkezet
Ha védett utvonalon jöttek akkor az autós a hunyó
Persze lehet más esetben is vétkes autósnak lenni, nem ismerjuk a körulményeket
TH 2010.10.24. 16:43:21
subtotal 2010.10.24. 16:44:29
vazzup 2010.10.24. 16:45:11
@jelentéktelen alak: hö? "bűnös lassan haladó"? WTF? még akkor sem szabad necces előzésbe kezdeni baszki, ha kék villogó és hangos trombita van az autódon (megkülönböztető jelzés). lassan haladni nem vétek és nem bűn (időnként lehet szabálysértés az indokolatlan lassú haladás, de ez más kategória), nincs olyan, hogy bűnös lassan haladó, és hogy "kényszerít" előzésre. Baszki, ha sietsz, és előznél, előzzél, de csak akkor, ha biztonsággal megteheted. ha úgy előzöl, hogy abba meghal valaki, akkor te vagy a barom, és még embert is öltél.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 16:46:54
de azert a velemnyem
ha valaki reszegen vezet es halalos balesetet okoz, annak a buntetesi telet , ahogy felenk is van, joval megemelnem
mas az eset azert, ha valaki csak benez valami
buntetni kell buntetik is, altalaban 1-2 evet kapnak esetleg harmadolva es "lazabb" jellegu fegyintezmenyekben
egy ilyen baleset felderitesekor es targyalasakor nagyon sok mindent vizsgalni kell, ami lehet enyhito vagy sukyosbito korulmeny
mert hiaba mondja aKRESZ hogy olyen sebesseget kell valasztani, hogy a belathato uton meg tudj allni ez pl nem megoldhato, mintahogy a kocsik elott mar nincs elofuto
pl, ha az autouton ejjel kozlekedsz es egy kisebb erdos kanyar utan valaki fekszik az uton, hat ember legyen aki megall, foleg ha meg szembe is jonnek
a peldanal maradva a labdarugo valoban gyorsabban ment, de gondolom merlegeltek, hogy az utkozes a biciklis hibajanol kovetkezett be es kisebb sebessegnel is nagy valoszinuseggel megtortenik
subtotal 2010.10.24. 16:48:33
Még mielőtt eltiltanál a vezetéstől.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 16:48:59
hat en is eppen ezt gondoltam, hogy semmi konkret nincs azon kivul hogy szegeny geyreket elutotek
subtotal 2010.10.24. 16:49:41
akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.24. 16:51:12
Ma pl ment előttem egy egy fószer 70-el a jó minőségű főúton, nulla forgalomnál, és többet nézett jobbra az anyósülésen ülőhöz beszélgetve, mint előre. Szerintem ez veszélyesebb, mint ha pl 140-el haladt volna, rutinos sofőrként az útra koncentrálva.
Eredeti téma:
Van egy ismerősöm, aki lakott területen belül elaludt a volánnál (messziről jött, már majdnem otthon volt) és nekiment a szembejövőnek frontálisan. Ott két idős ember meghalt. A nő (ismerős) ült 1 évet.
"streetfighter" 2010.10.24. 17:00:15
Nyílván a felelősség függ a sebességtől, de azért hadd ne számítsak arra, hogy kivilágítattlan biciklisek flangálnak az úton.
Egyébként sötétben, ha nem jönnek szembe és belátható az út, akkor távfénnyel középre húzódva megyek.
Reggie 2010.10.24. 17:01:41
(90 km/h-nal kb 58 meter a fekut. A kivilagitatlan kerekparos 25-30m-rol veheto eszre. Tanulj: www.nelegyenaldozat.hu/?old=0&alo=26)
"streetfighter" 2010.10.24. 17:03:16
jaafar 2010.10.24. 17:12:20
Mezőbándi 2010.10.24. 17:22:23
(Tehát nem műszaki hibás lámpákról beszélek.)
Ha az egyik úgy hajt be, hogy már piros+sárga a lámpa (vagyis még nem zöld), akkor ugyanaz a felelőssége, mintha telepirosnál hajtott volna be?
cso zsi 2010.10.24. 17:36:00
Zöld= áthajthatsz az úton, hacsak nem jön MKJ.
Sárga= a kereszteződés területét minél előbb hagyd el, de be már nem hajthatsz.
Piros= Nem hajthatsz be a kereszteződésbe.
Piros-sárga= Nem hajthatsz be a kereszteződésbe, de felkészülhetsz az indulásra (kinyomhatod a kuplungot,egyesbe rakhatod a váltót) és vársz a zöld jelzésre.
Egyes országokban ez a fázis kimarad, ilyenkor hosszabb a körbepiros. Így a korán indulók nem akadnak össze a későn érkezőkkel.
Reggie 2010.10.24. 17:36:24
Tehat ugyan az a felelossege.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 17:37:34
egyiknek már pirosra váltott, a másiknak viszont még nem váltott sárgára -, "
Ilyen kombináció nincs!
Ha sárgánál hajt be, a másik piros-sárgánál már indul szerintem mindkettő hunyó
WinG 2010.10.24. 17:52:07
Reggie 2010.10.24. 17:57:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 17:57:59
ilyen lampa elvileg nem lehet
nalunk az indulo oldalon meg sarga sincs, a piros utan zold jon
ha valaki tenyleg a sargan megy csak at, az nem fog talalkozni a keresztben zolddel
persze aki 20 meterrol latja a sargat es padlozik, azzal lehet baj
masik reszrol meg zold elott nem indulunk el
itt azt feltetelezed, hogy valaki srgaspiroson hajt at, a masik meg piros-sarganal elindul
elobbi azert gyakoribb
szgy 2010.10.24. 17:59:01
"@pcmci: Nem lehet minden váratlanra felkészülni, főleg nem úgy, hogy 30 mész a főúton. Az ilyenekre nem lehet felkészülni, mint pl arra sem, hogy eléd ugrik egy állat a bozótosból. Mehetsz lassan, de akkor inkább járj busszal. Az élethez szerencse is kell."
ÚRISTEN, ez most nagyon kib.ta nálam a biztosítékot... SZERENCSE?!?! ennyi erővel orosz rulettezhetnél! vagy inkább járj busszal! Nem lehet minden váratlanra felkészülni? Hát persze, ezért nem is kell sehol sem lassan menni, úgysem lehet elkerülni. Hol tanultál te vezetni?! defenzív vezetés ismerős? állatbeugrásra nem lehet felkészülni? kezdetnek: a fekete kerék tekerésével lehet irányítani a kocsit.
egy rutinos 140-es ütközés vagy gázolás bizonyára nem olyan veszélyes mint 70-90-el.
de hogy a halálba indul el valaki úgy hogy nincs felkészülve a váratlan veszélyekre? (persze nem egy meteorra, hanem akár csak arra ami egy közúton előfordulhat.) majd lesz valami? ha szerencsém lesz nem kerül elém senki?
De igazából szerencsésnek érzem magam hogy eddig még mindig sikerült elkerülnöm a száguldozó vagy tilosban előző faszacsávókat, életben maradtam és nem haltam meg azért mert ők annyira rohadt vagányak hogy csak padlógázzal tudnak menni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 18:00:51
es persze jobb is hogy nincs sarga, mert az a zold mar zold, ami olyan 1-2 mp mulva valt mikortol a masik irany piros
keresztezodesben sokkal gyakoribb, a " meg athajtok a sargan" , mint a korabban elindulok-bol adodo baleset
MTam 2010.10.24. 18:02:24
"streetfighter" 2010.10.24. 18:03:09
Igen az élethez szerencse is kell, te szerencsétlen!
Mezőbándi 2010.10.24. 18:08:06
Tudtommal a nagyobb kereszteződésekben van 1-1.5 mp aközött, amikor az egyik irányban pirosra vált, és a merőleges irányból piros-sárgára vált.
Minél szélesebb a kereszteződés, annál hosszabb ez az idő.
Tehát van olyan, hogy mindkettőnek piros.
Szóval azt mondjátok, hogy osztott felelősség. Gondolom ebben az esetben egyik kgfb se fizet...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 18:10:55
bizony hogy kell, bar van aki ezt a szot nem szereti
de kell
csak en emlekszem 6=8 esetre, mikot megeloxztem balesetet, egyszeruen ereztem mit akar es nem lat
ketszer meg en voltam aki miatt a masiknak kellett esznel lenni
nem lettek volna nagy csattok, de emlekszem rajuk
meg hat hogyne kellene szerencse
nem csak a kozlekedesben
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 18:12:58
piros-sargan elo embert meg nem lattam elindulni
sargaspiroson atdongetni annal tobbet
arrol nem beszelve, hogy aki all es indul az azert jobban erzekeli allo helyzetbol, hogy hoppa itt meg valaki jon
azt hiszem altalaban eldontheto ki a hunyo
"streetfighter" 2010.10.24. 18:19:18
Szereti nem szereti, ez van!
Amikor elötted keresztben 10m-rel csapódik valaki a falnak a szemközti sávból, azt, ha előrébb vagy 2mp-cel, akkor "igen nehéz" lett volna kivédeni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 18:23:12
hat en is azt mondtam, hogy kell
ahhoz is kellett hogy megismerjem a felesegem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 18:26:35
volt egy haverom, kiment a pincebe
hat szo se rola kicsit ivott is
nem volt taj reszeg dehat ivott
elindult haza aztan kocsival
feluton eszeb jutott hogy a pincekulcsot a kertben levo asztalon hagyta
visszafordult es elutott egy holland hazaspart akik meghaltak
2 evet ult\
meg hat ugye a lelkiek
nem mentheto mert ivott, de ha "szerencseje van es nem haggya ott a kulcsot, vagy nem jut eszebe ut kozben semmi nem tortenik
tudom, szorosan nem a szerencse kerdese, a szerencse az a lotton van
de hat az elet furabb a szarnal
Reggie 2010.10.24. 18:27:24
cso zsi 2010.10.24. 18:40:18
A tvz híradójában "bringaút vége" és "elsőbbségadás kötelező" táblák által befejezett bringaútról hajtottak az útra, de egyelőre az autóst hozzák gyorshajtónak, ami cseppet sem kizárható.
Csakhogy, a minap Szegeden ugyanebbe az afférba kerültünk bele.
A Széchenyi teret keresztezi a bringaút, odébb a zebrától. A zebrának előnyt kell adnom, viszont a bringaút macisajtos. Gyakorlatilag lassítás nélkül hajtanak az útra, pedig őket a villamos ellen védi a tábla. Persze ugyanilyennel Amszterdamban is találkoztunk, ott lámpa védi a villamost, de tömegesen hajtanak át előtte a piroson.
Nem, nem autósok, mert ott nincs kocsiút.... :))))
CD-R80 2010.10.24. 18:46:15
Bár stól még nem ölt meg senkit, eddig...
cso zsi 2010.10.24. 18:51:34
Ebből elég sok van, az ilyen hajt ki a kanyarodósávra, hogy az egyenesen váró sor elé bevágjon.
nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2010.10.24. 18:57:09
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 18:59:35
a asarga ,majd utana piros az volt nalam a sargaspiros
igen azon szoktak atdongetni
neha meg besatuzni, akkos meg a mogotted jovo szopik
szoval az a veszelyesebb helyzet mint allo helyzetbol megvarni a piros-sarga utan a zoldet es lindulni, de igen hat olyankor is nez ki az ember a fejebol, es hat kell is
na most a keresztezodesben bent ragadtakrol ne is beszeljunk, mert nem tul balesetveszelyes csak orjito, hogy a paraszt bemaszik, nem tud megallni a keresztezodes elott es ott megvarni at er-e vagy nem
nem
bazmeg
bemegy
idot nem nyer de bemegy
nem mondom, hogy itt nem fordule lo, de sokkal ritkabban, es ebben az is segit hogy a lampak a masik oldalra vannak szerelve
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.24. 19:29:27
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.10.24. 19:46:23
Nagyon sok olyan baleset van, melynek bekövetkeztében nem csak az egyik fél felelős.
Például valaki nem adja meg az elsőbbséget, mert túl későn veszi észre a megengedettnél jóval gyorsabban közeledőt.
Ilyenkor hiába az elsődleges szabálysértés az, hogy az elsőbbséget nem adták meg, a másik fél is részben felelős, mert egyrészt megnehezítette az észlelést, másrészt azzal, hogy gyorshajtott, a fékezéskor sokkal hosszabb lett a féktávja, tehát ő sem követett el mindent a szabályok által leírtak szerint azért, hogy a baleset ne következhessen be.
Persze ennek a megítélés gyakorlatilag szubjektív.
Nagyon sok múlik a helyszínelés pontosságán, a szakértői véleményeken. Bár ez sajnos elág baj, de a helyszínelők is emberek és így befolyásolják őket az előítéletek és előfordul, hogy eleve egy prekoncepció mentén rögzítik a nyomokat...
Nekem mindig fura, hogy a helyszín és a járművek személyes vizsgálata nélkül szakértők pusztán a helyszínelési jegyzőkönyvre és fotókra támaszkodva milyen határozottan mondanak ki sokszor egymásnak teljesen ellentmondó véleményeket, miközben nem veszik figyelembe például a baleset idején és helyszínén a látási- és útviszonyokat, (lejtés, erős fény-árnyék kontrasztváltakozás az útmenti fák árnyéka miatt), a járművek valós sérüléseit se vizsgálják, pusztán egy fényképet, amin a belső strukturális károsodások nem látszanak, (mint például éppen a legerősebb konzolok, merevítők deformációja), a járműveknél pusztán katalógusadatokat használnak, de a konkrét jármű esetleges egyéni módosításait nem veszik figyelembe.
Hogy lesz ebből korrekt, megalapozott véleménye?
Persze a valóságban majdnem mindegy is, hiszen utána kizárólag az ilyen műszaki dolgokhoz teljesen analfabéta bíró szubjektív mérlegelésén múlik a dolog, amit meg leginkább a szakértő és az ügyvéd/ügyész beszédkészsége befolyásol legjobban...
kijafaxom 2010.10.24. 20:19:03
Nem én voltam az első amit a vagy száz méteren át szanaszét heverő húscafatok és vérnyomok is mutattak.Elég horrorfilmbe illő jelenet volt miután megálltam és kiszálltam bár nem vagyok beszari azért levert a víz. Mit tegyek??
Ha kihívom a zsarukat ki tudja mit vernek rám,ha elmegyek egyértelmű a cserbenhagyás. Mi van ha most jön valaki?? Agyaltam,tépelődtem miközben sétálgattam zseblámpával a kézben egy kezet vagy lábat keresve. Azt a leírhatatlan megkönnyebbülést nem lehet szavakba önteni amit a bazi nagy kutyafej láttán éreztem... :p))
dzsaszper 2010.10.24. 20:19:14
13. § Szándékosan követi el a bűncselekményt, aki magatartásának következményeit kívánja, vagy e következményekbe belenyugszik.
14. § Gondatlanságból követi el a bűncselekményt, aki előre látja magatartásának lehetséges következményeit, de könnyelműen bízik azok elmaradásában; úgyszintén az is, aki e következmények lehetőségét azért nem látja előre, mert a tőle elvárható figyelmet vagy körültekintést elmulasztja.
15. § Az eredményhez mint a bűncselekmény minősítő körülményéhez fűzött súlyosabb jogkövetkezmények akkor alkalmazhatók, ha az elkövetőt az eredmény tekintetében legalább gondatlanság terheli.
"streetfighter" 2010.10.24. 20:21:41
Ja, ez nagyon így van, de ha valaki hülye, akkor pofára lehet esni.
Lámpától lámpáig gyorsultam egy az én autómnál jóval erősebb autóval. Nem tudott elmenni, de nyomta mint a barom úgy, hogy a végén nem jól számolta ki, nem bírt megállni és behajtott a kereszteződésbe még a pirosban.
Az a szerencsétlen aki meg jött a zöldön nem elhúzott, hanem fékezett és pont összementek. Ha nem fékez, akkor nincs baleset. Szerencsére kis koccanás volt csak.
Annyit még hallottam, hogy kérdezte a srác: Minek fékeztél te hülye?
Reggie 2010.10.24. 20:25:29
Reggie 2010.10.24. 20:28:02
porthosz 2010.10.24. 20:43:38
Egyedül a mellény számit, mert az azt viselő biciklist már kilométerekről kiszúrni.
És azt sem értem, hogy a biciklire miért nem kötelező legalább olyan méretü és fényerejü hátsó lámpa mint egy motorra. Csak mert azok a kis villogó szarok csak lakott területen belül érnek valamit, azon kivül ember legyen a talpán aki szembeforgalom esetén kiszüri hogy a most egy biciklis lámpája vagy az útjelző oszlopok piros fényvisszaverő prizmái.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 20:47:32
A lényeg, amiért az egészet leírtam. Habár a srác nekem is és a jardnak is (a mentőket és a rendőröket is én hívtam ki azonnal, ő kitalálta, hogy tovább megy, semmi baja, de én ragaszkodtam hozzá, hogy várjuk azért meg a mentőket)elismerte, hogy nem vett engem észre azért hajtott a kanyarodó autómnak, de mivel Ő haladt egyenesen és Én kanyarodtam, ezért ÉN lettem a hunyó! Pénzbünti, jogsi fél évre hopp! Ennyit a törvénykezésröl.
Lehet, mondom lehet, hogy ha megölsz valakit, pedig Ő volt a hunyó, akkor te mész életfogyt! EZ a magyar valóság.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 20:57:50
1. Őt is elkaszálták egy jelképes összegre gyorsahjtásért, hiszen, mint mondtam bevallotta, hogy 60-al ment (60-es főút).
2. Évekig remegtem és százszor körbenéztem abban a kereszteződésben, ha kanyarodtam, ami már csak azért is szar, mert a házunk parkolójához vezető út, azaz naponta min. kétszer elmentem arra. Nem egyszer álmodtam arról az esetről. Hallottam a motor zúgását, aztán azt az iszonyatos hangot, ahogy berobban a szélvédő. Pedig két "kis" lila folton kívül (főleg, ha azt nézzük, hogy hatvannal, fékezés nélkül nekihajtott egy autónak), hála az égnek, semmi baja nem lett a srácnak! Nem kivánom ezt senkinek....
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 21:11:40
1. Őt is elkaszálták egy jelképes összegre gyorsahjtásért, hiszen, mint mondtam bevallotta, hogy 60-al ment (60-es főút).
2. Évekig remegtem és százszor körbenéztem abban a kereszteződésben, ha kanyarodtam, ami már csak azért is szar, mert a házunk parkolójához vezető út, azaz naponta min. kétszer elmentem arra. Nem egyszer álmodtam arról az esetről. Hallottam a motor zúgását, aztán azt az iszonyatos hangot, ahogy berobban a szélvédő. Pedig két "kis" lila folton kívül (főleg, ha azt nézzük, hogy hatvannal, fékezés nélkül nekihajtott egy autónak), hála az égnek, semmi baja nem lett a srácnak! Nem kivánom ezt senkinek....
Reggie 2010.10.24. 21:26:01
Az a trukk, hogy az oszlopok nem haladnak egymashoz kepest, a kerekparos meg altalaban halad az oszlopokhoz kepes.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 21:39:53
egyiknek már pirosra váltott, a másiknak viszont még nem váltott sárgára -, "
Ha a keresztezőnél pirosra váltott, akkor ott is zöld volt elötte, a másiknál maradt a zöld
Tehát mindkét irányba zöldet adott egy időben
Erre mondtam, ilyen nincs
Vagy félreértek valamit?
nyehehe 2010.10.24. 21:57:10
Bocs Tamáska, de tudod "jobb félni mint megijedni" :-)
jelentéktelen alak 2010.10.24. 22:00:11
Te valamit rendesen félre értettél...
porthosz 2010.10.24. 22:03:21
"Az a trukk, hogy az oszlopok nem haladnak egymashoz kepest, a kerekparos meg altalaban halad az oszlopokhoz kepes. "
Igen. Csak ha 90-el mész, és jönnek szembe akkor ebből pont semmit nem fogsz látni. Illetve fogsz, amikor már csak kb. 20 méterre van előtted...
Az a baj, hogy a kerékpárosok jó része (főleg vidéken) azt hiszi, hogyha ő látja az autót, akkor az is biztos látja őt. Pedig nem.
Egyébként én jászberény-nagykáta között szoktam rendszeresen éjszaka autózni, az egy életveszélyes útszakasz. Féluton van egy kocsma meg néhány tanya, ezért aztán minden jóember éjszaka, sötétben, lámpa és mellény nélkül biciklizik, legtöbbször sötét kabátban, nadrágban. Ha tehetném, az összes éjszaka mellény nélkül biciklizőnek egyből elkoboznám a biciklijét.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 22:11:48
Az ilyen kis sötétben bújkáló biciklis buziknak meg üzenem, hogy este akár ávrosban, akár azon kívül, az a kis picsányi villogó fos a drótkeretes koporsójuk elején, maximum arra jó, hogy a palacsinytát, ami marad belőlük, könnyebb legyen megtalálni az árokban.
Értem ez alatt, hogy egy fekete ruhás, fekete bringán döcögő akárkit, kurvára senki nem fog meglátni oldalról, sem hátulról ha mindösszesen az drótszamarán elöl pislákoló kis fos lámpára hagyatkozik.
A mészáros utcában egyszer este, csak a Jóisten mentette meg egy ilyen idióta életét, amikor hátulról kb. 55-el utolértem.
A tétényin, meg oldalról nyalultam le majdnem egy ilyen "bringanindzsát". Az még közölte is, hogy miért nem láttam, van elöl lámpa! Ja, ha egy autó meg oldalról ér oda, pont akkor amikor a nindzsánk arra halad, akkor honnan a farkamból találjam ki, hogy elöttem van egy emberinek nevezhető lény?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 22:19:53
Nem magyar valóság , hanem vétkes voltál,
gondolom a robogós is
Átmentem én ugy piroson motorral, hogy láttam a pirost, tudtam hogy rám vonatkozik és mégis mentem tovább
Az őrangyal tudja csak miért
Ezek megmagyarázhatatlan dolgok, az agy játéka
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 22:26:34
Segítek. Elöl-hátul villogó lámpa, két bokán fényvisszaverő szallag, nagy srága mellény, talán még a sapkán is egy villogó, esetleg sárga, vagy egyéb fényvisszaverő ruha és akkor talán észrevesznek.
Azt nem értem, hogy ennyi öngyilkosjelölt hülyegyerek minek rohangál az utakon? Ugarjanak inkább le a hídról a dunába, úgy csak saját magukat nyírják ki és nem teszik még tönkre más emberek lelki békéjét is.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 22:31:26
Maestro 2010.10.24. 22:52:39
A baleset az Ajtósi-Hungária sarkán történt, ahol a baleset után direkt megnéztük, hogy több másodperc, amíg mindkét irányba PIROS a lámpa.
Ja és az ügyben még lófasz se történt természetesen.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 22:58:02
OK bizonyára ugy van
Akkor a motorosnál volt rövidzár, hisz ő sem akarattal ment beléd,vayg arra számitott addigra te eltünsz onnan, de tévedett
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.10.24. 23:19:31
jelentéktelen alak 2010.10.24. 23:24:43
Elismerem, villogó és villogó között nagy különbség van.
De az elvárásod azért erősen túlzó.
Szerintem, ha a biciklisen van egy jól látható felső ruha (láthatósági mellény, vagy fényvisszaverős mez) a küllőkön van küllő prizma (legalább kerekenként egy) és/vagy fényvisszaverős oldalú gumi köpeny a keréken, továbbá elől fehér lámpa, vagy villogó (nem pislákoló) hátul piros lámpa vagy villogó (nem pislákoló) akkor az elég kell legyen.
Amelyik ember az ilyet nem veszi észre, az ne vezessen! Nem hiszem, hogy a vakegereken további segítség lehet, ha az ember karácsonyfának álcázza magát.
Abban sajnos igazad van, hogy biciGlis ennek a töredékét sem teszi meg, hogy észrevehető legyen. Magam is bosszankodtam már a terepszínű gyakorlóban titkos bevetésre biciGliző kommandósok miatt, biciKlin ülve is. Sőt, volt is ilyen balesetem, mikor egy ilyen jól álcázott emberke, a szabályosan és láthatóan kivilágított biciklimet találta el oldalról, a parkoló autók közül előbukkanva.
Tény, hogy vannak hülyék, mint az is, hogy többség ebbe körbe tartozik. De a megoldás nem a túlzott elvárás. A meglévő szabályokat kellene betartatni ezen a téren is az erre hivatott szervezetnek!
-szerintem
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.24. 23:25:49
Nem látott az lehet, de ez az agy rövidzárja
/mint írtam magamrol/
Nos jókat, léptem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.24. 23:37:43
Ta kaptad a buntetest mert Te voltal a hibas
ez nem csak magyar valosag
igazi hős 2010.10.25. 00:28:55
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.25. 00:29:42
furkóúr 2010.10.25. 00:42:49
furkóúr 2010.10.25. 00:51:08
(ez csak morbid vicc,ne haragudj+ érte)
de az érdekel,hogy bevonják fél évre,é egyből viszakapod,vagy vizsgázni kell?
2010.10.25. 01:40:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.25. 03:57:06
Háááááááát, én ebben a beteg világban, nem lennék ilyen biztos ebben, sajnos. :(
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.25. 03:59:28
Háááááááát, én ebben a beteg világban, nem lennék ilyen biztos ebben, sajnos. :(
Ajtony 2010.10.25. 07:56:47
Ajtony 2010.10.25. 08:03:55
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 08:34:09
Jaja
B.nőm a felezőhöz huzódott, hogy balra kanyarodik, 2x1 sáv, állt, amikor elfogytaka szembejövők elindult balra, hátulról meg éppen előzni kezdte egy hulye
Megosztották a felelősséget, mert meg kellett volna győződnie ujbol, hogy nem kezdte-e valaki előzni
Vazze, ott állt vagy egy percig, csak jobbsrol szabad előzni ilyenkor és mégis
Szoval vannak meghökkentő itéletek, nem lehet tudni az ugy lezárásáig ki miben hunyó
Itt ez a szerencsétlen rendőr a kopott gumijával
Mindenröl esett szó, csak arrol nem hogy mennyivel ment
Tudta hogy kopott a gumi, egyenes ut volt, esett az eső
Mentem én nagyon kopott gumival amikor elkapott egy havaseső, lementem 40km/-ra és poroszkáltam
xenuka 2010.10.25. 08:43:55
Tegyük fel:
szépen 40-el gurulok és látom, hogy jobbról egyirányű utca van ezért arra nem kell izgulnom, hogy onnan kijön valaki, azaz nem kell elsőbbséget adnom. Majd onnan forgalommal szemben kihajt egy biciklis elém és kocc.
Ki lesz a hunyó? Jobbkéz szabály van?
Humperdic (törölt) · http://ultimaratio.blog.hu 2010.10.25. 08:48:50
Előbb engem akartak megbüntetni, mivel leléptem a járdáról... Fellebbeztem, mire kiderült(!), hogy kizárólag a jobb oldalamon sérültem meg (azaz jobbról jött a kocsi... Angliában onnan jönnek az autók, de ez itthon volt), és már elhaladtam két sávot a négysávoson, mikor elütöttek. Ekkor engem felmentettek, a gázoló ellen eljárás indult. Ennek során engem tanúként hallgattak ki, így tudtam meg, hogy ez volt a harmadik közlekedési szabálysértése... Kapott is 300 nap, pénzben megváltható büntit. Bukott a bulin 150 ezret, ha jól emlékszem... A jogsiját nem vették el, egy percre sem. Sz'al így megy ez. Megúszod, ha akarod, ha nem.
LaMeRick 2010.10.25. 09:13:37
LaMeRick 2010.10.25. 09:17:01
igazi hős 2010.10.25. 09:17:45
xenuka 2010.10.25. 09:27:37
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 09:40:08
Bizony élő probléma!
A megoldásig, el kell ásni azonnal és továbbmenni
Az utcánkban a hatvanas évekig volt egy szovjet katonasír a járda-úttest vonalán
Ha nincs emléktábla egy bringás hiány fel sem tűnik a forgalomban
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 09:41:32
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 09:43:07
Sajnálatos eset
De körbenéztél-e, láttad-e a közelgő autót?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 09:46:44
akkor az egyirányú utca tábla alatt kiegészítő tábla is van.
Látott már valaki ilyet?
Dassler 2010.10.25. 09:51:00
Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2010.10.25. 10:55:31
Kérlek szépen, Baracskán egy egész körlet (vagy hogy hívják a börtönben) áll rendelkezésére a közlekedési balesetet okozóknak, és amennyire tudom, sosincs üresedés. Egyébként pedig ismerek egy srácot, aki másfél évet kapott halálos baleset okozásáért, kb. egy évet le is ült.
igazi hős 2010.10.25. 11:01:26
Perillustris 2010.10.25. 11:09:44
Még itt sem lesz letöltendő - sajnos.
Perillustris 2010.10.25. 11:21:09
Ez mindent elmond a hazai bírósági gyakorlatról. Persze ott, ahol a gyilkosok is megússzák egy ejnye-bejnyével, mit is várhatnánk?
TH 2010.10.25. 11:27:22
Elkeseredett1 2010.10.25. 11:52:52
Ismerősöm, javaslatomra magán helyszínelőt kért, aki a teljes helyszínelő munkát elvégezte, a szokottnál sokkal több fotóval.
A hivatalos helyszínelő vagy másfél óra késéssel érkezett, volt egy másik baleset is a körzetben.
A meghallgatás vagy 2 hét után történt, a rendőrség elfogadta, amit ismerősöm elmondott.
Vagy egy hónappal később gyanúsítottként hallgatták ki, igazságügyi műszaki szakértő véleményére alapozva. Ekkor magával vitt egy nagyon hozzáértő közlekedési ügyvédet.
A rendőr előadta, hogy a szakértő ott volt a helyszínen, és ennek alapján tette megállapításait. Az ügyvéd erre odaadott egy CD-t, a helyszínen készült kb. 800 fotóval, hogy mutassák meg a szakértőt.(Aki nem volt ott...) A rendőr nem tudott válaszolni, nagyon meglepődött a fotók számán és azon, hogy magán helyszínelő is volt ott, aki hozzáértő anyagot produkált.
Ezután a szakértői vélemény elemzése következett. Abban, az adott üggyel és helyszínnel össze nem függő rendszám, típus szerepelt, hiányoztak fontos mérési adatok, és nem szerepelt a bukkanó, mint a láthatóság legfontosabb akadálya. Szerepelt viszont a megállapítás: nem volt ott semmilyen szembejövő autó, mint okozó. Ezt számítások nem támasztották alá.Következett egy újabb szakértői vizsgálat, mely megmutatta, hogy a rögzített helyszín adatai CSAK úgy jöhettek össze, ha valóban volt szembejövő autó.
Konklúzió: Ne sajnálja senki a pénzt hozzáértő ügyvédre, a helyszínen tessék legalább nagyon sok fotót csinálni, ha lehet, magán helyszínelőt igénybe venni. (Internet)
Mindezen az érintett teljes egzisztenciája múlhat - ártatlanul.
bounty123 2010.10.25. 12:00:04
"streetfighter" 2010.10.25. 12:28:08
A halálos balestet viszont ő okozta, az igaz, hogy komoly ráhatással. Ha jobban reagál, akkor valószínűleg nincs halálos baleset.
Erről nem az ismerősöd tehet, de sajnos az igazsághoz hozzá tartozik. :(
TH 2010.10.25. 12:52:11
Circus 2010.10.25. 12:58:13
már majdnem azt írtam, hogy jé, találtam valamit, és egyet tudok érteni veled, aztán láttam ezt:
"Lámpától lámpáig gyorsultam egy az én autómnál jóval erősebb autóval. Nem tudott elmenni, de nyomta mint a barom úgy, hogy a végén nem jól számolta ki, nem bírt megállni és behajtott a kereszteződésbe még a pirosban."
A jogsidat kellene elvenni, vagy széthajtogatva a seggedbe feldugni neked is, meg az összes többi ilyen baromnak. Menjél ki Tökölre, vagy ahol vannak még ilyen helyek, és ott törd össze magad, ne a közutakon. Barom.
Circus 2010.10.25. 13:03:11
Országút, kanyar, nem látod be, én is lassabban, szerencsére, mert 'cruisingoltunk' éppen...
cso zsi 2010.10.25. 14:41:08
Velük egy dídzsé oldalon foglalkoznak, ( apc.blog.hu/2010/10/24/ismet_van_magyar_a_top100_dj_listan )
úgyhogy itt ideje lenne zenéről beszélgetni. :)))
cso zsi 2010.10.25. 14:43:53
Ha majd nem a bulvármédia tájékoztat minket, akkor esetleg megtudjuk, hogy kerültek az útra úgy, hogy elsőbbségadási kötelezettségük lett volna.
"streetfighter" 2010.10.25. 15:17:19
Nagy ívben teszek a véleményedre!
"streetfighter" 2010.10.25. 15:22:30
Nem értünk egyet.
Hangsúlyozom a posztoló ismerőse szerintem sem "hibás" konkrétan, de vezetéstechnikai hibát követett el. Ez tény.
Ha valaki rutinos van a helyében, akkor nem hal meg senki! Ez is tény.
Nem kell autóversenyzőnek lenni, de hidegvér és tapasztalat az kell.
CD-R80 2010.10.25. 15:34:48
igazi hős 2010.10.25. 15:40:10
A tapasztalat pedig a megúszott helyzetekből jön, nekem is volt, hogy őrangyalkák lökdösték vissza egyenesbe a megcsúszott autót, azóta másképp vezetek, ha látom, hogy villog a fagyveszély a kijelzőn.
TH 2010.10.25. 15:47:43
"streetfighter" 2010.10.25. 15:56:55
Csak egy kisebb koccanásról volt szó. Egyébként szerintem is tényleg balfék volt, hogy fékezett, mert a hátuljába ment bele, tehát, ha nem fékez, akkor mőgé megy.
"streetfighter" 2010.10.25. 16:13:33
A leírtakból arra a tipikus hibára következtetek, ami már sok tapasztalatlan embernek és érinettnek okozta a vesztét.
Ha letérsz az útról a padkára, akkor nem szabad erősen fékezni,kormányozni, mert a kocsi a nagyon különböző felületü úton megcsúszhat irányíthatatlanná válhat, ezért higgadtan finoman fékezve és kormányozva kell reagálni és ha lehet hagyni kell "kifutni" a kocsit.
Semmi esetre sem szabad erősen visszakormányozni az útra, mert a tapadását vesztett kerék amikor megtapad, (kormányzás miatt a szemközti sávba irányúlnak a kerekek)
azonnal a szembe jövőnek irányitja az autót.
Sok ilyet olvastam. Ebben az esetben is nagy valószínűséggel ez történt.
Tehát ha már elkerülte az ütközést, nem pánikol, kapkod, hanem nyugodtan finom kormánymozdulatokkal korrigál és hagyja lelassulni az autót.
Sajnos ezt tapasztalatból mondom. Nekem sikerült 160-nál.
igazi hős 2010.10.25. 16:31:44
lecsukva 2010.10.25. 16:39:36
Elkeseredett1 2010.10.25. 17:19:26
Igaz az, hogy a megúszott helyzetekből lehet legjobban tanulni. Baj az, hogy ezt oktatják itthon is, de nem divat a tanfolyamon részt venni.
"streetfighter" 2010.10.25. 17:25:23
"streetfighter" 2010.10.25. 17:33:20
"Az illető vagy 12 éve, évente 90-120 ezer km-t ment, nem kezdő."
Az már a soknál is több.
Ilyen helyzetbe remélhetőleg max. egyszer (inkább egyszer se) kerül az ember.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.11.02. 18:13:56
Igen túlzóak az elvárásaim, de nem is elvárások ezek inkább, mint hogy Én max. így mernék kimenni este az Bp.-i utakra brinGával.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.11.02. 18:25:10