Csak szimplán egy elmebeteg, közveszélyes barom vagy, esetleg emellett még vak is?! Igen, te, aki ma reggel 8:45 körül úgy téptél végig a XVIII. kerületben a Tinódi utcán, mintha autópályán lennél, leszarva, hogy az végig jobbkezes! Nem csak a rendszámodat nem tudtam megnézni, de még az autód típusában sem vagyok biztos (a legfrissebb infók szerint tényleg nem Jazz volt, hanem Citroen C1 Nissan Micra)!
Mit gondolsz, mi lett volna, ha nem állok meg óvatosságból és nézek be nem csak jobbra, hanem balra is?! Bejöttél volna a bal első ajtómon a tetves egy tonnáddal, te állat! Ülhettem volna akármilyen autóban, ha akkora sebességgel belém szállsz oldalról és kitöröd a nyakamat! Mégis mi a faszt képzeltél, hol vagy, valami versenypályán?
Be voltál szívva, vagy alapjáraton nincs annyi ész a fejedben, hogy felfogd, hogy amit csináltál, az kurvára életveszélyes?! Ne basszam fel az agyamat?! Arra szoktam kutyát sétáltatni is, ha épp akkor jöttél volna, esélyem sincs még csak eltakarodni se az utadból gyalog, te gyökér! Tényleg szeretnél szétfröccsenő agyvelőt látni a szélvédődön?! Vagy meguntad az életedet és öngyilkos akarsz lenni, az meg már úgyis mindegy, hogy közben kit viszel magaddal?!
Nem szoktam rosszat kívánni másnak, akkor sem, ha nem értek egyet azzal amit mond vagy tesz, de ezúttal kivételt teszek. Menj ki valami huszadrangú kis országútra, ahol nulla forgalom van és tedd meg a társadalom többi tagjának azt a szívességet, hogy nekihajtasz egy fának és ott pusztulsz az árokparton!
És nem, nem hisztizek, ha mégis annak tűnik, akkor kurvára joggal teszem, mert kibaszottul nem rajtad múlt, hogy ma reggel nem gyilkoltál meg!!!
Mindenki mástól pedig elnézést kérek a szóhasználatért, de nagyon felhúztam magam. Csak azért nem lett baj, mert ezt egyszer egy Zóna taxis már eljátszotta velem ugyanitt, de az legalább egy másodpercen múlott... Most rájöttem, hogy az sok idő.
u.i.: Hogy teljes legyen a napom, még délelőtt sikerült egy jobb-hátsó defektet összehoznom, mert elöregedett a szelep tövénél a gumi vagy műanyag vagy amiből van, aztán egy méretesebb fekvőrendőrnél elszisszent a levegő nagy része. Szerencsére észre is vettem, hogy valami nem oké, félreálltam egy parkolóban, megnéztem, láttam, hogy azért 1km-t még el tudok gurulni rajta a gumishoz. Mikor a parkolóból kikanyarodtam a XIX. kerületi Ady Endre útra, a lámpánál mellém állt egy Taxi4-es Lancia (Thesis?) utassal együtt, és megkérdezte a sofőrje, hogy tudom-e hogy nagyon le van eresztve a jobb-hátsó kerekem. Ezúton is köszönöm neki, hogy ha már látta, nem szarta le, hanem volt benne annyi jószándék, hogy figyelmeztetett! Még több ilyen taxist Budapestre!
Kovacsla 2010.10.25. 10:49:47
Macibb
Take-it-Easy 2010.10.25. 10:55:28
Egyébként meg igaza van, hozzáteszem.
Az a baj, hogy a hülye rá sem jön, hogy mit tesz tulajdonképpen.
Take-it-Easy 2010.10.25. 10:56:11
1kutya 2010.10.25. 10:57:54
az ilyen meg tényleg inkább szopjon lovat:(
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 10:58:56
Máskor ott van a kamera az ablakban
Ez igy semmi!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 11:02:03
www.youtube.com/watch?v=X9lVEb3n7_8&feature=player_embedded
Hurri Kán 2010.10.25. 11:11:11
Luckye 2010.10.25. 11:11:21
Ott lakom egy saroknyira, rendszeresen járok arra, vagy kocsival, vagy gyalog, ez a szitu ott sajnos mindennapos eset. Azon csodálkozok, hogy még nem volt baleset. Egy sarokkal arrébb még rosszabb a helyzet, mert míg a posztban jelzett kereszteződés jól belátható és széles, egy sarokkal lejebb a Nefelejcs utca felé kanyarban van és egy ronda kerítés még jól be is takarja az utcát :(
Navarone 2010.10.25. 11:13:24
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 11:13:42
qwertzu 2010.10.25. 11:20:39
Amúgy ez a jobbkézszabály rendesen el van baszva. A balkézszabály határozottan jobb lenne, mivel:
1: Bal felé sokkal jobban látsz.
2. Ha elbaszod neked lesz bajod, míg jobbkézszabálynál, ha elbaszod a másik sérül meg.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.10.25. 11:21:17
Egyébként meg a harapós bányaló vigye szobára az ilyen jobbkéznemmegadós tarackokat! Nekem is van belőlük szép mozgókép-gyűjteményem, majd idővel közzéteszek egy válogatást. De legjobb lenne az ilyesmit egy tolólapos Krazzal forgatni, és nem jófejkedni az ilyenekkel, hanem csak gurulni szabályosan...
Kovacsla 2010.10.25. 11:23:11
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 11:23:38
De a legkomolyabb az tegnap Gödöllőn a szuzukis volt, aki a stop tábla mögül lassítás nélkül áthúzott előttem. (Munkácsy/Nagyvárad u. kereszteződés) Az ütközést csak satufékkel tudtam elkerülni, és persze a dudára is ráfeküdtem. De a legjobb, hogy még ő magyarázott át nekem...
Szóval kedves Silent ezen ne húzd fel magad. Manapság a korszerű képzésnek ez a mellékterméke.
A rend őreit meg ez hidegen hagyja.
MekkMester 2010.10.25. 11:37:53
De száz szónak is egy a vége: hol a f@szban vannak a rendőrök? Úgy általában...
Take-it-Easy 2010.10.25. 11:50:20
Tisztelet a kivételnek.
Tzupi 2010.10.25. 12:02:42
steve078 2010.10.25. 12:25:50
Tron65 2010.10.25. 12:25:59
Autós elüti a fazont, kiugrik, segít neki feltápászkodni és hasonlók, közben mondja:
- Hogy magának micsoda szerencséje van!
- Nekem??? Hisz most ütött el!
- Igen de tudja ma szabadságon vagyok. Egyébként úthengert vezetek.
"streetfighter" 2010.10.25. 12:35:34
Ha nem is mindennapos, de igen gyakori eset.
Take-it-Easy 2010.10.25. 12:37:43
CD-R80 2010.10.25. 12:38:57
CD-R80 2010.10.25. 12:41:10
"streetfighter" 2010.10.25. 12:42:55
Aki figyel, azt nem darálja be. Volt már egy pár ilyen velem is, mással is.
Silent is megúszta. :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.25. 12:47:39
Take-it-Easy 2010.10.25. 12:50:50
nem mondom meg 2010.10.25. 13:08:23
Meló közben nekem se szoktak visszapofázni, ha egy necces helyzetben rádudálok valakire. V43-as villanymozdonnyal járok. :-)
Tron65 2010.10.25. 13:18:48
M63 kürtöt tudnál szerezni?
Hurri Kán 2010.10.25. 13:28:43
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 13:31:42
Szóval nem arról van szó, hogy egy elsőbbség meg nem adáson meglepődök, hanem hogy mindezt egy lakó-pihenő övezet szélében tette, végig jobbkezes utcán, ahol egyébként az út szélén parkolni is szoktak sok esetben és ha szembe jött volna valaki éppen, akkor azzal se tud mit kezdeni. Jelen esetben is az én autómmal szemben az út szélén állt egy autó, semerről se tudott volna kikerülni, reagálni se lett volna ideje.
Gyakorlatilag orosz ruletett játszott az emberünk, csak épp nem csak a saját fejéhez rakta oda a pisztolyt.
Tron65 2010.10.25. 13:35:57
Valószínűleg még tegnap látott egy földes keresztutat, azóta azthiszi, hogy főúton megy.
Tornado86 2010.10.25. 13:40:16
@Silentsound:
Jó ugratás ez a poszt, de átlátok a szitán: Mucsit akarod lekáromkodni :)
@CD-R80:
Meleg mint annak a közismert négybetûs szinonimája? :)
@RosszQtya:
Nem, az a másik énem volt, aki Pesten van jelenleg és nincs tisztában a jobbkezes fogalmával :D De te se maradsz ki, hisz te voltál a láthatatlan ember az anyósülésen :D
ex-dr. vuk 2010.10.25. 13:59:36
Az megoldana mindent!
ezeröcsi 2010.10.25. 14:13:27
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 14:16:35
@vuk_: És rendszámot az autókra! ;)
@ezeröcsi: Hát asszem ma hajnalban volt az M1-esen az a karambol amiben a kamionsofőr is meghalt...
Hurri Kán 2010.10.25. 14:20:58
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.25. 14:24:44
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.25. 14:27:42
Tornado86 2010.10.25. 14:31:28
Valld be, le akarod káromkodni Mucsit, azért az írás :)
xcomman 2010.10.25. 14:31:31
Tornado86 2010.10.25. 14:36:29
A jobbra tarts életet menthet tipikus esete, bár nekem teljesen tiszta hogy a Corsa sofõre elõzésben volt épp.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 14:39:15
@1kutya: Igen, ez most én voltam kivételesen.
@MekkMester: Szoktak rendőrök cirkálni arra, meg van városőrségnek nevezett polgárőrség is, de minden sarkon sajnos nem állhatnak ott ők sem.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 14:53:14
@Tornado86: Ha arra gyúrtam volna, akkor durvábbat is tudtam volna. De eléggé bennem volt az indulat, mikor írtam a posztot, azóta már lehiggadtam.
@xcomman: Szerencsére nem pesti. ;)
ex-dr. vuk 2010.10.25. 14:59:27
Mire akarsz kilyukadni? :)
@SilentSound: igen, ezt is akartam epp mondani :D
mojszipupi 2010.10.25. 15:00:56
Hiperlajhár 2010.10.25. 15:05:32
Az illetőt én is láttam, be tudom azonosítani. A kocsija nem Honda Jazz, hanem A-szárnyú vadász, asszem Jedi az illető és a kocsiján van taszítómező-generátor....
Legalábbis ő azt hiszi.... :-)
Marcellusca 2010.10.25. 15:09:23
Nem?
Akko': p.na! (Csakhogy Dövan igényét is kielégítsem.) :DDDD
Marcellusca 2010.10.25. 15:13:18
Sajnos!
A mi utcán detto, majdnem mindenhol "jobbkezes". Azt hiszitek tisztában vannak vele?
Lóf@szt!
Ha rádudálok vagy kigurulok elé, csak néz birkán: Mi az, hogy kijövök elé a kisutcából, mikor ő megy egyenesen.
MekkMester 2010.10.25. 15:19:27
A Róbert-Károly - Lehel kereszteződésben minden reggel ott áll középen az elválasztó szigeten 2-3 szép fényvisszaverős rendőr. Tőlük 30 méterre az 1-es villamos Domus előtti megállójából pedig a gyalogosok az aluljáró nagyvonalú mellőzésével az autók között cikázva szaladgálnak át a járdára. Miért nem intézkednek az ácsogás helyett?
pakesz (törölt) 2010.10.25. 15:19:33
najo mondjuk busz is jar azon de tudtommal nincsen kint a foutvonal es nekem se volt a macisajt!!!
mentem kemenyen ki elvegre jobbkezzel nekem van elsobbsegem, aztan dudaltam mint allat
lehet bele kellett volna menni, csak nincsen jo autos ismeros :(
ja en is onnan tudom hogy ott nekem van elsobbsegem es a sok sutyerak meg benezi, mert arra setaltattam anno a blokit :)))
2010.10.25. 15:21:12
Talán egy felest rá kellett volna inni a sztorira...
Dr. Béla 2010.10.25. 15:21:41
A minap állok a Királyhágó u. és a Halomi út kereszteződésben a pirosnál imre központ irányban. Ebben és a szemben lévő irányokban van egy-egy külön balrakanyaródó sáv külön lámpával. Mindkét balrakanyarodó (a menetirány szerinti és a szemben levő is) sáv üres. Előttem kettővel egy rendőrautó. Mielőtt még a lámpa zöldre váltana kb 100-120 km/h-val elszáguld egy próbarendszámos (talán) audi velünk párhozamosan. Át a piroson s mindkét balrakanyarodó sávon. Erre a rendőrautó szépen átsorol a balrakanyarodó sávba, s mivel ott a lámpa még piros szépen megállt és várt... A (talán) audi meg szépen száguldott tovább, záróvonalon, piroson, zebrán,mindenen keresztül.
Hát ilyen ez a tizenyócker...
1kutya 2010.10.25. 15:21:45
kifogtál egy öngyilkos kamikazét. van ilyen...
a fent valaki által meg már említett "balkezes" szabályt egyébként tudnám támogatni! ha jól tudom a jobbkéz még a múlt század elején itt is használt baloldali közlekedés maradványa, illene már így 100 év múltán kiirtani.
TothLali 2010.10.25. 15:24:19
TothLali 2010.10.25. 15:25:12
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 15:27:45
Mi a k*annyát lehet csinálni egy kamiponnal közel 6mszéles egyirányú úton, hogy ilyen történik, szlalomozott?
És megint egy tényleg teljesen vétlen a szembepályán
Sok-sok évvel ezelött valami focistát fejezet le egy autó ami szintén átrepült a másik irányba
Nem emlékszem ki is volt
phaszfej 2010.10.25. 15:28:24
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.25. 15:28:52
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 15:29:05
Lennének balesetek dögivel, ha most bevezetnék a balkézszabályt
Késő már
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:29:31
@vuvuzela importőr: Sosem iszom, ha aznap még vezetek. Meg nem tartok az irodában semmilyen alkoholos italt. ;P
@Dr. Béla: Ott is sokszor járok. Szerintem ugyanolyan szar a helyzet, mint bármelyik másik kerületben, se nem jobb, se nem rosszabb...
@1kutya: @TothLali: Az a baj, hogy nagyon balesetveszélyes volna egyszercsak megfordítani, mert sokan egyszerűen nem tudnának a változásról, vagy megszokásból jobbra néznének csak be...
2010.10.25. 15:33:14
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:35:37
Tarkin kormányzó 2010.10.25. 15:38:01
Rocky 2010.10.25. 15:39:00
További 30% ismeri, de oly módon alkalmazza a gyakorlatban, hogy a szélesebb utcának van elsőbbsége, illetve nem adja meg, mert látja, hogy "meg fog állni" az előnyös.
40% ismeri és fél.
Egyébként ez az egész jobbkezes dolog baromság szerintem:
-egyrészt az akkori időkből származik, amikor még táblák is alig voltak, nemhogy lámpák! Most azért már vannak táblák mindenhol, tehát X helyett szerintem célszerűbb lenne levédeni valamelyik útvonalat és macisajtot tenni helyette!
-másrészt eredetileg JOBB kormányos autókhoz találták ki, nem kellett átnézni az "anyóson".
-harmadrészt mindenki rosszul, mindenkinek lassítania kell, mindenki bizonytalan, mindenki ?megáll ha egyszerre 4 irányból jönnek stb...
Be kellene szüntetni!
Alikam 2010.10.25. 15:39:05
Szóval vagy el kéne törölni ezt a szabályt, vagy pedig ha nekem jobbkéz miatt kell elsőbbséget adnom, az külön legyen feltüntetve. Nem hinném, hogy egy ilyen 3000 forintos szar plétábla akkora érvágás lenne, ha mondjuk 2 év alatt minden ilyen jobbkezes szarnál kitennék.
Persze ettől függetlenül nem kéne 100-al menni, főleg ha nem egyértelmű, kinek van elsőbbsége és idő meg figyelem kéne, hogy azzá váljon
Deluxe Rebirthedborned 2010.10.25. 15:39:40
qwertzu 2010.10.25. 15:41:20
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.10.25. 15:42:26
Basszameg!
2010.10.25. 15:42:39
Ilyen a hely, nem piti akciók szoktak lenni:
kepfeltoltes.hu/101025/1_www.kepfeltoltes.hu_.gif
2010.10.25. 15:45:57
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 15:46:34
Addig egy kis olvasnivaló:
www.origo.hu/itthon/20101025-zebran-sodort-el-egy-gyereket-egy-autos-szombathelyen.html
Meg még egy:
www.origo.hu/itthon/20101025-auto-sodort-el-egy-biciklizo-fiut-kiskunlachazan.html
Meg még egy:
www.origo.hu/itthon/20101024-halalra-gazoltak-egy-biciklis-gyereket-szombathelyen.html
Ez csak úgy két nap termése találomra.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.10.25. 15:46:49
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:47:10
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.25. 15:48:52
@horex: Beütött a hajnali krax,és nem volt mit tenni valószínű
Kirándulás · http://www.adventures.hu 2010.10.25. 15:49:31
- NAgyszerű, hogy a posztoló hibátlan - azaz sose hibázik vagy hibázott még - következményektől függetlenül.
- Akit ennyire kihoz a sodrából, ha vele szemben szabálytalankodnak, annak nem való jogsi, mert egy ennél neccesebb helyzetben akár önbíráskodás is lehet az indulatokból.
- A vezető gyakorlatlanságára, tapasztalatlanságára utal a post megírása, ugyanis egy rutinos vezető egy jobbkezes utcában készül arra, hogy esetleg egy odatévedt, helyismerettel nem rendelkező vezető úgy véli, lassítás nélkül vágtathat. Erre ha tetszik, ha nem, készülni kell. Aki ezt nem teszi, rutintalan.
Üdv, (B,C,D,E, 1990) :)
2010.10.25. 15:50:43
Nem nagyon tudom elképzelni, hogy mi történhetett annak fényében, hogy az anyja ment elől.
_Toto_ 2010.10.25. 15:50:50
Ilyen sztori mindenkivel megesik aki sokat vezet, napjában akár több is. Kár a posztért, úgysem olvassa. Valszeg valami rutintalan gyökér lehetett, esetleg ifjú titán aki azt gondolja törhetetlen ő is és az autója is.
phaszfej 2010.10.25. 15:51:38
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 15:51:40
hat ezt en ma r regota mondom
nalunk pl. nincs ilyen
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 15:51:58
B,C,D,E, 1990
Pffffff, tanulóvezető?
dr. Bértollnok 2010.10.25. 15:56:59
Én kiszállok és keresem a levegőt, mert azt nem kaptam.
Kiszáll a fazon és elkezd elküldeni a ...ba, hogy lehet körültekintés nélkül bemenni a kereszteződésbe!
Amikor tisztáztuk a harci helyzetet, miszerint itt ő volt a balfék, akkor vette vissza a hangerőt és kimondta a frankót: "évek óta itt járok és soha nem vettem észre, hogy ez az utca jobbkezes!
Na én ettől a naptól nem megyek bele lendületből ha elsőbbségem van, akkor sem, hiába villognak mögöttem!
Kobak77 2010.10.25. 15:57:03
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:57:27
- 2002 óta vezetek naponta, nem érzem magam rutintalannak.
- Nem vagyok agresszív állat, volt már két alkalommal balesetem (szerencsére egyik sem komoly és egyikben sem voltam hibás egyáltalán), volt már, hogy kiabáltam emberrel emiatt, de meg nem ütnék akkor sem senkit.
- Nem mondtam, hogy sosem hibáztam még, de ha nem ismerem a helyet és nem vagyok biztos benne, hogy hol lesz keresztutca, ott nem százzal száguldozok, hanem inkább 50 helyett is megyek 30-cal.
- Óvatos voltam, néztem balra is, ezért nem lett baj. Mint ahogy írtam, nagyon nagy sebességgel jött a másik autó, nem rajta múlott, hogy nem lett baleset a vége.
- Nem ismersz, ne oktass ki olyan dolgok alapján, amiket csak te feltételezel rólam.
- Az index.hu címlapját nem én szerkesztem, majdnem minden poszt kint szokott lenni.
Will McAvoy 2010.10.25. 15:57:51
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 16:01:13
Van egy képem, amit a hiradóbol lőttem
Széles út-nem tudni védett vagy nem- ezt keresztezi a bicikliút bicikli út vége táblával és egy zavaros felfesett elsőbbség adás kötelező jellel, de tábla nem látszik az uton
Ki honnan merre, semmi infó
horex.uw.hu/kepek/szhely.jpg
CD-R80 2010.10.25. 16:02:40
Jobbkezesnél szerintem a nagy többség úgy megy át, hogy számít rá hogy valaki nem veszi észre mizu..
De arra kevesen számítanak, hogy 1400km/h-val repül valaki a keresztező úton az aszfalthoz tapadva..
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.25. 16:04:30
Amúgy teljesen megértem a szerzőt, ilyenkor nehéz is megnyugodni. Sajnos, mint rendszeresen bicikliző, ezt többször is át kellett már élnem. Csak a gyors reakción múlt nem egyszer, hogy nem ölt meg a szabálytalan autós.
Take-it-Easy 2010.10.25. 16:06:25
@Kirándulás: az első ponthoz: irigykedsz, mi?
A másodikhoz: ha olvasod rendszeresen a blogot - és nem csak a címlap kedvéért - akkor ismerheted Silent "beállításait". Azaz hogy nem hiszi azt, hogy tévedhetetlen.
A harmadikhoz: általában nem szokott ennyire kiakadni, itt visszautalnék a második ponthoz írottakhoz.
A negyedik ponthoz pedig simán: igen, ez nézőpont kérdése. Csak akkor mehetne minden autós lakott területen kívül 90 helyett 30-cal, mert minden pillanatban számíthat egy hirtelen felbukkanó gyalogosra, biciklisre, parkoló autóra, lovaskocsira stb. ott, ahol ezeknek semmi keresnivalójuk. Erre van a bizalmi elv a kreszben...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 16:07:52
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 16:09:01
dr. Bértollnok 2010.10.25. 16:10:02
"helyismerettel nem rendelkező", "vágtat"
Ezek között nem érzel némi ellentmondást? Ha nem ismeri a helyet, akkor ne vágtasson, ha ismeri, akkor sem!
Ha a parkoló kocsik közül kiugrik egy gyerek, vagy akár egy kutya egy szúk utcában, akkor a Te lelkiismereted tök rendben van: igaz, hogy 50-el mentem, de akkor sem én voltam a hibás!
Én ütöttem el már gyereket, nagyobb baja nem lett hála Istennek, a hibás sem én voltam (busz mögül ugrott ki és csak fellöktem, mert óvatos voltam). Ennek ellenére tudod hány álmatlan éjszakám volt, ahol lepergett előttem az egész újra és újra? Tudod Te hányszor ébredtem arra, hogy álmomban a szélvédőmbe csapódott?
Az a baj, hogy egyesek tanulási folyamata a saját tapasztalatból áll és esetleg késbb már késő... Ha nem megyek +30-al, mint a megengedett, akkor mazsola vagyok, akit mindenki le akar nyomni az útról!
Barátom, ha ennyi betűt ismersz az ABC-ben, mint amit aláírtál, akkor tekintsd a kérdésem tárgytalannak!
dr. Bértollnok 2010.10.25. 16:11:59
Csak magyarázatképpen, hátulról kapott el a Lada. Szerinted mennyivel és mennyire óvatosan ment, ha nem tudott megállni miközben én teljes terjedelmemmel ki tudtam kanyarodni elé egy nem túl sportos Trabanttal? :-)
CD-R80 2010.10.25. 16:14:39
Szerencsére a véleményed nem befolyásolja negatívan a napomat..
CD-R80 2010.10.25. 16:17:01
2010.10.25. 16:19:07
2010.10.25. 16:26:57
Kismacska (BELLA) 2010.10.25. 16:27:42
Én pl. reflex-szerűen néztem balra is így a jobbkezes utcáknál, aztán az oktatóm közölte, hogy ne nézzek balra, onnan elsőbbségem van. Már akkor se értettem, mi ez a baromság, mert értem én, hogy van bizalom, de itt az életem a tét.
Majd a kórházból vagy az acélasztalról perelek? Vagy hogy gondolják ezt? Mondta az oktatóm, hogy akár meg is húzhatnak, ha balra nézek, egy vizsgán. Szuper.
Itt a poszt az élő példa: tessék balra is nézni, mert itt nem csak annyi a tét, hogy elsőbbségünk van, hanem az is, hogy hazamegyünk-e még - és mindezt egy ilyen barom miatt.
Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:31:53
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.25. 16:34:01
stator 2010.10.25. 16:36:02
Csak Norris 2010.10.25. 16:36:58
Ált. a Tesco parkolókban is ez van, és ott is mindenki végigvágtat a sorokra merőlegesen, a parkolóból kivezető utakon.
gyk 2010.10.25. 16:38:59
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 16:39:04
Fviktor76 2010.10.25. 16:40:27
Még nem írtam ide, a poszt sok dolgot eszembe juttatott...
1. Lakó- és pihenő övezetben nem száguldozunk...És nem akadunk fenn azon, hogy túl sok a fekvőrendör.
2. Az övezet szélén lévő utca lehet, hogy felsőbb rangú, de lehet, hogy jobbkezes. Ha nem ismerem a környéket, azért vagyok óvatos. Ha ismerem azért. :-)
Na és a többi:
3. Baromira bírom a világításra vonatkozó előírást: "A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."
Ha egész nap ki sem süt a nap, ráadásul szakad az eső, az nem korlátozott látási viszony?
4. Irányjelző. "Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.)...a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni"
Namármost: cikk-cakkolva bujkálni lehetne úgy is, hogy közben indexelünk.
De az a gyanúm, hogy a drágább autók alapfelszereltségéből (pl. BMW-k) kihagyták az irányjelzőt, és sajnos extraként se rendelhető bele. :-( De akkor kérdem én, hogy közlekedhetnek így a magyar utakon, érvényes(?) forgalmival???
stator 2010.10.25. 16:41:22
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 16:41:33
nem mondod, hogy a Tesco Parkoloban is jobbkezszabaly van?
Csak Norris 2010.10.25. 16:44:37
Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:44:52
"A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."
Szerintem a forgalomban résztvevő vagy éppen arra készülő autó világítson (tompított fényszóró, költség 20 Ft / év, mínusz néhány gondatlan veszélyeztetés), a többi meg ne.
Fviktor76 2010.10.25. 16:45:45
Petőfi híd Pestről Budára...Tipikus...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 16:46:01
az arra eppen rakanyarodni ohajtokkal szemben
ilyen erovel a parkolobol kitolatot is ki kellene engednem ha jobbrol jon
legalabbis felenk
otthon lehet az is jbbkezes:)
gyengebbek kedveert itt azokbola merolegesbol kijovoknek nehol festenek fel "stop"-ot
Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:46:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 16:47:13
@hagyma: Igen, ott is jobbkéz szabály van, mert nincs szintkülönbség az utak között. Az Auchannál Soroksáron külön kint is van a bejáratnál a táblán leírva, hogy jobbkéz szabály érvényes az egész területen. De mivel ezt az emberek vagy tudják, vagy nem, ezért fokozott óvatossággal megyek. Inkább elengedem, ha látom, hogy nagyon jön valaki balról, meggyőződve róla, hogy neki ott elsőbbsége van.
Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:49:35
Fviktor76 2010.10.25. 16:50:44
Fviktor76 2010.10.25. 16:53:55
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 16:54:30
en elhiszem
de nem hulyeseg ez , ha megyek kifele 10 meterenkent meg kell allnom?
meg aki a merolegesbol jon annak egyszer kellene?
a koforgalom mas azzal egyetertek
de ezzel nem
otthon is felfestenek egy stopot minden meroleges kihajtojara, ha mar nem az a szably mint itt
achilleus1 2010.10.25. 16:56:15
Ez bírja a gyürődést,és ebben biztonságban közlekedhetsz!:DDD
hu.wikipedia.org/wiki/BTR%E2%80%9380
szaGértő 2010.10.25. 16:56:32
Hurri Kán 2010.10.25. 16:57:07
@Robi, a hód: ha nem is a tábla vonalában (elvileg ott kellene), csak sokszor onnan nem látni semmit, hanem egy picit túlcsorogva, de ott azért illik megállni.
@Fviktor76: ha nem sietek és a külső sávban megyek a megengedett tempóval, pont leszarom hogy aki mögöttem van mennyivel akar menni.
Perillustris 2010.10.25. 16:58:52
Perillustris 2010.10.25. 16:59:23
Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:00:02
Az a baj a rossz szabályokkal, hogy tipikus szabálysértésekhez, veszélyforrásokhoz vezetnek (pl. alagútban, esőben stb. be nem kapcsolt lámpákhoz stb.), amikre úgyis kénytelen számítani az, aki óvatos vezető, magyarul megjelennek az íratlan szabályok ilyenkor az írottak mellett. Ilyen a T-kereszteződéses jobbkézszabály is.
@hagyma: dehogynem hülyeség, ezért van ez ésszerűen szabályozva pl. Indiában és Ausztráliában. Tudom, Bécsi Egyezmény, de akkor adják ki minden útkezelőnek, hogy rakjon ki táblát vagy legalább fesse meg a T-kereszteződéseknél az egyenesen haladó elsőbbségét.
2010.10.25. 17:03:54
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:07:57
hat a jobbkezeseke siman kivaltanam macisajttal, azt nem tiltja semmi
ha a parkoloban valokozlekedest meg a becsi egyezmeny szabalyozza, akkor oda felfestenek stoptalakat en mint az aruhaz tulajdonosa a betonyra
mieztartas es a normalis forgalom vegett:)
Mikrobi 2010.10.25. 17:13:27
_John_Doe_ 2010.10.25. 17:25:46
ex-dr. vuk 2010.10.25. 17:26:23
Szegeden most lett ugy 8 utcanyi resz jobbkezes a korabbi macisajtokbol. Ekkor hany megszokasbol vezeto doglik meg, mire "megszokjak" az uj rendet?
Nem, nem vezetunk megszokasbol!
gnme 2010.10.25. 17:28:44
www.youtube.com/watch?v=RVO3DupOGjo
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 17:28:54
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:32:15
ez csak szlogen
dehogynem vezetunk
sot ha rutinbol vezetunk a megszokott utvonalon, valami miatt gyorsan feltunik, hogy itt valami megvaltozott
/ ez persze nem azt jelenti, hogy behnyott szemmel kell vezetni/
az altalad emlitett esetben /ami amugy baromsag szerintem, meglevo haromszoget leszerelni, de ez maganvelemeny/ a minimum, hogy 2 nagy tablat kitesznek idolegesen, hgoy forgalmi rend valtozas
ex-dr. vuk 2010.10.25. 17:44:13
de igen, siman leszerelik a macisajtot, persze kiteszik idolegesen a "forgalmi rend megvaltozott" tablat, de szerinted az mennyit er? Tapasztalatbol mondom: semmit.
Szegeden van olyan keresztezodes, ahol az elsobbsegi viszony kb 3-4 eve megvaltozott, a mai napig van aki a macisajt ellenere korulnezes es fekezes nelkul atmegy, es persze eleg sokan pedig elsobbseguk ellenere megallnak (lehet, hogy utobbi az elobbi miatt is van).
Igen tudom, hogy megszokasbol vezetnek sokan, en csak azt mondom, hogy ez nem jo es nem kene :)
Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:47:43
"Nem, nem vezetunk megszokasbol!"
Dehogynem, én pl. simán befordulok 30-cal a sarkon, ami után aszfaltút szok lenni, és nem készülök fel rá, hogy esetleg kicserélték előkátyúsított, fekvőrendőrösített sártengerré az egészet. Szintúgy meg szoktam állni parkolni adott parkolókban, és nem szoktam lekérni előtte interneten, hogy lesz-e azon az úton tíz perc múlva Critical Mass, amit miatt majd órákat kellene várnom.
Csatlakozom hagymához, csak egy lózung ez a "nem vezetünk rutinból". Rutinból szoktam vezetni, részben bízva abban, hogy kiteszik a 'forgalmi rend megváltozása' táblát, ha valami nagyon durvát újítottak be, illetve ha mégsem, akkor magamban, hogy észre fogom venni az új rendet (mivel rutinból figyelem a táblákat is, nemcsak a célt, ahová igyekszem), és pl. egy előre nem tervezett, de nem pánikszerű vagy másokat (akár a seggemben nyomuló idiótákat) veszélyeztető fékezéssel megoldani a helyzetet.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:50:46
azert akarmennyire is rutinbol vezetek, az csak feltunik ha ott lesz egy haromszog
ez a masodik peldadra
ha haromszog elyett jobbkezes lesz az mar razosabb
megyek a sajat utvonalamon, semmi sem valtpozik nalam, csak a jobbrol jovonek levettek a tablajat
ha lenne itt jobbkezes az ilyet lehet en is beneznem
Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:56:31
Ez egy rossz szabály, és az én mércém szerint ha balesetet szenvedett volna a posztoló, azért felelős a libafosos is, meg az is, aki miatt ilyen forgalmi helyzetek előállhatnak. Még akkor is, ha az előbbi egy jól azonosítható egyember, a másik meg minden bizonnyal valami feledés homályába merült bizottság.
ex-dr. vuk 2010.10.25. 18:00:18
ja egyszer veletlenul a sarok mogott vezeteket javitanak, es felturjak. Ekkor te bele fogsz rohanni, mert hat "tegnap meg nem volt felturva".
@hagyma:
pedig ez tortenik. igen egy ideig kint van a narancssarga tabla, de azt eleg gyorsan leszedik (1-2 honap). Es hidd el sokan a narancssarga tablat sem veszik eszre. Ugy konkretan minden tablat ignoralnak es ugy mennek ahogy szoktak. Tul sokan.
Hurri Kán 2010.10.25. 18:02:16
Ugye, hogy nem, sajnos. Ezért kell annak odafigyelni aki az úton van...
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 18:07:51
ismerheted Silent "beállításait". Azaz hogy nem hiszi azt, hogy tévedhetetlen."
SilentSound nem tévedhetetlen??
1 világ omlott össze most bennem!
Legközelebb valami onlány Tetris játékkal ütöm el az időm inkább,mint itt
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 18:14:10
nem hiszi azt
tudja:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 18:18:04
A Honda jasszes elátkozot, mert olvasta ezt a posztot
Köllött volna foGhagymát kötni a lökháritódra, az véd az ilyen átkok, meg a lézer ellen
_ng_ 2010.10.25. 18:23:09
És vajon mitől lehetett ez a (talán) Honda Jazz-tulaj libafos színű?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 18:25:50
es amellett hogy libafossziu , az sem biztos hogy O a tulajdonos
sok-sok nyitott kerdes
kuki123 2010.10.25. 18:42:37
szerintem jobban jártok ha kiraktok egy előbbség táblát mi előtt valami baj lesz
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 18:47:33
@volánrulz: Ugyanolyan kis utca, mint a többi, ráadásul nem is pont nyílegyenes, mert nem sokkal arrébb van benne egy kis törés, pont egy kis bolt előtt, ahol persze szinte mindig áll egy-két autó, mellesleg megállni tilos tábla hatálya alatt, pont azért, mert nem belátható rendesen.
Huszárvégjáték (törölt) 2010.10.25. 19:00:26
Hogy történhet meg ilyen, mikor Pintér megmondta tavasszal, hogy 2 héten belül rend lesz ebben az országban? Mivel a főmaffiózó csak tudja, mit beszél, ezért ez az egész csak képzelgés.
Ahogy én is csak képzeltem, amikor pár hete a Koós Károly téren, zebrán majdnem elütött egy bálnamercis. Néztem utána hüledezve, erre egy barna szőrös kar lendült ki az ablakon, lazán meglóbálva középső ujját az ég felé.
Mit mondjak, nem éreztem magam sikeres embernek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 19:00:50
ez mar a blg hatas, ugy olvastam
apad elutotte a kertben a fokhagymat
Kicsit Karcos 2010.10.25. 19:01:16
@SilentSound:
www.bp18.hu/hivatal/bejelentes/kerdoiv/index.php?question2_id=6
Regisztráció után itt be tudod jelenteni a veszélyes kereszteződést. Így lenne kerek a történet.
a_nick_mar_letezik 2010.10.25. 19:06:38
A Bolgárkertésznek végig jobbkezet kellene adnia minden betorkoló utcának (Xantus, Bolgárkertész, Padlizsán), de a sok barom csak úgy hasít 50-nel a 30-as övezetben!
Kész életveszély! :( És én mindennap erre csálingázok!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 19:11:13
Hurri Kán 2010.10.25. 19:15:03
yyy9 2010.10.25. 19:31:31
Nem érzed magad biztonságban egy autóban? Mit szóljon akkor egy gyalogos?? Tirpák autósok figyelem: ahogy kiszállsz az autódból, azonnal gyalogossá válsz te is.
Kicsit Karcos 2010.10.25. 19:49:32
@yyy9: szívesen látnék egy országos közútkatasztert, ahol fel lenne tüntetve minden út, azok fontosabb tulajdonságai, frissülne az utakon bekövetkezett balesetekkel, fel lennének tüntetve a táblák / lámpák, a táblák indoklása, illetve ezen a felületen be lehetne jelenteni az úthibákat, a rosszul indokolt táblákat, ilyeneket.
szaGértő 2010.10.25. 20:01:49
Perillustris 2010.10.25. 20:10:59
Hát igen, a CM egy roppant váratlanul és alattomosan, kiszámíthatatlanul érkező fenevad... :P
1kutya 2010.10.25. 20:16:19
Perillustris 2010.10.25. 20:32:04
BTW bicajjal ez fokozottan érvényes (csak a lanyhuló flém miatt :P)
biohazard 2010.10.25. 20:42:39
Fiatal vagy, esetleg tapasztalatlan: itt Mátyásföldön majdnem az összes utca jobbkezes, mégis naponta találkozom a leírtakkal hasonló egyedekkel. Kedvencen az, hogy amikor a harmadik kereszteződésben lassítok, nyomja mögöttem a dudát. Aztán amikor kiszállok felvilágosítani, tétova, vizes tekintettel bámul másfelé, mintha mise történt volna.
Верховина 2010.10.25. 20:53:10
Amúgy a jobbkéz-szabályt kb. a sofőrök 90%-a nem ismeri és/vagy leszarja. A maradék 10 százalék meg a tanulóvezetők...:D
Deszkás 2010.10.25. 20:56:12
szaGértő 2010.10.25. 20:58:24
szaGértő 2010.10.25. 20:59:30
cso zsi 2010.10.25. 21:55:13
A második az "szokás szerint" a gyalogok között vágott utat, amikor azok zöldön, gyalogátkelőn haladtak át. Bár ő legalább normálisan felszerelt bringával, sisakban, és még valami neonzöld mintás gönccel is el volt látva.
Az első esetben minden volt, mit a "jó boltban".
A terepjárós megállt a "megállni tilos"-sal ellátott útszakasz járdáján, a gyalogok nem fértek tőle, amikor jobboldalról kiszállt egy fiatal lány, és egy torzonborz ifjú pólóban, balról 50 fölötti jólszituált úr.
Hátulról kirángattak egy bringát, beszerelték az első kerekét.
Azt hittem, még fognak rá szerelni némi világítást, meg hátsó féket is, de ennyi művelethez biztos hűvös volt, így a fiatalember elkerekezett.
De este egy bringán láttam led-soros küllővilágítást, ami elég jól látható volt messziről is, mert 25-30 centi hosszú lehetett.
"Természetesen" az egyik kék színű volt. Mert miért is ne használjunk mindenen olyasmit, amit nem szabad.
Sákif za morro? 2010.10.25. 22:05:23
yyy9 2010.10.25. 22:12:55
xenuka 2010.10.25. 22:20:07
Stohl András ma reggel éppen megmutatta Császár Elődnek mit tud ebből a libafos zöld gépből kihozni lakott területen.
D4D 2010.10.25. 22:26:54
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 22:53:41
@cso zsi: Bámulatos ellenpéldák. Átszlalmozik a gyalogosok között (csúnya dolog, elismerem), meg világítás hiánya (reggel ugyan minek???), meg a kék ledvilágítás... Mindez felsorakoztatva egy zebrán gázolt, egy elsodort, és egy halálra gázolt gyerekkel szemben. Nem semmi.
Ezek után egy kérdésem maradt. Ha a lámpáim a táskában vannak, és csak szürkületkor rakom fel, azzal neked mégis mi a bajod?
cso zsi 2010.10.25. 23:20:05
Idióta.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.25. 23:21:19
nemkretén 2010.10.25. 23:23:35
Felsoroltál egy rakás kategóriát hogy kompetensebbnek tünj!
Na figyu! A következő van!
A poszt író nem ön bíráskodott, hanem józanul és megfontoltan cselekedett!Nem igazán értem mit akartál ezzel a szöveggel a kifejezésre juttatni! A posztíró pontosan azért úszta meg mert nem bízott abban hogy meg is adják neki a jobb-kéz szabályt!
Ahol én lakom szintén a XVIII. kerületben, ott is csupa jobbkezes utca van! 10-ből ha kettő betartja! A többi száguldozik! Sokan azt sem értik miért nézek rájuk morcosan dudaszóval és villogtatva! Én sem ön bíráskodok, bár időnként nagy kísértést érzek! :)
Rendőr uraknak ott kellene nagyon toppon lenniük, nem a 30-as táblánál a háromlábú mögé bújva! Az ilyen kereszteződéseknél lapátolhatnák az államkincstárba a pénzt!
És a fenti poszt írók is téma nélkül maradnának!
Ja! meg TE SEM okoskodnál annyit!! :D
nemkretén 2010.10.25. 23:24:46
D4D 2010.10.25. 23:48:33
Attól eltekintve, hogy nem érted a post lényegét, "Üdv, (B,C,D,E, 1990) :)" Nem a ketgória és a vizsga időpontja számít, hanem a mögötte levő teljesítmény (futott km).
apukád 2010.10.25. 23:55:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 00:08:30
@apukád: Miért jó egyeseknek, hogy egy ilyen primitív hozzászólást ideírnak? Roppant gáz stílus amellett, hogy lakott területen, több egyenrangú kereszteződésen 100-zal száguldozni nagyon messze van a hibázástól. A hibázás azt jelenti, hogy valaki VÉLETLENÜL, esetleg figyelmetlenségből hibát vét. A fent leírt eset inkább szándékos emberölési kísérlet.
gerdo 2010.10.26. 03:17:28
A helyismerettel nem rendelkező vezetővel szabadon felcserelheto: orult, reszeg, drogos, etc.
Ez a fajta hangnem nem fog javitani a magyar baleseti statisztikakon. Az ovatos vezetes igen: en.wikipedia.org/wiki/Defensive_driving.
Integrált Szerverterror 2010.10.26. 03:32:13
Integrált Szerverterror 2010.10.26. 03:33:40
glad az egyetlen 2010.10.26. 03:39:36
He-he, nekem volt ettől jobb is amikor tanuló voltam.
Én ugyanis egy kereszteződésen való áthaladáskor az egyírányú utcába néztem be, oda ahol elméletileg nem jöhet autó. Az oktatóm rámripakodot, hogy "mi a fenének nézel odaaaaaaaaa....!" Na ekkor vágodott ki egy autó abból az irányból és húzott el elöttünk.
Többet nem szólt ilyenért. :)
Amúgy én, ahogy a párom pont ma mondta, dinamikus vezető vagyok, de ezért odafigyelek, hogy megadják-e az elsőbséget és az egyenrengú kereszteződésekben olyan gyakori, hogy nem , hogy eszembe nem jutna behajtani, körbenézés nélkül.
Ez pont olyan mint a múlkori esőben a kanyaródó autó elé lépett gyalogos.
Igaza van, de attől még meghalhat, szóval figyelni kell erre.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.10.26. 05:45:13
dekás dezső 2010.10.26. 08:36:51
Ferocious 2010.10.26. 08:49:35
pormentesített (nem szilárd aszfalt burkolatú!), rettentően szar minőségű útkeresztezódés (kertes házak), mindehhez 30-as zóna, ja és T elágazás.
Jövök a T szárában és kanyarodnék balra, majd gyakorlatilag leállt szívvel és adrenalintól sajgó vesével az utolsó pillantban satuzok, hogy a balról száguldó, szakadt peugeot (valami fehér fos) az autóm orrától kb. 15 centire száguld el úgy, hogy én már állok a satufék után és neki már korrigálnia kell (nagyon szűk utca) és majdnem nekibaszódik a baloldalon lévő fáknak...
Egy-két tizedmásodpercen múlott az életem és ezt nem a balról jövőnek köszönhetem, hanem annak, hogy figyeltem...
Remélem azóta már megdöglött egy fán vagy a vonat alatt...
dekás dezső 2010.10.26. 08:59:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 09:18:39
"streetfighter" 2010.10.26. 09:28:10
"Egy-két tizedmásodpercen múlott az életem"
Akkor neked most két születés napod van, nem igaz?
mytos 2010.10.26. 09:42:15
A bizalmi elv Magyarországon is csak egy elv. Miért néztél be balra, SilentSound? Mert ezt te is jól tudod. És azt is tudod, hogy ha elmulasztod a balra kukkolást, abba belehalhatsz. Én 14 éve lakom ezen a környéken és már többször meghaltam volna, ha nem nézek be balra. Egyszer például kb 80-nal jött balról egy kocsi keresztbe, havas úton, blokkolt kerekekkel. Te még csak 8 éve vezetsz, én 31 éve, ezért én már meg tudom állapítani a trendet is, mégpedig azt, hogy a helyzet romlik szép lassan: nem csak a balra nézés egészséges mostmár, hanem a zöldön való áthaladás is. Hazánkban senki nem alakítja a közlekedési hozzáállásunkat évtizedek óta (1-2 "ha iszol, ne vezess" reklámot kivéve és lassú lámpaváltás is a felelősségérzetet csökkenti, de sorolhatnám még... Bécsben saját szememmel láttam, ahogy egy kereszteződésben bennmaradt köcsögöt megvertek a dugóban unatkozók.
tükörfúró 2010.10.26. 09:44:16
A helyi és rendszeresen arra járó lakosság máshogy használja, aztán ha arratéved tájékozatlantamás, abbol van a csatt.
Ha arra járok, ami nem rutinszerű, KURVÁRA figyelek, pláne, ha legkisebb kétségem is van, hogy mindent lámpa, öles virító óriás tábla és teljesen egyértelmű, sehogy máshogy nem érthető virító felfestés szabályoz.
Fokozottan igaz ez zűrős "valamitől főut" hatalmas forgalmú eredetileg békés kisutcákon. A triplaipszilon alaku, kereszteződésnek nem is nevezhető kitudjamikben budán, villamossinnel összekevert forgalmat, nyomakban kisutcát, főutat és macskakövet tartalmazó peremkerületek furcsa környékein.
Akinek a szelep a felniben elenged, sikeres ember nem lehet, szerintem a 22éves gyári felnijeimben kitudja hagyadik gumigarnitúrával még az eredeti szelepek vannak.
Itakdalse.. :D
mytos 2010.10.26. 09:46:04
vérengző kismalac 2010.10.26. 09:46:38
Multkor sétáltam a hídon, mikor fékcsikorgást hallok a hátam mögül. Egy kamion széguldott felém. Miélött neki passzírozott volna a korlátnak, átvetettem magam a korláton úgy reflexből.
Leestem a 8m-re alattunk lévő sínekre és eltört a lábam. Ezt megúsztam, gondoltam, amikor iszonyú tülkölést hallottam. Hátra néztem és egy mozdonyt láttam felém száguldani. Bevergődtem a sinek közé és összeszorítottam a szemem. A vonat elszáguldott felettem.
Húúú ez kemény volt. Kinyitom a szemem és látom, hogy a kamion altal kidöntött korlátnak épp most enged el az utolsó dübelje és a korlát felém zuhan.
Ismét becsuktam a szemem. Egy hatalmas ütést éreztem a fejemen.
A rohadt életbe álmomban levertem a polcomról a lexikont.
Ferocious 2010.10.26. 09:58:24
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 10:02:34
Egyszer "beült" mögém egy hasonló teher, csak azért mert a megengedettel jöttem a Ferihegyi úton , nem a gyorsfogalmin és csak egy sáv volt
Kicsit megpöccentettem a féklámpát ballal, semmi
Aztán kilóbáltam a fa testápolót az ablakon és rögtön visszavett
Azt persze nem tudom kopasz kigyúrt volt-e, de ő sem hogy én nem az vagyok
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 10:04:30
Bevergődtem a sinek közé és összeszorítottam a szemem"
A végbélizmaid meg ellazultak, mi?
:)
dekás dezső 2010.10.26. 10:06:44
Ferocious 2010.10.26. 10:12:04
zyl187 2010.10.26. 10:47:03
Van ismerősöm aki nem nagyon fékez be a körforgalom előtt, vagy kereszteződésben, mert nem tud egyesből elindulni, így inkább csak addig fékez, amíg kettőből még vissza tudja gyorsítani a gépet...
Alex2000 2010.10.26. 13:51:42
Circus 2010.10.26. 14:23:12
nem is beszélve a rengeteg, földutakon kialakuló kátyúról, ez különösen télen, friss hó alatt vicces, amikor egy jól sikerült fékezés után szánkázik/pattog be a jobbost későn érzékelő kolléga.
Ez főleg kicsit feljebb, az elág felé vicces, ahol még az utak lejtenek is.
Üdv az East End-en :)
Perillustris 2010.10.26. 14:42:23
2010.10.26. 17:34:23
csz0 (törölt) 2010.10.26. 17:57:49
Gyakorlatilag mindenhol 30-al kellene menni, és ahol jobb felől kereszteződés van és nem látok magamnak elsőbbséget jelző táblát, ott szépen lelassítok 20-10-5-re és benézek az utcába, hogy jön-e valaki és van-e stop-ja vagy macisajtja. Ez zöld mezőben két kábé nulla forgalmú harmadrendű útnál (ahova a jobbkézszabályt eredetileg kitalálták) nem gond, de átláthatatlan kerítésekkel, sűrű lombozatú fákkal övezett szűk városi utcáknál hogy működik? Lehet anyázni, de olyan ez a jobbkézszabály (illetve annak abszurd helyeken való alkalmazása), mint az orosz rulett - ha szerencséd van, megadod/megadják, ha nem, kinyiffansz.
Aki meg annyira félti azt a tetves életét, miért jár öreg szeleppel, a hiszti megvédi?
CD-R80 2010.10.26. 18:11:38
csz0 (törölt) 2010.10.26. 18:25:39
CD-R80 2010.10.26. 18:49:44
csz0 (törölt) 2010.10.26. 19:01:20
Sok kicsi sokra megy, mert olvastam, hogy egészen hatalmas összegekbe kerülne kitenni az összes hiányzó táblát... Meglehetősen libafos országban lakom, de errefele nem ezen spórolnak. Inkább legyen gödrös az út, de az a tábla akkor is ott van!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 19:07:57
Elég sok ember felfogta azért és többen válaszoltak a tiédhez hasonló kommentekre azzal, hogy itt most nem az volt a fő gond, hogy nem ismerte a környéket és véletlenül benézett egy jobbkezes utcát, hanem hogy nagyjából százzal végigszáguldott, ezáltal az ártatlan hiba lehetőségét elég egyértelműen kizárva. Szerintem elég egyértelmű, ha végigolvasod és értelmezed úgy a maga teljes egészében a történetet.
csz0 (törölt) 2010.10.26. 20:34:42
Lássuk be, ebben az esetben valami nincs rendben - egyenesen haladva miért kellett volna oldalról, elsőbbséggel érkezőre számíts? Ilyen logikával városban szinte mindenhol 20 km/óra kellene legyen a megengedett, hiszen sosem tudni, nem-e jobbkezes a következő kereszteződés... Vagy a jobbkezes utcákban minden esetben kitáblázott 30-as sebességkorlátozás van?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 21:20:54
Integrált Szerverterror 2010.10.27. 02:48:40
Szóval jobbkezesben balra nézni, fos japán, új posztot!(ja az már van)
CD-R80 2010.10.27. 08:44:30
Néhány helyen legalább az egyenrangú kereszteződés táblát kiteszik.
Aki meg jobbról vagy balról jön haladhat szintén egyenesen s gondolhatja mindegyik, hogy neki van elsőbbsége..
Perillustris 2010.10.27. 22:24:24
ROTFL
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.27. 22:29:13
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.27. 22:30:57
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 23:03:42
Egyébként nyilván nem egy Üllői út forgalmú utca ahonnan kijövök, de mivel jó kis zsákutcás labirintus az egész környék nincs sok kijárata és pont ez az egyik. És nem csak nekem van itt autóm. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 23:08:23
cso zsi 2010.10.27. 23:09:16
A jobbkezes utca épp ilyen, ha neked minden (vagy minden második) sarkon meg kel adni.
A Nagykörúttal szomszédos kerületek mindegyikében van ilyen.
...és igen, számítanod kell arra, hogy egy magadfajta (nem degradálás, mert nem tudom milyen vagy) jön ugyanúgy, ahogy te szoktál, és 50-ről nem bír megállni 10 méteren.
30-ról meg igen.
D4D 2010.10.27. 23:58:35
Magyar módi:
Fekvőrendőrt, holott lehet a paréj azt se tudja mi az a jobbkéz.
Ne fekvőrendőrt! OKTATÁST!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 10:26:09
D4D 2010.10.28. 14:58:14
Nem győztél meg.
Aki nem való az utakra, az ne szerezhessen papírt. Nem most kell oktatni a sok hülyét, aki libáért meg 20 ezerért jogsit kapott.
A teljes gépjárműoktatási rendszert át kell alakítani.
Jelenleg nem vezetni, hanem vizsgázni tanítanak meg, mondjuk ez régebben is meg volt, de azért amikor majd 20 éve vizsgáztam, akkor még a tanfolyamon vezetni is tanultunk.
Az elméleti rész dettó. Ma megtanulnak kitölteni egy tesztlapot, de maga a szabály az ismeretlen, ahogy az összefüggések is, mint pl mitől csúszik az út, és olyxankor miért tart tovább megállni.
D4D 2010.10.28. 15:02:28
Fekvőrendőr:
Majd amikor egy 200 méteres szakasz megtétele 2 perc lesz neked is a közte levő 3 fekvőrendőr miatt, akkor másképp állsz hozzá.
Jó dolog a fekvőrendőr, de nem magyar kivitelezésben. Van olyan, amin csak oldalazva tudok átmenni, és széria kocsim van.
Olaszországban ami van fekvőrendőr, azon 30 alatt úgy megyek át, mintha ott sem lenne, 40 felett pedig lefejelem a tetőt.
Ezt állítsd szembe a magyar fekvőrendőrökkel, amikor ilyenekért esedezel.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 16:16:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 16:24:25
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 16:28:29
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azokra is gondolni kell, akik napközben dolgoznak, nem valami mást csinálnak munka helyett. ;) Egyébként általában akkor nincs napközben poszt, amikor rámzuhan minden egyszerre, mint pl. ma.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 16:34:32
D4D 2010.10.28. 18:55:35
"Normális fekvőrendőrök vannak, amikhez le kell lassítani kb. 5km/h-ra,"
- Az én értékrendem szerint az nem normális. Én azt tartom normálisnak, amin 30al át lehet menni. De azokat se kellene ész nélkül rakni mindenhova.
Változatlanul az oktatás reformját tartom szükségesnek, de sürgősen.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 22:32:19
D4D 2010.10.28. 22:48:37
Fentebbi hsz-emből:
"Olaszországban ami van fekvőrendőr, azon 30 alatt úgy megyek át, mintha ott sem lenne, 40 felett pedig lefejelem a tetőt."
Az 5 nevetséges, az 50 ilyen helyekre valóban sok.
Oktatás, vizsgáztatás, Objektív felelősség.
Ragadd ki ez utóbbit! Az üzenete az objektív felelősségnek: Ha van pénzed, akkor neked mindent szabad.
Régebben aki egy bizonyos határnál gyorsabban ment, és rajtakapták, az a következő hónapban benzin helyett kombinált bérletet vett. Ma kap egy csekket, mely összege az ország egyik felének egyheti jövedelme (30-45000), míg a másik felének ekkora összeg meg sem kottyan.
Mondjuk ez az objektív dolog is megérne egy elemző posztot. Vedd hozzá a táblaforgatós, mobiltáblás panaszokat is! Eredmény? Lehúzás.
Ismerősöm (van jogsija) nem tudja mi a jobbkézszabály, nem tudja kanyarodáskor mikor melyik sávba kell érkezni, és még sorolhatnám a dolgait. Vizsgára mondta az oktató, hogy egy tizest vigyen magával.
Másik ismerősöm buszvezető, beleverte a fia fejébe a KRESZ-t, és a vezetéselméletet is. Tényleg szépen vezet a gyerek, jól vezet.
Azt mondta neki az oktató: Vegyen még 14500-ért x pótórát, amit nem vezet le, és akkor tuti a vizsga.
Gyerek visszakérdez: Nem járnék jobban, ha adnék egy tizest?
-De.
És így ne várjuk el, hogy jobbkezet ismerjenek, ezen a fekvőrendőr sem fog segíteni, bár akkor nem 60-al, csak 30-al megy beléd. A napod ugyanúgy el lesz baszva.
Integrált Szerverterror 2010.10.29. 02:01:13
Amúgy melyik fekvőrendőrre gondoltál? Van vagy ötféle.
Véglegény 2010.10.29. 08:36:01
urikutya 2010.10.29. 12:43:11
Sajnálom hogy pont egy Honda Jazzről van szó egyik kedvenc autóm,:
www.autopult.hu/index.php/hirek/ujdonsagok/1237-nem-kapunk-az-els-hibrid-kisautobol-a-honda-jazz-hybrid-bl-
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.29. 12:52:27
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.29. 14:05:06
Ahonnét kijöttél, ott egy bölcsöde, óvoda, plusz egy iskola van, elég sok fekvőrendőrrel, több nem kell. Azt hiszem, ha egy órával előbb jársz errefelé, látsz még cifrábbakat is. Sok rohanó idióta szülő, csak addig óvatos, amíg a gyereket le nem adta, utána már keresztülmennek bárkin.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.29. 14:46:15
urikutya 2010.11.01. 10:59:15