Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kedves libafos színű talán Honda Jazz tulajdonos!

2010.10.25. 10:42 :: SilentSound

Csak szimplán egy elmebeteg, közveszélyes barom vagy, esetleg emellett még vak is?! Igen, te, aki ma reggel 8:45 körül úgy téptél végig a XVIII. kerületben a Tinódi utcán, mintha autópályán lennél, leszarva, hogy az végig jobbkezes! Nem csak a rendszámodat nem tudtam megnézni, de még az autód típusában sem vagyok biztos (a legfrissebb infók szerint tényleg nem Jazz volt, hanem Citroen C1 Nissan Micra)!

Mit gondolsz, mi lett volna, ha nem állok meg óvatosságból és nézek be nem csak jobbra, hanem balra is?! Bejöttél volna a bal első ajtómon a tetves egy tonnáddal, te állat! Ülhettem volna akármilyen autóban, ha akkora sebességgel belém szállsz oldalról és kitöröd a nyakamat! Mégis mi a faszt képzeltél, hol vagy, valami versenypályán?

Be voltál szívva, vagy alapjáraton nincs annyi ész a fejedben, hogy felfogd, hogy amit csináltál, az kurvára életveszélyes?! Ne basszam fel az agyamat?! Arra szoktam kutyát sétáltatni is, ha épp akkor jöttél volna, esélyem sincs még csak eltakarodni se az utadból gyalog, te gyökér! Tényleg szeretnél szétfröccsenő agyvelőt látni a szélvédődön?! Vagy meguntad az életedet és öngyilkos akarsz lenni, az meg már úgyis mindegy, hogy közben kit viszel magaddal?!

Nem szoktam rosszat kívánni másnak, akkor sem, ha nem értek egyet azzal amit mond vagy tesz, de ezúttal kivételt teszek. Menj ki valami huszadrangú kis országútra, ahol nulla forgalom van és tedd meg a társadalom többi tagjának azt a szívességet, hogy nekihajtasz egy fának és ott pusztulsz az árokparton!

És nem, nem hisztizek, ha mégis annak tűnik, akkor kurvára joggal teszem, mert kibaszottul nem rajtad múlt, hogy ma reggel nem gyilkoltál meg!!!

Mindenki mástól pedig elnézést kérek a szóhasználatért, de nagyon felhúztam magam. Csak azért nem lett baj, mert ezt egyszer egy Zóna taxis már eljátszotta velem ugyanitt, de az legalább egy másodpercen múlott... Most rájöttem, hogy az sok idő.

u.i.: Hogy teljes legyen a napom, még délelőtt sikerült egy jobb-hátsó defektet összehoznom, mert elöregedett a szelep tövénél a gumi vagy műanyag vagy amiből van, aztán egy méretesebb fekvőrendőrnél elszisszent a levegő nagy része. Szerencsére észre is vettem, hogy valami nem oké, félreálltam egy parkolóban, megnéztem, láttam, hogy azért 1km-t még el tudok gurulni rajta a gumishoz. Mikor a parkolóból kikanyarodtam a XIX. kerületi Ady Endre útra, a lámpánál mellém állt egy Taxi4-es Lancia (Thesis?) utassal együtt, és megkérdezte a sofőrje, hogy tudom-e hogy nagyon le van eresztve a jobb-hátsó kerekem. Ezúton is köszönöm neki, hogy ha már látta, nem szarta le, hanem volt benne annyi jószándék, hogy figyelmeztetett! Még több ilyen taxist Budapestre!

231 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacsla 2010.10.25. 10:49:47

Eddig jámbornak és béketűrőnek ismert bloggazdánkat nagyon kihozták a sodrából. De nem mondom, hogy a posztoló a hülye ...

Macibb

Take-it-Easy 2010.10.25. 10:55:28

Silent ideges című rovatunkat olvashatják.

Egyébként meg igaza van, hozzáteszem.
Az a baj, hogy a hülye rá sem jön, hogy mit tesz tulajdonképpen.

Take-it-Easy 2010.10.25. 10:56:11

@Easyke: mármint nem Silent a hülye, hanem a libafostos autós.

1kutya 2010.10.25. 10:57:54

emmost te voltál @Silent?

az ilyen meg tényleg inkább szopjon lovat:(

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 10:58:56

Kormány vagy a váltó beszorúlt, vayg távcsövet kellett volna felkötni?
Máskor ott van a kamera az ablakban

Ez igy semmi!

Hurri Kán 2010.10.25. 11:11:11

Kicsi autó, nagy önbizalom... Bár nem biztos hogy ez a megfelelő kifejezés...

Luckye 2010.10.25. 11:11:21

Silentnek teljesen igaza van, de sztem kár ennyire felhúznia magát. Azzal sajnos csak magát bünteti más hülyesége miatt.
Ott lakom egy saroknyira, rendszeresen járok arra, vagy kocsival, vagy gyalog, ez a szitu ott sajnos mindennapos eset. Azon csodálkozok, hogy még nem volt baleset. Egy sarokkal arrébb még rosszabb a helyzet, mert míg a posztban jelzett kereszteződés jól belátható és széles, egy sarokkal lejebb a Nefelejcs utca felé kanyarban van és egy ronda kerítés még jól be is takarja az utcát :(

Navarone 2010.10.25. 11:13:24

Fekvőrendőrt kéne lerakni ilyen utcákba.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 11:13:42

Suzuki -Honda Jazz a férfiak meghosszabbitott nemiszerve/mondja a Fáma/

qwertzu 2010.10.25. 11:20:39

Ezen komolyan ennyire fel tudod húzni magad? Én már fel sem veszem az ilyesmit.

Amúgy ez a jobbkézszabály rendesen el van baszva. A balkézszabály határozottan jobb lenne, mivel:
1: Bal felé sokkal jobban látsz.
2. Ha elbaszod neked lesz bajod, míg jobbkézszabálynál, ha elbaszod a másik sérül meg.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.10.25. 11:21:17

Szerintem a posztoló a hülye, mert a WC-re is kocsival jár, és nem fizet dugódíjat. :)
Egyébként meg a harapós bányaló vigye szobára az ilyen jobbkéznemmegadós tarackokat! Nekem is van belőlük szép mozgókép-gyűjteményem, majd idővel közzéteszek egy válogatást. De legjobb lenne az ilyesmit egy tolólapos Krazzal forgatni, és nem jófejkedni az ilyenekkel, hanem csak gurulni szabályosan...

Kovacsla 2010.10.25. 11:23:11

@horex: Na még ez hiányzott, a köcsög suzukist szidni a szervhosszabbítással ... Szerintem mindjárt kimoderálnak ;-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 11:23:38

Ilyen szitu ma reggel legalább 3 történt velem.
De a legkomolyabb az tegnap Gödöllőn a szuzukis volt, aki a stop tábla mögül lassítás nélkül áthúzott előttem. (Munkácsy/Nagyvárad u. kereszteződés) Az ütközést csak satufékkel tudtam elkerülni, és persze a dudára is ráfeküdtem. De a legjobb, hogy még ő magyarázott át nekem...

Szóval kedves Silent ezen ne húzd fel magad. Manapság a korszerű képzésnek ez a mellékterméke.
A rend őreit meg ez hidegen hagyja.

MekkMester 2010.10.25. 11:37:53

Megértem a posztolót, de sajnos annyi baromállat közlekedik így az utakon, hogy lassan ez már meg sem üti az inger küszöbömet. Amúgy meg jobb és balkézszabályt is alkalmazok az egyenrangú kereszteződésben, mert jobb nyusznak látszani és lemnodani az elsőbbségről, mint tolószékben piruettezni a rehabon.
De száz szónak is egy a vége: hol a f@szban vannak a rendőrök? Úgy általában...

Take-it-Easy 2010.10.25. 11:50:20

@MekkMester: ők az elsősegély-dobozok szavatosságának ellenőrzésére vannak kalibrálva, nem az ilyen bonyolult közlekedési szituációk ellenőrzésére, már ne haragudj...
Tisztelet a kivételnek.

Tzupi 2010.10.25. 12:02:42

@qwertzu: Ezen már én is filóztam, hogy a balkézszabály sokkal logikusabb lenne.

steve078 2010.10.25. 12:25:50

Hogy is van az a mondás?:Annak van elsőbbsége,akinek megadják!

Tron65 2010.10.25. 12:25:59

Nekem csak egy vicc jutott az eszembe:
Autós elüti a fazont, kiugrik, segít neki feltápászkodni és hasonlók, közben mondja:
- Hogy magának micsoda szerencséje van!
- Nekem??? Hisz most ütött el!
- Igen de tudja ma szabadságon vagyok. Egyébként úthengert vezetek.

"streetfighter" 2010.10.25. 12:35:34

Ezen fennakadni?
Ha nem is mindennapos, de igen gyakori eset.

Take-it-Easy 2010.10.25. 12:37:43

@"streetfighter": igen, csak ha egyszer bedarál egy ilyen f...(ütty), akkor már nem térsz ilyen könnyen napirendre felette, azt garantálom.

CD-R80 2010.10.25. 12:38:57

@MekkMester: biztos trafiznak valahol egy kietlen úton, járó motor mellett egy kinn felejtett 30-as táblánál.. Biztos ami biztos..

CD-R80 2010.10.25. 12:41:10

Amúgy meg biztos binyiglis volt a jazzes..Azok csinálnak így, meg ők vesznek ilyen meleg színű autókat..

"streetfighter" 2010.10.25. 12:42:55

@Easyke:
Aki figyel, azt nem darálja be. Volt már egy pár ilyen velem is, mással is.
Silent is megúszta. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.25. 12:47:39

szerintem a hondát lacaca vezette! :D

Take-it-Easy 2010.10.25. 12:50:50

@"streetfighter": persze, a baleset két félen múlik nem egyszer. Csak aki figyel, az tudja, hogy azok az utcák jobbkezesek, és nem veszélyeztet másokat.

nem mondom meg 2010.10.25. 13:08:23

@Tron65:
Meló közben nekem se szoktak visszapofázni, ha egy necces helyzetben rádudálok valakire. V43-as villanymozdonnyal járok. :-)

Tron65 2010.10.25. 13:18:48

@nem mondom meg:
M63 kürtöt tudnál szerezni?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 13:31:42

Üdv mindenkinek, visszaértem internetközelbe. Volt már sokszor, hogy nem adták meg jobbkezes utcánál az elsőbbséget, konkrétan nem egyszer történt ilyen a fent említett kereszteződésben is, de egyik sem volt ilyen necces. Ha egy negyedpillanattal később ér oda, akkor esélye nincs se neki, se nekem arra, hogy elkerüljük az ütközést. Ez az állat szerintem az Üllői úttól kezdve ráállt a gázra, kurva gyorsan ment. Azért az autómárkákat fel szoktam ismerni, de ez úgy húzott el, hogy magamhoz se tértem, mire már el is húzott.

Szóval nem arról van szó, hogy egy elsőbbség meg nem adáson meglepődök, hanem hogy mindezt egy lakó-pihenő övezet szélében tette, végig jobbkezes utcán, ahol egyébként az út szélén parkolni is szoktak sok esetben és ha szembe jött volna valaki éppen, akkor azzal se tud mit kezdeni. Jelen esetben is az én autómmal szemben az út szélén állt egy autó, semerről se tudott volna kikerülni, reagálni se lett volna ideje.

Gyakorlatilag orosz ruletett játszott az emberünk, csak épp nem csak a saját fejéhez rakta oda a pisztolyt.

Tron65 2010.10.25. 13:35:57

Az a legnagyobb poén ebben, hogy valószínűleg fogalma sem volt róla, mitcsinál.
Valószínűleg még tegnap látott egy földes keresztutat, azóta azthiszi, hogy főúton megy.

Tornado86 2010.10.25. 13:40:16

Ilyen alapon idegroncs kéne legyek már rég, hisz van a környékemen 1 rakás jobbkezes, egyikben se úgy közlekednek sokan, ahogy kéne. Mellesleg fel is merült egyszer bátyámmal beszélgetve, hogy miért nem balkézszabállyal párosítják a jobboldali forgalmat, hisz jobban átlátható lenne. Szóval lehet legjobb nem is a fekvõrendõr lenne, hanem mind a 4 irányba 1-1 "Elsõbbségadás kötelezõ" tábla.
@Silentsound:
Jó ugratás ez a poszt, de átlátok a szitán: Mucsit akarod lekáromkodni :)
@CD-R80:
Meleg mint annak a közismert négybetûs szinonimája? :)
@RosszQtya:
Nem, az a másik énem volt, aki Pesten van jelenleg és nincs tisztában a jobbkezes fogalmával :D De te se maradsz ki, hisz te voltál a láthatatlan ember az anyósülésen :D

ex-dr. vuk 2010.10.25. 13:59:36

Tegyek kotelezove a kreszvizsgat az autosoknak!
Az megoldana mindent!

ezeröcsi 2010.10.25. 14:13:27

@SilentSound: Egy ilyet úgy szeretnék egyszer kifogni, amikor a teherautóban ülök...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 14:16:35

@Tron65: Vagy még arra tudok gondolni, hogy azt hitte, hogy a pihenő övezet végén elsőbbséget kell adnia annak aki onnan jön ki. Engem annak idején ledöbbentett, hogy van, aki így tudja. Pedig semmi köze annak az elsőbbséghez.

@vuk_: És rendszámot az autókra! ;)

@ezeröcsi: Hát asszem ma hajnalban volt az M1-esen az a karambol amiben a kamionsofőr is meghalt...

Hurri Kán 2010.10.25. 14:20:58

@vuk_: biciklisek arról híresek messze földön egyébként hogy mindig maximális figyelemmel vannak a szabályokra, különös tekintettel a stop-táblára, a piros lámpára és a jobbkéz-szabályra is

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.25. 14:24:44

szerintem "autónepper" volt az, kicsit meghajtotta az új árút :D

Tornado86 2010.10.25. 14:31:28

@SilentSound:
Valld be, le akarod káromkodni Mucsit, azért az írás :)

xcomman 2010.10.25. 14:31:31

@d'oh: Jah, elvitte probautra a vevot^^

Tornado86 2010.10.25. 14:36:29

@1 Fószer:
A jobbra tarts életet menthet tipikus esete, bár nekem teljesen tiszta hogy a Corsa sofõre elõzésben volt épp.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 14:39:15

@Macibb: Már a múltkor is volt egy kirohanásom, amikor az empamot szidtam. De az legalább kevésbé volt életveszélyes eredetű. Legalábbis közvetlenül. :)

@1kutya: Igen, ez most én voltam kivételesen.

@MekkMester: Szoktak rendőrök cirkálni arra, meg van városőrségnek nevezett polgárőrség is, de minden sarkon sajnos nem állhatnak ott ők sem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 14:53:14

@1 Fószer: Csúnya baleset... :( Mondjuk nem nagyon szokott lenni szép...

@Tornado86: Ha arra gyúrtam volna, akkor durvábbat is tudtam volna. De eléggé bennem volt az indulat, mikor írtam a posztot, azóta már lehiggadtam.

@xcomman: Szerencsére nem pesti. ;)

ex-dr. vuk 2010.10.25. 14:59:27

@gyvy: igen, sőt a kőfaragók és a balett-táncosok is.
Mire akarsz kilyukadni? :)

@SilentSound: igen, ezt is akartam epp mondani :D

mojszipupi 2010.10.25. 15:00:56

Nekem szinte minden nap adódik ilyen. Kicsit gáz belegondolni h ha a szabályokra hagyatkoztam volna már rég halott lennék. Így vezet a magyar

Hiperlajhár 2010.10.25. 15:05:32

Kedves Posztoló....
Az illetőt én is láttam, be tudom azonosítani. A kocsija nem Honda Jazz, hanem A-szárnyú vadász, asszem Jedi az illető és a kocsiján van taszítómező-generátor....
Legalábbis ő azt hiszi.... :-)

Marcellusca 2010.10.25. 15:09:23

Az vo't má', hogy hüjjje a posztoló? :)
Nem?

Akko': p.na! (Csakhogy Dövan igényét is kielégítsem.) :DDDD

Marcellusca 2010.10.25. 15:13:18

De, hogy érdemben is hozzászóljak: Mindennapos dolog.
Sajnos!
A mi utcán detto, majdnem mindenhol "jobbkezes". Azt hiszitek tisztában vannak vele?
Lóf@szt!
Ha rádudálok vagy kigurulok elé, csak néz birkán: Mi az, hogy kijövök elé a kisutcából, mikor ő megy egyenesen.

MekkMester 2010.10.25. 15:19:27

@SilentSound: Nem is az a gond, hogy nem cirkálnak, hanem az, hogy nem intézkednek.
A Róbert-Károly - Lehel kereszteződésben minden reggel ott áll középen az elválasztó szigeten 2-3 szép fényvisszaverős rendőr. Tőlük 30 méterre az 1-es villamos Domus előtti megállójából pedig a gyalogosok az aluljáró nagyvonalú mellőzésével az autók között cikázva szaladgálnak át a járdára. Miért nem intézkednek az ácsogás helyett?

pakesz (törölt) 2010.10.25. 15:19:33

nekem is volt ilyen, a hulye sutyerak azt hiszi hogy a szelesebb ut azt jelenti hogy neki van elsobbsege
najo mondjuk busz is jar azon de tudtommal nincsen kint a foutvonal es nekem se volt a macisajt!!!

mentem kemenyen ki elvegre jobbkezzel nekem van elsobbsegem, aztan dudaltam mint allat
lehet bele kellett volna menni, csak nincsen jo autos ismeros :(

ja en is onnan tudom hogy ott nekem van elsobbsegem es a sok sutyerak meg benezi, mert arra setaltattam anno a blokit :)))

2010.10.25. 15:21:12

Micsoda primitív írás.
Talán egy felest rá kellett volna inni a sztorira...

Dr. Béla 2010.10.25. 15:21:41

Amúgy a 18. kerületben sokkal de sokkal több őrült van az utakon mint egyéb környéken.

A minap állok a Királyhágó u. és a Halomi út kereszteződésben a pirosnál imre központ irányban. Ebben és a szemben lévő irányokban van egy-egy külön balrakanyaródó sáv külön lámpával. Mindkét balrakanyarodó (a menetirány szerinti és a szemben levő is) sáv üres. Előttem kettővel egy rendőrautó. Mielőtt még a lámpa zöldre váltana kb 100-120 km/h-val elszáguld egy próbarendszámos (talán) audi velünk párhozamosan. Át a piroson s mindkét balrakanyarodó sávon. Erre a rendőrautó szépen átsorol a balrakanyarodó sávba, s mivel ott a lámpa még piros szépen megállt és várt... A (talán) audi meg szépen száguldott tovább, záróvonalon, piroson, zebrán,mindenen keresztül.

Hát ilyen ez a tizenyócker...

1kutya 2010.10.25. 15:21:45

@SilentSound: őszinte részvétem!

kifogtál egy öngyilkos kamikazét. van ilyen...

a fent valaki által meg már említett "balkezes" szabályt egyébként tudnám támogatni! ha jól tudom a jobbkéz még a múlt század elején itt is használt baloldali közlekedés maradványa, illene már így 100 év múltán kiirtani.

TothLali 2010.10.25. 15:24:19

@Tzupi: Az nem úgy volt, hogy a jobbkéz-szabályt a baloldali közlekedésre találták ki, aztán a jobboldali közlekedésre való áttérés után úgy maradt?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 15:27:45

@1 Fószer:
Mi a k*annyát lehet csinálni egy kamiponnal közel 6mszéles egyirányú úton, hogy ilyen történik, szlalomozott?
És megint egy tényleg teljesen vétlen a szembepályán

Sok-sok évvel ezelött valami focistát fejezet le egy autó ami szintén átrepült a másik irányba
Nem emlékszem ki is volt

phaszfej 2010.10.25. 15:28:24

Az a férfi, amelyik így hisztizik, mert valaki sietett, az vajon hogyan kúrhat?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.25. 15:28:52

@qwertzu: És sokan nem értették elsőre, miért van jobbkéz szabály Angliában és Írországban is. Ezért. Tényleg balkéz szabály lenne logikus otthon is, ha már minden mást megfordítottak, pont ezt nem?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 15:29:05

@1kutya:
Lennének balesetek dögivel, ha most bevezetnék a balkézszabályt
Késő már

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:29:31

@pakesz: Itt még csak nem is szélesebb az út, amin jött, csak az nincs végigrakva fekvőrendőrökkel, mint egyébként a környéken az összes többi utca, ami nem főút.

@vuvuzela importőr: Sosem iszom, ha aznap még vezetek. Meg nem tartok az irodában semmilyen alkoholos italt. ;P

@Dr. Béla: Ott is sokszor járok. Szerintem ugyanolyan szar a helyzet, mint bármelyik másik kerületben, se nem jobb, se nem rosszabb...

@1kutya: @TothLali: Az a baj, hogy nagyon balesetveszélyes volna egyszercsak megfordítani, mert sokan egyszerűen nem tudnának a változásról, vagy megszokásból jobbra néznének csak be...

2010.10.25. 15:33:14

Az elkövető valszeg ahhoz a nem túl bonyolult fajtához tartozik, aki azt gondolja, hogy neki van elsőbbsége, mert ő egyenesen megy... Nem viccelek, egy ötfelé elágazó érdekes jobbkezes kereszteződésen megyek át reggelente, ahol ezt rendszeresen megélem. Tízből 4-nek fogalma sincs róla, mikor mit kéne tennie....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:35:37

@zulu: Csak nem a Wekerlén? :) Mondjuk ott van az ötágúnál durvább is nem egy helyen...

Tarkin kormányzó 2010.10.25. 15:38:01

az ilyeneknek utána szoktam menni...

Rocky 2010.10.25. 15:39:00

Mondjuk szerintem az sofőrök 30%-a nem ismeri a jobb kéz szabályt, mint olyat...
További 30% ismeri, de oly módon alkalmazza a gyakorlatban, hogy a szélesebb utcának van elsőbbsége, illetve nem adja meg, mert látja, hogy "meg fog állni" az előnyös.
40% ismeri és fél.

Egyébként ez az egész jobbkezes dolog baromság szerintem:
-egyrészt az akkori időkből származik, amikor még táblák is alig voltak, nemhogy lámpák! Most azért már vannak táblák mindenhol, tehát X helyett szerintem célszerűbb lenne levédeni valamelyik útvonalat és macisajtot tenni helyette!
-másrészt eredetileg JOBB kormányos autókhoz találták ki, nem kellett átnézni az "anyóson".
-harmadrészt mindenki rosszul, mindenkinek lassítania kell, mindenki bizonytalan, mindenki ?megáll ha egyszerre 4 irányból jönnek stb...

Be kellene szüntetni!

Alikam 2010.10.25. 15:39:05

Kurva idegesítő, hogy egy kereszteződéshez érkezek, és ugyan nekem nincs tábla, de lehet, hogy jobbkéz szabály lesz és erőrl csak akkor bizonyosodhatok meg, ha már látom, hogy jobb felől van e stop vagy háromszög..., na de egy: csomó helyen elég beláthatatlan, kettő: ergo mire meggyőződök róla 10-re kell lelassítanom...

Szóval vagy el kéne törölni ezt a szabályt, vagy pedig ha nekem jobbkéz miatt kell elsőbbséget adnom, az külön legyen feltüntetve. Nem hinném, hogy egy ilyen 3000 forintos szar plétábla akkora érvágás lenne, ha mondjuk 2 év alatt minden ilyen jobbkezes szarnál kitennék.

Persze ettől függetlenül nem kéne 100-al menni, főleg ha nem egyértelmű, kinek van elsőbbsége és idő meg figyelem kéne, hogy azzá váljon

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.25. 15:39:40

A posztolótól el kéne venni a jogsiját, mert közveszélyes fasz (így felhúzza magát, átkozódik stb)

qwertzu 2010.10.25. 15:41:20

@SilentSound: Szerintem meg lehetne fordítani, ha egész Európában egyszerre vezetnék be. Kéne egy jó 1 éves marketing előkészítés, drága lenne, de szerintem 10 éven belül behozná az "árát". Esetleg össze lehetne kötni egy kötelező kresz újravizsgáztatással. Hullanának a jogsik az tuti.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.10.25. 15:42:26

Hát bazmeg ezen jól felbasztam az agyam! Velem pár hónapja történt meg, hogy 7500 külföldi (keleti) balesetmentes vezetés után pár nappal a lakásomtól 100 méterre egy baromállat teherautós nem adta meg az elsőbbséget. Kizárólag a jó reflexeimnek köszönhetem, hogy még élek!
Basszameg!

2010.10.25. 15:42:39

@SilentSound: Nem ott, vidéki vagyok.
Ilyen a hely, nem piti akciók szoktak lenni:

kepfeltoltes.hu/101025/1_www.kepfeltoltes.hu_.gif

2010.10.25. 15:45:57

Ne legyen illúziótok, a balkézszabályt ugyanúgy nem tudná sok idióta értelmezni, mint a jobbost. Bár az már haladás lenne, ha nem az én bal oldalam zúzódna péppé, hanem az övé...

avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 15:46:34

@gyvy: Várjuk is a posztot, amiben Silent hasonló hangnemben kikel az őt balról nagy sebességgel majdnem kivasaló biciklis ellen, várjuk türelmetlenül :).

Addig egy kis olvasnivaló:

www.origo.hu/itthon/20101025-zebran-sodort-el-egy-gyereket-egy-autos-szombathelyen.html

Meg még egy:

www.origo.hu/itthon/20101025-auto-sodort-el-egy-biciklizo-fiut-kiskunlachazan.html

Meg még egy:

www.origo.hu/itthon/20101024-halalra-gazoltak-egy-biciklis-gyereket-szombathelyen.html

Ez csak úgy két nap termése találomra.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.10.25. 15:46:49

@phaszfej: és az a kretén aki így vezet vajon hogyan szexelhet? Aki ilyen eszement barom, vajon az autót nem a pénisze hosszabbításaként használja-e?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:47:10

@zulu: Nem lehet rossz ez sem... Mondjuk lehet, hogy megérné valamilyen módon táblázni legalább az ilyen - bizonyos egyedek számára - bonyolultabb kereszteződéseket.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.25. 15:48:52

@SilentSound: Van egy-kettő,de azoknak pozitív a kimenetele!!!!

@horex: Beütött a hajnali krax,és nem volt mit tenni valószínű

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2010.10.25. 15:49:31

- Szégyen, hogy az autozz blog ezzel és hasonló írásokkal az Index címoldalán van.
- NAgyszerű, hogy a posztoló hibátlan - azaz sose hibázik vagy hibázott még - következményektől függetlenül.
- Akit ennyire kihoz a sodrából, ha vele szemben szabálytalankodnak, annak nem való jogsi, mert egy ennél neccesebb helyzetben akár önbíráskodás is lehet az indulatokból.
- A vezető gyakorlatlanságára, tapasztalatlanságára utal a post megírása, ugyanis egy rutinos vezető egy jobbkezes utcában készül arra, hogy esetleg egy odatévedt, helyismerettel nem rendelkező vezető úgy véli, lassítás nélkül vágtathat. Erre ha tetszik, ha nem, készülni kell. Aki ezt nem teszi, rutintalan.
Üdv, (B,C,D,E, 1990) :)

2010.10.25. 15:50:43

A hétvégi 9 éves biciklis halálos balesetéről tud valaki valami konkrétat azon kívül, hogy a vezetőnek bevonták a helyszinen a jogosítványát?
Nem nagyon tudom elképzelni, hogy mi történhetett annak fényében, hogy az anyja ment elől.

_Toto_ 2010.10.25. 15:50:50

Rutinos vezetőnek fel kell készülnie arra hogy a kedves közlekedőtárs nem fogja betartani a szabályokat, és veszélyhelyzetet idéz elő.

Ilyen sztori mindenkivel megesik aki sokat vezet, napjában akár több is. Kár a posztért, úgysem olvassa. Valszeg valami rutintalan gyökér lehetett, esetleg ifjú titán aki azt gondolja törhetetlen ő is és az autója is.

phaszfej 2010.10.25. 15:51:38

Különbenis, aki a tizennyolcban lakik, az kussoljon.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 15:51:40

@Rocky:
hat ezt en ma r regota mondom
nalunk pl. nincs ilyen

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 15:51:58

@Kirándulás:
B,C,D,E, 1990

Pffffff, tanulóvezető?

dr. Bértollnok 2010.10.25. 15:56:59

Réges-régen hajdanában, mikor még trabantom volt, Budapest VI. kerületében a Szófia Rózsa utca kereszteződésében belém jöttek balról egy Ladával. Akinek volt Trabantja az tudja mit jelent az ilyen...
Én kiszállok és keresem a levegőt, mert azt nem kaptam.
Kiszáll a fazon és elkezd elküldeni a ...ba, hogy lehet körültekintés nélkül bemenni a kereszteződésbe!
Amikor tisztáztuk a harci helyzetet, miszerint itt ő volt a balfék, akkor vette vissza a hangerőt és kimondta a frankót: "évek óta itt járok és soha nem vettem észre, hogy ez az utca jobbkezes!
Na én ettől a naptól nem megyek bele lendületből ha elsőbbségem van, akkor sem, hiába villognak mögöttem!

Kobak77 2010.10.25. 15:57:03

@qwertzu, Tzupi: a jobbkéz szabály teljesen logikus és átgondolt. Ugyanis brit területről került át a kontinentális kreszbe. Ha helyére tesszük a szabályt, már nincs is baj vele :).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 15:57:27

@Kirándulás:
- 2002 óta vezetek naponta, nem érzem magam rutintalannak.
- Nem vagyok agresszív állat, volt már két alkalommal balesetem (szerencsére egyik sem komoly és egyikben sem voltam hibás egyáltalán), volt már, hogy kiabáltam emberrel emiatt, de meg nem ütnék akkor sem senkit.
- Nem mondtam, hogy sosem hibáztam még, de ha nem ismerem a helyet és nem vagyok biztos benne, hogy hol lesz keresztutca, ott nem százzal száguldozok, hanem inkább 50 helyett is megyek 30-cal.
- Óvatos voltam, néztem balra is, ezért nem lett baj. Mint ahogy írtam, nagyon nagy sebességgel jött a másik autó, nem rajta múlott, hogy nem lett baleset a vége.
- Nem ismersz, ne oktass ki olyan dolgok alapján, amiket csak te feltételezel rólam.
- Az index.hu címlapját nem én szerkesztem, majdnem minden poszt kint szokott lenni.

Will McAvoy 2010.10.25. 15:57:51

@Kirándulás: Te egy idióta reklám kommenter vagy. Kívánom, hogy kerülj hasonló helyzetbe, mint a fenti poszt írója, de kerüljön hozzád 0.2 másodperccel közelebb az autó.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 16:01:13

@Robi, a hód:
Van egy képem, amit a hiradóbol lőttem
Széles út-nem tudni védett vagy nem- ezt keresztezi a bicikliút bicikli út vége táblával és egy zavaros felfesett elsőbbség adás kötelező jellel, de tábla nem látszik az uton
Ki honnan merre, semmi infó
horex.uw.hu/kepek/szhely.jpg

CD-R80 2010.10.25. 16:02:40

@bértollnok: Nem is a jobbkézzel volt itt a baj szerintem. Hanem a sebességével..
Jobbkezesnél szerintem a nagy többség úgy megy át, hogy számít rá hogy valaki nem veszi észre mizu..
De arra kevesen számítanak, hogy 1400km/h-val repül valaki a keresztező úton az aszfalthoz tapadva..

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.25. 16:04:30

@CD-R80: "Amúgy meg biztos binyiglis volt a jazzes..Azok csinálnak így, meg ők vesznek ilyen meleg színű autókat.. " - Szánalmas vagy!

Amúgy teljesen megértem a szerzőt, ilyenkor nehéz is megnyugodni. Sajnos, mint rendszeresen bicikliző, ezt többször is át kellett már élnem. Csak a gyors reakción múlt nem egyszer, hogy nem ölt meg a szabálytalan autós.

Take-it-Easy 2010.10.25. 16:06:25

@horex: az hát. És még az ABC-t sem ismeri... :D

@Kirándulás: az első ponthoz: irigykedsz, mi?
A másodikhoz: ha olvasod rendszeresen a blogot - és nem csak a címlap kedvéért - akkor ismerheted Silent "beállításait". Azaz hogy nem hiszi azt, hogy tévedhetetlen.
A harmadikhoz: általában nem szokott ennyire kiakadni, itt visszautalnék a második ponthoz írottakhoz.
A negyedik ponthoz pedig simán: igen, ez nézőpont kérdése. Csak akkor mehetne minden autós lakott területen kívül 90 helyett 30-cal, mert minden pillanatban számíthat egy hirtelen felbukkanó gyalogosra, biciklisre, parkoló autóra, lovaskocsira stb. ott, ahol ezeknek semmi keresnivalójuk. Erre van a bizalmi elv a kreszben...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 16:07:52

Azt még nem is meséltem nektek, hogy a fenti sztori után még délelőtt tárgyalásról visszafelé összehoztam egy jobb-hátsó defektet is. De azon már nem is húztam fel magam. :)

avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 16:09:01

@Carlos>: Mármint fordítva, nem? ;)

dr. Bértollnok 2010.10.25. 16:10:02

@Kirándulás:
"helyismerettel nem rendelkező", "vágtat"

Ezek között nem érzel némi ellentmondást? Ha nem ismeri a helyet, akkor ne vágtasson, ha ismeri, akkor sem!
Ha a parkoló kocsik közül kiugrik egy gyerek, vagy akár egy kutya egy szúk utcában, akkor a Te lelkiismereted tök rendben van: igaz, hogy 50-el mentem, de akkor sem én voltam a hibás!

Én ütöttem el már gyereket, nagyobb baja nem lett hála Istennek, a hibás sem én voltam (busz mögül ugrott ki és csak fellöktem, mert óvatos voltam). Ennek ellenére tudod hány álmatlan éjszakám volt, ahol lepergett előttem az egész újra és újra? Tudod Te hányszor ébredtem arra, hogy álmomban a szélvédőmbe csapódott?
Az a baj, hogy egyesek tanulási folyamata a saját tapasztalatból áll és esetleg késbb már késő... Ha nem megyek +30-al, mint a megengedett, akkor mazsola vagyok, akit mindenki le akar nyomni az útról!

Barátom, ha ennyi betűt ismersz az ABC-ben, mint amit aláírtál, akkor tekintsd a kérdésem tárgytalannak!

dr. Bértollnok 2010.10.25. 16:11:59

@CD-R80:
Csak magyarázatképpen, hátulról kapott el a Lada. Szerinted mennyivel és mennyire óvatosan ment, ha nem tudott megállni miközben én teljes terjedelmemmel ki tudtam kanyarodni elé egy nem túl sportos Trabanttal? :-)

CD-R80 2010.10.25. 16:14:39

@Carlos>: lehetséges..:)
Szerencsére a véleményed nem befolyásolja negatívan a napomat..

CD-R80 2010.10.25. 16:17:01

@bértollnok: Nem a te esetedre írtam, hanem Silent posztjára..:)

2010.10.25. 16:19:07

@gyvy: STOP táblánál nem sok embert láttam még megállni. Még a rendőr sem áll meg mindig.

2010.10.25. 16:26:57

@horex: Kösz, ez alapján a kerékpárosnak lenne elsőbbségadási kötelezettsége, vagyis az anya a leginkább felelős, hacsak az autós nem jött 120-szal egy nagyobb kanyarból.

Kismacska (BELLA) 2010.10.25. 16:27:42

No ez a poszt a példa arra, hogy nem jól tanítják vezetés oktatáskor a jobbkéz-szabály betartását.

Én pl. reflex-szerűen néztem balra is így a jobbkezes utcáknál, aztán az oktatóm közölte, hogy ne nézzek balra, onnan elsőbbségem van. Már akkor se értettem, mi ez a baromság, mert értem én, hogy van bizalom, de itt az életem a tét.

Majd a kórházból vagy az acélasztalról perelek? Vagy hogy gondolják ezt? Mondta az oktatóm, hogy akár meg is húzhatnak, ha balra nézek, egy vizsgán. Szuper.

Itt a poszt az élő példa: tessék balra is nézni, mert itt nem csak annyi a tét, hogy elsőbbségünk van, hanem az is, hogy hazamegyünk-e még - és mindezt egy ilyen barom miatt.

Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:31:53

Valljuk be, elég nagy faszság az is, hogy T kereszteződésben szabály szerint nem az egyenesen haladónak van elsőbbsége.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.25. 16:34:01

Még jó, hogy én nem Honda Jazz-el járok ... a szelepsapkám meg nincs 5 napos :-DD

stator 2010.10.25. 16:36:02

Volt hasonló balesetem. Nekem nem sikerült elkerülni a száguldozó f@aszkalapot. A szerencse az volt, hogy jobbról jött belém, ennek ellenére nekem lett volna elsőbbségem. Benéztem, biztos ami biztos, mentem és már csattantunk is. Hülyegyerek astraval. Aput hívta segíteni, ő meg a nemrég vásárolt alufelnik miatt sajnálkozott. Ez van.

Csak Norris 2010.10.25. 16:36:58

@Kicsit Karcos: Fasság vagy nem, ez a szabály, és nem csak nálunk. Csak máshol gondolkodnak a vezetők. Én sem értek egyet sok helyen a jobbkezessel, de ha már ez van, elfogadom.

Ált. a Tesco parkolókban is ez van, és ott is mindenki végigvágtat a sorokra merőlegesen, a parkolóból kivezető utakon.

gyk 2010.10.25. 16:38:59

A jobbkézszabály-balkézszabály melyikisajobb témához kapcsolódóan: sztem azért jobb a jobbkézszabály, mert, ha a keresztező utca 2 sávos, és tegyük fel ha nem látsz bele, csak közvetlenül a torkolatánál, de ebben a pillanatban az onnan érkező gépjármű még kb 3 méter távolságra van (hisz az út jobb oldalán jön), míg, ha ez balkézszabály lenne, akkor a gk-d orra már csak pl. 20 centire lenne attól a vonaltól, ahol az elsőbbséggel bíró jármű el fog haladni. Gondolom, emiatt van így kitalálva és nem fordítva.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 16:39:04

@Myta: Nem a szelepsapkával volt a baj, attól nem ereszt le a kerék, ha nincs rajta a szelepen. :)

Fviktor76 2010.10.25. 16:40:27

Sziasztok!

Még nem írtam ide, a poszt sok dolgot eszembe juttatott...

1. Lakó- és pihenő övezetben nem száguldozunk...És nem akadunk fenn azon, hogy túl sok a fekvőrendör.
2. Az övezet szélén lévő utca lehet, hogy felsőbb rangú, de lehet, hogy jobbkezes. Ha nem ismerem a környéket, azért vagyok óvatos. Ha ismerem azért. :-)

Na és a többi:
3. Baromira bírom a világításra vonatkozó előírást: "A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."
Ha egész nap ki sem süt a nap, ráadásul szakad az eső, az nem korlátozott látási viszony?

4. Irányjelző. "Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.)...a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni"

Namármost: cikk-cakkolva bujkálni lehetne úgy is, hogy közben indexelünk.
De az a gyanúm, hogy a drágább autók alapfelszereltségéből (pl. BMW-k) kihagyták az irányjelzőt, és sajnos extraként se rendelhető bele. :-( De akkor kérdem én, hogy közlekedhetnek így a magyar utakon, érvényes(?) forgalmival???

stator 2010.10.25. 16:41:22

@Desmond77: a tesco parkolókban direkt játékot csinálok ebből. Mikor elengedek valakit, aki jobbról jön, és néz mint a hülye, az nagyon vicces. Na jó, lehet kicsit unalmas az életem? :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 16:41:33

@Desmond77:
nem mondod, hogy a Tesco Parkoloban is jobbkezszabaly van?

Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:44:52

@Fviktor76: na, ez meg a másik faszság:

"A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."

Szerintem a forgalomban résztvevő vagy éppen arra készülő autó világítson (tompított fényszóró, költség 20 Ft / év, mínusz néhány gondatlan veszélyeztetés), a többi meg ne.

Fviktor76 2010.10.25. 16:45:45

@bértollnok: "Ha nem megyek +30-al, mint a megengedett, akkor mazsola vagyok, akit mindenki le akar nyomni az útról!"

Petőfi híd Pestről Budára...Tipikus...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 16:46:01

egy parkoloban az teljesen normalis, hogy a hosszu kivezeto utakon menoknek elsobbsege van
az arra eppen rakanyarodni ohajtokkal szemben
ilyen erovel a parkolobol kitolatot is ki kellene engednem ha jobbrol jon
legalabbis felenk
otthon lehet az is jbbkezes:)
gyengebbek kedveert itt azokbola merolegesbol kijovoknek nehol festenek fel "stop"-ot

Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:46:10

@hagyma: persze, hogy az van, közforgalom számára megnyitott magánterület, ugyanaz a Kresz érvényes ott is, mint máshol.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 16:47:13

@Fviktor76: Nem lakó-pihenő övezetben volt, én jöttem ki onnan, ott ér véget a sarkon, annak a szélénél történt az eset. Tehát 50-nel jöhetett volna legálisan, kivéve persze hogy a kereszteződés előtt még onnan is lassítania kellett volna. Ott a környéken egyébként ezek a kis utcák mind jobbkezesek.

@hagyma: Igen, ott is jobbkéz szabály van, mert nincs szintkülönbség az utak között. Az Auchannál Soroksáron külön kint is van a bejáratnál a táblán leírva, hogy jobbkéz szabály érvényes az egész területen. De mivel ezt az emberek vagy tudják, vagy nem, ezért fokozott óvatossággal megyek. Inkább elengedem, ha látom, hogy nagyon jön valaki balról, meggyőződve róla, hogy neki ott elsőbbsége van.

Kicsit Karcos 2010.10.25. 16:49:35

@SilentSound: aki jót akar magának, és T kereszteződésbe érkezik az elfogyós vége felől, az álljon meg, nézzen szét, és ha nem jön senki jobbról, illetve megadták az elsőbbséget balról, az menjen tovább. A bizalmi elv fetisizálása életveszélyes helyzeteket teremt. Ez nem menti a szabálytalankodót, de az életét mentheti meg a szabályoskodónak.

Fviktor76 2010.10.25. 16:50:44

@Kicsit Karcos: Hát a legtisztább tényleg az volna, ha kötelezővé tennék a világítást lakott területen belül is. Főleg a metálfényezés valahogy úgy veri vissza a fényt, hogy sokszor napsütésben se lehet jól látni a kivilágítatlan autót kellő távolból.

Fviktor76 2010.10.25. 16:53:55

@SilentSound: De normális ember azért nem megy 50-el a lakott terület közvetlen szélén, ha minden utca jobbkezes... Ha meg nem vagyok ismerős, és nincs kiírva, hogy főútvonal, csak szimplán elsőbbségem lenne, akkor is óvatos lennék...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 16:54:30

@Kicsit Karcos: @SilentSound:
en elhiszem
de nem hulyeseg ez , ha megyek kifele 10 meterenkent meg kell allnom?
meg aki a merolegesbol jon annak egyszer kellene?
a koforgalom mas azzal egyetertek
de ezzel nem
otthon is felfestenek egy stopot minden meroleges kihajtojara, ha mar nem az a szably mint itt

achilleus1 2010.10.25. 16:56:15

@SilentSound: Adjam kölcsön a járgányt?:D
Ez bírja a gyürődést,és ebben biztonságban közlekedhetsz!:DDD
hu.wikipedia.org/wiki/BTR%E2%80%9380

szaGértő 2010.10.25. 16:56:32

@SilentSound: Viszont akkor nem lett volna defekted. :D

Hurri Kán 2010.10.25. 16:57:07

@horex: sajnos a kisgyereken nem segít, de látszik a kerékpárút vége tábla, meg a háromszög felfestve, tehát szvsz biciklivel ha jövök, itt mindenképpen megállok és körülnézek.

@Robi, a hód: ha nem is a tábla vonalában (elvileg ott kellene), csak sokszor onnan nem látni semmit, hanem egy picit túlcsorogva, de ott azért illik megállni.

@Fviktor76: ha nem sietek és a külső sávban megyek a megengedett tempóval, pont leszarom hogy aki mögöttem van mennyivel akar menni.

Perillustris 2010.10.25. 16:58:52

@gyvy: Biztos ezért van, hogy kapásból mondok két jobbkezest, amit 10-ből 9 autós leszar.

Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:00:02

@Fviktor76: még ha látod is az autót, akkor is sokkal jobban megbecsülhető a kivilágított autó sebessége, távolsága, vagy hogy egyáltalán mozog-e az autó.

Az a baj a rossz szabályokkal, hogy tipikus szabálysértésekhez, veszélyforrásokhoz vezetnek (pl. alagútban, esőben stb. be nem kapcsolt lámpákhoz stb.), amikre úgyis kénytelen számítani az, aki óvatos vezető, magyarul megjelennek az íratlan szabályok ilyenkor az írottak mellett. Ilyen a T-kereszteződéses jobbkézszabály is.

@hagyma: dehogynem hülyeség, ezért van ez ésszerűen szabályozva pl. Indiában és Ausztráliában. Tudom, Bécsi Egyezmény, de akkor adják ki minden útkezelőnek, hogy rakjon ki táblát vagy legalább fesse meg a T-kereszteződéseknél az egyenesen haladó elsőbbségét.

2010.10.25. 17:03:54

@gyvy: Ha nincs felfestve vonal a tábla vonalában, akkor a kereszteződések metszéspontja előtt, egyébként a kettő vonalában kellene megállni, de én ezt arra írtam, hogy a biciklisekkel kapcsolatban jött ez elő, mint probléma, holott nagyjából mindenki tojik rá.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:07:57

@Kicsit Karcos:
hat a jobbkezeseke siman kivaltanam macisajttal, azt nem tiltja semmi
ha a parkoloban valokozlekedest meg a becsi egyezmeny szabalyozza, akkor oda felfestenek stoptalakat en mint az aruhaz tulajdonosa a betonyra
mieztartas es a normalis forgalom vegett:)

Mikrobi 2010.10.25. 17:13:27

Azt hittem, a kommentekben mindenkinek el fog durranni az agya és versenyt gyalázkodik a posztíróval. De pozitívan csalódtam. Az ilyen marhákat elég, ha egy ember gyalázza le ilyen alaposan:-)

_John_Doe_ 2010.10.25. 17:25:46

Valld be, a posztot a barátnőd írta, férfi így nem hisztizik.

ex-dr. vuk 2010.10.25. 17:26:23

@bértollnok: ha ismeri a helyet akkor se szaguldjon. Hogy miert? Mert barmikor megvaltozhatnak az elsobbsegi viszonyok.
Szegeden most lett ugy 8 utcanyi resz jobbkezes a korabbi macisajtokbol. Ekkor hany megszokasbol vezeto doglik meg, mire "megszokjak" az uj rendet?
Nem, nem vezetunk megszokasbol!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 17:28:54

@_John_Doe_: Dehogynem. Láttam én már magamnál sokkal rosszabbat is. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:32:15

@vuk_:
ez csak szlogen
dehogynem vezetunk
sot ha rutinbol vezetunk a megszokott utvonalon, valami miatt gyorsan feltunik, hogy itt valami megvaltozott
/ ez persze nem azt jelenti, hogy behnyott szemmel kell vezetni/

az altalad emlitett esetben /ami amugy baromsag szerintem, meglevo haromszoget leszerelni, de ez maganvelemeny/ a minimum, hogy 2 nagy tablat kitesznek idolegesen, hgoy forgalmi rend valtozas

ex-dr. vuk 2010.10.25. 17:44:13

@hagyma:
de igen, siman leszerelik a macisajtot, persze kiteszik idolegesen a "forgalmi rend megvaltozott" tablat, de szerinted az mennyit er? Tapasztalatbol mondom: semmit.
Szegeden van olyan keresztezodes, ahol az elsobbsegi viszony kb 3-4 eve megvaltozott, a mai napig van aki a macisajt ellenere korulnezes es fekezes nelkul atmegy, es persze eleg sokan pedig elsobbseguk ellenere megallnak (lehet, hogy utobbi az elobbi miatt is van).
Igen tudom, hogy megszokasbol vezetnek sokan, en csak azt mondom, hogy ez nem jo es nem kene :)

Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:47:43

@vuk_:

"Nem, nem vezetunk megszokasbol!"

Dehogynem, én pl. simán befordulok 30-cal a sarkon, ami után aszfaltút szok lenni, és nem készülök fel rá, hogy esetleg kicserélték előkátyúsított, fekvőrendőrösített sártengerré az egészet. Szintúgy meg szoktam állni parkolni adott parkolókban, és nem szoktam lekérni előtte interneten, hogy lesz-e azon az úton tíz perc múlva Critical Mass, amit miatt majd órákat kellene várnom.

Csatlakozom hagymához, csak egy lózung ez a "nem vezetünk rutinból". Rutinból szoktam vezetni, részben bízva abban, hogy kiteszik a 'forgalmi rend megváltozása' táblát, ha valami nagyon durvát újítottak be, illetve ha mégsem, akkor magamban, hogy észre fogom venni az új rendet (mivel rutinból figyelem a táblákat is, nemcsak a célt, ahová igyekszem), és pl. egy előre nem tervezett, de nem pánikszerű vagy másokat (akár a seggemben nyomuló idiótákat) veszélyeztető fékezéssel megoldani a helyzetet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:50:46

@vuk_: hat valamit csak er
azert akarmennyire is rutinbol vezetek, az csak feltunik ha ott lesz egy haromszog
ez a masodik peldadra
ha haromszog elyett jobbkezes lesz az mar razosabb
megyek a sajat utvonalamon, semmi sem valtpozik nalam, csak a jobbrol jovonek levettek a tablajat
ha lenne itt jobbkezes az ilyet lehet en is beneznem

Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:56:31

Rutinból vezetéshez még: pl. ahol 35km/h sebességre szabták a "zöldhullámot", ott többnyire annyival szoktam menni, már ha más tényező nem indokol mást. Ez is a rutinból vezetés része, egyáltalán nem ördögtől való dolog ez. A T kereszteződésben alkalmazandó jobbkézszabály, az az ördögtől való, mert más mond a józan ész, és máshol a Kresz is más logika szerint határozza meg a szabályokat (pl. útszűkületnél az egyenesen menőnek van elsőbbsége, pl. derékszögben kanyarodó útnál a gyalogosnak zebra nélkül is elsőbbsége van, stb.).

Ez egy rossz szabály, és az én mércém szerint ha balesetet szenvedett volna a posztoló, azért felelős a libafosos is, meg az is, aki miatt ilyen forgalmi helyzetek előállhatnak. Még akkor is, ha az előbbi egy jól azonosítható egyember, a másik meg minden bizonnyal valami feledés homályába merült bizottság.

ex-dr. vuk 2010.10.25. 18:00:18

@Kicsit Karcos:
ja egyszer veletlenul a sarok mogott vezeteket javitanak, es felturjak. Ekkor te bele fogsz rohanni, mert hat "tegnap meg nem volt felturva".

@hagyma:
pedig ez tortenik. igen egy ideig kint van a narancssarga tabla, de azt eleg gyorsan leszedik (1-2 honap). Es hidd el sokan a narancssarga tablat sem veszik eszre. Ugy konkretan minden tablat ignoralnak es ugy mennek ahogy szoktak. Tul sokan.

Hurri Kán 2010.10.25. 18:02:16

@Kicsit Karcos: nagyrészt igazad van, de olyat láttál már hogy bizottságot vonjanak felelősségre :)) ?

Ugye, hogy nem, sajnos. Ezért kell annak odafigyelni aki az úton van...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 18:07:51

@Easyke:

ismerheted Silent "beállításait". Azaz hogy nem hiszi azt, hogy tévedhetetlen."

SilentSound nem tévedhetetlen??

1 világ omlott össze most bennem!
Legközelebb valami onlány Tetris játékkal ütöm el az időm inkább,mint itt

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 18:18:04

@SilentSound:
A Honda jasszes elátkozot, mert olvasta ezt a posztot
Köllött volna foGhagymát kötni a lökháritódra, az véd az ilyen átkok, meg a lézer ellen

_ng_ 2010.10.25. 18:23:09

"Kedves libafos színű talán Honda Jazz tulajdonos!"

És vajon mitől lehetett ez a (talán) Honda Jazz-tulaj libafos színű?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 18:25:50

@_ng_:
es amellett hogy libafossziu , az sem biztos hogy O a tulajdonos
sok-sok nyitott kerdes

kuki123 2010.10.25. 18:42:37

az is észlény lehetett aki a nyílegyenes utat alsóbbrendű jobbkezessé degradálta le...

szerintem jobban jártok ha kiraktok egy előbbség táblát mi előtt valami baj lesz

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 18:47:33

@horex: Apám elültette a kertjükben hétvégén az összes foGhagymájukat, nem volt kit a kocsira aggatni. De majd veszek négy füzérrel és gyorskötegelővel rögzítem a felnihez. :)

@volánrulz: Ugyanolyan kis utca, mint a többi, ráadásul nem is pont nyílegyenes, mert nem sokkal arrébb van benne egy kis törés, pont egy kis bolt előtt, ahol persze szinte mindig áll egy-két autó, mellesleg megállni tilos tábla hatálya alatt, pont azért, mert nem belátható rendesen.

Huszárvégjáték (törölt) 2010.10.25. 19:00:26

Ez az egész poszt hihetetlen.
Hogy történhet meg ilyen, mikor Pintér megmondta tavasszal, hogy 2 héten belül rend lesz ebben az országban? Mivel a főmaffiózó csak tudja, mit beszél, ezért ez az egész csak képzelgés.
Ahogy én is csak képzeltem, amikor pár hete a Koós Károly téren, zebrán majdnem elütött egy bálnamercis. Néztem utána hüledezve, erre egy barna szőrös kar lendült ki az ablakon, lazán meglóbálva középső ujját az ég felé.
Mit mondjak, nem éreztem magam sikeres embernek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 19:00:50

@SilentSound:
ez mar a blg hatas, ugy olvastam
apad elutotte a kertben a fokhagymat

Kicsit Karcos 2010.10.25. 19:01:16

@volánrulz: így igaz, felelős lépés lenne a posztolótól, ha kérné a tábla kitételét.

@SilentSound:

www.bp18.hu/hivatal/bejelentes/kerdoiv/index.php?question2_id=6

Regisztráció után itt be tudod jelenteni a veszélyes kereszteződést. Így lenne kerek a történet.

a_nick_mar_letezik 2010.10.25. 19:06:38

Javaslom, hogy egyszer hétköznap este olyan 4-5 körül próbáljatok zuglóban a bolgárkertész utcára fordulni!
A Bolgárkertésznek végig jobbkezet kellene adnia minden betorkoló utcának (Xantus, Bolgárkertész, Padlizsán), de a sok barom csak úgy hasít 50-nel a 30-as övezetben!
Kész életveszély! :( És én mindennap erre csálingázok!

Hurri Kán 2010.10.25. 19:15:03

@a_nick_mar_letezik: hacsak át nem táblázták már, ugyanez a XIII. kerületben a Kassák Lajos u. is. Mindenki dönget rajta mert szép széles, pedig nem főútvonal, a keresztutcák jobbkezesek!!

yyy9 2010.10.25. 19:31:31

A fő bűnös a rendőrség, ami nem tartatja be a KRESZT ebben a agyatlan, elmebeteg barmokkal teli Balkanisztánban...
Nem érzed magad biztonságban egy autóban? Mit szóljon akkor egy gyalogos?? Tirpák autósok figyelem: ahogy kiszállsz az autódból, azonnal gyalogossá válsz te is.

Kicsit Karcos 2010.10.25. 19:49:32

@SilentSound: nincs mit.

@yyy9: szívesen látnék egy országos közútkatasztert, ahol fel lenne tüntetve minden út, azok fontosabb tulajdonságai, frissülne az utakon bekövetkezett balesetekkel, fel lennének tüntetve a táblák / lámpák, a táblák indoklása, illetve ezen a felületen be lehetne jelenteni az úthibákat, a rosszul indokolt táblákat, ilyeneket.

szaGértő 2010.10.25. 20:01:49

@yyy9: Ebbpl az következik, hogy ha nem vagyok tirpák, akkor nem válok gyalogossá kiszálláskor? :D

Perillustris 2010.10.25. 20:10:59

@Kicsit Karcos: "és nem szoktam lekérni előtte interneten, hogy lesz-e azon az úton tíz perc múlva Critical Mass, amit miatt majd órákat kellene várnom"

Hát igen, a CM egy roppant váratlanul és alattomosan, kiszámíthatatlanul érkező fenevad... :P

1kutya 2010.10.25. 20:16:19

@szaGértő: nem! szárnyaid nőnek, tüzet tudsz okádni és Süsünek becéznek:-DDD

Perillustris 2010.10.25. 20:32:04

"Csak rajtam múlt, hogy ma reggel nem haltam meg egy hülye barom miatt."

BTW bicajjal ez fokozottan érvényes (csak a lanyhuló flém miatt :P)

biohazard 2010.10.25. 20:42:39

Kedvesd Posztíró,

Fiatal vagy, esetleg tapasztalatlan: itt Mátyásföldön majdnem az összes utca jobbkezes, mégis naponta találkozom a leírtakkal hasonló egyedekkel. Kedvencen az, hogy amikor a harmadik kereszteződésben lassítok, nyomja mögöttem a dudát. Aztán amikor kiszállok felvilágosítani, tétova, vizes tekintettel bámul másfelé, mintha mise történt volna.

Верховина 2010.10.25. 20:53:10

Sokan félreértelmezik Silent mondanivalóját. Ő is írta, hogy nem az a gáz, hogy nem adták meg a jobbkezet, hanem hogy majdnem otthagyta a fogát. Ilyenkor azért egész más megvilágításba kerülnek a dolgok...
Amúgy a jobbkéz-szabályt kb. a sofőrök 90%-a nem ismeri és/vagy leszarja. A maradék 10 százalék meg a tanulóvezetők...:D

Deszkás 2010.10.25. 20:56:12

@avus: És most megint menjünk bele biciklis kontra autósba?! Minek?

szaGértő 2010.10.25. 20:58:24

@Deszkás: Mert attól lesz 600 komment. :D

szaGértő 2010.10.25. 20:59:30

Csak azt nem értem, hogy a Honda Jazz libafos színű, vagy a tulajdonos? :)

cso zsi 2010.10.25. 21:55:13

@avus: Nekem csak ma reggel jutott két tapasztalat.
A második az "szokás szerint" a gyalogok között vágott utat, amikor azok zöldön, gyalogátkelőn haladtak át. Bár ő legalább normálisan felszerelt bringával, sisakban, és még valami neonzöld mintás gönccel is el volt látva.
Az első esetben minden volt, mit a "jó boltban".
A terepjárós megállt a "megállni tilos"-sal ellátott útszakasz járdáján, a gyalogok nem fértek tőle, amikor jobboldalról kiszállt egy fiatal lány, és egy torzonborz ifjú pólóban, balról 50 fölötti jólszituált úr.
Hátulról kirángattak egy bringát, beszerelték az első kerekét.
Azt hittem, még fognak rá szerelni némi világítást, meg hátsó féket is, de ennyi művelethez biztos hűvös volt, így a fiatalember elkerekezett.

De este egy bringán láttam led-soros küllővilágítást, ami elég jól látható volt messziről is, mert 25-30 centi hosszú lehetett.
"Természetesen" az egyik kék színű volt. Mert miért is ne használjunk mindenen olyasmit, amit nem szabad.

Sákif za morro? 2010.10.25. 22:05:23

Ma találkoztam ennek a szartartálynak v.melyik rokonával. Sötét színű VW Polo talán, XIII. ker, Kassák utca (végig jobbkezes). Előttem tanuló autóban mazsola ismerkedik a jobbkéz szabállyal, emberünk jobbról, a bicikli sávban végig előz 4 autót akik feltorlódtunk a tanuló mögött, majd 60-70-nel végig a szakaszon. Sötétedés után, jelentős gyalogos forgalomban. Szerencséjére a végén nem a Róbert Károlyra ment ki, hanem lekanyarodott másfelé, szívesen megrugdostam volna a férget.

yyy9 2010.10.25. 22:12:55

@szaGértő: Nem. Ebből az következik, hogy a nem tirpákok maguktól is tudják, ezért nekik nem kell elolvasniuk...

xenuka 2010.10.25. 22:20:07

Mit hőbörög a posztoló annyira?
Stohl András ma reggel éppen megmutatta Császár Elődnek mit tud ebből a libafos zöld gépből kihozni lakott területen.

D4D 2010.10.25. 22:26:54

Óbudán a Jablonka és Testvérhegyi, valamint a Máramaros és a Remetehegyi utak környékén se érvényes a jobbkézszabály.

avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 22:53:41

@Deszkás: Mert elolvasva Silent posztját, majd a rá írt kommenteket (ez mindennapos), illetve a belinkelt három linket csak az elmúlt két napról, gondoltam kontrasztba állítom azzal, hogy errefelé milyen égetőnek érzik sokan a bringás rendszámot meg a bringás jogsit... Egyébként, amint láthatod, nem kezdtem semmit, csak reagáltam.

@cso zsi: Bámulatos ellenpéldák. Átszlalmozik a gyalogosok között (csúnya dolog, elismerem), meg világítás hiánya (reggel ugyan minek???), meg a kék ledvilágítás... Mindez felsorakoztatva egy zebrán gázolt, egy elsodort, és egy halálra gázolt gyerekkel szemben. Nem semmi.

Ezek után egy kérdésem maradt. Ha a lámpáim a táskában vannak, és csak szürkületkor rakom fel, azzal neked mégis mi a bajod?

cso zsi 2010.10.25. 23:20:05

@avus: "meg világítás hiánya (reggel ugyan minek???), "

Idióta.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.25. 23:21:19

@avus: Örülünk, hogy az autós blogra, egy autós poszt kommentjei közé belekeverted a biciklis témát. Köszönjük. Komolyan.

nemkretén 2010.10.25. 23:23:35

@Kirándulás: Elmebeteg vagy! :) De tényleg!
Felsoroltál egy rakás kategóriát hogy kompetensebbnek tünj!
Na figyu! A következő van!
A poszt író nem ön bíráskodott, hanem józanul és megfontoltan cselekedett!Nem igazán értem mit akartál ezzel a szöveggel a kifejezésre juttatni! A posztíró pontosan azért úszta meg mert nem bízott abban hogy meg is adják neki a jobb-kéz szabályt!
Ahol én lakom szintén a XVIII. kerületben, ott is csupa jobbkezes utca van! 10-ből ha kettő betartja! A többi száguldozik! Sokan azt sem értik miért nézek rájuk morcosan dudaszóval és villogtatva! Én sem ön bíráskodok, bár időnként nagy kísértést érzek! :)
Rendőr uraknak ott kellene nagyon toppon lenniük, nem a 30-as táblánál a háromlábú mögé bújva! Az ilyen kereszteződéseknél lapátolhatnák az államkincstárba a pénzt!
És a fenti poszt írók is téma nélkül maradnának!
Ja! meg TE SEM okoskodnál annyit!! :D

nemkretén 2010.10.25. 23:24:46

@Kirándulás: ..vagy lehet hogy te vagy a libafos színű Hondás???? :))

D4D 2010.10.25. 23:48:33

@Kirándulás:
Attól eltekintve, hogy nem érted a post lényegét, "Üdv, (B,C,D,E, 1990) :)" Nem a ketgória és a vizsga időpontja számít, hanem a mögötte levő teljesítmény (futott km).

apukád 2010.10.25. 23:55:42

Az miért jó a blognak, hogy egy ilyen primitív írást közzétesz? Roppant gáz stílus amellett, hogy nem tilos körbenézni az autó vezetése közben. Mert bárki hibázhat - még a zseniális úriember is, aki ezt a csudát leírta ide nekünk.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 00:08:30

@D4D: Ja, én is erre gondoltam, lehet, hogy össz-vissz 10.000 kilométere van levezetve :)

@apukád: Miért jó egyeseknek, hogy egy ilyen primitív hozzászólást ideírnak? Roppant gáz stílus amellett, hogy lakott területen, több egyenrangú kereszteződésen 100-zal száguldozni nagyon messze van a hibázástól. A hibázás azt jelenti, hogy valaki VÉLETLENÜL, esetleg figyelmetlenségből hibát vét. A fent leírt eset inkább szándékos emberölési kísérlet.

gerdo 2010.10.26. 03:17:28

Az, amit Kirandulas mondott. Kiemelnem a "... rutinos vezető egy jobbkezes utcában készül arra, hogy esetleg egy odatévedt, helyismerettel nem rendelkező vezető úgy véli, lassítás nélkül vágtathat. Erre ha tetszik, ha nem, készülni kell."

A helyismerettel nem rendelkező vezetővel szabadon felcserelheto: orult, reszeg, drogos, etc.

Ez a fajta hangnem nem fog javitani a magyar baleseti statisztikakon. Az ovatos vezetes igen: en.wikipedia.org/wiki/Defensive_driving.

Integrált Szerverterror 2010.10.26. 03:32:13

Toyota volt az nem Honda! Azok szokták önállósítani magukat!

glad az egyetlen 2010.10.26. 03:39:36

@Kismac:
He-he, nekem volt ettől jobb is amikor tanuló voltam.
Én ugyanis egy kereszteződésen való áthaladáskor az egyírányú utcába néztem be, oda ahol elméletileg nem jöhet autó. Az oktatóm rámripakodot, hogy "mi a fenének nézel odaaaaaaaaa....!" Na ekkor vágodott ki egy autó abból az irányból és húzott el elöttünk.
Többet nem szólt ilyenért. :)

Amúgy én, ahogy a párom pont ma mondta, dinamikus vezető vagyok, de ezért odafigyelek, hogy megadják-e az elsőbséget és az egyenrengú kereszteződésekben olyan gyakori, hogy nem , hogy eszembe nem jutna behajtani, körbenézés nélkül.
Ez pont olyan mint a múlkori esőben a kanyaródó autó elé lépett gyalogos.
Igaza van, de attől még meghalhat, szóval figyelni kell erre.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.10.26. 05:45:13

Úgy tűnik mostanában ez vmi divat. Én szombaton találkoztam egy különös figurával. Védett úton haladtam lakott területen belül, amikor egy mellékutcából kikanyarodó Iveco furgon kormányánál ülő izé nem vett észre egy egyenes úton, napsütésben közeledő fehér VW-t. Benne a feleségemet, a fiaimat és engem. Nem volt közel, épp' csak annyira, hogy a feleségem már sikított. Erre beletenyereltem a kürtbe és a bal kezemmel rövid, de tartalmas pantomim előadással közöltem a véleményem az Iveco sofőrjével. Ez eddig teljesen hétköznapi. Ám emberünk vmi miatt zokon vette ezt és 2cmes követési távolsággal követett egészen közeli otthonunkig és megérezésünk után - nem kiszállva - hangot adott nemtetszésének, hogy miért mutogatok neki... Beszarás nem, hogy a táblát az utcasarkon nem, egy fehér autót a napsütésben nem, de a kissé túlnőtt körmöt a középső ujjamon meglátja egy ilyen balfasz? Másnap láttam a csókát a közértben, azóta tudom miért nem szállt ki... 165 cm/80kg...

dekás dezső 2010.10.26. 08:36:51

Ez nálam mindennapos. Nekem minden nap meg kell adnom egy kereszteződésben a jobb-balkezet, pedig kb 3 éve járok hazafelé azon az útvonalon minden áldott nap, és hetente legalább 2x akarnak fellökni a 30-as övezetben legalább 60-70 nel döngető, jellemzően felsőközepes autót/suv-ot hajszoló lakóparki otthonukba igyekvő percemberek. Követtem egy ilyet egyszer, és furcsamód az utcájában felelős felnőtt emberként már tud 25-tel menni, mert mit szólnak az utcabéliek, mekkora gyökér már az, aki 30as övezetben tapossa neki. képmutató geciládák, pfff...

Ferocious 2010.10.26. 08:49:35

Egy apró kis történet most nyárról: 17. kerület,
pormentesített (nem szilárd aszfalt burkolatú!), rettentően szar minőségű útkeresztezódés (kertes házak), mindehhez 30-as zóna, ja és T elágazás.

Jövök a T szárában és kanyarodnék balra, majd gyakorlatilag leállt szívvel és adrenalintól sajgó vesével az utolsó pillantban satuzok, hogy a balról száguldó, szakadt peugeot (valami fehér fos) az autóm orrától kb. 15 centire száguld el úgy, hogy én már állok a satufék után és neki már korrigálnia kell (nagyon szűk utca) és majdnem nekibaszódik a baloldalon lévő fáknak...

Egy-két tizedmásodpercen múlott az életem és ezt nem a balról jövőnek köszönhetem, hanem annak, hogy figyeltem...

Remélem azóta már megdöglött egy fán vagy a vonat alatt...

dekás dezső 2010.10.26. 08:59:29

@Ferocious: ez nem a Napkelet utca egészen véletlenül?:P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 09:18:39

@Integrált Szerverterror: Az is lehet, hogy Yaris volt, mert abból sok ilyen szürkés-zöldes színű van, Jazzből meg nem tudom, láttam-e már olyat.

"streetfighter" 2010.10.26. 09:28:10

@Ferocious:
"Egy-két tizedmásodpercen múlott az életem"

Akkor neked most két születés napod van, nem igaz?

mytos 2010.10.26. 09:42:15

Gyermekeim!
A bizalmi elv Magyarországon is csak egy elv. Miért néztél be balra, SilentSound? Mert ezt te is jól tudod. És azt is tudod, hogy ha elmulasztod a balra kukkolást, abba belehalhatsz. Én 14 éve lakom ezen a környéken és már többször meghaltam volna, ha nem nézek be balra. Egyszer például kb 80-nal jött balról egy kocsi keresztbe, havas úton, blokkolt kerekekkel. Te még csak 8 éve vezetsz, én 31 éve, ezért én már meg tudom állapítani a trendet is, mégpedig azt, hogy a helyzet romlik szép lassan: nem csak a balra nézés egészséges mostmár, hanem a zöldön való áthaladás is. Hazánkban senki nem alakítja a közlekedési hozzáállásunkat évtizedek óta (1-2 "ha iszol, ne vezess" reklámot kivéve és lassú lámpaváltás is a felelősségérzetet csökkenti, de sorolhatnám még... Bécsben saját szememmel láttam, ahogy egy kereszteződésben bennmaradt köcsögöt megvertek a dugóban unatkozók.

tükörfúró 2010.10.26. 09:44:16

Nagyfaluba vannak helyek, ahol nem a közlekedési szabályok érvényesek.
A helyi és rendszeresen arra járó lakosság máshogy használja, aztán ha arratéved tájékozatlantamás, abbol van a csatt.

Ha arra járok, ami nem rutinszerű, KURVÁRA figyelek, pláne, ha legkisebb kétségem is van, hogy mindent lámpa, öles virító óriás tábla és teljesen egyértelmű, sehogy máshogy nem érthető virító felfestés szabályoz.

Fokozottan igaz ez zűrős "valamitől főut" hatalmas forgalmú eredetileg békés kisutcákon. A triplaipszilon alaku, kereszteződésnek nem is nevezhető kitudjamikben budán, villamossinnel összekevert forgalmat, nyomakban kisutcát, főutat és macskakövet tartalmazó peremkerületek furcsa környékein.

Akinek a szelep a felniben elenged, sikeres ember nem lehet, szerintem a 22éves gyári felnijeimben kitudja hagyadik gumigarnitúrával még az eredeti szelepek vannak.

Itakdalse.. :D

mytos 2010.10.26. 09:46:04

@mytos: bocsi, a zöldön való áthaladás előtti körbenézelődést akartam írni

vérengző kismalac 2010.10.26. 09:46:38

Én nem értem miért kell minden kis veszélyen így kiakadni?
Multkor sétáltam a hídon, mikor fékcsikorgást hallok a hátam mögül. Egy kamion széguldott felém. Miélött neki passzírozott volna a korlátnak, átvetettem magam a korláton úgy reflexből.
Leestem a 8m-re alattunk lévő sínekre és eltört a lábam. Ezt megúsztam, gondoltam, amikor iszonyú tülkölést hallottam. Hátra néztem és egy mozdonyt láttam felém száguldani. Bevergődtem a sinek közé és összeszorítottam a szemem. A vonat elszáguldott felettem.
Húúú ez kemény volt. Kinyitom a szemem és látom, hogy a kamion altal kidöntött korlátnak épp most enged el az utolsó dübelje és a korlát felém zuhan.
Ismét becsuktam a szemem. Egy hatalmas ütést éreztem a fejemen.
A rohadt életbe álmomban levertem a polcomról a lexikont.

Ferocious 2010.10.26. 09:58:24

@fuckin frank: nagyon is az, a vége meg a Hűvös utca, ott akart kivégezni a köcsög.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 10:02:34

@Canis Lupus Libertas:
Egyszer "beült" mögém egy hasonló teher, csak azért mert a megengedettel jöttem a Ferihegyi úton , nem a gyorsfogalmin és csak egy sáv volt
Kicsit megpöccentettem a féklámpát ballal, semmi
Aztán kilóbáltam a fa testápolót az ablakon és rögtön visszavett

Azt persze nem tudom kopasz kigyúrt volt-e, de ő sem hogy én nem az vagyok
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 10:04:30

@vérengző kismalac:
Bevergődtem a sinek közé és összeszorítottam a szemem"

A végbélizmaid meg ellazultak, mi?
:)

dekás dezső 2010.10.26. 10:06:44

@Ferocious: arrafelé lakom, engem a cséplő-ágas kereszteződésben szoktak rendszeresen láthatatlannak tekinteni a balról érkezők. már annyit dudáltam ott, hogy lazzal az árammal be tudnám fűteni a kecót...

Ferocious 2010.10.26. 10:12:04

@fuckin frank: Gyakorlatilag a környék összes jobbkezes kereszteződése életveszélyes a sok vaksi vagy száguldó baromállat miatt.

zyl187 2010.10.26. 10:47:03

Többször elhatároztam már, hogy lesz@rom és nem fékezek a balról szabálytalankodónak, (persze ha nem ezerrel jön) legalább lesz betétlapom a koccanás után s megcsináltathatom a kocsim elejét, oldalát...de képtelen vagyok rá! Vagy befékezek, vagy elrántom a kormány. Nem engedik a reflexek. Pedig hetente 2-3 alkalommal lenne rá lehetőség, mert RENGETEG embernek lövése sincs, hogy épp mit kéne csinálni az adott forgalmi helyzetben, vagy kinek van elsőbbsége, stb!
Van ismerősöm aki nem nagyon fékez be a körforgalom előtt, vagy kereszteződésben, mert nem tud egyesből elindulni, így inkább csak addig fékez, amíg kettőből még vissza tudja gyorsítani a gépet...

Alex2000 2010.10.26. 13:51:42

A szabályt be kell tartani, de ettől függetlenül én megszüntetném az összes egyenrangú utcát mert egyszerűen életveszélyes, és agyatlan baromság.

Circus 2010.10.26. 14:23:12

@Ferocious: @fuckin frank:
nem is beszélve a rengeteg, földutakon kialakuló kátyúról, ez különösen télen, friss hó alatt vicces, amikor egy jól sikerült fékezés után szánkázik/pattog be a jobbost későn érzékelő kolléga.
Ez főleg kicsit feljebb, az elág felé vicces, ahol még az utak lejtenek is.

Üdv az East End-en :)

Perillustris 2010.10.26. 14:42:23

@Mzee2000: Pedig éppen arra nevelné a vezetőket, hogy figyeljenek, ne csak a táblákra, lámpákra hagyatkozzanak. Persze itt a Balkánon...

2010.10.26. 17:34:23

@Mzee2000: Mi alapján határoznád meg a védett utat, ha két egyforma találkozik?

csz0 (törölt) 2010.10.26. 17:57:49

Annyi okos ember összegyűlt itt, valaki magyarázza már el, hogy az illető útszakaszon jóhiszemű idegenként, először járva hogyan lehet maradéktalanul betartani ezt a tetves jobbkézszabályt? A kedves posztoló úr hogyan csinálja? Egyáltalán szokott utazgatni, vagy csak a környéken autókázik, ahol lakik?

Gyakorlatilag mindenhol 30-al kellene menni, és ahol jobb felől kereszteződés van és nem látok magamnak elsőbbséget jelző táblát, ott szépen lelassítok 20-10-5-re és benézek az utcába, hogy jön-e valaki és van-e stop-ja vagy macisajtja. Ez zöld mezőben két kábé nulla forgalmú harmadrendű útnál (ahova a jobbkézszabályt eredetileg kitalálták) nem gond, de átláthatatlan kerítésekkel, sűrű lombozatú fákkal övezett szűk városi utcáknál hogy működik? Lehet anyázni, de olyan ez a jobbkézszabály (illetve annak abszurd helyeken való alkalmazása), mint az orosz rulett - ha szerencséd van, megadod/megadják, ha nem, kinyiffansz.

Aki meg annyira félti azt a tetves életét, miért jár öreg szeleppel, a hiszti megvédi?

CD-R80 2010.10.26. 18:11:38

@csz0: Úgy lehet maradéktalanul betartani hogy ha jobbról jön valaki akkor elengeded mert neki van elsőbbsége.

csz0 (törölt) 2010.10.26. 18:25:39

@CD-R80: köszönöm a hasznos választ, de a kérdést a lehető legkomolyabb és olyanok válaszát várom, akik gyakorlatban is vezetnek, nem csak papíron...

csz0 (törölt) 2010.10.26. 19:01:20

@CD-R80: ööö, eszerint papíronsofőrök döntik el, hogy kispórolják a költségvetésből pár nyamvadt tábla árát :(

Sok kicsi sokra megy, mert olvastam, hogy egészen hatalmas összegekbe kerülne kitenni az összes hiányzó táblát... Meglehetősen libafos országban lakom, de errefele nem ezen spórolnak. Inkább legyen gödrös az út, de az a tábla akkor is ott van!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 19:07:57

@csz0: Az az utca pontosan olyan, ami nem alkalmas 30-as sebesség felett biztonságos közlekedésre, parkolnak a szélén felváltva mindkét oldalon, beláthatatlanok a keresztutcák. Az látszik, hogy van ott utca, le kell lassítani, benézni és el tudod dönteni, hogy kell-e elsőbbséget adni, vagy nem jön senki és lehet menni. Itt és mindenhol máshol.

Elég sok ember felfogta azért és többen válaszoltak a tiédhez hasonló kommentekre azzal, hogy itt most nem az volt a fő gond, hogy nem ismerte a környéket és véletlenül benézett egy jobbkezes utcát, hanem hogy nagyjából százzal végigszáguldott, ezáltal az ártatlan hiba lehetőségét elég egyértelműen kizárva. Szerintem elég egyértelmű, ha végigolvasod és értelmezed úgy a maga teljes egészében a történetet.

csz0 (törölt) 2010.10.26. 20:34:42

@SilentSound: a konkrét eset kapcsán általánosítottam a problémát: békésen autózol egy viszonylag kis utcában, ahol az 50-es tempó relatíve biztonságos és megengedett (utca, járda elég széles, nincs teleparkolva, stb). Az egyik kis, beláthatatlan jobb oldali utca végén azonban megjelenik egy autó orra aztán kihajt eléd és menne tovább egyenesen, hiszen elsőbbsége van. Noha nem nagy a tempó, de a rendelkezésedre álló 10 méteren nincs esélyed megállni még 50-ről sem, csatt, te vagy a hibás.

Lássuk be, ebben az esetben valami nincs rendben - egyenesen haladva miért kellett volna oldalról, elsőbbséggel érkezőre számíts? Ilyen logikával városban szinte mindenhol 20 km/óra kellene legyen a megengedett, hiszen sosem tudni, nem-e jobbkezes a következő kereszteződés... Vagy a jobbkezes utcákban minden esetben kitáblázott 30-as sebességkorlátozás van?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 21:20:54

@csz0: Nem feltétlenül kell 50-nel menni ott, ahol nincs egyéb korlátozás. Ha nem belátható az út széle, akkor lassítani kell és óvatosan megközelíteni. Velem is előfordul néha, hogy lelassítok idegen helyen kocsibejárónál, mert úgy van leaszfaltozva, mintha utca lenne. Sosem dudáltak még le érte az útról. Meg ha valaki nekiállna mögöttem türelmetlenkedni, pont leszarom, tőlem aztán villoghat, kürtölhet, senki miatt nem fogom összetörni az autómat és magamat. :)

Integrált Szerverterror 2010.10.27. 02:48:40

@SilentSound: Akkor lehet, hogy csak beragadt a gázpedál a mókus meg a kormányba kapaszkodva vonyította végig az utat mint a trabis a viccben:D

Szóval jobbkezesben balra nézni, fos japán, új posztot!(ja az már van)

CD-R80 2010.10.27. 08:44:30

@CD-R80: Lehet bunkóbb kedvemben írtam, de értem amúgy a felvetésed. Én is szaladtam bele ilyenbe, szerintem mindenki aki vezet és nem csak a megszokott úton jár. De nem tudsz mást csinálni. Inkább anyázzon mögöttem az ottlakó minthogy betétlapot töltögessek. Nyilván egyszerűbb lenne mindenkinek ha ki lenne táblázva minden oldalról de akkor is lehet eltakarná valami a táblát, sok esetben el is takarja, vagy annyira benn van a kereszteződésben hogy öröm észrevenni.
Néhány helyen legalább az egyenrangú kereszteződés táblát kiteszik.
Aki meg jobbról vagy balról jön haladhat szintén egyenesen s gondolhatja mindegyik, hogy neki van elsőbbsége..

Perillustris 2010.10.27. 22:24:24

@csz0: "idegenként, először járva hogyan lehet maradéktalanul betartani ezt a tetves jobbkézszabályt"

ROTFL

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.27. 22:29:13

Az autó egy Citroen C1-es, és a gazdája a Revicky utcai óvodába hordja a gyerekét. Ha esetleg be szeretnél neki számolni az élményeidről. (egy kancsal nő)

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.27. 22:30:57

Ja és ahonnét jöttél, és amikor. Abban az időben ott már a kutya se jár, csak néhány piás megy a kocsmába. (piros tetejű ház)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 23:03:42

@Dariengo: Szívesen megkérdezném, hogy mégis mi a búbánatnak kellett ennyire sietnie, csak félek, hogy legfeljebb magamat bosszantanám fel újra, mert vagy letagadná, hogy ő volt az, vagy olyan hülye, hogy meg akarna győzni, hogy az egész az én hibám volt, minek megyek arra és különben is nem lett semmi baj, minek pattogok. Kidühöngtem itt magam, írtam az önkormányzatnak, páran utálni fognak érte, ha raknak le pár fekvőrendőrt, én meg nagyobb biztonságban leszek az ilyenektől.

Egyébként nyilván nem egy Üllői út forgalmú utca ahonnan kijövök, de mivel jó kis zsákutcás labirintus az egész környék nincs sok kijárata és pont ez az egyik. És nem csak nekem van itt autóm. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 23:08:23

@Dariengo: Egyébként ismered, vagy csak neked is volt szerencséd megtapasztalni a vezetési stílusát?

cso zsi 2010.10.27. 23:09:16

@csz0: A gyalogátkelők előtt sem lett kitáblázva. Mégis, úgy kell megközelítened, hogy a gyalognak kijáró elsőbbséget meg tudd adni. Ezt alig egy éve rágják külön szájba, holott az első pillanattól kezdve így működik a dolog.
A jobbkezes utca épp ilyen, ha neked minden (vagy minden második) sarkon meg kel adni.
A Nagykörúttal szomszédos kerületek mindegyikében van ilyen.
...és igen, számítanod kell arra, hogy egy magadfajta (nem degradálás, mert nem tudom milyen vagy) jön ugyanúgy, ahogy te szoktál, és 50-ről nem bír megállni 10 méteren.
30-ról meg igen.

D4D 2010.10.27. 23:58:35

@SilentSound:

Magyar módi:

Fekvőrendőrt, holott lehet a paréj azt se tudja mi az a jobbkéz.

Ne fekvőrendőrt! OKTATÁST!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 10:26:09

@D4D: Vannak a menthetetlenül súlyos esetek, akiket hiába oktat bárki, nem fogja fel, hogy ez nem csak egy szabály, amit vagy betart vagy nem, hanem a saját és mások értékeivel és életével játszik. Részt vehet az ilyen bármilyen tanfolyamon, megszerezhet bármilyen papírt, ugyanúgy az életben leszarja, amit tanult, még ha tudja is, mit szabad és mit nem. A fekvőrendőr meg mindenkinek fekvőrendőr. Persze van, aki akkora kretén, hogy vesz egy bazinagy terepjárót és azzal szarja le a fekvőrendőrt is, meg azt is, akit még nagyobb eséllyel gyilkol meg maga helyett. Hülyeség ellen nincs orvosság, de kezeléssel korlátok közt lehet tartani a nem teljesen súlyos eseteket. :) És tudom, hogy ha leraknak abba az utcába 3-4 fekvőrendőrt, akkor én is vesztek 20 másodpercet, meg csökkentem az autóm lengéscsillapítóinak az élettartamát, de inkább ez legyen...

D4D 2010.10.28. 14:58:14

@SilentSound:
Nem győztél meg.

Aki nem való az utakra, az ne szerezhessen papírt. Nem most kell oktatni a sok hülyét, aki libáért meg 20 ezerért jogsit kapott.
A teljes gépjárműoktatási rendszert át kell alakítani.
Jelenleg nem vezetni, hanem vizsgázni tanítanak meg, mondjuk ez régebben is meg volt, de azért amikor majd 20 éve vizsgáztam, akkor még a tanfolyamon vezetni is tanultunk.
Az elméleti rész dettó. Ma megtanulnak kitölteni egy tesztlapot, de maga a szabály az ismeretlen, ahogy az összefüggések is, mint pl mitől csúszik az út, és olyxankor miért tart tovább megállni.

D4D 2010.10.28. 15:02:28

@SilentSound:
Fekvőrendőr:
Majd amikor egy 200 méteres szakasz megtétele 2 perc lesz neked is a közte levő 3 fekvőrendőr miatt, akkor másképp állsz hozzá.

Jó dolog a fekvőrendőr, de nem magyar kivitelezésben. Van olyan, amin csak oldalazva tudok átmenni, és széria kocsim van.

Olaszországban ami van fekvőrendőr, azon 30 alatt úgy megyek át, mintha ott sem lenne, 40 felett pedig lefejelem a tetőt.
Ezt állítsd szembe a magyar fekvőrendőrökkel, amikor ilyenekért esedezel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 16:16:30

@D4D: Konkrétan kb. 200 méteren már most is van 4db fekvőrendőr a térképen látható kereszteződés és a ház között, ahol lakom. Normális fekvőrendőrök vannak, amikhez le kell lassítani kb. 5km/h-ra, de nem olyan magasak, hogy bármilyen utcai autó fennakadjon rajtuk. De még így se több szerintem fél percnél végigmenni ezen a szakaszon. Szóval ha azt a szakaszt veszem alapul, akkor nagyon erős, többszörös túlzás a 2 perc. Van szar fekvőrendőr is nyilván máshol (pl. itt Kispesten is vannak iszonyat idióta ugratók), de ha ugyanolyanokat csinálnának oda mint amik már most is vannak, nem lenne ellene egy szavam se.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 16:24:25

@SilentSound: Oszt poszt ma nem lesz? Vagy megint esti műszakban kell kommentelni??? :)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 16:28:29

OFF:
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azokra is gondolni kell, akik napközben dolgoznak, nem valami mást csinálnak munka helyett. ;) Egyébként általában akkor nincs napközben poszt, amikor rámzuhan minden egyszerre, mint pl. ma.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 16:34:32

@SilentSound: Azok lúzerek, és így jártak...én csak magamra gondolok :) Akkor nézzek vissza olyan éjfél körül? :)))

D4D 2010.10.28. 18:55:35

@SilentSound:
"Normális fekvőrendőrök vannak, amikhez le kell lassítani kb. 5km/h-ra,"
- Az én értékrendem szerint az nem normális. Én azt tartom normálisnak, amin 30al át lehet menni. De azokat se kellene ész nélkül rakni mindenhova.
Változatlanul az oktatás reformját tartom szükségesnek, de sürgősen.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 22:32:19

@D4D: Amin 30-cal át lehet menni, azon ötvennel is, úgy meg az ég világon semmi értelme... Egyetértek azzal, hogy sokat kellene javítani az oktatáson és a vizsgáztatáson is, de továbbra is úgy gondolom, hogy önmagában az sem elég. Javíthatna a helyzeten, de tökéletes világ akkor se lenne.

D4D 2010.10.28. 22:48:37

@SilentSound:
Fentebbi hsz-emből:
"Olaszországban ami van fekvőrendőr, azon 30 alatt úgy megyek át, mintha ott sem lenne, 40 felett pedig lefejelem a tetőt."

Az 5 nevetséges, az 50 ilyen helyekre valóban sok.

Oktatás, vizsgáztatás, Objektív felelősség.

Ragadd ki ez utóbbit! Az üzenete az objektív felelősségnek: Ha van pénzed, akkor neked mindent szabad.

Régebben aki egy bizonyos határnál gyorsabban ment, és rajtakapták, az a következő hónapban benzin helyett kombinált bérletet vett. Ma kap egy csekket, mely összege az ország egyik felének egyheti jövedelme (30-45000), míg a másik felének ekkora összeg meg sem kottyan.

Mondjuk ez az objektív dolog is megérne egy elemző posztot. Vedd hozzá a táblaforgatós, mobiltáblás panaszokat is! Eredmény? Lehúzás.

Ismerősöm (van jogsija) nem tudja mi a jobbkézszabály, nem tudja kanyarodáskor mikor melyik sávba kell érkezni, és még sorolhatnám a dolgait. Vizsgára mondta az oktató, hogy egy tizest vigyen magával.

Másik ismerősöm buszvezető, beleverte a fia fejébe a KRESZ-t, és a vezetéselméletet is. Tényleg szépen vezet a gyerek, jól vezet.
Azt mondta neki az oktató: Vegyen még 14500-ért x pótórát, amit nem vezet le, és akkor tuti a vizsga.
Gyerek visszakérdez: Nem járnék jobban, ha adnék egy tizest?
-De.

És így ne várjuk el, hogy jobbkezet ismerjenek, ezen a fekvőrendőr sem fog segíteni, bár akkor nem 60-al, csak 30-al megy beléd. A napod ugyanúgy el lesz baszva.

Integrált Szerverterror 2010.10.29. 02:01:13

@D4D: Részemről szívfájdalom nélkül athajtanék pár olaszországi fekvő rendőrön. Akár több, mint ötvennel is. Főleg, ha holnap este hazafelé megállítanak. Mint eddig szinte mindig. Grrr.

Amúgy melyik fekvőrendőrre gondoltál? Van vagy ötféle.

Véglegény 2010.10.29. 08:36:01

@Integrált Szerverterror: több mint - spórolj a vesszőkkel! :P

urikutya 2010.10.29. 12:43:11

A poszt írójának igaza van, minek kell ennyivel menni lakott területen. Nem mentség az sem, hogy ismeri a terepet és nap mint nap arrafele jár. Egy példa erre, sokszor járok a Farkasréti temető felé, és egyszer csak megrökönyödve láttam, hogy a szokásos útvonalamon az utca elejére ideiglenesen kiraktak egy behajtani tilos táblát. Mi lett volna, ha behajtok kérdem én ?

Sajnálom hogy pont egy Honda Jazzről van szó egyik kedvenc autóm,:
www.autopult.hu/index.php/hirek/ujdonsagok/1237-nem-kapunk-az-els-hibrid-kisautobol-a-honda-jazz-hybrid-bl-

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.29. 12:52:27

@urikutya: Közben írta már fentebb Dariengo, hogy valószínűleg elnéztem, mert van egy minden más szempontból passzoló, ámde Citroen C1, akinek a vezetője lehetett. Nem gyakori szín, az egyszer biztos. :) Mellesleg a Jazz tényleg jó autó, a méretéhez képest talán a legjobban pakolható kocsi a kategóriájában.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.29. 14:05:06

@SilentSound: Bocs, nemtudom miért Citroen C 1-egy írtam, amikor Nissan Micra-t akartam.
Ahonnét kijöttél, ott egy bölcsöde, óvoda, plusz egy iskola van, elég sok fekvőrendőrrel, több nem kell. Azt hiszem, ha egy órával előbb jársz errefelé, látsz még cifrábbakat is. Sok rohanó idióta szülő, csak addig óvatos, amíg a gyereket le nem adta, utána már keresztülmennek bárkin.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.29. 14:46:15

@Dariengo: Annak a sarkánál lakom, úgyhogy tudom, mik mennek ott reggel meg délután. Még jó, hogy amúgy kis forgalmú rész, mert elmebeteg módon tudnak parkolni meg gyereket kiszedni autóból meg ilyenek. Pedig ott aztán mindig van hely...

urikutya 2010.11.01. 10:59:15

@SilentSound: Igen abszolút! Ahhoz képest hogy városi autó, jól pakolható, ráadásul dinamikus és gyors is :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása