Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nekem semmi bajom sem eshet!

2010.11.10. 16:21 :: SilentSound

Volt már olyan poszt régebben a blogon, ahol kategorizáltuk a sofőrtípusokat (aki megtalálja, hogy belinkelhessem, az kap egy pirospontot), most fordítunk rajta egyet, a gyalogosokról lesz szó. És egy szinttel lejjebb megyünk a struktúrában, Richelieu ugyanis azokat az alfajokat gyűjtötte most össze nektek, akikben a közös vonás az, hogy úgy gondolják, sebezhetetlenek és halhatatlanok.

Szóval akkor az van kedves "gép előtt ülők és ezt olvasók", hogy ahhoz, hogy ezt tehessétek (gép előtt ülés stb.), valamennyit gyalogolnotok kellett. Sőt, megkockáztatom, hogy kint az utcán is, kivéve, ha gyermekkorotok óta ott ültök, ami lássuk be, se nem vidám, se nem változatos.

Vagyis részesültetek az örök harcból Ti is: gyalogos kontra autós. Ez azért vicces harc. mert gyakran aki autós az gyalogos is, és fordítva, nem lehet sajnos kocsival elmenni az íróasztalig, sem fel asszonkához a hálóba, mint ahogyan nem lehet gyalog elmenni Budapestről Egerbe az M3-ason 2 óra alatt úgy, hogy az legalábbis ne legyen picit fárasztó.

Tehát azt is mondhatnánk, hogy baromság az egész. Aki ezt gondolja, az kéretik most a bal felső sarokban lévő pici keresztre az egér gombjának segítségével rákattintani, majd felnőtt tartalmú oldalakat, illetve excel táblákat nézegetni szíveskedjen, ki-ki vérmérséklete szerint.

Mi, akik itt maradtunk, nézzünk néhány alapesetet, mikor a gyalogosok valamit nagyon félreértenek. Mondom ezt nyugodtan, mert abba a ritka barom fajtába tartozom, aki igenis képes megállni a zebra előtt, és igenis az esetek 90%-ában megállok kereszteződésekben is, ahol pedig nem kellene mindenképpen, és ahol nem a gyalogosnak van előnye, majd intek, hogy menjen nyugodtan. Nekem + 4 másodperc, neki például kevesebb ideig ázás az utcán. Ilyen egyszerű. Valamint bízom benne, hogy lehet, hogy ha ez fordítva lesz mondjuk másnap, akkor hasonló alakkal találkozom én is.

No de vannak gyalogosok, akik azt gondolják, hogy ők sérthetetlen hősök, és nem lesz bajuk sosem.

Nézzünk a sok közül most 4, jól körülírható típust:

1. Térhajlítók

Ők azok, akik nem néznek semerre lelépés előtt, egyszerűen azzal, hogy nem néznek feléd, elérik, hogy te gyakorlatilag ott se legyél. Az oda-nem-nézésükkel téged áttesznek egy másik valóságba. Ezt te észre sem veszed, mert csak satuzol, és értetlenül nézel, meg kiabálsz esetleg. Valójában azonban NEM VAGY OTT.

Hiába kiabálsz, ő oda sem néz, mnegy tovább. Ez azért van, mert a te valóságod akkor a 12. dimenzió, a takony országa, és ott te takony vagy épp. Takony junior. Egy takony trainee.... Hiába kiabálsz, senki nem hallja.

2. Lézernézők

Ők lelépnek, bármikor, bárhonnan, azzal a különbséggel, hogy közben néznek Rád, beléd. Szúrnak pupillával, érzed, ahogy a rejtett üzenet a szemükön keresztül jut el a hallójáratodba és a kisagyadba, pedig a híreket is hallod közben a rádióból. Mellékhatásként a fékedet is bekapcsolják, mert közben lassítasz. Nézel vissza, de lassítasz.

Kiabálás tekintetében ugyanúgy felesleges ezzel bíbelődni, sőt, ilyenkor még ablakot letekerni sem nagyon kell. Ha megteszed mégis, mind az 1. és a 2. esetben is azt fogod tapasztalni, hogy lézernéző picit fejbiccentve, oldalról, 34,2 fokos szögben rád néz, és a tekintetében a burzsoázia összes bájával elküld téged vissza az uteruszba, de végbélen át...

3. Háború hősök

Jellemzően 65 év feletti lakosok, akik már álltak tank előtt, feküdtek lövészárokban, néztek szembe vagy partizánokkal vagy német katonákkal, ki ki ízlése és szerencséje szerint.

Ők lelépnek, vagy rád néznek, vagy nem, de mindenképpen megállnak az út közepén. Néznek feléd, néha felemelik botjukat, de az egyik szemöldöküket biztos, és meglátod a szemükben a hideg orosz telet, a megfagyott sok kis nyomorult Lajka kutyát, Anyegint, sőt, néha még a Boney M-et is.

Nem mersz rájuk kiabálni, sem dudálni. Egy dolog működik csak ez esetben: a villantás. Igen, még fényes nappal is.... Ők sajnos már láttak ilyet, és erre emlékezvén tovább mennek. Ők tudják, hogy ahol villanás van, ott lesz BUMM is, és arrébb kell menni.
Ha eddig 65 + év nem volt elég, te nem fogod tudni elmagyarázni már, hogy mozgó nagy vas elé nem megyünk szabálytalanul.
Tisztelt őket, és vigyázz rájuk.

4. A jogalkotó szabadkőművesek

Ők minden KRESZ szabályt tudnak, még azt is, amit meg sem írtak sosem. Mindig ott lépnek le, ahol nekik nincs joguk hozzá, pl csak simán le az egyirányú úton a kocsik közül, és tuti van olyan tárgy a kezükben, mely legalább hámsérülést okoz a kocsidon. De még mielőtt ezt megtennék, még elkezdenek magyarázni, ordítani neked, hogy te egy nyomorult himpellér strici vagy, és nem érdekel semmi, csak száguldasz a sportkocsiddal (függetlenül attól, hogy akár egy fiat fiorinoval vagy vagy egy db7-el).

Nevüket onnan kapták, hogy miután megalkották a jogot, és te nem fértél bele, ezt kifejezik azzal, hogy adott esetben befalaznak. Vagy ha nem, akkor téglát, vagy egyéb hasznos, építkezéseknél használatos tárgyat helyeznek el tested felső részén, 4 g gyorsulás közben.

Most szerintem elég ennyi, majd folytatom legközelebb azon autósokkal, akik viszont mind térhajlítók és jogalkotók egyben. Lesz konkrét példa is...

153 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kresz gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2010.11.10. 16:27:32

"kéretik most a bal felső sarokban lévő pici keresztre az egér gombjának segítségével rákattintani"

Nekem jobb oldalon van.
Neked amúgy hogy megy a balkéz szabály???

trixilw 2010.11.10. 16:29:48

Lebuktál, te macről írtad ezt :)

Jó az írás, egyvalami viszont kimaradt márpedig kéne: azok akik megállnak a zebra előtt, nem mernek lelépni még akkor sem, ha egyszerre dudálsz, ordibálsz, villogsz és integetsz nekik, hanem vagy néznek rád bambán vagy integetnek (bottal, karral), hogy menjél már! Majd miután elmész látod, hogy nagy boldogan kelnek át mögötted.

Verify 2010.11.10. 16:30:28

mit szívtál, srác?:)
jó volt!

reklámügynök 2010.11.10. 16:42:00

Azért én megemlíteném – ugyan nem szorosan a posthoz tartozik –, azokat akik akkor sem hajlandóak átmenni a zebrán, ha kiszállsz az autóból és átsegíted őket.

Nekem is bal oldalon van, bár az enyém piros gömb!

killermoney 2010.11.10. 16:42:46

@trixilw: Ezt a fajtát én is hiányoltam

reklámügynök 2010.11.10. 17:04:53

@trixilw: ezt a kommentet nem 'tom miért nem láttam :(

Szóval leírtam ugyanezt!

Hurri Kán 2010.11.10. 17:12:37

Rá merek én dudálni bárkire.. Amúgy az a gyalog, aki mp3 játszóval a fülében, totális szellemi szabadságon lévén, szó szerint átesett a motorháztetőmön, miközben piros lámpánál álltam, az melyik csoport?

Leadfoot 2010.11.10. 17:15:48

Ezt az egész posztot nagyjából meg lehet fogalmazni egyetlen mondatban:

A hülyeség nem függ a helyváltoztatás módjától, a hülye az hülye, mindegy hogy gyalogol vagy vezet valamit.

reklámügynök 2010.11.10. 17:16:51

@trixilw: Erről egyébként eszembe jutott egy sztori. A vácin befelé a fóti úti kereszteződést elhagyva a lámpa nélküli zebrához értem a külső sávban. Néni bambul, áll a zebra előtt, látszik át menne. Én megállok neki a külsőben, de tovább bambul, rám se néz, csak mered maga elé, néha elfordítja felém a fejét, de elnéz felett, mögém, mintha a forgalmat bámulná. Néhány pillanat múlva a belső sávban fehér astrás srác megáll, ahogy kell, szabályosan. Néni bambul tovább, ránk se bagózik. Mögöttem is és a belső sávban is elkezdtek gyűlni az autók, noha nem volt nagy forgalom napközben. Érdekes módon mindenki türelmes volt, senki nem dudált.
Összenéztünk az astrás sráccal és elkezdünk röhögni, na ekkor indult el a néni nagy sietve, rohant, szinte rohant...

''autónepper.'' 2010.11.10. 17:25:57

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD mindenhol van állatok .! de itt egyértelmű a gyalogos volt a hibás:D

Hurri Kán 2010.11.10. 17:49:21

@reklámügynök: öcsém mellettem ült a jobb 1-en, még mondta is hogy rá kéne dudálni. Mondtam nem, röhögni akarok ;)

''autónepper.'' 2010.11.10. 17:57:16

@gyvy: bazzzzzzzzzzzeg:D:D:D:D:D:D most nagyot nevettem. köszi:DDDDDDDDDD

Hurri Kán 2010.11.10. 18:06:15

@''autónepper.'':
a szomorú az, hogy ez nem vicc...

Mert ha két parkoló kocsi közül lép ki, akkor most lehet hogy nem számítógép mellett ülnék. De persze, mindig a zautós a hibás, a hülyékre meg vigyázni kell...

Semmi értelmét nem látom annak, hogy mesterséges akadályokat gördítsünk a darwini kiválasztódás folyamata elé...

cork77 2010.11.10. 18:06:37

Felnőtt tartalmat tartalmazó excel táblát lehet-e nézegetni valahol?

ex-dr. vuk 2010.11.10. 18:11:40

Nem nagyon ertem az elso 3 tipust. Ha te meg tudtal allni a zebra elott, akkor miert ordibalnal a kocsidbol? Tok jogosan leptek eled, zebran elsobbsege van. Miert uvoltozol? Hogy meg szanalmasabba tedd magad, es bizonyitsd, hogy fingod nincs amugy az elsobbsegi viszonyokrol? (feltetelezven, hogy minimum az elso 3 tipusban zebran valo atkelesrol van szo)

''autónepper.'' 2010.11.10. 18:21:40

@gyvy: úgy értem maga a szitu vicces ahogy elképzeled:D:D:d.d de sajnos igen ha elütöd akkor is te vagy a hibás még ha kivetődött elléd akkor is...

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.10. 18:28:06

@vuk_: Akkor van a gyalogosnak elsőbbsége,ha a zebrán áll,ha a járdán áll,ott nincs.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.10. 18:41:12

@reklámügynök: Az nagyján, de ma olyannal találkoztam, aki eljött a zebra feléig, én megálltam, majd ott megfordult, és visszament. Ezen kicsit meglepődtem, pedig már sok mindent láttam:)

ex-dr. vuk 2010.11.10. 18:41:36

@1 Fószer:
3 dolog
1. ezt hol olvastad?
1. a gyalog (elvileg) nem ALL a jardan, hanem egyenes vonalu egyenletes mozgassal megy a zebra fele
3. amig az autok nem kozlekednek a jardan, addig nincs is ertelme definialni az auto/gyalog jardan valo talalkozasat :)

Nyilvan a zebran van elsobbsege, de ha o ugy er(ne) a zebrara, hogy talalkoztok, akkor neked kell lassitani, megallni. Ennyi az egesz. Nezz videokat a NYUGATrol, hogyan is kell ezt csinalni :)

Kardics 2010.11.10. 18:42:09

"gyalogosnak van előnye, majd intek, hogy menjen nyugodtan"... Na na, puhatestűt nem csalogatunk. Majd jön az magától ha úgy gondolja. A zebra mellet álldogáló átmenni nem akaró csak beszélgetők meg kaptyák be.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.10. 18:55:58

@vuk_: Nincs igazad, sőt ha megállsz, míg ő nem lépett le, az gyalogoscsalogatás, és pl. vizsgán buktatnak érte.

1kutya 2010.11.10. 18:56:41

no látom megjött a hányinger!

nem lenne jobb @vuk_: , ha kiköltöznél valahova a hortobágy közepére? ott nincsenek autók!

D4D 2010.11.10. 19:08:38

Nekem a szabadkőműves tetszik a legjobban.

Kiegészíteném még a kőszoborral: Áll, nem megy, még akkor se, mikor oda vissza mindenki megállt, és éppen a vörös szőnyeget terítjük neki. Gyógyítása kétféleképpen lehetséges:
- Vascsővel a kezünkben kiszállunk és "Átmész bazmeg!" kiáltással mutatjuk neki a helyes utat.
- Kiszállunk, kedves mosollyal megközelítjük, karjainkat összekulcsoluk, és "Gyere bébi átviszlek" szavakat mondjuk neki.
Utóbbit csak fiatal csini bukszáknál alakalmazom.

schdl (törölt) 2010.11.10. 19:13:31

Kimaradtak az álca nagymesterek:

Szakadó esőben, sötétben, lehetőleg fekete ruházatban, kivilágítatlan helyeken, váratlanul bukkannak elő. Csak egy századmásodpercre látod, satu, de már el is tűnt; jobb esetben elérte a járdát és nem a kocsi alatt van :)

CD-R80 2010.11.10. 19:24:50

Először azt hittem valami gyökérpálca írt megint, de a végére megtetszett..:)
Kár hogy vége is..

Zebrát a biciglisekre!

[mike] 2010.11.10. 19:39:01

Ritka hülye lehet a posztoló. Ennyi baromságot összehordani...

A hajléktalant meg amúgy is kihagyta.

Annak is két fajtája van, az egyik borosüveggel áll órákig, ha véletlenül megáll valaki, akkor integet, hogy tovább-tovább... a másik az úttest közepén, rekedt hangon ordibál, hogy a kapitalistakurvaélet juttatta őt ide :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.11.10. 19:46:08

@metal: Igen? Érdekes, nekem másképp tanította az oktatóm. Szerintem ez olyan urbánus legenda az autós alfajból.

Bár az igaz, hogy konkrét vizsgatapasztalatom nincs, aznap az összes gyalogos bölcsen elmenekült Pestről. ;-)

ex-dr. vuk 2010.11.10. 19:51:47

@metal: igen az oktatok eleg csunyan benne vannak abban, amilyen most a zebrahelyzet magyarorszagon. "gyalogoscsalogatas" kiarolag az o szakszavuk, a kreszben SEHOL nem talalsz erre valo utalast.
Amugy melyik reszben nincs igazam? Erveket kerek :)

@1kutya: olyan helyen lakom, ahol nem kifogas van, hanem elsobbseg megadasa. (persze most lehet mondani, hogy mit pofazok bele, de ettol meg relevans amit mondok.. van, ahol mukodik. es ezt te is tudod)

szaGértő 2010.11.10. 19:53:50

Kimaradt egy gyalogos-alfaj, amely leginkább falusi környezetben fodul elő. Ezek 90 fokkal vannak eltévedve csupán, ezért az úton hosszában kelnek át, még akkor is, ha van járda.

Dudálásra szemmelveréssel reagálnak, egyesek ijedtükben az út közepére húzódnak.

Fiatalabb hím egyedei így bizonyítják a velük levő nőstényeknek, mennyire faszagyerekek, ezek hajlamosak a tükrök letörésére is.

A viselkedés oka feltehetően az, hogy krokodil van a járdán.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.10. 19:58:38

@promontor: @vuk_: Közeli ismerősöm bukott ezért vizsgán, a gyalogos állt a zebránál (a járdán), ő megállt, gyalogos átment, ő megbukott, mert csalogatta a gyalogost. A KRESZ szerint csak azt kell átengedned, aki jelzi, hogy át akar kelni, sajnos ezt hivatalos helyen úgy értelmezik, hogy akkor kell megállni (sőt a példám szerint csak akkor lehet), ha a gyalogos már lelépett a járdáról. Bár év elején beletettek egy olyan kitételt, hogy úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy minden esetben (amikor én tanultam a KRESZT, alap elv volt, hogy a KRESZben nincs olyan, hogy mindig, bármikor, soha,..., most már van) mg tudj állni, lehet azóta a hivatalos értelmezés is már.

1kutya 2010.11.10. 20:16:32

@vuk_: tudom, vezettem ott is! és képzeld láttam baromarcú tunyigverdást áthajtani a piroson, labdáért kiszaladó kisgyereket a parkoló kocsisor mögül, index nélkül kanyarodót/sávot váltót, sőt tilosban átkelő gyalogot is!

úgyhogy ne gyere azzal, hogy ott minden tökéletes, itt meg xar minden!!!

lenne egy jó ötletem neked: többet ne is gyere haza, ha neked ez annyira büdös, de mégjobb, ha ezentúl magyar autós oldalakra nem is írogatsz (felőlem át is keresztelkedsz)!

hidd el, meg van nekünk a magunk baja nélküled is...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.10. 20:21:37

@1kutya: Most mé' vagy ilyen? Nem akar ő rosszat, csak általában hülyeséget írogat...:)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.11.10. 20:21:39

@metal: Ismervén a vizsgáztatás visszásságait, az a tény, hogy erre hivatkozva buktattak meg esetleg valakit (bár az ilyen történeteket - ismervén hogy alakulnak akár csak pár hét után is amúgy megbízható ismerőseim és családtagjaim egyes sztorijai - azért érdemes némi kritikával kezelni), az még nem bizonyíték a Kresz helyes értelmezésére: mint tudjuk, vannak esetek, amikor akármit csinálsz, csak nyuszika lehetsz. Illetve a kivétel az, ha tejelsz.

szaGértő 2010.11.10. 20:38:53

@1kutya: Hívjuk meg egy talira. :D

szaGértő 2010.11.10. 20:40:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Igen elegánsan fogalmaztad meg, hogy nem rosszindulatból hülye, hanem gyárilag. :)

ex-dr. vuk 2010.11.10. 20:44:43

@metal: "KRESZ szerint csak azt kell átengedned, aki jelzi, hogy át akar kelni" - na ilyet hol talaltal? erdekelne. ideznel?

@1kutya:
gondoltam, hogy az lesz, hogy 'minek irogatsz ide bazmeg', en nem irtam, hogy itt minden tokeletes, de elobbrevalo masok elete, mint az az 5 mp amit nyersz vele, hogy nem engeded el.
Igen a gyalog atmegy a piroson, de nem akkor amikor auto jon, es nem is var el elsobbseget ilyenkor (amugy itt nincs is lampas zebra - vagy lampa van vagy zebra).

1kutya 2010.11.10. 20:45:13

@szaGértő: áhhh... úgysem jönne el!

valami olyasmire hivatkozna, hogy lezárták a csalagutat, vagy dovernél leomlottak a sziklák és nem jár a komp stb...

@...::: Flúgos Kamionos :::...: no igen! rá egyenesen illik a vicc:
- hogy hívják a kisrókát születése előtt?
- hányinger!
:-DDD

ex-dr. vuk 2010.11.10. 20:46:29

@metal: ja, amugy pontosan errol beszeltem, hogy az oktatok keze is benne van abban, hogy ilyen a helyzet. hulyeseget tanitanak es kernek szamon. szomoru

ex-dr. vuk 2010.11.10. 20:52:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
nektek biztosan jo az, hogy gyalogokat gazoltok el (esetleg a ti rokonotokat gazolja el valaki), lassan mar minden napra jut egy zebran gazolas, de nem lenne megis jobb, ha nem igy lenne? A szabaly mar megvan, csak be kell tartani (es nem kifogast keresni).
Sajna a rendorseg tul toketlen ahhoz, hogy betartassa.

1kutya 2010.11.10. 20:57:40

@vuk_: képzeld! nem tudom mikor hagytad el kies hazánkat (nem a tiedet, úgy látom), de itt az autósok 99%-a megáll a zebránál és elengedi a gyalogot, sőőőt... indexel, ismeri a jobbkezet, a jobbratartási kötelezettséget és írhatnám még reggelig!

ezen a blogon arról az 1% hülyéről vartyogunk, aki nem! és gondolom ez "nálatok" is így van (mármint van 1% barom).

úgyhogy nem kell itt mosdatni a szerecsent, hanem inkább arról kéne regélned, hogy odakint mik a visszásságok és hogyan próbáljátok ti ott jobbá tenni, nem pedig arról, hogy odakünn mindenki szent, itt meg mindenki marha!

hátha tanulnánk belőle...

ha meg a kisállatnyi agyad ezt nem veszi be, akkor blogot tévesztettél!!!

jelentéktelen alak 2010.11.10. 21:10:37

@metal:

Hol szerepel a KRESZ-ben a "gyalogos csalogatás" tiltása?

Mert tudtommal a KRESZ lehetővé teszi az elsőbbségről való lemondást.

A vizsgán is szerintem csak addig buktatnak érte, míg valaki felül nem vizsgáltatja a buktatást.

Aki nem követ el hibát, azt nem illő megbuktatni. A vizsgán meg a KRESZ szerinti közlekedést illene oktatni.

ex-dr. vuk 2010.11.10. 21:11:10

@1kutya:
"itt az autósok 99%-a megáll a zebránál"
Ez biztosan nem Magyarorszagon van. Mintha mas lenne a tapasztalatom ott :) Vagy neked is csak ugy mondtak?

1kutya 2010.11.10. 21:25:36

@vuk_: mikor jártál utoljára erre?

a kommentjeid alapján lehetett vagy 10 éve!

tudod a dolgok változnak néha...

jelentéktelen alak 2010.11.10. 21:39:20

@1kutya:

Hülyék mindenütt vannak, ez igaz.

csak valahogy mégis van -nem is kicsi- különbség országok és országok, vagy országrészek és országrészek között.

Meggyőződésem, hogy az elenyésző kisebbség a hülye Svédországban és Oroszországban is. Valamiért mégis biztonságosabb, kellemesebb, jobb közlekedni Svédországban.
És nem csak az utak állapota miatt. Főleg nem az utak állapota miatt.

A magyarországi általános helyzet, meg nem az irigylésre méltó, vagy a példaértékű kategória.

jelentéktelen alak 2010.11.10. 21:41:33

@1kutya:

Én 3 hónapja voltam Magyarországon. Akkor még a szembe oldalon lassítás nélkül mentek a 2x1 sávos út zebráján. 10esetből 9szer.

Pl Írországban, ilyen 100-bol 1x ha előfordul.

1kutya 2010.11.10. 21:47:45

@jelentéktelen alak: nem tudom hol jártál, mikor itthon voltál, de itt debrecenben pl. az utóbbi időben egészen permanens a helyzet. bár lehet ez köszönhető annak, hogy a tavasszal volt egy fokozott rendőri ellenőrzés pár hétig, mikor kifejezetten erre figyeltek!

egyébként: látod irelandban is ott az 1%-nyi hülye!

ex-dr. vuk 2010.11.10. 21:56:08

@1kutya: 2 honapja :)
Ilyen gyorsan nem :)

@jelentéktelen alak:
az azonos oldalon is 10-bol 9x elutnenek ha kimennel.

randomuser1 2010.11.10. 21:57:05

@jelentéktelen alak: ez így, ebben a formában nem igaz, engem dudált le nem egy autó, mert nem fért el mellettem - a járdán. oroszországban persze, svédországban nem, de biztos azért, mert ott viszonylag kevés ideig voltam. idehaza sem divat egyébként a járdán autózás és egyre gyakoribb h az autósok udvariasak a gyalogosokkal.

Hurri Kán 2010.11.10. 21:59:03

@szaGértő:
ezen alfajjal kapcsolatban annyi kiegészítést tennék, hogy néha azért kényszerülnek az úttestet használni, mivel -lévén elenyésző hányaduk végzett artistaképzőt- a járda egész egyszerűen túl keskeny neki, még akkor sem tudnának azon menni, ha vérük C2H5OH tartalma a megszokott töredéke lenne :DD

Hurri Kán 2010.11.10. 22:13:12

Hol ez a nagyokos, izé, hányinger gyerek?

Itt is biztos a gyalogosnak volt igaza, egy szirénázó autót nehéz lehet észlelni:

www.hir24.hu/baleset-bunugy/168073/gyalogost-gazolt-egy-szirenazo-rendorauto.html

D4D 2010.11.10. 22:13:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ezek szerint már tudod ki a hülye?

D4D 2010.11.10. 22:19:07

@vuk_: Tudsz te jókat is mondani!

jelentéktelen alak 2010.11.10. 23:02:55

@1kutya:

Főleg Érden és Budapesten fordultam elő, de Miskolcon és Mátészalkán is sétáltam.

Nem emlékszem, hogy hol volt a leggyakoribb az említett eset, de mondható volt jellemzőnek. Lehet, csak azért tűnt fel, mert elszoktam az ilyentől.

Persze azt sosem vitattam, hogy hülye mindenütt van.
De az sem hiszem, hogy vita tárgya, hogy az egyes országok közlekedési morálja között hatalmas különbségek vannak. Még országrészek között is van nagy eltérés.

Nem az egy 1-1% a meghatározó, mégis sokkal szívesebben vezetek pl Svájcban, Németországban, Portugáliában, mint mondjuk Olaszországban, Romániában, vagy Magyarországon.
Persze ez utóbbi helyeken is elvezetek, ha kell, de nem bánom, ha nem kell.

Úgy gondolom, hogy az a nem mindegy, hogy az az 1%, mihez képest hülye.

jelentéktelen alak 2010.11.10. 23:09:35

@vuk_:

Erre mondjuk rá kell cáfolnom. Ha nem extra hülye az autós, akkor én határozott tempóban közelítettem meg mindig is a zebrát és mentem is át rajta. Az esetek kb. 80%ban gond nélkül. Az, hogy az autós emiatt intenzíven fékezett (nem úgy értendő, hogy füstölő gumikkal!!!), hogy még nem hagytam el a zebrát, mikor már mögöttem tovább ment, vagy még nem értem a túlsó sávhoz és ott nem álltak meg, sosem zavart, de mióta nem Magyarországon lakom, feltűnik.
Itt ugyanis ez sem jellemző.
5év alatt 1 alkalomra emlékszem, mikor meg kellett torpannom a zebránál egy közeledő autó miatt.
Magyarországon ez -személyes tapasztalat- 10esetből 2x szokott előfordulni.
De semmi képen sem 9x.

jelentéktelen alak 2010.11.10. 23:17:07

@XXXXXXX:

Én alaposnak mondható tapasztalatot csak Írországról és Magyarországról tudok.

Hatalmas a különbség. néha úgy érzem, hogy a két véglet.
Nem, nem példaértékű az ír közlekedés. Egész más gondok vannak itt, mint ott, de itt is vannak gondok.
Viszont itt -személyes benyomás- sokkal emberségesebbek. Túl emberségesek.

A többi helyen, ahol vezettem, turistaként voltam jelen. Nyilván 2-3 nap, vagy néhány hét egy egy országban nem elég, hogy az ember kitapasztalja a közlekedés jellemzőit. Az is igaz, hogy a helyi rendszámok mögé bárki bújhat (én is leginkább ír rendszámú autókat vezetek).
De jellemzően hasonló benyomások alakulnak ki az emberekben egy egy országot szóba hozva.
Ez biztosan több, mint holmi véletlen.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.10. 23:45:03

@vuk_: És a te írásaidat hol olvastad???

Én csak a szabályt tudom,hogy a zebrán elsőbbsége van,de ha 1 méterre áll tőle,és néz körbe,akkor nem állok meg,mert lehet a ruhásboltján elmélkedik,mert ha átakar menni,akkor úgyis belenéz a szemedbe,és elindul,ha látja a kontaktust.

Gyalogoscsalogatáért meg tényleg buktatnak,teheres társam előttem bukott meg ezért.
Ez a rugalmatlanság,forgalomfeltartásba tartozik,mert fölöslegesen állsz meg,mert nem mindenki akar átkelni,aki ott áll.
Ez olyan,,mint a Rendőr,vagy megbüntet,vagy figyelmeztet,ő is vagy megbuktat,vagy a vizsga végén elmondja a hibád,de sikeres vizsgát kapsz.

furkóúr 2010.11.11. 00:01:47

ennyire zagyva,erőltetett posztot sem olvastam még..
kiegészíteném az 5-ös ponttal:
az a barom,aki a többi embert rendszerezi:
ő az a típus,aki erőltetett rendszerbe sorolja a többieket,az ő számára mindenki más hülye,valójában ő az..

jelentéktelen alak 2010.11.11. 00:11:56

@1 Fószer:

Hallottam már én is ezt szokást, de túl azon, hogy szerintem nem állná meg a helyét egy jogi vitában, még nem is fair.
Legalábbis nem úgy, ahogy emlegetve van.

A KRESZ lehetővé teszi az elsőbbségről való lemondást. Ha a zebránál a járdán álló gyalogost meglátva megállok, majd a gyalogos ezt látva áthalad a zebrán, akkor az elsőbbségemről mondtam le. Ez is egy a közlekedési szituációk közül, ami teljesen szabályos.
Ha ezért megbüntet a vizsgabiztos, akkor azért is megbüntethet, hogy megállok a STOP táblánál.

Persze más a helyzet akkor, ha úgy meg a tanuló, hogy a gyalogosnak esze ágában sincsen átmenni.
Biztos vagyok benne, hogy a két szélsőséges eset között is vannak fokozatok. Egy képzett és gyakorlott vizsgabiztos, egészen biztosan jobban mérlegel, mint egy 20óra gyakorlattal bíró vizsgázó. Arról nem is beszélve, hogy a sikertelen vizsgázók egy részénél a vizsgabiztos csak is hülye lehet és ő mindent jól csinált.

De az, hogy azért bukás jár, ha valaki megáll a zebránál várakozó gyalogost elengedni, szerintem így, ebben a formában, nem igaz.
Így aztán nagy hibának tartom ezt vezetési hibaként elkönyvelni!
Nyilván tudni kell felismerni, hogy melyik gyalog akar átkelni és nem illő a gyalogosnak sem félrevezető módon viselkedni.

Spikk 2010.11.11. 00:17:37

@1 Fószer: A baj akkor van, ha lelép és nem tudsz megállni. Ezért kell figyelni és ha valaki ott lebzsel a zebra mellett, akkor lassítani (morogni ér közben).
Egyébként a tapasztalatom az, hogy ez nagyon ritka ahhoz képest, hogy milyen gyakori hivatkozási alap...

Reggie 2010.11.11. 02:16:00

@jelentéktelen alak: Ha nem leptel le a zebrara, akkor a tuloldalon levo autos minek lassitson?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.11. 02:24:33

@vuk_: Ha Írországban csak fele annyi autós megállna a zebránál, mint otthon, már örülnék. Mármint amikor gyalog vagyok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.11. 02:26:01

@jelentéktelen alak: Mifelénk pont nem így van, de jó tudni, hogy vannak itt is normálisabb területek. Csak tudnám hol :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.11. 02:36:01

@KuKori: Ma is a hülye néger gyerek este 7-kor a töksötétben (ráadásul sötétzöld iskolás egyenruhában...) mit csinál? Elém rohan (persze a zebrától 20 méterre) és aztán meg lefagy a windóza és áll, bámul...

Miért kellett ezeket a szavannáról beengedni rögtön a városba...

igazi hős 2010.11.11. 06:04:11

@tundrazuzmo: Érdekes, hogy az egyik forrás szerint pirosban ment át, a másik ezt nem mondja. A reggeli híradó szerint nem volt megkülönböztető jelzés csak villogó.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 08:04:47

@igazi hős: Milyen villogó az a rendőrautón, ami nem megkülönböztető jelzés?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.11. 08:25:10

@metal: A megkülönböztető jelzés a fény ÉS hangjelzés egyszerre. A villogó csak dísz önmagában, ha meg csak szirénázik max. táncolunk rá...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.11. 08:28:51

Amúgy nekem a kedvencem az volt, amikor egy úton egy kismama olyan helyen, ahol se zebra, sem kereszteződés folyamatosan hátrafelé beszélve a barátnőjének és az útnak is hátat fordítva kitolta elém a babakocsit. Én már messziről láttam, de mégis úgy álltam meg, hogy csikorogjon a gumi, hátha felkapja a fejét. Bár messze voltam, meg valós vészhelyzet nem volt, mégis ha leírnám miket mondott rám, kisípolnátok. Annak ellenére, hogy ő tolta ki a gyerekét az út közepére.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 08:34:32

@newtehen: Nem. Megkülönböztető jelzés a fény és a hang is külön.

igazi hős 2010.11.11. 08:43:23

@metal: De csak az egyiket használva semmire nem jogosít fel, kb annyi elsőbbséget biztosít mint a kék led a Suzukiban.

randomuser1 2010.11.11. 08:51:58

@jelentéktelen alak: nyilván írországban jobb, és még a szomszédos bécsben is szembeötlő a különbség, csak mifelénk nem divat keletre figyelni, pedig (szerintem) megéri, ugyanis annak fényben igenis kifinomult népek vagyunk itt pesten. egyébként nem is kell annyira messze menni a példáért, váradon meg kolozsváron még elmeny a dolog, de bukarestben nem is értem hogy jutnak át élve az úton autó nélkül:)

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 09:11:45

@igazi hős: Ebben igazad van, de attól még csak a villogó is megkülönböztető jelzés. És pl. meg akkor sem előzheted, ha csak a villogót használja. Nem tudjuk, hogy pontosan hol, és milyen körülmények között ütötte el a gyalogost. Ha pl. zebrán ütötte el, akkor még a hangjelzést is hiába használta volna, akkor is az ő hibája, mivel neki meg kell győződnie, hogy mindenki észlelte, hogy jön.

igazi hős 2010.11.11. 09:25:23

@metal: "És pl. meg akkor sem előzheted, ha csak a villogót használja." Ez konkrétan nem igaz, gondolom erre gondolsz, de a (3) alatt többes szám van:
"42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
(2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.
(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával."

KolomparVinetu 2010.11.11. 09:55:54

A gyalogos csalogatást én is megkaptam még mikor vezetni tanultam. Vizsgán már nem. Nem tudom, hogy ez konkrétan így szerepel-e a KRESZ (könyv)-ben, de hogy a forgalmi vizsgalapon rajta volt, az tuti.
Én 2003-ban szereztem a jogosítványom, akkor még biztos, hogy volt ilyen.
Azonban a januárban kitalált, mindenképp meg kell állni a zebra előtt, ha a gyalog annak közelében van, és azóta eltörölt szabály miatt nem tudom, most mi van.
Amúgy a qrva anyját, aki ilyen szabályokat hoz 2 hónapra, aztán eltörli.

Cecan 2010.11.11. 10:03:51

Ez a MAC-es utalás az elején tényleg durva volt...

@newtehen: Én ezt 2 öregasszonnyal játszottam el a minap robogóval, csak hátsófék, keresztbe csúsztam, remegtettem a kormányt, minden stunt elemet bevetettem. Elmondtam nekik magyarul/angolul, hogy red a lájt baszdmeg, rám se néztek.

De majd megkapod te is én is, ha már messziről láttad, akkor minek fegyelmezel.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 10:04:32

@KolomparVinetu: Mikor volt olyan szabály, hogy mindenképp meg kell állni? Az van az új szabályban, hogy olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy mindenképp meg tudj állni, ha a gyalogos lelép. De nem kell minden zebra előtt megállni, csak azért, mert zebra van, sőt tudtommal ilyen nem is szerepelt a tervekben, az igen, hogy maximum 30km/-val lehet megközelíteni! Szerencsére ezt elvetették, mert kiváló mérő pontok lehetett volna a zsaruknak, az olyan zebrák, ahol gyalogos jól láthatóan km-s távolságban nincs.
@igazi hős: "(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával."

Én ezt úgy értelmezem, hogy azért van többesszámban, mert több fajta létezik, de elég csak az egyiket használnia. Különben két falu között végig kellene szirénáznia, hogy a köcsögök ne előzzék vissza.

M. Péter 2010.11.11. 10:11:56

A csalogatas az, ha azt mondod a gyalogosnak, hogy "Gyere ide, kis gyalogos, adok neked finom cukorkat".

Olyat tanitottak, hogy ne integessek a gyalogosnak, hogy menjen at, hanem a gyalogos dontse el, hogy jon-e valami, vagy sem, es biztonsagosan at tud-e menni.

KolomparVinetu 2010.11.11. 10:18:36

@metal: Lehet, erre a megállósdira rosszul emlékszek, de épp ez jelzi, hogy nem nagyon volt ezzel a szabállyal senki képben.

Cecan 2010.11.11. 10:20:24

@metal: Én meg úgy értelmezem, hogy "jófejségből" kapcsolják le a szirénát, ott ahol egyébként tudnak haladni. Egyébként egyszerre kell használniuk mindkettőt. Olyat még nem láttam, hogy csak szirénázik de nem villog.

igazi hős 2010.11.11. 10:32:07

@metal: Itt élesen elválik az elmélet a gyakorlattól, bármilyen előjogot a két jelzés együtt ad, viszont én sem várom el, hogy a mentő a kereszteződések kivételével (és sajnos a birkák figyelmeztetésére) szirénázzon, sőt rövid idő alatt idegesítene is. Nem is előznék meg villogó, haladó mentőt.

widor844 2010.11.11. 10:48:10

@RaveAcE: Nekem is a bal oldalon van!

Marcellusca 2010.11.11. 10:51:17

@vuk_: Komolyan mondom, Te, beteg vagy.
Vagy csak egy troll.
De az is csak a silányabb fajtából.
Még azt sem tudod rendesen mívelni!

Tegnapi hír: gyalogost gázoltak gyalogátkelőn.
A gyógyegér tilos jelzés ellenére lépett az úttestre a megkülönböztető jelzést használó rendőrautó elé.

Na, kis okos, ilyenkor mi van?

Hurri Kán 2010.11.11. 10:52:52

Lehet itt passzírozni a szart, egy biztos: a rendőrautó, miután rabláshoz ment, feltételezhető, hogy a megkülönböztető fény-és hangjelzést is használta, tehát ha a birka gyalogos lelép, és ha nem tűnik neki fel se a sziréna, se a villogás, tehát szemernyi egészséges életösztön se szorult bele, akkor ne legyenek vérmes reményei a hosszú távú életbenmaradást illetően.

svinjahond 2010.11.11. 11:42:08

"...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.10. 16:43:49
Rencámot a gyalogosokra!"

Jaja! :D Meg még RFID-s "kutyachipet" mindegyikbe, sőőt!: ingyenes kódleolvasót hatalmas vörösfényű kijelzővel minden zebra nélküli útkereszteződésbe! :D

Végre megszűnne az incognito adta biztonsága a sok féreg/puhatestűnek! (A cangásoknak is kötelezővé tenném, hogy a "vázas férgek" is azonosíthatóak (és rendszertanilag besorolhatóak) legyenek!) :D :D :D
*** EZ VICC VOLT, DEHOGY GONDOLOK ÉN ILYENEKET! ***

kida 2010.11.11. 11:44:53

@Leadfoot: nyilván. nincs olyan hogy közlekedési morál, csak morál van, mondta egy okos ember és én egyetértek vele.

ex-dr. vuk 2010.11.11. 12:06:29

@1 Fószer:
A zebratol 1 meterre acsorgo egeszen mas kategoria. Ekkor is lassitani kell annyira, hogy ha megis megindulna el tudd engedni (ez igy konkretan le van irva a kreszben).
A gyalogoscsalogatas csak az oktatok szotaraban letezik, a kreszben nem. Mas orszagokban a gyalogos epsege pedig fontosabb, mint az a par mp amivel esetleg feltartja a forgalmat.

@Marcellusca:
koszonom a bokokat.
nem lampas zebrakrol beszelunk itt mindenhol, nem tudom a piroson atmenoket miert kevered bele. az tok mas kategoria

@jelentéktelen alak:
az utobbi idoben en is javulo tendenciat latok (talan koszonheto az utobbi idok durva halalos gazolasanak), de meg mindig nagyon messzi vagyunk az idealistol.

Hurri Kán 2010.11.11. 12:12:57

Egyszerű lenne a megoldás: gyalogosoknak kötelező IQ-teszt. Bizonyos hányad alatt az illető "növény" minősítést kap, s mint ilyen büntetlenül elgázolható lévén adottságainál fogva alkalmatlan a tartós életbenmaradásra :DDD

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 12:22:28

@vuk_: A gyalogoscsalogatást pont a gyalogos biztonságával magyarázzák, ugyanis állítólag az emberek hajlamosak rá, hogy ha te elengeded, akkor körülnézés nélkül átmegy a többi sávba is. Persze tudom, hogy ha minden autós betartaná azt a szabályt, hogy a zebránál megálló autó mellett nem lehet elhaladni, akkor ez a probléma nem is létezne!

@Cecan: @igazi hős: Nem csak jófejségből kapcsolják le, hanem a saját érdekükből, ha folyamatosan használnák a hangot is, akkor gyakorlatilag pár nap alatt teljesen megsüketülnének. Amikor tanultam, akkor ott azt mondták, hogy a szirénát csak akkor kell használnia, amikor éppen figyelmen kívül hagy valamilyen szabályt (ezzel figyelmezteti a többi résztvevőt), amúgy normál körülmények között elég a villogó. Ez most így átnézve az ide vonatkozó KRESZ szabályokat, tényleg nem ilyen egyértelmű. Attól függetlenül az is biztos, hogy ha a gyalogos zebrán, neki zöld lámpán akart átmenni, akkor bizony a rendőr volt a hibás, ha szirénázott, ha nem!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.11.11. 12:41:04

@metal: Szerintem vagy alul/felüljáró kéne a gyalogosnak vagy redbull, akkor biztonságban lenne. Csak az úttestre ne lépjen szegény, mert ott nincs biztonságban és mi mind nagyon aggódunk értük. Ezért is nem állunk meg a zebránál, mert féltjük a biztonságát, addig jó neki, amíg a járdán marad.

Tomchy 2010.11.11. 12:50:34

Hi!

Én egy kicsit a másik oldalt is képviselném, mivel az autóban épp vízpumpát kell cserélni.

Szeged, McDönci előtti körúton akarok átmenni a zebrán, kezemben a 2 éves lányom. Útépítés miatt 2 sávra van minden autó összeterelve, lépésben haladnak csak. Megállok az út szélén, szemkontakt egy autóssal, lassít. Jobbra nézek, ott is lassít egy Vw LT Max. Elindulok, balra megköszönöm, eljutok a felezőig, ahol is a melósokat szállító furgon elindul, kőkeményen néz rám a sofőr, mind a 18 foga jelezte, hogy az ő darabszámuk, nagyobb, mint a mögöttük lévő iq szint. Megállok, elaraszol előttem kb 2,5 métert, majd meg kell álljon ő is, mivel a forgalom nem engedi tovább. Hosszú tengelytávú változat volt, a komplett zebrát elfoglalta. Megkerültem, a mögötte álló autós szemén is láttam, hogy sajnálja, szerinte is egy barom az előtte álló LT-s.

Szerintetek mit érdemel az ilyen köcsög?

Tomchy

Deszkás 2010.11.11. 13:09:32

@1kutya: Állj ki egy zebra mellé és néz meg, hányan nem állnak meg. Tegnap majdnem belém jöttek hátulról, mert megálltam a zebránál. Ugyanez volt 2 hete, majd egyszerűen kikerült.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.11. 13:36:22

@Tomchy: Szemből szélvédőre köpést. Utánad szaladni úgysem tud/mer, mert ha elindul a sor, akkor viszont a többiek lincselik meg :) Az élet apró örömei :)

Hurri Kán 2010.11.11. 13:39:25

@Tomchy:
nagyobb kulcscsomó a szélvédőbe/ oldalablakba...

1kutya 2010.11.11. 13:52:31

@Deszkás: 2 hetente egy?

ha mindíg megállsz (mondjuk átlag naponta 5x), akkor ez 1,5%, tehát kb kijön, amit én írtam.

ha csak ezen alkalmakkor állsz meg, akkor meg benne vagy az 1% baromba.

helyezd oda magad, ahova gondolod:-DDD

Deszkás 2010.11.11. 14:14:41

@1 Fószer: (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

Gondold végig ezt a két szabályt logikusan.

Deszkás 2010.11.11. 14:17:52

@1kutya: Igen, a megállások tekintetében. és hányszor van, hogy az előttem menők nem állnak meg, csak én. És csak azokat az eseteket említettem, aminél még egyéb szabálytalanságot is művelt a mögöttem jövő.

Deszkás 2010.11.11. 14:21:38

@1kutya: Az a baj, rosszul számolsz. Mert csak azt az esetet veszed számításba, amit leírtam, hogy mennyire szabálytalan volt mögöttem és arról nem beszéltünk, mennyi volt előttem, aki átment. Közel sem fog stimmelni a számod. Mellesleg az 1% és az 1,5% között 50% különbség van!

Deszkás 2010.11.11. 14:23:54

@jelentéktelen alak: Egyébként ez azért is érdekes, mert mikor én tanultam vezetni, és egyszer nem álltam meg egy zebránál a gyalogosnak, aki a járdán állt, és át akart kelni, az oktató közölte, hogy ez bukás lenne.

Deszkás 2010.11.11. 14:40:14

@metal: Ha nem megy két falu közt csak 70nel, akkor miért kellene mögötte is annyival menni? Hát feltartja a forgalmat.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 14:59:50

@Deszkás: Mert ez a szabály! És mert a következő kereszteződésnél megint akadályozhatod. Ebbe a vitába szerintem ne menjünk bele, minden értelmes ember belátja, hogy a mentőt nem előzzük meg.

Deszkás 2010.11.11. 15:15:50

@metal: De nincs ilyen szabály, hogy ha csak villog, akkor nem lehet előzni. Ezért van ott a többesszám.

avus · http://avus.blog.hu 2010.11.11. 15:17:27

@1kutya: "képzeld! nem tudom mikor hagytad el kies hazánkat (nem a tiedet, úgy látom), de itt az autósok 99%-a megáll a zebránál és elengedi a gyalogot, sőőőt... indexel, ismeri a jobbkezet, a jobbratartási kötelezettséget és írhatnám még reggelig!"
November lévén azt hiszem kijelenthető, ez volt az év vicce :). Nyilván azért látok 10-ből 5 autós kezében pl mobiltelefont.

(Bp-n élek, nem külföldön)

1kutya 2010.11.11. 15:25:41

@avus: ez a mobiltelefon pl. hogy jön ide???

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.11. 15:37:04

@Deszkás: Elég értelmes az az ember,aki a 40-nel haladó autó elé lelép,mert kiharcolja magának az elsőbbségét.

Én is az a típus vagyok,aki ha látja,hogy van még 2 autó messzebb,akkor megvárom őket,és utána megyek át,mikor nem kell senkinek sem lassítani,megállni.

Úgy,ahogy az autósnak nem számít az a pár mp,úgy a gyalogosok is párszor kíbírják azt a pár mp-et.
Néha a szabályokat lehetne picit empátiával átitatni is-

1kutya 2010.11.11. 15:40:22

@1 Fószer: tényleg?

én azt hittem, te is a piroson szaladgálsz át:-DDD

no comment: index.hu/bulvar/hirek/2010/11/11/gazolas/

ex-dr. vuk 2010.11.11. 15:46:32

@metal: ez a "gyalogoscsalogatas" az oktatok es vizsgaztatok talalmanya, a kreszben nem letezik. az, hogy mivel magyarazzak mar az o bajuk, baromsag.
A gyalogot el kell engedni, ahol elsobbsege van, pont. Azert nem elengedni, mert HATHA a belsoben nem allnak meg vegkepp baromsag, ez akkor is megtortenhet, ha nem te "csalogattad le", hanem ment magatol.

ex-dr. vuk 2010.11.11. 15:52:02

@1kutya: ennek mi koze a lampa nelkuli es szirenatlan gazolasos esetekhez? azt hiszem, hogy most arrol van inkabb szo.

Kicsi Kacsa 2010.11.11. 16:04:05

Egyik idős rokonom lépett mindig le az útról (nem a zebrán, hanem ahol épp át akart menni) körülnézés nélkül. Fékcsikorgás, ökölrázás. Azt mondta, ő már öreg, minek él? Nem győztük jobb belátásra bírni, hogy ha valaki elüti, annak mekkora lelkiismereti problémát okoz ezzel a hozzáállással? Jó, ez még a 70-es évek vége volt, kisebb forgalommal, kevesebb autóval, igaz, rosszabb fékekkel...

D4D 2010.11.11. 16:08:26

@gyvy: Azért hátha süket volt...

D4D 2010.11.11. 16:13:06

@Deszkás: NEM ELŐZZÜK MEG ÉS KÉSZ!

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 16:14:35

@Deszkás: Csak idézni tudom magam: minden értelmes ember belátja, hogy a mentőt nem előzzük meg.

Nem akarok személyeskedni, de.....

ex-dr. vuk 2010.11.11. 17:14:29

@Deszkás: tokmindegy, hogy hany jelzest hasznal, tilos megelozni.
(a tobbesszam azert, mert tobbfele jelzes is lehet, hang feny, ez utobbibol kek/piros)
A celja az ennek, hogy ha megelozted utana siman az utjaban lehetsz kesobb, ezert NE!@

Pl. autopalyan a tuzolto megy balesethez, de nem megy gyorsan a 15 tonnajaval, te tudnal menni, de kesobb a dugoban elotte leszel ami neki rossz lenne.

Reggie 2010.11.11. 17:39:30

@vuk_: Neked lehet hogy mindegy de a kresz szerint: "(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával."

Erted: !!!JelzeseKET!!!.
A szirena az nem megkulonbozteto jelzesek, hanem megkulonbozteto jelzes.
A villogo kek feny az nem megkulonbozteto jelzesek, hanem megkulonbozteto jelzes.
A villogo kek feny ES a szirena megkulonbozteto jelzesek.

ex-dr. vuk 2010.11.11. 17:58:59

@Reggie: rendben akkor majd te megelozod, es aztan kiderul, hogy mi van. Szeretni nem fognak erte az biztos :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.11. 18:24:53

Ezek szerint tényleg vannak olyan "emberek", akik megelőzik a mentőt, meg kifordulnak elé, feltartják, stb.? Azt hittem, hogy csak látomásaim vannak, de ezek szerint ez a valóság...

Deszkás 2010.11.11. 19:04:36

@D4D: ok. Nem előzzük, hanem megyünk mögötte 90 helyett 70-nel, vagy 50-nel. Oké. szép ki sor lenne belőle.(Bár ilyet még sose láttam. )

D4D 2010.11.11. 19:20:32

@Deszkás:
Nem vagyok egy sorbantötymörgő, de ilyenkor igen, kuss, és megyek mögötte, esetleg 30-al.

Egyébként a szabályozás onnan ered (az értelme), hogyha műtenek benne, az előzéssel kelthetsz egy légáramot, ami meglöki a kocsiszekrényt, minek következtében a doki a beteget a kelleténél jobban megvágja.
És ilyen esetekben a mentő azért megy lassan, mert egy kissebb kátyú miatt is meg tud halni a beteg. (Volt már rá példa, de eltussolták)

jelentéktelen alak 2010.11.11. 19:21:26

@KuKori:

Nem tudom Te merre jársz, de én mindenütt azt tapasztalom, hogy a gyalogostól félnek mint a tűztől. Ha a zebra közelében látnak egyet, akkor inkább megáll minden autó. Ezzel alaposan vissza is élnek a gyalogosok.
akkor is átmennek, ha piros a lámpa és akkor is körülnézés nélkül.

Gyakran járok Cork-ban a Patrick streeten, South Mail-en, ahol több a gyalogos az úton, mint az autó.
Este 10után a Washington street (2x2 sávos, belvárosi út) járhatatlan autóval a hömpölygő gyalogos áradat miatt.

Te merre szoktál közlekedni?

jelentéktelen alak 2010.11.11. 19:26:33

@Reggie:
Arról van szó, mikor már leléptem és haladok a sáv közepén, a másik autó előtt.
Nem ritka, hogy ilyenkor is lassítás nélkül megy el az túl oldali forgalom az orrom előtt.
Legalábbis Magyarországon. Pont úgy, mint mikor már elmentem az autó előtt, az indul is. Nem várja meg, míg átérek az úton a túl oldalra, csak míg előle elmentem.

Nem zavar, csak feltűnt. Itt Írországban nem történik ilyen zebrán. Ha csak átmegyek az úton, az más. De zebrán, nem tűnt még fel ilyen.

Reggie 2010.11.11. 19:27:35

@D4D: Ha all a kocsi, akkor kikerulheto. Ha meg mozog, akkor hogyan mutenek benne? Gyorsan keresnek egy jo minosegu utszakaszt? Es ha fuj a szel az nem lokdosi a kocsit?

Kicsit santit ez az erveles.

Reggie 2010.11.11. 19:29:00

@jelentéktelen alak: Hat, akkor valoban erosen lassitani kene.
Amelyik kocsi elott elhaladtal, annak valoban nem kell megvarnia mig atersz.

jelentéktelen alak 2010.11.11. 19:29:15

@XXXXXXX:

Hát igen. Az emberek jellemzően nem a rosszabbhoz viszonyítva elégedettek, hanem a jóhoz hasonlítva szeretnének javulni.

Szerencsére.

Ha nem így lenne, akkor be kellene érned napi egy tál kásával, hiszen sokaknak annyi sem jut.

jelentéktelen alak 2010.11.11. 19:31:01

@Reggie: Lehet, hogy igazad van, de nekem anno másként tanították.

Egyébként felőlem az az autó, amelyik előtt már átmentem, azt csinál amit akar a vezetője, csak feltűnt a különbség.

D4D 2010.11.11. 21:02:19

@Reggie:
"Ha all a kocsi, akkor kikerulheto."
- Ezt nem vitatta senki.

" Ha meg mozog, akkor hogyan mutenek benne?"
- Ambulanciás mentő?
" Gyorsan keresnek egy jo minosegu utszakaszt? Es ha fuj a szel az nem lokdosi a kocsit?"
- Erre inkább semmit nem mondok.

"Kicsit santit ez az erveles."
- Azért kérdeztem meg mentőstől. Amit írtam, ő mondta. 12 éve menti az embereket.
Néha a rohamkocsiban nagyon nagy dilemma előtt áll a doki, próbáljanak meg beérni a sérülttel, vagy álljon neki menet közben műteni. Ilyenkor az a gáz, hogy esetleg a szél és a kátyúk miatt meg kell állni. Volt már rá példa.
Arra is, amikor a doki nem állt neki műteni, csak stabilizálta, de sajna Martonvásár János kh között a 14 perc túl sok volt.

Egyébként nem értem, mit kell ezen témázni, hogy a szirénázó mentőt meg lehet-e előzni. Ha nem érted meg miért nem lehet, akkor érd be annyival, hogy nem lehet és kész.

ex-dr. vuk 2010.11.11. 21:03:06

@D4D: az erved nem helytallo, mozgo mentoben nem mutenek (apam mentozott sokat). A szabalyozas nem mentore vonatkozik csak. Annyi a lenyege, hogy ha megelozod akkor kesobb valoszinuleg akadalyozni fogod a haladasat, marpedig o pont azert szirenazik, hogy haladhasson, ne alljon lampanal/dugoban stb.

Reggie 2010.11.11. 21:07:26

@D4D: Szerintem inkabb azert nem lehet, mert kulonben a vezetonek az ot elozo(k)re is figyelnie kene, raadasul hatrafele amihez mar tukroket is figyelni kell, mig ha meg van tiltva, akkor csak oldalra es elore kell figyelni, ami nagy segitseg. Raadasul ez akkor is igaz, ha mentorol/tuzoltorol/rendorrol/forgalomiranyitorol/satobbi van szo. Ez az indok sokkal realisabb mint a tied, raadasul ha az lenne oka amit te mondtal, akkor inkabb kitetel lenne a kreszben, hogy mentot nem lehet elozni, mert a tobbi jarmunel ez az indok nem all fenn.

ex-dr. vuk 2010.11.11. 21:07:51

@D4D: hat nemtom, szerintem az, hogy nekiallnak muteni nagyon vegso eset lehet, es iszonyu ritka.
Ezert kerdezik ki a telefonalot, hogy mi van, mennyire felszerelt kocsit vigyenek, mert esetleg a helyszinen mindent meg tudnak csinalni, amit kell. Ha kell.

Katyuk miatt megallni?.. Elore latja oket, vagy 3 döcc utan meg a foldrol felszedett erfogo utan all meg? Nem valoszinu..

Reggie 2010.11.11. 21:10:05

@D4D: Raadasul szoval sem mondtam, hogy nem ertem meg, csak az mondom, hogy baromsaggal indoklod meg. Sajnalom ha hulye a magyarazatot nem birom bevenni, ez van, de belathatnad, hogy ettol meg nem magat a szabalyt tamadom.

Deszkás 2010.11.11. 21:12:16

@D4D: Na de szembe jövő autó ugyanígy lökéshullámot okozhat.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.11. 21:38:59

Fura páran pont azt magyarázzák, hogy nem is olyan rossz a közlekedési kultúránk, közben meg mások azon vitatkoznak, hogy meg lehet-e előzni a mentőt! Már az is gáz, hogy ez valakinek a fejében megfordul.

D4D 2010.11.11. 22:38:34

@vuk_:
Minden elismerésem édesapádé.
Ebben nem lehetett műteni:
retro.ehome.hu/Files/Image/dukko/Nysa-Metalex/2n.jpg
Belseje:
4.bp.blogspot.com/_t0i0pighuKY/Slx0YumLLxI/AAAAAAAAAFo/ghx50LkH2Qg/s320/nysa+ment%C5%91+belseje.jpg

A modern kor azonban magával hozta az ún. ambulanciás mentőt.

D4D 2010.11.11. 22:39:37

@Reggie:
A KRESZ azonban csak a megkülönböztető jelzést használó járművet ismer.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.11. 22:41:56

@jelentéktelen alak: Igen, tegnap ezen a háromszögön belül autóztam egy fél órát, mire parkolóhelyet találtam, a célhoz megfelelőt. A belvárosi részen csak szarnak az autóforgalomra, de úgyis csak lépésben lehet haladni, nagy baj nem lesz :)

Én inkább kelet Cork körül járkálok, most Midletonban lakok. Itt szarnak a gyalogosokra, bár épp ma volt az a vicces helyzet, hogy töküres úton előttem satura fékezett egy hölgyemény, hogy a gyalogot lecsalogassa (divatos szóval élve), de szerencsétlen úgy megijedt, alig mert átmenni. Mondanom sem kell, mögöttem senki, tehát kb. ugyanannyi időbe telt az átkelés egész folyamata, mintha csak szépen elhaladunk és ő utána átsétál, viszont szegényebb lenne most egy infarktussal :)

D4D 2010.11.11. 22:42:02

@vuk_:
www.mentok.hu/page.php?newmenuid=4

Van amikor az orvos mondja, hogy inkább álljanak meg, van amikor a vezető szól, hogy most ne vágd, mert pl vasúti átjáró jön.

Egyébként egy időben megfigyelhető volt, hogy a mentők nem használták a Kútvölgyi lejtőt.

D4D 2010.11.11. 22:43:06

@Reggie:
Keress jobbat! Attól, hogy nem veszi be a gyomrod, attól még lehet ez az indoka nem?

D4D 2010.11.11. 22:44:26

@Deszkás:
Így van. NDK-ban például éppen ezért meg kellett állni, ha mentő jött szembe, és a mentőautó vezetője majd eldönti, mennyivel tud elmenni melletted, a lökéshullám miatt.

jelentéktelen alak 2010.11.11. 22:44:49

@D4D:

Mondjuk azt én sem tudtam, hogy neki állhatnak műteni egy mentőben, de nem is értek hozzá.
Viszont az tuti, hogy lehet benne olyan sérült, akire rosszul hatna olyan erőhatás is, ami gyorsításkor fékezéskor jelentkezik.
Ezért viszont mehet a mentő lassabb, de lehetőleg egyenletes sebességgel, ám semmi képen sem azért hogy pár homályökör megelőzhesse.

jelentéktelen alak 2010.11.11. 22:50:21

@KuKori:
Arra én ritkán járok, de még nem tűnt fel, hogy el lennének nyomva a gyalogosok. Igaz, ott csak a főutcán jellemző a nagyobb gyalogos forgalom. (Ne meg a Whisky gyár környékén, ami nincsen messze a főutcától) Vagy tévedek?

D4D 2010.11.11. 22:52:09

@jelentéktelen alak:
Ma már a műtés nem jellemző, mert egyrészt ott a helikopter, amiben jobban lehet stabilizálni a beteg állapotát, és ugyanannyi idő alatt egy sokkal jobban felszerelt kórházba is el lehet vele jutni.

Volt egy időszak, amikor nem mertek az utak állapota miatt műteni.
Volt idő, amikor még nem volt meg hozzá a tudás és felszerelés.

Én láttam olyan balesetet (csak mint várakozó, 2 órával a történet után értem oda), ahol az ambulanciás mentő orvosa egyszerre két sérültet próbált megmenteni olyanformán, hogy a két mentő egymás mellé állt, és a doki lépdelt egyikből a másikba. Ott a 6 sérültből sajnos négy meghalt, kettő a mentőben, kettő a kórházban.

jelentéktelen alak 2010.11.11. 22:52:15

@metal: :-)

Néha kivillan, mi is az igazság. :-)

D4D 2010.11.11. 22:53:01

@jelentéktelen alak:

Egyébként az egyenletes sebességet ki is felejtettem. Köszi a remek meglátást és kiegészítést.

ex-dr. vuk 2010.11.11. 22:54:17

@D4D:(posztumusz) koszoni szepen. Igen akkortajt meg ilyen volt (amirol meg hofi is megemlekezett - "ebben egy dolog biztosan mozog: a halott")
De az biztos, hogy vegso esetben mutenek mentoben.
Es az is, hogy az elozesi tilalom nem emiatt van.

jelentéktelen alak 2010.11.11. 23:01:12

@D4D:

Nem tudok érdemben hozzá szólni. De azt tény, hogy kb 16éves korom óta fel sem merült bennem, hogy megkülönböztető jelzéssel haladó járművet megelőzzek.

De ifjú koromban volt olyan, hogy vacilláltam rajta.
Törökbálintról bicikliztem Érd felé és utolértem egy szirénázó IFA tűzoltó autót.
Igen, biciklivel.
Ahhoz túl gyors volt -vagy az emelkedő túl meredek- hogy egy előzésbe belevágjak, de 16 évesen gond nélkül megtettem volna, ha a körülmények adottak.

(Tudom, segítenem kellett volna tolni...)
38 évesen, csak mulatok az ilyen ötleteken. Csak remélni tudom, hogy akinek szabályosan lett jogosítványa, az van olyan érett, hogy meg sem fordul a fejében ilyen.

Reggie 2010.11.11. 23:21:10

@D4D: Akar lehet, csak pont azert nem veszi be a gyomrom mert eleg irrealis, hogy a mento mellett elhalado auto szelen gondolkozva jutott volna eszukbe, hogy jaj akkor ne elozhessek, amikor par sokkal kezenfekvobb indoka is lehet. Tudod occam borotvaja...

(Esetleg meg kene nezni a kresz hivatalos ertelmezeseben, hatha irnak rola valamit, csak nekem nincs meg.)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.12. 00:32:03

Kimaradt a mobilozó, aki jobb arcához szemellenzőként tartja a mobilt, a beszélgetéssel van elfoglalva, és kamikázeként lép le baloldalt a járdáról.

ex-dr. vuk 2010.11.12. 14:03:28

@atpijkamo: azert remelem nem arra akarsz kilyukadni, hogy gyalog se lehessen mobilozni :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.12. 14:52:52

@jelentéktelen alak: Hát a főutca a leginkább forgalmas, igen. A gyár környékén nem annyira már, meg az egy fél utcányival beljebb is van, így eloszlik a forgalma. Elnyomva nincsenek, csak nincsenek előnyhöz juttatva :)

Xezs 2010.11.20. 20:48:06

Lol, autós blogon benézni a bal és a jobb felső sarkot... FAIL.

Xezs 2010.11.20. 20:57:18

De hogy hozzászóljak a gyalogos VS autós témához is: én komolyan nem értem, hogy miért csak annyi gyalogosok által okozott baleset van Budapesten, amennyi.

Én is az vagyok, és szinte kivétel nélkül mindig csak zöldön megyek át illetve csak ha elsőbbségem van. Nekem nem hiányzik az a 10 másodperc. Rengeteg autóst láttam már satufékezni mikor nekik zöld volt a gyalogosnak meg kuss (piros). Szóval tiszteletem az autósoké.

A rendőrség meg igazán megfingathatná a sok faszkalap gyalogostársamat mert én szégyellem magam miattuk is.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása