Friss kommentek

  • Reactor: Ha a nénike kijelölt gyalog-átkelőhelyen ment át és az autó úgy bombázta telibe, a sofőr volt a hibás. Ha nem volt semmifél... (2021.12.05. 16:42) Stresszes napok, ideges emberek és halál
  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

3 év börtön kilométerszámláló visszaállításáért

2010.12.10. 15:38 :: SilentSound

A cím nem vicc, valós történetről van szó. De azért mielőtt az autóvásárlás előtt állók önfeledt örömujjongásban törnének ki, annyit nem árt tudni, hogy Toxic Belgiumban él és ez a bizonyos letöltendő büntetés is egy ottani ügyeskedőt érintett kellemetlenül, a hazai trükközőknek egyelőre nem kell ilyesmitől tartaniuk. Viszont követendő példa lehetne a magyarországi döntéshozók számára is az ottani rendszer. A magyar billentyűzet hiánya miatt az ékezetek hiányosak, de ezt nézzétek el, attól még olvasható.

Van megoldàs a kilométerszàmlàlok visszatekerésének a visszaszoritàsàra és még a vilàg màsik végére sem kell menni érte, elég lenne Europàban szétnézni. Belgiumban élek, autos vonalon dolgozok, tudom, hogy ki lehet jàtszani a majd lentebb leirt rendszert is, àm ahogy azt majd a végén leirom, - most lelovom a poént - nem érdemes.

1999. Nagy év volt, bevezették a Car-Pass rendszert. Egyszeru de hatékony a futàsteljesitménnyel trukkozok ellen.

Nézzuk, hogy hogyan is mukodik. Van egy autod, amit ha hasznàlsz elobb-utobb szervizeltetsz, gumit cseréltetsz, idonként vizsgàztatsz. Nos, ha bemész egy szervizbe, akkor az elso dolguk, hogy egy regiszterfuzetbe beirjàk a kovetkezo adatokat: datum, rendszàm, tipus, alvàzszàm, km ora àllàs.

Ezeket az adatokat azutàn a leheto leghamarabb, de legalàbb 24 oràn belul felviszik (kotelezo) egy kozponti rendszerbe. Mindenki. Az autoszerviz, a villamossàgis, a gumis, mindenki, aki valamilyen beavatkozàst végzett az autodon.

Aztàn elobb-utobb eljon egy idoszakos muszaki vizsga idopontja; itt szintén beviszik az épp aktuàlis adatokat. Idàig nincs gond, a te autod, ha kozben tekergettél, az a te bajod, magadat verted àt. Viszont elobb-utobb eljon az a pillanat, hogy megvàlnàl az autodtol. Ilyenkor az elso dolgod azutàn, hogy meghirdetted, hogy elviszed egy ugynevezett eladàsi muszakira (Tweedehands keuring) attol fuggetlenul, hogy érvényes-e a jelenlegi muszaki vizsgàd.

Itt azutàn alaposan végignézik az autot, kapsz egy részletes kétoldalas àllapotlapot, amin az osszes hiba felsorolàsra kerul – természetesen ha nagyobb baj van, akkor nem engednek àt, van két heted, hogy kijavittasd és ujra johetsz – plusz a Car-Pass lapot, ami tulajdonképpen egy futàsteljesitmény tanusitvàny. Ezt persze csak akkor kapod meg, ha nincs benne hiba, hiszen az osszes elozo regisztràlt kilométerora àllàst tartalmazza.

Ezt a lapot aztàn a vàsàrlojelolt kéri toled. Trukkozni szinte lehetetlen.

Nemrég mégis volt egy “ur” aki megprobàlta; a muszaki vizsgaàllomàsrol a rendorok vitték el, majd néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését. A mellékesen kiszabott 5000 euros birsàgot meg behajtjàk rajta.

205 komment

Címkék: külföld autó büntetés lehúzás autókereskedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tornado86 2010.12.10. 16:09:34

Jó kis rendszer és könnyen kivitelezhetõ. Bár ami azt illeti, ki lehet enélkül is sakkozni, hogy vissza volt-e tekerve valamikor is a km-óra vagy sem.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.12.10. 16:17:31

Külföldről pl. Svájcból behozott autóknál mit csinálnak?

gabexka123 2010.12.10. 16:19:12

Nem rossz. De mi van akkor ha a műszaki/szervizelés előtt tekerem vissza 200-ról mondjuk 140-re, aztán megint elmegy 200-ig, aztán vissza 150-re?

gabexka123 2010.12.10. 16:21:00

@gabexka123: Az igaz hogy amíg a 200 összejön valamit már kell csinálni vele.. Akkor vegyünk kisebb számot, de ugyanezekkel a lépésekkel.

SimiTomi 2010.12.10. 16:23:45

Majd amikor a gumis nem adja el a saját anyját 150 forintért (esetleg egy számla nélküli gumicseréért), akkor lehet ilyenre esély nálunk is.

Persze ekkor még nem beszéltem a hozzá szükséges informatikai rendszerről. Például.

CD-R80 2010.12.10. 16:31:45

Ennek hazai megoldása úgy nézne ki hogy fizess az államnak egy újabb semmitérő papírért, de majd okosba is meg lehet oldani... Amúgy nem lenne rossz itt sem.

TH 2010.12.10. 16:33:53

nem látom át, hogy nálunk a gumis/szerelő egy kis borravaló fejében miért ne írná be a kívánt számot a gépbe...

@gabexka123: macerás állandóan elvinni tekergetni, nem? Talán a többség ehhez lusta, legalábbis szerintem - még nálunk is...

Kardics 2010.12.10. 16:36:12

Számlát nem ad (merúgyóccsóbb). Te nem kérsz (merúgyóccsóbb).Így aztán akár millió kilométer is lehet a kocsiban. Abból meg tetszés szerint lehet bármilyen számot tekerni.

ex-dr. vuk 2010.12.10. 16:40:58

@gabexka123: az emberek egyenileg nem szarakodnak ezzel, inkabb a nepperek. de mire oda kerul mar regelve van az allas...

Toxic11 2010.12.10. 16:49:35

@Myta: Svàjcbol nem nagyon hoz senki, mert egyrészt nem EU tag, màsrészt kevés ott a diesel, de egyébként igen, ez az egyik lehetoség a trukkozésre, az import auto, ha még a regisztràcio elott tekerik vissza.
Ez sem kijàtszhatatlan rendszer, de nincs is tul sok importàlt auto; a belga az egyik legolcsobb piac europàban.

bounty123 2010.12.10. 16:59:49

Nálunk ilyen ebben az évezredben nem lesz :(

Kovacsla 2010.12.10. 17:01:22

"Tweedehands keuring"

Hihi, az eladási vizsga nevében benne van a Körung ferdülése, amit a kutyások tenyészszemleként ismernek ...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 17:19:53

Hülyeség az egész! A kilométerszámláló visszatekerés csakis és kizárólag a vevőkért van, és ezzel a rendszerrel lehetetlen kielégíteni a vevői igényeket.

Megjelent a Népszava!
Benne van a pék fasza!

SickBoy 2010.12.10. 17:41:50

Most ez hülye kérdés, de van-e ott a messzi külhonban regisztrációs adó, s hogyért mérik az átírást? Mennyibe kerül az használtautó-átvizsgálás és hogy lehet, hogy nem eredetvizsgának hívják? Hogy élnek meg ott az autónepperek? Mennyi idő, amíg lefolyik egy nyomozás/bizonyítás/vádemelés/bírósági eljárás? Megéri-e kockáztatni, mert kicsi az esély, hogy megfognak, s ha megfogtak is, kicsi az esély, hogy elítélnek? Csak morfondírozok...

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.10. 18:15:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Várjál!!!!

Akinek nem tetszik a rendszer,az bekaphatja még egyszer!!!!!

vlevi 2010.12.10. 18:18:17

Ismerősömmel megtörtént hasonló eset. Autókereskedésben kinéztek egy autót, volt benne valami 90ekm környékén. Elvitték a márkaszervízbe, hogy egy kicsit alánézzenek, nincs-e valami gebasz. És ha már ott voltak, rákérdeztek, tudnak-e valamit az autóról. Ja, igen, tavaly volt náluk 120ezres szervízen. No comment...

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.10. 18:26:54

@vlevi: Jó az,akkor legalább ismerik a kocsi előző életét is,így legalább tudod,hogy megéri e megvenni.

''autónepper.'' 2010.12.10. 18:40:12

@vlevi: úristen vissza tekertek 30ezret most mi milesz?:S:DDDd

nevetséges az egész.

''autónepper.'' 2010.12.10. 19:08:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: legalább 62ezere kellet volna vissza tenni :S kezdők.:DD

schdl (törölt) 2010.12.10. 19:24:13

Az ilyen óratekergetős posztok olvasása közben mindig aggódni kezdek. Én évente max 10e Km-t megyek, ha eladom 5 évesen, senki nem fogja elhinni, hogy tényleg csak 50e km van benne :D

schdl (törölt) 2010.12.10. 19:29:37

@vlevi: Egyik ismerősöm szakszervízbe vitte a BMW-t vétel előtt állapotfelmérésre. Ott szóltak neki, hogy a kocsi elejében és hátuljában lévő elektronikus eszközök két külön kocsiból vannak (értsd: a kocsi valójában két fél kocsi volt). De tény, hogy a kocsi szépen megv volt csinálva, az eldő fele meg nem futott sokat :D Valószínűleg a szakítószilárdsága olyan lehetett a karosszériának, mint egy zacskó ropinak

Rocko- 2010.12.10. 19:43:59

a regisztrálási rendszer a lényeg, ha az megvan, akkor nem mindegy mi van arra a nyamvadt órára írva?
egyébként tuti nem kerül be a rendszerbe a maszek szervíz, aki fusiban csinálja, és a külföldi javítás se.

plephyl 2010.12.10. 19:46:33

@''autónepper.'': "úristen vissza tekertek 30ezret most mi milesz?:S:DDDd"

te az ilyenen nevetsz?
én nem tudok.

Rocko- 2010.12.10. 19:46:50

@CD-R80: ja kb.

@''autónepper.'': hjah. örüljön inkább h volt szervizben a kocsi.

@schdl: szard le. akinek az a fontos, hogy mit mutat az óra, az Rolexet vegyen, ne autót.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 19:49:00

ez is csak akkor működik ha rendeszeresen szervizbe hordják az autót.
mercinél ha márkaszervizbe hordják nálunk is végig lehet követni.

Rocko- 2010.12.10. 19:50:49

@plephyl: nevess te is. ez legyen a legnagyobb probléma az életedben.

egyébként ez ilyen elbaszott öngeneráló folyamat. hülye magyar azt hiszi, hogy nem létezhet jó állapotú, karbantartott autó 200, sőt 300, ne adj isten 400 ezer kilométerrel az órájában. hát az ilyen megérdemli, hogy átbasszák.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 19:53:53

@schdl: minek akarsz eladni egy 50 ezret futott autót?
tiszta bukás.

''autónepper.'' 2010.12.10. 19:56:54

@Rocko-: ott a pont végre egy értelmes ember.

@plephyl: igen nevetek :D láttam én már nem egy olyan kocsit ahol 200ezer volt vissza tekerve....:DDD

randomuser1 2010.12.10. 20:00:41

hűha, sci fi rovat :)

"streetfighter" 2010.12.10. 20:44:58

@''autónepper.'':
Azt tudod, hogy a mostani bömösödből mennyit tekertek vissza? :D

''autónepper.'' 2010.12.10. 21:05:50

@"streetfighter": szerintem olyan 60ezret:D de még meg futja 250et könnyedén barmikor addig nem nagyon érdekel :DDDDD

''autónepper.'' 2010.12.10. 21:11:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nemvolt törve minden hol gyári értéket mutat:)

mr_x 2010.12.10. 21:29:22

@mi nem foglalt még: "ez is csak akkor működik ha rendeszeresen szervizbe hordják az autót."
Evente a muszaki vizsganal be lehet vinni a kozponti szamitogepbe.
Ha utolag kiderul hogy tekerve lett az ora akkor vissza lehet kovetni hogy kinel is volt a muszaki. Ha tobb autorol kiderul es a hamis muszaki vizsgak ugyanott keszultek akkor johet a 3 ev (mgszorozva a kocsik szamaval).
Nem erne meg.

csak john 2010.12.10. 21:29:28

Az NKH tárolja a vizsgánál a km állást. Odasétálsz és megkérdezed. Ha több éve egy tulajnál van az autó, akkor követhető. Ha évenként új tulaja van, akkor bármi lehet. Az óratekergetők meg szopjanak lovat!

mr_x 2010.12.10. 21:34:44

@SickBoy: "Most ez hülye kérdés, de van-e ott a messzi külhonban regisztrációs adó, s hogyért mérik az átírást?"
Angliarol tudok irni.
Van itt is regisztracios ado, par eve ment fel ha jol emlekszem 45 fontra.

Az atiras egy belyeg ara (amit a boritekra ragasztasz amiben elkuldod a forgalmit a hatosagoknak majd postafordultaval jon az uj forgalmi a te nevedre). Ha sporolni akarsz akkor olcsobb belyeget raksz ra es nem masnap hanem csak ket nap mulva fogjak megkapni a levelet :-)

mr_x 2010.12.10. 21:37:23

@mr_x: "Van itt is regisztracios ado, par eve ment fel ha jol emlekszem 45 fontra."

Bocs, tevedtem, 55 font (de nincs ra AFA :-) )

www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/RegisteringAVehicle/DG_4022317

halaloszto 2010.12.10. 21:39:44

Zoldkartyanal, muszakinal es eredetvizsganal most is felirjak az oraallast. Ugyhogy az allam kezeben most is van egy adatbazis, amiben egyertelmuen latszik, hogy melyik autok vannak visszatekerve.

Csak nem nezi senki. Aki lathatja, az leszarja, akit erdekelne (pl vasarlo), annak meg tilos beleneznie.

vajk

1kutya 2010.12.10. 21:49:23

5 éves az autóm, végig márkaszervízben volt szervizelve (nemröhög, ismerős, tényleg kicserélték, amit...), minden számla, pöcsét megvan az összes autóhoz kapcsolódó tranzakcióról stb.
200k-val, az autószerelő sógoromon kívül nincs ember, aki megvenné most mo-n, mert "sokat futott".

nem a nepper a hülye, hanem a vevő, most is azt mondom!

Iustizmord 2010.12.10. 21:49:49

nem kéne tenni az autókba km-számlálót és megoldódna az egész.

Iustizmord 2010.12.10. 21:52:50

@1kutya: mondjuk 200 km alatt a kasztni és a blokk jelentős részén kívül kicseréltélk a fél autót.... magyar utak.

apropos, most cserélték úgy 130k után az első lengőkarokat, mert a gumibetét szétment. ott láttam 2 db, ránézésre több kilós acélkiflit.

a faszért kell egy 2-3e Ft-os gumibetét elfáradásáért kicserélni egy több tízezres alkatrészt. nem hinném h az acél (alu?) elfáradt volna...

Hurri Kán 2010.12.10. 21:54:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Aki nem vesz Népszavát
kapja be a pék... fülét :))

Zsola777 2010.12.10. 21:54:47

A bemutatott rendszer tökéletes, csak egy hibája van: ha nagy az autóm hibája, akkor sem tudom eladni úgy, hogy az új vevő bevállalja a javítást és olcsóbban megkapja - ugye mindenképpen javítani kell.

Ennél jobbnak látnék egy olyan közös rendszert, amit bárki lekérdezhet.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 21:59:21

@mr_x: 2 évente van műszaki.
Ha folyamatosan tekergeti valaki vissza a kezdetektől műszaki elött azt nem tudod kiszűrni.
Sokkal inkább olyan rendszer kellene amit nem lehet megbuherálni.
Merci 3 helyre tárolja el a kilométer adatokat.
Ezt is meg lehet buherálni de állítólag szakember vissza tudja keresni az eredetit.

Devil 2010.12.10. 22:02:17

Hja kérem vannak országok amit becsületes emberek laknak.

1kutya 2010.12.10. 22:06:01

@Iustizmord: törve nem volt, cserélve, kizárólag egy jobb oldali lámpatök kavicsfelverődés miatt! a motor pöpec, a szükséges "magyar utak" által okozott problémák folyamatosan orvosolva voltak: csillapítók cserélve, 150k-nál komplett fékrencercsre (betét+tárcsák), kerékcsapágyak stb...
az autó egy majdnem fullos oktávia, legalább még 200-at elmegy úgy, hogy gyakorlatilag nem kell hozzányúlni (már ha megcsinálja a köv. tulaj is a szükséges karbantartásokat).
kereskedő ismerős azt mondta tekertessem vissza 120-ra (ott már hihető a csillapító és a fékcsere, ráadásul az autó állapota is adja az értéket), rögtön elviszik a kívánt áron!
nohát én azt mondtam, inkább sose legyen rendes autója, akinek ez hiányzik...

Zsola777 2010.12.10. 22:08:06

@mi nem foglalt még: az a helyzet, hogy általában a nepperek tekergetik vissza, azok egy autót pedig csak egyszer látnak, nem fogják folyamatosan végigkísérni az életútját mindegyiknek.
Aki meg magának tekerget, abból úgyis kevés lesz. De a nepper legalább nem tekeri vissza. Egy visszatekert autón meg már eleve nem képez plusz hasznot.
A végeredmény tisztább kereskedés lesz, és ez a lényeg.

Devil 2010.12.10. 22:10:01

@1kutya: Azért nem veszik meg mert a hozzá nemértő vevők látják a hirdetéseket, mindegyik keveset futott, mindegyik tökéletes állapotban. Megbízható állapotfelmérés és futásteljesítmény hiányában pedig könnyű a vevőket megtéveszteni.
Hogy egy ilyen belga szisztéma működne-e nálunk? Olyan rendszer nincs amit nem lehet kijátszani de minél macerásabb és rizikósabb annál kevesebben fogják megpróbálni és annál többen buknak bele.
És egy ilyen car-pass valójában nem akkora befektetés; az eladás előtt kötelező műszaki sem akkora érvágás az eladónak.
Persze kérdés ez érdeke-e azoknak akik mondjuk használt autókkal nagyban kereskednek? Akik úgy számolnak hogy pld az akciósan beszámított autókat áron felül adják el a neppereknek (különben nem lenne érdemes beszámítani őket) akik kikozmetikázzák az autókat és már "reális"nak tűnő áron adják el ezeket? Kinek nagyobb a lobbyereje, a kereskedőknek vagy a vevőknek?

1kutya 2010.12.10. 22:11:26

@mi nem foglalt még: 2005-ös oktávia II., 1.6 8v ambiente.

Devil 2010.12.10. 22:14:00

@Kardics: És évekig nem volt szervízben? Se gumisnál? Csak többévente műszakin de úgy hogy közben alig ment? Hát az ilyen autó nem kicsit gyanús... különösen ha a fémig le van kppva a korménykerék :)
De mondok jobb renszert: összekapcsolni az autópálya kamerákkal. Sőt a majd egyszer talán megszülető városi forgalomfigyelő kamerákkal.

Hurri Kán 2010.12.10. 22:14:32

@1kutya: Ha cserélsz benne olajat meg szűrőket a motorja kb. örökéletű. Előbb vennék meg egy ilyet 200e km.-rel mint egy dízelt.

ohrana 2010.12.10. 22:16:21

Ha a politikai akarat meglenne, akkor itthon is 4-8 évre le lehetne csukni a kilométeróra-visszatekerőket.
A jogszabály megvan, csak nem akarják alkalmazni.

o

Iustizmord 2010.12.10. 22:17:13

@1kutya: @gyvy: nem is tudom mért nem az arseNYÁL ivatalos autója :o)

1kutya 2010.12.10. 22:17:22

@Devil: noigen! én nem engednék hirdetést pl. kamuszöveggel, csak a "legördülőmenüből" válaszhatóan. a száraz tények és a fényképek azért beszédesek!

egyébként ma mo-n bemehetsz akármelyik márkakereskedésbe és szépen a kezedbe nyomnak egy frissen nyomtatott a4-est (nem ódit:), rajta az autó előéletével. ha nem tudnak nyomtatni, akkor az már eleve gázos (természetesen gondolok itt 7-8 évnél fiatalabb egytulajdonos autókra).

tehát ez a carpass elvileg itt is megvan!

mi nem foglalt még 2010.12.10. 22:18:28

@1kutya: Nem ismerem a mai skodákat hogy menyit bír a motorja de ha legalább 400 ezret akkor vonzó vétel az autód.
Én értékelem az egy gazdás végig vezetett szervizkönyves autókat.

ohrana 2010.12.10. 22:20:07

Ja. És a megfejtés:

(3) Aki jogtalan haszonszerzés végett
a) a számítástechnikai rendszerbe adatot bevisz, az abban tárolt, feldolgozott, kezelt vagy továbbított adatot megváltoztat, töröl vagy hozzáférhetetlenné tesz, vagy
b) adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését akadályozza,
és ezzel kárt okoz, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott bűncselekmény büntetése
a) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény jelentős kárt okoz,
b) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény különösen nagy kárt okoz,
c) öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény különösen jelentős kárt okoz.

Meg kell venni egy ilyen autót, és egy közepesen tökös ügyvéd a kereskedőt (pontosabban annak egyik alkalmazottját) a sittre juttathatja. De ha kiderül, hogy szervezetten csinálták, kb 10-nél több autóval, akkor sok év is kiszabható.

o

1kutya 2010.12.10. 22:21:47

@mi nem foglalt még: én is csak ezt az egyet ismerem, de állítólag ez a motor már a II-es golfokban is megvolt (csak nem hengerenkénti, hanem központi befecsivel), azok közül meg nem egy van túl a millión:-DDD

szaGértő 2010.12.10. 22:22:48

@Devil: Csakhogy ebben az a bibi, hogy az autókereskedők üzletszerűen az emberek átbaszásából élnek. Ha ez nem lenne lehetséges, a paraszt is rájönne, hogy nincs 10 éves autó 20 ezer kilométerrel. És akkor nem keresné.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 22:28:21

Csak tudnám, hogy mi köze van ahhoz, hogy egy autó kerekei hányszor fordultak körül ahhoz, hogy milyen állapotban van a motor, váltó, kaszni.

Az a szerencsétlen műszer nem üzemórát számlál, nem motorfordulatot, nem azt lesi, hogy hányszor lett elindítva, lepadlózva hidegen, hányszor állították meg a turbós autót visszahűlés nélkül.
Egyetlen dolgot számol, hogy hányszor fordult körbe a kerék, miközben a kerékcsapágy a legolcsóbb, és a legkevésbé kopós dolog az autóban.

romesz 2010.12.10. 22:36:14

@kolbászoszsömle: Pedig egyszeru dolog am.
Ha egy autoban 3szaz ezer van az valoszinu, tobb terhelesnek volt kiteve mint amelyikben csak 30ezer.

Ha te nem latod a kulobseget, akkor van egy 450ezer kilometert futott autom a szamodra, szinte alig kopott. :) Neked olcson megszamitom, nem kerek sokat csak annyit mintha 100ezer lenne benne csak.

romesz 2010.12.10. 22:38:58

@1kutya: a kulonbseg az, hogy a carpass-t nem a kereskedo nyomja a kezedbe. Hanem te megtudod nezni az auto adatait mielott szemelyesen latnad.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 22:41:44

@kolbászoszsömle: Nem csak a kerékcsapágy kopik a kilométerek alatt.
A kilométer ha valós egy viszonylag jó támpont a használtságra.
Persze ebből nem lehet leszűrni a kíméletlen használatot, azt másból kell.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 22:49:28

@romesz: Akkor is nonszensz futásteljesítményt számolni üzemóra helyett.

"Ha egy autoban 3szaz ezer van az valoszinu, tobb terhelesnek volt kiteve mint amelyikben csak 30ezer." Miből valószínűsíted ezt az állításodat, ha semmi mást nem tudsz, mint azt, hogy az egyikben 30k van, a másikban meg 300k?

Nem tudod, hogy a 30k-es nem városi autó volt-e naponta hatszor beindítva 3 kilométeres távokra használva, a 300k-es meg nem-e autópályán gurult tempomattal napi hatszáz kilométert.

Az, amit valószínűsítszt, nem valószínűsíthető, mert a műszer ami alapján a jóslatot teszed nem azt vizsgálja, amiről a jóslatod szól, hanem annak csak egy marginális (egyáltalán nem meghatározó) szeletét.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 22:57:34

@mi nem foglalt még: Egy autópályán ötödikben használt motor kilométerenként fordul kb 1000-et.
Egy piroslámpa másfél perce alatt kb ugyanennyit fordul a motor, a különbség annyi, hogy azt nem méri az óra.
Városban az átlagsebesség olyan 30 körül lehet, és ezt átlagban 3-ban szokták abszolválni.
Egy öt kilométeres városi út alatt a motor kb annyit dolgozik, mint egy húsz kilométeres pályaszakaszon.
A különbség: a negyedét mutatja a mutató, holott biztos jobban kopott minden alkatrésze az autónak a városban, mint a pályán.

schdl (törölt) 2010.12.10. 22:57:39

@kolbászoszsömle: A számok csak támpontot adnak. De egy ellenpélda: ha valaki drifftre használ egy bömöst, az viszonylag keveset futott jó sok év alatt. Megvennéd? Valószínűleg nem.

schdl (törölt) 2010.12.10. 22:59:08

@kolbászoszsömle: "Egy autópályán ötödikben használt motor kilométerenként fordul kb 1000-et." - ennek fuss neki mégegyszer :D

romesz 2010.12.10. 23:03:21

@kolbászoszsömle:
Az teny hogy nem tudod a megallasok es inditasok adatait, vagy esetleg az egyhelyben jarast sem.
De azert megis az emberek a kilometer allasbol valamit mar kikovetkeztetnek. De pl ha minden 3 kilometeren ujra inditanak egy autot, akkor attol valojaban komolyabb kopas nem lesz benne.
Viszont a magas kilometer szamu auto egy-ket erdekes dolgon mar at ment. Futomu faradtabb a motor is feltetelezhetoen kopottab valamivel.
De szerintem te is csak nyakaskodsz es ha egymas mellett latsz ket egyforma autot de az egyiken 2-3szor tobb a km akkor te is inkabb az alacsonyabb oras jarganyt veszed meg.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:03:53

@schdl: "Egy autópályán ötödikben használt motor kilométerenként fordul kb 1000-et." - ennek fuss neki mégegyszer :D

2200/perc 130km/h

1 óra alatt fordul 2200*60 136000-et, ez alatt megtett 130 kilométer, egy matematikai művészkedéssel, a 136000-et elosztom a 130km-rel, és ím, kijön 1015 fordulat/kilométer.
Ez kb 1000.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:05:38

@kolbászoszsömle: Ez így van de mint említettem a kilométer csak egy támpont.
Egy sztrádás autónak kevésbé kopott a kormánya, a pedálok, sőt az ülése is.
Viszont piroslámpánál nem kopik a difi, a váltó a kormánymű stb

romesz 2010.12.10. 23:05:43

@kolbászoszsömle: kivancsi lennek en arra, hogy az en autom otodikben 180km-es sebessegnel csak ezret porogjon :)

Inkabb 4-4500 korul porog a motor.

MaCS_70 2010.12.10. 23:07:27

@ohrana:

Halihó!

Nem ez a megoldás -- az ugyanis sokkal egyszerűbb és már 32 éve benne van a Btk.-ban.

A tényállás neve: csalás.

"Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el."

Üdv: MaCS

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:10:17

@romesz: Ezért lehet eladni a visszatekert kilométerórájú autót.

Mert nem értenek hozzá az emberek.

Te is azt meséled, hogy nem lesz baja az autónak, ha indítgatják, holott a kenése függ az olajnyomástól, és indítás közben nincs se olajnyomás, se üzemi hőmérséklet.
Semmi nem árt annyira motornak, mint maga az elindítása.

A kilométeróra kb annyi infót hordoz, mint a színe.
A sárga, piros lila autó valószínűleg kitaposott béllel rendelkezik, ahogy az alsókategóriás fekete is.

Hurri Kán 2010.12.10. 23:10:23

@MaCS_70:
Az lehet, csak ilyesmi ügyben tudtommal nálunk még nem született elmarasztaló ítélet.

schdl (törölt) 2010.12.10. 23:11:11

@kolbászoszsömle: "2200/perc 130km/h " - dízelnél talán :D

[mike] 2010.12.10. 23:12:43

Azért azt vágjátok, hogy az első 50 komment arról szól, hogy lehetne kijátszani a rendszert

:D
Érdekes?
Csórók vagyunk, na. Itt kezdődik a probléma.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:14:17

@schdl: A krájzlerem is ennyit fordul kb, pedig az benzines.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:15:43

@romesz: De azt percenként
Hatvannal teszel meg 1 kilométert egy perc alatt
180-al 20 másodperc alatt 4000-et oszd el hárommal.
És anyit fordul egy kilométer alatt.
Jól mondta a kolléga.

9mmPara 2010.12.10. 23:18:23

@schdl: az én 1,9-es dízelem tényleges 130-nál forog 2800-at, az km-enként 1300 fordulat. Nem volt az az ezres olyan rossz becslés. A busz meg a sebességkorlátozott 100-as tempónál 700-at forog percenként. Van itt mód lefelé menni :)

Sőt, valahol a totalcaron emlegették a tankereket a percenkénti 80-as fordulatú motorjukkal :)

[mike] 2010.12.10. 23:19:10

@romesz: Sajnos indításkor kopik a legjobban a motor, amikor nincsen üzemi fordulatszám, hőmérséklet, olajnyomás, csapágykenés stb. stb.

Szerény véleményem, hogy evidens, hogy a "németbőlbehozottverda" 500ezret mutat, hiszen náluk irdatlan távolságok vannak, hamar beleröpül a kilométer. Na de próbáljon valaki az itthon utakon annyit menni. Szétszakad a kocsi, annyi kátyú, meg kráter van az utakon. Egy osztrák, vagy egy német autópályán azért nem ez a tapasztalat. Meg máshol se nagyon.
Tót autót sem érdemes venni ilyen alapon, mert ott is piszok szarok az utak sajnos. Délen detto.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:20:41

@kolbászoszsömle: Ez így nem igaz.
Nem minden indítás hideg indítás.
Nyugi akkor is van kenése, marad olaj az alkatrészeken főleg meleg indításnál.

romesz 2010.12.10. 23:21:08

@kolbászoszsömle: az esetek nagy szazalekaban egy alacsony km-es auto valoszinu nem volt halalra inditgatva. Nem olyan jarganyrol van szo amelyik minden sarkon meg all es leallitjak a motort. Egy atlag autos nem fog gyakran inditozni, tehat nem is kopik annyira az auto, mert nincs szet hajtva, az ulesek nincsenek szet ulve stb.
Pelda ra az en egyik autom cirka 450ezer van benne kivulrol nezve tok jol nez ki es a motorterben is minden rendben van vele. Szinte csak autopalyas futasa van neki, valoszinu soha nem fogom eladni, mert szerintem jobban jarok vele ha megtartom.
Minden 5ezer kilometernel olajat csereltem benne es a biztonsagos futashoz minden elkopott alkatreszt csereltettem.
Viszont az orajaban nincs csak 160ezer :) mert mikor elromlott az ora akkor kicsereltuk es nem lett az uj oraban beallitva az akkor allas.

mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:28:07

@[mike]: Nem mindenki rongyol át a gödrökön.
Például én még akár kerülni is szoktam ha úgy jobb minőségű úton tudok menni.
Gödröket meg kerülöm.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:29:31

@mi nem foglalt még: @romesz: Igazából nekem mindegy.
Azt kell tudni, hogy minél erősebben szabályozott egy ilyen dolog, annál inkább megbíznak benne az emberek, és annál jobban megéri manipulálni.

Nincs az a kilométeróra, amit nem lehet átverni.
Most, ha használt autót veszel, az állapotát is megnézed, mert sejted, hogy vissza van tekerve az óra.
Ha jól beszigorkodnak, akkor meg megveszed a 100k-et futott négyéves diesel szuperbélát, mert elhiszed, amit az órája mutat, és négy év alatt annyira nem ülődik szét az ülés, hiába van benne hatszázezer kilométer.

romesz 2010.12.10. 23:32:19

@[mike]: ebben igazad van, de erdekes modon nincs elkopva a karban tartott auto motorja.
Jo pelda az amerikai postas autok. Kb 150ezernel adja el oket a posta es ezek a gepek kb minden 150-20 meteren megallnak, leallitjak a motort mig kiszorjak a levelet es utana indit es megy ujra 200 metert, hogy ezt az akciot megismetelje. Igy mennek el ezek ennyit mielott leselejtezik. De megis az emberek arveresen licitalnak ezekre a gepekre, pedig ha az inditozas olyan artalmas lenne akkor vevot sem lehetne rajuk talalni.
Hasonlo a helyzet a rendor autokkal is.

Sirrah 2010.12.10. 23:34:01

"néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését"

Ez egy szép mese barátom, az a baj hogy nincs olyan demokrácia ahol néhány nap alatt elitélnek 3 évre. Nyomozás, Elsőfok, másodfok, stb.. Érted..

Hurri Kán 2010.12.10. 23:34:33

@romesz:
Ha nem hidegen indítod a motort akkor kb. tök mindegy mennyiszer indítod, esetleg az önindító száll el hamarabb. Az meg általában nem egy ökör ára.

Sirrah 2010.12.10. 23:35:25

Az eleje amúgy valszeg igaz, kár volt kozzákölteni a börtönös fejezetet.

''autónepper.'' 2010.12.10. 23:36:44

@1kutya: mindig is tudtam hogy nem vagyok hülye:DDDDDDDDDD egyébként a szerelődön kivül én is meg veszem ha mondasz egy olyan árat ami nekem is tetszik...;):DD

romesz 2010.12.10. 23:37:21

@kolbászoszsömle: akkor erre meg annyit mondok, hogy ugyan az en autom oraja csak 160ezret mutat, de ha valaki rakoti szerelonel szamitogepre akkor ott egybol lathatova valik minden. Mert az mindent tarol, nem csak a megtett tavolsagot, de az inditasokat is, sot azt is mikor porgettem fel a motort pirosba. Az olaj csereket is mutatja a szamitogep, persze ezek az olcsobb verdaknal nincsnek meg, de csak ido kerdese es beszerelik azokba is.

Gerardus A. Lodewijk 2010.12.10. 23:38:17

Szerintem @kolbászoszsömle: felvetése egyáltalán nem butaság. Igaz ugyan, hogy a futott km-ből lehet valamiféle következtetést levonni az autó elhasználtságára, de csak igen hozzávetőlegesen. Valóban létezik számos más mérhető ismérv, amelyek jóval pontosabb képet adhatnak. Nem véletlen, hogy a repülőgépeknél a teljesített üzemidő és az elvégzett leszállások száma a releváns adatok, méghozzá külön az egész gépre és külön-külön az egyes fődarabokra.

romesz 2010.12.10. 23:41:01

@gyvy: en evvel tisztaban vagyok, de van aki azon nyusszog, hogy milyen sokat volt inditva a gep es mar avval elkopik :D

Hurri Kán 2010.12.10. 23:42:49

@romesz:
ha nem hideg, nem kopik. De hát mint tudjuk az autóvásárlók kb. 90%-a megkérdezi a szomszéd nénit, és ha ő azt mondja hogy kopik akkor az úgy van. Mert ő ért hozzá :))

MaCS_70 2010.12.10. 23:44:02

@gyvy:

Sajnos én sem tudok ilyenről -- pedig jogilag szólva tényállásszerű lenne a dolog.

A számítógépes rendszer elleni bűncselekmény viszont szerintem nem áll meg a visszatekerésnél. (Különösen nem a mechanikus számlálóknál. :o))

Üdv: MaCS

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:48:42

@romesz: Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi az, amit nem tudnék átírni egy autóban...

Mellesleg az amesz postánál azért akkor cserélik le az autókat, amikor, mert onnantól kezdve nem lesz elég üzembiztos a szolgáltatás színvonalának fenntartásához.
Ki van ám az találva.

Hurri Kán 2010.12.10. 23:49:27

@MaCS_70:
Amíg nálunk pl. nem lehet annak a cégnek a nevét nyilvánosságra hozni amelyik pl. romlott húst ad el, mert sérti a nem tudom milyen jogait, addig nincsenek illúzióim.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:50:14

@gyvy: miért, az üzemi nyomás nem kell, csak a hőmérséklet? :o

Az olajnyomás műszere csak egy dísz? :o

A szomszédod mit mondott erről?

Hurri Kán 2010.12.10. 23:52:31

@kolbászoszsömle:
mit értesz üzemi nyomáson? Év végén rá kell még dobni hogy meglegyen az ötéves terv, vagy mi?

romesz 2010.12.10. 23:55:34

@kolbászoszsömle: kb hany fordulatot porog egy motor mire minden hova eljut az olaj?
Persze nem szabad elfelejteni, hogy egy olajos felulet soha nem lesz teljesen kenes nelkul, kiveve ha zsiroldoval lemossak.

[mike] 2010.12.10. 23:58:33

@gyvy: te meg olyasmihez ragaszkodsz, amiről csak távolról hallottál. Maradjunk annyiban, hogy indításkor kopik a legjobban a motor, kisebb mértékben függ csak attól, hogy hideg-e, vagy meleg.

Hurri Kán 2010.12.11. 00:01:15

@[mike]: igazából autót eddig csak matchbox formájában láttam...

[mike] 2010.12.11. 00:02:41

@romesz: nem oszt, nem szoroz az a pár kilométer, hidd el. 270ezret ment, 7 éves autómon gyári teljesítményértéket mértünk 1 hónapja. Egy 390-et ment volvon már nem sikerült ugyanezt megtenni. A dolog lényege a 120ezer és a 400ezer közötti viszonyon van, nem azon, hogy 180 helyett csak 150-et mutat az óra. A "kopó" szervizalkatrészeket pedig bármikor lehet cserélni, egy gömbfej, vagy egy szíj filléres tétel.

[mike] 2010.12.11. 00:06:43

@gyvy: autót lehet hogy láttál, de nem igazán tudod, mikor mi zajlik benne :(

mi nem foglalt még 2010.12.11. 00:09:11

@kolbászoszsömle: Nem hiszek senkinek.
Egy dolognak hiszek az egy gazdàs végig vezetett szervizkönyves megkímélt autónak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.11. 00:50:49

na mielott a 130 kommentet elolvasom
a muszaki vizsgas hulyesegen kivul hasonloan mukodik itt is, Te magad lekerheted a vasarolni szant auto adtait
a visszatekeres csalas es ennek megfeleloen letoltendo borton is jarhat erte
ilyen egyszeru ez
a vizsga az felesleges, de 1-2 allamban van itt is

csrt 2010.12.11. 01:19:36

Majd ha megveszitek az autókat pl.150 ezer kilométerrel is akkor megszűnik az ilyen!
De amíg mindenki olcsón akar venni keveset futott autót addig sajnos vissza kell tekerni!Magatokat veritek át!Valóban kevés km-es autó mindig drágább lesz.
Meghirdetem én a 4 éves kocsit 150 km-el.Nem kell senkinek...
fele ennyi kilometerrel elviszik hipp hopp..
Ki tehet a tekerésről?A VÁSÁRLÓK!
Az én kocsimba 240ezer van!Csak ti ettől már el is ájultok...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 01:26:10

Nem is annyira az eljárás meredek, hanem a betartatása.
Mármint az OK, hogy ott betartatják, de itt is így kéne fellépni, akkor csökkenne a bűnözés. Addig nem fog, akármilyen szigorú szabályozás van, amíg az 1000-ből egyet büntetnek csak.

csrt 2010.12.11. 01:26:55

A cikkhez meg csak annyit, hogy a Belgiumbol vasarolt autokbol kb. minden 10.-re tobb mint 400eurot kell kolteni mert bar eladjak hibatlannak..csak amikor haza hozza a kamion kiderul hogy sipol a turboja vagy zorog a lendkerek ...stb..

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2010.12.11. 01:53:37

Tényleg túl van misztifikálva a km óra állás pár éve megnéztem az eurotaxban egy autót 300000 és 130000 km-el a különbség 35000 Ft volt.

romesz 2010.12.11. 01:57:31

@csrt: en nem is veszek olyan autot amiben nincs 150ezer.

Kis ember 2010.12.11. 02:00:47

A megtett km az autónál olyan, mint az embereknél az évek száma.
Lehet valaki fitt negyvenes, a kufircolást mégiscsak a húszéves bírja jobban - ha nem is kétszer...

Kis ember 2010.12.11. 02:06:52

@csrt:

Miért van az az érzésem, hogy autónepper vagy? ;-)

D4D 2010.12.11. 02:09:17

Nekem Belgiumból való a kocsim. Nem rossz állapotú. Hasonló korú ex-németek szarabb állapotban vannak.

AvgDvl 2010.12.11. 02:40:15

Abszolút korrekt, rács mögé a sok csaló köcsöggel.

Itt mi van?
Eredetiség vizsgálat, ami egy vicc: szerencsétlen kollégám megvette az autót szépen kiállított eredetiséget igazoló lappal, majd elindult horvátországba nyaralni.
A határon szépen le is csukták: nemzetközi körözés volt az autón. Felejthetetlen éjszakát töltött a fogdában, mire tisztázni tudta magát.

Nettó lehúzás az egész, az ellen nem véd.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.12.11. 06:40:24

Nincs annyi börtön nálunk, ahová elférne annyi nepper, amennyinek ilyen módon be kellene vonulnia :-(

2010.12.11. 07:21:07

@Sirrah: egyetértek, fotosopp. Ha tényleg megkezdett a delikvens egy 3 éves börtön(!)büntit, azt valami másért kaphatta korábban. Viszont örvendetes, hogy ilyenért Belgiában már rádhívják a rendőrt.

Norbi 2010.12.11. 07:33:52

Eljön az az idő, amikor az emberek inkább vesznek olyan autót, amyleikben több a kilométer, mert a hazai viszonyok alapján azt fogják feltételezni, hogy annak az óráját legalább nem tekergették...

A festékvastagság-mérésről mikor lesz poszt?

guderian 2010.12.11. 07:44:39

én vettem egyszer egy sérülésmentesként eladott roncsot egy nepper-kereskedőtől. 2 évig jártam a kanosszát.
A kocsit úgy vettem, hogy teljes állapotfelvételt kértem a renault szakszervízben, ahol nem tűnt fel a laikusnak is egyértelmű barmolás. Az autó életveszélyes volt.
Első tárgyaláson tőlem követeltek bizonyítékokat, később a bírósági szakértőt lefizették, magyar hatóságoknál eltűntek a papírok. Elkezdtem saját szakállamra nyomozni, gyakorlatilag feltérképeztem egy nemzetközi szervezett bűnözői láncot.
Az autó egy jól bejáratott úton került Magyaro-ra.
Magyarországon minden hatóságnál falba ütköztem viszont bezárult minden lehetőségem a bizonyításra, vesztésre álltam úgy 18 hónap után.
Sikerült kapcsolatba kerülnöm egy nagyon nagyon magas szinten álló külföldi diplomatával, aki megszerzett nekem minden előzményt a Francia hivataloktól. (ott nem tűntek el az iratok, el lehet képzelni milyen hírt visz rólunk a történetem teljes ismeretének birtokában)Pert nyertem. Ez a nepper cég mai napig aktív és ontja az utakra az életveszélyes roncsokat.Mindenki nagyon gondolja át mielőtt autót vesz. Érdemes szerezni egy szakembert (nem szakszervízt!), aki a vételnél asszisztál!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 07:52:35

@Devil:
Az halálraitélt társadalom! Nem tudnak harcolni /az utakon/

Persze haladunk mi is errefelé
Ki emlékszik amikor még az alvázra lehetett pénzt kötni a Mozaikban?
Na fékezzen egyet!
Jó!
Igaziccsa majd meg a fényszóróit!

Ma meg fékpad, CO, video komputer meg minden szar, lassan csak éhgyomorra lehet menni mint laborra

Amugy fotósóp az egész!
"rendorok vitték el, majd néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését"

Ez kamu még Belgiumban is.

Nzoltan 2010.12.11. 07:55:25

A visszatekerés Angliában is közokirat hamisításnak számít. Asszem négy évet lehet érte kapni.

karlov 2010.12.11. 07:58:54

Fentebb írta valaki,hogy a számítógép mindent eltárol...hát igen de nagyon naiv aki azt gondolja,hogy majd a szerelőbácsi kiolvassa belőle....
Van az amatőr aki csak visszatekeri és van a szaki aki mindent megcsinál vagy inkább csináltat.
Ez csak pénz kérdés.20000 vagy 60000Ft .
Egy rendszer kell amiben követhető az autó előélete.
Ami persze nem azt jelenti,hogy hibátlan autókat lehet csak eladni,hiszen néha még az új sem az.
Aki meg trükközik menjen a börtönbe.
De hát ez Magyarország mi így szeretjük....Vagy nem?!

wattafilling 2010.12.11. 08:02:54

Ha a gumis, a szerelő, az akárki egy autó adatait közli a mindenhatósággal, azzal elismeri, hogy dolgozott a járművön, fizettek neki érte, jövedelme származhatott...
Számláznia, adóznia kellene, akar-e?
Itt a fő bibi.

karlov 2010.12.11. 08:05:40

@wattafilling: Ez bi bi?!
Akkor tényleg nagy a gond,hogy ha ez bi bi....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 08:07:54

@Kis ember:
KapcsoJJ össze egy fitt negyvenest egy 20 évessel, csodákat látnál
:)

Szyl 2010.12.11. 08:07:56

nálunk is volt olyan ahol meg lehetett nézni hogy amikor zöldkártyán volt a kocsi mennyi volt a kilométeróra állása
itt: www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp
csak tök ciki volt az autókereskedőknek hogy ilyen könnyen lebuknak ezért finoman rábeszélték az üzemeltetőt hogy ugyan má nem kéne .... ezért nem veszek használt autót kereskedésből ott mindig át akarják verni az embert

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.12.11. 08:17:10

a bm előtt van egy módosítási javaslat, amely szerint a forgalmiban és a központi nyilvántartásban minden hatósági megvizsgálás és tulajdonosváltás során rögzítenék a km állást. ezzel az óraállás meghamisítása közokirat-hamisítás, vagy annak kísérlete lenne.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 08:17:20

Valakinek vette már meg az autóját a szerelője?
Amikor egy szerelő dicséri a kliens autóját az kamu
Csak azért hogy hizzon a kuncsft és horgya oda az autót minden szarért

Én 2 szerelőt ismertem, azok mindig törött szinte új autókat vettek, vagy hoztak nyugatrol, oszt azzal uzleteltek.
Sőt, anno csak benfentes juthatott friss törött Zsiga karoszériához a Miskolci úti bontóban

admin1221 2010.12.11. 08:36:41

A magyar ember az magyar marad. A mentalítással vannak problémák, ha a kis újját nyújtja az ember az egész karja kell. Tisztelet a kivételnek, de egy kapzsi, mohó nép vagyunk.

guderian 2010.12.11. 08:51:10

@admin1221: Nem csak a magyar. Egész Kelet-Európa ezt csinálja.

Egyéves Önkéntes 2010.12.11. 08:53:12

@triumphator: szerintem az már most is csalás
lehet még hozni 25 másik jogszabályt is, de minek, ha úgy sem ellenőrzi senki
mindenre van már annyi paragrafus, mégis mindenki szarik rá

Tíz kicsi indián 2010.12.11. 08:58:24

Hát igen, az ember fölmegy a hasznaltauto.hu-ra és az autók 99%-a "nő tulajdonostól, nem dohányzó, garázsban tartott, második tulajdonostól" való.
Ugyan nem értem, hogy egy nő mikor vesz magának 2,0-s böhömöt futkorászó autónak, dehát mindannyian tudjuk, hogy ez a std. hazugság.

2010.12.11. 09:10:44

@Kis ember: nem értem... te dugni akarsz egy autóval !!???

Kis ember 2010.12.11. 09:31:39

@Kulics:

Mivel hiányzik a szmájli a mondandód végéről, csak szánni tudlak. :)

gigabursch 2010.12.11. 09:33:22

Már régóta így kéne ezt csinálni itthon is.

MEnnyi gennyes szarházival lenne kevesebb az ország szabad légterében.

Hurri Kán 2010.12.11. 09:35:23

@[mike]: igazad van elképzelésem sincs :DDDDDD

nyekk 2010.12.11. 09:54:11

A baj persze ott kezdődik, hogy a nagy márkakereskedő cégek járnak élen az előélet meghamisításában.
(Volt egy minden hájjal megkent gátlástalan nepper ismerősöm, aki elment az egyik sch-s, céghez, de kéthónap múlva otthagyta, mert az már neki is sok volt, ami ott ment.)

Az ilyen cégek ugyanis könnyedén csinálnak hozzá még szervízkönyvet is. (Meg komplet hamis előélet nyílvántartást, ha náluk volt végig szervízelve egy áltluk értékesítése kerülő -mondjuk céges- használt kocsi)

De a disznóág palástolásában a hatóságok a legjobb partnerek. Miért kellett pl. annak idején megszűntetni az ún. szürke fogalmit, amiben minden addigi tulajdonos benne volt? Miért nem tudhatja meg a vevő, hivatalosan, hogy előtte kiké volt a kocsi? Így még utólag em tudja kideríteni (bizonyítani meg főleg nem), hogy átverték.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 09:54:24

@1kutya: "nem a nepper a hülye, hanem a vevő, most is azt mondom!"

Ez igaz. Viszont a nepper egy fasszópó g*ci idióta .

fenyoke 2010.12.11. 09:59:08

Sajnos meg kell erősítenem az óra visszatekerés gyakori eset.
Pár éve vettem egy 6 éves Volvo-t. Nagyon szép volt ,mint egy új. 140e Km-volt benne. Miután megvettem, gondoltam utána járok mit cseréltek benne ,és esetleg mit kell nekem a hosszútávú működéshet. Mivel az autó magyarországi volt és folyamatosan márkaszervízben javitatták ezért nem volt nehéz dolgom ,elmentem az Ivanicshoz és elkértem a szervízkönyv másolatát ,mivel valamiért az eredetit nem adták az autóhoz.
Na ekkor ért a meglepetés. Szépen cserélgettek rajta mindent amit kellett, csak éppen a javítások melletti km-óra állások már 220e fölött jártak...
Felhívtanm akorábbi tulajt, aki eladta a kereskedésnek, de Ő nem tudott arról hogy 200 valamennyiről vissza tekerték az órát 140-re..Szerencsémre az autó valóban kitűnő állapotban volt és évekig nem volt vele semmi baj, ezért nem tettem semmit. Viszont amikor eljött az ideje és 4 évvel később eladtam majdnem 2.5 Mill-el kevesebbért az egyébként hibátlan akkor már 10 éves autót ,én sem mondtam meg a kedves vevőnek , hogy valójában 80-100 Km-el több van az autóban.....

Yasashi Tanuki 2010.12.11. 10:23:07

@1kutya: "nem a nepper a hülye, hanem a vevő, most is azt mondom!"

A nepper hozza létre az irreális kínálatot, azzal, hogy 100 alá viszi a kilóméterórák állását, hogy versenyelőnybe kerüljön a nem tekergetős saját kocsiját eladóval szemben.
Ha a neppert sittre vágják a tekergetésért akkor egykettőre átrendeződik a piac mert rájönnek a vásárlók, hogy mi az összefüggés a kilométeróra állása és az autó értéke között.

mi nem foglalt még 2010.12.11. 10:32:25

@Tíz kicsi indián: Elég hülye aki női tulajjal hirdeti.
Nőtől nem vennék autót.

MaCS_70 2010.12.11. 10:34:47

@fenyoke:

És ezzel az eladáskori elhallgatással de facto bűncselekményt követtél el.

Üdv: MaCS

Bicikliző medve 2010.12.11. 10:36:50

@mi nem foglalt még: ennek kicsi az eselye, hogy valaki folyamatosan tekergeti. A rendszer arre jo lenne, hogy ha valaki eladja az autojat 250.000 Km-rel, akkor a nepper ne tudja letekerni 120.000-re. Kevesebb lenne az atveres, igy ezzel csak nyerhetnenk. Nyilvan mindent nem lehet kikuszobolni, de a jelenlegi rendszernel jobb lenne.
Mas kerdes, hogy nem a km ora allasa alapjan kell itelni.
Ahol en vettem pl az automat (nepper), 1,5 eve ott minden autoban 200.000 km volt legfeljebb. Panaszkodott is a nepper, hogy eljonnek megnezni, de nem veszik az autokat. Megneztem most a honlapjukat, minden auto 140.000 km-rel van hirdetve. O is rajott, hogy ez kell, ha meg akar elni. Aki km ora alapjan vesz autot, az meg is erdemli ,hogy atbasszak.

fenyoke 2010.12.11. 10:47:42

@MaCS_70: Szerintem meg a kereskedő követett el bűncselekményt aki visszatekerte az órát.
Az ,hogy én utánajártam és egy információm volt az autóról az állapotán kívül, az én felhasználhattam volna egy per esetén. De ezen túl már senki nem várhatja el tőlem , hogy eladáskor az amúgy is értékéhez képest nagyon alacsony áron eladott autóm árát még tovább rontsam azzal az információval , hogy ja-ja az autó tényleg jó meg szép állapotban van ezt meg lehet nézni ,ki lehet próbálni, de mivel már 10 éves és 211 Lóerős ezért marhára nehéz eladni DE a km-óra nem annyi amennyi....
Na ki az a hülye aki ezután önként reklámozza ezt az amúgy sem bizonyítható tényt....???

fenyoke 2010.12.11. 10:49:07

@MaCS_70: Egyébként meg már elévült :))

csaklesekminta 2010.12.11. 11:06:02

A márkaszervizekben csak a tulajdonos számára árulják el a gépjármű szerviztörténetét. Használt autót néztünk egy cimborámmal, talán meg is felelt volna, bár volt egy-két nagyon furcsa jel. Nosza, megyünk a tulajjal a márkaszervizbe. Az ügyintéző belép a rendszerbe gépel a forgalmiról...már meg is van. Kilométeróra állás az előző szervizkor ennyi, ez és ez volt cserélve, javítva. No és hol ? Kis piszmogás a monitoron.....az itt nem látszik. Összenéztünk a cimborámmal, emlékeink szerint ugyanehhez a márkához tartozó márkaszervizben azonnal megtudták mondani. Nem mondtuk semmit, kicsit idegesítettük a jóembert és elhúztunk. A kocsit természetesen eladta, azóta már az új tulaj is hirdeti eladásra. Szerintem a kilométeróra átállításban az egész iparág és az állam is érdekelt. A nem szervizelt gépkocsi összességében előbb fog a bontóban kiköti mit a rendszeresen szervizelt. Minél több elégedetlen használt autó vevő, annál több, gyakoribb csere, hiszen senki nem akarja az előző tulaj mulasztását kifizetni, inkább passzol = több illeték. Rossz utak = több felesleges javítás. Demokráciában az emberek úgy vágják át egymást, ahogy akarják, lényeg hogy az állam is jól járjon. Vállalkozásban a gépkocsi használat tényleges költségét is csak csalással lehet kitermelni a jelenlegi szabályok mellett, ebből egyenesen következik az kilométerórák visszaállítása. Van egy 10 éves talán alsó-közép kategóriás autó a családban, ezt használtuk munkához és családi célra, viszont minden szerviz és javítás megtörtént. Majdnem 200 ezer kilométerrel most is minden nap használjuk. Természetesen garázsban is ritkán állt, hiszen minden nap megyünk vele. Ha ezt a kocsit eladtuk volna mondjuk 4 évesen és veszünk egy újat, talán már a bontóban lenne a negyedik-ötödik tulaj után, és erre is lenne szükség, hogy „pörögjön” a gazdaság!

D4D 2010.12.11. 11:18:13

Nem látom autoneppert. Ehhez miért nem szól hozzá? /Becsületsértéseket mellőzzük/

zsoci 2010.12.11. 11:21:36

Helyes ! Követendő példa ! Emellé még egy részletes törzskönyvet , mint a németek és már redben is vagyunk !

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 11:25:45

@D4D: "Ne má basszájba ezek lejáratják az autónepereket hogy basszam szájba őket! Most mitmongyak nekik inkább nemis írok hozzá szólást mert még jobban le égnék. Pedig igazuk van, aki vissza tekeri a kilo méterórát az tényleg egy buzi fasz, de ezt inkább nem reklámoznám. Mindegy basszák meg magukat meg is érdemlik. És külömbenis a vissza tekergetés a vevőkért van! Hogy basszájba."

2010.12.11. 11:29:54

@Kis ember: szánni tudsz ? Nagy szavak egy kis embertől :)

Xezs 2010.12.11. 12:13:17

"Eltekergetted, mi? Jóvanezígy, mi? És még el sem nyerted MÉL-tó BÜN-tetésedet!"

Na, ez honnan van? :)

Komolyra fordítva a szót, jó rendszer ez a belga, de szart sem ér, ha a társadalom nem akar változtatni. És most ezalatt értem az állami szerveket és a vásárlókat is. Manapság ugyanis az állam nem ellenőriz, ha meg egy vásárló rájön a turpisságra, behúzott farokkkal elsomfordál. Ilyen hozzáállással persze hogy a fórumozók képébe röhög a kedves autónepper fórumtárs, aki nyíltan vállalja hogy a társadalom szarházijai közé tartozik.

Ha valaki, aki rájött nála a turpisságra csak egyszer venné a bátorságot, hogy feljelentse konkrét adatokkal akkor már nem röhögne ilyen nagy szájjal itt. Sem hasonszőrű társai.

Szóval bár szar az állami kontroll, azért a vásárlók is nagy faszok hogy nem hajlandóak tenni a jó ügy érdekében.

''autónepper.'' 2010.12.11. 12:20:23

@D4D:hozzá szóltam.... de ez megint egy olyan poszt hogy felesleges... mert gondolj bele csak egy példa van egy 250ezer km futott toyotád... vissza tekerem mondjuk 150ezer még bőven elmegy boldogan 250et újra akkor hol van itt az átbaszás?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 12:25:23

@''autónepper.'': "hol van itt az átbaszás? "
Már néhányan leírták itt, de úgy látom neked nem jött le.

''autónepper.'' 2010.12.11. 12:26:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ez az hogy nem értem hogy hol van... ha még boldogan használod 250et akkor mia probléma?

MaCS_70 2010.12.11. 12:27:11

@''autónepper.'':

Ezzel a hozzászólással nagyjából remek jellemzést adtám önmagadról.

Röviden: becsapni másokat -- hol itt a gond?

MaCS

''autónepper.'' 2010.12.11. 12:30:55

@MaCS_70: nem becsapás mert csak tájékoztató jellegű :D azt kell megérteni hogy használtautót venni LUTRI nem tudhatod hogy mi baja lesz lehet hogy elmegy gond nélkül 300ezret de azis lehet hogy az utca végén lerobban ...

MaCS_70 2010.12.11. 12:34:35

@fenyoke:

A lényeg: tudtál arról, hogy a kocsi értékesebbnek tűnik, amint amilyen értékes valójában. Ezt az információt nem osztottad meg a vevővel, így több pénzt kaptál, mint amennyi jogosan járt volna.
Az, hogy ezt a körülményt nem Te hoztad létre, teljesen irreleváns. A lényeg az, hogy tudtad, de eltitkoltad (a bűncselekmény az eltitkolással valósult meg). Szinte pontosan az a helyzet, mintha Te tekerted volna vissza.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.12.11. 12:40:39

@''autónepper.'':

Nagyon sok bűnözőnek van ideológiája arra, hogy amit tesz, az nem is rossz.
Pl.: "Ha nem lopom el a kocsiját, másnap karambolozik vele és meghal."

Na, a te érvelésed is ilyen. Akármennyit tekersz vissza, az autó élettartamát ennyivel kvázi megrövidíted a vevő számára.
Klassz, hogy ez nem zavar.

Üdv: MaCS

D4D 2010.12.11. 12:57:18

@''autónepper.'':
Mondjuk ott az átbaszás, hogy egy pár olyan dolog, amit 300-nál illik már esetleg cserélni:
- szervóolaj
- váltóolaj, amit a sok hülye magyar nem cserél
- toronysilentek
- kerékcsapágy, ez utóbbi kettő csak akkor ha sokat jársz budapesti utakon.
- kézifékbovden
- lámpamotor (Avensis betegség)
- kormányösszekötő (szintén betegség)

Na ez egy 200-as tétel, ha hirtelen kell. Itt az átbaszás, hogy a visszatekerésre még 200k-ra levesz a nepper, és ha nem bököm ki, (nem ismerem annyira a típust) akkor már 400k HTK.

Adsz 4 kilót?

Másik posztban leírtam, hogy hernyó dolognak tartom a tekergetést.

Én megvenném adott esetben a következő Avensisemet 300k km-el is, ha olyan állapotú. Viszont egy frankó óraállásnál tudom kalkulálni a használatkor fellépő szervízigényeket.

Egyébként: Neppertől nem vettem és nem is fogok autót venni.

Voltam jópárnál, senki nem örült neki, hogy kp-re akarok autót venni.
Volt olyan nepper, aki sérülésmentesnek mondta a kocsit, csak éppen azt nem vette észre, hogy a lámpa-homlokfal-géptető-lökhárító kombó nem stimmelt az évjárattal. A lökhárító még a típussal sem (dieselnél van egyí lyuk az intercoolerhez).

Használt autót csak háztól!

Xezs 2010.12.11. 13:03:14

@''autónepper.'': Te szándékosan vagy ilyen értetlen? Hogy ne lenne már becsapás? Azt állítod, hogy X autó csak 130 ezer Km-t futott, holott ez nem igaz. Ez becsapás, függetlenül attól hogy milyen egyéb jellemzői (kuplung széttaposása, törés) vannak a kocsinak.

Ez eddig az elvi rész.

Jöjjön az anyagi:

Ha egy X típusú, 130 ezret futott autó kerül mondjuk 1 millióba, egy 250 ezret futott meg 700 ezer Ft-ba, akkor te gyakorlatilag eladsz egy 700 ezer Ft értékű autót 1 millióért.

Van egy olyan érzésem amúgy hogy nagyon jól tudod hogy miről beszélnek itt az emberek csak szándékosan teszed a hülyét.

Ahogy korábban említettem, ezt addig fogod így csinálni amíg valaki fel nem bassza a pofátlanságodon magát és fel nem jelent...

Egyébként meg nem nagyon mehet neked az autóbiznisz ha állandóan (most is) itt kommentelsz :)

Xezs 2010.12.11. 13:11:52

@D4D: Na igen, az meg a másik, hogy egy sor drágább alkatrész fog komolyabban meghibásodni amiatt, hogy a vevő nem cseréli az olcsóbb alkatrészeket/hozzávalókat, mert azt hiszi hogy jók azok még valahány ezer km-re. Pedig ha tudná hogy "itt az idő" akkor valószínűleg önként cserélné a nagyobb hibák elkerülése végett.

Ezer sebből vérzik autónepper vergődése, nem is értem minek vesszük komolyan...

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:34:57

@Xezs: mivel most szombat van hamarabb bezártam mert este emgyek bulizni ez az egyik kettő meg laptopról szoktam netezni meg filmet nézni bent az irodába szal.... és ebbe hidegbe csak akkor megyek ki mikor muszáj:) a héten is 3kocsit vittek el tőllem szal ne félj attól hogy nem megy a biznisz...;)

@D4D: én tisztába vagyok azzal hogy mondjuk egy 300ezer km autónál már elő jönnek hibák... de nem kell átesni a másik oldalra mert 300ezer km autót nem fogok mondjuk 110ezer kmresnek árulni ahoz már télleg pofa kell ... de vegyük az én kocsimat az enyémbe is van km tekergetve na és? mi van akkor? semmi nos emgint egy jó példát mondok aki mondjuk vesz egy 1milliós kocsit az azért gondoljon bele hogy annak 1xer lesz baja és lehet hogy mondjuk olyan baja lesz ami zsebe nyulós... ez kb olyan mint hogy ha most enyémbe beszarna a váltó(ami lehet hogy beiskövetkezik mert hidegen kicsit furcsa) akkor nemfog sírni szám megcsináltatom és kész... itt a gond a magyar emberel hogy nem azt veszitek figyelembe hogy ha nincs pénz csak pont 1 mliiló akkor nem annyiért veszek kocsit hanem csak 700ezereért mert azt a kocsit átkel írni/szerviz stbstb...

[mike] 2010.12.11. 13:36:17

@D4D: és háznál mi a garancia, hogy tudjuk az előéletét? A valós km-re se tenném rá a nyakamat, a rendszeres szervizre meg pláne. Példának okáért komának a ducatijában 60ezer után cseréltünk olajat, mert az analfabéta gyerek soha nem hallott olyanról, hogy néha cserélni kell az olajat. Életemben nem láttam még olyan olajat... mikor leengedtük égett műanyag szaga volt és mint valami megolvadt rágógumi, úgy nézett ki.
De nem ez a lényeg. Miért van az, ahogy sok nepper mondja, hogy 200 felett nem bírja eladni az autót? Megfordítom a dolgot.. nem a vevő van átbaszva, hanem a vevő igényli, hogy átbasszák :DD Nem képes elhinni, hogy 200felett is van élete a kocsinak. Jól mondta itt valaki, hogy saját magunkat csapjuk be.

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:40:11

@[mike]: pontosan ... meg most miért várjak arra hogy valaki meg vegye mondjuk 250ezret futott kocsit? és addig ne keresek semmi pénzt? érdekes ha ugyan azt a kocsit felteszem 180ezerel rögtön egésznap csöng a telefon...miylen érdekes nem? magyarországon élünk srácok vegyétek észre mindenki hazudik a másiknak!!!!

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:41:56

@Xezs: jah és mivel jelent fel mond már meg nekem ha ennyire okos vagy? és elmondtam azt is NEM KÖTELEZŐ MEG VENNI A KOCSIT!

Xezs 2010.12.11. 13:44:49

@''autónepper.'': "lehet hogy mondjuk olyan baja lesz ami zsebe nyulós"

Te meg BIZTOSAN tudod, hogy tekergetve van.

A lehet és a biztos között meg óriási különbség van.

De amúgy nagyon jó dolgot hoztál fel azzal, hogy ha 1 millióm van akkor mennyiért kéne kocsit vennem, ugyanis: A tekergetett kocsit eredeti árán 700 ezerért lehetne megvenni, a tekergetett ár viszont 1 millió. Ahogy mondod, a vevőnek ha 1 millája van, akkor 700-ért kéne kocsit vennie. De azt a 300-at, amit a felújításra kellene költenie, PONT HOGY TE szeded ki a zsebéből azzal, hogy 300 ezerrel átvágod a delikvenst. Mert ez átvágás, akárhogy is nézzük.

De próbáld meg hogy tekergetés nélkül elviszik-e 1 milláért. Ha elviszik akkor ügyes vagy. Ha 700-ért akkor meg árában adtad.

De mivel látom hogy a dolog morális részét nem igazán érted, ezért legyen neked elég annyi, hogy azért tilos mert a törvény tiltja. Ezt elvileg mindenki felfogja.

Xezs 2010.12.11. 13:45:40

@''autónepper.'': De nem mondod el hogy tekergetve van te pedig tudod! Ezt értsd már meg. Feljelenthet mert szándékosan félrevezeted meg biztos van még egy sor törvény erre amit ha nem haragszol most nem keresek ki. Majd a bíró kikeresi neked ha előtte állsz.

''autónepper.'' 2010.12.11. 13:48:09

@Xezs: tudja bizonyítani ? hogy pl én voltam?

Xezs 2010.12.11. 13:50:17

@[mike]: Biztos vagyok benne hogy van igény 200 fölötti kocsira - ha árában adják. És a hangsúly itt az ÁRÁBAN szón van. Persze ez a kereskedőknek nem tetszik mert azon nincs akkora haszon. Viszont akkor meg ne forgalmazzon 200 fölötti autót, ha derogál neki az a "kevéske" haszon. Akkor legyenek csak és kizárólag 200 alattiak, de azok tényleg 200 alatt legyenek, ne csak tekergetve legyenek. Ha jól tudom egy nepper eldöntheti hogy milyen autókat vesz be, hát vegyen be csak olyat amiről tudja hogy el is lehet adni, nem mindenféle ócskavasat amiről utána még a festéket is le kell hazudni.

Persze mindig meg lehet magyarázni hogy miért vagyok jogosan szarházi de ettől még a szarháziság az szarháziság marad.

Xezs 2010.12.11. 13:51:43

@''autónepper.'': Majd az eljárás kideríti. Lehet hogy az is elég hogy tudsz róla és nem szólsz. Mondom: nem fogok törvényeket bogarászni, majd élesben kibogarásszák neked.

[mike] 2010.12.11. 14:05:42

@Xezs: Egyszerűen ilyen a hazai piac. Így alakultak az igények az évek során, hogy 10-15 éves autókat el lehet adni 200ezer kilométerrel. Az vevők igényei határozzák meg a kínálatot és nem fordítva. Ez egy trend lett, hogy ilyen hülyék lettünk. Egyetlen oka a pénzhiány, mert itthon nem szeretik a munkát pénzzel jutalmazni.... Nyissál egy üzletet csak valós km-rel árult kocsikkal. Szerinted az fog elterjedni rólad, hogy milyen becsületes vagy? Szerintem inkább az, hogy oda ne menjetek srácok, mert csupa lehasznált hulladékot árulnak. Felhoztad az árat... de ezt is a vevő határozza meg, hogy mit-mennyiért vesz meg. Ha megveszi a 10 éves autót, akkor tessék, ott van, be lehet menni a kereskedésbe. És nem kötelező megvenni, ahogy nepper is írja. Ki a franc kényszeríti őt? Pár éves autókat a vételár feléért sem lehet eladni.... szerinted miért? Úgy amortizálódik egy autó, mint egy retkes munkáscipő.

Xezs 2010.12.11. 14:54:40

@[mike]: "Úgy amortizálódik egy autó, mint egy retkes munkáscipő."

És persze erről is a vevők tehetnek gondolom.

Ha nem tetszik egy neppernek hogy a használtautó kevesebbet ér mint az új, akkor rajta, forgalmazzon újakat.

Az a baj hogy itt mindenki pillanatok alatt akar húdegazdag lenni aztán ott húzza le a másikat, ahol tudja. Ez a gusztustalan, és ez független a tekergetéstől, ez az élet minden területén hányingerkeltő.

A vállalkozások legalább fele csak a lehúzásról és a papírhamisításról szól.

Érdekes pl. hogy a válság hatására az építőipari vállalkozóknak kb. a fele kihullott. Észrevettük? Lófaszt. Hiányoznak a piacról? Lófaszt.

Állítom hogy azt se vennénk észre, ha az autónepperek fele kihullna (remélhetőleg pont a tolvaj cigány fele).

Itt kínálati szempontból mindenből több van, mint kellene, aztán meg sírnak a vállalkozók hogy nem élnek meg. Jó példa még a taxisoké. Sírnak hogy jaj egyre olcsóbb a viteldíj de azt nem bírják felfogni hogy ez a túlkínálat miatt van.

D4D 2010.12.11. 15:12:46

@''autónepper.'':
2200 EFt-al indultam autót venni.

Ebből 100 EFt maga a beszerzés (telefon mikor hivogatod őket, üzemanyag mikor elmész megnézni, aki velem jött pl Edelénybe megnézni egyet, annak egy ebédmeghívás stb)
100 EFt átírás, eredet stb illeték

Mivel tudtam milyet akartam venni, ezért már azt is tudtam, hogy vásárlás után:
Szíjcsere, olajcsere, szűrőcsere. Ez ha jól emlékszem, akkor 100 EFt (vezérlés is).
200 EFt általános javításokra, ami kissebb hibák esetleg vannak. Ezt megúsztam pl 145 EFt-ból.
100 EFt egyéb javításokra illetve kiadásokra (Gumis, hólánc, illatosító, hótálca, szélvédőre napfényvédő, biztosítás első díj)

1,7-re hirdette, simán belement, hogy az ÁLTALAM kiválasztott szakszervízben átnézessük, egy kérése volt, hogy ne napközben, hanem reggel lehetőleg. Azt kifizettem, addigra már tudtam a rendszámot, 3 biztosítónál lepörgettettem, volt-e rá kárkifizetés, rendőrségen megnézettem, ezeknek az ismerősöknek mind egy üveg jobb minőségű pia (4-5 ezer/üveg).

Eljött, megnézték, kifizettem (a szervízt), majd lealkudtam 1,5-re. Végülis ezt az árat a szervízes gyerekek is reálisnak mondták.
Az eladó elégedett volt, mert relatív rövid idő alatt elment a kocs tőle, én jó boltot csináltam, mert jó autót vettem.

Abban egyetértek, hogy vannak olyan barmok, akiknek van 1 milla pénzük, akkor vesznek egy romot 1 milláért, majd jön hogy adjak kölcsön, mert átírás-eredet stb 123ezer. Normális? Nem!

D4D 2010.12.11. 15:16:08

@[mike]: A 200kkm-el annyiban van igazad, hogy tőlem veszel egy kocsit, amiben van 300kkm, az jobb állapotban van, mint a szomszédé, amiben csak 80 kkm van.

Ergo a mai mnagyar autós nem szervízeli az autót, ezért igyekszik sok ember keveset futottat venni, majd ugyanúgy nem szervízeli.

D4D 2010.12.11. 15:16:48

@[mike]:
Mondjuk háznál az tud jól autót venni, aki egy kicsit nyomoz, és jó emberismerő.

D4D 2010.12.11. 15:20:07

@Xezs: "Állítom hogy azt se vennénk észre, ha az autónepperek fele kihullna (remélhetőleg pont a tolvaj cigány fele)."

Észrevetted hogy kihullottak? Nem. Sokan elhullottak.

[mike] 2010.12.11. 16:10:07

@D4D: Neked aranyból van az az avensis, komolyan :D Szíj, olaj, szűrő 100ezerért? Na ne viccelj már... És legközelebb ne a gundelba vidd tápolni a szerelődet. Két sörnek lehet, jobban örült volna :D Egyébként igazad van és ezekhez még hozzájöhet a váratlan kiadás, ami egy használt verdánál sanszos.

A szervizre visszatérve csak arról tudok nyilatkozni, amit ismerősök körében látok, meg hallok. Többnyire azok szarják le, akik menetrend szerint 4-5évente leváltják a kocsijukat. Ők vannak úgy vele, hogy jövőre úgy is eladom, aztán nem költök rá egy forintot se. Más a helyzet azzal, aki addig kíván használni egy autót, amíg ki nem esik alóla, ott ez nem érdek.

D4D 2010.12.11. 16:21:56

@[mike]:
Vezérműszíj
Feszítőpatron
Görgők
Ékszíj
Hosszbordásszíj
Motorolaj 6,4 liter
Váltóolaj 4 valamennyi liter
Szervóolaj
Hűtőfolyadék
Fékbetét
Kézifékbovden mindkét oldalt

Ez volt nagyjából száz. Nézz utána, rájössz, hogy kiskeráron több!

Xezs 2010.12.11. 16:57:53

@D4D: Tőled öröm és boldogság lenne autót vásárolni :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:25:38

@''autónepper.'': Már írtam többször, de neked külön leírom még egyszer: tt, hogy ha megveszed mondjuk óra szerint 70 ezer km-rel, ami valójában 110, utána boldogan azt hiszed, hogy még van mondjuk 50 ezred a vezérléscseréhez, de 15 ezer után elszakad. Elképzelhető, hogy ez a vevőnek rossz?

Hurri Kán 2010.12.11. 20:31:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Az óratekergetést én is undorítónak tartom, ez egy dolog.
A másik az hogy minden használtautó-vásárlásról szóló tanácsadás azzal kezdődik, hogy mindegy mit mond az eladó, olaj-szűrők és vezérműszíj cseréjével kezdjünk!

Persze aki eddig úgy vett kocsit hogy O% önerővel az átírást meg a Provident fizette ott mit vársz?

Szóval a vevők kb. 90%-a is fillérbaszó és/vagy birka.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:41:44

@gyvy: "Szóval a vevők kb. 90%-a is fillérbaszó és/vagy birka."

Ez igaz, de ettől még nem kellene átbaszni őket.

Hurri Kán 2010.12.11. 20:43:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Az átbaszás gusztustalan dolog de saját hülyeségétől ha akarsz se tudsz mindenkit megvédeni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:56:17

@gyvy: Ez igaz, de ha pl. valaki az üzletben nem számolja meg a visszajárót, az megérdemli, hogy rosszul adjanak neki vissza?

Hurri Kán 2010.12.11. 21:03:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem érdemli meg. Tévedhet a pénztáros is (és most nem feltételezek rosszindulatot), egyébként meg ott a felirat: pénztártól való távozás után...

Mindenkinek joga van hülyének lenni, csak ha elemi szinten se képes gondolkodni, akkor ne egyből másba keresse a hibát.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 21:09:49

@gyvy: "(és most nem feltételezek rosszindulatot)"

Viszont a nepper nem valószínű, hogy tiszta jóindulatból tekerte vissza az órát.
Attól, hogy valaki hülye, még nem kellene átbaszni.

Hurri Kán 2010.12.11. 21:12:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A nepper nem jóindulatú, az biztos.

Szerintem kb. ugyanarra gondolunk csak kicsit elbeszélünk egymás mellett.

Persze hogy nem szép senkit átbaszni, de az emberek kb. 80%-a semmit nem tesz meg az ellen hogy ne basszák át.

Kis ember 2010.12.11. 21:37:14

@''autónepper.'':

Jól értem, hogy hazudsz az embereknek és te ebben nem találsz semmi kivetnivalót?

Ezzel alátámasztottad azt a véleményemet, hogy az autónepperek a második leggerinctelenebb emberek holtversenyben az ingatlan- és a biztosítási ügynökökkel.
Az első helyezettek természetesen a politikusok.

Kis ember 2010.12.11. 22:05:13

@gyvy:

Dehogynem. Dolgozik, fenntartja a rendszert, amelyik törvényeket hoz a gazemberek ellen.

A rendszer nem tesz meg semmit, hogy át ne basszák az embereket. Ha itthon is letöltendő járna az óra visszatekeréséért és működne az államunk, akkor az ilyen autónepper-féléket, akik nyíltan az interneten beismerik, hogy tkp. ebből élnek, már holnap felkeresné két egyenruhás jókötésű ember, meg egy bőrkabátos aktakukac és egy 30-as lánccal lezárnák az üzletét a további vizsgálatok befejeztéig.

ügyfélszolgálatos 2010.12.11. 23:16:39

@csrt: nekem 270 és szépen fut így is. Én nyertem.

''autónepper.'' 2010.12.12. 11:58:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...: elképzelhető hogy ha meg veszük azt a kibaszott kocsit akkor elvigyük vezérléscserére? mert mondjuk én úgy szoktam ....

D4D 2010.12.12. 12:16:10

@''autónepper.'':
Akinek esze van, úgy szokta. Miért? Mert tekergetik a nepperek az órát.

MaCS_70 2010.12.12. 17:56:10

@''autónepper.'':

Na, ez a lényeg!
Nem az számít, hogy bűncselekményt követek el (és nem mellesleg másnak kárt okozok), hanem az, hogy ez nem bizonyítható rám!
Na, kiknek az észjárása ez?

Arról pedig, hogy mennyire az autóvásárlók "igényei" szerint alakul ez így, álljon itt egy hasonlat:
Egy kedves bűnbanda végigrabolt egy teljes nyaralósort egy üdülőterületen. Érdekes módon ügy is lett belőle, még valamilyen tévéműsorban is szó esett róla. Erre valami társadalmi képviselőjük előadta, hogy ez nem is olyan nagy bűn, mivel a háztulajdonosok voltaképpen felkínálták nyaralókat kirablásra. Hosszú hetekre, hónapokra üresen hagyták őket úgy, hogy ki sem ürítették, holott tudniuk kellett volna, hogy azt a pár vacak rácsot, lakatot lefűrészelni nem nagy ügy. Ezzel pedig ők is részesei lettek a bűncselekményeknek (szigoróan sziciológiai alapon!), hiszen mintegy kínálatot teremtettek, így szegény betörőknek már nem is nagyon volt más választásuk, mint egy kicsit meginogva engedni a szemét módon gerjesztett kísértésnek.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.12.12. 17:59:51

@''autónepper.'':

Ez már a közvetett károkozás kategóriája. Ha bízni lehetne a km-óraállásokban, nem kellene mindenkinek kicserélnie a 10e km-t futott vezérműszíjat. Így a visszatekergetéssel indirekte minden autóvásárlót megkárosítotok. (Az egész rendszer megbízhatóságát nulláztátok le.)

Az meg persze más kérdés, hogy ezzel a szerelők, az alkatrészkereskedők és végső soron a kölségvetés jól jár, nő a GDP.

Üdv: MaCS

Xezs 2010.12.12. 20:59:03

@MaCS_70: Erről egy olyan szitu rémlett fel lelki szemeim előtt, mikor valami jóéletű bemegy egy emeletes házba, végignyomkodja a bejárati ajtók kilincseit, aztán valaki ezt meglátva lebasz neki egy irdatlan nagy fülest erre a jóéletű meg értetlenül visszakérdez hogy "de hát miért".

Gyarló Hintaló 2010.12.14. 19:00:37

Belgiumban nem fogják visszatekerni, de ahogy elhozzák Magyarországra használtautóként itt igen :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása