A cím nem vicc, valós történetről van szó. De azért mielőtt az autóvásárlás előtt állók önfeledt örömujjongásban törnének ki, annyit nem árt tudni, hogy Toxic Belgiumban él és ez a bizonyos letöltendő büntetés is egy ottani ügyeskedőt érintett kellemetlenül, a hazai trükközőknek egyelőre nem kell ilyesmitől tartaniuk. Viszont követendő példa lehetne a magyarországi döntéshozók számára is az ottani rendszer. A magyar billentyűzet hiánya miatt az ékezetek hiányosak, de ezt nézzétek el, attól még olvasható.
Van megoldàs a kilométerszàmlàlok visszatekerésének a visszaszoritàsàra és még a vilàg màsik végére sem kell menni érte, elég lenne Europàban szétnézni. Belgiumban élek, autos vonalon dolgozok, tudom, hogy ki lehet jàtszani a majd lentebb leirt rendszert is, àm ahogy azt majd a végén leirom, - most lelovom a poént - nem érdemes.
1999. Nagy év volt, bevezették a Car-Pass rendszert. Egyszeru de hatékony a futàsteljesitménnyel trukkozok ellen.
Nézzuk, hogy hogyan is mukodik. Van egy autod, amit ha hasznàlsz elobb-utobb szervizeltetsz, gumit cseréltetsz, idonként vizsgàztatsz. Nos, ha bemész egy szervizbe, akkor az elso dolguk, hogy egy regiszterfuzetbe beirjàk a kovetkezo adatokat: datum, rendszàm, tipus, alvàzszàm, km ora àllàs.
Ezeket az adatokat azutàn a leheto leghamarabb, de legalàbb 24 oràn belul felviszik (kotelezo) egy kozponti rendszerbe. Mindenki. Az autoszerviz, a villamossàgis, a gumis, mindenki, aki valamilyen beavatkozàst végzett az autodon.
Aztàn elobb-utobb eljon egy idoszakos muszaki vizsga idopontja; itt szintén beviszik az épp aktuàlis adatokat. Idàig nincs gond, a te autod, ha kozben tekergettél, az a te bajod, magadat verted àt. Viszont elobb-utobb eljon az a pillanat, hogy megvàlnàl az autodtol. Ilyenkor az elso dolgod azutàn, hogy meghirdetted, hogy elviszed egy ugynevezett eladàsi muszakira (Tweedehands keuring) attol fuggetlenul, hogy érvényes-e a jelenlegi muszaki vizsgàd.
Itt azutàn alaposan végignézik az autot, kapsz egy részletes kétoldalas àllapotlapot, amin az osszes hiba felsorolàsra kerul – természetesen ha nagyobb baj van, akkor nem engednek àt, van két heted, hogy kijavittasd és ujra johetsz – plusz a Car-Pass lapot, ami tulajdonképpen egy futàsteljesitmény tanusitvàny. Ezt persze csak akkor kapod meg, ha nincs benne hiba, hiszen az osszes elozo regisztràlt kilométerora àllàst tartalmazza.
Ezt a lapot aztàn a vàsàrlojelolt kéri toled. Trukkozni szinte lehetetlen.
Nemrég mégis volt egy “ur” aki megprobàlta; a muszaki vizsgaàllomàsrol a rendorok vitték el, majd néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését. A mellékesen kiszabott 5000 euros birsàgot meg behajtjàk rajta.
Rock me Amadeus 2010.12.10. 16:02:07
Tornado86 2010.12.10. 16:09:34
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.12.10. 16:17:31
gabexka123 2010.12.10. 16:19:12
gabexka123 2010.12.10. 16:21:00
SimiTomi 2010.12.10. 16:23:45
Persze ekkor még nem beszéltem a hozzá szükséges informatikai rendszerről. Például.
CD-R80 2010.12.10. 16:31:45
TH 2010.12.10. 16:33:53
@gabexka123: macerás állandóan elvinni tekergetni, nem? Talán a többség ehhez lusta, legalábbis szerintem - még nálunk is...
Kardics 2010.12.10. 16:36:12
ex-dr. vuk 2010.12.10. 16:40:58
Toxic11 2010.12.10. 16:49:35
Ez sem kijàtszhatatlan rendszer, de nincs is tul sok importàlt auto; a belga az egyik legolcsobb piac europàban.
bounty123 2010.12.10. 16:59:49
Kovacsla 2010.12.10. 17:01:22
Hihi, az eladási vizsga nevében benne van a Körung ferdülése, amit a kutyások tenyészszemleként ismernek ...
Hurri Kán 2010.12.10. 17:08:09
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 17:19:53
Megjelent a Népszava!
Benne van a pék fasza!
SickBoy 2010.12.10. 17:41:50
(---Flúgos Buszos---) 2010.12.10. 18:15:55
Akinek nem tetszik a rendszer,az bekaphatja még egyszer!!!!!
vlevi 2010.12.10. 18:18:17
(---Flúgos Buszos---) 2010.12.10. 18:26:54
''autónepper.'' 2010.12.10. 18:40:12
nevetséges az egész.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 18:49:12
''autónepper.'' 2010.12.10. 19:08:40
schdl (törölt) 2010.12.10. 19:24:13
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 19:28:49
schdl (törölt) 2010.12.10. 19:29:37
Rocko- 2010.12.10. 19:43:59
egyébként tuti nem kerül be a rendszerbe a maszek szervíz, aki fusiban csinálja, és a külföldi javítás se.
plephyl 2010.12.10. 19:46:33
te az ilyenen nevetsz?
én nem tudok.
Rocko- 2010.12.10. 19:46:50
@''autónepper.'': hjah. örüljön inkább h volt szervizben a kocsi.
@schdl: szard le. akinek az a fontos, hogy mit mutat az óra, az Rolexet vegyen, ne autót.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 19:49:00
mercinél ha márkaszervizbe hordják nálunk is végig lehet követni.
Rocko- 2010.12.10. 19:50:49
egyébként ez ilyen elbaszott öngeneráló folyamat. hülye magyar azt hiszi, hogy nem létezhet jó állapotú, karbantartott autó 200, sőt 300, ne adj isten 400 ezer kilométerrel az órájában. hát az ilyen megérdemli, hogy átbasszák.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 19:53:53
tiszta bukás.
schdl (törölt) 2010.12.10. 19:56:49
''autónepper.'' 2010.12.10. 19:56:54
@plephyl: igen nevetek :D láttam én már nem egy olyan kocsit ahol 200ezer volt vissza tekerve....:DDD
randomuser1 2010.12.10. 20:00:41
"streetfighter" 2010.12.10. 20:44:58
Azt tudod, hogy a mostani bömösödből mennyit tekertek vissza? :D
schdl (törölt) 2010.12.10. 20:49:56
''autónepper.'' 2010.12.10. 21:05:50
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 21:08:29
''autónepper.'' 2010.12.10. 21:11:38
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 21:13:36
''autónepper.'' 2010.12.10. 21:18:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.10. 21:27:48
mr_x 2010.12.10. 21:29:22
Evente a muszaki vizsganal be lehet vinni a kozponti szamitogepbe.
Ha utolag kiderul hogy tekerve lett az ora akkor vissza lehet kovetni hogy kinel is volt a muszaki. Ha tobb autorol kiderul es a hamis muszaki vizsgak ugyanott keszultek akkor johet a 3 ev (mgszorozva a kocsik szamaval).
Nem erne meg.
csak john 2010.12.10. 21:29:28
mr_x 2010.12.10. 21:34:44
Angliarol tudok irni.
Van itt is regisztracios ado, par eve ment fel ha jol emlekszem 45 fontra.
Az atiras egy belyeg ara (amit a boritekra ragasztasz amiben elkuldod a forgalmit a hatosagoknak majd postafordultaval jon az uj forgalmi a te nevedre). Ha sporolni akarsz akkor olcsobb belyeget raksz ra es nem masnap hanem csak ket nap mulva fogjak megkapni a levelet :-)
mr_x 2010.12.10. 21:37:23
Bocs, tevedtem, 55 font (de nincs ra AFA :-) )
www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/RegisteringAVehicle/DG_4022317
halaloszto 2010.12.10. 21:39:44
Csak nem nezi senki. Aki lathatja, az leszarja, akit erdekelne (pl vasarlo), annak meg tilos beleneznie.
vajk
1kutya 2010.12.10. 21:49:23
200k-val, az autószerelő sógoromon kívül nincs ember, aki megvenné most mo-n, mert "sokat futott".
nem a nepper a hülye, hanem a vevő, most is azt mondom!
Iustizmord 2010.12.10. 21:49:49
Iustizmord 2010.12.10. 21:52:50
apropos, most cserélték úgy 130k után az első lengőkarokat, mert a gumibetét szétment. ott láttam 2 db, ránézésre több kilós acélkiflit.
a faszért kell egy 2-3e Ft-os gumibetét elfáradásáért kicserélni egy több tízezres alkatrészt. nem hinném h az acél (alu?) elfáradt volna...
Hurri Kán 2010.12.10. 21:54:30
Aki nem vesz Népszavát
kapja be a pék... fülét :))
Zsola777 2010.12.10. 21:54:47
Ennél jobbnak látnék egy olyan közös rendszert, amit bárki lekérdezhet.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 21:59:21
Ha folyamatosan tekergeti valaki vissza a kezdetektől műszaki elött azt nem tudod kiszűrni.
Sokkal inkább olyan rendszer kellene amit nem lehet megbuherálni.
Merci 3 helyre tárolja el a kilométer adatokat.
Ezt is meg lehet buherálni de állítólag szakember vissza tudja keresni az eredetit.
Devil 2010.12.10. 22:02:17
1kutya 2010.12.10. 22:06:01
az autó egy majdnem fullos oktávia, legalább még 200-at elmegy úgy, hogy gyakorlatilag nem kell hozzányúlni (már ha megcsinálja a köv. tulaj is a szükséges karbantartásokat).
kereskedő ismerős azt mondta tekertessem vissza 120-ra (ott már hihető a csillapító és a fékcsere, ráadásul az autó állapota is adja az értéket), rögtön elviszik a kívánt áron!
nohát én azt mondtam, inkább sose legyen rendes autója, akinek ez hiányzik...
Zsola777 2010.12.10. 22:08:06
Aki meg magának tekerget, abból úgyis kevés lesz. De a nepper legalább nem tekeri vissza. Egy visszatekert autón meg már eleve nem képez plusz hasznot.
A végeredmény tisztább kereskedés lesz, és ez a lényeg.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 22:08:53
Devil 2010.12.10. 22:10:01
Hogy egy ilyen belga szisztéma működne-e nálunk? Olyan rendszer nincs amit nem lehet kijátszani de minél macerásabb és rizikósabb annál kevesebben fogják megpróbálni és annál többen buknak bele.
És egy ilyen car-pass valójában nem akkora befektetés; az eladás előtt kötelező műszaki sem akkora érvágás az eladónak.
Persze kérdés ez érdeke-e azoknak akik mondjuk használt autókkal nagyban kereskednek? Akik úgy számolnak hogy pld az akciósan beszámított autókat áron felül adják el a neppereknek (különben nem lenne érdemes beszámítani őket) akik kikozmetikázzák az autókat és már "reális"nak tűnő áron adják el ezeket? Kinek nagyobb a lobbyereje, a kereskedőknek vagy a vevőknek?
1kutya 2010.12.10. 22:11:26
Devil 2010.12.10. 22:14:00
De mondok jobb renszert: összekapcsolni az autópálya kamerákkal. Sőt a majd egyszer talán megszülető városi forgalomfigyelő kamerákkal.
Hurri Kán 2010.12.10. 22:14:32
ohrana 2010.12.10. 22:16:21
A jogszabály megvan, csak nem akarják alkalmazni.
o
Iustizmord 2010.12.10. 22:17:13
1kutya 2010.12.10. 22:17:22
egyébként ma mo-n bemehetsz akármelyik márkakereskedésbe és szépen a kezedbe nyomnak egy frissen nyomtatott a4-est (nem ódit:), rajta az autó előéletével. ha nem tudnak nyomtatni, akkor az már eleve gázos (természetesen gondolok itt 7-8 évnél fiatalabb egytulajdonos autókra).
tehát ez a carpass elvileg itt is megvan!
mi nem foglalt még 2010.12.10. 22:18:28
Én értékelem az egy gazdás végig vezetett szervizkönyves autókat.
ohrana 2010.12.10. 22:20:07
(3) Aki jogtalan haszonszerzés végett
a) a számítástechnikai rendszerbe adatot bevisz, az abban tárolt, feldolgozott, kezelt vagy továbbított adatot megváltoztat, töröl vagy hozzáférhetetlenné tesz, vagy
b) adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését akadályozza,
és ezzel kárt okoz, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott bűncselekmény büntetése
a) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény jelentős kárt okoz,
b) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény különösen nagy kárt okoz,
c) öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény különösen jelentős kárt okoz.
Meg kell venni egy ilyen autót, és egy közepesen tökös ügyvéd a kereskedőt (pontosabban annak egyik alkalmazottját) a sittre juttathatja. De ha kiderül, hogy szervezetten csinálták, kb 10-nél több autóval, akkor sok év is kiszabható.
o
1kutya 2010.12.10. 22:21:47
szaGértő 2010.12.10. 22:22:48
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 22:28:21
Az a szerencsétlen műszer nem üzemórát számlál, nem motorfordulatot, nem azt lesi, hogy hányszor lett elindítva, lepadlózva hidegen, hányszor állították meg a turbós autót visszahűlés nélkül.
Egyetlen dolgot számol, hogy hányszor fordult körbe a kerék, miközben a kerékcsapágy a legolcsóbb, és a legkevésbé kopós dolog az autóban.
romesz 2010.12.10. 22:36:14
Ha egy autoban 3szaz ezer van az valoszinu, tobb terhelesnek volt kiteve mint amelyikben csak 30ezer.
Ha te nem latod a kulobseget, akkor van egy 450ezer kilometert futott autom a szamodra, szinte alig kopott. :) Neked olcson megszamitom, nem kerek sokat csak annyit mintha 100ezer lenne benne csak.
romesz 2010.12.10. 22:38:58
mi nem foglalt még 2010.12.10. 22:41:44
A kilométer ha valós egy viszonylag jó támpont a használtságra.
Persze ebből nem lehet leszűrni a kíméletlen használatot, azt másból kell.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 22:49:28
"Ha egy autoban 3szaz ezer van az valoszinu, tobb terhelesnek volt kiteve mint amelyikben csak 30ezer." Miből valószínűsíted ezt az állításodat, ha semmi mást nem tudsz, mint azt, hogy az egyikben 30k van, a másikban meg 300k?
Nem tudod, hogy a 30k-es nem városi autó volt-e naponta hatszor beindítva 3 kilométeres távokra használva, a 300k-es meg nem-e autópályán gurult tempomattal napi hatszáz kilométert.
Az, amit valószínűsítszt, nem valószínűsíthető, mert a műszer ami alapján a jóslatot teszed nem azt vizsgálja, amiről a jóslatod szól, hanem annak csak egy marginális (egyáltalán nem meghatározó) szeletét.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 22:57:34
Egy piroslámpa másfél perce alatt kb ugyanennyit fordul a motor, a különbség annyi, hogy azt nem méri az óra.
Városban az átlagsebesség olyan 30 körül lehet, és ezt átlagban 3-ban szokták abszolválni.
Egy öt kilométeres városi út alatt a motor kb annyit dolgozik, mint egy húsz kilométeres pályaszakaszon.
A különbség: a negyedét mutatja a mutató, holott biztos jobban kopott minden alkatrésze az autónak a városban, mint a pályán.
schdl (törölt) 2010.12.10. 22:57:39
schdl (törölt) 2010.12.10. 22:59:08
romesz 2010.12.10. 23:03:21
Az teny hogy nem tudod a megallasok es inditasok adatait, vagy esetleg az egyhelyben jarast sem.
De azert megis az emberek a kilometer allasbol valamit mar kikovetkeztetnek. De pl ha minden 3 kilometeren ujra inditanak egy autot, akkor attol valojaban komolyabb kopas nem lesz benne.
Viszont a magas kilometer szamu auto egy-ket erdekes dolgon mar at ment. Futomu faradtabb a motor is feltetelezhetoen kopottab valamivel.
De szerintem te is csak nyakaskodsz es ha egymas mellett latsz ket egyforma autot de az egyiken 2-3szor tobb a km akkor te is inkabb az alacsonyabb oras jarganyt veszed meg.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:03:53
2200/perc 130km/h
1 óra alatt fordul 2200*60 136000-et, ez alatt megtett 130 kilométer, egy matematikai művészkedéssel, a 136000-et elosztom a 130km-rel, és ím, kijön 1015 fordulat/kilométer.
Ez kb 1000.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:05:38
Egy sztrádás autónak kevésbé kopott a kormánya, a pedálok, sőt az ülése is.
Viszont piroslámpánál nem kopik a difi, a váltó a kormánymű stb
romesz 2010.12.10. 23:05:43
Inkabb 4-4500 korul porog a motor.
MaCS_70 2010.12.10. 23:07:27
Halihó!
Nem ez a megoldás -- az ugyanis sokkal egyszerűbb és már 32 éve benne van a Btk.-ban.
A tényállás neve: csalás.
"Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el."
Üdv: MaCS
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:10:17
Mert nem értenek hozzá az emberek.
Te is azt meséled, hogy nem lesz baja az autónak, ha indítgatják, holott a kenése függ az olajnyomástól, és indítás közben nincs se olajnyomás, se üzemi hőmérséklet.
Semmi nem árt annyira motornak, mint maga az elindítása.
A kilométeróra kb annyi infót hordoz, mint a színe.
A sárga, piros lila autó valószínűleg kitaposott béllel rendelkezik, ahogy az alsókategóriás fekete is.
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2010.12.10. 23:10:18
welcometoromania.blog.hu/
Hurri Kán 2010.12.10. 23:10:23
Az lehet, csak ilyesmi ügyben tudtommal nálunk még nem született elmarasztaló ítélet.
schdl (törölt) 2010.12.10. 23:11:11
[mike] 2010.12.10. 23:12:43
:D
Érdekes?
Csórók vagyunk, na. Itt kezdődik a probléma.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:14:17
mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:15:43
Hatvannal teszel meg 1 kilométert egy perc alatt
180-al 20 másodperc alatt 4000-et oszd el hárommal.
És anyit fordul egy kilométer alatt.
Jól mondta a kolléga.
9mmPara 2010.12.10. 23:18:23
Sőt, valahol a totalcaron emlegették a tankereket a percenkénti 80-as fordulatú motorjukkal :)
[mike] 2010.12.10. 23:19:10
Szerény véleményem, hogy evidens, hogy a "németbőlbehozottverda" 500ezret mutat, hiszen náluk irdatlan távolságok vannak, hamar beleröpül a kilométer. Na de próbáljon valaki az itthon utakon annyit menni. Szétszakad a kocsi, annyi kátyú, meg kráter van az utakon. Egy osztrák, vagy egy német autópályán azért nem ez a tapasztalat. Meg máshol se nagyon.
Tót autót sem érdemes venni ilyen alapon, mert ott is piszok szarok az utak sajnos. Délen detto.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:20:41
Nem minden indítás hideg indítás.
Nyugi akkor is van kenése, marad olaj az alkatrészeken főleg meleg indításnál.
romesz 2010.12.10. 23:21:08
Pelda ra az en egyik autom cirka 450ezer van benne kivulrol nezve tok jol nez ki es a motorterben is minden rendben van vele. Szinte csak autopalyas futasa van neki, valoszinu soha nem fogom eladni, mert szerintem jobban jarok vele ha megtartom.
Minden 5ezer kilometernel olajat csereltem benne es a biztonsagos futashoz minden elkopott alkatreszt csereltettem.
Viszont az orajaban nincs csak 160ezer :) mert mikor elromlott az ora akkor kicsereltuk es nem lett az uj oraban beallitva az akkor allas.
mi nem foglalt még 2010.12.10. 23:28:07
Például én még akár kerülni is szoktam ha úgy jobb minőségű úton tudok menni.
Gödröket meg kerülöm.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:29:31
Azt kell tudni, hogy minél erősebben szabályozott egy ilyen dolog, annál inkább megbíznak benne az emberek, és annál jobban megéri manipulálni.
Nincs az a kilométeróra, amit nem lehet átverni.
Most, ha használt autót veszel, az állapotát is megnézed, mert sejted, hogy vissza van tekerve az óra.
Ha jól beszigorkodnak, akkor meg megveszed a 100k-et futott négyéves diesel szuperbélát, mert elhiszed, amit az órája mutat, és négy év alatt annyira nem ülődik szét az ülés, hiába van benne hatszázezer kilométer.
romesz 2010.12.10. 23:32:19
Jo pelda az amerikai postas autok. Kb 150ezernel adja el oket a posta es ezek a gepek kb minden 150-20 meteren megallnak, leallitjak a motort mig kiszorjak a levelet es utana indit es megy ujra 200 metert, hogy ezt az akciot megismetelje. Igy mennek el ezek ennyit mielott leselejtezik. De megis az emberek arveresen licitalnak ezekre a gepekre, pedig ha az inditozas olyan artalmas lenne akkor vevot sem lehetne rajuk talalni.
Hasonlo a helyzet a rendor autokkal is.
Sirrah 2010.12.10. 23:34:01
Ez egy szép mese barátom, az a baj hogy nincs olyan demokrácia ahol néhány nap alatt elitélnek 3 évre. Nyomozás, Elsőfok, másodfok, stb.. Érted..
Hurri Kán 2010.12.10. 23:34:33
Ha nem hidegen indítod a motort akkor kb. tök mindegy mennyiszer indítod, esetleg az önindító száll el hamarabb. Az meg általában nem egy ökör ára.
Sirrah 2010.12.10. 23:35:25
''autónepper.'' 2010.12.10. 23:36:44
romesz 2010.12.10. 23:37:21
Gerardus A. Lodewijk 2010.12.10. 23:38:17
romesz 2010.12.10. 23:41:01
Hurri Kán 2010.12.10. 23:42:49
ha nem hideg, nem kopik. De hát mint tudjuk az autóvásárlók kb. 90%-a megkérdezi a szomszéd nénit, és ha ő azt mondja hogy kopik akkor az úgy van. Mert ő ért hozzá :))
MaCS_70 2010.12.10. 23:44:02
Sajnos én sem tudok ilyenről -- pedig jogilag szólva tényállásszerű lenne a dolog.
A számítógépes rendszer elleni bűncselekmény viszont szerintem nem áll meg a visszatekerésnél. (Különösen nem a mechanikus számlálóknál. :o))
Üdv: MaCS
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:48:42
Mellesleg az amesz postánál azért akkor cserélik le az autókat, amikor, mert onnantól kezdve nem lesz elég üzembiztos a szolgáltatás színvonalának fenntartásához.
Ki van ám az találva.
Hurri Kán 2010.12.10. 23:49:27
Amíg nálunk pl. nem lehet annak a cégnek a nevét nyilvánosságra hozni amelyik pl. romlott húst ad el, mert sérti a nem tudom milyen jogait, addig nincsenek illúzióim.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.10. 23:50:14
Az olajnyomás műszere csak egy dísz? :o
A szomszédod mit mondott erről?
Hurri Kán 2010.12.10. 23:52:31
mit értesz üzemi nyomáson? Év végén rá kell még dobni hogy meglegyen az ötéves terv, vagy mi?
romesz 2010.12.10. 23:55:34
Persze nem szabad elfelejteni, hogy egy olajos felulet soha nem lesz teljesen kenes nelkul, kiveve ha zsiroldoval lemossak.
[mike] 2010.12.10. 23:58:33
Hurri Kán 2010.12.11. 00:01:15
[mike] 2010.12.11. 00:02:41
[mike] 2010.12.11. 00:06:43
mi nem foglalt még 2010.12.11. 00:09:11
Egy dolognak hiszek az egy gazdàs végig vezetett szervizkönyves megkímélt autónak.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.11. 00:50:49
a muszaki vizsgas hulyesegen kivul hasonloan mukodik itt is, Te magad lekerheted a vasarolni szant auto adtait
a visszatekeres csalas es ennek megfeleloen letoltendo borton is jarhat erte
ilyen egyszeru ez
a vizsga az felesleges, de 1-2 allamban van itt is
csrt 2010.12.11. 01:19:36
De amíg mindenki olcsón akar venni keveset futott autót addig sajnos vissza kell tekerni!Magatokat veritek át!Valóban kevés km-es autó mindig drágább lesz.
Meghirdetem én a 4 éves kocsit 150 km-el.Nem kell senkinek...
fele ennyi kilometerrel elviszik hipp hopp..
Ki tehet a tekerésről?A VÁSÁRLÓK!
Az én kocsimba 240ezer van!Csak ti ettől már el is ájultok...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 01:26:10
Mármint az OK, hogy ott betartatják, de itt is így kéne fellépni, akkor csökkenne a bűnözés. Addig nem fog, akármilyen szigorú szabályozás van, amíg az 1000-ből egyet büntetnek csak.
csrt 2010.12.11. 01:26:55
dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2010.12.11. 01:53:37
romesz 2010.12.11. 01:57:31
Kis ember 2010.12.11. 02:00:47
Lehet valaki fitt negyvenes, a kufircolást mégiscsak a húszéves bírja jobban - ha nem is kétszer...
Kis ember 2010.12.11. 02:06:52
Miért van az az érzésem, hogy autónepper vagy? ;-)
D4D 2010.12.11. 02:09:17
AvgDvl 2010.12.11. 02:40:15
Itt mi van?
Eredetiség vizsgálat, ami egy vicc: szerencsétlen kollégám megvette az autót szépen kiállított eredetiséget igazoló lappal, majd elindult horvátországba nyaralni.
A határon szépen le is csukták: nemzetközi körözés volt az autón. Felejthetetlen éjszakát töltött a fogdában, mire tisztázni tudta magát.
Nettó lehúzás az egész, az ellen nem véd.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.12.11. 06:40:24
2010.12.11. 07:21:07
Norbi 2010.12.11. 07:33:52
A festékvastagság-mérésről mikor lesz poszt?
guderian 2010.12.11. 07:44:39
A kocsit úgy vettem, hogy teljes állapotfelvételt kértem a renault szakszervízben, ahol nem tűnt fel a laikusnak is egyértelmű barmolás. Az autó életveszélyes volt.
Első tárgyaláson tőlem követeltek bizonyítékokat, később a bírósági szakértőt lefizették, magyar hatóságoknál eltűntek a papírok. Elkezdtem saját szakállamra nyomozni, gyakorlatilag feltérképeztem egy nemzetközi szervezett bűnözői láncot.
Az autó egy jól bejáratott úton került Magyaro-ra.
Magyarországon minden hatóságnál falba ütköztem viszont bezárult minden lehetőségem a bizonyításra, vesztésre álltam úgy 18 hónap után.
Sikerült kapcsolatba kerülnöm egy nagyon nagyon magas szinten álló külföldi diplomatával, aki megszerzett nekem minden előzményt a Francia hivataloktól. (ott nem tűntek el az iratok, el lehet képzelni milyen hírt visz rólunk a történetem teljes ismeretének birtokában)Pert nyertem. Ez a nepper cég mai napig aktív és ontja az utakra az életveszélyes roncsokat.Mindenki nagyon gondolja át mielőtt autót vesz. Érdemes szerezni egy szakembert (nem szakszervízt!), aki a vételnél asszisztál!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 07:52:35
Az halálraitélt társadalom! Nem tudnak harcolni /az utakon/
Persze haladunk mi is errefelé
Ki emlékszik amikor még az alvázra lehetett pénzt kötni a Mozaikban?
Na fékezzen egyet!
Jó!
Igaziccsa majd meg a fényszóróit!
Ma meg fékpad, CO, video komputer meg minden szar, lassan csak éhgyomorra lehet menni mint laborra
Amugy fotósóp az egész!
"rendorok vitték el, majd néhàny nap mulva megkezdte 3 éves bortonbuntetése letoltését"
Ez kamu még Belgiumban is.
Nzoltan 2010.12.11. 07:55:25
karlov 2010.12.11. 07:58:54
Van az amatőr aki csak visszatekeri és van a szaki aki mindent megcsinál vagy inkább csináltat.
Ez csak pénz kérdés.20000 vagy 60000Ft .
Egy rendszer kell amiben követhető az autó előélete.
Ami persze nem azt jelenti,hogy hibátlan autókat lehet csak eladni,hiszen néha még az új sem az.
Aki meg trükközik menjen a börtönbe.
De hát ez Magyarország mi így szeretjük....Vagy nem?!
wattafilling 2010.12.11. 08:02:54
Számláznia, adóznia kellene, akar-e?
Itt a fő bibi.
karlov 2010.12.11. 08:05:40
Akkor tényleg nagy a gond,hogy ha ez bi bi....
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 08:07:54
KapcsoJJ össze egy fitt negyvenest egy 20 évessel, csodákat látnál
:)
Szyl 2010.12.11. 08:07:56
itt: www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp
csak tök ciki volt az autókereskedőknek hogy ilyen könnyen lebuknak ezért finoman rábeszélték az üzemeltetőt hogy ugyan má nem kéne .... ezért nem veszek használt autót kereskedésből ott mindig át akarják verni az embert
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.12.11. 08:17:10
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.11. 08:17:20
Amikor egy szerelő dicséri a kliens autóját az kamu
Csak azért hogy hizzon a kuncsft és horgya oda az autót minden szarért
Én 2 szerelőt ismertem, azok mindig törött szinte új autókat vettek, vagy hoztak nyugatrol, oszt azzal uzleteltek.
Sőt, anno csak benfentes juthatott friss törött Zsiga karoszériához a Miskolci úti bontóban
admin1221 2010.12.11. 08:36:41
guderian 2010.12.11. 08:51:10
Egyéves Önkéntes 2010.12.11. 08:53:12
lehet még hozni 25 másik jogszabályt is, de minek, ha úgy sem ellenőrzi senki
mindenre van már annyi paragrafus, mégis mindenki szarik rá
Tíz kicsi indián 2010.12.11. 08:58:24
Ugyan nem értem, hogy egy nő mikor vesz magának 2,0-s böhömöt futkorászó autónak, dehát mindannyian tudjuk, hogy ez a std. hazugság.
2010.12.11. 09:10:44
Kis ember 2010.12.11. 09:31:39
Mivel hiányzik a szmájli a mondandód végéről, csak szánni tudlak. :)
gigabursch 2010.12.11. 09:33:22
MEnnyi gennyes szarházival lenne kevesebb az ország szabad légterében.
Hurri Kán 2010.12.11. 09:35:23
nyekk 2010.12.11. 09:54:11
(Volt egy minden hájjal megkent gátlástalan nepper ismerősöm, aki elment az egyik sch-s, céghez, de kéthónap múlva otthagyta, mert az már neki is sok volt, ami ott ment.)
Az ilyen cégek ugyanis könnyedén csinálnak hozzá még szervízkönyvet is. (Meg komplet hamis előélet nyílvántartást, ha náluk volt végig szervízelve egy áltluk értékesítése kerülő -mondjuk céges- használt kocsi)
De a disznóág palástolásában a hatóságok a legjobb partnerek. Miért kellett pl. annak idején megszűntetni az ún. szürke fogalmit, amiben minden addigi tulajdonos benne volt? Miért nem tudhatja meg a vevő, hivatalosan, hogy előtte kiké volt a kocsi? Így még utólag em tudja kideríteni (bizonyítani meg főleg nem), hogy átverték.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 09:54:24
Ez igaz. Viszont a nepper egy fasszópó g*ci idióta .
fenyoke 2010.12.11. 09:59:08
Pár éve vettem egy 6 éves Volvo-t. Nagyon szép volt ,mint egy új. 140e Km-volt benne. Miután megvettem, gondoltam utána járok mit cseréltek benne ,és esetleg mit kell nekem a hosszútávú működéshet. Mivel az autó magyarországi volt és folyamatosan márkaszervízben javitatták ezért nem volt nehéz dolgom ,elmentem az Ivanicshoz és elkértem a szervízkönyv másolatát ,mivel valamiért az eredetit nem adták az autóhoz.
Na ekkor ért a meglepetés. Szépen cserélgettek rajta mindent amit kellett, csak éppen a javítások melletti km-óra állások már 220e fölött jártak...
Felhívtanm akorábbi tulajt, aki eladta a kereskedésnek, de Ő nem tudott arról hogy 200 valamennyiről vissza tekerték az órát 140-re..Szerencsémre az autó valóban kitűnő állapotban volt és évekig nem volt vele semmi baj, ezért nem tettem semmit. Viszont amikor eljött az ideje és 4 évvel később eladtam majdnem 2.5 Mill-el kevesebbért az egyébként hibátlan akkor már 10 éves autót ,én sem mondtam meg a kedves vevőnek , hogy valójában 80-100 Km-el több van az autóban.....
Yasashi Tanuki 2010.12.11. 10:23:07
A nepper hozza létre az irreális kínálatot, azzal, hogy 100 alá viszi a kilóméterórák állását, hogy versenyelőnybe kerüljön a nem tekergetős saját kocsiját eladóval szemben.
Ha a neppert sittre vágják a tekergetésért akkor egykettőre átrendeződik a piac mert rájönnek a vásárlók, hogy mi az összefüggés a kilométeróra állása és az autó értéke között.
mi nem foglalt még 2010.12.11. 10:32:25
Nőtől nem vennék autót.
MaCS_70 2010.12.11. 10:34:47
És ezzel az eladáskori elhallgatással de facto bűncselekményt követtél el.
Üdv: MaCS
Bicikliző medve 2010.12.11. 10:36:50
Mas kerdes, hogy nem a km ora allasa alapjan kell itelni.
Ahol en vettem pl az automat (nepper), 1,5 eve ott minden autoban 200.000 km volt legfeljebb. Panaszkodott is a nepper, hogy eljonnek megnezni, de nem veszik az autokat. Megneztem most a honlapjukat, minden auto 140.000 km-rel van hirdetve. O is rajott, hogy ez kell, ha meg akar elni. Aki km ora alapjan vesz autot, az meg is erdemli ,hogy atbasszak.
fenyoke 2010.12.11. 10:47:42
Az ,hogy én utánajártam és egy információm volt az autóról az állapotán kívül, az én felhasználhattam volna egy per esetén. De ezen túl már senki nem várhatja el tőlem , hogy eladáskor az amúgy is értékéhez képest nagyon alacsony áron eladott autóm árát még tovább rontsam azzal az információval , hogy ja-ja az autó tényleg jó meg szép állapotban van ezt meg lehet nézni ,ki lehet próbálni, de mivel már 10 éves és 211 Lóerős ezért marhára nehéz eladni DE a km-óra nem annyi amennyi....
Na ki az a hülye aki ezután önként reklámozza ezt az amúgy sem bizonyítható tényt....???
fenyoke 2010.12.11. 10:49:07
csaklesekminta 2010.12.11. 11:06:02
D4D 2010.12.11. 11:18:13
zsoci 2010.12.11. 11:21:36
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 11:25:45
2010.12.11. 11:29:54
Xezs 2010.12.11. 12:13:17
Na, ez honnan van? :)
Komolyra fordítva a szót, jó rendszer ez a belga, de szart sem ér, ha a társadalom nem akar változtatni. És most ezalatt értem az állami szerveket és a vásárlókat is. Manapság ugyanis az állam nem ellenőriz, ha meg egy vásárló rájön a turpisságra, behúzott farokkkal elsomfordál. Ilyen hozzáállással persze hogy a fórumozók képébe röhög a kedves autónepper fórumtárs, aki nyíltan vállalja hogy a társadalom szarházijai közé tartozik.
Ha valaki, aki rájött nála a turpisságra csak egyszer venné a bátorságot, hogy feljelentse konkrét adatokkal akkor már nem röhögne ilyen nagy szájjal itt. Sem hasonszőrű társai.
Szóval bár szar az állami kontroll, azért a vásárlók is nagy faszok hogy nem hajlandóak tenni a jó ügy érdekében.
''autónepper.'' 2010.12.11. 12:20:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 12:25:23
Már néhányan leírták itt, de úgy látom neked nem jött le.
''autónepper.'' 2010.12.11. 12:26:21
MaCS_70 2010.12.11. 12:27:11
Ezzel a hozzászólással nagyjából remek jellemzést adtám önmagadról.
Röviden: becsapni másokat -- hol itt a gond?
MaCS
''autónepper.'' 2010.12.11. 12:30:55
MaCS_70 2010.12.11. 12:34:35
A lényeg: tudtál arról, hogy a kocsi értékesebbnek tűnik, amint amilyen értékes valójában. Ezt az információt nem osztottad meg a vevővel, így több pénzt kaptál, mint amennyi jogosan járt volna.
Az, hogy ezt a körülményt nem Te hoztad létre, teljesen irreleváns. A lényeg az, hogy tudtad, de eltitkoltad (a bűncselekmény az eltitkolással valósult meg). Szinte pontosan az a helyzet, mintha Te tekerted volna vissza.
Üdv: MaCS
MaCS_70 2010.12.11. 12:40:39
Nagyon sok bűnözőnek van ideológiája arra, hogy amit tesz, az nem is rossz.
Pl.: "Ha nem lopom el a kocsiját, másnap karambolozik vele és meghal."
Na, a te érvelésed is ilyen. Akármennyit tekersz vissza, az autó élettartamát ennyivel kvázi megrövidíted a vevő számára.
Klassz, hogy ez nem zavar.
Üdv: MaCS
D4D 2010.12.11. 12:57:18
Mondjuk ott az átbaszás, hogy egy pár olyan dolog, amit 300-nál illik már esetleg cserélni:
- szervóolaj
- váltóolaj, amit a sok hülye magyar nem cserél
- toronysilentek
- kerékcsapágy, ez utóbbi kettő csak akkor ha sokat jársz budapesti utakon.
- kézifékbovden
- lámpamotor (Avensis betegség)
- kormányösszekötő (szintén betegség)
Na ez egy 200-as tétel, ha hirtelen kell. Itt az átbaszás, hogy a visszatekerésre még 200k-ra levesz a nepper, és ha nem bököm ki, (nem ismerem annyira a típust) akkor már 400k HTK.
Adsz 4 kilót?
Másik posztban leírtam, hogy hernyó dolognak tartom a tekergetést.
Én megvenném adott esetben a következő Avensisemet 300k km-el is, ha olyan állapotú. Viszont egy frankó óraállásnál tudom kalkulálni a használatkor fellépő szervízigényeket.
Egyébként: Neppertől nem vettem és nem is fogok autót venni.
Voltam jópárnál, senki nem örült neki, hogy kp-re akarok autót venni.
Volt olyan nepper, aki sérülésmentesnek mondta a kocsit, csak éppen azt nem vette észre, hogy a lámpa-homlokfal-géptető-lökhárító kombó nem stimmelt az évjárattal. A lökhárító még a típussal sem (dieselnél van egyí lyuk az intercoolerhez).
Használt autót csak háztól!
Xezs 2010.12.11. 13:03:14
Ez eddig az elvi rész.
Jöjjön az anyagi:
Ha egy X típusú, 130 ezret futott autó kerül mondjuk 1 millióba, egy 250 ezret futott meg 700 ezer Ft-ba, akkor te gyakorlatilag eladsz egy 700 ezer Ft értékű autót 1 millióért.
Van egy olyan érzésem amúgy hogy nagyon jól tudod hogy miről beszélnek itt az emberek csak szándékosan teszed a hülyét.
Ahogy korábban említettem, ezt addig fogod így csinálni amíg valaki fel nem bassza a pofátlanságodon magát és fel nem jelent...
Egyébként meg nem nagyon mehet neked az autóbiznisz ha állandóan (most is) itt kommentelsz :)
Xezs 2010.12.11. 13:11:52
Ezer sebből vérzik autónepper vergődése, nem is értem minek vesszük komolyan...
''autónepper.'' 2010.12.11. 13:34:57
@D4D: én tisztába vagyok azzal hogy mondjuk egy 300ezer km autónál már elő jönnek hibák... de nem kell átesni a másik oldalra mert 300ezer km autót nem fogok mondjuk 110ezer kmresnek árulni ahoz már télleg pofa kell ... de vegyük az én kocsimat az enyémbe is van km tekergetve na és? mi van akkor? semmi nos emgint egy jó példát mondok aki mondjuk vesz egy 1milliós kocsit az azért gondoljon bele hogy annak 1xer lesz baja és lehet hogy mondjuk olyan baja lesz ami zsebe nyulós... ez kb olyan mint hogy ha most enyémbe beszarna a váltó(ami lehet hogy beiskövetkezik mert hidegen kicsit furcsa) akkor nemfog sírni szám megcsináltatom és kész... itt a gond a magyar emberel hogy nem azt veszitek figyelembe hogy ha nincs pénz csak pont 1 mliiló akkor nem annyiért veszek kocsit hanem csak 700ezereért mert azt a kocsit átkel írni/szerviz stbstb...
[mike] 2010.12.11. 13:36:17
De nem ez a lényeg. Miért van az, ahogy sok nepper mondja, hogy 200 felett nem bírja eladni az autót? Megfordítom a dolgot.. nem a vevő van átbaszva, hanem a vevő igényli, hogy átbasszák :DD Nem képes elhinni, hogy 200felett is van élete a kocsinak. Jól mondta itt valaki, hogy saját magunkat csapjuk be.
''autónepper.'' 2010.12.11. 13:40:11
''autónepper.'' 2010.12.11. 13:41:56
Xezs 2010.12.11. 13:44:49
Te meg BIZTOSAN tudod, hogy tekergetve van.
A lehet és a biztos között meg óriási különbség van.
De amúgy nagyon jó dolgot hoztál fel azzal, hogy ha 1 millióm van akkor mennyiért kéne kocsit vennem, ugyanis: A tekergetett kocsit eredeti árán 700 ezerért lehetne megvenni, a tekergetett ár viszont 1 millió. Ahogy mondod, a vevőnek ha 1 millája van, akkor 700-ért kéne kocsit vennie. De azt a 300-at, amit a felújításra kellene költenie, PONT HOGY TE szeded ki a zsebéből azzal, hogy 300 ezerrel átvágod a delikvenst. Mert ez átvágás, akárhogy is nézzük.
De próbáld meg hogy tekergetés nélkül elviszik-e 1 milláért. Ha elviszik akkor ügyes vagy. Ha 700-ért akkor meg árában adtad.
De mivel látom hogy a dolog morális részét nem igazán érted, ezért legyen neked elég annyi, hogy azért tilos mert a törvény tiltja. Ezt elvileg mindenki felfogja.
Xezs 2010.12.11. 13:45:40
''autónepper.'' 2010.12.11. 13:48:09
Xezs 2010.12.11. 13:50:17
Persze mindig meg lehet magyarázni hogy miért vagyok jogosan szarházi de ettől még a szarháziság az szarháziság marad.
Xezs 2010.12.11. 13:51:43
[mike] 2010.12.11. 14:05:42
Xezs 2010.12.11. 14:54:40
És persze erről is a vevők tehetnek gondolom.
Ha nem tetszik egy neppernek hogy a használtautó kevesebbet ér mint az új, akkor rajta, forgalmazzon újakat.
Az a baj hogy itt mindenki pillanatok alatt akar húdegazdag lenni aztán ott húzza le a másikat, ahol tudja. Ez a gusztustalan, és ez független a tekergetéstől, ez az élet minden területén hányingerkeltő.
A vállalkozások legalább fele csak a lehúzásról és a papírhamisításról szól.
Érdekes pl. hogy a válság hatására az építőipari vállalkozóknak kb. a fele kihullott. Észrevettük? Lófaszt. Hiányoznak a piacról? Lófaszt.
Állítom hogy azt se vennénk észre, ha az autónepperek fele kihullna (remélhetőleg pont a tolvaj cigány fele).
Itt kínálati szempontból mindenből több van, mint kellene, aztán meg sírnak a vállalkozók hogy nem élnek meg. Jó példa még a taxisoké. Sírnak hogy jaj egyre olcsóbb a viteldíj de azt nem bírják felfogni hogy ez a túlkínálat miatt van.
D4D 2010.12.11. 15:12:46
2200 EFt-al indultam autót venni.
Ebből 100 EFt maga a beszerzés (telefon mikor hivogatod őket, üzemanyag mikor elmész megnézni, aki velem jött pl Edelénybe megnézni egyet, annak egy ebédmeghívás stb)
100 EFt átírás, eredet stb illeték
Mivel tudtam milyet akartam venni, ezért már azt is tudtam, hogy vásárlás után:
Szíjcsere, olajcsere, szűrőcsere. Ez ha jól emlékszem, akkor 100 EFt (vezérlés is).
200 EFt általános javításokra, ami kissebb hibák esetleg vannak. Ezt megúsztam pl 145 EFt-ból.
100 EFt egyéb javításokra illetve kiadásokra (Gumis, hólánc, illatosító, hótálca, szélvédőre napfényvédő, biztosítás első díj)
1,7-re hirdette, simán belement, hogy az ÁLTALAM kiválasztott szakszervízben átnézessük, egy kérése volt, hogy ne napközben, hanem reggel lehetőleg. Azt kifizettem, addigra már tudtam a rendszámot, 3 biztosítónál lepörgettettem, volt-e rá kárkifizetés, rendőrségen megnézettem, ezeknek az ismerősöknek mind egy üveg jobb minőségű pia (4-5 ezer/üveg).
Eljött, megnézték, kifizettem (a szervízt), majd lealkudtam 1,5-re. Végülis ezt az árat a szervízes gyerekek is reálisnak mondták.
Az eladó elégedett volt, mert relatív rövid idő alatt elment a kocs tőle, én jó boltot csináltam, mert jó autót vettem.
Abban egyetértek, hogy vannak olyan barmok, akiknek van 1 milla pénzük, akkor vesznek egy romot 1 milláért, majd jön hogy adjak kölcsön, mert átírás-eredet stb 123ezer. Normális? Nem!
D4D 2010.12.11. 15:16:08
Ergo a mai mnagyar autós nem szervízeli az autót, ezért igyekszik sok ember keveset futottat venni, majd ugyanúgy nem szervízeli.
D4D 2010.12.11. 15:16:48
Mondjuk háznál az tud jól autót venni, aki egy kicsit nyomoz, és jó emberismerő.
D4D 2010.12.11. 15:20:07
Észrevetted hogy kihullottak? Nem. Sokan elhullottak.
[mike] 2010.12.11. 16:10:07
A szervizre visszatérve csak arról tudok nyilatkozni, amit ismerősök körében látok, meg hallok. Többnyire azok szarják le, akik menetrend szerint 4-5évente leváltják a kocsijukat. Ők vannak úgy vele, hogy jövőre úgy is eladom, aztán nem költök rá egy forintot se. Más a helyzet azzal, aki addig kíván használni egy autót, amíg ki nem esik alóla, ott ez nem érdek.
D4D 2010.12.11. 16:21:56
Vezérműszíj
Feszítőpatron
Görgők
Ékszíj
Hosszbordásszíj
Motorolaj 6,4 liter
Váltóolaj 4 valamennyi liter
Szervóolaj
Hűtőfolyadék
Fékbetét
Kézifékbovden mindkét oldalt
Ez volt nagyjából száz. Nézz utána, rájössz, hogy kiskeráron több!
Xezs 2010.12.11. 16:57:53
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:25:38
Hurri Kán 2010.12.11. 20:31:43
Az óratekergetést én is undorítónak tartom, ez egy dolog.
A másik az hogy minden használtautó-vásárlásról szóló tanácsadás azzal kezdődik, hogy mindegy mit mond az eladó, olaj-szűrők és vezérműszíj cseréjével kezdjünk!
Persze aki eddig úgy vett kocsit hogy O% önerővel az átírást meg a Provident fizette ott mit vársz?
Szóval a vevők kb. 90%-a is fillérbaszó és/vagy birka.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:41:44
Ez igaz, de ettől még nem kellene átbaszni őket.
Hurri Kán 2010.12.11. 20:43:31
Az átbaszás gusztustalan dolog de saját hülyeségétől ha akarsz se tudsz mindenkit megvédeni
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 20:56:17
Hurri Kán 2010.12.11. 21:03:46
Nem érdemli meg. Tévedhet a pénztáros is (és most nem feltételezek rosszindulatot), egyébként meg ott a felirat: pénztártól való távozás után...
Mindenkinek joga van hülyének lenni, csak ha elemi szinten se képes gondolkodni, akkor ne egyből másba keresse a hibát.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.11. 21:09:49
Viszont a nepper nem valószínű, hogy tiszta jóindulatból tekerte vissza az órát.
Attól, hogy valaki hülye, még nem kellene átbaszni.
Hurri Kán 2010.12.11. 21:12:22
A nepper nem jóindulatú, az biztos.
Szerintem kb. ugyanarra gondolunk csak kicsit elbeszélünk egymás mellett.
Persze hogy nem szép senkit átbaszni, de az emberek kb. 80%-a semmit nem tesz meg az ellen hogy ne basszák át.
Kis ember 2010.12.11. 21:37:14
Jól értem, hogy hazudsz az embereknek és te ebben nem találsz semmi kivetnivalót?
Ezzel alátámasztottad azt a véleményemet, hogy az autónepperek a második leggerinctelenebb emberek holtversenyben az ingatlan- és a biztosítási ügynökökkel.
Az első helyezettek természetesen a politikusok.
Kis ember 2010.12.11. 22:05:13
Dehogynem. Dolgozik, fenntartja a rendszert, amelyik törvényeket hoz a gazemberek ellen.
A rendszer nem tesz meg semmit, hogy át ne basszák az embereket. Ha itthon is letöltendő járna az óra visszatekeréséért és működne az államunk, akkor az ilyen autónepper-féléket, akik nyíltan az interneten beismerik, hogy tkp. ebből élnek, már holnap felkeresné két egyenruhás jókötésű ember, meg egy bőrkabátos aktakukac és egy 30-as lánccal lezárnák az üzletét a további vizsgálatok befejeztéig.
ügyfélszolgálatos 2010.12.11. 23:16:39
''autónepper.'' 2010.12.12. 11:58:50
D4D 2010.12.12. 12:16:10
Akinek esze van, úgy szokta. Miért? Mert tekergetik a nepperek az órát.
MaCS_70 2010.12.12. 17:56:10
Na, ez a lényeg!
Nem az számít, hogy bűncselekményt követek el (és nem mellesleg másnak kárt okozok), hanem az, hogy ez nem bizonyítható rám!
Na, kiknek az észjárása ez?
Arról pedig, hogy mennyire az autóvásárlók "igényei" szerint alakul ez így, álljon itt egy hasonlat:
Egy kedves bűnbanda végigrabolt egy teljes nyaralósort egy üdülőterületen. Érdekes módon ügy is lett belőle, még valamilyen tévéműsorban is szó esett róla. Erre valami társadalmi képviselőjük előadta, hogy ez nem is olyan nagy bűn, mivel a háztulajdonosok voltaképpen felkínálták nyaralókat kirablásra. Hosszú hetekre, hónapokra üresen hagyták őket úgy, hogy ki sem ürítették, holott tudniuk kellett volna, hogy azt a pár vacak rácsot, lakatot lefűrészelni nem nagy ügy. Ezzel pedig ők is részesei lettek a bűncselekményeknek (szigoróan sziciológiai alapon!), hiszen mintegy kínálatot teremtettek, így szegény betörőknek már nem is nagyon volt más választásuk, mint egy kicsit meginogva engedni a szemét módon gerjesztett kísértésnek.
Üdv: MaCS
MaCS_70 2010.12.12. 17:59:51
Ez már a közvetett károkozás kategóriája. Ha bízni lehetne a km-óraállásokban, nem kellene mindenkinek kicserélnie a 10e km-t futott vezérműszíjat. Így a visszatekergetéssel indirekte minden autóvásárlót megkárosítotok. (Az egész rendszer megbízhatóságát nulláztátok le.)
Az meg persze más kérdés, hogy ezzel a szerelők, az alkatrészkereskedők és végső soron a kölségvetés jól jár, nő a GDP.
Üdv: MaCS
Xezs 2010.12.12. 20:59:03
Gyarló Hintaló 2010.12.14. 19:00:37