Az első alkalommal hanyagul bedobtam nektek azt az információt, hogy minden héten kaptok egy részt az Abroncs híradóból, de ezt a tervezett menetrendet már rögtön az elején elkaszáltam, mivel a rajzfilm második része a téli gumikról szól, az meg most pont annyira nem kifejezetten aktuális, ezért megtörtem a tér-idő kontinuumot, úgyhogy ennek a posztnak a lábjegyzeteként találjátok meg ezt az epizódot.
Ami viszont hőmérséklettől és időjárástól függetlenül most sokkal érdekesebb, hogy hogyan épül fel egy gumiabroncs és hogy néz ki a gyártása.
Az Abroncs Híradó harmadik adásának megtekintése előtt, hangsúlyoznunk kell, hogy kerék alatt valójában a gumiköpeny, a keréktárcsa (szeleppel együtt) és a nyomás alatt lévő levegő összességét értjük. Ebből a videóból kiderül, hogyan gyártják a gumiabroncsot.
Íme, a folyamat leírása:
Az abroncs összetett alkatrész, mely több mint 200 alkotóelemből áll. Fő részei az alábbiak: a szövetváz (karkasz), a merevítő övek, a 0 fokos övbetét, a futóumi, az oldalfalgumi és a perem. Nézzük meg őket részletesen.
Futó: a talajjal érintkező felület.
0°-os övbetét: ellenáll a nagy sebességnél fellépő centrifugális deformációnak.
Merevítő övek: megtartják az abroncs méreteit és elosztják a terhelést a teljes mintázaton.
Oldalfalgumi: a gumiabroncs rugalmas része, a deformáció elnyelésével hozzájárul a jármű kényelméhez.
Peremkarika: garantálja a keréktárcsához való megfelelő, biztosítva a légzárást.
A gumiabroncs tartószerkezete annál ellenállóbb, minél nagyobb a terhelés. Több textil vagy fém betétből áll (nejlon vagy műselyem), melyek az esetek többségében radiál szerkezet szerint helyezkednek el, azaz 90°-os szöget zárnak be a menetiránnyal (a technológiát a MICHELIN fejlesztette ki 1946-ban).
És a végére az ígért lábjegyzet a téli gumis kisfilmmel:
Rock me Amadeus 2011.04.21. 19:33:47
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.21. 20:43:43
D4D 2011.04.21. 21:42:02
Circus 2011.04.22. 00:32:25
Clearvoyance 2011.04.23. 13:34:18
-Gabi- 2011.04.24. 23:34:46