A mai poszt két szereplője tökéletesen megtalálta egymást. Rettentően utálom, amikor valaki nem fogja fel, hogy a tűzzel játszik, amikor a másik mögé bújik a pályán és "centikre" követi. Ennél jobban csak a satufékezőket rühellem, primitív szokás, és nagy tempónál különösen veszélyes. Gardarak is alaposan megijedhetett, amikor közvetlenül mellette adtak elő ilyen műsorszámot türelmes és udvarias autóstársaink, nem sokon múlott, hogy baj nem történt és inkább csak kiírhatta nekünk magából a mérgét.
Már régóta olvasom a blogot, de eddig még nem tartottam ott, hogy meg is írjam azt, amit megtapasztalok az úton, de ez a keddi eset kicsapta a biztosítékot nálam.
A helyzet: kedd délután, 13 óra magasságában haladok az M0 új részén, Pécel felől az M3 irányába. Munkavégzés miatt az M31-es lehajtóig belső sáv lezárva, és 60-as sebességkorlátozás. Nem volt dugó, folyamatosan lehetett haladni, csak összegyűlt egy kocsisor, benne kamionnal, stb.
Ezzel nincs is semmi baj, a lehajtó után azért csak visszaáll a rend, két sáv járható és a sebességkorlátozás is megszűnik, vagyis az addig összegyűlt autók normál tempóra vissza tudnak állni. Én is megelőztem az előttem haladó pár autót, aztán vissza a külső sávba, és még ezt tette mögöttem több más autós is. Az egész szituáció ott kezdett bonyolódni, hogy feltűnt egy Citroen C5-ös taxi (ECG-343, URH: 809), a 2000-es társaság színeiben, amit egy régebbi Skoda Octavia (vagy Superb?) követett igen közelről.
Feltehetően a Skoda vezetője sietett, vagy csak elgurult a gyógyszere, de a lényeg, hogy igyekezett letolni a taxist. Oké, eddig semmi izgalmas, attól eltekintve, hogy a taxis persze benne volt a buliban, akkor sem volt hajlandó kihúzódni a külsőbe, mivel még engem is meg akart előzni. A tempóm 110-120 közötti volt, ami szerintem elfogadható, se nem lassú, se nem veszélyesen gyors.
A lényeg: taxis megelőz engem, utána elkezd lehúzódni a külsőbe, ezt látva a Skoda vezetője padlólemezig taposhatta a gázpedált, végre övé a belső sáv…
DE: tőlem kb. 20-25 méterre van a taxis, még félig a belső sávban, amikor besatuzott, csak hogy a skodás is érezze a törődést… A Skoda ekkor mellettem haladt a belsőben. Én is meglepődtem, szerintem a Skodás szeme is elkerekedhetett, de szerencsére nem rántotta el a kormányt, csak megelőzte a taxit, aztán eltűnt a forgalomban.
A taxis utána már nem sietett, az urh számát így tudtam leolvasni. Hirtelen felindulásból felhívtam a Taxi 2000-et, és megkértem a diszpécsert, hogy szóljon a kedves kollégájának, hogy a satuzással ne akarjon népet nevelni, mert az adott szituban nem csak a saját épségét (no meg a szerinte megnevelésre szoruló egyénét) veszélyeztette. Hogy aztán ténylegesen szóltak-e neki, nem tudom, de a diszpécser hölgy is meglepődött, és a társaság nevében elnézést kért a kollégájuk tette miatt.
Vagyis nem volt semmi extra, baleset végső soron nem történt, csak leírom, hogy két ember idiotizmusa és felelőtlen viselkedése miatt miért emelkedett meg a pulzusszámom erősen…
Az utolsó 100 komment: