Közhely, hogy útjaink katasztrofális állapotban vannak elég sok helyen. Ráadásul az útjavítás sokszor nagyon lassan történik, például nálunk a közelben 5 hétig állt a főútvonal egyik felét lezárva a gödörben egy lámpa, majd egyik nap megcsinálták (néhány órás munka). De legalább jelezte valami, hogy ne menjünk bele. Nem úgy mint, mint a 84-es főúton, ahonnan Eszter írta meg nekünk tapasztalatait. Szerintem elég veszélyes a felmarás miatti több centis szintkülönbség országúti sebességnél. Nemcsak, mert kárt tesz az autóban, hanem a belerongyolás után el is lehet szépen szállni, illetve az erőteljes huppanás megelőzésére irányuló hirtelen fékezések, kerülgetések teremthetnek még balesetveszélyes helyzeteket. Itt nem lett volna indokolatlan a sebességkorlátozás és persze egyéb jelzőtáblák sem.
Gyakran olvasom a blogotokat a tanulságos esetek miatt. Az elmúlt napokban azonban olyan eset történt velünk, amely miatt kinyílt a bicska a zsebemben, és csak annyit mondtam a férjemnek, ez megérne egy posztot nálatok.
Lehet már volt szó nálatok és az időtávlat miatt remélem másnak már nem jelent problémát, a tanulsága azonban most is megvan.
Április 21-én, csütörtökön este kilenc óra magasságában a 84-es úton Kópházát elhagyva már kapcsoltunk volna kicsit nagyobb sebességre Nagycenk irányába, mikor láttuk, hogy az előttünk haladó autók lassítva kikerülnek valamit, gondoltuk kerékpárost vagy gyalogost. Pár pillanat múlva kiderült, hogy mi okozta a manővereket: útjavítás címén a mi sávunkban 7-8 méternyi hosszúságban felmarták az aszfalt tetejét - mi váratlanul belehuppantunk egy pár centis mélyedésbe.
Erre az útjavításra, úthibára semmiféle tábla nem hívta fel a figyelmet!
A Nagycenkig tartó útszakaszon vagy 8-10 ilyen felmarás volt, amelyet a sávunkba haladó autósok a szemközti sávban haladva tettek meg (persze ha az útszakasz jól belátható volt). A férjem szerint nem is a felmarás mélysége, hanem annak váratlansága volt az ami veszélyt jelentett, ezek után minden útburkolati színváltozásnál joggal tarthatunk attól, hogy egy ilyenbe beleütközünk/belehuppanunk. Ezután megengedett 90 km/h-s sebesség helyett a biztonság kedvéért maximum 60-nal mentünk, és örültünk, ha voltak előttünk autósok..
Zsolth 2011.05.03. 08:49:15
Csigorin 2011.05.03. 09:16:20
Kitablazni viszont valoban illene.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.03. 09:22:07
Haverék mondjuk nem felmarásba, hanem egy pár méter mély gödörbe zuttyantak, ami szintén lakott területen kívül volt, ott volt tábla, csak villogó nem... És éjjel történt ez is...
Amúgy az esetek egy részében biztos olyanról van szó, hogy volt kint tábla, csak valakinek megtetszett.
2011.05.03. 09:23:07
De ebben mi a jó?
kolompár szmélgol 2011.05.03. 09:28:01
az ilyeneket hokotronak szoktak becezni :)
talan ez a jo benne
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.03. 09:55:08
schdl (törölt) 2011.05.03. 10:11:56
Mertcsak 2011.05.03. 10:47:25
FDToth 2011.05.03. 12:40:41
Szemetesautónak sárgával felfestett helyére tilos a parkolás? (pl. panel-házak előtt) Lehet itt esetleg megállni pár percre? pl. felugrok vkihez, max 5 perc?
Köszi a választ!
''autónepper.'' 2011.05.03. 13:17:34
titan 2011.05.03. 14:11:01
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.05.03. 15:09:48
abban egyébként igazatok van, tényleg ki kellett volna tenni a figyelmeztető táblát, és annak elmaradása legalább annyira bosszantó, mint amikor kiteszik, és az út javítása után hónapokkal még mindig kint van a 30-as tábla...
tényleg, ilyenkor ezek nem hiányoznak senkinek? vajon kik készítik ezeket a táblákat, hogy ennyi felesleg van belőlük?
Sitti 2011.05.03. 15:38:20
Se gépek nem voltak az út szélén, se semmiféle figyelmeztető tábla.
A megengedett kilencvennel mentem. Egyszer csak észrevettem, hogy pár méterrel előttem 5 centivel magasabb az aszfaltréteg.
Szemmel láthatóan új réteget húztak rá.
(Természetesen nem volt lesimítva a vége, hanem inkább olyan volt mint egy lépcső.)
Padlófék!
Igyekeztem csúszáshatáron megtartani az autót,mert ABS-em nincsen.
Láttam, hogy már nem tudok megállni addig.
Utolsó előtti pillanatban kiengedtem a féket, hogy az elől lévő teleszkópok "kirúgják magukat" - így a becsapódásnál újra lesz rugóút az összehúzódásra.
Óriási csattanás. A gátlók felkoppantak.
De szerencsére se a felnik,se a gumik nem sérültek meg.
Viszont szidtam a közútkezelők összes anyukáját!
Mertcsak 2011.05.03. 16:03:45
Szerintem ha otthagyod a verdát az már nem megállás ,hanem várakozás. Ha akkor jön a kukás,joggal fog anyázni. Sárgával csíkozott területre szerintem nem parkolhatsz.
De majd jön valaki,aki betéve tudja a kresszt,oszt megmondja a tutit.:)
FDToth 2011.05.03. 17:09:34
Lipi1945 2011.05.03. 18:16:36
Patrollal meg ilyen kis felmarásnál szinte lassítani se kell. De ha jönnek mögöttem akkor szoktam, mert a mögöttemjövő nyilván nem látja, pláne ha a seggemben jön, és neki már nem olyan vidám a dolog lassítás nélkül. Pedig pár seggben autózós megérdemelné, hogy ne lassítsak.:)
a-kis-herceg 2011.05.03. 19:09:47
egyébként minek kitáblázni? azokat a rövid szakaszokat kellene, ahol jó az út... azokon lehetne "lazítani"
vagy másképp: mi van b+ nem láttál még kátyút?
a-kis-herceg 2011.05.03. 19:10:51
örüljetek hogy dógozni nem szeretnek így a szegélyt nem ássák ki...
mtamas80 2011.05.03. 19:27:54
· 2011.05.03. 19:31:20
Németh András 2011.05.03. 19:32:57
Ott a nyugati határszélen már lankad a figyelem és későn észlelnek egy ilyen útfolytonossági hibát. Bezzeg az ország kevésbé szerencsés részén ahol azt se tudja a közútkezelő hogy mi az az útmaró ott az embernek számítani kell hogy bármikor elé toppanhat egy nem 5, hanem 25 centis kátyú
:D
D4D 2011.05.03. 21:15:18
Funér, nem alu.
laskagomba 2011.05.04. 00:25:34
06-40/18-88-66
Érdemes felhívni, legalább teszünk is valamit.
Egyéves Önkéntes 2011.05.04. 08:29:32
nem tom volt-e már itt, de rohadtul bosszantó,hogy az ajtópálya felhajtón gyorsítok és mikor mennék be a külsőbe, pont akkor sorol ki a barom a belsőből ugyanoda
neki jóval egyszerűbb lenne várni egy másodpercet, mint nekem lassítani a gyorsítósávban
zoldbeka55 2011.05.04. 12:08:47
Nem mondom, hogy helyes ez, és komolyan kéne változtatni rajta, de addig is figyelni kell!
Én a télen mindig nézem, hogy a rendszeresen bejárt útvonalaimon hogyan sokasodnak, híznak a kátyúk, és hiába tudom az összes méretét és elhelyezkedését, résen kell lennem, mert azok folyamatosan változnak.
Magyar autós talán csak az autópályákon bízhat abban, hogy nem bukkan fel előtte váratlan úthiba a semmiből - ennek tudatában kell vezetni is!
(---Flúgos Buszos---) 2011.05.04. 13:39:53
A többi hogy hogy tudott róla??? Nem hinném,hogy az 84-esen csak törzsgárda utazna minden nap.
Amúgy a 81-es is ilyen volt még 2-3 éve,és ki volt táblázva,de nem minden marás előtt.
(---Flúgos Buszos---) 2011.05.04. 13:41:00
mohopasi 2011.05.04. 14:50:21
(---Flúgos Buszos---) 2011.05.04. 15:22:17
Ha megnézed,akkor látszik,hogy mikor mész 1 úton,és megye váltás van,akkor más lesz az út állaga is.
Általában ezeket a táblákat nem kimarások elé teszik,hanem a következő földút lekötésig,mert ugye a nem odavalósi az nem tudhatja,hogy arra felé milyen út lehet.
Garantáltan van kint tábla,csak este hajlamos az ember elsiklani dolgok felett.
Magamból kiindulva mondom,amint fárad az ember,lanyhul a rövidtávú memóriája.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.04. 18:02:54
(---Flúgos Buszos---) 2011.05.04. 18:46:44
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.05.05. 14:51:15
ha egy részeg mászott volna négykézláb az úton, azon is áthajtottatok volna?
mohopasi 2011.05.06. 12:31:09
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.06. 20:51:32
Egyébként egy dolgot mondj meg:
Ez most hogy jött ide?
Azon az alapon, hogy "vidéki"?
Gratulálok. Marhára témába vágott, az meg külön jó, hogy "vidéki"="ostoba".
fidoone 2011.05.06. 21:31:21
Egy másik eset amikor este téptem haza, gondolom a melósoknak is sietős volt mert csak gumibójákat helyeztek ki az útra, de azt jó sokat és össze-vissza. Talán valamilyen táblás játékot játszottak a műszak végén. Mivel előttem is haladt egy autós ezért kicsit felkészületlenül ért. Az egyiket sikerült begyűrnöm a kerékdobhoz, majd miután körbeért kirepült a francba. Olyan hangja volt, hogy azt hittem betojok. Se tábla, se villogó.