Aki busszal utazik városunkban, esetleg tényleg tapasztalhatta, hogy helyenként gyorsabban tud közlekedni. Természetesen általában az ilyen fejlesztések az autós forgalom korlátozásával járnak. Bizonyos keretek között ez számomra elfogadható, a tömegközlekedésnek előnyt kell adni és versenyképessé tenni. Magam részéről inkább a villamosközlekedést favorizálom, de ebben a városban még a néhány kilométeres fejlesztéseket is elodázzák vagy megfúrják (1-es át Budára vagy a "fonódó"), nemhogy hosszabb vonalakat megépítsenek. Marad a buszsáv, sok helyen tényleg segítség a tömegközlekedőknek. Erik ezzel a megoldással kevésbé ért egyet, viszont a felvetése jogos lehet az Alkotás utcával kapcsolatosan; miért is nem mehet a burkolt sínen egyszerre villamos és busz, mint annyi más útvonalon?
Mindig dühöngök, amikor valamilyen útfelújítás kapcsán az időleges buszsávok véglegessé válnak, mert "az autósok már megszokták". Ebből a legjobb az Alkotás út volt, ahol a 2x4 sávnyi helyből 1 sáv a villamosé, egy a buszoké és 2 maradt az autóknak. Ugyan magyarázza már el nekem valaki, hogy miért nem mehetne a busz a villamos síneken?!?!?Node nem ezért írtam, hanem a Budaörsi bevezetőn történtek miatt. Péntekről hétfőre virradóra az eddigi 2 sávból, ami az Erzsébet híd felé vezetett, az egyikből buszsáv lett a Petőfi laktanyáig. Biztos, ami biztos, ki is rendeletek egy járőrkocsit ezt betartandó. Nem tudom hogy bírságoltak-e, vagy csak figyelmeztettek, de kicsit kezd elegem lenni ebből a buszsávosításból!!!Tudom, aki autóval jár, az gazdag gyökér de nincs valami mód ez ellen tiltakozni?Nem tudja valaki, hogy mennyivel kerül többe fenntartani taxis sárga rendszámmal egy autót?
RaveAcE 2011.05.31. 08:09:00
záporjózsi 2011.05.31. 08:18:55
Kérlek, mi sem egyszerűbb.
Az autóbuszok három esetben haladhatnak a villamospályán:
- amúgy is mindenki ott haladhat
- villamospótlók
- utasításuk van rá, hogy ott menjenek.
A másodikat most hagyjuk ki, az különleges esetnek számít, nézzük az elsőt és a harmadikat.
A villamospálya egy elég különleges szerkezet, mert ellentétben a vasúti pályával minden olyan követelményt teljesítenie kell, amelyet egy tisztességes vasútépítő sírógörcs kíséretében kerülni igyekszik. De attól szép az élet, hogy ezt is meg kell oldani. Melyek ezek a feltételek:
- a villamos nyomtávját szűk tartományon belül kell tartani
- biztosítani kell a megfelelő függőleges alátámasztást
- zajcsillapítás kell nem csak a hallható tartományban, hanem a közművek rezgésvédelmében is
- el kell vezetni a vizet (télen a sós hólevet is)
- kevés karbantartást igényeljen, azt is ritkán
- takaríthatónak kell lennie.
Emellé még be lehet tenni azt is, hogy a közúti forgalomnak is álljon ellen. Elvileg ilyen pl. a Bartók Béla út - érdemes megnézni, hogy a vékony aszfaltot hogyan tépték fel a buszkerekek. A paneles felépítmény sem vált be, mert csak nagyon jó alapozással és nagyon precíz fektetéssel lesz tartós, viszont úgy sem fog a villamos szépen és alacsony zajjal futni. Marad a vastag, bazaltbetonos kialakítás (általában Edilonnal), amely elég drága ahhoz, hogy csak pár helyen alkalmazzák (Gellért tér, budai Skála). Emellett egy villamospálya elvileg 15 évig kb. gondozásmentes (takarítani, ellenőrizni, szükség esetén javítani azért kell), utána kap egy rácfelvarrást újabb 10 évre. Ha ezen belül vagy, akkor nem éri meg átépíteni, marad a párhuzamos buszsáv. Szintén gond, ha középperonos a megálló - ez az adott esetben nem releváns. Fontos még a kanyarodási lehetőség is - az adott esetben jó kérdés, hogy a közvetlen peronos átszállás hol és hogyan biztosítható.
A budaörsi bevezető ennél egyszerűbb. Olyan helyeket táplál, amelyek eddig is álltak, mint a szög. Ennek az a következménye, hogy legfeljebb a sor távolságban mért hosszát változtatja meg a buszsáv, az időbelit nem, hiszen ugyanannyi jármű jut át az adott mennyiségű zöldidőn - ha a keresztmetszeti sávkiosztás nem változik és ha a fogadó oldalon arra a mennyiségre elegendő a kapacitás.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.05.31. 08:19:14
froton 2011.05.31. 08:43:47
A posztolónak meg javaslom, ha nagyon akarja használni a buszsávot, menjen busszal..:DD
telefonko:zpont 2011.05.31. 08:43:56
telefonko:zpont 2011.05.31. 08:47:31
metal · http://electric.blog.hu 2011.05.31. 08:55:52
Jól megbüntetett volna, teljesen jogosan! A buszsávban, csak a buszok haladnak, ha nem tudsz besorolni, akkor bele se hajts. Azért általában egy-két bunkó autós után biztosan jön egy normális, aki beenged. Amúgy tavaly rendszeresen be volt állva a fő utca, egészen addig, amíg a Margit híd le volt zárva, azóta jól lehet haladni.
-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.31. 09:03:34
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 09:04:18
főleg hogy azoknak, akik vidékről/külső kerületekből járnak be dolgozni, még egy ilyen dugó esetén sem alternatíva a tömegközlekedés...
linfury 2011.05.31. 09:07:15
TothLali 2011.05.31. 09:09:47
linfury 2011.05.31. 09:13:42
cork77 2011.05.31. 09:16:53
linfury 2011.05.31. 09:26:07
Reggie 2011.05.31. 09:27:45
Raadasul emiatt mindenki megprobal menekulo utat talalni, igy Gazdagret es Ormezo forgalma jelentosen megnott.
metal · http://electric.blog.hu 2011.05.31. 09:29:07
@xaba99: "erősszakkal nem lehet az autósokat tömegközlekedésre szoktatni."
Ebben teljesen egyetértek! Kel egy gyorsabb, kényelmesebb, olcsóbb alternatívát adni, és a legtöbben maguktól átülnek. De addig, amíg a BKV (megfejelve MÁV, Volán meg egyébbel, az ingázók részéről) a 3-ból egyiket se teljesíti, addig ne csodálkozzunk, hogy sok az autó!
Reggie 2011.05.31. 09:29:08
TothLali 2011.05.31. 09:33:33
Hurri Kán 2011.05.31. 09:35:05
Hogy miért nem engedik rá pl. az Alkotás úton a villamossínre: nem biztos, hogy a sín alatt a burkolat elbírná a rendszeres buszközlekedést... (ez csak egy tipp részemről, ha van itt, aki jobban ért hozzá, ne tartsa vissza magát :) )
Reggie 2011.05.31. 09:38:52
Reggie 2011.05.31. 09:40:41
szoval semmi esszeru indok sincs mellette, ezzel az erovel kirakhattak volna egy behajtani tilos tablat, kiveve bkv kiegeszito tablaval...
Csigorin 2011.05.31. 09:52:10
1. fejni
2. szopatni.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.05.31. 09:55:09
148 fő
2011.05.31. 09:55:28
Gyokorlatilag semmi értelme nincs a buszsáv megszüntetésének, mert az Alkotás út mindkét vége (a Moszkva tér és a BAH csomópont) egy olyan szűk keresztmetszet, amin úgyse megy át több autó. Akkor meg már miért ne lenne jó a tömegközlekedésnek? Ott talán lenne értelme rávinni a buszokat a villamossinekre, ahol most nincs buszsáv, nevezetesen a Délitől a Moszkva tér felé, de nem tudom, hogyan lehetne a Moszkvatérre behajtást a sínről jól megoldani.
2. Bocskai kifelé
Hát csak meglépték, a Skála - Kosztolányi közötti szakaszon is lett buszsáv.
Értelme semmi, ugyanis a kifele menő forgalmat nyelik az autópályák, mint kacsa a nokedlit, simán nem lenne dugó, ha mindhárom sáv mehetne a Nagyszombat útig, de inkább szagolhatjuk a két sávra tömörödő autókat. Csupán kozmetikai ("több buszsávunk van"), inkább környezetszennyező megoldás.
3. Új buszsáv a Budaörsi úton befelé
Mint mások írták, hétfő óta a bevásárlóközpontokig ér a sor miatta. Klasszikus példája, hogyan generáljunk dugót, ami miatt majd lehet mutogatni a sok autósra.
Budán két észak-déli útvonal van, az egyik ez, a másik a rakpart, a sötétzöldek simán elvágnák mindkettőt, az egyiket most részben sikerült is. Én megértem, hogy ne legyen a Kossuth utca a belvárosban autópálya, de akkor az Erzsébet hidat zárják le, ne ezt az utat, az eredmény nagyjából ugyanaz.
A fő, hogy szopjon a szemét, aki ki mert költözni az aglomerációba, buszközlekedést nem kap, elővárosi közlekedést nem kap (4-es metró egy megállóval hosszabban a virágpiacig? á minek, még lenne értelme a beruházásnak a végén), az autóútat meg ellehetetlenítjük jól.
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:08:06
na jo óránként egy...
qva autósok. dögöljetek meg
egyébként nem is gazdagok, mert sokkal olcsóbb mint a vasút és a bkv... nagyságrendekkel... a mellékes körülményekről nem is beszélve...
Navarone 2011.05.31. 10:11:23
Négyféle közlekedési módot használok. Tapasztalataim:
1. Kerékpárral megyek: a gyalogos beugrik elém, vagy kényelmesen sétál a kerékpár-úton. Az autós nem adja meg az elsőbbséget, ahol nekem van, sőt még neki áll feljebb. Én meg elengedem, mert az életem fontosabb.
2. Gyalogos vagyok: az autós letol a zebráról, mert siet. Megáll az eszem.
3. Tömegközlekedem: a busz kénytelen hosszú perceket várni, mert az autósok nem engedik ki a megállóból.
4. Autóval megyek: a gyalogos bárhol képes átkelni, ha rádudálok egyet, bemutat. Néhány másik autós pedig életcéljául tűzte ki, hogy leszorítson.
Szóval, nagy levegő, beszív, kifúj, megnyugszik, toleránsabb lesz. Ezt kérem mindenkitől.
2011.05.31. 10:11:28
titan 2011.05.31. 10:13:27
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:13:47
minél több a buszsáv annál többet b@szok ki a buszokkal...
titan 2011.05.31. 10:14:21
Navarone 2011.05.31. 10:14:21
Navarone 2011.05.31. 10:14:58
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:15:12
nincs is akkora garázsom ;)
linfury 2011.05.31. 10:20:30
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:21:18
akkor mindkét sávot buszsávra kellene...
Reggie 2011.05.31. 10:23:10
Navarone 2011.05.31. 10:23:24
Reggie 2011.05.31. 10:25:13
Navarone 2011.05.31. 10:25:26
Az is érdekes, hogy kerékpárral ugyanannyi idő beérni a Belvárosba a külvárosból, mint autóval. A BKV a leggyorsabb, utána a kerékpár, azután az autó. Én most nagyon élvezem a kerékpározást, pedig húsz kilométert tekerek otthonról az irodáig, és egy óra alatt bent vagyok. :)
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:25:35
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:26:17
a bicaj az jo. azzal lehet buszsávban is... akkor garantáltan hamarabb ér be mint a busz ;)
Navarone 2011.05.31. 10:26:25
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:26:54
Navarone 2011.05.31. 10:27:16
Navarone 2011.05.31. 10:27:53
Reggie 2011.05.31. 10:28:21
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:28:54
kivéve ha metro felett hasonlitod össze...
vannak 10 perces 15-20 km es autó utak, amit BMV vel 2-2,5 óra... vagy el sem érhető... sajnos nem vicc
de a bicaj az jo....
csak vannak esetek (pl tárgyalás bútorszállítás) amikor nem jáccik...
Navarone 2011.05.31. 10:29:44
2011.05.31. 10:29:46
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:29:57
Navarone 2011.05.31. 10:30:46
Reggie 2011.05.31. 10:31:29
Navarone 2011.05.31. 10:32:06
Rocko- 2011.05.31. 10:32:43
metal · http://electric.blog.hu 2011.05.31. 10:33:15
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:33:36
pl most megyek (nagyváradtértől) 11h re budaörsre peches esetben 20 perc korábban 10 volt... az október 23 buszsávok óta 15 átlagosan...
ez a LEGBOSSZANTÓBBB amikor van busz és villamos sáv párhuzamosan... geci bkv
Reggie 2011.05.31. 10:34:14
Navarone 2011.05.31. 10:34:35
Szóval, az ilyen városokról kéne példát venni, és eszerint megoldani itt Pesten is.
linfury 2011.05.31. 10:35:47
linfury 2011.05.31. 10:36:45
Ezt nem érti egyébként az autósok zöme
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:36:50
naivitás. itt magyarban vagy. a vadkeleti feudalizmusban...
vegyél szirénát vagy szlovák rendszámot
de ha nem hajtasz gyoirsan akkor magyar rendszámmal is azt csinálsz amit akarsz...
akik meg betartják a szabályokat azok a LÚZEREK...
;)
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:37:37
Reggie 2011.05.31. 10:37:54
Navarone 2011.05.31. 10:38:10
Én összekötöm a sportot a bejutással, napi húsz km tekerés, és nem kell sportolni külön :D
''autónepper.'' 2011.05.31. 10:40:04
@Reggie: úhhh bazdmeg ez már nekem magas.
@Navarone: na meg a faszom azt legyen melegem?
@froton: heti rendszereségel használom a buszsávot de még sosem történt semmi féle anyagi károm belőle !
schdl (törölt) 2011.05.31. 10:41:50
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 10:42:59
- van ülőhely
- tiszta
- nem dől be a kipufogógáz
- nem süvít be a szél a repedéseken
- nyáron van levegő, és nem 60 fok van
- nincsenek zsebesek
- nincsenek büdös, mocskos hajléktalanok
- nem kell a megállóban tűző napon/szakadó esőben/szélviharban várni
- 5-6 szatyorral is kényelmesen lehet utazni
- nem a mások által üvöltetett trágya diszkómulatóst kell hallgatnom
- nem kell átszállni
- nem gyullad ki alattam
- nem robban le alattam
- szabad enni/inni
- nincs tömegnyomor
- nem csapja be az ajtót előttem
- 2 személytől már olcsóbb
- éjszaka sem kell egy órát várni
- akárhonnan akárhova elvisz
- nem állítanak meg minduntalan az ellenőrök
- kényelmes az ülés
Navarone 2011.05.31. 10:43:00
2011.05.31. 10:43:27
A bicikliközlekedést is kiválóan lehetne fejleszteni, csak le kellene venni a parkoló autókat a Nagykörútról, és sávot tenni oda. Igen, de akkor hova teszed az autókat? Mert hogy a több mint 10 éve bevezetett parkolási díjakból megépített sok-sok parkolóházba és P+R parkolóba biztos nem, mert egy sincs.
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:43:48
;)
Navarone 2011.05.31. 10:44:01
''autónepper.'' 2011.05.31. 10:44:25
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 10:44:34
a-kis-herceg 2011.05.31. 10:45:43
ezt ugy magyarázom magamnak hogy a jogszabályok ROSSZAK (és lásd be van benne vmi)
a feudalizmusban ez is divat...
királyt akarunk és utána lexarjuk mit akar
''autónepper.'' 2011.05.31. 10:46:47
linfury 2011.05.31. 10:48:22
Navarone 2011.05.31. 10:51:36
A parkolóházakat nagyon hiányolom, a föld alá rengeteget lehetne építeni, és a föld felett pedig a tömegközlekedést és a kerékpározást preferálni. A parkoló autók nagyon sok helyet foglalnak feleslegesen, és egy parkoló autó helyén hét kerékpár állhatna.
Ha én lennék a közlekedésért felelős városvezető, akkor
1. Legalább ötven mélygarázst építenék, ait jelképes összegért lehetne használni, például naponta autónként 500 Ft.
2. A befelé tartó buszsávok számát megemelném, viszont komoly büntetést adnék a buszsávot használó autónak.
3. A kerékpározást fejleszteném nagyon, tízszer ennyi kerékpárutat építettnék.
4. A BKV árak szerintem korrektek, viszont a tisztasággal vannak problémák - megjegyzem, az utasok szemetelnek, és nem a BKV. Tehát a szemetelőknek tízezres büntetés, a graffitiseknek meg néhány pofon is mehet! Viszont minden buszra ellenőrt tennék, a bliccelés egy idő után nagyon minimális lenne, és lenne annyi bevétel, hogy a sok ellenőr bérét fizessék.
Ezek jutottak hirtelen az eszembe.
Navarone 2011.05.31. 10:53:20
''autónepper.'' 2011.05.31. 10:55:04
Navarone 2011.05.31. 10:57:07
Szóval szerintem nem a szabályok rosszak úgy összességében, hanem vannak rossz, használhatatlan pontok benne, és a közlekedésben résztvevők ingerültek, türelmetlenek. Ez a kettő okozza a legtöbb problémát. A másik pedig az, hogy a szankcionálási rendszer béna, nincs tétje szinte semminek.
Reggie 2011.05.31. 10:57:33
@a-kis-herceg: Ha az ilyen egyszeruen menne. Ket teljesen mas gep, ket teljesen mas funkciova. Nem csereszabatos...
Navarone 2011.05.31. 10:58:06
2011.05.31. 10:59:49
Az ellenőrökre vonatkozó külföldi tapasztalat, hogy mivel a metró adja a gerinchálózatot, ha ott meg van fogva a bliccelés, mindenki inkább bérletet vesz. Ha jól emlékszem, Liszbonban volt az, amikor a rendes metrókapukat bevezették, a 30%-os bliccelés 5%-ra csökkent. De a BKV jegyrendszere és kezelése egy rossz vicc :(
titan 2011.05.31. 11:03:12
@Reggie: izé, szerintem valahol elsiklottunk egymás mellett.. minél nagyobb a táv, annál kisebb a maxmimum fogyasztás, ami mellett még olcsóbb az autó. Ja és amikor számoltam, akkor qrvanagy kerülőt számoltam, mert le volt zárva a Margit híd :) úgyhogy ebből a szempontból megfogtál. Meg már találgathatod, hogy hol lakom/dolgozom :D
Mindenesetre újraszámolom az értékeket, meg lehet valami képletet is összerámolok erre...
2011.05.31. 11:04:03
Navarone 2011.05.31. 11:07:12
Navarone 2011.05.31. 11:08:24
2011.05.31. 11:09:23
Úgyhogy az őrmezőiek, gazdagrétiek nyertek 2-3 percet, a budaörsiek veszettek fél órát.
2011.05.31. 11:13:08
Tipikusan a jegykezelés idő alapú, nem három szeggel lyukasztós.
A bérlet (és a jegy) mágnescsíkos, és a metrókapu ellenőrzi.
Navarone 2011.05.31. 11:17:54
záporjózsi 2011.05.31. 11:22:24
Reggie 2011.05.31. 11:38:05
titan 2011.05.31. 11:39:21
spreadsheets.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhBCCCyokUAQdGJkdTRUUkQ4QmdrRFV2bF9ZUEh6bVE&hl=hu&authkey=CPie7tkO
e szerint ha havonta csak munkanapokon 10 km-t vezetek le, még 12 literes fogyasztás is belefér a bérletár-keretbe,
DE
1. nemtom te hogy vagy vele, de én nem csak munkanapokon utazom
2. a havi költségből le kéne jönnie az autó egyéb költségeinek, és utána számolva már durvák az eredmények.
ÉS
amire írtam az az az állítás volt, miszerint "nagyságrendekkel olcsóbb" az autó, mint a tömköz.
titan 2011.05.31. 11:40:15
2011.05.31. 11:50:40
2011.05.31. 11:57:14
Szóval értelmes jegykezelésről akkor beszélünk, ha egy városban egyik pontból el akarsz jutni egy másikba, veszel egy jegyet, amit felszálláskor a gép időbélyegez bármely járművön, és onnantól kezdve akárhányszor szállsz át, egy órát vagy 75 percet utazhatsz 1 euró körüli összegért (kb ez az európai sztenderd).
Vagy szerinted az a normális, ha egy tipikus busz-metró-busz két átszállásos utazás a végcélig többe kerül BKV jeggyel, mint taxival?
(Megjegyzem, Prágában 100 korona a napijegy (-1100 Ft), Budapesten 1550.)
titan 2011.05.31. 12:00:15
vicces, hogy nemrég egy másik fórumon azon szörnyülködtek az emberek, hogy minek a Qkód a jegyekre, bérletekre, pedig az lehet az első lépés egy ilyen rendszer kialakítása felé (kivéve az Electrát, ami egy horror összeg)
Reggie 2011.05.31. 12:01:52
1. igen, ha nem csak munkanap utazol, de akkor is inkabb a BKV-t hasznalnad.
2. A koltsegek nem minden reszet kell feltetlen beleszamolni, mert ez annal szamit csak, akik a BKVzas helyett autot akar venni. Viszont akinek eleve van autoja, mert pl. hetvegenkent utazgat, es amugy is fenn kell tartania, annak a BKVzastol fuggetlen koltsegkent jelentkezik pl. a teljesitmeny ado, kotelezo, stb. .
Amugy valoban nem nagysagrendekkel olcsobb, sot nem is feltetlen olcsobb, sot erosen fugg a kulso korulmenyektol.
GiXXXer 2011.05.31. 12:15:24
_B_ 2011.05.31. 12:21:23
- Meglepetés, ez majd elmúlik
- A köcsögök akik eddig is okozták, aki közlekedik arra, tudja miről beszélek.
A 7-es út becsatlakozása az 1. kritikus pont Mindenki kerül a földúton, és a buszmegállónál hajt ki inkább, ezzel feltartva az egész bejövő forgalmat, talán a legbelső sávot nem.. A másik meg az elágazásnál a tahó sávváltások, satuzásokat, koccanásokat okozva.
A BAH felé vezető bedugulást nem az új buszsáv okozza, hanem a hegyalja út áteresztőképessége. Eddig is használhatatlan volt.
2011.05.31. 12:35:58
Pluszban bedugult az Egérút, meg Budaörs.
Ahhoz hogy ezt így meg lehessen lépni, kellene a metró a Virágpiacig (tervben sincs), meg az M0 hiányzó szektora (időtlen idők óta tervezik, de nem lesz belőle semmi).
titan 2011.05.31. 12:39:36
Reggie 2011.05.31. 12:42:21
záporjózsi 2011.05.31. 12:47:33
A virágpiaccal meg nem érsz semmit a 4-es metrón, nézd meg, hogy most hol van a sor vége, na oda kell kivinni.
"(Megjegyzem, Prágában 100 korona a napijegy (-1100 Ft), Budapesten 1550.) "
Disznóság! 7 év alatt a csehek 25%-ot emeltek! :D
Abban igazad van, hogy az idő alapot hangsúlyozni kellene, azaz a sima jegy is korlátlan átszállással legyen érvényes valameddig. A mértékeken lehet vitatkozni.
_B_ 2011.05.31. 12:50:14
Lehet hogy nyomokban aszfaltot is tartalmaz...
Reggie 2011.05.31. 12:55:36
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 13:17:01
Érdig? Fehérvárig?
2011.05.31. 13:17:43
index.hu/belfold/budapest/2011/05/31/auto-busz_kiszoritosdi_a_budaorsi_uton/
froton 2011.05.31. 13:37:25
a-kis-herceg 2011.05.31. 13:40:19
lehet tippelni mennyi lett volna megfőve BKV n? 2-2,5 óra? kb 3-4 átszállás... kellemes 50éves klímás ikaruszokon... folyik a víz rajtam, még zuhanyozással kell kezdeni a tárgyalást az +félóra...
nem tudtam volna sok okosat írni ide ma... semmit...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.31. 13:40:47
1: Biztos, hogy ugyanannyi autó jut át a zöldidőn? Nem úgy van, hogy most egysávnyi jut át, régebben még kétsávnyi jutott?
2: Sajnos a dugó hossza befolyásolja a keresztező és becsatlakozó útvonalakat is. Most pl. a 7-es becsatlakozásá is bedugul, ami azt is érinti, aki az egyébként nem (annyira) dugós Nagyszőllősi út felé megy...
a-kis-herceg 2011.05.31. 13:42:46
nagy sor van láttam. a buszsávban előre megy egy kettő + a szokásos nem abba állnak be, hanem a belsőbb sávokat is feltartva, ott próbálkoznak "beljebb"
jól kib@sztak a budaiakkal... rohadt autósok... szálljanak át buszra
kivi vagyok mit csinálna a BKV ha tényleg átszállnának...
szerintem egyszerűen mindenki taxi rendszámot fog venni... azok szépen előre mentek...
a-kis-herceg 2011.05.31. 13:44:51
kib@szott forgalmisták... dögöljenek meg az autósokk...
majd lecsapják a pannon pumát, minek ugrándozik...
de örüljetek hogy nem pénzt szednek a behajtásért...
meg mehettek a 4es metroval:))))
titan 2011.05.31. 13:52:27
a-kis-herceg 2011.05.31. 13:54:24
az jobb mert akkor keresztben áll a sáv közepén egy félórát... és direkt nem engedem be...
mellesleg nem életszerű, hisz gyorsítósávként logikus...
a-kis-herceg 2011.05.31. 13:55:05
2011.05.31. 14:02:55
'Dorner Lajos szerint tudatos döntés, hogy a tömegközlekedés gyorsítása érdekében szűkítik a bevezető utak áteresztőképességét: "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak".'
Nekem tulajdnképpen még jó is, mert az Alkotás/Villányi úton járok, és a lecsökkentett keresztforgalom miatt én gyorsabban fogok haladni. Na de akkor is már ...
Kicknick 2011.05.31. 14:09:51
szaGértő 2011.05.31. 14:30:39
Direkt kipróbáltam tavaly. A felszerelésem és a távolság miatt bringa esélytelen.
Gyömrő-Campona költségben kb. azonos (tömegközlekedés kicsit több), autóval 40 perc, tömegközlekedéssel 150 perc.
Erről ennyit.
a-kis-herceg 2011.05.31. 14:34:10
@Szakadás: "Budapest nem azért építi az útjait"
bruhhahhahhahhahahahhaaa :)))) épít??? a kátyú termelésre gondol?
a főváros kátyúiban ne járjanak a vidékiek...
megjegyzem és a feketék se, meg a taxisok, meg a buzik...
azta qva... milyen jokat tudnak:))))
feudalizmus
szaGértő 2011.05.31. 14:38:46
Mint pl. tavaly versenyeztek valamelyik rákosborzasztói vasútállomásról a Nyugatiig (vagy Keletiig, nem tudom), aho az autósnak még a parkolási időt is beleszámolták, nem számolták bele viszont az állomásra kiballagás, jegyváltás és a vonatra várakozás idejét, így csak az állomáson lakók és a pályaudvarok dolgozók esetére igaz.
:D
szaGértő 2011.05.31. 14:42:41
A munkám olyan, hogy 2-3 táskával (kb. 50 kg) valamint bizalmas iratokkal járok. Sokakat kiverne a víz, ha felszállnék vele a buszra.
Tehát a motor se nyert... :)
Viszont az utazással töltött időt és az útiköltséget fizetik, így konkrétan leszarom, hogy mennyi idő alatt és mennyiért érek oda.
Bár megnézném, hogy egy Gyömrő-BKKB (Budakeszi út)-XXII. ker. Rendőrkapitányság-Gyömrő útvonalat hogyan lehet olcsóbban és gyorsabban megtenni, ha nincs autó, és sok más példát is tudok mondani.
Kalányos Márió 2011.05.31. 14:56:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 15:05:16
eközben a kocsi átlagfogyasztása 6,5 l/100km alatt van.
kb. 40 perc az út kocsival, bkv útvonaltervező szerint másfél óra.
és ebben van fő közlekedési útvonal, kertváros, és a belváros széle is.
nem alternatíva a bkv...
Tower13 2011.05.31. 15:08:06
Ide tartozik még az is, többen mondják, miért a gyalakos mennyen aluljárón. Válasz: Az autós aluljáró kiépítése drágább, veszélyesebb a környező házakra is, szellőztető berendezések kellennek, szervíz és mentő segédalagutak sem ártanak egy esetleg tüzes karambol esetére. Tovább képzeljük el, amint oda is betelepednek a hajléktalanok.
Egyéb iránt lehetne buszsáv tőlem sokfelé, csak ezzel egyidőben minőségi buszoknak kéne megjelenni, hatalmas számban, pontos menetrenddel és menetidővel. Persze naiv álom, hogy legyenek tiszták, és csak az arra jogosultak használhassák. De ha mondjuk 80% ban igazzá válna mindez, akkor már kevéssé akarnék autót. ami nincs is :D
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.05.31. 15:13:34
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.05.31. 15:14:43
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 15:23:20
de szerintem elég lenne a 10%-uk is ahhoz, hogy teljesen meghaljon a reggeli utasszállítás...
Reggie 2011.05.31. 15:31:11
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.31. 15:38:02
Tower13 2011.05.31. 15:40:17
a-kis-herceg 2011.05.31. 15:43:34
valahogy mindig a paraszt szív és nem a király...
lúzerek a dugóban...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.31. 15:48:24
titan 2011.05.31. 15:54:32
a-kis-herceg 2011.05.31. 15:55:15
ja meg a 0% os felderítettségű pénzhamisítást is lehetne üldözni... meg a negatív felderítettségű (rendőrök is részt vesznek benne) politikus bűnözést....
ja lehetne:)))) ha nem Magyarországon lennénk...
vagy Hollandiából írsz???
láttál már feketeterepjáró mellett igazoltató sünt... nincs előttem a kép... nem ugrik be... suzuki, kispolski, bicikli ezek mellett van a szemem előttt...
a-kis-herceg 2011.05.31. 15:56:15
Reggie 2011.05.31. 15:57:59
a-kis-herceg 2011.05.31. 15:59:27
Reggie 2011.05.31. 16:01:34
cso zsi 2011.05.31. 16:12:23
Mióta hajtogatom ugyanezt.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 16:14:40
pedig errefelé sokan vannak, az összes szabálytalankodik, és a rendőri jelenlét is elég nagy.
de amikor a rendőr szeme láttára csinálnak durva szabálytalanságot (pl. piroson áthajtás), akkor se csinálnak a rendőrök semmit...
metal · http://electric.blog.hu 2011.05.31. 16:20:20
Reggie 2011.05.31. 16:23:30
Igazsag szerint a rendor akkor dolgozik, ha:
1) tudja, hogy ellenorzik - ekkor mindent eszrevesz
2) zsebpenzre van szuksege - ekkor azt veszi eszre, ahonnan tobb penzt lehet leakasztani
3) elvezi, hogy szivathat valakit - aki gyengenek tunik, igy jobban bedol a szivatasnak
4) megunta a semmittevest es kis valtozatossagra van szuksege - pillanatnyi kedve szerint valogat
Ezen felul meg van a kornyezeti tenyezo, amely az egyes esetek hasznanak szorzojakent foghato fel. Ilyen pl. a kulso homerseklet (hidegben vagy melegben nem szivesen mozdulnak meg), csapadek, stb..
Mivel egy kozlekedesi rendor ilyen egyszeru, mindenbizonnyal az elso normalis kepanalizisre es beszedfelismeresre alkalmas szamitogep helyettesiteni fogja, mivel a mesterseges intelligenciaval nem is kell bajlodni:)
xcomman 2011.05.31. 16:26:44
2011.05.31. 17:14:15
"Az elkerülő utak az elmúlt években jelentősen bővültek: kiépült az M0 keleti szektora, folyamatban van a körgyűrű déli szakaszának bővítése és kiépült az Andor utca. Semmilyen indoka nincs tehát annak, hogy az M1-M7 autópályák forgalma akadálytalanul Budapest belvárosára zúduljon rá."
Ezek szerint Dorner mittudoménkicsoda meg az egérfogú kisgyerek azt mondja, hogy aki a Dunántúlról jön és netán a XIII-ba vagy Észak-Budára megy, az menjen körbe 120 km-t a M0-on, ugye? Éljenek a "szakértők"! Ezért van, hogy normális országokban 26 évesen maximum egy McDonalds sültkrumplirészlegének lehet a "vezérigazgatója" az ember (akárki is a rokona).
a-kis-herceg 2011.05.31. 17:24:52
észre sem vette és rögtön 3millát kell keresnie...
szerencsétlen nemesek... még gyerekkorukat is elveszik...
hát a feudalizmusban a királynak lenni sem könnyű...
a-kis-herceg 2011.05.31. 17:26:17
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.05.31. 17:42:52
mohopasi 2011.05.31. 17:51:31
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.05.31. 18:07:18
Tibi88 2011.05.31. 18:09:27
A bkv meg nagyon sokszor tényleg nem alternatíva. Újpestről eljutni a 16.kerületbe rémálom lenne. A hévnél kicsit tovább szoktam utazni. Leggyorsabb útvonal amit a bkv megad 1 óra 16 perc 3 átszállással együtt (14es villamos, 3as majd 2es metró, busz/hév) 960 forint lenne ha jegyet vennék mindenhova. Kocsival ez 20 perc alatt megvan normális tempóban, 12,5 km 420 FT benzinre. Van olyan aki tényleg képes feladni napi 1 óra 40 percet az életéből, hogy ne szennyezze a környezetet? Mert ha van lehetőség kocsira, nincs normális érv a buszozás mellett ilyen szinten.
D4D 2011.05.31. 18:45:16
Mi a súlya egy busznak és egy villamosnak?
D4D 2011.05.31. 18:48:06
"4-es metró egy megállóval hosszabban a virágpiacig?"
Nem mindegy, hol kell átszállni? Ha hosszabbítjuk, akkor Budaörs--Budapark--Biatorbágy.
D4D 2011.05.31. 18:50:08
2 és 4 között van némi ellentmondás nem?
D4D 2011.05.31. 18:54:13
Mihelyt 30 km-ről jössz, és a BKV mellett egy kinti Volán vagy MÁV bérlet is kell, már olcsóbb a kocsi, akár még 7 literes diesellel is.
D4D 2011.05.31. 19:01:46
D4D 2011.05.31. 19:10:24
"Én rendszeresen járok tömegközlekedéssel, és nem azt tapasztalom, hogy tíz perc lenne autóval, BKV-val meg két óra."
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Alkotm%C3%A1ny+utca&daddr=Hunyadi+utca&geocode=Fa_A0wIdyzsiAQ%3BFXwf1gId4sgiAQ&hl=hu&mra=dme&mrsp=1&sz=14&sll=47.590015,19.060249&sspn=0.029928,0.055189&ie=UTF8&t=h&z=14
Kocsival bármikor megcsinálom 55 perc alatt, ha nincs forgalom, akkor maximum 30 perc a rakparton.
213.16.82.118/tervezo/#
Az utazás teljes időtartama: 1 óra 35p 11mp
Az út hossza: 26 010 m
Átszállások: 3 Gyaloglás: 1 604 m
Indulási idő: 2011. május 31. 19:14:00
Érkezési idő: 2011. május 31. 20:49:11
Csúcsidőben hosszabb az út!
Az utazás teljes időtartama: 1 óra 38p 52mp
Az út hossza: 21 331 m
Átszállások: 2 Gyaloglás: 2 236 m
Indulási idő: 2011. május 31. 07:00:00
Érkezési idő: 2011. május 31. 08:38:5
D4D 2011.05.31. 19:14:39
Kihagytad:
optimális esetben a ház elől indul.
D4D 2011.05.31. 19:20:14
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=Rakt%C3%A1r+utca&geocode=FfIO1AIdj2chAQ%3BFRP_0wIdO2ghAQ&hl=hu&mra=dme&mrsp=0&sz=16&dirflg=w&sll=47.450409,18.968582&sspn=0.007502,0.013797&ie=UTF8&t=h&z=16
Azt leszámítva, hogy a Tesco parkolója nem P+R, korrekt séta minden nap.
Udvarotokban lehetne P+R-ezni?
záporjózsi 2011.05.31. 19:58:43
@promontor: Nem. A buszsáv (még) nem ér el a BAH-ig. A vasút mellett sokáig lenne hely önálló buszsávra, szerintem az korrekt lenne a lámpa és a kanyarodó forgalom miatt.
@a-kis-herceg: 6' a Lottó-ház, onnan a Móricz 13', a 40-esek valamelyike 5', kiérni valahol 20 körül van. Összesen valahol 45' körül van. Nem mindegy, hogy 40 vagy 240E...
@Tibi88: Valóban az. A 96-osról (és mutációiról) át kell szálni a 130-asra vagy a 175-ösre, esetleg a 46-osra.
a-kis-herceg 2011.05.31. 20:00:28
záporjózsi 2011.05.31. 20:06:33
CoIie 2011.05.31. 20:14:20
Ugyanis most a Szentendrei út 4 sávos forgalma 1-re kell szűküljön, miközben csekély a tényleges busz forgalom, és a Margit híd is elkészült már régen - ez már nem lehet az ok.
Elég nagy luxus egy méregdrága felüljárón külön - gyak. forgalommentes - buszsávot fenntartani kb. 150 m vitatható 'előny' kedvéért. Ráadásul a buszsáv a végén megszűnik mint sáv, tehát a busznak index balra és immár jogi előny nélkül arra kell várni, hogy elsőbbségről mondjon le az, aki emiatt a helyzet miatt addig hosszan szívott a dugóban!
D4D 2011.05.31. 20:42:41
"Ha van rá akarat, akkor lesz a Tesco parkolóból P+R. Van olyan szabály, amelyet rugalmasan kezelve megoldható. Akár a Tesconál, akár máshol."
Igen, megoldható, de akkor a konyhádból is váróterem lesz.
záporjózsi 2011.05.31. 21:05:15
a-kis-herceg 2011.05.31. 21:11:35
a fides
visszamenőleg államosítja...
rögtön felmerül hogy behajtjuk a visszamenőleges közterület használati díjat...
örüljön ha az egérsz@ros kóceráját megtarthassa...
és nem lesz belőle nemzeti egérsz@ros CBA...
záporjózsi 2011.05.31. 21:23:20
a-kis-herceg 2011.05.31. 21:33:32
a-kis-herceg 2011.05.31. 21:35:08
záporjózsi 2011.05.31. 21:50:15
Érdekel, viszont a megközelíthetőség elviekben játszik az OTÉK esetében is. Ha van vasparipa, akkor más a mérce. A Tesco nem Budaörs? Fene tudja ezeket a határokat...
a-kis-herceg 2011.05.31. 21:53:08
helyi parkolási rendelet adhat...
záporjózsi 2011.05.31. 21:57:25
a-kis-herceg 2011.05.31. 22:01:04
de törökbálinkt már a nemzetteste... (amióta kioperálták a fekélyt, kellert... az üvegzsebűt)
a-kis-herceg 2011.05.31. 22:02:42
megnézed és nem tudhatod hogy tegnap amit olvastál igaz e... visszamenőleg is megváltozik...
jobb leszarni... az a biztos, akkor nincs gond.
záporjózsi 2011.05.31. 22:06:04
cso zsi 2011.05.31. 22:28:33
bunkóbéemvés 2011.05.31. 22:32:15
záporjózsi 2011.05.31. 22:43:04
cso zsi 2011.05.31. 23:28:34
Tesco a Pesti úton: www.norc.hu/pano/GEhBdLDQ/
D4D 2011.05.31. 23:39:10
www.norc.hu/embed.aspx?id=dffc3e91ffd20af1142fd84c5d4162e2&ppa=335.1&r=68&vla=2.5&lz=80&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Lidl, Aldi - Minden esetben kint a tábla, hogy csak a vásárlás idejére engedélyezett a parkolás.
tanczos.nyugat.hu/nyugatblog/aldi.jpg
Virág et. 2011.06.01. 06:31:19
Mit szólnának hozzá, ha holnaptól pl. Pécsett csak a helyi lakosok hajthatnának át a régi 6-oson? Vagy Szegedre nem engednének be senkit, aki az autópálya felől jön, kivéve ha felmutat egy szegedi lakcímkártyát?
Utak, felüljárók építése helyett most már nemcsak a belvárosi autósokat büntetik, hanem konkrétan az autópálya bevezető szakaszán közlekedőket is.
a-kis-herceg 2011.06.01. 06:33:18
ez egy komplex program része, lesz p+r lesz sok új busz a vonbalon, és anygon sok jót szeretnénk. ez volt az ELSŐ LÉPÉS... a programból...
fordítom: szart se csinálunk, egyébként sincs egy kanyi vas se... de volt egy veder festék...
a-kis-herceg 2011.06.01. 06:37:52
üzletek, irodák költöznek ki a pics@ba
és még gondolok dolgokat, de azokat inkább nem mondom...
a-kis-herceg 2011.06.01. 06:42:52
hetivalasz.hu/itthon/javultak-az-adatok-38265
a-kis-herceg 2011.06.01. 06:46:59
www.hirado.hu/Hirek/2011/05/31/18/Uj_buszsav_okoz_torlodast_a_Budaorsi_uton_.aspx
linfury 2011.06.01. 06:55:59
No meg, egyébként is, ha nincs ki-beléptetés, ki ellenőrzi és hogyan, hogy egy bitang nagy parkolóba mikor álltál be vagy ki - pláne a Tesco esetében, ami ugye éjjel-nappal nyitva van
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 08:03:29
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 08:05:45
Bassza meg, ezek a mérnök urak remélték! Értitek nem kiszámolták, modellezték,.... remélték. És ezért fizetést kaptak, nem is kicsit. Na ezért tart itt ez az ország!
a-kis-herceg 2011.06.01. 08:09:08
akkor hiába remélték...
én minden esetre minden erőmmel a butaság ellen leszek...
rohadt szemetek. remélem nincs több festék a városháza pincéjében...
az iparűzési adót b@szhatják, nem marad cég budán -pesten
cso zsi 2011.06.01. 08:24:28
Nem vennék rá mérget. Tény, hogy alkalmasabb, mint sok más, hiszen ott át lehet szállni a villamosra.
@metal: Megegyezni, miközben épp a hétvégi bezárásukat akarják elérni?
De meg lehetne egyezni a Sparral is, hogy a Jászberényi úton felépített Plus-diszkont átrakóbázisát használni lehessen parkolónak. Azt ugyanis tényleg nem használja senki, semmire. Velem is meg lehet egyezni, hogy a kertemet használják parkolónak. Lehet, hogy minden délután kapok egy-két sört. Lehet, hogy nem.
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 08:36:07
Az viszont szerintem tetszene nekik, ha odavinnék hozzájuk a jólszervezett tömegközlekedést (nem kellene tesco buszokat üzemeltetni), tálcán kínálnák nekik a vásárlókat, cserébe azért, hogy a parkolójukat használhassák (esetleg adni nekik még helyet a parkolók bővítésére). Szerintem ezzel a megoldással inkább a kisebb boltoknak lenne bajuk, akik méginkább háttérbe szorulnának (CBA)! Budaörsön ott egy csomóban van vagy tíz bevásárló központ, rengeteg parkolóval, ha oda lenne rendes buszközlekedés (sűrű járatok, végig buszsáv, több végállomás: Móricz, Moszkva, belváros,...) simán rá lehetne venni az embereket, hogy ott letegyék az autóikat (én otthagynám biztosan).
gmower (törölt) 2011.06.01. 08:40:22
- M5 Alsópakony magasságától, majd Nagykőrösi út, Gyáli út
- 4-es autóút Üllőtől, majd a gyorsforgalmi teljes szélességében, (az autósok majd mennek a kiváló minőségű Gyömrőin), aztán Űllői úton egészen a Kálvin térig
- M3 Mogyoródtól Városligetig
A legfontosabb pedig, hogy az M0-ás teljes új szakaszán is legyen végig buszsáv. A déli szektoron majd akkor, ha megépült a szélesítés.
Sőt, merjünk nagyot álmodni, az ország összes többsávos útján legyen buszsáv, ne aprózzuk el.
a-kis-herceg 2011.06.01. 08:43:46
sőtt..... hívjuk: DUGÓsávnak...
senki nem mehet benne (na jo kivéve: politikusok, azok mehetnek...)
a-kis-herceg 2011.06.01. 08:46:10
sőt sorompó és DUGÓDÍJ... alig várom... sőt KÁTYÚdíj...
TothLali 2011.06.01. 09:03:19
a-kis-herceg 2011.06.01. 09:05:10
vagy ez aztán a nagyon komoly záróvonal... alá van húzva...
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 09:06:35
a-kis-herceg 2011.06.01. 09:09:47
www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsag__1068402-mi-a-kulonbseg-a-zarovonal-ill-a-dupla-zarovonal-kozott
a-kis-herceg 2011.06.01. 09:11:55
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.01. 09:12:12
@záporjózsi: OK, akkor nyilván a BAH csomópontnál nem lett fele az áteresztett forgalom, bár gyanítom, hogy valamennyit csökkent. Viszont a másik probléma sajnos ettől még fennáll.
@cso zsi: "Megegyezni, miközben épp a hétvégi bezárásukat akarják elérni?"
Az csak az (Ál)Szentfazék Párt, a Viktor most nyilatkoztatta ki, hogy nem lesznek bezárva.
A Budaörsi Tesco és Auchan parkolójának kapacitását simán meg lehetne kétszerezni (kétésfélszerezni), ha mondjuk mág felhúznának két szint parkolót a'la Campona. Persze ezt már nyilván nem az áruházak fizetnék, nekik elég a mostani kapacitás. És persze ebben az esetben kellene oda BKV járat, csúcsidőben kb. 5 percenként...
Rock me Amadeus 2011.06.01. 11:09:27
A tömegközlekedés mindenek felett! Jó intézkedés volt egér vitéz!
linfury 2011.06.01. 12:36:21
linfury 2011.06.01. 12:49:46
a-kis-herceg 2011.06.01. 12:53:43
titan 2011.06.01. 13:02:17
linfury 2011.06.01. 13:03:09
a-kis-herceg 2011.06.01. 13:08:46
a célt el... egyik nap erre másik nap arra lesz dugó...
én lexarom. utálom a köcsög gazdag burzsuj autósokat... ki kell tiltani őket (mindenhonnan)
a-kis-herceg 2011.06.01. 13:10:09
linfury 2011.06.01. 13:10:12
linfury 2011.06.01. 13:16:03
Plusz én nem köcsögöztem le senkit, de azt meg látni kell, hogy as Belváros tönkremegy lassan,, mert ki a túró szeret egy autópálya mellett sétálni mondjuk ...
linfury 2011.06.01. 13:18:45
a-kis-herceg 2011.06.01. 13:19:12
kijönnek a cégek, nagybevásárlások...
bent marad a nihil pár lézengő turista
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.01. 13:21:22
Te se utaztál még MÁV-al, vagy a Széna térről induló Volánbusszal.:) A buszok olyan mocskosak, hogy félő, hogy beleragadsz az ülésbe, kényelmetlenek (télen/nyárom megfagysz benne, télen nincs fűtés, nyáron fullon megy a klíma), a menetrend mostanában úgyahogy rendben van, de pár éve, még ez sem volt jellemző. Mindezt olyan áron, hogy már egy embernek is közel megéri autóval járni, kettőnek meg sokkal olcsóbb.
linfury 2011.06.01. 13:27:32
a-kis-herceg 2011.06.01. 13:38:31
@linfury: :)))) bruhhahhahhaa... a nercbundát a buszon huzza maga után a barbi:))))) aha vagy a metron... vagy ő azzal megy és hazaviszik neki biciklisfutárral...
te merre élsz? a marsrol irsz?
linfury 2011.06.01. 13:41:55
titan 2011.06.01. 13:45:47
titan 2011.06.01. 13:47:22
a-kis-herceg 2011.06.01. 13:47:37
1. egy oldalon focizunk
2. direkt úgy írtam... hogy felébresszem az alvó oroszlánt...
;)
titan 2011.06.01. 13:48:37
záporjózsi 2011.06.01. 14:22:27
@cso zsi: A határozott névelő nem volt véletlen. Eddig egy olyan áruházi parkolóról tudok, amely P+R-nek is épült. Átadáskor ki is volt táblázva P+R-nek elvileg még meg is vannak a P+R helyek. De ugyanez a módi működhet.
záporjózsi 2011.06.01. 14:33:49
Perillustris 2011.06.01. 16:41:04
youtu.be/C8dyEqAc35A
záporjózsi 2011.06.01. 17:01:56
xcomman 2011.06.01. 18:04:13
@záporjózsi: Allithatsz oda rendort. Megnagyobb dugo lesz es kezdodik az anyazas stb :)
Eddig "nagyjabol" jol mukodott az a szakasz (budaorsi). Hetente 1-2 alkalommal volt nagy dugo az is maximum akkor, ha valami retardalt balesetet okozott vagy a nem eppen hibas utszakaszon felmartak 2 centit a tukor aszfaltbol, hogy jo legyen. Ezt is persze csucsidoben fokozva a hatast. Nem ertem miert kell elbaszni mindent. Tudnak ezek egyaltalan valamit jol is csinalni?
a-kis-herceg 2011.06.01. 18:24:21
cserpalkó (tudjátok ó szájártó) székesfehérvár készen áll hogy főváros legyen...
ebben legalább 8 csavar van... soviniszta tarlósra mondani:))) (párttársak)...
nem szóltak neki? egypárt van.... mindenki abban van (aki számít...)
döbbenet... harc
index.hu/belfold/budapest/2011/06/01/cser-palkovics_tarlost_ekezi_a_budaorsi_uti_buszsav_miatt/
D4D 2011.06.01. 20:00:17
Konkrétan nem Budakeszire írtam a két-három órát, hanem kintebbről.
15 km-t 75 alatt a közepes edzettségű férjed. Gratulálok! Nekem ez fénykoromban sem ment volna. Egyezzünk meg abban, hogy ez egy nagyon jó idő, ami mellesleg attól is függ, hogy az alsó vagy felső CBA-tól, esetleg a (volt) Korona étteremtől.
Amikor még arra vetemedtem, hogy tekerjek a városban, akkor különösebb edzés nélkül, cigarettázva tekertem ki Keresztúrra a Kucorgóhoz Rózsadombról kb 80 perc alatt, ráérősen, kényelmesen. Hazafele a domb miatt 90-100 perc volt, néha 120 is.
D4D 2011.06.01. 20:02:14
D4D 2011.06.01. 20:04:59
A hideghez még annyit, hogy a gyermelyiek pokrócokkal jártak télen.
D4D 2011.06.01. 20:06:40
Az legáns ruhaüzletbe, pl a Vörösmarty téren épült luxusáruházba pont nem metróval jár a potenciális vásárló.
D4D 2011.06.01. 20:09:35
"Egyiken sem látok P+R feliratot."
Erről beszélek, hogy nem P+R, tehát nem lehet otthagyni az autót, te emlegetted, hogy alkalmasak P+R-nek.
D4D 2011.06.01. 20:13:31
A videón a buszsávot rengetegen használják SZABÁLYOSAN balra kanyarodásra, tehát csak az utca utáni szakasz reklamálható. Az is csak a végállomás kezdetéig, illetve előtte a McDonald behajtójáig.
A Bimbó úton elrejtett buszsáv például hasonló típusú, és kifogástalanul működik.
D4D 2011.06.01. 20:17:12
Jó írás! Tetszik.
a-kis-herceg 2011.06.01. 20:20:37
torokgaborelemez.blog.hu/2011/06/01/369_hatorszag
Perillustris 2011.06.01. 21:08:15
Nem mellesleg öt évig dolgoztam a környéken, elég sokat gyalogoltam ott a járdán, mentem autóval, biciklivel, szóval nyugodt lelkiismerettel ki merem jelenteni, hogy legfeljebb tízből egy járművezető használja jogosan a buszsávot.
Perillustris 2011.06.01. 21:11:52
Politikusi módra csúsztat a drága. Mindenki szívesn látja a vidéki állampolgárokat Budapesten. Ja, ha lehet, autó nélkül.
A doktor úr ráadásul ingyen utazhat a tömegközlekedési járműveken, használja hát ki bátran ezt a lehetőséget.
Perillustris 2011.06.01. 21:25:50
Nem mellesleg: az ingatlanok árai jellemzően azért olcsóbbak a külső kerületekben és vidéken, mert be vannak árazva az infrastrukturális különbségek, a tömegközlekedés alacsonyabb színvonala, stb. Kiköltözés után nem kicsit visszatetsző azért sírni, hogy legyenek szép és széles bevezető utak közpénzből, hogy be tudjunk járni (hiszen az így növekvő ingatlanár az egyénnél jelentkezik haszonként, a költség pedig mindenki vállát nyomja).
Én azt mondom, hogy aki kiköltözött a jó (jobb) levegőre, az számoljon azzal, hogy nem három perc a buszmegálló, nem jön olyan sűrűn a busz, és tovább tart az utazás, mint a szomszéd kerületből. Jelenleg a kiköltözöttek "luxusát" a benn maradtak fizetik meg, és ez az, ami tűrhetetlen.
S igen, "ez is egy piac, a piaci törvények uralkodnak". Most kicsit drágult a bejutás ára, előnyben részesítve a közösségi közlekedést az egyéni motorizálttal szemben. Csak így tovább!
a-kis-herceg 2011.06.01. 22:09:48
41 milla, 3000 m, 20cm az
700 ezer Ft/m2 festési költség....
ne tőlük rendeljetek szobafestést...
bár biztos ezt még a demszkáj rendelte meg...
a-kis-herceg 2011.06.01. 22:10:40
D4D 2011.06.01. 22:29:38
D4D 2011.06.01. 22:32:53
A budapestieket is autó nélkül látnák szívesen a Balaton partiak. Ha ők elkezdenek gecizni, akkor mi lesz? Mondjuk péntek délutánra a lefele vezető oldalon az M7 egyik sávjából csináljunk buszsávot, mert a veszprémi buszok késnek 30-40 perceket.
Gondold el! Egy sáv az M7-en! bp-n mindenki megfulladna, még este 9-kor is járhatatlan lenne a város.
D4D 2011.06.01. 22:44:24
Én azt mondom, ne nehezítsék a bejutást mesterségesen, vagy ha az autózást igen, akkor a közösségit fejlesszük arányosan, mert jelenleg a busz 300 méterrel később kezd el araszolni. Azaz a szart a kút kávájáról a kútba már nem kézzel lökjük bele, hanem lapáttal, majd utána kézzel letöröljük a lapátot.
A kiköltözős duma enyhén demagóg, mert elég sokan vannak, akik már eleve ide születtek, ők adott esetben beköltöznének, de nem tudnak, mert nincs annyi pénzük (Nem minden ház ér kincset az aggloban)
És akkor nézzük, ki lakik messzebb. Aki Keresztúrról jön be, vagy aki Budaörsről? ja Budaörsről 10 kilométer, Keresztúrról ugyanaz 25!Tudom a keresztúri pesti, tehát őt nem bántjuk, bezzeg a budaörsi dögöljön meg!
Végezetül: Én szívesen dolgoznék helyben, de mindhárom munkaadóm Bp-n székel. Kettő közülük kijjebb fog költözni,úgyhogy onnantól már csak Budagyöngyéig kell bemenjek.
Ha München vagy Berlin szintű gyorsvasúthálózat lenne, akkor sokan azzal járnának, nem kocsival.
Perillustris 2011.06.01. 23:33:02
Perillustris 2011.06.01. 23:35:04
bunkóbéemvés 2011.06.01. 23:36:12
www.utv.hu/technikai_sportok/tovabb_szukulhet_az_m7_bevezeto
Perillustris 2011.06.01. 23:38:36
Perillustris 2011.06.01. 23:43:14
D4D 2011.06.02. 00:38:46
" Az elmúlt évtizedekben hibásfelfogással az ek-be toltuk a pénzt,"
Kifejezetten sosem lett csak z autó kedvezményezett, de egy kátyúmentesített úton az autó is előnybe kerül. Ugyanakkor lássuk be, hogy az úthálózat felújítása nélkül a közösségi közlekedés nem kötöttpályás fajtáit taccsra lehet tenni.
prourbekft.hu/hu/referenciak/reszletek/22/kozlekedesi_intezkedesi_terv/
Ez csak egy kerület, szerintem az egyk olyan kerület, amely aránylag korán felismerte, hogy kedveznie kell a közös közleknek. Más tészta hoy fonódó ügyleg nem szeretnének a ló túloldalára esni. a ló hátának gerincvonulatát prse másépp látjuk aló kt oldaláról,de meggyőződésem, mindketten a hátán szeretnénk maradni.
A buszsávok listája:
www.fovinform.hu/szabalyozasok/buszsavok.php
KEVÉS! de itt megintcsak a ló hátát érdemes szem előtt tartani.a budaörsi úti azért egy faszság,mert így jelenleg É-D Buda közt marad aBartók Béla út,a Rakpart, és a Budaörsi út, összesen 3 sáv (Bartók után a Gellértrakpart beszűkül egy sávra!)
gabbber 2011.06.02. 01:13:22
on.fb.me/lFJoCb
záporjózsi 2011.06.02. 06:31:39
41 millióból csináltak valamit (ez most ez a szakasz vagy a teljes összeg?). A hírek szerint végig fogják húzni a csíkot az Erzsébet hídig (a Hegyalján már részben most is van). Akkor elvileg jelentősen tud javulni a buszok haladása. 41 millából pár hét alatt a jelenlegi közlekedést lehet javítani. Ennyibl nem lehet gyorsvasutakat építeni pár hónap alatt. Az kb. 5 év és jó kérdés, mennyi milliárd. De 41-nél tuti több. 10-20x több. Most annyit lehetett volna tenni, hogy építenek a Nagyszőlős után egy valódi, új buszsávot.
@bunkóbéemvés: "Rövidesen sor kerülhet a gazdagréti elágazást megelőzően a régi Budaörsi úton buszsáv kialakítására, sőt az építkezés már folyamatban van. Ez azt jelenti, hogy egy sávval kevesebb áll majd az autósok rendelkezésére az említett helyszínen, mely torlódásokat, hosszabb menetidőt eredményez. A későbbiekben tervezik a buszsáv meghosszabbítását az autópályán az Egérútig vagy Budaörsig."
Az új buszsáv pluszban épül.
záporjózsi 2011.06.02. 06:33:56
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 08:27:16
cso zsi 2011.06.02. 08:42:20
Hová? A 6-os út M0 felhajtót nem tudták úgy megépíteni, hogy önálló kanyarodósáv legyen, mert "nincs hely". (pedig ott lehet nyerni 4-5 métereket). De indulj el innen Bp felé: www.norc.hu/pano/a4fTcohl/
"Némi" terepmunkát igényel az út kiszélesítése. Buszsáv egyébként az autópálya alatti áthajtás után, már a Lapu utcában van, így tud a 139-es feljutni a Budaörsi útra.
cso zsi 2011.06.02. 08:44:13
záporjózsi 2011.06.02. 09:44:26
cso zsi 2011.06.02. 09:52:48
Perillustris 2011.06.02. 09:56:37
Az én saját időm (az utóbbi napokban mérve):
1) BKV: 40 perc
2) kocsi: 18 perc
3) bringa: 22 perc
Ha azt nézzük, hogy én egy 12 kg-os járművel értem el saját erőből, míg kocsival a 80 kg-os testtömeg mozgatása egy 1272 kg súlyú fémdobozt igényelt, akkor azt hiszem, a különbség elhanyagolható, és a hatékonyság megkérdőjelezhetetlen.
cso zsi 2011.06.02. 09:57:43
Rock me Amadeus 2011.06.02. 10:02:14
cso zsi 2011.06.02. 10:20:36
Íróasztal mögött ülők számára elképzelhetetlen, hogy nap, mint nap mennyien dolgoznak az autójukkal, és szállítanak dolgokat, még akkor is, ha esetleg csak "egyedülülakocsibanazönzőbarom"-nak látszik.
xcomman 2011.06.02. 10:30:06
index.hu/belfold/budapest/2011/06/02/megadta_magat_tarlos_torolte_a_buszsavot/
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.02. 10:35:34
Igazából az ideje hosszabbodott. Persze, idő pénz, meg több benzin fogy, de ez azért egy áttételes hatás, ami jóval kevésbé hatékonyan szorítja vissza a dugókat, mint a közvetlen költségnövekedés.
Ilyesfajta dugók simán voltak a Budaörsin 4-5 éve, az emberek anyáztak, de autóztak. Azóta az autózás tényleges költségnövekedése (válság, beomlott lizinghitelek, magas benzinár) viszont alaposan visszafogta a forgalmat.
Szóval szerintem a dugódíj hatékonyabb lenne. (Lehet anyázni... ;-)
Meg persze a másik oldal, azaz a tömegközlekedés fejlesztése, ami nem feltétlenül csak százmilliárdos metróalagutak fúrását jelenti, hanem pl. jobban integrált kapcsolatokat is: ahogy Gazdagrétnek kell buszkapcsolat a Délihez vagy éppen az Astoriához (és miért tartott évekig, amíg a BKV rájött erre?), úgy szerintem ez "járna" pl. Diósdnak vagy Budaörsnek is, addig is, amíg nincs rendes kötöttpálya...
Perillustris 2011.06.02. 10:42:26
@D4D: Dehogynem, ld. Andor utca, amit kifejezetten az agglomerációs terhelés miatt bővítettek az ott lakók örömére.
Perillustris 2011.06.02. 10:50:53
@xcomman: Gyenge fasz, három év múlva csendben elkulloghat a sunyiba.
záporjózsi 2011.06.02. 11:07:10
@Perillustris: Minek ahhoz 3 év?
Perillustris 2011.06.02. 11:08:44
Rock me Amadeus 2011.06.02. 11:48:02
Most át lehet jutni rajta, végre.
A 40 misit amúgy kifizették? Mennyi lélegeztetőgépet lehetett volna venni belőle!
cso zsi 2011.06.02. 13:03:31
Egy 12 éves ígéretet valósítottak meg a négysávosítással. Egyébként a Lágymányosi híd a Hamzsabégi útra tudott volna futni egyenesen, csak az ott lakók(???) megtorpedózták. Az egy dolog, hogy korlátozom a befelé irányuló forgalmat, de az ne menjen a kifelé irányuló rovására is. Anno az útfelújításokat 30-as táblával intézték el. Az ugye hatékony, és nem generál dugót? Vagy másképp van.
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 13:56:17
Ezt Mr Vitézy nyilatkozta! ÉS ezek után ezek az emberek maradhatnak a pozíciójukban, év végén majd jutalmat is kapnak, na ez a pofátlanság.
Rock me Amadeus 2011.06.02. 14:28:39
Én már vettem két guminőt, irány a buszsáv!
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 14:38:54
Rock me Amadeus 2011.06.02. 14:42:17
CD a visszapillantón blokkolja a lézert?
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.02. 14:52:47
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.02. 15:00:09
záporjózsi 2011.06.02. 17:15:22
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Mérd le az Örs Kőbányát és Örs Zuglót.
D4D 2011.06.02. 19:38:22
""Rövidesen sor kerülhet a gazdagréti elágazást megelőzően a régi Budaörsi úton buszsáv kialakítására, sőt az építkezés már folyamatban van. Ez azt jelenti, hogy egy sávval kevesebb áll majd az autósok rendelkezésére az említett helyszínen,"
Jelenleg 2x1 sávos.
D4D 2011.06.02. 19:44:50
Andor utca:
Évekig tiltakoztak a lakók, hogy ne szélesítsék ki, mert akkor hatalmas lesz a dugó. Kiszélesítették, bameg azóta nincs rajta dugó, kevesebb a zaj, kissebb a füst, és több autó halad rajta.
Igazából nem értem, miért nem kapott egy buszjáratot, pl Budaörs-Egér út-Andor u.-Galvani utca-Lágymányosi híd-Népliget.
D4D 2011.06.02. 19:46:56
záporjózsi 2011.06.02. 21:55:38
A Budaörsi út valóban 2×1 sávos, ezért épül mellé buszsáv.
cso zsi 2011.06.03. 06:42:47
Perillustris 2012.07.03. 13:09:02
Höhő, a káosz csak addig nem zavarja a kedves tiltakozó polgármestereket, amíg Budapestre korlátozódik.
D4D 2012.07.03. 16:01:25
Fél Diósd hivatalosan még mindig nyaralóként szerepel, így az ottani autók Bp-re vannak bejelentve (Ahogy az agglos kocsik 30%-a), hogy lehessen Bp-n parkolni. Ergo ha Diósd is bevezeti, akkor hazafele csengetni kell, noha Bp-re befele nem.
Viszont egy Diósd (Biatorbágy, Érd, Solymár, stb.. ) területén bevezetett dugódíj nagyon vissza tud ütni, mert drága lesz nem csak bejönni, de kimenni is.
És igen, ha Bp bevezeti, ráadásul a Hungáriáig, aminek nem sok értelme van a pénzbeszedésen kívül, akkor a többi település is bevezetheti.
Egyébként készült arról statisztika, hány megyei-országos gyógyintézmény van, amely a zónán belülre kerül? Pl a Szemklinika, A TB, A bíróságok zöme.