Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A zebrát Szegeden sem tiszteli mindenki

2011.06.20. 07:42 :: Don Blasius

Azt hiszem mindenki egyetért abban, hogy Budapesten közlekedni nagyobb kihívás, mint más magyarországi városokban. Hogy a közlekedési morál itt a legrosszabb, nagyjából igaz is lehet, saját tapasztalataimból is ezt látom. Ugyanakkor adódnak például Szegeden is veszélyes szituációk, amikhez nagyban hozzájárul egyes autósok figyelmetlensége vagy nemtörődöm hozzáállása. Dolfin egy konkrét esetet írt meg nekünk a napfény városából. Jó lenne, ha javulna a helyzet a zebrák környékén, de nemcsak itt, hanem az egész országban is.

Nem régóta olvasom a blogot, csak nemrég találtam rá, de igyekszem minél több bejegyzést elolvasni és tanulni belőle. Már 4 éve van jogosítványom és szerencsémre nem kellett sokat vezetnem Budapesten. Nálunk "vidéken" az a mondás járja hogy "A KRESZ-ben benne van a végén, hogy "kivéve Budapest". Sajnos a pár alkalommal amikor ott jártam gyalogosként, gépkocsival... ezt tapasztalnom kellett. De nem is ezért írok.

A minap Szegeden a Kossuth Lajos sugárúton. Itt ugye 2 néhol 3 sáv megy egy irányba, középen 2 sáv villamos majd másik oldalon 2-3 sáv szembe forgalom. Ezt az utat néhol kijelölt gyalogos-átkelőhelyek szakítják meg mindenféle rendőrlámpa vagy ilyesmi nélkül. Sok helyen a legkülső sáv parkolásra van fenntartva és ezek az autók gyakran kitakarják a zebra elejét.

 

 

Szóval megyek a külső sávban 50-el és látom, hogy gyalogos delikvens (egy terhesnek látszó hölgynek látszó személy) nézelődik kifele a szabálytalanul a zebra előtt parkoló autó mögül. Gondoltam átkelni akar és nem a forgalmat számolja így természetesen megálltam. A hölgy rám néz, bólint hogy köszöni hogy megálltam és elindul, majd amikor az autóm bal orra elé ér egy nagyobb testvér (ha jól emlékszem BMW lehetett) a mellettem levő sávban elhajt mellettem mind a meszes. A hölgynek be kellett húznia a hasát hogy nehogy elcsapja. Ha kicsit gyorsabban megy akkor a mentőket is hívhattam volna.

Tanulság? Nem hülyeségből írja a KRESZ hogy a zebra előtt megálló jármű mellett MEG KELL ÁLLNI! Nem először láttam ilyet, és üzenném a szegedi sofőröknek, hogy ilyen hely nagyon sok helyen van, tessék odafigyelni! 

 

124 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csigorin 2011.06.20. 07:47:51

Na igen, a sok idiota miatt lassan kozuti veszelyeztetesnek szamit megallni a zebranal hogy atengedje az ember a gyalogost...

de komolyan a faszkalap a belsoben ilyenkor mit hisz, miert alltam meg? Megnezni a GPS-t? (akkor benyomnam a villogot...)

mildi 2011.06.20. 08:10:34

báh, helyben venném el a jogosítványát. többsávos úton majdnem mindig meg kell állnom a felezőnél, mert tuti, hogy a belsőben jön egy vadbarom...életveszélyesek.

2011.06.20. 08:26:11

Már faluhelyen is van rendőrlámpa?

belekotyogok 2011.06.20. 09:19:01

Húsvét előtt két ilyen seggarc ment egymásba kicsinyt, mert a zebra előtt a külső sávon (pont) egy rendőrautó engedte el a gyalogosokat, de a belső sávban a seggfej úgy gondolta, hogy rá nem érvényes a KRESZ, ezért tovább akart menni. Mivel a gyalogosok épp a zebra feléig értek, mikor odaért, így sürgős fékezésre kényszerült. A mögötte menő meg szépen belecsattant. A rend őrei rögtön el is kezdtek helyszínelni, ha már úgyis ott voltak.
Ez amúgy rendszeres a házunk előtt, titokban szoktam is drukkolni, hogy nehogy valakinek a külsőből eszébe jusson átengedni, mert fosok, hogy a másik sávban nem fognak megállni (vagy éppenhogy).

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.06.20. 09:22:28

haha nekem volt jobb is, csak a csunya helyesiras miatt veletlenul sem irok. Kifordulok a keresztezodesbe mar keso este volt nem mentek a lampak. Szoval megyek balra, gyalogos a zebran, atenged. Mogottem jon auto, 1sav menne tovabb elore szoval a baratunk kivag JOBBRA ahol nincs sav, mindossze a koztem, es a jarda kozti resz volt szabad, es konkretan centiken mullott, hogy nem utotte el a zebrarol eppen lelepo kislanyt :P Pedig szivesen tanuskodtam volna ellene ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.20. 09:25:28

szombaton voltam Egerben.
vezettem is, gyalogoltam is.
rajtam kívül SENKI nem állt meg kocsival a zebráknál...

belekotyogok 2011.06.20. 09:31:50

@kiskutyuska: ja, ilyen esetem is volt. zebrán zöld a gyalogosnak, előtte 1 mpvel meg a jobbra-kisívben kanyarodó autónak lesz zöld, mindig izgalmas ott lelépni, ráadásul a fák még takarnak is nyáron kicsit. zöld van, lelépünk, mert az első kanyarodó autó megállt, elengedett, erre mögötte kiugrik egy szép ezüst merci, és kb tőlem 1 cmre fékez le (pont akkor értünk a zebra azon részére, ahova ő plusz sávot csinált magának). a fiúm odaszól, hogy kicsit figyelni kéne, mert ez így nem oké, erre még a pasi a kocsiból üvöltözik nekünk.
távol áll tőlem a tettlegesség alkalmazása, de ha fiúm nem fog meg, lehet, hogy megrugdosom az autót. (bár attól tartok, ebben az esetben nem kommentelgetnék erről...)

Cheap Charli 2011.06.20. 09:34:18

Nekem is volt ilyen. Én motorral megálltam a külsőbe. A tükörbe láttam, hogy a belsőbe az autósnak eszébe se jut megállni (éppen telefonált). A gyalogos meg a zebrán a gyerekkel. Egy gázföccsel jeleztem a gyalogosnak, hogy figyeljen amire az autós is észbe kapott és intenzív fékezés árán, de megállt a zebra előtt. A mögötte jövő viszont nem vette észre, hogy előtte megálltak.

randomuser1 2011.06.20. 09:42:24

nagyon ügyetlen fotosopp ez az illusztráció, a gyalogosok meg tanulják meg h ha valaki jófej, az nem jelenti automatice azt h attól minden más autós is az lesz hirtelen.

1kutya 2011.06.20. 09:52:50

így már én is jártam Debrecenben a Faraktáron a kisposta előtti csíkosnál: megálltam a külsőben, mire az anyuka a kiskölökkel a verda bal sarkáig ért, akkorra elzúgott a belsőben a porig ültetett, szakadt civicben a jaszkari hülyegyerek. ha nem pengetem meg a dudát, szépen felkapja mindkettejüket a motorháztetőre.

mondjuk én a következő kereszteződésnél, a pirosnál utolértem és nem tette zsebre a köcsög, amit kapott!

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.20. 09:52:52

"Hogy a közlekedési morál itt a legrosszabb, nagyjából igaz is lehet, saját tapasztalataimból is ezt látom."

Ez konkrétan nem igaz! Bp-n nagyobb a forgalom, ezért több cinkes szitu alakul ki, de ha vidéken bedugul valamiért egy rész, ott se jobbak semmivel az autósok. És Bp-n is ott, ahol lehet haladni, lényegesen kevesebb probléma van!

Smeakee 2011.06.20. 09:56:24

@De gustibusaut bene, aut nihil: Vagy az autós tanulhatná meg, hogy a KRESZ betartása nem jófejség kérdése?

Navarone 2011.06.20. 09:59:09

@metal: Amikor tanultam vezetni, valaki ajánlotta, hogy tanuljak meg vidéken, mert ott könnyebb és egyszerűbb. Viszont ha Budapesten megtanulok vezetni, utána BÁRHOL az országban fogok tudni. Sokat hallom vidéki ismerősöktől, hogy félnek Pesten vezetni. Megjegyzem, igazuk van.

randomuser1 2011.06.20. 10:28:43

@Smeakee: ja, az is egy verzió, csak nem feltétlen a leghatékonyabb, mert autósból van sokmillió, és mindig akad valaki aki éppen darázzsal harcol az utastérben, rosszulvan, cigarettacsikket kerget a szalonban vagy szimplán részeg, és ezért pont nem tud elötted megállni. Én inkább figyelek, autósként, gyalagosként is, nem bízom abban h mindenki 100%-ig betartja a szent kereszt...

Pityubácsi 2011.06.20. 10:28:56

@Navarone: "Viszont ha Budapesten megtanulok vezetni, utána BÁRHOL az országban fogok tudni. Sokat hallom vidéki ismerősöktől, hogy félnek Pesten vezetni."

én vidéken fosok.
annyi vaklegyet, akik ott közlekednek... [legyintőszmájli]

ex-dr. vuk 2011.06.20. 10:31:47

Rendor mondta, hogy utanament egy ilyennek, megvagta 80ezer ft-ra, es az illetonek mindvegig fingja nem volt arrol, hogy miert, ugy kellett neki elmagyarazni.
Gondolom a kreszvizsgan meg sikerult a szomszedrol lelesni, hogy melyik a helyes valasz. ;)

2011.06.20. 10:41:21

@De gustibusaut bene, aut nihil: Igazad van.. Ha csak arra apellalok, hogy nekem van elsobbsegem, hamarabb halok meg, mint azt terveztem. Valahol kellemetlen lemondani a jogos elsobbsegrol, de inkabb 5mp-vel kesobb erek haza

Amugy nekem a kedvencem amikor en zabran, autos jobbra kisivben. Temposan setalok az meg csak gurul es bogeti a motort. Lent volt az ablaka igy megkerdeztem, mi a baja, o meg elkuldott az anyamba az o uttesterol :)

1kutya 2011.06.20. 10:44:50

@vuk_: na ezért kéne a honi közlekedési morált először az autós oktatókon leverni!
ha ezt sem tudja a júzernek megtanítani, akkor mit? az ilyen menjen inkább taxisnak, ne oktatónak, azoknak úgy sem illik ismerni a KRESZT:(

ex-dr. vuk 2011.06.20. 11:05:01

@1kutya: a masik amiben meg ok sarosak, a "csakhalelepett", meg "gyalogoscsalogatas". A kreszhez egyiknek sincs koze :)
De nagyon sokan iszanyu eros meggyozodessel allitjak, mivel "az oktati igy tanitotta". Szoval az oktato megtanitotta nekik, hogy a zebran atkelni szandekozot le kell szarni es nem szabad neki megallni. Koszonjuk nekik!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.20. 11:11:08

@xaba99: jut eszembe, a tanulóvezető sem állt meg. milyen oktató az ilyen?

1kutya 2011.06.20. 11:15:35

@xaba99: mint amilyet fentebb vázoltam! mert az milyen mikor én megállok, mögöttem az oktató meg átnyúl és vérvörös fejjel, ordítva nyomja a dudát? (megtörtént már ugyanis)

1kutya 2011.06.20. 11:19:11

@vuk_: én inkább egyiket-másikat pofáncsapnám, nem köszöngetnék...

ezvajonszabadnick 2011.06.20. 11:26:40

Csütörtök délután a Villányi úton egy betegszállító (nem mentő, megkülönböztető jelzés nincs) ledudált, és szidta az anyámat jó hosszat. Az volt a bűnöm, hogy előtte mentem kocsival és kétszer is átengedtem gyalogost a zebrán. Ott jó sok lámpa nélküli zebra van egymás után.

2011.06.20. 11:40:26

Ez már-már mindennaposnak mondható.
Megjegyzem, ez nem csak kis hazánkban jellemző. Ausztriában is volt rá példa hogy a belsőben jövő helyi hülye leszarta hogy én épp átengedem a gyalogosokat. Ha nem fekszek rá a dudára, szerintem simán elcsapja őket.

titan 2011.06.20. 12:13:48

@vuk_: már előre sajnállak, magadra hívtad a gyalogoscsalogatás-trollokat... :(

ezvajonszabadnick 2011.06.20. 12:34:49

@1kutya: Ez az oktató taníthatta az én betegszállítósomat. :-)

Tibi88 2011.06.20. 12:39:06

Csütörtökön a Béke úton jöttem óra szerinte 65el, a Fiastyúk felé kanyarodó sávból a mondeos úgy gondolta hogy nem áll be mögém arra a 100 szabad méterre, ezért épp hogy befért még elém. Az utána 100 méterre lévő zebra előtt nyomott egy padlóféket mert meglátott egy gyalogost a járdán állni a kutyájával. Ez volt a zebrától kb 2 méterre. Én kikerültem nagyon szépen mert a kutyás nem is az út felé nézett, erre a csávó dudált és mutogatott nekem, hogy miért nem állok meg én is...

Zebrák előtt mindig megállok, ha látok ott gyalogost ( ha szép fiatal lány még a nagyobb fék sem probléma :) sajnos nagyon sokszor van, hogy áll a nyugdíjas mamika és amikor mutatom neki, hogy menjen nyugodtan, ő felháborodottan mutatja, hogy esze ágában sincs a zebrán átmenni. Ő épp ott áll... Ez a páskomliget utcában kb 3ból 1x megtörténik velem. Ilyenkor eszembe jut hogy minek állok meg, de mindig adok nekik esélyt legközelebb is:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.20. 12:55:01

@belekotyogok: Az autó nem tehet semmiről. A bűnöző vezetőt kellett volna megrugdosni - vagy elintézni az önkormányzatnál, hogy ne kapja tovább a segélyt...

_ng_ 2011.06.20. 13:03:08

@Tibi88: "Zebrák előtt mindig megállok, ha látok ott gyalogost"
Nagyon helyes.

"Én kikerültem nagyon szépen mert a kutyás nem is az út felé nézett"
Lényegtelen, hogy merre nézett a kutyás. Zebra előtt álló autó mellett tilos elhaladni. Megállsz, majd azonnal tovább indulsz, ha meggyőződtél róla, hogy az a 110 centis kisgyerek sincs ott, akit esetleg a másik autótól nem is láthattál.

"a Béke úton jöttem óra szerinte 65el"
Én megnézetném a szervizben azt az órát, ha már ennyit csal...

Pj0tr 2011.06.20. 13:04:21

Akkor az én oktatóm kivétel? Sose hagyta, hogy gyalogos előtt átmenjek a kocsival. Ha nem jött mögöttünk senki, akkor keményen lesatuzott, amúgy meg ha látta, hogy nem vettem észre akkor előre szólt... Aztán megtanultam jobban figyelni a zebrákat... :D

Tibi88 2011.06.20. 13:11:33

@_ng_:

Láttam hogy nincs ott senki, a mondeo meg épp akkor állt meg amikor eljöttem mellette. Esélytelen volt itt, hogy lelépjen, figyeltem direkt.

65nél 7et csal. 80nál 8at, 90nél 9et :D
És gyári méret a kerék

Tomchy 2011.06.20. 13:22:06

@Pörög a lufi: Mi több, még folyóvíz is.

"streetfighter" 2011.06.20. 14:08:20

Szerintem az autósok közül csak a mazsoláknak vannak problémáik a budapesti közlekedéssel. Azok pedig majd belejönnek, vagy nem, de ez már legyen az ő bajuk. :)

linfury 2011.06.20. 14:30:19

@Navarone: Na, ez pont nincs így - Menj csak el pl. Tolcsvára ... néha az az érzésem, hogy a visszapillantótükröt pusztán dizájn elemnek tekintik. Anyóka meg úgy vágódott ki elénk a STOP tábla mögül, hogy gyakorlatilag már belógott az autónk orra a kereszteződésbe ... aztán, mikor cseppet lekoccoltuk, még fel volt háborodva

linfury 2011.06.20. 14:33:51

@"streetfighter": attól függ ... egyeseknek azért erős kihívás pl. a vasúti átjáró használata. Két hete a Budatétényi sorompónál sorban szedték ki az autókat, pedig elég jól láthatóak voltak a rendőrök, ráadásul az áthaladókat mérték, tehát, mivel a sínek előtt álltak, a delikvens el is haladt mellettük

belekotyogok 2011.06.20. 14:46:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hogyne, hogy önbíráskodásért engem csukjanak le? :)

Cobra. 2011.06.20. 15:04:22

Gondolkoztam már én is azon, hogy 2 sávos úton autóval beállni középre a zebra előtt, de az idióta motorosokat/bicikliseket azzal nem lehet megfogni sajnos.
Motorral meg kétszer álltam meg zebránál, mindkétszer csak centiken múlott, hogy engem is meg a gyalogost is elcsapja a mögöttem jövő autó, szóval motorral inkább nem állok meg (persze 2 sávos, ahol már áll egy autó, az más).

megint 2011.06.20. 15:11:56

Ritkán megyek gyalog, de ilyen átkelőnél nagyon óvatosan, elég ha elbambul a belsőben az autós

qwertzu 2011.06.20. 16:54:07

@linfury: Mit mértek? Lassabbak voltak mint 5 km/h vagy volt sebességkorlátozás?

2011.06.20. 17:39:40

@"streetfighter": Nehogy azt hidd. Több embert ismerek akik arra használják az autót hogy a faluk között ingáznak... Ha be kell jönniük Pécsre már izzadnak. Egy ilyennel mi lenne pesten?
Vagy ők az örök mazsolák? :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.20. 19:27:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: az autó nem érez, ha az autót megrugdosod, azzal a tulajdonosát bünteted.

Timnorc 2011.06.20. 19:52:45

@xaba99:

És mindenki másnak, aki szeretné tudni, hogy mi lehet az oka annak, hogy a tanulóvezető sem áll meg:

autozz.blog.hu/2011/06/08/tanuld_mar_meg_melyik_a_jobb_kezed

Főleg az én hozzászólásaimat javaslom elolvasni.

"streetfighter" 2011.06.20. 21:17:28

@linfury:
A mazsolának én nem azt nézem, aki nem figyel a rendőrökre, hanem aki bénázik, azt sem tudja hol van, mit akar és veszélyt jelent a többiekre a bizonytalan, esetleg kapkodó, meggondolatlan magatartásával.

"streetfighter" 2011.06.20. 21:21:19

@GSX-R:
Ők azok, de ha tudják a határaikat és ezt figyelembe véve vezetnek, akkor talán nem okoznak problémát.
Mellesleg ha nem sűrűn járnak fel a városba, akkor bele sem fognak tanulni, de talán nem is kell, hiszen nincs rá szükségük.

CoIie 2011.06.20. 21:23:21

Megyek jobbra kisívben, ott toporog a gyalogos a zebránál az úton amire fordulok (de ő még fenn a járdán).
Megállok, még integetek is neki (pedig nem írja elő semmi, hogy ennyire udvarias legyek ;), erre visszainteget, hogy ő nem is akar átmenni, menjek én... (???)

És ez rendre előfordul néhány hetente. No ez az igazi gyalogoscsalogatás! ;))

Tibi88 2011.06.20. 21:26:03

@"streetfighter":

Van olyan ismerősöm zala megyébből aki 2x volt pesten. Majdnem rosszul lett vezetés közben... Lent meg ő az aki 140-150el megy lakott területen kívül (persze olyan autóval ami épp hogy viszi ezt a tempót) Vidéken nagyon sok ilyen van, nyomja neki mint a barom, mert a 2x1 sávot még érti :)

Itt van akinek már sok volt a 3 sáv: www.youtube.com/watch?v=XjwVDuPjWa4&feature=player_embedded

Tibi88 2011.06.20. 21:27:37

@CoIie:

Legtöbbször a nyugdíjasok csinálják ezt. Lehet annyira unatkoznak, hogy így élik ki magukat :)

CoIie 2011.06.20. 21:41:23

Még egy eset. 2 sávos szinte üres úton megy a külsőben a kamion, egyszer csak vészvillogó és megáll. Rögtön tudtam, műszaki hiba van és még jelzi is... (vagy ebéd szünet!) Mondom akkor otthagyom a belsőben (nem értek az autószereléshez ;), volt még 30m a kamion elejéig...
No az utolsó pillanatban láttam meg a takarásából kilépő babakocsis nőt, akit e kedves tehergépkocsis ember műszaki hibát szimulálva engedett át maga előtt az úton.
Nem kicsit kellett fékeznem és a gyalogos átengedése közben hosszas csuklásra késztettem a jóembert a közvetlen felmenőit emlegetve.
Szerintem ez nem jó gyakorlat, ne szokjunk hozzá, hogy normál szituációkat vészhelyzetté nyilvánítunk, sőt magunk idézünk elő vészhelyzetet, hogy használhassuk végre a vészvillogót (ha már megkaptuk beépítve)! (???)

Tibi88 2011.06.20. 21:54:25

@CoIie:

Ilyen volt velem a Budaörsi úton a zebránál. Busz fékezett és kitette a vészvillogót, én meg elgondolkoztam, hogy valami van és lassítottam, hátha a gyalogost engedi át és így próbál jelezni. Az is volt. Erre rá lehet jönni azért.

gggggg 2011.06.20. 21:55:20

@CoIie: Ez (lampa nelkuli, vagy sarga villogoval vedett)zebra volt?

Ha igen, akkor meg kell allni, jarmutol, megallasi oktol, fenyektol fuggetlenul. (Olyan, mintha a zebra elott allo jarmu stop tabla lenne.)

Ha nem akkor mi van? Gondolom, akkor is stop tabla, de akkor a gyalogosnak, akinek meg kell adnia az elsobbseget neked es mindenki masnak, aki nem mondott le az elsobbsegerol vele szemben.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.20. 22:21:25

@Timnorc: átnéztem.
ne haragudj, de tőled is elvenném a jogsit.
ha valaki az általad reklamált legalapvetőbb, tök egyértelmű szabályokat nem képes megjegyezni és alkalmazni, az nem való az utakra.
járjon sofőrrel, mint régen az uraság, ha nincs rá pénze, békávéval...

"streetfighter" 2011.06.20. 23:50:05

@Tibi88:
Na, ez a ruszki pont az, akire utaltam: "azt sem tudja hol van, mit akar és veszélyt jelent a többiekre a bizonytalan, esetleg kapkodó, meggondolatlan magatartásával."

jelentéktelen alak 2011.06.21. 00:05:42

@CoIie: Sok Európai országban KÖTELEZŐ így jelezni, ha gyalogos keresztezi az utadat és ezért állsz meg busszal, vagy teherautóval (ami takar).

Nem lehet, hogy ilyen helyről jött a kamion?

Van egy csomó nemzet specifikus szabály, ami nehezen értelmezhető, vagy éppen félre értelmezhető másutt. Viszont aki számára rutinná válik, az alkalmazza mindenütt.
Rajtam röhögnek az írek, hogy miért világít a lámpa akkor is , ha süt a nap. Én meg furcsáltam az elején, hogy a körforgalomba, befelé is indexelnek.
A Szlovéneknél is nehezen állt a kezemre a vészvillogó, mikor tolatnom kellett...

jelentéktelen alak 2011.06.21. 00:07:49

@"streetfighter": Hát hogy orosz-e, azt nem tudtam kiszűrni. De én is kirángatnám a fehér fordjából az Isten barmát...

Bár én bizonytalannak nem nevezném.

2011.06.21. 00:45:31

@jelentéktelen alak: Mi bajod a Fordossal? Talán számítania kellett volna rá hogy egy idióta a belsőből 3 sávon át kanyarodik a benzinkútra?
Ráadásul ha jól tudom az oroszoknál nincs jobbratartási kötelezettség, valamint szabad jobbról előzni. Tehát akkor mit is vétett a Fordos? :)

jelentéktelen alak 2011.06.21. 00:48:06

Azt nem tudom, hogy mik a szabályok az oroszoknál. De mikor valaki kifelé indexel, és húzza az út széle felé az autót, akkor nem megyek el mellette úgy mint egy állat. Ilyet csak is Darvin díjas tesz.

etwas kultur muss sein 2011.06.21. 00:57:14

Ez mind semmi ahhoz képest, ami velem történt. :-)

Megyek a városban, és látom, hogy egy gyalogos jön át az úton a túloldalról az én oldalamra. Sima 2 sávos út, zebra nincs, forgalom nulla. Pont abban az ütemben gyalogol, hogy ha nem lassítok, akkor elgombázom. Rálépek a fékre, és egyre lassabban csorgok. Emberünk megáll a felező vonalon, és int, hogy menjek, de ekkorra már én is szinte álltam, épp, hogy csak gurultam. Intek neki, hogy menjen, ha már egyszer le kellett lassítanom miatta. Erre int nekem megint, hogy menjek inkább én. Ekkorra épp meg is álltam kb. 5 méterre tőle. Intek még egyszer, hogy menjen, ha már megálltam, erre elereszt felém egy 'büdös kurva anyádat!', de olyan rendes teli torokból, oszt' átfut előttem mérgesen, idegbeteg módon szitkozódva. Én tök normálisan intettem neki mindkétszer, hogy menjen, szóval tényleg semmi okot nem adtam rá, hogy így viselkedjen.

Néztem minden estere nagyot.

"streetfighter" 2011.06.21. 08:17:26

@jelentéktelen alak:
Nagyon vicces vagy!
Tudod te nagyon jól, hogy én arra a kretén, isten barmára gondoltam, aki a benzinkúthoz hajtott be.
A fordosnak esélye sem lett volna megállni, sem balról kikerülni. Azt tette amit ilyenkor max. lehet. Kicsit korrigált.
Az egy másik kérdés, hogy elég gyorsan hajtott, de "sajnos" mint ha magamat láttam volna. :)
Bár esőben én talán óvatosabb lettem volna.

linfury 2011.06.21. 08:57:24

@qwertzu: Ugye ezt most csak viccből kérdezted?

linfury 2011.06.21. 09:00:03

@SzélsebesVelorex: Jó, hát hülyék ugye minden közlekedő csoportban vannak, sajna

felszopó 2011.06.21. 09:12:15

be kellett húznia a hasát. van ennél lejjebb is poszt?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.21. 09:41:55

@SzélsebesVelorex: Szerencsétlen öngyilkolni akart, erre te így frusztrálod...

zsolti72 2011.06.21. 09:48:03

Nos én szegedi vagyok, nem védeni akarom a szegedieket de mikor tavasszal egerbe voltunk egy hétig akkor ledöbbentem a párommal és a gyerekekkel, mert sok helyen a gyalogátkelő helyeknél nem akartak átengedni néha de csak néha percekig vártunk mikor valaki átengedett.Nem voltak annyira előzékenyek mint itt helyben, más volt a közlekedési morál. Sokkal "pofátlanabbak" voltak.
ui: tisztelet a kivételeknek, de én akkor is sok különbséget éreztem.

SvenH. (törölt) 2011.06.21. 10:01:23

tenyleg lenne olyan KRESZ szabaly hogy a zebra mellett megallo jarmu mellett meg kell allni?

en csak arrol tudok hogy a zebrat ugy kell eleve megkozeliteni hogy ott le akarnak lepni...
pl. ha nem annyira lathato akkor igenis 30 km/h val kell megkozeliteni...
itt is van ilyen szivem szerint allandoan babakocsival tologatnam a kockakovet...

egygrafikus 2011.06.21. 10:18:10

Nem tudom, hogy érték el Spanyolországban, de arrafelé ha egy gyalogos tétován megközelíti a zebrát, a négysávos úton az összes autós egyszerre nyom egy satuféket... Az nem létezik, hogy még átfér elôtted, annyira nem, hogy egymást intgetik, meg anyázzák le ilyen - nagyon ritka - esetben az autósok. Gondolom életfogytot vagy hasonlót adtak az elsô ezernek, azóta mindenki meggondolja...

Sir Galád (már foglalt) 2011.06.21. 10:21:21

engem ma a Budafoki úton ütött el majdnem egy motoros. egy teherautó megállt a zebránál, a mellette levő sávban meg egy autó, én megyek át , a motoros meg jött a két jármű között(persze nem láttuk egymást a teherautó miatt). Amikor meglátott, azt mondta : jaj. mögöttem ment el pár centire.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.21. 10:29:49

@zsolti72: Katowicétől Parajdon át Szigethalomig sok helyen bevált módszer: Egyetlen üvegpalack felemelésével igenis le lehet lassítani az út szélén, padkáján (pl. nincs járda) kényszerből gyalogló gyerekek mellett különben 140-nel elporzó kocsikat, sőt ugyanazzal a gyalogos-átkelőhelyeken el lehet érni az elsőbbséget is. A sörösdoboz és az üdítős flakon nem jó, de egyetlen sörösüveg már csodákat tehet...

Alternatív 2011.06.21. 10:39:47

@SvenH.: Olyan tényleg nincs, hogy meg kell állni. Csak olyan szabály van, hogy tilos elhaladni a zebra előtt álló jármű mellett.

Egyébként Szegeden a közlekedési morál sokkal jobb, mint máshol, ott nem fordult elő velem olyan, hogy gyalogosként át ne engedtek volna az úton, akár volt zebra, akár nem. A Kossuth sugárút már tulajdonképpen az M5 bevezetője, biztos valami átutazó volt a hülye.

Cr 2011.06.21. 10:42:12

Rendszámot fölírod, rendőrségnek gázolási kísérletet bejelented. Ide nem írsz, mert nincs értelme. Érthető?

luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.21. 10:43:03

Szerintem a gyalogos átkelőhelyek kresz jelzései vezették félre a népet, a közoktatás meg a rendőrség pedig hagyta elterjedni ezt a félreértést.

Négyszögletes kék táblák tájékoztató táblák szoktak lenni. Jobbra kétszáz méter múlva műhely következik - ki nem szarja le, kösz, hogy szóltál. Így néz ki a gyalogos átkelőhelyet jelző tábla is.

Ha rendesen, vörös színű ELSŐBBSÉGADÁS KÖTELEZŐ tábla lenne, azt talán jobban megértenék a színkódhoz és piktogramokhoz szoktatott autósok. Ez eddig miért nem jutott eszébe senkinek?

Silent Bob 2011.06.21. 10:43:26

@Cr: Sosem értettem azokat az embereket, akik azért járnak blogokra, hogy elmondják, semmi értelmi posztolni. :)

SvenH. (törölt) 2011.06.21. 11:02:47

@egygrafikus: "Nem tudom, hogy érték el Spanyolországban, de arrafelé ha egy gyalogos tétován "

erdekes Mdridban en meg azt lattam hogy a zsarunak kell kint allnia a keresztezodesnel hogy a PIROSON ne menjen at az autos delikvens...

Cr 2011.06.21. 11:08:00

@Silent Bob: Sosem értettem azokat a posztolókat, akik úgy posztolnak, hogy az ember végiolvassa és a végén derül ki, hogy nem volt semmi értelme...

Silent Bob 2011.06.21. 11:09:55

@Cr: Alapvetően miről lenne értelme szerinted posztolni?
Mindig értelmesebb lerendezni a problémát, de ilyen alapon minek bármiről írni?

Is 2011.06.21. 11:13:57

@egygrafikus: Kedvesem mesélte, hogy még gyerekkorában, amikor ezzel szembesültek, akkor az apja annyira nem hitte ezt el, hogy egyszer-kétszer oda-vissza átsétál, és türelmesen megvárták és még csak megverni sem akarták. Jó, nyilván nem ez a követendő példa, de kísérletnek érdekes lehetett :)

ex-dr. vuk 2011.06.21. 11:18:23

@SvenH.:
36. § (6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.

Silent Bob 2011.06.21. 11:32:13

Hősök terén a Műcsarnok előtt alap, pedig ott mászkálnak gazdagon turisták.

2011.06.21. 11:43:09

@SvenH.: Nagyon remélem hogy nem szoktál vezetni...

2011.06.21. 11:45:48

@Alternatív: A zebra előtt megálló jármű mellett úgy tudsz nem elhaladni, hogy megállsz. Tehát mégiscsak meg kell állni ilyen esetben. :-)

Cr 2011.06.21. 11:49:06

@Silent Bob: Valami, ami a szokásostól eltér. Valami, aminek érdemes tartalma van. Valami, aminél kiderül, hogy valamit hogy érdemes csinálni. Ha csak panaszkodás, akkor meg valami durva, hétköznapitól eltérő eset taglalása jobb esetben, ami érdekes lehet.
Tetszik érteni...

BitPork 2011.06.21. 11:53:51

Nyomott személyem is szegedi.
És valamit azért tisztázni kellene: egy 3 sávos nemzetközi főútvonalon nincs helye lámpa nélküli zebrának! A temérdek külföldi, mivel fizetős az elkerülő, baxik kikerülni a várost. Nekem reggelente 40 per 11 km-t megtenni Szegeden. Mindenki menne, és éppen ezért nem zebrát kellene festeni, hanem aluljárót építeni. Tudomásul kellene venni, hogy a forgalom csak nőni fog, és a lámpa képes bedugítani ezt a nyomorult várost. Tudom-tudom, nincs rá zsé...de ebben az esetben javallanám amit Lengyelországban tapasztaltam: ott a városhoz közeli szakaszain az autópályának, 3-5 kilométerenként van egy zebra. Oszt csókolom...

Silent Bob 2011.06.21. 11:54:18

@Cr: Egész kevés bejegyzés lenne akkor, de valahol igazad van.

*azta* 2011.06.21. 11:54:23

mostanság meg már a német rendszámban sem lehet bízni! régen simán le mertem lépni egy német rendszámmal bíró autó elé, tudtam, hogy meg fog állni és nem a jó fékei, vagy a reflexei miatt, ugyebár. most, hogy valószínűleg inkább Szabó az a Schneider, szóval életveszélyes. és reflexeik sincsenek!

SvenH. (törölt) 2011.06.21. 12:02:29

@zulu: az a vicc, hogy a seggedet a foldhoz csapkodnad ha csak ilyen jo vezetok lennenek az uton mint en vagyok :)

Alternatív 2011.06.21. 12:03:02

@zulu: Csak reméltem, hogy így ismerősebb neki a megfogalmazás. :)

Alternatív 2011.06.21. 12:11:49

@Is: Mondok egy sokkal érdekesebb kísérletet. Az aluljáróba levezető lépcső közepén állj meg, és számold meg, egy perc alatt hányan rúgnak beléd. Kezdd például az Astoriánál, a McDönci felől levezető lépcsőn. :)

Frickó 2011.06.21. 12:20:53

@egygrafikus: "Nem tudom, hogy érték el Spanyolországban, de arrafelé ha egy gyalogos tétován megközelíti a zebrát, a négysávos úton az összes autós egyszerre nyom egy satuféket..."

Annyira odafigyelnek a zebránál, hogy egy alkalommal nagyon siettem a szállásomra, ezért bár piros volt a lámpa, mivel balról senki, leléptem, hogy ha a jobbról jövő autós elment, átszaladok. Csakhogy ő lelassított, és átengedett, miközben neki volt zöld! Az egy hónap alatt kevesebb autós volt, aki nem állt meg nekem, mint itthon egy átkelésnél.

CoIie 2011.06.21. 13:53:24

@Tibi88: Értem én a vészvillogót, de hát nincsen semmilyen vész, ha egy gyalogos átmegy a zebrán, a kresz sem erőlteti és nem is érdemes ilyen "szokásjogot" kialakítani, amikor az nem hivatalos. Csak zavar keletkezik "a zűrben"! ;)

CoIie 2011.06.21. 13:55:06

@gggggg: Egyszerű útkereteződés, táblás zebra, a gyalogos meg nem akart gyalogolni, csak ácsorogni!

CoIie 2011.06.21. 14:08:34

@jelentéktelen alak: Mo-on a magyar szabályokat kell betartani, a vészvillogó szerintem a rendkívüli és nem a mindennapi esetekre való. Mert minden nap nincs 'vész', vagy mégis. (Jó, pl. Bp-et ne számítsuk! ;)

Tehát az, hogy jogszerűen megadjuk a zebránál az elsőbbséget a gyalogosoknak, nem ok arra, hogy vészvillogót használjunk.
A hétköznapi közlekedésben az említett kamionos esetében sokkal jobban felfogom azt, hogy egy szinte üres úton erős fékezésbe kezd..., tehát valami akadály keletkezett előtte, mint a "sokkal" szokásosabbat: 'kiteszem a vészvillogót, aztán bemegyek a boltba...'

titan 2011.06.21. 14:36:49

@CoIie: épp 2-vel előbb említetted, hogy nem érdemes ilyen szokásjogot kialakítani... mint pl. a csak-beugrom-a-boltba-mindjárt-jövök-villogót.

Is 2011.06.21. 15:25:41

@Alternatív: Ha nem baj, inkább kihagynám. De lenne egy erős sejtésem... :)

Cr 2011.06.21. 16:15:23

@Silent Bob: Az lenne az igazi. Értelmes, normális bejegyzésekkel foglalkozni, azokat sokkal jobban kivesézni. Mert így meg a hülyeségek között elvész az, amivel foglalkozni kellene, mert érdemes.

Timnorc 2011.06.21. 17:08:16

@xaba99:

Kettő dolgot szeretnék csupán válaszolni a hozzászólásodhoz, mivel a valamiért úgy érzem nem értettél meg.

1)
Én egyébként át szoktam engedni a gyalogosokat a zebrán. Ezt olyankor is meg szoktam tenni, amikor nincs elsőbbségük. Ez amúgy olyan, mint hogy más esetben is teszek olyat vezetés közben, ami nem lenne kötelező, de én egyszerűen megteszem.
Mit tudom én... bevásárló központok parkolójában pl. noha nekem van elsőbbségem a jobb kéz szabály miatt, ám rendszeresen le szoktam róla mondani. Stb.

2)
Mindemellett - noha biztos nem lehetek benne, de - meggyőződéssel vallom, hogy jól értelmezem a jelenleg hatályos kresz szövegét, amikor azt mondom/írom, hogy egy gyalogosnak egy autóssal szemben a zebrán az alábbiak együttes fennállása esetén van csak elsőbbsége:
A) Térben keresztezik egymás útját, (blöd-nek tűnik, de el kell hangoznia) tehát ugyanazon a zebráról van szó,
B) Időben keresztezik egymás útját, (szintén blöd-nek tűnik, de ennek is el kell hangoznia) tehát egy időben vannak ott,
C) A gyalogos már rajta van a zebrán (lásd kresz szövege),
D) A gyalogos egy olyan tevékenységet folytat, amit úgy hívnak, hogy "áthaladás".

Ezen dolgoktól - beleértve mások véleményét is - függetlenül, én továbbra is át fogom engedni a gyalogosokat a zebrán, csupán teljesen más megfontolásból teszem.
Vagyis nem azért, mert elő van írva, hanem mert én így tartom jónak.
Mert jegyezzük már meg azt is, hogy ugye tilosnak sem tilos.

CoIie 2011.06.21. 17:16:15

@titan: Mi a baj vele? Még mindíg "említem" ott! Nem tünt el! Sőt, fenntartom! ;)

A "boltba bemegyek", az nem vészhelyzet! Ha az utcában szabad megállni, akkor nem kell a villogó, ha nem szabad, akkor simán szabálysértés - minek arra felhívni a figyelmet! (De aztán usgyi be a boltba...;)

mohopasi 2011.06.21. 17:21:27

Teljesen hétköznapi az eset. Ritkábban van belőle baleset, mint lehetne.

CoIie 2011.06.21. 17:24:36

@titan: A "nem érdemes" nem jelenti azt, hogy nem alakult már ki valamiféle szokás! De én nem pártolom még a 'kialakulást' sem. Ez nem ellentmondás!

Az index nélküli sávváltást ugyanúgy nem kedvelem, mint szokást, pedig alakul szépen...
Nyilván mások bosszantása ill. előnyszerzés a cél (mert valamiért az indexelőt nehezen engedik be a sávba), vagy a nemtörődömség hozza ezt, esetleg ezt /nem/ 'tanulta meg' hajdanán! :))

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.21. 17:25:05

@Timnorc: te nem értettél meg ;)
én a másik - általad említett - posztban levő megjegyzéseidre reagáltam...

Tibi88 2011.06.21. 17:26:35

@Timnorc:

Itt csak az a gond, hogy egy sűrű forgalmú úton a gyalogos soha nem jutna át, ha nem mondanál le az elsőbbségről, legalábbis az írásod szerint. Amikor megállás nélkül jönnek az autók nincs esélye lelépni.
Én személy szerint azért engedem át mindig a gyalogosokat a zebrán, mert én is szoktam gyalog menni... Csak ezt nagyon sokan elfelejtik, beül a kocsiba és azt hiszi, ő az utak királya, közben nagyon nem.
Határozott vagyok ilyen helyzetekben, féktávon belül nem lépek autó elé, amúgy simán elindulok. Szerencsére fitt vagyok ahhoz, hogy el tudjak ugrani egy autó elől... bár még nem volt rá példa. :D

Tartsd meg a jó szokásodat, és engedj át mindenkit :)

Timnorc 2011.06.21. 17:29:23

@xaba99:

Én meg az akkor írtak lényegét ismételtem meg.

Timnorc 2011.06.21. 17:32:35

@Tibi88:

Sajnos, igen.

Nagyon helyes.

Sajnos, igen.

Nagyon helyes.

Dícséretes.

Kösz', úgy lesz.

CoIie 2011.06.21. 17:40:40

@Tibi88: "Sajnos" elvileg a gyalogos féktávon belül is leléphet a zebrára, hisz tudja, hogy a jármű a zebrát csak olyan sebességgel közelítheti meg, hogy az éppen lelépő gyalogosnak meg tudja adni az elsőbbséget, azaz meg tudjon állni még a zebra előtt!
Egy átlag gyalogos pedig nem tudja megitélni a fékutat 'jogszerűen', tehát egyszerűen különösebb gondolkodás nélkül lelép, amikor a zebrához ér és átkel. Bármi is történik ekkor (kárára;), az nem a gyalogos a felelőssége!

jelentéktelen alak 2011.06.21. 17:49:13

@CoIie: Teljesen igazad van, egyet is értek Veled. Én pusztán az érem másik oldalát említettem.
Talán Te is voltál már olyan helyzetben külföldön, hogy a Magyarországon beidegződött szokást/szabályt alkalmaztad, ami ott ismeretlen, szokatlan, esetleg szabálytalan, vagy félreértelmezhető.
Ha autóztál már pl. Olaszországban nappal, jó időben felkapcsolt tompítottal, akkor tettél ilyet.

Ez pusztán beidegződés, hasznosnak vélt szokás. Ha a kamion vezetője pl Spanyolországból volt, akkor ő pont így lehet a vészvillogós megállással a zebránál.

Nem arról van szó, hogy az a helyes, amit őt tett, igazad van abban, hogy Magyarországon a magyar szabályok a mérvadóak. Így pl zebra előtt megálló autót nem kerülünk ki, vagy csak fokozott körültekintéssel tesszük. De hirtelen feltorlódott kocsisor végén sem vészvillogozunk, mert az sem szabályos, csak a németektől átvett szokás.
Ám ha mégis valaki megteszi, akkor az ne okozzon már nekem gondot!

Én nagyobb bajnak tartom, hogy kialakult benned egy olyan érzés, hogy ha bárki, vagy bármi kib@ssza a vészvillogót és megáll akkor az parkolni állt meg. Persze nem az a bajom, hogy Te ezt gondolod, hanem az, hogy okod van ezt gondolni! Ezért viszont nem Te a hibás... :-)

jelentéktelen alak 2011.06.21. 17:58:53

@"streetfighter":
Nem viccnek szántam.

Többször kitárgyaltuk már, hogy önmagában a gyorshajtást, bár nem tartom fair-nek, semmi bajom vele.
De mikor valaki ilyen állat módon teszi, az több mint zavaró.
Nem csak az esőről van itt szó. Az idióta fordos, nyilván nem is látta azt a szerencsétlent, aki bármi más okból is küzdhetett az út széle felé a kamerás autó takarása miatt. Így a tétova tankolni készülő sem látta, hogy ott valaki kozmikus sebességgel fog elszáguldani. Valószínűleg, pont ezen okból csorgott olyan lassan.
Akit Te mazsolának állítasz be, gondos előre látásának köszönhetően, elkerült egy balesetet, amit az Istenbarma fordos vak száguldozása okozott volna.

Igazad van abban, hogy nem így szokás a benzinkútra behajtani. Ez mindenképpen a kisoroló autós rovására írandó. De ő bármi más miatt is tehette volna azt, amit tett. több olyan lehetőség is van, ami szabályos és logikus ok, ilyet tenni. A fordos tettére viszont kék villogó és sziréna kivételével nincsen olyan körülmény, ami érhetővé és/vagy legálissá teszi amit tett. (De még a sziréna is csak érthetővé)

Ismétlem, nem az a bajom, hogy gyorsan ment, hanem az, hogy vakon ment gyorsan!

CoIie 2011.06.21. 17:59:13

@jelentéktelen alak: tulajdonképpen tehet bárki bármit, vészvillogózhat is, csak ne vezessen félre! Evvel tudom összefoglalni a lényeget.

(Mert, ha hirtelen meglátom a vészvillogót a forgalomban, akkor tényleges veszélyt sejtek, és nem mindíg a fék jut először eszembe, amihez nyúlok... És akkor tényleg vészhelyzet lehet! ;)

Tibi88 2011.06.21. 18:56:09

@jelentéktelen alak:

Mindkettő vakon ment. A fordos tuti nem látta, hogy ott jön a másik. Viszont amit te gondos előre látásnak nevezel az szimplán tökölés volt. Ő sem látta, hogy jön a ford, ez tuti. Viszont ha ő nem látja be azt a sávot amibe sorol, akkor fékezzen le előtte és guruljon centinként amíg nem biztos. Ő nem ezt csinálta, hanem elindult találomra, és fékezett miután! elhúzott a ford előtte. Fel se fogta hogy mi történt...

jelentéktelen alak 2011.06.21. 19:31:31

@Tibi88: hogy gondos előre látás, vagy tökölés, az innen úgysem eldönthető. De ha ő is olyan lendületesen megy kifelé, mint ahogy a fordos, akkor tuti csattanás.

Függetlenül attól, hogy ki mennyire volt magabiztos ebben a helyzetben, aki kifelé ment, az jelezte a szándékát és nem vakon vágott át 2 sávon. Akár tökölt, akár nem, a kamerás kocsitól nem láthatta a külső sávot rendesen be. Ha én lettem volna ilyen helyzetben -hogy muszáj 2 sávot váltanom- pont így tettem volna. Addig tolom az autót centinként előre, amíg nem látom be rendesen a takart sávot. Ha közben jön egy ilyen fordos idióta, azzal viszont nem lehet mit kezdeni...

Az, hogy így meg ki a benzinkútra, vitán felül óriási hiba. De ha más okból (pl műszaki hibás autóval akar az út szélére menni, vagy valamit kikerülni, ami a két belső sávot eltorlaszolja pl. baleset, beszakadt út, stb) akkor is pont így tenne.
A hülye fordosnak mázlija volt, hogy megmentették egy balesettől. Talán tanult belőle, hogy vakon nem száguldozik!

jelentéktelen alak 2011.06.21. 19:40:22

@CoIie: Értem, és igazad van. De abban, hogy ezzel félre vezetett, benne van a Te megszokásod is. Ha pedig áll a feltételezésem a kamionos származását illetően, akkor az ő megszokása is.

Úgy gondolom, hogy ebben az esetben, nem lehet tisztán félre vezetésről beszélni, mint mikor valaki jobbra indexelve kanyarodik balra. Talán Te is érzed a két helyzet közötti különbséget.

Megoldás talán az lenne, ha a szabályokat és szokásokat sokkal jobban harmonizálnák a közlekedésben. Mert most valóban jelenthet két egymásnak ellentmondó dolgot is ugyan az a jelzés két országban.

Még gyerek voltam, mikor az egyik ismerősünk úgy szenvedett az NSZK-ban balesetet, hogy kiment valaki elé, aki rávillantott.
Ő úgy értelmezte a villantást, hogy beengedi a német. Mi másért villantana? Ezt szokta meg.
A német meg mikor meglátta a Ladát indexelni hogy sávot váltson, villogott, hogy ki ne jöjjön elé. Mert a német számára ez egyértelmű jelzés volt, ezt szokta meg.

CoIie 2011.06.21. 20:04:41

@jelentéktelen alak: a németek jelzése illogikus, hiszen a szabályokat, pl az elsőbbséget nem kell "megerősíteni" extra szabállyal (ha jogilag az egyáltalán), a villantással. Én ilyenkor, ha jobban láttatni akarom magam,akkor nem villantok, hanem felkapcsolom a fényeket fixen.De igaz, országonként némileg mások a szabályok és szokások!
Nem csak az olaszoknál, de még 20 éve itt is irritáló volt az 'indokolatlan' tompított fény nappali használata. Most a DRL zavaró, főleg a ködlámpába integrálva, pl. a skodánál. Még a tükörből nézve is inkább zavaró, mint közlekedést segítő. De majd megszokom (a következő irritáló szabály bevezetésig ;)

"streetfighter" 2011.06.21. 21:13:02

@jelentéktelen alak:
"Akit Te mazsolának állítasz be, gondos előre látásának köszönhetően, elkerült egy balesetet, amit az Istenbarma fordos vak száguldozása okozott volna."
Már ne is haragudj, de ez annyira vicces, hogy nem tudom komolyan venni.
Ha viszont ezt te tényleg így gondolod, akkor vagy nincs szemed, vagy nézel, de nem látsz.
Semmi féle körültekintés nem volt. Elindult, mint egy segg, körülnézés nélkül!
Alkalmatlan a közlekedésben való részvételre.

jelentéktelen alak 2011.06.21. 23:51:24

@"streetfighter": Most vagy Te viccelsz, vagy Te nem látsz.

Abban egyetértünk, hogy hibás gondolat volt ilyen módon menni ki a benzinkútra. Mivel azonban más oka is lehet az ilyen sávváltásnak, nem szabad leragadni ennél pontnál!

A mazsolád, irányjelzővel ment az út széle felé. A kamerás autó utat engedett neki, e egyben takarta is neki a külső sávot. Ezért -szerintem ezért- lassan tolta előre az autóját, hogy biztonságosan keresztezhesse azt is. Ekkor jött a bunkó fordos, aki ugyan csak nem látta, hogy a középső sávban a kamerás autó miért lassít áll meg, de ennek ellenére vakon száguldott tovább és ezzel felelőtlenül veszélyt okozott.
Tipikus vakvezetés példája.

Kicsit most csalódtam benned.
Elhittem Neked eddig, hogy Te bár gyorsan, de körültekintően, biztonságosan vezetsz.
Ha Te is elkövetted volna azt a hibát, amit a fordos, akkor egyszerű vaktában kilőtt torpedó vagy az utakon.
A fordosnak óriási mázlija van, hogy a mazsola lassú sebességével esélyt adott neki a továbbhaladásra. Ha másik is így siet, tuti lett volna a baleset.
Mindez azért, mert a fordos nem a helynek, helyszínnek megfelelő módon vezetett, mint akinek fogalma sincsen hol van, mit csinál.
A vezetni tudás, nem merül ki a gáz nyomva tartásában!
bár hibázott a másik fél is -mint ahogy kezdtem- De a fordos hibája nagyságrendekkel nagyobb, alkalmatlan a közlekedésben való részvételre.

Sajnálom, ha másképp látod, mert ez a vezetési képességeidet kérdőjelezni meg.

qwertzu 2011.06.22. 05:41:48

@linfury: Guminyomást? Nem viccből kérdezem.

dzsaszper 2011.06.22. 12:26:16

@SvenH.: Vuk nem a teljesen idepasszoló szabályt hozta. Párhuzamos közlekedésre alkalmas és alkalmatlan úton is meg kell állni, ha a kijelölt gyalogos átkelőhely előtt állnak:

43. § (3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

Azt hiszem, elég egyértelmű...

dzsaszper 2011.06.22. 12:51:41

@Alternatív: de, tényleg van, 43. § (3) bekezdés...

Tazsam 2011.06.22. 13:12:34

Hasonló helyzetem Vácon volt. Szob felől Vácra a régi 2-en vác előtt pár száz méterrel van egy zebra. Az út jó széles, előtte 50es tábla. A zebrán jobbról egy szép nagy nyugdíjas csoport nézett rám, hogy vajon átengedem-e őket. Természetesen megálltam és hülye szokásom, hogy ilyenkor belenézek a tükörbe, hogy akarnak e hátulról elgyalulni. A tükörben egy apuka képe fogadott, kb 70-es tempó és nem nagyon lassít, mellette gyermeke, fülén telefon. Mondom majdcsak megáll még messze van. Erre kitette a bal indexet, sebaj biztos elfordul ott a kereszteződés. Nem fordult ki akart kerülni. nyomtam egy laza kürtöt, ő fogta az adást és azonnal satu. A zebra közepéig csúszott be, a nyugdíjasok mint a halraj úgy rebbentek szét a kocsi elől. Senki sem sérült. Átnéztem a csóka a kormányra borulva bólogatott (vagy tán imádkozott:)). Nem múlt túl sok mindenen, hogy kilapítson 5-6 nyugdíjast.

titan 2011.06.22. 15:35:21

@CoIie: tényleg említed, igaz :)
szóval szerintem bár valóban a szokástól eltérő, még mindig inkább elfogadható a forgalmi okból megálló autó villogása, mint egyáltalán az, hogy valaki villogóval szeg szabályt. Egyébként asszem egyetértünk, ez meg némileg amúgy is szubjektív

"streetfighter" 2011.06.22. 21:12:47

@jelentéktelen alak:
Abszolút másként látom, mert ezt nem lehet úgy látni ahogy te.
A benzinkútra behajtó egy figyelmetlen, balfék volt, aki körül sem nézett. Ha te ezt nem látod, az a te bajod.
Ha idexel valaki, akkor már mehet is? Furcsa egy hozzáálásod van. Szerintem te eltompultál ott a sok lődőrgő balfék között.
A fordos túl gyors volt, de észrevette azt a barmot, hogy elindult. Ez egyértelműen látszik a videón. Döntenie kellett, hogy megpróbál balra krerülni, vagy marad a sávjában. Megállni esélye sem volt. Szerencséjére jól döntött.
Itt, ha baleset van egyértelműen az figyelmetlen segg lett volna a hibás. Aki ezt nem érti, az adja vissza a jogosítványát!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 00:13:04

@"streetfighter": :-))) LOOOOOL A jobb oldalon elhúzó Fordos nem hibás??? ÁÁÁÁÁÁ EZt biztosan nem mondod komolyan. Ennyire még Te sem lehetsz kész..

dzsaszper 2011.06.23. 13:05:37

@"streetfighter": "túl gyors volt", "Döntenie kellett, hogy megpróbál balra krerülni, vagy marad a sávjában. Megállni esélye sem volt."

Ezzel elmondtál mindent. Zebra nélkül sem szabad annyuira "túl gyors lenni", hogy "megállni esély se legyen". Ezt hívják relatív gyorshajtásnak. A zebrát ráadásul külön is olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy szükség esetén meg tudj állni. A gyorshajtásnemn mentség más szabálytalanságokra -- ahogyan pl. az ittas vezetés sem az...

"streetfighter" 2011.06.23. 21:00:21

@Aabroncs:
Kb. 20%-ban hibás, ezt nem vitattam!
A fő ökör a másik!

"streetfighter" 2011.06.23. 21:05:18

@dzsaszper:
Ja apersze, akkor minden kreszteződésnél lassíts le, ill. állj meg, hátha kihajt valaki a mellékútról.
Azt meg magyarázd már el, hogy jön ide a zebra.
Ja, hogy a pirosnál is meg kell állni, a zöldnél meg elindulni? Értem a logikádat.

dzsaszper 2011.06.24. 11:31:03

@"streetfighter": visszakövettem a threadet, és úgy látom összekevertem a videót egy másikkal.
Bocs, nem szóltam...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása