Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem érdekelte a kamionost a STOP tábla

2011.07.05. 07:55 :: Don Blasius

Kettős érzésekkel olvastam el Mónika levelét. Hiszen ő is elég szabálytalan volt, mégis az bosszantotta fel, hogy a másik fél egy testesebb járművel szintén szabályt sértett. És ezzel kialakult egy veszélyhelyzet, mely szerencsére nem végződött balesettel. Ennyire azért nem kellene rohanni! A nagyobb ívű kanyarodás pedig tényleg adódhatott a jármű méretéből, erre a többi közlekedőnek bizony számítania kell. Az utolsó ponttal egyetértek azért, a kamionosnak is jobban oda kellett volna figyelnie, talán nem véletlenül volt ott STOP tábla?

Történt, hogy egy vidéki kisvárosban kanyarodtam volna ki balra a főútra egy bevásárlóközpont parkolójából. Szemből egy hatalmas kamion kanyarodott ki jobbra, szintén abba az irányba,amelyikbe én. Mivel mindketten ugyanazt a sávot vettük volna igénybe, ezért gondoltam úgyis lassabb, mint én, így hát gyorsan "megelőzöm" a főúton szemből haladók számára fenntartott balra kanyarodó sávban.

 


Viszont hiba csúszott a számításomba, ugyanis a kamion nem tudom mért, talán a méretéből adódóan (?) szintén áttért (szabálytalanul) a letérő sávba, magyarul túl nagy ívben kanyarodott ki jobbra, így majdnem összeütköztünk. Csak a kitűnő reakcióidőmön múlt, hogy nem lett baleset. Hozzáteszem, hogy a kamionnak STOP táblája volt, de természetesen nem állt meg. Miután rádudáltam, a kamionosnak esze ágába sem volt elnézést kérni, sőt, ha jól láttam, még neki állt feljebb.


Tudom, hogy én is szabálytalan voltam azzal, hogy a kanyarodó sávban akartam kikerülni, de szerintem ez semmi ahhoz képest, hogy ő nem állt meg a STOP táblánál, és ő szintén szabálytalanul kanyarodott ki abba a sávba. Valamint én hamarabb a főúton voltam mint ő, ugyanis én megpróbáltam minél gyorsabban végrehajtani a műveletet, míg ő egész lassan kanyarodott ki. Talán tudta, hogy szabálytalan...


Úgy gondolom, hogy egy kamionosnak sokkal körültekintőbben kellene vezetnie, hiszen ő a nagyobb, és a munkáját végzi, ezért vigyáznia kellene a közlekedés többi résztvevőjére...

187 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes kresz teherautó tábla előzés kanyarodás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tataugebu 2011.07.05. 08:05:01

A stop táblát sajna sokan opciósnak tekiktik. :(
Persze nagyon sok helyen indokolatlanul van kitéve.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.07.05. 08:10:19

posztoló szabálytalanságából adódóan veszélyhelyzetet okozott, és még ő dudál másokra?
jogsit autóval és posztolóval bezúzni.
nem a szabálytalankodás, hanem az utána történő ugatás miatt.

"Úgy gondolom, hogy egy kamionosnak sokkal körültekintőbben kellene vezetnie"

úgy gondolom, neked meg egyáltalán nem kéne vezetned.

Fikk a Nick 2011.07.05. 08:14:53

Jól értem, hogy balra nagy ívben kanyarodott a posztoló, a szembe sávba érkezve, és még neki áll feljebb, hogy a kamionos nem áll meg neki?
Jól mutatja a morált az utakon...

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 08:15:34

A posztoló egy nagyon nagy hülye! És még világgá is kürtöli:) A STOP tábla, és a macisajt között nincs elsőbbségi különbség, tehát neked elsőbbséget kellett volna adni a jobbra kis ívben kanyarodó kamionnak.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 08:16:59

JA és még annyit, hogy ha már ezt adtátok a címnek:

"Nem érdekelte a kamionost a STOP tábla"

Akkor hozzáírhattátok volna, hogy a posztolót meg a szembesáv, záróvonal!

Dester 2011.07.05. 08:18:42

Ha egy kamion (vagy busz) kifordul, akár csak 45°-os szögben is, akkor is ritkán tudja csak a saját sávjában megoldani a komplett műveletet. Ajánlott irodalom: amikor a 34-es busz a Keled útról kifordul jobbra a Szentendrei útra, akkor kell neki mindkét külső sáv, igaz az 90°-os forduló.

STOP tábla ide vagy oda, ilyenkor nagyon nem dudálgatni kellett volna, hanem csöndben behúzni a nyakat és elsunnyogni. Akkor dudálj, ha szabályos voltál. Arról nem beszélve, hogy NEKED is táblád volt! Innentől kezdve a kamionosnak volt veled szemben elsőbbsége, mivel jobbra kis ívben fordult, míg te balra nagy ívben. A STOP tábla nem jelent "erősebb" elsőbbségadási kötelezettséget, pusztán annyit jelent, hogy meg is kell állni, mielőtt továbbhalad az ember.

1kutya 2011.07.05. 08:19:21

hááát... a kamionsofőrök néha tényleg egészen furcsán értelmezik a KRESZ szabályait (magyarul leszarják, mert: "én vagyok a nagyobb, takarodj!"), de most a posztToló volt a nagyobb türhő.
és ez még hagyján, de hogy még neki is áll feljebb?!

kolompár szmélgol 2011.07.05. 08:20:12

Mar csak egy kerdes maradt.
Bucsuszex volt?

1kutya 2011.07.05. 08:23:48

@kolompár szmélgol: na még csak az kellett volna, hogy Mónikába hátulról belehahajtson a kamionos:-DDD

CD-R80 2011.07.05. 08:28:44

Msot majd mindenki elmondja hogy a kamionosok bunkók bla-bla..
De Mónika te meg ne menj ki közútra bazmeg.. Ennyire sötét együgyű posztot itt még nem olvastam. Egy szánalom vagy. Vegyél még pár órát mielőtt egyedül autóba ülsz.
Mellesleg ha meg mindenki annyira faszán csinálná a saját melóját, amennyire elvárja másoktól akkor itt Kánaán lenne..

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2011.07.05. 08:29:28

Na, azt hiszem itt megkapja a magáét a post-toló. Ekkora idiótát! És még meg is írja :S

Bladika 2011.07.05. 08:30:24

Posztoló barátom te itt mit fogsz kapni!!!

S***ci 2011.07.05. 08:45:35

Mónika! Remélem a barátnőidnek is elmesélted az esetet, és mind egyetértett veled, mert akkor menjetek be szépen a legközelebbi rendőrkapitányság közlekedésrendészetére és adjátok le a jogsijaitokat. MOST!

A kamionosnak meg üzenem, hogy rendes volt tőle, hogy nem zúzta porrá a szabálytalankodó arrogáns kis h*lye p*cs*t, pedig megérdemelte volna...

...és most jöhetnek a Mónika vajon Suzukit vezet, vagy BMW-t jellegű posztok... ;)

Hurri Kán 2011.07.05. 08:48:51

@1kutya:
Ki tudja, Mónikának lehet lett volna végre egy jó napja :D

Easyke (törölt) 2011.07.05. 08:54:04

Nem olvastam még el a kommenteket, de az első, ami eszembe jut: vadász, vadász, te szopni jársz ide...

2011.07.05. 08:54:08

Előttem már írták, hogy jobbra kis ívben kanyarodó kamionnak mindenképpen elsőbbsége van a posztolóval szemben.

Ha már szabálytalankodtál, és igénybe vetted a szembe lekanyarodó sávot is, akkor gondolhattál volna arra is, hogy a kamionnak is szüksége lehet arra a helyre a méretéből adódóan.

Tényleg inkább ne vezess, mert a KRESZ-t sem ismered, és logikában sem bővelkedsz! Viszont azt hiszed tudsz vezetni... Veszélyes vagy!

szszg 2011.07.05. 08:57:49

Poszt toló rázza a pofonfát itt rendesen! :-D

.lll. 2011.07.05. 08:58:59

du bist eine idiot,du dá,du dá

Grg76 2011.07.05. 09:02:44

Ez annyira tipikusan magyar. :( Ő is szabálytalan de azért még neki áll feljebb.
Én sokszor épp az ilyenek miatt nem dudálok vagy villantok a szabálytalankodóra, mert vagy nem érti, vagy sértésnek veszi, és nem hiányzik, hogy valami észlényt fogjak ki.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.07.05. 09:10:49

...ez pedig itt a MaunikaSó! :D

P75 2011.07.05. 09:15:13

Nagyon úgy tűnik, hogy a kamionost bántotta, hogy a posztoló fittyet hányt az elsőbbségadási kötelezettségére - kis ív vs nagy ív - és a KRESZ-re úgy általában - szembejövő sávba érkezés és így szándékos közúti veszélyeztetés - és kicsit megleckéztette. Ez a posztolót annyira vérig sértette, hogy kiposztolta.
Gratulálok :-))

dr. _mmm_ 2011.07.05. 09:27:57

Mónika..
Ezt nagyon elbasztad..

1. Neked elsőbbséget kellet volna adnod a kamionosnak
2. szembejövő sávba nem fordulunk ki és nem előzgetünk ott.
3. ezek után nem kezdünk el még dudálgatni
4. ahogy már elmondták a kamion (méreteinél fogva) nem tudja sokszor a saját sávjában végrehajtani a kanyarodási manővert

crazy78 2011.07.05. 09:28:19

Nekem csak az nem világos, hogy a kis ívben jobbra kanyarodónak stop táblája volt, a szemből pedig balra nagy ívben kanyarodónak csak macisajt??? Nekem ez kapásból sánta... Nem beszélve arról hogy posztoló nem tud körültekintően vezetni, de azért a kamion takarásában ő kiszúrta a kamionos stop tábláját... Na persze...
Egyébként pedig kettőjük közül mindenképp a kamionosnak volt elsőbbsége... És még a hülye picsájának áll neki feljebb, tetézve mindezt még egy elég durva szabálytalankodással is... Beszarás.. :))

Abfangjaeger 2011.07.05. 09:32:02

Azért egy apróság a kommentelők figyelmébe, mivel a kollégámnak hasonló szituban csináltak balhét: Ilyen esetben a kamionosnak meg kell állnia és mindenkit elengedni, mivel neki STOP táblája van, a vele szemben lévőnek meg csak háromszög. Hiába kanyarodik jobbra kis ívben, a szemből jövő meg balra. Nála ugyanilyen volt a helyzet, csak éppen mindkét forduló 90°-os volt, nem 90/45.
Arról nem is beszélve, hogy amennyiben a rajz jó, úgy a "hölgy" már a főúton haladt, nem szemben kanyarodás volt.
A kamionosokra meg nem kívánok karaktereket vesztegetni, rendszeresen kanyarodnak ki STOP táblánál, a többiek meg vagy beleállnak a fékbe, vagy mennek keresztül záróvonalon, forgalomtól elzárt területen, hogy ne ütközzenek. Mi is a helyzet a zavarással, akadályoztatással, veszélyeztetéssel?

crazy78 2011.07.05. 09:34:02

Ja és az utolsó mondata tetszik a legjobban...: "Úgy gondolom, hogy egy kamionosnak sokkal körültekintőbben kellene vezetnie, hiszen ő a nagyobb, és a munkáját végzi, ezért vigyáznia kellene a közlekedés többi résztvevőjére..."

Bazd meg te idióta!!! Ennyi erővel sétálj ki egy 80-al robogó mozdony elé, és tőle is várd el hogy vigyázzon az agyatlan fejedre!!!! Hiszen ő csak a munkáját végzi!!! Ha mégsem tud megállni megszoptad... De legalább 1 hülyével kevesebb az utakon!!!

Könyörgöm, te ne szaporodj!!!

Dscdbb 2011.07.05. 09:43:13

Sok zseni itt osztja az észt, de a kreszt nem ismeri. Függetlenül az esettől, a stop-táblának erősebb kötelezettsége van, azaz macisajtos útról elsőbbséged van, ahogy Abfangjaeger is írta.
A posztolónak pedig elsőbbsége volt mindenképp, az pedig, hogy ő szabálytalanul akart rendes lenni a kamionossal, hogy az is kiférjen és ezzel a tahó visszaélt, nem a posztolót minősíti.

HakapesziM 2011.07.05. 09:50:07

A mindennapi gyakorlatból az én olvasatomban az eset: a kolléga már megkezdte a kikanyarodást, de kamionnal ez lassabb manőver, szinte egyidőben ezzel kanyarodott a kisautó is, de úgy döntött "leversenyzi" a lassan kiforduló járművet, de arra nem számított, hogy az helyhiány miatt, hogy a jobbról ne húzza rá a padkára a pótkocsit, az ráhajt a szembe kanyarodó sávra. Nem állítom, hogy így volt, de így szokott lenni.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 09:50:37

@Dscdbb: @Abfangjaeger: A STOP tábla, és a macisajt elsőbbségi kérdésben egyenértékű, tehát köztük a jobbra fordulás dönt. Az, hogy a kamion nem állt meg a STOP táblánál, a történetben nem lényeges, mert a posztolónak akkor is elsőbbséget kellett volna adnia, ha megállt. A rajzon nem egyértelmű, hogy a két autó egy kereszteződésben áll-e, vagy nem, de elég valószínű, hogy igen, akkor pedig a kamionosnak volt elsőbbsége, így teljesen jogosan kanyarodott ki. Az, hogy az agyatlan liba a szembe sávban próbálta megelőzni azt, akinek elsőbbséget kellett volna adnia, felér egy jogosítványbezúzással:)

dr. _mmm_ 2011.07.05. 09:51:53

Nekem az is sántít, hogy a posztolónak csak elsőbbségadás kötelező táblája volt, (pedig 2 irányból kell elsőbséget adnia) a kaminosnak pedig STOP táblája.. (akinek csak 1 irányból) eléggé nem életszerű

Abfangjaeger 2011.07.05. 10:09:42

@metal: Nem tudom a pontos szabályzást, otthon is csak 2007-es kreszkönyv van, de most azt sem tudom megnézni. Haver hasonlóan járt, ahogy írtam, ott neki volt igaza.

brujah 2011.07.05. 10:18:22

@Abfangjaeger: Lehet változott a Kresz,de én még úgy tanultam,hogy nincs különbség.Ha olyan a kereszteződés, moint pl Hatvanban az egyik,ott még a jobbkéz is bejátszik!És van egy ugyanilyen Csepelen is.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 10:26:49

@Abfangjaeger: A két tábla között nincs különbség (vagyis annyi, hogy egyiknél meg is kell állni), az lehet a kérdés, hogy a szituáció jogilag egy kereszteződés, vagy nem, emlékeim szerint úgy van, hogy ha az összekötő szakaszon elfér egy autó, akkor két kereszt.

Csigorin 2011.07.05. 10:29:00

bazmeg...

"mennyiben a rajz jó, úgy a "hölgy" már a főúton haladt, nem szemben kanyarodás volt."

egy turost. A noi holgy akkor halad a fouton amikor elfoglalta a megfelelo savot. Addig a pillanatig bizony kanyarodasrol van szo. Ahogy mar tobben irtak a kamionosnak volt elsobbsege.
Mellesleg o jogosan vette igenybe a masik savot, hiszen csak ugy fer el.

Keresztezodesban, kanyarodas kozben nem elozgetunk.

Turelmetlen ribanc szepen felkenodhetett volna valahova, kar hogy epp nem jottek szembol.

bara_o) 2011.07.05. 10:29:24

de KITŰNŐ a reakcióideje!már mit össze gyakorolhatta...

Dscdbb 2011.07.05. 10:34:32

@metal:
12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:

a)Ez a macisajt.

„Elsőbbségadás kötelező”; a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton - érkező jármű részére.

b) Ez a stop-tábla.

„ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező”, a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni.

Google "kresz" első találat. Nehéz volt.

Kicknick 2011.07.05. 10:34:46

Maunika, hát a büntetősatu hol maradt? Azzal tudtad volna igazán büntetni a kamionost ;-)

felszopó 2011.07.05. 10:38:21

ekkora idiótát még én nem láttam! örülj neki hogy nem lett baleset mert mindent te fizetnél és kussolj.

Moleman 2011.07.05. 10:41:52

Ekkora idiótát...

HakapesziM 2011.07.05. 10:46:24

Én meg is szüntetném a stop-táblát. Minek? Milyen biztonsági többletet ad az a tény, hogy megállok és úgy adok elsőbbséget? Ha nincs forgalom miért nem kanyarodhatok lendületből? Ha meg indokolt úgyis megállok macisajtnál is. És nem utolsósorban kiváló kötekedési lehetőség egyenruháséknak, megállt-e a jármű vagy sem, a vonalnál állt-e meg stb.

Dscdbb 2011.07.05. 10:48:36

@brujah: @Csigorin: @woodooman: @felszopó: @Moleman:
Kicsit aggódom az ilyenek miatt, ha álltok egy stoptáblánál és én balról jövök egy macisajt felől, akkor belémszálltok, mert azt hiszitek jobbkéz-szabály érvényes?

acel 2011.07.05. 10:48:41

Furcsa eddig azt hittem a baleseteket direkt okozzák.
Kedves Mónika a balesetek azért vannak, mert be nem számítható események történnek másnéven szándékos és figyelmetlenségből fakadószabályszegések: ha te felülbírálod a szabályokat, számíts arra hogy mások sem fogják betartani, olyanok mint te.A beleset ugy keletkezik hogy az okozó úgy gondolta hogy minden úgy lesz ahogy ő elképzelte -de mégse az lesz. Emiatt hal meg rengeteg ember.

Csigorin 2011.07.05. 10:50:49

@Dscdbb: eloszor is a kresz nem hit kerdese.
Ha allunk egy keresztezodesben egymasnak szembol, akkor ha te balra nagy ivben en meg jobbra kis ivben kanyarodok, bizony menni fogok, es ha nem hiszed, boltold le a biztositoval vagy a rendorrel hogy kinek is volt elsobbsege. Ez egyebkent nem jobbkez hanem kanyarodasi szabaly.
Ha a keresztezodesben balrol macisajt felol jossz, nekem meg stop tabla van (bar nem sok ilyet lattam, de tegyuk fel hogy egy kanyarodo foutvonal van igy kiepitve) akkor ott bizony hogy jobbkezszabaly ervenyes. Ha nem hiszed majd hivunk rendort, en meg oda fogok jarni a kocsim bal elejet megcsinaltatni.

Az megint mas ha te ugy ersz oda, hogy latod hogy en meg a stop miatt meg fogok allni, es ezert meg elfersz. De elsobbsegi "erosseg" nincs a stop es a macisajt kozott, csupan utobbinal ha a keresztezodes jol belathato es nincs senki akinek elsobbseget kellene adnod(!!!) akkor megallas nelkul haladhatsz.

Csigorin 2011.07.05. 10:51:49

@HakapesziM: ez egyebkent teljesen igaz. ha a keresztezodes nem belathato akkor ugyis megall az ember es lassan tolja ki az orrat. Ha meg lathato hogy senki se jon, akkor minek alljon meg?

Csigorin 2011.07.05. 10:54:24

@Dscdbb: "és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni."

na itt van az eb elhantolva. Tehat a tabla csak a felsobbrendu uton erkezokkel szemben szabalyozza az elsobbseg kerdeset. Aki MEG nincs az uton, mert mondjuk egy masik alarendelt utrol erkezik, azzal szemben az altalanos szabalyok (jobbkez, kanyarodas) iranyadok, leven egyenrangu utak keresztezodese.

_____________ 2011.07.05. 11:02:11

Hülye, KRESZ-fogalmatlan csámpás picsa.
Ennyi.

nadja.m 2011.07.05. 11:02:30

@Dscdbb: "az a) pontban említett úton érkező jármű" alatt nem a macisajt felől érkezőt kell érteni, hanem: "a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton - érkező jármű(vet)".

Dscdbb 2011.07.05. 11:06:59

@Csigorin:
Látod, veled sem találkoznék az úton. Az egy dolog, hogy nem tudod értelmezni a kreszt, de ha már valaki kiemeli neked a lényeget, akkor azért próbáld meg.
"Tehat a tabla csak a felsobbrendu uton erkezokkel szemben szabalyozza az elsobbseg kerdeset" ez mégis honnan szarból szedted elő?
Büdös szó nincs felsőbbrendű útról, ez a te hibás következtetésed.

"Ha a keresztezodesben balrol macisajt felol jossz, nekem meg stop tabla van .. akkor ott bizony hogy jobbkezszabaly ervenyes." Ezt próbáld ki légy szíves, és számolj be róla. De ne egy hozzád hasonlóval, hanem valakivel aki ismeri a szabályt.

felszopó 2011.07.05. 11:07:07

@Dscdbb: ezt valahogy fogalmazd már újra mert hatodszor olvasva sem értem hogyha én jönnék jobbról és feltételezett jobbkézszabály van akkor hogyan/miképpen szállnék pont én beléd? jó csaj vagy? mert akkor kivételt tehetünk!

felszopó 2011.07.05. 11:08:09

csak összeraktam, reggel van még. na :D

Csigorin 2011.07.05. 11:11:00

@Dscdbb: oszinten remelem is hogy nem talalkozunk, elkepeszto hogy jogositvanyt kepesek adni a kezedbe...

"ezt mégis honnan szarból szedted elő?"

onnan bazdmeg hogy benne van hogy az a) pontban jelzett uton erkezo jarmu reszere.

Akkor fussunk neki megegyszer: a STOP tabla es a macisajt annyi, hogy a STOP tablanal kotelezo MEGALLNI, es UTANA ugy menni tovabb mintha az macisajt lenne. Igy mar ertheto?

Termeszetesen EGY keresztezodesrol van szo, nem arrol ha MAR elotte valaki macisajt mogul rakanyarodott az utra, es azon halad.

Amennyiben alarendelt utakrol egyszerre akar ket jarmu a felsobbrendu utra kanyarodni, akkor koztuk egyenrangu utakra vonatkozo szabalyok, illetve kanyarodasi szabalyok ervenyesek.

De ne velem vitatkozz, hanem kerdezz meg egyszer egy rendort, vagy probald ki magad, vagy egyszeruen ass elo par KRESZ tesztet, radferne...

Dscdbb 2011.07.05. 11:12:37

@Dscdbb: Egyébként pontosan ezért változtatták meg a stop-tábla kinézetét. Régen egy macisajt volt, benne egy "stop" felirattal, de így aki oldalról vagy hátulról látta, nem tudta eldönteni melyik tábla. Azért van teljesen egyedi alakja, hogy hátulról is meg lehessen különböztetni a sima elsőbbségadás kötelező táblától, pont ilyen eseteknél.

Csigorin 2011.07.05. 11:13:54

@felszopó: az a baj hogy a paciens szerint ha olyan a helyzet hogy ket jarmu kozt kell donteni akik kozul az egyiknek macisajtja van a masiknak stop, akkor a stop "erosebb". Pedig sok szep ilyen abrat lehet KRESZ tankonyvekben latni... Leginkabb kanyarodo foutvonalnal kepzelheto el hogy ket macisajtos, ket stopos vagy egy maci egy stop talalkozik, de ott biza jobbkez van. Ha meg szembol jonnek akkor kanyarodasi szabaly, persze mindez akkor ervenyes csak ha egyszerre ernek oda, ha valamelyik MAR a fouton van, akkor ott nincs kerdes.

Na mindegy, majd egyszer meg fog egy nagyot csodalkozni.

Abfangjaeger 2011.07.05. 11:15:26

@brujah: jobbkéz szabály cak egyen(lő) rangú útkereszteződéseknél van, amit (általában) kitábláznak. Ezt ki is fogom használni, ha az autóm bal oldalát javíttatnom kellene. Pl. a budaörsi bevásárlóközpontoknak a parkolójában simán lehet percenként egy birkát fogni, aki úgy gondolja, hogy csak neki lehet haladni, mindenki álljon meg és engedje el. :)
Amennyiben a két autó azonos szintű úton van, és keresztezik egymás útját úgy jönnek be a kanyarodási, elsőbbségadási szabályok.

Dscdbb 2011.07.05. 11:16:07

@Csigorin: ÉN megkérdeztem kresz oktatót és ő mondta szó szerint, hogy "erősebb". Te senkit nem kérdeztél meg, emlékezetből küldöd a baromságaidat és rendőrhöz küldesz? Akik nálad sem tudják jobban a kreszt.

CD-R80 2011.07.05. 11:17:04

Látom Mónika nincs egyedül:DD
Azt vajon hol írja a Kresz hogy a Stop tábla erősebb mint az Elsőbbségadás kötelező?
Mert tudtommal egyenrangú mindkettő,csak a végrehajtás módja változik...

Csigorin 2011.07.05. 11:20:53

@Dscdbb: akkor surgosen valts oktatot... annyiban "erosebb" hogy meg KELL allni, semmi egyeb.
Mellesleg az emlekezetemmel semmi baj, de konkretan van nalam perpillanat egy kresz gyakorlokonyv amiben ott vannak azok a kedves harompontos abrak ha meg remlik KRESZ vizsgabol...

Egyszeruen, erthetoen. Keszuljunk a KRESZ vizsgara! Sorozatszerkeszto: Peto Attila, az NKH altal 959/1/2008. iktatoszamon jovahagyott oktatasi segedlet ISBN 978-963-06-2406-0.

34. oldal 14es abraja pont egy ilyen esetet mutat be... Megoldas a 38. oldalon.

Grg76 2011.07.05. 11:22:57

@Dscdbb: "ÉN megkérdeztem kresz oktatót..."

Lol... aki simán kihajtja szerencsétlen tanulót az egyirányúban fordítva? (Kispest, Ady Endre út, Agip kút)

LucziI 2011.07.05. 11:25:57

1. A Stop tábla annyit jelent: ÁLLJ! Elsőbség adás kötelező, a háromszög: Elsőbségadás kötelező. Amúgy egyenrangúan elsőbségadásra szólít fel, nincs ilyen, hogy erősebb a tábla hatálya, meg bla bla...
2. Na most már ha Mónika látja, hogy szemből kifordul jobbra kis ívben egy "kamion", akkor ő köteles neki elsőbséget adni! De mint olvastam bevásárló központ parkolóból kihajtás közben...
3. Attól, hogy egy teherautó lassab mint a személyautó, ugyanúgy jár neki az elsőbbség.
4. Úgy írja, h a kamion már megkezdte a manővert, tehát ő volt úgymond előrébb, mert ha nem akkor simán kigyorsul elé...
5. Mónika tanulmányozza át újra a KRESZ-könyvet, mert a baj a fejében van. Értelmezze a szabályokat újra. Jobbra kis ívbe, balra nagy ívben, Szembejövő elsőbbsége... stb.

Csigorin 2011.07.05. 11:28:21

@CD-R80: ez igy van, de van itt egypar kemenyfeju aki nem kepes felfogni...

az persze mas kerdes hogy a gyakorlatban mivel a stopnal jovo MEGALL, a macisajt mogotti be tud ele vagodni, es az is mas kerdes hogy a leheto legritkabban vedenek le ketfelekeppen egy utat (akkor szokott stop lenni ha nehezen lathato be a keresztezodes), tehat elegge elmeleti ez az eset, de attol meg illene tudni.

isti77 2011.07.05. 11:32:16

Kiscsillag, ha jól rajzoltad le a közlekedési szituációt, akkor a kamionnak elsőbbsége volt veled szemben, mivel ő jobbra, kis ívben, te balra, nagy ívben kanyarodtál ugyanarra az útra, és neked is volt elsőbbségedás kötelező táblád, tehát még az a helyzet sem állt fent, hogy te főútvonalon vagy védett útvonalon haladtál vele szemben.
+ ő a méretéből, te pedig a szimpla prosztóságodból adódóan tértél át a szembejövő sávba, hogy revansot vehess a kamionos (általad vélt) szabálytalanságán.
Kettőtök közül csak te vagy a hülye (egyrészt mert nem ismered a KRESZ-t, másrészt mert még világgá is kürtölöd), és a bunkó is.
Azért jól szórakoztunk.

Dester 2011.07.05. 11:34:51

@Abfangjaeger: táblák és némi kiegészítés mögöttük zárójelben:

macisajt: "Elsőbbségadás kötelező" (akár megállással is, ha jön valaki a táblával védett úton)

nyolcszög: "ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező" (MINDEN esetben kötelező megállni, és körültekintés után, ha a védett úton jármű nem közlekedik, tovább lehet haladni.)

Tehát, adott esetben, ha a forgalom úgy kívánja, a macisajt STOP táblaként is "funkcionálhat". A kétféle elsőbbség ugyanaz, tehát ha valaki már áll a macisajt előtt, egy másik meg a STOP tábla előtt, akkor gyakorlatilag az "elsőbbségadási kötelezettségük" egyenrangú.

Bladika 2011.07.05. 11:36:20

@Dscdbb: Egyszer nekem is jött egy srác ilyen szöveggel, hogy neki az oktatója mondta és hát az az oktató isten király meg bla bla. Aztán amikor elé raktam az odavonatkozó KRESZ szabályt akkor hümmögött kicsit, nézegette aztán rájött, hogy lehet mégsem úgy van. De ilyennel kár példálózni. Mi van a KRESZ-ben, ennyi. Egyszer egy !!!rendőr!!! akarta a hülyeséget nekem megmagyarázni, hogy miért büntethetne meg, még elém is rakta az oda vonatkozó jogszabályt amikor mondtam neki, hogy rosszul tudja. A probléma az volt, hogy agyon iskolázott nem volt képes megérteni mi a különbség a "vagy" és az "és" kapcsolat között. Itt hagytam rá a dolgot, mert tudtam, hogy csak azért is megbüntetne csak, hogy megmutassa ki a goré. Ezután több rendőr is megkérdeztem az esetről ők, hogy értelmezik a dolgot. Érdekes mód nekik sikerült egy egész magyar mondatot értelmezni amiben a vagy és az és kapcsolat szerepel.

Csigorin 2011.07.05. 11:38:22

ja, meg ez is jo: "alán a méretéből adódóan (?) szintén áttért (szabálytalanul) a letérő sávba,"

mert szabalyosan megis hogy kanyarodjon egy kamion, hajoljon a kedvedert ivbe?

Amugy buszokkal is elofordul, foleg csuklosokkal.

De meg tabla se kell hogy ilyen eloforduljon, eleg egy szukebb kanyar es ket talalkozo szembemeno csuklosbusz, melyek kozul mindketto kenytelen igenybevenni a masik savot. Na peldaul ilyenkor meg keresztezodes sincs, megis jobbkez lep eletbe...

_B_ 2011.07.05. 11:38:37

1. Kamionnak volt elsőbbsége
2. Záróvonalon nem előzünk
3. Kanyarodósávon nem előzünk, pláne menetiránnyal szemben.

3+1: Majd a gyerekedet egy ilyen üsse el mint te

zazooo 2011.07.05. 11:43:48

@Dscdbb: hülye volt az oktatód. Én legalább 10 különböző okos embertől hallottam (ebből az egyik a kresz, másik a gyakorlati oktatóm), hogy ez egy nagyon veszélyes tévhit, elsőbbség az elsőbbség mindkét táblánál, a STOP azt jelenti hogy állj meg, utána ugyanazt jelenti mint a macisajt.

De nem tudom mit kell magyarázni meg gúnyolódni, ott a belinkelt szöveg, abból is kristálytiszta hogy nincs különbség a kettő között, olvasd el újra...

froton 2011.07.05. 11:49:05

@_B_: 1, 2, 3 igazad van. 3+1: oriási tahóság más gyerekének (vagy akárkijének) rosszat kívánni.

2011.07.05. 12:07:48

aztmondanám, hogy fotobolt, de a nők - tisztelet a kivételnek - valahogy átalakulnak a volán mögött, és képesek azt hinni, hogy övék minden, ami le van aszfaltozva, és mindenki más takarodjon.

nem is olyan rég majdnem elcsapott egy - amúgy ismerős - nőci, mert kertvárosi kisutcában ő 40-nel kanyarodik. mivel baj nem történt nem is vettem annyira a lelkemre a dolgot, de még ő(!) kezdett el idegesen mutogatni, hogy mit képzelek magamról, hogy élek. :D
na azon viszont, amikor valaki seggfej, és még neki áll feljebb... azon fel tudom magam k*rni.
az eset után mondtam neki teljesen normális hangnemben, hogy ne mutogass vezetés közben kisanyám, főleg ne akkor, amikor te vagy a szabálytalan.
erre mi a válasz?
- semmi köze senkinek ahhoz, hogy ő miként közlekedik.
:DDD
ekkor sajna közöltem vele, hogy amíg 1.5 tonna vasban más emberek között ámokfut, akkor k*rvára de köze van mindenki másnak is ahhoz, hogy miként közlekedik - nem értette, meg ő amúgy is épp ideges, ne bosszantsam.

ez ilyen.

_B_ 2011.07.05. 12:09:04

@froton: Igaz, de mindenkihez a saját nyelvén kell szólni:)

Elijah_Baley 2011.07.05. 12:12:01

ez a poszt most olyan óriási médiahekk vagy tényleg vannak ilyesféle kitűnő reakcióidővel, felsőbbrendűségtudattal és brilliáns logikával megáldott sofőrök?

_B_ 2011.07.05. 12:12:11

Nincsenek... már ha a 10-20% elhanyagolható:)

Pj0tr 2011.07.05. 12:14:54

Ezekbe a vitákba élvezettel szállok be, mert elméleti jellegű.
1. Felsőbbrendű út mint olyan nem létezik.
Két út találkozásának viszonya lehet: védett + alárendelt, egyenrangú utak.
2. A stop tábla (a KÖTELEZŐ megállást leszámítva ) tök ugyanaz mint a macisajt. Egyébként pont Ajka-Bakonygyepesen van egy ilyen, ahol a 8as főutat keresztezi egy út. Általában akkor van eltérő tábla, ha az egyik oldalról tökéletes a kilátás a másikról pedig nem beláthat olyan könnyen.
3. A fenti szituációban természetesen Mónika volt a hibás, hiszen:
- Nem adta meg az elsőbbséget a kamionosnak
- Ráfordult a szemközti forgalmi sávara, ami után valószínűleg még egy záróvonalat is átlépett a saját sávjába történő visszahajtáskor
(- Hülye, mert nem elég hogy nincs igaza még neki áll feljebb)
Én nem kívánok neki rosszat, de remélem senkit sem fog megölni az utakon a felsőbbrendűsége tudatában.

froton 2011.07.05. 12:19:03

Az esetről annyit, hogy a kamionnak elsőbbsége volt. Még akkor is az lett volna ha a stop tábla "erősebb" lenne a maci sajtnál, mert ha Mónika előbb fordult volna ki a magasabb rendű útra, nem kellett volna igénybe vennie a szembe lekanyarodó sávot ahhoz, hogy leelőzzön egy nála sokkal lassabban forduló kamiont, sőt nem is minősült volna előzésnek, egyszerűen el ment volna előtte. A kamion szvsz sokkal hamarabb elkezdte a kanyarodást, de sokkal lassabban. Nem volt szabálytalan a manővere, mert a kresz ugyan tiltja a záróvonal átlépését, méretes járművel, ha másképp ez nem megoldható ilyen esetben kivételt tesz a szabály alól. Az a helyzet, hogy a posztoló látta, hogy már fordul ki a kamion, gondolta gyorsan megelőzi szabálytalanul, de arra nem gondolt, hogy a kamion szabályosan is átlépheti ilyen esetben a záróvonalat, egyedül saját magát hibáztathatja. Halmozati esetről van szó, elsőbbségadás szabályainak megsértése, előzés szabályainak megsértése, tiltott záróvonal átlépés, ez legalább 150 ezer...Annak örüljön, hogy nem koccantak és hogy nem látta rendőr...Persze biztosan várták otthon a gyerekek vagy a pasija vagy mittomén sürgős dolga volt, de 5-10 másodperc miatt érdemes kockáztatni? KB annyit veszített volna, illetve így még többet. Nem ártana tisztába lenni a fizikával, meg azzal, hogyan fordul egy nagyobb jármű, sokat segíthet vele saját magának és a többi közlekedőnek is. És persze nem ártana némi tolerancia...
Kedves Mónika, remélem tanultál az esetből és legközelebb a lendületedet megfontoltságra cseréled, mindannyiunk és saját érdekedben is...

"streetfighter" 2011.07.05. 12:22:45

Mónika!
Az a legszánalmasabb, amikor egy nő akar vagánykodni, de buta hozzá.
Fogd vissza magad és ne siess annyira, mert ha így folytatod, akkor egyszer nem fogsz odaérni ahova indultál.
A többiek már leírták, hogy mit rontottál el én nem "tépem a számat".
Azt viszont megjegyzem, hogy nem volt annyira rossz az elgondolásod, de ezt akkor célszerü csinálni, ha jól belátható a kereszteződés és szemből sem jön senki, mert akkor még ott a teljes értékű szembe sáv. :)

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 12:39:26

@Abfangjaeger: A posztban pont az történt, hogy azonos szintű útról jöttek, és kanyarodási szabály lép életbe.

Cheap Charli 2011.07.05. 12:39:58

Remélem nem találkozunk az úton Móúnikaaa vagy csak akkor ha javíttatni akarom az autóm elejét. :)

''autónepper.'' 2011.07.05. 12:47:37

húúúú bazdmeg.... ez még nekem is meleg... milyen szabálytalankodó vagy te hogy ne vagy képes megelőzni egy kamiont? én tuti nem hagytam volna a te helyedbe....

S***ci 2011.07.05. 12:57:04

Még mindig nem tudom, hogy Mónika most szuzikis, vagy béemvés-e?! ;)
De szopóálarcot visel az tuti... ;D

Tibi88 2011.07.05. 13:08:21

@"streetfighter":

Ha jönnek szembe akkor is lehet szépet alkotni :D
2 kamiont előztem záróvonalon még tavaly, szembe volt egy kanyarodósáv amiben állt 1 autó. Jó pár kilométeres távolságban nem jött senki (persze végig egyenes út, záróvonallal.... ) Mellette mentem el, egyik oldalán két kamion, másikon meg egy barom szabálytalanul. Szerintem egy pillanatig azt se tudta hol van :D

HakapesziM 2011.07.05. 13:17:00

Nem vagyok azok közül való akik KRESZ könyvvel kelnek - fekszenek, de ez, hogy a stop-tábla "erősebb" lenne a macisajtnál, meglepett.
Amúgy számos pikáns szituáció előfordulhat, ha kamionnal szűk helyeken kell manőverezni. Kedvencem, mikor jobbra szűk kapuba kell befordulni, és csak úgy lehetséges ezt végrehajtani ha egészen áttérünk a bal oldalra és onnan fordulunk rá. Ilyenkor az index természetesen jobbra villog. Gyakran előfordul, hogy ekkor az eddig mögöttünk haladó kisautó, megörülvén, hogy felszabadult a sávja, és lehagyhatja a lassúbb járművet egyenesen hajt tovább, aztán meglepődik ha a kamion befordul elé.

brujah 2011.07.05. 13:24:50

@Abfangjaeger: Mivel mindkettő alárendelt út a főúthoz képest,így egyenrangúak.Vagyis él a jobbkéz okoska!

_ng_ 2011.07.05. 13:27:21

Édesistenem... Még mindig van (Maunika, Dscdbb és társai), aki azt hiszi, hogy az Állj! Elsőbbségadás kötelező és az Elsőbbségadás kötelező táblák között van valamiféle sorrend. Akkor leírom én is: NINCS!
És igen, van olyan kereszteződés, ahol a kanyarodó főútba torkolló két út közül az egyiken macisajt van, tőle jobbra meg STOP tábla. (Pl. mert a macisajtos út egy erős emelkedő, vagy egyszerűen onnan jobban belátható a kereszteződés, tehát nem célszerű vagy nem indokolt megállítani a forgalmat.) És bizony ilyenkor a STOP tábla felől érkezőnek van elsőbbsége a macisajt felőlivel szemben.
Egyébként 11 éves koromban, a KRESZ-versenyen ez volt az egyik beugrató kérdés...

Elijah_Baley 2011.07.05. 13:34:05

monnyuk én nem vagyok nagy kresztudor de a józan paraszti ész szabályai szerint is a kamionnak van elsőbbsége mert hosszú nagy és marhára nem lát oldalra ha eccer már kitolta a csúf pofáját a kereszteződésbe. persze ha mónika százötventonnás külszíni fejtésnél használt billenccsel volt a teszkóban, akkor hülye kamionos...

_ng_ 2011.07.05. 13:39:58

De hogy én is idézzek egy KRESZ-oktatót (Ha már Dscbb-é egy balfék, ha lehet hinni Dscbb-nek):

Kérdés:
Tisztelt Iskolavezető !
Szeretném a segítségét kérni megelőzendő a baleseteket. Már többször majdnem történt koccanás az adott útkereszteződésben és nem tudjuk eldönteni kinek van igaza.
A helyszín Mosonmagyaróvár, Gyári út és Alkotmány út útkereszteződése. Az Alkotmány út a védett út. A Gyári út egyik oldalán elsőbbségadás kötelező tábla a másik oldalán, STOP tábla van. Én a Gyári útán állok a STPO táblánál és szeretnék egyenesen továbbhaladni. A Gyári út másik oldalán az elsőbbségadás táblánál áll egy másik autó, aki balra nagy ívben kanyarodna az Alkotmány útra. Kérdésem, hogy kinek van előbbsége? Nekem a kanyarodási szabályok miatt, vagy a másik autónak mivel nekem STOP táblám van, naki pedig csak elsőbbségadás kötelezö?
Válaszát előre is megköszönve!
Tisztelettel

Válasz:
© Iskolavezető 2007. márc. 22. 06:41
Védett kereszteződésben az egymással szemből érkező járművek között a kanyarodás szabálya alapján az egyenesen továbbhaladónak van elsőbbsége.
Az elsőbbségadás kötelező és a STOP táblák között a végrehajtás módjában van csak különbség, azaz az utóbbinál mindig meg kell állni!
Gondolj arra, hogy amikor az elsőbbségadás kötelező felöl érkezik valaki, aki a keresztező forgalom miatt kénytelen megállni ugyanazt teszi, mint aki a STOP tábla felöl érkezi. Miért lenne közöttük az elsőbbségadás szempontjából különbség.

sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=ingyenjogsi&id=1132481255

Abfangjaeger 2011.07.05. 13:57:33

@brujah: Mivel szemben vannak egymással szósincs jobbkézről. Jobbkézről abban az esetben lenne szó, ha a csaj már halad a főúton, mert akkor lenne jobbra a kamion. De ebben az esetben meg felülírja a stop tábla. Ebben mi nem érthető?
Személyeskedésbe meg nem kellene átmenni. Billentyűzet mögött mindenkinek nagy hangja van, szemtől szembe meg csak sunnyogás lenne... Okoska...

FaZon 2011.07.05. 14:01:26

Hol a flugos kamionos?
Ő tutira megmondta volna a frankót!!
Egyébként hülye picsa!

titko 2011.07.05. 14:12:08

El sem olvasom a kommenteket.
Ekkora ökörséget: ő szabálytalanabb volt mint én
Hahahaha.
Hányszor látom nap mint nap kanyarodó sávból mennek egyenesen, itt Kecskeméten van egy gyönyörű kereszteződés. Elhatároztam egyik reggel kimegyek filmezni. Megéri

soibegin_ 2011.07.05. 14:18:15

Azt senki nem nézi, hogy a kamion nem a kereszteződésben fordul el jobbra, hanem egy külön jobbra "rávezető" úton... Rengeteg ilyen levágás van Budapesten is lámpás kereszteződésekben, ahol a jobbra elkanyarodókat engedik így, lámpa nélkül. De ilyenkor NEM a kereszteződésben fordulunk jobbra, ezért kint is van egy elsőbbségadás kötelező tábla!

soibegin_ 2011.07.05. 14:22:54

Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy itt jobbra kanyarodva majd a "szemből" balra forduló autó elsőbbséget ad?!
www.norc.hu/pano/QRr6Hl3A/

Izz Al Din 2011.07.05. 14:33:42

Hát igaz, Daru Balázs tollából elég érdekességek látnak napivilágot. Elküldeném egy kreszre, mert van pár post amit nem tennék ki a helyébe. Még rajz is van hozzá!:-D

megint 2011.07.05. 14:36:05

Szerintem a kamionos tisztában volt a távolságokkal, csak kicsit szívatott

"streetfighter" 2011.07.05. 14:48:55

@soibegin_:
Ez, hogy jön ide?
Látsz te a képen kamiont? :)

"streetfighter" 2011.07.05. 14:50:42

@Tibi88:
Ilyet én még nem csináltam, de valószínűleg nem is fogok. :)
Ilyenkor mindig megnyugszom egy kicsit. :D

_ng_ 2011.07.05. 14:56:32

@soibegin_: Itt nyilván nem. De egy ilyen kereszteződésben Mónika sem kanyarodott volna a szembesávba. Az ábra meg nyilván torz, hiszen az alulról egyenesen haladó az árokban kötne ki, ezért a helyzet megítélésénél jobb, ha Mónika beszámolójára hagyatkozunk.

froton 2011.07.05. 14:59:33

@soibegin_: Azt írja a posztoló, hogy "gondoltam úgyis lassabb, mint én, így hát gyorsan "megelőzöm" a főúton szemből haladók számára fenntartott balra kanyarodó sávban." Tehát nem azért ment rögtön a szembe sávba, mert a szabálytalanul elé kanyarodó kamion oda kényszerítette, hanem a kamion már megkezdte a kanyarodást, mikor ő a kereszteződésbe ért és úgy gondolta, nem vár, hanem lendülettel szabálytalanul el megy mellette, pechére a kamion nem tudott sávban maradni. Természetesen ha a posztoló előbb fordult volna ki a védett útra, mint ahogy a kamionos elkezdi a kanyarodást, elsőbbsége lenne, de akkor nem a szembe balra sávba hajtott volna kapásból és nem is "előzést" emlegetne...Lehet csűrni-csavarni ezt a dolgot, de elég egyértelmű, hogy a kamionos nem hibázott, + számítani lehet arra, hogy egy ilyen nagy dög nehezebben manőverezhető, ráadásul az ilyen tolakodó magatartással nem csak a kamiont akadályozza, hanem mindenkit, aki a kamion után van. Még ha elsőbbsége is lenne, arról le is lehetne mondani, én számtalanszor meg teszem, ha azzal a közlekedést segítem és mindenki boldog....

PPK™ 2011.07.05. 15:01:19

Szeretettel várjuk Mónikát.

froton 2011.07.05. 15:03:20

"Úgy gondolom, hogy egy Mónikának sokkal körültekintőbben kellene vezetnie, hiszen ő kisebb", ha nekimegy egy kamionnak, kisebb az esélye...

soibegin_ 2011.07.05. 15:04:19

@_ng_: Azt nem vitatom, hogy Mónika szabálytalankodott, de ha szabályosan balra kifordul, akkor már neki lett volna elsőbbsége, hisz' a főúton - vagy nem tudom hol - lett volna. Persze eszem ágában sem lenne padlógázzal kifordulnom, csak hogy a kamionosnak keresztbe tegyek - de ugye nem rólam van szó...
Ki mondta, hogy az ábra torz?! Ki mondta, hogy a két betorkolló út szemben van egymással?

soibegin_ 2011.07.05. 15:05:59

@froton: én csak próbáltam reflektálni, hogy sokan kereszteződéről, jobbra kanyarodásról, kanyarodási szabályokról beszélnek - TÉVESEN!!!
A kamionos szabályos volt, ezt nem vitattam!

titan 2011.07.05. 15:09:19

Megnéznék egy norc-ot a konkrét helyszínről is, ha bp-i teszkóról volt szó.

Integrált Szerverterror 2011.07.05. 15:09:58

@froton: De itt sokak szerint azért van a kamionnak elsőbbsége, mert jobbra kis ívben kanyarodik. Végülis higgyék csak azt, engem nem zavar, már tudom hol kell pénzt szereznem a kocsim elejének megcsináltatásához.

brujah 2011.07.05. 15:11:51

@Abfangjaeger: Ezt példaként írtam arra,hogy ha az egyik úton STOP,a másikon macisajt van,attól még a jobbkéz is bejátszhat,és nem erre as konkrét esetre.Hatvanban az egyik kereszteződés pont ilyen,de szerencsére az egyiken annyira kicsi a forgalom,hogy még nem volt csatt belőle.

froton 2011.07.05. 15:12:43

"Úgy gondolom, hogy egy Mónikának sokkal körültekintőbben kellene vezetnie, hiszen ő kisebb", ha nekimegy egy kamionnak, kisebb az esélye...

"ő egész lassan kanyarodott ki. Talán tudta, hogy szabálytalan..." Ez is egy csúcs mondat...Azért fordult lassan, mert egy 11-12 méter hosszú tizenakárhány tonnás dög valamivel nehezebben manőverezhető, mint egy nissan micra/VW polo/stb....

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 15:13:53

@Integrált Szerverterror: @soibegin_: A konkrét kereszteződés ismerete nélkül nem lehet felmérni, hogy a két jármű jogilag egy kereszteződésben állt-e. Ez sok mindent eldönt, ettől függetlenül az tény, hogy sehol nem ír a posztoló olyat, hogy a kamion úgy vágott elé, hogy neki hirtelen irányt, vagy sebességet kellett változtatnia (vagyis igen, de akkor már a szembe sávban járt Móooonika). Tehát a kamionosnál nem merült fel az elsőbbség meg nem adása, csak a hölgy úgy gondolta, hogy a szembe sávban elhúz mellette, ami nem jött össze, mivel a kamionos nem tudott kisívben befordulni. Az a leírás alapján is egyértelmű, hogy a kamionos a szembesávba is körültekintéssel ment át.

_ng_ 2011.07.05. 15:21:16

@soibegin_: Mónika mondta: "Szemből egy hatalmas kamion kanyarodott ki jobbra,..."
Tehát nem húsz méterrel odébb, hanem szemből.

soibegin_ 2011.07.05. 15:27:04

@_ng_: Azért a szemben / szemből stb. elég relatív... Te is mondod egy utcán állva, hogy szemben ott egy újságos, vagy egy folyó partján állva, hogy szemben ott van egy csónak... Ez nem jelenti, hogy pontosan szemben lenne!
szemben = túlsó oldalon
szemből = túlsó oldalról
a suta-buta rajzán is valami miatt el van csúszva, nem én vagyok Mónika, tehát nem tudom mi a pontos szituáció...

Riska 2011.07.05. 15:34:16

Maradt volna a konyhában...
Hányszor mondjam, hogy a vezetés -tiszt.kiv- nem a nőknek lett kitalálva.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.07.05. 15:36:45

@Riska: lehet, hogy még annál is rosszabul főz, mint vezet...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.05. 15:41:33

@soibegin_: Erről vérre menő viták voltak régebben, hogy egy ilyen most egy kereszteződés, vagy nem. Szerintem határeset, de ez nem triviális.

Ráadásul ha nem egy kereszteződés, akkor is kérdés, hogy - figyelembe véve a sebességeket - tényleg megkezdte-e a posztoló a kanyarodást a kamion előtt.

Ettől függetlenül a probléma kulturált megoldása mindenképp az lett volna, hogy szépen megáll a főúton a jobb szélső sávban és megvárja a kamiont, ha már így alakult.

Alikam 2011.07.05. 15:44:17

"ezért gondoltam úgyis lassabb, mint én, így hát gyorsan "megelőzöm" a főúton szemből haladók számára fenntartott balra kanyarodó sávban.
...magyarul túl nagy ívben kanyarodott ki jobbra, így majdnem összeütköztünk. Csak a kitűnő reakcióidőmön múlt, hogy nem lett baleset. "

Itt már feküdtem a nevetéstől, úgyhogy kellett így kis idő mire összeszedem magam és végig is tudom olvasni.

Posztoló, hallod te nem vagy semmi. Életre elvenném a jogsidat - sőt, a köv. két reinkarnációdtól is bevonnám előre -, a kitűnő reakcióidődet pedig máshol lennél kényszerű kamatoztatni.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.05. 15:45:45

maúnika ... hát énolyan idegállípotba kerültem a posztot olvasva ...
hogy is van ez? szabálytalankodsz, de az már baxa a csőrödet, ha más is szarik a szabályokra?
nem vagy te egy kicsit kabbeaf****m?

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 15:51:13

@soibegin_: Emlékeim szerint meg van határozva (most nincs kedvem keresni), hogy ha a "két" részt összekötő szakaszon egy autó kényelmesen elfér, akkor két kereszteződés, ha nem akkor egy. A gyakorlatban mindkettőre van példa, tehát nem egyértelmű, hogy hány kereszteződésnek számít az a rész, ahol a történet játszódik.

Tibi88 2011.07.05. 15:56:25

@"streetfighter":

Megnyugszol hogy van nálad is hülyébb? :D

Timnorc 2011.07.05. 16:46:35

Nagyon gyakran előkerül ez a téma. S lám most is.
A stop tábla nem magasabb rangú a "sima" elsőbbség-adás-kötelezőnél.

Innentől ha a kamionos felelősségét keressük (egyébként mivel nem történt baleset, minek), akkor az tuti nem a tábla miatt van.
Ha van egyáltalán...

soibegin_ 2011.07.05. 16:53:31

@metal: Szerintem irreleváns, mert nem magában a kereszteződésben fordult jobbra, hanem egy külön jobbra kanyarodó szakaszon... :)

soibegin_ 2011.07.05. 16:55:57

de ismét hozzáteszem ezt azoknak írom, akik kanyarodási szabályokat / elsőbbségeket emlegetnek... A balra kanyarodó autó a kereszteződésben fordult el, a jobbra kanyarodó meg nem!!!

Izz Al Din 2011.07.05. 17:17:02

A kamionos egy másik kereszteződésből kanyarodott, mint Mónika, aki felhajtott a főútra. Mindenesetre ebben az esetben sem tartozott elsőbbségadási kötelezettséggel a kamionos. A nyerges vontató igénybeveheti a menetirány szerinti bal oldali sávot kanyarodáshoz, csak ezt B-n nem tanítják. Amúgy hogy, hol volt macisajt, vagy stop, mindegy.

Az oktatók azért mondják "erősebbnek" a STOP táblát, mert a jelentésükre gondolnak. A megállás után a körbetekintés közben nem haladunk előre, ezért mondják erősebbnek. Ezért olyan fontos, az ÁLLJ! Bár az erősebb szó tényleg kicsit sok, főleg ha megkérdezel valakit, melyik erősebb-e, tényleg el kezd gondolkozni rajta.

CoIie 2011.07.05. 17:26:59

Ha már azonnal eldőlt, hogy szabályosan nem fejezhető be valamelyik fél részéről a bekanyarodás (és nem enged a másik;), akkor az szgk-nak a szembejövő kanyarodó sávból való kiszoratása után, - a szemből egyenesen haladó következő sávban -, egyetlen gázfröccsel meg kellett volna előznie a kamiont és már el is van felejtve az eset. Én ilyen egyszerű esetben gondolkodás nélkül, rutinból megteszem! A kormányt és a gázt hamarabb elérem, mint a féket! (Az évek és a tapasztalat;)
Ha így tett volna, akkor nincs blog, nincs blama.

Izz Al Din 2011.07.05. 17:42:13

@CoIie: Minden autó hamarabb áll meg, mintahogy felgyorsul. Ez egy gyártási előírás. Persze, ha műszakilag karbantartjuk az autót. Ez is egy megoldás, bár a sok éves rutin után, értelemszerűen nem hajtasz be.

CoIie 2011.07.05. 17:57:36

Nem hajtok be, amikor nekem nem kell megállnom a kereszteződésben, a nyolcszöget meg látom a kamion előtt, hogy neki meg STOP van és áll?! Dehogynem, ha kicsit is jobbnak ítélem meg a pozíciómat, én nem várok semmit ilyenkor, behajtok, és elhúzok... Szerintem, ha határozott vagyok, a kamionos sem sieti el a bekanyarodást, az adott helyzet ki sem alakul!

(Mondjuk csak egy átlagos kocsival járok /->avatar/, mely egy átlagos kamiont persze simán ver gyorsulásban egy ilyen szituációban.)

Mintha az eset inkább egy késlekedő, de mégis sietős autósról szólna, aki csak kihívta maga ellen a sorsot. A többség bele sem menne ilyen helyzetbe!

Izz Al Din 2011.07.05. 18:19:47

A kamionos egy másik kereszteződésben állt, a táblája téged nem érint, csak ha a főúton haladsz.

Deszkás 2011.07.05. 18:47:18

Most ez komoly? Komolyan azon akad ki, hogy a kamionos szabálytalanul ment be abba a sávba, amibe ő is szabálytalanul tartózkodott?! Hát de most komolyan! Az eszem megáll!

Deszkás 2011.07.05. 18:59:07

@Abfangjaeger: Nem hiszem, hogy a hölgy már kifordult volna. De ilyen alapon a kamionos is a főúton volt már. Csak hogy a nő a szembe sávba kanyarodott ki, hiszen a kamionos már ott volt abban a sávban, amiben tovább haladhatnak. Ergo nincs igazad.

Deszkás 2011.07.05. 19:15:02

@woodooman: Már csak azért is, mert míg a kamion egy mellékútról érkezik, addig a hölgyike egy parkolóból jön ki.

Deszkás 2011.07.05. 19:18:34

@Dscdbb: Tehát a szemből jövő balra kanyarodó számára nem.

Deszkás 2011.07.05. 19:22:37

@Dscdbb: Úgy látszik, te nem tudod értelmezni a KRESZ szabályt! Azt kell mondanom, inkább veled ne találkozzunk az utakon! Menj vissza egy tanfolyamra.

Deszkás 2011.07.05. 19:27:10

@Dscdbb: Mert az oktató szent és sérthetetlen, ugye? A házban van egy oktató, aki gyakorlatot is, még sem tud normálisan kiállni a parkolóhelyéről a garázsban. Ennyit az oktatókról.
Te magad beidézted a szabályt, amely azt írja, hogy STOP tábla esetén az a) pontban szereplő úton közlekedőknek kell elsőbbséget adnod. Mégis te milyen szabály, logika alapján jelented ki azt, hogy ha szemből jön egy balra kanyarodó autó, és annak csak "macisajtja" van, akkor neki elsőbbsége van. Idézd már be azt a szabályt, amiből ez következik. Mert amit beidéztél, abban erről nincs szó, nem erősíti meg az állításod, sőt, éppen cáfolja.

Deszkás 2011.07.05. 19:32:51

@S***ci: Mónika egyedül jött a bevásárlóközpontból. Tehát BMW-s.

Integrált Szerverterror 2011.07.05. 19:35:53

@metal: Éppen a fura rajz miatt nem is akarok állást foglalni, csak általánosságban ilyen kereszteződésekben a kamion irányából érkezőnek mindenkinek elsőbbséget kell adni, még a poszterina irányából jövőknek is.

Azz meg a másik, hogy ( ha többé-kevésbé jó a skicc) egy nyergessel is röhögve ki lehet kanyarodni a sávban maradva. Azt sem tartom kizártnak, hogy a kamionos kicsit megszívatta a kis helyi danicapatrickot.

fezoGT 2011.07.05. 19:37:07

A posztolót gyalog nem engedném az utcára. Nincs itt semmilyen kettős érzés.

A kamionos meg ugyan átlógott, de azért szép számmal tudok olyan helyet ahol egy ilyen monstrummal, de még busszal is kifordulni jobbra kis ívben sávból kilógás nélkül, enyhén szólva is kihívás. Pláne hogy még ilyen terelő sziget is van az útban. Ha rendszeresen jár arra nagy jármű, ez inkább út tervezési hiba, mint szabálytalanság.

12Rómeó 2011.07.05. 19:44:58

Móúnika! A kreszkönyvet bizony át kellene nézned újra!Vagy legalább utólag, ha már olyan drágán vetted a jogosítványod!:)

Integrált Szerverterror 2011.07.05. 19:45:11

@vidifan: A terelőszigetet jobbról kell kerülni, nem balról és mindjárt könnyebb

fezoGT 2011.07.05. 19:52:20

@Integrált Szerverterror: esetleg átmenni rajta :D

Azt persze kifelejtettem hogy a sofőr éberségi állapotán is múlik mennyire hajlandó ilyenkor alászedni a kormányt. Román és török kamionosok előnyben :)

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 21:18:05

@Integrált Szerverterror: @soibegin_: Akkor megint leírom, az, hogy az ahol a kamion elfordult annak a kereszteződésnek a része-e, attól függ, milyen hosszú az a kis szakasz, amit a balra kanyarodó megtesz a főúton, mielőtt találkoznak. Ezt innen nem tudhatjuk, de mint már írtam is, nem is lényeges, mert a kamion már megkezdte a kifordulást, amikor hősnőnk odaért, tehát nem történt elsőbbségi kérdés!

Reggie 2011.07.05. 21:21:35

Meg szerencse hogy nem csattantak, mert vakuummal a fejeben konnyebben betorik a koponya...

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.05. 21:51:32

A kamionnak van elsőbbsége. Mert nagyobb.
De viccen kívül: nem állt fenn elsőbbségadási szituáció amikor a kamion elkezdte a kikanyarodást, mert a nő még nem volt még rajta a főúton. A nő viszont szabálytalanul be akart előzni, és majdnem balesetet okozott (magának).
Ha egyszerre kanyarodtak volna, akkor is a kamionnak lett volna elsőbbsége, mert kis ívben kanyarodott.

A STOP tábla egy baromság, belátható kereszteződésben tök felesleges alkalmazni.

Reggie 2011.07.05. 21:53:46

@tundrazuzmo: Penzszedesre meg mindig jo.

D4D 2011.07.05. 22:45:50

TRAFI!

Budakeszi úton érdekeltek figyelmébe:

Az irén utca buszmegálló előtt, a felfele irányba jobb oldalon áll a trafi, B pontban. A pont a 40-es tábla. (bár lehet fordtva, nem ez a lényeg). A trafi C pont irányába mér, ami egyben egy kereszteződés, ami oldja a 40-et. Lefele irányba is van D pontban egy 40-es tábla, de azt C szintén feloldja. ÉS ITT A LÉNYEG! Akit lefele irányba lőttek meg, az hacsak nem nagyon sok, ne fizessen, mert C ponttól B-a irányába már ismét 50 a megengedett, nem 40, ahogy ezt a képen látható, szembejövőknek szóló 40-es tábla sejtetné.

Arra még figyeljetek, hogy a rendőrautó orral befele áll egy kapubehajtón, mintha helyszinelni lennének, és a trafi a bal hátsó ablakon keresztül néz ki az útra.

A pontos helyszín, a pontok bejelölve.
maps.google.hu/maps?saddr=Budakeszi+%C3%BAt&daddr=Budakeszi+%C3%BAt+to:Budakeszi+%C3%BAt+to:Budakeszi+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.524374,18.959076&spn=0.00196,0.003449&sll=47.525294,18.956931&sspn=0.00196,0.003449&geocode=FRwq1QIdtU0hAQ%3BFXsq1QIdeEwhAQ%3BFQIr1QIdoEchAQ%3BFWgu1QIdxEEhAQ&mra=mi&mrsp=3&sz=18&t=h&z=18

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.05. 22:49:15

Most akkor alázzunk egy kicsit (nem a posztolót, hanem a sok TUDÓS kommentelőt):
1. Állítás: A STOP tábla erősebb mint a macisajt.
2. Állítás: A kamion erősebb mint a Mónika.

Mi következik ebből?
Az, hogy hülye a posztoló, és még sok más kommentelő is, akik "erősebbnek" tartják a stoptáblát.

Nem tetszik a következtetés? Formális logikai úton cáfolhatod, ha sikerül az egyik premisszát cáfolnod. (Súgó: Egy KRESZ könyv elolvasásával megcáfolhatod az 1. Állítást. Ekkor a konklúzió sem lesz már igaz!)

Integrált Szerverterror 2011.07.06. 01:30:46

@tundrazuzmo:

- Mit mond a kicsi stoptábla ha kifogy az érvekből?
- De az én apukám erősebb!

(nem tudom hogy jutott eszembe, lehet nem is vicces)

Integrált Szerverterror 2011.07.06. 01:36:31

@metal: Jó, akkor aluggyunk rá egyet, hátha holnap jelentkezik Mónika. Hacsak addig alá nem fekszik egy kamion(os)nak.

Integrált Szerverterror 2011.07.06. 01:38:08

@metal: Jó, akkor aluggyunk rá egyet, hátha holnap jelentkezik Mónika. Hacsak addig alá nem fekszik egy kamion(os)nak.

Bár a KBM feküdne alá grrr...

záporjózsi 2011.07.06. 06:13:38

Kedves Mónika! Mint látod, kaptál hideget és meleget, na meg helyes és helytelen KRESZ értelmezéseket. Tök mindegy, hogy mekkora a macisajt vagy a STOP tábla, na meg hogy ki kanyarodott jobbra vagy balra, illetve kinek hány kereke van. Hány perccel lett volna rövidebb a menetidőd? 2 lámpaváltás az már akár 3 perc is lehet! Vidéki kisvárosokban ennél sokkal több villanyrendőr nincs is... Akkor meg hagyd elmenni a nagy vasat.

Simet 2011.07.06. 08:02:44

Mónika egy kicsikét butácska... :)
Az ilyenektől mentsen meg az ég.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.06. 11:03:29

Hát igen! Én tipikus női viselkedésnek mondanám. De sajnos nem csak nők viselkednek így!

Az a lényeg, hogy minden elkövető tanuljon a hibából. Legközelebb inkább engedje el a kamiont. Úgy is az az erősebb...

Fergabor1 2011.07.06. 11:57:44

Mónika persze nem olvasta el a reagálásokt (legalábbis nem látom). Úgyhogy most is úgy gondolja, az aKRESZ, amit Ő annak gondol.
Csak remélem, legközelebb nem lesz akkora szerencséje Neki, nekünk meg akkora pechünk, hogy elkerüli a balesetet. Mert ütközet után már megtudta volna, kinek van igaza, főleg, ha a rendőrség még meg is keféli száz ronggyal.

apk 2011.07.06. 12:01:54

Kedves Mónika!
A STOP és a "macisajt" nincsenek alárendelt viszonyba egymáshoz képest, csupán annyi a különbség, hogy STOP táblát ott kellene alkalmazni, ahol a beláthatóság miatt meg kell állni, hogy dönteni tudj. Ha egyszerre kanyarodtatok, akkor kettőtök viszonyában a kamionnak volt elsőbbsége, mert ő kanyarodott jobbra kis ívben. Ha már rákanyarodtál a főútvonalra és a kamion akkor kezdte meg a "manőverét", azaz ilyen szituban kanyarodott ki eléd, az más. De ugye jól sejtem, hogy erről szó sincs, ti egyszerre kanyarodtatok és néhány másodperc érdekében szabálytalanul próbáltál kielőzni....szembejövő, kanyarodó sávban nem előzünk! Ha már ilyen szituba keveredtél, akkor megvárod, amíg az a nagy kamion kikanyarodik. Örülj, hogy szemből senki nem akart éppen balra kanyarodni.

Visimalac 2011.07.06. 12:05:12

Ha egy keresztezödés, akkor Maunika a hülye, de akkora hogy neki is kamionnal kellene jàrnia, hiszen màsba nem is férhet bele..

Ha nem egy keresztezödés, akkor is Maunika a hülye (a szembesàvért), meg a kamionos is.

Jogilag lehet itt vitatkozni, hogy 1 vagy 2 keresztezödés, de nem sokkal könnyebb körültekintöen vezetni, mint utàna centizgetni a googlemapsen? Én hàla az égnek soha sem kerültem ilyen szituàcioba, talàn erre talàltàk ki az elözékenységet meg a hasonlokat. Monikat meg el tudom képzelni, mint dinamikus fiatalasszony napszemcsiben, ràgogumival meg telcsivel, idiota zenével meg féltenyeres cool kormànyforgatàssal, 15 centis magassarkuban..

andrazs 2011.07.06. 13:41:55

Mónika, csak azt sajnálom, hogy a szembejövő (kisajátított) sávodban nem jött egy markoló 140 cm magasan a kanalával. Nagyon elbasztad. Nem neked volt elsőbbséged, és még neked állt feljebb?! Elég fogyatékos logikának tűnik, hogy beismered, hogy szabálytalan voltál, azt is tudod, hogy a kamionok nem mindig tudnak bekanyarodni, de nyilván a kamionos a hülye. A végén még el is hisszük... Ennyire kell a "hírnév"? Hát most lejárattad magad a blog olvasói előtt...

Deszkás 2011.07.06. 14:03:16

@Integrált Szerverterror: Mely szabály szerint kell a szemből érkező, és balra kanyarodónak elsőbbséget adni?

-A_A- 2011.07.06. 18:03:28

kamion, csuklósbusz és tsai a mértani sajátosságaik miatt (értsd: hosszú jármű) jobbra is csak nagy ívben kanyarodnak, és igen, megesik, hogy ehhez nemcsak a saját sávjukat veszik igénybe. és ez nem azért van, mert nem tudnak vezetni, hanem azért, hogy a több tonnás pótot ne az úttest mellett átkelésre várakozó puhatestűek sikítozó tömegén húzzák keresztül. szóval kedves mónika, ha kanyarodó kamiont tetszik látni, tessék nyugodtan arra számítani, hogy az igenis több sávot is igénybe vehet a manőverhez. ez már csak egy ilyen, viszonylag kemény világ.

Integrált Szerverterror 2011.07.06. 18:34:52

@Deszkás: Akkor, ha az két külön kereszteződés.

Deszkás 2011.07.06. 18:37:24

@Integrált Szerverterror: Szerinted jelen esetben ez két külön kereszteződés azért, mert egy külön jobbra kanyarodó sáv van?!

Deszkás 2011.07.06. 18:42:11

@-A_A-: Nem csak csuklós, sima busz is, ha hosszú.

Integrált Szerverterror 2011.07.06. 18:47:34

@Deszkás: Az nem külön jobbrakanyarodó sáv hamen külön út.

Deszkás 2011.07.06. 19:02:02

@Integrált Szerverterror: Szerintem meg nem korrekten rajzolta le a hölgyemény, mert rajzolni sem tud. A középső részen láthatod, hogy egyenes nyíl van, ebből számomra az következik, hogy abból egyenes lehet tovább menni a bevásárlóközpontba. De még egy kérdést felvet a leírás. Mi az utak sorrendje? Szerintem ha a nő a leírásnak megfelelően parkolóból jön, akkor az még csak nem is út, hanem parkoló.

CoIie 2011.07.06. 19:30:49

@Deszkás: Tényleg a rajz teljesen rossz, mert valójában a járdáról ugratott le és nemhogy utca még macisajtja sem volt! Non sense az egész! ;)))

Deszkás 2011.07.06. 20:33:41

@CoIie: Látom, megint kötekedsz.
De nézd már meg jobban! Valami hiba biztos van, mert ő egyirányúnak rajzolta a sávját, abban nem fér el két autó egymás mellett.

fatia-negra 2011.07.06. 21:13:50

biztos 7végén volt az eset és már nem volt KAMION-STOP

CoIie 2011.07.06. 21:58:20

Lehet, hogy egyirányú lehet, hogy nem! ;)

Azonban a "...nem is út, hanem parkoló" kijelentés tényleg érdekes.
A parkoló az a hely, ami táblával és/vagy felfestéssel ki van jelölve. Ha azt elhagyom, akkor már az "úton" vagyok...
Ha az utcában megállok, akkor parkolok, de nem parkolóban vagyok, hanem az utcán!
Valahol ez is megjelent az írások közt, hogy, - valahogy így: '...elhagyom a parkolót és kimegyek a forgalomba!' Szerintem 'forgalom' mindenhol van, ahol közlekedni lehet, nem csak a tényleg forgalmas úton! ;)

bunkóbéemvés 2011.07.06. 22:52:12

Ezt a picsát.. Szajon kene vagni a kituno reakcioidoddel egyutt, bekepzelt luvnya. Szerintem meg sehol nem voltal, mikor a kamion megkezdte a kikanyart. Meg mi az mar, hogy "szabalytalan voltam, de o szabalytalanabb"?? Ki a szom ad noknek jogsit??

Integrált Szerverterror 2011.07.07. 00:29:05

@Deszkás: Jó, tegyük fel, hogy a két út nincs egymáshoz képest elcsúszva, meg az út, ahonnan a csaj jött egy teljes értékü kétirányú út és a kamion seggétől balra az a háromszög alakú izé egy terelősziget vagy egy felfestett forgalomtól elzárt terület, amibe bele van állítva egy elsőbbséget szabályozó tábla. Na ilyenkor az az út, ahol a csaj balra kanyarodik nincsen közvetlen kapcsolatban azzal az úttal, ahol a kamion jobbra kanyarodik. Mert két külön kereszteződés. Szóval ekkor a kamion irányából érkezőnek elsőbbséget kell adnia a csajszi irányából érkező számára.

De ezt csak általánosságban írtam, nem a konkrét helyzetre vonatkozólag. A rajzot meg nem tartom érdemesnek elemezni, jó pár éve már rájóttem, hogy a női tevékenységeket elfogadni vagy eltűrni lehet, de megérteni soha! :)

Deszkás 2011.07.07. 08:19:43

@Integrált Szerverterror: Miért nincs közvetlen kapcsolatban?!
Egyébként meg teljesen mindegy, a teherautó előbb ért a kereszteződéshez, előbb kezdte meg a kikanyarodást, ezért sem kellett volna elsőbbséget adnia a csajszi számára. Ha nem így lenne, simán megelőzte volna kocsival a kamiont.

Deszkás 2011.07.07. 08:27:47

@CoIie: Komolyan lemegyek és lefényképezem neked az itteni P+R parkolót. Tudod, ez egy olyan hely az út mellett, ami egy kis focipálya méretű terület, ahova be illetve ki lehet hajtani, van középen egy közlekedő rész, két oldalt, meg parkolnak. Ez a parkoló. Te kevered a parkolóhelyet, ami egy autónak ad helyet, a parkolóval, ami több autó parkolására ad lehetőséget.

VakondM 2011.07.07. 09:14:39

Jogilag nincs különbség az "elsőbbségadás kötelező" és az "állj! elsőbbségadás kötelező tábla között". Egyik sem erősebb a másiknál.
A postoló hülye is és szabálytalan is. Ő balra fordult míg a kamionos jobbra, innentől a kérdéskör tisztázott. Az a jármű sajátossága, hogy a kamionnal a szembe sávba is átment kicsit.
Az pedig amit a postoló tett simán közúti veszélyeztetés szerintem - mégha a kamiont egy esetleges baleset valószínű nem rázza meg.
Az sem túl jó hozzáállás, hogy elismeri a kedves közlekedő partnerünk, hogy szabálytalan volt de a másik meg mégjobban.

VakondM 2011.07.07. 09:18:11

@Pj0tr:
"Én nem kívánok neki rosszat, de remélem senkit sem fog megölni az utakon a felsőbbrendűsége tudatában."

Ez mekkora! :D

Deszkás 2011.07.07. 09:36:35

@VakondM: De a másik nem volt még jobban szabálytalan, hiszen a liba nem adta meg az elsőbbséget és ráadásul előzési céllal lépte át a záróvonalat, és ment be szabálytanul a szembeni kanyarodósávba. Többszörösen is szabályt sértett.

CoIie 2011.07.07. 12:37:33

@Deszkás: és akkor mi van ha nagy a parkoló, ott nem érvényesek a szabályok, vagy mire gondolsz, amikor fontos tényként említed a parkolót?

Deszkás 2011.07.07. 13:13:05

@CoIie: Mert úgy gondolom, hogy a parkolóból kihajtás nem egyenrangú a közúttal. A parkolós postnál is szó volt erről. A parkolóból kihajtó mindenkinek elsőbbséget kell adjon. 3. rangú a kereszteződésben, ahol az egyik irányban a fő út van és abba becsatlakozik egy mellékút és egy parkoló kihajtója. Szerintem.

Deszkás 2011.07.07. 13:14:03

@CoIie: Így kezdődik egyébként a mostani post is: "Történt, hogy egy vidéki kisvárosban kanyarodtam volna ki balra a főútra egy bevásárlóközpont parkolójából. "

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.07. 13:30:49

@Deszkás: Ha a parkoló kijáratánál van közlekedési tábla (pl. macisajt), akkor az egy kereszteződés, akkor nincs ilyen, hogy 3. rangú, a táblák határozzák meg, hogy melyik milyen rangú.

CoIie 2011.07.07. 14:15:32

@Deszkás: Az a parkoló, ahova kitették a P táblát.
Nagy parkolón belül pedig senkinek nincs elsőbbsége, befagy az adott állapot, mivel parkolóban vannak...?! ;)

A fotódról látszik, hogy szintbeli eltérés is van, tehát az inkább garázskijárat, azaz tényleg nem utca, sosem lehet elsőbbsége...

Deszkás 2011.07.07. 15:07:17

@CoIie: Nem. A parkolóhelyről kiállva, elindulva ugyancsak elsőbbséget kell adni mindenkinek.

CoIie 2011.07.07. 15:43:04

@Deszkás: De egy nagy parkólóudvarban mindenki parkolóban áll, lehetetlen elindulni, ha a másik is azt teszi, hisz elsőbbséget kell adni mindenkinek...?! ;) Ez a helyzet van a fotódon az 'udvarban'. Van P tábla is a bejáratnál, tehát a mögött mindenki parkol, aki ott áll, utcák nincsenek.

Esetenként nehéz lehet eldönteni, hogy parkolóudvarról vagy utcáról van szó, pl. abban az esetben, ha szintben azonosak az utak ill. a ki- és bejárat, így csak érzésre lehet tudni, ha egyébként a jelekből nyilvánvaló, pl. szemmel láthatóan kerítéssel körbekerített (bár némely nagyáruházé is ilyen, de mégis utcának tűnik...) - nem emlékszem az utca definícióra szemben a parkolóéval, ha van egyáltalán valami egzakt összehasonlítás...

Hogyan alkalmazandó pl. a jobbkézszabály, ha nem állapítható meg, hogy az adott helyen utca vagy parkoló van? Mik az egzakt szabályok arra, hogy melyik utca az utca és melyik csak parkolókijárat? ( Bár szerintem az is utca, ha annak néz ki! ;)

Deszkás 2011.07.07. 16:12:56

@CoIie: Te továbbra is kevered a parkolóhelyről való elindulást, és a parkolóból való kihajtást!

CoIie 2011.07.07. 17:06:11

@Deszkás: miért is? Van különbség?! Mert, mintha összemostad volna!

Deszkás 2011.07.07. 17:15:31

@CoIie: Pont arról beszéltem, hogy van különbség a kettő között!

CoIie 2011.07.07. 17:22:42

Miben? Ha az elsőbbségi kérdéseket vesszük.

Nem emlékszem semmi külön szabályra, mely említi a parkolóból való kihajtást, ha az ténylegesen egy utca. Csak a konkrét parkolóhelyről elindulásra van szabály!

Ilyen alapon lehet(ne), beszélni a füves és múrvás útpadkáról való elindulás különbségéről is - csak ez sem jön a témához! ;)

CoIie 2011.07.07. 17:32:16

Deszkás 2011.07.07. 13:13:05
Evvel nem értek egyet, ezer áruházi parkoló van ahol a parkolóból való kihajtásnál semmi különbség nincs a szokványos útkereszteződésekben alkalmazandó szabályoknál (szerintem nem lényeges, hogy miért onnan vagy oda közeledik a jármű, így ez is a szokványos kategóriába 'süllyedt'...). Ha korlátozni akarják az elsőbbséget, ami azért időnként előfordul, akkor kimondottan kiteszik a megfelelő táblát! (Pont mint a felső rajzon!)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.07. 19:57:38

Tudom, hogy ez egy vizitormagnes poszt, de legyen:

Monika, kituno reakcioidovel kerek egy melytorkost! De inkabb a kamionos reszere.

Osi angol kifrejezezsel el elve: szili picha.

mohopasi 2011.07.08. 12:09:34

A kamionok sokszor kanyarodnak szabálytalanul. Tudniillik kurva nagyok, máshogy nem férnek ki. Azzal ne is foglalkozzunk, hogy ha a másik fél nem csak szabálytalan volt hanem hülye is :)

AndrásF 2016.02.23. 14:34:21

Én csak 2 dolgot kérdeznék: Hallotta -e, hogy a jobbra kis ívben kanyarodónak elsőbbsége van a balra kanyarodoval szemben? Illetve a bizalmi elv alapján miért is kelett volna a kamionosnak arra számítani, hogy a kanyarodósávban szabálytalankodik?

Nekem egyszer egy járművek elől elzárt területtel eltolt forgalmi sávnál jöttek majdnem nekem. Ment tovább egyenesen, aztán amikor én szabályosan követtem a sávom nekem jött. Majd kiesett a személyautóból, úgy kiabált.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása