A jogosítványt megszerezni legtöbbünk számára pozitív élmény. Én annak idején először szülői felügyelet mellett vezethettem a családi Ladát, majd 1-2 hónap múlva jöhetett az önálló élet az autóval. Ez sokat segített, de mi van akkor, ha nem áll rendelkezésre tapasztaltabb rokon/barát? Anna kalandjairól olvashattok ma elég tekintélyes terjedelemben, remélem azért nagyon nem áll meg az élet a munkahelyeken. :) Neki meg drukkoljunk, hogy jobban belejöjjön az autóvezetésbe. Ehhez viszont szükséges az ő és közlekedő társainak türelme is. Ti jobban odafigyeltek a "T-betűs" autókra?
Kedves Autósok!
Néhány héttel ezelőtt, viszonylag sok tanulás után régi álmom teljesült, sikeres forgalom vizsga után átvehettem a jogosítványomat. Az elsősegélyt leszámítva minden vizsgám elsőre sikerült, és nem is rosszul.
Az oktatómmal egyetértettünk abban, hogy mind a ketten lényegesen jobban járunk, ha a sikertelen vizsgák helyett inkább neki fizetek ki egy halom pénzt a plusz órákért, amíg úgy nem érezzük, hogy elértem azt a szintet, amikor már önállóan is képes vagyok folytatni a tanulást. Ennek ellenére én lepődtem meg a legjobban, hogy csont és kenőpénz nélkül, minimális hibavonallal 20 perc alatt szépen levizsgáztam a forgalomban. (Rosszmájúaknak: biztosan közrejátszott a formás fenekem és a szép mosolyom is
) Egy-két héten belül a kisautómat is megtaláltam, igazán jó vétel volt, pont nekem való, kicsi, helyes, kis fogyasztású, jó állapotú, korához képest nem is nagyon lehasznált, csajos. Minden nyálasan ideális, igaz?
Kivéve, hogy ahogy beleültem, az összes megszerzett és felturbózott önbizalmam azonnal elporladt a menetszélben. Kezdődött azzal, hogy egy alig négyéves dízel után a benzines autóval egyáltalán elindulni… nem túlzok, ha azt mondom, az első utamon többször fulladtam le, mint az oktatás alatt összesen.
Az első egy-két gyakorló út után, megmondom őszintén, kicsit magamban feladtam a projektet. Barátom sem ért rá, hogy furikázgasson velem, sőt, ugyan sokan megígérték, hogy szakítanak rám esténként egy-két órát, de valahogy hirtelen sosem sikerült megfelelő időpontot találnunk. Megértettem, ez nem kis felelősség, és nem is kicsi feladat. Hetekig nézegettem ezek után az autót, és jártam tovább BKV-val, miközben szidtam magamat, mint a bokrot. Ugye, ott az autó, ott a jogosítvány, én meg szagolom a csöviket a villamoson, normális vagyok-e? Persze rinyáltam fűnek-fának, mégsem volt bennem annyi, hogy este szépen hazamenjek, és elguruljak kicsit jobbra-balra. Kifogást persze rengeteget kitaláltam: nincs időm megvenni a T betűt, nem tudok hegymenetben visszaparkolni otthon, ez az amaz, tényleg már én szégyelltem magamat, amikor valaki rákérdezett a vezetésre. De azt mindig elismertem, hogy valójában kizárólag én állok a saját utamban.
Most néhány nappal ezelőtt viszont előállt egy olyan helyzet, hogy kénytelen voltam elvállalni egy kis árubeszerzést. Nem mondhattam nemet: a cégem minden támogatást megadott ahhoz, hogy legyetem a jogsit és megvegyem az autót, anyagit és emberit egyaránt. Úgy jöttem haza, hogy igen, holnap el kell autóznom Pest egyik szegletéből Buda másikába, nincs kecmec, és nincs segítség. Meg kell oldanom egyedül. Így beültem a kiskocsiba, és még az éjszaka bementem a munkahelyemre, majd haza, hogy egy kicsit felkészüljek.
Innentől nem részletezem túl a történetet, szorítkozok a lényegre. A vége az, hogy sikeresen végrehajtottam a feladatot, és még haza is értem épségben. Nem haltam meg, és nem is öltem meg senkit, és ez már elég pozitív elsőre, nem igaz?:)
Párszor eltévedtem, telefonálgattam kétségbeesetten – természetesen nem vezetés közben, mentem sokat úgy, hogy fogalmam nem volt, hogyan fogok irányba visszatalálni úgy, hogy ne kelljen a kiinduló pontomra visszamenni. A GPS-re néhány óra után már oda tudtam figyelni, és nagy hasznomra volt, leszámítva, amikor lemerült, de akkor már szerencsére csak haza kellett találnom. A telefonom is éppen hogy kitartott hazáig.
És most az igazán Nektek szóló rész következik. Először a bocsánatkérések.
Sajnálom, hogy párszor lefulladtam, és zöldnél nem tudtatok azonnal tovább menni. De ígéretes, hogy ez egyre kevesebbszer történik meg. Igaz, hogy a lefulladástól tartva még aránytalanul sok gázt adok indulásnál, és ettől kicsit “bunny hop”-os az indulásom, de köszönöm, hogy nem dudáltatok le, és lehet, hogy anyáztatok, de ezt egyelőre még úgysem veszem észre, leköti a figyelmemet sok fontosabb dolog. Sajnálom, hogy néhányszor későn vettem csak észre, hogy rossz sávban megyek, és parasztnak tűnő módon váltottam sávot, esetleg bénáztam, mert a tükörből nem pontosan tudtam felmérni, hogy most be fogtok-e engedni, vagy sem. Igyekeztem azért mindent megköszönni szépen. Elnézést kérek azért is, mert sávváltásnál többször is elfelejtettem visszaváltani, és így előfordult, hogy lassabban vettem fel a sebességet. Nem állt szándékomban senkit sem feltartani. Bocsánat, ha nem adtam meg elsőbbséget, azt remélem, ilyen nem sok volt. A sárgákon igyekeztem áthajtani, de a gyalogosokat előzékenyen elengedtem – sajnálom, ha ezzel bárkit is feltartottam. Még a felváltással is vannak gondjaim, szóval bocsánat, hogy nem gyorsulok olyan dinamikusan, mint Ti, időnként bőgettem szegény motort rendesen. Többet megyek egyesben és kettesben, mint kellene, ezt tudom jól, majd csiszolok rajta, megígérem. Bocsánat azért is, mert számomra ismeretlen és kicsit veszélyesnek tűnő helyzetekbe nem rohanok bele vakon. Ez sem azért van, hogy bárki is később érjen haza miattam öt perccel. Nekem most az is hatalmas fejlődés, hogy a 40-50 közötti sebességet tudom tartani anélkül, hogy rettegnék attól, hogy kisodródok egy enyhe ívű kanyarban. De azt is megígérem, hogy az autópályát és az országutakat kerülöm addig, amíg nem érzem biztonságosnak legalább a 90 km/h-t. Ehhez muszáj lesz néha kimennem gyakorolni, mert máshol erre nem igazán van lehetőségem. Viszont biztos, hogy nem fogok érzelmi kérdést csinálni abból, ha megelőztök, sőt, minden tőlem telhető módon segíteni fogom azt. Ha úgy érzitek, nem így van, ez azért lehet, mert egy kicsit nekem még több idő kell ahhoz, hogy megfelelően reagáljak.
Tényleg bocsánat, ha valakit felidegesítettem valami hülyeséggel.
És most a köszönöm lista. Köszönöm, hogy sokszor türelmesen magatok elé engedtetek, még ha láttátok is, hogy kissé bizonytalan vagyok. Köszönöm, hogy rutinotoknak köszönhetően fel tudtátok mérni, hogy nem gonosz vagyok, csak béna. Köszönöm, hogy egy-két kivétellel nem dudáltatok rám, és nem másztatok annyira a nyakamra, hogy félni kezdjek tőletek. Köszönöm, hogy megértően messzire elkerültetek, ha tehettétek. Köszönöm, hogy egy-két kivételtől eltekintve nem vágtatok elém, és főleg azt köszönöm, hogy senki sem szállt ki az út közepén az autójából, hogy beverje a képemet vélt vagy valós sérelmének köszönhetően.
Iróniát félretéve, tényleg köszönöm, hogy nem felejtettek el egy nagyon fontos dolgot. Bár sokat tanultam az oktatómtól, apukámtól, barátomtól és így tovább, de a legtöbbet Tőletek fogom megtanulni. Tudom, hogy nem ez a legtökéletesebb megoldás, de ha csak néhány pillanatom van eldönteni, mit csináljak, akkor a legéletképesebb megoldás számomra az, ha Benneteket követlek. Ti fogtok belőlem olyan sofőrt csinálni, akivel szívesen közlekednétek partnerként – vagy éppen ellenkezőleg. Nagyon sok múlik Rajtatok.
És tényleg vicc nélkül mondom azt, hogy az első, veletek töltött napom után nem maradt bennem rossz érzés, és bár a félelem és az izgalom még megvan, és biztos, hogy sokáig meg is marad, de van bennem bizalom is. És köszönöm előre, ha ezt sikerül megőriznünk.
tataugebu 2011.08.08. 08:41:23
Tazsam 2011.08.08. 08:49:11
Köszönjük, hogy velünk közösen részt vettél a közlekedésben. Örülünk, hogy nem okoztunk maradandó negatív élményeket.
Örülök, hogy van hozzád hasonló hozzáállású vezető is köztünk és biztos vagyok benne, hogy ilyen morállal seperc alatt egyenrangú partnerünk leszel. Ha gyakorolni szeretnél ajánlom a dunakanyart itt gyönyörű tájakon lehet vidékezni 90el. Pestről 1 óra alatt meg tudod közelíteni és ugyan a menyasszonyommal még nem egyeztettem de szerintem szívesen meghívunk téged és a barátod is egy kávéra a visszaút előtt.
További balesetmentes közlekedést.
záporjózsi 2011.08.08. 08:56:34
"Ha gyakorolni szeretnél ajánlom a dunakanyart itt gyönyörű tájakon lehet vidékezni 90el. Pestről 1 óra alatt meg tudod közelíteni"
Azért előtte egy kicsit kevésbé forgalmas Bp. környéki helyeken érdemes gyakorolni, hogy a tájra is jusson a figyelemből. :)
Érdemes elővenni egy jó térképet, összerakni 1-2 útvonalat és alacsony forgalmú időben (még 2 hétig olyan lesz a hétköznapok nagy része is) elmenni autózni. 400 Ft-os benzin mellett nem kellemes, de ez van.
A kis autóhoz pedig csak annyit, hogy abban sem baj, ha van egy erőteljesebb motor, ami kevésbé hajlamos a lefulladásra. A modern motorvezérlések sajnos olyanok, hogy a szükségesnél többször fordul elő a gyakorlatlan vezetőknél, de a nagyon kellemes kipufogógázokért ezzel is fizetünk...
tataugebu 2011.08.08. 08:58:35
Szerintem a "T" betűt felejtsd el, mert az a tapasztalatom, hogy a T betű láttán az amúgy nyugis és előzékeny 3 gyermekes családapák is "majd én megmutatom a mazsinak" tipusú bunkókká válnak.
Szerintem csak arra vigyázz majd, hogy ha meglesz már kb. 10000 levezetett kilométered, akkor ne válj Flittpaldivá, mert abból lesz a baj. Akkor már jól megy majd a napi rutin vezetés, de egy váratlan vészhelyzetben nem biztos, hogy jól reagálsz majd.
A poszt amúgy tetszik... :)
Tazsam 2011.08.08. 09:00:03
"Te meghazudtolod a hétfő reggelt. :)"
Most miért? :)
Nekem is javított a hétfőmön, hogy megtudtam ilyen hozzáállással is lehet találkozni az utakon.
Indítsunk amúgy is mozgalmat a hétfő reggeli anyázás ellen. Mostantól mindenki kezdje azzal a hetet, hogy beküld egy jó kedélyű kommentet.
Bibo65 2011.08.08. 09:00:35
Sok siket a közlekedéshez,csak így tovább!
Tazsam 2011.08.08. 09:03:57
Ez mondjuk vegyes, nekem az oktatóm mondta, hogy ne tegyek ki T betűt ugyanezért. Igaz én évekig cég autót vezettem úgyhogy nem is lett volna mire hisz minden nap mással közlekedtem. Ugyanakkor ha én látok egy nagy T-t az utakon akkor biztos elmormogom magamban, hogy jobb lesz vigyázni a környékén de jobban figyelek rá és segítem.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.08. 09:06:09
tataugebu 2011.08.08. 09:08:16
Én is segítem őket, még a követési távolságot is megnövelelem, de ezt meg is szoktam szívni, mert a nagyobb helyre egyből besorolnak mások. :)
Easyke (törölt) 2011.08.08. 09:08:35
Sferrari 2011.08.08. 09:13:26
Végezetül kéthete egy nyereményjáték útján sikerült vezetnem egy Ferrarit na onnantól minden más kocsi olyan izé :D Neked sok sikert a közlekedéshez és készülj fel a hülyékre a türelmetlen vadparasztokra mert ilyen is lesz. Nem sokan vagyunk akik pl T betűt látnak nem az az első dolgunk hogy ledudáljuk megelőzzük hanem pl beengedjük sávba segítjük. Azon a 2 percen nem múlik
kolompár szmélgol 2011.08.08. 09:14:24
Az oktatok többsege dizellel nyomul, mivel az kevesbe fullad le a gyakorlatlan vezetöknek. Ahol en tanultam ott is csak dizelje volt minden oktatonak, nekünk otthon meg benzines.
Amugy sok sikert a posztolonak, de azert valogassa meg melyikünktöl tanul az uton :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.08. 09:25:22
de szerintem lehet kérni is.
Tornado86 2011.08.08. 09:31:58
"Nem kell ezt szégyenleni mi férfiak is hibázunk nem is keveset csak nem biztos hogy mindenki van elég tökös bevallani :D" - Aki valóban nem elég tökös ehhez, az pont akkor nem eléggé merev, amikor igazán az kell legyen :D
@kolompár szmélgol:
Ezért javasoltam egy ismerõsnek a képességeit ismerve, hogy olyan autót vegyen majd friss jogsisként, amilyennel most tanul vezetni (egyébként valamilyen diesel az a vas is), így 1 gonddal kevesebb. Nem lehet mindenki olyan, hogy pl. 1 gázfröccs alapján megmondja 1 ismerõs autó motorolajának szintjét és állagát.
Tornado86 2011.08.08. 09:35:30
Legyél stílusos: Kleinschmidt :D
2011.08.08. 09:39:29
Állva vezettél a vizsgán?
pdw (törölt) 2011.08.08. 09:44:33
Nekem bo 2 eve van jogsim, de aktivan marcius vege ota vezetek csak. Elotte jartam kb 1-1.5 honapig egy oktatohoz "gyakorloorara", ami szerintem minden penzt megeer.
Frissjogsival talan kevesebb ertelme van rogton visszamenni, de teljesen mas az mikor nem a kotott vizsgautvonalakon mesz, hanem a legnagyobb forgalomban a legszukebb utcakon a belvarosban. Nekem legalabbis rengeteget segitett abban, hogy mostmar magabiztosan es (remelem) nem tul benan vezetek :)
pdw (törölt) 2011.08.08. 09:48:10
Nekem a dizel tanulo Yaris utan egy 18 eves benzines astrat gyilkoltam, annak a kuplungjan alig lehetett erezni hogy egyaltan fog valahol ;)
Elijah_Baley 2011.08.08. 10:02:15
"streetfighter" 2011.08.08. 10:04:32
Én meg azt tanácsolom, hogy tedd ki a T betüt, mert akkor elnéző vagyok és segítek, ellenkező esetben viszont nem, sőt.
2011.08.08. 10:05:50
Nem szívesen futnék vele össze az utakon. Ráadásul T betű híján még azt sem tudhatnám, hogy tanuló.
kolompár szmélgol 2011.08.08. 10:10:19
Ember valogatja ki elnezöbb, ha ki van rakva.
Külföldön meg vannak különböztetve, aki 17 eves friss jogsis. Annak L17 van kirakva az ablakba, söt van olyan, hogy gyakorlo vezetö, neki meg nincs jogsi, csak apu mellette ül es ugy gyakorol. Mo.-n inkabb negativ megitelesü ez a tanulovezetö dolog sajnos :(.
Sogornöm akarta kirakni a pasija bmw-jere a T betüt, de gyorsan lebeszeltük. Erdekes latvany lett volna mindenesetre.
Tomi1973Wien 2011.08.08. 10:19:39
Inter Face 2011.08.08. 10:22:53
Dester 2011.08.08. 10:39:10
Szívből kívánom, hogy ezt a kritikus részt (és persze a többit is) balesetmentesen teljesítsd. Take it easy! :)
dzsaszper 2011.08.08. 10:43:54
a veszélyes helyzetekbe nem vakon belerohanásért és a gyalogosok előzékeny elengedéséért nincs miért elnézést kérj.
Az első a kötelességed: ha nem így tennél, veszélyeztetnél másokat és magadat is.
A második azokban az esetekben, amikor a gyalogosnak elsőbbsége van (kanyarodás végén, kijelölt gyalogos átkelőhelyen), szintén a kötelezettséged, ha nem így tennél, zavarnád a gyalogost -- rossz esetben veszélyeztetnéd...
Ahol pedig nincs elsőbbsége a gyalogosnak, ott nem sok köze van az engedékenységedhez a többieknek. Nyilván, ha valakit huzamosabb ideje feltartasz magad mögött, azt nem feltétlen érdemes tovább bőszíteni, mert még kivág és megelőz és kilapítja azt a gyalogost, akivel szemben te épp lemondtál az elsőbbségedről...
dzsaszper 2011.08.08. 10:45:28
Dester 2011.08.08. 10:50:21
isti77 2011.08.08. 11:16:24
Riska 2011.08.08. 11:53:32
De mennyire jó ezt látni, nyomok is pár printscreent :D
mi nem foglalt még 2011.08.08. 12:10:38
Kuplung és gázpedál kezelést oktatónál kellett volna megtanulni.
Kellett volna még pár órát venni.
alfa.orionis 2011.08.08. 12:24:49
Szerintem nincs olyan sok mazsi-alázó bunkó, hogy miattuk lemondj a zöm segítőkészségéről.
A rutin majd kialakul:)
Én a jogsimmal a kezemben másnap elindulván megcsúsztam valami kiömlött izén egy kanyarban-hát fogalmam sem volt, hogyan korrigálhatnék.Ehelyett lesz ami lesz alapon elengedtem a kormányt és kinyírtam két Michelint :Đ(az én korosztályom érti, mit jelentett az 1200 zsigulin a Michelin gumi:))), de aztán (szerintem)simán mentem 6-8ezer km-t, mire rájöttem, semmit nem tudok még-és hirtelen azt is elfelejtettem, mekkora az autó,mit tud, hol a másik, előzhetek-e? És főleg én mit tudok! De elmúlik! :)
Ne félj,vezess sokat, szeress vezetni-ha valami nem sikerül tökéletesen, gondold át később.
Isten hozott! :))
PPK™ 2011.08.08. 12:39:53
:)
2011.08.08. 13:01:35
kolompár szmélgol 2011.08.08. 13:06:18
Dinnyes ladan Michelin? Jol tippelek, hogy többet ertek, mint az auto? :)
Persze, ha ralisra lett megcsinalva, akkor erthetö. Apamnak 1500-ös volt, de a kereklampas! :)
mezga-aladar 2011.08.08. 13:26:46
"inkább neki fizetek ki egy halom pénzt"
adok órákat én is szívesen, akár jó drágán is, minden igényt kielégítek...
mezga-aladar 2011.08.08. 13:30:57
csak mert ha rendőrlámpa sárga, az darabja 100 ezer...
de ha satuval rendőrt fox... akkor egy láda ser+metaxa...
mezga-aladar 2011.08.08. 13:32:06
''autónepper.'' 2011.08.08. 13:47:32
''autónepper.'' 2011.08.08. 13:51:09
2011.08.08. 13:56:43
alfa.orionis 2011.08.08. 14:05:53
hehe:) nem volt egyszerű hozzájutni! A leendőm nem kicsit kapott idegrohamot! :)
A köv. kocsin (1600-os)195ös Pirelli Cinturato volt-ki kellett a kasznit szélesíteni hozzá.Egész iparág épült rá. Régi szééép idők! :)
alfa.orionis 2011.08.08. 14:06:54
Te annyira izé vagy mindig! :Đ
mezga-aladar 2011.08.08. 14:20:32
nagyszerű, akkor örömmel nyugtázom, hogy gyalogosként és bicajosként sem vagyok biztonságban, még egy "profit" kiengedtek...
jobb félni mint megijedni... különösen a forgalomban...
@sbronzo: és szöszi beleült...
.lll. 2011.08.08. 14:27:09
Reggie 2011.08.08. 15:37:00
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.08. 16:03:24
A viccet félre téve, szerintem ez az oktatás szégyene, hogy valaki sikeresen és jól levizsgázik és utána ennyire bátortalan és bizonytalan a forgalomban. Ámen.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.08. 16:12:15
Ez szerintem kifejezetten az oktatók szégyene.
Nekem pl. nagyon jó oktatóm volt, sosem ordított, nem fikázott. Ha valamit nem jól csináltam, addig-addig vitt vissza a problémás helyre/szituációba, amíg nem érezte azt, hogy most már reflexből csinálom jól.
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.08.08. 16:29:09
Nem kell a T betűért boltba menni, nyugodtan nyomtass ki egy szép nagyot egy A4-esre és ragaszd ki a hátsó szélvédőre olyan helyre, ahol a legkevésbé zavar. Tipikusan bal alsó sarok.
Én is ezt tettem pá éve, és sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam, sőt érezhetően kevesebb dudaszót kaptam, jobban fognak rád figyelni, és ez mindenkinek jó.
[más]
Mikor műszakira vittem a kocsit a nyomtatott T-t leszedették, merthogy nem szabványos, és ne kössön már bele senki. Pff. Ezt mondjuk nem értem. Miért ne nyomtathatnék én egy tetszőleges betűt egy papírra és miért ne ragaszthatnám ezt ki? Ki mondta ez a T az a T?
No mindegy, szóval ha nincs kedv/pénz/idő T-ért menni a boltba, hát csinálj :)
''autónepper.'' 2011.08.08. 16:48:19
@Reggie: még akkor is tud kár tenni:D:D:D mer meg van neki és még vezet majd:DDD
Alikam 2011.08.08. 17:18:31
Igazából gyakorolni kell, nem is keveset, és nem sajnálva a benzint, este inkább amikor nincs nagy forgalom, pár kört menni erre-arra, szokin az autót, a menettulajdonságokat, és a helyzeteket.
mezga-aladar 2011.08.08. 17:52:11
csak azt nem értem miért nem húzta meg... hogy újra és újra meghúzhassa...
FDToth 2011.08.08. 18:45:50
Nekem anno szerencsém volt, mert az oktatóm nem elégséges szinten tanított, hanem annál jóval magasabban.
Persze a posztíró még javulni fog, hamarosan elhagyja az irányjelzést:)
Egyébként meg rossz nézni a sok bénázó, csak előre tekintő sofőröket (általában idős nők és középkorú szemüveges, kopaszodó férfiak)
Tazsam 2011.08.08. 18:49:04
Reggel könnyeket csalt a szemembe, hogy végre nem valami köcsög agresszív boyracer kapott jogsit, hanem valaki aki A-ból B-be el akar jutni biztonságban. Erre mindjárt a torkának estek. Lehet magatokat szégyellni. Én kb 6 éve vezetek akkor tudtam kifizetni a fizetésemből a tanfolyamra valót(A+B). Azóta közlekedek autóval gyakorlatilag minden nap. Évente igyekszem megspékelni pár külföldi úttal is a gyakorlást és még mindig nincs pofám kijelenteni, hogy jól vezetek. Nem nem azért mert nem vezetek legalább olyan jól mint autónepper és társai. Hanem mert lenne olyan szitu ami meg tudna lepni az utakon. Persze itt mifelénk mindenki jobban tud mindent. Nagypofájú tapló bagázs.
Kellemes vacsorát trollok :P
fezoGT 2011.08.08. 18:52:25
Egyébként meg tessék kipróbálni mindenféle járgányt, ha már ilyen sok lehetőséged van gyakorolni, persze csak akkor ha van a cégnél ilyen "mindenkiótója". Mert eccer csak elküldenek azzal majd vmi nagyobb áruért, nehogy akkor legyen koppanás.
A 40-50 (gondolom óra szerint) meg mielőbb legyen 50-60. Neked is jobb lesz, nekünk meg főleg...
mezga-aladar 2011.08.08. 18:52:28
Tazsam 2011.08.08. 18:57:39
Azt hittem ennyi idő alatt többen harapnak vissza most kicsit csalódott vagyok :)
fezoGT 2011.08.08. 19:11:47
1. Időszakos forgalmi vizsga, mint ahogy a kötöttpályásoknál is van. Mondjuk 5 évente 1x kibírja mindenki, a gyakorlaottabb versenyzők simán teljesítik, viszont a szódásüveg papókák-mamókák már átültethetők bringára, meg villamosra, az évente max. 100km-t autózók úgyszintén
2. Bonyolultabb forgalmi szituk oktatása, a jelenleginél több országúti vezetés. Annyi elhagyott reptér meg laktanya van az országban, simán lehetne ilyen oktatópályákat csinálni. Persze ne mindet, maradjon hely gyorsulni is :)
3. A jogsi mellé kötelező vezetéstechnikai tréning, hogy legalább mindenkinek legyen némi fogalma arról hogy mi történik amikor kihúzzák a lába (kereke) alól a talajt. Enélkül ne is lehessen több100 lovas szekeret hajtani, persze ez nehezen ellenőrizhető mert apuci úgyis odaadja...de ha 1% visszatartó ereje is van, már megérte
4. Bilibe lóg-e? :)
"streetfighter" 2011.08.08. 19:49:46
...nincs pofám kijelenteni, hogy jól vezetek. Nem nem azért mert nem vezetek legalább olyan jól mint autónepper és társai. Hanem mert lenne olyan szitu ami meg tudna lepni az utakon.
Nyugodt lehetsz, nincs olyan vezető, akit már semmi nem tud meglepni, főleg a közúton.
Mellesleg az élet nem habostorta, tehát előbb utóbb lesznek a posztolónak negatív élményei. Max. abban reménykedhetünk, hogy minél késöbb legyen.
Tazsam 2011.08.08. 20:31:14
"streetfighter" 2011.08.08. 21:08:23
Rosszabbat vártál? :)
@sbronzo:
Az a baj, hogy a közúton hiába ismered a korlátaidat, ha a szembe jövő nem ismeri a sajátját. ;)
xcomman 2011.08.09. 00:41:20
Tornado86 2011.08.09. 06:57:45
Aztán lehet is tanulni az indulást a gyorsulási versenyekre :D
Tornado86 2011.08.09. 07:00:13
Jó ötletek, de a 3asba belekötök: elengedném ha az illetõ fel tud mutatni egy versenyzõi licenszet.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.09. 09:25:52
- 5 évente nem csak forgalmi, hanem KRESZ vizsga is. változik időnként a KRESZ, és senki sem követi megfelelően.
- forgalmi vizsga csakis körbekamerázott, fekete dobozos autóban, hogy ne lehessen csalni. se a vizsgázónak, se a vizsgabiztos ne vághassa meg pofára az embert. felvételeket 5 évig megőrizni.
- sokkal szigorúbb jogosítvány-bevonást. kisebb kihágásokért is 1 hónapra elvenni, utána KRESZ+forgalmi vizsga. akinek X db vagy X idő összegyűlt jogosítvány bevonásból, egy életre eltiltani a vezetéstől.
- legyen lehetőség oktató nélkül, de bizonyos korlátozások mellett felügyelettel gyakorolni.
- pszichológia alkalmassági vizsga a jogosítványhoz. minden egyes alkalommal természetesen újból, amikor lejár.
- reflex viszgálat szimulátorral. minden egyes alkalommal természetesen újból, amikor lejár.
- megtanítani a tanulóknak, hogy hogyan állítsák be az ülést, kormányt és a tükröket.
- az oktatás része legyen a szimulátoros gyakorlat, ahol a tanulók balesetveszélyes helyzetek elkerülését gyakorolhatják.
- érettségihez vagy szakmunkás bizonyítványhoz kötni a jogosítvány megszerzésének lehetőségét (kivéve SMKP).
- kötelező KRESZ okatatást az iskolákba. általános iskolában gyalogos-kerékpáros, középiskolában teljeskörű.
- regionális vizsgaközpontok felállítása olyan helyeken, ahol a vizsgaútvonalon a következő helyszíneket is be lehet ütemezni: párhuzamos közlekedés lakott területen, vasúti átkelőhely, autópálya (de legalább autóút sebességkorlátozás nélkül), elindulás-megállás-tolatás legalább 5%-os emelkedőn-lejtőn, parkolóházban közlekedés, egyirányú utca.
- legalább 2 óra vezetés 5 személlyel és megpakolt csomagtartóval.
2011.08.09. 09:42:37
kolompár szmélgol 2011.08.09. 09:48:48
He-he! Almodik a nyomor? Ezekkel a feltetelekkel az emberek 90%-nak be kellene vonni a jogsijat. Mar ott megbuknanak, hogy pszivhologiai vizsgalat :). Aztan meg erettsegi, vagy szakmunkas? K...a sok ember van akinek ezek sincsenek, de persze vallalkozoi igazolvany megvan. Persze en is örülnek, ha kicsit szigorubb lenne a jogsiszerzes, de sajna erre meg varni kell sok-sok evtizedet :(
Reggie 2011.08.09. 09:52:21
záporjózsi 2011.08.09. 11:42:00
bobby 2011.08.09. 11:44:24
kéjenc 2011.08.09. 13:22:58
fezoGT 2011.08.09. 18:03:13
Kisebb kihágás alatt mit értesz? A pályás 160 meg a sárga lámpa azért férjen már bele...
A bringás/gyalog oktatást viszont maximálisan támogatom. Egyébként nem volt régebben ilyesmi? mert nekem rémlik...
fezoGT 2011.08.09. 18:29:19
fezoGT 2011.08.09. 18:37:48
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.09. 19:14:59
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.08.09. 19:36:31
130 helyett 160 az 30 ropi, de pl 130 helyett 145 az 0 Ft, kivéve helyszínen => kisebb kihágás most is "belefér".
Ez meg itt a reklám helye:
Facebook gyorshajtás kalkulátor
apps.facebook.com/gyorskalkulator
CoIie 2011.08.09. 20:38:18
gsanyi 2011.08.09. 21:17:44
Nagyon szarul ment, túl gyorsan történt minden körülöttem.
Aztán egyszer elkértem az autót egyedül, kicsit jobban meghajtottam, rájöttem, mit tud, hol kezd el csúszni, mekkorát lehet vele fékezni, stb..., onnantól kezdve sokkal jobban ment.
Mondjuk én autóbuzi vagyok gyerekkorom óta.
De az, hogy az a teljesítmény, hogy az 50-et tudja tartani.... Háááát... Az ilyen ne üljön egyedül autóba.
Nem mindenki képes a vezetésre. Nem szégyen ez, én pl főzni nem tudok...
CoIie 2011.08.09. 21:27:30
Egyébként az óraszámokat tekintve épp'hogy meg lehet tanulni vezetni ill. főzni az adott idő alatt, de csak annak akinek egy kicsi kis affinitása is van hozzá...
Aztán valaki ottragad azon a szinten, valaki meg visszasüllyed... ;))
A többiek autodidakta módon nyomják tovább... (és mindenki azt hiszi, hogy tud vezetni) ;)))
lordjim 2011.08.09. 22:32:14
''autónepper.'' 2011.08.10. 00:18:17
fezoGT 2011.08.10. 00:42:28
Aki élvezi a vezetést, annak ismerősek az alábbi helyzetek, amikor rettentő nehéz visszafogni a lóerőket:
1. hosszú és fárasztó dugóban araszolás után kiérsz a pályára
2. országúton 70-80al haladó konvojt nagy nehezen végigelőzöd és végre tudsz egy kicsit haladni is
stb.
A hatást csak erősítheti a rádióban megszólaló ún. "driving" zene. Ez is mindenkinél más.
Természetesen kell egy abszolút limit, egyfajta önkorlátozás amit soha nem lépsz át. Tapasztalataimból itélve az átlag júzer esetében ez pályán 150-160, sima úton 110-120 körül van. Óra szerint, tehát valójában még kevesebb.
A sárgáról meg annyit, hogy nem piros. De ha már ezért is szednék a hídpénzt akkor szépen villogjon előtte a zöld mint a gyalognak, ne pedig a biztosúr kedélyállapotára legyen bízva hogy meg tudtam-e volna állni. De ha éppen pont mögöttem jön egy, ide nekem a hétcsillagos Metaxát... :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.10. 02:22:02
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.10. 08:41:10
aki nem képes visszafogni a lóerőket, mert megrészegül a sebesség mámorától, az pszichikailag alkalmatlan a vezetésre.
"A sárgáról meg annyit, hogy nem piros. De ha már ezért is szednék a hídpénzt akkor szépen villogjon előtte a zöld mint a gyalognak,"
A sárga valóban nem piros. De ha meg tudsz állni, akkor kötelező megállni.
A gyalognak azért villog a zöld, mert nincs sárga lámpájuk. Pontosan azt jelenti a villogó zöld a gyalognak, amit a sárga az autósnak: ha már mész, akkor kapkodd magad, de ha nem, akkor állj meg, mert mindjárt piros a lámpa.
Tipikus példája vagy annak, aki nem érdemel jogosítványt.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.10. 09:28:11
Na innen kellett volna folytatni és képekkel illusztrálni
Várom a "Re: friss jogositványos esete" posztot ilyen képekkel
Rock me Amadeus 2011.08.10. 09:42:42
mohopasi 2011.08.10. 10:18:33
xcomman 2011.08.10. 23:59:12
atila68 (törölt) 2011.08.15. 09:58:26
Egy volt autós mozi nézőterén.
Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2011.08.26. 12:24:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.26. 13:34:16
HakapesziM 2011.08.26. 13:38:37
Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2011.08.26. 14:23:27
főboszorka45 2011.09.04. 16:56:15
És mire az ember eljut idáig, van villamos, híd, aluljjáró, többsávos utak, nagy forgalom, többszörös körforgalom. Érdemes átmenni Budakalászra a Megyer hídon, ezt is meg kell tanulni, az ottani körforglamat és a röhejes felfestést is...
Az ipari parkban a stop tábla jelentőségét és macisajtot is jól be lehet gyakorolni, sőt még a rutin is mehet, miszerint két nagy kü közé beállás jobbra hátra a járdszegély mellé, stb....
baby24 2018.02.13. 15:03:32