DanZi levele már lehet lerágott csont, de valahogy mégsem az. Hiába beszélünk szinte minden nap arról, hogy mire való az index, illetve, hogy is kellene használni, legtöbben szarnak rá, vagy későn kattintanak. Ugyanez a megfelelő sebesség, hiszen nagyobb városokban igyekeznek összehangolni a lámpákat. Én is sok barmot látok aki nagy gázzal elstartol, majd állhat meg a piros miatt. Minden napos esetek ezek, de ha már egy emberben gondolatokat ébreszt ez a poszt, és elindítja a változás útján, megérte.
Sokszor megfordult már a fejemben, hogy felhozom ezt a két témát.Megjegyzésül:Ha jól tudom, a KRESZ csupán két esetben engedi az irányjelző használatának mellőzését:- körforgalomba való behajtáskor- védett (főútvonalon) útvonalon való továbbhaladáskor, mikor az út kanyarodik (mint például a Döbrentei tér - Döbrentei utcánál). Ez esetben viszont többletinformáció céljából használható.Az irányjelző megfelelő használata, mely országunkban véletlenszerű használatnak örved, nem csak megkönnyíti, de biztonságosabbá is teszi a közlekedést. Ennek ellenére, sajnos, az az általános tapasztalat, hogy rengeteg autós, már aki egyáltalán használja, helytelenül teszi azt.
Az irányjelző a sofőr szándékát hivatott előre jelezni, segítendő az őt követőt abban, hogy időben felkészülhessen az előtte kanyarodni, letérni szándékozó jármű mögötti fékezésre, lassításra.Sajnos rengetegen használják rosszkor az irányjelzőt: a fékezéskor, azzal egy időben, esetleg jóval a fékezés megkezdése után. Ez pedig rendkívül rossz beidegződés.Sávváltáskor, bekanyarodás előtt az irányjelző jó 2-3 másodperccel előbb kellene, hogy villogni kezdjen, még a fékezés előtt, ez elég időt hagy a másiknak a szándék nyugtázására, a gázpedálon pihenő láb fékpedálra való áthelyezésére (vagy csak enyhe motorfékezésre), így a koccanásos balesetek jóval nagyobb mértékben kerülhetők el.A másik téma az adott útszakasznak megfelelő sebesség megválasztása. A számtalan példa mellett két tipikus helyszíne ennek a típushibának a nagy körút és a Szerémi út mindkét irányban. Az előbbin 70-es az utóbbin 60-as táblák jelzik a sebességkorlátot.A helyzet egyszerű: adott irányba az út csak limitált áteresztőképességgel rendelkezik. Mindkét úton pár száz méterenként követik egymást a közlekedési lámpák, melyeket ideális sebességgel megközelítve zöldhullámban lehet beautózni az egész szakaszt. Minden alkalommal akadnak autósok, akik az ajánlott (megengedett) sebességnél jóval többel haladnak, megelőzik a sebességkorlátokat betartó autósokat, így a következő kereszteződéshez/lámpához akkor érkeznek, amikor az még bőven piros - tehát fékezni kényszerülnek. A mögöttük érkező szabályosan közlekedő autósok szintén mind fékezni kényszerülnek, aztán újra felgyorsítani...Az egész folyamat a haladást nehezíti, a fogyasztást növeli - minden autós számára. Ez a viselkedés pedig pontosan ellentétes az elérni kívánt céllal - a gyorsabb (és biztonságosabb) haladással.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 08:26:43
másrészt ugyanekkora problémát okoznak azok is, akik a 60as, 70-es táblánál 40-nel fogják a forgalmat, mert így meg minden következő lámpához akkor fog odaérni a kocsisor, amikor már zöldről vált pirosra...
kolompár szmélgol 2011.08.11. 08:32:02
dzsaszper 2011.08.11. 08:41:25
Esetleg mazsola, esetleg kissé műszaki hibás a járműve, érzékeny a rakománya, pótkerékkel megy stb.
Ahol nincs kötelező legkisebb sebesség, a szélső sávban szabályosan tötymörög, sőt ha a manőver megkezdésekor nem tart fel gyorsabbat, és egyébként nincs tiltva, szabályosan előz másik tötymörgőt.
Ellentétben a gyorshajtókkal.
kolompár szmélgol 2011.08.11. 08:45:56
Azzal nincs is gond aki a külsö savban tötymörög, de amikor a haromsavos uton egymas mellett pöcsölnek mindenfele ok nelkül az mar kicsit verlazito.
Tornado86 2011.08.11. 08:53:01
A tél folyamán Debrecenben fogtam ki egy halom ilyen "expertet"; kész "élmény" volt átmenni a városon. Tartottam is - ahol a helyzet engedte -egy kis bemutatót arról, hogy lehet itt 60-70nel haladni :)
@kolompár szmélgol:
Nem beszélve arról, hogy egyeseknek luxus olvasni tudni a jogosítvány mellett. Nagy "kedvencem"; amikor ott a helységtábla alatt az 50nél gyorsabb haladást engedélyezõ tábla, erre beáll 50re (radar sehol)
dzsaszper 2011.08.11. 08:55:20
Tapasztalataim szerint nem az egymás mellett pöcsölés, hanem a jobbra nem tartás az alapprobléma...
dzsaszper 2011.08.11. 08:56:10
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 08:56:51
- jók a látási és egyéb útviszonyok
- jó minőségű az úttest
- nem látok műszaki problémát az autóval (ha van, dobja már ki a vészvillogót, és húzodjon le, amennyire lehet...)
- nincs rakománya, sem utasa
- nem parkolóhelyet keres
- a pótkerék elvileg ugyanolyan, mint a "rendes" kerék, ugyanúgy lehet vele menni, ha a mankókerékre gondolsz, azzal is szabad 80-nal menni...
tipikus példa: öreg tata új kisautóval.
KRESZ:
3/1/c: Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
26/5: Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
egyszer lakott területen kívül szétesett az egyik kerékcsapágy a kocsimban, nem tudtam 60-70-nél többel menni. végig vészvillógóval mentem, annyira az út szélén, amennyire lehetett, ha úgy hozta a helyzet, még a padkára is lementem. senkinek nem raboltam 10-15mp-nél többet az idejéből.
Tornado86 2011.08.11. 08:58:54
Az nincs, de van pl. a 47es bevezetõjén 60 :P Viszont ahogy azt lehet te is tudod, ajánlott picit gyorsabban menni, figyelve az útmenti háromszínû pilácsok számlálóit :)
kolompár szmélgol 2011.08.11. 08:59:41
Hi-hi! Az en kedvencem amikor 50 helyett 30-al megy es meg bele is fekez, elöször azt hittem engem akar szopatni, hogy mögötte megyek. De azt figyeltem meg, hogy pölö en külsö savban, ö közepsöben, környeken sehol senki se radar, se akadalyozo tenyezö, de ö fekez 30-nal. A mai napig nem tudom mi lehet az oka, ja es egyedül volt, nem telefonalt, nem matatott a kocsiban csak fekez, mert FEKEZNI KELL! :)
De az is jo amikor 15-20-al megy es mielött bekanyarodna egy utcaba, meg belefekez 20-rol b.meg.
dzsaszper 2011.08.11. 09:01:53
serfecs (törölt) 2011.08.11. 09:04:04
Egyébként az is nagyon idegesítő (és megtévesztő), amikor valaki indokolatlanul használja az indexet, pl védett útvonal kanyarodásánál. A körforgalomban balra indexelés a külön kedvenc, de erről már sokszor volt szó :-)
Tornado86 2011.08.11. 09:04:56
20ról szerintem nekünk is szokásunk, csak még nem találták fel azt a mértékegységet, ami 2,5-3-3,5km/h lenne :)
@dzsaszper:
Értém én az ugrálást, ám a buszsáv lámpái másképp vannak beprogramozva.
gomzol 2011.08.11. 09:06:03
Tornado86 2011.08.11. 09:07:28
Ami a körforgalomban balra indexelést illeti, szerintem pont hogy elõnyös, mivel tudod, hogy az illetõ nem megy ki a legközelebbi kijáratnál. Bár sokan rettenet késõn csapják át jobbra, az indokolt a kihajtás elõtti kijárat elhagyásakor, mivel így idõben lehet tudni, merrõl, meddig, hány méter.
dzsaszper 2011.08.11. 09:10:53
dzsaszper 2011.08.11. 09:11:45
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:13:28
"Ha jól tudom, a KRESZ csupán két esetben engedi az irányjelző használatának mellőzését:"
Ajjvé, lesz ebböl megint vita
Csaxolok, előzés és parkolás közben sem kell
dr. _mmm_ 2011.08.11. 09:16:03
Kedvenc még az amikor valaki időben jelez az indexel, de a másik driket rágyorsít, hogy "nehogymánelémjöjjönbe".
Tötymörgők:
Tegnap a Hungárián elég szenvedés volt megelőzni 3 csillagharcost, akik egymás mellet gurultak 50-el. (ott 70el lehet menni) 3 jó állapotú kocsi forgalom alig.
kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:16:09
dr. _mmm_ 2011.08.11. 09:17:22
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:20:58
szerintem pont hogy elõnyös"
Mert te másképp értelmezed a kreszt és mások megint másképp
Miért kell azt kiforgatni és nem betartani
Azt irja körf-ba behajtáskor nem kell indexelni, kifelé kell
Ha ezt mindenki igy tartja be, semmi keveredés egyértelmű a dolog
Akkor jösz te és hasonlóan gondolkodók, hogy indexeljünk mindenhol mer az jó
Miért nem a kresz szerint közlekedtek?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 09:21:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:22:43
Ha "fél kerékkel" állsz a járdára nem kell, más esetben igen, kell
Tornado86 2011.08.11. 09:23:22
A "nem kell" mióta jelenti azt, hogy tilos?
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:23:49
Sajnos ma nem okithatom a "tudatlanokat" mennem kell
:)
belakis 2011.08.11. 09:24:08
Rocko- 2011.08.11. 09:25:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:28:18
Nem tilos, igaz
Viszont ha te arra vársz a bejáratnál hogy indexelek neked jelezve hogy NEM megyek ki vigyázz, állhatnál napestig ott
Miért akarsz többet mint a kresz?
Ha jobbra nyomom a jelt jöhetsz, én kifelé megyek, ha nincs jelzés maradok bent akár napestig ott körözök, ilyen egyszerű
Ha két jel elég egy döntéshez, minek még egy harmadikat is behozni
A te elgondolásod szerint, egyenes haladáskor vészvillogózni kellene folyamatosan, mert az jelentené/erősitené meg, hogy nem fogok semerre elfordulni?
mezga-aladar 2011.08.11. 09:31:40
minden behozott indexkarért cserébe kék villogót adunk...
Tornado86 2011.08.11. 09:31:46
Picit túllõttél a célon, ám azért tartom elõnyösnek a balra indexelést, mert sokan nem indexelnek kihajtáskor se.
Nincs index = fõút, kivéve ha az adott ország szabályai nem rendelkeznek másképp (a magam részérõl mindig utánaolvasok ezeknek, hogy ne legyen cirkusz a zsaruval)
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 09:33:52
kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:35:28
Balra ment be? Az smafu. En olyat lattam, hogy kiegyenesitette a körforgalmat, na ki nyert? :)
mezga-aladar 2011.08.11. 09:39:06
de csak ha biztonságosan belátható...
volt olyan hogy egy női vezető a körforgótól pár száz méterre szemtanuja volt az esetnek és "lefagyott"...
egyszerűen nem értette hogy mi a helyzet...
szerintem ma is kérdezgeti melyik a jobb bal keze...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 09:41:58
@akárki lehetek:-): ott szerintem nem veszik észre, hogy lakott területen kívül vannak.
táblákat nézni luxus...
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:42:12
és az fog neked balra indexelni aki jobbra nem?
Ugyanmár!
Tornado86 2011.08.11. 09:44:31
Olaszoknál ez se kizárt, figyelembe véve, hogy van 3 kategóriájuk: a semerre se indexelõ, a csak balra indexelõ és a bevándorló :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 09:44:34
"http://maps.google.com/maps?q=veszpr%C3%A9m,+budapest+utca&hl=en&ie=UTF8&ll=47.09531,17.918361&spn=0.001401,0.003433&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.815565,79.013672&fll=47.09531,17.918361&fspn=0.001401,0.003433&t=k&z=19"
itt pl. át lehet menni egyenesen a körforgalmon. ;)
soibegin_ 2011.08.11. 09:44:49
Ez tetszik, akkor remélem tegnap csak bal lábbal keltél fel! :))))
kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:45:24
en a pici jardaszigetekkel vagyok igy, a mi savunkban megy valaki en meg a szembejövö savrol bekanyarodok balra, persze itt is körültekintönek kell lenni, es csak akkor müködik, ha az elöttem levö lassan megy.
kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:48:12
En egy nagy atmeröjü körforgalomra ertettem, es a paraszt a füves domboru reszen ment at, szep kis nyomot hagyva maga utan...
záporjózsi 2011.08.11. 09:48:18
Valahogy én még nem fedeztem fel a Nagykörúton (Bp) 70-es táblát. 30-ast és 40-est már láttam. Érzésem szerint a Hungária körútról (+Könyves és Róbert, esetleg a Vörösvárival tarkítva) lehet szó, ott 30 csak a Lágymányosi híd budai felhajtóinál van, viszont 50 több helyen is. A Vörös pedig 60.
Irányjelzés: sok behajtós/parkolóhelyes úton érdekes, amikor valaki túl sokáig villog és nem lehet tudni, mit fog csinálni. Kellemetlen - de persze ez a kisebbik rossz.
Kanyarodó főútvonalról egyenesen menő, aki nem indexel: nem biztos, hogy balesetveszélyes, csak akadályoz. Ettől még nem tecc.
Viszont mindegy, mit mutat az irányjelző, érdemes figyelni a jármű és ha lehet, a vezető mozgását is.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:48:25
Én akkor is félkerékkel állok!
-mondta az agressziv kismalac
A tötymörgőkröl
Miért is baj ha valaki pl 30-cal megy?
Meg kell előzni, ha a forgalom engedi
Mennyit lehet veszteni egy tötymörgő miatt, öt percet?
Komálósom külföldi és Bp-en jellemzően 30-40-nel vezet. Nem azért mert nem ismeri a várost, 12 éve van/volt itt, hanem miért siessen és fogyassza a benzint, koptassa a féket
Egyfelöl igaza van
Másfelöl meg majd' kiugrottam az autójábol a Rákóczi út közepén a szarozása miatt.
Pedig ott van több sáv elmenni mellette és nem is engem anyázott a többi vezető
Amikor meg én vezettem végighisztizte az utat a vezetési technikám miatt, ami nem más volt, mint együtt haladni a forgalommal
Kinek lehet igaza?
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:49:13
Tegnap végre elismertétek hogy nekem van igazam
:)
záporjózsi 2011.08.11. 09:51:09
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:56:03
Nem akadályoz, hisz Bp-en azért meg lehet előzni szinte akárhol egy tönymörgőt
Engem marhára idegesit viszont, pedig van időm, nem sietek és mégis
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 09:56:23
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:00:41
záporjózsi 2011.08.11. 10:01:19
FDToth 2011.08.11. 10:04:59
Sajnos egyébként sok autós 2 sávos körfogalomban középen halad (pl. 4-es út Vecsésnél, Budakalászi Coránál körforgalom stb.)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 10:05:40
mert egyrészt tilos.
nem tudom megelőzni, és minden lámpánál pirosat kapunk.
ez 10 lámpánál 10-20 perc várakozás. egy alapvetően 15-20 perces útvonalon.
a lámpánál állva többet fogyaszt a kocsim, mint 50-nel folyamatosan haladva, tehát a 10-20 perces várakozás alatt 10-20km-re elegendő benzinemet pazarolta el.
azon kívül kényelmesebb egyenletes tempóban átgurulni a zöldhullámon, mint állandóan megállni-elindulni.
ha lassan akar menni, meg szeret nézelődni, stb. akkor menjen busszal.
soibegin_ 2011.08.11. 10:09:03
kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:10:52
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:15:32
PPK™ 2011.08.11. 10:16:39
Harcimaci 2011.08.11. 10:17:48
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:18:34
Csigorin 2011.08.11. 10:19:11
"streetfighter" 2011.08.11. 10:19:12
Elképesztő sok mazsola autózik az utakon.
Az több sávos utakon mindig előre "küzdöm" magam, és ott beállok arra a sebességre amivel épp oda érek a zöldre, így nem kell megállni a pirosnál. Nem szeretem, ha sokan vannak körülöttem, ha lehet kitörök a tömegből. :)
kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:19:45
He-he:). Az tsak egy kep a valahonnan. Az enyime is fekete, igazi csillagközi interszeptor :)
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:22:44
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:26:03
Itt esetleg körülnézhettek:
maps.google.hu/maps?q=vecs%C3%A9s&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.41929,19.25796&spn=0.024246,0.038581&sll=47.15984,19.500732&sspn=6.237686,9.876709&t=h&z=15
Hurri Kán 2011.08.11. 10:27:34
Sok gyökér...
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:28:53
FDToth 2011.08.11. 10:29:56
kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:31:12
Ezt mondtam en is tegnap vagy mikor. A zindex mar felaras extra, alap viszont az ipod csatlakozo, meg elektromos faszkiverö...
Hurri Kán 2011.08.11. 10:31:20
Ha nem tudnád, tíz millió forint egyedi érték fölötti autókban nem kötelező a használata, ill. ugyanezen járművekre másfajta kresz vonatkozik :D
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:33:32
kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:34:26
dzsaszper 2011.08.11. 10:35:14
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:35:27
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:40:50
FDToth 2011.08.11. 10:41:11
isti77 2011.08.11. 10:41:50
A kényelmességen és hanyagságon túl van egy másik oka is annak, hogy sokan mellőzik az indexhasználatot, az pedig a hazai kozlekedési morálban, a többi autós mentalitásában keresendő, akik, ha látják, hogy valaki szeretne sávot váltani/kanyarodni úgy, hogy közben az ő útjukat keresztezi, nem segítik, hanem éppenséggel igyekeznek megakadályozni azt ("nehogy má' elém jöjjön be a paraszt!"), látványos gyorsításokkal, összezárásokkal.
Ilyenkor mi más lehet a megoldás annak, aki ezt el akarja kerülni? Nem indexel, így a kedves autóstárs nem tud felkészülni... arra, hogy akadályozza. Utána már dudálhat, anyázhat, a lényeg, hogy nem tudott keresztbetenni. Persze ilyenkor jön a felkészülés a "revansra", de legalább végre van valami életcélja a surmónak.
dzsaszper 2011.08.11. 10:51:39
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 10:54:44
DanZi 2011.08.11. 10:59:42
(1) Aki jármûvel irányt változtat (terelõvonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezõvonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, fõútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató jármûveknek elsõbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történõ bekanyarodást - a mûvelet elõtt kellõ idõben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történõ letérés esetében is. A jármû vezetõje egyéb esetben (pl. útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevõi számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztõ nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelzõ készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármû esetében pedig karral vagy jelzõtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölrõl, hátulról és a megfelelõ oldalról jól látható legyen.
DanZi 2011.08.11. 11:00:56
lásd utolsó mondat:
40. § Megállás
(1) Jármûvel megállni - ha közúti jelzésbõl vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezésébõl más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:04:35
Harcimaci 2011.08.11. 11:14:51
fezoGT 2011.08.11. 11:20:58
De nem, ott gurulgat félig mellettem ugyanannyival miközben már fél órája indexelek és láthatóan fogalma nincs a többi közlekedőről, csak sodródik. Ilyenkor születnek az olyan posztok hogy az agresszívcserépedény hogy bevágott elé stbstb. a sztori eleje meg lemarad mint a borravaló
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:23:42
záporjózsi 2011.08.11. 11:27:13
- Alap 60 az Üllőin
- Felüljáró 70, a végén 50.
- Lakott végétől 90, majd az építkezés miatt 50, Sibrik felüljáró környékén 30, a kereszteződés oldja.
- Vasút fölött 70, 70 vége tábla oldja.
- A gyorsforgalmi végéig 90, lakott terület kezdete (Bp).
- Reptérig 50, az üzemagyag iparvágány után 70.
- Lakott terület vége az Üllői átjárója előtt, de a 70 marad (új tábla is van).
- MC Ferihegy felüljáró végén Vecsés lakott terület kezdete, 50.
- A kereszteződés és a buszmegálló után lakott terület vége, 50 odáig, onnan 90.
- Nagyon közel az előzőhöz 100-as tábla autóúttal.
- Az M0 csomópont felüljárójánál 90, felüljáró végén felold, 110.
- Gyömrő-Üllő csomóponthoz közeledve 90-70-60 (Autóút végével fűszerezve).
Visszafelé az M0-ig 110, ott 90, utána 100, majd, 90, 70, 50 (Vecsés - MC Ferihegy). A Flextronicsnál a Gyömrőin van egy extra 50-es, meg asszem nincs 30 a Kö-Kinél. A többi ugyanolyan.
Mazsolázzátok ki, hogy melyik szakaszon kinek van igaza.
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:29:59
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:32:45
záporjózsi 2011.08.11. 11:33:14
@kolompár szmélgol: Azt már szerintem átalakították turbóra.
záporjózsi 2011.08.11. 11:34:06
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:35:05
záporjózsi 2011.08.11. 11:36:33
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:37:25
Ez igaz, de csak a felüljáró végéig, befelé viszont tovább is:-)
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:38:38
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:39:49
záporjózsi 2011.08.11. 11:40:29
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:58:09
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 12:03:01
Reggie 2011.08.11. 12:05:26
kolompár szmélgol 2011.08.11. 12:31:32
Van egy masik nagy hatranya: rengeteg energiat emeszt fel a kar mozgatasa, feler egy zumba edzessel :).
otirt 2011.08.11. 12:46:40
Reggie 2011.08.11. 13:17:40
Reggie 2011.08.11. 13:18:19
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.08.11. 13:50:05
Mikor utolértem, megkértem hogy mutassa már fel a bal kezének a kézfejét.
Nem értette...
Pedig meg volt neki minden ujja hiánytalanul.
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.08.11. 13:52:23
Ezeknek sincs halvány fingjuk sem hogy mire való...
"streetfighter" 2011.08.11. 14:17:00
Az az igazság, hogy én szoktam "szlalomozni" az autók között gyérebb forgalomnál. (csak ott lehet)
Ott nem sok értelme van irányjelzőt használni, hiszen mire észre veszed, hogy eléd mentem, már ott sem vagyok. :)
Tudom: DO NOT SLALOM! :DDD
kolompár szmélgol 2011.08.11. 14:33:34
A DO NOT SLALOM csak az autopalyakra vonatkozik :))
Viszont a neten van egy video ahol egy rs4-es, meg egy M5-ös szlalomoznak oroszorszagban, na az durva...
''autónepper.'' 2011.08.11. 15:09:21
én csak annyit teszek hozzá a poszthoz h tuti h a gyalogos volt a hibás!
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:14:13
Ma spec Jászberényin-Éles sarok mentem a temetőbe meg vissza
Miért ne tudott volna megelőzni bárki is?
Balatoni út ugyanez, ha van hely előzzön, ha nincs várjon
Nem kötelező a max sebesség közelében menni
Emlitett komálósom invitált Bécsbe és mondta, megyünk kényelmes a pályán 70-80-nal beszélgetünk, majd a barátnője vezet/vagy fél éves jogsis/
Mondtam kösz, nem
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:18:42
Mi tilos??
Van pl. a régi Balatoni uton minimális sebesség előirva?
Jugóban igen, ott ki van/volt táblázva az autópályán a minimál 60km/h/vagy tán 80?/
Itt letolnának ha 60-nal mennék a pályán
Azért van a kormányod meg az a kis pedál ott hogy előzzél, én engedlek
Nem tucc a forgalom miatt és engem kényszeritenél olyan tempóra amit nem itélek biztonságosnak?
záporjózsi 2011.08.11. 15:23:11
"Nem kötelező a max sebesség közelében menni"
Direkt akadályozni viszont tilos. A Balatonin nem hely nincs, hanem záróvonal van. Hosszan. Emellett ugye Marutival is lehet 90-et tartani, de emelkedőn előzni vele talán nem jellemző. Ha vacakol valaki előtte, direkt feltart. Ha a szerencsétlen nem gyorsul jobban, akkor annyit tud és kész.
@akárki lehetek:-): "Kifelé a felüljáró előtt kb. 20-30 m-re van egy 50-s tábla, igaz azt nem belülre szánták:-))"
Kicsit neccesen ezért van a záróvonal odáig kihúzva a felüljárótól.
" Befelé pedig, ha jól megfigyeled, a felüljáró már lakott területen kap 70-s táblát, de amikor lejössz, akkor a jobbról becsatlakozó torkolatnak számít, tehát a következő 70-s tábláig 50."
Épp ezért alkalmazzák az előző trükköt és a lombok közé, a körforgóból becsatlakozó út gyorsító szakaszára, a szaggatott vonal elejére elrejtettek egy 70-es táblát.
" A fura az, hogy lakott terület kezdete van a 4-s végén, de lakott terület vége nincs a Bp tábláig. "
Ezen asszem cso zsi olvtárssal rágódtunk, hogy miként lehetne kulturáltabban, de ami most van, az is szabályos. Összenőtt a két tanya...
záporjózsi 2011.08.11. 15:26:26
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:29:48
meg vissza"
Ezt tényleg örvendetes
De lesz idő mikor csak oda...
Nem szeretek hétközben kimenni, de kellett, ilyenkor folyik a temetés egész nap
Rosszat tesz a lelkemnek
Ismétlem, ha nekem a kevesebb tempó a biztonságos, miért igazodnék a gyorsabbhoz?
Ennyi erővel mindig próbálnom kellene pályán a 160-200-at, mert van amikor annyival dönget valaki?
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:34:19
Ez igaz
de mi az hogy indokolatlan?
Kinn a T betű. Vagy már egy éves a jogsim de nem vagyok biztos a vezetésben, vagy a reflexeim csak kisebb sebességet engednek mint a forgalom.
Ki "szólhatna " rossz szót rám?
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 15:41:24
Azt a fránya táblát még sosem vettem észre, hát jól elbújt, bocsi:-))
Összenövés, mint Velence, Gárdony, Agárd?
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 15:43:02
záporjózsi 2011.08.11. 15:43:13
Az ominózus Balatoni út esetében ha a hosszú emelkedőn nem taposod ki rendesen, akkor indokolatlanul mész lassan. Ha motorfékezel egy 60-as táblára, akkor nem. Ha látod, hogy amúgy is érik előtted a lámpa, akkor sem, kivétel, ha van leágazás addig, hiszen a mögötted levők addig oda ki tudnak sorolni.
Azt viszont szerintem helyesen teszed, ha a beláthatóságnak és az útviszonyoknak megfelelően vezetsz. A Jászberényin van olyan zebra, amit csak 35-40-nel érdemes megközelíteni, olyan hirtelen tud előbukkanni a gyalogos.
akárki lehetek:-) 2011.08.11. 15:46:57
záporjózsi 2011.08.11. 15:47:39
Van még pár összenőtt település, ahol nincs kint a vége és már ott a másik eleje. Mondjuk nekem jobban tetszene ilyenkor a fatornyos falus lakott terület kezdete tábla alatt a település neve zölddel, mert úgy egyértelműbb, de szerintem ez sem megtévesztő. Elvégre nem lehet pl. az összes Budapest táblát lecserélni azért, mert mondjuk Diósddal, Csömörrel vagy Gyállal össze van nőve.
záporjózsi 2011.08.11. 15:48:54
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:50:08
az, hogy félsz, az nem indok.
gyakorolj ott, ahol nincs forgalom, amíg nem félsz, de ne a forgalmat akadályozd.
igen, tökéletes látási és forgalmi viszonyok mellett városban a 30 indokolatlanul lassú.
ugyanúgy büntetném, mint aki 70-nel megy.
és hiába engedsz előzni, ha az út szélessége és a szembejövő forgalom nem engedi...
és nem kényszerítelek. de elvárom, hogy a kreszben foglaltaknak megfelelően ne tarts fel, és ne rabold az időmet meg a pénzemet.
Hurri Kán 2011.08.11. 15:51:32
Jászberényin mondjuk tényleg indokolt a lassabb tempó, annyira ótvar az út (legalábbis amikor utoljára mentem rajta, az volt), de tény, egy csomó helyen rengetegen totyognak indokolatlanul...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:51:51
- amikor jó az út
- amikor jók a látási viszonyok
- amikor nem akadályoz téged más
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:55:20
Ezt a tönymörgést a komálósom kapcsán hoztam fel
Ő tényleg alkalmatlnan a vezetésre, de sokszor nem lehet birni vele, vezet
Nem látja jól a lámpákat, mondani kell neki mikor piros mikor zöld és hasonlók
Majd jön valamikor, merthogy emlitettem külföldi és Olaszba akar menni autóval
Őrült, de nem az én gondom.
Azt elismerem, nem ugy vezetek mint 30 vagy akár csak 5 évvel ez elött is
Kényelmesebben, nem rohanok, időm van és észre vettem hogy "oda kell figyelnem" a vezetésre
Ez viccesen hangzik, de a gyakorlott vezető érzi a forgalmat és "nem tudatosan" figyeli a forgalmat
Lehet kezdek romlani már, pedig még a motorom nem is készült el
Reszkessetek!
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:56:45
Nem, nem egy éves a jogsim, csak példának hoztam fel
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:58:35
Tájban/városban gyögyörködés tilos?
Ez csak gyalog engedélyezett?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:03:18
ad 1) hogyan figyeled közben a forgalmat rendesen?
ad 2) hogyan gyönyörködsz a tájban/városban, ha a forgalmat figyeled rendesen?
állj félre, és gyönyörködj, vagy kérj meg mást, hogy vezessen, hogy te gyönyörködhess...
tudod, a közút közlekedésre van.
zavarna téged, ha minden nap a bejáratod előtt tömegdemonstráció lenne, és úgy kéne átverekednek magad többszáz emberen, hogy végre hazajuss? pedig jó esetben jogszerűen tartózkodnak ott...
kolompár szmélgol 2011.08.11. 16:07:04
Igen, annak aki vezet tilos.
Hozok egy sajat börömön megtapasztalt peldat: sogornömek szüleivel mentünk pecsre a 6-os uton, beertünk a Mecsekbe ahol több viadukt is van, egyszer csak megalltak a viadukt kellös közepen fenykepezni a ködös tajat, hogy mert az milyen szep... azt hittem agyfaszt kapok, öten voltunk a kocsiban, es persze kiakadtak, hogy mi a faszert dudalgat mindenki...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.11. 16:09:08
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 16:18:22
OK nem én vezetek, de gyönyörködöm és utasitoma sofőrt mennyen 30-cal
Igy szabályos
Ez se?
Mennyi bajotok van a mazsolákkal!
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nintendó? Smafu!
Nekem a szélvédőre vetiti a projektor valamely versenypálya utvonalát és az után vezetek
Néha hallok valami fémsurlódást, sikolyokat, de nyilván a komputerböl jön
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:18:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:20:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.11. 16:25:54
@xaba99: Akkor most megnyugodtam, nem kell 50-nel száguldoznom :)
kolompár szmélgol 2011.08.11. 16:26:31
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 16:28:02
Az utast igen, de én a főnöke vagyok a sofőrnek
:)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.11. 16:29:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:39:17
a helyében is kirugdosnálak, és utána meg felmondanék...
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 17:33:57
Aztán?
Sétálgatnál mint szenTvics ember?
:)
007Gergő 2011.08.11. 18:28:38
Példa 1:
Lásd Alagút elötti körforgalom, Dunával parhuzamosan (régebben a híd-alagút irány főútvonal volt)
2)
Dunakeszi elött 2-es út áruházak felé kihajtó:
Jössz Dunakesziről 2 út megy egyenesen áruházak balra vannak
Fő irány a 2-es út első kihajtó.
Te a másodikon mennél ki ha nem indexels balra (bár nem kell), biztosra veheted, hogy a Pest felől felhajtó nem fog elsöbséget adni (még így se biztos), mert te is biztos Pestre mész egyenesen, "csak nem indexeltél".
3) Utána van még egy körforgalom:
kihajtók: 2es - út, Aldi, Auchan és M0 felé, Lidl
Fő irány 2-es út Achan.
Lidl és az Aldi közt ingázókat rendszeresen szeretik elcsapni, mert nem indexel (jogosan) és bent marad a körforgalomban.
Egyébként ezen a szakaszon Dunakeszi - M0 felhajtó 6db körforgalom van, mégse képesek egyesek egyiknél sem indexelni.
Utálom a körforgalomból kifele nem indexelőket, akik ezzel a többieket feltartják.
Egyébként az Audin, BMVn, Mercin és a Suzukin gyárilag nincs index?
dzsaszper 2011.08.11. 18:49:43
Tazsam 2011.08.12. 09:18:03
dzsaszper 2011.08.12. 09:28:20
Elcseszett dolog ott a koncentrikus körforgalom, a spirális sokkal jobb lenne.
záporjózsi 2011.08.12. 10:49:48
@horex: Elnézést, figyelmetlen voltam.
mohopasi 2011.08.12. 11:16:57
Tazsam 2011.08.12. 12:03:51
pekmester 2011.08.13. 20:34:12
bunkóbéemvés 2011.08.14. 02:37:29
bunkóbéemvés 2011.08.14. 02:48:15
higany1971 2011.08.14. 11:17:16
bunkóbéemvés 2011.08.14. 15:29:45
záporjózsi 2011.08.15. 14:41:29
Egyrészt legalább 210 fokot megyek a körforgó belső sávjában, annyi idő alatt csak sikerül valakinek kisorolnia. Másrészt kétsávos behajtáskor a bal oldali sáv gyorsabban ürül, így előrébb lesz az orrom, látok a tükörből hátra. Ha egysávos a behajtás, akkor meg mindenkit, akit figyelni kell, magam előtt látok, a mögöttem jövő meg mégis csak mögöttem jön. Ha nagyon nyomul, elengedem, mert ritkán nyomulnak utána, ha nem nyomul, akkor meg szépen besorolok elé. Aki kisorol, annak a helyére bemegyek.
zolika78 2011.08.26. 16:44:20