Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Irányjelző és megfelelő sebességválasztás

2011.08.11. 08:11 :: potha

DanZi levele már lehet lerágott csont, de valahogy mégsem az. Hiába beszélünk szinte minden nap arról, hogy mire való az index, illetve, hogy is kellene használni, legtöbben szarnak rá, vagy későn kattintanak. Ugyanez a megfelelő sebesség, hiszen nagyobb városokban igyekeznek összehangolni a lámpákat. Én is sok barmot látok aki nagy gázzal elstartol, majd állhat meg a piros miatt. Minden napos esetek ezek, de ha már egy emberben gondolatokat ébreszt ez a poszt, és elindítja a változás útján, megérte.

Sokszor megfordult már a fejemben, hogy felhozom ezt a két témát.
 
Megjegyzésül:
Ha jól tudom, a KRESZ csupán két esetben engedi az irányjelző használatának mellőzését:
- körforgalomba való behajtáskor
- védett (főútvonalon) útvonalon való továbbhaladáskor, mikor az út kanyarodik (mint például a Döbrentei tér - Döbrentei utcánál). Ez esetben viszont többletinformáció céljából használható.
 
Az irányjelző megfelelő használata, mely országunkban véletlenszerű használatnak örved, nem csak megkönnyíti, de biztonságosabbá is teszi a közlekedést. Ennek ellenére, sajnos, az az általános tapasztalat, hogy rengeteg autós, már aki egyáltalán használja, helytelenül teszi azt.
 

Az irányjelző a sofőr szándékát hivatott előre jelezni, segítendő az őt követőt abban, hogy időben felkészülhessen az előtte kanyarodni, letérni szándékozó jármű mögötti fékezésre, lassításra.
 
Sajnos rengetegen használják rosszkor az irányjelzőt: a fékezéskor, azzal egy időben, esetleg jóval a fékezés megkezdése után. Ez pedig rendkívül rossz beidegződés.
 
Sávváltáskor, bekanyarodás előtt az irányjelző jó 2-3 másodperccel előbb kellene, hogy villogni kezdjen, még a fékezés előtt, ez elég időt hagy a másiknak a szándék nyugtázására, a gázpedálon pihenő láb fékpedálra való áthelyezésére (vagy csak enyhe motorfékezésre), így a koccanásos balesetek jóval nagyobb mértékben kerülhetők el.
 
A másik téma az adott útszakasznak megfelelő sebesség megválasztása. A számtalan példa mellett két tipikus helyszíne ennek a típushibának a nagy körút és a Szerémi út mindkét irányban. Az előbbin 70-es az utóbbin 60-as táblák jelzik a sebességkorlátot.
 
A helyzet egyszerű: adott irányba az út csak limitált áteresztőképességgel rendelkezik. Mindkét úton pár száz méterenként követik egymást a közlekedési lámpák, melyeket ideális sebességgel megközelítve zöldhullámban lehet beautózni az egész szakaszt. Minden alkalommal akadnak autósok, akik az ajánlott (megengedett) sebességnél jóval többel haladnak, megelőzik a sebességkorlátokat betartó autósokat, így a következő kereszteződéshez/lámpához akkor érkeznek, amikor az még bőven piros - tehát fékezni kényszerülnek. A mögöttük érkező szabályosan közlekedő autósok szintén mind fékezni kényszerülnek, aztán újra felgyorsítani...
 
Az egész folyamat a haladást nehezíti, a fogyasztást növeli - minden autós számára. Ez a viselkedés pedig pontosan ellentétes az elérni kívánt céllal - a gyorsabb (és biztonságosabb) haladással.

149 komment

Címkék: index közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 08:26:43

egyrészt de csúnya ez az indexkar a képen!

másrészt ugyanekkora problémát okoznak azok is, akik a 60as, 70-es táblánál 40-nel fogják a forgalmat, mert így meg minden következő lámpához akkor fog odaérni a kocsisor, amikor már zöldről vált pirosra...

kolompár szmélgol 2011.08.11. 08:32:02

Egyetertek xaba99-el. A kepet illetöen is meg a tötymörgöket illetöen is. Meg hozzatennem, hogy az a legjobb , mikor indexel amikor nem kell, es nem indexel amikor kellene. Mint amit a posztolo is irt, hogy kanyarodik a föut, de a majom csak azert is indexel, remelem az egesz hegyre vezetö uton is hasznalja elvegre az tele van szerpentinnel.

dzsaszper 2011.08.11. 08:41:25

@xaba99: a tötymörgőkkel kapcsolatban azért annyit megjegyeznék: nem tudod, miért tötymörög.
Esetleg mazsola, esetleg kissé műszaki hibás a járműve, érzékeny a rakománya, pótkerékkel megy stb.
Ahol nincs kötelező legkisebb sebesség, a szélső sávban szabályosan tötymörög, sőt ha a manőver megkezdésekor nem tart fel gyorsabbat, és egyébként nincs tiltva, szabályosan előz másik tötymörgőt.
Ellentétben a gyorshajtókkal.

kolompár szmélgol 2011.08.11. 08:45:56

dzsaszper 2011.08.11. 08:41:25

Azzal nincs is gond aki a külsö savban tötymörög, de amikor a haromsavos uton egymas mellett pöcsölnek mindenfele ok nelkül az mar kicsit verlazito.

Tornado86 2011.08.11. 08:53:01

@xaba99:
A tél folyamán Debrecenben fogtam ki egy halom ilyen "expertet"; kész "élmény" volt átmenni a városon. Tartottam is - ahol a helyzet engedte -egy kis bemutatót arról, hogy lehet itt 60-70nel haladni :)
@kolompár szmélgol:
Nem beszélve arról, hogy egyeseknek luxus olvasni tudni a jogosítvány mellett. Nagy "kedvencem"; amikor ott a helységtábla alatt az 50nél gyorsabb haladást engedélyezõ tábla, erre beáll 50re (radar sehol)

dzsaszper 2011.08.11. 08:55:20

@kolompár szmélgol: ha az egyik ha kis sebességkülönbséggel is de jól láthatóan előzi a másikat, a másik gyorsítással nem akadályozza, és te épp utoléred, akkor így jártál.

Tapasztalataim szerint nem az egymás mellett pöcsölés, hanem a jobbra nem tartás az alapprobléma...

dzsaszper 2011.08.11. 08:56:10

@Tornado86: Debrecenben mióta van kinn 70-es tábla a helységtábla mellett? :P

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 08:56:51

@dzsaszper: nem tudom miért tötymörög:
- jók a látási és egyéb útviszonyok
- jó minőségű az úttest
- nem látok műszaki problémát az autóval (ha van, dobja már ki a vészvillogót, és húzodjon le, amennyire lehet...)
- nincs rakománya, sem utasa
- nem parkolóhelyet keres
- a pótkerék elvileg ugyanolyan, mint a "rendes" kerék, ugyanúgy lehet vele menni, ha a mankókerékre gondolsz, azzal is szabad 80-nal menni...

tipikus példa: öreg tata új kisautóval.

KRESZ:
3/1/c: Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
26/5: Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

egyszer lakott területen kívül szétesett az egyik kerékcsapágy a kocsimban, nem tudtam 60-70-nél többel menni. végig vészvillógóval mentem, annyira az út szélén, amennyire lehetett, ha úgy hozta a helyzet, még a padkára is lementem. senkinek nem raboltam 10-15mp-nél többet az idejéből.

Tornado86 2011.08.11. 08:58:54

@dzsaszper:
Az nincs, de van pl. a 47es bevezetõjén 60 :P Viszont ahogy azt lehet te is tudod, ajánlott picit gyorsabban menni, figyelve az útmenti háromszínû pilácsok számlálóit :)

kolompár szmélgol 2011.08.11. 08:59:41

Tornado86 2011.08.11. 08:53:01

Hi-hi! Az en kedvencem amikor 50 helyett 30-al megy es meg bele is fekez, elöször azt hittem engem akar szopatni, hogy mögötte megyek. De azt figyeltem meg, hogy pölö en külsö savban, ö közepsöben, környeken sehol senki se radar, se akadalyozo tenyezö, de ö fekez 30-nal. A mai napig nem tudom mi lehet az oka, ja es egyedül volt, nem telefonalt, nem matatott a kocsiban csak fekez, mert FEKEZNI KELL! :)
De az is jo amikor 15-20-al megy es mielött bekanyarodna egy utcaba, meg belefekez 20-rol b.meg.

dzsaszper 2011.08.11. 09:01:53

@Tornado86: feltéve, hogy személygépkocsit vagy kétkerekű motorkerékpárt vezetsz. Teherautóknak, buszoknak stb. ilyenkor az 50 játszik... A BKV-sofőrök a legtöbbször be is tartják.

serfecs (törölt) 2011.08.11. 09:04:04

Majd most megint jól megkapom, hogy nő vagyok és fogalmi zavarban szenvedek, de én úgy tudom, hogy az indexet akkor sem kötelező használni, ha a sáv, amiben haladok, kötelezően (tábla vagy útburkolati jel) elkanyarodik.
Egyébként az is nagyon idegesítő (és megtévesztő), amikor valaki indokolatlanul használja az indexet, pl védett útvonal kanyarodásánál. A körforgalomban balra indexelés a külön kedvenc, de erről már sokszor volt szó :-)

Tornado86 2011.08.11. 09:04:56

@kolompár szmélgol:
20ról szerintem nekünk is szokásunk, csak még nem találták fel azt a mértékegységet, ami 2,5-3-3,5km/h lenne :)
@dzsaszper:
Értém én az ugrálást, ám a buszsáv lámpái másképp vannak beprogramozva.

gomzol 2011.08.11. 09:06:03

Megjegyezném, hogy a budapesti Nagykörúton (Erzsébet krt., József krt., stb.) szerintem nem nagyon található 70-es sebességhatár, az inkább a Hungária krt. és társai útvonalon lehet jellemző.

Tornado86 2011.08.11. 09:07:28

@Panni75:
Ami a körforgalomban balra indexelést illeti, szerintem pont hogy elõnyös, mivel tudod, hogy az illetõ nem megy ki a legközelebbi kijáratnál. Bár sokan rettenet késõn csapják át jobbra, az indokolt a kihajtás elõtti kijárat elhagyásakor, mivel így idõben lehet tudni, merrõl, meddig, hány méter.

dzsaszper 2011.08.11. 09:10:53

@Tornado86: az utóbbi időben rendszeresen azzal számolnak a körforgalomba behajtani készülők, hogy ha nem indexelek, akkor el akarom hagyni. Fordítva megy a dolog elileg...

dzsaszper 2011.08.11. 09:11:45

@kolompár szmélgol: ha balra akart kanyarodni, akkor legalább megvan, hogy miért volt belül :P

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:13:28

Üdv!

"Ha jól tudom, a KRESZ csupán két esetben engedi az irányjelző használatának mellőzését:"

Ajjvé, lesz ebböl megint vita
Csaxolok, előzés és parkolás közben sem kell

dr. _mmm_ 2011.08.11. 09:16:03

Erre szokták mondani hogy az index a szándékot jelzi és nem a tényt.

Kedvenc még az amikor valaki időben jelez az indexel, de a másik driket rágyorsít, hogy "nehogymánelémjöjjönbe".

Tötymörgők:
Tegnap a Hungárián elég szenvedés volt megelőzni 3 csillagharcost, akik egymás mellet gurultak 50-el. (ott 70el lehet menni) 3 jó állapotú kocsi forgalom alig.

kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:16:09

Hja, körforgalom, eddig nem sok emberrel talakoztam, aki valamerre is indexelt volna, en hülye meg allandoan csapkodom azt pöcköt...

dr. _mmm_ 2011.08.11. 09:17:22

@horex: Szerintem parkolás közben kell indexelni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:20:58

@Tornado86:
szerintem pont hogy elõnyös"

Mert te másképp értelmezed a kreszt és mások megint másképp
Miért kell azt kiforgatni és nem betartani
Azt irja körf-ba behajtáskor nem kell indexelni, kifelé kell

Ha ezt mindenki igy tartja be, semmi keveredés egyértelmű a dolog
Akkor jösz te és hasonlóan gondolkodók, hogy indexeljünk mindenhol mer az jó

Miért nem a kresz szerint közlekedtek?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 09:21:06

@_mmm_: mindjárt megjelennek azok, akik szerint parkolás alatt is kell. ;)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:22:43

@_mmm_:
Ha "fél kerékkel" állsz a járdára nem kell, más esetben igen, kell

Tornado86 2011.08.11. 09:23:22

@horex:
A "nem kell" mióta jelenti azt, hogy tilos?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:23:49

@xaba99:
Sajnos ma nem okithatom a "tudatlanokat" mennem kell
:)

belakis 2011.08.11. 09:24:08

@kolompár szmélgol: Én láttam. Befelé haladva, BALRA indexel. ???

Rocko- 2011.08.11. 09:25:56

@belakis: én meg olyat, hogy balra ment be.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:28:18

@Tornado86:
Nem tilos, igaz
Viszont ha te arra vársz a bejáratnál hogy indexelek neked jelezve hogy NEM megyek ki vigyázz, állhatnál napestig ott
Miért akarsz többet mint a kresz?

Ha jobbra nyomom a jelt jöhetsz, én kifelé megyek, ha nincs jelzés maradok bent akár napestig ott körözök, ilyen egyszerű

Ha két jel elég egy döntéshez, minek még egy harmadikat is behozni
A te elgondolásod szerint, egyenes haladáskor vészvillogózni kellene folyamatosan, mert az jelentené/erősitené meg, hogy nem fogok semerre elfordulni?

mezga-aladar 2011.08.11. 09:31:40

AKCIÓ. mindenki törje le az indexkart.

minden behozott indexkarért cserébe kék villogót adunk...

Tornado86 2011.08.11. 09:31:46

@horex:
Picit túllõttél a célon, ám azért tartom elõnyösnek a balra indexelést, mert sokan nem indexelnek kihajtáskor se.
Nincs index = fõút, kivéve ha az adott ország szabályai nem rendelkeznek másképp (a magam részérõl mindig utánaolvasok ezeknek, hogy ne legyen cirkusz a zsaruval)

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 09:33:52

Ferihegyi gyors shell után kifelé 90 lenne, általános a 60, ha sietnek 70, előzni nem lehet. Minek megy be, ha ráér?

kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:35:28

Rocko- · autofilia.blog.hu 2011.08.11. 09:25:56

Balra ment be? Az smafu. En olyat lattam, hogy kiegyenesitette a körforgalmat, na ki nyert? :)

mezga-aladar 2011.08.11. 09:39:06

@kolompár szmélgol: balra kisívben én is szoktam körforgót rövidíteni...
de csak ha biztonságosan belátható...
volt olyan hogy egy női vezető a körforgótól pár száz méterre szemtanuja volt az esetnek és "lefagyott"...
egyszerűen nem értette hogy mi a helyzet...
szerintem ma is kérdezgeti melyik a jobb bal keze...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 09:41:58

@horex: ha fél kerékkel állsz a járdára, tönkremegy a gumi.

@akárki lehetek:-): ott szerintem nem veszik észre, hogy lakott területen kívül vannak.
táblákat nézni luxus...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:42:12

@Tornado86:
és az fog neked balra indexelni aki jobbra nem?
Ugyanmár!

Tornado86 2011.08.11. 09:44:31

@horex:
Olaszoknál ez se kizárt, figyelembe véve, hogy van 3 kategóriájuk: a semerre se indexelõ, a csak balra indexelõ és a bevándorló :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 09:44:34

@kolompár szmélgol:
"http://maps.google.com/maps?q=veszpr%C3%A9m,+budapest+utca&hl=en&ie=UTF8&ll=47.09531,17.918361&spn=0.001401,0.003433&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.815565,79.013672&fll=47.09531,17.918361&fspn=0.001401,0.003433&t=k&z=19"

itt pl. át lehet menni egyenesen a körforgalmon. ;)

soibegin_ 2011.08.11. 09:44:49

@horex: "A te elgondolásod szerint, egyenes haladáskor vészvillogózni kellene folyamatosan, mert az jelentené/erősitené meg, hogy nem fogok semerre elfordulni? "
Ez tetszik, akkor remélem tegnap csak bal lábbal keltél fel! :))))

kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:45:24

Es mennyire fagyott le? Ujrakellett inditani? :)
en a pici jardaszigetekkel vagyok igy, a mi savunkban megy valaki en meg a szembejövö savrol bekanyarodok balra, persze itt is körültekintönek kell lenni, es csak akkor müködik, ha az elöttem levö lassan megy.

kolompár szmélgol 2011.08.11. 09:48:12

xaba99 · landf.blog.hu 2011.08.11. 09:44:34

En egy nagy atmeröjü körforgalomra ertettem, es a paraszt a füves domboru reszen ment at, szep kis nyomot hagyva maga utan...

záporjózsi 2011.08.11. 09:48:18

"A számtalan példa mellett két tipikus helyszíne ennek a típushibának a nagy körút és a Szerémi út mindkét irányban. Az előbbin 70-es az utóbbin 60-as táblák jelzik a sebességkorlátot."
Valahogy én még nem fedeztem fel a Nagykörúton (Bp) 70-es táblát. 30-ast és 40-est már láttam. Érzésem szerint a Hungária körútról (+Könyves és Róbert, esetleg a Vörösvárival tarkítva) lehet szó, ott 30 csak a Lágymányosi híd budai felhajtóinál van, viszont 50 több helyen is. A Vörös pedig 60.

Irányjelzés: sok behajtós/parkolóhelyes úton érdekes, amikor valaki túl sokáig villog és nem lehet tudni, mit fog csinálni. Kellemetlen - de persze ez a kisebbik rossz.
Kanyarodó főútvonalról egyenesen menő, aki nem indexel: nem biztos, hogy balesetveszélyes, csak akadályoz. Ettől még nem tecc.
Viszont mindegy, mit mutat az irányjelző, érdemes figyelni a jármű és ha lehet, a vezető mozgását is.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:48:25

@xaba99:
Én akkor is félkerékkel állok!
-mondta az agressziv kismalac

A tötymörgőkröl
Miért is baj ha valaki pl 30-cal megy?
Meg kell előzni, ha a forgalom engedi
Mennyit lehet veszteni egy tötymörgő miatt, öt percet?

Komálósom külföldi és Bp-en jellemzően 30-40-nel vezet. Nem azért mert nem ismeri a várost, 12 éve van/volt itt, hanem miért siessen és fogyassza a benzint, koptassa a féket
Egyfelöl igaza van
Másfelöl meg majd' kiugrottam az autójábol a Rákóczi út közepén a szarozása miatt.
Pedig ott van több sáv elmenni mellette és nem is engem anyázott a többi vezető

Amikor meg én vezettem végighisztizte az utat a vezetési technikám miatt, ami nem más volt, mint együtt haladni a forgalommal

Kinek lehet igaza?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:49:13

@soibegin_:
Tegnap végre elismertétek hogy nekem van igazam
:)

záporjózsi 2011.08.11. 09:51:09

@horex: Ha nem akadályoz senkit, annyival megy, amennyivel akar. Én sem mindig érem el a megengedettet - ha ezzel nem akadályozok senkit. De indokolatlanul akadályozni még mindig tilos.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 09:56:03

@záporjózsi:
Nem akadályoz, hisz Bp-en azért meg lehet előzni szinte akárhol egy tönymörgőt
Engem marhára idegesit viszont, pedig van időm, nem sietek és mégis

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 09:56:23

@xaba99: Az érdekes, hogy amióta a pepita a reptér hivatalos taxija, azóta fura módon azok is ugyanígy ráérnek, kivéve 1-2 zónától átpártolt fekete lovag.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:00:41

Egyébként a reptértől befelé is ez a helyzet

záporjózsi 2011.08.11. 10:01:19

@horex: Keresztúri út? Régi Balatoni út?

FDToth 2011.08.11. 10:04:59

Körforgalomba balra index azt jelenti h nem az első kijáraton mész ki, hanem a körforgalom belső sávjára hajtasz rá és majd onnan mész vmikor jobb indexszel a szélsőbe, majd elhagyod a körfogalmat.
Sajnos egyébként sok autós 2 sávos körfogalomban középen halad (pl. 4-es út Vecsésnél, Budakalászi Coránál körforgalom stb.)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 10:05:40

@horex: miért baj?
mert egyrészt tilos.
nem tudom megelőzni, és minden lámpánál pirosat kapunk.
ez 10 lámpánál 10-20 perc várakozás. egy alapvetően 15-20 perces útvonalon.
a lámpánál állva többet fogyaszt a kocsim, mint 50-nel folyamatosan haladva, tehát a 10-20 perces várakozás alatt 10-20km-re elegendő benzinemet pazarolta el.
azon kívül kényelmesebb egyenletes tempóban átgurulni a zöldhullámon, mint állandóan megállni-elindulni.

ha lassan akar menni, meg szeret nézelődni, stb. akkor menjen busszal.

soibegin_ 2011.08.11. 10:09:03

@horex: Én úgy láttam, hogy mindenki elfáradt! :D De tudom már, hogy mindenki úgy indexel, ahogy szeretne, meg ahogy remeg a keze a kormány mellett! :)))

kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:10:52

Na ja. A tötymörgöknek üzenem, hogy szombaton megyek Mo.-ra azon belül is Budara, ugyhogy ha lehet ne tartsanak fel. Elöre is köszi, tisztelettel: k. szmelgol gollem.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:15:32

@FDToth: Vecsésen hol van 2 sávos körforgalom????? 2db 1 sávos egymásután az van!!!

PPK™ 2011.08.11. 10:16:39

@kolompár szmélgol: én is pont olyan traktorral megyek Budára szombaton, amivel te is (csak az enyém fekete és nem zöld), úgyhogy én biztosan nem foglak feltartani :)

Harcimaci 2011.08.11. 10:17:48

@akárki lehetek:-): ott már 100-as tábla van a Vecsés vége tábla után.;-)

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:18:34

@FDToth: Az Erzsébet tér meg nem körforgalom.

Csigorin 2011.08.11. 10:19:11

körforgalomban balraindexelni csak a többsávos körforgalom esetében kell, akkor sem a behajtást hanem a külsőből a belső sávba váltást kell vele jelezni.

"streetfighter" 2011.08.11. 10:19:12

10 autósból 7 észre sem veszi, hogy indexelek a főúton (Bp.-en belül!), hogy bekanyarodjak a házunkhoz. Először index, aztán lassan fék, de a balfék csak jön a seggembe, majdnem nekem jön. Szembe nem jön senki, simán kielőzhetne. De nem, jön mint a birka, mert néz, de nem lát!
Elképesztő sok mazsola autózik az utakon.

Az több sávos utakon mindig előre "küzdöm" magam, és ott beállok arra a sebességre amivel épp oda érek a zöldre, így nem kell megállni a pirosnál. Nem szeretem, ha sokan vannak körülöttem, ha lehet kitörök a tömegből. :)

kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:19:45

Xeor 2011.08.11. 10:16:39

He-he:). Az tsak egy kep a valahonnan. Az enyime is fekete, igazi csillagközi interszeptor :)

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:22:44

@Harcimaci: Linkeld be a 4-es út ezen szakaszát!!! Láda sör a tied, ha tudsz ilyet mutatni. Vecsés tábla után, egészen az Üllő-Gyömrő keresztig (lámpás) nincs, és utána is csak amikor visszatér a régi 4-esre, ott van körforgó, de az már Üllő után van.

Hurri Kán 2011.08.11. 10:27:34

Index? Ugyan, minek az... csak egy plusz hibaforrás az autón :D
Sok gyökér...

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:28:53

@gyvy: Egy bizonyos kategórián felül be sem építik a Magyarországra kerülő darabokba.

FDToth 2011.08.11. 10:29:56

@akárki lehetek:-): nem biztos h vecsés, de arra gondolok, amikor mehetsz az M0- fele, meg üllő fele meg mit tom én. ott az egy 2 sávos, monnyuk nincs felfestve sáv, de akkor is:)

kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:31:12

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:28:53

Ezt mondtam en is tegnap vagy mikor. A zindex mar felaras extra, alap viszont az ipod csatlakozo, meg elektromos faszkiverö...

Hurri Kán 2011.08.11. 10:31:20

@akárki lehetek:-):
Ha nem tudnád, tíz millió forint egyedi érték fölötti autókban nem kötelező a használata, ill. ugyanezen járművekre másfajta kresz vonatkozik :D

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:33:32

@FDToth: Azon a vonalon csak az Üllő utáni van, de az nem két sávos, csak a kaminyonok, meg a szabad terület miatt akkora, ha két sávos lenne, elférnél egy kaminyon mellett, de próbáltad már?

kolompár szmélgol 2011.08.11. 10:34:26

Ha ketsavos körforgalmat kerestek Erd alatt van a 6-os uton, de szerintem ha lehet kerüljetek ezeket a helyeket, mert sokan az egysavos körforgot sem ismerik, nemhogy a ketsavosat.

dzsaszper 2011.08.11. 10:35:14

@kolompár szmélgol: érden ráadásul úgymond turbó van, azt ismerik a legkevésbé...

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:35:27

@kolompár szmélgol: A régebbi darabokból meg kiszerelik a kötelező szervíz alatt. A kisebb márkák ettől még le vannak maradva, de a vezetőik azért kitesznek magukért.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 10:40:50

@gyvy: Én már valószínűleg rájöttem, hogy ezekben az autókban miért nem használják a zindexet! A sok mindenféle bajuszkapcsoló között (tempomat, rádió, stb...) nehéz megtalálni. Ezért inkább nem is fárasztják magukat a kereséssel.

FDToth 2011.08.11. 10:41:11

@akárki lehetek:-): igazad van, kamion túl széles ahhoz h el tudj mellette menni. akkor ez lehet a helyzet az 1-es úton is, ott is sok a széles körforgalom, de, hogy 2 sávos lenne... akkor ezek szerint amit én 2 sávosnak gondolok, az csak szélesített a kamionok miatt, így konkrét 2 sávos körfogalom rohadt kevés van.

isti77 2011.08.11. 10:41:50

Az indexet az emberek jelentős része azzal a mozdulattal kapcsolja, amellyel már a kormányt is fordítja a kanyarodáshoz/sávváltáshoz, ez így tök felesleges, ilyenkor már akár el is hagyhatja.
A kényelmességen és hanyagságon túl van egy másik oka is annak, hogy sokan mellőzik az indexhasználatot, az pedig a hazai kozlekedési morálban, a többi autós mentalitásában keresendő, akik, ha látják, hogy valaki szeretne sávot váltani/kanyarodni úgy, hogy közben az ő útjukat keresztezi, nem segítik, hanem éppenséggel igyekeznek megakadályozni azt ("nehogy má' elém jöjjön be a paraszt!"), látványos gyorsításokkal, összezárásokkal.
Ilyenkor mi más lehet a megoldás annak, aki ezt el akarja kerülni? Nem indexel, így a kedves autóstárs nem tud felkészülni... arra, hogy akadályozza. Utána már dudálhat, anyázhat, a lényeg, hogy nem tudott keresztbetenni. Persze ilyenkor jön a felkészülés a "revansra", de legalább végre van valami életcélja a surmónak.

dzsaszper 2011.08.11. 10:51:39

@isti77: ez sajnos túl életszagú :(

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 10:54:44

@FDToth: ha nincs felfestve 2 sáv, akkor egy sávos. mégha párhuzamos közlekedésre alkalmas is...

DanZi 2011.08.11. 10:59:42

29. § Irányváltoztatás, irányjelzés

(1) Aki jármûvel irányt változtat (terelõvonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezõvonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, fõútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató jármûveknek elsõbbséget adni.

(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történõ bekanyarodást - a mûvelet elõtt kellõ idõben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történõ letérés esetében is. A jármû vezetõje egyéb esetben (pl. útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevõi számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztõ nem lehet.

(3) Az irányjelzést irányjelzõ készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármû esetében pedig karral vagy jelzõtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölrõl, hátulról és a megfelelõ oldalról jól látható legyen.

DanZi 2011.08.11. 11:00:56

@horex: tévedsz:

lásd utolsó mondat:

40. § Megállás

(1) Jármûvel megállni - ha közúti jelzésbõl vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezésébõl más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:04:35

@isti77: A kormánymozdulattal egyszerre nem azért kapcsolja, mert úgy akarta, hanem, mert beleakadt az ujja véletlen:-)

Harcimaci 2011.08.11. 11:14:51

@akárki lehetek:-): Naponta többször is járok arra konkrétan Ferihegy II-re.:D Bizony ott a 100-as tábla:D

fezoGT 2011.08.11. 11:20:58

@"streetfighter": sima sávváltáskor ugyanez van. Pedig oly eccerü az egész, vagy jelzi hogy beenged, vagy pedig nem enged be és picit felgyorsít hogy be tudjak mögé sorolni.

De nem, ott gurulgat félig mellettem ugyanannyival miközben már fél órája indexelek és láthatóan fogalma nincs a többi közlekedőről, csak sodródik. Ilyenkor születnek az olyan posztok hogy az agresszívcserépedény hogy bevágott elé stbstb. a sztori eleje meg lemarad mint a borravaló

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:23:42

@Harcimaci: Bakker körforgóról volt szó nem 100-as tábláról!!! Szemüveg??? Rajtam van!!!!

záporjózsi 2011.08.11. 11:27:13

@Harcimaci: Nézzük a Pillangó utcától:
- Alap 60 az Üllőin
- Felüljáró 70, a végén 50.
- Lakott végétől 90, majd az építkezés miatt 50, Sibrik felüljáró környékén 30, a kereszteződés oldja.
- Vasút fölött 70, 70 vége tábla oldja.
- A gyorsforgalmi végéig 90, lakott terület kezdete (Bp).
- Reptérig 50, az üzemagyag iparvágány után 70.
- Lakott terület vége az Üllői átjárója előtt, de a 70 marad (új tábla is van).
- MC Ferihegy felüljáró végén Vecsés lakott terület kezdete, 50.
- A kereszteződés és a buszmegálló után lakott terület vége, 50 odáig, onnan 90.
- Nagyon közel az előzőhöz 100-as tábla autóúttal.
- Az M0 csomópont felüljárójánál 90, felüljáró végén felold, 110.
- Gyömrő-Üllő csomóponthoz közeledve 90-70-60 (Autóút végével fűszerezve).
Visszafelé az M0-ig 110, ott 90, utána 100, majd, 90, 70, 50 (Vecsés - MC Ferihegy). A Flextronicsnál a Gyömrőin van egy extra 50-es, meg asszem nincs 30 a Kö-Kinél. A többi ugyanolyan.

Mazsolázzátok ki, hogy melyik szakaszon kinek van igaza.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:29:59

@záporjózsi: Korrekt:-) Csak nem erről volt eredetileg szó, hanem körforgóról:-)

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:32:45

@záporjózsi: Bocs kimaradt befelé MC Ferihegy felüljáró elejétől 70:-))

záporjózsi 2011.08.11. 11:33:14

@akárki lehetek:-): Az a körforgó tényleg nem kétsávos, csak széles. És csúszós.

@kolompár szmélgol: Azt már szerintem átalakították turbóra.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:35:05

@akárki lehetek:-): Meg még Ferhegy I iparvágány előtt 50, gyors elejétől 90:-) NNNaa így már teljes asszem:-)

záporjózsi 2011.08.11. 11:36:33

@akárki lehetek:-): Igaz, de ezért írtam, hogy a többi megegyezik a túloldallal.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:37:25

@záporjózsi: "Az a túloldalon is annyi. ;)
Ez igaz, de csak a felüljáró végéig, befelé viszont tovább is:-)

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:38:38

@záporjózsi: Az a körforgó olyan, mintha kifényezték volna.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:39:49

@záporjózsi: Amúgy mingyá megyek a tecsóba s akkó centizek:-))

záporjózsi 2011.08.11. 11:40:29

@akárki lehetek:-): Akkor én tudok rosszul valamit. :) Kifelé az iparvágánytól végig 70 a MC felüljáró végéig. Szerintem befelé is. (Felüljáró elején 70 figyel, onnan végig megerősítve, iparvágány előtt 50.)

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 11:58:09

@záporjózsi: Kifelé a felüljáró előtt kb. 20-30 m-re van egy 50-s tábla, igaz azt nem belülre szánták:-)) Befelé pedig, ha jól megfigyeled, a felüljáró már lakott területen kap 70-s táblát, de amikor lejössz, akkor a jobbról becsatlakozó torkolatnak számít, tehát a következő 70-s tábláig 50. A fura az, hogy lakott terület kezdete van a 4-s végén, de lakott terület vége nincs a Bp tábláig.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 12:03:01

Legutóbbi hozzászólásommal felülbíráltam fentebbi önmagamat:-)) Mea culpa.

Reggie 2011.08.11. 12:05:26

Iranyjelzo hasznalatanak egy hatranya van: ha van helyem savot valtani es kirakom az iranyjelzot, akkor nagyon sokan ralepnek a gazra, hogy ne ferjek be. Ezert ket lehetoseg van: vagy nem rakom ki, vagy rahuzom a kormanyt. (En az utobbit szoktam)

kolompár szmélgol 2011.08.11. 12:31:32

Reggie 2011.08.11. 12:05:26

Van egy masik nagy hatranya: rengeteg energiat emeszt fel a kar mozgatasa, feler egy zumba edzessel :).

otirt 2011.08.11. 12:46:40

Van olyan eset mikor előbb kell fékezni és csak utána használni az irányjelzőt. Ugyanis, ha két leágazás (úttorkolat v. útkereszteződés) 5-20m-rel követi egymást és a távolabb levőnél akarsz elkanyarodni, akkor előbb fékezel - hiszen fizikai korlátok is létznek - és a megtévesztés elkerülése miatt csak a közelebbi leágazás után teszed ki az irányjelzőt.

Reggie 2011.08.11. 13:17:40

@Reggie: Hat nekem csak az ujjam kell kinyujtanom, mikozben fogom a kormanyt, de biztos vannak szar konstrukciok is.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.08.11. 13:50:05

Nemrég egy paréj szuzukis a parkoló kocsisorból baszódott ki elém index nélkül.
Mikor utolértem, megkértem hogy mutassa már fel a bal kezének a kézfejét.
Nem értette...
Pedig meg volt neki minden ujja hiánytalanul.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.08.11. 13:52:23

Kedvenceim az olyan sötétek, akik index nélkül szlalomoznak a kocsik között, meg előzgetnek, kanyarodnak, de bezzeg mikor kanyarodó sávban haladnak tovább akkor aztán indexelnek bőszen.
Ezeknek sincs halvány fingjuk sem hogy mire való...

"streetfighter" 2011.08.11. 14:17:00

@golyós:
Az az igazság, hogy én szoktam "szlalomozni" az autók között gyérebb forgalomnál. (csak ott lehet)
Ott nem sok értelme van irányjelzőt használni, hiszen mire észre veszed, hogy eléd mentem, már ott sem vagyok. :)
Tudom: DO NOT SLALOM! :DDD

kolompár szmélgol 2011.08.11. 14:33:34

"streetfighter" 2011.08.11. 14:17:00

A DO NOT SLALOM csak az autopalyakra vonatkozik :))
Viszont a neten van egy video ahol egy rs4-es, meg egy M5-ös szlalomoznak oroszorszagban, na az durva...

''autónepper.'' 2011.08.11. 15:09:21

@kolompár szmélgol: azt én láttam :D de az oroszok egy külön állat faj ....

én csak annyit teszek hozzá a poszthoz h tuti h a gyalogos volt a hibás!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:14:13

@záporjózsi:
Ma spec Jászberényin-Éles sarok mentem a temetőbe meg vissza
Miért ne tudott volna megelőzni bárki is?
Balatoni út ugyanez, ha van hely előzzön, ha nincs várjon
Nem kötelező a max sebesség közelében menni

Emlitett komálósom invitált Bécsbe és mondta, megyünk kényelmes a pályán 70-80-nal beszélgetünk, majd a barátnője vezet/vagy fél éves jogsis/
Mondtam kösz, nem

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:18:42

@xaba99:
Mi tilos??
Van pl. a régi Balatoni uton minimális sebesség előirva?
Jugóban igen, ott ki van/volt táblázva az autópályán a minimál 60km/h/vagy tán 80?/
Itt letolnának ha 60-nal mennék a pályán

Azért van a kormányod meg az a kis pedál ott hogy előzzél, én engedlek
Nem tucc a forgalom miatt és engem kényszeritenél olyan tempóra amit nem itélek biztonságosnak?

záporjózsi 2011.08.11. 15:23:11

@horex: "meg vissza" Örvendetes. :D

"Nem kötelező a max sebesség közelében menni"
Direkt akadályozni viszont tilos. A Balatonin nem hely nincs, hanem záróvonal van. Hosszan. Emellett ugye Marutival is lehet 90-et tartani, de emelkedőn előzni vele talán nem jellemző. Ha vacakol valaki előtte, direkt feltart. Ha a szerencsétlen nem gyorsul jobban, akkor annyit tud és kész.

@akárki lehetek:-): "Kifelé a felüljáró előtt kb. 20-30 m-re van egy 50-s tábla, igaz azt nem belülre szánták:-))"
Kicsit neccesen ezért van a záróvonal odáig kihúzva a felüljárótól.

" Befelé pedig, ha jól megfigyeled, a felüljáró már lakott területen kap 70-s táblát, de amikor lejössz, akkor a jobbról becsatlakozó torkolatnak számít, tehát a következő 70-s tábláig 50."
Épp ezért alkalmazzák az előző trükköt és a lombok közé, a körforgóból becsatlakozó út gyorsító szakaszára, a szaggatott vonal elejére elrejtettek egy 70-es táblát.
" A fura az, hogy lakott terület kezdete van a 4-s végén, de lakott terület vége nincs a Bp tábláig. "
Ezen asszem cso zsi olvtárssal rágódtunk, hogy miként lehetne kulturáltabban, de ami most van, az is szabályos. Összenőtt a két tanya...

záporjózsi 2011.08.11. 15:26:26

@horex: 26.§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:29:48

@záporjózsi:
meg vissza"

Ezt tényleg örvendetes
De lesz idő mikor csak oda...
Nem szeretek hétközben kimenni, de kellett, ilyenkor folyik a temetés egész nap
Rosszat tesz a lelkemnek

Ismétlem, ha nekem a kevesebb tempó a biztonságos, miért igazodnék a gyorsabbhoz?
Ennyi erővel mindig próbálnom kellene pályán a 160-200-at, mert van amikor annyival dönget valaki?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:34:19

@záporjózsi:

Ez igaz
de mi az hogy indokolatlan?

Kinn a T betű. Vagy már egy éves a jogsim de nem vagyok biztos a vezetésben, vagy a reflexeim csak kisebb sebességet engednek mint a forgalom.
Ki "szólhatna " rossz szót rám?

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 15:41:24

@záporjózsi: Záró??? Hmm, tábla a haladási irány szerinti jobb oldalon, de mindenki tudja hova szól (remélem).
Azt a fránya táblát még sosem vettem észre, hát jól elbújt, bocsi:-))
Összenövés, mint Velence, Gárdony, Agárd?

záporjózsi 2011.08.11. 15:43:13

@horex: Nem. A pályán az ellenkező híresztelésekkel szemben 130 a limit.

Az ominózus Balatoni út esetében ha a hosszú emelkedőn nem taposod ki rendesen, akkor indokolatlanul mész lassan. Ha motorfékezel egy 60-as táblára, akkor nem. Ha látod, hogy amúgy is érik előtted a lámpa, akkor sem, kivétel, ha van leágazás addig, hiszen a mögötted levők addig oda ki tudnak sorolni.

Azt viszont szerintem helyesen teszed, ha a beláthatóságnak és az útviszonyoknak megfelelően vezetsz. A Jászberényin van olyan zebra, amit csak 35-40-nel érdemes megközelíteni, olyan hirtelen tud előbukkanni a gyalogos.

akárki lehetek:-) 2011.08.11. 15:46:57

@horex: Egyébként pedig, ha nem érzed biztonságosnak a Jászberényin az 50-t, akkor inkább fogadj egy sofőrt, vagy menj villamossal, mert már nem vagy alkalmas résztvenni a közlekedésben járművezetőként. Ha ezt véletlenül sértőnek találod nézz utána a gépjárművezetés feltételeinek, vagy kérdezz meg egy közlekedési szipológust.

záporjózsi 2011.08.11. 15:47:39

@akárki lehetek:-): Nem kell bocsánatot kérni és nem vagyok tévedhetetlen. De szerintem azok ott és úgy vannak.
Van még pár összenőtt település, ahol nincs kint a vége és már ott a másik eleje. Mondjuk nekem jobban tetszene ilyenkor a fatornyos falus lakott terület kezdete tábla alatt a település neve zölddel, mert úgy egyértelműbb, de szerintem ez sem megtévesztő. Elvégre nem lehet pl. az összes Budapest táblát lecserélni azért, mert mondjuk Diósddal, Csömörrel vagy Gyállal össze van nőve.

záporjózsi 2011.08.11. 15:48:54

@akárki lehetek:-): 1 éves a jogsija, bele kell még szokjon. Inkább így, mint tapasztalatlanságból tegyék zsákba vagy növesszen kerekeket...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:50:08

@horex: azért tilos, mert nem mehetsz indokolatlanul lassan.
az, hogy félsz, az nem indok.
gyakorolj ott, ahol nincs forgalom, amíg nem félsz, de ne a forgalmat akadályozd.
igen, tökéletes látási és forgalmi viszonyok mellett városban a 30 indokolatlanul lassú.
ugyanúgy büntetném, mint aki 70-nel megy.

és hiába engedsz előzni, ha az út szélessége és a szembejövő forgalom nem engedi...

és nem kényszerítelek. de elvárom, hogy a kreszben foglaltaknak megfelelően ne tarts fel, és ne rabold az időmet meg a pénzemet.

Hurri Kán 2011.08.11. 15:51:32

@akárki lehetek:-):
Jászberényin mondjuk tényleg indokolt a lassabb tempó, annyira ótvar az út (legalábbis amikor utoljára mentem rajta, az volt), de tény, egy csomó helyen rengetegen totyognak indokolatlanul...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:51:51

@horex: mi az indokolatlan?
- amikor jó az út
- amikor jók a látási viszonyok
- amikor nem akadályoz téged más

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:55:20

@akárki lehetek:-):

Ezt a tönymörgést a komálósom kapcsán hoztam fel
Ő tényleg alkalmatlnan a vezetésre, de sokszor nem lehet birni vele, vezet
Nem látja jól a lámpákat, mondani kell neki mikor piros mikor zöld és hasonlók
Majd jön valamikor, merthogy emlitettem külföldi és Olaszba akar menni autóval
Őrült, de nem az én gondom.

Azt elismerem, nem ugy vezetek mint 30 vagy akár csak 5 évvel ez elött is
Kényelmesebben, nem rohanok, időm van és észre vettem hogy "oda kell figyelnem" a vezetésre
Ez viccesen hangzik, de a gyakorlott vezető érzi a forgalmat és "nem tudatosan" figyeli a forgalmat
Lehet kezdek romlani már, pedig még a motorom nem is készült el
Reszkessetek!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:56:45

@záporjózsi:
Nem, nem egy éves a jogsim, csak példának hoztam fel

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:58:35

@xaba99:
Tájban/városban gyögyörködés tilos?
Ez csak gyalog engedélyezett?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:03:18

@horex: tájban/városban gyönyörködni?
ad 1) hogyan figyeled közben a forgalmat rendesen?
ad 2) hogyan gyönyörködsz a tájban/városban, ha a forgalmat figyeled rendesen?

állj félre, és gyönyörködj, vagy kérj meg mást, hogy vezessen, hogy te gyönyörködhess...

tudod, a közút közlekedésre van.

zavarna téged, ha minden nap a bejáratod előtt tömegdemonstráció lenne, és úgy kéne átverekednek magad többszáz emberen, hogy végre hazajuss? pedig jó esetben jogszerűen tartózkodnak ott...

kolompár szmélgol 2011.08.11. 16:07:04

horex · horex.uw.hu/ 2011.08.11. 15:58:35

Igen, annak aki vezet tilos.
Hozok egy sajat börömön megtapasztalt peldat: sogornömek szüleivel mentünk pecsre a 6-os uton, beertünk a Mecsekbe ahol több viadukt is van, egyszer csak megalltak a viadukt kellös közepen fenykepezni a ködös tajat, hogy mert az milyen szep... azt hittem agyfaszt kapok, öten voltunk a kocsiban, es persze kiakadtak, hogy mi a faszert dudalgat mindenki...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.11. 16:09:08

@horex: Én nintendózni szoktam vezetés közben. Ezek szerint azt se lehet? Lyézus Márlya...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 16:18:22

@xaba99:
OK nem én vezetek, de gyönyörködöm és utasitoma sofőrt mennyen 30-cal
Igy szabályos
Ez se?
Mennyi bajotok van a mazsolákkal!

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nintendó? Smafu!
Nekem a szélvédőre vetiti a projektor valamely versenypálya utvonalát és az után vezetek
Néha hallok valami fémsurlódást, sikolyokat, de nyilván a komputerböl jön

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:18:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nintendózni szabad vezetés közben, csak "kézben tartott mobil rádiótelefonnal" tilos telefonálni. vezetékessel is szabad telefonálni. sőt, vasalni, és mellette grillezni is.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:20:18

@horex: ha engem az utasom utasítgatna, hogy hogyan vezessek, az első lehetséges helyen megállnék, és kirugdosnám a kocsiból. és ezt most vicc nélkül mondom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.11. 16:25:54

@horex: most, hogy mondod, lehet nekem is így kellene csinálnom. csak hát kamionos fizetésből nem engedhetek meg magamnak ilyen csodaprojektort :))

@xaba99: Akkor most megnyugodtam, nem kell 50-nel száguldoznom :)

kolompár szmélgol 2011.08.11. 16:26:31

A kamionosok nem ujsagot szoktak olvasni? De en lattam olyan hölgyemenyt, hogy vezetes közben sminkelt :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 16:28:02

@xaba99:
Az utast igen, de én a főnöke vagyok a sofőrnek
:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.08.11. 16:29:55

@kolompár szmélgol: csak amelyik tud olvasni...de manapság egyre több van, aki még azt se...:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:39:17

@horex: szerencsétlen nyomorult.
a helyében is kirugdosnálak, és utána meg felmondanék...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.11. 17:33:57

@xaba99:
Aztán?
Sétálgatnál mint szenTvics ember?
:)

007Gergő 2011.08.11. 18:28:38

@FDToth: Körforgalomban balra indexelni, az szokott, aki bent marad -mert egy ritkább forgalmú irányba megy -, mert a szembejövők el sem tudják képzelni, hogy van aki esetleg letér a főútról, ezért nem is indexelnek kifelé a korforgalomból a főút irányába. Ha te vagy az x. nem indexelő, és te tényleg bentmardsz, már csattansz is a felhajtó másikra. mert az elsőbséget se szeret adni.

Példa 1:
Lásd Alagút elötti körforgalom, Dunával parhuzamosan (régebben a híd-alagút irány főútvonal volt)

2)
Dunakeszi elött 2-es út áruházak felé kihajtó:

Jössz Dunakesziről 2 út megy egyenesen áruházak balra vannak
Fő irány a 2-es út első kihajtó.
Te a másodikon mennél ki ha nem indexels balra (bár nem kell), biztosra veheted, hogy a Pest felől felhajtó nem fog elsöbséget adni (még így se biztos), mert te is biztos Pestre mész egyenesen, "csak nem indexeltél".

3) Utána van még egy körforgalom:
kihajtók: 2es - út, Aldi, Auchan és M0 felé, Lidl

Fő irány 2-es út Achan.
Lidl és az Aldi közt ingázókat rendszeresen szeretik elcsapni, mert nem indexel (jogosan) és bent marad a körforgalomban.

Egyébként ezen a szakaszon Dunakeszi - M0 felhajtó 6db körforgalom van, mégse képesek egyesek egyiknél sem indexelni.

Utálom a körforgalomból kifele nem indexelőket, akik ezzel a többieket feltartják.

Egyébként az Audin, BMVn, Mercin és a Suzukin gyárilag nincs index?

dzsaszper 2011.08.11. 18:49:43

@007Gergő: ezeken a helyeken nekem is volt, hogy kishíján nem adták meg, egyszer nem adták meg és nem rajtuk múlt hogy nem lett csatt...

Tazsam 2011.08.12. 09:18:03

Esküszöm több alkalommal is próbáltam helyesen használni a 2 sávos körforgalmat (Megyeri híd után a budai oldalon) Beléptem a híd felől és feltett szándékom volt, hogy balra fogok távozni, azonnal besoroltam a belsőre, majd időben elkezdtem indexelve kisorolni a jobb sávba, hogy onnan időben elhagyhassam a körforgalmat. Mondjuk 5 alkalomból 4 szer dudaszó, fékezés, anyázás. Na azóta nem próbálkozom, annyit nem ér, hogy szabályosan törjem össze az autót.

dzsaszper 2011.08.12. 09:28:20

@Tazsam: ott én csak akkor megyek belülre, ha épp előzxöm az előttem levőt aki szintén az M0-ról érkezik.

Elcseszett dolog ott a koncentrikus körforgalom, a spirális sokkal jobb lenne.

záporjózsi 2011.08.12. 10:49:48

@Tazsam: Érdekes, ott is és máshol is valahogy szokott sikerülni.

@horex: Elnézést, figyelmetlen voltam.

mohopasi 2011.08.12. 11:16:57

Nekem azt tanította az oktatóm, hogy három dolgot kell figyelni: irányjelző, helyezkedés, sebesség. Ha mindhármon látható, hogy kanyarodni fog az ürgepásztor, akkor talán fog is. Az összes többi lehetőség lutri. Azt imádom, aki behúzódik középre, tol egy satuféket, és a kormány elmozdításával egy időben jelezve kanyarodik jobbra...

Tazsam 2011.08.12. 12:03:51

@záporjózsi: Szerencsés alkat vagy esetleg nagyobb autóval közlekedsz mint én. Lehet ezer oka. Én többet nem próbálkozom, sajnálom mert szerintem is működhetne a dolog de ehhez nem egyedül kellek.

pekmester 2011.08.13. 20:34:12

én azt figyeltem meg, hogy a luxus német autócsodákból újabban kihagyják az indexet. benne van egy csomó extra, szegény sofőr meg akarna indexelni, erre nem szerelik bele. a fene se érti ezt....

bunkóbéemvés 2011.08.14. 02:37:29

A 70es tablanal 50el totyogok tobben vannak, es a zoldhullamra gyakorolt hatasuk ugyan olyan "kapjakbea***m" mint a gyorsulgatoke, azzal a kulonbseggel, hogy ezek meg fel is vannak haborodva, ha "agressziven" 75el "elszaguldok" mellettuk.

bunkóbéemvés 2011.08.14. 02:48:15

@pekmester: na, felnottel, eljutottak hozzad is a 20 eve skandalt sztereotipiak, es jottel menozni, milyen fasza szoveged van? :D

higany1971 2011.08.14. 11:17:16

@bunkóbéemvés: Ez az a sztereotípia, aminek minden alapja megvan, egyetlen nap alatt több tucat lakalommal meggyőződhetsz róla. Talán annyival lehet már módosítani, hogy 4 milla feletti autókból marad ki az index, a SUV-okban pedig tilos használni. Szóval a sztereotípiáknak igen kemény oka van, hogy kialakulnak..

bunkóbéemvés 2011.08.14. 15:29:45

@higany1971: jelen esetben nem volt problémám semmivel a hozzászólás kapcsán, csak jót nevettem, hogy olyan komolyan adja elő pekmester a mondandóját, mintha valami újat mondana :D

záporjózsi 2011.08.15. 14:41:29

@Tazsam: Nem vagyok szerencsésebb, mint Te, semmim sem nagyobb, még az önbizalmam se, sőt, okosabb sem vagyok.
Egyrészt legalább 210 fokot megyek a körforgó belső sávjában, annyi idő alatt csak sikerül valakinek kisorolnia. Másrészt kétsávos behajtáskor a bal oldali sáv gyorsabban ürül, így előrébb lesz az orrom, látok a tükörből hátra. Ha egysávos a behajtás, akkor meg mindenkit, akit figyelni kell, magam előtt látok, a mögöttem jövő meg mégis csak mögöttem jön. Ha nagyon nyomul, elengedem, mert ritkán nyomulnak utána, ha nem nyomul, akkor meg szépen besorolok elé. Aki kisorol, annak a helyére bemegyek.

zolika78 2011.08.26. 16:44:20

De jó, egy "fapados" Mini irányjelző karja az illusztráció...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása