Friss kommentek

  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kína: irányok és sávok

2011.09.15. 07:24 :: SilentSound

A bennfentesek, törzsolvasók, protekciósok már egy ideje képben voltak vele, hogy alkalmam nyílt belekóstolni a kínai közlekedésbe, egy poszt már eddig is született viszonylag sok fotóval, szöveges beszámolóval, meg egy videóval. Ez utóbbit még egy kézi kamerával rögzítettem, amit hosszabb távon elég kényelmetlen használni, de arra jó volt, hogy ízelítőt adjak abból a közegből és a sok visszajelzés alapján úgy érzem, sokaknak tetszett.

Azóta összesen már közel két és fél hónapot ebben az ingergazdag közlekedéssel megáldott országban és már jó ideje a merevlemezemen lapult sok kis videó, amit már a carcam.hu által kölcsönadott fedélzeti kamerával vettem fel nektek.

Igyekszem valamennyire témákra bontani a meglévő anyagot és úgy adagolni időnként, bár néha nehéz megállapítani, hogy az adott 20 másodperces részt a háromból melyik elkövetett szabálytalanság alapján soroljam be. Szóval lesz még min szörnyülködni!

És bár a közlekedéshez közvetlenül nem kapcsolódik, külön kiemelném még a háttérzenét, ez Kínában most a legnépszerűbb együttes a könnyűzenei porondon. Ha nem hiszitek el, a következő videóhoz kínai operát rakok be aláfestésnek, az a nagyon durva!

125 komment

Címkék: video motor közlekedés külföld autó hülye sztereotípia veszélyes zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Útelágazódás 2011.09.15. 18:23:40

Nekem az tetszik a legjobban az ilyen távolkeleti közlekedős videókban, hogy milyen lassan megy mindenki.
Kérdeznék egyet: voltak ott száguldozók???

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.15. 18:34:15

Túl keveset élt Maó?
Úgy néz ki, hogy a hülyék most ott is épp helyzetben vannak. Ilyenkor szokott jönni egy jó kis diktatúra, amely megfelezi a szereplőket.
Mert ami ott van, az nem igazi diktatúra.

puffin 2011.09.15. 18:39:13

Nem azzal van a baj, hogy így vezetnek, hanem azzal, amikor egy idegen, nyugati belecsöppen a gépezetbe. Vagy ők mennek külföldre, és ott beszaratják a rendszert.
Én beszéltem több dél-kelet ázsiai emberrel, különböző országokból és volt olyan, aki azt mondta, hogy szörnyű a közlekedésük (egy tajvani). Mert ő már járt az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában és látta, hogy máshogy is lehet élni. És elmondta, hogy marha sok náluk a halálos baleset, az csak egy legenda, hogy ezt a káoszt mindenki túléli, mert hozzá van szokva. Pedig Tajvan az egyik legfejlettebb a térségben, viszonylag normális közlekedési kultúrával. Kína, India azért sokkal kaotikusabb.

Azért minden vadromantika ellenére én a germánok kiszámítható, unalmas, biztonságos közlekedési rendszerét tartom követendőnek, Ázsiában meg ott van nekem a taxi vagy tuk-tuk.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.09.15. 18:53:14

@Útelágazódás: Nem megy gyorsan senki. Komoly balesetet egyszer sem lattam az elmult 4 evben Pekingben. Rendorauto alig van az utakon, motoros rendor all a sarkon olykor. Mento autot ketszer-haromszor lattam eddig, egyszer sem szirenazott, tuzolto autot meg egyszer sem!!

Sok bamba sofor van, este sokan nem kapcsoljak fel a fenyszorot.

Barhol visszafordulnak, sokszor piroson is atmennek ha nincs kamera a keresztezodesben. A gyalogosoknak fenntartott lampanal siman atmennek elotted a pirosban.

Sosem agresszivak, sosem anyaznak, ha dudalnak azt sem eroszakos "tonusban" nyomjak mint Budapesten hanem csak ugy tu-tu vigyazz, jovok stilusban. Ha lattam koccanast, senki nem veszekedett.

Hozzaszoktak, hogy ki kell kerulni ezer meg ezer biciglit meg "bang-bangot", meg millio egy elektromos robogot, amik ha lehet a kerekpar savon mennek de azon neha parkolnak es akkor az uton, nem gond. Buszt elozok en is jobbrol is balrol is a hivatasos soforok is nyugodtak, nem agresszivak.

Viszont a szabalyokat lazan veszik. A hatosag is. Mennek a jardan is autoval ha azon nincs senki es az ut tomott. Naponta hasznalom a repuloterre vezeto autopalyat, ha dugo van, sokan a leallosavban eloznek, senkit nem zavar.

Egyszer ejszaka jottunk haza videkrol uj 7-es BMW-vel a sofor nem szerette a mindket savban halado kamionokat, folyamatosan szlalomban ment a savok es a leallo sav kozott, mindenfajta belassulas nelkul.

Jottek szemben is az autopalyan es egyaltalan nem kerultek be a hirekbe emiatt...

Zebranal nem all le senki, de a gyalogosok sem szivbajosak amikor tomegesen elindulnak a pirosban es alljak el a zoldben halado autok utjat. Akik csak dudalnak kicsit, hogy enyje no, de nem orditoznak vagy ilyenek.

Besorolni, kisorlni nem tudnak lenduletesen, szoval az exitek elott, mindig lassab az osszes sav forgalma.

Osszessegeben nagyon vidam. Es bringaval sem egy eletveszely. Vigyaznak egymasra, ovatosak.

hallari 2011.09.15. 19:05:32

@mezga-aladar: én nem örülnék ennek itthon, már most is elég nehéz "rendet" tartani

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.15. 19:08:37

@Chaoyang: Azért Peking meg a déli részek között elég nagy a különbség közlekedésileg, a Guangzhou meg Shenzhen környéki "kisebb" városokban van inkább káosz az európai szemek számára, mert ott még egyelőre nem a dugók jelentik a fő problémát, Pekingben meg az a fő szívás, legalábbis ahogy én tapasztaltam eddig.

SLacc 2011.09.15. 19:13:47

Úgy veszem észre, hogy hirtelen nem történik semmi. Meg ha várható ilyesmi, hát 15-30 km/h között mész. Persze azért durva.

jumboree 2011.09.15. 19:48:25

Navarone,
imádom a videódat!!!:)))
NA, az angol zebra ennek töööööööööööööööökkkéletes ellentéte, simán meg lehet állapítani, hogy melyik kocsiban ül angol vagy egyéb nemzetiségű...öreg néne börzekéje még kilométerekre áll a zebrától, én meg majdnem belerohanok az előttem álló seggébe, mert jól nevelt módra megáll...szerintem egyébként a vezetési morál is várvonal kérdése. Én Angliában szereztem jogsit, ott is tanultam, mégis a fene meg tud enni, ha tökölnek előttem:)))ÉS hajtogatom is a magamét...:)))

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.09.15. 20:08:10

@SilentSound: Jaaa... ez igy van :) A dugoban teny, hogy nehezebb okorkodni, de az is erdekes, ahogy araszolas kozben felig ebben a savban felig a masikban mennek, figyelve melyik a gyorsabb :p aztan term. index nelkul mennek egyikbol a masikba. Indexelo sofort rikabban lattam Pekingben mint tomegbalesetet a német autopalyan... :DD

huncsongor 2011.09.15. 20:33:16

Azért a posztoló helyében én az első 2 hónapot végig káromkodtam volna, ha ilyen körülmények között kell vezetnem.

mezga-aladar 2011.09.15. 20:35:18

@Chaoyang: pont ez volt a benyomásom a poszt alapján is...

nyugodt működő közlekedési rencer.
kicsit hasonlatos mint az olaszok, csak azoknál pár alapszabály van... pl nem mennek szembe

mezga-aladar 2011.09.15. 20:36:34

@huncsongor: a nyugodtságot hamar meg lehet szokni... fordítva szarabb szerintem... ha idejön egy ázsiai vagy nyugateurópai annak nagy stressz, nincs hozzászokva... (vagy akár vidéki pestre)

pnegyesi 2011.09.15. 20:40:55

Kínai emlék: éjjel érkezünk vissza Sanghajba. Reptéren taxi persze alig. Nagy nehezen találunk valakit, aki a normális tarifa háromszorosáért elszállít minket a hotelbe. (A többiek nagyjából hatszoros árat mondtak).
De ez a kompromisszum felidegesítette a sofőrt, ezért ahol lehetett szembe ment a forgalommal, sőt szép hosszú egyirányú utcába is szembe ment bele.

Japán emlék: 2003-ban barátnőmmel biciklit béreltünk Tokióban. Mindenki nagyon figyelt és vigyázott ránk. Remek élmény volt körbekarikázni a várost :)

2011.09.15. 20:54:21

Konkrétan kéne nekem ennek a felvevőkütyünek a neve...

Köszönöm.

Anti Anyag (törölt) 2011.09.15. 21:04:00

Itt a bizonyíték, hogy lehet szabályok nélkül is közlekedni, csak lassabban kell menni.

Nem kell rendőr, nincs büntetés, a gyorshajtók hamar kiszelektálódnak.

"streetfighter" 2011.09.15. 21:11:50

Húúú, de durva!
Itt aztán nem ajánott száguldozni. :)
Nem az én világom.

balambher 2011.09.15. 21:27:32

@mezga-aladar:
Teljesen igazad van. Én sok részletben kb. 10 év alatt összesen 2 évnyit voltam kint, és bevallom, hogy mindig biztonságban éreztem magam. Vezetni nem vezettem, csak vittek, vagy tömegközlekedtem, vagy bicikliztem, de pontosan úgy van, ahogy írod: hülyék, bénák, húgyagyúak, de emiatt nem mennek gyorsan és vigyáznak a másikra, és ezért nagyon kevés baleset van. Amikor hosszabb idő után hazajöttem, mindig elcsodálkoztam, hogy mi van itthon, mi ez a sok szirénázás, mert ott kint szinte nem is volt hallható.

"streetfighter" 2011.09.15. 21:48:52

@balambher: "vigyáznak a másikra, és ezért nagyon kevés baleset van."

Nehezen hihető.
Az már inkább, hogy nem súlyosak.

balambher 2011.09.15. 22:28:58

@"streetfighter": Minden relatív. Én a keveset a forgalomban résztvevők számához viszonyítva értem. Nyilván abszolút értékben több, mint itthon. Meg a koccanást nem nevezném balesetnek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.15. 22:29:50

@Helioport: Ott a link a posztban, amit keresel. :)

@balambher: Nem nagyon szirénáznak ott, csak kék villogóznak, de a mentő meg a rendőr is simán beáll a sorba, nem mintha tehetne mást, mert senki nem húzódik le előle...

"streetfighter" 2011.09.15. 22:33:30

@balambher:
A koccanás is baleset, de értem mire célzol. :)
Mondjuk ilyen sebességek mellett nehéz összehozni egy komoly balesetet, de nem lehetetlen. Belőlük kinézem. :)

X-47B 2011.09.16. 00:14:35

@balambher: Biztos vagy benne hogy Kínában van egyáltalán mentő? És te külföldiként ha más vezet lehet hogy biztonságban vagy de nemrég volt botrány abból hogy egy BMWs inkább párszor áttolatott egy kisfiún akit elütött mert ha meghal (és meghalt) kevesebb kártérítést kell fizetnie mint ha nyomorék lesz.
És nem egymásra vigyáznak hanem magukra, mert a karambol nekik is fájna.

X-47B 2011.09.16. 00:17:20

Egyébként sok baj nincs velük, ezelőtt 20 évvel még mindenki bicajjal járt és megszokta hogy arra megy amerre lát, na!

kéne 1 nick 2011.09.16. 01:55:32

Szerintem ez a népességszabályozás újszerű kínai eszköze, csak most még csak a próbaverzió fut, pár év múlva háromszorosára növelik a minimális sebességet, aztán hulljon a férgese!

Úgyis vannak vagy 1,2 milliárdan, van miből pusztítani.

magyar-magyar szótár 2011.09.16. 01:58:41

Mióta felfedeztem a Y.T-n, én is szivesen röhincsélek ezen a műfajon.
Az első generáció autózik s az is élte közepén kezdte. Magyarországon azonban a harmadik generáció autózik és visszafejlődés tapasztalható. Erőszakos, balfasz és figyelmetlen is a magyar autós, ráadásul indokolatlanul rátarti is. Egy 22 éves Vectrában már úgy ül: vvuu, nekem mocsoda ótóm van. Fejlődés: ma foltokban már Pesten is lehet találkozni nyugati stílusú rugalmas autóssal, nem csak Budán.
Amit még ezekhez a kínai poenvideókhoz tudni kell: Mint Magyarországon, a rokon Kínában is a Csak én halaGGGYYak a főszabály, a MAJD ÉN TUDOM HOVÁŰ MEGYEK. A kis, de nem elhanyagolható különbség a figyelem és a tükör használata. Ezen szituációk ellenére kevesebb (arányosítva persze) a koccanás.

Idegenszem Budapesten is pompás videókat készíthet,. Ráadásul nekem videóagyam van és élesen emlékszem arra, hogy 20 éve még jobb volt bizonyos szempontból a helyzet, ökörségekre tnítják a "gépjárművezető oktatók" a mazsolákat, kinyomott kuplunggal kanyarodni, aztán az IDIÓTA szabály: Amig valaki előz, addig a másik nem. Párban-trióban lehetne megugorni egy teherautót, nem, hanem vaddisznó ááálatt is... de nem ugrik a másik vaddisznóval, hanem szépen megvárja, amíg az visszamegy a sávba s akkor ugrik: már későn, ugye, de nem baj. Az udvarias-deffenzív vezetőt Magyarországon hülyének nézik, ennél még a kínaiak semmibevevése is jobb.

Ki merem jelenteni: a magyar Európa legpocsékabb autóvezetője. Hát még, ha parkolni kell... Tolatni??? jaj.. és ebben is a "gépjármű oktatók" a hibásak... meg az, hogy a harmadikgenerációs autós is anyjától-apjától csak a hülyeséget tanulta el...

magyar-magyar szótár 2011.09.16. 02:00:03

És a kínai poenvideókon inkább azt szoktam nézni, mennyi jó autó, micsoda épületek, fejlődés, néha mintha sci-fi filmdíszleteket látnánk egy-egy felhőkarcolólakótelep lábainál...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.09.16. 02:20:16

Szerintem Egyiptom és ott is inkább Kairó, az ami forgalomban és vezetésben abszolút horror.
Két dolog vezeti őket, Allah és a dudálás. Ezzel a kettővel nagyjából el is boldogul a végtelen -Magyarország létszámú- dugóval a város. Persze ott nem is igazán engednek európait vezetni, ha egy mód van rá.

Máltán viszont engednek, bár erőszakosan automata kocsit próbálnak rádsózni. Tény, hogy kell némi idő, amíg az alaktekerő helyett a váltóbottal, próbálsz sebességet váltani, de azért nem annyira durva. Egy ottani térképen viszont nem lehet elmenni. Amit főútnak jelöl, az egy poros kis földút, egyik oldalon brutál kaktusztengerrel, a másik oldalon kőfallal. Több ilyen "főút" köti össze a falukat. A főváros, viszont -főleg hétköznap délután- egy totál egybefüggő dugó, ami már ránézésre is felmorzsolja az ember idegeit, nem is beszélve a klafa dízelbuszok fekete füstét, amint a 40fok melegben keverednek a folyamatos dudálás zajával. Mindemellé társul a csodálatos régi épületek, csodakék lagúnák és az abban hánykolódó yachtok és halászbárkák látványa.

Ibrahim a tevehajcsár 2011.09.16. 02:47:35

@X-47B: Azért, ahogyan megjegyezték már páran, jelentős különbség van Peking és Dél-Kelet Kína között, a közlekedésben (is). Ahogyan egy blogger aki össz.-vissz. 2 hetet töltött Kínában, a "közlekedési lámpa csak dekoráció, a dudát pedig hangszernek tekintik..". Ez nyilván túlzás, de tény, hogy a rendőr sem szól általában, ha valaki átmegy a piroson, visszafordul a záróvonalon keresztül, stb. stb. Ami a vezetést illeti. Külföldiként nem nagyon érdemes vezetni, mert hiába van kínai jogosítványod, ha történik valami, akkor is "rádverik a balhét", ha nem te voltál a hibás. Két éve kb. belefutottunk egy autópálya balesetbe D-K- Kínában. Négy kocsi sérült. A BMW állt a leállósávban (nem tudom miért, de lényegtelen). A VW megállt mögötte, mi megálltunk a VW mögött, a Hunday terepjáró viszont nem állt meg mögöttünk. Minket beletolt a VW-be, amely nekiment a BMW-nek. Legsúlyosabban a VW sérült, az nem is tudott a helyszínről a saját "lábán" távozni. Nos, először jött a technikai segélykocsi (műszaki mentő), és mint egy hatóság, azonnal az összes résztvevőt leterelte a legközelebbi kijáraton. Odajött a biztosító embere, mindent lefotózott, felvette az adatokat, és elment. Aztán telefonált a rendőr, hogy ő bizony a következő kijárathoz ment, menjünk át oda. Átmentünk, a rendőr, aki a helyszínnek közelébe sem ment, meghallgatta az érintetteket, majd rágyújtott, megadta a mobilszámát, és azt mondta: a maguk ügye, döntsék el ki a hibás. Ha eldöntötték szóljanak. Azzal visszaült a kocsijába és elment. Ezután elkezdődött a huzakodás. Mindenki tudta, hogy a Hunday sofőrje a hunyó, de ha ő felvállalja, hogy elviszi a balhét, akkor símán ugrik a jogsija, és kinéz neki némi börtön is talán. Ezért, közölte, hogy ő ugyan vállalja a felelősséget a mi kocsink hátsó sérüléséért, mert azt ő okozta, de sem az első sérülésünkért, sem az előttünk lévő kocsikért nem, és ha ez nem tetszik, pereljék be, őt nem érdekli. Leghamarabb a BMW-s unta meg, neki alig sérült a hátsó lökhárítója, beült a kocsijába és otthagyta a vitatkozó feleket. Végül jó három órás vita után megszületett a megállapodás, ami olyan igazi "kínai" megoldás volt. A mi sérüléseinket nem fizeti senki, nem is voltak súlyosak, egy eléggé robosztus Buick mikrobusszal voltunk, tehát mi úgymond kimaradunk az osztozkodásból, kifizetjük magunknek és mehetünk, mintha ott sem lettünk volna. A Hunday vállalja a VW öszetörését, de az már csak egy kocsi, azért nem veszik el a jogsiját. Szóval ez sem volt nagyon súlyos baleset, bár a VW-ben egy lány eléggé bevágta a fejét, ő kórházba is került. Az viszont tény, hogy van Kínában olyan külföldi vállalatigazgató, aki még a helyi jogsival rendelkező külföldi kollégáit sem engedi vezetni. Azért tart kínai sofőröket, hogy azok vezessenek, és ha bármi van, egyezkedjenek ők a saját fajtájukkal.

Ibrahim a tevehajcsár 2011.09.16. 02:52:09

@X-47B: Ja, azért itt Dél-Keleten lehet hallani a szirénát időnként, bár sok értelme nincs a használatának, mert mindenki szarik rá, és nem áll félre, hogy elengedjék a mentőt vagy a rendőrt. A BMW-st pedig ezért a kis "trükkért" úgy tudom halálra itélték.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2011.09.16. 03:00:03

Kínába az ember nem közlekedni megy kéremszépen, hanem hogy halomra dugja azokat a vágottszemű, ufonauta-fejű, kislánytestű kínai nők százait. Persze vigyázni kell a férjre vadászó, az orszából bármi áron az utolsó dagadt öreg német nyugdíjas gyári munkással is lepattanó csitrikkel, nem szabad nagyon komolyan venni azért a témát.

lobelt_ledfold 2011.09.16. 05:20:00

2 év kínai nagyváros után én egy nagyon egyszerű szabályt azonosítottam. Annak van elsőbbsége, aki előbb ér oda.

Előzékenység nem létezik, nem csak autóban de sorbanállás közben vagy a liftbe beszállás közben sem, tehát a besorolás alapja a hazai szemmel agressziónak látszó, valójában mindennapi és normális akció: beteszem az orrát és akkor már én vagyok előrébb.

Anyázó sofőrt talán kétszer láttam, általában nyikhaj, 18 éves gazdag gyerekek akkora terepjárókkal mint egy kisebb ház, ők már félig nyugati alapon szocializálódtak, az öreg kínaiak nagyon ritkán húzzák fel magukat bármin is.

Mentők és rendőrautók vannak, néha villognak is, néha szirénáznak is, de tök mindegy, mert rájuk sem bagóznak, tehát egy haldokló a mentő hátuljában nem hatékony érv arra, hogy bárki is 2 perccel később érjen a céljára. Nem mintha 2 perc bármit is számítana, elvégre a 14:00 időpont kínaiul kábé 13:40-14:40 között időintervallumot jelenti.

Arányaiban sokkal kevesebb a koccanásos baleset is, igazán durva, csonttörő esetet meg talán kétszer láttam. Otthon naponta, igaz akkor napi 500 km-t is levezettem.

Az első héten meg voltam győződve róla, hogy egy szimpla zöld lámpás zebraátkelés közben fogok meghalni néhány napon belül, de ha az ember követi a bennszülöttek viselkedési mintáit akkor hamar rá lehet érezni, hogy melyik autó elé lehet, melyik elé kell kisétálni (olyan nincs, hogy zavartalanul break on through to the other side) és mikor kell várakozni a hatsávos út közepén a 10 centi széles záróvonalon 5 percet, miközben mindket oldalon percenként 200 autó robog el :-)

Divatplaza · http://www.divatplaza.hu 2011.09.16. 07:21:06

Voltam kínában én is, és ugyanezt tapasztaltam. Dudát nem vészhelyzetben használják, hanem akkor mikor sávot váltanak. Vigyázzzz jövök! :-)

Saláta27 2011.09.16. 07:33:27

@mezga-aladar: Megdöbbent ez az itthonról idealizáló látásmód. Igen, valóban figyelnek egymásra, mint ahogy az űzött vad is figyel a hajtókra és a vadászra.

Azért minden keleti nyugalom dacára ez a közlekedés sokkal fárasztóbb és stresszesebb mint a nyugati, és nem utolsósorban sokkal lassabb is, mert állandó figyelem és idegfeszültség szükséges hozzá, bármikor felbukkanhat valaki, aki veszélyhelyzetet teremt.

Nagyon sok kis háromkerekű tuk-tuk is van, ami rendszerint súlyosan megpakolva a legváratlanabb apró nyílásból bukkan elő, és minden körültekintés nélkül hajt ki a főútra. Szerintem ezeket minden képzettség és írástudás nélküli emberek vezetik, és általában sokkal figyelmetlenebbek, mint az autókat-teherautókat hajtó többi közlekedő.

Én nem töltöttem sok időt Kínában, de a taxisofőrök és teherautó vezetők az átlagnál messze hajszoltabbnak és stresszesebbnek tűntek, talán nem véletlenül.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.16. 07:57:41

Csinálj egy angol feliratos változatot is, amit be lehet tenni külföldi fórumokra, hadd okuljanak ők is.

king4aday 2011.09.16. 08:04:42

@SilentSound: Ez poén. Ha a youtube le van tiltva, ezt a videót hogy raktad fel? Vagy csak keresni nem lehet? :)

Joindulat SC 2011.09.16. 08:33:42

@TrueY: Igen, ezt tapasztaltam én is ...

Ott se nagyon izgatja a sofőröket, hogy szembe megy a forgalommal. A mi buszunk bal kanyarban, lámpa nélkül előzött egy másik buszt :) Csak akkor húzódott le egy kicsit ha busz vagy teherautó jött szembe.

Igaz amikor én voltam pont ramadan volt nekik... biztos sietett kajálni.

De azért ennyire nem volt kaotikus.

nemecsek ernő áruló 2011.09.16. 08:38:35

@mezga-aladar: Ha akarod előkeresek egy-két ennél hosszabb videót, ami ugyanígy készült, autóból kamerázva és baleseteket mutatnak be, esetenként halálos kimenetellel. Vicces, amikor autópályán mész 130-al a belső sávban, és jön szembe a Suzuki. Van, aki nem tudja kikerülni.

nemecsek ernő áruló 2011.09.16. 08:41:10

@king4aday: Gondolom nem Kínából töltötte fel youtube-ra, hanem Magyarországról.

qwertzu 2011.09.16. 09:20:07

@king4aday: Nem tudom pontosan hogy a kínai nagy tűzfal mit blokkol, de azért gondolom vannak kiskapuk dögivel: proxyn keresztül, levélben elküldve, távoli asztal otthoni gépre, pendriveon kicsempészni, stb... .

Amúgy ami igazán feltűnő, hogy baromi lassúak. Ilyen sűrűségű forgalomnál a Hungária körúton simán lehet 70-el tartani a zöldhullámot. Viszont, hogy kevés baleset van azt nem igazán tudom elhinni. Van egy olyan érzésem, hogy a kínai statisztikáknak ezen a téren az átlagnál is kevésbé lehet hinni. Egyáltalán van róla statisztika?

jelentéktelen alak 2011.09.16. 09:27:08

Nagyon jo es informativ post. Meg a zene is tetszik a ideo alatt. :-)

De a hozzaszolasok egy resze is tanulsagos.

Olvasva azokat is, akik fittyethanynak a szabalyokra -sajat bevallasuk szerint is- azt latom, hogy elborzadva nezika videot, ahol a latszik, nincsenek szabalyok. Vagy legalabbis meg kevesbe vannak betartva.

Nekem ebbol is az jon le, hogy azok tudnak csak fittyet hanyni a szabalyokra, akik korul masok szabalyosak. Igy meg nem egy nagy tuvaj azt tenni, amit tesznek.

csokiájsz 2011.09.16. 09:39:54

jó a zene, a buszon kifejezetten birka.

Kuruttya 2011.09.16. 09:43:11

Beszarok, hogy a sok mosottagyú parasztnak erről is csak az jut eszébe, hogy bezzeg ott figyelnek egymásra, hát mennyivel jobb nekik! Idióták.

Sequoyah 2011.09.16. 09:52:30

Hét ott hamarosan komoly bajban lesznek az utakon ha így folytatják. Ilyen max 50-es tempóban sose érnék oda sehová. Ráadásul 10edannyi autó fér el ezzel a morállal az utakon mint nálunk.

lobelt_ledfold 2011.09.16. 09:54:22

Nagyon kevés a baleset, arányaiban. Pekingben 20 millió emberre jut közel 5 millió autó (4,7 guriga volt év elején), továbbá további 15 millió kerékpár (világítás, fényvisszaverő alkalmatosság mindenféle nyoma nélkül, tehát éjszakai vezetésről egy külön történet) vagy háromkerekű hol motoros, hogy egy humánerős kivetelben.

Szerintem nagyon nem stresszesek a taxisok, ahhoz képest, hogy mi van ott, és általában jókedélyű sok nem professzinális sofőr is.

Az az elméletem, hogy mivel nincsenek szabályok viszont bármikor bármilyen irányból bármi feltűnhet bármilyen vektoron, ezért a folyamatos 360 fokos látás elengedhetetlen.
Tehát nincs nyugodtan hátradőlök és Mozartot hallgatok vezetés, hanem folyamatos vészhelyzet van, ebből adódóan egyfelől már rég nem stresszelnek, kultúrálisan sokan nem is nagyon tudják mi a tököm lehet az a stressz meg aggodalom, másfelől egyszerűen figyelnek. Mindig, mindenki, mindenkire.

Akár azt is mondhatnám, hogy marhára vigyánzak egymásra, ami nem igaz, mert valójbában magukra vigyáznak, de a végeredmény mégis az, hogy nagyon ritka a baleset, legalábbis a forgalom sűrűségéhez képest.

lobelt_ledfold 2011.09.16. 09:58:46

@Sequoyah: Tévedés. Arányaiban kábé ötször annyi autó fér el az utakon, mint itt, és az itteni szabályokkal vélhetően az életben nem érnél oda sehová. Pontosabban ha megkérdezel egy művelt, egyetemt vélgzett, 3 nyelven beszélő kínait aki magyar átlag fizetés tízszeresét viszi haza, az ezt fogja mondani. Túl sok ember, túl sok autó, nem lehet a nyugati túlszabályozottság luxusával működtetni a rendszert :-)))

2011.09.16. 10:04:28

@Álmos: "Beszarok, hogy a sok mosottagyú parasztnak erről is csak az jut eszébe, hogy bezzeg ott figyelnek egymásra, hát mennyivel jobb nekik!"

Pedig ez a videó nyilvánvaló mondanivalója. Ott a káoszban sincs baleset, nálunk az agyonszabályozott 10 centi vastag kibaszott törvénykönyvvel meg jut minden kilóméterre 3 baleset. Egész egyszerűen az a probléma Magyarországon, hogy a sofőrök zöme egyszerűen nem figyel, nem érdekli mi zajlik körülötte, vagy képessége nincs rá. Mindamellett hogy a kínai gyakorlat szerintem is gáz, azért jól példázza, hogy nem a szabályoktól működik valami jól vagy rosszul.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.16. 10:05:12

@Joindulat SC: "Igen, ezt tapasztaltam én is ..."

Nekem nem is a forgalom volt vicces, hanem az út. A nagy semmibe vezető 2x1 sávoson a kanyarokban egy 15 cm mély árok volt marva. Kérdeztem, hogy ugyan miért, nem veszélyes? A válasz az volt, hogy azért kell, hogy ne menjen át a kanyarban a szembe jövő sávba... Hmmm...

gigabursch 2011.09.16. 10:05:53

Nem kell ehhez Kínáig menni.

Aki meg tudja nekem mondani, hogy Boszniában hol kell menni a bringásnak lakott területen belül/kívül, illetve Szerb/Horvát/Bosnyák tagköztársaság alatt, az kap egy piros pontot.

Kuruttya 2011.09.16. 10:06:40

@Jankove: ugye tudod, hogy egy videóból nem lehet leszűrni, hogy átlagosan mennyi baleset van az utakon? Abból, hogy 2 perc 32 másodpercig nem történt ne vonjunk már le messzemenő következtetéseket.

Ahol figyelnek a másikra, ott nem mennek szembe a forgalommal.

2011.09.16. 10:13:28

@qwertzu: "Viszont, hogy kevés baleset van azt nem igazán tudom elhinni."

Azért erre ne vegyél mérget. 1-2 éve volt fent a youtube-on egy méretes kínai kereszteződés, vagy 15 percen keresztül mutatta az igazi megtestesült káoszt. Mindenki jött mindenhonnan, a kerékpártól a kamionig, a legváltozatosabb irányból, és sebességgel. Magyarországon kb 10 másodperc alatt tömegbaleset lett volna, itt a legtermészetesebb nyugalommal kerülgették egymást, és mégcsak necces helyzet sem volt.

2011.09.16. 10:17:30

@Álmos: "Abból, hogy 2 perc 32 másodpercig nem történt ne vonjunk már le messzemenő következtetéseket."

Ez egy videó a sok közül. Van még pár hasonló, amiből én arra következtetek, nem egyedi esetről beszélünk.

"Ahol figyelnek a másikra, ott nem mennek szembe a forgalommal."

Ahol szembe mennek a forgalommal, és nem következik be baleset, ott figyelnek a másikra.

Kuruttya 2011.09.16. 10:18:39

@Jankove: tetszőleges mennyiségű videóból sem vonhatsz le következtetést, csak statisztikákból..

lobelt_ledfold 2011.09.16. 10:20:44

@Álmos: És a saját tapasztalat? Ha 2 éven át naponta legalább egy órát eltöltesz ennek a káosznak a közepén? Az szerintem jobb, mint a statisztika. Arányaiban nagyon kevés a baleset, ha elhiszed, ha nem.

Kuruttya 2011.09.16. 10:23:19

@lobelt_ledfold: hogy lenne jobb, mint egy reprezentatív statisztika? Nekem 3 éve nem volt balesetem Budapesten, akkor levonhatom a következtetést, hogy itt nincsenek balesetek? Könyörgöm... a szűklátókörűségnek is vannak határai... egyéni tapasztalatból NEM lehet általánosítani!

lobelt_ledfold 2011.09.16. 10:32:11

@Álmos: Barátom, én nem vezetek Pekingben, mert nem vagyok elég tökös ahhoz. Budapesten vezettem három éven át, és a saját tapasztalat arra vonatkozott, hogy naponta hány balesetet LÁTTAM. És hogy most naponta, mikor az anyosülésen ülök akkor hány balesetet LÁTOK.

Bizonyára jó lenne egy reprezentatív statisztika, de nekem szilárd megyőződésem, hogy a józan ésszel levonható következetés ellenére SOKKAL kevesebb az egy autósra/vagy egy megtett km-re jutó baleset évente, mint Budapesten.

2011.09.16. 10:32:47

@Csigorin: Nem vagyok pesti (szerencsére), de rendszeresen közlekedek Pesten. Elmondhatom, hogy a vidéki városokhoz képest nagyságrendileg előzékenyebbek az autósok! És tegyem hozzá, nem azért, mert egy teszetoszázó fejérnép lennék, igencsak bele tudok csapni a lecsóba:)

2011.09.16. 10:34:03

@Álmos: "Nekem 3 éve nem volt balesetem Budapesten"

Benne van a mondatodban, hogy NEKED. Az nem jelenti azt hogy egyébként nincs. Attól még itt közlekedsz, és látod hogy 5 percenként kerülsz ki valami koccanást. Belém átlagosan kb. 3 évete jön valami barom, amit már nem tudok sehogy sem elkerülni. Ennyire tudtam redukálni, mégis azt látom, ha nem figyelnék, minden nap tölthetnék 3 kéksárgát.

Kuruttya 2011.09.16. 10:37:11

@lobelt_ledfold: én nem viccelek, 3 éve max néhány koccanást láttam, komoly balesetet csak a hírekben. A személyes tapasztalat érdektelen, ilyen nagy rendszereket egy egyén szemszögéből nem lehet átlátni, és ezért nem is lehet így SEMMI következtetést levonni.

@Jankove: ha figyelmesen elolvasod a hozzászólásaimat észreveheted, hogy pontosan ezt akartam érzékeltetni én is. Hogy attól, hogy az én egyéni tapasztalatom az, hogy nem volt balesetem, még vannak balesetek.

bobby 2011.09.16. 10:44:37

Én csodálkozom azon, hogy egyeseknek ez egy elfogadható közlekedési "kultúra". A vezetés veszélyes üzem, ezért baromira be kellene tartani a szabályokat. Az, hogy nem mennek gyorsan simán betudható annak, hogy mindenki arra megy amerre lát, így bármelyik pillanatban jöhetnek szembe, nem érdemes kockáztatni. Az a szöveg pedig pedig, hogy vidámak, nem dudálnak, nem anyáznak egyenesen nevetséges. Ebben nőttek fel, azt sem tudják milyen a szabályos közlekedés, nincs miért kiakadniuk. Ha itthon látok pl egy gyökér BMW-s "vállalkozót", aki előzésre használja a leállósávot, nyilván felmegy bennem a pumpa, hiszen kibaszott veszélyes, és felfogom hogy milyen következményekkel járhat ha kimegy elé valaki. Azért ne legyünk már annyira "anti-magyarok" hogy minden szarra azt mondjuk jó, csak mert nem magyar.

2011.09.16. 10:48:04

@Álmos: Szerintem elbeszélünk egymás mellett...

Kuruttya 2011.09.16. 10:49:05

@Jankove: én ugyanarra beszélek, te beszélsz el mellettem ;D

qwertzu 2011.09.16. 10:49:49

@Jankove: Esetleg lehet, hogy egy olyan koccanásnál, ahol Magyarországon kiszállnak és betétlapot írnak, és megvárják a rendőrt a helyszínen, Kínában csak lazán továbbmennek. Esetleg, ha Kínában nem szirénáznak a rendőrök és a mentők, kevésbé tűnnek fel a balesetek.
De itt valaki leírt egy olyan esetet, ahol egy személyi sérüléssel járó, 4 járművet érintő balesetnél a kijövő rendőr először letereli őket a baleset helyszínéről, majd fényképez párat, aztán elhúzza a csíkot, hogy egyezzenek meg ők. Így persze nem látható a dolog.

2011.09.16. 10:52:24

@bobby: "Azért ne legyünk már annyira "anti-magyarok" hogy minden szarra azt mondjuk jó, csak mert nem magyar"

Ez nem antimagyarság. Amikor vezetsz, akkor figyelned kell minden irányba, még a gyökér béemwés vállalkozóra is. A videó azt szemlélteti, hogy amíg a káoszban is lehet jól közlekedni, addig magyarországon az egyszerű helyzeteket sem képesek kezelni az emberek, mert hiányzik belőlük a figyelem. Ennyi, kicsit túl van pörgetve már a téma.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.16. 11:00:25

@magyar-magyar szótár:

ez azért elég vastag, nyálas nyalás volt. azt nem akarod hozzátenni, hogy éljen a kínai kommunista párt?

a videó meg csillagos ötös:)

nickita 2011.09.16. 11:00:41

@SilentSound: "Az együttes neve: 凤凰传奇, a szám címe pedig 我从草原来"

a fordítógép szerint Főnix legenda (Legendás Főnix?): Az ernyedt régi füvem?

Vagy kábé még 256 lehetséges megoldás van a dal címére :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:03:02

@nickita: Ne használj szerintem google translate-et. :D Az együttes neve még csak-csak stimmel (Phoenix Legend), de a szám címe inkább valami olyasmi, hogy A pusztából jövök, vagy hasonló. Mondjuk ez így már nagyon hortobágyos fordítás. :D

nickita 2011.09.16. 11:04:19

@nickita: Hehe ez is jó:
"Engedelmeskedem az eredeti kéziratnak" :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:07:41

@Ibrahim a tevehajcsár: Ha éveket nem is, de nem két hetet töltöttem Kínában, csak lehet, hogy nem annyira olvastad el a szöveget. :) Viszont jártam elég sok helyen, kisebb-nagyobb városokban, Peking, Ningbo, Guangzhou környékén, utóbbi kettő elég vadkelet, Peking ami egy fokkal jobb. :) Ami érdekes, hogy Pekingben tényleg alig használnak indexet, míg a videón is látható déli részeken gyakrabban előfordult.

Ami a baleseteket illeti, azt nekünk is megmondták már az elején, hogy ha akár csak látunk is egyet, akkor ott ne maradjunk, mert mi leszünk a hibásak benne, akkor is, ha semmi közünk hozzá.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.16. 11:08:13

@lobelt_ledfold:

hát akkor olvassad barátom és sírj:
According to offical studies there are about 450,000 car accidents on Chinese roads each year which cause about, 470,000 injuries and 100,000 deaths. The total cost of these crashes was 2.4 Billion dollars. The study concluded that 92 percent of these accidents accidents were due to bad driving skills. These figures are disputed by a World Health Organization (WHO) study. The WHO study reported that the actual number of fatalities on China's roads is more than twice the offical figure or about 250,000 killed each year. This study estimates that 45,000 people are injured and 680 killed on China's roads each day! Road traffic crashes are believed to be the leading cause of death for people 15 to 45 years old. The direct and indirect costs of these accidents are estimated at between $12 to 21 billion, or about 1.5 percent of China's GNP. This accident rate means that roughly 20 percent of the world's fatal car accidents take place in China.

kevesebb baleset ???????????
még ha viszonyítod a teljes lakossághoz és súlyozod (pl.) a gépjárművek számával+ a hivatalosan kiadott jogsik számával akkor sem jön ki szép szám a kínaiak javára!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:13:05

@Bölcs Lázadó: Hát nagyon ritka arrafelé a szép lány. Vannak páran, de leginkább csak kiállításokon találkoztunk velük, ahol hostessek voltak és még közöttük is a nagy része elég csúnyácska volt. Nekem általában a vékony csajok jönnek be, de azért ami ott van, az már nekem is túlzás. :D

@lobelt_ledfold: A liftbe beszállás se semmi, meg nem várnák a földszinten, hogy kiszálljon az a 20 ember aki bent van, mert akkor kényelmesen befér a három, aki szeretne beszállni. Soha. A másik ilyen, amikor leszáll a repülőgép, még gurulunk, amikor az első pár ember elkezd felállni, amikor meg megáll a gép, az összes egyszerre felpattan és ott áll a széksorok közt még tíz percet, mire kinyitják az ajtókat. :)

nickita 2011.09.16. 11:13:47

@Rocko-: 海報是愚蠢的

hehe :))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:17:54

@Rocko-: Milyen sivár lenne az élet google nélkül, mi? ;P

@spontan: Na az az, amire végképp nem lesz soha időm, hogy két nyelven álljak neki feliratozni. :) Inkább csinálom a következő videó vagdosását. :)

@king4aday: Most éppen itthon vagyok, úgy raktam fel, egyébként proxy-n keresztül is el lehet érni a tiltott oldalakat, de én általában az itthoni szerverünkkel szoktam távoli asztallal, csak baromi lassú mindenhogy azzal a szállodai nettel, ami ott szokott lenni, úgyhogy onnan nem nagyon szoktam videókat töltögetni. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:23:28

@qwertzu: Lesz majd tájfunos videó is, szerencsére nem olyan nagyon-nagyon durva változat kapott el minket, csak simán durva. Na ott voltak balesetek az autópályán, de nem lövöm le előre a poént.

@TrueY: Olyan videó is lesz, ahol az egyébként többségében új utak minősége lesz központba állítva. :)

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.16. 11:23:30

@SilentSound:

"Nekem általában a vékony csajok jönnek be, de azért ami ott van, az már nekem is túlzás. :D"

életemben nem éreztem magam jobban mint amikor féléves kínai tartózkodás után, megérkeztem a Müncheni reptérre és megláttam az első (a kínaiakhoz képest) tagbaszakadt germán vénuszt:))))))))))))

Démonmac1 2011.09.16. 11:23:47

"De anyázás az tényleg nagyon ritkán van. "
Kínában? Haha.

Egy helyes kis falucskából mentünk haza egy bérelt busszal, nekünk koccant egy teherautó. Sofőr ki (hosszú szöveg, mutogatással)
Teherautó sofőr ki (hosszú szöveg, mutogatással és lökdösődéssel) A buszsofőr kissé hátrányba került, tisztán látszott, ekkor kezdünk el kamerával integetni a másiknak. Ekkor lehiggadt a teherautós, taszajtott még egyet a vékonyka autóbuszvezetőn, beszállt a járműbe és el.
De mondhatnám azt is amikor a retardált taxis a pályaudvaron várakozók közé hajtott, igaz lassan de kezdte eltolni a csomagokat, a kocsijával, az emberek ugráltak el.
Mondjuk itt az idegenvezető benyúlt az ablakon, és akkora tockost adott a sofőrnek, hogy az lefejelte a kormányt:)plusz 10 perces ordibálás:)

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.16. 11:25:22

@SilentSound: nem kellene feltétlenül külön felirat, ugyanabban a feliratban lehetne a magyar és utána az angol (pl. "itt nem lehet balra fordulni / can't turn left here")

De nem muszáj, ha megelégszel a magyar hírnévvel. :) Ha viszont külföldön is szeretnéd, hogy terjedjenek a videóid, akkor nem lenne nagy plusz munka angolul is odaírni.

Démonmac1 2011.09.16. 11:25:27

A tockos az Bejingben volt.
A másik lökdösődéses, meg Xian közelében.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:26:47

@bobby: Azt nem tudom, hogy ki írta, hogy nem dudálnak, mert folyamatosan dudálnak. Ha a másik túl közel jön, előzés előtt, sávváltáskor (index helyett), meg olyan is van, hogy valaki siet és végig nyomkadja a dudát egyfolytában. Csak épp nem anyázásként, hanem figyelmeztetésként.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.16. 11:28:35

@qwertzu: Kínában a biztosító emberét várják meg balesetnél. :)

mezga-aladar 2011.09.16. 11:46:46

@Jankove: sokan írták a kinti tapasztalatokkal hogy komoly baleset nnem nagyon van... koccanás is kevés... az érzéseinket megerősítették..

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.16. 11:51:52

@mezga-aladar:

na akkor mégegyszer:
"...According to offical studies there are about 450,000 car accidents on Chinese roads each year which cause about, 470,000 injuries and 100,000 deaths. The total cost of these crashes was 2.4 Billion dollars. The study concluded that 92 percent of these accidents accidents were due to bad driving skills. These figures are disputed by a World Health Organization (WHO) study. The WHO study reported that the actual number of fatalities on China's roads is more than twice the offical figure or about 250,000 killed each year. This study estimates that 45,000 people are injured and 680 killed on China's roads each day! Road traffic crashes are believed to be the leading cause of death for people 15 to 45 years old. The direct and indirect costs of these accidents are estimated at between $12 to 21 billion, or about 1.5 percent of China's GNP. This accident rate means that roughly 20 percent of the world's fatal car accidents take place in China..."

lobelt_ledfold 2011.09.16. 12:00:35

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: Ez kevés bizonyítéknak. Eleve a világ lakosságának több mint 20%-a él Kínában, tehát rosszabb esetben is pont a világátlagon vannak. Másfelől a halálos balesetek száma nagyban függ a technikai fejlődéstől, biztonsági övek létezésétől, a járművektől amelyekben meghalnak vagy túlélnek. Ez a baj statisztikákkal, elmossák a lényeget. Peking tele van luxusautókkal, mégis a futó járművek fele minimum 20 éves. Abban nem kunszt meghalni, háromkerekű autók meg amit akarsz. És Peking nagyon jól áll ilyen tekintetben. Ráadásul a kínaiak nem kötik be az övet, 60%-70%-ban nem érzik szükségét. Ez semmit sem mond el arról, hogy mennyire veszélyes a közlekedés a bennszülöttek számára, csak annyit mond, hogy baj van, akkor itt nagyobb eséllyel purcan ki a delikvens, mint Európában.

mezga-aladar 2011.09.16. 12:00:49

@Álmos: :)))

én 1987 óta vezettem kb 2 milla kilométert... volt kb 8-10 koccanás amikor belém jöttek...
de az utolsó 3 évben még azokat is eltudom kerülni. akkor mexűnt a baleset magyarban... igazad van

viszont látok sokat... az utakon. kerülgetni kell a halottakat...

Kuruttya 2011.09.16. 12:02:34

@mezga-aladar: komolyan funkcionális analfabéta vagy, vagy csak tetteted?

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.09.16. 12:18:19

@lobelt_ledfold:

azt írod: "...Ez kevés bizonyítéknak...."
aztán azt, hogy: "...akkor itt nagyobb eséllyel purcan ki a delikvens, mint Európában..."

ez így van! kínában tényleg fos a közlekedés! ez a poszt erről szól!
egyről beszélünk.

ritmikus csimpifon 2011.09.16. 14:21:33

@mezga-aladar:

Ezt magyarul írtad? Mert értelmezni nem lehet.

jelentéktelen alak 2011.09.16. 18:19:54

Europai -sőt balkáni -szemmel nézve elég riasztó, ami Kínában közlekedés fedőnév alatt folyik. DE!

Azt is figyelembe kell venni, hogy a világ lakosságának közel negyede ott él. Igaz, hogy a kínaiak csak kb fele él olyan városokban, ahol ilyen mértékű közlekedés van, de ez akkor is iszonyatos számú ember. Ráadásul a város, ott is város. Vagyis sok ember van kis helyre összezsúfolva és mint el akar jutni A-bol B-be.
Ez egy igen fontos szempont, mikor arról értekezik valaki, hogy mennyi ott a baleset.

A másik igen fontos szempont a gazdasági fejlődés tempója és kiinduló pontja.
Meggyőződésem, hogy sok olyan sofőr van ma a kínai utakon, aki gyerekkorában ha látott egy szamárkordélyt, akkor már "valaki" volt az iskolában.

Ugyan csak a mérlegelés tárgya kell legyen, hogy milyen járművekkel közlekednek. Valami oka csak van annak, hogy lesajnáljuk a Made in China autókat. Szerintem nem a színükkel van a fő baj.

Sok összetevős az, hogy miért van ott annyi baleset, amennyi. Pusztán a számok nem összehasonlíthatóak más térség számaival.
De az tisztán látszik, hogy aki szeret szabályokat sérteni, aki szeret másokat "lenyomni" az utakon, annak kell, hogy legyenek szabályok, amiket mások betartanak.
A kínai "rend" ebből szempontból igazságosabb. Nincs mivel visszaélni így nincsenek renittensek. És mint látjuk, megtanulható az ilyen közlekedés... :-)

"streetfighter" 2011.09.16. 20:38:25

@jelentéktelen alak:
Virágnyelven írtad, de értem, hogy rám céloztál.
Nincs gond félre, ne értsd. :)
Szóval, nem normális aki ilyen körülmények között száguldozik, hiszen magának okoz problémát.
Az nem igaz, hogy a többieknek mindig szabályosnak kell lenniük, ahhoz, hogy más szabálytalankodhasson. Vannak olyan helyzetek az tény, de a legtöbb nem olyan. Hidd el, tapasztalat. :)
Nyilván vannak fokozatok. A posztbéli az abnormális, eszetlen, barom kategória. Ott nem tudod kiszámítani a történéseket, hiszen minden logikát és elvárást nélkülöz az a primitív közlekedés ami a videón látszik. Értelmes ember nem vágyik ilyen rendszerre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.16. 21:42:23

@Skulo: Máltán viszont engednek, bár erőszakosan automata kocsit próbálnak rádsózni.
ezt a mondatot nem ertem...

jelentéktelen alak 2011.09.16. 22:34:04

@"streetfighter":

Nem CSAK Rád céloztam, de valóban Rád is.

Azzal nem értek egyet, hogy az a rendszer primitív és abnormális. a mi szemszögünkből nyilván az és a mi szemszögünkből nyilván logikátlan is. De annak aki ott szocializálódott, nehéz lenne elmagyarazáni, hogy mi is az értelme annak a szabályrendszernek, amibe kényszerítjük magunkat, hogy eljussunk A-bol B-be, mint ők a szabályok nélkül. És akkor azt még nem is említettük, hogy miként értetnénk meg velük a szabályok fontosságát, ha tudatjuk, kisebb, nagyobb mértékben, szinte mindenki megszegi azokat.

Nem, nem azt állítom, hogy olyanra vágyom, mint ami a videón látható. De nem minősíteném csak azért le, mert nem az általam megszokott rend van az ottani utakon. mint láthatjuk, a maga módján az is működik, meg az általunk megszokott is.

Vitatod, hogy másoknak szabályosnak lenniük ahhoz, hogy Te szabálytalankodhass. annyiban tudok igazat adni Neked, hogy valóban nem minden szabályszegés okoz gondot más szabályszegésének. Az, ha én nem kötöm be az övem, szabálytalan. De ettől Te pont úgy tudsz szabályos, vagy szabálytalan lenni, mint mikor bekötöm magam.

Ugyanakkor, mikor Te jelentős sebességtúllépéssel közlekedsz, akkor nyilván azért teszed, mert bízol annyira a többiek szabályosságában, hogy nem vág ki eléd féktávon belül, nem a Te sávodban jön szembe Veled, Megadja az elsőbbséget, nem megy eléd, ha neki piros a lámpája, stb. Ha mindezekben nem bíznál, akkor nem mernél olyan tempót menni. Amit elvársz a többi közlekedőtől az pedig a szabályos közlekedés.

"streetfighter" 2011.09.16. 23:15:33

@jelentéktelen alak:
"nyilván azért teszed, mert bízol annyira a többiek szabályosságában, hogy nem vág ki eléd féktávon belül, nem a Te sávodban jön szembe Veled, Megadja az elsőbbséget, nem megy eléd, ha neki piros a lámpája"

Pontosan! Elvárom a minimálisan elvárható dolgokat, amit én is, és más normális közlekedő alapból betart.
Ezt Kínában nem tehetném a látottak alapján. Ezért is írtam, amit írtam. :)

"Amit elvársz a többi közlekedőtől az pedig a szabályos közlekedés."

Nem!
A szabályok ÉPESZÜ részének a betartását várom el, amit már előbb megfogalmaztál.
Azt nem, hogy betartsa az előírt sebességet, ne lépje át a záróvonalat, ne álljon meg tilosban stb.. Mi közöm hozzá?

jelentéktelen alak 2011.09.17. 18:22:13

@"streetfighter":
Más oldalról közelítjük meg a dolgot. Valóban semmi közöd ahhoz, hogy ki szabálytalan, ki nem -ha csak nem vagy rendőr. De ez tulajdonképpen az általad minimálisan elvárhatónak vélt szabályokra is igaz.
Az ugyanis, ami szerinted minimálisan elvárható, az csak is a Te a véleményed alapján minimális. Másnak az már bőven túl van van a minimumon, vagy sokkal több a minimum.
Nem vagyunk abban helyzetben, hogy válogassunk a szabályok között. Éppen ezért korrektebb a kínai példa, mert ott nincsenek is szabályok.
Így aki nem venne tudomást róluk, az sem tud tisztességtelen előnyhöz jutni másokkal szemben.

Az a baj -szerintem- a nézőpontoddal, hogy túl elfogult.
Hagy mutassam ezt egy másik témán keresztül! A példa legyen a gyilkosság. Nem azért, mert ez egyen értékű a közlekedési kihágásokkal, hanem azért, mert szemléletes.
Abban ügye többnyire egyetértünk, hogy az emberölés bűn és elítélendő?
Úgy gondolom, 10emberből, közel 10 ezzel egyet ért. De nézzük a részleteibe!
Vajon miként gondolja ezt egy rabló? Számára nyilván elfogadható veszteség az áldozat élete, ha ez az ár a értékek megszerzésért.
Erre persze sokan mondjuk, hogy ez nem lehet szempont. Nem ítélhetjük meg a gyilkosságot egy rabló szemszögéből, vagyis a gyilkosság bűn és aki öl, annak bűnhődnie kell. A társadalom nagyobbik része nem is hezitál ezt kijelenti. De mi újság a katonákkal, háborúban? Nekik az a dolguk, hogy öljenek. Kivétel? Ha van kivétel, akkor a gyilkosság nem is mindig bűn? De mikor bűn és mikor nem bűn? Mi a helyzet az eutanáziával? Egyesek szerint megváltás egy méreginjekció a szenvedőnek, akin már nem lehet segíteni. bár még él, vagyis gyilkosság ez is. Itt már erősen megoszlik a közvélemény. Ha a kérdés ezek után tenném fel, már nem mindenki ítélné el egyértelműen a gyilkosságot.
Aztán tovább boncolgatva a kérdést eljuthatnánk az abortuszon át a fogamzás gátlásig. Bár sokan vitatják, hogy gyilkosság-e egy korai embrió kivégzése, de sokan vélik úgy, hogy igen. Tehát ez is bűn?
Vannak emberek, akik szemében még fogamzás gátlás is gyilkossággal felérő bűn. Hiszen az élet kialakulását gátolja meg. Másik számára az élet velejárója.
Akkor most a gyilkosság az elvárható minimum alapján üldözendő, vagy nem is bűn?
Úgy gondolom, hogy egy ezzel kapcsolatos vita végén feltéve ezt a kérdést, ahány válasz, annyiféle elv rajzolódna ki.

Akkor mi alapján írja le bárki is, hogy elvárható minimális szabálykövetés, ha ő maga is tudatosan szabályt sért?

mindazon által, értem én, hogy te mire gondolsz és miért és mit tartasz elvárható minimként. Talán én is hasonlóan húznám meg a határt, ha erről értekezünk. De ez még nem változtat azon, hogy morálisan nincsen semmi alapja elvárnia a szabálytalannak mások szabályosságát. Nem csak a gyorshajtóra vonatkozik ez, hanem arra is aki pl kanyarban, keresztbe akarja leparkolni az autóját, vagy a forgalommal szemben akar felhajtani az autópályára, vagy bármilyen más szabálysértőre...
Viszont pont azért meri mégis megtenni, mert elvárja másoktól az általa minimálisan elvárhatónak vélt szabályok betartását. Másként nem is merné megtenni, mint ahogy te sem mernél gyorsan hajtani Kínában.

Pedig ott is meg van a kialakult szokás, a sajátos rend, amihez igazodva milliók tudnak balesetmentesen közlekedni. :-)

"streetfighter" 2011.09.17. 20:57:43

@jelentéktelen alak:
Az a lényeg, hogy érted, hogy én mire gondolok. :)
Teljesen nem fogunk egyetérteni a témában, hiszen erről már vitatkoztunk egy párszor. :)

jelentéktelen alak 2011.09.17. 23:52:41

...és meggyőzni sem fogjuk egymást. :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása