Néha napján én is járok azon az úton, ahol a mai poszt beküldője, Réka. A kerékpárosokkal ugyan még nem volt bajom, annyira sosem volt szűk az út hosszabb szakaszon, hogy ne lehetett volna bármelyiküket rövid időn belül megelőzni. Ellenben eszetlen autóstársaim simán előzgettek úgy más kocsikat, hogy tuti nem látták, jön-e valaki a kanyarban szemből. Értem én, hogy mindenki siet reggel dolgozni, munka után pedig hazafelé, de nem jobb három perccel később odaérni, mint egyáltalán soha többé?
Agglomerációs környezetben Fót és Csomád között van egy nagyon szép út, fák, bokrok övezik. Az út kanyarog, két fénysorompós vasúti átjáró is található itt. Szépen rendbe hozott, rendben tartott 2x1 sávos útról van szó, mely azonban igen szűk, nemigen van menekülés a fák, bokrok miatt, egy-egy biciklis 60-80 autót tud lelassítani saját sebességére, ugyanis nehéz az előzés a kis kanyar és a szűk út miatt, busznak például közel lehetetlen biciklist előznie ezen az úton csúcsforgalomban.
Mégis sokan megpróbálták, jómagam remek nekrológokat szoktam írni magamról, illetve látva egy-egy ilyen remek manővert, mikor kanyarban kiugrik az autó, úgyhogy van szembejövő forgalom is, tűnődőm, az segélynyújtás mikéntjéről. Jómagam is lassítottam már 20-ra, álltam meg menet közben, hogy a szabálytalanul előzőt elengedjem, mert különben ütköztünk volna. Elég értelmetlen halálnak, sérülésnek gondolom azt, hogy teljesen vétlenül kelljen egy rosszul manőverező autós miatt kórházba, esetleg halottaskocsiba kerülni.
Régen volt már itt halál, legalább féléve nem halt meg senki ezen az úton. Amikor történik egy ilyen nagyobb baleset, mindig kanyarban – mindig szabálytalan előzés miatt, akkor utána mindenki figyel, aztán eltemeti az emlékezet. Az utat szegélyező fejfák emlékeztetnek csak a balesetben elhunytakra.
Most megint beindultak a bolondok, kocsisorban kiugrik, hogy kocsisorba érkezzen, meg tud előzni 2 autót, nagy boldogság, körülötte 8 autó vezetőjének adrenalin szint emelkedéséről gondoskodva. Olyan is volt, hogy autós előzgetett, előzgetett, kormányokat szembejövő rántották el, mögötte menők reszkettek, majd piros lámpát kapott a vasúti átjáróban. Remek autósunk ért oda legelőbb,de a vonat őt is megállásra kényszerítette, ketten szálltak ki a mögötte lévő autókból némileg idegesen, kicsit beszólta neki.
No, hasonló eset, fehér Audi LMT-727 , gyönyörű autó, nekem 3 gyerek hátul, gyönyörű autó teljesen mögöttem, kanyarban, húzódok félre, de nincs hova, megelőz kanyarban, majd bevág elém, mert mégiscsak jöttek szembe.
Ugyanezt még 3 autóval és szembejövővel eljátszotta, Fótra beérve tőlem 1 autó választotta el, mert többiek lekanyarodtak előbb. Az a kérdésem, hogy megéri-e ez neki? Mi lehet ebben a jó? Kaland? Olyan egy szereplős játéknak tűnik, de ütközés esetén ő is sérülhet.
Az út gyönyörű, s ha a bolondok nem tennék tönkre a vezetés élményét, az sokat segítene mindenkin.
Faus to 2011.09.29. 08:16:17
Toxxxi 2011.09.29. 08:22:55
csubicsabi 2011.09.29. 08:25:42
D4D 2011.09.29. 08:42:04
Így nehéz véleményt mondani.
Abszurd helyzetet tud teremteni az elől haladó is, amennyiben indokolatlanul lassan halad. Most majd mindenki nekem esik, hogy ne én döntsem el, kinek mi a biztonságos, mindazonáltal az tény, hogy két tetszőleges német település között nincsenek ilyen előzgetések, mert az elől haladó nem csinál sort.
Természetesen én is jártam úgy, hogy Budakeszin utolért, akit eklőtte 6 km-el előztem le, de ha az előttem levő nem halad, akkor borzasztó idegesítő arra figyelni, nehogy belemenjek hátulról, főleg egy olyan úton, ahol esetleg csukott szemmel is végig tudnék menni 100-al.
Grg76 2011.09.29. 08:50:21
Egyébként nem értem itthon miért van annyi tötymörgő az utakon? Sok helyen jártam már én is külföldön, de ott alig-alig kellet előznöm személyautósokat, az autópályáról már nem is beszélve. Máshol nemigen van olyan, hogy a megengedett-10km/h-nál lassabban menne valaki, vagy ha mégis, akkor illedelmesen lehúzódik vagy egyéb módon segíti az előzésed, ha mögé érsz.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 09:11:20
hanem a követési távolság nem tartása.
mint a kresz is írja, akkora követési távolságot kell tartani, hogy egy előzést végző autó elénk biztonsággal vissza tudjon sorolni.
nincs rosszabb, mint mikor lassan megy a sor, és egymás seggében mennek azok, akik nem tudon/mernek/akarnak előzni, és nem lehet egyesével végigelőzni a lassú autókat.
még az említetthez hasonló útszakaszokon is egy rutinos sofőr egy nem alulmotorizált autóval biztonságosan meg tud egy autót előzni. feltéve, ha hagynak neki helyet, ahova vissza tud sosorlni.
nem sírni kell, hogy "úristen! előz!", hanem elolvasni azt a rohadt kreszt, és betartani egyrészt a követési távolságra vonatkozó előírásokat, valamint azt, hogy az előzést végző autót segíteni kell, akár még lassítással vagy padkára húzódással is.
ennyi.
ja meg persze jó még a 710-es út, ahol olyan széles az úttest, hogy 3 autó biztonságban elfér egymás mellett (a múlt héten kamiont előző mentőautó mellett még el lehetett pl. búven férni...). 110-es tábla van végig, de a parasztja 70-nel döcög, meg mögötte mindenki. persze egymás seggében, és rajta a felezővonalon. ááá, nehogy már más megelőzzön...
yoda-jedi 2011.09.29. 09:13:17
Amúgy tartalmilag nagy okosság. Ha veszélyes -mert jönnek szembe- akkor ne előzzünk...
drfarkas 2011.09.29. 09:15:45
ismerem az utat, hetente többször járok arra. a fent írtak teljesen jogosak, csak azt is hozzá kellene tenni, hogy az úton 90-nel simán lehetne menni, néhány helyen 60-as korlátozás ugyan van, de rengetegen mennek bőven 60 alatt, mondván kanyarog, sokan vannak, stb. Semmi nem indokolja, hogy ilyen lassan menjenek, emitt sokszor előforul, hogy az autóstársaknak elpattan vmi a fejében és belemennek veszélyes előzésbe is. Szóval, jó lenne arra is figyelni, hogy indokolatlanul ne tartsunk fel senkit.....
Tibi88 2011.09.29. 09:26:41
Pontosan ez a baj, nem tartanak követési távolságot. Ezért kell egyszerre több autót is előzni. Balaton északi part ugyan ilyen. Lakott területen kívül is mennek 70el, mert nézelődnek... persze egymás seggében. Ilyenkor meg jön a 8-10 autó előzése egyhuzamban. Mondjuk a beláthatatlan kanyarban előzőket, sose értettem. De ha 5 hellyel előttem van csak hely akkor oda fogok előzés után visszamenni. Sokan meg nem tudnak ilyenkor előzni, mert a gyengébb autóval kivitelezhetetlen ez.
schnee 2011.09.29. 09:28:39
Egyszerűen felfoghatatlan számomra, hogy egy jóminőségű úton, ahol 90 a megengedett miért 50-vel megy a sor. Ebből vannak a felesleges előzések. Érdekes, amikor 90 körül haladunk senki nem előzget. Hozzáteszem, hogy általában nem teherautó vagy busz megy 50-vel a sor elején, hanem suzuki vagy trepjáró! "kalapos soförrel".
@drfarkas: Fót és Csomád között 2x 100 méteren van 60-as korlátozás
naezadurva 2011.09.29. 09:37:21
pengusz 2011.09.29. 09:37:53
"mint a kresz is írja, akkora követési távolságot kell tartani, hogy egy előzést végző autó elénk biztonsággal vissza tudjon sorolni."
Pontosan idézve:
"27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,
b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
"
Tehát 3500 kg és 7 m alatt miért is kéne akkora távolságot tartanom, hogy az előzgető Fittipaldi beférjen elém?
"nem sírni kell, hogy "úristen! előz!", hanem elolvasni azt a rohadt kreszt, és betartani egyrészt a követési távolságra vonatkozó előírásokat, valamint azt, hogy az előzést végző autót segíteni kell, akár még lassítással vagy padkára húzódással is."
Erről tudsz pontos idézetet linkelni
Mert ilyen van:
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
"e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
Nos ha követési távolságon belülre érkezik, akkor nem csak zavar, hanem veszélyeztet is.
"(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse."
Szerintem ezt ferdítetted kicsit félre, de nem baj :)
Kérdés ki számít lassan haladónak?
Lakott területen kívül 90-nel haladó mondjuk a 120-szal gyorshajtóhoz képest? Esetleg egy hídelemeket szállító sárga villogóval 40-nel haladó vontató?
Ha én pl. 90-nel megyek lakott területen kívül személyautóval, és te utolérsz 120-szal, akkor ugye nem gondolod komolyan, hogy nekem a padkára lehúzódva kéne eltakarodnom az útról?
Jogos lenne a felvetés, ha pl. műszaki hiba miatt kénytelen lennék 40-nel haladni ugyanezen a szakaszon, és akadályoználak téged, amikor 90-nel megérkezel mögém...
@Grg76: "Egyébként nem értem itthon miért van annyi tötymörgő az utakon?"
Fordítva: Nem értem, miért van annyi gyorshajtó az utakon.
Dinsdale Piranha 2011.09.29. 09:43:11
Cecan Basescu 2011.09.29. 09:46:31
Minek koptatni a fékbetétet, ha 500m múlva jön a kanyar? Az is plusz pénz. Gyááá. Jóidőben inkább motorozzatok! 1 gázfröccs és 100% nyugalom.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 09:52:37
de. 3 méter az nem követési távolság, még 40-50-nél sem.
és aki nem megy a megengedett sebesség legalább 75%-ával (akár indokoltan (műszaki problémára gondolok, nem szakadó esőre, stb.), akár indokolatlanul), az lassan megy. nem, nem a gyorshajtókhoz képest, hanem a megengedett sebességhez képest.
azért van annyi gyorshajtó az utakon, mert, ha mindenki normális követési távolságot tartana, akkor 90-nel végig lehetne előzni egyesével a 60-nal tötymörgő kocsisort. egyszerre 6-8 autót csak gyorshajtással lehet.
és nem értem a kisebbségi komplexussal küzdőket. nekem (még akkor sem, ha a megengedett sebesség közelében haladok) nem derogál elvenni egy kicsit a gázt, hogy aki előz, az beférjen biztonságosan elém. úgyis gyorsabb mint én, nem fog feltartani.
nem szoktam a 80-nal haladókat megelőzgetni, mert az még belefér, de hosszú távon a 60-as konvoj mögött szenvedni (ráadásul úgy, hogy állandóan ok nélkül még fékezgetnek is) az eléggé idegörlő egy idő után, és rohadt fárasztó.
elég sokat vezettem már, volt, hogy 15-16 órát is kisebb pihenőkkel, és tapasztalatból tudom, hogy mennyivel kevésbé fárad el az ember, ha a saját tempójában tud menni, és nem mások szerencsétlenkedéseire kell figyelni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 09:53:47
Captain Crash 2011.09.29. 09:54:02
Viszont bennem felmerült a kérdés, hogy mielőtt hozzászólsz nem szoktál utánanézni annak, amit mondasz? Nem szeretnélek megbántani, de két témában történt hozzászólásaid alapján kezdek úgy tekinteni a hozzászólásaidra, hogy azokat jobb nem elolvasni.
Grg76 2011.09.29. 09:55:45
Az én tapasztalataim szerint azért a tötymörgők többen vannak, és nem azért mert én gyorshajtok.
Meg szépek ezek a kresz idézetek, könnyű ezeket puffogtatni mindkét oldalnak, ahelyett hogy a mérhetetlen önzőségről leszoknának. Biztos sokaknak leesne a gyűrű, vagy kisebb lenne valamijük ha pl. beengednék maguk elé az őket előző autót, nem, inkább rágyorsitanak, hogy be ne férjen, vagy ha addig 60-al ment, akkor mikor elkezdik előzni, akkor ő is elkezdi nyomni, főleg ha valami kisebb értékű/gyengébb/régebbi/stb. előzi.
De biztos bennem van a hiba, hogy ha menni akar felőlem menjen akkor is ha 90-el megyek vagy többel, ne két centire mögöttem idegesitsen. Sőt le is indexelek neki, hogy tudja mehet, persze sok béna ezt meg nem érti...ááhhh
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 09:58:16
Überspannung 2011.09.29. 09:59:02
Dinsdale Piranha 2011.09.29. 09:59:10
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 10:03:08
"Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."
igen türelmes, de ELŐZÉKENY is...
amúgy meg aki nem tud helyesen írni, annak nem LENNE SZABAD írásban nyilvánosság előtt nyilatkonzia...
Agyalap 2011.09.29. 10:04:33
Aki felháborodik ezen, az úgy sem csinálja - aki meg csinálja az a büdös életben soha nem fogja megérteni mi a baj vele...
Valleyfloydroad 2011.09.29. 10:04:41
Te mondtad ki a legnagyobb igazságot ebben az egész vitában. Lehet itt okoskodni, hogy 90-nel lehet haladni,miért nem megy annyival, akkor nem lennének idegesek mások. Hát ne legyenek, mert 2 percról beszélünk, de leginkább másodpercekről. Amit aztán bent Fóton, Pesten, akárhol, piros lámpáknál már el is veszít. Innentől kezdve minden csak félrebeszélés. Kibírja mindenki, ha egyik nap 90-nel, másik nap 60-nal, harmadik nap meg mondjuk 80-nal mehet egy 6 km-es szakaszon. Mások testi épségével, esetleg életével játszadozni nagyon nem cool.
Captain Crash 2011.09.29. 10:06:49
A közlekedési szabályok betartása alapvető (lenne) ezen túl természetesen le lehet mondani az elsőbbségről, s lehet segíteni a közlekedésben résztvevők életét több módon is. Nem erre gondoltál te is?
Ez azonban, bármennyire is igyekszik az ember azokon (vagy azok ellenében) akikről a fenti írásban szóvan, nem segít. Szerintem ugyanis nem azokról van szó, akik egyszer-egyszer nem tudja helyesen felmérni, hogy mikor kezdhet bele az előzésbe, hanem akik folyamatosan úgy előznek, hogy azzal veszélyeztetik a többieket.
Gondolom abban is egyetértünk, hogy nem a többieknek kellene még toleránsabbnak lennie, hanem az ilyen személyeket kellene a helyes közlekedésre megtanítani.
ex-dr. vuk 2011.09.29. 10:06:51
Egyszer lattam egy ilyen elozgeto barmot, az egyik kanyarban majdnem szembekapott egy kamiont, onnantol Szegedig egyszer sem mert tobbet elozni, akkor se, ha senki nem jott, ott poroszkalt az elotte meno mogott vegig akar 60-nal :) Lehet aztan alsogatyatakaritas is volt a celallomason ;)
ex-dr. vuk 2011.09.29. 10:08:46
Igy tobb ertelme van nem? ;)
pengusz 2011.09.29. 10:08:57
"és aki nem megy a megengedett sebesség legalább 75%-ával (akár indokoltan (műszaki problémára gondolok, nem szakadó esőre, stb.), akár indokolatlanul), az lassan megy."
Erre nem találtam utalást :)
Persze nem kötözködni akarok :D
Nézd, igazából én a gyorshajtókat is leszarom, ha nem veszélyeztetnek másokat.
Pl. megyek 60-nal 60-as táblánál (viszonylag gyenge forgalomnál vagy teljesen üres úton). Megelőz 70-nel na bumm :D Ha 100-zal előz, akkor megjegyzem (magamban), hogy ez egy állat :D
De azokat a "kisebbségi komplexussal küzdőket" nem értem, akinek a két bal oldali kerekei fél-1 métert átlógnak folyamatosan a szembesávba (2x1 sávos úton sűrű szembeforgalom esetén), kényszeresen, és folyamatosan előzgetnek, az esetek 90%-ában gyorhajtva, mert ettől kurvára fontosnak érzik magukat. Az ilyennel nem tudok egyetérteni, igaz ráhúzni sem fogom a kormányt. Tegnap is találkoztam egy ilyennel: LW-s zsírúj Merci (folyamatos szembeforgalom Csepel II. Rákóczi F út külső szakasza Csepel felé menet), folyamatosan 1métert átlógva a szembesávba, rátenyerelve a dudára próbál előzni (sárga busz ment a kb. 5 főből álló konvoj elején, ő jött hatodiknak). A Tejút utcai lámpánál (kb. 3 km?) kettővel volt előttem, de ott is folyamatosan dudálva előzőtt a záróvonalon keresztül.
Biztos nagyon fontosnak érezhette magát :D
Szerintem szánalmas...
"azért van annyi gyorshajtó az utakon, mert, ha mindenki normális követési távolságot tartana, akkor 90-nel végig lehetne előzni egyesével a 60-nal tötymörgő kocsisort. egyszerre 6-8 autót csak gyorshajtással lehet."
Ez az egyik érv, amivel a gyorshajtók "legalizálják" a gyorshajtást. :D
Van más is, de a közös pont, hogy "mások kényszerítik" őket rá :D
Tibi88 2011.09.29. 10:09:10
Indulj el fótról mondjuk zánkára :D
Ha mindig a 60nal haladó mögött mész akkor 2 óra helyett 3 alatt érsz oda... valószínűleg nem csak arra a 6 km-re ül valaki az autóba. De ilyenen nem kell stresszelni. Meg kell előzni őket és kész :D
Captain Crash 2011.09.29. 10:11:05
Tibi88 2011.09.29. 10:11:46
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2011.09.29. 10:12:08
(A "kétezer éve vezetek profi módon, index, lámpa és fék nélkül becsukott szemmel" jellegű sofőröknek meg üzenném, hogy nem azért vagytok még életben, mert olyan remekül csináljátok a dolgot, hanem azért, mert vigyáznak rátok a többiek.)
1kutya 2011.09.29. 10:12:35
igenis! aki mereven a előrebámulva, görcsösen a kormányt markolva mer csak kimenni a forgalomba, az NE VEZESSEN! és főleg ne menjen ki egy forgalmas 1-2-3 számjegyű főútra! üljön fel az IC-re vagy Orangeways buszra, vegyen egy Blikket, oszt csendesen olvasgasson.
lássuk be, ez olyan mint az úszni tudás. jóhogynemmán a vizimentő legyen a hibás azért, mert a barma, amelyik nem tud úszni, bement a mélyvízbe oszt megfulladt, mert a vizimentő nem ért oda időben (sarkítottam!).
Grg76 2011.09.29. 10:13:27
metal · http://electric.blog.hu 2011.09.29. 10:13:36
Már megint jön a gyorshajtók kontra lassú vezetők csata.
A csatába már nem kívánok belefolyni, de annyit hozzátennék: Idegesítő más mögött cammogni, de MINDIG az a felelős a veszélyes előzésért, aki csinálja!
Captain Crash 2011.09.29. 10:13:43
pengusz 2011.09.29. 10:14:04
Ott a pont :)
A fontos embert megvárják :D
@Grg76: Akkor elég sok mindenben egyetértünk :D (olvasd el amit előbb írtam xaba-nak)
Captain Crash 2011.09.29. 10:14:44
Devil 2011.09.29. 10:16:53
Ja hogy ott van rendorseg...
yoda-jedi 2011.09.29. 10:17:32
65km/h, VI-os sebességfokozat (így kb 1000 1/perc fordulat)
2,4 bar guminyomás, minden fogyasztó kikapcsol, ablak fel, tükör behajt (ez csak vicc)... stb
fogyasztás 2,5 liter/100km alatt
tlantos 2011.09.29. 10:17:37
Valleyfloydroad 2011.09.29. 10:18:29
Ugye Fót és Zánka között van elég alkalom előzni? A poszt ugyanis arról szól, hogy ezen csomádi szakaszon a balesetek, benne a halálos balesetek azok miatt történnek, akik nem tudják felmérni, hogy egy kanyargós, beláthatatlan és szűk útvonalon belefér-e egy előzés plussz 1-2 percért. Ez pedig ugye nem éri meg? Ha Zánkára mész akkor majd behozod azt a 2 percet könnyedén valahol mondjuk Fehérvár meg Pest között, nem gondolod? :-)
Hemü 2011.09.29. 10:18:39
Úgy van. 50-nél 14 méter, mert annyit teszek meg 1 másodperc alatt. De az meg nem felhívás keringőre a mögöttem jövőknek, hogy bejöjjenek oda? Akkor meg máris nem 14 az, ha lemaradok, akkor meg jön a következő. Lehet, hogy nem, csak kérdezem.
Petrodon 2011.09.29. 10:19:44
"Az út gyönyörű, s ha a tötymörgők nem tennék tönkre a vezetés élményét, az sokat segítene mindenkin."
Nem azért előzök, mert szül a feleségem/öngyilkos akarok lenni/kisebbségi komplexusom van/stb..., hanem mert szeretnék úgy menni, ahogy a posztoló írta: kényelmesen a saját tempómban és nem mellékesen pár balfasz miatt dupla idő alatt odaérni!
Tipikus példa: Mátra, 24-es főút.
Azzal, hogy kanyart még életében nem látott és 40-el poroszkál a 90 megengedett helyett még nem is lenne baj.
Azzal, hogy ha előzni kezdem egy egyenes szakaszon rögtön tövig nyomja aztán kanyar előtt satu fék és újra 40 már inkább baj.
Ha utolér valaki az azt jelenti, hogy gyorsabb. Lehúzódok, elengedem és mindketten megyünk tovább boldogan, csak ezt a sok egysejtű nem fogja fel.
Sokkal veszélyesebbek mint a gyorshajtók nagy többsége!
pengusz 2011.09.29. 10:20:44
Aki meg kényszeres előzgető/gyorshajtó, az menjen el autóversenyzőnek, de ne a forgalomban fitogtassa a kocsija és saját maga menettulajdonságait :D
Egyébként amit fent idéztem tőled, az eszembe juttatta, amikor 3 éve friss jogsival Nagykőrösin megvettem a kocsit, és szakadó esőben, sötétben kellett bemennem a belvárosba, majd Csepelre :D Pont rámillett a leírásod, nem is említve a minden lámpánál lefulladást :D
yoda-jedi 2011.09.29. 10:22:18
hazai sz@r minőségű: út, gázolaj stb ...
azaz Németben ez bizonyára 2 liter/100 lenne...
Petrodon 2011.09.29. 10:23:19
Szépen ki kellene szedegetni azokat, akik indokolatlanul feltartják a forgalmat, ahogyan van is erre szabály...
yoda-jedi 2011.09.29. 10:23:38
Káosz Professzor 2011.09.29. 10:23:47
záporjózsi 2011.09.29. 10:27:31
A padkára nem is - persze kivétel ha másképp balesetet nem lehet megelőzni -, de azért a sáv szélére lehet meg el lehet venni a gázt is. A legtöbb esetben ennyi elég - és ez még bőven belefér a nem veszélyeztetésbe.
@xaba99: "és aki nem megy a megengedett sebesség legalább 75%-ával (akár indokoltan (műszaki problémára gondolok, nem szakadó esőre, stb.), akár indokolatlanul), az lassan megy. nem, nem a gyorshajtókhoz képest, hanem a megengedett sebességhez képest."
Azt gondolom, hogy a lassú akkor lassú, ha meg lehet előzni, akkor meg úgyis megelőzi az ember. A többi meg megy ahogy tud. Ettől még ha lehet, mindenki haladjon az út- és látási viszonyoknak megfelelően a lehető legnagyobb, engedélyezett sebességgel. Ez lakott területen belül a >3,5t esetén tudtommal legfeljebb 50 km/h.
Tibi88 2011.09.29. 10:29:05
Elbeszélünk egymás mellett :)
Lemegyek a pályáról 89nél (vagy mennyinél) és utána megyek zánkára (maradjunk ennél a példánál) Ha ott útközben ugyanezt eljátsszák a lakott területek között akkor 1 órával többet vezetek, mert más nem tudja nyomni a gázt, vagy csak nézelődik és a másik seggében van. Én erre gondoltam.
Ezért a 60al tájban gyönyörködő azt gondolja rólam, mekkora paraszt vagyok mert elmegyek az autókonvoj mellett ami kialakul (nem veszélyesen, ha kicsit is necces lenne akkor bele se kezdek az előzésbe) De ugye ki mit gondol veszélyesnek. Ha senkinek nem kell elvennie a gázt akkor az szerintem egy normális előzés. Ha valaki már lassít akkor az veszélyes.
De itt a posztban az van, hogy kell fékezni, tehát veszélyes :D
záporjózsi 2011.09.29. 10:30:27
- nem érek oda
- más sem
- ha nem törne meg a forgalom ritmusa, mindenki előbb érne oda.
1kutya 2011.09.29. 10:46:16
mégegyszer: az autóvezetés (jogosítvány) NEM ÁLLAMPOLGÁRI JOG!!! aki nem tudja megtanulni, ne üljön autóba.
a rendszeres gyorshajtót meg kapják el a rendőrök, harmadik alkalom után meg vegyék el a jogsiját. maj' megtanulja, hogy nem lehet...
Szelid sunmalac 2011.09.29. 10:47:09
FDToth 2011.09.29. 10:48:19
akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.29. 10:50:04
Miért nincs az, mint nyugaton? Egy pl 250-es robogóba belefér a laptop, rá lehet ülni öltönyben, kényelmes, gyors, nincs dugó, nincs gond a parkolással, fenntartása bagó, fogyasztása szintén, környezetszennyezése elenyésző, elég gyors a vidéki menethez is és egy jó ruhával (vagy tyúkanyó béléssel) esőben, vagy egészen fagypont feletti hőmérsékletig használhatók ezek a járművek.
CoIie 2011.09.29. 10:50:21
yoda-jedi 2011.09.29. 10:50:43
mi a jó QVA anyjuknak van (tegnap) éjjel 30 as tábla a lágym... uppsz II. Rákóczi Ferenc hídon....
amikor éjjel nem dolgoznak... mivel a magyar szopatáshoz, geciséghez van szokva, nyilván értelmetlen 30as táblánál azonnal fékez, az értelmesnél meg nem...
rohadt QVA hivatalok... és hivatalnokok
bpelhos 2011.09.29. 10:51:14
Én már felvettem azt a harcmodort (és az asszonynak is kiadtam utasításba), hogy csak valaki mögött szabad ezt az utat végigvezetni.
Ha jönne szembe valaki a saját sávban, legalább ne mi legyünk akiket telibe kap.
Nem látok más megoldást, ezen a szakaszon rendőrt még csak a 60-as tábla tövében láttam traffipax-szal, persze nap közben.
yoda-jedi 2011.09.29. 10:51:50
CoIie 2011.09.29. 10:52:04
FDToth 2011.09.29. 10:55:15
a lassan haladók - ha már lassan haladnak - miért nem húzódnak miné jobban az út jobb oldala mellé?
huspotyolo 2011.09.29. 10:56:05
Szelid sunmalac 2011.09.29. 10:56:07
akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.29. 10:57:13
CoIie 2011.09.29. 10:59:04
huspotyolo 2011.09.29. 10:59:32
Kiskertes · http://elefantakiskertben.blog.hu 2011.09.29. 11:01:41
Amióta megcsinálták, azóta lehet rajta menni normálisan. Én éppenséggel nem szeretek rajta 90-nel menni még ha tábla nem is tiltja, mert nincs rendes patka és csomót kanyarog, dimbes-dombos, a fáktól nem lehet belátni. Szerintem 80 körül biztonságos, ha jók az útviszonyok. Sok taxis vitt arra, szinte mindegyiknek volt szorija erról, melyik fára tekeredett fel. Kerékpárral pedig biztos, hogy nem mennék arra, életveszélyes.
zazooo 2011.09.29. 11:02:09
Ez azért gyenge érv mert senki nem tudja kiszámolni mikor lesz piros a lámpa, szóval ugyanannyi esély van arra hogy átcsusszan a zöldön köszönhetően annak hogy 3 tötymörgőt megelőz, minthogy épp beszopja a pirosat és utolérik. Így aki el akarja érni, az előz, aztán hol sikerül neki, hol nem, ettől még nem kéne kárörvendően általánosítani amikor épp rosszul jött ki..
én legalábbis nem szoktam ezt visszatartó érvnek tartani, 50%-ban be is szokott jönni :)
most persze normális előzésről beszélek.
metal · http://electric.blog.hu 2011.09.29. 11:03:24
yoda-jedi 2011.09.29. 11:05:41
egy 5 Ft os fekete zsákot nem lehet odatenni? és váltogatva letakarhatnák...
sajnos ha egyvonalban vannak akkor mindkettőt be kell tartani, tehát 30cal mehecc max
ha a 30as akár pár milliméterrel is de ELŐRÉBB van... akkor az csak arra a pár millliméterre vonatkozott... utána 70
musi 2011.09.29. 11:05:57
Szelid sunmalac 2011.09.29. 11:06:21
Tibi88 2011.09.29. 11:07:37
Az utóbbi időben nincs dugó, parkolni meg a lakótelepeken nem lehet, mert mindenki otthon hagyja a kocsiját :D
Belvárosba is simán bemegyek autóval, mert teljesen elviselhető a forgalom. A benzin meg maradjon ennyi, ha ilyen sokan leteszik a kocsit miatta. Legalább nincs annyi kikerülendő akadály az úton :D
pengusz 2011.09.29. 11:07:59
Miért? Jogsival megy az autó? :D
Sajnos Karácsonykor pont egy ilyen ember tört meg 3 kocsit a házunk mellett (már elvették ittas vezetésért a jogsiját, kötelező, forgalmi nem volt) részegen. Egy nagy vaskapu állította meg. Még el is akart hajtani a féreg (szerencsére nem indult a kocsi). Azóta is többször látták vezetni ugyanezzel a kocsival...
@záporjózsi: "de azért a sáv szélére lehet meg el lehet venni a gázt is. "
"Mi a fasznak fékezel te barom? Indexelj, ha lekanyarodsz!" :D
yoda-jedi 2011.09.29. 11:09:47
Budapesten "szinte az összes" lámpáról PONOTSAN tudom mikor vált... van olyan amit 120szal érek el.. és van ahova elég átgurulnom 10-zel...
szóval aki ismeri az így jár... keveset fogyaszt a kocsija
yoda-jedi 2011.09.29. 11:11:02
Drdnght 2011.09.29. 11:21:46
1kutya 2011.09.29. 11:22:33
Drdnght 2011.09.29. 11:26:27
Zöld.Hullám 2011.09.29. 11:35:18
1. Aki a tájat akarja nézni az b+ ne vezessen se 60-nal se 150-nel se gyök2-vel. Ne veszélyeztesse az életemet, álljon meg és bámészkodjon úgy!
2. Már írták de valószínűleg tényleg az a kulcs h más, szerencsésebben honfoglaló országokban -ritka kivételtől eltekintve- 90-es táblánál mér tud mindenki annyival menni? Ha esetleg mégis lassúbb (leginkább mediterrán országok) miért tud lehúzódni és segíteni a másik előzését? Mo-on mindenki az "énúgymegyekahogyakarokosztmindenkikapjabe" elv alapján vezet
3. Elkoptatott, de tényleg igaz: a jogosítvány még nem egyenlő a vezetni tudással vagy az autóvezetésre alkalmassággal. Ma nagyon sokan vannak akik a jogsijukat úgy szerezték hogy, a.) vurstliban lőtték, b.) tanácselnök apuka vette, c.) "vizsgabiztos úrnak is kell? akkor legyen tizenötezer...?". +ehhez még hozzájönnek azok akik évente max. 5000 km-t vezetnek
Ezektől ne várja senki hogy 90-es táblánál annyival menjen, segítse az előzést, vagy egyáltalán odafigyeljen másokra. És még mielőtt elkezdődne a hörgés, nem feltétlen a Csomád-Fót szakaszra gondoltam, mert van ahol tényleg értelmetlen előzgetni.
Nagyzee 2011.09.29. 11:35:41
eMJe 2011.09.29. 11:38:51
Drdnght 2011.09.29. 11:40:30
Waldorf Rolandó 2011.09.29. 11:42:32
De azért jelezném, hogy a legtöbb embernek nem az a 6km-es szakasz a napi útja, az csak része annak.
Ki ne akadna ki, ha szépen eltötymörög az első két falu közt a mama mögött, de aztán a faluvégen megint eléfordul egy ilyen "csak ide megyek, minek nyomjam a gázt, meg akkor 2 decivel többet zabál" -típusú honpolgár? Aztán majd megint még egy, és a delikvens autózik oda-vissza 100km-t 50-nel?
Ha fogok a 100km-en fél órát, akkor megyek 90-nel.
Amúgy csomádról fótra van három biztonságosan előzésre alkalmas, hosszabb útszakasz - visszafelé inkább csak kettő.
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.09.29. 11:43:30
Megírtad helyettem is. Szerintem most próbálja ki mindenki gondolkodva is amit leírt.
Nem csoda, hogy itt tartunk
qwertzu 2011.09.29. 11:49:10
qwertzu 2011.09.29. 11:51:05
Waldorf Rolandó 2011.09.29. 11:51:42
belsoseg.blog.hu/2010/11/01/szomoru_barati_kotelesseg#comments
Drdnght 2011.09.29. 11:53:01
Waldorf Rolandó 2011.09.29. 12:01:16
Mostanában egy 60 lovas szörnyeteggel járok arra, simán kivitelezhető, de csak akkor teszem meg, ha 2 autó van előttem. Egyiket itt, a másikat a sorompó után letudom, és lehet haladni.
Waldorf Rolandó 2011.09.29. 12:03:14
1kutya 2011.09.29. 12:07:37
1kutya 2011.09.29. 12:08:26
waxy 2011.09.29. 12:11:03
Egyébként engem is zavarnak a lassan haladók. De megértő vagyok, hiszen ha én járnék arra először, akkor én sem mernék 60-nál többel menni a beláthatatlan kanyarok miatt.
Aki viszont folyamatosan arra jár és elgondozik, hogy minek is van ott az a vasúti átkelő, na annak van miért bosszankodni. Mert a vonat egy 2 km-es szakaszon belül keresztezi az utat, majd vissza is jön. A hurkon belül pedig nincs is megállója, tehát értelmetlen anomália. Ez kellene megoldani területfejlesztéssel.
A nap mint nap ott elhaladók azért sietnek, mert fontos az a két perc, hiszen ha a vonat előtt oda érkezem, nem kell várni esetleg még 10 percet, mely késésnek hatására pesten elkezdődik a dugó, ezáltal fél órával később érem el a célt.. és már nem is kapok parkolóhelyet vagy a főnök kirúg stb.
Drdnght 2011.09.29. 12:12:53
Waldorf Rolandó 2011.09.29. 12:18:46
Mayday 2011.09.29. 12:21:12
Ennek csak akkor lesz vege, ha a 90-es tablanal nem csak azt buntetik 30 ezerre, aki 105-el megy, hanem azt is, aki 70-el.
Mayday 2011.09.29. 12:23:43
Drdnght 2011.09.29. 12:27:31
Drdnght 2011.09.29. 12:29:18
Mayday 2011.09.29. 12:32:18
waxy 2011.09.29. 12:32:41
Én mindig lekanyarodom jobbra Fótra beérve, így a harmadik sorompót kihagyom. Erre viszont figyelni kell, mert tegnap reggel 6-kor is találkoztam trafipaxal. :)
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.09.29. 12:35:58
Beláthatatlan kanyarban és veszélyes helyzetben felesleges előzni, de hogy megéri-e neki az előzés?
Igen. Te ugyanis 10-ből 2 esetben utoléred, de 8 esetben ő már rég eltűnt a szemed elől mire te a lámpánál megállsz. Mert vagy éppen átért a vonat előtt vagy éppen elkapta a zöld lámpa végét Fóton (vagy később). Esetleg emiatt nem kerül be elé a busz, amikor visszaáll a megállóból.
Ettől még nem kellene indokolatlanul veszélyeztetnie, de magát az előzés értelmét nem érdemes megkérdőjelezni, szerintem.
Drdnght 2011.09.29. 12:36:16
schnee 2011.09.29. 12:50:21
az öcsémnek suzukija volt (míg el nem lopták), és ő is szidta a lassanmenőket
Másik, hogy amikor előződ pket rendszeresen megtáltosodnak és nyomják a pedált mint a fene....
huspotyolo 2011.09.29. 12:52:19
Viszont az is megérne egy misét, a híd előtt az M5-östől minden autó a belső és középső sávban állt a nagykörúton, míg a külsőben vígan tudtam 60-al haladni vagy 500 métert a 2 sávra szűkülésig. :D Nem értem miért nem használják ki az emberek mind3 sávot, több autó átjöhetne az M5ösről a körútra... Mondjuk panaszkodhatok de én jártam jól, vagy 60 kocsit megelőzve. Lehet tudják hogy a külső megszűnik és inkább nem mennek ki, csak nem jönnek rá, hogy 1-2 lámpaváltást spórolnak meg ezzel. :D
1kutya 2011.09.29. 12:53:46
balazst 2011.09.29. 12:55:05
Ha már a kedves magyar rendőrség annyira szeret trafipaxozni, akkor ugyan már miért nem állnak ki ilyen helyeken is és állítják meg a sor elején 60-70-nel haladókat?
Nem kell őket büntetni, csak megkérdezni ugyan már miért b@szik ki a többiekkel, egyáltalán van-e fogalma arról mennyivel lehet menni? Meggyőződésem, hogy a többségnek nincs.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 13:00:57
pengusz 2011.09.29. 13:03:58
Éppen kigyulladt a motor jelzőlámpa, ezért lassítottam :)
Drdnght 2011.09.29. 13:04:45
huspotyolo 2011.09.29. 13:04:59
Szelid sunmalac 2011.09.29. 13:05:02
Szelid sunmalac 2011.09.29. 13:06:04
huspotyolo 2011.09.29. 13:11:34
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Füveztem azért támadt ilyen elvetemült gondolatom. :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 13:12:17
huspotyolo 2011.09.29. 13:13:58
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 13:16:04
az első esetben szétszórva csordogálnak az autók, egyenletesen elosztva az adott szakaszon. gyakorlatilag mintha 2-3 autónyi közökkel sorakoznának fel a lámpához.
a második esetben gyorsan és szorosan mindenki felsorakozik a "rajtrácsra", és még lesz idő meg hely arra, hogy többen is átférjenek az első lámpán.
huspotyolo 2011.09.29. 13:19:30
Drdnght 2011.09.29. 13:20:41
Egyszeruen csak a sor dinamikus kovetesere gondoltam, tehat figyelem az elottem haladoKAT es ha indulunk indulunk, nem akkor pocsolok a sebessegvaltoval amikor mar 20m van elottem, aztan majd 50m -ert tartva kigurulom a megnyilt "teret". Foleg akkor igazan nyomaszto az ilyesmi ha latod hogy 500m -ert sikerult a sok "csordogalonak" igy elemeszteni, peldaul a rakpart eleje meg a Margit hid elott. Remekul be lehet latni mennyi hely megy ezzel pocsekba.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 13:39:12
rakparton meg (előbb-utóbb) van lámpa, ott az a lényeg, hogy a zöldön minél hamarabb át lehessen jutni (sárgánál már legyen sebességben az autó, ne a zöldnél kezdje el a sok majom kiengedni a kéziféket, stb.), és a piroshoz minél hamarabb és tömöttebben fel kell sorakozni.
D4D 2011.09.29. 13:50:34
"tapasztalatból tudom, hogy mennyivel kevésbé fárad el az ember, ha a saját tempójában tud menni, és nem mások szerencsétlenkedéseire kell figyelni. "
Tanusítom, így van.
D4D 2011.09.29. 13:55:52
Viszont Záhonytól Sopronig rengeteg 6 km-es szakasz van. Kb 85 db. Ez kétpercével majdnem 3 óra.
huspotyolo 2011.09.29. 13:56:18
@xaba99: Akkor azt hiszem egyet értünk. :)
D4D 2011.09.29. 14:00:31
"(A "kétezer éve vezetek profi módon, index, lámpa és fék nélkül becsukott szemmel" jellegű sofőröknek meg üzenném, hogy nem azért vagytok még életben, mert olyan remekül csináljátok a dolgot, hanem azért, mert vigyáznak rátok a többiek.) "
Nekem kell sokkal jobban vigyázni a lassúakra is, Ez tapasztalat.
D4D 2011.09.29. 14:03:04
Azt is megkérdezik Németországban, miért tartod fel a forgalmat. Nekem egyszer már mondta német rendőr, ha nézni akarom a tájat, akkor a parkolóból még jobban is látom.
Anti Anyag (törölt) 2011.09.29. 14:04:17
D4D 2011.09.29. 14:04:55
Vannak ilyenek. Mondjuk az ilyennek elég lenne egy Suzuki is, mert azzal is akkorra érne oda, és az árkülönbségből a 100 km-enkénti plusz 6 deciliteres fogyasztása is ki jönne a Suzukinak.
''autónepper.'' 2011.09.29. 14:09:10
Asztalos Gábor 2 2011.09.29. 14:10:43
Asztalos Gábor 2 2011.09.29. 14:15:19
"előfordul csomoszór h utoló érem a sort 5-6 autó és elől kamion jönnek szemből de elkezdek előzni hol 1 hol 2 kocsit tudok 1xere megelőzni"
De a sok barom akkor is előz, ha éppen a kocsisor nem egy kamion miatt torlódott fel, hanem már budapestig ér, vagyis csak úgy jut előnyhöz a tolakodó autós, ha a többinek így hátránya van.
Vagy éppen látszik már egy körforgalom 20-30 várakozó autóval, tehát értelmetlen a gázt nyomni, elég gurulni, mégis van néhány hülye aki ilyenkor is előz.
@huspotyolo:
"Azt képzeltem hogy a mögöttem haladó sor így folyamatosabban halad, nem hernyószerűen."
Sok barom nem a lámpák ritmusában halad, hanem tövig nyomja. Így ha 60-nal pont zöldhulláma lenne, megy 70-nel aztán minden lámpánál állóra fékez. Ha meg te szépen mennél a max megengedett sebességgel, betolakszik eléd így te is bukod a zöldhollámot.
Zöld.Hullám 2011.09.29. 14:35:55
Valleyfloydroad 2011.09.29. 14:36:52
:-)Neked is sikerült megértened a poszt mondanivalóját.
Záhony-Sopron az egyik legjellemzőbb útvonal, talán jellemzőbb a Csomád Budapestnél is:-)
Viszonylag gyakran teszek meg egy bizonyos 230 km-es távot az országban. Az esetek 90%-ban 5perc plussz mínusszal teszem meg ezt a kb. 3 órás utat, akárhány helyen is lassítja le valami, vagy valaki a forgalmat, plussz a települések lámpái, stb. 20 perc mínusznál több nem fordult még elő soha, max. ha valami marha mondjuk nagyon sietett és balesetet okozott, ami teljesen megfogta a forgalmat egy időre, vagy másfelé lett terelve az út. Én sem szeretek tötyögni, de a tapasztalat azt mutatja, hogy 10-20 percek miatt rohadtul fölösleges idegeskedni, egyébként pedig sokkal fontosabb a családom-, a saját- és mások élete.
''autónepper.'' 2011.09.29. 14:39:42
Elijah_Baley 2011.09.29. 14:39:50
ki vagyok én, h megelőzzek száz ilyen bölcs asszonyt nagy ostoba sietségemben, hogy aztán a százegyedik mögött belesimuljak a falusi piros lámpa fényénél lassan melegedő masszába, hátamban a csúful leelőzöttek vádló tekintetével?
egyátalán, minek indulok el kakaskukorékolásra a probiotikus falumból ha napnyugtakor ugyanoda térek vissza?
ugyan mi érhet fel az egyenes úton negyvennél ötösbe szúrt váltóval, fehéredő ujjakkal kormánymarkolászó, szélvédőbe tapasztott izzadó homlokú járiszos vezetési élményével?
Zöld.Hullám 2011.09.29. 14:40:02
Toxxxi 2011.09.29. 15:01:07
Joooe 2011.09.29. 15:11:30
Pedig te magad is idézed hgoy miért:
34. § (7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
Illetve ott van az is hogy tilos az előzést akadályozni. De még ha a kreszben nem is lenne benne, akkor is alapvető etiaki kérdés, hogy ha előzni akarok akkor előzök amint lehet, ha nem akarok és belenyugszok a lassú haladásba (ami egyébként adott esetben szabálytalan lehet) akkor hagyok helyet ahhoz hogy más előzhessen.
Ezek a konvojozó barmok általában max 70-nel mennek vagy még annyival sem. Egy ilyen sorban, egyrészt lényegében KÖTELEZŐ előzni ha lehetőséged van rá: Hiszen ha lassan haladsz, azzal a mögötted levőt is akadályozod, és ha van lehetőséged előzni, de mégsem teszed, akkor lassan haladásod indokolatlan:
"26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Nyilvánvaló, hogy ha lehetőséged lenne megelőzni az előtted lévő akadályt (aki lehet hogy ő maga is szabálytalan, ha külső indok hiányában a megengedett sebességnél lassabban közlekedik) akkor ha mégsem teszed, indokolatlannak tekinthető hogy te lassan haladsz ő mögötte.
Persze van igazság abban probléma felvetésben is, hogy vannak barmok akik ott és úgy előznek ahol nem lenne szabad reálisan, ugyanakkor én 100x több olyan barommal találkozom akik egyszerűen nem képesek betartani a kresznek azt az alapvető pontját, hogy a másikat indokolatlanul nem tartjuk fel. Aztán ha 20 ilyen hülye felidegel valakit és szorosabbra veszi az előzést, akkor persze ő kerül be a statisztikákba, és nem azok akik veszélyhelyzetet valóban okozták. (Persze az is hibás aki hagyta magát felidegesíteni és hogy ez befolyásolja a józan itélőképességét, nem akarom ezt letagadni, csak oda kéne figyelni a valódi okra is, aki nem tud rendes körülmények között 90-nel menni vagy egy tiszta előzést végrehajtani annak nem kéne adni jogosítványt)
Szóval rohadtul nem az a jellemző hogy megy a sor 90-100 között és jön egy hülye 130-cal, hanem hogy a sorba beáll a sok barom 60-70-nel indokoltalanul, és aki előzni és normális tempóban haladni akar az már rákényszerül hogy a szabályosság határait feszegesse... Ha szép sorban mindenki megelőzné a lassú járműt és normális tempóban haladna akkor nem lenne ez a kényszer...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 15:26:18
tény, és nem csak azért, mert lassú.
hanem azért lassú, mert bizonytalan.
sokkal jobban szeretem a száguldozó őrülteket. előre látszik rajtuk, hogy mit fognak csinálni, és fel tudok készülni.
de amikor valakin nem lehet eldönteni, hogy elindul, vagy megáll, vagy éppen kanyarodik és merre, az veszélyes.
Joooe 2011.09.29. 15:34:30
Tanusítom, így van. "
Nagy igazság, így van.
Amint utolérek valakit, nyilván azért értem utol mert gyorsabban megyek, első alkalommal meg kell előzni ha erre biztonságos lehetőség adódik, mindig baj van abból ha nem teszem meg. Ha 1 hülye akad aki nem előz, akkor a következő aki érkezik annak már 2 kocsit kell megelőznie (egyben vagy külön - mindegy). És így tovább... felszaporodik egy 5-10-20 kocsibol álló sor aminek a tagjai nem csak ahhoz hülyék hogy ők előzzenek, de még a saját maguk megelőzését sem segítik elő, nagyon nehéz helyzetbe hozva a hátulról érkező normális közlekedőt... még szidják is azt az "ámokfutót" aki velük ellentétben szabályos, és előzésbe kezd.
Természetesen mindez nem vonatkozik arra, amikor olyan mértékű a dugó, hogy összefüggő kocsisorok alakultak ki, és a torlódást nem egy-két lassú barom okozza, hanem az út átereztő képessége kisebb mint a tényleges forgalom. Ilyen esetben előzgetni tényleg legalábbis udvariatlan.
metal · http://electric.blog.hu 2011.09.29. 15:34:37
Ezzel a filozófusi ésszel remélem nincs jogsid:)
Joooe 2011.09.29. 15:38:37
"streetfighter" 2011.09.29. 15:47:36
Egyeseknek azon kéne változtatni, hogy ne mindig a saját kocsijukból és vezetési szokásaikból, tapasztalatikból (tudásukból) induljanak ki. Sokféle autó és sofőr közlekedik az úton. Legyünk egymással türelmesebbek és elnézőbbek.
pengusz 2011.09.29. 15:52:58
Drdnght 2011.09.29. 16:00:23
Drdnght 2011.09.29. 16:03:36
pengusz 2011.09.29. 16:06:29
Azt hiszem akkor ebben mindkét oldal egyetérthet. Annyival egészíteném ki, hogy "elnézőbbek és szabálykövetőbbek" :D
@Joooe: És mi számít lassúnak? Van valami számszerű érték? Én mondjuk megyek 90-nel óra szerint, mögöttem jönnek GPS-szel, 90-nel (nyilván ő a gyorsabb) Akkor én indokolatlanul akadályozom? Azt meg kivülről honnan tudod megállapítani, hogy indokolatlanul megy lassan? Pláne olyan lassan, hogy akadályozzon?
Mondjuk megyek egyedül 50-nel a 70-es táblánál, tök üres az út, simán megelőzöl 70-nel. Ilyenkor rám lehet fogni, hogy indokolatlanul lassan megyek? Vagy akadályozlak?
De ezek csak kérdések, szerintem sok mindenben egyetértünk.
Joooe 2011.09.29. 16:07:30
A legnagyobb baj hogy sokan úgy hiszik, hogy ha lassan mennek azzal óvatosak meg különben is megtehetik hogy nem sietnek, pedig a kresz szerint nem tehetik meg, nem lehet úgy lassan haladni hogy azzal mást feltartasz, fel kell venni a forgalom elvárt ritmusát, nem lehet más idejével/életével játszani ha nem tetszik maradjon otthon, de ha kimegy az útra akkor normális tempóban kell közlekedni.
pengusz 2011.09.29. 16:10:57
És mi/ki dönti el, hogy valaki tud-e vezetni?
Mondjuk egy ""jajj én ezt nem merem csinálni"... " vezető pl. sokkal óvatosabban vezet, ezért lehet, hogy levezetett 150.000-et baleset nélkül. :D
Én pl. kezdőként emelkedőn mindig kézifékkel indultam, és állandóan fostam, hogy hátragurulok. 1 év múlva már el is felejtettem. Azóta nem is használom (persze ez lehet rossz is ugye)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 16:11:26
sajnos nincs, de szerintem normális útviszonyok és időjárási körülmények között a megengedett sebesség 80%-a (50 helyett 40, 90 helyett 72, 110 helyett 88, 130 helyett 104) alatti haladás már lassú.
"Azt meg kivülről honnan tudod megállapítani, hogy indokolatlanul megy lassan?"
sem a vészvillogója nincs bekapcsolva, sem sárga figyelmeztető jelzés nem villog a tetején. mondjuk...
"Pláne olyan lassan, hogy akadályozzon?"
azt hogy akadályoz-e, azt én tudom megállapítani. ha lényegesen lassab nálam, és nem segít abban, hogy meg tudjam előzni, akkor akadályoz.
"Mondjuk megyek egyedül 50-nel a 70-es táblánál, tök üres az út, simán megelőzöl 70-nel. Ilyenkor rám lehet fogni, hogy indokolatlanul lassan megyek? Vagy akadályozlak?"
igen, indokolatlanul lassan mész, de nem, nem akadályoztál.
pengusz 2011.09.29. 16:14:04
Ugye ez igaz a gyorhajtókra? stb. stb. stb. egyéb szabályszegőkre is? Vagy betartja ő IS a szabályokat, vagy menjen egy versenypályára száguldozni, vagy maradjon otthon :D
(elfelejtetted leírni, hogy aki fosik az a teszkó parkolóban gyakorolgathat :D)
Joooe 2011.09.29. 16:17:21
Pár km/h különbség +/- az nem számít, nyilván.
Elképzelhető olyan köeülmény, hogy vitatható hogy mi a lassú, de szerintem tiszta külső körülmények között (nincs hó, jég, köd, beláthatatlan/durva kanyarok, stb) általában az úton megendett sebességnél (mérési hibahatáron túlmenően) lassabban haladni szabálytalan, mert ha lassabban mész mehetnél gyorsabban, és nincs elfogadható indokod (külső indoknak kell lenni, nem az hogy neked milyen a kedved) hogy miért nem gyorsabban.
De okszerűen fenn kell hogy álljon, hogy indokolatlanul lassan haladsz ÉS ezzel mást feltartasz. Ha lassan haladsz mert keresel valamit vagy nézelődsz, és közben pl. félrehúzódsz vagy más módon biztosított hogy könnyedén megelőzhetnek (tehát nem egy hegyi szerpentinen középre húzódva vagy záróvonal mellett teszed ezt) akkor nem szabálytalan.
Persze ilyenkor is akadhat olyan hülye aki rádtapad és nem előz hiába adott a lehetőség (talán még szid is az isten barma) de ilyenkor már (ha egy felszapordó sor első eleme ő) ő a szabálytalan nem te.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 16:20:23
ha tudnád, hogy hány baleset történik a tesco parkolókban... (igaz, hogy jellemzően csak koccanás, de akkor is) sőt, a nagy részük cserbenhagyásos...
Joooe 2011.09.29. 16:27:15
Mondjuk pont ez a mondandóm lényege, hogy minden hülye közelében aki aggresszivitásával balesetet okoz ott van egy másik "ártatlan" hülye aki közvetlenül nem vett részt a balesetben, de szabálytalan balfaszkodásával úgy felhúzott valakit, hogy az több kockázatot vállalt a kelleténél.
Utóbbi hibáját nem menti ki az előző balfaszsága, félreértés ne essék, de ne tekintsük már ártatlan és balesetmentes vezetőknek az ilyen időzített bombákat se.
Egy veszélyes előzésnek legalább 3 érintettje van, ha ebből legalább 2 figyel (bármelyik kettő) akkor nem lesz belőle baleset, szóval 1 hülye nem elég hozzá és az ártatlanok sem mindig ártatlanok...
pengusz 2011.09.29. 16:27:57
Tehát maradjunk az elsőnél (normál gépjárműveknél) : Miért kéne vészvillógóznia? (Én nem találtam meg a KRESZ-ben a műszaki hiba résznél, de hát így tanul az ember :D)
"azt hogy akadályoz-e, azt én tudom megállapítani." :D Te mint hatóság :D
"3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;"
Tehát: ha én betartom a szabályokat, megengedett sebességgel megyek, és utolér valaki, akkor akadályozom őt? Szerintem nem...
Mondjuk a KRESZ-től függetlenül nem állok neki önkéntes rendőrködni :D
DE ne veszélyeztessen másokat!
A veszélyeztetést meg a szabályosan közlekedő autósnak ugyanúgy joga van hatóságként megítélni, mint neked az akadályozást :D
pengusz 2011.09.29. 16:33:15
Ó, tudom én :D
Nálunk a csepeli teszkónál kint a háromszög, de fék nélkül majdnem belemegy a másikba, majd még nekiáll, hogy "gyere visszabazmeg nézd meg nekemvanigazam" :D
Aztán visszatolatnak(!) megnézik, hogy nem neki volt igaza, de ő üvölt tovább, hogy szétütlekteee :DDDD (VV6 :D)
pengusz 2011.09.29. 16:35:00
Szerintem a konkrét esetben azért különböznek a vélemények, mert a két végletről látjuk a dolgot :D
Joooe 2011.09.29. 16:37:06
"Tehát: ha én betartom a szabályokat, megengedett sebességgel megyek, és utolér valaki, akkor akadályozom őt? Szerintem nem..."
Ha a megengedett sebességgel mész, akkor nem. Ha csak a felével akkor igen.
Szerintem a lassú haladást szigorúbban kéne büntetni a gyorshajtást. Gyakrabban van abból baleset hogy az indokolatlanul lassan haladók egyébként felesleges előzéseket provokálnak ki mint, az egyedül (csak én meg az út) kissé átlépett sebességhatárból
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 16:38:51
felőlem molínót is tehet a hátsó ablakba, de jelezze valahogy, hogy műszaki problémája van, és azért lassú.
""azt hogy akadályoz-e, azt én tudom megállapítani." :D Te mint hatóság :D"
ez nem a hatóság döntésköre. a szabályokat betartva tovább tudok haladni szabályos tempóban? nem. akkor akadályoz.
"Tehát: ha én betartom a szabályokat, megengedett sebességgel megyek, és utolér valaki, akkor akadályozom őt? Szerintem nem..."
ha a megengedett sebességgel mész (vagy legalább a közelében), akkor szerintem sem...
"DE ne veszélyeztessen másokat!
A veszélyeztetést meg a szabályosan közlekedő autósnak ugyanúgy joga van hatóságként megítélni, mint neked az akadályozást :D "
nem szokásom másokat veszélyeztetni, sem úgy közlekedni, hogy mások ezt érezhessék.
tényleg minden túlzás nélkül elmondhatom, hogy ahogyan közlekedni szoktam, azt más veszélyeztetésnek érezné, az tényleg nem való közúti forgalomba.
és lehet ragozni, hogy nem mindenki olyan rutinos, meg nem vezet annyit, meg nem olyan tapasztalt, stb. tény. én is kezdőként kezdtem. ;) de aki fél a forgalomban (sőt, kifejezetten retteg!), az ne vezessen. neki is jobb lesz, nekem is.
én pl. irtózok a pókoktól, nem tartok tehát otthon szép színes tropúsi pókféléket..
Alikam 2011.09.29. 16:47:18
Sok sok hülyeséget csinálnak az emberke, miért pont az autóvezetés lenne ez alól kivétel?
Miért pont ott lenne mindenki fegyelmezett és racionális?
100-ból egy ilyen marharépa még szerintem egészen jó arány is.
Amúgy a jobb autók hamis biztonságérzetet adnak, mert jobb az úttartásuk, jobban gyorsulnak, masszívabbak, jobb a futómű stb. stb. és emiatt sokan ilyen autókkal sokkal merészebbek, még ha maga a művelet nem is túl ésszerű, vagy semmire sem jó.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 16:52:55
pont ezért biztonságosabbak. nem fog megcsúszni, lepattogni az útról, sőt még meg is lehet vele állni. ez nem biztonságÉRZET, ez maga a BIZTONSÁG.
avagy megfordítva: szétrohadt varnyúból nem a biztonságérzet, hanem a biztonság hiányzik...
Alikam 2011.09.29. 17:15:18
Régen amikor FPS-eztem, akkor jöttek panaszkodni, hogy gamer-egeret vett, de még sem megy jobban,aztán mindig elküldték az ilyeneket a búsba, hogy az egérrel együtt nem adják a skillt.
Na itt is pont így van. Ha noob vagy, akkor a jó autóval is balesetet fogsz okozni, csak a probléma itt jön be, hogy azt hiszed, azért mert jó autó van alattad, már jobban is fogsz vezetni.
És biztos te is láttál már képeket a felismerhetetlenségig összeroncsolódott bömbölőkről, audikról, mercikről. Na ennyit a biztonságról.
Amúgy abban egyetértek, hogy biztonságosabbak, a felépítményük, a kaszni, ott jobban fog, de bizony egyik sem tank és bennük is megdögölhetsz.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 17:26:55
meg nem kell túlzásokba esni, elég összehasonlítani mondjuk egy új [bármilyen tucatautó]-t egy 25 éves, rozsdás, levelező-műszakis, szálszakadásos gumis [bármilyen ugyanolyan márkájú tucatautó]-val...
"streetfighter" 2011.09.29. 19:43:15
Ó, igazán?
És miből jutottál eme elmés következtetésre?
"streetfighter" 2011.09.29. 19:49:31
Én is azt mondom.
Legyenek szabálykövetőbbek, tartsanak nagyobb követési távolságot, hogy ne kelljen állandóan befurakodni a "menetoszlopok" közé. És még nekik nem tetszik a dolog. :)
''autónepper.'' 2011.09.29. 19:55:26
a hülye picsa tegnap akkorát fékezett előttem este h a kezembe lévő energiaücsi egész tartalma kiborúlt az ölembe.... és mehetem haza átöltözni és MIATTA 20percet várt rám a kiscsaj....
''autónepper.'' 2011.09.29. 19:59:27
''autónepper.'' 2011.09.29. 20:01:33
D4D 2011.09.29. 20:24:15
Aszittem a béjemvé erősebb a vonatnál.....
''autónepper.'' 2011.09.29. 20:31:40
1kutya 2011.09.29. 20:56:21
Répa89 2011.09.29. 21:00:45
1. útvonaltervezés szempontjából sztem tök ideális lenne, ha az M2-t el lehetne érni Csomád- Göd vonalon, mert kevesebben mennének be Fótig.
2. Én nem mentem lassan, 80-al mentem, ahogy az előttem haladók. Nem lassítottam a forgalmat.
3. valaki be is azonosított - yarissal járok, s valamiért rohadtul idegesít, ha gyerekek ülnek hátul, mindegy kiéi, és hátulról tőlem 10 centire van egy másik autó, és megyünk 80-al.
4. soha nem lassítom a forgalmat, csak Fótnál, mert elég sokat fizettem már a 40-es táblánál.
alapvetően a motiváció érdekelne, hogy miért ugrik ki valaki úgy előzni, ha beláthatatlan
az út. nyilván halálomat és saját gyereke halált nem fogom megbocsátani, ha egy ilyen remek előzés áldozatai leszünk, de jó tudni, hogy másoknak ez miért olyan fontos. nem az előzés, hanem a szabálytalan előzés.
halott ott sok volt az utakon, kereső viszonylag sok találatot feldob erre.
Répa89 2011.09.29. 21:04:03
ma is meghaltak ott, szabálytalan előzés, bár ez már Veresegyháza, Csomád, ok: szabálytalan előzés.
Részvétem.
s ahogy Örkény ehógyik halhatatlanja mondja. "te még nem"
Répa89 2011.09.29. 21:12:50
Halálos baleset Fót és Csomád között - 2010.09.27
Egy ember meghalt, amikor frontálisan összeütközött két személygépkocsi Fót és Csomád között.
border=0
border=0 border=0
A baleset a Fótot Csomáddal összekötő 2102-es út két vasúti átjáró közötti szakaszán történt. Az egyik gépkocsi vezetője szabálytalanul előzött, és összeütközött a vele szemben közlekedő járművel, melynek sofőrje a helyszínen életét vesztette.
A szabálytalanul előző járműben négyen ültek, közülük a gépkocsivezető szenvedett könnyebb sérüléseket - közölte a rendőrség.
(MTI)
Répa89 2011.09.29. 21:15:40
Répa89 2011.09.29. 21:20:26
Reggie 2011.09.29. 21:21:25
''autónepper.'' 2011.09.29. 21:29:38
@Reggie: hát elégé érdekesen néztem ki mikor kiszáltam a kocsiból mint aki behugyozott...
@Répa89: érdekes.... tuti h nem 80al mentettek vagy ha igen akko ő nem 90el akart menni mert akkor nem ér utol.... és nem fog 1km/h kockaztatni az is biztos!!!
D4D 2011.09.29. 22:03:34
Reggie 2011.09.29. 22:09:51
De pont az energiaitalt kioneni, amikor a doboznak is kicsi a nyilasa... vagy poharba volt kitoltve?
''autónepper.'' 2011.09.29. 22:23:22
2011.09.29. 22:53:33
Meguntam már, hogy a sok gyökér feltorlódik a 60-nal guruló pótos ifa mögött. A telepakolt 1.2-es fóbiával is tudna előzni közvetlenül mögüle, de mivel egy balf*sz ezért nem teszi. Majd szépen felgyülemlik 0 követési távolsággal mögötte még néhány úrvezető, és kész is a konvoj, ami mögé megérkezem.
Ilyenkor fel se merül bennem, hogy 1-2 autónként előzzek, mert abból tuti balhé lenne, a bevágás miatt. Ergo marad a kocsisor előzés, ami szintén nem is lenne gond hacsak nem extrém nagy a szembeforgalom és sok a kanyar.
Itt jön képbe a duda meg a villogás. Mert bazdmeg 10-ből minimum 5x ilyenkor jut eszébe előzni valamelyik f*szfejnek, és tükörbenézés nélkül (vagy akár belenézéssel - én is beférek alapon) kijön elém. Jobbik esetben nem csattanunk, mégjobb esetben nem jön senki addig szembe, amíg a hiába taposod paraszt 1.2-es fóbiával abszolválja az előzést, és vissza tudok sorolni én is.
Eddig nem vezettem még statisztikát a tötymörgőkről, de Isten az atyám, hogy minimum a fele mutyukis v skodás (nyilván nem az ezres gixxerre, meg az rs octaviara gondolok itt).
huspotyolo 2011.09.29. 23:01:53
fezoGT 2011.09.30. 00:40:09
1. A bicós, hacsak nem a default Pista bácsi a PBpalackkal, simán megelőzhető sávon belül is pláne úgy ha még le is húzódik a szélére, nem fog 60-nál felborulni az tuti...persze csak ésszel!
2. Nem mindig orosz rulett az, aminek látszik, könnyen lehet h egy tapasztaltabb versenyző hátulról észrevette hogy a kanyarhoz érve a sor eleje táján is kielőznek. Ekkor ugye keletkezik egy légüres tér a szembesávban uh uzsgyi...Néha csak így lehet, bizony figyelni kell előre 10-15 kocsival is és a felezőn haladni ha siet az ember. Persze ha elöl csupa csirke megy akkor cumis lehet a dolog ha nincs "célegyenes"
3. Az emberek azért is előzgetnek látszólag értelmetlenül, mert utálnak egy doboz takarásában autózni, ahonnan előzni is nehezebb, plusz általában vmi lepukkantabb dízelpöfögényről van szó amiről vagy potyog a kavics, vagy pedig olyat füstöl hogy ködfényt kapcsolsz mögötte.
Répa89 2011.09.30. 06:34:16
Mindenesetre a Fót felőli első vasúti átjárónál vannak a rendszeres balesetek, ugyanis valójában nem jól belátható. Mindenesetre érdemes átgondolni, hogy 1-5 perc nyereség mibe kerülhet.
D4D 2011.09.30. 07:51:09
130 km a nyaralóm, háztól házig, országúton.
Mindig nyomom, mindig sietek. Ahogy lyuk van, már előzök. 1:18 és 1:35 közötti időket autózom. Pusztán attól, hogy néha csak 2-3 km múlva tudok elmenni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 08:28:08
"2. Én nem mentem lassan, 80-al mentem, ahogy az előttem haladók. Nem lassítottam a forgalmat."
ad 1) biztos, hogy nem mentél 80-nal sem. óra szerint sem.
ad 2) de ha még 80-nal is mentél, akkor is bizony lassan mentél, és lassítottad a forgalmat.
"s valamiért rohadtul idegesít, ha gyerekek ülnek hátul, mindegy kiéi,"
ad 1) ne vigyél gyereket.
ad 2) ha ennyire idegesít egy csomó minden, akkor menj orvoshoz. amíg nem lesz szakvélemény, és beállított gyógyszeres kezelés, addig ne vezess.
"4. soha nem lassítom a forgalmat, csak Fótnál,"
ad 1) már az előbb kiderült, hogy de, lassítod a forgalmat, mert max. 80-nal mész
ad 2) "soha" vs. "csak Fótnál": kész röhej. lákátós sem lopott soha kábelt, csak minden nap.
"de jó tudni, hogy másoknak ez miért olyan fontos. nem az előzés, hanem a szabálytalan előzés."
mert megakadályozod, de legalábbis nem segíted a szabályos előzést.
"halott ott sok volt az utakon, kereső viszonylag sok találatot feldob erre."
szerintem nem volt sok halott az utakon, mindig összeszedik őket órákon belül.
Elijah_Baley 2011.09.30. 09:09:59
egyébként meg azért előznek mert az autóvezetés szubjektív egyéni szempontok mentén meghozott döntések mentén épül fel, van aki jobban lát térben, jobban érzékel másodlagos jeleket, bátrabb, szerencsésebb, és mellékesen az autója háromszor erősebb mint a tiéd, ráadásul gyerekek sem ülnek benne, emiatt olyan rövid szakaszon is tud előzni amin a te autóddal lehetetlen lenne.
Egyébként az ember néha csak úgy előz, játszásiból, minden ok nélkül :)
pengusz 2011.09.30. 09:17:56
@''autónepper.'': Látod-látod :D Feltartottad! Igenis! Csak előtte neki is biztos az ölébe ömlött a diétás kóla, amikor rávillogtál (éppen azt törölgette, amikor lassított). Aztán felnéz, és azt látja, hogy egy béemvés piriszkázik előtte 87-tel :D
Valleyfloydroad 2011.09.30. 09:55:03
Persze, a tapasztalatok mások, de te is arról írsz, hogy mondjuk mikor szerencsés vagy, 1 óra 18 perc alatt érsz oda. Amikor nagyon nem vagy az, akkor is csak 17 perccel később. Az esetek döntő többségében az e közötti időhosszok között, tehát a az átlagos ingadozás ennél is kisebb.Ráadásul a nyaralódba mész, pihenni, relaxálni, füvet nyírni, szóval jól érezni magad, nem idegeskedni negyed óra miatt. Akkor meg szerintem ez a negyedóra körüli ingadozás nem nagy ügy. Pihenj jókat a nyaralóban még sokáig:-) És sok kellemes vezetést kívánok:-)
Munkába általában rövidebb utakat tesz meg az ember, mint pl. Csomádról Pestre, Fótra, stb.. Én nyáron beértem 17 perc alatt munkába egy másik településről. Mióta elkezdődött az ősz 25. Most 8 perccel korábban indulok.Valahogy megoldom:-)
Répa89 2011.09.30. 09:59:32
1.óra szerint mentem 80al, kocsisorban.
2. nem a gyerekek idegesítenek, hanem, az, ha hátul ülnek, és tőlük 10 centire van egy autó, és 80-al megyünk.
3. Fótnál már fizettem 60 000 Ftot, ergo mindig lassítok, nem szeretnék fizetni
4. be nem látható úton tilos az előzés KRESZ szerint, ergo ő a szabálytalan, nem én
5.nagyszerű, hogy összeszedik a halottakat, ennél már csak az lenne jobb, ha nem halnának meg ezen az úton, meg máshol sem balesetben sokan.
Engem egyébként egyáltalán nem zavarnak a szabályosan előzők, mindig segítek nekik, nem is szoktak nagyon előzni, mert az a taktikám, hogy gyorsan utolérem a kocsisort, ha nem összefüggő.
Az nagyon zavaró, amikor a szabálytalanul előzővel vagyok egy sávban, egymással szemben, no, az nagyon rossz.
Captain Crash 2011.09.30. 10:05:48
1. Minthogy te ott se voltál így hogy szerinted a postoló mennyivel ment, gyakorlatilag lényegtelen.
2. Úgy gondolom, hogy ha a te szeretteid testi épségéről lenne szó, te sem lennél nyugodt. Ha mégis az lennél, akkor az csak azt mutatná, hogy mennyire nem törődsz másokkal. Egy ilyen szituációban nem azt kell elküldeni orvoshoz, aki emiatt nem marad nyugodt, hanem azt, aki mögötte centikre halad. Azt meg lehet utalni további kivizsgálásra, aki ezt még pártolja is!
3. Értelemszerűen lassítja a forgalmat, amikor a nagy átlaggal ellentétben lelassít a 40-es táblánál, amit a többség (hozzászólásod alapján te is) negligál. Itt aki hibásan cselekszik az az, aki nem lassít.
4. Ez aztán nagy poén volt, ebből is látszik, hogy már csak azért is belekötsz, mert ez éltet.
D4D 2011.09.30. 10:21:07
Ha beállnék vonatozni, akkor kb 2 - 2,5 óra lenne a különbség, nem 17 perc.
17 perc abból van, hogy nem mindig tudok lendületből elmenni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 10:23:07
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 10:24:35
pengusz 2011.09.30. 10:43:42
Captain Crash 2011.09.30. 10:44:00
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 10:58:38
Valleyfloydroad 2011.09.30. 11:07:05
Én sem érek rá, de ha egy megszokott útvonalat viszonylag pici időkülönbséggel teszek meg, akkor nem fogom az agyam csak azért fölbaszni, mert egy szakaszon előttem a kocsisor 60-nal halad csak. Ha tudok előzni, mert beférek, mert belátható, mert jó kocsi van alattam, akkor belehúzok és előzök. De ha az út nem belátható, szűk, nem férek be, mint ezen a bizonyos szakaszon, akkor nem veszélyeztetem senki életét. Értsd úgy, hogy a magam nevében beszélek. Ez az én véleményem, ennyi.
Ha rövid az útvonal, akkor azért nem baszom fel magam, mert egyszerűen az a pár perc nem ér meg annyit. Ha pedig egy hosszabb utam része egy ilyen szakasz, akkor meg azért nem baszom fel magam, mert a tapasztalatom azt mutatja, hogy egy több száz km-es úton kizárt dolog, hogy végig így kelljen tötyögnöm, valahol úgyis be tudom hozni azt a 2 perc hátrányt.
Az általános tapasztalatom pedig az, hogy akik úgymond 'feltartják' az utat, nem szórakozásból teszik. Traktor, teherautó, teherautónak levizsgáztatott kistehergépjármű (70-nél elméletileg nem mehet többel), egy gyengébb autó, amivel nehéz előzni. Vagy pl. hidd el, ha hátul ül 2 gyereked, akkor persze egy sima úton haladsz te is 90-100-zal, de ha egy beláthatatlan útvonalon kénytelen vagy beállni egy döcögő sorba, akkor 100x inkább meggondolod, hogy milyen előzésekbe mész bele. Szóval nem automatikusan full gáz emberek azok, akik meggondolják, hogy hogyan és mikor előzzenek. A posztban sem arról volt szó, hogy itt direkt akadályozzák egyesek azt, hogy valaki előzhessen.
Többen vagyunk az úton, legyünk türelmesebbek egymással. A másik ember felé irányuló minimális tisztelet és a türelmetlenség az, ami a legtöbbször a baleseteket okozza.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 11:19:58
"Ha tudok előzni, mert beférek, mert belátható, mert jó kocsi van alattam, akkor belehúzok és előzök. De ha az út nem belátható, szűk, nem férek be, mint ezen a bizonyos szakaszon, akkor nem veszélyeztetem senki életét."
erről beszélek én is. csak a sok tötymörgő nem fogja fel, hogy ott és akkor igenis biztonsággal lehetett előzni. ennek az oka pedig az, hogy borzasztóan rutintalan és retteg a forgalomban.
"Az általános tapasztalatom pedig az, hogy akik úgymond 'feltartják' az utat, nem szórakozásból teszik. Traktor, teherautó, teherautónak levizsgáztatott kistehergépjármű (70-nél elméletileg nem mehet többel), egy gyengébb autó, amivel nehéz előzni."
a végével kezdem: a gyengébb autó, amivel nehéz előzni, nem azért tartja fel a forgalmat, mert nehéz vele előzni, hanem mert nem hajlandó 60-nál többel menni. senki nincs előtte, nem előznie kéne, csak felismerni, hogy mire való a jobb oldali pedál. a traktorok, amik extrém lassúak, tapasztalatom szerint szinte mindig félreállnak az első lehetséges helyen, és elengedik a kocsisort. a teherautó sopfőrök meg nyomják mint az állat, pont őket érdekli a legkevésbé a sebességkorlátozás.
"Vagy pl. hidd el, ha hátul ül 2 gyereked, akkor persze egy sima úton haladsz te is 90-100-zal, de ha egy beláthatatlan útvonalon kénytelen vagy beállni egy döcögő sorba, akkor 100x inkább meggondolod, hogy milyen előzésekbe mész bele."
hidd el, engem nem befolyásol, hogy kik és hányan ülnek a kocsimban. én saját magamra is szoktam vigyázni, nem vagyok felelőtlenebb egyedül sem.
"A posztban sem arról volt szó, hogy itt direkt akadályozzák egyesek azt, hogy valaki előzhessen."
persze, mert azt a posztoló (a sok hasonszőrű vezetővel egyetemben) fel sem fogja...
"A másik ember felé irányuló minimális tisztelet és a türelmetlenség az, ami a legtöbbször a baleseteket okozza."
nem igaz, mert statisztikákkal van alátámasztva, hogy a gyorshajtás. ;)
egyébként viccet félretéve, aki szabályosan szeretne közlekedni, az segíteni kell. aki szabálytalan, annak meg akkor sem szabad betartani.
Répa89 2011.09.30. 11:43:47
nem akadályoztam az előzésben, rám állt, kanyarban kiugrott, jöttek szembe, beengedtem. Nem tartottam be a szabálytalankodónak. Ez még másik két autóval is eljátszotta, végig láttam az ámokfutást.Rájuk állt, kanyarban kiugrott, jöttek szembe, beengedték.
Értem, hogy sokak szerint én vagyok a hibás, de tényszerűen nem.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 11:48:27
"90-el kellett volna mennem"
igen
"és nekem kellett volna kanyarban előznöm"
nem
"ami tilos."
nem tilos kanyarban előzni
Répa89 2011.09.30. 11:57:45
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 12:00:31
Captain Crash 2011.09.30. 12:12:59
A probléma azzal van, már látom, hogy te önhatalmúan felülírod a kreszt.
Captain Crash 2011.09.30. 12:17:04
Répa89 2011.09.30. 12:18:30
Répa89 2011.09.30. 12:25:10
Captain Crash 2011.09.30. 12:32:03
D4D 2011.09.30. 13:08:35
Jogos!
Úgy értettem, hogy akkor 2 - 2,5 óra alatt érnék le.
Valleyfloydroad 2011.09.30. 13:53:40
1. Én elfogadom, hogy vannak rutintalan vezetők, akik természetesen néha idegesítik az embert. De senki nem úgy kerül ki az utakra, hogy minden a vérében van. Le kell azért vezetni pár ezer km-t. Van aki ezután is bizonytalan, de tudod mit? Nem leszek ettől függetlenül én is egy hülye, hogy veszélyesen közlekedjek mások hülyesége miatt. Nekem az a pár perc mínusz inkább megéri.
2, ugyanaz a válasz, sőt azt sem tudhatom, hogy nem szállít-e valamit, amit nem akar összetörni, kiborítani, stb? Vagy csak egyszerűen így akar és kész. Nem tiltja semmi, hogy 60-nal menjen.Még autópályán is 60 a minimum megegengedett sebesség, itt pedig bőven nem autópálya a példa. Sose volt még olyan, hogy valahol egy adandó alkalommal ne tudtam volna egy ilyet megelőzni.
3, Persze, magamra is vigyázok,sose volt még balesetem (kopp-kopp-kopp) de én tényleg azóta még jobban vigyázok és inkább észnél vagyok, mióta gyerekem van. Ha neked még nincs, akkor majd te is látni fogod ezt, ha meg igen, akkor inkább nem kommentálom, te dolgod.
4, szerintem a poszt tényleg egy konkrét útvonalról szól, ahol bizony tényleg veszélyes a reggeli csúcsforgalomban eszetlenül kanyarban beelőzni azért, hogy 1-2 autóval beljebb légy. Nem az extrém esetekről van szó, amikor valaki középen megy, vagy nem hajlandó kicsit lejjebb húzódni.
5, igen, a gyorshajtás, meg a pia, meg az elsőbbség meg nem adása, talán ebben a sorrendben. De ezek mindig a türelmetlenségből jönnek (a pia kivételével), meg abból, hogy nem fogadom el, hogy esetleg előttem nem egy hasonlóan jó autó van, esetleg idősebb valaki vezeti, vagy rutintalan vezeti, vagy valamit, valakit szállít. Nem arról beszélek, aki szabálytalanul nem enged el, hanem egyszerűen arról, aki abszolút szabályosan, de lassabban megy, mint mondjukazt én szeretném.
Egyébként pedig peace, mindenkinek jó hétvégét, balesetmentes kellemes kocsikázást:-)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.30. 14:03:48
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 14:16:42
"Én elfogadom, hogy vannak rutintalan vezetők, akik természetesen néha idegesítik az embert. De senki nem úgy kerül ki az utakra, hogy minden a vérében van. Le kell azért vezetni pár ezer km-t. Van aki ezután is bizonytalan,"
magamat fogom simételni: nem elsősorban a kezdő, tapasztalatlan vezetőkkel van a gond, hanem azokkal, akik rettegnek a forgalomban. ők soha nem fognak megváltozni, ellenben teljesen kiszámíthatatlanok, és ez - akárki akármit is mond - veszélyes. ők azok, akik ok nélkül bárhol és bármikor képesek satuféket nyomni.
"Vagy csak egyszerűen így akar és kész. Nem tiltja semmi, hogy 60-nal menjen."
csupán csak a kresz tiltja. indokolatlanul tilos lassan menni. az "én ráérek" nem indok. indok lehet a szakadó eső, menet közben bekövetkezett műszaki probléma, törékeny áru, stb.
"Még autópályán is 60 a minimum megegengedett sebesség"
nem, sajnos nincs definiálva a minimális sebesség még autópályán sem. annyi csak a kitételt, hogy ekkora sebességet képes legyen tartani a jármű, amivel falhajtasz.
"Ha neked még nincs, akkor majd te is látni fogod ezt, ha meg igen, akkor inkább nem kommentálom, te dolgod."
megint csak amagamat fogom ismételni: jelen pillanatban sem vezetek úgy, hogy vissza kelljen fogni magam, mégha egy csapat újszülött ülne mögöttem sem. nekem már volt balesetem, nem is egy. egyet sem én okoztam, és egyet sem lehetett kivédeni. (az összes esetben az álló autómba jöttek bele...)
"De ezek mindig a türelmetlenségből jönnek"
a probléma az, hogy a gyorshajtók nagyon nagy része nem türelmetlenségből hajt gyorsan. mindig is száguldozik, amikor tényleg ráér és üres úton megy, akkor is.
azok akik ténylegesen és rendszeresen gyorshajtanak (és most kérlek, tényleg tekintsünk el azoktól az esetektől, amikor valaki (szabályos) előzés közben, vagy azért, hogy még elcsípje a zöldet, 5-10%-kal túllépi a megengedett sebességet, mert tény, hogy jogilag ezek is gyorshajtásnak számítanak, de azért ne vegyük egy kalap alá a lakott területen 70-80-nal, meg pályán 160+ -szal száguldozókkal), amint csak lehetőségük adódik rá, át fogják lépni bőven a megengedett sebességet.
Valleyfloydroad 2011.09.30. 15:27:34
Az indokolatlanul lassú haladást elég nehéz meghatározni, ezért nem is ad a KRESZ erre pontos sebességet. A posztban említett eset, útszakasz nem ilyen, hogy a 60-at annak tekinthetnénk. Indokolatlanul lassú haladás pl. ha valaki egy teljesen jól belátható úton, száraz időben mondjuk 50-nel úgy közlekedik, hogy állandóan akadályozza az előzést. Nem tudhatom, hogy miért megy olyan lassan, de ne akadályozza az előzést, ez így van. De szerintem egy kanyargós, nehezen belátható útszakaszon szarabb autóval, 60-nal haladni (valószínűleg több sebességkorlátozó tábla is lehet arra)úgy, hogy nem az út közepén mész szerintem egyáltalán nem szabálytalan, és a következők szerintem ezt alá is támasztják:
Az autópályával kapcsolatban valóban pontatlanul fogalmaztam. Valójában itt határoz meg olyan legalacsonyabb sebesség határt,ami indokolatlan lassúságnak számít. Azaz, ha külső körülmény nem zavarja (ónos eső, dugó, stb)a haladást, akkor a 60 km/h-ás sebességnél lassabb haladást indokolatlannak kell tekinteni. Tehát gondolom, hogy ez a 90 km/h-ás sebességgel közlekedhető sima közúton nem igazán állja meg a helyét. De ha ez valahol másként van leírva, én elfogadom.
De a lényeg az megint csak, hogy a posztban szereplő eset egészen másról szól.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 15:48:29
"Az indokolatlanul lassú haladást elég nehéz meghatározni, ezért nem is ad a KRESZ erre pontos sebességet."
Ha nincs rá nyomós oka, akkor ha nem a megengedett sebességhatár közelében közlekedik, akkor lassan hajt. Indokolatlanul. Azt továbbra sem indok szerintem, hogy mert szép a táj, és nézelődik. Vezessen, az utat figyelje, ha nézelődni akar, álljon félre.
"A posztban említett eset, útszakasz nem ilyen, hogy a 60-at annak tekinthetnénk."
De.
"Indokolatlanul lassú haladás pl. ha valaki egy teljesen jól belátható úton, száraz időben mondjuk 50-nel úgy közlekedik, hogy állandóan akadályozza az előzést."
Nem. Ez már szándékos közúti veszélyeztetés.
"valószínűleg több sebességkorlátozó tábla is lehet arra"
Valószínüleg bárhol bármikor előfordulhat, hogy egy részeg esik eléd az útra, mégsem lehet úgy közlekedni, hogy csak 15-tel mész.
"Az autópályával kapcsolatban valóban pontatlanul fogalmaztam. Valójában itt határoz meg olyan legalacsonyabb sebesség határt,ami indokolatlan lassúságnak számít. Azaz, ha külső körülmény nem zavarja (ónos eső, dugó, stb)a haladást, akkor a 60 km/h-ás sebességnél lassabb haladást indokolatlannak kell tekinteni."
Nem, továbbra sem. A KRESZ csakis és kizárólag ennyit mond:
"Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Tehát nem határozza meg, hogy kötelező lenne annyival haladni, csak azt, hogy a járműnek tudnia kell 60-nal haladni.
Én személy szerint bevezetném, hogy ha külső körülmény nem akadályoz benne, akkor kötelező legyen a megengedett sebesség legalább 80%-val haladni.
Aki fél, menjen busszal.
Akinek műszaki problémája van, az vitesse el trailerrel a járgányát.
Aki törékenyt szállít, és nem tudja megfelelően becsomagolni/rögzíteni, az vitesse sárga villogós lassú járművel.
Valleyfloydroad 2011.09.30. 16:18:32
'Ellenben eszetlen autóstársaim simán előzgettek úgy más kocsikat, hogy tuti nem látták, jön-e valaki a kanyarban szemből. Értem én, hogy mindenki siet reggel dolgozni, munka után pedig hazafelé, de nem jobb három perccel később odaérni, mint egyáltalán soha többé?'Nekem az jön itt le, hogy ha 50-nel megyek, ha 90-nel, nem látom, hogy jön-e szemben autó, mégis vannak olyan barmok, akik ilyen előzésekbe belemennek. Itt nem gyorshajtásról, meg ilyenekről van szó, hanem 3 perc plussz miatt mások életét kockára tevő barmokról.
Réka is reggeli csúcsforgalomról beszél, ahol a kocsisor legelejét már valószínűleg egy jelzőlámpa, körforgalom, mit tudom én mi fogja meg. A poszt nem az 'indokolatlanul lassan haladókról' szól. Illetve még egy biciklist említ, aki teljesen szabályosan közlekedik,nem utasíthatod, hogy tekerjen 90-nel.Ha szűk az út, mint ahogy a posztból kiderül, akkor kanyar előtt adott esetben még őt is veszélyes előzgetni, lehet, hogy szemben egy busz fog jönni veled
Itt pedig a KRESZ-ből idézek:.
'Autópályán és autóúton külső kényszerítő ok nélkül 60 km/h sebességnél lassabb
haladást általában indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni.'
Reggie 2011.09.30. 16:35:04
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 16:36:35
azért mert ő nem tudja felmérni, hogy ott és akkor lehet-e biztonsággal előzni, az még nem jelenti azt, hogy nem lehet. (azt sem, hogy lehet, de a posztoló megnyilvánulásaiból merem feltételzni azt, amit leírtam.)
3 perc plusz naponta kétszer, évi 200 munkanappal számolva az 20 óra. átlagos 2010-es fizetés nettó 139517 Ft volt. Az a 20 óra bizony 16609 Ft. Ezt hajlandóak lennének a szándékosan lassan hajtók a mögöttük feltorlódó kocsisorban minden egyes aktív dolgozónak kifizetni???
A bbiciklis szabályosan nem is közlekedhet 90-nel, viszont a kresz szerint meg szabad előzni azonos sávon belül. Hacsak nem olyan bunkó, hogy nem hajlandó lehúzódni.
"Itt pedig a KRESZ-ből idézek:.
'Autópályán és autóúton külső kényszerítő ok nélkül 60 km/h sebességnél lassabb
haladást általában indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni.' "
Paragrafust, léggy szíves, mert a hatályos kreszben nem találom ezt a szöveget.
pengusz 2011.09.30. 16:56:16
Büntetősatu? :)
"3 perc plusz naponta kétszer, évi 200 munkanappal számolva az 20 óra. átlagos 2010-es fizetés nettó 139517 Ft volt. Az a 20 óra bizony 16609 Ft. Ezt hajlandóak lennének a szándékosan lassan hajtók a mögöttük feltorlódó kocsisorban minden egyes aktív dolgozónak kifizetni???"
Akkor számszerüsítsük, hogy mennyit ér egy ember élete (a poszt írója említett több halálos balesetet), esetleg egy deréktól lefele bénulás, vagy egy törött kéz?
Na és ha én milliomos vagyok, és megállítom a mögöttem jövőt, hogy nesze bmeg itt van 17.000,- és kussolsz, jösz mögöttem :D
pengusz 2011.09.30. 17:04:47
D4D 2011.09.30. 17:12:50
"Na és ha én milliomos vagyok, és megállítom a mögöttem jövőt, hogy nesze bmeg itt van 17.000,- és kussolsz, jösz mögöttem :"
A másik oldalról:
- Sportautó (BMW 635CSi) tuninghanggal spoilerekkel gazdag előfutárt keres, kilométerenként akár 120 Ft + ÁFA áron is vállalom. Hogy lássák a barátaid is, a te kocsidat nem bírja a BMW megelőzni. Szimulált előzési kísérletek 20% felártól megoldhatók.
Reggie 2011.09.30. 17:23:10
pengusz 2011.09.30. 17:55:04
Répa89 2011.09.30. 18:55:55
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
nem érzem magam sem bizonytalannak, sem rutintalannak, 11 éve járom ezt az útszakaszt és még élek:)
elméleti szinten mindenhol lehet előzni, gyakorlati szinten be nem látható útkanyarulatban tilos.
A KRESZ nem demokráciára épül, lehet, hogy xaba 99 szerint a be nem látható útkanyarulat szubjektív definíció, mert van olyan aki távolabb lát be egy kanyart, tehát neki belátható, de alapvetően az emberi szemműködés nem alkalmas kanyart belátni.
egyébiránt mostanában béke van az úton, lelkesen megy a sor 70-el 80-al, nem ugranaki ki egyik irányból sem. én szoktam itt menni 90-el is, de csúcsidőben nem nagyon lehet.
"streetfighter" 2011.09.30. 19:00:27
Miért pont 17.000 Ft? Ez hogy jött ki? :)
Egyébként kevés.
Nekem a rendőrök a 30.000 Ft-os csekkjeikkel sem tudják elvenni a kedvem a száguldozástól. Többről szerencsémre még nem jött. :)
"streetfighter" 2011.09.30. 19:15:17
Nem mindegy, hogy a kanyar elött mekkora az egyenes. Azt nem tartom valószínűnek, hogy abszolút beláthatatlan helyen kezd el előzni valaki.
Ott van a nagy különbség, hogy a rendelkezésre álló úton ki tud előzni és ki nem. Itt nagyon sok múlik az autón és a vezető tapasztalatán, tudásán. Szóval nem lehet egyértelműen megítélni, hogy a másiknak mi a veszélyes.
A posztbéli eseményeknél nem voltam ott az tény, de a tapasztalataim alapján egyeseknek nagyon alacsony az inger küszöbük. :)
pengusz 2011.09.30. 19:58:30
Répa89 2011.09.30. 20:08:26
Répa89 2011.09.30. 20:33:17
"streetfighter" 2011.09.30. 21:26:49
Rendben.
Én nagyon sokat járok országúton (szinte csak ott, mert unalmasnak tartom az autópályát) és nagy sebességgel szoktam autózni. Állandóan előzgetek, de 23 év alatt egy kezemen meg tudom számolni a veszélyes helyzeteket. Szóval ezért vagyok szkeptikus ezekkel a "beláthatatlan kanyarban életveszélyesen jönnek szembe" allítással, de lehet, hogy csak nekem van mindig szerencsém. Remélem így is marad. :)
Kb. 1 évig jártam a posztban jelzett úton is naponta oda-vissza, de az tény, hogy próbáltam elkerülni a "csúcsidőt".
Répa89 2011.10.01. 07:03:00
"streetfighter" 2011.10.01. 07:50:21
Én nem azt írtam, hogy pl. én a beláthatatlant is belátom, hanem azt, hogy ott is tudok előzni, ahol a legtöbbeknek esélye sincs.
Mellesleg enyhén szólva is nagy felelőtlenségnek tartom, az olyan helyen való előzést, ahol nem lehet látni a szembe jövő forgalmat. Szerencsére ilyennel én még nem találkoztam és a továbbiakban neked is ezt kívánom.
Répa89 2011.10.01. 08:47:52
S nyilván nem az egyetlen ilyen útszakasz kis országunkban:)
Jó közlekedést!
Tomi Sporleder 2011.10.02. 18:55:08
Répa89 2011.10.03. 10:55:10
labi 2011.10.04. 12:54:24
Fót és Csomád között kb két hely van ahol biztonságosan lehet előzni, egyik a két vasuti átjáró között. Aztán itt vagy jönnek szembe vagy nem, ha igen akkor lassúzás végig.
Tegnap előttem egy teherautó, megyünk szépen hatvannal. Nem is nézelődöm, várom az egyenest. Az egyenes legelején szépen kezdek behúzódni a felezővonal mellé hogy kitekintsek, ekkor a teherautó hirtelen jobbra rántja a kormányt.
Nem is gondolkodtam, egyből én is hasonlóan cselekedtem.
Az így mentett helyen villant el mellettünk egy motoros, aki lexarta hogy vége az egyenesnek és még előzésben volt amikor elékerültünk a kanyar után... Hát, nem rajta múlt hogy túléte a mutatványt...
labi 2011.10.04. 13:10:31
Ha ezen a szakaszon kifogok egy tötymörgőt amit nem lehet biztonsággal előzni, akkor kb 2 perccel később érek haza.
Akki fittipaldizik, az nem akar lemaradni a maunika só vagy a valóvilág első két percéről, vagy mi? :)
labi 2011.10.04. 13:26:22