Legutóbbi posztunkról nekem is eszembe jutott, hogy az én autómat is törték már össze többször egymás után, de ott olyan sima ügymenet volt, hogy nincs mit írni róla. Péter két esete közül sajnos egyik sem volt ilyen, elég hosszadalmas eljárásokat kellett végigvinniük. Szerencsére győzött az igazság, a vétkesek meg lettek büntetve, a biztosító fizetett. Egyetértek a levélíróval, gerinctelen dolognak tartom mind a két esetben a vétkes fél magatartását. És tényleg érdemes lehet még egyértelmű esetekben is fotózni, dokumentálni, rendőrt hívni.
Most olvastam a Két baleset tanulságai című posztot és feltörtek bennem a régi emlékek. Szeretném veletek megosztani a történetemet, hátha érdekes lesz.2006. decemberében vettük meg első új autónkat, egy Suzuki Swiftet. Nagyon szerettük, jó kis autó volt. Ez az autó lesz a fószereplője az alábbi két történetnek.1. baleset2007.08.21.Hazafele tartottam egy hosszú nap után egy másodrendű, 2X1 sávos úton, jó látási viszonyok között, délütán 6 óra körül. Utolértem egy három autóból álló konvojt, olyan 65-70km/h között mentek, megfelelő követési távolságot tartva. 10km vonatozás után nekem kevés lett a tempó, hosszú egyenes következett, szóval kapcsoltam egy harmadikat, és elkezdtem előzni. Az első autót, egy Jeep Cherokee-t sikeresen megelőztem, majd kövekezett a következő kollega egy piros Suzuki Alto. Már mellette voltam, amikor hirtelen mozdulattal rámhúzta a kormányt és nekem jött. Letört mindkét tükör, plusz mivel én gyorsabb voltam, az egész jobb oldalát végigszántotta. Szerencsém volt, hogy nem estem le az útról, mert megütötte a hátsó futóművemet is.Lényeg, hogy a cirka 75 éves sofőr is előzni szeretett volna, csak nem nézett oldalra. Megálltunk, valamint megállt a Jeep is. Az öreg nem akarta elismerni a hibáját, ezért rendőrt hívtam. Furcsa volt, hogy a balesetben nem részt vevő terepjáró is várja a rendőröket a kocsijában ülve. Megérkezett a rendőr srác, mindenkit meghallgatott, aláírtunk egy két dolgot, majd mondta, hogy értesítenek bennünket a fejleményekről, mert mindenki mást mond. Kiderült, hogy a Jeep-es csóka az Alto tulajának a fia volt, és azt próbálták beadni a rendőrnek, hogy jöttek szembe, miközben én előztem, és ezért nekihúztam a kormányt az Altonak, hogy a frontális balesetet elkerüljem. Szerencsémre a szembesáv szélén megtalálták a bal kerekem féknyomát, mely bizonyította, hogy kamuznak.Elmarasztalták őket, meg büntit is kapott az öreg, már nem tudom mennyit.Ekkor találkoztam először ennyire élesben az emberi görénységgel, soha nem gondoltam volna, hogy emberek a rendőrnek is ilyen folyékonyan hazudnak. Az eset 2008. januárjában zárult le azzal, hogy nem én voltam a hibás. De akkor már nem is volt meg az autónk az alábbi eset miatt.2. baleset2007.10.08.Ekkor a feleségem vezette az autót, én nem voltam a helyszínen. Kisváros, egyenrangú kereszteződés. Neki balról, fékezés nélkül kiment elé egy Mitsubishi terepjáró. A feleségem éppen csak bele tudott taposni a fékbe, de aztán olyan 40 km/h körüli sebességgel belecsapódott az oldalába.Ő onnan emlékszik konkrétan az eseményekre, hogy egyszerűen nem nyílik az ajtaja, és füstöl a motortér. Érthető módon nagyon megijedt, hogy nem tud kiszállni, és azt sem tudta, hogy csak a kipufogóra ráfolyt motorolaj miatt van a füst. Egy járókelő tépte fel az ajtaját, és segítette ki a kocsiból. Addigra a terepjáró sofőrje és az utasa már javában telefonáltak. Persze nem rendőröknek, mentőknek, hanem a főnöküknek. "Korrekt" volt részükről, hogy oda sem mentek, hogy megnézzék, jól van-e a feleségem.Közben apám véletlenül arra járt, ő hívott rendőrt, de majdnem hogy kiabálni kellett velük, hogy kimenjenek helyszínelni. Kimentek, október, szürke égbolt, fél fejnyi napszemüveg, unott arccal rágózás. Voltak mentők is, de csak egy nyugtatót adtak a feleségemnek, mert nem tudta abbahegyni a sírást, nem vizsgálták meg különösebben.A másik sofőr elismerte a hibáját, a rendőröknek azt mondta, nem is látta a kereszteződést, mert házszámot keresett. Tiszta ügynek látszott a dolog, de azán kicsit elhúzódott. 2010 májusában került pont a dolog végére, ekkor fizetett a biztosító. 2,5 év múlva.Másnap kiderült, hogy a nejemnek farokcsont törése lett, emiatt a dolog átminősült szabálysértésből bűncselekménnyé. A vétkes sofőr visszavonta(!) a beismerését és minden addigi kijelentését. Mert ilyet lehet.Bírósági eljárás kezdődött, a tárgyalásokon több esetben nem jelent meg, különböző orvosi igazolásokat lobogtatva. Húzták az időt. Nekünk összetört és használhatatlanná vált a kocsink, ő meg szórakozott az idegeinkkel. Nyugodt ember vagyok, de már sokszor azon gondolkodtam, hogy magam fogok igazságot szogáltatni, vagy legalábbis szemet-szemért elven elintázem, hogy neki se legyen kocsija, ha már az ő hibájából nekünk sem volt. Győzött a józan ész, a barátaim, a feleségem, a szüleim folyamatosan nyugtattak, hogy ne csináljak hülyeséget. Hála Istennek nem is csináltam.Végre döntött a bíróság, természetesen a mi javunkra. Néztem a bíróságon a vétkes félt, és már csak szánalom volt bennem. Egy igazi, buta arcú, fogalmatlan csávó volt, akit szerintem dróton rángattak az egész ügy alatt. Nem tudom ki, talán az ügyvédje, hogy több pénzt húzhasson le róla, vagy én el sem tudom képzelni.Lényeg, hogy nyertünk, a biztosító végre fizetett.Konklúzió:Minden esetben rendőrt hívni, fényképezni, tanúktól telefonszámot szerezni, senkinek nem hinni.Itt tart ma ez az ország, hogy mindenki csak próbál kibújni a felelőssége alól, bármi áron. Emberség, empátia, megbánás, semmi sem számít. Nagyon remélem, hogy azért a fiamat majd meg tudom tanítani boldogulni ebben a kizökkent világban.Köszi, ha elolvastátok.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 08:56:46
a vádlottnak mindig több joga van, mint a sértettnek.
magyarország! én így szeretlek!
Cobra. 2011.11.10. 08:59:30
Bladika 2011.11.10. 09:22:43
Bladika 2011.11.10. 09:24:12
Bladika 2011.11.10. 09:25:11
Bladika 2011.11.10. 09:26:03
A Jóskagyerek 2011.11.10. 09:27:07
Ez volt a helyszínelő rendőr kifogása is, de gyorsan kiröhögtem.
Nem vicc, tényleg így volt.
belakis 2011.11.10. 09:27:29
Reménykedni kell, hogy a másik nem szerez tanút, onnantól veszett fejsze nyele az ügy.
Tapasztaltam, mikor családos anyukát a családos apuka támogatja, és tanusítja a hazugságot - majd az autó megtekintése nélkül a sok egyetemet végzett szakértő megszakérti a helyzetet, és elmarasztal olyat, aki nem is okozhatta a balesetet. Mindezt azért, mert a tanú együtt érez szegény gyerekes anyukával. Emiatt neki JOGA van hamisan tanúskodni.
Magyarország <3
FDToth 2011.11.10. 09:27:35
rögtön hívtam a rendőröket, nehogy már megússza a másik fél büntetőpont és pénzbüntetés nélkül (meg nem volt egyikünknél sem betétlap, így kellettek volna a zsaruk). elmondtam h mi törétn, de at a válszat kaptam h mivel nincsen járőrautüjuk így nem tudnka kijönni és jaavsolták, hogy állítsunk meg minél több autót és kérjünk betétlapot. a bökkenő az volt, hogy a baleset budapest olyan kertvárosában törétnt, ahol 5 percenként 1 autó jó ha felbukka. 2 órát szarakodtunk, mire az egyik autósnál volt betétlap..
1kutya 2011.11.10. 09:34:54
egybites agyatlan parasztok.
dr. _mmm_ 2011.11.10. 09:39:03
Bladika 2011.11.10. 09:41:26
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 09:42:43
a végén ki lehet hozni, hogy 8 napon túl gyógyuló sérülést okozott, ami ha jól sejtem, akkor már nem a szabálysértési kategória.
persze, aki elismeri a felelősségét, meg tölti a papírokat magától, azzal nem játszuk ezt el.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 09:44:17
-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.11.10. 09:52:26
1kutya 2011.11.10. 09:59:41
ha mindkét fél normális, akkor egy személyi sérüléssel nem járó baleset az 1x1 kategóriájába esik. kitölt, aláír, balfenéken el, kocsit megcsináltat, biztosító fizet... ehelyett a sok hülye egymást szívatja, no meg saját magát! ahelyett, hogy öt perc múlva már otthon sörözgetne, megnyugodva, hogy újul az autója:)
qwertzu 2011.11.10. 10:05:39
A Jóskagyerek 2011.11.10. 10:09:26
Büszke_troll 2011.11.10. 10:14:14
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 10:20:49
A Jóskagyerek 2011.11.10. 10:23:25
ez rendben is van, de ez akkor sem mentség, hogy valaki éveket húzza a bírósági döntést egy nyilvánvalóan sajáthibás balesetben.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 10:31:11
és ha mégsem tud döntést hozni, miért csak hónapokkal később lesz a következő tárgyalás?
A Jóskagyerek 2011.11.10. 10:38:25
Szóval borzasztó volt az egész.
Tornado86 2011.11.10. 10:48:56
@_mmm_: Rafinált húzás, szóval miért is ne :)
dr. _mmm_ 2011.11.10. 11:10:13
Ahol nincs Casco ott előfordul a teljes javítási költség levonása.
A Jóskagyerek 2011.11.10. 11:13:44
dr. _mmm_ 2011.11.10. 11:20:04
Szóval ha céges autónál nekiáll hazudozni akkor ez is lehet az oka.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 11:20:47
a balesetért akármennyire is a terepjáró a felelős (bár ebben nem vagyok biztos, mindjárt kitérek rá), egyértelmű, hogy a kamerás sofőr volt a hülye, mert a fék helyett megpróbált a terepjáró előtt átsurranni.
és amiért mégsem teljesen egyértelmű a dolog:
telezöld volt, és a kamerás autónak elsőbbségadás kötelező táblája is volt.
a felvételből nem látom, hogy a terepjárósnak volt-e elsőbbségadás kötelező táblája. nem azt mondom, hogy nincs, csak hogy nem látom. tehát egy hangyányi esély van rá, hogy a terepjárósnak is zöld volt a lámpa és neki volt elsőbbsége.
Tornado86 2011.11.10. 11:31:27
0:19nél látszik, honnan kanyarodik ki a terepjárós, egyébként cáfolj meg, ha tévedek, de tudtommal Magyarországon is a küldetésben levõ megkülönböztetõ jelzéssel rendelkezõ jármûnek mindennel szemben elsõbbsége van, még a forgalmat irányító rendõrrel szemben is, ami a maga során üti a jelzõlámpát, mûködõ lámpa esetén pedig érvényét vesztik a táblák. Az eset Bukarestben történt, így a román KRESZ van érvényben, mely szerint egyértelmûen a terepjárós volt a hibás.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 11:41:57
a videóból az sem derül ki, hogy megkülönböztető jelzést használ-e a kamerás autó.
a román kresz eléggé hasonlít tudtommal a magyarra.
a probléma nem is alapvetően ez, hanem a kamerás autós hülye viselkedése.
hiába volt elsőbbsége, látta, hogy jön a terepjárós (nem hirtelen vágott ki elé), mégsem lassított, hanem lendületből próbált előtte átvágni. a vidót többször visszanézve egyértelmű, hogy nem lassít a sofőr, és nem az ütközés elkerülése végett rántja félre a kormányt, hanem megpróbál a terepjáró előtt átmenni. nem jött össze. tipikus eset annak, amikor egy szabálytalan összefut egy fafejű "denekemvanelsőbbségem" sofőrrel.
nem, nem a terepjáróst védem, de különösebb erőfeszítés nélkül elkerülhető lett volna a csatt.
Tornado86 2011.11.10. 11:46:56
Másik dolog szerintem meg az, hogy jobbra is tarthatott volna, szóval nem ok nélkül van az az érzésem, hogy itt bizony sokan elkerültük volna a csattanást. Az adott oldalra, ahonnan rábukkantam a youtube-os linkre, pedig szerintem én is fogok feltölteni, tudva hogy követi a rendõrség is a felvételeket.
ex-dr. vuk 2011.11.10. 12:06:10
Ki fognak menni. :)
ex-dr. vuk 2011.11.10. 12:13:34
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 12:58:38
az egyenesen haladó autónak elsőbbségadás kötelező táblája volt. ha a terepjárosnak nem volt elsőbbségadás kötelező vagy stop táblája és zöld volt neki is a lámpa, akkor bizony neki volt elsőbbsége.
ex-dr. vuk 2011.11.10. 13:10:01
mitol "biciglis" valaki? 2 kategoriara is van jogositvanyom.
Ha az uttest egyenesen halad (nincs semmi modositas, hogy kanyarodna), akkor a szembol erkezo jarmuvel kozott a kanyarodas szabalyai az iranyadok (legalabbis ha mindkettejuknek - ez esetben tele- - zold van). Az elsobbsegadas kotelezo vagy stop tabla (amik egyebkent egyenertekuek elsobbsegadas szempontjabol, egyik sem erosebb a masiknal) ilyenkor nem szamitanak (olyannyira nem, hogy ha az egyiknek van masiknak nincs, akkor is). Az elsobbsegadas kizarolag a keresztiranyra vonatkozik. Ha akarod kerdezz meg errol oktatot. :)
Szoval a terepjaros kanyarodott, emberunknek zold volt, ergo akarmilyen lampaja vagy tablaja volt a terepjarosnak, hibazott (feltetelezve persze, hogy a fout nem kanyarodik).
dr. _mmm_ 2011.11.10. 13:14:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 13:14:48
ezzel saját magadat cáfoltad meg, és nekem adsz igazat. lehetséges olyan eset, amikor a terepjárósnak van elsőbbsége.
egyébként telezöldnél pont az a lényeg, hogy a zöld jelzéssel nem jár automatikusan elsőbbség is.
ex-dr. vuk 2011.11.10. 13:20:17
@xaba99: telezoldnel akkor nem jar elsobbseg, ha kanyarodsz (lasd amit leirtam). Emberunk a kameraval nem kanyarodott.
Egyebkent statisztikai az esely arra, hogy a fout kanyarodott, miutan en meg olyan lampat nem lattam, hogy ket keresztiranyba zoldet mutasson, mert akkor annak a lampanak ott nincs ertelme (csubakka difenz ;)). Szoval ott szembol jovok kaptak zoldet, terepjarosunk az elotte meno utan ment bamban, nem foglalkozva, hogy szembol amugy johetnek, csak az elotte meno meg befert.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.10. 13:20:57
MÉG nem!
de gondolom ha trv-re emelik az uj MTK-t akkor a saját kárt ráveri a cég, márcsak hu,anitárus okbol is
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.10. 13:22:51
Ez tényleg vicc
A rendőr meg a helyszinen eldöntheti pár perc alatt
Akkor már ritkán hőbörög a vétkes
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 13:30:38
@vuk_: ha a főút kanyarodik, akkor a terepjáros technikailag nem változtat irányt.
tényleg faramuci helyzet lenne egymást keresztező utak esetén mind a két irányból zöldet adni (bár akár a lámpa is elromolhat), de előfordulhat. (továbbra sem állítom, hogy a felvételen ez a szituáció, csak elméleti síkon agyalok a helyzetről)
a véleményem az esettel kapcsolatban továbbra is az, hogy bár a terepjárós volt a szabálytalan, a kamerás autós erőfeszítés nélkül elkerülhette volna a csattanást.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.10. 13:31:53
Ne védd má a védhetetlent
Telezöldnél is előnyöm van mindig a kanyarodóval szemben,max arra "figyelmeztet"
a telelámpa hogy lehet keresztező irányú forgalom is
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.10. 13:32:45
Azt hittem, csak az uj tervezetben lesz benne,nem tudtam
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 13:36:57
1kutya 2011.11.10. 13:40:14
huspotyolo 2011.11.10. 13:48:25
NORC link: www.norc.ro/pano/RG0veiPB/
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.10. 14:02:39
D4D 2011.11.10. 14:15:15
- Most félreteszem az előítéleteimet, és továbbolvasom.
D4D 2011.11.10. 14:19:42
Kanyarodó főútvonal, villogó sárga esetén már változhat az áthaladási sorrend.
huspotyolo 2011.11.10. 14:21:46
@D4D: :) Mindenesetre ez a Swift kemény 10 hónapot bírt a magyar utakon, szegény mérnökök kicsit túltervezték az élettartamát (pl 150k-nál gyertyacsere).
A Jóskagyerek 2011.11.10. 14:48:38
Mindenesetre mindenféle szar autók után összespórolva egy új autóra, szerethető volt. Saját erőből, 23 évesen szép dolognak tartok egy új autót, mégha Swiftről is beszélünk.
metal · http://electric.blog.hu 2011.11.10. 15:28:39
messi-asz 2011.11.10. 18:17:33
messi-asz 2011.11.10. 18:21:07
theutat villám 2011.11.10. 18:32:27
Érdekes, az senkinek nem tűnik fel, hogy a posztoló hőbörög, hogy kimentek a kisfelesége elé, de mi lett volna, ha neki jönnek jobbról, akkor hogyan áll meg, ha fékezéssel együtt csattant úgy 40-nel? Mert (bár ez is sokszor volt már itt), a jobbkezes utcában mindkét irányba illik ám benézni és úgy megközelíteni azt, hogy meg tudj állni, akármi van.
Amúgy nem hiszek az ilyen pechsorozatokban, 5 év 120E km alatt nem törtem még össze a kocsimat ilyen balfasz helyzetekből, pedig volt pár necces (egyébként sehogy sem törtem össze).
"streetfighter" 2011.11.10. 19:35:16
Mellesleg az első balesetet elkerülhette volna a posztoló, ha akkor előz, amikor jönnek szembe, hiszen abban az esetben az altós valószínűleg nem kezd előzésbe. :)
"streetfighter" 2011.11.10. 19:38:00
Hát biztos nem is úgy vezetsz mint a villám. :)
metal · http://electric.blog.hu 2011.11.10. 19:38:08
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.10. 19:56:04
Nem, mert a baleset és így a poszt szempontjából kurvára lényegtelen.
A Jóskagyerek 2011.11.10. 19:58:20
Az a helyzet, hogy a kereszteződés teljesen belátható volt, akár 60-70-ről is megállhatsz, ha jönnek. Ennyi.
Egyébként se előtte, se utána (pedig a következő autónkba azóta 120ekm ment bele), egy karcolás nem esett., ennyit a hozzáértésedről kisbarátom.
qwertzu 2011.11.10. 20:00:26
1kutya 2011.11.10. 20:01:04
nekem a majdnem vacsiúj 5 milliós autóra évi 65 a casco. az havi ötezer. ha ezt sem (meg a 20k/hó benzinszámlát, meg az évi 20k kgfb-t és a 30ezrenkénti szervizt) tudja kifizetni, az ne vegyen autót! járjon B(usz)M(etró)W(illamos)-vel...
qwertzu 2011.11.10. 20:01:50
D4D 2011.11.10. 20:24:51
"Érdekes, az senkinek nem tűnik fel, hogy a posztoló hőbörög,..."
Nekem feltűnt, de feltételezem, olyan helyen történt, ahol két egyirányú utca keresztez, és így jobbról nem jöhet senki.
A Jóskagyerek 2011.11.10. 20:28:52
theutat villám 2011.11.10. 21:13:13
biztos..
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.10. 21:15:31
\ha valaki egyenesen megy es zoldje van az mehet
az mas kerdes, hogy szarik lassitani meg akkoris mikor lathatoan gyalogosok rohangalnak at
macisajt, meg foutvonal kanyarodik...
beszarok.....
ja es mar sokszor mondtam, itt bazmeg ahmarabb kier a rendor szinte mint hivod
de ha nagyon kicsi a kocc, akkor is kihivjak
jobb azt melegeben elrendezni
theutat villám 2011.11.10. 21:16:10
szerinted
huspotyolo 2011.11.10. 21:33:50
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.10. 21:42:25
csak Te irtal a temaban utoljara
az elotted hozzaszolok akasztottak ki egy kisse:)
ekezi a bringast es hulyeseget beszel a teelezolddel kapcsolatban
teket izi
semmi tablanak semmi koze semmihez ha mukodik a lampa
olyan az eletben nincs hogy a fout kanyarodik
es ugyanugy zoldje van , mint az egeyenesen meno masik utnak szemben
ez kb annyi lenne mintha a fout nem kanyarodna, de meg minden mas iranybol lenne zold is
Elijah_Baley 2011.11.10. 23:41:02
metal · http://electric.blog.hu 2011.11.11. 07:48:59
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.11.11. 08:10:35
Győzikét is van aki szereti. Sőt - egek ura -, Fekete Pákót is. Na?
@messi-asz: Ha 23 éves Suzukit találsz, az japán gyártású lesz. Ha nem rozsdált szét, akkor jó. Egy Swift GTi-t bevállalok bármikor. Esztergomi legfeljebb 20 éves lehet. (Amúgy nem az autó koráról volt szó.)
Rong 2011.11.11. 08:19:13
D4D 2011.11.11. 08:35:22
- Most félreteszem az előítéleteimet, és továbbolvasom.
Az a bajod, hogy félretettem az előítéleteimet?
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.11.11. 08:42:13
Vagy már volt szuzukisfikázás?
"streetfighter" 2011.11.11. 10:45:07
DE!
Azért vannak olyan szituációk, hogy bejön, főleg, ha kirendelnek egy dilettáns szakértőt, aki még hülye is.
"streetfighter" 2011.11.11. 10:49:02
Nem kell bántani a Suzukit, nagyon jó kis autó az.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.11. 11:24:45
Igaz, de ott van a maci elött a zöld füvön egy tábla
"NON STOP"
Azt nézhette be a SUV
:)
Alikam 2011.11.11. 13:40:58
Most komlyan elhiszi bárki,h ogy egy 75 éves embernek olyan jók a reflexei és a helyzetfelismerése, hogy biztonságosan kiereszthető közutakra?
Miért adnak ennyi idősnek hosszabbítást?
metal · http://electric.blog.hu 2011.11.11. 13:47:37
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.11. 13:51:16
ezen kívűl 25 éve ismeri pista bácsit, és jóban vannak.
@metal: ezen kívűl nem csak orvosi, hanem alkalmassági vizsgálatokat is tartanék (reflex-vizsgálat, döntésképesség vizsgálat, stb.)
dzsaszper 2011.11.11. 14:02:06
''autónepper.'' 2011.11.11. 17:05:09
Don Quixote de la Ferko 2011.11.11. 17:22:18
..."
Ezt eddig is tudtuk. Miért kellett kisregényt írni?
Don Quixote de la Ferko 2011.11.11. 17:23:29
Talán mert a KRESZ betartása még megy nekik, és nem idegbeteg másodperchuszárok?
D4D 2011.11.11. 19:35:32
Vannak olyan 75 éves emberek, akik abszolút biztonsággal vesznek részt a forgalomban. Önmagában az életkor nem kizáró tényező.
"streetfighter" 2011.11.11. 19:35:59
Ne magadból indulj ki!
junkie 2011.11.12. 09:07:07
Ha jártál vezetni tanulni, akkor belédverték, hogy egyenrangú kereszteződésben is MINDKÉT irányba körül kell nézni, pontosan azért, mert a tapasztalat szerint ritkán adnak elsőbbséget ilyen helyzetben. Az egy dolog, hogy te tudod, hogy neked van elsőbbséged, de arra SOHA DE SOHA nem szabad számítani, hogy más is tudja ezt, illetve hogy ezt meg is adja. Én saját, negatív tapasztalataim alapján már a zöld lámpán is úgy megyek át, hogy körülnézek előtte, ugyanis nem egyszer pont a körültekintésem mentett meg az oldalról 90-nel piroson átszáguld autótól...
Összefoglalva: 50-nel nem megyünk át egyenrangú kereszteződésen. Pont. Remélem az illető egy életre megtanulta.
pengusz 2011.11.13. 19:43:29
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.14. 13:26:13