A héten két levelet is közöltünk balesetek utáni ügymenetekről, volt szó korrekt félről és gerinctelen sunyikról egyaránt. András is megküldte történetét, ami azért jó, mert pont az ideális hozzáállást írja le. Igaz, itt nincs szó biztosító bevonásáról a károk kis mértéke miatt, de példamutató lehet hasonló esetekre; ismerjük el, ha hibáztunk, ugyanakkor a balesetet okozó közlekedőtársunkkal is lehet normális hangnemben kommunikálni.
Ha már ennyien leírták negatív tapasztalataikat, most jöjjön az én, pozitív végkimenetelű sztorim.Mindegy hogy mikor, mindegy hogy hol, a lényeg, hogy velem történt, én vezettem. Közepes forgalomban, szemerkélő esőben országúton haladunk, én 80-90 között, utolérek egy 60km/h körül közlekedő autót.Mivel hosszú, egyenes szakaszon vagyunk, tempóban, lassítás nélkül elkezdem előzni. Hirtelen az előttem haladó nyom egy satut, ráhúzódik a szaggatott vonalra, kiteszi az indexét balra, hogy ő be akar fordulni az összekötő útra amit későn vett észre.Nyilván én is azonnal reagáltam, de itt még a PÁV I. vizsgám és a jó pár vezetéstechnikai tréning sem tudott megmenteni, szemből jöttek, jobbra vizes fű + árok, a kocsiban meg nincs abs hogy fékezés közben egyenesben maradjon rajta, így jobb híján próbáltam minél nagyobb felülettel eltalálni az előttem állót, hogy a lehető legkevesebb sérülést szedje össze a kocsi, bár blokkoló kerekeknél ez is inkább a szerencsén múlott.Odébb is raktam a tagot pár centivel, de szerencsére nem volt nagy a sebességem, így csak a lökhárítómon keletkeztek felületi sérülések, ill. pár karcolás az ő kocsijának hátulján. Félreálltunk, a kötelezően megjelenő sarki dinnyeárus épp azt ecsetelte, hogy már rengeteg levelet írtak mindenkinek, mert nincs kitáblázva rendesen ez a lehajtó és mindenki benézi, tegnap is hárman csúsztak egymásba, akkor volt sérült is, stb. stb. Közben mi a szerencsére minimális károkat mértük fel, mindketten higgadtak voltunk, egy rossz szó, goromba megjegyzés nem hangzott el, mi is megbeszéltük a helyzetet, elismerte a sofőr, hogy hirtelen, körültekintés nélkül fékezett, indexelés nélkül ráadásul, így esélyem sem volt megállni, megjegyeztük, hogy még szerencse, hogy nem mentem gyorsabban, nem kezdtem el hamarabb előzni, meg ilyenek. Tényleg a szerencsén múlott, hogy nem 1 másodperccel hamarabb értem oda és hogy a mögöttem jövő ki tudott kerülni. Persze páran dudaszóval jelezték nemtetszésüket, hogy az ütközés után csak 5 mp-cel álltunk félre...Nade, visszakanyarodva a sofőrhöz, elnézést kért, mondtam, hogy ismerős lakatos kijavítja nekem a hibákat 5 ezer ft körül, de mivel nem volt nála kp, ezért telefonszámot cseréltünk és folytattuk utunkat, mivel mindketten siettünk.Alapvetően itt véget érhetne a történet, örüljek, hogy nem hívott rendőrt, nem én lettem a hibás, de.Megcsináltattam a kocsit, több volt, mint ötezer, de én is korrekt akartam maradni a sofőrrel így nem kértem tőle többet mint amit előre megbeszéltünk, telefonon felhívtam és átutalta a pénzt, ezzel rendeztük, lezártuk az ügyet.Ami az én véleményem az egészről, hogy vannak még korrekt, udvarias emberek, csak nagyon ritka, hogy találkozzak velük. Most valami hasonló sikerült, hiszen mindketten a másikra bíztuk magunkat valamilyen szinten, az összes dokumentum az esetről az én mobilomon lévő fotók voltak.Önmagában kellemes élmény volt, hogy mindketten valamelyest felfokozott idegi állapotban az ütközés után teljesen baráti hangnemben beszéltünk egymással. Közben meg mást összevernek azért, mert rádudál valakire...A végkifejlet pedig, hogy átutalta a pénzt, majd mindketten elköszöntünk egymástól, tartja bennem a reményt, hogy léteznek még ilyen emberek.További balesetmentes közlekedést!
_____________ 2011.11.12. 16:35:21
Következő...?
Rife67 2011.11.12. 18:02:33
ha a fékezőt nem tudtad kikerülni, mert jöttek szembe, hogyan akartál előzni?
Követési távolság nem ismerős? Mi az, hogy esélyed sem volt megállni?
Szerencséd, hogy ő is megijedt, s meg tudtad vezetni, hogy ő volt a hibás.
theutat villám 2011.11.12. 18:08:34
Jó nagy birkával hozhatott össze a sors....
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.12. 18:27:33
/nagyon joindulattal 50-50/
ugyhogy nem csoda hogy happy vagy:)
nagyobb karnal /ne aggy isten sze,elyi serulesnel/ igen bajban lettel volna
qwertzu 2011.11.12. 18:27:34
Looooooooool!
5 perce röhögök. Ha a másik a sávon belül maradt,és nagyon úgy veszem ki hogy ez a helyzet, akkor te voltál a hibás. Te nem vagy korrekt, mert ráverted a balhét, ő meg udvarias, de hülye a kreszhez, vagy nagyon nem akart rendőrrel találkozni (pia, no jogsi, stb...).
Akkor lett volna ő a hibás, ha később kezd el kanyarodni, mint ahogy te elkezded az előzést.
Tibi88 2011.11.12. 19:10:22
Na most, szerintem itt vége a sztorinak, mert ha nem megy neki az előtte haladónak akkor frontális karambol.
Ha minden úgy volt, ahogy leírja, akkor én így képzelem el a szitut:
megy 90el, meglátja előtte 60al az autót. Látja hogy jönnek szemből, de úgy gondolja hogy még befér elé és nekikezd előzni. Másodpercenként 9 méterrel megy többet, közben észreveszi amikor a kocsi mellett van, hogy akit előz az satuzik és indexel balra???? ezért ő be akar menni mögé??? nehogy karambolozzon a szembejövővel??? Ez úgy kamu ahogy van
Tibi88 2011.11.12. 19:12:14
Valamint a mögötte jövő ki tudta kerülni, tehát mégse jöttek szemből? :D
leaping cat 2011.11.12. 19:53:48
CoIie 2011.11.12. 20:02:21
Elsőbbségem volt, még kereszteződésben is, ha már megkezdtem a védett úton az előzést!
(Nem véletlen, hogy akár 5 kürt is van az aktuális kocsimban ;)
Riska 2011.11.12. 20:09:25
a többin meg nemtom mit nem értesz.
@qwertzu: indokolatlanul nyomott egy satut miközben én az előzést megkezdtem. jogilag valóban necc, de ott volt a dinnyeárus. Ha veled történne ez meg, akkor is ilyen nagy lenne a pofád?
@Tibi88: egy sima mezei előzést ekkora sebességkülönbségnél befejezek bőven míg a szemből jövő odaér, de egy kormányelrántásos vészfékezést esetleges megpördüléssel nem biztos hogy befejezek ugyanannyi idő alatt.
remélem érthető.
qwertzu 2011.11.12. 20:56:29
"miközben én az előzést megkezdtem"
És?
A kresz az előzött számára a balra bekanyarodást, és a gyorsítást tiltja.
Nem mondom, velem is előfordulhat. Ha kiszáll az illető és elismeri a hibáját és készpénzben akar fizetni, hát akár még az is. De hogy ezt korrektnek nevezem?
Tibi88 2011.11.12. 21:09:29
A mögötted jövő hogy került ki, ha te vészfékeztél és jöttek szembe? Teljesen érthetetlen ahogy leírtad. Kusza az egész
Riska 2011.11.12. 21:12:53
a) tempóban megelőzöd - besatuzik előtted váratlanul, belemész
b) lelassítasz 60-ra és beállsz mögé - besatuzik előtted váratlanul, belemész
c) lelassítasz 60-ra erősen állva a fékben, hogy a közben végig olyan féktávot tarts, hogy bármikor satuzik, meg tudj állni
így tulajdonképpen féktávon belül bukkant fel, máskülönben nem szálltam volna bele.
ezenkívül ha még ő is elismeri, hogy hibázott, nehogy már ez ne legyen korrekt! Ha észreveszi a bekötőutat, ha indexel, vagy ha nem vészfékez, akkor én sem szállok belé. Igen, ha én is lassabban megyek/nem ott vagyok akkor sem történik meg mindez. De országúton miért mennék 60-nal? Nem kell számítanom senkire aki hirtelen nyom egy satut mindenféle előjel nélkül.
Ha mindenki ilyen követési távolságot tartana nem jutnál be Budapestre olyan hosszú kocsisorok lennének.
Tibi88 2011.11.12. 21:16:47
De te a mellette lévő sávban voltál mert megkezdted az előzést. Nem mész bele, mert nem kanyarodik el, hanem annyi idő alatt elhúzol mellette.
dr. _mmm_ 2011.11.12. 21:32:43
Ha nem előztél még akkor masszívan te vagy a hibás. (követési távolság )
kamushamus 2011.11.12. 21:42:23
Ugye ezt te sem gondolod komolyan?Milyen előjele kéne hogy legyen egy defektnek,motorbeállásnak,őz/szarvas/vaddisznó/fácán/kutya/macska/biciGlista/rolleres/gyalogos/stb felbukkanásának????????KÖVETÉSI TÁVOLSÁG B+
qwertzu 2011.11.12. 21:54:31
És mégis, ha nekimész valakinek hátulról, akkor te vagy a hibás. (hacsak nem féktávon bevág eléd) Mindig. Kimagyarázhatatlanul.
"így tulajdonképpen féktávon belül bukkant fel, " Nem. Az akkor van ha kikanyarodik eléd, vagy ha megelőz és rögtön nyom egy satut. A saját sávjában előre haladva senki sem bukkanhat fel féktávon belül.
szélvész76 2011.11.12. 22:00:09
A hozzászólásaitok alapján nem voltatok még ilyen helyzetben sőt fingotok sincs miről van szó
Megy valaki előttetek, messziről látod, hogy tetű lassú.
Index balra, messziről elkezded előzni közbe figyeled azért, hogy mit csinál, de ha hirtelen index nélkül elkezd balra húzni akkor satu fék, mert onnantól kezdve nem lehet tudni, hogy mi lesz.
Mint a szőke nőnél : Ha balra indexel még nem biztos, hogy jobbra fog kanyarodni.
Egyébként hivatásos sofőrként mondom, hogy teli vannak az utak olyan szintű bénákkal, hogy csak a többi autós ügyessége menti meg őket legtöbbször.
Ja és a sokat emlegetett követési távolság.
hahahahaha ha elkezdtél valakit előzni okoska
és már a másik sávban vagy , nem szabad kikanyarodni eléd egyik irányból sem.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.12. 22:11:24
D4D 2011.11.12. 22:20:35
Nyilván én is azonnal reagáltam, de itt még a PÁV I. vizsgám és a jó pár vezetéstechnikai tréning sem tudott megmenteni, szemből jöttek
- Hova előzted meg, ha jöttek szemből?
Odébb is raktam a tagot pár centivel, de szerencsére nem volt nagy a sebességem, így csak a lökhárítómon keletkeztek felületi sérülések, ill. pár karcolás az ő kocsijának hátulján.
- Kilencvenről vészfékezve?
--Kamuszagú a dolog. Vagy írd meg rendesen.
Tibi88 2011.11.12. 22:34:16
Az tiszta, de ő azt írta hogy utána nekiment hátulról (abban a sávban amiben normálisan haladtak) és szemből meg jöttek, de a mögötte lévő mégis kikerülte őket ott, ahol csak ismételni tudom magam: szemből jöttek. Tehát simán kikerülhette volna ő is, ha annyira figyel, mert még a sebessége is nagyobb volt fékezés közben.
apoa 2011.11.12. 22:58:29
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.12. 23:43:10
És a nyuszi táncraperdűlt a rókával az erdő szélén
messi-asz 2011.11.13. 01:44:55
fellebbezzetek mindenképp
a cunami volt a hibás.
HakapesziM 2011.11.13. 08:27:21
Riska 2011.11.13. 09:05:31
@Tibi88: a szemből jövő is látta, hogy mi történt, ezért lassított/lehúzódott, komolyan, egy 3 perces sztorit nektek 10 oldalban kéne leírni minden részletet kitárgyalva, legközelebb majd így teszek :'D
@...::: Flúgos Kamionos :::...: nem a szembesávba, hanem középre húzódott, megállt, majd elkezdett indexelni.
@HakapesziM: mert nyomott egy satut, behúzódott középre ÉS csak ezután tette ki az indexét. Ha meg előznek és középre húzódsz satuzva, a mögötted jövő lehet, hogy nálad sem fogja tudni, hogy mire készülsz. A balesetet meg az okozta, hogy mindenféle előzmény nélkül nyomott egy satut és behúzódott a felezővonalra.
próbálok mindenkinek válaszolni, igazából most már látom hogy mégis csak 4 oldalban kellett volna leírnom a sztorit, bocsesz :D
qwertzu 2011.11.13. 09:29:39
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.13. 10:13:33
parkolok.com 2011.11.13. 10:48:51
András vagányan hajtotta tizenpáréves sufnituning sztrítrészer kocsiját amikor beért egy normálisan, a megengedett sebéggel közlekedő autóstárasat. András úgy gondolta az autója mind a 43 lóereje készen ál egy 90-nél történő előzésre. És ha jobban belegondolunk a szélvédőmosóra felszerelt kék Led is ad vagy 1,5 lóerő pluszt a kritikus szakaszban. (amolyan falusi KERS) Most hogy a szomszéd Józsi javaslatára a fékrendszer is tuningolásra került semmi baj nem lehet. A fék tuning első és legfontosabb lépése a féknyergek pirosra festése volt, majd ezen művelet végeztével el is készült a megerősített fékrendszer.
Naszóval András barátunk ide oda kapcsolgatva 3-as és 4-es között próbál minden tizedmásodpercet lefaragni a 1,5 órás útból, amikor is előzésre szánja el magát. Vissza 3-as 5500-as fordulat.. a 43 lóerő szaggatja az aszfaltot (plusz a kék led által leadott 1,5 lóerő ) . Gyors fejszámolás eredményeképpen András barátunk megnyugtatja magát, mert ha a szemből jövő lassít, és lehúzódik az árokba akkor még pont be tudom fejezni az előzést. Ekkor veszi észre, hogy a napszemüvegén keresztül nem látta, hogy az előtte haladó balra indexel mert kanyarodni szeretne. Félelmetes reakcióidő, és már nyomja is a féket. Azt a féket amit a szomszéd Józsi keze munkáját dicséri, így nem is lehet gond. Csak egy pici.. apró koccanás…afrancba..
András kiszáll felméri a károkat.. hiányzik az autó fél eleje.. nem baj, a Géza 5000-ért rendbe pofozza. A lényeg hogy a CD nem lett karcos.
Vétlen autóstársat pofátlanul meggyőzi, hogy ő volt a hibás.. de nem kell rendőr.. megegyezünk okosba. A javítás is volt vagy 50 ezer.. ebből 5000-et fizetett a vétlen fél.. de még mindig jobb mintha az Ő javítását is nekem kellet volna.
Gyűrött Papír 2011.11.13. 10:52:10
Hogy még pénzt is kapott az meg szégyen. Erről mélyen, de nagyon mélyen hallgatni kellett volna. Remélem a károsult is olvassa ezt a blogot.
D4D 2011.11.13. 10:54:18
"leírtam már feljebb is a kommentekben, egy tempóban előzés pár másodperc,"
- Ezzel nincs is gond. Viszont ha jöttek szemből, mint írod, akkor hova előzől? Ha elfértél volna, akkor az előzött jármű fékezése esetén nem férsz el?
"satuzva megállni a szembesávban, esetleg visszarántani miután kikerültem, sokkal több idő."
- Ha jöttek szemből miért előzöl? Ha az előzött elkezd kanyarodni, akkor duda, és változatlan sebességgel a bal oldali padkát is akár felhasználva, de megelőzöm, persze ha elkúrtam az előzést, mert nem vettem figyelembe hogy jönnek szembe, plusz beszariul fékezek egyet, akkor....
"És ha emiatt szemből csattanok, akkor rosszabbul járok mint így."
Változatlaul kérdezem, minek előzöl, ha nem férsz el? "Mivel hosszú, egyenes szakaszon vagyunk, tempóban, lassítás nélkül elkezdem előzni."
" Amúgy a 90ről fékezés pont pont úgy történt ahogy leírtam."
- Ha én kilencvenről vészfékezek, akkor vagy rendesen csattanok, értsd nem csak a fényezés karcolódik meg, vagy kikerülöm.
Kamuzol egy pendrájvért, vagy pedig akkora fasz vagy, hogy kimész előzni, mikor jönnek szemből, majd bepánikoltál.
Én ezt arra alapozva mondom, hogy nem napi 12 kilométert autózom.
D4D 2011.11.13. 10:55:18
messi-asz 2011.11.13. 10:59:35
ezekkel az urakkal egyetértésben, ha a saját sávjában hátulról ment neki a poszter... akkor bezony ő a hibás, tök mindegy hogy miért fékezett az előtte haladó...
ha indexelés nélkül nemcsak fékezett hanem ét is lépte a felezőt az előtte menő, akkor az a hibás, de mivel ez lehetetlen hiszen jöttek szembe... ezért ez kizártam...
szóval a poszter kifogott egy lúzert akit lehúzott 5000 Ft-ra (mellesleg az csak cigire meg sörre volt utána elég, hacsak nem tricikliről van szó)
messi-asz 2011.11.13. 11:01:08
a poszter lehuzott egy lúzert,
tehát a siker miatt POZITÍV poszt...
messi-asz 2011.11.13. 11:03:58
így van... nem az 5000 Fttal húzta csak le, mert csak TERELÉS volt... hogy érezze a luzer, milyen nagyvonalú a poszter...
a másik javításai költcsége a teljes nyereség... plusz egyebek. ergó többszázezer forinttal lehuzta a sértettet...
a rendszámokat megtudhatnánk?
azt gondolom a becsület azt kívánja hoyg ennek az ügynek ne legyen még vége...
tanúk??? szóljatok...
"streetfighter" 2011.11.13. 11:05:18
Te inkább parkolj és maradj csenben, mindenkinek jobb lesz!
AzHofi 2011.11.13. 11:08:42
messi-asz 2011.11.13. 11:14:16
ez összefügghet az 5000 ft os javítási költséggel...
mi nincs még rajta? hány kereke van stb...
min 2011.11.13. 11:21:43
Kb ha csak Bp közigazgatási területén figyelném meg a követési távolság betartását az autósok 99%-a bukna. Ti is kedves ezt hangoztató hozzászólók. Vannak kivédhetetlen esetek de az már két bit lenne az egy helyett és nehéz lenne megérteni....
szgy 2011.11.13. 11:21:46
előzésre készülés közben nem kell követési távolságot tartani - legalábbis a kresz szerint.
messi-asz 2011.11.13. 11:30:03
_ng_ 2011.11.13. 11:30:35
A posztoló a szükséges követési távolság felmérésekor nem volt tekintettel a sebességkülönbségre, így a 60-nal haladó autót olyan távolságra közelítette meg 90-nel (még a jobb oldali sávban), hogy annak hirtelen fékezésekor nem tudott megállni. (Tehát valójában még nem kezdte meg az előzést, vagyis nem húzódott át a szembesávba).
Mivel közben az előtte haladó fékezett és kitette az indexet balra, a posztoló nem tudta eldönteni, hogy fékezzen vagy megkezdja az előzést, hiszen az utóbbi esetben, ha az előtte haladó elkezd bekanyarodni, biztosan telibe kapja. Ezért inkább ő is fékezett, de mivel a szükséges követési távolságon belül volt, már nem tudott megállni.
27. §
Követési távolság
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.
*A féktávolság és a követési távolság nem azonos fogalmak.
Féktávolság: az észleléstől a megállásig megtett út hossza. Ennek első része az észleléstől a fék működtetéséig, cselekvési idő alatt megtett út, másik része a fékút, ez a fékezett kerekekkel megtett utat jelenti.
A helyes követési távolság az egymás mögött azonos sebességgel haladó járművek közötti olyan távolságot jelent, amely elegendő ahhoz, hogy az elől haladó jármű hirtelen fékezése, megállása esetén is a mögötte haladó biztonságosan meg tudjon állni.
A helyesen megválasztott követési távolságnak tehát a fékezve megálló jármű mögötti biztonságos megállást kell lehetővé tennie. Ebből következik, hogy azonos lassulásra képes járműveket feltételezve, elvileg a követési távolság a cselekvési idő alatt megtett úttal azonos.
Ennek az útnak a hosszát pedig kizárólag a sebesség határozza meg. A biztonságos megállás érdekében e távolságnál azonban célszerű valamivel nagyobb távolságot tartani.
A különböző lassulásra képes járművek egymás mögötti haladása esetén a követési távolság helyes megválasztásánál a „cselekvési idő alatt megtett úton” kívül figyelemmel kell lenni a két jármű fékútja közötti különbségre is.*
messi-asz 2011.11.13. 11:30:36
Simply a slave 2011.11.13. 11:50:28
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 11:54:52
Más!
a poszt szövegében nekem ez tűnt fel:
..."megbeszéltük a helyzetet, elismerte a sofőr, hogy hirtelen, körültekintés nélkül fékezett, indexelés nélkül ráadásul"...
HOY MI?
először is: hogy jön a fékezéshez, az irányjelzés?
másodszor, a poszt elején meg ez olvasható: ..."Hirtelen az előttem haladó nyom egy satut, ráhúzódik a szaggatott vonalra, kiteszi az indexét balra, hogy ő be akar fordulni az összekötő útra amit későn vett észre."...
Most akkor volt irányjelzés vagy sem? Legalább tárgyilagos és következetes legyen amit leír az ember!
harmadszor megint egy jópár "szépítés" ebben az egy mondatban:
..."Nyilván én is azonnal reagáltam, de itt még a PÁV I. vizsgám és a jó pár vezetéstechnikai tréning sem tudott megmenteni, szemből jöttek, jobbra vizes fű + árok, a kocsiban meg nincs abs hogy fékezés közben egyenesben maradjon rajta, így jobb híján próbáltam minél nagyobb felülettel eltalálni az előttem állót, hogy a lehető legkevesebb sérülést szedje össze a kocsi, bár blokkoló kerekeknél ez is inkább a szerencsén múlott."...
Páv I. és vezetéstechnikai tréningek? miközben satut nyom?
Duma!
Az ABS nem arra való, hogy egyenesben tartsa az autót! Hanem arra, hogy a hirtelen lelassuló jármű lendülete a "tehetetlenségi ponton" ne essen át, magyarán a kerekek ne kezdjenek szabadon csúszni.
ABS nélküli autón erre ott a fék pumpálása.
lásd pl. vezetés jégen, vizes úton...
Műszaki vizsgán satu esetén is, és rögzítőfékes vészfékezésnél is, hozzávetőlegesen egyenesben kell maradnia az autónak. Ehhez a kerekekre "közel azonos" fékerőnek kell hatnia, ill. nem árt, ha a futómű és a kormánymű is rendben van.
A véleményem az, hogy: hiába a papír, meg a tréningek, ha nincs tapasztalata, lélekjelenléte az embernek, és emiatt bepánikol a váratlan helyzeteken.
Sajnos elmondható nagy általánosságban, hogy az emberek elhiszik magukról, hogy jobban vezetnek mint a valóságban!
Nem lehet, hogy az a PAV I. egy és a tréningek egy egyenruhás (yard) munkavégzés miatt vannak csak?
Egy szolgálati igazolvánnyal szemben egy nyúl sofőr inkább kifizet 5-10 ezer forintot, még ha esetleg tisztában is van vele, hogy nem Ő a hibás!
Aztán elemezve a leírottakat:
1. "A" jármű előzi "B" járművet, hosszú egyenes belátható szakaszon.
2. "A" jármű sebessége "B" jármű sebességéhez képest bőven elég az előzéshez.
3. Egyszer csak "B" lelassít (most mindegy hogyan), balra be akar fordulni, vélhetően és a tükröket, holtteret elfelejti megnézni, tehát "A" jármű sebessége tovább nő "B"-hez képest, így gyorsabban be tudja (tudná) fejezni az előzést (már ha "B" nem fordul keresztben elé).
DE!
És megint DE!
...a leírás alapján "C" jármű közeledik a saját sávjában "A"-val szemben!
Ezt "B"-nek is érzékelnie kellett! Lehet, hogy ezért is "angolosan" nem nézte (hibásan) a tükreit és a holtteret, feltételezve azt, hogy -az akciófilmeken kívül- normális ember nem játszik "ki adja fel előbb" -et...
Ha túl közel volt "C", nem értem miért ment "A" bele az előzésbe?
Előzni a szabályok alapján abban az esetben szabad, ha a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Aztán:
Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
Itt szerintem mindkettő eset fennállt!
Továbbá:
Ha nem volt "C" közel, akkor gyors döntés kell, hogy duda és további sebességnövelés, hogy mindenképpen beférjen, vagy tempó vissza vesz... (ezt mindenki szabadon, szituáció és alapmentalítás függően reagálja le)...
Én az esetből azt szűrtem le, hogy a szituáció során "A" és "B" jármű is hibázott.
Illetve, hogy továbbra is muszáj mások helyett is vezetni, hogy épségben hazaérjen az ember a családjához!
Köszi, hogy végigolvastátok!
ÉSSZEL! :)
Vigyázzatok magatokra!
Inter Face 2011.11.13. 11:55:12
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 11:58:28
országút, 90-es tábla.
itt nemigazán szokott lenni útkereszteződés. viszont ilyen-olyan behajtó igen. Van amelyik eleje le is van aszfaltozva, de a minősítése "földút".
Ami esetleg hosszabban, az meg táblát kap, semmi esetre sem egyenrangú!
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 11:59:49
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 12:05:35
lpfutar 2011.11.13. 12:08:40
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2011.11.13. 12:09:30
Etniez 2011.11.13. 12:12:49
1. indexelünk
2. utána fékezünk
3. meggyőződünk, hogy nem állunk előzés alatt
4. meggyőződünk arról, hogy szemből nem jönnek
Ezt így írja elő a Kresz, látszik a sok hozzászóló tudatlansága.
A magyar valóság az, hogy 4. általában be van tartva, a 2 és 1 is, csak mindig felcserélve.
Szóval a posztoló lendületből előzni kezdett és megijedve, hogy az előzött szabálytalanul befordul elé, inkább visszament a sávba és seggbe tolta. Ezzel az a baj, hogy ha nincs megegyezés, tanuk híján nehezen bizonyítható.
És kedves autósok, egy évben átlag tíz motorost öltök meg a körültekintés nélküli balkanyarjaitokkal.
Etniez 2011.11.13. 12:13:37
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 12:24:39
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.11.13. 12:26:15
Inter Face 2011.11.13. 12:29:06
Elég lett volna egy dudálás és befejezni az előzést.
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 12:29:36
Kezdek babmulni én is! :)
..."Hirtelen az előttem haladó nyom egy satut, ráhúzódik a szaggatott vonalra"...
Eztmosthogymi?
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.11.13. 12:30:31
Vogel Zs 2011.11.13. 12:33:30
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 12:36:39
Jóesetben csak 30k, rosszabb esetben több lé, esetleg a vezetéstől való eltiltás pár hónapra.
Ráadásként a bírságolás mértéke leginkább a szabálysértési előadó jóindulatán, és a lenyilatkozott jövedelmi adataidon múlik...
flippant 2011.11.13. 12:38:46
Inter Face 2011.11.13. 12:39:52
M. Péter 2011.11.13. 12:44:09
etruszk 2011.11.13. 12:48:32
Csodálom azokat az embereket akik a saját hülyeségük következményeivel szembesülve még ilyeneket mondanak, hogy "féktávon belül bukkant fel","miért ment olyan lassan", "miért fékezett".
A bátorságukat csodálom.
HakapesziM 2011.11.13. 14:19:12
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.13. 16:34:29
Viszont nekem még mindig nem egyértelmű a a helyzet, de ahogy látom, a posztolónak egyre rosszabbul áll a szénája..:)
Rife67 2011.11.13. 16:44:57
_ng_ 2011.11.13. 17:19:00
D4D 2011.11.13. 18:38:11
"Szóval a posztoló lendületből előzni kezdett és megijedve, hogy az előzött szabálytalanul befordul elé, inkább visszament a sávba és seggbe tolta."
ABS nélküli vészfékezés k özben vizes úton?
Riska 2011.11.13. 19:35:42
Próbáld ki ugyanezt felemás tapadáson, mondjuk aszfalton és nedves füvön, és máris fordultál egy teljeset a tengelyed körül.
Fékpumpálással csak időt és utat vesztesz, ha nincs kikerülendő akadály, vagy ha nem tudsz hova kitérni, akkor állsz benne, ez biztosítja a legrövidebb fékutat.
Indexelés: megállási, kanyarodási, apámfasza szándékodat ELŐRE irányjelzéssel vagy köteles jelezni. Nem azután, hogy beleálltál a fékbe.@HakapesziM:
@qwertzu: jogilag nem kezdtem meg, csak felkészültem rá.
@D4D: ha állsz a zebránál, látod hogy a távolban jön egy autó, attól még átmész. ha viszont közben oldalról meglöknek/megijeszt valami ami elvonja a figyelmedet, akkor már inkább megvárod, amíg elmegy az autó, nem lépsz le elé. Mégegyszer, utolérem, előzném meg, satuzik. Ha kirántom szembe megpördülök megtol oldalról akármi a szembejövő lehet hogy megáll előttem 5 méterre, de lehet, hogy nem. Honnan tudnád te biztosra mondani, hogy akkor mi lett volna a végkimenetel? De nem tudom miért magyarázok neked bármit is, ha napi 12km+ -t (messzebbre hugyozok) vezetsz biztos neked lesz igazad.
Posztot meg nem nyereményjátékkor írok, hanem amikor van időm ;)
@messi-asz:
nem győzködtem én semmit, úgy szállt ki a kocsiból, hogy "bocs, benéztem". Ezenkívül milyen több 100.000-ről beszélsz?
Riska 2011.11.13. 19:39:02
Satuzva középre húzódva nem tudhatom, hogy megáll-e a felezővonalon, vagy ő is "tempóban" be akar kanyarodni előttem. Tudjuk, hogy ami hátulról csak egy koccanás, az oldalról már boríthat.
Végre intelligens hozzászóló a sok enterhuszár között.
messi-asz 2011.11.13. 19:42:34
engedj meg egy rövid személyeskedést: po:cs vagy
érdemben meg remélem hogy a másik fél b@szott át téged... ezt sose tudhatod, fentebb vannak erre nézve is verziók...
Riska 2011.11.13. 19:51:18
Ez jelen esetben azt takarja, hogy nem lassítok le követési távolságon kívül, veszem fel a sebességét, váltok vissza és kezdem meg előzni, hanem tartott -enyhén emelt- sebesség mellett megközelítem, indexelve sávot váltok és elmegyek mellette. Ebből az enyhén emelt sebesség mellet megközelítem-ig jutottunk el, amikor is satuzott. az indexet csak a fékezés megkezdése után rakta ki. satuzás közben a kormány balratekerésével a felezővonal felé húzott, nem volt ráírva, hogy megáll ott, vagy bekanyarodik.
Rengetegszer emlegetitek a büntetősatut mint kifejezést, itt gyakorlatilag ugyanez történt, előzmény nélküli vészfékezés.
De belemélyedek a szemből jövő esetére is, amit szintén 3 oldalban kellett volna megfogalmaznom.
Szemből jól láthatóan közeledik az autó, de egy tempóban előzés veszi igénybe a legkevesebb időt. Ezt felmérve kezdtem volna meg az előzést. Eközben az előttem haladó satut nyom, én meg választhatok, vagy satut nyomok és nem kormányzok, vagy kormányzok de nem fékezek. Ha kormányzok, de nem fékezek, akkor keresztbe állhatok, meglökhet oldalról, de akár be is fordulhat elém, mindezt mondjuk mérlegeld egy tized másodperc alatt. A lényeg, hogy az általam előre kiszámolt távolság amit még gyorsítással tölthetek, hirtelen megszűnt. Ha a nyálkás úton egy ilyen kormányrántástól egyenesben maradok és még az előttem lévő sem kanyarodik be elém -hozzáteszem lehet azért blokkolt mert megijedt a csikorgó/csúszó kerekeim hangjától-, akkor is jelentősen lassultam -márpedig a gázról lekapom a lábam, hogy az így előre billenő autó nagyobb súlyt helyezzen a kormányzott kerekekre, ezzel nagyobb tapadást biztosítva-, így viszont már csökkent a köztem- és a szemből jövő közötti távolság.
Namost, miután eltelt a harmadik tized másodperc is, úgy döntöttem, hogy nem kockáztatok, nem megyek ki balra.
Jobbra nedves füves árok volt, amire elég ha csak menetstabilizátor nélküli autóval rámész, már akkor meg tud úgy dobni, hogy 4x fordulsz körbe a tengelyed körül. Hát még abs nélküli autóval, ha csak ránézel a fékpedálra, már meg is perdültél.
Az autóm állapotáról pedig, 2001-ben gyártották, az ABS ha jól tudom csak 2002 óta kötelező, így ebbe még nem került. Ezenkívül az összes alkatrész gyári rajta, nem rendelkezik festett fékpofákkal és könnyüfém felnivel sem, valamint az egy db. led ami villog benne az a riasztóé. Ugyanitt, a gumik, melyeken gurult, 1 évesek voltak, a megfelelő nyomásra fújva.
Riska 2011.11.13. 19:55:02
messi-asz 2011.11.13. 20:01:54
igen kb ilyennek képzellek...
nem férne el az arcod egy billentyűzet mögött...
egyébként válaszoltál... és fenntartottad hoyg létezhet 5000 Ft-os kár... nekem ez elég...
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 21:18:06
most túl messze vagyok, előzőleg meg túl sokat ültem a volán mögött... :)
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 21:20:08
de ha kipróbálod, feltétlen értesíts a tapasztalataidról! :)
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 21:29:36
KRESZ IV. RÉSZ - A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
I. fejezet - A járműközlekedés általános szabályai
27. § Követési távolság
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,
b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
(4) Hatályon kívül helyezve!
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.13. 21:34:21
Láttál már fékpadot?
Riska 2011.11.13. 21:36:27
De hogy ne okozzon gondot a többszörösen összetett mondat, leírom csak a kulcsszavakat:
megegyezés, javítás, 5000Ft.
Riska 2011.11.13. 21:37:16
D4D 2011.11.13. 22:19:12
Ezt írtad eredetileg, a posztban:
"Mivel hosszú, egyenes szakaszon vagyunk, tempóban, lassítás nélkül ELKEZDEM ELŐZNI."
Most ezt írod:
"utolérem, ELŐZNÉM meg, satuzik."
- Akkor egy kis vezetéstechnikai elmélet:
Ha gyorsabban haladok, mint az előttem levő, és meg kívánom előzni, akkor amennyiben már olyan közel vagyok hozzá, hogy nem tudnék mögötte megállni, akkor addigra kihúzódok a másik sávba. Ha ott jönnek szembe, akkor lassítok.
"a szembejövő lehet hogy megáll előttem 5 méterre, "
- Ha volt szembejövő, akkor nem előzünk. Legalábbis ha necces, akkor nem.
" De nem tudom miért magyarázok neked bármit is, ha napi 12km+ -t (messzebbre hugyozok) vezetsz biztos neked lesz igazad. "
-"nem napi 12 kilométert autózom." - Többet. Sokkal többet.
Summázom: Béna vagy, fosol előzni, belementél az előtted menőbe.
D4D 2011.11.13. 22:21:03
Ha csikorogtak a kerekeid, akkor mitől fosol, hogy keresztbe állsz? Te nem tudod felmérni, az útburkolat mennyire vizes.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.13. 22:51:35
jelentéktelen alak 2011.11.13. 23:21:54
Ha jönnek szemből, miért előzöl?
Ha mellette voltál, mikor rád ijesztett, hogy került az pár karcolás a kocsijának a hátuljára?
Elég vizuális típus vagyok, de nem értem.
Én is satuztam már, mert az előzött így tett. Máig nem értem, miért nyomott akkora féket, de nem kockáztattam, hogy előle valami -ami miatt fékez- elém kerüljön.
Egy ideje, ha nem vagyok tuti biztos abban, hogy vette az előzési szándékom a delikvens, egy rövid dudálással jelzek. Persze nem autópályán, meg nem akkor, mikor 5km előttem jól beláthatóan kihalt.
Riska 2011.11.13. 23:23:38
azt meg ne várd el, hogy következetesen ugyanazokat a szavakat használjam és ugyanúgy fogalmazzak. az a fázis nálad már előzésnek számít, hogy megközelítem nagyobb sebességkülönbséggel? Ha igen, akkor már előztem, ha nem, akkor viszont még csak előzném. De a kettő ugyanaz.
jelentéktelen alak 2011.11.13. 23:28:34
D4D 2011.11.13. 23:37:12
D4D 2011.11.13. 23:37:52
_____________ 2011.11.14. 07:02:37
leaping cat 2011.11.14. 07:47:04
HakapesziM 2011.11.14. 08:54:19
Rife67 2011.11.14. 09:13:56
Voltam már tanpályán, de sosem mondták, hogy elengedett kormánnyal vészfékezgessek. Azzal a sok hárombetűs sem biztos, hogy tud kezdeni valamit.
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.14. 10:09:33
ugye azzal tisztában vagy, hogy fizikailag lehetetlen megelőzni egy járművet, ha közben tartod a követési távolságot?
Csigorin 2011.11.14. 10:16:19
A tempobol elozes kockazatos dolog ami vagy bejon vagy nem (pont amiatt mert az elozott barmit csinalhat).
Hibazni hibazott az elozott is, mert valoban eloszor indexelunk azutan fekezunk balkanyar eseten, de ez onmagaban nem eleg ahhoz hogy o legyen a vetkes. Hiaba hibazott, a hibas akkor is az, aki ugy eloz hogy meg "eppenbefer" ha "mindenosszejon".
Lassitani kellett volna eloszor, es elengedni a szembol jovot. Addigra bekanyarodik es okafogyotta valt volna az elozes is.
Masreszt meg bizalmi elv alkalmazasa. Nem feltetelezem hogy tukorbenezes nelkul kanyarodik be. Felkeszul a kanyarodashoz, lassit, indexel, de ha teged nem is a szembol levot biztos eszrevette, es elengedte volna.
A kockazatminimalizalo hozzaallast viszont ertem es ertekelem, inkabb legyen 100% esellyel egy kis koccanas ahol en vagyok a vetkes, mint 50-50% esellyel egy frontalis karambol, ahol az lesz a vetkes aki elsobbsegadas nelkul kanyarodik be. (Ahol meg szinten nem biztos hogy azt hozzak ki vetkesnek, mert az elozest vegzore is ravertek volna a felet kb)
leaping cat 2011.11.14. 10:17:00
HakapesziM 2011.11.14. 10:38:24
dzsaszper 2011.11.14. 10:54:50
Ha a posztíró nem jelezte időben az előzési szándékát, akkor ő a hunyó.
dzsaszper 2011.11.14. 10:56:57
dzsaszper 2011.11.14. 10:58:13
dzsaszper 2011.11.14. 11:00:06
dzsaszper 2011.11.14. 11:01:53
Riska 2011.11.14. 11:09:30
@dzsaszper: amikor mögé értem, de ez jogilag annyiból mindegy, hogy egyrészt a tükörből ezt nem feltétlenül láthatta, másrészt ez nekem is jelezhette volna a bekötőúton balra kanyarodási szándékomat az előzési szándékom helyett. Legalábbis bele lehetett volna magyarázni.
De a poszt meg eredetileg arra ment volna ki, hogy korrekt volt a helyszínen, majd ezek után még becsületesen át is utalta a pénzt. De úgy látszik ez olyan, mint a híradó, a pozitív hír nem érdekli annyira az embereket, ha találnak bármi negatívat, azon képesek napokat csámcsogni. Nembaj :D
_ng_ 2011.11.14. 12:41:30
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
..."
kitétel a (2) bekezdésre vonatkozik (vagyis hogy teherautóval megnövelt követési távolságot kell tartani), az (1) alól semmi sem ad felmentést.
Nem tudom, mit értesz a viccesnek szánt "de ha kipróbálod, feltétlen értesíts a tapasztalataidról! :)" megjegyzés alatt, de én mindig így csinálom. Neked nem megy? Segítek: A biztonságos követési távolság elérése előtt indexelj és húzódj át a szembesávba (és ne mássz a megelőzendő seggébe, mert úgy járhatsz, mint a posztoló). Meglátod, menni fog.
_ng_ 2011.11.14. 12:51:47
qwertzu 2011.11.14. 14:44:03
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.11.14. 18:11:09
pl. 2, 4, 10, 22, 31, 44, 51, 54, 6, 83, 84, 86... de ha nagyon megerőltetem az eszem, még tudok írni párat...
dzsaszper 2011.11.14. 18:44:39
Riska 2011.11.14. 19:46:33
"streetfighter" 2011.11.14. 19:50:20
Bő egy kilóméteres egyenes szakasz kell legtöbbeknek egy előzéshez? És persze közben nem jöhet szembe senki. :)
Csoda, ha ott vonatoznak egymás seggében a gyorsabbakra nem gondolva? Szánalom.
D4D 2011.11.14. 22:15:01
Egyik kedvenc reggeli előzési pontom mindössze 30 méter. Itt kettő mindig sikerül, de néha 3 is. A rekord a két autó és a busz.
dzsaszper 2011.11.15. 09:18:10
dzsaszper 2011.11.15. 09:18:41
dzsaszper 2011.11.15. 09:19:35
dzsaszper 2011.11.15. 09:23:31
dzsaszper 2011.11.15. 09:29:42
_ng_ 2011.11.15. 12:09:13
_ng_ 2011.11.15. 12:13:39
Egészen pontosan:
34. §
Előzés
(1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy – figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre – az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik járműelőzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
*Az előzés megkezdése előtt meg kell győződni az előzés biztonságos végrehajtásához szükséges feltételek meglétéről.
Éjszaka általában a szembejövő járművek kivilágítása ad tájékoztatást a szembejövő forgalomról. Az előzendő gépjármű mellé érve azonban – amikor a visszapillantó tükrön keresztül annak a vezetőjét már nem vakítja a fényszóró – a távolsági fényszóróval célszerű meggyőződni az előzés folytatásának a veszélytelenségéről. Így helyes meggyőződni lakott területen kívül, hogy az előzést végrehajtó jármű előtt az úttest bal oldalán gyalogos nem halad-e, illetve nem jön-e szemben kivilágítatlan jármű.
Az előzés megkezdésének azt a helyzetet kell tekinteni, amikor az előzést végrehajtó az irányváltoztatási szabály megtartásával
– az előzendő jármű mögül kihúzódott az úttestnek arra a részére, amelyen az előzést végrehajtja;
– és az előzendő járművet annyira megközelítette, hogy annak az esetleges irányváltoztatása már ténylegesen zavarná az előzést végrehajtót.
Járműsor folyamatos előzése során annak minden tagjával kapcsolatban meg kell győződni az előzés feltételeinek meglétéről. Annak a járműnek az előzését kell megkezdettnek tekinteni, amelyet az előzést végrehajtó már annyira megközelített, hogy az elöl haladó irányváltoztatása ténylegesen zavarná az előzést végrehajtót.
Az előzendő jármű mögött azonos sebességgel haladó járművel követési távolságot kell tartani mindaddig, amíg az előzést kezdő járművel az előzendő jármű mögül ki nem húzódtak. Az előzendő járművet nagyobb sebességgel megközelítő járművel legkésőbb olyan távolságból kell az előzendő jármű mögül kihúzódni, amely távolság még elegendő ahhoz, hogy az előzendő jármű hirtelen fékezése, illetve ilyen megállása esetén is a mögötte gyorsabban haladó még biztonságosan meg tudjon állni.
[...]*
_ng_ 2011.11.15. 12:16:08
1. Az előzés megkezdésének azt a helyzetet kell tekinteni, amikor az előzést végrehajtó az irányváltoztatási szabály megtartásával
– az előzendő jármű mögül kihúzódott az úttestnek arra a részére, amelyen az előzést végrehajtja;
– és az előzendő járművet annyira megközelítette, hogy annak az esetleges irányváltoztatása már ténylegesen zavarná az előzést végrehajtót.
2. Az előzendő járművet nagyobb sebességgel megközelítő járművel legkésőbb olyan távolságból kell az előzendő jármű mögül kihúzódni, amely távolság még elegendő ahhoz, hogy az előzendő jármű hirtelen fékezése, illetve ilyen megállása esetén is a mögötte gyorsabban haladó még biztonságosan meg tudjon állni.
dzsaszper 2011.11.15. 13:16:47
dzsaszper 2011.11.15. 13:17:30
Riska 2011.11.15. 13:45:38
@dzsaszper:
ha már kresz-nácizunk.
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
Tehát, ha az előtted lévő nyom egy satut és te _biztos_ akarsz lenni abban, hogy megállsz mögötte, akkor a féktávolságodon kívül kell lennie mindig, így jött ki ez a távolság.
Vagy különben honnan tudnád Te megmondani, hogy mi a helyes követési távolság?
Persze, bele kellene számolni azt is, hogy neki is van lassulási ideje -ami jelen esetben kevesebb, mint nekem-, de hogy hány méter lett volna az a távolság, ami megfelelő, azt senki nem mondja meg neked.
HakapesziM 2011.11.15. 14:05:38
"streetfighter" 2011.11.15. 14:07:35
Azért ennyire nem kéne ... :)
Ha a nevezett járművek hosszát összeadjuk és hozzáadjuk az életszerü követési távolságot, már közel 30 m-nél járunk, vagy tévedek?
Egyébként hol van ez, ha nem veszed személyeskedésnek?
Az egyik kedvenc útszakaszomon hazafelé (Szépjuhászné) a leghosszabb részen 60-ról előzve 5 autónál többet nem nagyon lehet lenyomni, mivel általában nem egymás seggében mennek. Így is 8300-nál váltok és az előzés vége 120-130 Km/h.
Mellesleg ezen az útszakaszon 5 rész van, ahol előzni tudok és szoktam. Úgy ismerem mint a tenyerem. :)
dzsaszper 2011.11.15. 14:34:53
D4D 2011.11.15. 19:00:51
D4D 2011.11.15. 19:04:05
Nem 30, 300!
Tőletek megyünk a MOL kút fele, majd tovább fel a hegyre, A MOL kút után a 4. buszmegállónál van egy egyenes. Csak a felétek menő irányban működik, hazafelé már necces a 3.
Riska 2011.11.15. 20:45:48
@dzsaszper: vagy nem. nincs az az igazságügyi szakértő aki pontosan megmondaná, hogy mennyivel ment a 2 autó és mekkora volt köztük a távolság.
Szar a jog, ez van.
HakapesziM 2011.11.16. 07:32:27
_ng_ 2011.11.16. 11:00:21
A közúti közlekedés szabályai és értelmezésük
ISBN: 9639518042
Hack Emil (szerk.)
„ A hivatalos értelmezéseket a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium és a Belügyminisztérium ellenőrizte”
dzsaszper 2011.11.16. 12:56:20