Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Azért nem megyek ki jobbra mert bunkó vagy!

2012.04.13. 07:21 :: Don Blasius

Keddi posztunkra reagálva küldte el levelét Alpár, miszerint érdemes másik szemszögből is megvizsgálni az autópályán letolós "játékot". És tényleg, nem feltétlenül az a hülye, akit utolérnek a belső sávban. Ha nincs hely hova kimenni (általában a kamionok hosszú sora miatt), akkor bizony ezt el kellene fogadnia a sietős autóstársnak is (igaz nem fair az sem, ha az utolért jármű alig megy többel, mint a szélső sáv). De még mindig vannak ilyenek, akik nem fogják fel, milyen veszélyes, amit csinálnak.

Az előző poszt szerzőjével, bármilyen meglepő de részben egyet kell értenem. Ő még a “kulturált” tolakodók közé tartozik. Sajnos vannak ennél rosszabbak is. Mikor a sietős kolléga kihagyja ezt a fajta „protokollt”. Be kell vallanom, hogy az már kötözködésre ad nálam okot, még ha nem is jogos, amit elismerek.

Egy-két hete történt, ugyanígy a M0-án, egy vasárnapi napon, hogy a delikvens feltűnik a tükörben, és látom amint kb. 10 centis követési távolsággal tolja le az előtte lévőt. Közben beértem egy kamion elé, a párharc még kicsit hátrébb volt, gondoltam addig megelőzöm a kamiont. Mögöttes autótárs közben lehúzódott, sietős delikvens megérkezik rám, ugyanazzal a lendülettel, és a 10 centis követési távolságával. Segítőkészen gyorsítok, hogy mihamarabb elmenjek a kamion mellett és a tolakodót se tartsam fel , de a kolléga csak nem akar lemaradni, tol maga előtt. Mivel természetesen a kamion nem jár egyedül, ezért úgy alakul, hogy 3-at kell leelőznöm, mivel nincs köztük annyi hely hogy beférjek.

jobb.jpg

A következő körülmény alakult ki. Kb. 120-szal megyünk, a követési távolság már csak 5 centi, egyik oldalt a 40 tonnás kereke, másik oldalt az M0 betonpanel, anyós ülésen a terhes feleségem. És ekkor elpattan a cérna…

Gyűlölöm az ilyeneket. Mi a jó életért kell letolni, veszélyeztetni a másikat, az egyik legveszélyesebb útszakaszon Magyarországon? Látom a tükörben, nyakkendős öltönyös emberke, fehér Octaviában (biztos céges). Hova siet ennyire vasárnap délután? Nagy baj nem lehet mert akkor nem lenne felöltözve, gondolom az előző posztoló sem a zakóval és nyakkendővel volt elfoglalva, mikor a kutyája életét mentette. Miért nem lehet normálisan követni, és egyet villantani, vagy indexelni, hogy sietne? Minden további nélkül elengedtem volna. De nem. Ez a paraszt csak jön, látja hogy a kamion mellettem van és nem tudok kimenni.

Meguntam. Nem fogok száguldani ezen az úton. A harmadik kamionnál szépen lassítok, nem vagyok híve a satufékes bunkóságnak, az veszélyes, csak lassítok. Ez csak kis bunkóság, elismerem, de azzal mentem magam, hogy csak betartom a megengedett sebességet.

Na mindegy, most kövezhettek, mert én nekiálltam szépen párhuzamosan haladni a kamionnal. 80-nal,  illetve kicsit előtte, hogy ne legyek egy vonalba, de paraszt ne tudjon elmenni. Ezt kb. 10 másodpercig tartottam, az emberünk Ace Ventura stílusban kilógva, vezetve  hadonászik, hogy takarodjak. Láttam sajnos, hogy nem érti, miért önkényeskedek vele. Aztán elengedtem. Mikor elment mellettem, már vártam hogy rám rántsa a kormányt, de csak bemutatva továbbhajtott.

Azért volt egy kis lelkiismeret furdalásom, hogy most lesüllyedtem a szintjére, meg lehet hogy fontos dolga volt, bár kétlem.

Ő egy ritka példány volt, örülök hogy láttam, mert hála az égnek kihalóban vannak ezek a „letolós”parasztok, akik közül ez az egyik leghülyébb is lehetett, mert aki nem tudja, hogy a M0 régi szakaszán nem kell emberkedni, mert naponta (többször) felkennek valakit  a falra, az vagy nagyon hülye vagy halhatatlan. Remélem odaért ahova ennyire rohant.

327 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes autópálya kresz gyorshajtás előzés követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

linfury 2012.04.14. 16:57:58

Egyszer minket a 6-os Budafoki szakaszán befelé a posztolóhoz hasonló szituban meg is lökött egy tolakodó ... szarul járt, mert a kamionosnak, aki épp mellettünk haladt akkor, nemigen volt gyerekszobája ... Az Auchan lámpájánál felocsúdni sem volt ideje az ürgének, már az autója mellett hasalt, fején a pótsofőr bakancsával ... csak azért úszta meg az arca, mert közben már hívtuk a rendőröket, és mégis rosszul festett volna ...

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.04.14. 20:10:16

@SvenH.: az tényleg érdekes, hogy mikor a tahó rádjön hátulról és te jelzel, hogy kanyarodnál (előbb jelzés, majd lassítás) akkor még jól ráddudál, hogy kanyarodjál már gyorsabban!!!!
Vicces! Ezt én is csomószor elszenvedtem!

Hojlele 2012.04.14. 20:37:17

@gabhoch_2@hotmail.com: "Ha én látnék olyant, aki 180-nal tép autópályán, amivel eleve másokat is veszélyeztet, még fel is jelenteném. Az illetônek, aki belsô sávban még lassít is, külön gratulálok."

Te miért nem költözöl Észak-Koreába? Ott szeretik az ilyen feljelentgetős, régi, kommunista elvtársakat. Ha nem érzed magad biztonságban az autópályán, akkor ne hajts fel rá.

Ha sietek, én is villogok. De már jó előre, hogy legyen ideje lehúzódni, Nyilván, ha látom, hogy mellette kamionok, vagy előtte végig lassan mennek, nem tolom le, nincs értelme. A céges Octavia-s meg élete legjobb kocsijában ül. Azt kívánom, hogy sose üljön jobb autóban.

Reggie 2012.04.14. 20:43:02

@Hojlele: Ne bantsd szegenyt, lehet hogy AVO-s csaladban nott fel es kell nehany generacio amig kihal beloluk ez a szokas.

Hojlele 2012.04.14. 20:44:26

@Avatar: "Jómagam pályán direkt kamion mellett szoktam a kamion tempójával megegyező sebességgel nyomulni és ha nem ahoz sincsen senkinek semmi köze, föleg nem ahhoz hogy az engem szabályozzon."

Na téged kellene egy H1-es Hummer-el felkenni a szalagkorlátra.

Hojlele 2012.04.14. 20:47:34

@Reggie: Meg lehetne gyorsítani a kihalást. Van pár jó ötletem. :)

Hojlele 2012.04.14. 20:48:51

@Avatar: Bocsánat, ez a Csirkének szólt, nem neked.
"Na téged kellene egy H1-es Hummer-el felkenni a szalagkorlátra."

Gab198 2012.04.15. 09:58:58

@Hojlele: Kár, hogy itt Magyarországon, nem a jogkövetô magatartás szamít, hogy háborognak a autósok, ha traffipaxot szerelnek fel a szemét rendôrôk, letolnak az agressziv vezetôk, cikaznak a varosi duplasavos utakon, mert "sietnek". En nem felek az autópályán, csak dühítenek az agresszív masokra tekintet nelküli soförök. Városban példaul látOm, hogy méltatlankodnak mögöttem, ha megállok a zebránál, elengedem a gyalogost es nem csak akkor lassitok, ha mar a uttesten van (arrol nem is beszelve, hogy sok "autóstáraunk" a zebrán szeret elôzni). Nem véletlen, hogy Magyarországon annyi a gázolás zebrán. Aztan persze lehet szornyulkodni a hirekben.

jelentéktelen alak 2012.04.15. 13:52:03

@Hojlele: Hát te beteg vagy.

Miért az hülye, aki kiáll a jogaiért és nem az aki semmibe veszi a másikét???

gondolom, ha egyszer betörnek hozzád, nem teszel feljelentést, csak tapsikolsz örömödben, hogy milyen fasza antikommunista vagy.

Normális országban, ahol jogbiztonság van, az ilyen renitens barmokat feljelentik és az állam gondoskodik arról, hogy ne maradjon büntetlen a cselekedete. Sajnos magyarország (így kis "m"-mel) nem ilyen ország.

Reggie 2012.04.15. 15:52:37

@jelentéktelen alak: Semmilyen jogaert sem all ki igy, egyszeru besugorol van szo.

jelentéktelen alak 2012.04.15. 16:22:30

@Reggie: Ugyan, ugyan...

És mit súg be? Hogy jogszerűen járt el a másik?
Mit érdekelne ez bárkit is?

Aki vét bármely szabály ellen, (legyen a törvény, vagy csak egy játék szabálya, akár a KRESZ) az csorbítja a többiek jogait, hiszen tisztességtelenül szerez előnyt, amivel közvetve kárt okoz, vagy akár (jobbra tartás elmulasztása) közvetlen okoz kárt. A minimum, hogy, hogy az ilyen tettek következményekkel járjon.
Nem lehet minden sarkon, minden méteren rendőr. Így az ilyenek feljelentése teljesen normális, emberi tett. Kvázi a jogbiztonság biztosítéka.

Úgy gondolom, hogy ép ember, ha nem is tesz minden ilyen esetben feljelentést, nem arra az oldalra áll, aki a másik jogát, a porba tiporja, hanem azéra, aki feljelenti a renittenst.

Reggie 2012.04.15. 16:38:18

@jelentéktelen alak: Mert kb. azzal egyenerteku cselekedet, hogy valaki feljelent, mert atmentel a szomszednak segiteni kifurni egy lyukat es nem adtal rola szamlat. Gondolom akkor belatod, hogy egy ilyen esetben teljesen jogosan jelentenenek fel teged is, hiszen a szomszedod torvenytelenul szerzett elonyt es te nem fizetted be a jarulekokat.

jelentéktelen alak 2012.04.15. 17:23:45

@Reggie: Naná, hogy jogosan jelent fel, ha a szomszéd fizetett is érte. Az meg nem törvénytelen hogy ingyen szívességet tegyek a szomszédnak, így nem is tisztességtelen előnyhöz jutott ezzel.

Ha meg abból élek, hogy a szomszédnál fúrom lyukakat, akkor az nyilván adóköteles, jogos a feljelentés, ha nem teszek eleget az ezzel járó kötelezettségeknek...

Reggie 2012.04.15. 17:42:33

@jelentéktelen alak: Nem tehetsz ingyen sem szivesseget. Volt is ilyen ugy es birsag lett a vege. Es akkor is jogtalan elonyt szerez, ha te ingyen vegzed neki a munkat.

jelentéktelen alak 2012.04.15. 18:33:26

@Reggie: Ha nem törvényes ingyen szívességet tenni (nem letagadva a fizetséget, hanem valóban ingyen) akkor jogos a felvetés. Akkor jogtalan a szomszéd előnyszerzése és okkal jelent fel érte a másik.

Nem mondom, hogy minden szabály igazságos. De nem az a hibás, aki alkalmazza a szabály és a szerint él (ebben az esetben a feljelentő), hanem aki olyan szabályt hoz, ami hülyeség.

A jogbiztonság abban rejlik, hogy mindenkire nézve kötelező, minden jogszabály, törvény.
Minél nagyobb a kockázata a lebukásnak kihágások esetén, annál erősebb ez a jogbiztonság.
Teljesen normálisnak tartom, hogy aki nem alkalmazkodik a szabályokhoz az tegye ezt a lebukás kockázatának felvállalásával.
A lebukás része az is, ha valaki feljelent.

Kockázat kezelés kérdése az egész. De a feljelentőt hibáztatni bármiért is? Ez olyan, mint mikor a föld a hibás azért, mert a járni tanuló gyerek elesik.

Zerlina 2012.04.15. 22:35:35

Nem az a szar, amikor a skodás terhes asszonya vagy, hanem amikor a főnököd az öltönyös, szlovákrendszámos 5-ös bmw-s, és te mellette ülsz a kocsiban. Minden egyes utolért skodásnál olyat fékez, hogy azt érzed, hogy a 31. hetes gyerek a hasadban mindjárt kirepül a szádon.

Zerlina 2012.04.15. 22:36:59

@Zerlina: a melleid meg a nyakadba ugranak.

Reggie 2012.04.16. 00:21:17

@jelentéktelen alak: Ja a kommunizmusban is erre hivatkoztak...

D4D 2012.04.16. 09:54:12

@Frigyesmester:

Az egész nem történt volna meg, ha a felvétel készítője ismeri a jobbra tarts nevű szabályt.

"streetfighter" 2012.04.16. 13:36:33

@Frigyesmester:
Szánalmas egy fazon vagy.
Megnéztem egy-két videódat is. Te tényleg ennyire korlátolt vagy, vagy csak megjátszod?
Minden esetre vicc, amikbe belekötsz. Jó neked, hogy ennyire ráérsz ilyen hülyeségekkel foglalkozni.
A mellékelt felvételen, én nem sajnállak. Nem normális a erőszakoskodó, de magadnak kerested a bajt. Szerintem a tanulságot sem vontad le.

dzsaszper 2012.04.16. 13:42:35

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

Tegyük hozzá, hogy az eset az előjelző táblák után (0:35 és 0:53!) történt, a jobbra hajts a kereszteződésre való felkészülés miatt nem játszik.

Kowalski76 2012.04.16. 13:58:22

Elozo posztban is leirtam, itt is leirom. Lesz@rom, hogy ki miert nem ki jobbra, ha tehetne. B kategorias jogsival nem kotelessegem gyengeidegzetuek hulyesegeivel foglalkozni. Ha gyorsabban jossz mint en el foglak engedni. Ha en megyek gyorsabban es nem mesz ki amikor tehetned, megelozlek jobbrol, tovabbhajtok es teszek a fejedre. Ha szandekosan nem engedsz el kivarom amig hibazol es mindenkepp meg foglak elozni. Ha ugy latom hogy emberkedni probalsz nem engedem hogy begyere elem (a fekeidet tesztelni). Aki nem bir magaval az szedjen nyugtatot vagy ne vezessen. :)

"streetfighter" 2012.04.16. 15:12:36

@dzsaszper:
Tegyük hozzá, hogy ez a töketlen szinte biztos, hogy már 2 km-re a kereszteződéstől a belső sávban volt.
Van egy másik videója is ahol szintén a belső sávban vánszorog és jobbról előzik folyamatosan ezt a birkát.

"streetfighter" 2012.04.16. 15:16:49

@dzsaszper:
Ez a birka már jóval a kereszteződés elött bement a belső sávba, és már akkor villogtak rá. Tehát túl korán behúzódott.
Egyértelmű, hogy a másik egy seggfej volt, de ő sem szent az biztos, főleg a többi vedeója ismeretében.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.16. 15:54:30

@Frigyesmester:

Azért ebben a helyzetben nyugodtan el lehetett volna engedni a parasztot, ha annyira siet. Ha pedig előtted fékezget, akkor lassíts le, engedj be magad elé pár autót, vagy ahol tudsz ,húzódj le és hadd menjen. Erre pedig voltál olyan kretén, hogy visszaelőztél ?!?!?

Alpika 2012.04.16. 16:14:42

Jó azért tudni, hogy más sem szereti az ilyeneket.
Csak hogy tisztázzunk egy két dolgot:
Az asszony tényleg terhes:) és ha minden igaz kislány lesz. jippi.
A ablakmosás nem jutott eszembe, pedig jó.
A követési távolság nem túlzás amit írtam, azért ha már nem látom a hűtőrácsot se, az elég közel van. egyébb esetben toleráns vagyok. Valamelyik kommentező kérdezte, hogy mi a rendszám. Hát ez a tolerancia határa. Ha látom tükörből oké. Tudom hátul is, van de akkor már nem érdekelt.
Ja és tényleg lehúzta az ablakot hogy a kezével hadonásszon. Mondjuk a feje tényleg nem volt kint teljesen, de vállig kilógott a barom.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.16. 17:16:38

@Alpika:
Azért szerencsére nem az ilyen sebesség-huszárok a jellemzőek az utakon... többnyire. Ezért autópályánk, kényelmes 100-110-es tempóban haladok a belsőben :) (csak vicceltem), természetesen a külső sávban megyek ennyivel.

Mivel nincs valami sok lóerő az autómban, ezért előzés előtt figyelem, hogy jön e a sebességhuszár vagy egy 130-140-el közelgő autó. Ha jön, akkor várok, hogy ne a konvoj felénél érjen utol. Bár igyekszek én is felvenni a 130-as tempót.
Ha tiszta az út, előzök, de azzal még én sem tudok mit kezdeni. ha pillanatok alatt a rám mászik a 180-al száguldozó majom...

D4D 2012.04.16. 17:30:01

@dzsaszper: Már a 700 méteres előjelző előtt bent cammogott. Az ilyen ha tehetné, és ezt tapasztalatból mondom, már Rétságnál besorolna, még akkor is, ha csak Gödről jön.

D4D 2012.04.16. 17:32:29

@Alpika:

A követési távolság nem túlzás amit írtam, azért ha már nem látom a hűtőrácsot se, az elég közel van.

- Ez relatív. Az én kocsimból nem látod a rácsot, de még van majd 20 méter.

D4D 2012.04.16. 17:44:59

Cammogőra egy érdekes példa:

Vasárnap, délelőtt.
Tinnye - Piliscsaba közti út, ami elég kanyargós, megy előttem egy piros amerikai típusú terepjáró. Borzalmasan megy, helyenként 40-re lassul, jellemzően ott, ahol lehetne menni 90-el is. Nyolc helyet ismerek, ahol azon az úton előzni tudok, ebből 4-nél jöttek szembe, 2-nél nem mertem előzni, mivel a feleségem nem díjazta volna, 1 helyen a figura a sávban sem tudott bent maradni, az utolsó helyen meg már nem nyomtam, bíztam benne, hogy Csabán a másik irányba megy.
Hát nembazdmeg!
A tizesen felfele folytatta a magánszámát, időnként belassulva 35-re, időnként 30 cm-re átlógva a másik sávba.
A kétsávos emelkedőn egy kicsit megtáltosodott, megelőzött egy nálánál is nagyobb majmot.
Ez után elkezd kisorolni (itt már ment 60-al, 70 a megengedett!), majd a külső sávba sorolás felénél a jobb oldalon kirepül belőle egy almacsutka, és jobbra indexelés közben berántja a kormányt vissza a belsőbe, majd leveszi a tempót 40-50-re.

Itt megelőztem jobbról, majd befékeztem előtte 40-re, és így gurultunk el 200 métert a közben pirosra váltó lámpáig.

Ahogy zöld lett, 120-al nem értem utol, tudott menni a saját sávjában, és mutogatott, hogy ''gyere''.

Hát Piroska: Nem akartalak megelőzni, nekem már az is elég volt, hogy végre elkezdtél haladni.

Remélem legközelebb már magadtól is megy a haladás, nem kell hozzá a büszkeségedet megsérteni.

jelentéktelen alak 2012.04.16. 18:17:33

@"streetfighter": Csak és kizárólag ezen videóból kiindulva (a többit nem is láttam) reagálnék arra, amit írtál.

Téged olvasva az jutott eszembe, hogy ha valaki megerőszakol egy csinos nőt, akkor a te logikádat követve a nő a hibás, mert csinos volt. Kihívta maga ellen a sorsot azzal, hogy szép.

Miért gondolom, hogy ez pont úgy értelmetlen, mint a mit te írtál a a videóra?

Van persze helyzet, mikor az áldozat is közrejátszik, hogy meglegyen a baj. A példámban nem erre utaltam, és szerintem a videón sem ilyet látunk.

jelentéktelen alak 2012.04.16. 18:18:53

@Reggie: Csak hogy nem ettől volt olyan szar az a rendszer.
Tudod, a tömeggyilkosnak is két lába van, mégsem feltétlen tömeggyilkos minden kétlábú ember.

Reggie 2012.04.16. 18:48:16

@jelentéktelen alak: De boven kiszolgaltak es ahhoz ilyen mentalitas kell. A semmiert csak a szervilis pocsok jelentgetnek es ez rendszerfuggetlen. (A bujkalo zsidokat is az ilyenek jelentettek. Nyilvan mint feljelentokre az o szemukre sem vetnel semmit, mivel a rendszer volt rossz ok csak jo allampolgarok voltak es a rendszert kell megvaltoztatni.)

fezoGT 2012.04.16. 19:55:35

Én egyébként nemtom ezt a sok állatot honnan szeditek össze, sztem amióta felment a benzinár látványosan megtizedelődött a parasztja. Városban és pályán is már-már nyugi van, csak a középsősávozók nem akarnak sehogy se elfogyni... :)

a témához: poszter máskor tegye ki a balindexet és mindjárt abbamarad a villogás, majd csak akkor rakja jobbra ha ténylegesen is kisorol a külsőbe. Végül is ez kevésbé megtévesztő mintha végig jobbra villogna...

jelentéktelen alak 2012.04.16. 20:01:48

A semmiért, valóban. De a jogsértés nem semmi.

A bujkáló zsidók esetében, pontosan úgy gondolom, hogy azt -szerintem- gúnyosan írtad.

Személyes tapasztalatom és információim szerint, Svájcban, Svédországban, Norvégiában különösen jellemző, hogy a társadalmi normák ellen vétő egyedeket azonnal feljelentik.
Hogy éppen ezért, vagy ennek ellenére, nem tudom. De ha bármelyik országba is terel a sors, nem leszek szomorú. Csak a téli hideg tudna zavarni. :-D

Úgy gondolom, hogy Magyarországot megmérgezte már a szemlélet, hogy a jogszerűség, és a jogkövetés, a balfékek útja. Az egész társadalom értékrendje a törvények/szabályok semmibevételén alapszik. Valóban nehéz máshogy érvényesülni, így még a kétkedők is ezt az utat választják, még ha nem is emberölés árán.
Ilyen közegben egy feljelentő, sosem népszerű. Pedig nem ő a baj, hanem az értékrend.

De ne mond már, hogy a folyamatos és állandó jogsértés a normális!
Kéltem, hogy arra, ha valaki tolakszik az helyes válasz, hogy én is tolakszom, vagy csendben tőröm. Azt sem tartom jónak, hogy megverekszem a tolakodóval. Az ilyet tolakodót, ki kell csapni a sorból. Ez pedig csak is az állam feladata (kellene legyen).
Az állam akkor tudja ellátni ezt a feladatát, ha tudomást szerez róla.
Ha nem így történik, akkor nincsen értelme a sorban állásnak.
Pedig, a kulturált sorban állással, mindenki hamarabb végez a feladatával, mintha mindenki megverekedne a pozíciójáért.
Nem is beszélve a civilizált jellegéről.

Ha nem jelent fel senki egyetlen tolakodót sem, akkor azzal a sorban állásról nevel le mindenki, mindenkit közvetve.

Nem hiszem, hogy engem egyetlen feljelentő is zavarhatna, bár komoly ok kell ahhoz, hogy feljelentsek valakit.
Szerintem nem a feljelentőkkel van a baj, hanem jellemzően a feljelentettekkel. Ritkábban a törvénnyel, ami miatt a feljelentés történik (pl mint a zsidós példában).

Normális, civilizált helyen, a szabályoknak/törvényeknek sokkal nagyobb becsületük van. mindenütt vétenek ellene, nem mindenütt ugyan olyan mértékben. Viszont a fent említett országokban (bár ott is vannak kivételek), nem a feljelentőre "dobják a követ", hanem a norma ellen vétőre. Még az is aki egyébként pont úgy nem bűntelen.
Magyarországon miért nincsen meg ez a becsülete a békés egymás mellett élést garantáló szabályoknak? Miért a betyár a hős?

Frigyesmester 2012.04.16. 20:11:38

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:
"Jobbra tarts" szabály: nem tudom, hogy mennyire ismered az M2-es bevezető szakaszát, és annak a Főváros felé tartó oldalát. Ugyanis a két sáv a végén kettéválik: a külső sáv a Megyeri Híd felé vezet, a belső pedig az M3-as felé. Tapasztalatból tudom, hogy az utolsó 500 méteren "kapkodás" megy többek részéről a nekik megfelelő sáv kiválasztásánál, így inkább már az "1000." méternél maradok abban a sávban, ami nekem kell. Lehet, hogy önző, de szerintem célravezetőbb. "Normál üzemmódban" mindig kitérek az "ilyenek" előtt - már csak azért, mert jó eséllyel előttem haladva őt méri be a háromlábú, és őt intik le a prédára vadászó sünök :). Csakhogy ebben az esetben túl gyorsan került a hátam mögé méteren belül - és szerintem ilyen sebességnél, ilyen kis követési távolsággal szerintem necces (volt) a sávváltás. Amúgy az M2-n nehéz lenne Gödnél besorolni a belső sávba - mert Göd és Dunakeszi között összesen 2X1 sávos az M2 "autóút" :). A cammogásról annyit, hogy ott a megengedett sebességhatár 90, és a felvétel szerint mentem annyival. Na igen, kritizálni tudni kell :).

@"streetfighter":
Egyrészt a minősítés a minősítőt is minősíti - hiszen mindenki magából indul ki. Másrészt az olyan "apróságokon" kezdődik az anarchia, hogy nem tesszük ki az irányjelzőt kanyarodáskor, vagy épp azzal, hogy ha valaki be akar elénk sorolni, akkor inkább gyorsítunk, csak nehogy má' elénk bárki bejöjjön... és egyéb hasonlók. És te mondod, hogy ráérek olyanokkal foglalkozni, ami szerinted hülyeség, és szerinted vicc, amikbe belekötök? Vajon a saját kommentjeidet végigolvastad bármikor is? :). Pláne elnézve a kommenteléssel töltött idődet :). Nem folytatom, mert az egódnak nem tenne jót, és nem szeretném ha pár rossz pillanatod lenne. Legközelebb ilyen esetben pedig TE próbáld levonni a "tanulságot" - amikor egy őrült épp megtol 100-as tempónál, és azon "dolgozol", hogy az autó az úton maradjon, és az utasoddal és autóddal együtt egyben és épségben megússzátok. Ja igen: nagyon szívesen "műérteném" a te videóidat is - ja, hogy nem vagy képes szerkeszteni? Az más... :). Végül: azon az úton 2 km-el előbb a "Dunakeszi" csomópont van - és ott azért mentem át a belső sávba, hogy egy besorolni akaró autónak lehetősége legyen besorolni az M2-re :) igaz, akkor még nem volt látótávolságban a vadbarom.

@csabapayne:
Visszaelőzés: ahol az M0-ról az M3-ra a felhajtósáv az M3-ba csatlakozik, ott történt a visszaelőzés. A barom maradt a külső sávban, és mivel volt egy olyan állapot, mikor üres volt mindhárom sáv az M3-n, akkor besoroltam a belső sávban, majd kényelmesen gyorsítva megelőztem - úgy, hogy köztünk volt még egy üres sáv is. Úgy tűnik, az egója nem bírta elviselni, hogy maga előtt látott megint. És egyáltalán nem arról szólt a "visszaelőzés", hogy revansot rendezzek. Egyszerűen csak haza akartam térni egy több órán és több száz kilométeren át tartó hosszú útról egy hosszú nap után. Ennyi...

jelentéktelen alak 2012.04.16. 20:47:06

@"streetfighter": Bele néztem a többi videóba. Valóban kicsit fura alkat, de még így is azt mondom, hogy ha ő volna a legnagyobb baj a magyarországi közlekedésben és nem azok akik a videóin szerepelnek, akkor lehet még mindig ott élnék.:-)

Az nekem is feltűnt, hogy túl gyakran látom a belső sávban és a másokon mutatott ingerküszöbe is alacsonyabb, mint az enyém, de inkább legyen az úton amerre járok 1000 olyan, mint ő, mint sem egyetlen abból a fajtából, mint a Volkswagen-es.

fezoGT 2012.04.16. 20:48:14

@jelentéktelen alak: sokan példálóznak a nyugati poroszos renddel, látni is, de azért az roppant érdekes h amint beteszi ide lábát Hegyeshalomnál (kerekét) egy német/osztrák/stb. autós hirtelen megbolondulnak azok is. Akkor most hogy is van ez?

A feljelentgetősdi meg ha jogszerű is, nem véletlenül megvetés tárgya, ugye nem is olyan rég még tömegsportnak számitott kis hazánkban. Súlyos emlék, kell még vagy 50 év amíg kikopik.

Amíg viszont azt látni hogy a többszörösen visszaeső, jogsi+kfb+műszaki (és ezek kombinációja) nélkül közlekedő, akár a hatóságra is rátámadó egyedeket nem emelik ki sőt továbbot intenek, addig ne várd hogy bárki is beálljon a sorba. Pedig ilyen esetekben egy kis autó elkobzás megspékelve némi adóhatósági vizsgálattal hamar rendbe tenné a dolgokat...

D4D 2012.04.16. 20:51:27

@jelentéktelen alak:

A hasonlatod szerintem csak akkor állna meg, ha a csinos csaj puccsítva és nuniját izgatva galoppírozna, ruhátlanul.

D4D 2012.04.16. 20:55:10

@Frigyesmester:

" nem tudom, hogy mennyire ismered az M2-es bevezető szakaszát,"
- Ugyanolyan, mint a régi nullás mindkét vége. 500 méter elég a sávváltásra. de ha már nyuszi vagy béna vagy, és korán bemész, ha villantanak, tégy egy bal indexet.

"Csakhogy ebben az esetben túl gyorsan került a hátam mögé méteren belül - és szerintem ilyen sebességnél, ilyen kis követési távolsággal szerintem necces (volt) a sávváltás."
- Mitől?

" Amúgy az M2-n nehéz lenne Gödnél besorolni"
- Ahogy Rétságig sem ér el még.

"ott a megengedett sebességhatár 90, és a felvétel szerint mentem annyival."
Tök őszintén mondom, nem néztem mennyivel mégy, nekem cammogásnak tűnt.

D4D 2012.04.16. 20:58:38

@vidifan: "sokan példálóznak a nyugati poroszos renddel, látni is, de azért az roppant érdekes h amint beteszi ide lábát Hegyeshalomnál (kerekét) egy német/osztrák/stb. autós hirtelen megbolondulnak azok is. "

Ezt mondom mindig. A poroszos rendben nem úszod meg, ha barom vagy. Ez a visszatartó erő, nem a bírság emelgetése.

jelentéktelen alak 2012.04.16. 21:07:43

@Frigyesmester: Kizárólag a többi feltöltött videó alapján, adok egy halovány pontot azoknak, akik provokációt vélnek látni a részedről.
Nem, nem hibáztatlak, nem tudtál úgy viselkedni ebben az esetben, hogy vétkesebb legyél, mint a mikrobuszt vezető tapló.
De a többi videón észre vettem pár apróságot, amin talán el kellene gondolkodnod.

1. Alapvető emberi tulajdonság, hogy szeretjük kihasználni az eszközeinkben rejlő lehetőségeket. Ezért szokott elszállni az agya azoknak, akik erősebb autóban ülnek, mint amire érettek, de ezért használod te is kamerádat ilyen műsorok szerkesztésére. Vagyis, ha már beszereltem a kamerát, akkor legyen is izgalmas filmem.
Látszik a lelkesedéseden, hogy élvezettel teszed, ami önmagában nem is baj. De vannak arra utaló jelek, hogy akkor is akarsz műsort, ha az élet olyan ritka helyzetet teremt, hogy magától nem volna. Több olyan filmed is van, ahol én elvettem volna a gázt és nem a felvételt rögzítem.
Nem, nem gondolom, hogy ez tudatos részedről.
De emlékszem, mikor kamerázott autóval jártam, bennem is élt valahol mélyen a vágy, hogy a látószögében, minél több esemény legyen.
Bár magasabban volt az ingerküszöböm, mint a tied, de akaratlanul is biztos közrejátszottam olyanban, ami miatt utána bosszankodtam.

2. A másik dolog valahol össze is függ az előzővel. A felvételek helyszíneinek zömében nem vagyok ismerős. Így nem tudom, hogy milyen okból és hogy szabályosan-e, de feltűnően sokat fordulsz elő a belső forgalmi sávokban. A videókat nézve, többször merült fel bennem, hogy nem a forgalom indokolta azt. Mivel a kamerád csak előre néz és az adott utat sem ismerem, nem korhollak érte. De feltűnt.

3. Néhány esetben feltűnt, hogy te sem vagy az adott szituban maradéktalanul szabályos. E-miatt kialakult bennem egy kép, hogy talán hamarabb látod meg másokban a szálkát, mint magadban a gerendát. Lehet ez a kép torz. De elég erős ez a véleményem, különösen, mikor több filmen is hiányolod mások előzékenységét, míg részedről elenyésző esetben láttam erre példát.

Félre értés elkerülése véget, megismétlem. A belinkelt filmre önmagában ez nem vonatkozik. Ott nehéz morális alappal belekötni a te tetteidbe. De a többi filmed, árnyalja ezt a makulátlan képet. Bizony, felmerül sok emberben a kérdés, hogy miért éppen veled történt ami történt.

Frigyesmester 2012.04.16. 21:08:32

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

500 méter elég a sávváltásra: na igen, sosem tartottam magam Fittipaldinak, vagy Schumacher - de nem szokásom letagadni és elhazudni a hibáim. Például azt sem, hogy előszeretettel a belső sávban haladok.

Bal index: köszönöm a tippet - majd kiderül, hogy mennyire jön be.

Cammogásnak tűnt: szóval úgy alkotsz valamiről véleményt, hogy nem nézed meg alaposan. Ez is egy hozzáállás. Halkan jegyzem meg, hogy néha azt a qrva megengedett sebességhatár táblákat sem árt észrevenni :).

És Rétságnál Vác felé a lejtő/emelkedő (attól függ, hogy honnan nézzük) sem semmi. :)

jelentéktelen alak 2012.04.16. 21:14:06

@vidifan: Az a porosz rendszámú autó, nem biztos, hogy porosz által is van irányítva.

Na meg ő a másik országában, nem a saját kertjébe szarik.

A beidegződés jogos. Sajnos nem ez az egyetlen hibás beidegződés, hibás következtetés, de nem is várom el mindenkitől, hogy tisztán lásson.

Az ok, okozat dologgal is egyet értek, amire a végén utaltál. Magam mégis mindig annyira naiv voltam, hogy bíztam abban, hogy eljő az igazság ideje. Sokkal jobbnak tartom a feljelentést, mint az "akkor én is tolakszom" hozzá állást. Igazad van, nem ebbe az irányba mennek a dolgok. (Egyik fő oka volt, hogy odébb álltam.)

jelentéktelen alak 2012.04.16. 21:22:19

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:
Mint írtam, lehet az áldozat a kiváltó oka a sérelemnek, ami érte. De a te példádtól eltekintve, nem volt szó még ilyenről a témában.

Vannak helyek a világban, ahol a farzsebből kilógó tárca elég ok arra, hogy valaki elemelje. Másutt az utcán talált tárcát is hiánytalanul adják le a rendőrségen, vagy adják vissza annak, aki elejtette.

Érdekes, hogy ahol sok a feljelentés, ott jellemzően visszakapja a tárcát aki elejtette. Nem a feljelentéstől félve! Az értékrend miatt.
Ahol cinkos mindenki, ott még a zsebet is leszakítják. Melyik a jobb?

Én ott élek szívesebben, ahol visszakapom tárcámat. Igaz, mindent megteszek, hogy ne is hagyjam el. Ahol lehet csinos egy nő, nem teperik le miatta, még ha kihívó is az öltözete. És sorolhatnám. Nem a feljelentővel van a baj, hanem azzal, hogy van miért feljelenteni!

jelentéktelen alak 2012.04.16. 21:29:28

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

"- Ugyanolyan, mint a régi nullás mindkét vége. 500 méter elég a sávváltásra. de ha már nyuszi vagy béna vagy, és korán bemész, ha villantanak, tégy egy bal indexet."

Ez nekem most tényleg új. Miért is kell így tenni?

Egyébként az útkezelő is tehetne az ilyen "félre értések" ellen!
Biztosan van arra némi tapasztalatuk, hogy jellemzően hol van a különböző irányok sorának a vége, hol érdemes a sávváltást megtenni. Ha ettől ponttól, más típusú szaggatott vonalat használnának (pl vastagabb és sűsűbb) akkor az adna némi infót annak is a sávváltás helyes helyére, aki naponta nem megy arra 3x.

Magam autópálya szerű utakon jellemzően 500-700méterrel előbb váltok sávot, ha ilyen okból kell, de 1000-1200méteren már ritkán kezdek előzésbe (csak nagyon lassúakat). Pláne akkor nem, ha a csomópont után 1-2km-en belül, ismét több sávos úton haladok.

Frigyesmester 2012.04.16. 21:38:47

@jelentéktelen alak:

Többi feltöltött videó: na ezt most nem egészen értem. Mármint azt, hogy mitől és hol lenne provokáció a részemről? A feltöltött videóim döntő többsége nem is a közúti morálunkkal foglalkozik, hanem inkább Józsefvárosnak azon részével, ahol lakom. De mindegy…

Ha azt hiszed, hogy csak azért megyek bele helyzetekbe, hogy izgalmas jelenet legyen, hát tévedsz. Igaz, a youtube –ra majd’ 200 szerkesztett filmet töltöttem – az eddig leszerkesztett több mint 1700 filmből :). Döntő többsége marad „házimatiné” műsorán a családnak, barátoknak, munkatársaknak. Mint például az, amikor egy viharos éjjelen megcsúsztam egy olajfolton 90 km-es oldalszélben, szakadó esőben – és hiába kormányoztam az autót balra, ment az magától jobbra a szalagkorlátnak… még szerencse, hogy ott és akkor épp 30-al mentem. Szóval akar a r0ssebb „ilyen” műsort – én nem annyira.

És nem vitatkozom azzal, hogy adott helyzetben TE elvetted volna a gázt. Elvégre még van a véleménynyilvánítás szabadsága :). OTT és AKKOR szerintem úgy volt helyes, utólag és kívülállónak meg könnyű okosnak lenni – és persze aki nem hülye, az a más hibáiból és a sajátjából is tanul – a hülye pedig a sajátjából sem :). De nem probléma nekem az utólagos kritika – meghallgatom, és nem akadok ki rajta :).

Mint említettem: nem tagadom le, hogy előszeretettel közlekedek a belső sávban. DE akkor sem akadályozom más haladását – szántszándékkal pedig végképp nem. És az egy dolog, hogy velem történik ilyen – de én filmre is veszem, és nem tagadom. A döntő többség legfeljebb nem beszél róla, nem teszi szóvá.

Végül: a kamerát bekapcsolom elindulás előtt – és van annyi teljesítménye, hogy több órás utat is rögzítsem, vagyis a kamera működése nem vonja el a figyelmem a vezetéstől.

Most pedig megyek, és autózom egyet a budapesti éjszakában :)

fezoGT 2012.04.16. 21:40:08

@jelentéktelen alak: ez mondjuk igaz, lehet török/román/albán is, relatíve sokan dolgoznak kint...

D4D 2012.04.16. 22:13:08

@Frigyesmester:

"nem szokásom letagadni és elhazudni a hibáim. Például azt sem, hogy előszeretettel a belső sávban haladok."

- Ez önmagáért beszél.

jelentéktelen alak 2012.04.16. 22:15:34

@Frigyesmester:
A többi filmed -amit láttam- mind a közlekedés körüli téma. Én válogattam őket így, nem láttam mindet.

Gondoltam, hogy nem tudatosan választasz témát. Nem is ezt írtam. De magamból kiindulva, kamera nélkül elnézőbb vagyok, mint mikor ott kamera. Részemről sem tudatos ez. Sokszor napokkal később vettem észre, mikor hasonló szituban voltam, kamera nélküli autóval, hogy másként reagáltam és nem így cseppet sem lett izgalmas a történet.
De pont ezt vettem észre magamon, mikor erősebb autóba ültem. Míg egy Dacia-ban fordultam elő, mindig üresben volt a váltó a piros lámpánál. Mikor egy erős Audim volt, akkor szoktam rá, hogy egyesben várom az indulás lehetőségét. Nem tudatos volt a váltás, részemről. De az erősebb autóban, jobban élveztem a gyorsulást és vártam az élményt. Ez felesleges gyarlóság volt. (Pont ez volt az egyik oka, hogy kisebb, gyengébb autóba ültem vissza.)
Erre gondoltam és nem arra, hogy keresed a bajt.

Az, hogy te úgy teszel, ahogy teszel, valóban a te dolgod. Nem ebbe kívántam beleszólni. Semmi bajom azzal, hogy nem veszed el a gázt, ahol én megtenném. Azzal sem, ha ott sem veszed el a gázt, ahol kamera nélküli autóval elvennéd. Ez utóbbival, neked kell(ene) bajod legyen, ha így van.

Örülök, hogy nem akadsz ki a kritikán, mert nem is kiakasztani akarlak! Bár sosem értettem, hogy miért jobb a belsősávban haladni, ha a külső is alkalmas a haladásra, biztos ez is vérmérséklet béli különbség. Ez esetben viszont azt is el kell fogadnod, hogy megint más vérmérsékletű embereket ez akkor is provokál, ha effektív nem zavarja. Ők nem kameráznak, hanem így vagy úgy büntetnek.
Nem, nem védem őket. Féreg aki nem rendőr és büntet, de léteznek.

Az, hogy velem nagyon ritkán történik ilyesmi, nyilván annak tudható be, hogy másként szocializálódott országban élek. De tuti az is ott van az okok között, hogy én is szabályos akarok lenni, legalábbis nem törődöm bele abba, ha valamit életvitel szerűen rosszul csinálok. Nem, és sem vagyok szent. Éppen ennek a tudatában, magasabb az ingerküszöböm. Több dolgot tudok elnézni másoknak, akik ugyancsak nem szentek és/vagy hibáznak, hiszen emberek.
És ez lehet a harmadik ok.

Nem tudom, hogy milyen rendszerrel rögzíted a filmeket. Amit én ismerek -amit használtam- azon fél perc adat rögzíthető, ami leállítás és mentés hiányában mindig újra törli magát. Az esemény után kell megnyomnom a gombot, így marad meg a fél perces anyag, ami mindig fél perc.

Jó autózást! :-)

D4D 2012.04.16. 22:22:29

@jelentéktelen alak:

"Ez nekem most tényleg új. Miért is kell így tenni?"

Nullás végén, főleg az egyes felölin, velem is előfordul néha, hogy kicsit korán állok be a belsőbe (a belső a 100-asra, külső az M1-re megy), ilyenkor még ritkábban rám esik valaki 180-al és villog (én nem megyek ott gyorsan, míg nem látom, van e jelenlét, az ugyanis egy kedvelt vámszedő hely) én teszek egy bal indexet, mire a mögöttem jövő megnyugszik, és elmegy jobbról az M1 felé. Hangsúlyozom, hogy már az 500 m-es előjelzőn belül járunk.

jelentéktelen alak 2012.04.16. 22:27:33

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

Így már értem, köszi.

Eszembe nem jutna ilyesmi, igaz az sem, hogy szükség volna rá...

D4D 2012.04.16. 22:28:51

@jelentéktelen alak:

"Alapvető emberi tulajdonság, hogy szeretjük kihasználni az eszközeinkben rejlő lehetőségeket."

- Ebben tök igazad van. Ma egy tempomatos nagy teljesítményű autóval (A6 3000TDi) grasszáltam a városban (enyimben nincsen). Mivel nem volt jó kedvem, azzal szórakoztam, hogy minden egyes kurva sebhatárnál egy km/h-val alá állítottam a tempomatot, és hagytam menni az autót.

Sosem ragaszkodom mereven a sebhatárhoz, de ezt ma élveztem. Ergo ez biztosan vonatkozik a kamerára is.

"streetfighter" 2012.04.16. 22:36:58

@Frigyesmester:
Kevés vagy te ahhoz, hogy nekem rossz pillanatot okozz. :)
Én sem vagyok minennapos az tény, de nem is reklámozom magam bárgyú videókkal.
Hangsúlyozom, a volkswagenes egy barom volt, ez vitán felül áll. Én simán kikerültelek volna jobbról, nem idegesítem magam a hozzád hasonló birkákon.

jelentéktelen alak 2012.04.16. 22:41:36

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:
Érdekes ez a tempomat dolog.

Elég régen kialakult bennem, hogy a lehetőségekhez képest minél szabályosabb legyek a közlekedésben is. E-mait, vagy sem, de egyre több lett a lehetőségem is erre. :-)
Pár éve, mikor tempomatos autóm lett, meglepődtem, hogy olykor milyen lassúnak tűnik az a tempó, amivel haladok. Úgy értem, bizonyos szakaszokon. Pedig pont azzal a tempóval mentem, amivel mindig is akartam menni. Akkor döbbentem rá, hogy bizony többször vétek a sebesség limit ellen, mint gondoltam.

A te értékrendeddel, ezen talán mosolyogsz, de nekem tanulságos volt.
Még inkább tanulságos, mikor azt látom, hogy mások minek teszik ki magukat a tempomattal.
Olyan helyen is tartják a beállított tempót, ahogy már régen elvennék a gázt. Egy orosz ismerősöm így borította fel ott a BMW-jét, ahol egyébként naponta jár. Tempomat nélkül nem volt soha gondja a kanyarral, tudta mi a helyes sebesség, és anélkül lassított, hogy ezt tudatosan tette volna. Tempomattal, meg besokalt benne.

"streetfighter" 2012.04.16. 22:42:23

@jelentéktelen alak:
Egyet értünk!
Ha az agresszívítást és a "bamba" közlekedést állítjuk szembe, én is a "mesterre" szavazok. :D
Bár hozzá tenném, hogy az ilyen frigymester félék, néha még egy bárányból is előhozzák a vadállataot.

[mike] 2012.04.16. 23:36:49

@Frigyesmester: Talán ott 110 a megengedett. De nem is ez a lényeg.... Bárkit előzök jobbról, mert elbambul, vagy csak simán baszik lemenni, eszembe nem jutna nekimenni hátulról.... Az ilyet az első pirosnál ki kell rángatni a betört ablakon át.... Mi a kurvanyját képzel az ilyen balkáni tahó? Viszont az ilyen tetű gecinek igazat adó majmok se normálisak. Mi van gyerekek, kevés a fizetés? Ver az asszony? Narkós a gyerek? Térjetek már észhez... Nagyon remélem, hogy a hozzászólók többsége csak frusztrált elmebeteg, az mindenre magyarázatot adna. Pont olyanok, mint az 5 centire beálló suv-osok, akik azt hiszik, övék a világ. Amikor meg 2keréken állva hagyom őket, akkor rángatóznak, meg mutogatnak... :D:D Nem képesek fölfogni, hogy más dimenzióban mozgunk. Szerencsére (lekopogom) az autósok többsége egyre inkább kulturáltan viszonyul a motorosokhoz.....

Reggie 2012.04.17. 00:21:43

@[mike]: Felteve, hogy tenyleg nekimentek hatulrol. Mert csak azt latni, hogy elkezdi rangatni a kocsit, az meg barmitol lehet.

Frigyesmester 2012.04.17. 00:23:46

@jelentéktelen alak:

Filmek rögzítése: egy camcord-al, ami egy öntapis állványon van a műszerfalra felrakott pexi lapon. Van olyan masszív ez a konstrukció, hogy vad földutakon sem moccant meg a „konstrukció”.

Filmek témája: persze, hogy a közlekedés a téma, hiszen autóból készült filmek. Az indavideo.hu –n jó eséllyel csak ilyenek vannak, ritkán töltök fel oda. A youtube.com az más, oda több témájú filmet töltök fel – és egy film akkor is lehet nem közlekedési témájú, ha autóból készült (pl. a „Határtalan államhatárok”).

Ingerküszöb: emberek vagyunk és különbözünk – ettől is csodálatos a világ. Lehet, hogy abban a „más szocializáltságú” országban nem fordul elő olyan, hogy pl. neked van zöld, és mikor lendületben vagy majdnem a kereszteződésben, akkor méterre előtted húz el a keresztforgalomban egy autó – vagy épp egy busz. Netán egy villamos megy át előtted keresztbe, mikor neked van zöld.

„Amúgy” a ma esti autózásról, mint ingerküszöb. A Szigony utca-Üllői út kereszteződésében szabad jelzésem van, kanyarodok ki az Üllői útra. Direkt a belső sávba kanyarodok, mert tapasztalatból tudom, hogy amikor az adott szakaszon nincs zöldhullám az Üllőin, akkor gyalogosok –gyakran átlóban- át a 2X3 sávos Üllői úton. A Ludovika térnél a piroshoz érve átsorolok a középső sávba – mert látom, hogy szemből szirénázó mentő jön, és őelőtte mindhárom sávban állnak a tilosban. Utána a lámpa zöldre vált. Kimegyek a szélső sávban, miközben utolér a zöldhullám. Mögöttem egy fekete autó is kijön a szélsőbe – és rám gyorsul, miközben tovább indexel jobbra. Vissza a középső sávba – a fekete autó majdnem egy vonalba kerül velem, mikor elmegy jobbra a mellékutcába. Index jobbra, irány vennék a szélső sávba a Nagyvárad tér előtt, de nem tudok, mert egy felsőkategóriás Opel nem enged be, mert mikor kitettem az indexet, akkor padlógázzal gyorsult (nehogy má’ a polgári limuzinszocialistája elé bemásszon egy Szutyuki – ugye?), pedig másfél autónyi távolság volt közöttünk, mikor kitettem az indexet. A Heim Pál gyermekkórház előtt páran nem teszik ki az indexet, persze vörösvillanások tömege féklámpákból. A Nagyvárad tér után végre ki a szélső sávba –felsőkategórisának tűnő Opel át a középső sávba, index nélkül-, és nyugisan eljutok a Hungáriára balra (a felüljáró alatt) kanyarodó sávig. Az Üllői-Hungária kereszteződésében zöldre vált a lámpa nekem, balra „nagyívben” irány a Hungária – persze kikerülve a tilosban és sötét öltözékben lévő gyalogosokat. A Hungárián irány a belső sáv – szinte üres a Hungária, nehogy má’ bárkit zavarjon a szinte üres Hungárián, ha a belső sávban vagyok :). A Vajda Péter utcához érve egymás mellett haladunk egy sötét színű, nagyobb méretű verdával; mikor egy motoros távolsági fényszóróval és szó szerint padlógázzal közelít – úgy, mintha célba vett volna engem. A lámpa épp zöldre vált, mire a böhöm verdával odaérünk. Ekkor én „padlógázzal” előre, majdnem lehagyom a sötét böhöm verdát – a motoros ez után kettőnk között úgy suhant el, hogy a moci és az autók között legfeljebb 15-20 centi lehetett mindkét oldalon. Ez után a Hungárián továbbra is belső sáv (a mellettem lévő sávban sehol senki, a szélsőben két világos színű autó), majd a Salgótarjáninál át a balra kanyarodó sávba. Vagy például visszafelé az Andrássy-n is előszeretettel megyek a belső sávban, már a Hősök terétől. Jobboldalról mindig várható kikanyarodó (a balra kanyarodás lehetősége nem jellemző az Andrássyra), én meg ha nem akarok lekanyarodni, miért ne menjek a belső sávban – meg aztán a buszok miatt se kelljen megállnom. Szépen nyugiban végigjöttem a belső sávban az Erzsébet térig, aztán onnan irány a kiskörút. Itt is maradtam a belső sávban – mert minek menjek ki a(z éjféltájt is) zsúfolt külsőbe, ha az Astoria és a Kálvin tér felé akarok menni. Az Astoriánál a jobbra kanyarodó sávot páran egyenesen haladónak nézik. A Múzeum körúton is maradok a belsőben, és utána is – úticélom a Baross utca. És ezen a rövid távon felesleges összevissza cikázni a sávok között.

Szóval: ennyit a morálról, az ingerküszöbről, és hasonlókról :).

@"streetfighter":
Ha simán kikerült volna, akkor nincs film. És nem idegesítem magam azon a baromarcon. ÉS hogy a videóim bárgyúak vagy sem, ízlés kérdése. Nagyon szívesen kritizálnám a te általad szerkesztett videóidat, de erre úgy tűnik nem fog sor kerülni :). „Amúgy” a videóim nem önreklám miatt készülnek, de ebbe hosszú lenne belemenni, és nem is ide tartozik ez a része.

@[Mike]:
A felvételen látszik a 90-es tábla. Ráadásul ott újabban egy jól elrejtett trafi is van (!) az „500-as előjelző” konzolján.

További szép estét mindenkinek :)

D4D 2012.04.17. 01:15:27

@Frigyesmester:

Írtál egy kisregényt, amiből aszért több dolog is kiderül:

- Suzukid van.
- Sok pénzed van, benzinre költöd - remélem néha a párodnak is viszel virágot belőle.
- Belsősávimádó vagy
- Körülötted mindig történik valami.

Amit írtál, azt én leírom két szóval: Kocsikáztam este.

Veled valami kurvára nincsen rendben.

Frigyesmester 2012.04.17. 08:41:05

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

Persze vagy tévesen következtetsz, vagy előítéletesen - mindkettő részlet kérdés és részletkérdés :).

Valóban Suzukim van. És? Na és! :)

Azért sok pénzem nincs, de egy részét benzinre költöm. A párom időnkénti meglepésének gyakorisága (pl. virággal) pedig nem függ össze a havi üzemanyagköltségemmel :)

Azért enyhe túlzás, hogy belsősávimádó lennék.

Mindenkivel történik valami. Még azokkal is, akik itt, ezen a blogon vehemensen beszólnak minden posztolónak és/vagy olyan kommentelőnek, akinek a véleménye nem tetszik. Legfeljebb a kommentezéseikkel vezetik le a velük történt dolgok okozta feszültséget :).

Amit írtam: a tegnap este nem arról szólt, hogy "kocsikáztam este" - mert cél nélkül, csak úgy, passzióból soha nem autózom. Nem vagyok olyan vastag anyagilag, hogy efféle dolgokra vetemedjek :). Konkrét dolog, konkrét uticélok. Például azért szeretem este 10 után megejteni a "teszkógazdaságos" kivitelezésű havi/félévi nagybevásárlást, mert egyrészt könnyebben találok parkolóhelyet (az üzlethez közel), kevesebb idegbeteg van az üzletben és a parkolóban (és nincs tömeg), és nincs kígyózó sor a pénztáraknál. Valamint sokkal könnyebb közlekedni a városban autóval - és mivel haladósabban lehet haladni, nem kell a dugóban vánszorognom, így még üzemanyagot is megtakarítok, ahhoz képest, mintha az adott utat nappal, munkaidőben tenném meg :).

ulpinus 2012.04.17. 09:32:29

@Frigyesmester:
Nem tudom elképzelni, hogyan érhet ennyi dráma valakit autózás közben. Biztos velem van a baj, hogy valamiért elkerülnek az adrenalinhuszárok, de hosszú évek alatt sem ért ennyi trauma az úton, mint téged akár egy nap alatt.
Nem várom, hogy bevalld, hogy a veszélyessé válható szituációk kiélezése motivál, mert ez lehet tudat alattiból fakadó. Csak néha próbáld ki, hogy pár percig arra koncentrálsz, hogy a körülötted forgalomban levők nem ellenségek, nem gonosz ellenfelek, akikkel meg kell harcolni. Keress valamilyen elfoglaltságot, amivel a felgyülemlett feszültséget levezetheted, a vezetés így is elég veszélyes...

dzsaszper 2012.04.17. 10:15:29

@"streetfighter": én erről a videóról beszéltem csak.

dzsaszper 2012.04.17. 10:17:53

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: a videó elején benn volt, az tény.

viszont csak a második előjelző után akarták megtolni... ami jóval csúnyább mint a benn vánszorgás.

dzsaszper 2012.04.17. 10:19:15

@vidifan: tényleg a parasztja tizedelődött meg? Vagy a parasztok aránya éppenhogy növekedett? ;)

dzsaszper 2012.04.17. 10:21:57

@Frigyesmester: azért a Dunakeszi csomópont és az M0-ba torkolat között bőven sok idő lett volna visszasorolni...

dzsaszper 2012.04.17. 10:24:33

@vidifan: a 80-as években mesélték németek, hogy nekik kb. fagyipénz volt a gyorshajtási bírság...

és akkor még csak a gyorshajtásról beszéltünk, arról nem hogy a németeknél a yard többet kaszál a követési távolság nem tartásából, mint a gyorshajtásból. Nálunk meg ki hallott bírságról követési távolság miatt?

dzsaszper 2012.04.17. 10:29:42

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: sosem értem, amikor redundánsan kell beszélni, redundánsan kell beszélni.

Ezt nem értem a sorolás + indexelés esetében sem, a sorolás + indexelés esetében sem.

(Ady után szabadon)

dzsaszper 2012.04.17. 10:34:13

@[mike]:
ott bizony elég hamar kinn van a 90... hogy minek?

amúgy a motorosokat olykor nehezebb észrevenni, amin a tompított sokat tud segíteni... (különösen a döcögő két kocsisor közti végighajtás esetén szokott érzékeny lenni). láttam pár helyzetet, ahol az autósok kultúráltak, sőt előzékenyek voltak, onnantól hogy észlelték a motorost. Előtte nehéz...

Globetrotter2014 2012.04.17. 10:40:11

@dzsaszper: a németeknél a gyorshajtás "cavaliersdelikt", enyhén büntetik (més tagállamokhoz képest) és nem lenyúlási célzattal, cserébe rámennek a nötigungra, azaz amikor rátapadsz lenyomod ÉS a jobbra tarts elmulasztására. Még abban az esetben is, amikor középen mész. Csak esezeket nehezbb bizonyítani, és nem annyira költséghetékony a tevékenység.

Én külföldön hajlamos vagyok gyorshajtásra, volt már egy két villanásom, de mind határeset, pár (max 10-15) km-rel a megengedett felett és még sosem kerestek meg miatta.
Ehhez képest otthon pár km/hval a megengedett (+10%, ugye az még érvényes nálunk?) felett már elég meredek a bünti

"streetfighter" 2012.04.17. 11:55:21

@[mike]:
Szerintem senki nem adott igazat az erőszakoskodónak, csak a jobbra húzódást, kértük számon a "mestertől".
Azt is elismerem, hogy ennek szükségességén is lehet vitatkozni, de mint megismertük, ő nem kerüli, hanem keresi a bajt.
A motorosok meg, hogy jönnek ide?
Azok között is van jó pár seggfej, úgy hogy némelyik szintén magának keresi a bajt.
A robogós, meg egy külön "állatfaj", tisztelet a kivételnek.

jelentéktelen alak 2012.04.17. 12:51:09

@"streetfighter": Azért van benned előítélet dögivel. Kivel nincsen baj?

Én valahogy nem tudok Suzukist, dobogost, BMWst, taxist, biciklist, stb. látni az utakon. Viszont látok embereket ezzel-azzal, így-úgy közlekedni. Tudom, én vagyok a csodabogár. A többség egész másként viszonyult hozzám, míg felváltva vezettem egy Nissan Micra-t és egy V40-es Volvot. Pedig pontosan ugyan úgy próbáltam haladi mind a kettővel. Városban az autók különbségei ki sem domborodtak különösebben. Még is másként viszonyultak hozzám. Miért kel másként megítélni ugyan azt az embert, ha éppen nem autóval van, hanem biciklivel, vagy robogoval?

D4D 2012.04.17. 13:51:06

@Frigyesmester:

Az élménybeszámolóból a Teszkógazdaságos kimaradt.

@dzsaszper:

A megtolással semmilyen szinten nem értek egyet!

"streetfighter" 2012.04.17. 13:51:09

@jelentéktelen alak:
Te mégis miről "beszélsz"?
Ez nem előítélet, hanem tapasztalat.
Nyílván minden közlekedő között vannak erőszakosak, mazsolák, tapasztalatlanok.
Az én megjegyzésem a kétkereküekről, csak annyira tartozott ide, mint amennyire mike írása. :)
Egyébként én nem vagyok előítéletes, de egy elöttem lévő sofőrt pár másodperc alatt be tudok kategorizálni a mozgásából. Ez tapasztalat kérdése. Itt a bizonytalanokra, mazsolákra gondolok, esetleg az erőszakosakra. Az átlag nyilván fel sem tűnik, de azzal nincs is gondom.
Nekem teljesen mindegy milyen járművet vezetek, mindig a dinamikusabbak közé tartozom.

D4D 2012.04.17. 14:01:29

egy elöttem lévő sofőrt pár másodperc alatt be tudok kategorizálni a mozgásából. Ez tapasztalat kérdése. Itt a bizonytalanokra, mazsolákra gondolok, esetleg az erőszakosakra. Az átlag nyilván fel sem tűnik, de azzal nincs is gondom.

- Maximálisan egyetértek.

jelentéktelen alak 2012.04.17. 14:20:14

@"streetfighter": Az előző hozzászólásod nem pont ezt tükrözte. :-)
Mellesleg nagyon is valós jelenség. Akinek módjában áll tegyen egy próbát. Használjon lehetöségek szerint azonos körülményeket, azonos magatartása legyen a próbák során. Az egyik alkalommal menjen kimondottan lenézett autóval, a másik alkalommal, meg olyannal, minek jó megítélése van. Sajnos az emberek zöme másként fog reagálni a két esetben. Soha fel nem foghatom, miért.

De még a te utad sem tuti. Lehet, akit bizonytalannak látsz, csak éppen bizonytalan. Lehet, bármi, ami éppen jobban leköti, eltereli a figyelmét és te rutintalannak véled. De amint elhagytátok az útjelző táblát amit olvasott, vagy vége a számára érdekes hírnek a rádióban, esetleg vége telefon beszélgetésnek, példaértékűnek fogod látni, ahogy vezet.

jelentéktelen alak 2012.04.17. 14:54:54

@Frigyesmester: Nem ismerlek, így csak a youtube-on lévő filmek és az itteni hozzászólásaid alapján alakult ki bennem egy benyomás véled kapcsolatban. Ez meg pont úgy lehet torz, mint helytálló.
Viszont alapján inkább értek egyet azokkal, akik szerint keresed a bajt. Ha így van, akkor igen sikeres vagy, hiszen látszik, hogy meg is találod. :-)

Az elmúlt és éri élményeidhez fogható biztos engem is ér nap, mint nap. De nagyjából akkora jelentőséggel bírnak, mint az imént az alma megrágása. Tudom, hogy megragtam, de nem tudom, hogy hányszor és mennyi ideig. De része az évesnek. Nem tudnék értekezni róla.

Arról viszont igen, hogy saját bevallások szerint szereted a belső savot. Ha ez azt jelenti, hogy akkor is használod, mikor, a KRESZ szerint nem kellene, akkor nem értem, miért járod ennyire körül mások vétségeit. Mennyivel rosszabb a te szabálytalanságodnál a másoké? Ha te tudatosan, szabályt szegve nem a külső sávban mész, akkor mint várod el másoktól, hogy pl. a szabályok szerint indexeljen?
Én mindig azon voltam, hogy előbb magam tegyem rendbe és csak utána keressem a tennivalót másokkal kapcsolatban.

dzsaszper 2012.04.17. 14:55:28

@ZF2: szerintem is a német példa lenne követendő...

dzsaszper 2012.04.17. 15:08:28

de tegyük hozzá, hogy nálunk előszeretettel hozzák ki a relatív gyorshajtást a baleset okának, akkor is amikor a követési távot nem tartották be?

jelentéktelen alak 2012.04.17. 15:30:28

@dzsaszper: Ezt nem igazán értem. Követési távolság akkor van, ha valakit követek. Ergo, azonos tempóval haladunk egymás után. Hogy lehet ilyen esetben a hátul haladó túl gyors, az első meg nem túl gyors?
Úgy értem, akármilyen erőszakosan, veszélyesen is "tol" valaki, amíg át nem hajt rajtam, nem gyorsabb, mint én előtte. Meg ha szeretné is gyorsabb lenni...

jelentéktelen alak 2012.04.17. 18:13:17

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: "Írtál egy kisregényt, amiből aszért több dolog is kiderül:

- Suzukid van.
- Sok pénzed van, benzinre költöd - remélem néha a párodnak is viszel virágot belőle.
- Belsősávimádó vagy
- Körülötted mindig történik valami.

Amit írtál, azt én leírom két szóval: Kocsikáztam este."

Érdekes, bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, mint amit az utolsó idézett sorban írtál.

De a többihez volna némi hozzá tenni valóm, kérdésem.

1, Suzukid van. Nem tudom, miként értsem ezt tőled, de egyre többször látom ezt a márkanevet szitok szóként. Pedig ez butaság.
Egy olyan embernek, aki nagyvárosban él és azt az esetek 80-90%-ban el sem hagyja autóval, úgy gondolom akár a legjobb választás is lehet. Vannak ugyan körülmények, amik akár egy sokkal előnytelenebb SUV mellett szólnak, de ezek a ritka kivételek. Egy kisköbcentis, kisautó, pont erre a közegre van teremtve. Ha már szitok szó, akkor ilyen közegben helyénvalóbb lenne egy V8-as, mint a pejoratív jelző.
Aki két város között ingázik, az meg nyilván nagyobb, kényelmesebb, erősebb autóval tudja azt ideálisabban megtenni.
Magam, ha olyan lakhelyre kényszerülnék, mint Frigymester és szinte mindig a városon belül autóznék, kétlem, hogy meghaladná az autóm az 1litert.
Szóval, szerintem az ő esetében tök rendben van a Suzuki. Legalábbis a legtöbb modelre igaz ez.

2, Sok pénze van, benzinre költi: Ezt is egyre gyakrabban hallom, látom pejoratív értelemben.
miért baj az, ha valaki jó anyagi körülmények között él? Miért baj az a hobbija az autókázás? OK, nem a legkörnyezetbarátabb hobbi, de a virág leszakítása sem az. Egyébként nem gondolom, hogy ezen szempontok felmerültek benned. :-D
Ha az időjárás engedi, magam is teszek egy kört a város szélén és a környező falvakban esténként, igaz én biciklivel. Szeretek biciklizni. Ha autózni szeretnék, akkor autóval tennék így. Nem hiszem, hogy ezért szégyenkeznie kell bárkinek is.

-Belsősáv imádó: Alakul bennem is ilyen kép, de így talán erős kijelenteni. Lakott területen belül, viszont ez nem olyan nagy probléma. Mondjuk úgy, nem szabálytalan, de illetlen. Ez sem ok szemrehányásra.

-Körülötte mindig történik valami: Körülötted és körülöttem is. Csak rólunk lepereg. Viszont mid a kettőnk életében van olyan visszataszító és felháborító jelenség, amit meg ő nem tart említésre méltónak. Nem tudom, hogy mi az, de biztos van ilyen.

Ezzel nem azt állítom, hogy pejoratív amit írtál. Csak azt, hogy értelmezhető így is, hiszen egyre gyakoribb, hogy ilyen értelemben vannak jelen a megjegyzéseiddel egybe csengő nyilatkozatok.

D4D 2012.04.17. 19:37:29

@jelentéktelen alak:

Pejoratívan mindössze arra akartam célozni, hogy Frigyes mester kissé bőbeszédű.

"streetfighter" 2012.04.17. 19:50:28

@jelentéktelen alak:
Képzeld mostanában hajtok egy régi 1,6-os Suzukit, 96 ló és 900 Kg, tehát nem mondanám lomhának, és egy 192 lovas Toyota Corollát, 1230 Kg.
Városban nem nagyon tudom kiautózni a két autó közti különbséget, hiszen a Suzukival is jóval a többiek sebessége felett közlekedem.
Nagyon ritkán látom, hogy lebecsülik a kis Suzit, de aztán jön a meglepetés. Őszintén szólva nagyon élvezem. :)
Mivel igen gyors, és rámenős stílusban vezetek a Suzukival is, így nem sok különbséget érzek a többiek hozzáállásában.
Az M3-as bevezetőjén nagyon korrekten még az 500-as Merci is lehúzódott előlem jobbra, pedig rá sem villogtam. :)
Én mindig azt mondom, hogy a vezetési stílus a meghatározó, nem az autó típusa, annak ellenére, hogy pont a suzukisok vélekednek máshogy. Ezt, én egyértelműen cáfolom.

Hojlele 2012.04.18. 02:13:51

@jelentéktelen alak: Nem jöttél még rá? Farkastörvények vannak. Jelentgesd fel az elvtársaidat. Neked az fáj, hogy a másiknak van pénze benzinre? Vagy, hogy van mersze a BUSZ sávon menni? A saját önértékelési problémáid, a kisebbségi komplexusod és a frusztráltságod árad minden egyes mondatodból. Te büszkén viselheted a kokárdát. Egy igazi díszmagyar vagy. Tele írigységgel. Tipikus dögöljön meg a szomszéd tehene is.
Egy jogállamban a rendőrség dolga, hogy eljárjon, nem a tiéd.

Képzeld, amikor feltörték a kocsimat, nem mentem a rendőrségre. Minek? Időt húzni? Inkább egy barátomat elküldtem a közeli lakótelepi suhancokhoz, hogy magnót szeretne venni. 24 órán belül megkerült a kis takony a magnómmal együtt. Akkor járkáljak rendőrségre?

Igazi kommunista maradvány vagy.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.04.18. 08:13:15

Szerintem sok autóstársammal köszönetet mondhatunk a JAD733-as rendszámú fehér Daewoo Kaloszos hölgynek, akik a kisfiát maga mellé ültetve a jobb egyben 70 km/h-t bírt abszolválni az új M0-as 3-astól a Megyeri híd felé tartó szakaszán, szigorúan a belső sávban.
Viszont dicséretes a szabályos 10 óra 10 perces kormányfogása, és rendíthetetlenül merev és maga elé szegezett tekintete, amit a mögötte összegyűlt több kilométeres kocsisor dudálása sem zavart meg.

Az illető hölgy, ha esetleg olvassa a blogot (már ha tud olvasni), ezúton kérem, hogy gondolkozzon el a tömegközlekedésre váltáson.
Aki ilyen mértékben ignorálja az autóján kívül eső történéseket, az inkább ne üljön autóba...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.04.18. 08:17:46

@jelentéktelen alak: "Magam, ha olyan lakhelyre kényszerülnék, mint Frigymester és szinte mindig a városon belül autóznék, kétlem, hogy meghaladná az autóm az 1litert. "

Majd ha lesz saját autód, tapasztalod, hogy egy csúcsra pörgetett 1,2-es motor jobban zabál, mint egy békés 1,6 -os.

jelentéktelen alak 2012.04.18. 09:37:31

@newtehen: Városban az 1literes Micra elment 6.5-7 literrel. Az 1.8-as Volvo 12-15-t fogyaszt ugyan azon körülmények között

jelentéktelen alak 2012.04.18. 09:50:32

@Hojlele: Köszönöm az értékkel egyáltalán nem bíró hozzászólásod. :-)
Azt azért tisztázhatnád magadban, hogy mi is van most! Farkas törvények, jogállam. A 2 ugyanis nem nagyon fér meg egymással. :-)
Magam a jogállam híve vagyok, így ha kell a rendőrségen teszek feljelentést -hiszen az ő dolguk a rend fenntartása- és nem egy haveromnál.

A jogállam híve vagyok, nem tudom ez mennyiben függ össze akár a kommuzmussal, akár a fasizmussal, de az a te dolgod mit hiszel. Magyar vagyok valóban, amit végtelenül szégyenlek. Nem jó érzés véled egy közösség részének lenni. Mentségemre szóljon, hogy nem az én választásom volt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.04.18. 10:54:28

@jelentéktelen alak: Egy 5,5 benzines zil meg 35-öt.
A Micrával egy másik nissant illik összehasonlítani, egy 1,6-os almera 5,5, 6-al beéri.

jelentéktelen alak 2012.04.18. 12:02:53

@newtehen: Nekem ezek az autók álltak rendelkezésre, ebből kellett választanom, hogy melyikkel megyek a belvárosba, ha a busz nem éppen nem alternatíva.
Egyébként a fogyasztás csak egy dolog (amit te hozták fel). A Micra több előnnyel bírt a városban, mint a Volvo. Kisebb, így kisebb helyen is leparkolható. Valahogy kevésbé bosszantott, ha másik ajtaja újabb horpadást ejt rajta stb. Városban egyértelmű, hogy egy kicsi kocsi az ideális átlagos felhasználásra. Kicsi autóba, meg minek egy erőmű. A dugóban 1000ccm pont úgy elég, mint az akarmekkora nagyobb.
Nyilván, ha egy 3000km-es kirándulásra készülök, eszembe sem jut a Micra.

"streetfighter" 2012.04.18. 20:34:57

@jelentéktelen alak:
Sosem tartottam sokra a volvókat, de ez a fogyasztás brutális.

jelentéktelen alak 2012.04.18. 20:57:21

@"streetfighter": A Volvo sosem a fogyasztásával hódított. :-)

Valóban sokat eszik, ha csak autópályán megyünk és nem nyomjuk ki a szemét, akkor sem megy 7.5 alá. Átlagban (vegyes használatban) 10-10.5 liter. De te egyébként sem szeretnéd, mert még csak nem is sportos a karaktere.
Nekem viszont pont bejön az a komfort, amit nyújt. :-)

"streetfighter" 2012.04.19. 11:06:05

@jelentéktelen alak:
Persze a 2,0 és a 2,5 turbó nyílván "sokat" fogyaszt, de az 1,8-as miért? És még "gyenge" is.
Az én Toyotám is 1,8-as turbó nélkül, megy mint a mérgezett egér, hajtom is, és "csak" 9,5 litert fogyaszt átlagban. Igaz, hogy sokat járok országúton, de mivel ott nagyon nyomom neki így 8,3-8,8 körül fogyaszt. Tehát csak a városban sem megy 10 fölé az én stílusommal. :)

Iza Béla (törölt) 2012.04.19. 11:28:58

@"streetfighter": Túl kicsi a nagy dobozhoz és kedvezőtlen fogyasztású pontokban tud jól húzni.

nemmáté (törölt) 2012.04.19. 13:42:41

@Csirke72:
"Na ide figyeljen minden szartúró önkéntes rendör!

Jómagam pályán 180 körüli konstans tempóval szoktam nyomulni és ha nem ahoz sincsen senkinek semmi köze, föleg nem ahhoz hogy az engem szabályozzon.
Ha pályatévesztet jelentkezzen az Orbán Örezredbe!

Senkinek sem áll jogába a másikat szabályozni!

Rohadtul utálom azt az irigy pökhendi réteget, aki az elbaszott élete miatt másokra irigykedik és ebben leli örömét, hogy más b...gat!

Ugyanaz amikor a forgalomban sietek és egyeseknek nem komál a magas üzemanyagárak ill. büntetés miatt a tempóm. De had legyen ez az ßen gondom! "

Én például a helyesírásodra vagyok irigy.
Ha majd rámolják ki a lakásodat és rajtakapod őket, megnyugtathatod az elkövetőket, hogy neked semmi közöd hozzá, hogy mit csinál, mert nem vagy rendőr, meg az ő baja lesz, hogy hány évre itéli el a bíró.
Felejtse már el a sok antiszociális tahó ezt a baromságot, hogy nincs közöm ahhoz, hogy mennyivel megy. Egy úton közlekedünk, így az én és szeretteim életét is veszélyezteti.
Egyébként engem sem érdekel a hisztiző, toporzékoló neveletlen senkiházi. A megengedett sebességgel, vagy óra szerint kicsit többel előzök. Ha rám mászik a barom, akkor pánikba esem és kénytelen vagyok visszalassítani egy olyan szintre, aminél akkor is meg tudok állni biztonsággal, ha az előttem haladó satuféket nyom.

jelentéktelen alak 2012.04.20. 15:01:45

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Persze, tudom. De hogy jön ez most ide?
Amit állítottam, az nem más, hogy ha egy nagy város közepén laknék és főként a városon belül kellene autóztatnom magamat, akkor valószínűleg egy Suzukim lenne 1literes motorral. Az bőven elég arra, hogy 1-2 ember és a bevásárló szatyrok elmenjenek benne és elég arra is, hogy kellő gazdaságossággal akár 50-70km/h -val haladjon. De mikor a dugóban varázsol, akkor kár is bele nagyobb motor. Minden más tekintetben is ideális városba, hiszen kicsi és relatív olcsó.

Bár nem ideális, de helyt tud állni kirándulásokon is. Pont úgy, ahogy egy SUV sem ideális, de helyt tud állni a belvárosi utcákban.
Az ember nyilván aszerint dönt, hogy mire szánja az autót. (vagy éppen mit akár reprezentálni)
Tudom, hogy vannak kis autók, nagy motorral, mint ahogy vannak nagy autók is kis motorral. Ne engem kérdez, hogy mi az értelme, de fogynak azok is a kereskedésekben.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása