Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Most akkor mi alapján tilos?

2012.05.17. 07:20 :: Don Blasius

Ez Zoli kérdése, mivel nem érti, hogy ténylegesen mi alapján büntették meg, hiszen a közterületesek kétféle indokot is felhoztak külön-külön. Szerintem az oldalirányban elfordított tábla alapján már tilos várakozni, csak az a nem derül itt ki, hogy a kereszteződés előtti szakaszra ki van-e helyezve ugyanez, onnan behajtva észlelhető-e a tiltás. Mindenesetre én ennyi tábla láttán már gyanút fognék és nem is kísérleteznék a leparkolással, persze, ha valaki talál "kiskaput", akkor megpróbálhatja. Talán figyelmetlenül helyezték ki a táblákat és megmaradt egy "szabályos" szakasz?

Az újbudai közteresek megint hasraütés-szerűen büntetnek a parkolásért…

Az Infoparkban dolgozom és sokszor parkolok az épület előtt, szerintem szabályosan. Ez egy kereszteződés és a keresztutcával szemben szoktam állni a menetirány szerinti jobb oldalon, a forgalom irányával megegyezően. A kereszteződésnél nincs semmilyen tiltó tábla, a kereszteződéstől kb. 15 méterre van egy várakozni tilos tábla, meg hogy tűzoltó felvonulási útvonal. Na én a tábla elé parkolok, gondoltam hogy ha előtte állok akkor az rám nem vonatkozik. A közteresek szerint márpedig vonatkozik. Amikor kérdőre vontam őket akkor már nem tudtak mit mondani, rávágták hogy akkor kereszteződés.

 

TablaElott.jpg

 

Mondtam hogy igen. Most érkeztünk el az útelágazádódáshoz ahogy Medgyessy elvtárs is mondja…

Ennek is utánanéztem és ezt találtam,

 

Megállás:

d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;

 

Itt ahogy a képen is látható több nyerges vontató is ki tudna fordulni ha akarna egyszerre, így azt hiszem hogy nem akadályozom a forgalmat..

 

Kanyarodni.jpg

 

Mennyire jogos a büntetés? A közteresek nem ismerik a szabályokat? Miért szaladnak el ha kérdezget tőlük az ember és miért büntetnek meg valakit mondvacsinált szabálysértések miatt?

 

A második képen látható hogy azért van hely kikanyarodni, a tábla előtti címűn pedig látszik a kocsi orra előtt 5 méterrel lévő tábla, amiből azt gondolhatnánk hogy a kereszteződés sarkától ahol ugye csak a másik irányba mutató tábla van, a kocsi előtti tábláig szabályosan lehet parkolni…

 

Mellékelem a büntető cetlit amit láthatóan a tiltott helyen való várakozásért kaptam…

 

Cetli.jpg

 

Kíváncsi lennék néhány véleményre. :)

194 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés parkolás kresz belváros tűzoltó közterület felügyelet kanyarodás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2012.05.17. 08:03:06

A T kereszteződés már többször volt itt, szerintem van esélyed.
Máshol erre alkalmazzák a piros-fehér szegélykövet, az elég egyértelmű.
Én mondjuk nem állnék meg ott, de nem tudom ezt kresz szabállyal alátámasztani.

dzsaszper 2012.05.17. 08:28:21

Nem az van, hogy lelopták a várakozni tilos tábla alól a jobbra-balra nyilat?

Pityubácsi 2012.05.17. 08:28:57

szedd le a rendszámot, akkor nem tudnak megbüntetni.

nem, kerékbilincset sem kapsz és elszállítani sem fogják

PC Plum 2012.05.17. 08:36:11

A megoldás kulcsát bele is írtad: "Medgyessy elvtárs is mondja…"
Meg különben is Gyurcsány a hibás!

metal · http://electric.blog.hu 2012.05.17. 08:36:21

Teljesen szabályos voltál, ne hagyd magad!

Jokkura 2012.05.17. 08:55:02

A magyar KRESZ egy zagyvasághalmaz,teli egymást felülíró , sokszor ellentmondó, értelmezhetlen szak(jogi)zsargonnal.
Szerintem kérd ki a véleményét és a KRESz ide vonatkozó § halmazainak értelmezését a MAK és a BRFK Közlekési osztály jogi vezetőitől. Ha ők rendben találnak mindent és tábla hiányt sem találnak ,akkor fizetni kell(sajnos) .
Ha nem ,akkor egy ordenári pert kell akasztani a önkormi/közteres nyakába,hogy a nem tudják azt,ami alapján bünteteni akarnak. Akkor mindent rájuk lehet lőcsőlni (egyébként nem ártana ).
A táblák önkényes és felelőtlen hihelyezése olyan emberek(?) kezében van ,akkik a környékét sem látták ,ahová okoskodnak. (íróasztal, mellől, esetleg egy térkép [ nem GoogleMaps] alapján random bökdösik ,hogy ide ezt,oda azt, vagy ez is zsebre megy)

Kuruttya 2012.05.17. 09:06:51

Szívás, hogy besorompózták az ELTE parkolóját, mi? :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.17. 09:12:44

Támadd meg bíróságon a büntetést, a keresetbe idézd bele az itt beidézett jogszabályokat, és helyszínképeket. (ne megvárd, míg ők a behajtás miatt bíróságra viszik az ügyet, legyél Te a felperes.)

OkoskaTo:rp 2012.05.17. 09:18:37

Hogy trollkodjak egy kicsit: Az Infoparkba malacokat vagy rönkfát behordani kell a platós autó?

Egyébként meg épp hogy hosszú járművel (gyk. kosaras emelős/létrás tűzoltó autó) kell a T kereszteződés külső ívén is hely, hogy a jármű közepe és hátulja ne vágja le a kanyar belső ívét.

Ireum · http://bit.ly/H9LE4o 2012.05.17. 09:19:11

A közterületeseknek igazán illeni ismerni a szabályokat és kivételeket. Lehet, hogy tanfolyamot kellene szervezni nekik, hogy tisztában legyenek a szabályozással. Címsor

prérikutya 2012.05.17. 09:24:32

@Pityubácsi: "szedd le a rendszámot, akkor nem tudnak megbüntetni"

Nagy okosság.

1. A szélvédő mögött valószínűleg ott van az alvázszám másolata, esetleg új típusú rendszámnál a regmatrica.

2. Egyedi azonosító jelzés meghamisítása is simán ráverhető (ha tettenérik, ott meg sok a kamera is), az meg ugye bűncselekmény.

qwertzu 2012.05.17. 09:25:14

1. Az gondolom számodra is nyilvánvaló, hogy a terület tervezésekor úgy gondolták, hogy sehol sem szabad várakozni.

2. Amit kaptál cetlit, az baromság, a tábla rád nem vonatkozik.

3. A trükkös rész a kereszteződés. Ha a helyet nem kettő, hanem egy kereszteződésnek tekintjük, ahol az egyik út becsatlakozásai nem pont szemben vannak egymással (van pár ilyen az országban), akkor benne állsz a kereszteződében, ami meg ugye tilos.

4. A közteresek leszokhatnának arról, hogy hülyeség miatt büntetnek (rád nem vonatkozó tábla), aztán ha nem jön be, akkor meg mondanak valami mást. Bicskanyitogató.

5. Iratkozz be az ELTE-re, és könnyedén lesz parkolóhelyed egy darabig. :)

prérikutya 2012.05.17. 09:34:32

A cikkírónak:

A megállás nem ugyanaz, mint a várakozás.

A cetlin rajta is van: "Várakozni tilos, Tűzoltási útvonal". Tehát pont nem értem, miért beszélnek itt megállásról.

Meg kell várni a feljelentést, aztán lehet panaszkodni. A cédulát meg meg kell őrizni, ugyanis az várakozás miatti szankció. Tehát, ha feljelent, akkor csak azért tud, ahhoz meg lenne egy-két kérdésem.

2012.05.17. 09:38:58

mé jársz dolgozni dzsippel

kts1 2012.05.17. 09:41:33

@RaveAcE: "Máshol erre alkalmazzák a piros-fehér szegélykövet, az elég egyértelmű."

Bocs, de KRESZ-ben ezt hol találom? :)

Nikorene 2012.05.17. 09:46:51

@qwertzu: jár a pont.
aki ott dolgozik, pontosan tudja, hogy az egész területen tilos a várakozás...
még felesleges táblákat is kipakoltak, biztos, ami biztos (holott ugye kétirányú utcában elvileg szembe nem parkolhatsz a forgalommal, tehát a várakozni tilos táblákat elég a menetirány szerinti oldalra kirakni), de itt kimaradt, szerintem is azért, mert arra a részre azt gondolták, hogy a "kereszteződésben nem lehet várakozni" szabály vonatkozik...
Lehet vitatkozni, hogy jól gondolták-e, vagy hogy kéne oda is egy tábla, de akkor azon is lehet vitatkozni, ha oda rendszeresen beparkolnak többen is egymás után, akkor valóban be tud-e fordulni egy vontatós tűzoltókocsi... sztem nem.

treffhetes 2012.05.17. 09:54:16

mondjuk szerintem ez teljesen jogos.
Miért kell a tűzoltók felvonulási útvonalára állni? (Régebben egyébként maga az üzemeltetők hívták ki a csikkszedőket, mert a tűzoltók piszkálták őket érte). Aztán meg ha ki kell jöjjenek, akkor meg megy a sírás, hogy miért törték rommá az autómat. Marhaság. Járjál korábban, akkor lesz helyed az épületek körül. (mondjuk az szintén elég nagy marhaság, hogy ott nincs elég parkolóhely, de ez nem mentség)

TH 2012.05.17. 09:54:55

@qwertzu: tőlem is jár a pont, jól összefoglaltad.

TH 2012.05.17. 09:55:35

@treffhetes: az egész elképesztő, hogy megépítették azt az egész hóbelevancot úgy, hogy nem lehet leparkolni normálisan...

Asztalos Gábor 2012.05.17. 09:55:39

@Nikorene:
"ha oda rendszeresen beparkolnak többen is egymás után, akkor valóban be tud-e fordulni egy vontatós tűzoltókocsi... sztem nem."

kit érdekel az ha leég az épület?
az a fontos hogy a bejárat közelében parkolhasson a platós terepjáróval, hisz az életfontosságú.

a posztoló is tudja, hogy ott elméletileg tilos a parkolás, és csak a kiskapukat keresi. Pont az ilyen kiskapukeresők miatt lesz bonyolult a kresz, pont az ilyen kiskapukeresők miatt lesz objektív felelősség minden szabálysértésre.

gomzol 2012.05.17. 09:57:10

Szerintem Don Blasius jól mondja, valószínűnek tűnik, hogy ott sehol sem lehet várakozni, ráadásul ha jól látom, akkor a konkrét helyen parkoló egy-két autó a gyalogosok számára biztosított átjárót el is zárhatná.

Nikorene 2012.05.17. 10:04:57

@TH: óóóó, építettek oda elég parkolót... vannak mélygarázsok... ELTE-től is van bérelve elkertett terület parkolónak... csak a legtöbbjük fizetős (a cégek osztják ki, vagy éppen nem), ezért egy csomó hely üresen áll...

TH 2012.05.17. 10:08:11

@Nikorene: hát ja, gondolom 20-30ezer egy hely egy hónap a semmi közepén, a sok cég meg szeret a parkolóhelyeken spórolni.

Macropus Rufus 2012.05.17. 10:09:36

A KRESZ 40. §-a szól a megállásról.
"5) Tilos megállni:
a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza;
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;
c) be nem látható útkanyarulatban, bukkanóban vagy más olyan helyen, ahol a járművet a többi jármű vezetője kellő távolságból nem észlelheti;
d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;"

Asztalos Gábor 2012.05.17. 10:10:53

@TH:
és ezért ki a hibás? Nem a cég, hogy ezen akar spórolni?
vagy szerinted az önkormányzat kötelessége a magánirodaházakhoz ingyen parkolót biztosítani?

TH 2012.05.17. 10:11:36

@Asztalos Gábor: még csak gondolni sem gondoltam hasonlót.

OkoskaTo:rp 2012.05.17. 10:11:49

@Asztalos Gábor: XI. kerületi tűzoltó ismerős mondta, hogy Gazdagréten ugyebár anno sokkal kevesebb autóval terveztek a parkolók kijelölésekor. Azóta még a panelproliknál is legalább családonként egy autó van, amitől vadnyugati módon zajlik a parkolás (mint sok más lakótelepen).
Namármost ha vonuláskor nem tudnak bekanyarodni egy autótól, akkor probléma nélkül odébb dobják. Ha eközben megsérül az autó, akkor lehet menni reklamálni nyugodtan - a kártérítést ki fogják fizetni neki, viszont a szabálytalan parkolás mellé szívesen feljelentik az oltás akadályozása és veszélyeztetés miatt is.

metal · http://electric.blog.hu 2012.05.17. 10:20:17

Itt többen írták, hogy vonulási útvonal, meg az egész területen tilos várakozni. De ezt jelzi is valamilyen szabályos KRESZ tábla / felfestés? Mert az, ami a posztban benne van, az nem tiltja az adott helyen megállást.
Attól, hogy valami vonulási útvonal, még nem lesz automatikusan megállni tilos, (mert honnan tudná az ismeretlen turista) attól lesz az, hogy a megfelelő KRESZ jelzésekkel ezt jelzik.

Asztalos Gábor 2012.05.17. 10:30:28

@metal:
momentán itt nem ismeretlen turistáról van szó, hanem trükköző helyi dolgozóról.
Valóban egyszerűbb lenne ha kitennék a táblát.

@OkoskaTo:rp:
én nem örülnék neki, ha amiatt késne az oltás, mert éppen kocsikat raknak arrébb.
A felvonulási utakon is sokan parkolnak, nem tudván azt, hogy a mentési magasságtól függ az hogy hova kell megálljon a létrás autó, így a mentés is lassulhat.

Nikorene 2012.05.17. 10:31:04

@metal: előtte végig az egész utcában, mögötte végig az egész utcában, jobbra, balra tőle végig az egész utcában felvonulási útvonal táblával jelezve... Ezen a 20 méteres részen a tűzoltók repülnek, nem vonulnak, mert itt nem jelzi a tábla... :)
De megismétlem önmagamat, lehet azzal érvelni, hogy nincs kitáblázva, meg hogy az igazából egy T kereszteződés, ahol szabad szemben parkolni, akkor azt mondom, hogy nem fér ott el a nagyobbik tűzoltóautó kanyarodáskor...

OkoskaTo:rp 2012.05.17. 10:32:17

@metal: Szövegértés, első osztály. A Kreszben (a fent idézett részében is) elég egyértelműen le van írva: "ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza" Ez vonatkozik az összes járműre, a mopedtől egészen a 20 méter hosszú kosaras emelőig.

OkoskaTo:rp 2012.05.17. 10:35:34

@Asztalos Gábor: Sokkal tisztább lenne, ha a Kreszben szereplő sárga csíkkal festenék végig az út szélét. Ha bringautakat képesek festékes vödörrel "építeni", akkor talán ide is megfelelne ez a megoldás.

Vonatkozik ez amúgy arra is, amikor a megállni/várakozni tilos tábla alatt valami szép nagy szám van. Majd mérőszalaggal biztosan le fogom mérni, hogy megvolt-e már a 180 méter, ahol le akarok állni. (A közterületesek képesek rá, láttam már ilyet. Kiraktak maguknak egy jelet, attól kezdve ott kezdték a napi kaszálást.)

metal · http://electric.blog.hu 2012.05.17. 10:40:00

@OkoskaTo:rp: A belvárosi kereszteződésekben egyikben sincs ennél nagyobb hely. Akkor hogyan is van ez?
Amúgy ott egy 20m-s kocsi is elfordul, nem könnyen, de azért elfér.

@Asztalos Gábor: "momentán itt nem ismeretlen turistáról van szó, hanem trükköző helyi dolgozóról.
Valóban egyszerűbb lenne ha kitennék a táblát."

Ez nem indok, a KRESZnek pont az a lényege, hogy úgy kell kitáblázni, hogy mindenkinek egyértelmű legyen a helyzet függetlenül attól, hogy hányszor járt már ott.

prérikutya 2012.05.17. 10:42:26

Nekem az a megérzésem, hogy az első képen látható várakozni tilos táblát valakik "véletlenül" elfordították.

Lehoz_Tamás 2012.05.17. 10:46:37

Mindig is gyuloltem azokat, akik rahajtanak a terkore es ott parkolnak. Az eszedbe se jutott hogy esetleg ne parkolj a szokokut melle es ne csufitsd el a latkepet? Az egy gyonyoru resz ott es olyan jo lenne, ha nem hasznalnad parkolonak. Pontosan tudom, hogy nem konnyu parkolni arrafele, de ez nem lehet mentseg. Amugy nincs arrafele nehany behajtani tilos tabla kihelyezve?

qwertzu 2012.05.17. 10:51:21

@metal: Mint fentebb kifejtettem, nem két kereszteződés, hanem egy, így a illető benne parkol.

Szaki Danee 2012.05.17. 10:57:32

@metal: Azzal egyetértek, hogy úgy kell kitáblázni, hogy mindekinek egyértelmű legyen a helyzet.

DE: a konkrét esetben a delikvens nagyon is jól tudhatta, hogy tűzoltósági felvonulási útvonalon parkolt le, mivel egyrészt nem először járt arra, másrészt az épületek körüli összes útra ki van téve az erre vonatkozó várakozni tilos tábla, az okot is megjelölő kiegészítő táblával. A dolgok nagyon szerencsétlen együttállása esetén ön- és közveszélyes dolog ilyen helyen várakozni és erre nem mentség az sem, hogy bezzeg a belvárosban még kisebb helyen kell elférniük a tűzoltóknak, ahol ugyebár ilyen dedikált felvonulási útvonalakat nem terveztek az úthálózat évtizedekkel, sőt lassan évszázadokkal ezelőtti kialakulása során. Ne mindig a törvény betűjét nézzük, hanem a szellemiségét is!

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 10:59:41

@prérikutya:

Hülyeséget beszélsz.

A parkoló autón nem kötelező a rendszám, így mivel jogszabály nem írja elő az egyedi azonosító jelet, bizony nem valósulhat meg a annak meghamísítása, mivel kötelező tényállási elem hiányzik. A rendszám csak a közúti közlekedésben résztvevő gépjárművön kötelező. A parkoló gépjárművön bizony nem.

A szélvédő matricával pedig sok sikert a bizonyításhoz a bíróságon.

dr. Bubó 2012.05.17. 11:09:46

utálom a szlovákrencámú rokikártyás telepjárókat...

de a hivatalok jogszabájok sem működnek

mafiormányzás

2012.05.17. 11:16:58

Ne kekeckedj, teljesen nyilvánvaló hogy szabálytalan voltál. Ott van a kocsid mögött 10 méterrel (igaz hogy efordította valami idióta) a tábla, simán látnod kell.

prérikutya 2012.05.17. 11:24:35

@Pobjeda elvtárs: Te beszélsz hülyeséget. Az eltávolítás is benne van a tényállásban.

"A rendszám csak a közúti közlekedésben résztvevő gépjárművön kötelező."

Igen, ezért szállítják el, ha nincs rajta. :-)

"A szélvédő matricával pedig sok sikert a bizonyításhoz a bíróságon."

Már volt, köszi. :-)

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:29:29

@prérikutya:

A parkoló gépjármű nem vesz részt a közlekedésben. Nehéz felfogni?

Márpedig csak a közlekedő járművön kötelező a rendszám. És nem, nem szállíthatják el, csak ha hetekig pihen az út szélén akkor, de az más jogszabályi hely.

A hangsúly nem az eltávolításon van, hanem a jogszabályi előíráson. Ha rendszám nélküli autóval részt veszel a forgalomban megvalósítotd a tényállást. Ha a lejárt műszakis autódat rendszám nélkül parkolod, tréleren szállítod stb, akkor nem.

Tényleg ennyire bonyolult? :D

KaPé 2012.05.17. 11:35:05

@Jokkura: ha nem érted a kreszt, az nem a kresz hibája. Idézz be belőle valami ellentmondást a példa kedvéért.

@Pobjeda elvtárs: "A parkoló autón nem kötelező a rendszám"
Dehogynem.

2012.05.17. 11:35:08

@Pobjeda elvtárs: Lejárt műszakival nem vehetsz részt a forgalomban, az más tészta. Ha érvényes műszakival, levett rendszámmal parkolsz valahol, akkor megszívtad. Ebben az esetben ugyanis a parkolás is a közlekedés része.
Nem mondhatod azt, hogy bocsi, itt megállok, tehát elkapom a rendszámot, aztán ha jövök vissza újra felteszem. Próbáld ki rendszeresen, majd jól +b...nak.

ZöldszemM2 2012.05.17. 11:36:31

A közterületesek szar emmberek ilyen eccerű !
Legalább is én annak tartom mindet !

prérikutya 2012.05.17. 11:38:55

@Pobjeda elvtárs: "És nem, nem szállíthatják el, csak ha hetekig pihen az út szélén akkor, de az más jogszabályi hely."

Hetekig. :-)

"Azt a hatósági jelzéssel nem rendelkező járművet, amely a közúti forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt, főútvonalon tilos, mellékútvonalon - közterület-használati engedély nélkül - legfeljebb 10 napig szabad tárolni."

"A hangsúly nem az eltávolításon van, hanem a jogszabályi előíráson."

A rendszámot, mint egyedi hatósági jelzést csak meghatározott esetekben lehet eltávolítani. A "parkolok és nem akarok érte büntetést kapni" helyzet pont nem az.

"Ha rendszám nélküli autóval részt veszel a forgalomban megvalósítotd a tényállást."

Igen, és ha kivágom a garázsban álló autómból az alvázszámot, akkor sem követem el, mert nem közlekedek vele.:-)

Sőt szerinted, ha kireszelem az engedéllyel tartott vadászpuskámból az azonosítót, csak akkor bcs., ha vadászni megyek vele. :-)

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:40:39

@prérikutya:

"A szélvédő matricával pedig sok sikert a bizonyításhoz a bíróságon."

Már volt, köszi. :-)

Jah bizonyára :) Hazudni nem szép dolog, ugyanis jogszabályi előírás a rendszámról készült fotó, annélkül lehet menni a sóhivatalba.

Esetleg személyes adatok kitakarításával bemutatnád azt a bizonyos végzést, ahol a parkolási társaság szélvédő matricával bizonyította bíróságon a parkolást? :D Még rendszámmal se gyakran sikerül nekik.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:41:43

@KaPé:

Jah ez komoly érv volt. Javaslom gondos, és figyelmes elolvasásra a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 5§ paragrafusát.

prérikutya 2012.05.17. 11:44:15

@Pobjeda elvtárs: "Hazudni nem szép dolog, ugyanis jogszabályi előírás a rendszámról készült fotó, annélkül lehet menni a sóhivatalba."

Melyik jogszabályban??? Milyen fotó???

Próbáld ki. :-)

Balint Gyuri bacsi 2012.05.17. 11:45:47

feljelentem
helyszinbirsagolom
figyelmeztetem

Miert is nem lepodok meg azon, hogy nem az also van bekarikazva?

prérikutya 2012.05.17. 11:46:04

@Pobjeda elvtárs: "Esetleg személyes adatok kitakarításával bemutatnád azt a bizonyos végzést, ahol a parkolási társaság szélvédő matricával bizonyította bíróságon a parkolást?"

Most nem parkolási társaságról van szó, ha nem vetted volna észre, hanem közterület-felügyeletről. :-)

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:46:23

@prérikutya:

:D Ez már elég szánalmas nem gondolod?

Illene tudni, hogy az alváz, és fegyver számokról két teljesen más jogszabályi hely rendelkezik, mint a forgalmi rendszámról. Míg az frsz, mint a nevében is benne van csak a forgalomban kötelező, addig az utóbbiakra ugye más szabály vonatkozik.

Köszönöm hogy megerősítetted, hogy a rendszám nélkül napon belül parkoló auto elszállítására nincs mód a rendszám hiánya miatt.

Nem baj ha nem értesz hozzá, de akkor minek osztod az észt?

XII. December 2012.05.17. 11:47:21

Én is dolgoztam az Infoparkban, és évekig ment a mókázás ezzel, szóval közismert tény, hogy oda csak tűzoltók hajthatnak be, nem csak a táblák alapján lehet tájékozódni.

Ha valami tűzoltósági felvonulási útvonal, akkor - nem jogszabály szerint, hanem a józan paraszti ésszel átgondolva - végig az. A létrás kocsi nem csak a tábla utáni szakaszba akar behajtani, hanem az utca egészébe.

Őszintén szólva már akkor úgy gondoltam, hogy bőven büntessék meg az(oka)t, akik oda parkolnak. Még mindig jobb, mintha egy tűzeset után azzal a tudattal éled le az életedet, hogy ugyan nagyon öntudatos voltál a kresz-értelmezésben, de a tűzoltók mondjuk a kocsid miatt egyetlen perccel később értek oda, és emiatt emberek égtek meg.

Sajnos ez a fajta rosszul értelmezett állampolgári öntudat nagyon hódít manapság.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:47:28

@prérikutya:

Ó szóval nem parkolóőr, hanem közterületes vagy :) Szép karrier. :D

Macropus Rufus 2012.05.17. 11:48:47

@Pobjeda elvtárs: erre nem vennék mérget.
Az egy hivatalos okirat a kocsira ragasztva, elvesztés esetén pattan a forgalmi, amennyiben nem pótlod. A rendszám rajta azonosítja a kocsit. Ui. a kocsin is az a rendszám van. Bármilyen eltérés esetén komoly gondok lehetnek.
Tehát az ami a matricán van rendszám 100%-ban biztos, hogy a kocsié is. (ezt kismillió paragrafussal és rendelettel lehet alátámasztani) amennyiben állitod a bíróságon, hogy az nem úgy van, akkor mutasd be a másik rendszámot, a hozzá tartozó forgalmival + regisztrációs matricivál ami ahhoz az autóhoz szól amit megbüntettek. Ha hozol, akkor megint csak bajban leszel, hiszen akkor hogyan kerűlt a másik rendszámot tartalmazó matrica a szélvédődre, stb,stb,...
Csak te fogod a rövidebbet húzni. Ez tuti.

prérikutya 2012.05.17. 11:49:16

@Pobjeda elvtárs: "Illene tudni, hogy az alváz, és fegyver számokról két teljesen más jogszabályi hely rendelkezik, mint a forgalmi rendszámról."

Egyedi azonosító a rendszám és az alvázszám is.

Hogy ezt nem tudod, az a szánalmas. :-)

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:50:28

@_zulu_:

Ezt egészen pontosan mire is alapozod?

Semmiféle jogszabály nem tiltja sem az eltakarását parkoló autón, sem az eltávolítását. Elég hülyén nézne ki ha megbüntetnének, mert védő ponyvát húzol az autódra – mint régen szokásos volt – lelakatolod lopás ellen majd ezért bárki megbüntethetne.

De én meggyőzhető vagyok, ha tudsz rá jogszabályi helyet mondani.

Azt amúgy nem vitatom hogy az agyatlan közterületesek bepróbálkozhatnak, de ettől még nem lesz jogszerű, sem védhető bíróságon.

prérikutya 2012.05.17. 11:50:57

@Pobjeda elvtárs: Ki mondta, hogy közteres vagyok?

Olvass, értelmezz rendesen, abból nem lesz baj. :-)

2012.05.17. 11:51:26

@Pobjeda elvtárs:
"BTK 277/A. §757 (1) Aki
a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít,
b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetőleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították,
bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Erről akkor ennyit szerintem...

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:53:28

@Macropus Rufus:
A probléma ott van hogy a parkolási pótdíj kiszabásához rendelkezniük kell olyan fotóval, amin ott a rendszámtábla.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 11:54:02

@Macropus Rufus:
A probléma ott van hogy a parkolási pótdíj kiszabásához rendelkezniük kell olyan fotóval, amin ott a rendszámtábla.

prérikutya 2012.05.17. 11:54:39

@Pobjeda elvtárs: "Semmiféle jogszabály nem tiltja sem az eltakarását parkoló autón, sem az eltávolítását."

Aki

a) egyedi azonosító jelet eltávolít, vagy egyéb módon meghamisít,

b) olyan dolgot szerez meg, vagy használ fel, amelynek egyedi azonosító jele hamis, hamisított, illetőleg amelynek egyedi azonosító jelét eltávolították,

bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 11:59:53

Azt azért valóban tisztázni kéne, hogy a tábla, aminek a kék pólós csávó támaszkodik, az mire is vonatkozik. Ugyanis Kresz táblát az út menetirány szerinti jobb oldalára helyezünk, néhány , főleg egyirányú utcai kivételtől eltekintve. Vagyis az a tábla esetleg játszik, még ha nem is úgy áll, ahogy kellene.

prérikutya 2012.05.17. 12:03:45

@sikisiki: Azt a táblát elfordították. Egy képen látszik, hogy arra az útra vonatkozik, amelyiken az autó áll.

Gondolom nem véletlenül csinálták.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 12:03:53

@_zulu_:

Idéznék neked a BTK végrehajtási rendeletéből:

25/A. § A Btk. 277/A. §-ának alkalmazása szempontjából egyedi azonosító jel: az olyan dolognak, amelynek a birtoklását ****vagy rendeltetésszerű használatát ***** jogszabály hatósági engedélyhez köti, a gyártónak vagy a hatóságnak a dolgon, illetőleg annak alkotórészén alkalmazott, egyedi azonosításra szolgáló jelölése.

A KRESZ 5§ alapján a forgalmi rendszám pedig csak a forgalomban való részvételnek a feltétele.

Azaz ha nem veszel vele részt a forgalomban, akkor teljes nyugalommal leszedheted, vagy eltakarhatod a forgalmi rendszámot.

Akkor ennyit erről talán.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 12:05:37

@prérikutya:

Okostóni, ha nem értesz a jogértelmezéshez minek erőlködsz?
Van ám ott egy végrehajtási rendelet is.

25/A. § A Btk. 277/A. §-ának alkalmazása szempontjából egyedi azonosító jel: az olyan dolognak, amelynek a birtoklását ****vagy rendeltetésszerű használatát***** jogszabály hatósági engedélyhez köti, a gyártónak vagy a hatóságnak a dolgon, illetőleg annak alkotórészén alkalmazott, egyedi azonosításra szolgáló jelölése.

A KRESZ 5§ alapján a forgalmi rendszám pedig csak a forgalomban való részvételnek a feltétele, nem a birtoklásnak. Különben a rendőr nem a rendszámodat venné el hanem az autódat.

prérikutya 2012.05.17. 12:05:45

@Pobjeda elvtárs: "Azaz ha nem veszel vele részt a forgalomban, akkor teljes nyugalommal leszedheted, vagy eltakarhatod a forgalmi rendszámot."

És kivághatod az alvázszámot is. :-)

prérikutya 2012.05.17. 12:08:58

@Pobjeda elvtárs: "Különben a rendőr nem a rendszámodat venné el hanem az autódat."

Ahogy le is foglalják, ha büntetőeljárás indul a fenti bcs. miatt.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 12:10:16

@Pobjeda elvtárs: Bocs, de ezzel vitatkoznék. Egy autónak látszó tárgyra a bíróság alighanem a Kresz előírásait alkalmazná, amely egyértelműen előírja a jól látható rendszámot. Úton, közterületen nem tárolhatsz engedély nélkül semmit, vagyis ha letakarod ponyvával, az akkor is autó, és látszania kéne a rendszámának. Kresz 5§.

2012.05.17. 12:12:47

@Pobjeda elvtárs: Azt nem fogod fel, hogy a forgaloban részvétel nem azt jelenti, hogy éppen mozog az autó, hanem a fogalomba helyezéstől a forgalomból való kivonásig tart.
Ha a parkolás (várakozás) nem jelent a forgalomban részvételt, akkor áruld már el, hogy mégis miért szabályozza a várakozással kapcsolatos dolgokat a közúti közlekedés szabályairól szóló rendelet (KRESZ) ?

"Van ám ott egy végrehajtási rendelet is.

25/A. § A Btk. 277/A. §-ának alkalmazása szempontjából egyedi azonosító jel: az olyan dolognak, amelynek a birtoklását ****vagy rendeltetésszerű használatát***** jogszabály hatósági engedélyhez köti"

És még ki is emeled. :-) Pontosan ezért BTK-ba ütköző levenni a parkoló kocsiról a rendszámot. A jármű rendeltetésszerű használatához a várakozás is hozzátartozik.
De nem vitatkozom, javaslom mindig vedd le a rendszámot ha parkolsz. Aztán majd mesélj. :-)

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 12:18:54

@prérikutya: A fenti két képen nem látszik az út jobb oldala. Ha ott is kinnt van ugyanaz a tábla, aminek a kék pólós támaszkodik, akkor nem fordították el, csak a bal oldalon is megismételték. A jobb oldali keresztutcára gondolok. Remélem nem lett zavaros.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 12:20:45

@sikisiki:

Olvasd el újra a KRESZ 5§ át.

Így kezdődik:

"A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,"

Ha nem veszel részt a közlekedésben nem kell rendszám sem. Ezért nincsen pl. a versenyautókon sem rendszám.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 12:22:58

@_zulu_:

Persze hogyne úgy használsz valamit hogy ott hagyod valahol. Kapjál már magadhoz. A Kresz világosan előírja mikor kel a rendszám, mi az a használat amikor szükség van rá.

prérikutya 2012.05.17. 12:23:09

@sikisiki:Van egy kép a neten (google maps), az infoparkban lévő E épületről. Azon a képen szerintem jól látszik, hogy az a tábla arra az útra van kihelyezve, amelyiken az autó parkol.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 12:24:25

@prérikutya:

Hogyne persze :D Tudod az alvázszám nem az auto közúti forgalomban való használatához kötelező, hanem annak birtoklásához.

Ha nem tudod felfogni a kettő közötti különbséget akkor vizsgáltasd meg magad.

2012.05.17. 12:30:18

@Pobjeda elvtárs: Nos, ha a várakozás kívül esik a forgalombn való részvételen, akkor miért szabályozza a KRESZ? Erre kérnék egy ésszerű magyarázatot, plíz. Szerintem nyilvánvalóan nincs igazad, a várakozó jármű jelenléte befolyásolhatja az éppen gurulók közlekedését, ezért szabályozza a várakozást a kresz, és ezért nem mondhatod, hogy de kérem, én nem is mozgok, ott sem vagyok, tehát nem vesz rész a járművem a forgalomban, nem kell rá rendszám.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 12:33:30

@_zulu_:

Kresz 1 paragrafusa:

1. § A rendelet Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

Elég egyértelmű ugye?

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 12:33:37

@Pobjeda elvtárs: Melyik versenyautókon? A Forma-1-eseken? Azokon tényleg nincs. De egy autóparkoló általában közútról megközelíthető, és közterület is, nem érdemes rendszám nélkül kísérletezni. Bár a statisztikák alapján több ezer autó parkol Budapesten rendszám nélkül, amikkel semmit nem tudnak kezdeni.

Rocko- 2012.05.17. 12:35:14

mostanság látott valaki olyat, hogy nem büntetnek, hanem figyelmeztetnek?

prérikutya 2012.05.17. 12:36:14

@Pobjeda elvtárs: "Ezért nincsen pl. a versenyautókon sem rendszám."

Már hogyne lenne. A 326/2011 Korm . rend. is leírja, hogy "D" típusú rendszámot kaphat kérelemre az autó, ha pl. versenyeznek vele.

"Ha nem veszel részt a közlekedésben nem kell rendszám sem."

Ezt a KRESZ hol írja?

A gond itt a levétellel van, az a bcs.

2012.05.17. 12:37:39

@Pobjeda elvtárs: A közlekedés része a pakolás is az iménti okfejtésem alapján.

Ajánlom figyelmedbe mondjuk ezt:

www.origo.hu/auto/20110411-parkolasi-trukkozesek.html

dzsaszper 2012.05.17. 12:39:11

@prérikutya: azokra a versenyautókon, amik közúti közlekedésben -- sem olyan magánúton való közlekedésben ahol a KRESZ érvényes -- nem vesznek részt egyáltalán, lehet hogy tényleg nem kell rendszám. De ha már Budapest belvárosában demóznak vele, akkor valószínűéeg annak is kell :D
A kulcs a közúti közlekedés...

dzsaszper 2012.05.17. 12:41:56

@Pobjeda elvtárs: a KRESZ a rendszám nélküli parkolásról külön rendelkezik!

59. §
(3) Azt a hatósági jelzéssel nem rendelkező járművet, amely a közúti forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt, főútvonalon tilos, mellékútvonalon - közterület-használati engedély nélkül - legfeljebb 10 napig szabad tárolni. Az úton e rendelkezések megszegésével tárolt járművet a rendőrség, a közterület felügyelet, a közút kezelője - a tulajdonos költségére - eltávolíthatja.

no mail, no problem 2012.05.17. 12:43:40

@qwertzu:

az infoparkban néhány kijelölt parkolóhely kivételével kb. tíz éve nem lehet parkolni az épületek között, mert tűzoltó vonulási területnek nyilvánitották. az ingatlan tulajdonosa / üzemeltetője már akkoriban kiosztotta a bérlőknek a térképeket, hogy hol tilos a megállás és a várakozás. mi is megkaptuk, nálunk mindenkinek szóltak. az elején csak élénk színű, nagyon nehezen levakarható kb. a5-ös matricákat ragasztottak az oldalablakra, később büntettek is.

már nem vagyunk bérlők, de rendszeresen járok oda, a helyzet máig ugyanaz: vonulási terület. és ezért büntették meg a csávót, ott van feketén-fehéren a papíron.

kétségkívűl össze-vissza van táblázva, de rengeteg helyen kinnt van, hogy ez felvonulási terület, tilos a parkolás. a bérlők tudják, szólnak neki. sőt nekünk még az a cég is elküldte parkolási rendre vonatkozó előírásokat, akivel üzleti kapcsolatban állunk és nem egyszer az általuk szervezett rendezvények esetén is figyelmeztetnek rá, hogy hol tilos, és hol lehet parkolni az infóparkban.

számomra nagyon valószínűtlen, hogy ezt egy infoparkban dolgozó autós nem tudja. én nagyon úgy látom, hogy csávó trollkodja az ottani rendszert és nagyon nincs igaza.

prérikutya 2012.05.17. 12:44:18

@dzsaszper: Ez így van, de sokszor ugye pont a rallyban az autóval bejárják a pályát pár nappal a verseny előtt, amikor még nincs lezárva. Na akkor kell rendszám.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 12:54:45

@no mail, no problem: Kresz az Kresz. Ha egyértelmű tábla, felfestés stb nem jelzi, akkor nincs tilalom. Az hogy térképeket osztogatnak, az nem játszik, mert én itt Tihanyban nem kaptam, pedig volt már dolgom az infoparkban, és ott helyben kellett eldöntenem, hol parkolhatok.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 12:57:32

@prérikutya: A rallyeautó (részben) akkor válik rallyeautóvá, amikor a szabályok szerint átalakítva, azt dokumentálva leműszakiztatják. Anélkül versenyen sem vehet részt. Már ha a szó mezei értelmében vett rallyeautóról beszélünk.

prérikutya 2012.05.17. 13:00:49

@sikisiki: "Ha egyértelmű tábla, felfestés stb nem jelzi, akkor nincs tilalom."

Zebra előtt sincs tábla, meg az útkereszteződés metszéspontjától számított 5 m-en belül sem.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 13:03:03

@prérikutya: A Goole Map nekem nem egyértelmű, de hajlok az igazadra, amíg a "tématulajdonos" nem fotóz jobb képet, addig szavazzunk szabálytalan parkolásra. :-)

cenzuratroll bosszanto 2012.05.17. 13:05:02

Ez is csak egy a jól megszokott szarmagyarok közül.
Aszfaltterepjáróra fussa, de a fenntartásra nem.

Magyarország, így szeretünk.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 13:05:29

@prérikutya: @sikisiki: "Ha egyértelmű tábla, felfestés stb nem jelzi, akkor nincs tilalom."

Zebra előtt sincs tábla, meg az útkereszteződés metszéspontjától számított 5 m-en belül sem.

Ezek az általam slendriánul "stb" alá gyűjtött esetek. Amelyek persze egyértelműek, nem úgy, mint a valahol, valamikor kiosztott térképvázlatok.

ifarkas 2012.05.17. 13:16:29

1. Mindenki megállásról beszél, de itt várakozni tilos táblák vannak, tehát megállni meg lehet, ha a vezető az autónál marad akár 5 percig.
2. Az első képen látható táblát elfordították, hisz a menet iránnyal szemben nem tesznek táblát, csak ha egyirányú lenne, akkor lenne jó helyen.
3.Ha viszont ez a tábla el van fordítva, még akkor is oldja a hatályát a kereszteződés, hisz aki a betorkolló útról jön, annak megint kéne tábla a "tűzoltósági" tábláig

qwertzu 2012.05.17. 13:19:38

@ifarkas: "3.Ha viszont ez a tábla el van fordítva, még akkor is oldja a hatályát a kereszteződés, hisz aki a betorkolló útról jön, annak megint kéne tábla a "tűzoltósági" tábláig "

Arra a kemény 1 méterre még egy tábla?

Amugy szerintem a tábla hatályát a kereszteződés VÉGE oldja, ott meg már van a következő tábla.

2012.05.17. 13:26:31

@qwertzu: Szerintem is kár lovagolni a centiken, teljesen egyértelmű, hogy a posztoló csak próbál kibújni a bünti alól.

prérikutya 2012.05.17. 13:28:04

@sikisiki: www.ivg.hu/Infopark_Building_E.44+M52087573ab0.0.html

A második kép, amin szembe van az E épület. A jobb alsó sarkában látszik a tábla háttal.

prérikutya 2012.05.17. 13:29:57

@sikisiki: Nemcsak a táblákat, meg jeleket kell ismerni, hanem a KRESZ többi részét is. :-)

qwertzu 2012.05.17. 13:35:32

@_zulu_: Ja. Úgy gondolta, hogy talált egy kiskaput, ahol mégiscsak lehet várakozni, a közteresek szerint meg nem. Aztán lehet lehet boxolni a bíróságon.

Ja még egy tipp a posztolónak: reggel 7 óra 50 perckor a magyar tudósok körútján még bőven van az út szélén hely. :)

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 13:41:51

@dzsaszper:

Volt már róla szó, de ha megfigyeled ez sem arról szól hogy megbüntetnek, hanem hogy az út szélén porosodó roncsokat elszállíttathatják. Tíz nap után. Nyilvánvalóan ez a napon belüli parkolás esetén nem releváns.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 13:43:09

@_zulu_:

Nézd attól hogy okoskodsz, még nem lesz része a jogszabálynak.

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 13:46:08

@prérikutya: Az is az "stb"-ben van. Meg a net.jogtar.hu-ban, ha már elfelejtettem volna...
:-)

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 13:47:10

@_zulu_:

Nyilvánvalóan azért mert amikor odaparkolsz vele akkor rgészen egyértelműen részt veszel a közúti közlekedésben.

Mikor már nem, akkor nem is vonatkoznak rá a közlekedésben való részvétel szabályai. Vagy úgy gondolod, hogy megbüntethet a rendőr, mert a parkoló autód fényszórója ki van égve?

Mert ugye a te logikád alapján részt vesz a közlekedésben, márpedig hibás világítástechnikával ez tilos.

Gondolkodj már egy kicsit.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 13:49:21

@prérikutya:
5§ A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei.

:D Beszarás komolyan :)

sikisiki (törölt) 2012.05.17. 13:49:47

@prérikutya: Megismétlem. Szabálytalan lesz ez. De ha mégis hozná a kék pólós csávó táblájának a jobb oldali párját...
Bár a fotók alapján csak jobb oldali táblák vannak. Akkor pedig ez egy elfordított jobb oldali.

Barci 2012.05.17. 13:50:05

Az irodaház üzemeletető cég szokta kihívogatni a köztereseket meg a rendőröket, ezt a közteresek mondták. Az üzemeltető cég így próbálja rávenni az embereket, hogy havi 35e forintét béreljenek mélygarázst.... Szerintem az egyetemi parkoló sorompóját is ők fizették.
A D épület előtt is meg lehet állni szabályosan (menetirányra vigyázni), mert az E épület belső oldala felőli kereszteződés feloldja a D sarkánál (C felől) kirakott "megállni tilost". Itt is próbálkoztak már a közteresek, de felebezés után ejtették az ügyet.

Gery_1982 2012.05.17. 13:53:47

Sziaszok!

A közteresek elmondása alapján egy hónap múlva itt is mint mindenhol parolóautómaták lesznek felszerelve...csak hogy ne legyen már mindnekinek nyugodt élete, még annak se akik eddig úgy ahogy de próbáltak parkolni valahogy.

Kíváncsi leszek, hogy az itteni amúgy is borsos bérleti díjak mellé lerakott autómaták mennyire tépázzák meg a bérlőket.

prérikutya 2012.05.17. 13:58:53

@Pobjeda elvtárs: Az a baj, hogy kevered a szezont a fazonnal. :-)

A rendszám eltávolítása ***azzal az indokkal, hogy a jármű ne legyen azonosítható*** (bár a reg. matricával és az alvázszám "másolattal" a szélvédő aljában az lesz) egyértelműen bűncselekmény, mivel a rendszámot, mint egyedi azonosító jelzést azért találták ki, hogy a járművet az alapján egyedileg azonosítani lehessen bárhol, bármikor.

Barci 2012.05.17. 14:01:18

Úgy tudom, hogy a T-systems egy része el is költözik...
Amúgy ezt a parkoló automata dolgot nem értem, ez nem közterület. Vagy a park csináltatja az automatás bizniszt?

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 14:02:11

@prérikutya:
Szándékosan kavarsz. Egyedi azonosító jel meghamisítása csak akkor állapítható meg, ha jogszabályi előírás annak megléte, lásd a BTKé 25/A§ -át. Rendszám esetében ez csak a közlekedésben való részvétel esetén előírás. Ha leparkoltad az autót, éppenúgy leszerelheted róla mint a lámpákat, vagy a féket. Bcs. csak akkor követsz el ha visszaszerelés nélkül forgalomban közlekedsz az autóval.

Leooo 2012.05.17. 14:16:20

Peace !

Azt egyébként tudta közűletek valaki, hogy az Infopark belső területe (A., B., C.,D., E., G.,I.) épületek közötti terület MAGÁNTERÜLET (vö. az IVG/Infopark Kft-é), ahol a Közterület Felügyeletnek NINCSEN intézkedési joga!
Ennek határai a Neumann J utca közepétől jobbra eső rész(tehát, ha a Neumann J.u-ban bal oldalon csak kicsit is érinti a kerék a füvet, megb@..hatnak parkrongálásért), a Hevesi Gy. u. végig magánút(mindkét oldala)
és a Magyar Tudósok kőrútjának az Infopark felé eső fele.
Tehát a XI.ker Közterület Felügyelet jól feldughatja magának a kedves papírkáját ezen a területen belül.A egyetlen, aki feljelenthet ott az a Katasztrófavédelem, mert esetleg blokkolod a Tűzoltó felvonulási utat...

prérikutya 2012.05.17. 14:19:42

@Pobjeda elvtárs: Sőt, ha parkolok, akkor tehetek rá német rendszámot is, nem??? :-)

"Ha leparkoltad az autót, éppenúgy leszerelheted róla mint a lámpákat, vagy a féket."

Na ja, aztán ha nincs közvilágítás éjszaka az út szélén, akkor mi van?

prérikutya 2012.05.17. 14:25:37

@Leooo: Ha közforgalom elől nincs elzárva, akkor érvényes a KRESZ.

Ennyi erővel a Tesco parkolóban is lehetne pl. jogsi nélkül vezetni...

Dour ® 2012.05.17. 14:29:55

Hová tűnt a többi kocsi a képről?
Érdekes, hogy csak egy van.
Nem kellene elgondolkodni?

KOCZKY 2012.05.17. 14:34:28

Csak egy icipici szösszenet.. azon túl, h felvonulási útvonal és kb kismillió tábla is kint van, ahol jelzik, h elszállítanak stb stb... ezen felül még pluszban szinte minden irányból ott figyel a behajtani tilos is!!! Vagyishogy nemhogy parkolni, avagy várakozni nem lehet ottan "civileknek", de még szabályszerűen áthaladni sem sok irányból!!!

FDToth 2012.05.17. 14:41:58

Tipikus: nem zavar senkit sem a parkolással, de mégis büntetik. nemrég engem is úgy büntettek meg, hogy nem párhuzamosan álltam az útszegéllyel. Senkit nem akadályoztam, de aszongyák a közteresek így nem lehet parkolni. az autóm oldala egyenes, egy félkör alakú járdaszegélynél parkoltam és sajnos az autóm nem félhold alakú:) ha meg rámegyek a szegélyen túlra mondjuk a kerékkel, akkor azé büntetnek, mert általam a járdára...
nemrég láttam h megint büntetnek ezen a helyen egy autóst. senkit nem akadályozott, tényleg! mondom a köztereseknek ott áll előrébb egy autó, a járdaszegély túloldalán, tűzcsapot eltakarva, két kerékkel a füves részen és mivel mellette szabályosan parkol párhuzamosan egy másik autós, így mellettük nem fér el egy nagyobb áruszállító sem! Csak annyit mondtak, hogy "Uram, ne szóljon bele, hogy hogyan és kit büntetünk". Persze, azt büntetik, aki nem kéne és azt pedig nem, akit kéne...

prérikutya 2012.05.17. 14:49:00

@FDToth: "Tipikus: nem zavar senkit sem a parkolással, de mégis büntetik."

Így van, menjünk át a piroson is, mert éppen nem zavar senkit. Meg vezzessünk ittasan, mert, ha nem okozunk balesetet, akkor sem zavarunk senkit.

FDToth 2012.05.17. 14:54:45

@prérikutya: jó nagy hülyeséget írtál... piroson átmenni és ittasan vezetni baromi veszélyes, de úgy parkolni, a hogy pl a posztíró is tett egyáltalán nem (vagyis a képeket nézve és nem ismerve a helyszínt).

prérikutya 2012.05.17. 14:59:09

@FDToth: Te írtál hülyeséget. Vagy melyik szabályokat tartsuk be és melyikeket ne?

A szabályokat be kell tartani, ha meg egyértelműen hülyeség, akkor meg kell változtatni. A szabályok értünk vannak, nem pedig fordítva.

ifarkas 2012.05.17. 14:59:58

@qwertzu: A kereszteződéstől 15 m-re van a tűzoltósági felvonulási terület elejét jelző tábla a blogíró szerint:
"A kereszteződésnél nincs semmilyen tiltó tábla, a kereszteződéstől kb. 15 méterre van egy várakozni tilos tábla, meg hogy tűzoltó felvonulási útvonal."

KOCZKY 2012.05.17. 15:04:20

No a vitát lezárva, lementem... ott biza egy T kereszt van, minden ágában ott figyel a tábla jobb és baloldalon is egyránt... a posztoló pedig éppen ott parkol a metszéspontban, ahol spec épp nincs tábla, de vehetjük úgy is, h bent áll a kereszteződésben.

Ma is mindenkinek kiosztották a fecniket, lehet vitázni, de sok értelme nincs....

FDToth 2012.05.17. 15:39:28

@prérikutya: így van, egyetértek. ha hülyeség,a akkor meg kell változtatni. Meg persze pl. a köztereseknek is kellene mérlegelniük és többségébe nem olyan szituációknál büntetni, ami eleve kétséges és nehezen bizonyítható, ha meg igen, akkor is időigény és macerás procedúra.
Lehet h a posztíró szabálytalanul parkol, de lefogadom h vannak a környéken ennél durvább parkolási szabálytalanságokat elkövetők, akik vmiért nem kapnak büntetést...
Büntetni mérlegeléssel és ésszerűen kellene...

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 15:40:13

@prérikutya: Feltéve hogy megvan hozzá a forgalmi engedélyed is.

qwertzu 2012.05.17. 16:00:20

@FDToth: A posztoló egy parkosított terület térkővel kirakott részén áll, ahol megtalálta azt az 5 méteres részt, amit szerinte nem fed le a kb. 100 várakozni tilos tábla egyike se. Ez nem az "először járok arra, nem vettem észre valamit" eset, hanem tudatos kiskapukeresés.

dzsaszper 2012.05.17. 16:24:27

@KOCZKY: csak a T kereszteződésben az egyenes oldalon a KRESZ szerint szabad állni.
Fel kellene festeni szaggatott sárga vonalat a burkolat szélére, akkor ott is várakozni tilos lenne...

D4D 2012.05.17. 17:33:07

Régen még futárként sokszor megfordultam erre. Utáltam, mert sehol sem lehetett megállni.

Egy idő után ide mindig este jöttem, és a portásoknál adtam le a cuccost, de este legalább meg lehetett állni.

Ez az eredménye egyébként annak, amikor egy helyen sem tömegközlekedés (A 20 percenként járó minibusz nem az), se elég számú parkoló.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.17. 17:59:57

@FDToth: Nekem ugyanez volt,csak rendőrökkel.

Mondtam,oké,hogy megbüntetnek,de akkor mehetnek oda is,mert tilosban áll a kocsi,meg a lakótelepen a csöves ott lakik a játszótéren az anyjával.
2 tetürágó meg hallgatott csak. Mondom,elismerem a hibám,csak utálom én is,ami sokkal égetőbb dolog,ahhoz meg nem mernek lépni.

Néha dühíti az embert,hogy tehetetlen.

pocok007 2012.05.17. 20:09:16

@Pobjeda elvtárs:
Mondjuk parkolás után te fogod magad és leszeded a rendszámokat, és mindezt én végignézem, szándékos bcs. elkövetése miatti tettenérés után viszlek be, és büntetőeljárás indul ellened.
Nem jó ezzel szórakozni, volt már sok ilyen, Nyugatinál a parkolóban sokan így próbáltak ingyen parkolni, lett is sírás-rívás, bírósági ügy...

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 20:53:06

@pocok007:

Büntetőeljárás nem indul, ellenben az eljárást felügyelő ügyész rögvest megszünteti az eljárást, te meg egy nagyon kellemetlen rapportnak nézel elébe az ügyészségen. Nem is beszélve a kártérítési perről.

Csak a mihez tartás végett. Felcsaptam a bírósági határozatok gyűjteményét, és tudod hány embert itéltek el ebben az országban ilyen ügy miatt?

Egészen pontosan egyet sem. Soha.

Ennyit erről.

Barci 2012.05.17. 21:16:31

Amúgy elég szánalmas, hogy az infopark pl nálunk azon spórol, hogy szinte sosem mennek a WC-k légelszívói, így kellemes szarszag van csúcsidőben (95% férfi és 5 % nő, a WC-k leosztása ezt korántsem tükrözi, de erre miért is gondolna olyan aki informatikai irodaparkot épít) , a liftek egy részét is napokra lekapcsolták. A liftek pár hete megint mennek, mióta szólt a vezetőségünk, hogy ezt azért nem kéne.

pocok007 2012.05.17. 21:21:11

@Pobjeda elvtárs:
Vittem már be emiatt embert, nem szüntették meg az ügyet, nem volt kellemetlen raport :-)
De próbálhatjuk, nem nekem lesz kellemetlen, főleg ha a parkolási díj meg nem fizetése miatt teszed mindezt :-) Én lelkiismeret-furdalás nélkül vinnélek be.

Pobjeda elvtárs 2012.05.17. 22:32:14

@pocok007:

Látod én meg lelkiismeret furdalás nélkül adatnék neked fegyelmit érte. Aztán gondolkodhatsz rajta hogy megérte e arcosodni.

Mindenesetre túl nagy sikered nem lehetett a történettel, mert éppen elítélni nem sikerült a delikvenst, úgyhogy áldhatod a szerencsédet, hogy nem volt tisztában a jogaival.

Persze sajnos a rendőrök általában hülyék, de még hazudozni is igen igen szeretnek.

Olyan ez mint amikor az egyszeri rendőrnek - gyakori eset - úgy sikerül nyomozás hosszabbítást kérnie, hogy még nyomozást elrendelő határozat sem született az ügyben. Hát istenem azt valahogy elfelejtette.

Attól hogy te beviszel valakit attól még az nem lesz bűnöző, pláne nem bűnös. Adott esetben maximum a te inkompetenciádat bizonyítja.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.05.18. 00:04:41

A faszért gondolják egyesek, hogy ahol elfér az autó ott rögtön parkolni is lehet?

DeadBodiesEverywhere 2012.05.18. 07:08:51

Kereszteződés 5 méterén belül áll. Minden nap!

És csodálkozik?

Miért nem állt egyből a bejárathoz? Akkor 2 méterrel kevesebbet kellett volna gyalogolni...

Nem hiszem el hogy egyik nap sincs MÁSHOL parkoló, ahol "szabályosan" állhatna... Ennyi.

Aztán meg a neten hisztizik.

Az elmúlt 2 hónapban minden nap meg kellett volna büntetni, éppen ideje volt!

schdl (törölt) 2012.05.18. 09:05:36

Az volt már, hogy az Infopark teljes területén minden útvonal tűzoltósági felvonulási útvonal és sehol nem lehet megállni? Csak mondom, én is itt dolgozom :D

pocok007 2012.05.18. 10:08:50

@Pobjeda elvtárs: sosem fogod beismerni, hogy közterületen a hatósági jelzés leszerelése (rendszám) ahhoz, hogy megússz valamit, bűncselekmény.
Sajnálom, hogy ennyire nem gondolod át a dolgot.
A fegyelmit megnéztem volna :-) mert nem én ütném meg a bokám!Lelkiismeret-furdalás nélkül. Majd néznél...
A rendszám nem az autótulajdonosé, az államé. Annak leszerelése közterületen, megváltoztatása, letakarása bűncselekmény. Ez van. Nem a saját kertedben parkolsz vele, hanem utcán. Ott érvényesek a szabályok. Olvasgass, ne észt ossz, ami ráadásul pontatlan is. vagy tanulj.

pocok007 2012.05.18. 10:13:17

@Pobjeda elvtárs: nem tudom mi a foglalkozásod, hogy mindenkit lehülyézel, árral szemben arcoskodsz, stb. DE! mondom, szereld le a rendszámtáblát parkolásod kezdetén fizető övezetben vagy tilosban, legyek ott, és végigcsináljuk. Aztán kiderül számodra is. És lehet utána engem feljelenteni. Hajrá. Tudatlan....

pocok007 2012.05.18. 10:15:21

@Pobjeda elvtárs:
csak ki nem találd, hogy más rokkantkártyájával parkolás sem bűncselekmény....

Emmett Brown 2012.05.18. 10:29:40

@Pobjeda elvtárs: Nem mondhatnám, hogy nagyon kedvelem a parkolóőröket/közterületeseket, de aki képes arra, hogy parkolás után leszerelje a rendszámot, és egy jogi kiskapura hivatkozva bújjon ki a fizetés/felelősség alól az már tényleg a legalja a közlekedő (ja bocs, te parkolsz, tehát nem közlekedsz!) társadalomnak.
Akiket még szintén nem kedvelek (még annál is kevésbé, mint a parkolóőrt/közterületest), az a kerékbilincselő csoport, de egy kerékbilincselők vs Pobjeda elvtárs meccsen én bizony tiszta szívemből a bilincses brigádnak szurkolnék.

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 10:53:14

@pocok007:

Vitatkozz a jogalkotóval ő találta ki.

Aztán ha ráuntál az autóját ponyvával védő, és ezáltal az egyedi azonosító jelet eltakaró nyugdíjas bácsik zaklatására, hajléktalanok vegzálására, és egyéb társadalmilag "hasznos" tevékenységekre, akkor esetleg foglalkozhatnál az erőszakos, és vagyon ellenes bűncselekményekkel is. Vagy elsétálhatnátok az egy hetes megőrzési időn belül a térfigyelő kamerák felvételeiért, nehogy az erőszakos bűnelkövetők megússzák emiatt. De persze a jogkövető állampolgárok zaklatása, és magánjogi jogviszonyokba való jogosulatlan belefolyás az nyilván sokkal fontosabb, mint hogy egy súlyos testi sértés elkövetőjére rá lehet e bizonyítani a cselekményét, vagy letörlődött a felvétel, mert a rendőr éppen hajléktalant vegzált.

Megértem hogy nyilván sokkal egyszerűbb egy a parkolóban kerékcserét végző autóst bevinni hiszen gépjárműve kerék nélkül alkalmatlan a forgalomban való részvételre (ugyanaz a bek. a kreszben mint az frsz), mint intézkedni a buszmegállóban a kurvát verő stricivel szemben.

Megértem hogy fogalmad sincsen mi is az a BTKé, vagy hogyan kell egy jogszabályt alkalmazni, de hát nyilvánvalóan ezért kötöttél ki rendőrként, úgyhogy nem hibáztatlak érte. Viszont ha tudatlanul okoskodsz csak hülyét csinálsz magadból. Esetleg fegyelmit kapsz, ha szolgálatban teszed, és peched van.

Csak a te kedvedért elmagyarázom, hogy miért is nem ítéltek el még soha senkit ilyen ügyben a magyar bíróságok:

A BTK 277/A alkalmazásához a BTKé 25/A paragrafusa alapján az kell hogy az adott helyzetben a hatósági jelzés jogszabályilag kötelező legyen az adott objektumon, adott esetben a gépjárművön.

A KRESZ 5§ kizárólag a közlekedésben való részvételhez írja elő a rendszámtáblát, ugyanazon a szabályhelyen, sőt bekezdésben, ahol a műszaki alkalmasságot is.

Na mármost az a jogértelmezés hogy a parkoló gépjárművezetőt nem tartalmazó, leállított motorú gépjármű részt vesz a közlekedésben oda vezet, hogy szabálysértés lenne egy kerék, vagy izzócsere a parkolóban mivel ezzel a gépjármű műszaki alkalmassága a közlekedésben megszűnik. Nyilvánvalóan abszurd és nem egyeztethető össze a jogalkotói szándékkal.

Mivel a jogalkotó a közlekedésben részt nem vevő gépjárművek számára nem írja elő a forgalmi rendszámot, ilyen jogszabályi hely nincsen, ezért teljesen szabályos a parkoló gépjárműről a rendszám eltávolítása, vagy eltakarása. Egyetlen egy jogszabály van e témában, mégpedig az ami a hatóságoknak tíz nap után lehetővé teszi a gépjármű a tulajdonos költségén történő elszállítását.

Q.E.D.

További szép napot.

Ps.

Hogy a rokkant kártya jogosulatlan felhasználásával elkövetett közokirat-hamisításnak mi köze a gépjármű közlekedésben való részvételéhez kötelezően előírt tartozékokhoz, ahhoz már nyilván rendőrnek kell lenni, hogy felfoghassuk. :D

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 10:55:36

@Emmett Brown:

Nem arról volt szó hogy helyes és erkölcsös e, hanem arról hogy jogszerű e. Gondolom érzed a különbséget.

Például a jelenlegi parkolási rendszer jogszerű ugyan, ám erkölcstelen. Éppen úgy mint a kijátszása.

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 10:59:50

@Emmett Brown:

Azon is el lehet gondolkozni, hogy vajon az helyes, és erkölcsös e, hogy a magyar rendőr munkaideje igen jelentős részét spanglizó fiatalok zaklatásával, törvénytisztelő autósok mentőládáinak kurkászásával, hajléktalanok molesztálásával tölti el, miközben a közbiztonság olyan amilyen.

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 11:03:12

@pocok007:

Hehe :D Meguntad a fokozatodat?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.18. 11:05:18

@Emmett Brown: "e aki képes arra, hogy parkolás után leszerelje a rendszámot, és egy jogi kiskapura hivatkozva bújjon ki a fizetés/felelősség alól az már tényleg a legalja"

Ez nem a betegség, hanem a tünet. Válasz egy gusztustalan, lehúzós parkolási politikára.

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 11:06:27

@pocok007:
Tisztában vagy vele hogy milyen bűncselekmény is ez amire éppen vállalkoztál ugye?

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.18. 11:09:29

Üdv
Aszongya a trv a kiegészitő táblárol
"(3) Az (1) bekezdésben említett jelzőtáblák alatt - a tábla síkjára MERŐLEGESEN - elhelyezett kiegészítő táblán nyíl jelezheti, hogy a tilalom hatálya a táblától kezdődően vagy a tábláig áll fenn (a nyíl iránya a korlátozás alá eső terület felé mutat, 62. ábra), illetőleg a tábla előtt és után egyaránt fennáll (63. ábra)."

Én kiegészitő táblát, csak a tábla sikjával PÁRHUZAMOSAN láttam idáig
Lehetne mondani szabálytalan volt a tábla elhelyezése, de ez sz.hasogatás csak
A nyilas <->kieg.tábla addig hatalyos mig mas tabla felul nem irja

Emmett Brown 2012.05.18. 11:18:03

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): tehát ha nem tetszik, hogy drága a kenyér, és ráadásul ha ingyen akarnád elvinni, akkor még meg is büntetnek, akkor az a cél, hogy cizelláltabb lopási technikát fejlesszünk ki?

@Pobjeda elvtárs: mi az erkölcstelen? az, hogy fizetni kell érte? vagy az, hogy ha rossz helyen állsz/nem fizetsz akkor megbüntetnek?

Ja és még valami: minél több ilyen rendszerellenes rendszámleszerelő lázadó van, aki kibújik minden felelősség alól, annál jobban fogják szopatni azokat, akik normálisan állnak hozzá a dolgokhoz. Aztán amikor egyre többen, majd lassan mindenki rájön arra, hogy hogy lehet kikerülni a fizetést, akkor majd szépen mindenhova kicsóválnak egy megállni tilost, és minden autós kivétel nélkül meg fogja szopni.
a közlegelők tragédiájának tipkus esete.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.18. 11:23:42

@pocok007:
Ird már le pontosan miért vitted be
Átrajzolta a rendszámot akkor rendben van

Rendszám nélkül 30 napig állhat közterületen,
lehet talán hogy be kell jelenteni az önkorminál

A rendszám is az én tulajdonom, ha kivonják forgalombol visszaadják "emlékbe"

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 11:23:56

@Emmett Brown:

Mi az erkölcstelen?
Viccelsz?

Ha busz metro villamosra költenék szavam nem lenne, de most néhány jól helyezkedő gazdagodik belőle a BKV-t meg kivéreztetik.

Tessék előbb tisztességes tömegközlekedést nyújtani az adónkért.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.18. 11:28:11

@Emmett Brown:
SZvsz. az egész kresz-bol csak az effektiv közlekedésre vonatkozó részeket kellene meghagyni
A parkolási marhaságokat törölném, ahol egy autó elfér mellettem/közöttünk ott lehessen parkolni
Mi a fene az a bűvös 5m a saroktol?
Hány olyan jobbkezes baleset volt már ahol senki nem parkolt 5m-en belűl, mégse adták meg az előnyt?!

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.18. 11:33:53

@pocok007:
Leirhatnád pontosan, miért is vitted be a delikvenst?

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.18. 11:36:46

@horex: Eltünt, most meg ott van az előzőm
:)

Emmett Brown 2012.05.18. 11:52:37

@Pobjeda elvtárs: igen, elszivárognak a pénzek, és ez nagy baj. de nehogy azt hidd, hogy a kiskapuzással az oligarchával cseszel ki. ő ugyanúgy meg fogja szerezni a maga "jussát", max tovább emelik a díjakat, és duplázzák a büntetéseket. Értsd meg, hogy a többi parkolóval szúrsz ki, nem a pénzeszsákos fazonokkal.

@horex: ez a hány olyan baleset volt című történettel az a baj, hogy nem tudjuk, hogy ha ott még szabályosan is lehetne parkolni, akkor mennyi lenne/lett volna :) szóval ez a passzus speciel pont nem zavar.

Jokkura 2012.05.18. 12:02:52

@KaPé: Még mielőtt áltálánosítanál.
A sokak által állandóan 'használt' szabályozás olyannak kell lenni,hogy azt ne csak a 3x jogi és közlekedési doktorok tudják fejből, hanem MINDENKI. Néha csak 1-1 sec időd van eldönteni mit kell csinálnod, nos akkor (1 sec alatt) elevenísd fel magadban a 600 oldal idevágó ,aktuális §-t és lehetőleg alkalmazd is .
Egy idézet : "...A KRESZ módosításáról évek óta szó van, Szabó Máté ombudsman 2009-ben arról beszélt, hogy a "szabályozás ellentmondásos, kusza, időnként zagyva csomagja" nem ösztönzi a gépjárművel közlekedőket a jogkövető magatartásra..."
a cikk eredete: www.origo.hu/itthon/20120517-uj-kresz-keszul-miert-van-erre-szukseg.html

pocok007 2012.05.18. 12:11:07

@horex:
nyugati parkolóban (fizetős övezet, közterület) megáll a gépjármű szabályosan, parkolás után levette az első és a hátsó hatósági jelzést, azt berakta a csomagtartóban. és elindult dolgára. El is ismerte a helyszínen, hogy azért szerelte le a hatósági jelzéseket, hogy ne kelljen parkolódíjat fizetnie. Egyedi azonosító jel meghamisítása bűncselekmény miatt lett bevíve.
Elvileg a rokikártyák miatt voltunk ott. Az is megér egy misét.....

pocok007 2012.05.18. 12:15:18

@horex:
"A rendszámtábla olyan hatósági jelzés, mely a Hivatal tulajdonát képezi"
Tehát nem az autótulajdonosé.

Pobjeda elvtárs 2012.05.18. 13:15:34

@Emmett Brown:

Az hogy Józsi nem fizeti meg a parkolási díjat az szerintem különösebben nem érinti a Géza életét.

Akkor érintené, ha tömeg bocsánat közösségi közlekedésre menne a pénz. Így csak a rablóbandának jut valamivel kevesebb.

Amúgy én mindig szabályosan parkolok, kifizetem amit kell, és még így is volt hogy le akartak húzni.

Úgyhogy ilyen rendszer mellett nem tudom elítélni azokat, akik a jogszabályokat betartva kicselezik őket.

Úgy színt felháborít hogy a rend derék őrei ilyesmivel (jogkövető állampolgárok marginális apróságok miatti zaklatásával) foglalkoznak az én adóforintjaimból, viszont a törvényben meghatározott feladataikat alig alig, de legalább nagyon lassan és rosszul végzik el.

Barci 2012.05.18. 13:32:58

@schdl: Miért lenne a teljes terület "tűzoltási felvonulási út"? Persze a "megállni tilos" táblák alatt ez jelölve van, de ezt is feloldja, ami "megállni tilost" is, pl kereszteződés. Ez nem olyan mint a lakott terület, vagy a lakó pihenő övezett táblák, ahol a terület vége is ki van táblázva.

Emmett Brown 2012.05.18. 13:35:08

@Pobjeda elvtárs: nagyon is érinti Gézát! egyrészről: mivel csak 1 embertől jön be pénz 2 helyett, ezért Géza valamilyen úton-módon többet fog fizetni (díjemelés/szívózás a büntetésekkel).
másrészt: a fizetős parkolásnak megvan az az előnye, hogy a perkálás miatt az autósokat valamilyen szinten ösztökéli arra, hogy hagyják el a parkolóhelyet minél előbb. Ha valaki azonban valami jogszabályi kiskapuval (szlovákrendszám/hamis rokikártya/leszerelt rendszám) erre nincs noszogatva, az ott dekkol ameddig nem szégyell, ezáltal kevesebb helye lesz azoknak, akik rendesen fizetnének érte.

pocok007 2012.05.18. 14:02:54

@Pobjeda elvtárs: de sajnállak, hogy felháborodtál.....

pocok007 2012.05.18. 14:03:59

de hagyjuk a vitát, eltérő állásponton vagyunk.

Reggie 2012.05.18. 15:52:01

@pocok007: Az a durva, hogy te a rendorok kozott okosnak szamitasz. Pedig tok hulye vagy...

schdl (törölt) 2012.05.18. 15:53:37

@Barci: elég életszerűtlen lenne, ha az egész területen 10nm nem lenne az :D Azért az nem egy DMZ

schdl (törölt) 2012.05.18. 15:54:52

@pocok007: "Elvileg a rokikártyák miatt voltunk ott. Az is megér egy misét....." engem érdekelnének a sztorik, nem írsz róla egy posztot?

Barci 2012.05.18. 16:43:44

@schdl: ez kresz és nem hálózatok.

pocok007 2012.05.18. 17:01:11

@schdl: így is hülyéznek, látod :-)
ha lesz rá igény, és véget érnek az ezekkel kapcsolatos bírósági tárgyalások, akkor lehet.
Folyamatosak még az ítéletek.

Reggie: ezt mire alapozod?

Reggie 2012.05.18. 23:22:09

@pocok007: A hozzaszolasaidra. Megerteni sem tudsz egy rendeletet, csak intezkedni... Remelem majd jol megbasznak erte.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.19. 01:35:22

Azt nem értem,hogy ha valaki elvállalja,hogy felfesti a rokkant parkolóban a szimbólumot,akkor miért "fejjel lefelé" teszi. Jól látom egyirányú az utca,és pont bénán néz ki. Videó végén van.

tv2.hu/naplo/video/pimasz-ur-parkolna

Kedvenc rész a rendőrös,mikor megkéri,hogy inztézkednének-e!!! Felröhögtem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.19. 08:44:54

@pocok007:
Forgalombol kivonás esetén visszadják a rendszámot
Akkormeg?

A rendszámleszedő meg mondhatta volna, hogy majdnem leestek , ki akarja vonatni forgalombol stb. Persze nyilván kilógott a lóláb

Ellopták az első rendszámtáblámat
Nyomtattam kemény papirbol pontosan egyező méretű stílusut és felraktam előre
Természetesen bejelentettem a lopást.
Akkor az hamisitásnak minősült volna?

A ker. rendőrségen persze elöször azt mondták, nem kel bejelenteni, menjek kérjek másikat
Erősködtem, hogy de bizony, mert visszaélhetnek vele. Nagy nehezen felvették a jkv-t
Vagy 2 hónap volt amig végzést kaptam a lezárt "nyomozásrol"
Te megcsiped a "bűnöst" mert az könnyű, a kapitányságon megpróbálnak elhajtani, nehogy munkát adjak nekik
Ugyanez volt a kismotorommal is, aztán csak felvették a jkv-t és 3 év mulva meglett a motorom

Ezek ellenér én csak kalapot tudok emelni a zsaruk elött, mert jópár ugyem volt ahol korrektül jártak el

A közteres ugyan lebilincselt egyszer, de éppen a héten beparkoltam egy roki helyre, mert nem vettem észre hogy 2 hely van kijelölve
Már elhagytam az autót vagy 50 méterre és éppen arra jött a bilincses autó
Mi történt? El se hiszitek, figyelmeztetett, hogy ha nincs rokikártyám, sokba fog kerülni
és nem büntetett

Ezek után "köpködhetek" bárkire is?

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.19. 08:58:03

@(---Flúgos Buszos---):
,és pont bénán néz ki."

Rokkant nem lehet béna?
Szőrszálat hasogacc

Reggie 2012.05.19. 12:58:38

@horex: Sot vegyuk hozza, hogyha az okmanyirodaba be kell vinni a rendszamot, mert pl. forgalombol kivonatod, valtozik a kornyezetvedelmi besorolas, stb. ugyintezes miatt, akkor sem kell igazolast kerni az okmanyirodatol, hogy leveheted a rendszamot legalisan, sot nem is letezik ilyen igazolas. Ennek az az oka, hogy parkolo autorol legalisan le lehet venni a rendszamot.

pengusz 2012.05.19. 15:07:08

Fölöslegesen vergődtök ezen a rendszám nélküli témán. Mindenki nézzen utána a saját településén milyen jogszabályok vannak érvényben. Itt Csepelen 3 övezeti besorolás van (A,B,C)Az A, B övezetekben tiltott forgalomból kivont v. rendszám nélkül közterületen 3500Kg alatti gépjárművet tárolni, a C-ben 1050,-+ÁFA/ nap, és max 90 napig lehet.
Forrás csevak.hu oldalán, hosszú a link, beírtam a googleba, hogy közterület használat csepel és ezt dobta ki elsőnek.
Engem egyébként nem érdekel, hogy ha valaki a saját telkén 10 roncsot tart rendszám nélkül, de ha közterületen teszi, igenis vigyék el, vagy fizessen! Nekem is kell, ha konténert rakatok le arra a területre, ahonnan én takarítom a szemetet, a havat, és nyírom a füvet.

Reggie 2012.05.19. 15:25:55

@pengusz: "Üzemképtelen, illetve forgalomból kivont gép-, lakókocsi,
utánfutó tárolása, max. 90 nap"

Ez nem azt jelenti, hogy rendszam nelkuli, csak azt, hogy uzemkeptelen vagy forgalombol kivont.

pengusz 2012.05.19. 15:43:36

@Reggie: Rendszám nélkül viszont nem lehet ellenőrizni, hogy forgalomba van-e helyezve, tehát automatikusan roncsnak minősül, tehát el kell szállítani és bezúzni :)
Rendszám nélkül különben is üzemképtelen, mert a forgalomban nem vehet részt :)

Reggie 2012.05.19. 15:47:36

@pengusz: ?? Nagyon kevered a fogalmakat.
Az, hogy nem ellenorizheto, nem azt jelenti, hogy nincs forgalomba helyezve. Raadasul ezt a kresz meg is engedi:

"59. § (3)342 Azt a hatósági jelzéssel nem rendelkező járművet, amely a közúti forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt, főútvonalon tilos, mellékútvonalon - közterület-használati engedély nélkül - legfeljebb 10 napig szabad tárolni."

Az uzemkeptelenseg es a forgalomban valo reszvetel megint mas kerdes. Peldaul egy F1-es auto szerintem uzemkepes, attol fuggetlenul, hogy kozuti forgalomban nem vehet reszt... Azert erzed, hogy teljesen mast jelent a ketto.

Reggie 2012.05.19. 16:04:03

De gondolom te a sluszkulcsot is a kocsiban hagyod, mert anelkul uzemkeptelen...

pengusz 2012.05.19. 19:31:45

@Reggie: Akkor komolyra fordítva a szót: Nincs rajta rendszám. Kerékbilincset rá, és ha a tulaj nem jelentkezik 10 napig (bebizonyítani, hogy forgalomba van helyezve a kocsi), akkor elszállítani, és ellenőrizni egy távoli telephelyen, hogy nem lopott-e.
Gondolom te meg mindig leveszed a rendszámot, amikor hazamész, hiszen rendszám nélkül nem tudják ellopni, és 10 napig amúgy is szabályos.
Mondj egy életszerű példát arra, hogy valaki 9 napig rendszámok nélkül tárolja a kocsiját közterületen. (eltekintve attól, hogy a fizető parkolást akarja elkerülni) Mert amikor én vittem forgalmi cseréje miatt, elég volt fél órára levenni a hátsót...

pocok007 2012.05.20. 08:43:15

@horex: "Ellopták az első rendszámtáblámat
Nyomtattam kemény papirbol pontosan egyező méretű stílusut és felraktam előre
Természetesen bejelentettem a lopást.
Akkor az hamisitásnak minősült volna?"

igen, sajnos annak.

Reggie 2012.05.22. 01:25:11

@pengusz: Ja, a kerekbilincs megoldas lehet. Felteve, hogy lehet legalisan bilincselni. Ha csak a 10 napot figyelik, akkor fenykepezni szokas.

Senki nem mondtam, hogy leveszem a rendszamot, foleg ha hazamegyek, es sosem allitottam, hogy ez jo modszer a lopas ellen. Esetleg olvasd el ujra, hogy mit irtam, probalj meg arra reagalni es ne arra, amit te kepzelsz, hogy irtam...

Eletszeru pelda: csereli a forgalmit, de majd visszarakja, ha hasznalja a kocsit. Lustasag mindenre lehet indok.

pengusz 2012.05.22. 06:10:37

@Reggie: "Esetleg olvasd el ujra, hogy mit irtam, probalj meg arra reagalni es ne arra, amit te kepzelsz, hogy irtam..."
Ugyanúgy, mint ahogy én sem hagyom benne a kulcsot a kocsiban, ahogy te elképzeled...

"Eletszeru pelda: csereli a forgalmit, de majd visszarakja, ha hasznalja a kocsit."

Nem életszerű, az okmányirodába időpontra kell menni, elég fél órára levenni a hátsó rendszámot. Az elsőt miért is kell levenni? Ja hogy ne tudják megbírságolni, ha nem fizet a parkolásért, meg a trafipax miatt stb. Ezek már sokkal életszerűbbek...

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.22. 10:23:09

@TH: Valójában lehetne hol parkolni, tele van kihasználatlan mélygarázzsal az egész. Sajnos a cégeknek erre már nem telik.

TH 2012.05.22. 10:24:21

@koc: vagy a cégeknek nem ezen kéne ennyire spórolni vagy a garázst bérbeadó cégek basszák el az árazást...szerintem az a legrosszabb, ha kihasználatlanul áll a hely, esetleg olcsóbban kéne adniuk???

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.22. 10:47:27

Valaki homályosítson már fel, hogy mikor nem minősül egy megállás várakozásnak. Valahol azt olvastam, hogy a jármű közvetlen közelében vagy látótávolságon belül kell maradni. Emlékeimben él egy 5 perces időkorlát is. a KRESZ 41-es paragrafusát találtam, meg, de számomra az alapján nem világos.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.22. 10:54:16

@TH: Nyilván egy ideális világban az ideális cég nem csak a közép és felsővezetőknek biztosítana parkolási lehetőséget. Az üzemeltető meg akciózna, ha nincs elég vevő. Talán egy párhuzamos univerzumban így működik, tudja fene.
Ugyanakkor az ELTE részéről is erősen kifogásolható, hogy lesorompózták az egész parkolót fenti parkolót. Aki oktató az ugye lemegy a mélygarázsba, ami addig is zárt volt, a diákoknak elvétve van autójuk. Tehát ott áll kétszáz pakolóhely 5 autóval.
Természetesen megértem, hogy elsődleges prioritású, hogy aki ott tanul, az mindenképpen tudjon parkolni, de meggyőződésem, hogy ez jó néhány parkolóhely értékesítése (és azért egy felszíni parkolóhely üzemeltetése egész olcsó) után is biztosított lenne. Talán ennyit még egy cég is beruházna a dologba, és az eyetem is bevételhez jutna.

Az biztos, hogy az üresen tátongó helyek senkinek sem előnyösek.

TH 2012.05.22. 11:10:39

@koc: a konkrét szituációt nem ismerem, de valamiért úgy tűnik, hogy senki nem törekszik igazán egy az optimálishoz közelítő megoldás elérésére.

Reggie 2012.05.22. 12:31:27

@pengusz: Ja, csak en a lopasrol sehol sem beszeltem, mig az uzemkepesseg igen.

Az okmanyirodaba pedig nem feltetlen kell idopontra menni.

Az eletszerusegen amugy kar vitatkozni, teljesen szabalyos es joga van hozza mindenkinek. Az sem eletszeru, ha minden nap egymas utan 30x lemosod a kocsidat. Megis megteheted.

Reggie 2012.05.22. 12:32:01

@Reggie: ...mig te az uzemkepessegrol igen...

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.05.22. 23:41:57

@horex: Az azért van, bazmeg, hogy be tudj kanyarodni, de nemcsak egy szejcsentóval, hanem esetleg egy teherautóval is.
Ugyanez vonatkozik a zebra előtti parkolásra is!
Érted?
Hogy a családodat is éve lásd viszont, ha esetleg át szeretnének kelni!

dzsaszper 2012.05.23. 10:14:28

@horex: no meg azért is van, hogy be lehessen látni a kereszteződést bármilyen járműről. Pl. kerékpárról a sarkon parkoló teherautó elég sokat ront a helyzeten.

dzsaszper 2012.05.23. 10:16:12

@golyós: zebra esetén meg pláne.
de valószínűleg hiába magyarázzuk azt is, hogy a KRESZ szerint, ha közvetlen zebra előtt parkol valaki, akkor meg kell állni a zebra előtt és csak akkor szabad újra elindulni, ha meggyőződtél az áthaladás veszélytelenségéről.

Barci 2012.05.23. 10:48:52

Most vannak kint a közterületesek az Infoparkban, úgy látom a táblákat mérik fel, fényképezik. Úgy látom most nem büntetnek, de még lehet, hogy bevetik magukat.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.24. 16:13:43

Ma felmértem a táblahelyzetet az inkriminált területen. Arra nem azért nem vonatkozik tábla, mert be volt forgatva, mert mostanra mindent irányba forgattak, és most sem vonatkozik rá tábla.
Tegyük fel, hogy elfogadom, hogy a két kereszteződés egy, de hogy lehet ezt objektív módon megállapítani? Mármint, hogy ne essek abba a hibába, hogy beleparkolok egy kereszteződésbe, amit én nem is tekintek annak.

KÁKÁVÉ 2012.08.11. 19:20:30

@Pobjeda elvtárs:
A köztetűnek semmit sem tehet, ha nincs rendszám a gépkocsin.
Tudják ezt, mégis megteszik, tehát ezért tetvek.
Egyszer kaptam azért bilincset, mert át kellett szerelni a kereteket, de jött a vihar és be kellett húzodni előle. Visszatérve ott virított a bilincs.
Másodszor már szándékosan vettem le, próbavásárlást végeztem, vajon e VI. kerületben is lebilincselnek-e. Igen, lebilincseltek, sőt még ötezer helyszíni bírság is volt.
Szóval minden igaz abból, hogy hihetetlen pénzeket kaszálnak ráadásul jogszabályi háttér nélkül.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása