Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hazudozott, ráadásul biztosítása sem volt

2012.05.22. 08:03 :: Don Blasius

Ha már alaposan megszigorították a büntetéseket, akkor legalább a posztban szereplő furgonosnak kijárna alaposan, főleg, hogy tudomásom szerint a hatóság félrevezetése már bűncselekmény. És bár egy "egyszerű" karambolból indult, Melinda mégis hosszú procedúrával kell, hogy szembesüljön, köszönhetően a jogi csavarásoknak. Szerintetek van rá valami megoldás, hogy minél előbb megoldódhasson az ügy, helyrehozzák az autóját és ne neki kerüljön pénzbe?

2012 március 29-én munkaidőben, gyér forgalomnál közlekedtem az Árpád hídon a Dorog felé vezető sávban, amikor (konkrétan a semmiből) hátulról belém száguldottak egy fehér kopottas furgon, JEV-226 rendszámmal. Nem tudom mennyivel jött, de az biztos hogy fékezés nélkül és nagy sebességgel, mert bekötve is lefejeltem a kormányt. A kocsim még gurult, berántottam a kéziféket, mire fehér furgonos emberünk kipattant a vezetőülésből és üvöltözni kezdett az ablakomnál, hogy nem ő volt, hanem egy harmadik autó belém lökte, és hogy ott megy az a szürke, látod amelyik éppen most tűnik el? Mondani sem kell nem láttam se szürke gépjárművet - se, de forgalom sem volt nagyon, nem hogy szürke autó.

  törött hátsó.jpg

Legurultunk a híd lábától a Flórián téri parkolóig, és mivel nem volt kék-sárga bejelentőm (ez egy nagy hiba volt) felhívtam a rendőrséget. Emberünk folyamatosan magyarázott a harmadik autóról, meg hogy sürgősen el kell rohannia de megadja a telefonszámát. Természetesen nem hagytam elmenni, pedig az első percekben még elmondása óvodába kellett rohannia a gyerekéért fél 3-ra, pár perccel később meg iskolába. Második kamu. Rendőrök egy óra múlva kijöttek, lefényképezték a törött hátsómat, és a sérülésmentes fehér furgont, akinek csak a rendszámtáblája esett le, majd meghallgattak minket. A fehér furgonos úriember "nem én voltam a hibás" mondatára megkérték, mutassa meg hol ment belé a harmadik autó, aki ennyire "belém tolta" őt. Az ő hátulján egy karcolás sem volt, a rendőrök többször elismételték, hogy ha egy harmadik fél lett volna az ügyben, akkor ő legalább annyira meg lenne törve mint az enyém, de mivel a furgonja hátul is sérülésmentes volt, még a fényezés is, ezért megkérték a rendőrök hogy igazat mondjon mert az a hivatalos szerv félrevezetése amit most csinál. Emberünket nem érdekelte semmi, esküdözött hogy ő nem hazudik, és az furgon ép hátulja ellenére akkor is akkora erővel ment neki valaki hogy véletlenül belém szaladt, pedig ő meg tudott volna állni! Mindenesetre a rendőrök felvették a vallomását, amiből megtudtam, hogy először magyar rendszámú kocsiról beszélt, majd külföldi rendszámúról. Újabb kamu. Kimentünk helyszínelni is, a helyszínen se a furgon féknyomát, sem egyéb harmadik gépjárműre utaló jelet nem találtunk. A helyszínelés és a vallomás felvétele után kapok-e erről papírt kérdésemre a rendőrök nem, majd postán küldik a határozatot felelettel válaszoltak. Este 7-8 körül lett vége a napnak, mivel a kocsim csomagtartója használhatatlanná vált, még beálltam a munkahelyem zárt parkolójába.


Másnap reggel megmozdítani sem tudtam a nyakam, ami 3 napig fennállt, háziorvosnál voltam, leletet felvette. Orvos után rögtön telefonálással kezdtem a napot, ahol kiderült hogy fent nevezett fehér furgonos úriembernek illetve a rendszám alapján nincs kötelező gépjármű felelősségbiztosítása. Ezt mind a MABISZ, mind a saját biztosítóm (Posta) megerősítette. Posta biztosító megcsinálta a szívességi kárfelvételt, a javítást nem vállalja csak előrefizetéssel. A MABISZ a jogerős rendőrségi határozatig a kisujját sem mozdítja, és csak számlát fogad be. Mindez még nem is lenne akkora probléma, ha lenne szabadon kb 300.000 Ft a bal zsebemben, ami javítás költsége. Fél napos nyomozgatás után miután a fél környék rendőrkapitányságát felhívtam, kiderült hogy az ügy a BRFK Közlekedésrendészeti Osztályán van. Van, most 7 hét elteltével is. Aztán majd átküldik a III. Kerületi Rendőrkapitányságra is, ahol közölte velem a rend éber őre, hogy számítsak még minimum 1-2 hónapra, amíg "ülnek rajta" majd úgy 3 hónap múlva megkapom a határozatot. De még várjam meg a 15 nap fellebbezési időt, ahol "ha ilyen volt az illető amilyen" számítsak arra hogy fel fog lebbezni, mert időt akar húzni, addig pedig 1-2 év mire befejeződik a bírósági per. És addig?  - kérdem én, 8 éve balesetmentesen vezető naiv. Addig? Addig nincs határozat. Amíg nincs határozat, addig nincs jogerő, addig nincs javítás, addig nincs kocsim se. Posta sajnálja de nem tud segíteni, MABISZ a jogerős határozat és a javítási számla hiánya miatt nem tud segíteni, III. Kerületi Rendőrkapitányság nem tud segíteni míg ügyszám nincs, BRFK -t hetente többször hívogatom, de semmi nem történik.

Fehér furgonos emberünk pedig nyugodtan, sérülésmentes fehér furgonjával, kötelező felelősségbiztosítás nélkül, az eddigi hazugságaival pedig nyugodtan kényelmesen vezeti tovább fehér furgonját, amíg ismét bele nem megy valakibe, aki ugyanígy jár. A BRFK-n a rendszámára hivatkozva elmondták, hogy a tavalyi évben több szabálysértési eljárás indult ellene, de másban sajnos nem tudnak segíteni, várjak türelmesen és reménykedjek, ha mégis fellebbez akkor nyugodtan fogadjak ügyvédet, ha szerencsém van és ki tudják húzni  fehér furgonos emberből, akkor nem nekem kell kifizetni az ügyvédi peres eljárás költségét.


Nekem most se 300-400.000 Forintom javításra, se kocsim, se segítségem, se esélyem. Kilőttem a Postát, a MABISZ-t, ügyvéd ismerősöm sincs. Felvetődik ebből, mennyivel jobban jár az az állampolgár, aki nem fizet kötelező felelősségbiztosítást, megvezeti a hatóságot, és még él a jogaival? Én meg naiv kötelességtudó állampolgár tényleg nem tudok semmit tenni hogy ne én kerüljek ki így ebből az ügyből? Vagy egyáltalán minek fizettem be a baleseti adót??

105 komment

Címkék: budapest közlekedés mese rendszám autó baleset rendőr teherautó biztosítás cserbenhagyás jogász követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cobra. 2012.05.22. 08:25:05

Ha szépen nézel a rendőrre a kapitányságon, akkor talán kiadja az elkövető adatait, a többit meg sajnos rendőrség nélkül kell intézni. Ha szerencséd van, akkor a furgon bontva ér annyit, mint a károd.

metal · http://electric.blog.hu 2012.05.22. 08:27:31

"törött hátsómat, és a sérülésmentes fehér furgont, akinek csak a rendszámtáblája esett le, majd meghallgattak minket."

Na itt hagytam abba az olvasást! Meséld másnak azt, hogy te lefejeled a kormányt (bekötve), neki meg csak a rendszámtábla esik le.

2Bálint 2012.05.22. 08:43:08

Pláne, hogy úgy fejeled le a kormányt, hogy hátulról mennek beléd. Akkor bizony egy ütést érzel a hátadba, de a kormányt nem fejeled le!

Mese habbal...

"streetfighter" 2012.05.22. 08:45:24

"az Árpád hídon a Dorog felé vezető sávban"
Ez tetszett.
Melyik sáv megy Tatabánya felé? :D
A baleset egyébként szívás. Sajnos sok szemét, jellemtelen féreg közlekedik közöttünk. Te kifogtad az egyiket.
Aki ilyen szemét, az a baleseti bejelentőt sem töltötte volna ki, illetve írta volna alá korrektül. Nem sokat vesztettél vele.
Nekem hasonló esetben (nem volt kötelezője) aláírta, hogy elismeri a felelősségét, így a MABISZ fizetett.

vinyi 2012.05.22. 09:00:50

Egy-két kivétellel értékes kommentek születtek eddig...

Buszvezető 2012.05.22. 09:26:06

@vinyi: Igen, egy ideje egyre több az empatikus talentum.

Melindának: bár jótanácsom sajnos nincs, vedd úgy, hogy az adott helyzetben a maximumot hoztad ki magadból: a rendőr-hívás és megvárás jó ötlet volt. Sok sztori volt már itt, ahol ezt idő/rátermettség hiányában elmulasztották és még nagyobb volt a gondjuk utána.

Érdekes, ez a "gyerekért megyek az óvodába" duma már nálam is volt, és ott is kiderült, hogy mekkora kamu, szóval aki ilyennel jön az eleve gyanús.

kraft 2012.05.22. 09:43:45

" Vagy egyáltalán minek fizettem be a baleseti adót??" Hát ez látod k...va jó kérdés........

schdl (törölt) 2012.05.22. 09:48:57

Az tényleg elkeserítő, hogy hiába vagy szabály- és jogkövető, ha a másik fél szarik mindenre, akkor tehetetlen vagy, ő meg röhög a markába. Az összes ilyen gyökérrel a csatornacsöveket tisztíttatnám egy hónapig, persze elkobozni a kocsiját.

Flugos furgonos 2012.05.22. 10:07:20

@metal: Ha gondolod szivesen meglöklek az első lőkhárítómmal, és megnézzük milyen károd keletkezett. Ne új furgonra gondolj, nekem 91-es J5-ösöm van ( de ilyen a ducato, a c25 is) annak még a lökhárítóját vasbol csinálták. Télen rajta szoktam állni a 113 kilommal és ugy takarítom róla a havat. Elképzelhető hogy azon semmi nem látszik mig a "modern biztonságos" autók ripityára törnek.

alfa.orionis 2012.05.22. 10:08:48

Én is jártam így, azzal a különbséggel, hogy tényleg volt szürke autó(egy óódi), fehér furgon tört szanaszét, és neki sem volt biztosítása.
vagyis volt, meg fizették is (céges kocsi) csak a biztosítójuk valami belső hiba folytán törölte őket a nyilvántartásból.És igen, lefutottam ezt a biztosító, mabisz kört(rendőrséget azért, mert a furgonos elismerte a vétkességét, de az audis okozta a bajt szabálytalan előzéssel). Ráadásul az én kocsim már kész is volt, mire kiderült, hogy nem él a vétkes fél biztosítása, szóval ki kellett fizetnem. Én sem voltam boldog.Nem akarlak elkeseríteni, de jobb, ha valahogy megcsináltatod a kocsidat, ha használni akarod. Egyszer majd kapsz pénzt, nálam az egyszerűbb helyzet is fél évet jelentett, millió telefont, biztosítókba rohangálást és anyázáshalmot. A végén még kamatot is fizettek.De nálam egyértelműen a biztosító hibája volt.

Ugyandehogy (törölt) 2012.05.22. 10:39:46

sajnállak az esetért, de ez a "fel fog lebbezni", na ez ütött:)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.22. 11:03:44

@Buszvezető: Tisztességből és empátiából nemigazán lehet ma megélni. Itt az nyer (minden fronton) aki lehazudja a csillagokat is az égről. Na meg aki gátlástalanul átgázol bárkin és bármin. Sajnos a közlekedésben is ez tükröződik, és ezért olyan pofátlanok a drága autóval járók.

dr. _mmm_ 2012.05.22. 11:07:10

Hát nem lesz egyszerű eset.

Pár éve történt nálunk: Család egyik tagja karambolozott. A másik fél volt a hibás. El is ismerte azonnal, rendőrségen is. Ezzel nem is volt gond. Mindössze a rendőrség által kiszabott büntetést sokallta, ezért felbelezett. A bíróság enyhítette, de így is 9 hónapig eltartott az ügy. Szerencsére volt casco, így már csak az önrész kifizetésére vártunk a rendőrségi határozattal.

dr. _mmm_ 2012.05.22. 11:12:39

" mert bekötve is lefejeltem a kormányt."

Ez viszont oltári nagy KAMU!

Engem már törtek össze hátulról nagy sebességgel és még bekötve sem voltam. De nem a kormányt fejeled le, hanem az ülés fejtámlájába vered a fejed. Nekem ezért 3 hétig nyakmerevítőt kellet hordanom.

Ha a kormányt akarod lefejelni, akkor szemből kell ütköznöd. (fizika. ált. iskola)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 11:15:13

@dr. _mmm_:

Szerintem örülj neki, hogy nem KIbelezett. :-)

(bocs, ezt nem tudtam kihagyni)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 11:17:39

A posztoló most komolyan azt gondolja, hogy a baleseti adót valamiféle biztosítási formában érvényesítheti az állam felé?

Zárójelben jegyzem meg, hogy az ADÓ, mint fogalom olyan fizetési kötelezettség, amelyhez NEM JÁR ellenszolgáltatás.

isti77 2012.05.22. 11:30:38

"Nem tudom mennyivel jött, de az biztos hogy fékezés nélkül és nagy sebességgel, mert bekötve is lefejeltem a kormányt."

Orral menetiránnyal szemben tolattál a hídon? Másképp elég nehéz elképzelni ezt a kormánylefejelést, ha hátulról mennek beléd. Hacsak nem gumiból van a fejtámla.

esef 2012.05.22. 11:30:55

@Hammer:
bizos fel fog lebbezni... mondjuk én inkább le vagy még inkább át lebbeznék: nem tudom milyen az, de biztos van olyan jó... :)
(olyan ez mint a szervÍz, azt sem képesek felfogni és leírni)

gyengébbek kedvéért: a fellebbezni nem igekötős, nem válik el, értsétek már meg könyörgünk az isten szerelmére (és még csak nem is tanár vagyok...)

Kihaennem00 2012.05.22. 11:43:20

"Zárójelben jegyzem meg, hogy az ADÓ, mint fogalom olyan fizetési kötelezettség, amelyhez NEM JÁR ellenszolgáltatás."

Ekkora kreténséget sem olvas mindennap az ember. Az ADÓ-t a drágalátos állam azért szedi, hogy az istenadta nép felé nyújtandó SZOLGÁLTATÁSOKAT fedezni tudja, pl. hogy működjön az egészégügy, ne üljenek hónapokig-évekig sz@ros papírokon-kérvényeken. ELVILEG. GYAKORLATILAG viszont állambácsi pont úgy gondolkodik mint te, de ilyen hozzászólások után ezen nincs is mit csodálkozni ezen.

Emmett Brown 2012.05.22. 12:02:21

@Kihaennem00: nincs igazad. az adót nem meghatározott célra szedik be, így lehet, hogy a tőled beszedett baleseti adóból éppen valami pályázati alapba teszik, ebből te közvetlenül nem részesülsz semmivel. Amire te gondolsz, az a járulék, azt célzottan szedik, és ezért jár ellenszolgáltatás (adónál annyi a közvetlen hasznod, hogy nem büntetnek meg), pl TB járulékért kaptad anno a egészségügyi ellátást, nyugdíjjárulékért nyugdíjat stb.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.05.22. 12:05:26

@Kihaennem00: Mindketten megfogtátok a részigaszságot:
Természetesen az adóért is jár ellenszolgáltatás, kb. az amit felsoroltál.
Ami @Darren79: igaza: a befizetett adóért nem a befizetőnek jár _közvetlen_ és _arányos_ ellenszolgáltatás.

Pont azért alakították át a nyugdíjjárulékot kb. adóvá, mert a járulékért jár valami a befizetőnek, ami arányos a befizetésével.

@dr. _mmm_: Lehet, hogy akkora volt az ütközés, hogy a fejtámláról visszapattanva még a kormányt is lefejelte.

ON: "ügyvéd ismerősöm sincs"
Nekem meg lakatos ismerősöm nincs, aztán amikor leszakadt a garázskapu, felütöttem egy telefonkönyvet, aztán találtam.

Kedves Melinda, keress ügyvédet, fogsz találni, perelj, kérj nem vagyoni kártérítést is a sérülésedért, a kocsi használat kiesése miatt keletkező károdért stb.
Igen, el fog tartani egy darabig, de ez így megy.

Kihaennem00 2012.05.22. 12:11:46

@Emmett Brown:
Én arra regaáltam, hogy az adóért nem jár ellenszolgáltatás, de igenis jár(na), mégha közvetve is.

qwertzu 2012.05.22. 12:12:41

Sokan problémáztok az előredőlésen, de szerintem nem lehetetlen. Amikor nekimennek, hirtelen gyorsulás lép fel, majd nagyon hirtelen megszűnik, esetleg lassulás is fellép. Hirtelen megszűnő lassulásnál az ember előredől, ahogy erőteljes gyorsításkor minden váltásnál bólint egyet az ember. Mondjuk bekötött övvel nehéz lefejelni a kormányt, de esetleg egy alacsony embernél, kormányhoz közeli pozícióban elképzelhető.

@Kihaennem00: Értsd jól. Adóért nem jár konkrét szolgáltatás, nem célzottan szedik. A baleseti adóból finanszírozhatják a közvilágítást is.
Vannak viszont illetékek, amelynek befizetéséért konkrét ellenszolgáltatatás jár, például a földhivatali árírási illetékért a földhivatalban átírják a nyilvántartást.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 13:04:22

@Kihaennem00:

"Okosan" szóltál. Legalább nézz utána annak, hogy valóban hülyeséget írtam-e, mielőtt kikiáltva a saját hamis igazadat lehurrogod a másikat.

kamushamus 2012.05.22. 13:29:41

Ettől a "fel fog lebbezni" mondattól,ideg állapotba kerültem :)

hawkeye 2012.05.22. 13:29:57

Posztolónak:

Kérj az óbudai kapitányságon, az ügyednek nyomozójától egy ún. előzetes határozatot, amelyet a biztosítódnál LEHET, hogy elfogadnak.

(Ha az Uniqa valamilyen módon benne van, kár a fáradságért, ők nem.)

Én kaptam, kétszer is, egyik működött, a másik a már említett Uniqa... :(

Egyébként pedig evidencia, hogy károkozónak lenni sokkal kevésbé strapás dolog, mint károsultnak.

Emmett Brown 2012.05.22. 13:37:54

Mondjuk azt speciel nem értem, hogy hogyan lehetséges az, hogy valaki kötelező nélküli autóval furikázik.
Ez tuti kaszálás lehetne szerintem, ráadásul nem hinném, hogy ez ellen bárki is tiltakozna.

Nyilván megvan valahol az összes forgalomban résztvevő jármű rendszáma, annyi kellene, hogy összevetik a biztosítók adatbázisaival, és amelyik rendszámhoz nem tartozik érvényes kötelező, azokat a delikvenseket meg kellene keresni, egy ellenőrzés keretén belül megbírságolni, majd köttetni velük egy kötelezőt. ha nem teszi, akkor kezdődhet előlről az egész.

Emmett Brown 2012.05.22. 13:43:15

@Emmett Brown: ja és nem, nem szeretnék rendőrállamot, de ha már egyszer valakiken úgyis be kell hajtaniuk egy rakás pénzt, akkor miért nem lehet egy olyan rétegen leverni, akik csak kibasznak a többiekkel, ha történik valami.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 13:49:01

@Emmett Brown:

Tegyük fel, hogy anyagi okokból nem kötsz kötelezőt, ellenben egy centit sem mozdulsz az autóddal a garázsból.

A biztosítónál nullázod magad, már ami a bónuszaidat illeti, és majd a biztosító esetleg behajtja a hátralékot, de Te amúgy nem okozol senkinek kárt, hiszen nem használod a verdát.

Jogosnak találod-e, ha emiatt jól megbírságol egy hatóság?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 13:50:51

@Emmett Brown:

Másrészt létezik az ideiglenes forgalomból kivonás lehetősége, és ha valaki ezzel él, az is kihajthat az autójával. Jogosan nem fizet, ellenben jogtalanul használja az autóját. Őt még úgy sem tudnád megbírságolni, csak mert nem fizet kötelezőt.

Emmett Brown 2012.05.22. 13:53:05

@Darren79: ha ezt egy közúti ellenőrzés keretén belül teszik, akkor igen. így a te példádban szereplő delikvenst nincs miért elkapni, hiszen nem vesz részt forgalomban. viszont aki spúrságból nem fizet, de emellett használja, azokat igenis el ki kéne szűrni.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 13:55:55

@Emmett Brown:

De hát azokat most is szűrik. Ha nincs érvényes köteleződ, és megtalál az úton a közeg, lesz nemulass!

Az én értelmezésem szerint Te azt tartanád jónak, hogy akinek nincs kötelezője, az kapásból fizessen büntetést akkor is, ha nem használja az autóját.

Emmett Brown 2012.05.22. 14:00:28

@Darren79: nem. annak örülnék, ha azokat akiknek nincs kötelezőjük, ÉS részt vesznek a forgalomban, azokat akár célzott közúti ellenőrzés alá vessék, és ne csak ad hoc jelleggel állítsák meg.

Mondjuk a kötelezőt nem fizetők rendszámát betáplálják a lopott autók rendszáma mellé, és ha elmegy egy ilyen a járőr előtt, akkor a rendszer jelez, és kap a csávókám egy ellenőrzést.

dzsaszper 2012.05.22. 14:45:08

az ügy végén a járulékos kárt is rá kell terhelni a fehér furgon vezetőjére.
kiesett jövedelem, BKV bérletek stb.

mrzigi 2012.05.22. 15:02:25

@Kihaennem00:
"Az ADÓ-t a drágalátos állam azért szedi, hogy az istenadta nép felé nyújtandó SZOLGÁLTATÁSOKAT fedezni tudja"

Nem. Az adót azért szedi, hogy legyen pénze.
Pénze, amivel aztán azt tesz, amit akar.
Ha akar ad belőle egy picit az egészségügynek, picit az oktatásnak ... meg nagyot a Strabag Demokraták Szövetségének, magyarán legyen mit ellopni, elsikkasztani.
Mint az alapítványok, amelyek akár a kapott adományok 99%-át költhetik a vezér bérére, meg luxusjárgányára.

Neked beleszólásod nyista.

A járuléknál viszont KÖTELEZVE volt állam, hogy mire kell költenie. Na azt ezért nehezebb is volt ellopni, tehát ezért fizetsz már TB és nyugdíj ADÓT.

Persze az ember elvárná, hogy mivel adózik, ezért legyen szíves az állam tenni a kötelességét, és kiszolgálja ... valójában ugye előzőből már érthető, hogy másra kell a pénz, nem arra a marha adózóra.

lucifercsira 2012.05.22. 15:11:40

@Darren79: Ebben az esetben ott voltak a jagellók. Nem volt biztosítása. Volt nemulass??

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.05.22. 15:26:16

@lucifercsira:

Volt. Még egy büntit a nyakába varrnak.

metal · http://electric.blog.hu 2012.05.22. 15:30:31

@Darren79: "Az én értelmezésem szerint Te azt tartanád jónak, hogy akinek nincs kötelezője, az kapásból fizessen büntetést akkor is, ha nem használja az autóját."

Most is fizet, abban a pillanatban, amikor újra szeretne kötelezőt kötni az autóra. Napi 200-300Ft-ot, arra az időszakra, amikor nem volt KGFB kötve. Ez egy-két hónap alatt nem kis összegre tud duzzadni:)

lucifercsira 2012.05.22. 15:43:46

@Darren79: Bocsánat figyelmetlen voltam, első olvasatra nekem nem ez derült ki.

ex-dr. vuk 2012.05.22. 15:49:51

Ha ez tenyleg igy van, akkor hogy hagyhatta el egyaltalan a helyszint a vetkes a kocsijaval? Kotelezo biztositas nelkul azonnal le kellett volna venni a rendszamot es trelerrel viheti ahova akarja...

kumkum 2012.05.22. 15:59:20

Sajna mindenkeppen kell lennie ennyi tartalekodnak, ha hasznalni akarod az autodat. Ez egy rejtett koltseg az autotulajdonosoknak, erdemes ilyesmikre felkeszulni.
Ettol fuggetlenul a feher furgonos egy pioca.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.22. 16:25:23

Aki a Posta biztosítónál van,mert olcsón ajánlott anno,az meg is érdemli,hogy ne segítsen neki a biztosítója.

POSTA BIZTOSÍTÓ egy nagy gagyi,csak pénzt szednek. 1-2 ezerrel olcsóbb fél évente,de ilyenkor a spórolás meglátszik.

Én is szeretek spórolni,de csak kis tételben. Autó nem kis tétel,csak a benne lévő üzemanyag.

Alikam 2012.05.22. 16:37:28

Hát elég szerencsétlen eset. Na én pontosan ezért szoktam 10 másodpercenként belelesni a visszapillantóba, pont az ilyen őrültek miatt...

titan 2012.05.22. 16:47:56

Lehet, érdemes volna írni ez ügyben a TC autójogásznak is, hátha. Én speciel lehet megnézném, lehet-e autókölcsönzéssel kibekkelni a köztes időt, és a bérleti díjat elperelni.

Flugos furgonos 2012.05.22. 17:02:32

@(---Flúgos Buszos---): "Autó nem kis tétel,csak a benne lévő üzemanyag." Üzemanyag kis tétel? Ezeknél az áraknál? Lassan ha teletankolsz egy autót, megduplázod a kocsi értékét. XD

1kutya 2012.05.22. 17:20:48

@metal: tavaly áprilisban volt egy ilyen balesetem, az előttem fékező csaj cliojának szétomlott a hátulja, nekem meg lett a céges astrán egy diónyi horpadás a motorháztetőn, meg összetört a rendszámtáblakeretem:)

dr. Bubó 2012.05.22. 18:13:45

mi a gond? a hivatali apparátus munkába lendül...

mire meg lesz a határozat már senkit nem fog érdekelni
és kezdhetik ujra mert addig elfelejt mindenki mindent...

nem baj... lényeg hogy az adót fizesd... akkor sok naygseggű élősködő hivatalnokot/rendőrt tucc éltetni... lusta-buta g@ciket...

Dour ® 2012.05.22. 18:19:29

Hááát ...., elég kesze-kusza a szitu.
Hátulról nagy sebbel, a helyszin, meg lefejelés (személyi sérülés?), stb. stb.

dr. Bubó 2012.05.22. 18:21:24

egyetértek a kétkedőkkel...

valószínűleg nagy sebességgel tolatott fel a hídra és akkor ment neki egy szürke "fantom" autónak...

ez mindent megmagyaráz...

Sákif za morro? 2012.05.22. 18:39:52

Ne ámítsátok magatokat, a baleseti adót nem erre az esetre találták ki. Költségvetési lyuk foltozására annál inkább.

A posztolónak én is azt javasolnám, hogy derítse ki, hogy ki vezette a másik autót és a megfelelő "apparátussal" intézze el maga a dolgot. Hamarabb végez és garantáltan nem lesz bukós a sztori. Ráadásul a féreg kedvét is elveszi egy életre a görénykedéstől.

Shopping 2012.05.22. 19:11:28

A furgonos külön állat fajta!!!!!!!!!!

Nyomják mint a hülye, -mivel céges a verda, és a benzin is ingyen van- csak azért hogy a napjukat fél órával előbb befejezzék...

Barmok!!!

vázkulcs 2012.05.22. 19:25:51

Elhajthatott volna furgonos félt talán attól megjegyzed a rendszámot.

Vagy ami ennél is durvább, ha lopott a másik kocsi és az illető elszalad. Ebben az esetben a Mabisz sem fizet.

Vagyis neked hajt egy autótolvaj szarrá töri a kocsidat aztán elmegy othagyja a roncsokat senki nem téríti a kárt.

Ami veled történt kb fél-egy év közötti ügyintézésre számíthatsz ha nem kerül bíróságra. Ügyvédet fogadj általában sikerdíjat kérnek behajtott összeg 10-20%-a. Ha munkádhoz kell a kocsi akkor bérelhetsz autót amit a biztosító utólag térít, de előbb ügyvéddel beszélj.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.05.22. 19:27:35

A hátulról érkező ütközéskor simán le lehet fejelni a kormányt, hiszen ilyen szituációban rögtön a fékbe tapos az ember.

Anti Anyag (törölt) 2012.05.22. 19:47:35

Basszus mekkora fizikusok járnak ide.

Akkora erővel ütődik a feje a fejtámlának, hogy nagyon rendesen vissza is pattan.

Ez teljesen hasonló ahhoz, mint amikor előre esik valaki, de nem csak az agyának eleje sérül meg, hanem a hátulja is, hiszen az agy visszapattan.

Ha az illető fékez, akkor még rá is segít erre a visszapattanásra.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.05.22. 19:47:40

@chipanddale74: ja, poszter is beletaposott a kézifékbe. azt írja.

xenuka 2012.05.22. 19:49:28

@dr. _mmm_-nek és az összes fizika szakértőnek:

Ha hátulról beléd jönnek először hátralendül a fejed és utána rögtön előre is.
Nem segít, hogy be vagy kötve, mert az öv a tested fogja és a fejed csuklik a nyakadon hátra majd előre.

xenuka 2012.05.22. 19:59:05

itt van egy oktató videó is erről a sérülésről
www.50plusz.hu/mediatar/media/Ostorcsapas-serules/38

nopánick (törölt) 2012.05.22. 20:07:48

Nem kell várni rendőrségi papírra meg a MABISZ-ra....

A károkozó perelhető direktben is.

Simán ügyvédet ráuszítani és pert indítani a kártérítésért ellene.

Plusz a kiesett bérért, orvos-gyógyszer költségért, érték csökkenésért, kölcsöna utóért stb. ... szóval mindenért!

Cobra. 2012.05.22. 20:28:00

Mondjuk nem értem miért nincs valakinek kötelező biztosítása, ma már nem nagy tétel. 5 éve még fizettem B03-ra 70e Ft-ot egy középkategóriás autóra, tavaly meg idén meg a B07/08-ra kevesebbet, mint amennyibe egy tank gázolaj kerül a jelenlegi autómba.

amado 2012.05.22. 20:28:36

2-3 éve néhány havi rendszerességgel kaptam határozatot az okmányirodától, mely szerint 3 napon belül kivonják az autómat a forgalomból, mivel nincs biztosítása. Első alkalommal ideiglenesen ki is vonták, mivel voltam olyan ártatlan, hogy az ügyintézővel történt egyeztetés után postán küldtem el a szerződésem és a csekkek fénymásolatát. Utána már rutinból intéztem, be a hivatalba, kivágtam az asztalra a papírokat, mint Korda Gyuri az ászpárt, meghallgattam az éneztnemértemet, és pár nap múlva kaptam a papírt, hogy imádott tragacsomat mégsem vonják ki a forgalomból. Összesen 4 alkalommal játszották el, már teljesen beletörődtem, de agyaltam a dolgon, ha mondjuk eközben balesetet okozok, akkor vajon az Allianz megtalálja-e a biztosításomat a rendszerben...
Másik dolog, rendőr a balesetnél. Egy ismerősöm elé állóhelyből kifordult egy taxis, kereszteződésben visszakanyarodós trükkel, az ismerősöm pedig, ahogy ilyenkor illik, oldalbakapta. A taxis nem ismerte el a felelősségét, rendőrt hívtak, akik tették a dolgukat, helyszíneltek, hümmögtek. A szakértő alátámasztotta az ismerősöm verzióját, megállapította a vétlenségét, a rendőrség pedig ezután kihozta 50-50-re, vagyis a biztosító senkinek sem fizet, ráadásul első körben mindkét felet megvágta baleset okozása címén. Kíváncsi vagyok, mi lesz a vége...

schdl (törölt) 2012.05.22. 20:36:29

Felháborító, hogy a vétlen félnek kell futnia a pénze után (bármi is történik).

Stomi 2012.05.22. 20:53:03

@dr. _mmm_: Pont a hátulról jövő ütközés okoz ostorcsapás hatás miatt nagyobb nyaksérülést. Tehát, ha nem tudta hirtelen izommal megfogni a nyakát, bizony kormány fejelés lehetett.

romesz 2012.05.22. 21:22:41

Egy normalis orszagban ez ugy mukodik, hogy a biztosito kifizeti a javitast es utana behajtja az osszeget a kar okozojan.

Bélabáttya (törölt) 2012.05.22. 22:13:48

@romesz: Ott igen... De a biztosítóknak - jó részük pedig ugyanaz, mint „ott” - valahogy ez a szimpatikusabb megoldás. Olcsóbb, költséghatékonyabb, kevesebb vele a saját macera, lehet is, tehát lelkesen ki is használják a lehetőséget.

Vajon miért „itt” mért tehetik, ha „ott” nem?

D4D 2012.05.22. 22:21:28

@Emmett Brown:

Az okmányirodában hitelt érdemlően kell bizonyítani a kötelező meglétét. Ezt már nem lehet megkerülni, mert az okmányban berögzítik a biztosítás adatait.

A biztosító a nemfizető szerződésekről köteles értesítést adni a hatóságnak, ahol aztán a helyi okmányiroda felszólítja a nemfizetőt a biztosítása meglétének igazolására.

Amennyiben ennek nem tesz eleget, határozatilag kivonják a forgalomból.

Ezek a határozatok bekerülnek a rendőrség rendszerébe, és egy helyszínelésnél (elméletileg) ki kellett volna a GFB hiányának buknia.

De ha már helyszínel a buta rendőr, miért nem nézi meg mindenki köztelezőjét?

Az a baj, hogy aki nem fizet, meg mire kivonják, a között eltelhet akár 8 hónap is.

D4D 2012.05.22. 22:23:14

@metal:

Úgy tudom már 500 Ft a MABISZ-díj.

Gera 2012.05.22. 22:25:10

@metal: Kb 2 hete láttam egy ilyen hátulról belepukkanós balesetet, az első autó hátulja rommá tört, minimum 500ezres kár ránézésre, a hátsô autón meg nem láttam semmit első blikkre.

AniCica 2012.05.22. 22:29:22

@Emmett Brown: a BM-ben megvan minden szerződés, a biztosítók töltik fel. nem kell a biztosítói adatbázissal összevetni...

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.22. 22:39:56

@Flugos furgonos: Én nem egy ekkora szemétdombbal járok. :)

@Shopping: Még,hogyha benzin lenne bennük............

Mutatsz nekem egyet olyan benzines furgont,amit hajtanak évi 100 000-ret,akkor megveszem,ígérem..

limbekcs 2012.05.23. 00:00:55

"megmozdítani sem tudtam a nyakam, ami 3 napig fennállt" - na ezzel azért egy gyógymasszőrt meglátogatnék, háziorvos ide vagy oda.

Karbonsai 2012.05.23. 00:19:50

Kedves Melinda!
Nem eszik olyan forrón a kását. Velem nemrég fordult elő szinte ugyanez. A biztosítók ma már nem igazán várják be a rendőrségi határozatot. Tudják jól, hogy meddig lehet húzni az időt. A helyszínelés jegyzőkönyve alapján a saját szakemberük is be tudja azonosítani a vétkest 99%-ban. Megelőlegezik Neked az összeget, a Mabisz meg majd fizet nekik. A szervizeknek általában jók a kapcsolatai a biztosítókkal. Ma már nem piacképes az a szerviz, amelyik nem előlegezi meg a javításod összegét. Ha elsőre nem találsz ilyet, a második valószínű jó lesz. Persze minden számlára megy.
Nekem 3 hónapig nem volt autóm, de csak azért mert bevártam a rendőrségi határozatot, holott nem kellett volna. Két hét alatt kész lett volna a kocsi, pedig a totálkár a levegőben lógott.

limbekcs 2012.05.23. 00:29:07

@limbekcs: évtizedes, ámde legalább igaz történet:

(dán) faszi gyógymasszőre kérdezi:

- na és a nyakcsigolyáit mikor érte ez a trauma?

- milyen trauma?

- hát ez, amit most (halk reccs) rendbe(reccs)tettem.

- trauma ám, neszórakozzon, fizetek rendessen így is, igényessen (amúgyis dandozolikát hallgatok egész nap, Farkas Bercivel meg a Babinénivel, almás-fahéjjass bauxitfőzeléket csipegetve).

majd otthon, n nap és k db sör után: hádde annyuk baszki, ez a varázslatos ujjú Hans Pedersen kiolvasta a fejemből (értsd: nyakcsigolyáimból), hogy mi történt sokéve a iraki kiküldetésen mikó belejött h-turul az a vadbarom arab (vagy perzsa, kurd, zsidó, norvég, örmény, török, amerikánus - ízlés szerint) a taxinkba.

és még ez a bizonyos kiküldetés is az öbölnek nevezett háborúk előtt volt...

tanulság: gyúrassuk ki a nyakunkból az ostorcsapást, na ez a nem vicc véletlenül... :)

romesz 2012.05.23. 01:25:39

@Bélabáttya: azert tehetik meg ott mert nem kell nezniuk a biztositott erdekeit.
Itt viszont akkora a verseny, hogy kenytelenek rendesen vegezni a dolgukat, kulonben rengeteg ugyfelet veszitenenek.
Csak egy pelda kulonben ahogy intezik a dolgukat. Nehany evvel ezelott az elottem halado auto feldobott valamit ami leverte a baloldali tukromet. Szoltam a biztositomnak es meg aznap elvittem egy muhelybe ahol felraktak egy ujat. Nem kerult nekem semmibe.
Masik alkalommal szinten az utrol felverodott valami ami alulrol bekerult a motorterbe, eltorte a huto ventillatort ami kilyukasztotta a motorhaz tetot, radiatort stb. Akkor a biztositot kuldott egy vontatot es megcsinaltak a kocsit. Szinten nem kerult nekem semmibe.
Na kb ez a kulombseg... Ezert mar erdemes venni biztositast.

Bélabáttya (törölt) 2012.05.23. 01:29:33

@romesz: Mindehhez mennyi a biztosítási díjad? „Itt” - nem hivatalosan - megsúgják, hogy, jah, kérem azért...

romesz 2012.05.23. 01:37:01

@Bélabáttya: 3 autora, ugy hogy mindent fizet ha valami incidens van eves szinten $1400.

Alternatív 2012.05.23. 02:10:32

A sok nagyeszűnek, aki szerint az áldozat nem verhette be a fejét a kormányba, küldöm ezt:

www.youtube.com/watch?v=jid7Nlzfet8&feature=related

Nekünk annak idején még bemutatták az általános iskolai fizikaórán. (Még gyengébbek kedvéért: a kézzel kihúzott golyó a furgon, a másik végén a túlsó golyó a sofőr.)

dr. _mmm_ 2012.05.23. 06:29:53

@xenuka: Ha akkora erővel mennek bele, hogy a fejtámláról a visszacsapódva lefejeli a kormányt, akkor Ő onnan nem szál ki magától.

Emmett Brown 2012.05.23. 08:05:48

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: @AniCica: akkor meg pláne nem lenne olyan bonyolult.

A forgalomból való kivonásnak igazából semmi értelme ebből a szempontból, mert ha furikázik tovább, és nem állítják meg, akkor megússza. Ha meg balesetet csinál, akkor a vétlen felet nem vigasztalja, hogy a rendőrség megbünteti, amíg neki a biztosító csak 2 év múlva fizet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.23. 08:39:10

Nekem két ráfutásos balesetem is volt, ahol csak az egyik autó sérült, de az nagyon.
1.) Kispók megtalálta hátulról a Saabomat. Nem valami csilli-villi, zsírúj darab volt, csak egy 1973-as Saab99-es, de a svédek már akkor is tudtak lökhárítót csinálni. Megálltunk, megnéztük, majd elköszöntünk. Nekem a műanyagon volt két karcolás, ami egy 20+ éves autónál sokat nem számított, a Kispóknak meg mázlija volt, hogy nem vízhűtéses, mert akkor nem maradt volna hűtője.
2.) A másiknál én voltam a hunyó, eltaláltam a Szamarával egy Waresz kombit. Szamara beszaladt a csomagtartó harmadáig-feléig (ott kezdődik az alváz a Wartburgon), és betört mindkét lámpa üvege, de csak az. Vettem két utángyártott lámpát, és kész, szegény wartburgosnak meg majdnem gtk-s lett az autó, pedig ez 90 környékén volt, amikor a Waresz még ért valamit.

Szelid sunmalac 2012.05.23. 10:54:26

Az ostorcsapas serules realis, a lefejeli a kormanyt egy faszsag. Hacsak nem zsirafrol beszelunk. A ketto egyutt kurvara nem megy, ugyanis ostorcsapas serulest pont akkor lehet szerezni, ha be vagy kotve, ugyanis a test gyakorlatilag helyben marad, mig a fej elorelendul, igy viszont a kormanyt nem erheti el, mondom megyegszer, csak ha legalabb felmeteres nyaka van. Ellenben ha nincs bekotve, akkor lefejelheti a kormanyt, viszont akkor a felsotest is lendul, tehat nem lesz ostorcsapas serules.
Fizika, mi?
Faszok...

kumkum 2012.05.23. 13:55:31

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Alacsony no, rosszul (tul magasra + kozelre) beallitott kormanyoszlop, es mar akar lehetseges is. Bar sztem sem tul valoszinu. Esetleg a sajat kezevel, alkarjaval is betalalhatta az arcat; erre pedig az ijedtseg miatt nem fog emlekezni.

Szelid sunmalac 2012.05.23. 14:23:54

@kumkum: Bolints egyet elore, es tegyel meg hozza annyit, amennyit enged az ov mielott megfeszul (kb. 5 centi plusz). Most kepzeld oda a kormanyt (fogd is meg!). Most pedig dolj hatra 5 centit (amennyit az ov engedett eloredolni) es tekerd el a kepzeletben megfogott kormanyt. Ugye nem megy?

dr. _mmm_ 2012.05.23. 16:00:19

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Csak tisztázzunk valamit:
ostorcsapás, ha nem vagy bekötve és HÁTRAFELE lendül a fejed. Ezért IS kötelező a fejtámla, és ezért is vannak olyan kocsik amelyikben hátulról történt ütközéskor a fejtámla még jobban előrenyomódik, csökkentve a sérülés veszélyét.

atila68 (törölt) 2012.05.23. 16:02:24

Sokszor leírtam már, hogy "necces esetekben" mindig(!) mentőt kell hívni. Személyi sérülés esetén, legyen az csak egy rándulás, sokkal komolyabb szabályok vonatkoznak az eljárást lefolytató hatóságra.

egyhatosmotor 2012.05.23. 16:29:12

Hello, segítsetek!

Van egy bátyámtól kapott 1.2-es Corsám. A baja az, hogy autópályán 170-nél (ötösben) elkaparnak az első kerekek!

Szerintetek vigyem szerelőhöz???

kumkum 2012.05.23. 17:05:25

@dr. _mmm_:
Erdekes video, de valoszinuleg a posztiro autojaban nem volt ilyen komoly rendszer, ill a ket jarmu tomege sem kozel hasonlo. De vilagos, h a bolintas iranyara aspiralsz, ami nagyot-hatra, kicsit-elore.
Az tuti, h en ott a hidon allva vartam volna meg a mentot, ha az utkozes miatt barmimet beutom.

dr. _mmm_ 2012.05.23. 17:28:59

@kumkum: Logikus.. Én is azonnal mentőt hívtam volna. Márcsak 2 okból is.
1. nem tudhatod, hogy valójában milyen sérülést szenvedtél.
2. Később ez még jól jöhet ha kártérítést akarsz..

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.24. 10:36:44

Üdv

Látom sok okos/nem akarok hulyét irni/ a poszttoló a hibás

A biztositás nélküli dolgot sem értem
Féreértés folytán jött egy papir a mabisz-tol hogy valami emelt dijas biztositást fizessek be, mert irgim burgum
Aztán jött az okmányirodátol is egy papir hogy 3 napon belűl adjam le a rendszámomat

Tisztázódott persze hogy van érvényes biztositásom
Hogy furikázhatnak mégis biztositás nélkül, valós rendszámmal?

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.24. 10:39:00

@horex:
teszem hozzá
belém jött egy ilyen fickó, kitünt később hogy nincs biztije, bár adott betétlapot
Kifizették a káromat, szinte simán
Amikor rákérdezetm hogy ez hogy, mondták majd a biztositó ráveri rendesen a kárt.
A szabálysértés viszont nem az ő jogkörük, ha akarom külön feljelenthetem

labi 2012.05.24. 11:28:20

Nah kérem bár a sztori szerintem nem kerek (hátulról alaposan meglökik ettől lefejeli a kormányt pedig be volt kötve, miközben a belejövőnek semmi baja az nehezen kivitelezhető így együtt) következőket tudom mondani:

Ez így tényleg xar, de örvendjünk egy kicsit annak, hogy ilyenkor nem teljes szarban vagyunk az okozó biztosításhiánya miatt, hanem idővel megkapjuk a pénzt a mabisztól, ami majd leboxolja helyettünk az okozóval. Nem utolsó dolog ez, még ha kényelmetlenebb is mint a normál út.

Ha az ellenfelünk nem ismeri el a felelősséget, akkor nem csak azért kell rendőrt hívni, mert nincs nálunk kék-sárga.

labi 2012.05.24. 11:35:30

@romesz: "Egy normalis orszagban ez ugy mukodik, hogy a biztosito kifizeti a javitast es utana behajtja az osszeget a kar okozojan."

Nem hiszem hogy tudnál mondani olyan normális országot, ahol egy színtiszta saját felelősségbiztosítás fizeti egy más biztosítás nélküli által okozott kárt.

Amivel keverni szokták, hogy az említett "normális" országokban az embereknek nagyobb aranyban van casco-juk, leginkább egy szerződésben meg a kgfb-casco egyben.

Ha van valakinek cascoja, akkor itthon is működik hogy a saját biztosító fizet egy casco kárt, a mabisz az önrész összegét, majd mind a ketten betámadják az okozót.

Szelid sunmalac 2012.05.24. 11:54:59

@dr. _mmm_: Tisztazzuk megegyszer! Ha pattogtattal mar ostorral, akkor nagyjabol tisztaban kell lenned a mukodesevel. A mozgas eloszor hatra, majd elore. Ha hatulrol beledjonnek, akkor a fejtamla ugyan felfogja a nagyobb hatramozgast, de annyit mozog hatra, hogy utana jol elore tudjon lendulni, es igy a hatso nyaki inszalagok meghuzodnak.

etwas kultur muss sein 2012.05.24. 12:08:53

El tudom képzelni, hogy mekkora szarrágó lehet egy olyan ember, aki biztosítás nélküli kocsival járkál. Gondolom ezek járnak télen simára kopott nyári gumival, öntik a kocsiba a teszkós olajat, de azt is szökő évente, meg szaladnak 2 litert tankolni, ha 1 forintot csökken a benzinár.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.24. 16:20:07

Október. Belémjött hátulról. Hívtunk rendőrt, mert szerinte én hibáztam. Határozat hozatalra a rendőzrségnek 30 nap áll rendelkezésére. Márciusban kaptam kézhez. Mázlimra az autó funkcionálisan egyben maradt, ezért én átvészeltem így. Jóra ne számíts.

romesz 2012.05.24. 22:00:38

@labi: Ebben igazad lehet.
En ezt tartom normalisnak...
Valojaban en arra gondoltam ami a sajat esetem.
Vagyis en olyan biztositast vettem ami akkor is fizet ha nincs meg a tettes vagy akar termeszeti katasztrofa lesz az autom. Ha felrepul egy kavics a szelvedot betori azt is fizetik. Engem nem erdekel masok milyen biztositast vesznek.

Nehany eve autopalyan megalltunk a forgalommal es hatulrol belemtrafalt valaki. Nem volt semmilyen biztositasa. Akkor az en biztositom kifizette a kocsit (total karos lett)

Bafana 2012.05.25. 09:25:36

@egyhatosmotor: Kapcsolj fel hatosba, vagy azt kihagyva hetesbe.

"fel fog lebbezni" - ez tetszik, szinte Kazinczyért kiállt.

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.27. 08:51:58

@Bafana: kiállt...
Mond hogy vicc volt! Ugye poénból írtad?

Bafana 2012.05.28. 09:02:08

Hamár törjük a finnugrot...

Csigorin 2012.05.28. 14:39:29

erre van franciaknal egy ugyes gyakorlat: a szelvedon belulre mint a palyamatricakat, kotelezo kitenni a kgfb igazolasat az ervenyes biztositasrol.
Ellenorzik is a zsernyakok es buntetnek kemenyen a hianya miatt.
Igy kiszurhetok a biztositas nelkul kozlekedo fergek, plusz ha baleset van rogton latod a masik biztositojat, szerzodesszamat...

Csigorin 2012.05.28. 14:58:47

@titan: es gondolod hogy ha nincs 300ezre a javitasra megelolegezni, akkor majd az autoberlesre meg lesz?

ez a geciseg, hogy elvarjak hogy az embernek legyenek tartalekai, kozben meg a mai berek mellett lehetetlen felretenni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.29. 13:56:28

Nem akartál véletlen egy másik/korábbi sérülést besöpörni ennek a balesetnek az alkalmával?

Amikor két sunyi találkozik...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása