Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Behorpasztotta az autómat a nagydarab wartburgos

2012.09.20. 12:53 :: SilentSound

Elég érzékeny téma, amiről Borisz írt, gondolkodtam egy ideig, hogy kitegyem-e, mert volt már korábban hasonló poszt, aminél a kommentáradat elment a vétkes etnikai hovatartozása feszegetésének az irányába, úgyhogy ezt ezúttal ne tegyétek. Kérlek, hogy vegyétek ezt figyelembe, hogy ne legyen szükség moderációra. Ezzel együtt úgy döntöttem, hogy kerüljön a nyilvánosság elé a sztori, mivel konkrét rendszám is van a történetben, hátha valaki felismeri és a levélíró tud valamit tenni annak érdekében, hogy az okozott kára megtérüljön, bár ha a helyszínen nem hívott rendőrt, hivatalos úton erre elég kevés esélyt látok.

A történetem egyben egy kis nyomozás is egyben, hátha kapok segítséget. Múlt pénteken jöttünk haza a Balatonról a feleségemmel, és Pesten keresztül mentünk haza mert volt egy kis dolgunk a városban. A délutáni csúcsban értünk Budára, a Szabadság híd környéke már csak lépésben haladt. Sávot akartam váltani, kiraktam az indexet, hátha valaki beenged. A másik sávban elment mellettem 2 autó, aztán láttam hogy van egy jó másfél autónyi hézag, utána meg egy Wartburg.

wartburg-kombi.jpg
A kép csak illusztráció, nem ez az autó volt az

Na remek, ide begyűröm magam, már félig a másik sávban voltam, mikor láttam a tükörben, hogy a Wartburg begyorsít és  mellém jön... Illetve jönne mert én sem hagytam magam. Az orra már a jobb hátsó ajtómnál volt, dudált nagyon, gondoltam bocs, ez van, de nem értettem miért lett ilyen erőszakos hirtelen. „Sikerült a tervünk, vége egy kalandnak, mondja apa most."

Mögöttem maradt a Wartburg, aztán a nagy forgalom miatt csak lépésben haladtunk tovább. Láttam a belső tükörben, hogy a Wartburgos folyamatosan, percekig nyomta a dudát, a sofőrje meg az ablakon kihajolva szitkozódik. Nem értettem mit mond, nálam fel volt húzva minden ablak, meg majd abbahagyja oszt kész. Nem hagyta, tényleg percekig nyomta a szöveget kihajolva. Aztán pirosat kaptunk, megállt a sor. Figyeltem az eseményeket a tükörben.

Az emberünk kiszállt a kocsiból, odajött... Úgy ítéltem meg, én viszont a kocsiban maradok és lezárom az ajtókat mert egy nagy darab cigány csávó jött felénk. Odaért, szitkozódott, nem értettem egy szavát sem, majd tiszta erőből elkezdte a bal első ajtó ablakát majd a bal első ajtót ököllel ütni. Gyűrű is lehetett a kezén mert nagyokat koppant minden ütése. Aztán szerencsére megindult a forgalom, elindultunk, közben ütötte végig a kocsit ahogy mentem el mellette.

Gondoltam kicsit majd lemaradok és követem, de pár utcával arrébb eltűnt. Érdekes módon, mikor mögöttem volt, nyoma sem volt az agressziónak, beengedett más autókat, gyalogátkelőhelynél is megállt hogy elengedje a gyalogost. Nem értettem az egészet. Később mikor megálltunk, akkor láttam, hogy a bal első ajtón 2 kicsi horpadást hagyott maga után a gyűrűje, vagy nem is tudom mi, talán lehetett valami kemény tárgy a kezében, nem tudom.

Szeretném megtalálni az illetőt, bár még nem tudom mit tehetnék. Az autó egy drapp színű négyütemű Wartburg, rendszáma DGX-168, és mindkét oldalán reklámfelirat volt végig, olyasmi mint a szobafestő vagy üveges vállalkozóknak szokott lenni, sajnos nem tudtam elolvasni. Az emberke kb. 185cm magas, 90kg körüli rövid hajú cigány (gondolom leírhatom hisz ismertető jegy). Ha bárki felismeri, kérem írja meg a blogba. Hogy mit akarok tőle azt még magam sem tudom.

101 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2012.09.20. 13:09:23

Bakker, miért nem hívtad ott helyben a zsarukat?

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 13:28:27

Amikor kiszáll a kocsijából, akkor védtelen. Finoman rátolatsz a kocsijára, ekkor nagy valószínűséggel eléd, vagy mögéd kerül. Utána lehet vadászni.

A realitások figyelembe vételével persze csak lapulni fogsz, és cidrizel. És a kocsidat sem mered kockáztatni, mert neki a szakadt wartburgja van, neked meg valami csilivili frankhiteles szutyok.

Legközelebb nem leszel erőszakos sávváltáskor egy olyan helyzetben, amikor nyilvánvaló, hogy a másik még nálad is nagyobb paraszt!

Gyurbán Fektor 2012.09.20. 14:27:32

Vigyázz mert a csávó ügyvédje a Putricelli!

PepeXVI 2012.09.20. 14:29:59

Az előző két komment teljesen irreleváns.

Mi köze a frankhitelnek a szituhoz?

Szabályok betartása pedig...

Talán szabálytalan sávot váltani? Tömött kocsisorban az ember muszáj hogy besunnyogjon valaki elé, különben nem lesz sávváltás. Én a magam részéről nem fogom fel bunkóságnak, ha a dugóban valaki pont elém akar sávot váltani. Beengedem azt kész.

Amikor valaki az elfogyó üres sávban végigelőzi az álló autókat, majd befurakszik, az teljesen más szitu, szerintem itt nem erről volt szó.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.20. 14:44:58

rendőrségi feljelentés volt?

Navarone 2012.09.20. 14:45:35

Utólag úgyis mindent letagad, sajnos semmit sem tudsz tenni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.20. 14:53:24

Azért én megnéztem volna a posztoló rémült képét, ahogy a szuzukiját, ütik-verik, ő meg közben be van zárkózva a családdal a bódéba :)))

menedzser e vagy? :D

Kalányos Hozármándó 2012.09.20. 15:06:47

azé vót ideges a tesa mer ot vót a terhes gádzsija a hácssó ülésen.

Skodakék Fábia 2012.09.20. 15:17:03

az ilyen esetek rendezésére figyel az elromlott hátsó ajtó teleszkóp az oldalzsebben nálam...közel olyan hatékony mint a vipera és legális
@Kalányos Hozármándó: wartburg rendben?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.20. 15:26:00

Gondolom, milyen óvatosan furakodhatott be a posztoló, ha az egyébként másra nyugodt, türelmes és előzékeny csávó tőle agylobot kapott és széjjel verte a verdát... Érdekes módon én is a pofátlanokra gerjedek, azokat én sem szeretem beengedni...Valahogy úgy vagyok ezzel, engedd már meg, hogy én beengedjelek, vazzeg!

m_balage 2012.09.20. 15:33:36

@Skodakék Fábia: te leállnál testi fenyítést alkalmazni, egy 185cm magas, 90kg-os illetővel? Sztem az emberek 95%-a nem.

Az ilyen esetek rendezésére a szabadon tartható, hatékony töltettel rendelkező gázdezodor (3eFt, annyi mint egy csomagtér teleszkóp), vagy aki nem idegenkedik tőle, annak a szabadon vásárolható - engedéllyel viselhető gázfegyver.

Ami - erre való. Jogos védelemre. (személy és tárgy)
(másra nem, amikkel mostanában tele a bulvár...)

Bafana 2012.09.20. 15:42:05

Sietett a színházba. Kedvenc műfaját mutatták: Sindarab.
Szólj a Retek Klubnak, vagy a Telaviv 2-nek, ott az egész híradó erről szól.

isti77 2012.09.20. 16:27:07

Mi lenne más, ha most találkoznál vele? Már nem szarnál be tőle? Mi változott azóta?
Most is ő lenne az erősebb, tehát önbíráskodással nem nyernél, bizonyítani meg nem tudnád, hogy ő horpasztotta be az autódat, így jogi útra sem tudnád terelni.

Ja, és a gyalogosokat legközelebb te is átengedheted. Ezt csak azért írom, mert ha úgy történt, ahogy leírtad, akkor értelemszerűen közvetlenül előtte haladtál (különben megfigyelni sem nagyon tudtad volna a tükörben, mit csinál menet közben), a gyalogosok meg valószínűleg nem akkor rohantak a járda széléhez, amikor te már elhaladtál, ő meg még nem.

vérengző kismalac 2012.09.20. 16:29:32

Én ismerem ezt a srácot.
A múlt pénteken délután fejezte be nálunk a munkát. Mivel nem dolgozott tökéletesen, ezért nem adtam oda neki az egész kialkudott összeget. Egy kis levonást alkalmaztam. :)
Nem nagyon tetszett neki, de mivel én 2 méter és 120 kg vagyok, nem volt mit tennie.
Egy kicsit idegesen indult útnak, megjegyezve, hogy nem ajánlja senkinek, hogy a hazaúton a dugóban felbosszantsa...

csacsiadugóban 2012.09.20. 18:36:01

biztos szegény pesti wartburgos a köcsög.
az ilyen "ide még begyűröm magam, de akkor harcoljunk ki az erősebb" típusú embernek mindig csak vasban nagy a szája.
Érdekes hogy engem sose akartak megverni, és haladni is tudok, meg sávot váltani is normálisan.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 20:57:50

@PepeXVI: "Az előző két komment teljesen irreleváns.

Mi köze a frankhitelnek a szituhoz?"

Irreleváns, persze. Attól, hogy nem érted, még lehet üzenete.

A frankhiteles egy magatartást ír le: nincs pénze, de autó kell neki - mert az jár, ezért belement. Utána meg issza a levét.

A szituáció is pont ilyen volt. Szakadt wartburg elé beküzdötte magát - mert az jár, csak nem gondolta át a lehetséges következményeket.

Sem azt, hogy ha a wartburgos MÖGÉ sikerült volna átsorolnia, akkor az 10, azaz tíz másodperc hátrányt jelentett volna.

Hiába no, az idő pénz. Akinek pénze nincs, mert frankhiteles szutyokra költi el, annak marad az idővel való garasoskodás, anyja sírjának eladása 10 másodperc előnyért. Aztán meg idejön pampogni.

"streetfighter" 2012.09.20. 21:22:34

@tundrazuzmo:
Felettébb érdekes felfogásod van.
Ha valaki indexel, és lát egy helyet a másik sávban, akkor miért kéne sávváltás előtt azon gondolkodnia,hogy a mögötte jövő vajon milyen autóban van, milyen ember ül benne, nem e lesz ennek a manővernek valami következménye?
Mi van akkor, ha a warbis mögött egy fekete lesötétített bmw jön, az után pedig egy terepjáró? Ezekhez is lehet elméleteket gyártani.
Aki Budapesten autózik, annak rámenősnek kell lennie, ha haladni is akar. A posztoló szerintem semmi kirívót nem tett, ill. nem írta le. Lehet, hogy mutogatott?

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 22:04:55

@"streetfighter": "Ha valaki indexel, és lát egy helyet a másik sávban, akkor miért kéne sávváltás előtt azon gondolkodnia,hogy a mögötte jövő vajon milyen autóban van, milyen ember ül benne, nem e lesz ennek a manővernek valami következménye?"

Értelmezd, amit a posztoló hazudott:
1. "A másik sávban elment mellettem 2 autó, aztán láttam hogy van egy jó másfél autónyi hézag, utána meg egy Wartburg."
2. "Na remek, ide begyűröm magam, már félig a másik sávban voltam, mikor láttam a tükörben, hogy a Wartburg begyorsít és mellém jön... Illetve jönne mert én sem hagytam magam. Az orra már a jobb hátsó ajtómnál volt,"

Mikor is történt az a bizonyos sávváltás? Ugye jól értem, hogy nem akkor, amikor még a wartburg 1,5 autónyi messzeségben volt?

A posztolónak nem akkor kellene gondolkodnia, amikor lát egy helyet a másik sávban, hanem azon, hogy gyorsan tud-e sávot váltani? Ha jól eltötymörgi a sávváltást (biztosan indexel vagy 10-15 másodperce, és utána akar lépni), ezalatt a wartburg beéri, és a gázra lép, hogy prolikám neki ne ütközzön, hanem soroljon be inkább mögé. Proli posztoló meg azért is ráhúzza a kormányt...

Máskülönben hogyan változott volna a 1,5 autónyi hely "orra már a jobb hátsó ajtómnál volt" szituációvá?

wombat wombatovics wombatow 2012.09.20. 23:33:12

@tundrazuzmo:
Zuzmo alljal mar le. Egy normalis kozlekedesi morallal biro orszagban ha kirakod az indexet akkor a mogotted levo beenged es nem csakazertis szopat. Ahol en elek ez teljesen termeszetes. Itt ez a veszvillogos koszongetes sem divik, ugyanis minek koszongessunk olyasmit ami magatol ertedodo, raadasul a szabalyrendszer resze. Egy dugoban kurvara mindegy hogy egyel tobb vagy kevesebb auto van elotted. Ha valaki ezt nem fogja fel az annyira sotet barom, hogy inkabb ne uljon autoba. Sajnos beulnek.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.20. 23:44:33

@PepeXVI:
Jo volna ha mar megtanulnatok a kreszt vegre.
Ha valakiaz elfogyó üres sávban megy el a tobbiek mellett az nem végigelőzi a sort hanem parhuzamosan kozlekedik.
Az hogy ti irigy, kisstilu, szanalmas pocsok mar egy kilometerrel hatrabb atsoroltok arrol mas nem tehet.
Meg kellene tanulni hogy ha valaki indekszel akkor nem a gazra kell lepned hanem a fekre hogy a zipzar elv ervenyesulhessen.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.20. 23:47:26

@wombat wombatovics wombatow:
Eszem megall.
Hat mas is felfogta a felvilagosult es zullott kapitalista nyugatot latva hogy mashogyan is lehet.
Es meg milyen szepen ki is tudja magat fejezni.

domel 2012.09.20. 23:57:02

Ott vannak az oroszok, náluk minden kocsiban van kamera. Minden balesetről és útszéli agresszióról van felvételük, és szerencsére töltögetik is fel lelkesen az internetre: rusdtp.ru/

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:33:16

en neha ha olyan a hangulatom akkor tolom neki hadd menjen az oldalanak...
tisztabb ugy, nem kell utana csapkodni a masik autojat, elvegre az mar garazdasag, igy meg szimplan kapok egy fullos felujitast a szakadt Wartburgomra

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:36:41

velem amugy az fordult elo hogy egy 7es bömös jott volna elem felkanyarodva, na mondom nem tolom le, hanem pont beengedem, hiszen tud gyorsulni, na nem gyorsult, erre en meg lassabban mentem, o megint meg lassabban, na mondom egy szakadt frankhiteles szuzit kopaszodo 50es pasassal meg leamortizalok siman de azert nem hianyzik egy veres egy maffiozotol, igy csumara megalltam hogy jojjon csak...

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.21. 00:37:31

Öregem,ekkora egy lúzert,kiposztolja,de a végén kiderül,hogyha újra meglátná,nem merné 4 szemközt vele elintézni.

Nyáron,ha le van húzva az ilyen @tundrazuzmo: által szépen megfogalmazott agyaghalmazhoz,akkor szépen a buszból kap egy kövérgázt,aztán megy ám a korom a kocsijába be. Mert az ilyen,mint a posztoló,elvárja,hogy őt beengedjék,de ha neki kellene,akkor meg álljon meg a nászmenet. Lásd,kifigyelte,hogy a mögötte lévő gyalogosokat enged át.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:39:13

@"streetfighter": "Ha valaki indexel, és lát egy helyet a másik sávban, akkor miért kéne sávváltás előtt azon gondolkodnia,hogy a mögötte jövő vajon milyen"

a szitu az volt, hogy BETOLTA az orrat a masik ele, nem adta meg az elsobbseget, le is van irva:
"Illetve jönne mert én sem hagytam magam. Az orra már a jobb hátsó ajtómnál volt, dudált nagyon, gondoltam bocs, ez van"

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:46:31

@madandcrazybird: "hogy a zipzar elv ervenyesulhessen. "

hmm erdekes, de a KRESZben a cipzar elv nincsen megemlitve, viszont az egyertelmuen le van irva hogy a savban haladonak van elsobbsege

lobaszopiatej 2012.09.21. 01:17:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"a szitu az volt, hogy BETOLTA az orrat a masik ele, nem adta meg az elsobbseget, le is van irva:"

Nem egészen, a wartburgos gyorsított rá UTÁNA.
(a régebbi kocsik lassan is reagálnak.)

Ilyen erővel gondolatolvasónak kellene lenned és izgulni vajon tényleg beenged-e majd illetve várni valaki rádvillatnson (de mint jelzés nincs is ilyen a kreszben), különben soha nem tudnál sávot váltani.

Az álló kocsisor se számít belvárosban, növeli az áteresztést ha kihasználod az erre a célra fenntartott lámpa utáni sávot, sok ilyen hely van.

lobaszopiatej 2012.09.21. 01:23:42

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"hmm erdekes, de a KRESZben a cipzar elv nincsen megemlitve, viszont az egyertelmuen le van irva hogy a savban haladonak van elsobbsege"

Akkor ha megadják, pl. fékezésre / gázelvételre késztet-e, ez is a kresz-ben van.

Viszont ha a WB-s még állt amikor betette az orrát, az nem szabálysértés, inntentől fogva gondolatolvasás kategória hogy be akarta-e engedni.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.21. 01:49:08

@lobaszopiatej:
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Hmm...
Igy tunik mint szabaly nincs benne csak mint ajanlas. Nekunk mar 1998- ban is tanitotak mar es szerintem a kresz konyvben is benne van. Az ilyen gumiszabalyokkal inkabb ne farasz hogy a sav an haladonak elsobsege van. Elvileg zavarni sem lehet ne senkit. Kinel mit szamit zavarasnak. A kovetkezot Mason irtak. Egyszer majd taken megertitek ti is.

Pedig be kéne engedni. Cipzár-elv lenne az optimális az ilyen sávelfogyós szitukra, csak (szinte) senki nem alkalmazza ::) ... Tehát a sáv végénél minden autónak be kéne engedni egy (!) darab másikat; másrészről viszont ehhez az is kéne, hogy az emberek 95 %-a ne váltson sávot már többszáz méterrel a sáv vége előtt, hanem igenis guruljon el a legvégéig (!), tudva, hogy ott majd beengedik. Így lehetne a legnagyobb az utak áteresztő képessége és a legkisebb a torlódás. Ez sem megoldás, hogy mindenki már qrva korán átsorol a továbbhaladó sávba, azt a párat meg, aki mégis előremegy, jól "megbüntetik". Én is előre szoktam menni, ha azt látom, hogy van még 150-200 méter a sávból, de már az összes birka a továbbhaladóban torlódik ::) ... És qrva pipa szoktam lenni, ha nem engednek be. Ez nem tökösség, hanem sima önző kibaxás :surrender:

--- Idézet vége ---
Erre itt nálunk is van példa, kétsávos út, a körforgalomnál egy sávra szűkül ( a külső fogy el). A belsőben tömött hossz sor, a külsőben páran végigbaktatnak, de csakazértsem engedik be könnyen. Egyetértek, a cipzárnak kellene működni, de manapság hol van a figyelem, előzékenység, stb. Emiatt inkább jó előre besorol, mert tudja hogy nem engedik be, anyázni fognak.
forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=322.7180;wap2

recommented 2012.09.21. 02:50:19

Hm. Azért szívesen meghallgatnám a másik felet is. Már elnézést, de a posztoló tipikusan a "csak én vagyok az úton, leszarom, hogy ki mit csinál" fajtájú taplónak tűnik. Sávban haladónak van elsőbbsége, normálisan kell sávot váltani, úgy, hogy ne akadályozza a benne haladót, akkor nincs gond.
Naponta találkozom ilyen hülyével, akinél jól rá kell lépni a fékre, hogy ne legyen csattanás, mert nem tud rendesen vezetni (meg sávot váltani). Attól, hogy betette az orrát a másik sávba, még nem lesz elsőbbsége.
A zipzár-elv pont az ilyenek miatt nem fog működni soha, általában ezek lassítják a forgalmat.

recommented 2012.09.21. 02:55:25

@madandcrazybird: "Ez sem megoldás, hogy mindenki már qrva korán átsorol a továbbhaladó sávba, azt a párat meg, aki mégis előremegy, jól "megbüntetik"."

Nem azért büntetik meg, mert előremegy, hanem azért mert sokan nagyon agresszívan (és szabálytalanul) próbálnak sávot váltani. Aki normálisan indexel, nem hőzöng, az két-három autó után biztosan tud váltani. Az erőszakos tahókat meg senki nem szereti beengedni, de ez nem annyira nagyon meglepő.

breki11 2012.09.21. 06:15:21

egyszer csak megtanulunk közlekedni,
nem olyan nehéz :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.21. 06:28:34

Erre no comment. Egy akaratos ember találkozott egy idiót agresszív barommal.
Mondjuk egyértelműen az utóbbi reakciója volt az eltúlzott.

thomaszka 2012.09.21. 07:44:23

@tundrazuzmo: Öcsém, a frankhiteles félti az autóját, de mikor megyek a 20 éves UAz-zal a sok BMW, meg AUDI is előzékeny lesz.Pedig azok ránézésre sem hiteles kocsik. Sőt a 20 éves Wartburgos is kényszermosollyal az arcán beenged.

"streetfighter" 2012.09.21. 07:48:17

@tundrazuzmo:
Azt felejted el, hogy itt araszoltak az autók. Ha itt kialakul egy kis hely, akkor nem tudsz gyorsan átmenni, hiszen állnak előtted a másik sávban is, csak beteszed az autódat.
Ilyenkor a másik vérmérsékletén és kúltúráltságán múlnak az események, de sokat segít a kézfeltartás ill. a vészvillogó felvillantása.

okostojgli (törölt) 2012.09.21. 08:06:07

"Illetve jönne mert én sem hagytam magam."

Hát, kár volt. :)

Thorwald 2012.09.21. 08:06:54

@m_balage: 202 cm 125 kg... igen :)
amugy meg kivancsi lennek arra a savvaltasra...
1, savot valtani nem szabad a gyorsabb haladas erdekeben
2, ne tolakodj, vard meg amig beengednek...
(ha senki sem tolakodna sokjal nagyobb lenne a beengedesi hajlandosag)

mirx 2012.09.21. 08:07:06

Kétféle sávba kéredzkedô van. Az egyik kiteszi az indexet, és vár. A másik berántja az auó orrát eléd a 15 centi helyre, esetleg a mozdulat _közben_ rátenyerelve az indexre (vagy azt sem). Miért érzem úgy, hogy a posztoló a kettes, tapló prototípusba tartozik?

Emmett Brown 2012.09.21. 08:11:28

@madandcrazybird: itt azért szerintem két tipikus eset keveredik: az amiről te beszélsz, azzal semmi baj nincsen, Deák térnél az Astoria felé pont ez van, ott ebből nem is szokott baj lenni.
Viszont ott van a másik: Rooselvelt tér, áll a sor a lánchídra, mire az igazi köcsögök végigmennek a belsőben, és csak a végén parasztkodnak be. És mindig van valami szerenscétlen, aki be is engedi őket.

Thorwald 2012.09.21. 08:16:10

@wombat wombatovics wombatow: Ember pestrol van szo! Itt minden van csak kozlekedesi kultura nincs. Itt kerlek sort beelozo, majd a lampa elott bepofatlankodo seggfejekkel vannak tele az utak. Konkretan 10 percet alltam multkor a Lagymanyosi hidra felfele menet, mert mindenki elorement es indexelt... valaki meg arconkopte magat azzal, hogy mindenkit beengedett amig o egy helyben allt...
Ja es castolom a kozelezo kintrol konnyu okosnak lenni szoveget is..

Kun András 2012.09.21. 08:23:42

Szerintem megérdemelted. Sőt, örülj, hogy nem én voltam!

Thorwald 2012.09.21. 08:25:05

@madandcrazybird: jajaja, senki sem olyan paraszt foleg pesten, hogy szandekosan azt a savot valassza, ami majd tudvalevoleg elfogy, elkanyarodik. Mind artatlan elsore arra kozlekedo joszandeku kedves polgar... NOT!

Trejo 2012.09.21. 08:25:06

Ha tudja a rendszámát miért nem jelentette fel egyből? Végre van egy sztori a blogra? Az asszony hordja a nadrágot? Másfél autónyi helyre bepofátlankodik, aztán becsicskul? Elnézést kért-e a bepofátlankodásért? Retardált?

fda 2012.09.21. 08:45:43

Nem értem mi a gond. Megvan a rendszám, akkor irány a rendőrség.

Hogy mit kérsz tőle? Hogy térítse meg a károdat.

Void Bunkoid 2012.09.21. 08:56:32

A legeslegnagyobb probléma amúgy megjegyezném, nem a tahó sofőrökkel, meg cipzárelvekkel, meg mindennel, hanem az úthálózattal és a KRESZszel van.

Ugyan mindkettőn szoktak fóóóódozgatni meg kiegészítgetni, de ALAPVETŐEN mind a jelenlegi magyar úthálózatot, mind a közlekedési rendszabályokat egy olyan magyar gépjárműközlekedésre tervezték, ahol még körülbelül ötödannyi autó szaladgált, járművenként harmadakkora teljesítménnyel, és a jelenlegi autóméretekhez képest 70%-os mérettel. Nézzetek meg egy késő hetvenes, vagy kora nyolcvanas évekbeli fotót városi közlekedésről, idősebbek talán még személyesen is emlékeznek rá.

Na, ez a baj, alapvetően a közlekedés rendjét meg az utakat kellene úgy átformálni, hogy megfeleljen a mai közlekedés jellemzőinek. Addig mindig is így marad.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.09.21. 09:03:48

Ez van, amikor két bunkó találkozik a csúcsforgalomban.

vojzi 2012.09.21. 09:06:34

@PepeXVI: A kresz egyébként erre lehetőséget is ad. Tehát nem volt szabálytalan.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 09:10:41

@madandcrazybird: mivel ne farasszalak az ELSOBBSEG FOGALMAVAL?
ugyan mar, lofaszt mama, kitiplizek a STOP tabla mogul is hiszen ez ugyis csak egy gumiszabaly nem?

bgp 2012.09.21. 09:19:45

@PepeXVI: A frankhitel releváns. Nem fogod összetörni, amikor még ki se fizetted. Rámehet a házad is.

Környezettudatos 2012.09.21. 09:25:31

@PepeXVI: "...Én a magam részéről nem fogom fel bunkóságnak, ha a dugóban valaki pont elém akar sávot váltani. Beengedem azt kész.

Amikor valaki az elfogyó üres sávban végigelőzi az álló autókat, majd befurakszik, az teljesen más szitu, szerintem itt nem erről volt szó. "

Az elfogyó sáv a zippzár miatt van. Te is kolbászért vetted a jogsidat. Egyértelműsítsük: Aki a fogyó sávban végig megy és a végén sorol be az nem a bunkó, hanem az a bukó, aki úgy gondolkodik, mint te és nem engedi be. Sajnállak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:25:43

Hagyjátok már ezt a cipzár elvet.. A KRESZ-ben nincs. Amikor a bunkóüknak kényelmes, mindig ezt emlegetik, amikor kényelmetlen, mint a családi parkolónál, akkor bunkóék azt mondják, nincs ilyen szabály, nem kell betartani. Nálunk nem alkalmas a közlekedés a cipzár elvre. Ha az elfogyóba állsz, nem engednek be. Ha nem oda állsz, a nálad erőszakosabb kötsögök miatt az utat éppen kétszer hosszabb lesz. Mert ha előttem húsz autót kell megvárni tíz helyett, lépésben haladó forgalomnál, az igencsak nem mindegy. Tehát ha nem vagyok erőszakos bunkó, mindegy melyik sávba állok. Azt pedig már meg sem említem, hogy hányszor ugrik be elém két autó, mikor én szépen egyet be szeretnék engedni, majd haladni tovább.. Az idő nem csak Mr. arrogánsbunkónak pénz, hanem annak is, aki a másik sávban áll. Mert a cipzár elvben mindig csak az elfogyó sávban haladóról beszélünk. Már pedig a cipzár elvhez az is kellene ám, hogy az elfogyóba ne csak az ősbunkók tolakodjanak előre, hanem tényleg egy innen, egy onnan menjen. Ez pedig álom...

Környezettudatos 2012.09.21. 09:28:24

@PepeXVI: Frank hitel. Releváns. Jössz a család összvagyonát és hitelállományát reprezentáló városi teLepjáróddal, azt hiszed te vagy a jani, én meg a kifizetett, tehermentes 15 éves karcos cuccommal ha nem mondok le az elsőbbségemről a javadra (az, hogy indexelsz, nem jelenti azt, hogy be kell engedjelek, vedd észre lassan) hanem ha tolakszol, akkor meglökdösöm a hátsó sárvédődet. Neked 200000 HUF a szervized, nekem meg a pista kilakatolja a karcost. Hát így releváns. Ha te tényleg a jani vagy, akkor meg nem mész ablakot döngetni ha megkarcintanak, hanem ugyan nem örömmel, de tudomásul veszed, hogy az autó úgy egyben kopó alkatrésze a közlekedés nevű masinának.

Környezettudatos 2012.09.21. 09:30:41

@Alfagumi: Neked mint finoman cizellált lelkivilágú, drága idejű úri holminak, ki tiltotta meg, hogy egy kétsávos út bármelyik sávjába besorolj és ott haladj, amíg az a sáv tart? Senki. A zippzár elv nem szabáj, hanem elv. A sötétek nem értik ezért lebunkózzák azt, aki érti. A sötétek már pécsnél besorolnak a belső sávba, ha budapesten balra akarnak kanyarodni valahol.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 09:41:44

@Alfagumi: szerintem nalunk a zipzar elvnek csak ott van ertelme, ahol hirtelen megszunik egy sav baleset vagy utfelujitas miatt, es elore nem tudja az ember hogy melyik a nyero sav es akkor a vegen megfeleloen kialakitva osszekapcsolodik a ket sor, ha jol csinaljak es nincsen ott semmi tajparaszt akkor elegge gyors is tud lenni

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:44:19

@Környezettudatos: Kedves környezettudatos! Ha nem tiltotta meg senki, akkor miért fáj neked, ha időben besorolok? Mert nekem sem fájna, ha te is ezt tennéd. Sőt az sem fájna, ha mindkét sáv teli lenne. Csak ne hozzád hasonlókkal, mert akkor azt látom, tapasztalom, hogy a haladó sáv nem halad, az elfogyó meg igen. A szabáLY pedig...
Tudod ez valóban elv, csak nem működik, mert sem az utak nem igazán alkalmasak rá, sem az emberek. Érteni én is értem, csak kicsit bosszantó, ha mindkét sávban mindig én húzom a rövidebbet. Azt meg engedd meg, hogy a közlekedés kedvéért ne változzam olyanná, mint amilyennek az írásod alapján te születtél.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:46:42

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Így van. Ott nem is szokott baj lenni, mert bunkóék nem tudnak rá felkészülni. Pont a minap a nulláson így jártam, előre zabos voltam, hogy mennyit fogok ott állni, de szerencsére vegyes volt a sávokban a bunkók eloszlása, így abszolváltuk a feladatot:-)

Környezettudatos 2012.09.21. 09:48:18

@Alfagumi: Észrevetted, hogy nem nekem fáj ez, hanem neked fáj, hogy van, aki végig mer menni egy kiépített sávon? :D Háttal ülsz a moziban úgy látom.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:49:26

Azt pedig már meg sem említem, hogy az elfogyóban előre menők jó része ezt a kanyarodóban is megteszi, lelki furdalás nélkül, mert ő "rugalmas" .-) Na ott szeretem:-) Olyankor jó az öreg és olcsó autó, nem kell félteni:-)

Környezettudatos 2012.09.21. 09:49:31

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Vedd észre, hogy mindenki tudja, mi ez, mégsem élnek vele, hanem lemondanak róla, utána meg sírnak, hogy más él vele. Vicces nemzet a magyar.

Környezettudatos 2012.09.21. 09:50:31

@Alfagumi: Ez már prekoncepció...értékelhetetlen.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 09:59:42

@Környezettudatos: en tudom hogy zipzar elvet csak balesetnel es utfelujitasnal azaz elore nem lathato esetben fogom alkalmazni
a tobbi esetben a KRESZ szerinti elsobbsegemmel elek a bunkokakkal szemben, amugy az automat mar kellene nagygeneralozni masnak a penzen, igy konnyebben belemegyek a zuros helyzetekbe

ja es en nem sirok hogyha egy tirpak bunko el azzal a "lehetoseggel" hogy megprobal beijeszteni... eddig amugy meg mindig sikerult visszakapniuk a kormanyt...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:00:23

@Környezettudatos: Nem. Csak én a valóságban élek, alkalmazkodom a körülményekhez, te pedig, bár tudod, hogy mi a valóság, alkalmazol egy elvet, de nem azért mert az jó, hanem mert mögé bújva előnyt kovácsolhatsz magadnak. Te lennél a legnagyobb bajban, ha tényleg mindenki alkalmazná, mert állhatnád te is végig a sort, mint a többi ember. Tudod azért mondanak le róla, hogy ne kelljen más elé menni, ne kelljen konfrontálódni a bunkókkal. Olvasd, amit írtam. Ahol bunkóék nem tudnak rá felkészülni, ott működik is. Milyen érdekes, nem?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:01:14

@Környezettudatos: Valóban prekoncepció, de élettapasztalatokon cseperedett fel..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:04:49

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Alkalmaznám én szívesen minden esetben, ha nem járna folyamatos hátránnyal. mint írtam, ha nem vagy arrogáns, ezekben az esetekben, sajnos, mindkét sávban szívsz, ha hagyod magad. Ezért aztán inkább maradok a sávomban, ott legalább a KRESZ véd, ha nekem jön a parasztja. Én csak haladok. Sosincs bajom azokkal, akik pl. eltévednek, kivágja az indexet, sávot vált, látom mi a szitu, beengedem szívesen. A pofátlankodókat nem. Ha majd mindenki használja a cipzár elvet, én is, nagyon szívesen.

Emmett Brown 2012.09.21. 10:21:37

@Környezettudatos: mint már írtam korábban, válasszuk szét a dolgokat:
1. eset: Deák térnél Bajcsy/Andrássy felöl az Astoria felé 3 sávból lesz 2 (a belső megszűnik). itt ez nagyon jól alkalmazható, és párszor jártam arra mostanság, és nem is volt komoly probléma a beengedéssel.
2. eset: Budai oldal, Szabadság hídtól az Erzsébet híd felé: itt egy sáv megy el a híd alatt egyenesen (külső), a másik megy a hídra (kanyarodó belső). Egyenesen sokkal többen szoktak lenni, a külső sáv be is van dugulva rendszeresen. Ebben az esetben a belső sávon előrekolbászolni, majd a legvégén bejönni az baromira nem oké.

igazmondojuhasz 2012.09.21. 10:25:44

Jegyezd meg, szarabb auto ele sosem vagunk be... egy nemet Audi Q7-es valoszinuleg nem huz ugy rad, mint egy cigany Wartburg.
Amugy meg csak ajanlani tudom a szok kici occo piacon kaphato elektromos sokkolot ilyen esetek elkerules vegett.
Bicikliseken is roppant jol mukodik, teszteltem.

dez01 2012.09.21. 10:33:31

@tundrazuzmo:

Akkor sem indokolt/célszerű más autójában kárt okozni, ha az bunkón elég vág...

Még akkor sem amúgy, ha te 100 kilós kigyúrt ketrecharcos vagy, eléd pedig 50kg-os kopasz szemüveges bácsika vág be 1 trabival - mert lehet nála mondjuk gázpisztoly....

Hogy is volt anno, mikor a trabantos lelőtte a kamionost hasonló szituban?

Boleslav_ 2012.09.21. 10:37:32

Simán benne van, hogy a Warburgossal ezt már tizedszer játszották el aznap délután és a posztíró volt a szikra.

Cipzár-elv ide vagy oda, aki tolakszik, azt én sem engedem be, aki viszont normálisan jelzi, hogy kéri, mondjak le az elsőbbségemről az ő kedvéért az esetek többségében megteszem.

Gyakran járok Bp belvárosában a munkám miatt és mivel több autó is van a családban, a saját bőrömön tapasztalom, hogy a 31 éves Skodával dzsungelharc a belvárosi közlekedés egy szűrke átlagautóhoz képest. Mindenki elém akar kikanyarodni, sávot váltai és néha percekig kell indexelnem egy-egy kikanyarodás vagy sávváltás miatt.

Hetente történik velem hasonló, hogy a post-íróhoz hasonló arrogáns barmok rámhúzzák a kormányt sávváltás közben és bevallom volt már olyan, hogy kisebbet fékeztem, mint amekkorát tudtam volna... szóval bevallom "én is egy kicsit..." Az eredmény az lett, hogy ő telibefényzetethette a frankhiteles pödzsó bal oldalát casco-ra, én meg egy délután alatt kicseréltem a polcon lévőre a meghajlott JE krómlökhárítót.

A fedélzeti kamerán én is gondolkodtam már...

Silent Bob 2012.09.21. 10:45:18

@Skodakék Fábia: Mitől lenne legálisabb, mint a vipera?

sokadszorra 2012.09.21. 10:49:19

@Leadfoot: Rendszám és időpont alapján feljelentést tenni garázdaság miatt.

alex58 2012.09.21. 10:52:12

Szerintem jelentsd fel a rendszám alapján a rendőrségen garázdaságért és rongálásért.
A tanú a nejed, a kocsin meg látszanak a horpadások.

Még ha nem is veszik bizonyítottnak azt, hogy a horpadásokat ő okozta, a garázdaság szabálysértés megáll, a bíróság kiszab neki pár ezer Ft büntetést ( főleg ha a bíró is átélt már hasonlót ) ami miatt legközelebb talán meggondolja, hogy kiszálljon-e hőbörögni.

labi 2012.09.21. 11:00:07

Hmmm... nekem sávváltáskor az "index ki és hamarosan valaki beenged" módszer egész jól működik, mostanára már javult annyit a közlekedési kultura, hogy max 1-2 autó és mehetek is. Így letojom ha az első pont nem beengedős tipus.

Ha valaki csakazértis alapon érőből vált sávot, hát akkor is legyen ilyen erős és bátor ha azt számon találják kérni rajta.

Mindezzel együtt a kocsicsapkodást se támogatom.

csahos 2012.09.21. 11:05:07

A frankhiteles az tényleg mind geci?
Azért kapott hitelt mert volt mire, és adót is fizet. Aki meg nem tudott felvenni hitelt az utálja őket.
Egyébként a frankhitel egy hibás termék, és az állam nem védte meg az embereket, azt az alig kétmillió adó befizetőt.
Nem véd meg az állam a pénzügyi csalásoktól ( nemlétező külföldi pénzre, annak kamataival manipuláltak és csak felfelé),az erőszaktól az utcai dzsungelharcosoktól.
Minden magyar adó befizető 4-5 másik embert tart el!

wildpig 2012.09.21. 11:38:34

Én igen: 195 cm, 116 kg.

AzHofi 2012.09.21. 11:47:04

@csahos: egyébként maga a hitel nem arra van kitalálva, hogy olyasmit vegyél belőle, ami már holnap csak a 80%-át éri annak, mint ma. Semnempedig nyaralásra. A hitel arra való, hogy ha nincs pénzed termelőeszközre, akkor a jövőbeni profit reményében befektesse a vállalkozásodba a hitelt adó a pénzét, hogy te több profitot tudj termelni, mint eddig.

kandel 2012.09.21. 12:04:45

jo pelda ez a tortenet, hogy milyen a kozlekedesi moral magyarorszagon; ez mindig meglep amikor hosszabb ido utan ott jarunk es latom, hogy rengeteg autos ezert csak toporog savvaltaskor, lassitva a forgalmat, es baleset veszelyt is teremt pillanatok alatt. sokkal dinamikusabban es udvariasabban kellene vezetni a legtobb embernek.

D4D 2012.09.21. 12:35:39

Amikor engem nem engednek be, olyankor 3-4 kocsival előrébb szoktam bemenni.

_B_ 2012.09.21. 12:48:57

A poszter még nem tudja hogy kell pesten sávot váltani.
Én folyamatosan azt látom, hogy ha indexelek időben, a másik sávban tátongó 3-4 autónyi hely hirtelen fél autóra zsugorodik. Mert a paraszt inkább rágyorsít (hallhatóan, láthatóan), pedig nincs szó "beengedésről", nem kellene lassítania.
Na ilyenkor ki lehet használni a régi autó adta előnyt:) Egy kis kormányrántás ijesztésnek és egyből megint ott az a hely.
Nade ezt egy wartburg ellen nem lehet eljátszani könyörgöm. A poszter egy gyökér volt:)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 14:25:32

@_B_: ezt nem ertem, en is budapesten szoktam jarni, es total mas tapasztalatom van...
ha folyamatos haladasnal kivagja az indexet a mellettem levo en inkabb rafekezek hogy bejohessen elem, es altalaban en is ha kidobom az indexet nem szoktak letolni

Kowalski76 2012.09.21. 14:33:54

A tanulsag, hogy ne akkor kezdj indexelni, amikor savot szeretnel valtani, hanem amikor mar tenylegesen meg tudod kezdeni a manovert. Hatarozott mozgas szinten nem hatrany. Dugoban ugyse nagyon fognak onkent beengedni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 14:42:58

@Kowalski76: eljossz egy autos oldalra es a KRESZ -el ellentetes dolgora buzditasz...
miert is nem azt mondod hogy jojjon ki nyugodtan az ember a STOP tabla mogul ha latja az ember hogy a masiknak uj az autoja hiszen a masik ugyis felteni fogja az autojat...

az index arra valo hogy JELEZZEN a masiknak...
nekem volt olyan amugy hogy balesetet csak ugy tudtam elkerulni hogy rafekeztem mert a masik aki bejott elem kepes volt es kirakta az indexet... ha nem rakja ki akkor csatt...

Kowalski76 2012.09.21. 14:48:42

Mondjuk azokkal sincs minden rendben, akik idegesek lesznek ha valaki bemegy elejuk. F*szer' bambulnak el akkor? :D

Kowalski76 2012.09.21. 14:54:00

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Nyivlan te tudod legjobban hogy *neked* mi valt be leginkabb. Tegy hat ugy. En is a sajat jol bevalt modszereimet alkalmazom, a kotelezom szerint nem is rosszul.

_B_ 2012.09.21. 15:23:45

@Kowalski76: Akkor meg mi a faszé indexelsz már...

Kowalski76 2012.09.21. 15:38:12

@_B_: Ne aggodj, neked nem fogok :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 19:44:35

@Kowalski76: nekem az valt be hogyha savot akarok valtani akkor megnezem okes-e, majd idejeben kiteszem az indexet es megyek
az -mint fentebb emlitettem- a gyakorlat hogy index nelkul valtanak azt feltetelezi hogy ueber szuper egy ember es nem teved, na hat 1000 savvaltasbol egyszer TEVEDNI FOGSZ, ekkor remelem nem az en automat amortizalod le hanem egy maffiozo A8 -at...

PepeXVI 2012.09.21. 22:01:57

@ mindenki:

About frankhitel:

Érdekes az okfejtésetek. Én a nem-hiteles autómat se törném össze, ugyanúgy vigyázok erre is arra is. Teljesen irreleváns.

Nem értem azokat az embereket, akik ilyen magas lóról mondanak véleményt a frankhitelesekről, vagy bárki másról. Nem mindenki Suzukit vett 10 évre 0%-ért, lehet az "normálisan", "ügyesen" is felvenni, amit az embör még elbír.
Lehet magamból indulok ki, de ma Magyarországon egy fiatal, tanult, szellemi munkát végző fiatalnak esélye sincs a becsületes munkájával hitel nélkül kocsit, lakást venni. Sajnos ez a helyzet. Az, hogy Nektek fikázóknak szerencsére nem volt erre szükségetek, az nagyon derék. De nem kell egyből szidni a posztolót.

Ezért nem járok ide mostanában, mert ezt a bolgot jó ötletnek tartottam, és régen tényleg volt itt miről beszélgetni. Mára tele lett trollokkal, és csak arról szól minden, hogy 300 kommentben fikázzátok a posztolót különböző válogatott beszólásokkal. Persze az is igaz, hogy egyre gyakrabban "túlparázó" posztok kerülnek ki a blogra.

Mindenesetre én is be lennék tojva, ha valaki dühből püfölné az autómat és azt se tudnám mi van, de szerintem sokan közületek is...

Kowalski76 2012.09.22. 08:26:48

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Tanits meg mester!
En is "kello idoben" szoktam kitenni az indexet, ahogy a kresz eloirja. Se nem korabban, se nem kesobb mint eppen szukseges. Szerintem ne eroltesd ezt tovabb.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.22. 21:38:35

@Kowalski76: szerintem elobb magadban tisztazd le mit is kell csinalni es tegyel ugy, csak ha barom hulye modjara keson rakod ki az indexet(ahogy itt masnak javasoltad) akkor ne csodalkozz hogy a masik ledaralja a frankhiteles autodat :)))
tenyleg ne eroltessuk ezt... te tudod, ez a te biztositasod es a te autod... es masnak meg a te biztositodra torteno nagygeneral

Kowalski76 2012.09.23. 12:43:10

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Kosz a jotanacsaidat, feltetlenul megprobalom ezeket letisztazni magamban. Latom te jobban otthon vagy ebben a frankhiteles temaban, adhatnal par tippet a 10 eves nulla onresszel vett chf-es szuzukimat mas biztositojara leirni, hogy ne kelljen visszaadni a banknak. Utana is segithetnel tanacsaiddal a roncs generaljakor, hogy aztan megkimelt serulesmenteskent lehessen eladni keves kilometterrel.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:10:53

Egyébként a sávban végigmenősöket kérdezem, hogy is van a KRESZ-ben az előjelző tábla? Mit mondott nekik az oktató, a besorolásról, mikor jobb oldalt feltűnt az előjelző tábla, hogy elfogy a sáv? Azt mondta, nem baj, nyugodtan tessék végigmenni és a végén elég bepofátlankodni, vagy azt, hogy index és igyekezz besorolni, az első adandó alkalommal? mert én azokra szoktam igazán neheztelni, akiket látom, hogy simán besorolhattak volna, csak akkor nem jutnak mindenki elé.....

"streetfighter" 2012.09.24. 10:02:48

@Alfagumi:
Ez teljesen a körülményektől függ.
Laza forgalomnál, gázt adok és az elfogyó legvégén bemegyek, senkit sem feltartva.
Nagyobb forgalomnál, normális használatnál általában végéig kihasználják az elfogyó sávot, és senki nem tartja pofátlanságnak a végén való besorolást a cipzár elv alapján.
Ritka esetben az elfogyó üres, és "mindenki" a sorban áll, egy két "renitenstől" eltekintve, akik előre mennek és ott akarnak bekéredzkedni, de nem szívesen engedik be őket.
Ez utóbbival őszintén szólva nem értek egyet, de 85%-ban én is beállok a sorba.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 16:08:45

@"streetfighter": "Nagyobb forgalomnál, normális használatnál általában végéig kihasználják az elfogyó sávot, és senki nem tartja pofátlanságnak a végén való besorolást a cipzár elv alapján."

Itt tévedsz... Ha ugyanis mögöttem van hely, hogy besoroljon, az előjelző tábla után, akkor nem engedem be. Az a pofátlanság, ha be tudna sorolni, de nem teszi, mert neki egy szempont van, a lehető legelőrébb jutni. Akár olyan áron is, hogy ezzel nem segíti, hanem lassítja majd a forgalmat, de ő előrébb van. Na most, ha sok ilyen van, lépésben haladó forgalomnál, akkor bizony volt már olyan, hogy 10 autó is elém került, ami nem mindegy, ha én is sietek. Pl. a Campona-nal, a Rózsakert vasúti átjáró felé menet, a Növény utcai kanyarodó.. Ott brutális amit művelnek, pedig az kanyarodó és buszsáv..

"streetfighter" 2012.09.24. 17:22:07

@Alfagumi:
Az elkanyarodó vagy a buszsáv az természetesen más.
Én az általad említett helyeken nem nagyon járkálok. Nálunk (Zöldlomb út) ki szokták használni az elfogyó sávot és nincs belőle probléma.
Az az igazság, hogy a tényleges helyzetben lehet igazán megítélni, hogy az adott szituáció pofátlanságnak minősül e, vagy sem.
Egyébként nekem is kellemetlen végigmenni az elfogyó sávon ha üres, és mindenki a másikban áll hosszú sorban, ezért ritkán is teszem, de nem véletlenül aszfaltozták le azt a rész sem, hanem azért, hogy használjuk.

D4D 2012.09.24. 22:13:45

@"streetfighter":
Zöldlom végében a Csatárka - Törökvész kereszteződésben tartanak még a régészeti feltárások? (Ha építenének valamit, az már kész lenne, mert csinálnák.)
Érdemes kerülni a Kolosy fele a Gábor Áronon át?

"streetfighter" 2012.09.25. 08:45:29

@D4D:
Körforgalmat építenek, aminek az építési ideje elég hosszú lesz.
A csúcsban célszerű elkerülni.

D4D 2012.09.25. 08:56:58

@"streetfighter":

Kösz.

Azt a kfg-t már 7 éve eltervezték oda.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.26. 08:30:26

@"streetfighter": Természetesen. Nincs is ezzel gondom, mint írtam, ha nem azt látom, hogy egyébként már besorolhatna, de előre megy és ott pofátlankodik, ami miatt aztán nem elég, hogy elém kerül nyolc autó, de még meg is áll a sor, ami egyébként addig halad, míg valaki az elfogyóban előre nem megy és be nem feszegeti az autóját. Pedig csak be kellett volna sorolnia időben a haladó sorba és akkor senkinek meg sem kell állnia..

Pussy Riot (törölt) 2012.09.30. 16:03:54

telefon -> videó + rendszám = feljelent












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása