Elég érzékeny téma, amiről Borisz írt, gondolkodtam egy ideig, hogy kitegyem-e, mert volt már korábban hasonló poszt, aminél a kommentáradat elment a vétkes etnikai hovatartozása feszegetésének az irányába, úgyhogy ezt ezúttal ne tegyétek. Kérlek, hogy vegyétek ezt figyelembe, hogy ne legyen szükség moderációra. Ezzel együtt úgy döntöttem, hogy kerüljön a nyilvánosság elé a sztori, mivel konkrét rendszám is van a történetben, hátha valaki felismeri és a levélíró tud valamit tenni annak érdekében, hogy az okozott kára megtérüljön, bár ha a helyszínen nem hívott rendőrt, hivatalos úton erre elég kevés esélyt látok.
A történetem egyben egy kis nyomozás is egyben, hátha kapok segítséget. Múlt pénteken jöttünk haza a Balatonról a feleségemmel, és Pesten keresztül mentünk haza mert volt egy kis dolgunk a városban. A délutáni csúcsban értünk Budára, a Szabadság híd környéke már csak lépésben haladt. Sávot akartam váltani, kiraktam az indexet, hátha valaki beenged. A másik sávban elment mellettem 2 autó, aztán láttam hogy van egy jó másfél autónyi hézag, utána meg egy Wartburg.
A kép csak illusztráció, nem ez az autó volt azNa remek, ide begyűröm magam, már félig a másik sávban voltam, mikor láttam a tükörben, hogy a Wartburg begyorsít és mellém jön... Illetve jönne mert én sem hagytam magam. Az orra már a jobb hátsó ajtómnál volt, dudált nagyon, gondoltam bocs, ez van, de nem értettem miért lett ilyen erőszakos hirtelen. „Sikerült a tervünk, vége egy kalandnak, mondja apa most."
Mögöttem maradt a Wartburg, aztán a nagy forgalom miatt csak lépésben haladtunk tovább. Láttam a belső tükörben, hogy a Wartburgos folyamatosan, percekig nyomta a dudát, a sofőrje meg az ablakon kihajolva szitkozódik. Nem értettem mit mond, nálam fel volt húzva minden ablak, meg majd abbahagyja oszt kész. Nem hagyta, tényleg percekig nyomta a szöveget kihajolva. Aztán pirosat kaptunk, megállt a sor. Figyeltem az eseményeket a tükörben.
Az emberünk kiszállt a kocsiból, odajött... Úgy ítéltem meg, én viszont a kocsiban maradok és lezárom az ajtókat mert egy nagy darab cigány csávó jött felénk. Odaért, szitkozódott, nem értettem egy szavát sem, majd tiszta erőből elkezdte a bal első ajtó ablakát majd a bal első ajtót ököllel ütni. Gyűrű is lehetett a kezén mert nagyokat koppant minden ütése. Aztán szerencsére megindult a forgalom, elindultunk, közben ütötte végig a kocsit ahogy mentem el mellette.
Gondoltam kicsit majd lemaradok és követem, de pár utcával arrébb eltűnt. Érdekes módon, mikor mögöttem volt, nyoma sem volt az agressziónak, beengedett más autókat, gyalogátkelőhelynél is megállt hogy elengedje a gyalogost. Nem értettem az egészet. Később mikor megálltunk, akkor láttam, hogy a bal első ajtón 2 kicsi horpadást hagyott maga után a gyűrűje, vagy nem is tudom mi, talán lehetett valami kemény tárgy a kezében, nem tudom.
Szeretném megtalálni az illetőt, bár még nem tudom mit tehetnék. Az autó egy drapp színű négyütemű Wartburg, rendszáma DGX-168, és mindkét oldalán reklámfelirat volt végig, olyasmi mint a szobafestő vagy üveges vállalkozóknak szokott lenni, sajnos nem tudtam elolvasni. Az emberke kb. 185cm magas, 90kg körüli rövid hajú cigány (gondolom leírhatom hisz ismertető jegy). Ha bárki felismeri, kérem írja meg a blogba. Hogy mit akarok tőle azt még magam sem tudom.
Leadfoot 2012.09.20. 13:09:23
tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 13:28:27
A realitások figyelembe vételével persze csak lapulni fogsz, és cidrizel. És a kocsidat sem mered kockáztatni, mert neki a szakadt wartburgja van, neked meg valami csilivili frankhiteles szutyok.
Legközelebb nem leszel erőszakos sávváltáskor egy olyan helyzetben, amikor nyilvánvaló, hogy a másik még nálad is nagyobb paraszt!
Gyurbán Fektor 2012.09.20. 14:27:32
PepeXVI 2012.09.20. 14:29:59
Mi köze a frankhitelnek a szituhoz?
Szabályok betartása pedig...
Talán szabálytalan sávot váltani? Tömött kocsisorban az ember muszáj hogy besunnyogjon valaki elé, különben nem lesz sávváltás. Én a magam részéről nem fogom fel bunkóságnak, ha a dugóban valaki pont elém akar sávot váltani. Beengedem azt kész.
Amikor valaki az elfogyó üres sávban végigelőzi az álló autókat, majd befurakszik, az teljesen más szitu, szerintem itt nem erről volt szó.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.20. 14:44:58
Navarone 2012.09.20. 14:45:35
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.20. 14:53:24
menedzser e vagy? :D
Kalányos Hozármándó 2012.09.20. 15:06:47
Skodakék Fábia 2012.09.20. 15:17:03
@Kalányos Hozármándó: wartburg rendben?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.20. 15:26:00
m_balage 2012.09.20. 15:33:36
Az ilyen esetek rendezésére a szabadon tartható, hatékony töltettel rendelkező gázdezodor (3eFt, annyi mint egy csomagtér teleszkóp), vagy aki nem idegenkedik tőle, annak a szabadon vásárolható - engedéllyel viselhető gázfegyver.
Ami - erre való. Jogos védelemre. (személy és tárgy)
(másra nem, amikkel mostanában tele a bulvár...)
Bafana 2012.09.20. 15:42:05
Szólj a Retek Klubnak, vagy a Telaviv 2-nek, ott az egész híradó erről szól.
isti77 2012.09.20. 16:27:07
Most is ő lenne az erősebb, tehát önbíráskodással nem nyernél, bizonyítani meg nem tudnád, hogy ő horpasztotta be az autódat, így jogi útra sem tudnád terelni.
Ja, és a gyalogosokat legközelebb te is átengedheted. Ezt csak azért írom, mert ha úgy történt, ahogy leírtad, akkor értelemszerűen közvetlenül előtte haladtál (különben megfigyelni sem nagyon tudtad volna a tükörben, mit csinál menet közben), a gyalogosok meg valószínűleg nem akkor rohantak a járda széléhez, amikor te már elhaladtál, ő meg még nem.
vérengző kismalac 2012.09.20. 16:29:32
A múlt pénteken délután fejezte be nálunk a munkát. Mivel nem dolgozott tökéletesen, ezért nem adtam oda neki az egész kialkudott összeget. Egy kis levonást alkalmaztam. :)
Nem nagyon tetszett neki, de mivel én 2 méter és 120 kg vagyok, nem volt mit tennie.
Egy kicsit idegesen indult útnak, megjegyezve, hogy nem ajánlja senkinek, hogy a hazaúton a dugóban felbosszantsa...
csacsiadugóban 2012.09.20. 18:36:01
az ilyen "ide még begyűröm magam, de akkor harcoljunk ki az erősebb" típusú embernek mindig csak vasban nagy a szája.
Érdekes hogy engem sose akartak megverni, és haladni is tudok, meg sávot váltani is normálisan.
tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 20:57:50
Mi köze a frankhitelnek a szituhoz?"
Irreleváns, persze. Attól, hogy nem érted, még lehet üzenete.
A frankhiteles egy magatartást ír le: nincs pénze, de autó kell neki - mert az jár, ezért belement. Utána meg issza a levét.
A szituáció is pont ilyen volt. Szakadt wartburg elé beküzdötte magát - mert az jár, csak nem gondolta át a lehetséges következményeket.
Sem azt, hogy ha a wartburgos MÖGÉ sikerült volna átsorolnia, akkor az 10, azaz tíz másodperc hátrányt jelentett volna.
Hiába no, az idő pénz. Akinek pénze nincs, mert frankhiteles szutyokra költi el, annak marad az idővel való garasoskodás, anyja sírjának eladása 10 másodperc előnyért. Aztán meg idejön pampogni.
"streetfighter" 2012.09.20. 21:22:34
Felettébb érdekes felfogásod van.
Ha valaki indexel, és lát egy helyet a másik sávban, akkor miért kéne sávváltás előtt azon gondolkodnia,hogy a mögötte jövő vajon milyen autóban van, milyen ember ül benne, nem e lesz ennek a manővernek valami következménye?
Mi van akkor, ha a warbis mögött egy fekete lesötétített bmw jön, az után pedig egy terepjáró? Ezekhez is lehet elméleteket gyártani.
Aki Budapesten autózik, annak rámenősnek kell lennie, ha haladni is akar. A posztoló szerintem semmi kirívót nem tett, ill. nem írta le. Lehet, hogy mutogatott?
tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 22:04:55
Értelmezd, amit a posztoló hazudott:
1. "A másik sávban elment mellettem 2 autó, aztán láttam hogy van egy jó másfél autónyi hézag, utána meg egy Wartburg."
2. "Na remek, ide begyűröm magam, már félig a másik sávban voltam, mikor láttam a tükörben, hogy a Wartburg begyorsít és mellém jön... Illetve jönne mert én sem hagytam magam. Az orra már a jobb hátsó ajtómnál volt,"
Mikor is történt az a bizonyos sávváltás? Ugye jól értem, hogy nem akkor, amikor még a wartburg 1,5 autónyi messzeségben volt?
A posztolónak nem akkor kellene gondolkodnia, amikor lát egy helyet a másik sávban, hanem azon, hogy gyorsan tud-e sávot váltani? Ha jól eltötymörgi a sávváltást (biztosan indexel vagy 10-15 másodperce, és utána akar lépni), ezalatt a wartburg beéri, és a gázra lép, hogy prolikám neki ne ütközzön, hanem soroljon be inkább mögé. Proli posztoló meg azért is ráhúzza a kormányt...
Máskülönben hogyan változott volna a 1,5 autónyi hely "orra már a jobb hátsó ajtómnál volt" szituációvá?
wombat wombatovics wombatow 2012.09.20. 23:33:12
Zuzmo alljal mar le. Egy normalis kozlekedesi morallal biro orszagban ha kirakod az indexet akkor a mogotted levo beenged es nem csakazertis szopat. Ahol en elek ez teljesen termeszetes. Itt ez a veszvillogos koszongetes sem divik, ugyanis minek koszongessunk olyasmit ami magatol ertedodo, raadasul a szabalyrendszer resze. Egy dugoban kurvara mindegy hogy egyel tobb vagy kevesebb auto van elotted. Ha valaki ezt nem fogja fel az annyira sotet barom, hogy inkabb ne uljon autoba. Sajnos beulnek.
madandcrazybird (törölt) 2012.09.20. 23:44:33
Jo volna ha mar megtanulnatok a kreszt vegre.
Ha valakiaz elfogyó üres sávban megy el a tobbiek mellett az nem végigelőzi a sort hanem parhuzamosan kozlekedik.
Az hogy ti irigy, kisstilu, szanalmas pocsok mar egy kilometerrel hatrabb atsoroltok arrol mas nem tehet.
Meg kellene tanulni hogy ha valaki indekszel akkor nem a gazra kell lepned hanem a fekre hogy a zipzar elv ervenyesulhessen.
madandcrazybird (törölt) 2012.09.20. 23:47:26
Eszem megall.
Hat mas is felfogta a felvilagosult es zullott kapitalista nyugatot latva hogy mashogyan is lehet.
Es meg milyen szepen ki is tudja magat fejezni.
domel 2012.09.20. 23:57:02
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:33:16
tisztabb ugy, nem kell utana csapkodni a masik autojat, elvegre az mar garazdasag, igy meg szimplan kapok egy fullos felujitast a szakadt Wartburgomra
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:36:41
(---Flúgos Buszos---) 2012.09.21. 00:37:31
Nyáron,ha le van húzva az ilyen @tundrazuzmo: által szépen megfogalmazott agyaghalmazhoz,akkor szépen a buszból kap egy kövérgázt,aztán megy ám a korom a kocsijába be. Mert az ilyen,mint a posztoló,elvárja,hogy őt beengedjék,de ha neki kellene,akkor meg álljon meg a nászmenet. Lásd,kifigyelte,hogy a mögötte lévő gyalogosokat enged át.
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:39:13
a szitu az volt, hogy BETOLTA az orrat a masik ele, nem adta meg az elsobbseget, le is van irva:
"Illetve jönne mert én sem hagytam magam. Az orra már a jobb hátsó ajtómnál volt, dudált nagyon, gondoltam bocs, ez van"
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 00:46:31
hmm erdekes, de a KRESZben a cipzar elv nincsen megemlitve, viszont az egyertelmuen le van irva hogy a savban haladonak van elsobbsege
lobaszopiatej 2012.09.21. 01:17:51
"a szitu az volt, hogy BETOLTA az orrat a masik ele, nem adta meg az elsobbseget, le is van irva:"
Nem egészen, a wartburgos gyorsított rá UTÁNA.
(a régebbi kocsik lassan is reagálnak.)
Ilyen erővel gondolatolvasónak kellene lenned és izgulni vajon tényleg beenged-e majd illetve várni valaki rádvillatnson (de mint jelzés nincs is ilyen a kreszben), különben soha nem tudnál sávot váltani.
Az álló kocsisor se számít belvárosban, növeli az áteresztést ha kihasználod az erre a célra fenntartott lámpa utáni sávot, sok ilyen hely van.
lobaszopiatej 2012.09.21. 01:23:42
"hmm erdekes, de a KRESZben a cipzar elv nincsen megemlitve, viszont az egyertelmuen le van irva hogy a savban haladonak van elsobbsege"
Akkor ha megadják, pl. fékezésre / gázelvételre késztet-e, ez is a kresz-ben van.
Viszont ha a WB-s még állt amikor betette az orrát, az nem szabálysértés, inntentől fogva gondolatolvasás kategória hogy be akarta-e engedni.
madandcrazybird (törölt) 2012.09.21. 01:49:08
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Hmm...
Igy tunik mint szabaly nincs benne csak mint ajanlas. Nekunk mar 1998- ban is tanitotak mar es szerintem a kresz konyvben is benne van. Az ilyen gumiszabalyokkal inkabb ne farasz hogy a sav an haladonak elsobsege van. Elvileg zavarni sem lehet ne senkit. Kinel mit szamit zavarasnak. A kovetkezot Mason irtak. Egyszer majd taken megertitek ti is.
Pedig be kéne engedni. Cipzár-elv lenne az optimális az ilyen sávelfogyós szitukra, csak (szinte) senki nem alkalmazza ::) ... Tehát a sáv végénél minden autónak be kéne engedni egy (!) darab másikat; másrészről viszont ehhez az is kéne, hogy az emberek 95 %-a ne váltson sávot már többszáz méterrel a sáv vége előtt, hanem igenis guruljon el a legvégéig (!), tudva, hogy ott majd beengedik. Így lehetne a legnagyobb az utak áteresztő képessége és a legkisebb a torlódás. Ez sem megoldás, hogy mindenki már qrva korán átsorol a továbbhaladó sávba, azt a párat meg, aki mégis előremegy, jól "megbüntetik". Én is előre szoktam menni, ha azt látom, hogy van még 150-200 méter a sávból, de már az összes birka a továbbhaladóban torlódik ::) ... És qrva pipa szoktam lenni, ha nem engednek be. Ez nem tökösség, hanem sima önző kibaxás :surrender:
--- Idézet vége ---
Erre itt nálunk is van példa, kétsávos út, a körforgalomnál egy sávra szűkül ( a külső fogy el). A belsőben tömött hossz sor, a külsőben páran végigbaktatnak, de csakazértsem engedik be könnyen. Egyetértek, a cipzárnak kellene működni, de manapság hol van a figyelem, előzékenység, stb. Emiatt inkább jó előre besorol, mert tudja hogy nem engedik be, anyázni fognak.
forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=322.7180;wap2
recommented 2012.09.21. 02:50:19
Naponta találkozom ilyen hülyével, akinél jól rá kell lépni a fékre, hogy ne legyen csattanás, mert nem tud rendesen vezetni (meg sávot váltani). Attól, hogy betette az orrát a másik sávba, még nem lesz elsőbbsége.
A zipzár-elv pont az ilyenek miatt nem fog működni soha, általában ezek lassítják a forgalmat.
recommented 2012.09.21. 02:55:25
Nem azért büntetik meg, mert előremegy, hanem azért mert sokan nagyon agresszívan (és szabálytalanul) próbálnak sávot váltani. Aki normálisan indexel, nem hőzöng, az két-három autó után biztosan tud váltani. Az erőszakos tahókat meg senki nem szereti beengedni, de ez nem annyira nagyon meglepő.
breki11 2012.09.21. 06:15:21
nem olyan nehéz :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.21. 06:28:34
Mondjuk egyértelműen az utóbbi reakciója volt az eltúlzott.
thomaszka 2012.09.21. 07:44:23
"streetfighter" 2012.09.21. 07:48:17
Azt felejted el, hogy itt araszoltak az autók. Ha itt kialakul egy kis hely, akkor nem tudsz gyorsan átmenni, hiszen állnak előtted a másik sávban is, csak beteszed az autódat.
Ilyenkor a másik vérmérsékletén és kúltúráltságán múlnak az események, de sokat segít a kézfeltartás ill. a vészvillogó felvillantása.
okostojgli (törölt) 2012.09.21. 08:06:07
Hát, kár volt. :)
Thorwald 2012.09.21. 08:06:54
amugy meg kivancsi lennek arra a savvaltasra...
1, savot valtani nem szabad a gyorsabb haladas erdekeben
2, ne tolakodj, vard meg amig beengednek...
(ha senki sem tolakodna sokjal nagyobb lenne a beengedesi hajlandosag)
mirx 2012.09.21. 08:07:06
Emmett Brown 2012.09.21. 08:11:28
Viszont ott van a másik: Rooselvelt tér, áll a sor a lánchídra, mire az igazi köcsögök végigmennek a belsőben, és csak a végén parasztkodnak be. És mindig van valami szerenscétlen, aki be is engedi őket.
Thorwald 2012.09.21. 08:16:10
Ja es castolom a kozelezo kintrol konnyu okosnak lenni szoveget is..
Kun András 2012.09.21. 08:23:42
Thorwald 2012.09.21. 08:25:05
Trejo 2012.09.21. 08:25:06
fda 2012.09.21. 08:45:43
Hogy mit kérsz tőle? Hogy térítse meg a károdat.
Void Bunkoid 2012.09.21. 08:56:32
Ugyan mindkettőn szoktak fóóóódozgatni meg kiegészítgetni, de ALAPVETŐEN mind a jelenlegi magyar úthálózatot, mind a közlekedési rendszabályokat egy olyan magyar gépjárműközlekedésre tervezték, ahol még körülbelül ötödannyi autó szaladgált, járművenként harmadakkora teljesítménnyel, és a jelenlegi autóméretekhez képest 70%-os mérettel. Nézzetek meg egy késő hetvenes, vagy kora nyolcvanas évekbeli fotót városi közlekedésről, idősebbek talán még személyesen is emlékeznek rá.
Na, ez a baj, alapvetően a közlekedés rendjét meg az utakat kellene úgy átformálni, hogy megfeleljen a mai közlekedés jellemzőinek. Addig mindig is így marad.
Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.09.21. 09:03:48
vojzi 2012.09.21. 09:06:34
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 09:10:41
ugyan mar, lofaszt mama, kitiplizek a STOP tabla mogul is hiszen ez ugyis csak egy gumiszabaly nem?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:17:59
bgp 2012.09.21. 09:19:45
Környezettudatos 2012.09.21. 09:25:31
Amikor valaki az elfogyó üres sávban végigelőzi az álló autókat, majd befurakszik, az teljesen más szitu, szerintem itt nem erről volt szó. "
Az elfogyó sáv a zippzár miatt van. Te is kolbászért vetted a jogsidat. Egyértelműsítsük: Aki a fogyó sávban végig megy és a végén sorol be az nem a bunkó, hanem az a bukó, aki úgy gondolkodik, mint te és nem engedi be. Sajnállak.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:25:43
Környezettudatos 2012.09.21. 09:28:24
Környezettudatos 2012.09.21. 09:30:41
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 09:41:44
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:44:19
Tudod ez valóban elv, csak nem működik, mert sem az utak nem igazán alkalmasak rá, sem az emberek. Érteni én is értem, csak kicsit bosszantó, ha mindkét sávban mindig én húzom a rövidebbet. Azt meg engedd meg, hogy a közlekedés kedvéért ne változzam olyanná, mint amilyennek az írásod alapján te születtél.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:46:42
Környezettudatos 2012.09.21. 09:48:18
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 09:49:26
Környezettudatos 2012.09.21. 09:49:31
Környezettudatos 2012.09.21. 09:50:31
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 09:59:42
a tobbi esetben a KRESZ szerinti elsobbsegemmel elek a bunkokakkal szemben, amugy az automat mar kellene nagygeneralozni masnak a penzen, igy konnyebben belemegyek a zuros helyzetekbe
ja es en nem sirok hogyha egy tirpak bunko el azzal a "lehetoseggel" hogy megprobal beijeszteni... eddig amugy meg mindig sikerult visszakapniuk a kormanyt...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:00:23
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:01:14
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:04:49
Emmett Brown 2012.09.21. 10:21:37
1. eset: Deák térnél Bajcsy/Andrássy felöl az Astoria felé 3 sávból lesz 2 (a belső megszűnik). itt ez nagyon jól alkalmazható, és párszor jártam arra mostanság, és nem is volt komoly probléma a beengedéssel.
2. eset: Budai oldal, Szabadság hídtól az Erzsébet híd felé: itt egy sáv megy el a híd alatt egyenesen (külső), a másik megy a hídra (kanyarodó belső). Egyenesen sokkal többen szoktak lenni, a külső sáv be is van dugulva rendszeresen. Ebben az esetben a belső sávon előrekolbászolni, majd a legvégén bejönni az baromira nem oké.
igazmondojuhasz 2012.09.21. 10:25:44
Amugy meg csak ajanlani tudom a szok kici occo piacon kaphato elektromos sokkolot ilyen esetek elkerules vegett.
Bicikliseken is roppant jol mukodik, teszteltem.
dez01 2012.09.21. 10:33:31
Akkor sem indokolt/célszerű más autójában kárt okozni, ha az bunkón elég vág...
Még akkor sem amúgy, ha te 100 kilós kigyúrt ketrecharcos vagy, eléd pedig 50kg-os kopasz szemüveges bácsika vág be 1 trabival - mert lehet nála mondjuk gázpisztoly....
Hogy is volt anno, mikor a trabantos lelőtte a kamionost hasonló szituban?
Boleslav_ 2012.09.21. 10:37:32
Cipzár-elv ide vagy oda, aki tolakszik, azt én sem engedem be, aki viszont normálisan jelzi, hogy kéri, mondjak le az elsőbbségemről az ő kedvéért az esetek többségében megteszem.
Gyakran járok Bp belvárosában a munkám miatt és mivel több autó is van a családban, a saját bőrömön tapasztalom, hogy a 31 éves Skodával dzsungelharc a belvárosi közlekedés egy szűrke átlagautóhoz képest. Mindenki elém akar kikanyarodni, sávot váltai és néha percekig kell indexelnem egy-egy kikanyarodás vagy sávváltás miatt.
Hetente történik velem hasonló, hogy a post-íróhoz hasonló arrogáns barmok rámhúzzák a kormányt sávváltás közben és bevallom volt már olyan, hogy kisebbet fékeztem, mint amekkorát tudtam volna... szóval bevallom "én is egy kicsit..." Az eredmény az lett, hogy ő telibefényzetethette a frankhiteles pödzsó bal oldalát casco-ra, én meg egy délután alatt kicseréltem a polcon lévőre a meghajlott JE krómlökhárítót.
A fedélzeti kamerán én is gondolkodtam már...
Silent Bob 2012.09.21. 10:45:18
sokadszorra 2012.09.21. 10:49:19
alex58 2012.09.21. 10:52:12
A tanú a nejed, a kocsin meg látszanak a horpadások.
Még ha nem is veszik bizonyítottnak azt, hogy a horpadásokat ő okozta, a garázdaság szabálysértés megáll, a bíróság kiszab neki pár ezer Ft büntetést ( főleg ha a bíró is átélt már hasonlót ) ami miatt legközelebb talán meggondolja, hogy kiszálljon-e hőbörögni.
labi 2012.09.21. 11:00:07
Ha valaki csakazértis alapon érőből vált sávot, hát akkor is legyen ilyen erős és bátor ha azt számon találják kérni rajta.
Mindezzel együtt a kocsicsapkodást se támogatom.
csahos 2012.09.21. 11:05:07
Azért kapott hitelt mert volt mire, és adót is fizet. Aki meg nem tudott felvenni hitelt az utálja őket.
Egyébként a frankhitel egy hibás termék, és az állam nem védte meg az embereket, azt az alig kétmillió adó befizetőt.
Nem véd meg az állam a pénzügyi csalásoktól ( nemlétező külföldi pénzre, annak kamataival manipuláltak és csak felfelé),az erőszaktól az utcai dzsungelharcosoktól.
Minden magyar adó befizető 4-5 másik embert tart el!
wildpig 2012.09.21. 11:38:34
AzHofi 2012.09.21. 11:47:04
kandel 2012.09.21. 12:04:45
D4D 2012.09.21. 12:35:39
_B_ 2012.09.21. 12:48:57
Én folyamatosan azt látom, hogy ha indexelek időben, a másik sávban tátongó 3-4 autónyi hely hirtelen fél autóra zsugorodik. Mert a paraszt inkább rágyorsít (hallhatóan, láthatóan), pedig nincs szó "beengedésről", nem kellene lassítania.
Na ilyenkor ki lehet használni a régi autó adta előnyt:) Egy kis kormányrántás ijesztésnek és egyből megint ott az a hely.
Nade ezt egy wartburg ellen nem lehet eljátszani könyörgöm. A poszter egy gyökér volt:)
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 14:25:32
ha folyamatos haladasnal kivagja az indexet a mellettem levo en inkabb rafekezek hogy bejohessen elem, es altalaban en is ha kidobom az indexet nem szoktak letolni
Kowalski76 2012.09.21. 14:33:54
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 14:42:58
miert is nem azt mondod hogy jojjon ki nyugodtan az ember a STOP tabla mogul ha latja az ember hogy a masiknak uj az autoja hiszen a masik ugyis felteni fogja az autojat...
az index arra valo hogy JELEZZEN a masiknak...
nekem volt olyan amugy hogy balesetet csak ugy tudtam elkerulni hogy rafekeztem mert a masik aki bejott elem kepes volt es kirakta az indexet... ha nem rakja ki akkor csatt...
Kowalski76 2012.09.21. 14:48:42
Kowalski76 2012.09.21. 14:54:00
Nyivlan te tudod legjobban hogy *neked* mi valt be leginkabb. Tegy hat ugy. En is a sajat jol bevalt modszereimet alkalmazom, a kotelezom szerint nem is rosszul.
_B_ 2012.09.21. 15:23:45
Kowalski76 2012.09.21. 15:38:12
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 19:44:35
az -mint fentebb emlitettem- a gyakorlat hogy index nelkul valtanak azt feltetelezi hogy ueber szuper egy ember es nem teved, na hat 1000 savvaltasbol egyszer TEVEDNI FOGSZ, ekkor remelem nem az en automat amortizalod le hanem egy maffiozo A8 -at...
PepeXVI 2012.09.21. 22:01:57
About frankhitel:
Érdekes az okfejtésetek. Én a nem-hiteles autómat se törném össze, ugyanúgy vigyázok erre is arra is. Teljesen irreleváns.
Nem értem azokat az embereket, akik ilyen magas lóról mondanak véleményt a frankhitelesekről, vagy bárki másról. Nem mindenki Suzukit vett 10 évre 0%-ért, lehet az "normálisan", "ügyesen" is felvenni, amit az embör még elbír.
Lehet magamból indulok ki, de ma Magyarországon egy fiatal, tanult, szellemi munkát végző fiatalnak esélye sincs a becsületes munkájával hitel nélkül kocsit, lakást venni. Sajnos ez a helyzet. Az, hogy Nektek fikázóknak szerencsére nem volt erre szükségetek, az nagyon derék. De nem kell egyből szidni a posztolót.
Ezért nem járok ide mostanában, mert ezt a bolgot jó ötletnek tartottam, és régen tényleg volt itt miről beszélgetni. Mára tele lett trollokkal, és csak arról szól minden, hogy 300 kommentben fikázzátok a posztolót különböző válogatott beszólásokkal. Persze az is igaz, hogy egyre gyakrabban "túlparázó" posztok kerülnek ki a blogra.
Mindenesetre én is be lennék tojva, ha valaki dühből püfölné az autómat és azt se tudnám mi van, de szerintem sokan közületek is...
Kowalski76 2012.09.22. 08:26:48
Tanits meg mester!
En is "kello idoben" szoktam kitenni az indexet, ahogy a kresz eloirja. Se nem korabban, se nem kesobb mint eppen szukseges. Szerintem ne eroltesd ezt tovabb.
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.22. 21:38:35
tenyleg ne eroltessuk ezt... te tudod, ez a te biztositasod es a te autod... es masnak meg a te biztositodra torteno nagygeneral
Kowalski76 2012.09.23. 12:43:10
Kosz a jotanacsaidat, feltetlenul megprobalom ezeket letisztazni magamban. Latom te jobban otthon vagy ebben a frankhiteles temaban, adhatnal par tippet a 10 eves nulla onresszel vett chf-es szuzukimat mas biztositojara leirni, hogy ne kelljen visszaadni a banknak. Utana is segithetnel tanacsaiddal a roncs generaljakor, hogy aztan megkimelt serulesmenteskent lehessen eladni keves kilometterrel.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:10:53
"streetfighter" 2012.09.24. 10:02:48
Ez teljesen a körülményektől függ.
Laza forgalomnál, gázt adok és az elfogyó legvégén bemegyek, senkit sem feltartva.
Nagyobb forgalomnál, normális használatnál általában végéig kihasználják az elfogyó sávot, és senki nem tartja pofátlanságnak a végén való besorolást a cipzár elv alapján.
Ritka esetben az elfogyó üres, és "mindenki" a sorban áll, egy két "renitenstől" eltekintve, akik előre mennek és ott akarnak bekéredzkedni, de nem szívesen engedik be őket.
Ez utóbbival őszintén szólva nem értek egyet, de 85%-ban én is beállok a sorba.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 16:08:45
Itt tévedsz... Ha ugyanis mögöttem van hely, hogy besoroljon, az előjelző tábla után, akkor nem engedem be. Az a pofátlanság, ha be tudna sorolni, de nem teszi, mert neki egy szempont van, a lehető legelőrébb jutni. Akár olyan áron is, hogy ezzel nem segíti, hanem lassítja majd a forgalmat, de ő előrébb van. Na most, ha sok ilyen van, lépésben haladó forgalomnál, akkor bizony volt már olyan, hogy 10 autó is elém került, ami nem mindegy, ha én is sietek. Pl. a Campona-nal, a Rózsakert vasúti átjáró felé menet, a Növény utcai kanyarodó.. Ott brutális amit művelnek, pedig az kanyarodó és buszsáv..
"streetfighter" 2012.09.24. 17:22:07
Az elkanyarodó vagy a buszsáv az természetesen más.
Én az általad említett helyeken nem nagyon járkálok. Nálunk (Zöldlomb út) ki szokták használni az elfogyó sávot és nincs belőle probléma.
Az az igazság, hogy a tényleges helyzetben lehet igazán megítélni, hogy az adott szituáció pofátlanságnak minősül e, vagy sem.
Egyébként nekem is kellemetlen végigmenni az elfogyó sávon ha üres, és mindenki a másikban áll hosszú sorban, ezért ritkán is teszem, de nem véletlenül aszfaltozták le azt a rész sem, hanem azért, hogy használjuk.
D4D 2012.09.24. 22:13:45
Zöldlom végében a Csatárka - Törökvész kereszteződésben tartanak még a régészeti feltárások? (Ha építenének valamit, az már kész lenne, mert csinálnák.)
Érdemes kerülni a Kolosy fele a Gábor Áronon át?
"streetfighter" 2012.09.25. 08:45:29
Körforgalmat építenek, aminek az építési ideje elég hosszú lesz.
A csúcsban célszerű elkerülni.
D4D 2012.09.25. 08:56:58
Kösz.
Azt a kfg-t már 7 éve eltervezték oda.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.26. 08:30:26
Pussy Riot (törölt) 2012.09.30. 16:03:54