Múlt héten meghirdetett játékunkba való bekerülés feltétele egy kisebb esszé (ami természetesen posztnak is jó) megírása volt. Az erre kijelölt zsűri a beérkezett pályaműveket elbírálta, megszületett a döntés. A győztes munkát Hammer követte el, így ő az a szerencsés, aki az egy hét múlva kezdődő Michelin téli gumiabroncs tesztelésben és az ezzel egybekötött játékban velem együtt részt vehet. Ezúton is gratulálunk neki! Természetesen az alábbiakban olvashatjátok írását is, mely a következő - hamarosan ismét aktuális - kérdésre válaszol: "Hogyan jellemezné országa téli vezetési kultúráját a gumiabroncsok használatával kapcsolatban?"
Így:
Akiknek nem kell téligumi
A téligumról nekem a tagadók archetípusai jutnak eszembe. Ők azok, akik miatt az első hónál elakad a sor a hegyre menet, akik tögymrögve feltartják a sort, vagy árokba esett autójuk mellett várják a vontatót. Jobb esetben azért nem tesznek téligumit az autójukra, mert télen nem autóznak. Nekik külön köszönet érte.
Az öreg róka
Harminc éve a Zsigámon sem volt soha téligumi, mégse estem le soha az útról, pedig az még hátul kapart. A mostani autók talán rosszabbak?
A profi
Nekem nem kell téligumi, raliztam, gokartozok, kilinccsel előre szoktam közlekedni. Egy kis hóesés kifejezetten jól jön, kevésbé kopik a mintázat.
Az óvatos
Téligumi, minek az? Csúszós úton mérsékelem a sebességet. Ahol szárazon mentem 80-nal, ott jó lesz az 50, ahol 50-nel ott elég a 30. Minek száguldozni, ráérünk, nem?
Az összeesküvéselmélet-hívő
Az egészet a gumigyártók találták ki. Kétszer annyi abroncson, kétszer annyit kaszálnak. A Holdra embert tudtunk küldeni, olyan gumit meg nem tudunk kikeverni, ami hidegben is, melegben is tapad? (Apropó, tudtad, hogy a holdraszállás is kamu?)
Aki legalább másnak nem árt
Én télen leteszem az autót. Kap egy mosást, vaxozást, és megy a garázsba. Törje össze magát a sok lúzer, jó nekem ilyenkor a BKV is.
(---Flúgos Buszos---) 2012.10.22. 01:25:38
Nem,nem járok külföldre,vannak a világon kamionosok is,akiknek a raklaptartóba befér 4 db gumi,úgyis hoz a saját autójára is,így 8 db-ot hoz, a + munkát,amit neki ezzel okozok,meg elsörözzük hétvégén. Mindent meg lehet oldani,csak beszélgetni az emberekkel.
Elég csak az ADAC minősítéseket megnézni.
Nem csak a gumi számít,hanem a kocsi súlya is,mennyi nyomja hozzá az aszfalthoz is. Egy 900 kg-os Buzukitól ne is várj csodát.
12 tonnás 25 éves Ikarus alatt meg a 20 colos orosz teherautógumi van,és vígan elmegy mindenhol,mert a hajtott keréken van súly.
dzsaszper 2012.10.22. 09:55:09
csak mert a kormányzott kerék tapadása sem mindegy...
HakapesziM 2012.10.22. 10:15:04
tundrazuzmo (törölt) 2012.10.22. 10:20:20
"Téli gumi csak kanyarokba kell, meg emelkedőre. Ha egyenes úton megyek, amit ráadásul sóznak is, akkor a sebesség mérséklése elég: a 30-as tempó kötelező. Ne feleselj kisfiam, az autó bármikor megpördülhet alattunk, ez erőgép, nem játék!
Nézd csak kisfiam, a bolondot, elmegy mellettünk legalább 50-nel nyomja neki! BIZTOSAN az árokban fog kikötni!"
Csak azt nem tudja, a butus, hogy tundra gyerek autóján a gumi is tundraálló...
D4D 2012.10.22. 10:48:55
Kétévente veszek egy téli szettet. Általában a 'jó évjárat' egyik másolatát. Nekem nagyon bejött.
(---Flúgos Buszos---) 2012.10.22. 11:23:35
B tengelynél meg azért jó a motor,mert nem csüngesz meg vele üresen,mint egy nyerges vontatóval.
Nézz meg egy tolócsuklós buszt,halál vele télen haladni,annyira tehetetlen az A tengely,míg a jó kis csuklós Ikarus vígan berepül a kanyarba,max. a pótkocsira kell vigyázni,hogy ne előzzön meg.
dzsaszper 2012.10.22. 11:43:26
TH 2012.10.22. 13:31:58
D4D 2012.10.22. 13:46:25
Hátrament a B tengelyhez, és mondta az utasoknak, ha ettől hátrébb pozicionálják magukat, akkor talán haza tudnak menni még a tavasz elött.
D4D 2012.10.22. 13:51:11
"Nézz meg egy tolócsuklós buszt,halál vele "
- Ilyet 10-12 éve láttam Érden Parkvárosban. Tolómotoros (Ik435) nem bírt kijönni a megállóból, a C tengely minden egyes kísérlettel egyre jobban csapódott be az útra, a törésszög egyre magasabb volt. Mire szerencsétlen gépész rájött, hogy vissza kellene tolatnia az útra, ahonnan el tud indulni az emelkedőn, addigra a becsuklásgátló már nem engedte tolatni.
(---Flúgos Buszos---) 2012.10.22. 16:22:54
Igen,néha jó a becsuklásgátló,de ilyen esetekben szopás. Nálunk az volt a szerencse,hogy az első szériás csuklós Credok,még enélkül jöttek,faszán lehet velük száraz időben csapatni.
D4D 2012.10.22. 17:02:25
Kézi váltós volt.
D4D 2012.10.22. 17:04:55
Felénk sok sofőr télire az E94-ben kiiktatta a relészekrényben, mert azzal a busszal azt mondják, képtelenség volt havon elindulni.
Nem egyszer láttam, hogy állt a busz a megállóban, motor felpörgött, majd hatalmas kattogás hátul, motor lepörög.
Megoldó 2012.10.23. 02:25:44
(Én lepődtem meg a legjobban)
(---Flúgos Buszos---) 2012.10.23. 11:03:48
Nálunk 96 végén jött 3-3-3 db E 94-es,de hogy új korukban volt e bennük,azt nem tudom,én mostmár csak annyit érzek belőlük,hogy tuti nincs bennük,és inkább ezeknek az a bajuk még vízes úton is,hogy hamar állóra fékeződnek a kerekei elöl.