Friss kommentek

  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy baleset tapasztalatai

2013.01.09. 08:08 :: Don Blasius

Volt már néhány kisebb karambolom, amikben nem én voltam a hibás. Ezekben az esetekben a kitöltött baleseti bejelentővel a szervizbe beballagva, kárfelmérés után egy-két héten belül kijavított autót kaptam vissza, úgy hogy nem kellett semmit sem fizetnem a szerviznek, hiteleznem a károkozó biztosítójának. Gondolom, mindenki egyetért abban, hogy ez lenne a normális. Pedig időnként hallani olyan történeteket, hogy a baleset utáni ügyintézés rémálommá vált, mert a károkozó vagy a biztosító, esetleg a szerviz vagy a rendőrség nem volt együttműködő. Dolfin esetében ez mind összejött, így hosszas pontokba sorolta, miért lett egy tortúra az egész eljárásból, holott a balesetben elég egyértelmű volt, kié a felelősség.

Még nem volt autóbalesetem, és remélem nem is lesz újra és mással se legyen, de az ügyintézés és a balesetet okozó hozzáállása kapcsán sok tapasztalatot gyűjtöttem, amit meg szeretnék osztani mindenkivel, hogy más már több tudással tudjon eléállni a várható nehézségeknek.

A történet:
Hazafele tartottam a barátnőmtől egy esős nyári kora délután, amikor a védett útról (ahol 40 km/h-s a sebességkorlát) be akartam fordulni balra. Ebbe a kereszteződésbe nem lehet belátni, mert a sarkon egy patika áll és a kereszteződés is 90 fokos. Szóval visszapillantó tükör, index balra, elhagyom a patika oldalát nézek balra és paff.
Az idióta vadbarom, majdnem fékezés nélkül (kb 5 méteres volt a féknyom) belevágódik a Sokda Fabiám bal első ajtajába a Peugeot 206-osával, pont mellém. Az idiótája csupán csak az elsőbbségadás kötelező táblát és az előtte kb 50 méterrel előjlzést nem vette figyelembe. Szerencsére senki sem sérült meg. Rövidgatyában kiszáll, mellőle kiszáll a barátnője, és kérdezi hívjunk e rendőrt. Én még nem tudtam kiszállni, mert az övfeszítővel és a beragadt ajtóval kísérleteztem (ajtó nem nyílt ki, jobb oldalin másztam ki), mondtam neki hogy hívjunk. A barátnője váltig állította, hogy az ő hibája volt (nem ő vezetett, nem tudom mit csinálhattak a kocsiban, ami elvonta a sofőr figyelmét).

Skoda Fabia törött.jpg
Rendőrök kijöttek és ekkor már minden fojt a maga módján. Szerencsére az illető elismerte a baleset okozását, de innentől kezdve olyan tapasztalatokat szereztem, amit sose gondoltam volna, hogy Magyarországon így történik az eljárás.

1. Ugye nem kötelező rendőrt hívni, ha nem történt személyi sérülés, és ha nem vitás a helyzet. A rendőr elmondása szerint (aki kijött) jobb ha nem hívjuk ki ugyanis abban az esetben rendőrségi szakértői eljárás történik, ami 3-9 hónap, addig nem kapok pénzt a biztosítótól az autó javítására, ezért inkább hívjuk fel a rendőrséget és mondjuk azt, hogy nem kell kijönniük, megoldottuk.

2. Ilyenkor a vétkest nem bírságolják meg, lévén, hogy ki se jöttek. Ha viszont azt mondjuk, hogy itt voltak akkor 300 000 ft bírság + a vétkes jogsija bánja. (később bántam, hogy inkább nem vágták meg)

3. Kitöltöttük a Kék-sárga baleseti bejelentőt, és a biztosítót is felhívtam (mert van kiegészítő biztosításom, és ilyenkor azt kell). Viszont nem elegendő, ha a vétkes a kék-sárga lapon aláírja, hogy elismeri a baleset okozását. El kell menni a biztosítóhoz a vétkessel, és az ott található formanyomtatványt is alá kell íratni vele. A biztosítós viszont váltig állította, hogy olyat nem kell, viszont a szerviz kérte később.

4. Az én autóm "saját lábán" jutott el a kb 45 km-re lévő szervizbe, az övét vontató vitte el, mégis az én autómra akarták azt mondani, hogy totálkáros.

5. Ha vétlen vagy, és összetörik az autódat, a biztosító nem fizeti a kárt, csupán az autó aktuális értékének (amit ő állapít meg) 40-50%-át (ha nincs Cascod), ha annál több a kár fizetheted zsebből, vagy polgári peres úton perelheted a vétkest (3-12 hónap ha nem több).

6. A szervizben olyan irdatlan és irreális összeget mondtak a kárra, hogy az autód biztosan gazdasági totálkáros legyen. Szerencsére belső ismeretség miatt, a kifizetett összegbe belefért a javítás (2 ajtó csere + B oszlop csere, bár hogy a hátsó ajtót miért kellett kicserélni nem értem). Fele annyiért megcsinálták mint amennyit elsőre kárnak mondtak, azért ez érdekes dolog.

7. A szervizes a telefonban azt mondta, hogy 1 hét alatt kész lesz az autó, a szervizben 2 hetet mondott rá, és a 3. héten mondták még neki sem álltak (Porsche szerviz).

8. A szervizes nem szólt, hogy mi az ami nem fért bele a keretbe, és nem cserélték ki (pl. a biztonsági öv, amit ugye nem ártott volna és csak később derült ki).

9. Én az autómmal járok dolgozni (napi 100 km), a bejárást bérautóval akartam megoldani, de mivel az már nem fért bele a biztosító által kifizetendő keretbe, saját pénzből kellett megoldanom. Perelhettem volna érte a vétkest (3-12 hónap), mert magától nem volt hajlandó 40 000 Ft-ot erre adni (holott megmentettem 300 000-től + a jogsija elvételétől).

10. Utólag csak 1 hónapon belül jelentheted fel a vétkest (ügyvédnő monda), ha a helyszínen nem tették meg, de én várni akartam még kész lesz az autó, így kifutottam az időből.

10 + 1. Utólag polgári perrel kérhettem volna kártérítést, amennyiben igazolom a káromat (bejárási költségek, kereset kiesés...) de inkább úgy gondoltam, hogy nem ér ennyit a procedúra (kb 100 000 Ft volt a károm)

Peugeot 206 törött.jpg
Az autó kész lett, a hülyegyerek is megcsináltatta a sajátját, látom a  városban többször is, csak a szénszálas matrica nincs rajta (gondolom motorháztető csere volt), ott furikázik holott már jogsija se lehetne. Többször próbáltam vele beszélni, de egy kanyi petákot nem volt hajlandó fizetni.
A történethez még hozzátartozik, hogy ő autószerelő műhelyben dolgozik, gondolom olcsóért megcsinálták az autóját, de mondta hogy vigyem el őhozzájuk, ők megcsinálják az enyémet is. Azért az pofátlanság, hogy az én káromból még ő keressen. Ha lett volna 3-400 ezer Ft-om akkor inkább elfogadtam volna a gazdasági totálkárt, mert akkor megkapom az autó aktuális értékét és tudtam volna venni egy új használtat.

Mindenkinek biztonságos autózást és "éljétek túl a hülyéket".

61 komment

Címkék: közlekedés autó baleset szakértő rendőr biztosítás szerviz lehúzás biztonsági öv csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2013.01.09. 08:48:12

Lol, ez most komoly? Kezdjük ott, hogy elsőbbség meg nem adás soha nem volt 300k, inkább 30. Ha már kijöttek a rendőrök dolgozzanak, elvégre nem te voltál a hibás. utólagos reklamáció nincs, azért fizetem a kötelezőt, hogy az általam okozott kárt megtérítse. Hogy ez már GTK? Így jártál. A lezárási határidő is akkora kamu, hogy jobb nem is vesztegetni szót rá. Elviszel márkaszervizbe egy "veterán" autót? Normális vagy? És csodálkozol, hogy levesznek (illetve a biztosítót)? Nyugodj meg ők GTK -1 forintot vettek fel. Persze nem tudhattad, te jóhiszeműen jártál el, ahogy működni kellene. De ez itt Magyarország, nem itt élsz?

zar116 2013.01.09. 09:45:40

B oszlop sérülés (nemhogy csere!) kultúrkörnyezetben TK. Tudják még a nepperek is...

Krunpli · http://www.mobilize.hu 2013.01.09. 09:50:12

Ezt nem ertem, ha balesetet okozol elsobbsegadas elmulasztasaval, 300k és ugrik a jogsi? Ilyenrol eddig nem hallottam, ez telleg igy van?

dzsaszper 2013.01.09. 09:50:14

1. Ha a legkisebb gyanú is felmerül, hogy a másik nem fog kooperálni, vagy ha komoly a kár, akkor rendőrt kell hívni... Itt mondjuk nem volt előre látható a szívás...
Érthető, ha a yard akit lehet lebeszélni. Gondolom ők is túl vannak terhelve, főleg ha minden csip-csup ügyhez is őket hívják, és van aki meg is teszi...

2. @Komojtalan: ez nem szimpla elsőbbségadás elmulasztása, hanem baleset okozása elsőbsbségadás elmulasztása által.

3. Ezzel kapcsolatban tényleg nagy a kavar, nem tudom, a jogszabályok vagy a biztosítók miatt-e, de tényleg az a tuti, ha a vétkes külön is elismeri a felelősségét. Talán kétséges, hogy közvetlenül a baleset után teljesen beszámítható-e?

4-5 a totálkár tényleg nem feltétlenül azon múlik, saját lábán elhagyja-e. A GTK meg pláne: többe kerül kijavítani mint amit azzal vesztesz, ha eladod. A biztosító számol, és úgy dönt, ahogy kevesebbet kell fizetnie, ez érthető is. (Ide kapcsolódik, hogy az eurotax ár mennyire reális, és mennyire tudják figyelembe venni, mennyire volt karbantartva az autó -- mondhatni ökölszabályok alapján döntenek).

Elég régi autó esetén igen könnyű gazdasági totálkárt elérni, mert eleve nem túl drágán tudod eladni az autót. Viszont ott tudod bukni azt hogy te jobban karbantartottad az autódat, ezért az eurotax áron nem adnád el...

6. ez tényleg a magyarországi gyakorlat, gazdasági totálkár vagy majdnem az. Ez ellen a biztosítók nem tudom, mit tudnak tenni, ha a kárszakértők a helyzet magaslatán vannak, akkor esetleg elvitatkozhatnak a szervízzel az alkatrészek állapotán... Illetve az sem mindegy, milyen állapotot kell elérni (sok autó rohangászik pl. 1-1 más színű lemezzel spórolásból)

7. ez a szervízt minősíti...

8. nem árt rákérdezni, már csak a 4-6 miatt is. A biztonsági öv elég csúnya, ha sérült az öv, vagy vélelmezhetően sérült. Akár közlekedés biztonsága elleni vétség is lehet gondatlanságból...

9,11: létezik fizetési meghagyás is, ami persze perré alakul, ha a másik fél ellentmond és vitatja a felelősségét.

10. igen, ezt fontos tudni, és ezt nem ártana, ha a rendőr aki lebeszél és a biztosító is közölné.

Krunpli · http://www.mobilize.hu 2013.01.09. 09:52:13

Tovabba azt sem ertem, hogy miert relevans a sztori szempontjabol, hogy a vetkes "rovidgatyaban kiszall". A rovidgatya ennyire proli nyaron? Ezt sem tudtam :(

YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2013.01.09. 10:50:23

"Rendőrök kijöttek és ekkor már minden fojt a maga módján."

lényegtelen, nem is szoktam szólni ilyesmi miatt, de ez azért nekem nagyon fályt.. :)

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2013.01.09. 12:28:03

Amikor nekem jöttek, és a hibás elismerte a hibáját, rákérdeztem a biztosítónál, hogy mi van a kiesett munkába járással? Kiderült, hogy ha a céged ad egy papírt, hogy a munkádhoz elengedhetetlen az autó, akkor a biztosító által megállapított javitási időre fizetnek bérautót, illetve fizetnek kompenzációt (a sérült autó kategóriájáig max). Nekem 3000HUF/napot fizettek, 3 napra. Több, mint a semmi...

prérikutya 2013.01.09. 12:57:43

@dzsaszper: "ez nem szimpla elsőbbségadás elmulasztása, hanem baleset okozása elsőbsbségadás elmulasztása által."

Javaslom a BTK gyakoribb olvasását. Akkor közúti baleset okozása, ha 8 napon túli sérülést okoz. Itt meg 8 napon belüli sem volt. Addig "csak" szabálysértés, Szabs. tv. 218.§.

prérikutya 2013.01.09. 13:00:43

@Komojtalan: 300 ezer Ft a szabálysértés elkövetése miatt kiszabható bírság maximális összege, ha elzárással büntethető. Ez természetesen nem az.

Egyébként 150 ezer. Nézd át az összegeket, nehogy meglepődj egyszer. ;-)

prérikutya 2013.01.09. 13:07:47

"bár hogy a hátsó ajtót miért kellett kicserélni nem értem"

Mert össze-vissza volt húzva, horpadva. Egyébként legközelebb el kell menni egy bontóba, ott meg kell venni az ugyanolyan színű karosszéria elemeket és a fényezést már meg is spóroltad (még az a veszély sem áll fenn, hogy szarul keverik ki a színt és elüt az eredetitől). Ráadásul nem kell szakszervizbe vinni. Egy komolyabb, ne szakszervizben is ugyanolyan jól dolgozhatnak, fele annyi pénzért. Egyébként a B oszlop cserét már nem erőltettem volna, ezért volt az GTK.

Az előző autómhoz egy hátsó gyári fényezetlen lökhárító volt 110 ezer Ft, amikor az autó éppen ért 6-700 ezret. Felszereléssel, fényezéssel együtt lett volna vagy 150 ezer. Vettem a bontóban egyet 15 ezerért, meg színre fújattam egy 20-asért(2009 körül volt). A felszerelés meg ajándék volt. Azt meg nem részletezem, mennyit fizetett a biztosító. :-)

"streetfighter" 2013.01.09. 13:12:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Egyébként szerencséje volt a 206-sal.
Rosszabbul járt volna, ha ebben az esetben is egy Tuareg jött volna. Nem valószínű, hogy megírta volna ezt a levelet. :(

fda 2013.01.09. 13:15:14

Kedves cikkíró, néhány ponton pontatlanok az infóid.
2. Ez a 300 ezer meg a jogsi talán a maximális tétel lehet. Tény, hogy feljelentik, aki balesetet okozott. Egyszer belémjött valaki, azt 10 ezerre akarták büntetni, de lebeszéltem őket, mert normálisnak látszott, készséges volt a károkozó.

3. "kék-sárga lapon aláírja, hogy elismeri a baleset okozását."
Azon az van, hogy a kitöltéssel NEM ismeri el...

4. A totálkárhoz semmi köze annak, hogy guru-el az autó. Elég olcsó autód van a fotó alapján, sajnos a javítás simán százezres tétel lehet a fotó alapján is, tehát drágább, mint maga a kocsi. Ezt a gazdasági totálkár tipikus esete. A 10 ezret érő telefonodat sem javíttatod meg 20 ezerért, ha beleejted a vízbe.

6-7. A márkaszervíz igen jól él az ilyen javításokból, ez nem új infó sajnos. Lehúznak ahogy tudnak, persze a biztosítót is.

8. nincs olyan hogy "keret", megtéritik a károdat.
Az egyedüli csont az "avultatás" aljas intézménye, emiatt mindig balhézni kell, mert úgy számolnak, hogy a 10 éves kocsidon az ajtó már csak felét éri az újnak, ezért csak a felét akarja kifizetni: ez a te meccsed, mennyire hagyod ezt rá a biztosítóra.

9. A kapcsolódó költséget is fizeti a biztosító. Nekem fizettek telefonköltséget, bérautót, (azonos kategória a javítás napjaira) AVULÁST.

10. A vétkest nem kell feljelentened, ő nem tehet semmiről (azon kívül hogy figyelmetlen volt). Ő kötött biztosítást arra az esetre, hogy helyette egy cég fizesse, ha kárt okoz.
Miért fizetne most zsebbe neked.
A biztosítójával kell balhézni, mert ők beszedték a biztosítási díjat, káreseménynél meg nem akarnak rendesen fizetni

D4D 2013.01.09. 13:35:22

Balkanyar.

A poszter biztos benne, hogy nem vágta le a balkanyart? Az mostanság nagy divat.

PITTA 2013.01.09. 13:58:00

Tudtommal minden biztosítónak van roncsértékesítője. Odaadod a biztosítónak a kocsit és a kárérték + roncsértéknek ki kell hogy adja az EUROtax értéket. De majd jönnek a hozzáértők és megmondják a tutit.

bbppoo 2013.01.09. 14:24:20

Szerintem, nagyban közrejátszott a rendőr hozzáállásához az, hogy ez egy kisváros. A Peugeot-os meg nyilvánvalóan nem a jófiúk közül kerül ki.
Asszem itt többről van szó, hogy a poszter mennyire bf vagy nem bf.

rbalint88 2013.01.09. 14:24:45

@PITTA: úgy fizetnek, hogy felrakják roncsbörzére és az eurotax érték- roncsbörzés árat fizetik ki.
ez egy golf 2 esetében így nézett ki: eurotax 267e Ft (lol)- 78e Ft= 189e Ft kártérítési összeg.

tomraider 2013.01.09. 14:26:53

Lehet, hogy emberünk nem fog örülni a ki nem takart rendszámának. Nekünk viszont még jól jöhet, ha majd egy kék Peugeot-t hirdetnek eladásra törésmentesen, nyugdíjas orvosházaspár autójaként :-)

okostojgli (törölt) 2013.01.09. 14:27:07

Az, hogy senkinek nem lett baja, jó.

A történet kerekebb lett volna ha ismert az autó -baleset előtti- értéke, illetve a biztosító által gazdasági totálkár címén fizetni szándékozott összeg.

PITTA 2013.01.09. 14:45:16

@rbalint88: Erre gondoltam. Ráadásul mivel nyomottak a használt autó árak ezért elmondható hogy az EUROtax árral jól is járhat az ember, már ha baleset esetén egyáltalán beszélhetünk ilyenről.

metal · http://electric.blog.hu 2013.01.09. 16:04:36

"Ha lett volna 3-400 ezer Ft-om akkor inkább elfogadtam volna a gazdasági totálkárt, mert akkor megkapom az autó aktuális értékét és tudtam volna venni egy új használtat."

Ezt nem értem, a GTK-nak pont az a lényege, hogy megkapod az autód "értékét", és vehetsz helyette másikat, sőt még az "új" átírását is fizeti a biztosító. Minek kellett volna ehhez 3-400K pénz?

BA2017 2013.01.09. 16:14:39

"A szervizben olyan irdatlan és irreális összeget mondtak a kárra, hogy az autód biztosan gazdasági totálkáros legyen. Szerencsére belső ismeretség miatt, a kifizetett összegbe belefért a javítás (2 ajtó csere + B oszlop csere, bár hogy a hátsó ajtót miért kellett kicserélni nem értem). Fele annyiért megcsinálták mint amennyit elsőre kárnak mondtak, azért ez érdekes dolog."

B oszlop sérült=totál kár. Ez az eleje. A hátsó ajtó ennek a következménye. Hülye voltál, fel kell jelenteni. Hosszabb idő, de a végén rövid perben megnyered a biztosító által kifizetett összeg és a javítás ktg-e közötti difit...ha nem sufniszervizbe viszed.

metal · http://electric.blog.hu 2013.01.09. 16:47:34

@Bullshit generátor: "Hülye voltál, fel kell jelenteni. Hosszabb idő, de a végén rövid perben megnyered a biztosító által kifizetett összeg és a javítás ktg-e közötti difit...ha nem sufniszervizbe viszed. "

Nem nyert volna meg semmit, ami a jog szerint jár, azt a biztosítónak kell kifizetnie, a kárt okozó azzal, hogy megkötötte a biztosítást eleget tett a kötelességének. Max. a biztosítót érdemes perelni, ha nem fizetett ki mindent, ami járt volna. Ebben azért nem lennék biztos, a posztból süt, hogy a posztolónak fogalma sincs, hogy egy GTK-s autóval mit kell (kellett volna) kezdeni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.01.09. 17:41:15

@metal: talan mert nem fizetik ki hogy a sport ules, metalfeny vagy az allapot ugyan olyan legyen mint amit osszetortek

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.01.09. 17:45:13

@Bullshit generátor: ott volt a lehetoseg hogy vihette volna sufniba :)
de hogy pontosan milyen is a kiscsoka, hogy eleve abbol indul ki hogy 300e + jogsi megtartast adta oda ajandekba a masiknak, az fura...
kb olyan mint amit a stohlbuci aldozata jatszott el...
marmint hogy nem nyomja fel ha tejel, az meg hogy a tibbi ayutosokkal mi tortenik, az szamara coki, csak legyen meg neki akarpotlas...

hozzatennem a sündörgésre mindketten rab@sztak

Dolfin 2013.01.09. 18:00:06

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A rendőr mondta, hogy 300 + jogsi, ezt a balesetet okozó is hallotta.

@metal: Ez így igaz, nem tudtam mit kell kezdeni egy GTK-s autóval, ezért is írtam a posztot. Azért kellett volna + 300-400 ezer mert az eurotax szerint kaptam volna a kocsi árát, ami kb. ennyivel kevesebb mint a hasonló korú (6 éves) autó ára. Ráadásul az LPG üzem is bele lett szereltetve 8 hónappal előtte, arra meg nagy ívben szarnak az ár kiszámolásánál.

@Bullshit generátor: Nekem az autó kb. másnapra kellett volna, mert másnap mennem kellett volna dolgozni, két napra rá meg balatoni apartman volt foglalva. Ha nekiállok rendőrözni, meg perelgetni még mindig autó nélkül állnék.

@okostojgli: Az autót 1 évvel a baleset előtt vettem 1.05 millióért. Az eurotax szerint (a biztosító szerint) 870 ezret ér az autó (LPG-vel együtt) és csak 540 ezeret hajlandó a biztosító fizeni összesen. Ebben benne van az is, ha bérautót fizetnek. Ha bérautót fizetnek, akkor annyival kevesebb összeg megy a javításra, mert 540-nél nem fizet többet, vagy GTK.

GTK esetében meg pár hétig gyalog jártam volna napi 110 km-t a munkahelyemre mire a procedúra lezajlik és tudok venni másik autót.

A rövid gatyás sztori azért lényeges, mert az anyósülésről kiszálló csaj váltig állította hogy az ő hibája. (Innen mindenki arra gondol amire akar)

Elnézést a "fojt" szóért, az valahogy elkerülte a figyelmemet, de ezért nem kell megfojtani ;)

A B oszlop alsó felét levágták, kivágták és kicserélték. Megnéztem amikor egy másik szervizben kicseréltettem a biztonsági övet (csak félig hegesztették össze, azzal is spóroltak)

Remélem minden kérdésre válaszoltam.

Ja, azt a kanyart nem lehet levágni, ha látnád tudnád hogy értem, egyébként meg meg kellett volna állnia, mert beláthatatlan a kereszteződés, ő pedig fékezés nélkül akart átvágni rajta(m).

BA2017 2013.01.09. 18:07:12

"Nekem az autó kb. másnapra kellett volna, mert másnap mennem kellett volna dolgozni, két napra rá meg balatoni apartman volt foglalva. Ha nekiállok rendőrözni, meg perelgetni még mindig autó nélkül állnék."

A postban azt írtad, hogy így is 2-3 hét volt...tehát...ha pedig ekkora úr vagy, hogy nem állsz ki magadért, akkor ne keseregj digitálisan, mert úgy jársz, mint orbán viktor, nevetség tárgya leszel.

BA2017 2013.01.09. 18:08:46

@metal: Ha nem haragszol, én nyertem ilyen pert, volt mindenkinek kötelezője is. Az viszont igaz, hogy én az autóhasználat kieséséből fakadó káromat pereltem, amire a kötelező nem fizet ugye...tehát lehet, hogy mindketten jó úton járunk, csak én nem bontottam ki az igazság minden részletét, amiért elnézést kérek! :)

D4D 2013.01.09. 18:09:39

@Dolfin:

Balra kanyarodni úgy kell, hogy a kereszteződés középpontja végig a bal oldaladon legyen.

Rengeteg olyan hely van, ahol vágják a balkanyart a delikvensek. A beláthatatlant is. Nem egyszer úgy, hogy már a megállás helyét jelző vonal előtt vészfékeznem kell, mert a semmiből feltűnik valaki 40-el.

Mostanában kezdek leszokni erről a fékezésről, ugyanis amíg nem léptem át a vonalat, addig nincsen nem megadott elsőbbség.

mojoking77 2013.01.09. 18:17:43

@Dolfin: Bocs, hogy beleszolok (mint latod, nem en vagyok az elso):
-Elsobbsegadas elmulasztasa+ kozuti baleset okozas: 30000 Ft +4 bunteto pont
-mindenki gondol amit akar: Segitek, valoszinuleg veszekedtek, ez vonta el a srac figyelmet az utrol. Az, hogy te min jaratod az eszed, egyedul teged minosit.
Semmi gond, baleseted volt, mint irtad is, elso az eletedben, de teljesen feleslegesen dramatizalod tula a dolgokat. Nalad sokkal rosszabbul is jartak mar emberek es tueltek. A rendor valoszinuleg nem akart tulsagosan dolgozni, te meg elhitted az osszes hulyeseget. (Nem egy masfel ev a polgari peres ugyek atlagos hossza pl ). Kaptal volna 540 000-et, plusz eltolod a roncsot masik 200-ert, ha nem akarod megcsinaltatni abbol a penzbol, es a maradekra pereled a sracot. Ennyi nagy vonalakban. Udvozollek a valo vilagban, a dolgok nagyjabol igy mukodnek mindenhol..

Dolfin 2013.01.09. 19:43:29

@D4D: Ezt a "nem fékeztem mert a vonal..."-ot majd magyarázd a rendőrnek, mert úgy lesz*rja ahogy annak a rendje, ha macisajtnál, kiemelt kereszteződésben, bevágódsz valakibe 40-50-el, ráadásul esős időben, nem az útviszonyoknak megfelelő vezetés, relatív gyorshajtás...

@mojoking77: A baleset után nem igen értem rá a jogszabályokat olvasgatni, hogy mi mennyi. Ha rendőr mondja, nem vagyok én jogász hogy ellentmondjak neki. Ha veszekedek akkor sem veszélyeztetek mást.

@Bullshit generátor: Bullshit, már a neved is... na mindegy. 5 db szervizet hívtam föl, hogy mennyi idő alatt lesz kész. A fent említett 1 hetet mondott, naná hogy oda vittem, annyi szabadságom még volt, de mire odaértem 2-3 hét lett belőle, törött ajtóval, öv nélkül nem akartam átfurikázni még 150 km-t a másik szervizhez. 2 hétig a munkahelyem jóvoltából sikerült megoldani a bejárást illetve a szállást.

metal · http://electric.blog.hu 2013.01.09. 20:09:44

@Bullshit generátor: "Az viszont igaz, hogy én az autóhasználat kieséséből fakadó káromat pereltem, amire a kötelező nem fizet ugye..."

Már miért ne fizetne rá a kötelező? Ha igazolni tudod a kárt, akkor azt ki kell fizetnie a biztosítónak (valószínűleg magától nem fogja, de perelni érte lehet).

A perben nem MÁV volt a biztosító véletlenül?

@Dolfin: "mert az eurotax szerint kaptam volna a kocsi árát, ami kb. ennyivel kevesebb mint a hasonló korú (6 éves) autó ára."

Az eurotax érték nem kőbe vésett dolog, ha igazolni tudod, hogy az autó többet ért, mint az eurotax értéke, akkor azt kell kifizetnie (ha az azonos korú, azonos felszereltségű autók drágábbak, az már bizonyíték). Láttam már egy pár autó eurotax értékét kiszámítva, de 1misi körüli autóknál sose volt még 3-4k a különbség a valós értékhez képest.
Ha az autó járásképtelen lett (a biztonsági öv miatt az lett) a baleset napjától a kárrendezésig a biztosítónak kölcsönautót kell fizetnie.

BA2017 2013.01.09. 20:24:25

@Dolfin: Össze-vissza írkálsz! ...és még ez is: "5 db szervizet hívtam föl, ..." Biztos, hogy van neked jogosítványod?!

@metal: Nem MÁV volt és én a másik felet pereltem...az lehet, hogy a végén a biztosítója fizetett...homály már, mert régen volt. A lényeg, hogy tűrhetően jöttem ki a kalandból.

D4D 2013.01.09. 21:06:19

@Dolfin:

Mióta vezetsz? Láttál már kereszteződést? Tudod, hol a vonal?

(---Flúgos Buszos---) 2013.01.11. 01:00:09

Rám már magánnyomozót is küldtek.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.01.11. 10:14:27

@Dolfin: "A rendőr mondta, hogy 300 + jogsi, ezt a balesetet okozó is hallotta."

faternak volt rendorsegi ugye egyszer
ott is a helyszinen levo rendor mindenfelet pofazott, ezert apukam ragaszkodott a birosagi eljarashoz, vegul nem az lett amit a helyszinen levo rendor mondott
mas kerdes?
a zsaru meg akarta gyozni a baleset okozojat hogy jobban jar ha a kotelezot alairja, es igy mukodik egyutt, gyakorlatilag nyomast helyezett ra hogy a rendornek kevesebb munkaja legyen

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.01.11. 10:17:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: elnezest felreertheto volt szoval ez:
"a zsaru meg akarta gyozni a baleset okozojat hogy jobban jar ha a kotelezot alairja, es igy mukodik egyutt, gyakorlatilag nyomast helyezett ra hogy a rendornek kevesebb munkaja legyen"
a poszthoz van

punciuspilatus 2013.01.11. 22:45:43

nincs kedvetek írni egy tutorial-t írni arról, hogy mit tegyen/ne tegyen az ember gyereke hasonló esetben? :)

(---Flúgos Buszos---) 2013.01.12. 00:57:17

@Dolfin: Nem győri ez a GTA-s renszámú Pozsó?

dzsaszper 2013.01.14. 11:15:59

@prérikutya: nem mondtam, hogy Btk.
viszont alighanem más szabálysértési tétel

dzsaszper 2013.01.14. 11:16:55

@prérikutya: erre gondoltam. A 30e-nél többre is lehet számítani.

zaki82 2013.01.14. 11:17:53

ertem en, h hibazott a 'vetkes sofor' de minek kell fikazni?
van kotelezo biztositasa ami arrol szol, h ha o hibazik a vetlen sofor karat megteritsek...
az, h agyarorszagban ez pukkasztott egyeses, avultatos, hetekig-honapokig szopatos, stb, azaz meg vetlen sofor szamara is egy remalomma aljasult merenylet a befizetett penzekert a rendszer hibaja es a biztositok+szervizek gyokersege, nem aze aki hibazott es letorte a kocsid...
nem rokonom, h vedjem... azert posztoltam ezt ide, h felhivjam a figyelmet, h szetmagyarkodos majomkodas helyett lassuk mar, h ki es mirol tehet, mi kinek a sara. hibazni es torni pedig elobb-utobb te is fogsz, ha tetszik, ha nem. en 15 evig rendben voltam, 3x tortek a kocsijaimat (en voltam a vetlen sofor...), tavaly viszont zsinorban 2x en benaztam - ez van...
egyik esetrol se gondolom amikor szivas lett, h a masik sofor hibaja, h buziskodik a biztositoja (mert tortenetesen megteheti)

dzsaszper 2013.01.14. 11:23:45

@D4D: egyszer egy hasonló szitu után még tanulóvezetőként végignéztem, amint az oktatóm veszekszik egyet a taxissal aki balra kanyarodott. Millimétereken múlt, hogy nem húzta meg az oktató kocsit balról.

Az oktató is mondta, hogy talán a (halszálka) záróvonal jobb oldalán kellene közlekedni a balrakanyar befejeztével...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.01.14. 15:50:26

Poszter:
Aki ilyen fórumot (mit ez) olvas, az nem küldi haza a kiérkező rendőrt. Szépen dolgozzon, ha már fizetést kap. Az meg téged mit érdekel, hogy a vétkest menyire büntetik meg?
Gondolom még jobban ideges lennél, ha a vétkes másnap bemegy a biztosítóba és nem ismeri el a felelősségét. Mert volt már ilyen.. keres csak rá.

Te valamit nagyon félreértettél a biztosítós roncs értéknél. Nekünk 2 éve volt egy hasonló. És még több pénzt kaptunk mint az az autó piaci értéke. (biztosító + eladva a roncs)

B oszlop sérülésnél alap a TK. Gondolom Te sem vennél egy olyan autót, amiben azt hegesztgette józsi az iparos.. (Bár Te most is ilyennel jársz.. kíváncsi leszek ha majd el akarod adni akkor bevallod-e vagy szépen hallgatsz róla)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.14. 16:32:24

hat a'merikaban, ha nem akarod akkor is kijon a rendor, meg a mento, neha a tuzolto is
de ha kicsi nagyon a kocc akkor is akarjak, es az megy, vagyis jon, tehat a rendor
a legkisebb koccnal is kihivjuk
ez a dolga /is/
ez egy
ott fel is veszi ki mit mond stb.
addigra mar ott van az automento is, nincs ilyen hogy serult kocsival ellavirozgatunk es
elviszi
a hibazo biztositoja, meg a vetlene, rogton felveszik a kapcsolatot
itt sajnos nalunk is beugrik a GTK, nem szeretnek a biztositok varialni a javitasokkal es a kek konyv szerinti erteket mar fizetnek is
termeszetesen meg aznap vagy legkesobb masnap felveheted 3-4 napra a cserekocsit, semmi munkaltatoi igazolas nem kell, hogy kell-e a munkadhoz stb
a vetkes biztositos ugynoke altalaban mar masnap reggel megjelenik es elmondja, hogy ad pl 2000 dollar fajdalomdijat, ha lemondassz minden masrol, korhaz stb / na ezt nem szabad itt alairni, mert kocsi kek konyvi arabol nemigen veszel ugyanolyat, ilyenkor ki kell harcolni egy normalis osszeget
/ ha szemelyi serules is van, az kulon tortenet/

ezt cask ugy informaciokeppen, hatha valakit itt er baj

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.01.15. 15:51:39

@hagyma:
Azért tart ott AZ az ország ahol
Nálunk, kultúrált országban meg így

FDToth 2013.01.18. 11:32:38

Nem ide kapcsolódik, de hátha vki tudja:
Budapest, Pesti alsó rakpart (Carl Lutz), centrum felé, közvetlenül a Dráva utca után (2 sávos az út) mennyi a max megengedett sebesség? Én 70-re emlékeztem, most jött bünti ismerősömnek h 50 ott a max, ő pedig 76-tal ment... megnézem majd én is a szakaszt, de hátha vki előbb meg tudja majd mondani:)
köszi!

dzsaszper 2013.01.18. 22:56:32

@FDToth: tudtommal 50, évek óta nem láttam ott egyszer sem táblát...

D4D 2013.01.19. 17:47:12

@FDToth: Ha van is tábla, a Szt István parki felhajtó oldja.

misi107 2013.01.19. 23:36:04

Hát,ezt elbaxtad.Ha már kihívtad a rendőröket,akkor szarni bele,hogy a vétkessel mi történik.Helyszíneljék le,kapd meg a jegyzőkönyvet (jé,ezt én sem kaptam) legyen nyoma annak,hogy ott jártak és megállapították a felelősséget.A biztosítóval meg keményen,nem szép szavakból élnek.Amikor tk-ra törték az autómat,a legutolsó kínai piacos napszemüveget is kifizettettem velük.Igaz,kellett hozzá egy öreg szaki kárfelmérő is,aki ugyan húzta száját mindenért de egyébként teljesen korrekt volt.Ergo,ha kint van hatóság,akkor már hivatalosan nyoma van a történteknek és utólag mondhat bárki bármit tudod bizonyítani,hogy ez van,ez a hivatalos.A rendőrök-főleg a fiatal suttyók-kurvára nem szeretnek jelentést írni,utólag begyűjteni adatokat de ebbe szintén szarni bele,nem a te dolgod.És nyugodtan el lehet mondani nekik is,ha már ott vannak,akkor dolgozzanak.NEkem amikor harmadszor tolattak bele az autóm bal hátuljába,akkor is hívtam őket.Mi volt reakció?Ne már,eső van,sötét van,fényképezni,írni inkább egyezzek meg a vétkessel.Mondom ok,csak kérek egy igazolást,hogy itt voltak és megállapították a felelősséget.Ha nem,akkor megy a panasz az intézkedés elmaradásáért.Megírták.Náluk is naplózzák,kinek,mikor,miért kellett kiszállnia,letagadni sem tudják.Személyi sérülés?Én nem vagyok orvos,hogy tudjam,belső vérzése éppen kinek van.Ezzel nem lehet takarózni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.21. 13:42:54

Ott kezdeném, hogy egy ilyen baleset esetén ha csak egy lámpa is kitörik egyből bevonnám a forgalmiját mindkét autónak. Javítás után lehet újra vizsgázni 8a vétkes költségére), egyből kevesebb lenne az össze-vissza világító lámpájú összekendácsolt csakmégegyhétigígyjárok autó az utakon.

Don Blasius 2013.01.21. 22:51:34

@FDToth: @dzsaszper:
Én is 50-re emlékszem, noha mindenki szeret ott gyorsabban menni.

dzsaszper 2013.01.22. 08:21:11

@Don Blasius: 63-64 körül szoktak ott menni, talán nem véletlenül :)

tataugebu 2013.01.23. 11:01:05

Minket is összetörtek.
Rendőrt hívtunk, polgártárs volt a hibás, csak nem ismerte el.
Helyszínelés stb.
Másnap szervíz, cascóra megcsinálták 4! nap alatt. (A kocsi bal eleje és az eleje, fényszóró, kerék, 500.000 FT)
Nekem "csak" az önrészt kellett fizetnem.
8 hónap múlva határozat: nem voltam hibás. A károkozó biztosítója kifizette az én biztosítómat és nekem pedig az önrészt.
Végeredményben jól alakult minden, csak a rendőrség iszonyatos lassúságát nem értettem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.24. 08:55:49

@tataugebu: "csak a rendőrség iszonyatos lassúságát nem értettem."

Ez olyan, mint amikor az anyósom megkérem valamire. Megcsinálja, de úgy, hogy még véletlen se legyen többé kedvem kérni Tőle valamit. Így áll ehhez a rendőrség is. Akinek volt már dolguk vele (vagy bármily más hatósággal) az elkerüli, hacsak lehetősége nyílik rá. Persze, feladatuk, megcsinálják, de úgy, hogy még azt is megbánd, hogy eszedbe jutottak.

Bármit, csak dolgozni ne kelljen.

tataugebu 2013.01.24. 09:46:24

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Sajnos így van! A legszebb az egészben, hogy nekem még protekcióm is volt, mert ismertem a kerületi kapitányt. Akinek nincs ismeretsége, annak hatványozott szívás lehet. :(

FDToth 2013.01.25. 09:21:20

@Don Blasius: köszi mindenkinek a válaszokat. közben én is kimentem megnézni, hogy van-e ott 70-es tábla, de semmilyen tábla nincs, így 50 a max. megengedett. érdekes, 2x2 sávos és 50? mi ennek az oka? a budai rakpart 1x1 és több helyen 70 a max? a sok be- és kihajtó miatt esetleg korlátozzák? ahol 2x2 sávos ott nem is nagyon van ki- és behajtó... talán ez a szakasz alkalmas a pénzbeszedésre?

D4D 2013.01.25. 09:59:03

@FDToth:

Látod te miért.

Persze a hivatalos magyarázat az, hogy fel szokott torlódni a gépkocsiforgalom, és a balesetmegelőzés miatt......

Bazmeg! Az autópályán is van néha stau, de az sincs 50-re letáblázva!

FDToth 2013.01.26. 15:57:30

@D4D:

és még szigorúbban fogják ellenőrizni és büntetni a "gyorshajtókat"...
sztem autópályán egyébként nem is a gyorshajtással van a legfőbb gond, hanem azokkal akik nincsneke tekinettel a többi közlekedőre (lassú előzés a beslő sávban, középső sáv indokolatan hazsnált és a tükörbenézés teljes hiánya)
a pályákon (már ahol) 80 a max uh közeledünk az 50 fele:D

dzsaszper 2013.01.28. 19:22:13

@FDToth:
nem egyértelmű ennyire. Két csoport van, akik valahogy vonzzák egymást, illetve kiprovokálják a többiek egy részéből a másikat:

1. akik nem tudnak jobbra tartani, illetve önkéntes rendőrök akik 130-cal mennek belül...
(nem az autópályacsomópontok előtti 1-2 kilóméterről beszélek, az első előjelző tábla után számítani lehet azokra, akik már besoroltak, az rendben van, feltéve hogy a leendő útirányának megfelelő sávoknak megfelelően jobbra tart)

2. a mennyémá és cikázó lámák, akik meg követési távolságot nem tudnak tartani...

A balesetek jó részéért, és a balesetveszély sokszorozásáért (egymásrafutás, tömegbaleset) a 2. csoport a közvetlen felelős. Az 1. meg a többiek akadályozásáért.