Friss kommentek

  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mi lesz itt, ha lesznek önvezető autók?

2016.09.12. 11:44 :: szaGértő

Most olvastam az index cikkében, hogy a Google önműködő autói automatikusan félreállnak, ha megkülönböztetett jelzésű autót észlelnek.

google-autonomous-car-e1463757822896.jpg

Elgondolkodtam, hogy a magyaros találékonyság mit tud ezzel kezdeni. Mert ahol az emberek hajlamosak a forgóajtóban megelőzni a többieket, soron kívül bejutni majdnem mindenhova, ott nyilván találnak megoldást a problémára.

Mondjuk beszerel a faszi egy szirénát az autójába. És amikor megy előtte nyolc-tíz gugliautó, bekapcsolja, és mind félreáll.

Aztán a gugli meg vagy agyal, hogy megoldja a problémát, vagy leszarja, túl kis falat vagyunk mi neki.

Mert a magyar ilyen. Régebben beszélgettem egy fejlesztővel, akinek szoftvert kellett módosítani egy nagy autógyár szervizekben működő programjában. Mert a világon mindenhol elég volt nyilvántartani a beszerelt új alkatrészt, a régit meg elküldeni megsemmisíteni vagy felújítani. De itt, nálunk, külön figyelni kellett, hogy a kiszerelt hibás alkatrészt be ne szereljék egy másik autóba. Először a gyárban nem is értették a problémát.

A gondom csak az ezzel, hogy semmi bajom a találékonysággal és a leleményességgel, amíg nem mások szopatása, kifosztása és átverése a cél. De így ez már nem leleményesség, hanem szemétség.

4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t26 2016.09.12. 12:31:06

Pont ugyanannyira működne a dolog, mint élő sofőrökkel, mégsem csinálják nagyüzemben: jelenleg is az autósok többsége lehúzódna (remélhetőleg), ha megszólalna mögötte egy sziréna és villognának a kék-piros lámpák (ez az, amit figyel az autó).

szaGértő 2016.09.12. 16:12:25

@t26: Ja, csak ha élőemberes autókkal csinálja meg, tízből lesz egy, aki utoléri és pofánveri, míg vezető nélküli autóval ez nem fog előfordulni. ;)

Rocko- 2016.09.12. 18:38:03

betesznek egy jeladót, amit csak a kékvillogósok kapnak. ;)

titan 2016.11.16. 11:27:42

@szaGértő: a gugliautó mondjuk felveheti az esetet, és utólag mehet a feljelentés a megkülönböztető jelzés jogosulatlan használata miatt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása