Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tanknak képzelt állami Audi

2007.12.07. 10:53 :: SilentSound

Az állami autók mostanában valahogy egyre nagyobb szerepet kapnak nálunk, de eddig csak bunkó parkolási módozatokat mutattak be nekünk (a negatív példa is példa). Agának ma reggel menet közben volt egy kis kalandja egy állami A6-ossal, akinek a sofőrje azt hitte, hogy tankot vezet...
Ma reggel jottem be melozni es vsz eleg sokat ismeritek a Margit hidra felhajto (Buda felol) visszakanyarodos reszt amibe balrol becsatlakozik egy ut kb a Trofea etterem elott kicsivel. Itt ollo elv alapjan 1/2 aranyban kb. be szoktak engedni a nepet. Na de nem en!!! foleg nem ugy, ha latom az auton, hogy nyomul 1000-el... foleg nem akkor, ha sotet szinu A6-os tetejen egy kek buborekkal (nem villogott) szoval a kedves diplomata bacsi soforje ugy erezte, hogy engem meg ugy ki tud tolni a savbol ;))) pechere :PPPPP annyit lattam, hogy ahogy kozeledett egymashoz a 2 auto, egyszer csak O megbillent  ;)  de ekkor mar fekeztem, mert lattam, hogy nem lesz jo vege. Vagy nekem jon, vagy valaki mast ut el. Szoval inkabb nekem jott. A hatso ajtajat total vegighuzta es vsz kicsit be is horpadt neki. Megallni persze nem derogal diplomataeknal ugyhogy csak a hid kozepen allt meg, amikor latta, hogy mogotte vagyok es fenykepezem eppen.



Ekkor is csak annyi idore, hogy kiszoljon, irjam fel a rendszamat, majd elrendezzuk. Namost ugye Captivatol tudni lehet, hogy szep nagy kerekivei vannak illetve az enyemnek mar szep kis acel cso fellepoje is... szoval a fekete fenyezeshez kozel kerulni igen nehez :)))) hat neki se sikerult :PPPP



Arra mondjuk kivancsi lennek, ki ult a jobb 1-ben

175 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 14:22:15

kúrórudi: Te meg kezdesz már nem kicsit szánalmas lenni. :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:25:13

Ha egy szépen kérő átlag autóst engedek magam elé, akkor növekszik előttem a kocsisor. Ha egy dugóban is száguldozó barmot engedek be magam elé, akkor csak pár másodpercig lesz előttem, mert az ilyenek általában nem elégszenek meg ennyivel, hanem tovább száguldoznak mondjuk jelen esetben a villamos sínen, és már nincsenek is előttem. Tehát időveszteség szempontjából nem zavaróak számomra!

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:26:25

illetékes ípés kúrórudi :D

Johnny336 2007.12.07. 14:31:44

Nem tudom, egy ilyen bejegyzés mennyire számítana mérvadónak...tudom, vissza lehet nyomozni... Habár bizonyos esetekben nem működne teljesen tökéletesen (ebbe most nem megyek bele).

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 14:33:21

Sziasztok!

Nem gondoljátok, hogy elég nevetséges, amit a legtöbben írtok? Ha haladok a saját sávomban, akkor igenis az egy autóra méretezett hely, és én döntöm el, hogy biztonságosan be tudom-e engedni a jobbról, másik sávból érkezőt. Szeretném még egyszer kihangsúlyozni: én döntöm el, vagyis nem kényszeríthet rám semmit - kivéve ha megkülönböztető jelzést használt - ami itt nem volt.
Toljátok le még jobban a POST íróját azért, mert szabályosan közlekedett - ha az Audi-s betartotta volna a szabályokat (és vegyétek már észre, itt kezdődik az egész, vagyis sávot akart váltani, tehát neki kell(ett volna) elsőbbséget adni), akkor lett volna olyan rendes megvárni, amíg valaki beengedi. Bár manapság nem divat, de egy balra index - plusz megvárom, amíg határozottan lelassítanak és beengednek - ez a gyógyszer az ilyen esetekre. De a többség inkább betolja az autója orrát, merthogy a szabályosan közlekedő úgyse megy neki. Észrevettétek, hogy azt írja a Post írója, hogy elkezdett fékezni? És hogy oldalról találkoztak (hátsó ajtaját végighúzta - ez majdnem az Audi felénél kezdődik) ? Vagyis a konklúzió: Audis ráhúzta a kormányt, és nem figyelt arra, hogy sávot vált és épp nem ő rendelkezik elsőbbséggel. Egyébként azt a részt végképp nem értem, hogy a post írója miként akadályozhatta volna meg, hogy az Audi nekimenjen? Mert szerintetek ha az Audis sávot vált (eltekeri balra a kormányát), én meg megállok, de a megállás pillanatában még legalább a fele autója az én autóm orrával megegyező vonal mögött van, akkor nem fog nekem ütközni? De ráadásul az Audis megelőzhette volna a kialakult helyzetet, ha szabályosan közlekedik. Bár nem volt szó róla, de azért kíváncsi lennék, hogy indexelt-e az Audi.

Johnny336 2007.12.07. 14:37:46

Szorgosnép!

Senki nem tervezte megsimogatni az Ódis buksiját, hogy ügyes vagy kisfiam...

De Aga is hülyén viselkedett. Nem kényszeríthetnek az elsőbbségről lemondásra. De ha betolja eléd a kocsiját, mert paraszt, és tolakszik, akkor nem lehet megoldás, hogy belehajtasz. Szállj ki, köpd le a kocsiját, de neked is kutya kötelességed, hogy elkerüld a koccanást. És sajnos erről szól a vezetés itt Magyarországon, hogy más hülyeségét is neked kell korrigálnod. Ha 90-el mész lakott területen kívűl, és egy bekötő útról beugrik eléd valaki a kocsival akkor is belemész, mert elsőbbséged van? NEM! Fékezel erőteljesen, közben dudálsz-villogsz-kalimpálsz-anyázol. Aztán ha esetleg lakott területen belül mögötte állsz meg lámpánál, talán még ki is szállsz, üvöltözni vele. DE SEMMIKÉPPEN NEM HAJTASZ BELE!

Név 2007.12.07. 14:41:49

isti 77: "Ha átszalad előtted egy gyalogos zebrán kívül, akkor szándékosan elgázolod?" Ha az illető egy tolvaj politikus, akkor ez a legkevesebb, hiszen őmiatta nincs pénzem pl most karácsonyi ajándékokra.

Johnny336 2007.12.07. 14:42:21

Név!

Remélem, vissza is tolatsz, hogy biztosra menj! :))

kúrórudi 2007.12.07. 14:42:44

"én döntöm el" Tévedsz, kedves szorgos, nem. A balesetet EL KELL KERÜLD, ha neked volt elsőbbséged akkor is. Nem dönheted el, hogy ez egy szegény figyelmetlen de nekem bejövős csajszi volt, ezért nem bűntetem meg, vagy egy - kispolgári hőbörgést vegyük elő - szemét állami köcsög volt állami köcsögkocsival állami köcsögsofőrrel és aztat jól meg kell bűntessük ám, mert mit képzel az én pénzemből amit elcsalok ugyebár... És egyébként a KRESZ szerint az elsőbbség nem egyenlő azzal, hogy akkor az aztán az én utam lesz, ahol bármit bárhogyan bárkivel. Ez csak megint egy klasszik balkáni ökölrázós magyar szokás. Csakúgy, mint tapló vevőnek meg vendégnek lenni egy boltban/étteremben. Akinek minden jár, mert én vagyok a vevő...mert nekem van elsőbbségem. Ez nem teljesen így működik. Ettől persze még tapló Audis van, meg tapló állami köcsög is, meg mindkettő egyszerre is. És a fenti nyilván az Agától függetlenül. És mellett.

albi 2007.12.07. 14:45:25

istenem, te mennyire buta vagy (post írója). komolyan hihetetlen. nagyon frusztrált lehetsz tényleg. én is néha szétverném a fejét a pofátlanul szabálytalankodóknak, de nem teszem, mert az nekem is rossz lenne meg mert annál magasabb szinten vagyok. itt szidsz egy olyan HIVATÁSOS sofőrt, aki valószínüleg 10szer több éve vezet profin, mint te, de legalábbis nagyobb gyakorlata van, ami mellett lehet, h pofátlan, de mégsem ő volt a baleset okozója, hanem te a hülyeségeddel. bizonygatod, h ő bénázta el, mert mikor látta, h összeértek, még tovább ment. persze, egy hivatásos sofőr, aki védett személyt visz. istenem. most aztán jól megmutattad neki és a népnek! magamban tapsolok.

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2007.12.07. 14:50:55

Szerintem nagy paraszt, és még közveszélyes is aki inkább hagyja törni az autót, minthogy elengedjen egy erőszakos nyomulót.
Nyilván cégköltségre megy móka, nem zsebből.

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 14:52:35

Johhny336!

A post szerint, amikor látta, hogy mégis koccanás lesz, elkezdett fékezni - ergó nem hajtott bele, hiszen fékezett és nem gázt nyomott. Én arra mutattam rá, hogy ha a mellettem levő autó félig előttem is van, és úgy húzza rám a kormányt, akkor ha megállok is, elég nagy esélye van annak (főleg, ha előtte levő akadálytól - lásd parkoló teherautó) nem tud előre menni.

Nem mondom, hogy én belehajszolom magam egy ilyen szituba - de az a reggeli tapasztalat (M7-M1 közös szakasz, dugó), hogy a tolakodók egyáltalán nem tartják be a szabályokat.

Egyébként felmerült bennem az a kérdés, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy ilyen ne forduljon elő többet? A kiszállsz az autóból, dudálsz, stb. nem működik, max. elővesz egy fegyvert, csavarkulcsot, aztán magyarázz neki - és még te leszel a hibás, hogy odamentél. Ötlet?

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:56:02

Ja bizony erre a hivatásos sofőr dolog nem is jutott eszembe idáig. Tény, hogy ilyen amatőr hibát nem csinál magától, hogy leviszi a bal elejét a kocsidnak. Ehhez neked is komolyan hozzá kellett járulnod, amit az elején szépen meg is írtál, csak már kezded maszatolni, hogy a hatás kedvéért fogalmaztál úgy...
Valld be, hogy csak a menő Chevrolet terepjáród strapabírását, meg a te kivagyiságodat akarod fitogtatni ezzel a posttal!

Totál igazat adnék neked, ha ez a járgány simán neked ment volna, de hogy te ezt előre láttad...

kúrórudi 2007.12.07. 14:56:41

\"annyit lattam, hogy ahogy kozeledett egymashoz a 2 auto, egyszer csak O megbillent ;)\" Annyit láttam, hogy egyszercsak nekimentem, ugye ez ezzel egyenértékű:) Sérülések: Audi hátsó ajtó (!!), neki meg az első sárvédő. Mindez lassú tempónál, ahol zipzár szerűen (nem olló) mennek lépésben a kocsik. Tehát egész egyszerűen belement.

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:00:39

szorgosnépünkgyőznifog

Ja, egy kicsit fokozzuk a veszélyt, hagy szarja össze magát a szabálytalankodó. Amikor nem jön be, akkor mi szarjuk össze magunkat aztán már próbálunk javítani a helyzeten... de most ez nem sikerült teljesen.

Egyébként meg az audis jobbra húzta rá a kormányt nem balra, ugyanis a chevi bal oldalán van a sérülés. Mondjuk ez lényegtelen.

kúrórudi 2007.12.07. 15:00:56

Egyébként a véleményeket végigolvasva elég egyértelmű a megítélése a kedves író történetének. Jó nagy mellélövés volt a \"cikk\". (pedig látszik a szövegéből, hogy amikor megírta, még akkor is azt hitte, hogy most aztán nagyon lebuktatott egy taplót, most aztán mennyire jogosan lehet felháborodva, stb. stb.) Nem baj, neki is megvan a bünti: sérült lett a kocsija, és ha pattog, még meg is fogják büntetni...

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:00:58

Kedves k..rudi!

Igazad van abban, hogy minden balesetet meg kell előzni - de kettőn áll a vásár. És bár itt kiélezett a helyzet, még mindig rámutatnék arra, hogy nincs baleset, ha az Audis nem szabálytalankodik.

29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.


Tehát köteles elsőbbséget adni, vagyis enyém az elsőbbség. De erről lemondhatok - ami az én döntésem, és nem a betolakodóé.

De persze, kerüljünk el minden balesetet - de akkor az is legyen megoldva, hogy ne kelljen minden nap ugyanazzal az autóssal találkoznom, aki mindennap tojik a sávváltásra és jelzésre(index).

Andi 2007.12.07. 15:04:52

Kedves parasztozók! Vegyétek már észre, hogy a szöveg amit a post írója megfogalmazott, szándékosan provokatív és ti pedig nem láttok tovább a címnél! Olvassátok már el a hozzászólásokat és utána vároljátok Őt.

Ahogy írta, nem bevágott elé hanem oldalról közelített. Nem a gázt nyomta hanem a féket, nem nem engedte be hanem sáv sem volt mellette ahol lehetett volna autó... de ha nem így írja, biztos nem lenne kozel 100 hozzászólás ugyhogy jó reklámot csinált az indexnek!

Andi (aki egyébként média szakos és épp az gerilla reklámokkal foglalkozik)

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:05:40

Nem is azon megy a vita, hogy az audis köcsög-e vagy sem, mert az egyértelmű, hogy IGEN! Inkább azt próbáljuk kitalálni, hogy a post írója mennyire volt szintén bunkó az adott helyzetebn. A vétlen, szerencsétlen teóriát szerintem már elvethetjük, innen csak a bunkóságának a mértékén érdemes tovább vitatkozni! :)

kúrórudi 2007.12.07. 15:10:23

Ebeuss, így van, leírtad a lényeget. "A vétlen, szerencsétlen teóriát szerintem már elvethetjük, innen csak a bunkóságának a mértékén érdemes tovább vitatkozni! :)" Szorgos: "És bár itt kiélezett a helyzet, még mindig rámutatnék arra, hogy nincs baleset, ha az Audis nem szabálytalankodik." Ugyanezt én is le tudom írni: ha Aga mindent megtesz a baleset elkerüléséért, akkor sincs baleset. Nem így tett. Ráadásul szándékosan.

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:11:41

EBEUSS!

Én nem mondanám bunkónak, mintsem meggondolatlannak - de ezért ne szóljuk meg jobban, mint ami eddig itt leírásra került. Én sajnálnám az autómat meghúzni, de én is kerültem már olyan helyzetbe, hogy M7 érdi lehajtónál álltam a sorban - mint ahogy az szokott lenni - és épp a lehajtó kanyarjában bejött mellém nagy sebességgel egy terepjáró. Ha akkor nem húzom valamiért jobbra a kormányt, összetalálkozunk - és a lehajtó 1 sávos.

Szóval nem megoldás a koccanás, de ahelyett, hogy a post iróját szapuljuk, inkább azt mondja meg minden jelenlevő érdeklődő, hogy mit lehetne annak érdekében tenni, hogy az Audis-hoz hasonló okos emberek ne forduljanak elő a forgalomban. A struccpolitika itt nem ér.

Charlie Brown 2007.12.07. 15:14:12

Élek a gyanúperrel hogy néhány, a postolót fikázó figura is az audis stílusában szokott közlekedni, azért ekkora az arcuk.
\"kifejezetten szándékosan hozzá is járult\": Megalol >D

Vegyük már észre, hogy Aga a világon semmit nem követett el ami az ütközéshez vezetett, összes \"vétsége\" annyi, hogy nem vette föl a született áldozat szerepét, és nem taposott alázatosan _azonnal_ a fékbe, amint meglátta az audi tolakodási szándékát, mert _joggal_ feltételezte, hogy a tapló nem fogja belehúzni a kormányt.

kúrórudi: mesterien égeted magad :)

albi 2007.12.07. 15:14:15

egyébként ez az egész story tökéletes mintát szolgáltat a magyar közlekedési morálról (sic!) és az emberek frusztráltságáról. bunkók és önjelölt tanítómesterek. egyik sem jobb vagy okosabb, de bármelyik kategóriába is tartoznék, nem hencegnék vele egy nagy látogatottságú blogon.

albi 2007.12.07. 15:18:52

uramisten, milyen született áldozat? :D amindenit. ha jól értelmezem, akkor ha az egyik megszegi a kreszt és/vagy pofátlan, akkor az a másikat is feljogosítja, hogy ne tartsa magát a kreszhez és éles szitut, esetleg balesethelyzetet teremtsen?! igen, ezaz, pont ez adja a közelekedési kultura itteni, nem létező, föld alatti szintjét. elhihetitek, hogy ha valakit, akkor engem mélységesen dühít nem csak a bunkóság, de még a legkisebb figyelmetlenség is (pl. index elhagyása akár a legelhagyatottabb úton is), mégis megállok inkább, minthogy tanítsak vagy összeérjek valakivel, és nem azért, mert megalázott vagyok, hanem mert kulturáltságra neveltek és nem bújok ki a bőrömből, csak mert más igen és feldühítettek épp. ennyi.

Aga 2007.12.07. 15:19:55

gyors valaszok:

Bunko vagyok? igen, bizonyos szinten biztos.

Elkerulhettem volna a koccanast? a tortenet feleig igen, ott azonban meg nem volt 100% hogy az audiban egy japan kamikaze ul es nekem fog jonni. Utana amikor mar lassitottam es elengedtem - volna - akkor O jott nekem. Ekkor kb 1-el haladtam vagy annyival se. Ha O nem jobbra huzva jon tovabb, hanem egyenesen es utana jobbra a keletkezo szabad helyre akkor elkerulte volna a koccanast.

Kart okoztam a kocsimban? Nem, egy fillert se, ami a kepen lathato, az csak kosz es a masikrol lejott anyag. Letorolve a muanyagot SEMMI nem latszik.

Profi sofor? hat.. ize... ennek nezzetek kicsit jobban utana. Annak meg, hogy nalam sokkal regebben es tobbet vezessen max 50% a valoszinusege (16 eve van jogsim es evente 40-60k km-t megyek).

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:23:10

K..rudi,

nem akarok azon vitatkozni, amiben még részben osztom is a nézeted, csak nem nevezném egyenrangú hibának az Audis hibáját Aga meggondolatlanságával. Fékezhetett volna jobban - mondjuk ezt most. De sem a leírásból, sem a fotókból nem derül ki, hogy a fékezés mikor kezdődött - amikor ráeszmélt arra, hogy az Audis nem fogja betartani a szabályokat? Mert ha ekkor, akkor nem hibázott, hisz amint rájött, egyből megpróbált tenni ellene - addig meg ő a KRESZ szerint haladhatott nyugodtan a saját sávjában - hiszen neki van elsőbbsége - ezért ezt nem lehet felróni neki.

kúrórudi 2007.12.07. 15:23:11

"nem vette föl a született áldozat szerepét, és nem taposott alázatosan _azonnal_ a fékbe, amint meglátta az audi tolakodási szándékát" Charliekám, jó nagy hülyeséget írtál. A KRESZ szerint nem alázatos áldozatként, hanem KÖTELEZŐEN így kell eljárni. Pont, ahogy írtad: látom, hogy barom jön, fékezek. Látom, te is odáig jutottál a nagy demokráciában, hogy neked jogaid vannak. Egy kultúrállam kultúremberei között nem csak jogok vannak, hanem kötelezettségek is. Ettől még a tény tény marad: az Audis barom. De Aga se sokkal különb (ez már a 2. mondatából kiderül).

Aga 2007.12.07. 15:24:21

jah, Andi: kosz a bokot, epp ez volt a celom... imadom provokalni az embereket (a jo izles hataraig) Nagyon erdekes, ami ilyenkor elojon beloluk. (bunkozok: ezert is lehet engem utalni nyugodtan :))))

kúrórudi 2007.12.07. 15:25:33

Albi, maximálisan igazad van (én ezt még tovább is általánosítottam az előbb, hogy nem csak utakra igaz). "bunkók és önjelölt tanítómesterek"

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:26:47

Bevallom, hogy néhány évvel ezelőtt én is móresra tanítottam egy sort kielőző, elején visszapofátlankodót, de nem vagyok rá túl büszke!
Amikor előre ment, akkor utána mentem, és már az álló kocsisorban beraktam a kocsim elejét az övé elé, hogy visszavegyem tőle az "ellopott" helyemet. Pár perc múlva indult a sor, ő kemény legény volt, és elindult. A kocsim bal eleje végig húzta az övét. Az enyémről egy vizes szivacs mindent eltávolított, de neki tuti szervíz lett a dologból.
Ekkor jött a kérés, hogy adjak neki betétlapot. Nem haltam volna bele, de úgy gondoltam, ha keménykedünk akkor vigyük végig a dolgot, ezért fogtam magam és ott hagytam. Nem kapott semmit. Rendszámomat felírta, tanúkat is szerezhetett, de nem lett a dologból semmi. Pár év eltelt, nem erősködtem többet, mert lehet hogy tanult a dologból, de igazából sajnáltam szegényt. Nem ér ennyit...

kúrórudi 2007.12.07. 15:29:05

Szemet szemért, fogat fogért. Ha bunkó jön és nem akarja megadni az elsőbbséget nekem, akkor én aztán mindenre fel vagyok jogosítva, jól nekimehetek a kurva anyját és még örüljön, hogy nem nyírom ki. Ez a középkor szintje.

albi 2007.12.07. 15:29:21

aga, annyira tipikus a személyiséged. ha már ott tartunk, h ki mit tanul, én 4 éve pszichológiát (is) és csak mosolygok. bújkálsz egyik szerepből a másikba. először, a postod írásakor a "keményvoltammostmegmutatomésméghíremislesz", most meg már a magyarázkodó, de ezt fölényeskedéssel leplezni próbáló menekülő. tankönyvi anyag lehetnél az ilyen mondataiddal, mint hogy persze, direkt húzom őket, mert kiváncsi voltam, hányan bunkóznak le. szegénykém. :) namindegy, nyilván úgysem fogod ezt komolyan venni, de azért belül kicsit piszkál, hogy ennyire mások a reakciók, mint amiket a post írásakor vártál, ugyeugye? :)

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:29:37

albi

igazad van abban, amit leírtál - senkit nem jogosít fel a KRESZ meghágására az, hogy a másik azt figyelemen kívül hagyja - hacsak ezzel nem kerülöm el a balesetet. De kérlek, nézd meg azt is, amit K..rudi-nak írtam. Nem hiszem, hogy bármelyikünk is pontosan tudná, hogy mikor kezdődött Aga fékezése, milyen helyzetben álltak az autók - és arra is rámutatnék, hogy mielőtt Aga-t teljesen eltemetjük, meg kellene kérdezni a másik felet is, hátha szimplán elismeri a hibáját.

Aga most írta le, hogy amint észrevette, hogy balesetveszélyes helyzetbe megy, megpróbált megállni - szerintem ez bőven elég indok ahhoz, hogy nem szegte meg a KRESZ-t ebben a tekintetben - de egyből leszögezném, hogy egyikünk sem volt ott, tehát nem tudhatjuk, hogy pontosan mikor mi történt.

De szerintem a Post nem is erről szólt valójában, hanem arról, hogy egy kormányzati Audi-s úgy gondolta, hogy neki mindent szabad, és ennek megfelelően próbált eljárni - nem teljes sikerrel.

Aga 2007.12.07. 15:30:03

kúrórudi: akkor sarkitsuk ki a dolgot... halad egy sor, autok kozott van 1m tavolsag... villamos sinen 1000-el jon egy hammer, szamara szimpatikus helyre beteszi a kocsijat ugy, hogy persze kozbe leszedi egy masik motorhaztetejet. Akinek leszedte, az ugye hibas ezen megkozelites szerint, mert fekezessel elkerulhette volna a balesetet?

tudod, azert kivancsi vagyok, ezt melyik birosagon tudnad keresztulverni

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 15:31:50

szorgosnépünkgyőznifog: Azért nem mindegy, hogy meghágni, vagy áthágni! :)))))

szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:33:55

SilentSound: naná :), csak igyekszem a vulgáris szavakat mellőzni, ezért fogalmazom így a mondatokat :) Szal tudatos a dolog

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:36:37

Az áthágás vulgáris szó lett volna??? :D

albi 2007.12.07. 15:37:19

szorgosnépünkgyőznifog! persze, én értem, amit írsz és nem áll távol tőlem a gondolatmenet, de én inkább azt vizsgálom és abból következtetek, ahogyan ez az egész elő lett adva és ahogyan azóta is kommentezik aga. olyan stílusban mutatta be a történetet, hogy azon egyértelműen érezni lehetett, bizonyítani akarta az igazát akkor is és azóta is, mindenáron. valamint tanítómesterkedni akart. ebből fakad, hogy utólag hiába magyarázkodik, hogy ő csak sarkított, meg csak a kemény imidzsért fogalmazott keményen, akkor sem hisz neki az ember, mert látja rajta, hogy ha írásban többet akart mutatni az erejéből, túlzott, akkor forgalomban is hajlamos lehet erre. mindez persze csak feltételezés, de nem hinném, hogy nagyot tévedek. :) visszatérve a konkrét storyhoz pedig: tény, az audi hibázott, mitöbb, nem verbálisan, de megsértett egy másik embert annak semmibevételével és bunkóságával. ez azonban semmilyen körülmények között nem jogosítja fel a másikat, hogy ő is hasonlóképpen viselkedjen, még ha csak tanító szándékból is. megteheti, mint ahogy ez esetben aga, de az egyben azt is jelenti, hogy nem sokban különbözik az audistól.

Johnny336 2007.12.07. 15:38:05

Azt magyarázza el nekem valaki, hogyha én 2-vel gurulok (mert dugó van), és a mellettem levő be akar tolakodni elém, az mennyivel mehet? Ha 20-al, akkor esélytelen a szinte álló sorba bedugnia az orrát. Ha 2-vel, akkor viszont pillanatok alatt meg tud állni. És nem tudnak egymásba hajtani a kocsik.

Valahol már sántít a történet...valaki nem úgy cselekedett, ahogy a postban le van írva.

Tényleg, amikor láttad, hogy ő bizony rádhúzza a kocsiját, akkor beletenyereltél a dudába, hogy "vigyázzoda!"? Érdekes módon, többször húzták már rám a kormányt, mert tükör nélkül akart sávot váltani a delikvens. Fék+tütű, és hirtelen rájött, hogy vmit elkúrt. Szerencsére csak kicsit, és nem nagyon. Így kocc nem lett.
És nem mindegyik ráhúzós eset történt dugóban, 2 km/h-s sebességgel. Mégis élek, autómnak semmi baja, köszöni szépen.

Amúgy lehet, hogy kezdő sofőr volt az audis. Lehet, hogy csak 368 km-et vezetett idáig összesen életében (pedálos moszkvicsot is beleértve). Ne ítéljük meg látatlanul. Annyi itéletet hozhatunk, hogy faszkalap, ha tolakszik. Ha pedig tényleg sietős a dolga (mert az utas sietne a napirend előtti ülésre, mert olyan lelkiismeretes :)), akkor nénó-nénó, oszt jónapot.

Zotyabá 2007.12.07. 15:40:42

Gratulálok, hogy nem vetted fel büszkeségedben a birkaszerepet, és nem voltál hajlandó kúltúrnemzeteknél megszokott, ollószerű sávösszeengedésben részt venni. És még büszke is vagy rá, hogy a másik autó jobban összetörött mint a tiéd, ha már annyira erősködött. És ezt még le is írod.

Aga 2007.12.07. 15:41:29

alibi: ennel kicsit osszetettebb a szemelyisegem, hogysem hagyjam magam kielemzni. Jah, es a valos celom eddig nem is derult ki. Egy reszet mar elertem, hogy sokan foglalkozzanak a dologgal, de a celomat meg nem. (nem a sofor megbuntetese vagy hasonlo a cel)
Azt pedig pontosan tudtam, hogy mi lesz a reakcio. 8 eve foglalkozok en is emberekkel (sok sok emberrel) es 8 eve hasznalom az internet lehetosegit celjaim eleresere. Ezalatt megtanultam "hasznalni" azt. Nem akalak se teged, se senki mast megbantani ezzel ha esetleg sikerult volna.

Laci 2007.12.07. 15:43:09

Agresszív köcsög nagyfejű, jól tetted hogy szopattad, hogy nem engedted el, majd ha az. 5. autó is meghúzza akkor rájön, hogy nem törvényen felüli mert politikus, és tartsa be a szabályokat, még ha nem is tecc neki.

Szóval jól tetted, aki azt papolja hogy el kellett volna engedni szegény köcsögöt mert az élet és vagyonvédelem fontosabb mint az elsőbbség, az egyrész álszent fasz, másrészt meg ezért tart itt ez a kis gané ország, tele van birkákkal, akik csak bégetnek, megszavazzák a kurcsányit, megköszönik ha szopatják őket, félreállnak ha jön egy agresszív barom, sőt ők kérnek elnézést.
Birka nép, ez Mo. sajnos.

alibi 2007.12.07. 15:45:22

persze, hogy összetettebb, de ebben a szituációban nagyon is kiszámítható. :) szerintem ebből az egészből te most nagyon sokat tanulsz, még ha nem is tudatosan, de azért csalódás, hogy ennyien bántanak egyetértés helyett.

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:48:41

Végülis nem történt nagy baj Aga közreműködésétől, és én csak azt kérem, ha valaki 120 -al próbál még beférni eléd, akkor ne tanítgasd móresre gázadással, mert ha ott is elcseszed abba sokan bele is halhatnak.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.12.07. 15:50:37

Az önbíráskodás valóban nem helyes, de teljesen érthető emberi reakció.
Amíg a közlekedők egy része kirívóan és pimaszul semmibe veszi a szabályokat, a rendőrség meg nem foglalkozik velük, nehéz elvárni, hogy senkiben ne menjen fel a pumpa a tolakodó bunkók láttán, főleg, ha egy amúgy se túl népszerű állami akárkiről van szó...

Aga 2007.12.07. 15:53:14

vajon jobban ereznem magam, ha mindenki fenyezne, jajj szegeny meg minden? Bisztos dagadna a majam, de a 10. post utan mar unalmas lenne es en se lennek itt.

ha kiszamithato vagyok, akkor ird be, szerinted mi volt az eredeti cel :) (parat kizarok: ismertseg, reklam, sofor megbuntetese, allamellenes tuntetes, kormanybuktatas)

Johnny336 2007.12.07. 15:54:17

Laci, Te! Hallod-e? Jer, ha mondom, rontom-bontom...

Beeee-beeee...aki tolakszik, nem engedem be. Ha túl erőszakos, és látom, hogy a kocsim épségét veszélyeztetem, akkor beengedem. De bizony köményen a dudán vagyok, rázom az öklöm, és szegény édesanyja is csuklik erőteljesen. Előfordult már, hogy vki bevágott elém. Satu, duda. Erre kikiabált, hogy "miafasztdudálsz?" Erre kiszálltam. És ő elnézést kért, hogy bevágott elém. (Nem vagyok vastag hurka, de akkor látszott a fejemen, hogy elég morci vagyok, és szétkapnám, mint hülyegyerek a mesekönyvet).

Nem bégetek birka módjára, kifejezem nem tetszésemet a cselekedete iránt, de nem fogom egy faszpörgettyű miatt kockáztatni a kocsim épségét. Majd veszek egy Zuk-ot, és akkor megkoccolom őket. Aztán fejfájást színelek, és hívhatjuk a rendőrt. Neki sok idejébe fog kerülni, felelősségre vonják, és talán megtanulja, hogy mégsem olyan jó ötlet ez.

De amig nem Zuk-kal járok, addig nem fogok belehajtani, mert nem éri meg.

Ismerősömet megtörte egy csaj, aki nem akarta elismerni a vétséget. Rendőrt nem hívtak hülye fejjel. Azóta is járkál bíróságra, futkározik a pénze után. Szted megkapja valaha? Az elkövetkező pár évben biztos nem. Pedig neki volt elsőbbsége! Érdemes kockáztatni, hogy nem lesz mivel munkába járnod?!

albi 2007.12.07. 16:05:24

jobban éreznéd, ha igazat adna a többség, különben posztot se írtál volna, hisz tudtad volna, hogy nincs igazad. ez eddig egyértelmű. a másik dolog. nem a konkrét mondataid kiszámíthatóak, vagy a célod, hanem az, ahogyan ezt az egészet kommunikálod, szerepből szerepbe bújva. ez meg, hogy neked milyen célod van ezzel, maradjon meg neked, valószínüleg egyébként semmi különös, csak ezt kimondani is olyan fölényes, hogy te valamivel többet tudsz és mi mind félreértünk, mert neked van egy célod, csaképp ez senki számára sem nyilvánvaló. ez is pontosan beleillik az eddigi kommunikációdba, ez egy sűrűn alkalmazott blöff.

kúrórudi 2007.12.07. 16:09:37

Hát Aga, biztos, hogy a fentieken túl a helyesírástól sem dagadhat a májad:) "Bisztos dagadna a majam"

kúrórudi@freemail.hu 2007.12.07. 16:13:52

Albi:))) Kicsit sokat kapott ma Aga. Azt hitte megsajnálják, vállbaveregetik, meg együtt kispolgári hőbörögnek vele tovább, erre kiderül, hogy egy keménykedő taplót játszó utólag magyarázkodó komplexusokkal teli pöcs. Hát ez a post nem jött be:))) Geci internet.

Andi 2007.12.07. 16:14:52

Alibi, biztos vagy abban, amit írsz, vagy blöff? Egy másik fórumon én rátaláltam a válaszra. Nem blöff volt.

Andi 2007.12.07. 16:19:20

kúrórudi, Nem neked kicsi a pöcsöd? :-) Még a beceneved is erről árulkodik :-) Egyszerű és biztonságos névtelenül minősíteni másokat. De hát ilyen az átlag magyar kommunikációs stílusa.

albi 2007.12.07. 16:20:05

Andi! maradjunk csak albiban, ne alibiben, jó? :) nem, egy szó sem blöff a részemről. én így gondolom. meg van az esély rá, hogy valamiben tévedek, bár ennek - annak tudatában, hogy a többség ugyanezt az álláspontot képviseli - nem sok esélyét látom ezalkalommal. hát ennyi.

kúrórudi 2007.12.07. 16:22:56

Andikám, egy post pont erre van. Aga pont ezért írta. Vagy a te kommunikációs szabályaid szerint csak egyetérteni lehet? Aki nem bírja a kritikát, az ne álljon ki szónokolni a Moszkva tér közepére.

Johnny336 2007.12.07. 16:36:15

Ebben Rudival egyetértek. Politikusokat is utálja mindenki, és megdobálják őket, ők mégis következetesen újra kiállnak a pódiumra, és elküldetik magukat az anyjukba. Mi ez, ha nem elhivatottság?! :)

gaben 2007.12.07. 16:45:48

És Pelikán Józsefért eljött egy nagy fekete autó...

Nem gépkocsivezetők ezek, macskajancsik.
Pfff! Védett személy mi? Ki a fasz elől védett? Rohadtul tele van a szügyöm azzal, hogy a mi adóforintjainkon vett verdákkal nem tudnak emberhez méltóan közlekedni ezek.

A múlt ősszel haladok Tamásiból Siófokra a
65-ösön. Előttem egy matiz. Kanyargós szakaszhoz, bukkanóhoz majd balos kanyarhoz ertünk, amikor legalább 110-el bőven a záróvonalon de javarészt a mi sávunkban előtűnt egy fekete hummernél is durvább vmilyen GMC luxusterepjáró kék fényekkel, usa módra kacsintgató szúrófényekkel. Ez volt a felvezetőautó... Egy filmen kurva látványos jelenet ez, de akkor és ott a kis matizzal a papesz éppen meg tudta úszni egy rohadt gyors lehúzódós manőverrel. Volt reflexe de még egy fiatalabb vezetőnek is necces bal kanyarban kilencvenes tempónál a cérnavékony padkára húzódni és egyben folytatni a kanyarodást. Ja és vagy hatméteres árok várta rossz esetben.
Én már nem fértem volna el, arra meg nem is merek gondolni ha egy kis iskolabusz ér oda akkor mi lett volna...

A fekete tulkot követte még vagy öt hat merci és a6 stb. Persze nem normál íven azok sem.
Utóbb megtudtam Pécsre igyekeztek.
De mi a túróért nem tudnak húsz percel előbb kilépni BP-ről és kevesebbet kockáztatva megérkezni.

Nem lennék egyik állami, diplomata stb nagy fekete gép sofőrje sem. Engem ne kényszerítsen eszetlen ámokfutáshoz hasonló tempóra senki.

Ezzel nem tekintélyt nyernek csak megvetést, szánalmat, (Ordacsehi eset amikor a trabival balra bekanyarodó fiatal párt gyilkolt meg egy akkori miniszteri autó előzve a sort. Kihozták a trabantost hibásnak. Csak azt nem próbálták, hogy a doblemezben vinnyogó elkoszolódott sziréna alig hallható, a picsányi Kojaklámpa meg fel sem tűnhetett a mögöttes forgalom miatt. Mentősofőr barátom örjöngött, hogy még ők sem előzhetnek ész nélkül kereszteződésben nem hogy 120-al.) tragédia esetén gyűlöletet.

Nekem is van kedvenc nagy autóm de feketében ingyen sem kéne. Egyszerűen rossz érzésem van ha ilyeneket látok.
Nem értem, pedig nem is éltem Pelikán elvtárs idelyében...

gaben 2007.12.07. 16:56:09

Bocs! ...idejében

SnoopyPapa 2007.12.07. 18:19:04

Gaben!
A Tamási - Siófok közötti út (vagy az annak nevezett cérnaszál) nekem is a rémálmaim közé tartozik. Nincs sok egyenes szakasz rajta, ami meg van, az vagy emelkedő vagy süllyedő, a kanyarok meg... azokról jobb nem is beszélni.

Főleg a Kiliti melletti, repülőtéri útszakasz a szívem csücske, ahol a reptér előtt ugyan kinn van a "60 km" tábla, de után nem oldja fel semmi. Ennek megfelelően a kutya se megy ott hatvannal; múltkor a KAPOS Volán egyik busza előzött meg, olyan kilencven és a tragédia közötti sebességgel, még jó, hogy nem sodort az árokba, pedig nem Trabanttal mentem. Komolyan mondom, életveszélyes hely, de talán nem jobban, mint a többi magyar út. Ja, és a Tamási utáni szakaszon (Szekszárd felé) járt szerencsétlenül a pécsi polgármester is, aki azóta is... hiszen tudjuk.
Sok szerencsét a további utakhoz!

Brigi "B. A." főnöke 2007.12.07. 18:36:44

Ez egy sima cserbenhagyás az audis részéről, feljelentést kell tenni, ennyi.

kúrórudi 2007.12.07. 18:55:36

Brigikém, te aztán marhára tisztában vagy a jogszabályokkal. Pedig még csak ismerned sem kellene őket, elég lett volna visszaolvasni a hozzászólásokban, mielőtt hülyeséget beszélsz.

kúrórudi 2007.12.07. 18:58:31

Snoopy, a te hozzáállásod is tipikusan magyar: minden rossz. Ha meg nem, akkor az a rossz. Egy hozzászóláson belül egyszerre szídni az utat, hogy milyen kanyargós, emelkedős, lejtős (a táj mondjon le!), meg a sebességkorlátozást...hát, teljesen a nyuszi és a sapka esete.

mrzed001 2007.12.07. 19:33:34

Néha felforr az agyam, amikor egyes őstulokok zipzározásról beszélnek.
Hol ajánlott (de nem kötelező) a zipzározást alkalmazni? Amennyiben az egyik sávban hirtelen akadály lép fel (baleset, lerobbant kocsi), amikor a jobbról jövők balra, a ballról jövők jobbra akarnak továbbmenni (autópálya lehajtók osztrákoknál pölö ilyen), amikor két sávból lesz egy (piszok ritka), DE nem ott, amikor egy sáv jó előre tudottan meg fog szűnni (na ebből van sok, tolakszik is ott a sok barom tudva, hogy az őstulkok majd ott be fogják engedni, mert rájukhúzza különben a kocsit).
A másik ahol TILOS zipzárizni az a mellékutak forgalma. Azért van az a k.rva táblával védett útszakasz, hogy jobban haladjon EGÉSZ HOSSZÁBAN, nem azért hogy a mellékutakról bepofátlankodóknak legyen hova. Volt hogy a Kerepesin azért volt Blaháig tartó dugó, mert a Hungáriás lámpán sávonként kb 10-12-en tudtak átmenni, és úgy volt beállítva az ezt megelőző lámpa, hogy a balról stadion felöl jövőknek legyen pont akkor zöld (tehát balról 2x10 kocsi ment át, a Kerepesiről meg 1-2)
Mellesleg a mi hibánk ez a sok pofátlan sofőr, mert nem merjük törni a kocsink, ezért mind szépen birka módjára beengedjük. És így bizony egyre pofátlanabbak lesznek.

SnoopyPapa 2007.12.07. 19:48:26

QRudi, nem és nyet és non és no.Itt nem minden rossz, egyáltalán - ha itt minden rossz lenne, akkor LAX-ból, Nauruból, vagy az isten tudja,honnét írnék Nekednek.

Namármosthogy: Megbocsáss, de én nem az utak fizikai jellemzőit hoztam volt fel példának: nem az emelkedőket utáltam, meg hogy meggyűlöltem volna a lágy ívben süllyedő, a tájba csodásan beleilleszkedő, majdhogynem ideális kiépítésű - bár enyhén szólva, olykor
keskenyke - utakat,hanem a rengeteg szabálytalankodó, ezerrel előző autóst voltam bátor kritikailag leszólni, meg a helyi önkormányzat közlekedési részlegének/osztályának jeles képviselőit (utalok itt a fel nem oldott sebességi korlátra), amelyek/akik nem képesek megfelelően, mondok, MEGFELELŐEN kitáblázni egy rém forgalmas útvonalat.

Ja, meg hogy az enyém valami tipikus magyar hozzászólás lenne? Na ne: én is valami tipikus magyar lennék, tót-sváb-erdélyi-lengyel-...sőt, ki se merem mondani, milyen... ősökkel. Gondolom, ércsük?

De nem is ez a gond. Ha valaki végigautózik ezen az útvonalon, amúgy lassan, nyugiban, oszt Tamásiban lenyel egy kávét a DÁM-ban (persze, előtte az M7-en az M7 étteremben fel kell tankolni egy hátizsákravaló ISTENI pogácsát, ha reklám, ha nem...), akkor élete egyik legszebb kalandja lenne. Oszt Szekszárdon ezer borospince "..kínálja ezer kincsét...".

Csak óvatosan kell hajtani. Neked is ajánlám; oszt tedd félre a sztereotipiákat.
Üdv!
SnPapa,
De azért még lehetünk barátok, nem?

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 20:06:02

mrzed001 2007.12.07. 19:33:34

Ha értelmesen közlekednénk, akkor két sávból mindig a rövidebbe állna az éppen odaérkező. Hiába tudja, hogy az el fog fogyni akár 200 méter múlva akkor is odaáll, ha az rövidebb, mint a másik. Így folyamatosan 2 egyforma hosszúságú kocsisort kapnánk. Elől pedig a zippzár elv szerint egy menne innen, egy meg onnan, és ennél igazságosabb helyzetet nem lehetne elképzelni sem.

Mai élményem a pesti rakpart északi végéhez kapcsolódik, ahol szintén több száz métert tudtam nyerni azzal, hogy az üres elfogyósávban mentem végig. Aztán eszembe jutott ez a fórum, és hogy milyen bunkó vagyok, ezért SEMENNYIRE nem tolakodtam. Ráálltam a forgalomtól elzárt, csíkos területre szabálytalanul, majd kiraktam az indexet, és vártam hogy valaki megszánjon. Az első autó egy böhöm nagy BMW akkora helyet készített elő nekem, hogy majd elolvadtam a meghatódottságtól. Megköszöntem neki vagy ötször! Aztán 50 métert autókáztam előtte, utána pedig én mentem egyenesen a Váci út felé, ő meg állt tovább a dugóban a Dráva felé kanyarodó lámpánál...

átlátó 2007.12.07. 20:36:11

Sznupipapa! Toller elvtárs balesete nem ott volt. Nem mondom meg hol "esett el", nézz utána,akkor majd tudni fogod.

átlátó 2007.12.07. 20:39:11

Gaben! Éltem Pelikán idejében,a védett személyekről veled egyetértek. Vödör fost a nyakukba!

Szerver · http://www.hostoffice.hu/ 2007.12.07. 21:13:58

Ha közlekedésről van szó, a "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter" elvet követjük :-)

Legalábbis az események utólagos bloggolásában mindenképpen ez mutatkozik meg.

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 21:23:29

Mindenki csúsztat egy kicsit, így mindenkinek igaza lesz mert az Ördög a részletekben van...

mrzed001 2007.12.07. 23:03:01

EBEUSS: nos, ha egy kissé magadba szállnál, meg az összes tolakodó kötsög (ala pákó) rájönnél, hogy igen, te ott éppen kib.sztál emberekkel (sorry, hogy erre eddig nem jöttél rá).
Mégis mi a fenét gondoltál, miért áll ott az a sok szerencsétlen a JÓ sorban? Szórakozásból? Hát persze, ők nem sietnek haza, őket nem várják a gyerekek, ők csak passzióból álldogálnak ott, mert éppen nincs jobb kedvük.
Gratulálok, beelőztél egy sort, elvetted egy ott a lámpánál éppen még átférő elől a helyet.
Nem mondom, ha becsületesen szépen kivártál volna 20-30 kocsit (akiket leelőztél) azt mondanám, hogy tisztességes voltál, így azért ugye nem baj ha nem osztom öntömjénezésedet.

Nos, hogy miért nem álltak 2 sorban? Járok arra, tudom. Láttál te már olyat, hogy hogy is néz ez itt ki Mo-on? Nem, nem csak elöl (zipzároznak), teljes hosszon pofátlankodnak be a jó sávba (mert a sok őstulok beengedi). Na ezért.

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 23:41:05

"Mégis mi a fenét gondoltál, miért áll ott az a sok szerencsétlen a JÓ sorban?"

Gondolkoztam, és nem értem azóta sem, hogy miért nem az üres sávot választja valaki???
Persze, ha Te mondod, hogy az a JÓ sáv akkor értem! Biztos mindenki a JÓ -t szereti, a hülyék meg az üreset... Na félre a viccelődéssel, látom nem értetted meg az előző kommentemben írottakat. Fuss neki mégegyszer, hátha rájössz kik miatt igazságtalan az elfogyó sávból történő továbbhaladás!

Jelen esetben egy autó elől sem vettem el a lehetőséget a lámpán áthaladásnál, ugyanis a BMW a másik irányba haladt tovább, ezért ahhoz a lámpához állt be ami még piros volt, de ezzel elállta a a másik zöld lámpához vezető sávot, ahol én tudtam egyetlenként áthaladni mivel én a BMW előtt voltam.
Igaz, hogy ez most véletlen volt, és más esetben tényleg valaki lemaradt volna miattam a lámpa váltásáig. Olyan valaki, aki a tömött sorba állt be az üressel szemben... Ő tudja miért, de biztos jó oka volt rá. :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 23:42:14

Különben meg sikeres ember nem lehet, aki péntek éjszaka ilyen hülyeségeket kommentel egy autós blogba! (Mint én!) :DDD

mrzed001 2007.12.07. 23:50:46

De tudod mit, ha már az a környék, mondok én is egy sztorit. Ugyanarra, de visszafelé. Margit híd felé 2 sáv: belső balra fel a hídra, külső egyenesen tovább.
A hídra akartam felmenni, ahogy kell, belsőbe beáll. Külsőben szépen megy a forgalom, haladnak rendesen, nem zavarjuk egymást. Belsőben haladás kb 3-7 percenként 1 kocsinyi. Oka többek között a mellékutcákról oldalról beengedett "bepimaszkodók" (no meg a híd is eléggé leterhelt volt).
Végre sor vége, balra el ha lesz végre hely a túloldalon. Erre egy bömbis a külsőben a sort végigelőzést követően szépen odaáll mellém, hogy akkor most ő is itt balra el fog menni. Helyet direkt nem hagytam az ilyen köcsögöknek, de azért keményen patkázva megoldotta a tolakodást. Jó, azzal a kocsival jár az ész elvesztése, mosolygok. Annyira ügyes volt, hogy mögötte el tudtak menni az üres külsőben a haladni vágyók (50-60-al, és volt forgalom).
Bömbis majd lenyom az útról mert neki sürgős. Ám legyen, 1 köcsögöt per nap elengedek (MAX!).
És ezt követően volt az, amitől totál ledöbbentem. 3-4 perc mire ürül az az 1 kocsinyi hely, hogy át tudjak menni én is, erre egy másik sorelőző kocsi (Suzuki) áll be mellém, hogy ő is ott márpedig balra el fog menni. A sofőr egy bodroska középkorú hö... majdnem hölgyet írtam, elnézést a neveltetés ... picsa, és mivel vezetési érzéke tizede a bömbisnek úgy szépen megáll a külső sávban, teljesen leállítva annak nem kis (eddig) haladó forgalmát.
És áll.....
És áll.....
Már vagy tizen dudálnak neki, és ő csak áll.....
Valahogy nem akaródzik az az 1 autónyi helynek megürülni, hogy át tudjak gurulni ... és ő csak áll......
Már ordibálás, anyázás van a sávjávól, és ő csak áll......
Ha lett volna nálam gép lekapom azt a leszarom ábrázatát.
Min. 6-8 perc volt mire át tudtam menni, és ekkor jött a következő: a picsa nem az én helyemre gurult be a sor elejére, hanem fogta és továbbment a kereszteződésbe, magyarán keresztbe állt 2 sávon. Mondanom sem kell, hogy ott is volt/lett volna forgalom.
És így álldogált újabb 5-6 percig mögöttem. És még én éreztem magam szarul (úgy 2-3 másodpercig), hogy ennél már nem tudok előrébb gurulni, hogy legalább 1 sáv járható legyen.
Ezt követően még elém akart betolakodni a hídra fel, gondolta rámhúzza a kormányt beengedem.
Nem hagytam, feladta.

mrzed001 2007.12.08. 00:01:23

"Gondolkoztam, és nem értem azóta sem, hogy miért nem az üres sávot választja valaki???"
megmagyarázom ;) : azt választhatták jópáran, de már rég "belógtak" a jó sorba (és nem csak a legvégén)

gaben 2007.12.08. 01:34:13

Toller nem kötötte be magát.
A 61-esen történt.
A gépkocsivezető is túlélte volna valószínüleg.

Láttam a roncsot, karcolásokkal kiszállhattak volna.

Nem kapcsolták be az övet. Ennyi.

EBEUSS (törölt) 2007.12.08. 10:04:13

mrzed001

A kettőnk példája között lényeges különbség, hogy a tiedben akadályozzák egy másik sáv forgalmát, vagyis teljesen más szitu, mint amiről én papolok.

Nem fogom mégegyszer elmagyarázni az elméletben jól működő technikát, mert aki akarja már így is érti, akinek meg nem lehet kiverni a fejéből, hogy az üres sáv használata nem bunkóság, hanem logikus, azt felesleges győzködni... Annyit azért érts meg, ha nem válogatnátok jó, meg rossz sáv között, akkor nem lenne egyik sem üres, hanem kettő darab egyforma hosszúságú lenne. Persze biztos lenne aki ilyenkor a szembejövő sávban furakodna előbbre, de hát bunkók mindig is voltak, vannak, és lesznek is! Nem ennek ellenkezőjéről akarlak meggyőzni, hanem a 2 sáv egy sávra szűküléskor követendő helyes magatartásról...

Brigi "B. A." főnöke 2007.12.08. 12:29:28

kúrórudi:
picicim.com/?11971132111

A jogszabály melyik része nem világos számodra?

isti77 2007.12.08. 14:58:25

Na, gyorsan elolvastam a tegnap délelőtt óta született kommenteket, és némi örömre adhat okot, hogy a normálisak talán valamivel többen vannak... bár kétségtelen, hogy nem sokkal.
Annak a néhány suttyónak, aki az "állambácsi seggét nyalni"-szöveggel hozakodott elő, annyi lenne a hozzáfűznivalóm: tökmindegy, hogy a másik fél kicsoda, amit írt...unk egy páran, az minden hasonló esetre vonatkozik, függetlenül attól, hogy egy 600-as Mercedest, egy 20 éves Zsigulit, vagy éppenséggel egy Kamazt kell az Audis helyébe képzelni.
Az Audis (talán "állambácsi", talán nem) gondatlan volt, a cikkíró úrifiú pedig szándékosan idézte elő a balesetet.
Aki esetleg nem érti, mi a különbség a GONDATLANSÁG és a SZÁNDÉKOSSÁG között, az kérdezzen meg egy jogi szakértőt.

Egy kérdés a végére:
"Captivatol tudni lehet, hogy szep nagy kerekivei vannak illetve az enyemnek mar szep kis acel cso fellepoje is... szoval a fekete fenyezeshez kozel kerulni igen nehez :)))) hat neki se sikerult :PPPP"
Ez valahogy úgy hangzik, mintha már jelentős gyakorlatod lenne az ilyen helyzetek hasonló "kezelésében". Hetente csinálsz ilyesmit? Esetleg naponta?

SnoopyPapa 2007.12.08. 19:19:46

Átlátó:
Az említett illető balesete a 65-ös úton történt, ami Tamásitól Szexárd felé esik. Nagyjából azért ismerem a környéket.

Gaben:
Igen, valóban nem volt egyikük sem bekötve, sajnos, igen felelőtlenek voltak, de itt arra a szembejövő és egy (vagy több) járművet megelőző kocsira gondolok, amely a feltételezések szerint kiváltó oka volt a balesetnek. Bár azóta nemigen lehet az esetről és a további proceduráról hallani, pedig igen sokakat érdekelne.

gaben 2007.12.08. 20:46:25

Nagykónyi és Dombóvár között a 61-es van.

kúrórudi 2007.12.08. 21:50:32

Isti, és a legdurvább az egészben nem is maguk a tények, hanem, hogy kérkedett vele, sőt a mai napig meg van győződve arról, hogy ő az ártatlan kisember, aki most jót cselekedett. Brigikém, és azt ugye tudod, hogy védett személyt szállító állami kocsira milyen jogszabályok vonatkoznak?

WAIT 2007.12.09. 11:07:56

A durva az, hogy jómagam is kaptam lencsevégre eféle BMes szart! Csak az én fotóm, egy A3mas, diplomáciai védettséggel rendelkező tag volt. És azért kiragasztott egy T azaz Tanuló bárcát a bal felső részre, a szélvédőre. Röhelyesen néz ki, kék rendszámmal, és mobillal a műszerfalon! Dehát ilyen világot élünk! :P

Káposztakukac 2007.12.09. 11:52:42

@wait: az biztos, hogy nem BM-es volt, hanem valszeg egy külföldi diplomáciai testület tagjának a gyereke(Tanuló jel miatt). a diplomáciai rendszám nekik is jár, ha szülőkkel élnek itt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.09. 13:13:24

mxplanet: Gyűjts aláírásokat, írj petíciót, aztán toborozz tömeget tüntetni ide a ház elé, és talán tehetünk valamit... ;)))

kúrórudi 2007.12.09. 18:16:54

Vajon Aga miért nem reagál. Autót szerel netán?:))

Toomi 2007.12.09. 21:09:04

Mityu: te még élsz azzzeee?!

Szendwich 2007.12.09. 22:07:39

Hasonlo esetem volt szerda reggel a Konyves Kalman koruton valahol. Kulso savban hajtok az oreg szivarommal. Jobbrol csatlakozik egy ut, es mindenki keretszkedik be. Az elottem levo mar-mar megallt. A tokom kezdett kilenni az egesz szituval, de azert tartottam a 2 lepes kovetesi tavolsagot. Amikor is jott egy feher Peugeot 307-es, aki index nelkul csak elkezdte ramhuzni a kormanyt. Radudalok. Visszakapja a kormanyt. Kicsit gyorsit, utoleri az elottem haladot segget es azzal a lendulettel balra rantotta a kormanyt. Satufek, fekszem a dudan, orditok, csodalkozom. Erre mit csinal? Megnyomja a veszvillogot egy pillanatra, es tamasztja a fejet. Majd igy halad tovabb a belso savokba...
Utolag belegondoltam, hogy mi van ha nem all meg az oreg szivarom, mint a villam. Sot emiatt szallnak bele az en hatsomba. :F

EBEUSS (törölt) 2007.12.09. 23:07:26

Tolerancia! Pofátlan barmokkal, és bénázó mazsolákkal szemben egyaránt!

Johnny336 2007.12.10. 09:35:34

Érdekes eset történt tegnap.
Asszonnyal jövünk haza, tanulgatja a vezetést. Pesti úton belső sávban haladunk 60-al, külsőben egy 205 döcög 50-el. Asszony megszólal: "Miért jössz a seggembe?!" (Eltanulta tőlem a szakzsargont... :))

Hátranézek, Octavia. Mondom taxis faszkalap. De nem. Záróvonalnál elkezd indexelni balra a mögöttünk levő, és kivág a szembejövő oldalra. Akkor látom, hogy egy csudaszép kupakos Octavia, Rendőrség felirattal. Záróvonalon, 50 felett (biztos, mert mi is gyorsabban mentünk a megengedettnél egy hangyányival), nekiállt előzni. Aztán még egyet. Utána egyszerre kettőt. Persze mindezt nénó nélkül. Na ez mi? Sajna a telefonom otthon hagytam, nem tudtam lefotózni...

Rocko- 2007.12.10. 09:46:53

hát igen, tegnap mögöttem a hetes böminek nem tetszett, h a 6-os úton a 60 az 60. :}

Johnny336 2007.12.10. 09:50:10

Előtte még városon kívűl a tejföl ködben mentünk 60-70-el (télleg nem lehetett látni), erre jön a Prelude, és dudál, hogy haladjunk 90-el. Mondom: 'Nyád! Ráadásul olyan úton, ahol nem mindehol 90, sok helyen kidobják a 60-at, mert beláthatatlan kanyarok váltják egymást.

andreasue 2007.12.10. 12:19:19

Rabszállító kéne ezeknek a parlamenti gensztereknek, nem kéklámpás Audi!

X 2007.12.10. 13:28:41

Azért látom, nem olyan rossz a helyzet. A többség érti/megértette a lényeget :)

Johnny336: belső sáv előzésre szolgál, ha van hely kívül és gyorsabb jön -sebességtől flenül- ki kell húzódni, hacsak nem balra kanyarodáshoz soroltál be. Lásd párhuzamos közlekedés. Ő türelmetlen volt, ő is szabályt sértett. De sohasem tudhatod, hova rohant. Itt hétvégi mentősök esete: saját motorral mentek ki életet menteni, ami sikerült. Gondolod minden szabályt betartottak... (Nem volt ugyanis szabad mentőautó éppen.) Szóval sosem tudhatod miért siet a másik, több sávos úton, csakúgy mint autópályán el kell engedni a gyorsabbat (ha lehet), hangsúlyozom: sebességtől függetlenül. Nyilván minél gyorsabban jön, annál nehezebb azonnal, de törekedni kell rá.

ködben: elég hülye az ilyen, már ha tényleg tolni akart. Hacsak nem előzési szándékot jelzett, mert azt lakotton kívül szabályos hangjelzéssel is...

Johnny336 2007.12.10. 14:57:33

X!

Tudom, hogy KRESZ szerint lehet dudálni. Kacsázó autósoknak előzés megkezdése előtt én is szoktam rövidet tülkölni, hogy figyeljen fel. De ez nem az volt. Valszeg habzó szájjal nyomta a kürtöt...

Amúgy nem tudtunk kisorolni a külső sávba. Gyorsabban haladtunk, így is a megengedett felett, kívűl totyogott a busz/pug 205 5 emberrel, stb. Olyan, mintha sztrádán 140-el haladva, kamion sort előzve nem engedtük volna el a 180-al hajtót. Mellékesen URH kocsi volt, kék villogóval, rendőrség felirattal. Tehát tudott volna villogni. Ha siet, villogjon. Ha nem, akkor ne csináljon vakmerő mutatványokat, forgalmas úton. Ha villog eltakarodunk a retekbe.

Andreasue!

Persze, aztán továbbra is élősködjön az állampolgár adóján? Lófaszt, hullaszállítót... :)

X 2007.12.10. 17:10:41

Johnny: Rendben, ez esetben egyetértünk.
Mindketten hülyék (voltak) ;)

Mityu 2007.12.11. 10:58:56

T-oooomi!

Jaja mé é éég élek. Kérem a sípszó előtt hagyjon ...bííííííííí..... :)

kúrórudi 2007.12.15. 23:40:06

Aga, megbütykölted már a verdát?

kúrórudi 2007.12.15. 23:40:07

Aga, megbütykölted már a verdát?

EBEUSS (törölt) 2007.12.17. 01:15:38

Tényleg, van valami fejlemény? Lerendeztétek Aga?

tom 2007.12.18. 20:12:19

Anno úgy reklámozták, hogy Tollerék Tamási és Dombóvár között dobták el a bringát. Az meg a 61-es út. Nagykónyi után van egy szerpentin szerű dolog, aztán fölérünk a gerincre és onnan már mindenki 120-130-al jár. Sok baromi hosszú egyenes, kb. 3 éve felújított, kiszélesített út, egy csomó fát is kivágtak. Aztán dombóváron meg balra fordulnak Sásd felé. Ott meg frankó hullámvasút van, ha kissé gyorsabban megyünk, lehet érezni a gravitációt is a dombtetőn.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása