Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hogyan szarjunk egyszerre több száz emberre?

2007.12.22. 20:33 :: SilentSound

Most vagyunk a karácsonyi idegbaj hajrájában, rájöttek az emberek, hogy holnapután itt a csomagbontós este, nem árt beszerezni valamit, amit a fa alá tehetünk. És ugye miért ne most, innen szép nyerni. Van persze olyan ember, aki nem idegesíti fel magát azon, hogy nincs parkolóhely, de a többi szövegelést meghagyom Kisembernek, aki az alábbi levelet és képeket küldte nekünk.
Ahogy közeledik a karácsony, szinte minden nap megdől a "Elegbunkóbb parkoló" csúcs. De amit ma fényképeztem, az szerintem elég esélyes lesz egy darabig még. Helyszín: Pozsonyi út - Budai Nagy Antal u. sarka a Jászai Mari térnél. A képen látható autós úgy parkolt a sarokra, hogy a troli nem tudott tőle befordulni.



Több mint 45 percen át állt ott, a trolik egészen a Szent István parkig értek, természetesen csúcsidőben, azaz délután fél hat körül. Én szerencsére nem voltam szenvedő alanya ennek, ilyenkor csak biciklivel, gyalog vagy metróval közlekedem (ritkán, ha muszáj, villamossal). Kint volt a Magy. Kir. Rendőrség is, de a főtörzs is csak állni tudott az autó mellett. Azt mondta, max 40.000 Ft. Amikor megjött a tulaj (én közben minden dolgomat elintéztem a környéken és pont visszaértem), persze szépen félreállította. Mondanom sem kell, a rendszám ellenére nem német volt, hanem?

148 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés parkolás tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2007.12.22. 23:17:47

@winston smith: remélem a terepjáró tulaj merő véletlenségből egy baseballütővel úgy esett el, hogy pont a véletlenül karcolok fejét betörte vele.

Gera 2007.12.22. 23:19:14

A képet elnézve, a dolognak köze nincs a felsővezetékhez.

sárga swiftes 2007.12.22. 23:34:51

rendeszerint járok arra,igyis dugó van "álltalában" de hogy ilyenkor még a rendőr is csak áll ott mint a **** azért ez nevetséges,40ezer forintot gondolom ha kell,helyben kifizeti egy ilyen...hamár megteheti ,hogy ott parkoljon.

Adamm23 (törölt) 2007.12.22. 23:39:12

Az örök kérdés továbbra is: miért lehet még mindig büntetlenül autókat engedni a belváros közelébe...

Nem igaz hogy nem volt senkinél egy jó kis kulcscsomó, én biztosan rákreatívkodtam volna valami nonfigot a motorháztetőre..

Amúgy meg, pusztuljon a férgese és ezúton is boldog karácsonyt tahófalvi paciensünk leendő orvosainak, gyógyszerészeinek....:)

X 2007.12.22. 23:41:10

És a BKV sofőrt ki jelenti fel dudálásért? Mert azt csak balesetveszély esetén, annak elhárításának céljából szabad.

(nem flame, csak ez is egy dolog itt...)

X 2007.12.22. 23:42:38

Gera: jól látod a helyzetet ;)
És tényleg, lehetne a "kerekes-tologatás" művelet jó drága mulatság...

Jahno 2007.12.22. 23:49:46

Én érdekes módon körbenézek, de ha már tilosba parkolok, akkor oldjam meg rendesen sunnyogva, mert pld. Móricznál a vilányi sarkán is rendszeresen leparkolnak úgy, hogy basznak a buszokra. Nem csak trolivezeték, egy bármilyen sarki nagyvas férjen el mellette, aztán csókolom.

Amúgy ennyi ember meg simán odébtehette volna, lökösöket letépni, kerék leenged, csókolom. Ha ember ha jön ugatni, akkor megköpködni, odakötözni a troli üléséhez, oszt menjen körbekörbe, záráskor meg kirakni a garázsnál.

Köcsög mocskos károkozók lennénk, de nem érdekel.

HNR 2007.12.22. 23:52:45

Továbbra is fenntartom, hogy:

Tojással megdobálni, kutyaszarral a kilincseit összekenni...

ezek nem bűncselekmények, csak kellemetlenséget okoznak, talán nem is olyan nagyot, mint ő a többi kb. 1000 embernek

R01 2007.12.22. 23:56:24

Figyelembe véve, hogy hány emberrel tólt ki, még talán azt is megérdemelte volna, hogy nem állami megbízatású "magánvállalkozó" "távolítsa" el a gépkocsit a helyszínről...

Lutsi 2007.12.22. 23:58:56

Gyerekek!

Erre lenne jó a magyar "igazságosztó" gárda! Járják a várost, és ahol szabálytalanságot látnak, ott borogatnak, kész. 2 hónap és megszűnik a tilosban parkolás, és a gárda is :-)

wan2bee 2007.12.23. 00:08:19

en nem szoktam ennyire drasztikus lenni. Mondjuk egy ilyen ket tonnas fallosz-jarmuvel nemtudom mit kezdtem volna, de szerintem siman ki lehetett volna hivni hatosagilag a szallitojarmuvet, es elvitetni. Bar nem tudom mennyire mukodik ez. Sajnos amint latjuk semennyire.

En azon szoktam kiakadni, amikor valaki megall egy forgalmas utcaban. Pl a bakacs terrol a korutra kihajto kis utca. talan mar az is tompa u. nem tudom. Ott a kajalda elott rendszeresen parkol egy szemetlada a ketsavos utcaban. Neki szoktam notorikusan behajtani a jobbtukret. Akar benne ul, akar nem. Egyszer beszolt, hogy micsinalok. Mondtam neki, hogy nem ferek el, es parkolashoz ugysem kell a tukor, viszont ugy latom o nem megy sehova. Kiszallt, korbesetalt, kihajtotta, visszault, es elment..

Csak jelzesertekuen, hogy haver, nincs igazad es bunko is vagy..

Péterke 2007.12.23. 00:10:45

Kellene egy troli, egy villamos, meg egy busz.
Mindhárom kiszuperált, másra már nem jó minőségű. Éjjel-nappal járná a várost, ahol beparkoló* büdösbunkót lát, nem lassít, továbbmegy. Ha törik, karcol, akkor is.
Mellékes eredménye volna, hogy talán nem lopnák el a felsővezetéket (!) sem, mint manapság szokás.
Törvények? Vannak. Betertatják? A kisemberrel igen, a többiek szarnak rá.
Pár hónap múlva rend lenne...

* sokszor a kereszteződésekbe is úgy állnak be a tisztelt autóstársak, hogy néha ott sem fér el a jármű. Még ha fel is van festve a sárga sraffozás... Itt is használható.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.12.23. 00:19:17

Káposztakukac!

Ez a köcsög nem ott állt meg, ahol nincs kijelölt parkolóhely, hanem ott ahol a kresz kimondottan tiltja.

Jaguar 2007.12.23. 00:38:11

AZTAKURVA!

Aztán megbírságolják amit szarik befizetni, aztán nem lehet tőle letiltani (mert szociális segélyen él), foglalni nem lehet mert minden (ez a baszom nagy Bömös is) a csaja/anyukája/keresztanyja nevén van, a közmunkát (hülye vagy bameg?) nem vállaja, amikor meg mennek érte, hogy öcsém akkor üld le a büntetést... na akkor ír a Tékozló Homárnak és rendőrállamot vizionál.
Bocs az offtopikért, most jöttem át a TH-ról
homar.blog.hu/2007/12/21/borton_otezerer

CommentÁr 2007.12.23. 00:42:22

Először itt csapkodtam az asztalt a vigyortól... mondván, ezt én is láttam, Tesó!

Továbbolvasva kiderül, hogy ez a Pozsonyi út. Én viszont betűhíven ugyanezt a színpdképet láttam a Wesselényiben. Fekete, típus azonos - rendszám nem biztos, azt nem láttam a rendőrtől, amikor arra jártam - de én egy hang papírkutya voltam, és nem álltam meg fotózni. De ott is állt a troli miatt az egész utca. Ha mondjuk ott, akkor (szintén du. csúcs), és belóg a körúti forgalomba, akkor abban a dugóban elakadók kézzel kiásták volna az ötös metrót is...

2007.12.23. 00:47:53

Kaposztakukac, ugy latom te csukott szemmel jarsz Pesten, hogy se a felsovezeteket, se a parkolast tilto felfestesek ellenere ott parkolo autokat nem veszed eszre. Es amugy is teljesen mindegy, hogy van-e, mert kurvara nincs magyarazat arra, hogy igy beall valaki egy keresztezodesbe. Mar egy 16 szemelyes "kis"busz sem ferne el, es az pedig miert ne mehetne abban az utcaban?!

Amugy meg sokkal tobb kozlekedesi rendor kene, es folyamatosan jarniuk a belvarost, es buntetni... A veszjelzos kocsogoktol kezdve az ossze-vissza parkolokig, valogatas es merlegeles nelkul, zero tolerancia. Attol jonne rendbe Bp kozlekedese, de addigis...

vvv 2007.12.23. 00:55:30

Btk 260. §
(1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt bűnszövetségben, öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrányt okozva követik el.
(3) Aki a bűncselekményt gondatlanságból követi el, vétség miatt három évig, különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrány okozása esetén öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(4) E § alkalmazásában közérdekű üzem a közmű, a közforgalmú tömegközlekedési üzem, a távközlési üzem, valamint a hadianyagot, energiát, vagy üzemi felhasználásra szánt alapanyagot termelő üzem.

Narrátor 2007.12.23. 01:02:02

Káposztakukac, csak nem te is Bömbivel jársz? A felvetésed nem állja meg a helyét, mert rendkívül érdekes módon, ő is tudhatta, hogy nem jó helyen áll meg, hiszen kint van az örök vészvillogó. Amúgy meg néhány kilométeren keresztül oszlop és felsővezeték is van ott, csúcsidőben meg 3 percenként troli, ha azt valaki nem veszi észre, azonnal el kell venni a jogsit.
Én már törtem le emiatt visszapillantót ("Mi? Még csak most értünk ide") , amikor a kedves autós elfeldkezett arról, hogy a villamos nem pont a síneknél ér véget. Azt' engem nem érdekel milyen rákos-kóros emberhez ment föl, ha tilosban parkol, legalább tegye úgy, hogy a közlekedést a legkevésbé akadályozza. Én is parkoltam már tilosban, igyekeztem úgy berakni, hogy elférjen más is mellettem.

mxplanet 2007.12.23. 01:02:49

egyet nem értek.
sokan itt kulccsal meg egyéb dologgal büntetnének.úgy gondolom ezt élőben nem mernék megtenni :):)

Káposztakukac 2007.12.23. 01:16:16

narrátor: igen, bmw-vel járok, de ennek nem sok köze van ehhez. felsővezeték meg sokfelé van. tudod, én általában az utcát nézem, és nem a felette lévő kábeleket. lehet, hogy emiatt nem volt még soha balesetem. ötvenötödszörre mondom, hogy szerintem a sofőr tudta, hogy tilosban áll, csak azt nem, hogy ezzel mekkora fennakadást okoz. van jópár hely, ahova le lehet állni, még ha tilosban is, de mégsem akadályoz senkit az előrejutásban.

gery greyhound: az egyikből következik a másik...

vw_: az általad bemásolt paragrafusnak nem sok köze van az adott tényálláshoz.

a képen látszik, hogy bőven volt hely a kocsi mellett, alig egy méterrel lóg ki a mögötte szabályos, csak a sofőr valszeg nem számított azzal, hogy egy troli nem tud olyan formájú oldalirányú manővereket elvégezni, mint egy normális, nem kötött pályájú jármű.

Jaguar 2007.12.23. 01:20:08

Kedves Káposztakukac!

Hagy idézzek az uristen@menny.hu című örökbecsű alkotásból:

Drogos fiú: "Nnna, ezt most kurvára elhittem."

Káposztakukac 2007.12.23. 01:26:16

jaguar: sajnos nem ismerem az idézett alkotást...

Potenciális Disznó 2007.12.23. 01:27:19

Pár éve még működtek az elszállítós trélerek. Mostanában nem látom őket. Használatba kéne venni őket ismét, és az összes ilyet azonnal elvinni. Aztán keresse a kedves tulaj, ahol akarja.

Visimalac 2007.12.23. 01:43:39

Erre jo a vazelin meg a fagyallo.. szelvedo, motorhazteto jo vastagon beken/leont.. vagy mondjuk fingsprayjel szellozonyilasokat (ablaktorlo alatt/mellett) telefuj stb..

KomplexSokaság 2007.12.23. 02:07:50

Egy haverommal történt pár éve. Beparkolt egy bunkó a buszmegállóba, a busz csak másodiknak tudott megállni mellette. Csomóan tülekedtek, hogy fel tudjanak szállni, szentségeltek is rendesen, köztük a haverom, aki dühében rácsapott a tükörre, és le is törte. A bunkó benn ült a kocsiban, persze rendőrt hívott. A haverom gondolta: leszek hunyó, de legalább ezt is megbüntetik. Francokat, a rendőrök nem is szóltak a tilosban parkolásért, a haveromat meg bevitték, az egyik közölte vele, hogy letörné a karját, ha az ő kocsijával csinálná ezt.

Szóval ennyit az önbiráskodásról. Nem éri meg.

Netuddki. 2007.12.23. 02:19:35

Nem tudom itt senkinek sincsen elég sütnivalója?

Österreichben láttam még a nyolcvanas években:
Rendőrautó fékez, megáll, két rendőr kipattan, mindegyik kerék alá raknak egy olyan emelőszerűséget, amiknek kerekeik voltak mint a békának. Felemelték vele egy kicsit, oszt arrébbhúzták. Az egész nem tartott három percig. Aztán utólag mi történt azt nem tudom, de a forgalmi akadály megszűnt.
Na így is lehet(ne) csinálni. De majd egy órát ilyenek miatt várni?

capper 2007.12.23. 02:42:53

Káposztakukac: Már miért ne lenne köze?
"1) Aki közérdekű üzem működését [...], vagy más módon jelentős mértékben megzavarja [...]"

Szerintem itt pont erről van szó. Már ha a BKV közérdekű üzem.

John Beehive 2007.12.23. 03:26:09

@Káposztakukac

Ne haragudj, de lesz@rom, hogy tudta-e, hogy ott van-e troli, vagy nincsen. Szar helyen állt meg, és kész. Legalább 300.000 bünti + elszállított autó. Az működne.

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2007.12.23. 03:46:41

Vagy legyünk még elrettentőbbek, a hasonló vagy nagyobb értékű autók után a büntit új forgalmi értékének egyre (hatványosan) növekedő százalékában adják meg, tulajhoz/sofőrhöz kötve. Na _az_ már eléggé megfogná az ilyenek tökeit is. Főleg, ha a nem fizetés Btk lenne. Nem fizet? Interpol körözés, csá!

BMW tulaj 2007.12.23. 03:54:27

Én nem értem miért kell szidni amiatt mert BMW-je van... Szegény autó nem tehet róla, hogy olyan emberek \"is\" veszik akik ilyenek mint a fentebb említett.. Mint jómagam is.. szerető BMW tulaj, nem szoktam szabálytalankodni, 1-2 olyan apróságot leszámítva amit szerintem mindenki már 100x elkövetett akinek autója van. A fenti tulaj ezt nagyon elcseszte.. de aki pl járt már görögbe tudhatja, hogy igenis nehéz parkolni.. továbbá a \"balkáni\" és odébbi országok közlekedési morálja is nagyon más.. Nem részletezem. A pénzbüntetésről meg annyit, hogy sok embernek hiába van BMW-je, nem azért veszi, hogy megmutassa mekkora ember.. csak szeretné magát vezetés közben jól érezni... és igenis sok BMW tulaj nem szüli a pénzt és keményem megdolgozik érte, ahogy jópár más márkájú autótulaj is. Persze kivételek mindig vannak.. de sajnos sokan általánosítanak 1-2 eset miatt. Továbbá had mondjam el.. ha valaki lemegy konditerembe.. és 4 hónapig rendszeresen jár, megismerkedik az ottani emberekkel.. rájön, hogy a 95%-uk nagyon rendes, és ha baj van többet megtennének a másikért, mint az ember legjobb haverjai. Nem fejtem ki miért, aki tudja annak nem kell magyarázni.

Helyesírási hibákért bocs.. most estem haza :)

0xFFFF 2007.12.23. 06:12:44

Káposztakukac !

Kutyát nem érdekli, hogy mit csinált ott. Ne ott csinálja. Ha ott csinálja, el kell verni, ahogy a buzi is elveri a farkát ! Nagyon. Téged is, ha ennyire véded a tahó fajtáját. Verés után kettesben csinálhatjátok az akármit, akárhol, ahol nem vagytok útban, de csak szabályosan, mert újabb ruha lesz ha nem.

0xFFFF 2007.12.23. 07:03:44

Baszod BMW tulaj ! "Görögbe", "Olaszba", stb. is csak BMW tulajok járnak. A normális emberek Olaszországban nyaralnak.

Anthony Other 2007.12.23. 08:26:51

Mennyi önkéntes igazságosztó van itt is... álljatok be rendőrnek! A Haza számít rátok!

drummerman 2007.12.23. 09:11:08

Pont akkor mentem haza melóból, amikor ez történt, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a rendőrök hívtak trélert, amikor én megkérdeztem, hogy mikor, azt mondták, 20 perce, de a forgalom az egész városban katasztrofális volt, úgyhogy nem csodálom, hogy a fasszopó tulaj előbb érte oda, bár nagyon sajnálom, hogy így történt. Pár percig bámészkodtam, jól felidegesítettem magamat, felötlött bennem, hogy megkérdezzem a rendőröket, esetleg le szabad-e rúgni a tükrét, de aztán vettem néhány nagy levegőt és inkább elindultam tovább hazafele. Szerencsére csak 2 megállót mentem volna vmelyik trolival.

János 2007.12.23. 10:48:37

Önbíráskodás rossz ötlet: erőszak erőszakot szül. S senki sem jogosult kárt okozni, csak azért, mert neki okoztak kárt. Nomeg szépen tud eszkalálódni.

Aki hülye, azt a jog eszközeivel kell helyrerakni. A jogrendszer továbbra is működik Magyarországon, csak sokszor nem akarjuk használni.

Szerintem a BKV-nak kellene beperelnie a terepjárós embert. S így kellene minden hasonló esetben eljárnia.

ggg 2007.12.23. 12:42:05

Úgy bírom, hogy ebben a blogban mindig megjelennek az ezeket a FASSZOPÓKAT védő SZÁNALMAK is!

Jaj-jaj biztos nagyon rendes autós aki véletlenül/gyógyszerért/műszaki hiba miatt állt meg.

Ezek a balfaszok védték anno a Lamborghini és a Porsche tulajait, hogy milyen jóravaló családszerető vállalkozók. Aztán most az egyik sitten adócsalás miatt, a másik meg bíróság előtt Új-Zélandon gyilkosság vádjával.

ÉBRESZTŐ NAIV BANDA!

GOD 2007.12.23. 12:55:33

BMW tulaj 2007.12.23. 03:54:27

Ne vacakolj, írd le ide nyugodtan: azok az emberek haverságból melléd állnak akkor is, amikor adni kell, nem csak kapni (és ez nem pofonra vonatkozik!)!

0xFFFF 2007.12.23. 07:03:44

Valaki normálisan szól, akkor ne köss bele, mert csak arra világítasz rá, hogy mennyire előítéletekkel teli ember vagy!

Káposztakukac 2007.12.23. 01:16:16

Neked meg külön gratulálok! Attól már jogos, h köcsögösködik, mert bömbije van?!?!?! "Láss, ne csak nézz!"

GOD 2007.12.23. 12:57:01

ggg 2007.12.23. 12:42:05

A megfogalmazással nem, de a mondandóddal 1etértek!

vvv 2007.12.23. 13:36:31

Capper: "Már ha a BKV közérdekű üzem."

(4) E § alkalmazásában közérdekű üzem [..] a közforgalmú tömegközlekedési üzem, [...]

Wolf 2007.12.23. 13:38:49

Érdekes szitu, a trolisok régebben nem radtak meg az autó összetörésétől, ha zavar keletkezett az íven. :) És az a sok járókelő nem próbálta meg arrébb tenni a taligát? Meg ilyen esetben miért nem lehet elszállíttatni a kocsit? Régen még azért is elvitték, ha egy széles placcon a tiltó tábla alatt megállt az ember, de a kutyát sem akadályozta!

Gera 2007.12.23. 13:45:08

Kaposztakukac, latom, nem erted. Azert kell szetbuntetni az illetot, mert sok embertol osszesen rengeteg idot rabolt el es az ido penz. O ugyebar ugyanebbol a megfontolasbol nem keresgelt parkolohelyet. Az altala okozott kar millios nagysagrendu. Tokmindegy, hogy szandekos volt, vagy csak gondatlanul jart el es az sem erdekel, hogy bmw, vagy trabant. Csak valahogy a draga autok feltunoen felulreprezentaltak a fasz modon parkolok kozott.

mxplanet 2007.12.23. 13:52:20

"Az altala okozott kar millios nagysagrendu. "

:DDDDDDDDDDDD

Whiskey's 2007.12.23. 14:52:59

mxplanet: lehet hogy viccesnek tűnik, de az a milla hamar összejön ám, ha felszorzod a miatta várakozók számát mondjuk egy átlagos órabérrel, hozzáveszed a BKV bevételkiesését, a rendőr kiszállásának, a tréler indításának a költségét...ez mind pénzbe kerül ám. Egy részét (rendőr, tréler) te is biztos fizeted adó formájában, a BKV-s rész benne van a jegyárban...a szórásba meg egyszer te is bele fogsz kerülni, és akkor majd téged fog foglalkoztatni az a kérdés, hogy az alatt az egy óra alatt tulajdonképp pénzt is kereshettél volna, talán nem is keveset.

Káposztakukac 2007.12.23. 14:56:42

@gera: persze, hogy szét kell büntetni, egy szóvals e mondom, hogy nem. de ez az önbíráskodásos, szar duma nagyon az agyamra megy. attól még nem kell feltételezni, hogy direkt csinálta.

GOD: hát te is egy ritka nagy analfabéta vagy. hol mondtam, hogy azért mert bmw-s már neki szabad? bár, szerintem nem szült volna ekkora felháborodást, ha egy suzuki ignis lett volna a tettes. jól sejtem, hogy a legtöbb hozzászóló itt életében egy új(abb) bmw tulajdonlásának a közelébe se kerülen??

ggg: aki ilyet ír, az a szánalmas

0xFFF: na te ritka nagy tapló. fogadjunk, hogy élőben nem mernéd ugyanezt mondani nekem? itt, a net névtelenségében nagy a pofád, de amúgy gondolom valami kis hólyegyerek vagy, akire amúgy mindneki magasról szar.

@capper:

Btk 260. §
(1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.


elsősorban technikai berendezések megrongálásával, vagy, akár indirekten, de ehhez kapcsolódó cselekményekről szól. tilosban parkolás ezt nem meríti ki.


azt azért hozzá szeretném fűzni, hogy a hozzászólások nivója a béka segge alatti, a legtöbb nagyeszű szemmel láthatóan képtelen egy egyszerű, rövid szöveget interpretálni. szerintem is büntessék meg a bmw-t, ilyen súlyos esetben szállítsák el az autót, vagy a már említett emelőszerkezettel tolják odébb. de ez az önbíráskodó aljanép itt amely komplexusait abban éli ki, hogy össze-vissza karcolná a drága autót, egész egyszerűen szánalmas. betózzeg, ha nekik lenne olyan autójuk, ők lennének az elsők, akik az ebből fakadó vélt vagy valós hatalommal visszaélnének és olyan durván vezetnének, amilyen durván a tilosban parkolóval elbánnának. kis ember kezében ugye a hatalom... legyen az maga egy X5-ös vagy egy X5-öst szépen összekaristoló kulcs formájában...

mxplanet 2007.12.23. 16:46:34

whisky!

mi az átlagos órabér? hány ember várhatott ott(kb 100??) és hány ember szállt volna fel arra a szerencsétlen trolira(aki jegyet is vesz)?

Gera 2007.12.23. 17:03:58

Röhögni fox, de ha háromnegyed órát állt a forgalom, akkor ott nem egy trolinyi ember szívott, hanem minimum három. Aztán ott voltak még azok az autósok, akik arra akartak menni és részben álltak a dugóban, részben össze-vissza keringtek emiatt. Az átlagos órabér ha 1000 Ft, akkor nem mondtam nagyon sokat, úgyhogy fejenként fél óránál egymillió Ft kétezer emberre jönne ki. Lehet, hogy ennyien nem szívtak, de akár ennyi is lehetne. Plusz valóban, a rendőr kiszállásának költsége sem két Ft, ha mindent összeadunk. A lényeg, hogy ha csak 1-200 embert szopat meg így valaki, az semmi, de már akkor is minimum százezres a kár. Azért, hogy seggfejkém max 5-10 percet megtakarítson a parkolóhely keresésen és a gyalogláson.

Általános esetben ha mondjuk egy forgalmas úton csúcsidőben nekiáll vki pl az egyik sávban rakodni, vagy "csak két percre" beugrik egy üzletbe, akár az egész város beállhat emiatt. Akkor szerinted hány 10ezer ember szív amiatt az egy miatt? És mennyi büntetést kap? Semennyit. De mindenki pofázik, hogy kurva Demszky, szarok az utak, meg kevés, meg mittudomén, megint bedugult az egész város. Merem állítani, hogy a szabálytalanul, a forgalmat akadályozó módon várakozók gyors kiszűrésével és csúcsidőben csillagászati büntetések osztogatásával jelentősen enyhíthetők lennének a pesti dugók. És ennek a költsége évente lenne kb annyi, amiből vagy 100 méter utat lehet felújítani. Hányszor araszoltam már fél órát a dugóban úgy, hogy a végén azt láttam, hogy egy faszkalap áll vészvillogóval a szélső sávban. Nevetséges ez az egész. Budapest közlekedése csúcsra járatva üzemel folyamatosan és senki nem foglalkozik az ilyen dolgokkal, pedig nagyon számítana.

mxplanet 2007.12.23. 17:24:07

ehhez annyit fűznék hozzá, hogy:

ki fogja megbüntetni azokat a faszszopó rendőröket akik a tökölin a dózsa előtt folyton a külső sávban állnak meg, hogy bemenjenek a kibaszott boltba!!!?????

hogy okádnának szart...

GOD 2007.12.23. 17:38:02

Káposztakukac 2007.12.23. 14:56:42:

Hát amennyit a találomra összerakott karakterláncolatokból értettem, te vagy az analfabéta! A te esetedben szerintem felsült az oktatás, de nagyon...! Ha visszaolvasol, akkor láthatod, h több hozzászólásban is védted a márkatársadat, mert nem kötelező látni a felsővezetéket. Mellesleg leszarom, hogy ingsincs, vagy bökő: ugyanúgy megérdemelt volna 300k bírságot mindkettő, valamint az elszállítást is (a bírság befizetéséig biztosítékként/bűnjelként le van foglalva az autó) , mivel a rendőr nemes egyszerűséggel nem engedi távozni a közelből!

mxplanet 2007.12.23. 16:46:34

Gondolkozzunk el egy kicsit azon, h mit kell értenünk a dolog alatt: Először is a környéken a Jászaitól a Keletiig és vissza, valamint a Keleti - Dózsa - Jászai vonalon és vissza (76-os és 79-es troli jár arra) a teljes útvonalon hiába várakozó utazók ideje; a Jászaitól a Dráváig és a Vácitól az Újpesti rakpartig terjedő apró kockában minden közlekedni vágyónak az idejét össze kellene adni (még a gyalogosokét is!), és a nettó munkabérével (325 ft a minimálbér nettója óránként!) szorozva; vagy nyugdíjasoknál, tanulóknál legalább 300 forinttal számolva minden megkezdett órát már elég komoly számok jönnek össze! Így már megállapítható a tetemes anyagi kár okozásának tényállása.
(Számomra leginkább tetsző rendőri cb-üzenet: "Vigyázzatok, mert tényállás van fennforgásilag!")

EBEUSS (törölt) 2007.12.23. 18:14:46

Egy újabb parkolós story, régi véleményekkel... :)
Legalább kihegyeztétek volna a zsidó elkövetőre! Akkor talán beszálltam volna... :D

mxplanet 2007.12.23. 18:16:43

a mocskos zsidó miatt a befizetett adóm nagyobb része ment a levesbe, ne mpedig egészségi támogatásra ;DDD

így jó ebeuss ?

GOD 2007.12.23. 19:00:12

Büdös zsidaja ilyenkor nem tud csak héberül, de ha a pénzedet akarja, akkor keni-vágja a magyart a köcsögje!

mxplanet 2007.12.23. 19:04:01

azabajnagyonbetéptem(H)

mxplanet 2007.12.23. 19:05:23

egyébként nem nagy kunszt egy ilyen X5-ös főleg reg adó nélkül ;)

mxplanet 2007.12.23. 19:06:34

amúgy meg nem nagy kunszt egy ilyen X5 ös főleg reg adó nélkül

mxplanet 2007.12.23. 19:07:43

nem értem a felháborodást. ezt egy kisember művelte

Rocko- 2007.12.23. 19:26:49

X 2007.12.22. 21:50:19
én ilyenről nem tudok.

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2007.12.22. 21:50:44
gondolod érdekelte?

gramercy 2007.12.22. 21:58:37
ha azt mondtad volna, h általános iskola, akkor azt mondtam volna, h egy suliba jártunk. :D

Péterke 2007.12.23. 00:10:45
jó megoldás, csak ügyelni kell rá, h más, vétlen ne törjön közben.

kovi1970 2007.12.23. 02:19:35
itt melyik rendőr emlegetne nehezet? jöjjön a lopóautó, aztán csapják rá a kiszállási díjat meg a büntit.

drummerman 2007.12.23. 09:11:08
oszt? vágják rá a kiszállási díjat.

ggg 2007.12.23. 21:50:14

Káposztakukacnak kívánom, hogy majd egy ilyen FASSZOPÓ álljon a mentője elé amikor az éppen a SZÁNALMAS életét próbálja megmenteni! És persze azt is kívánom, hogy a sorban hasonszőrű SZÁNALMAK várakozzanak, akik majd gyártják az ideológiákat, hogy "hát biztos komoly oka volt rá szegénynek, várjuk meg míg befejezi és kínáljuk meg mikuláscsokival a nagy ijedtségre".

Ehhez a gondolatodhoz gratulálok: "ha nekik lenne olyan autójuk, ők lennének az elsők, akik az ebből fakadó vélt vagy valós hatalommal visszaélnének és olyan durván vezetnének, amilyen durván a tilosban parkolóval elbánnának"

Szerintem rajtad kívül itt egyetlen embernek nem fordulna ez meg a fejében!

Túl sokat szopattak az egyetemen és sok a komplexus, mi???

EGY IGAZI ÉLETKÉPTELEN BALFASZ VAGY!

X 2007.12.24. 01:17:06

Roxko: Valakik felülvizsgálták pár éve az akkor is hatályos jogszabályokat, majd arra jutottak, hogy lopóautók működtetése az akkori formában nem volt jogszerű, ezért bezár a bazár. Persze eddig ok, de hogy nem találtak ki azóta sem semmit az már egy érdekes kérdés...

most csak ezt találtam hirelen:
www.mno.hu/portal/143875

szóval úgy 2003 tavasza óta van ez a helyzet... azaz lassan 5 ÉVE NEM MENNEK A LOPÓKOCSIK!

GOD 2007.12.24. 01:26:03

Szóval mindenkinek boldog karácsonyt, még annak is, aki velem együtt rühelli:

bardosattila.uw.hu/betlehem.jpg

Rocko- 2007.12.24. 10:56:01

ehh. nem tudtam, de köszi, h írtad. majd megpróbálok rákeresni, h mi az a hatásköri hiba, ami miatt nem működnek. gondolom megint vmi olyasmi, h a jónép szívjon, aki meg szarik a szabályokra, azok meg megérdemlik az ártatlanság védelmét.

EBEUSS (törölt) 2007.12.24. 13:32:13

Köszi GOD!

Sajna nem mindenkinek telik jól...
Ennek a szerencsétlennek gyorsan jött egymás után a HÁROM!
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/337131/

Káposztakukac 2007.12.24. 15:20:11

ggg: aki úgy ír, ahogy te, mennyire lehet komplexusokkal teli? életképtelen meg végképp nem vagyok, eléggé biztos vagyok abban, hogy sokkal többet értem el már most, mint te valaha fogsz. jah igen, biztos azért védem mert hülye köcsög, drága bmw-t vezető balfasz vagyok, és mi mind összetartunk, ugye...

a mentő meg lazán elfért volna, te szerencsétlen. a troli is csak a technikai adottságai miatt nem tudott tovább haladni.

mxplanet 2007.12.25. 09:12:23

román volt, megérdemelte

ggg 2007.12.25. 11:47:32

Súgok egy kicsit: Berkeley MBA. És most gondold át mégegyszer, hogy mit értél el az életben.

Amúgy meg az is KIBASZOTTUL SZÁNALMAS, hogy előszeded ezt az "én apukám erősebb" szózatot. Baaalfasz...

GOD 2007.12.25. 11:59:45

ggg 2007.12.25. 11:47:32

Sejtettem, h sajtkukac haverunk pofára esik...! De mindegy, apuci pénzére verni magadat ősi román szokás!

mxplanet 2007.12.25. 09:12:23

Először én is aszittem, aztán eszembe jutott, hogy ott él az egyik barátom. Emberséget tanultam tőle. Én. Úgyhogy majd valaki valahol eldönti, hogy megérdemelte, vagy kár volt érte; de erről mi már nem fogunk értesülni! (Mellesleg meg éld magad bele a szituba: a Te párod fut a tolvaj után, hisz benne van egy csomó pénzetek, útlevél, stb, stb. Ezt gondold át légyszi!)

aripeti · http://www.naar.se 2007.12.25. 12:53:03

errefelé, (Svédország)
ilyen esetekben jön egy tréler
és egy perc múlva megszünt az akadály...
nem posztol mellette rendör, nehogy ellopják.
a bünti min. fél havi átlagbér, csak hogy érezze,
nem jól cselekedett.

EBEUSS (törölt) 2007.12.25. 13:29:48

mxplanet 2007.12.25. 09:12:23
"román volt, megérdemelte"

mxplanet, ittál???

Ez a történet nem a trolit akadályozó zsidóról szól! Tudom, én sem vagyok következetes...

gravy_t 2007.12.25. 14:09:21

még hozzá kéne tenni, hogy svédországban kolbászból van a kerítés is

Rocko- 2007.12.25. 19:00:19

svédországban kolbászból van a kerítés is

GOD 2007.12.25. 22:53:58

gravy_t 2007.12.25. 14:09:21

Sőt minden uccasarkon tartanak egy lopóautót, hogy egy perc alatt ottlehessen! Amikor meg emiatt lesz dugó, akkor hívnak egy lopóautóelszállítókocsit, és az elviszi azt, aki elvinné azt, aki akadályozná a forgalmat. De mivel ez is egy kurva nagy dugógyártó jószág, ezért jön egy helikopáter, ami elviszi... Végül is a svédek szarnak az egészre, és testületileg mindegyik elmegy, és elissza félhavi átlagfizetését. Amikor ezzel végeztek, akkor mennek az ikeába, hogy a zasszony megbéküjjék. Ekkor jön az ikejjásótó, ami csak szabálytalanul tud megállni...
Tehát: a svédeknél kolbászból font lopókocsibul van a kerítés, de legalább jól bebasznak, és szarnak az egészre! :D

aripeti · http://www.naar.se 2007.12.25. 23:40:40

neeeeem.
csak mindenki tudja a dolgát.
és azt, hogy nics kolbászból a kerítés.

aripeti · http://www.naar.se 2007.12.25. 23:43:44

neeeem. alapbol nem parkolnak faszul.
es valamiert tudjak,
hogy a kerites nincs kolbaszbol.
nem ugy mint a magyarok...

gravy_t 2007.12.26. 12:20:20

azért megnézném, hogy egy hasonló témájú svéd blogban melyik országgal példálóznak a derék varégok...

Gabesz 2007.12.26. 14:41:23

Érdekes én csak 10 percre parkoltam egyszer, érvényes parkolócédulám is volt, mégis úgy elszállították 2 perc alatt az autómat, mint a pinty! Az indok: nem volt meg a zebrától az 5 méter távolság! Tehát nem akadályoztam senkit, nem a zebrán parkoltam, csak nem volt 5 méter!
Igaz én nem x5-össel voltam...

Rocko- 2007.12.26. 16:31:57

ez akkor igazán érdekes, ha engedélyezve volt a parkolás.

Káposztakukac 2007.12.26. 18:24:08


ggg 2007.12.25. 11:47:32
Súgok egy kicsit: Berkeley MBA. És most gondold át mégegyszer, hogy mit értél el az életben.

Amúgy meg az is KIBASZOTTUL SZÁNALMAS, hogy előszeded ezt az "én apukám erősebb" szózatot. Baaalfasz...
GOD 2007.12.25. 11:59:45
ggg 2007.12.25. 11:47:32

Sejtettem, h sajtkukac haverunk pofára esik...! De mindegy, apuci pénzére verni magadat ősi román szokás!

mxplanet 2007.12.25. 09:12:23

Először én is aszittem, aztán eszembe jutott, hogy ott él az egyik barátom. Emberséget tanultam tőle. Én. Úgyhogy majd valaki valahol eldönti, hogy megérdemelte, vagy kár volt érte; de erről mi már nem fogunk értesülni! (Mellesleg meg éld magad bele a szituba: a Te párod fut a tolvaj után, hisz benne van egy csomó pénzetek, útlevél, stb, stb. Ezt gondold át légyszi!)


ki esett pofára mivel? vagy ez nem nekem szólt?

EBEUSS (törölt) 2007.12.26. 20:15:38

Gabesz 2007.12.26. 14:41:23

Volt olyan időszak Budapesten, amikor szinte minent elszállított a Demszky brigád...
Most meg semmit!
Miért kell mindig a ló túloldalára átesni???

X 2007.12.26. 22:07:29

"...úgy elszállították 2 perc alatt az autómat, mint a pinty! Az indok: nem volt meg a zebrától az 5 méter távolság! Tehát nem akadályoztam senkit, nem a zebrán parkoltam, csak nem volt 5 méter!"

Hát ez az. Általában tényleg nem azokat vitték, akit kellett, hanem akit egyszerű volt...

Szóval érdekes, mert nagyon kétélű dolog volt ez a szállítgatás anno...

Perillustris 2007.12.27. 13:20:49

Az Oktogonon ejjel-nappal tilosban, raadasul forgalmi savon parkolnak az autok, s a hatosagok keptelenek rendet tenni evek ota. Szerintem ez jol jellemzi a budapesti allapotokat. Vicc az egesz, de csak kinomban nevetek.

EBEUSS (törölt) 2007.12.27. 20:11:51

A lopóautókat pont ilyen rendkívüli szabálytalan parkoláskor kellene használni, nem olyankor amikor pár centire belóg valaki ide, vagy oda, és kimeríti a szabálytalan parkolásra vonatkozó paragrafust.. arra ott van a közteres bünti, meg a kerékbilincs!

Rocko- 2007.12.27. 22:21:31

EBEUSS 2007.12.27. 20:11:51
igen, csak az a pár centi ne zebra vagy villamissin legyen, vagy vmi hasonló. :)

EatClean · http://cleaneating.blog.hu 2007.12.28. 11:04:41

hehe..igazi bunkó...
Sajnos jó autókkal rendelkezők nagy arányban bukók.

dwdHU 2007.12.28. 14:33:39

megallni tilos tabla utan buntetett a centrumos fasz. tudna vki segiteni megtalalni az ide vonatkozo reszeket, ami leirja, hogy marpedig ott o nem buntethet csak kozteres?

Kata 2007.12.28. 21:26:25

Kedves Mindenki,

Boldog Karácsonyt, Hanukkát, Ramadámot, szülinapot, névnapot, új évet, stb (nem kívánt rész törlendő)...

Poszthoz hszva: nem lehet az ilyeneket simán letolni a picsába? A rendőrségre már a szempillám sem rezzent, azon csodálkoztam volna, ha esetleg csinálnak valamit... (Az egyik rendőrgyerek haveromat simán pofán szoktam röhögni, amikor kiejti a száján az "intézkedés" kifejezést...)

Kata 2007.12.28. 21:29:05

Jut eszembe: békés, nem morgós karácsonyi témaként nem lehetne meghirdetni egy szabadfogású őzikespotting autóból, vezetés közben versenyt?

Hammer · http://hvtm.hu 2007.12.29. 14:42:35

ezt én is láttam. ezzel a torlival szoktam jönni, de csak 3 megállót, és ezt a távot gyakran inkább gyalog teszem meg. az utolsó megállót mindig, mert az gyorsabb. amikor ezt láttam, akkor 10 üres trolit számoltam meg, ahogy egymás mögött álltak. és ezekre a megállókban gondolom 10 trolinyi ember várt valahol.
remélem a béemvés megkapta a ennek a sok embernek a karácsonyi jókívánságait.

Jimmy Dix 2007.12.30. 22:42:43

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2007.12.23. 14:56:42

"@capper:
Btk 260. §
(1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

elsősorban technikai berendezések megrongálásával, vagy, akár indirekten, de ehhez kapcsolódó cselekményekről szól. tilosban parkolás ezt nem meríti ki."

Szerintem itt a "vagy más módon" a működés megzavarására vonatkozik úg általában, tehát a tilosban parkolás lehet ilyen tényező (vagy akár az, ha eléterelsz egy birkanyájat). A kérdés inkább az, hogy 40-45 percnyi feltartás jelentősnek minősül-e. Bírói gyakorlat kérdése volna, szerintem lassacskán meg kéne pöcögtetni egy ilyen pert, mondjuk valamelyik hatóságnak, magának a közüzemnek (BKV-nak), esetleg egy becsvágyó ifjú jogásztitánnak.

Jimmy Dix 2007.12.30. 22:44:15

Kata 2007.12.28. 21:26:25

Kedves Kata,
köszönet, hasonlókat.
Egyébként ramadáN.

GOD 2007.12.31. 06:35:33

Jimmy Dix 2007.12.30. 22:42:43

Viccet félretéve jelen esetben a BKV bukná a pert. Egyszerű oka van, és ezt meg kellene tanulnunk nekünk is: A zsidók összetartanak!

vanek 2007.12.31. 20:14:10

Az a viccaz egészben, hogy Izraelben ezt nem tehetné meg büntetlenül. Jeruzsálemben jártam tavaly, és feltűnt, hogy a buszok eléggé ütött-kopottak. A helyi kísérőm elmondta, hogy a sofőrök nem túl szívbajosak, ha egy autó akadályozza őket pl. a buszmegállónál. Kicentizik, aztán vagy sikerül, vagy nem (többnyire nem). A vállalat nem szól semmit, elvégre a tömegközlekedés közérdek. Aztán ha nár sok a horpadás a buszon, akkor kikalapálják és újrafényezik.

Kata 2008.01.03. 18:05:33

Oppáci, kedves Jimmi Dix, elnézést, nem akartalak megbántani az elírással, csak épp nem vagyok igazán tájékozott muszlim ünnepek írásmódjával kapcsolatban (vagy csak egyszerűen lusta voltam ráguglizni, és azt hittem, hogy biztos jó úgy, ahogy leírom.) Mindenesetre boldog Ramadánt. Egyébként ilyenkor ők mit ünnepelnek?

Jimmy Dix 2008.01.03. 22:57:34

Kata 2008.01.03. 18:05:33

Kedves Kata,
OFF
nem bántottál meg, ugyanis nem vagyok vallásos, ellenben kényes vagyok a pontosságra (szakmai ártalom). :-)
A ramadánról itt (is): www.unnep.eu/iszlam-unnepek/ramadan-a-bojt-honapja.html
END OFF

Súlyos testi sértés 2008.01.04. 01:25:05

Nyuszifül:

Iszlám böjti hónap. Állítólag ebben a hónapban keletkezett a Korán.

en.wikipedia.org/wiki/Ramadan

Kata 2008.01.06. 19:56:01

Kedves Jimmy,
köszönöm a felhomályosítást. El fogom olvasni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása