Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Köcsög kamionos közelről követett ködben

2008.01.05. 07:40 :: SilentSound

Végre megint elkezdtetek levelekkel bombázni minket az évvégi nagy passzivitás után, ezúttal László egy kattogós alliterációval is megbolondított levelét olvashatjátok kicsit lejjebb. Nem is kommentáljuk, az a ti dolgotok!
A minap vidékre vetett a sors, kicsit pontosítva Szolnokra kellett mennem, többedmagammal. Ahol lehet, inkább előnyben részesítem az autópályákat, nem is a nagyobb sebesség, mint inkább a nagyobb biztonság okán. Úticélom felé viszont nem túl sűrű az autópályahálózat, ezért kénytelen voltam igénybevenni a négyes számú főutat.

Helyenként persze ott is van kétszer két sáv, meg elkerülők, egy fokkal talán tényleg jobb a helyzet, mint régen, de ennek ellenére egy nem ilyen szakaszon elöntötte az agyamat a sz*r. Reggel 8 óra körül lehetett, egyszercsak szembejött egy irdatlan nagy köd, abból a fajtából, aminél tényleg nem lehet messzire látni. Mivel ez a szemből jövőket láthatóan nem nagyon izgatta és életveszélyes előzéseket mutattak be, jobbnak láttam tartani a szabályos 90-et (kövezzetek meg, előtte néhol 100-110 körül mentem), nem akartam a családomnak plusz költségeket okozni a halálommal, bár egy részük ott ült velem. Azt már megszoktam, hogy egyesek halhatatlannak képzelik magukat az autójukban ülve, nem is akadtam ki rajta különösebben.



Azon viszont igen, hogy egyszercsak megjelent mögöttem egy kamion. A köcsög kamionos közelről követett a ködben (túl nagy hatással van rám az óra ketyegése, bocs), de ezt a közelt úgy kell elképzelni, hogy nagyjából másfél méteres követési távolságot tartott. Minimálisan gyorsítottam (olyan százig), hogy hátha az a baja neki, hogy nem olyan kerek sebességgel megyek, úgyis kamion. Ezzel annyit értem el, hogy innentől százzal jött mögöttem másfél méterre. Ha itt jött volna szemben egy kamikaze a ködből és fékeznem kell akár kicsit is, akkor úgy letarol, mint annak a rendje.

Mikor már ilyenformán több kilométert is megtettünk, végképp tele lett a hócipőm (ha már itt tartunk, persze néhol jó kis hó és jégfoltok is voltak az úton). Tudom, hogy iszonyatosan vakító hátsó ködlámpám van, ezért csak akkor szoktam használni, ha ilyen tejködben nincsen senki látótávolságon belül, mikor tükörbe nézek. Itt viszont nagyon elegem lett belőle, hogy ez a vadállat az én életemmel játszik. Mert a sajátjával sokkal kevésbé, ha engem beletol egy szemből jövőbe, neki abból nagy sérülése nemigen lenne. Nostehát felkapcsoltam, hadd égjen a retinája, pupillája, meg ami még van neki. Tudom, bunkó dolog oktatni, büntetni a bunkót, lesüllyedet a szintjére, satöbbi, de mit tehettem volna? Néhány másodperc után rámvillogott, de aztán kezdhette kapisgálni, hogy nem véletlenül világítok annyira hátra és egy idő múlva feladta a tapadást, legalábbis ha a 20 méterre növelt követési távolságot vehetjük annak.

Azt viszont a mai napig nem értem, hogy mit akart ezzel az egésszel. Tudtommal 80-nál gyorsabban nem is mehet egy ilyen batár dög. De ha már jött, akkor minek? Meg akart előzni száznál? Esélye nem lett volna befejezni időben egy előzést, alig lehetett látni előre. Komolyan érdekel, hogy szerintetek ennek mi értelme volt, ha valaki mozog (esetünkben román) kamionos körökben, az adhatna tippeket. Kurvaannya az ilyennek.
Ha már követési távolság, akkor a végére egy rendőrségi fedélzeti kamera által rögzített képsorozat (30 másodpercnél történik a lényeg, aztán 1:30-nál tekinthető meg közelebbről az eredmény):

120 komment

Címkék: video biztonság közlekedés autó hülye veszélyes jég gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.05. 11:54:13

Praktikus lehet még a kalaptartóra rakott kék ministroboszkópsor is. Meg egy ilyen szuper hátsó ablaktörlő, ami ennyire nyomtalanul eltávolítja a szmogcsapadékot, és egy ilyen fényképezőgép, amivel ködben, tükörből ilyen éles fényképet lehet készíteni.
A kamionos meg két ok miatt is ragadhat a sggedbe:
- Azért választotta ezt a pályát, mert ez olyan nagyon férfias szakma, ahol sok új férfivelismerkedhet meg hátulról.
- A reflektorok, ködlámpák égetése többlet üzemanyag-fogyasztással jár, ha csak 100 km-re leveheti tompítottra, máris ingyen kávézik.
Ilyen esetben én is az index jobbra+féklámpavillogás kombinációt szoktam alkalmazni, lehúzódás nélkül. Amikor jönnek szemből. Két-három leállás után rájön, hogy ugrott az ingyen kávéja.

vonyi 2008.01.05. 11:54:49

Veszprémből Fehérvár felé ballagtunk kifelé a nyolcason nejemmel. A veszprémi gyűrű előtt a városon belül is kétsávos az út, a külső sávra hajtanak le a gyűrűről érkezők és szintén a külső sávról lehet jobbra lehajtani Győr irányába.

Mivel Győr felé indultunk, kellett a külső sáv. Békés hatvannal (még városon belül vagyunk!) gurulunk, kb negyven méterrel a gyűrűről lehajtó sáv előtt, amikor jobbról a lehajtó sávról a stoptábla dacára laza ötvennel megállás nélkül a (magyar) kamionos bevág elém.

Satufék, kormány balra. Ő is észrevehette, hogy mekkora marhaságot csinált, mert fékezett. Megelőztem, visszavágtam elé a külső sávba majd lehúztam az ablakot és bemutattam neki a nemzetközileg egyezményes jelet.

Ha egy kicsit gyorsabban hajtottam volna, talán pont belénkronygyol jobbról és a három gyerekünk árván nő fel.

Borzasztóan rossz kis hazánkban a közlekedési morál.

Manyizga (törölt) 2008.01.05. 11:58:11

Én két dolgot teszek ilyenkor, helyzettől függően:
1, szépen lassan lassítok 50-ig (vagy addig, amíg előzni nem kezdene a hülyéje) és akkor padlógázzal elgyorsulok tőle. Kamion gyorsulása konvergál a nullához, így lerázom és eltűnök a ködben. :)
2, megállok hadd előzzön meg. és onnantól én megyek mögötte.

Egyébként én lakott területen kívül és 50km/h fölött megtiltanám a kamionokkal való előzést. Úgyis csak 70/80-al mehetnek, nem okoz akkora átlagsebesség csökkenést nekik, ha max. 50-el mennek. Mert túlságosan is sok van, amelyik 70,8km/h-val előzi a 70,1km/h-val haladó másikat. Így nem lenne ilyen probléma. :)

tomiko 2008.01.05. 11:59:27

Az összes román kamionost újra kéne vizsgáztatni európai viselkedéskultúrából és vezetésből (mi sem vagyunk a csúcson). Nagyon tetszik ahogy az osztrák rendőrök már rájuk szálltak. Soha semmilyen papírjuk nincs rendben, a kamionok műszaki állapotáról nem is beszélve, az egyedüli matricátlanok az autópályákon. Nem képesek felfogni, hogy ha nincs pénzed matricára, zajadóra, leveszik a rendszámot őt meg bekísérik az őrszobára. Nem értik, hogy normális országokban nem lehet egy falun átdöngetni, ha nincs erre útvonal engedélyed. Szabálytalan parasztok, persze mint mindenhol, biztos közöttük is van kivétel.

jacks_colon (törölt) 2008.01.05. 12:02:47

Az a kamionos szerintem nagyonis jól tudta, hogy be vagy tojva tőle, szerintem élvezte, hogy most szopathat. Láttam már itt (Angliában) is ilyen faszokat, főleg litván és más kelet-európai kamionosok szoktak parasztkodni.

mrzed001 2008.01.05. 12:03:00

Négyes és kamionokról még egy dolog jutott eszembe. Rendszeresen megyek arra, és a 2 sávos részen van hogy 70-80-al kell egy kamion / IFA mögött kullogni, előzni meg lehetetlen mert folyamatos a szembeforgalom. Na nem baj, vannak már azért 4 sávos részek, azt a 10-30 km-ert meg kibirom addig. Odaérünk, 4 sáv.
Végre előzhetem a kamiont.
Kamionos eddigi 70-ről begyorsít volt már hogy 120-130-ra is (se nem autópálya, se nem autóút !!). És a 4 sáv végén újra visszaáll 70-re, szóval volt hogy 140-150-el kellett előznöm (engem meg úgy 220-al előztek villogva román bmw-k).

Ja, és a hirtelen fékezgetés, satufékezésre kényszerítés igen hatásos fegyver, ugyanis MINDIG a hátsó a hibás, ha azt hiszi elég őrült vagy tartani fogja a távot ;)

Cradle 2008.01.05. 12:09:19

Engem is toltak így. Azoknak akik nem értik miért nem lassít le szépen az ember 40-50-re jobbra indexelve: én megpróbáltam de halálfélelmem volt mert ahogy lassítottam úgy közeledett az a tank mögöttem (mármint egyre csökkent az a másfél méter).
Úgyhogy 90-el letértem a műútról majdnem derékszögben egy fogadó parkolójába ami egy viszonylag széles földúttal csatlakozott az aszfalthoz. Csak úgy lestek a holland turisták :) Én is.

hacsabika 2008.01.05. 12:17:13

Általában a románok és más keleti kamionos népek ilyen vadállatok! Ami a személyautókat illeti, ott is a románok és a déli vendégmunkások az állatok! Náluk biztos földutak vannak és amint meglátják a magyar aszfaltcsíkot, késztetést éreznek szabálytalanul menni. Egyébként külföldön is szabálytalanok, nemcsak nálunk.
2 éve olyan balesetet láttam kb. 20 méterről, hogy a kanyarodósávban lassító autóst előzte egy román állat a szemközti sávban. Erre mit ad isten, valaki meg éppen kanyarodott kis ívben! Mi lett a vége?? Hát persze hogy a vétlen kocsiban utazók haltak meg....

mxplanet 2008.01.05. 12:18:37

ebeuss mit szólsz ehhez?:D

Ich Bin 2008.01.05. 12:22:36

A kamionos így, a kamionos úgy. Tisztelem a dolgozó embert, ahogyan a kamionost is, aki keményen dolgozik és ő is csak boldogulni szeretne valahogy az életben.
De azért mégis csak egy modern kocsis a bakon. Mennyé Wazeg ide, fussá mán el oda...! Oszt kész!

Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.01.05. 12:28:52

A kamionnak magasabban van a lámpája mint a személyautónak, ezért ködben rosszabbul lát mint a személyautós.
Azért tapadt rád, hogy majd te figyelsz helyette, és így nagyobb sebességgel "húzod" magad után.

Nagyon rossz szokás, de ne feltételezz rosszindulatot, ő csak hamarabb akart hazaérni.

Olegina · http://Olegina 2008.01.05. 12:31:04

Bravó, csináljunk mindenből nemzetiségi kérdést, minden román idióta.
Ha valaki kétszer áthajt autóval egy országon már szakértőként tünteti fel magát.
Minden hülye máshol lakik, nyílván csakis ők a hibásak azért is, hogy az ország itt tart.
Hurrá

EBEUSS (törölt) 2008.01.05. 12:37:24

Egyik nap az előttem levő rendőrautó úgy döntött, hogy 20-al fog döcögni egy előzésre alkalmatlan egyirányú utcában. Mögém ért egy taxis, és villogott mint a fene. Kiraktam jobbra az indexet, fék, lehúzódás. Magam elé engedtem, így innentől ebben a sorrendben döcögtünk tovább a rendőrautó mögött. Azt hiszem itt mindenki bunkó volt, csak én voltam jófej! Már megint! :)

Soha nem értem én sem, hogy mire jó a nyakára menni valakinek, és frusztrálni!? Ha lehet meg kell előzni, ha nem, akkor meg várni a lehetőségre. De nem a seggében!

kran 2008.01.05. 12:37:35

Vadállat módjára gyorsítani, jól elékerülni és beb@szni a szélvédőjét egy kővel. Eleve elkerülöm a négyest a sok román tahó miatt egyébként.
Üdv
k

Rocko- 2008.01.05. 12:43:40

nem lett leírva a gépkocsi típusa, de egyes típusoknál a fénysebesség se lenne elég gyors. tapasztalat, higyjétek el.

Valadimir Harkonnen 2008.01.05. 11:12:14
én is a féklámpázást javasolnám, de azért 1,5 méternél ez egy kicsit necces. amúgy ilyen közelről ért vmi a ködlámpa?

Darrick · darrick.blog.hu 2008.01.05. 11:25:56
igen, meg a herceg fehér lovon jön. mitn a mesében. aki elhiszi ezt a 80-at, az menejne ki nyugodtan M0-ra, aztán ellenőrizgesse nyugodtan.

Aszi 2008.01.05. 11:46:28
"Megoldás: ha ránk másznak, először is növeljük meg jelentősen a saját követési távolságunkat az előttünk haladótól"
mint fent is írja, télen nem mindig megoldható.

Hawkeye 2008.01.05. 12:45:47

Négyes. Sokat autózom éjszaka. Pár éve tapasztaltam először a Spielberg-filmhez (Duell) hasonló viselkedést a kamionosok részéről.
Engem két alkalommal kis híján meggyilkoltak. A trükk a következő. Éjszaka utoléred. Nem látsz tőle előre, erre ő, mintha segítene, bevillogtatja az indexet jobbra, jelezve, hogy mehetsz. És ahogy kimégy, már ott is a szembejövő....

Először azt hittem véletlen, és csak egy buckalakóval hozott össze a sors. De miután másodszor is majdnem megszivattak, figyelni kezdtem őket.

Tapasztalatom szerint elsősorban az olasz, és a balti államok rendszámaival közlekedők "szórakoznak" ilyen módon.

Azt nem tudom mit lehetne tenni ellenük. Ha sikerül a "viccük", nyilván továbbállnak az éjszakában, a halottak meg nem beszélnek...

Ignotus 2008.01.05. 12:57:48

Olegina: nincs egészen igazad.

A román autóvezetők jó része vásárolja a jogsit, nem tanul érte. (Jó, tudom, ez nálunk is egyre jobban terjed...) Ezzel ott, a vidéki utakon el megy akár évekig baj nélkül. De gondold el, ha ez az ember belekerül egy Mo-i darálóba! Úgymint M1-es, M0-ás, vagy a budapesti csúcsforgalom....

Más. A romániai utak egy része katasztrofális állapotban van. Ott megszokták a vezetők, hogy a feltört útszél helyett az út közepén közlekednek. Ha átjönnek Mo-ra, itt is ugyanúgy akarnak.
Végiggondoltad már, hogy miért van havonta több halálos baleset a 42-esen, Ártándi határátkelő és Püspökladány között?
Hát többek között ezért...

Csapee 2008.01.05. 13:03:11

Pupák te mivel jársz hogy a ködlámpád kivilágítja szegény kamionos szemét, (Strogg rombolóval vagy mia szösz). Amúgy motorral járok de szerintem a bunkósági sorrend: magyar busz (nem távolsági). magyar autós, román autós, ukrán kamionos, bolgár --román kamionos, magyar távolsági busz) Ja és ez Debrecen--->Nagyvárad M47

kpityu2 2008.01.05. 13:03:26

Szét kell lőni a térdkalácsukat. Azért kevesebbet adnak. :)

kob 2008.01.05. 13:07:29

Ködlámpázás, féklámpa vllogtatása (ha már picit messzebb van), és hosszú ablakmosás (jut abból neki is). De ha bátor vagy, akkor lassíthatsz is, egyszer 60-ig sikerült lelassítanom egy kamiont, utána padlógás, és soha többet nem ért utol.

KaPé 2008.01.05. 13:07:30

Ha valaki közel jön, lassítani szoktam. Aztán vagy veszi a lapot, vagy megelőz, mindkét esetben jól járok. Ha meg nem tér észhez, akkor 30cal megyünk egy darabig, nekem belefér :-))

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2008.01.05. 13:16:35

A jelenlévő motoros kollégát nem szeretném megsérteni, de a bunkósági sor élmezőnyéből kimaradtak a kétsávos, kanyargós utakon 150-nel vagy még többel a békés autósokat riogató kétkerekű "donorok".

elizon pucsnik 2008.01.05. 13:24:00

az ilyen f.szokat bezzeg nem büntetik .csak a plebszet b.sztatják,mert két napja lejárt a zöldkártya.no de ez nem a derék rendőrökről szól

Csapee 2008.01.05. 13:25:33

Jah bizony de mindent elmond hogy motorral nem szoktam kamionost szívatni mint ahogy a szájhős elmebetegek fennt, ha nagyon akar menni a szerencsétlen lehúzódom, index ha kell fékezem és láss csodát fél perc múlva nincs is kamion. Gondolom ez senkinek sem jutott eszébe hogy el is engedje. Amúgy nem donornak motorozom csak praktikusabb mint dugóban hallgatnia Boros-Bochkort és szidni a vasárnapi autósokat, hát télen meg van távolsági busz, meg lehet szokni.

Gesa 2008.01.05. 13:27:47

Nyekk!

A nemrég Kelenföldön... hozzászólásodra
Kb. 2002-ben volt és Budafokon, a többi stimmel :)

Rocko- 2008.01.05. 13:31:14

Walter Melone · waltermelone.blog.hu 2008.01.05. 12:28:52
ennyire jó a közlekedési morál, h egy kamionos bízik egy autósban? vagy egyik közlekedő a másikban. neki ugyanúgy figyelnie kell, nem szabad az autósra hagyatkoznia.

Hawkeye 2008.01.05. 12:45:47
itt meg a fordított eset, nem szabad csakis rá hagyatkozni. persze, létezik bizalmi elv, de nem szabad túlzásba vinni az alkalamzását.

Zsolt 2008.01.05. 13:34:00

A német utakon van olyan berendezés, ami hasonlít a trafipaxhoz, csak követési távolságot mér. Igaz sokan nem értenek vele egyet (www.radarfalle.de/technik/ueberwachungstechnik/abstand2.php), de szerintem itthon is hasznos lenne egy két ilyen eszköz, az efféle esetek büntetésére.

Sam8888 2008.01.05. 13:39:10

jesszumpepi 2008.01.05. 11:42:53
Nézet/szövegméret/növelés...

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2008.01.05. 13:40:18

Csapee: én is tervezem motor beszerzését az általad is felvázolt praktikus okokból kifolyólag, de egyes autósok és nagyobb járművek vezetői (nem is kevesen) a szabályosan közlekedő motorost is eltakarítandó forgalmi akadálynak képzelik, így egyelőre várakozó állásponton vagyok.

Vladimir Harkonnen 2008.01.05. 13:43:26

Darrick · darrick.blog.hu 2008.01.05. 11:25:56
LOL! (bár nem nevetséges), tudtommal (már pedig én ezt most tanulom :P) teherautó lakotterületen kívül 70-el, autópályán meg 80-al mehet. Kész, ennyi!
Igen, és előzést kivéve akkora követési távolságot kell tartania, hogy egy jármű még beférjen elé!

Régi autós bölcsesség: "Az a jobbkéz-szabály, amit megadnak!"

Minden szabály annyit ér, amennyit be lehet tartatni belőle! Ezek a kamionok simán mennek 130-al is, ha eléri a tachográf a beállított max. értéket villog/sípol. Ha leszarja megy gyorsabban is, nem tilt le! Legalábbis a többségük. Kiderült a magyar rendőröknek elenyésző hányada van kiképezve az elektronikus tachográf ellenőrzésére, eszközük még annyi sincsen hozzá! Így semmit sem ér!
A régi tűs papírkorongost meg kitámasztották, és 70 fölé sose ment, aztán röhögtek a markukba a sofőrök! Ráadásul balesetnél elfogadták bizonyítéknak, ha nem lehetett rájuk verni a buherát! A szomorú, hogy ezeket a rendőrök is tudják/tudták!

Vladimir Harkonnen 2008.01.05. 13:45:11

mrzed001 2008.01.05. 11:39:38

...A románokról arrafelé meg egyébként is megvan a vélemény, azért is csináltak jó széles és kemény útpadkát, hogy legyen hova lehúzódni az utat 3 sávosító agyamenten előző román k.csögök elöl.

Csak az egyik oldalon van széles padka, egyszerűen azért mert arra lejt az út, és ne mossa alá a csapadékvíz. De lehet, hogy én tévedek!

hukk 2008.01.05. 13:45:30

pár éve még, mikor wartburggal (1.3 limousine) közlekedtem, rendszeres volt, hogyha én a megengedett sebesség másfélszeresével mentem elöl, mondjuk 50-nél 70-75 (tudom: a kurvaanyám), akkor is rámelőztek modern, "nyugati" gépekkel. Az egyik legemlékezetesebb, amikor a budakeszi úton mentem fel 70-nel, a kanyargós (!) részen, felfele előzött meg egy mazda6-os.
Sőt, úgy vettem észre, jobbkéz szabály is csak az új autóknak jár. Mondjuk a sávváltás egyszerübb volt, nem nagyon volt olyan, hogy nem engednek be valahova, ahova én igazán be akarok menni. Mondjuk az egész autó ért kb anyit, mint kb egy astra elektromos-fűthető tükre...

0xFFFF 2008.01.05. 13:50:33

Csapee fiam ! Tényleg praktikus ? Jómultkor csillaghegynél a szentendrei úton hallgatom a boros-bchkor duót és mivel álltunk, - mellettem, előttem, mögöttem - hát nem szkenneltem a tükröket. Ezzel szemben kiszállást kezdeményeztem bizonyos okból és láss csodát, egy praktikus kollégád felkenődött a nyíló ajtómra, koponyája felhasadt, ajtómat és a motorját összetörte. Én meg mit tegyek, rendőrt hívtam, az helyszinelt, törött fejű praktikus meg könnyes búcsút vett - jegyzem meg praktikusan - a jogsijától. Mivel az autó céges kocsi volt, így gondolhatod, károm zérus, biztosító is fizetett, hiszen casco-s a gép és amíg - praktikusan - lakatolták az ajtót, én cserekocsival hallgattam a boros-bochkor duót a szentendrei úton a pirosnál. Közben, mert dugó volt, nem szkenneltem a tükröket és ha éppen arra jársz és pont akkor ki kell szállnom, hát én ki fogok. Te meg el. Praktikusan.

Vladimir Harkonnen 2008.01.05. 13:50:44

Hawkeye 2008.01.05. 12:45:47
Négyes. Sokat autózom éjszaka. Pár éve tapasztaltam először a Spielberg-filmhez (Duell) hasonló viselkedést a kamionosok részéről.
Engem két alkalommal kis híján meggyilkoltak. A trükk a következő. Éjszaka utoléred. Nem látsz tőle előre, erre ő, mintha segítene, bevillogtatja az indexet jobbra, jelezve, hogy mehetsz. És ahogy kimégy, már ott is a szembejövő....

Én románnal találkoztam, aki üres úton balra indexelt. Nem lehet, hogy náluk fordítva szokás jelezni?
(Mondjuk 22 év, és 1,5 M Km alatt is csak egy-két olyan külföldi kamionossal találkoztam aki jelzett hogy előzzek, leginkább a megfontolt papókák szokása.)
Mindegy, ha villog is valaki előbb kinézek, és én döntöm el mikor előzök! A felelősség mindenképp az enyém!

0xFFFF 2008.01.05. 13:52:06

Bukott muzsikus !

"Csapee: én is tervezem motor beszerzését az általad is felvázolt praktikus okokból kifolyólag, de egyes autósok és nagyobb járművek vezetői (nem is kevesen) a szabályosan közlekedő motorost is eltakarítandó forgalmi akadálynak képzelik, így egyelőre várakozó állásponton vagyok. "

Én sokat autózom a főttváros útjain. 100 motorosból egy közlekedik szabályosan, a többi szlalompályának tekinti az utakat és itt indignálódik, ha a szlalompálya akadályai kivasalják.

0xFFFF 2008.01.05. 13:54:54

Azt elfelejtettem, hogy a praktikus és ezzel egyidőben rendkívül szabályos faszfej motorosok sosem regélnek a piroslámpáknál megkarcintott autókról, letört tükrökről, stb. Nem is csoda az ellenszenv velük szemben.

X 2008.01.05. 14:02:22

Én úgy tudom az ilyen nagy tömegű kamionoknak 85-re kellene lenniük korlátozva elektronikusan.
Aztán kinek milyen (szar) a kilométerórája a kocsiban, látják őket 90-100-al eldöngetni.
Talán van lehetőség pár másodpercre túllépni, ezért még 100+ is lehet a megállapítás, de visszakorlátozza őket. Nézzétek meg normális sebességmérővel (pl GPS), a többség ennyivel megy, szinte pontosan.

És persze mivel ezt nem ellenőrzik megfelelően, ezért van, hogy vannak páran gyorsak...

Én általában gyorsan szoktam menni, nincs gondom a kamionokkal. Ha meg nagyon siet ködben, elengedem, ahol lehet, akár még lassítok is. Lényeg, hogy ők sem szeretik, ha szivatják őket. Az ilyen 60-ra lelassít aztán padlógázos versenyzők. Ők is hibásak érte, ha az "állat" majd két perc múlva utolér egy másik autóst. Fel lesz fűtve rendesen.

Ez olyan, mint amikor az autópályán szívatnak a valakit a belső sávban. Utána ember legyen a talpán aki az N.-nek is türelmesen villog, nem mászik rá, stb... (Pedig az lehet, hogy tényleg nem direkt bunkó, hanem csak béna.) Szóval csak arra akartam kitérni, hogy amelyik kamionos ilyen, az hülye. De lehet, hogy nem ennyire hülye mindig, csak páran már "játszottak" vele, mert úgysem éri utol....

A jobbra villogásos játékot még nem tapasztaltam, de elég veszélyes. Viszont az is igaz, hogy attól még nem előzünk csukott szemmel, mert valaki jelzett! Én a jobbra villogást annyinak tudom be, hogy figyel, látott, nagyobb valószínűséggel nem fog kacsázni meg balra fordulni, előzni...

0xFFFF 2008.01.05. 14:04:53

X barátom. Autópályán se villogjál a másik seggében türelmesen sem, sem máshogyan, várd meg, amíg kikerülheted. Ki vagy te, hogy elsőbbségre formálsz jogot ? Ha meg olyan vagy mint a hülye árpa attilla, menj a hungaroringre, ott 5000 forintért no limit a sebességkorlátozás felső határa és csak a saját szaros életed a tét, nem másé.

Manyizga (törölt) 2008.01.05. 14:13:39

0xffff ment a feljelentés ellened szándékos baleset okozásáért. Figyeld a postaládát. ;)

Thomas Magnum 2008.01.05. 14:14:06

Csapee (és a többiek).

1. Köd van
2. Ebben az esetben autóval (5m már nagy autónak számít) sem igen előz az ember, ha nem muszáj.
3. A kamion legjobb tudomásom szerint hosszabb, mint 5m. Sokkal hosszabb.
4. Mindezek mellett rosszabb a gyorsulása.

Mindezek tükrében ilyen esetben ne előzzön meg az úton simán, engem is veszélybe sodorva. Ha le tudok térni az útról egy parkolóba, majd akkor robogjon el.
Másrészt. Ha a kamionos még kevesebbet lát az útból ködben, akkor a megoldás az, hogy lassabban megy. (ok, biztos gyűrni kell a távot, de ez egy balesetnél nem lesz mentség)

Amiért meg főleg neked címeztem Csapee:
Nyilván te is észlelted már, hogy a motorod nincs olyan széles, mint egy autó.
Innentől hagy ne folytassam..

hukk 2008.01.05. 14:15:17

0xFFFF: te egy igazi faszfej vagy. Te erőssebb vagy a motorosoknál, meg a bringásoknál, ezért szarsz rájuk. Idegesít, hogy motorral még lehet közlekedni budapesten, ezért ahol lehet szivatod őket. Arra nem gondolsz, hogy van aki a te céges autódnál is erősebb, pl a román kamionos, meg a volánbusz? Mit gondolsz, mi lenne, ha ők is a te mentalitásoddal közlekednének?

Szerencsére egyre több autósnak van motorja, ezért nem az egymás szivatása terjed, hanem az a nyugaton látott (pl: szlovákiában) morál, hogyha én motorral utolérek egy személyautóst, akkor az amennyire lehet lehúzódik az út szélére, hogy úgy tudjam megelőzni, hogy ne kelljen átmenni a szembe sávba.

Szóval, remélem nem találkozol össze egy hozzád hasonló gondolkodású, csak teherautót vezető faszkalappal, miközben a családod ül a hátsó ülésen.
Praktikusan.

RedRiot 2008.01.05. 14:29:13

X:

Olyan sokat azért nem csalnak a kilométerórák. Jó 15 éve talán az Autó Magazinban egy cikket erről. Több gyakori típust is megvizsgáltak, és a legrosszabb is 105-öt vagy 106-ot mutatott 100 helyett. 2-3km/h-t csaltak általában. Azóta eltelt jópár év, nem hinném hogy pontatlanabbak lettek a műszerek.

mrzed001 2008.01.05. 14:34:10

Valadimir Harkonnen
"Csak az egyik oldalon van széles padka, egyszerűen azért mert arra lejt az út, és ne mossa alá a csapadékvíz. De lehet, hogy én tévedek!"
Elég sokat járok arra, és a 2 sávos részen ahogy emlékszem oda-vissza kb 1 autónyi a padka. Egy kicsit mélyebben van mostanság már, talán a rendszeres használattól, talán a nem megfelelő karbantartástól, de azért még használható és életmentő.
Hol is mentem, talán Veszprém környékén, hogy a sáv mellett 20 centi, majd egy 30-40 centi mély és széles beton árok.

Mostanság egyébként annyira megszaporodtak az őrült előzők a 4-esen, hogy legtöbbször beállok egy jó ütemben 80-90 körül haladó kamion mögé 3 autónyi távolságba, és mosolygok, hogy nekem most már pajzsom van, jöhettek bunkók, vele frontálpuszizzatok [heheheeeeee]
(a 2-3 autónyi kell, hogy tudjanak előzni a rohanók, meg amikor belelép a kamion a fékbe egy 3sávosító miatt és / vagy félre is rántja, akkor nekem is legyen rá bőven időm ... mert kell )

Ami a jobbraindexelős kiugratást illeti régen, amikor még nem 4 sávosították a 4-est a rendes kamionosok / IFÁsok rendszeresen jeleztek így, hogy lehet menni, és olyankor tényleg lehetett (sok magyar, de volt olasz és talán egy német is)
Viszont az utóbbi időben velem is eljátszották párszor már ezt az "előzz a halálba" játékot, az egyik egy az említetthez hasonló esti szitu volt enyhe jobb kanyarban (amit persze én nem láthattam tőle). Mikor végre előzni tudtam folyamatos duda, refi és a megszokott bemutatás.

0xFFFF 2008.01.05. 14:34:34

Manyizga ezt benézted. Helyszínelő rendőr is engem ítélt vétlennek, te meg térdelhetsz délben a blahán.

hukk, aha. Az vagyok. Tényleg bosszant, hogy amikor egy hozzád hasonló köcsög pizzafutár leviszi a 60000 forintos tükröt, mert siet, akkor nem megáll, hanem cikázva eltűnik. Ne gyere a közelembe motorral. Praktikusan.

KopaszMercis 2008.01.05. 14:46:22

0xFFFF,
bar en eletemben nem motorztam, de te egy igazi frusztralt... vagy.. lekurta az asszonyt egy motoros kollega vagy mi a picsa bajod van szegeny motorsokkal? En sem keveset vezettem le a fovaros utjain es aranyaiban es abszolut szamokban is a motorosok kozott van a legkevesebb paraszt. Az osszes "faj"ban sokkal tobb.. ertsd gyalogos, bringas, autos, taxis stb stb..

b-max 2008.01.05. 14:52:11

0xFFFF 2008.01.05. 13:50:33 :

Praktikusan a KRESZ szerint meg kellett volna győződnöd hogy nem jön-e senki mielőtt kinyitod az autód ajtaját.
Praktikusan a rendőrök utálják a motorosokat emiatt ezt jogszabályt nem vették figyelembe a helyszineléskör/itélet meghozatalakor.
Praktikusan az amortizált fejű motoros nem volt olyan állapotban hogy ágált volna ellene.
De ha van egy kis esze praktikusan egy jó ügyvédet keres aki gond nélkül rád veri a balhét.

b-max 2008.01.05. 14:58:56

Egyéként szerintem az hogy elengedek valakit, pl. motorost ha "furakszik", az a személyes intelligencia megnyilvánulása. Nyilvánvalóan ha hiján vagy ennek akkor nehezebben megy egy-egy ilyen szituáció feldolgozása, illetve egy kis előregondolkodás.
Sokat járok ausztriába, ott ha valaki valamerre menni akar elengedik ! Ha be akar sorolni, ha sávot akar váltani, nincs az mint pesten, hogy az ökrök életük és autójuk épsége kockáztatása árán se hajlandóak utat engedni, ha pl. hirtelen sávot kell váltanom, mert eltévedtem.

b-max 2008.01.05. 15:17:45

Valadimir Harkonnen 2008.01.05. 15:07:09
Igazad van, mindketten hibásak voltak, csak barátunkat nem vonták felelősségre. Ez annak köszönhető hogy a rendőrök (részben joggal) tényleg csak donorként tekintenek a motorosokra, föleg ha fiatal az illető.

hukk 2008.01.05. 15:19:01

Jóbarátom azért ezt az ajtónyitogatós mókát nem sokáig játszhatod már el. A kormány elött van az RRACE-es kreszmódosítás, amely engedélyezni fogja egy nyomon haladónak, hogy lámpánál előre menjen az várakozó autók között. Szóval okosan, mert személyi sérüléses baleset okozásáért minimum felfüggesztett börtönt kapsz, aztán mehetsz te is pizzafutárnak, oda ugyanis nem fog kelleni az erkölcsi bizonyitványod.

b-max 2008.01.05. 15:19:11

Meghát gondolom sokat tudott mondani a motoros szétzúzott fejjel.

mxplanet 2008.01.05. 15:39:22

széles útat!
nem véletlenül tértünk át többedmagammal a biztonságos, zárt krosszpályákra, az utolsó, senkiházi,irigykedő,majd én megmutatom neki típusú autósok miatt.

0xFFFF 2008.01.05. 15:49:53

"b-max 2008.01.05. 14:52:11
0xFFFF 2008.01.05. 13:50:33 :

Praktikusan a KRESZ szerint meg kellett volna győződnöd hogy nem jön-e senki mielőtt kinyitod az autód ajtaját.
Praktikusan a rendőrök utálják a motorosokat emiatt ezt jogszabályt nem vették figyelembe a helyszineléskör/itélet meghozatalakor.
Praktikusan az amortizált fejű motoros nem volt olyan állapotban hogy ágált volna ellene.
De ha van egy kis esze praktikusan egy jó ügyvédet keres aki gond nélkül rád veri a balhét."

Ne menj jogásznak, sokat buknál. Praktikusan meggyőződtem, ki mondja, hogy nem igaz ? Holttérben volt a motoros faszfej. Ezzel szemben ő két sáv között igyekezett élelmes lenni és rákúrt. Hát ez van, a szabálytalan a magyarok hőse, akit meg bosszant az ügyeskedés, a sor elejére tolakodás az paraszt. szerintem kapjátok be egy masszív telivér lőcsét paraszt magyarok ! :)

0xFFFF 2008.01.05. 15:51:16

Kedves hukkedli ! Várjuk ki a végét :)

mxplanet 2008.01.05. 16:13:06

miért nem lehet béke az autósok és a motorosok között? miért mindig csak a kiszúrás? hol a világbéke?:D

b-max 2008.01.05. 16:13:59

Holttérben volt ?

Ez ismeretlen fogalom a kreszben.Nem láttad = nem megfelelően győződtél meg arról, hogy biztonságosan ki tudtál - e szállni.
Ennyi erővel mindenki hivatkozhatna arra ooohhh hát nem látttam hogy jönnek szembe, mert holttérben volt....

Örülj neki hogy szerencséd volt és nem egy olyan rendőr jött helyszinelni aki, civilben motorozik. Meg nem értem miért fáj annyira a 60e forintos tükör ha egyszer céges kocsid van ? Persze ha ilyen a hozzállásod a motorosokhoz ne csodálkozz ha állandóan le fogják zúzni a kocsid.
Tudod ezek a kis butusok tudnak kommunikálni egymással, még menet közben is !!!!!

"brékó brékó, van egy civilizálatlan ajtónyitogálós a körúton, a dózsa környékén, kocsitípus bla.bla. - figyeljetek rá, van rá egy órátok, mert áll város nem tud semerre menni... "
:)

0xFFFF 2008.01.05. 16:22:08

Jól van b-max, okos vagy. A holt térnek semmi köze a szembe irányhoz. Tőlem kommunikálhatnak, ahogy jólesik, nem zavar. Nálam meg 72-es villáskulcs ül az anyósülése és nem félek használni :)

b-max 2008.01.05. 16:24:41

és akkor miért nem használtad az a villáskulcsot mikor a tükrödet lerugták ?
ha-ha-ha.

hukk 2008.01.05. 16:26:25

Te egy ilyen kis 45 kilós szemüveges fasz vagy, aki a egyszer ilyen, másszor olyan felhasználó nevek mögé bújva osztja az észt, de ha valaki elédáll a sorban akkor egy kurva szót nem mersz szólni.
Ráadásul akkora segg, hogy nem jön át amit B mondani akar.

0xFFFF 2008.01.05. 16:32:08

Teszteld hukk, de lehet, hogy jobban fogsz szopni, mint terry black fénykorában ! ;)

b-max 2008.01.05. 16:35:23

Végül is felőlem Arnold Svájcinéger is lehet, a "vitát" részemről lezárom, ugyan örülök mikor ilyen embereket lehet alázni, viszont ez az egész blog szerintem arról szól "autózz - és éld túl a hülyéket....", namost szerintem aki villáskulcsot hozza fel személyes érvként az a mondat utolsó részében szerepel....

hukk 2008.01.05. 16:38:26

Ráadásul állandoan szopatni akar. Talán nem ismeri Freud-ot???

0xFFFF 2008.01.05. 17:01:03

Topic szétflame-elve.

EBEUSS (törölt) 2008.01.05. 17:47:16

mxplanet 2008.01.05. 12:18:37
"ebeuss mit szólsz ehhez?:D"

Bunkó kamionosakat származásuk szerint szídni nem ugyanaz, mint egy fiatal nő halálának örvendeni!
Még akkor sem ha történetesen román állampolgár volt az illető!
Én nem örülök ártatlan emberek halálának, legyen az akár román, akár cigány, stb...

Még az ártatlan zsidó emberek halálának sem!
Igaz, hogy az ilyen egyre ritkáb!

Szóval ez a véleményem a dologról.

KopaszMercis 2008.01.05. 17:51:12

0xFFFF nem mert te fogod megszopni, mert nalam 73-as kulcs van, apukam tuzolto es erosebb, mint a te apukad, es nekunk toalett kacsank is van es a perem ala sem szarunk!
en nyertem...

0xFFFF 2008.01.05. 17:53:58

Suhiruha, merdzsó és négy telefon, ehhez jön a 10 kg fux és a 4 általános ?

EBEUSS (törölt) 2008.01.05. 18:09:33

0xFFFF

Ha ilyen béna lennék, mint te, hogy lekaszálok egy motorost az ajtómmal, akkor mélyen hallgatnék, és nem kérkednék vele...

Kardics 2008.01.05. 18:15:35

Az a baj, hogy az utakon is úgy viselkedtek mint a hozzászólásokban: Nem biztos, hogy nekem van igazam, de, hogy én vagyok az erősebb az biztos.

kutyaf asza · http://eretnek 2008.01.05. 18:17:13

porba szellent

KopaszMercis 2008.01.05. 18:27:44

0xFFFF oltony (sajon!!) golf 2 telefon semmi ekszer es egyetem

majdnem eltalatad :)

X 2008.01.05. 19:28:50

Már miért ne villognék autópályán, több sávos országúton is (nem a jobb szélső sávban), ha feltart olyan, akinek egyénként legalább egy sávval jobbra kellene haladnia.

Tudod: JOBBRA TARTÁS!

villogni mindig szabályos. dudálni lakotton kívül pedig szabad, előzési szándék jelzésére... na ezt is szoktam használni, ha muszáj...

Lehet megkövezni :D:D

Óra csalás ügyben: Mértem olyan autót, ami 120-at mutatva kb 107-el ment... az 10%, nem hittem volna. Előírt gumiméret, jó guminyomás mellett. És ez a csalás végig megvolt, tehát kis sebességnél is ennyi.
Másik autóban pedig nem lineáris volt, hanem csak egy offset. (30-nál és majnem 200-nál is 5-10km/h) Érdekes. De állítólag ez szándékos. Hiszen a távolságszámláló minden esetben tökéletesen működött!! Tehát valami worst case gumira, stb-re méretezik. Így védik magukat a gyártók a perek ellen - el lehet képzelni mennyi lenne :)
Ja, a kocsimban 40-nél még csak 30-al megyek, és 80-nál már 75-el. 100-nál pedig 90(-92?)-el. Az is érdekesen van beállítva. És itt is a 200 km 200km a gps-en és a kilométerórán is...

Johnny336 2008.01.05. 20:06:46

Aki ilyen paraszt és balesetveszélyes módon tolakszik, azt elengedni. Pláne, ha "pár" tonnával nagyobb nálad...
Vagy lámpánál kiszállni és tarkónlőni. Vagy kölcsönkérni Jefétől a viperát, és megrendszabályozni a fogsorát :))))

kob 2008.01.05. 20:28:27

Két kérdés:
Miért nem állt meg praktikusan az a motoros aki a múltkoriban levitte a tükrömet és behorpasztotta a sárvédőmet? Praktikusan beletiportam volna a plexit az arcába. De ő praktikusabb volt és egykerekezve húzott el a gyalogosok és az álló autók között. (remélem azért egy-két ujját eltörte a sárvédőm)

A másik kérdés, és ez már nem off:
A tachográf csak azt jelzi, hogy mikor megy a kamion, azt nem hogy mennyivel? Nem hiszem hogy megvalósíthatatlan dolog lenne hogy a rendőr beszed annyiszor 20.000 forintot, ahányszor átlépte a 80-at a tachográf.

Szerintetek?

X 2008.01.05. 22:18:24

kob: tachográffal sokan úgy csalnak, ahogyan nem szégyellik

megoldás lehet az új digitális változat a régi trükkökre, de kérdés, hogy lesznek-e új lehetőségek kijátszani azt is
(hamarosan már csak az lesz az elfogadott, a rágieket cserélni kell)

slamasztika 2008.01.06. 00:28:54

off

0xFFFF!

10 évig voltam baleseti helyszínelő, most pedig már pár éve közlekedési baleseteket vizsgálok. Amit leírtál a felelősség kérdésében az 50-50%.
Az elmondásod ott hibádzik, hogy hiába volt holttérben a motoros, Te akkor is hibás vagy, mivel nem győződtél meg arról, hogy kiszállhatsz-e. / Ilyen alapon a gyalogost is büntetlenül elüthetnéd a gyalogosátkelő helyen, ha holttérben van. /Egyébként mikor és hol szállhatsz ki az autóból?
Arra is kíváncsi lennék, hogy Te véres fejjel és kábultan mit csinálnál, ha az orrod elé tolnának valami papírt?
A baleseti helyszínelő 8 napot meghaladó gyógytartamú sérülés esetén a helyszínen nem hoz döntést, mivel abban az esetben büntető eljárás indul közlekedési baleset okozása miatt. 8 napon belüli esetén pedig szabálysértési eljárás indul és abban sem hoznak a helyszínen döntést. Akkor is szabálysértési indul, ha 8 napon túli, de csak az okozó sérül.
Ha motoroznék, akkor nem lennél hosszú életű ilyen eset után, mert sajnos találni olyan "kollégát", aki egy kis pénzért kiadja a nevedet és a pontos tartózkodási helyedet.
Egyébként az emberek nem azért vesznek motort, hogy beálljanak a dugóba. Én személy szerint támogatom azt, hogy előre mehessenek álló!!! sorok között vagy külön sávot nekik is, akár az autók rovására is, így többen motoroznának és talán dugó sem lenne annyi. Nem tudom, hogy Neked miért fáj az, ha más esetleg gyorsabban tud haladni? Téged nem tart fel, így ez szimpla irigység, tahóság.
Ha a motoros ilyen esetben szerencsétlenül esne és meghalna, akkor hogy számolnál el a lelkiismereteddel?

on

Vladimir Harkonnen 2008.01.06. 10:55:48

kob 2008.01.05. 20:28:27
...
A másik kérdés, és ez már nem off:
A tachográf csak azt jelzi, hogy mikor megy a kamion, azt nem hogy mennyivel? Nem hiszem hogy megvalósíthatatlan dolog lenne hogy a rendőr beszed annyiszor 20.000 forintot, ahányszor átlépte a 80-at a tachográf.

Szerintetek?

A digitális tachográfot leginkább a KF emberei tudják ellenőrizni. A rendőrök közül kevesen vannak kiképezve rá, eszközük meg szinte nulla!

"A digitális tachográfok gyors ellenőrzését kizárólag informatikai eszközökkel lehet elévégezni." (forrás: www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/36/47/lang,hu/ )

A "jól felszerelt" rendőrségünk egyelőre hozzá se tud szagolni!

kran 2008.01.06. 11:30:28

nullaikszefef.
Gratulálok, ha tényleg ekkora tahó vagy. Sokat motorozok városban. Ha elengednek előremegyek, ha nem nem. Évente egy-két rokonod van akik csak azért is elémhúzzák az autót nehogy elférjek. Ráérek. Nem fogok egy 1,20 széles döggel milliméterezni. Bár volt jó élményem a nyáron amikor baleset volt az Árpád hídon és az egész hídon folyamatosan tudtam végigmotorozni, mert mindenki elengedett. Nem főttem bele a bőrruhába negyven fokban.
Lehet akár egy másik járművet közlekedési partnernek is tekinteni nem csak "köcsög motoros" illetve "gyökér autós" létezik. Bár a Te esetedben ebben nem vagyok biztos. Szerintem ha egy nagy cruisert látsz az autók között, aki elől lehúzódnak, akkor az elé ne nagyon nyisd ki az ajtódat, mert
1: zsanérostól viszi le az ajtót (és akkor baszhatod)
2: a "köcsög motoros" véletlenül belelép az arcodba
Ilyen veszélyek leselkednek manapság az autóstársadalomra.

hukk 2008.01.06. 11:52:48

kob: nehogy azt hidd, hogy a felelősséget csak a motorosok nem vállalját a tetteik után. Mindennapos a belvárosban parkoló autók meghúzása parkolás közben, aztán a tulajdonos kimegy reggel az autójához, és látja, hogy csálén áll a lökhárító, és sehol senki. Akkor meg minden autós tahó paraszt?
Lehet szidni a motorosokat, meg az autósokat, de egyre több autós motorozik, és egyre több motoros autózik. Ez már régen nem két külön "kaszt", és valeszeg ugyanaz a motoros húz egy gázt ha levitte a tükrödet, mint aki elmegy, ha parkolás közben meghúzza az autódat.
Ez szocializáció és kultúráltság kérdése, nem jogosítványkategóriáé.

KopaszMercis 2008.01.06. 12:27:28

0xFFFF kollega elhuzott a retkes gecibe.. slamasztika ur ugyanis ugy torolte fel a vele a blog kepzeletbeli padlojat, hogy az abberraltabbaknak erekcioja lett tole :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 13:05:02

Ezzel akkor az ide annyira nem tartozó autós-motoros témát le is zárhatjuk, mert gyakorlatilag egy idióta csinálta itt a fesztivált, többen meg csak adták alá a lovat azzal, hogy reagáltak rá. Az ilyet hagyni kell a fenébe, nem idegeskedni rajta. Legyen ez az ő baja, hogy ilyen.

mxplanet 2008.01.06. 13:18:27

" KopaszMercis 2008.01.06. 12:27:28
0xFFFF kollega elhuzott a retkes gecibe.. slamasztika ur ugyanis ugy torolte fel a vele a blog kepzeletbeli padlojat, hogy az abberraltabbaknak erekcioja lett tole :)
"

loál

Rocko- 2008.01.06. 20:08:50

kran hogy van a lábad?

kob 2008.01.06. 20:24:08

off:

hukk:
Mutass egy olyan tagmondatot a kommentemben, amelyikkel általánosítottam volna. Nem szeretem a motorosokat, mert a sok zombi autós között gyakran még rájuk is nekem kell vigyáznom, de ennek ellenére segítem a haladásukat, lehúzódom a sáv szélére ha látom hogy jön (és nem arra a szélére amelyiken ő is halad :) ), elengedem lámpánál is ha tehetem, satöbbi. Ebben a tükrös sztoriban annyi volt a kunszt, hogy kb 10 másodperccel azelőtt húztam be a könyököm az ablakból. Ha a tükör helyett azt viszi el, akkor most egy kézzel gépelek. Mellesleg a sor állt, csak épp egy kanyarban és ő kicsit jobban bedőlt, ugyanis a kb hatvanas tempót már úgy kellett bevennie (a tükröm úgy öt autóval előrébb állt meg). Természetesen rendszám egy szál se. Az igazi pofátlanság az volt hogy utána áthúzott a zebrán a gyalogosok között, akiknek történetesen épp zöld volt. Azt hiszem ez eléggé felháborító, és autóstól még nem láttam ilyet (elismerem hogy ez valószínűleg véletlen)

on

donormotoros 2008.01.07. 00:30:01

Én már találkoztam bit agyu barátunkkal. Egy 25 éves Jawaval mentem az Örs vezér téren a belső sávban merthogy kanyarodni akartam, de lerohadt a dög. Praktikusan beálltam a felezőre mert a folyamatos forgalom mellet esélytelen lett volna kitolnom és megkiséreltem az indítást. Minden autós elfért mellettem, de jött a hexadecimálisan üreskód barátunk elkezdett anyázni hogy takarodjak előle, merthogy a Jaguárjával nem volt képes kikerülni. Elfért volna, de nem érezte a nyilván frissen kapott céges autójának a méreteit. Persze hogy visszaordítottam neki hogy kerülj ki b+. Erre kipattant a kocsiból és behúzott egyett nekem. Majd bepattant a kocsiba és elhúzott. Érdekes itt már ki tudott kerülni. A vicces az volt az egészben, hogy rajtam polikarbonát bukósisak volt így én az egészből nem sokat éreztem a meglepetségen kívül. Viszont a kezét csúnyán összezúzhatta.

Szóval legyetek egy kis empátiával ezzel a hülyével mert ez az eset volt ami miatt utálja a motorosokat. És ezúton kérek elnézést hogy pont egy ilyen bunkó elött rohadtam le a veterán közeli motorommal.

Szeretném végezetül megköszönni minden autósnak akik kultúráltan állnak a kulturáltan közlekedő motorosokhoz. Szerencsére mind autós, mind motoros téren ők vannak többségben és az arány egyre jobban javult több mint 10 éves motoros és autós pályafutásom alatt.

Megfigyelésem szerint a legtöbb konfliktus autós motoros között az egymás nem ismeréséből adódik ezért ajánlom, mind motorsnak és mind autósnak a figyelmébe a biztonságos motorozást népszerüsítő cikksorozatom ide vonatkozó részét. Az autósok ebből megtudhatják hogy mit miért csinálnak a motorosok mégha szabálytalan is. Ezáltal kicsit jobban megértenek minket. A motorosok pedig talán kapnak ötletet a biztonságosabb közlekedéshez.

Röviden: Motorosként nem a KRESZ az elsődleges, hanem a biztonság. Más helyett is nekünk kell gondolkodni mert láthatattlanok vagyunk és ezen az autósok jóindulata sem segít!

Az ajtónyitásos eset a motoros hibája volt a KRESZtől független iratlan motoros szabályok szerint is. Nem figyelt eléggé és gyorsabban ment mint lehetett volna.

Béke veletek!

p.s: én vagyok az a motoros aki beengedett maga elé amikor a többi autó nem...

donormotoros 2008.01.07. 00:33:32

ja a cím lemaradt a cikkhez, tényleg ajánlom mert sok autósnak is tetszett. Persze mindig vannak, hogy hűha nem tartja be a KRESZT és milyen csúnya dolog, de ezeknek az embereknek azt javaslom üljön motorra és majd rájön...általában ezek az emberek nem mernek ráülni mert félnek az olyan autósoktól mint ők maguk :D

www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/84

donormotoros 2008.01.07. 00:47:42

kob: köszi hogy lehúzodsz és kösz hogy figyelsz ránk pedig utálsz minket :)

Sajnos sok jogosítvány nélküli motortulajdonos van (merhogy ezek nem nevezhetők "MOTOROS"-nak)
Mi is utáljuk őket, ők azok akik rendszám nélkül 200-al mennek a körúton, meg egy ilyen vitte el a tükrödet.

Sajnos manapság nem kérnek jogosítványt amikor a szalonban megveszed a legújabb sportmotmotort ami egy F1-es autó képességeit közelíti. Az utcai Ferrárikat pedig lazán alázza.
És ha ez nem lenne elég akkor már 0forint előleggel bármelyik gazdag apuci kisfia megveheti a zsebpénzéből.

A rendőr nem tudja elkapni soha, csak lelőni, de azt meg nem fogja mert vagy a maffia nyirná ki, vagy a politikus apuka záratná be börtönbe és dobná el a kulcsot...bár volt már példa hogy utána löttek ilyennek :)

donormotoros 2008.01.07. 00:55:32

Hogy a kamionos történethez is szóljak.

Én is sokat jártam kocsiva és motorral is a 4-es úton. Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak a kamionosokkal. Mindig jeleztek hogy mikor tudok előzni és még segítettek is néha lassítással, lehúzódással. 120-as Skoda és az öreg Jawam nem éppen gyorsulási bajnok volt ugye :)

Egyszer volt hogy lerobbantam és az út szélén szereltem, amikor látom hogy a kamion pont felém jön 90-el a padkán, úgy ahogy voltam átugrottam a padkát és elkeztem rohanni befelé a szántásba, de az utolsó pillanatban felébredt és centikre elment a motoromtól.

Sokkal több probléma volt a szembe kielőző autósokkal akik nyilván levegőnek tekintettek engem a motorral. Pedig én sem tudok leúzódni előlük, mert 90-100-al az út széle életveszélyes motorral (is)

A seggembe ragadó autó, kamion akármiről meg az a véleményem ha gyorsabban akar menni akkor elengedem a lehetőséghez mérten. Ködben direkt jó ha van elöttem valaki, mert az ő lámpájának a fényénél sokkal meszebbre el látok. Ködben motorral meg amúgy is a kamion mögött a legjobb mert a pára lecsapódik a plexin, ha nincs elöttem egy rendes méretü kamion vagy teherautó :)

Tony Almeida 2008.01.07. 10:36:08

Engem is követett már egy paraszt kamionos így, a 3-as főúton, Gödöllőtől..az ideg már majdnem szétvágott, már szinte a lámpáját sem láttam, annyira rámtapadt. Aztán Aszód után szépen lehúzódtam egy parkolóba és elengedtem, szívből kívánva, hogy menjen bele egy árokba és ott dögöljön meg.

kuplung 2008.01.07. 10:56:43

az ilyen seggembenjövő-köcsögök ellen én is a fékezést használom. szépen le kell lassítani, menjen, ha tud, ha nem tud, akkor vissza kell gyorsítani 90-re.

egy haverom egyébként így tartotta karban a régi hondájának a karosszériáját: ha találkozott ilyen bunkóval, jókat fékezett, hogy az belecsússzon, rendbehozatta vele a hátsó-oldalsó fényezést, sárvédőket, ajtókat, szélvédőket.

mindig ő fizet.
ha nem tetszett neki, lehetett hívni a rendőrt.

Visimalac 2008.01.07. 12:17:14

En is eleg sokat nyomom a 4esen, Romania-Bp viszonylatban, de ilyen kamionos viselkedest maximum lakott teruleten tapasztaltam eddig, azota persze meg is tanultam hogy kozvetlen a falu elott nem elozom meg a kamiont, ha en utana az 50et akarom betartani.. gondolom a kamionos is szin idegbaj ha valaki kielozi utana meg 50ezik.. meg akkor is ha o a megengedettnel joval tobbel megy a lakott teruleten, az o dolga.
Eddig azonban a kamionosok mindig rendesek voltak velem, foleg ejjel megyek, mindig jeleznek jobbra ha mehetek, gyakran balra is, ha latjak hogy eloznek, de jonnek szembe, illetve gyakran elofordult az is hogy (roman) konvojt eloztem, es nem csak az elottem levo indexelt ki jobbra, hanem a mogottem levo is villantott h mehetek. Termeszetesen minden esetben veszvillogo ki, megkoszonom, biztos neki is jol esik, meg nekem is ha hatulrol visszavillant. A gaz a 4esen sztem inkabb a roman 3savozas, amit altalaban nem kamion csinal, hanem bmw-k vagy sharanok, vitok, transporterek, lehetoleg trailerrel hatul (ugye dul az autoimport Romaniaban).. namarmost, Romaniaban ez szinte (sajnos) teljesen normalis, ha 2 savos is az ut, altalaban eleg szeles a padka, ha latod h valaki meg akar elozni, lehuzodsz kicsit, a szembejovo is kicsit, eleg rugalmasan megy az egesz.. persze a durvabb ha a vadiuj q7es ugy eloz h nincs hely a padkan, szembe is jonnek, o meg csak villog h a szembejovo takarodjon valahova.. ez a vezetesi stilus teljesen normalis Romaniaban, pl az is hogy sportosan vagdosod le a kanyarokat ha nem jon semmi szembe.. ez pl eleg logikus dolog, mas kerdes hogy ezt olyan orszagokban, ahol nincs hozzaszokva az ember ehhez a stilushoz, nem celszeru alkalmazni.. amugy mindig jokat derulok mikor Nagyvarad utan a Kiralyhago fele a magyar rendszamu utitars szigoruan 80al megy a kamion mogott, tobbszor elofordult hogy szepen kieloztem kamionostul aztan o is jott utanam (jeleztem neki pl h johet), aztan lattam a visszapillantobol, ahogy o is kezdi levagdosni a kanyarokat :)

Németh Tibor 2008.10.23. 20:25:32

Na csávókáim!Véletlenül tévedtem erre az oldalra.Rászántam az időt és végigolvastam az összes hozzászólást.Tipikusan az a közmondás illik ide,hogy:"Az okos ember hülyéskedhet,de a hülye ember ne okoskodjon!
Mindenki szidja a kamionosokat,hoznak ellenük mindenféle szabályokat.Lassan már az autópályárol is ki fogja tiltani őket vmi hozzátok hasonló paraszt,ha elegendő hatalmat adnak a kezébe!Senkit sem érdekel,hogy mit miért csinálnak,csak szidni tudják őket!Itt va pl.a thg.-val előzni tilos.Bevezették mert egy győri közlekedési szakértő úgy akarta Kondorosival együtt.Itt a titok.KAMIONNAL ELŐZNI TILOS 20LITER GÁZOLJÉRT LETT TILOS!!!Aki érti az úgy is érti,hogy miről van szó,aki nem az meg csak azt állitja,hogy 100-al megy egy kamion!(vagy 85,vagy 90,vagy mennyi is?)
Na mennyi?HÖ?Na mennyi?KI TUDJA?Meg,hogy egyiknek pontatlanabb az km órája mint a másiknak!
A kamionok órája még gps-töl is pontosabb!Az egyetlen járműfajta amelyik a húzókerék átmérőjéböl és fordulatából számolja a sebességet!(MI az a húzó?Na ki tudja?)
Ha egy 70-es kereket beillesztenek pl egy volvo fh-ra-tegyük hozzá,hogy az nagyon szigorú vizsga az NKH-nál- és lecseréljük egy 80-asra akkor mi is lesz?A 90 max sebesség nő v csökken?
Ja végsebbesség!Mind 90-t megy!Kivétel nincs!A vizsgán csalá kizárva!A leg búzgómocsingabb vizsgabiztosokat teszik az ilyen helyekre,akit lehetetlen megvenni!Márcsak azért sem,mert computeres a dolog.Össze kell kötni az kamion agyával és utánna az "leszívható"!Magyarul bennemarad a szerviz azonosítója.Egy jel amin vissza kereshető,hogy hol és ki állitotta a seb.határt 90 felé!
A még fútó öregebb kamionok közül(attól függ,hogy kinek mi a kamion?)3 márka van még amit a sofőr megpiszkálhat.
1 Gombostű piros és sárga vezeték!
2 Ablaktörlő relé
3 8-as biztosíték

Ezt is aki érti az érti!A hülye ember meg csak okoskodjon!

Az M3-s pályán van az sok kis WC-és parkoló.Az úthoz közelebb van a kamionparkoló(az a zajosabb,nyugdtan aludjál köcsög!) belül a személyautóparkoló.Mikor kifelé hajtanál a pályára kinek kell elsőbbséget adni?Hát a kamionosnak!Nem baj,hogy nem lát jobbra semmit,jön-e vki vele egyszerre ki a szgk.parkolóból!Nem baj!A lényeg,hogy álljon meg,mert az úrvezetőnek fontosabb.Meg mé előz a köcsög kamionos?Nektek 130-al lehet menni!Nem kötelező,hanem annyival lehet!Ha te tegyük fel betartod a 130-t és utólérsz egy 110-el döcögőt lenyomod?Így van vagy nem?
Én ha megyek 90-nel és utólérek egy kollegának nem nevezhető köcsögöt 80-nal(Láb a műszerfalon,közben már beszél a vevővel telefonon,hogy viszi a gázolajat este,amit a lassab tempóval spórol.)akkor is le fogom előzni,ha cigánygyerek hullik az égből kisbaltával,akkor is!A nevem adom a kommenthez,nem úgy mint mások!A tel.számom:70 5576284 Akinek nem tetszik hívjon nyugodtan!Egy sárga DAF-fal járok.KOM-539 és XWG-184 a rendszáma!Dudálj,villogj,anyázz bátran, csak utána,ha én is villogok állj meg és megbeszéljük!Húztam már ki egy pár embert a kocsiból!

B.GY. 2008.10.23. 20:31:15

Tibor!Ez már jó régi poszt.A mai is ilyen kamionos sztori.Miért nem oda írsz?Itt a régieket nem nagyon olvassák már:)Végre egy ember aki vállalja magát.Ritka nagyon.Itt majdnem mindenki,csak szájhős.

Németh Tibor 2008.10.23. 20:45:09

Ja és nem vagyok és nem is volta soha Waberer's -es!És utálom Eisen Sanyi bácsit is,mert neki köszönhetjük ezt a sok jó szabály nagy részét!

B.GY. 2008.10.23. 23:24:30

A Horváth Rudinak van sok sárga kamionja.A múltkor a Keresztúri úti vasúti átjárónál majdnem rámjött egy.

Pistike911 2008.10.24. 00:36:17

Én eddig azt hittem, hogy csak irigységből szidják a Waberer's-eseket, de a múlt héten összefutottam egyel. Hmm....

TRUCKMAN · http://www.youtube.com/watch?v=a3RYDxaSK6Y 2008.10.24. 08:50:29

Engem bavalomm, nemizgat a hátsó ködlámpája az előttem közlekedőtől! Sztem őt joban izgatja a HELLA távfényszóróim!

Ennek a történetnek hamar véget lehetett volna vetni!
Kiálltál volna, avagy elengedted volna! Mondjuk jobb index 3x. Aztán engeded a vast! És persze elő is segíted, lassítasz pl. ha korlátozott a láttáv! Mindenesetre én is pepöccenek, ha vki, pláne 1 konzervdobozos tököl előttem 80al-90el! Hihi!
NO BALESETMENTEST ALL!

84-esThomas 2009.10.18. 19:30:47

Engem se izgat a hátsó ködlámpa de azt sokan nem tudják hogy a ködbe a kamionbol jobban lehet látni mint 1 kis autóbol ezért inkább ha tehetitek áljatok be a kamion mögé mint elé mert az Kva idegesitő amikor haladnál és 1 köcsög előtted szarakodik












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása