Alapvetően udvarias ember vagyok, de persze engem is fel lehet bosszantani. Ez történt most pénteken, 4-én is, amikor délután három körül hazafelé tartottam a pályán. 140 körül mentem, kicsit talán alatta, előztem több autót is. Ekkor tűnt fel bőven mögöttem egy ezüst VW Polo, 150 körüli tempóval, dehát ezzel még nincs is probléma. Bal oldalon a normál tompított fény égett rajta, jobb oldalon pedig a ködlámpája, némi tunyaság eredménye de végülis még ez sem zavart.
Vajon melyikük lehetett?
Jött a külsőben egy kb. 300 méteres "lyuk", szépen kihúzódtam előle, hogy elengedjem. Eddigre már visszalassított mögöttem 140-re, de hiába vártam hogy gyorsítani kezd, csak nem történt semmi. Már kezdtem utolérni a következő kamiont, még mindig kb 8-10 méterre mögöttem a belsőben, de semmi. Rigolyám hogy elég gyakran nézem a sebességmérőt, még mindig 140 volt a tempó. Na akkor nem bennem a hiba, ő nem gyorsít. Amikor kitettem az irányjelzőt, persze azonnal gyorsítani kezdett (ez reflex amúgy?) de akkor már eldöntöttem, a kamiont megelőzöm. Egyébként sem alkalmas a Polo 140-nél hirtelen gyorsításra, tehát anélkül hogy fékezésre kényszerítettem volna visszamentem a belsőbe, ekkor kezdett villogni. A reflektora mindkét oldalon égett, és nem spórolt vele. Innen jön a gonosz rész.
Úgy döntöttem, hogy ha ennyire sürgős neki, újra elengedem. Mivel azonban a kamion már közel volt, és mint utóbb kiderült csak 90-95 körül haladt, kénytelen voltam szépen visszalassítani 90-re hogy balesetmentesen beférjek még a kamion mögé, közben index jobbra folyamatosan. Le is húzódtam, de úgy tűnik ezzel végzetes hibát vétettem. Az anyósülésen egy barna hajú idősebb nő ült, 40-50 körüli vagy kicsit felette talán, hátul mögötte egy gyerek, unoka vagy saját nem tudom eldönteni, határeset. Lehúzta az ablakot, és elkezdte a kocsiból kidobálni a dolgokat elém: egy ásványvizes üveget (PET) és egy fehér ruhadarabot láttam jobbra távozni, aztán inkább letértem a pályáról az épp mellettem lévő első fehérvári lejárónál, nehogy esetleg kárt tegyen magában vagy bennem. Teljesen bekattant a nő és még láttam ahogy torkaszakadtából üvült az ablakon kifelé.
Aznap elmaradt a kocsimosás, lejöttem két kijáróval előbb és belül mentem haza, de az utat végigröhögtem a szerencsétlen idiótáján...
ps. persze tudom hogy a lehúzódás gonoszabbik módját választottam azzal hogy neki is lassítania kellett mögöttem, de azt gondolom a levillogás sem barátságos.
Kövezzetek meg ha én voltam a tapló...
Gyilkossági kísérlet az M7-esen
2008.01.07. 06:46 :: SilentSound
Örülök, hogy levélírónk, Balázs egyáltalán meg tudta írni nekünk a történetét, mert akár csúnya baleset is lehetett volna a vége. Korábban még gondoltam rá, hogy sok olyat nem tudtok írni, amin különösebben meglepődök, aztán erről lemondtam, mert rájöttem, hogy az emberi faszság határtalan. Ismét ez látszik beigazolódni.
251 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes autópálya
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Vladimir Harkonnen 2008.01.07. 08:03:12
2.)Az anyósülésen utazónak kuss, nem szól bele a vezetésbe, nem anyázik kifelé! A sofőrnek ha baja van majd tudatja!
3.) Tipikus magyar szokás asszem, hogyha indexelek mert sávot váltanék, vagy előznék, akkor a belső sávban mögöttem haladó begyorsít! Lehet hogy ezért nem használ senki irányjelzőt Bp-n a sávváltásnál? Hány olyan birkával találkozok (szinte mind magyar rendszámú) pályán, aki miatt beszorulok egy kamion mögé, mert ha időben jelzek vagy tartja a sebességet lezárva a belső sávot, vagy rágyorsít nehogy má' beférjek! Érdekes, ha Német jön (Valszeg nem a vendégmunkás) akkor is beenged, ha szinte már mellettem van de észre veszi hogy jelzek, még akkor is ha lassítania kell!
4.) Első-e?
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.01.07. 09:52:12
Charlie Drop 2008.01.07. 09:55:01
végül is, ha befértél elé és nekiállt villogni miért nem előted meg a kamiont és hagytad rá? Az is elég tapó dolog, hogy visszalassítasz 90-re. Persze az olyanért, hogy kidobál cuccokat, minimum árok mellé tarkóba 1et (tudom, eléggé radikális vagyok, de ezeknek semmi sem szent).
Nekem sem egy erőgépem van és volt már olyan, hogy erősebbre villogtam, mert baxott nyomni a gázt, aztán kiment a külsőbe ott meg padló és úgy jött vissza elém, hogy majdnem rákenődött a szélsőben lévőre, mert csak meg kell mutatnia, hogy ő az erősebb. És eskü nem villantok rá, ha a belsőben nem 90-nel tötymörög...
Balázs 2008.01.07. 09:56:33
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.01.07. 09:56:39
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.01.07. 09:57:43
Balázs 2008.01.07. 10:00:22
Butters 2008.01.07. 10:01:55
Peppone Botazzi 2008.01.07. 10:03:51
Az ilyet kitéped a kocsi ablakán, fejbelövöd aztán otthagyod.
USA-ban szerintem az ilyennek utánamennek és szitává lövik :)
Dr Kangörény 2008.01.07. 10:05:21
banix 2008.01.07. 10:07:04
tiszta balkán tiszta balkán
FlybyWire 2008.01.07. 10:07:06
Igazi hungarikum ez a történet, szabadalmaztassuk!
Balázs 2008.01.07. 10:10:40
OftF 2008.01.07. 10:10:47
Aztán mehetek én is. A sok hülyét lehet ám irányítani, ha ismered a lelküket. :-)
Bodi 2008.01.07. 10:12:34
Eszem megáll...
Johnny336 2008.01.07. 10:13:04
Tudom, hogy undorító, meg önbíráskodás, de biztos hazáig követtem volna, és a házuk előtt megállva bekopogtam volna, hogy "mégismiafasztképzelszmagadról?".
Egyébként a szemét kidobálás (cigicsikk is beleértendő) paraszt dolog autópályán. Koppant már üres cigis doboz a szélvédőmön...szerencse, hogy nem vagyok ijedős, és rántottam félre. 120-nál a kartondoboz is jó nagyot koppan...
Az ilyeneket közmunkára fognám. Szemétszedés, elindul a Körúton a Nyugatitól, és elsétál a Petőfi hídig. Ezalatt minden papírfecnit, csikket összeszedetni vele.
FlybyWire 2008.01.07. 10:15:22
Ha viszont valaki folyamatosan 110-zel megy a belsőben úgy, hogy közben a külsőben senki, akkor úgy 15-20 mp után villantok egyet. Fél perc után villogok és indexelek, 1 perc után dudálok :) (közben feltételezve a folyamatos üres külső sávot).
Egyetlen egyszer volt csak olyan, hogy még ezzek együtt sem ment le jobbra a faszparaszt, úgyhogy életemben egyszer kívülről kikerültem.
Erőt vettem magamon és nem toltam vissza 60-ra :)) hanem otthagytam. Fő az egészség!
FlybyWire 2008.01.07. 10:17:02
yanchi 2008.01.07. 10:18:02
Fifibá 2008.01.07. 10:18:37
FlybyWire 2008.01.07. 10:22:00
Talán a legfeltűnőbb az volt, hogy itthon a 3 sávval nem tudnak sokan mit kezdeni, az M7-en befelé a legtöbb balek középen bénázik... ez elég idegesítő. A lehúzódás/elengedés itthon sem rosszabb, mint máshol. Főleg Írország elég gáz :)
Az olaszoknál meg maga az autópálya sz*r, de nagyon....
Balázs 2008.01.07. 10:23:53
tk 2008.01.07. 10:23:59
(persze, az hogy mentoauto, csak annyibol szamit, hogy ilyen volt a festese, lehetett volna akar egy barkasz is, mivel nem hasznalta a megkulonbozteteseit). Szoval jott mogottem, elkezdett elozni, elottem meg a teherauto. Egyre kozeledtunk a teherauto fele, de csak nem akart leelozni. Gondoltam akkor enis kimegyek a teherautot elozni... Na erre megtalalt mindent ami villog meg szirenazik az autojan :)
Vicces volt, de igazabol leszartam a taplojat.
nonok 2008.01.07. 10:24:24
Ezek után nem lep meg, hogy ez az új hazai szokás is el fog terjedni.(A tárgyi cselekmény szabadságvesztéssel büntetendő, amúgy.)
Balázs 2008.01.07. 10:25:08
Johnny336 2008.01.07. 10:31:19
Franky4fingers 2008.01.07. 10:31:42
Amúgy meg ha Polo, ha nem Polo, annyit megtehetett volna, hogyha látja, hogy már utóléred a kamiont, akkor igenis lépjen rá a gázra, hogy te még beférj mögé. Élni és élni hagyni. Ezt kéne már megtanulni, bár én már nem hiszek ebben, hogy valaha itt (közlekedési) kultúra kialakul. Balkán ez sajnos, nem is lesz más soha.
A ködlámpáról:
Nemrég az M1-en végig egy Chevrolet Captiva vagy mi az a SUV, mögött jöttem. Olyan erős ködlámpája volt (persze teljesen ok nélkül felkapcsolva), hogy NEM LÁTSZOTT HA FÉKEZ!!! Noormálisak ezek? Villogtam, dudáltam, csináltam mindent, amire még ő kezdett integetni, azt hitte az a bajom, hogy nem enged el. Ezek után, szépen lemaradtam, erre utólért egy korábban lehagyott ködlámpahuszár, Skoda Octavia elől- hátul ködlámpa+ refi(!!!) mint egy kicseszett karácsonyfa. Ekkor csendes sóhajjal feladtam. BAlkán ez bakker. Nem is lesz ez másként.
Peppone Botazzi 2008.01.07. 10:31:59
andreasue 2008.01.07. 10:34:13
Franky4fingers 2008.01.07. 10:35:20
Vendel 2008.01.07. 10:35:58
Én mindig le szoktam húzodni, soha nem tartok fel szándékosan senkit, (és amikor én vagyok a gyorsabb mindig megköszönöm ha valaki lehúzódik, villogni meg soha nem szoktam, akkor sem ha sietek) de amikor előzés közben kezd valaki rám villogni, amikor pontosan látja, hogy nem viccből megyek a belsőben, na akkor engem is el tud önteni az ideg, hogy mégis miért képzeli azt bárki is, hogy azért mert ő gyorsan akar menni (lefogadom amúgy, hogy ezeknek a háromnegyede nem siet sehova, csak rosszul van ha nem nyomhatja padlóig a gázt) én takarodjak le előle a külsőbe és lassítsak vissza pl. egy előzendő kamion sebességére vagy azért gyorsítsak jelentősen a megengedett sebesség fölé, hogy nehogy 10 másodpercig lassabban kelljen mennie amíg én szabályosan megelőzök valakit. Az a véleményem, hogy kapja be az ilyen.
Másik nagy kedvencem amikor összefüggően halad a sor mindkét sávban és jön egy paraszt aki elkezd villogni, hogy mindenki takarodjon le előle, nem érdekli, hogy én is azért megyek lassabban mert még 100 autó megy előttem lassan, neki akkor is jár a szabad út, mert ő a faszagyerek. Ezekből is az über-best-of, aki beáll a seggembe 3 centire és úgy jön kilométereken keresztül. Megnézném, hogyha egyszer valamiért hirtelen belassulna a sor, mit csinálna a hülyéje 100-as tempónál nulla féktávolság mellett. Illetve inkább nem nézném meg.
Megjegyzem amúgy, hogy felső kategóriás autóm van, nem kis teljesítménnyel, szóval az ilyen villogók kb 90%-át két pillanat alatt ott tudnám hagyni, csak vezettem már annyit, hogy semmi értelmét nem látom a száguldozásnak 20 perc előnyért.
Netuddki. 2008.01.07. 10:37:04
Ez tényleg naív kérdés volt. :)
Franky4fingers 2008.01.07. 10:38:13
1. Az óra szerint 140 = 128 általában.
2. Jogellenes magatartásra ugyanúgy nem lehet jogellenes magatartást tanúsítani. (tök mindegy a másik mennyivel megy, akkor sem korlátozhatod)
k 2008.01.07. 10:39:06
Balázs 2008.01.07. 10:39:27
El tudom hinni hogy az emberek egy része nem tudja mi az a jobbratarts, előzést elősegíts, vagy hogy a gyalogosnak zebrán előnye van. Egyszerűen beülnek az autóba és hajtanak ahogy sikerül.
A másik meg egy kollégám volt akivel pont ezt a középsősávozást beszéltük és visszakérdezett hogy akkor azt várnám el hogy végigcikázza az utat a pályán?
a gránát jó, amint benne lesz a rendeletmódosításban már be is szerzem...
hukk 2008.01.07. 10:43:47
Balázs 2008.01.07. 10:44:40
Flea 2008.01.07. 10:45:46
Johnny336 2008.01.07. 10:50:19
Egyébként ha 140 helyett 130-at ír a sztoriba mennyiben változik a történet? :)
Csaba 2008.01.07. 10:53:49
Tesco4you (törölt) 2008.01.07. 10:55:18
En szerencsere mar 2.5 eve Angliaban nyomom az aszfaltot az autommal es ilyet soha nem lattam itt. 12 evnyi Budapesti autozas utan Anglia egy feludules. Kb 2* hallottam dudalni valakit azt is jogosan.
Ha itt indexelsz beengednek mindegy hogy milyen autod van. Az emberek kulturaltak es tudnak vezetni dinamikusan, tok mindegy hogy oreg vagy fiatal nem veszed eszre, mert halad a forgalom. Egy szegyen ami otthon van!
A kressz szabaly az autod aratol/tipusatol/nagysagatol fugg!!
Nagyon orulok hogy nem kell neznem mar azt a sok barom allatot, ahogy veri magat a szaros hitelre vett autojaban.
Ez nem balkan, hanem egy allatkert!!!
bcs 2008.01.07. 10:55:26
Balázs 2008.01.07. 11:02:30
Ha meg látok valakit jönni akkor gáz és hamar befejez.
Yeto 2008.01.07. 11:02:45
Vendel 2008.01.07. 11:02:51
Érdekes, hogy a toleranciát sokan csak saját magukra nézve értelmezik, mármint a másik legyen toleráns velem szemben és ne tartson fel, de arról már szó sem lehet, hogy én csendben elviseljem, hogy a kamionos sem akar 70-el menni csak azért, hogy nehogy a személyautósoknak akár 30 másodpercre is le kelljen lassítaniuk.
megyakocsi 2008.01.07. 11:04:00
Nekem el is találták az autómat, feljelentést-> rendőrség még aznap megtalálja a tettest -> bevallja a dobálózást -> meghallgatás -> 2 hónap aktatologatás.
A végeredmény? Rendőrségi határozat: A villanykörte amivel megdobták a kocsit nem alkalmas személyi sérülés okozására (a lehúzott ablaknál a B oszlopon kenődött szét igen komoly hanghatást keltve), tehát az illető nem csinált semmi rosszat...
bcs 2008.01.07. 11:08:06
Természetesen. Ha üres a belső, úgyis ott megyek. Én a sorelőzésről beszéltem.
mxplanet 2008.01.07. 11:08:20
0xFFFF 2008.01.07. 11:09:21
Balage 2008.01.07. 11:09:27
Ja és a hamburgeszabáló Amerikához viszatérve,ha valaki pl. a zöldnél "elaszik",szerintetek a mögötte lévők miért várnak akár több zöldet is mire elindul?Nyiván bizonyos helyeken.Mert ha ledudálod,kiszáll és lelő,ennyi...
Balázs 2008.01.07. 11:10:59
fire 2008.01.07. 11:12:02
megyakocsi 2008.01.07. 11:12:49
Balage 2008.01.07. 11:16:23
fire 2008.01.07. 11:16:58
fire 2008.01.07. 11:21:14
Balage 2008.01.07. 11:22:13
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:23:03
Vendel 2008.01.07. 11:23:10
Balázs 2008.01.07. 11:24:19
Balage 2008.01.07. 11:26:05
Korticseknek meg igaza van abban,hogy sok idióta a 3sávból 130 alatt a középsőt választja,130nál meg végig a belsőt,menjenek vonattal!!!
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:26:11
Lacee 2008.01.07. 11:27:40
lápi lidérc 2008.01.07. 11:30:43
Maximálisan leszarom, hogy a kamionos mit akar. Akkor előzhet, ha ezzel nem tart fel senkit, aki mögötte a megengedett sebességgel menne a belső sávban.
Viszont a sok kamionos barom úgy vág ki előzni (+2 km/h-val, 3-4 km-en keresztül), hogy sokszor csak padlófékkel lehet mögötte annyira lelassítani 130-ról, hogy ne menj bele.
Az ilyenektől egy életre elvenném a jogsijukat. Nem érdekel, hogy az a megélhetése, inkább ő dögöljön éhen, mint miatta haljon meg valaki az úton.
fire 2008.01.07. 11:34:20
majom 2008.01.07. 11:34:53
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:35:07
0xFFFF 2008.01.07. 11:36:23
Ja, a kihajigálásnál az a kedvencem, amikor kivágják az égő csikket a kocsiból, és beterít az izzó hamu. A motoros cuccot egyből kiégeti, tetemes kárt okozva, és örülhetek, hogy nem lángoló győzelmi fáklyaként folytathatom utamat. De kaptam már félig megevett gyorséttelmi salátát is az arcomba a 6-oson, öntettel, villával és dobozfedéllel együtt. Nem bosszúból tette, merő sötétségből."
Bocs vizuális típus vagyok és így elképzelve elég mulatságos eset, bár ott és akkor persze kellemetlen. Tehát adódik a sztoriból, hogy örülj, hogy nem vártak be és nem követelték a fullos kiszolgálás árát :)
Vendel 2008.01.07. 11:38:05
Te azt várod, hogy a kamionos menjen órakon át lassabban mint ahogy tudna, nehogy neked le kelljen lassítani fél percre? Tényleg nem látod, hogy ebben mi nem stimmel?
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:38:45
Andie 2008.01.07. 11:39:12
Olyan már volt, hogy trélerröl leesett felhajtó lemez tünt fel az előttünk haladó kocsi alól. Tudjátok, az a kb 3 méter hosszú, 50 centi széles, trapéz keresztmetszetü vaslemez, amin felhajtanak a teherautóra a jármüvek. Az elöttünk haladó kocsi épp kikerülte, mi meg rászaladtunk bal kerékkel. Csattant akkorát nagybátyám kocsijának alján, hogy aszittük beszakadt. De hálistennek nem lett semmi baj, horzsoláson kivül, szervizben megnézettük.
Az ilyen kidobált dolgok egyébként nem csak az aktuális célszemélyre veszélyesek, hanem közvetett módon mindenkire, aki utánuk jön.
Nemrég esett meg velem, Szeged fele hajtva, este sötétben, a belső sávban mentem (kamion, hézag, kamion, hézag, busz, hézag...), mikor az elválasztó korlát alól egy mp-re izzó szempár bámult rám vissza. Mire eljutott az agyamig, már tova is suhantam, de aztán percekig égnek állt a hajam, hogy mivan, ha ez a kutya/róka/akármi pont az utolsó pillanatban veti elém magát??
A villogó-dudálókkal kapcsolatban mindent leirtatok, amit gondolok. Nem vagyok tötyörészős tipus, 150 körül szoktam haladni, ha ezt a forgalom megengedi. Teszem ezt azért, mert az M5ösön a két sávból a külsőben 90-el mennek, a belsőben pedig ennyivel. Akkor viszont kénytelen vagyok felvenni a tempót. Nincs is ezzel gond, soha. Biztonságosan le tudok lassitani, és még gyorsitani is, ha valami miatt muszáj.
Mint például a sebes janik miatt. Ahogy irtátok, jön messziröl, és bizony ha német, osztrák, akkor már 2 km-röl villog, mint a hüje. Ezekkel már nem törödök, mikor közel ér, behúzódok a következö kamion mögé, hadmenjen. Mondjuk ezek többnyire 180-200-al húznak el, tehát nem tartanak fel sokáig. Az már más kérdés, hogy biztonságos-e ez a speed itthon.
Viszont a már emlitett 90 lóerös, magukat porsénak gondoló kisautósok kiakasztanak. Jön utánam a suzukijával, öreg akármijével, tolja, már látom, hogy a lába kilóg a padlólemezen, mint frédinek és béninek, és akkoris villant, akkoris letol 150-nél.
Nekem 200 lovas autóm van, 100-ról 200-ra gyorsulok annyi idö alatt, mint ezek. Ez nem érdem, ez tény. De ezzel az erővel tudni kell élni és közlekedni. Nem azért ennyi, hogy 200 fölött közlekedjek, ahol csak lehet. Én ezt inkább vésztartaléknak fogom fel, hogy kritikus esetben akár gyorsitással is meg tudjak menekülni, volt már rá példa.
Szóval levillog a pólós (maradjunk a példánál), és miután már a fordulatszámméröje a pirosban volt, beáll ö is a szélső sávba, és visszalassit 130-ra. Ekkor már az utamban van, kielözöm 150-el. Erre megin felveszi a kesztyüt, és jön, látom, hogy izzad, és megint letolt.
Namost ezzel mit lehet csinálni?
Ha szabad a terep (amig a szem ellát, nincs autó), én azt szoktam, hogy mikor 150nél már izzik az eleje, ott jön a seggemben, akkor nyomok egy padlót, és pár másodperc múlva, mikor már a tükrömben a semmibe vész, akkor visszaállok a tempómra. Ezt már általában nem tudják / akarják behozni.
fire 2008.01.07. 11:40:13
Atika!!! 2008.01.07. 11:40:21
Na de kidobálni a másik elé bármit is, akár egy csikket... Nemhogy bunkóság, de még balesetveszélyes is. A hátul jövő nem tudhatja hogy az csak egy cigicsikk, egy leszakadt fémdarab, kődarab, vagy kézigránát ami repül felé. Hirtelen elrántja a kormányt, 140-nél már meg is borult... Az ilyeneket ki kéne állítani sorfalba, aztán tárgyalás nélkül golyózáport nekik!!!
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 11:40:29
Rávillantottam.
Remélem megvilágosodott, hogy a szeméthajigálást nem minden magyar tartja természetesnek...
Balage 2008.01.07. 11:44:27
Noon 2008.01.07. 11:47:45
Lehet,hogy én is vele találkoztam ? Egy mellék (de forgalmas) utcában két kisgyerek játszott az úttesten,püfölték egymást.Addig is lassan haladtam,tehát fék és 1 km/h sebességgel elcsorogtam mellettük.Egyszercsak koppanás hátulról: az egyik kissrác nekilökte a másikat az autó seggének,a bal hátsó lámpára tenyerelt.Megállok,kiszállok,hogy mi van - a fiúk a játék hevében észre sem vették.Látom semmi,ülnék vissza,erre mit ad Isten,egy parkoló Allroad nyitott csomagtartója mögül kilép egy szőke díszp. és visít,mint egy vércse,hogy meg akarom gyilkolni a gyerekeit.Mondom neki,kösse meg a srácokat,hamár a forgalmas úttesten akarnak játszani,ők ugrottak az autómnak.Amit ezután vijjogott,azt nem írnám ide,mert a gazda törölné.Mindenesetre azt megtudtam,hogy mit csináljon a rák a belemmel és Devla a látásommal :)
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:48:52
Tomiko 2008.01.07. 11:49:36
Átlátó 2008.01.07. 11:54:06
Jimbee 2008.01.07. 11:54:20
Ugye amikor a jobb külső "teli van", nem várjuk el, hogy a középsőben feltétlenül 130-140-el nyomják? Vagy igen?
Balage 2008.01.07. 11:55:45
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:55:47
fire 2008.01.07. 11:57:22
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 11:58:36
Balage 2008.01.07. 11:58:37
heszusz 2008.01.07. 12:01:19
fire 2008.01.07. 12:01:57
fire 2008.01.07. 12:03:23
Aszi 2008.01.07. 12:05:04
Pajtikám, ez valahogy nem áll így össze. Ha folyamatosan üres a külső sáv, akkor te miért nem mész oda? Egyáltalán mit keresel a belsőben? Rád nem vonatkozik a jobbratartás? Hm?
Jimbee 2008.01.07. 12:05:33
Értem én, csak ki határozza meg, hogy mi az hogy "üres", vagy méginkább mi az hogy "szinte teljesen üres"?
Ezzel nem védeni akarom én a középen bénázókat (nem is nagyon járok a 7-esen, vagy ha igen, akkor nyáron, akkor meg ritkán üres bármelyik sáv)...
---
Vki írta itt, hogy 5-ösön villogó német, osztrák (meg francia, meg olasz)....cccc....feketes...ű balkánlakó lesz az, aki húz hazafelé.
Lacee 2008.01.07. 12:06:02
Noon 2008.01.07. 12:07:21
Spanyolországban (állítólag) százezer román vendégmunkás dolgozik.Ezek meg jönnek-mennek,ugye...Én is találkoztam velük,mekis szemetet dobáltak kifele az Árpád hídon :(
megyakocsi 2008.01.07. 12:10:33
vödör!!! Ez a helyes magatartás! Meg kell nevelni az ilyet! Az sem számít, hogy balesetveszélyes helyzetet teremtesz a fékezéssel SAJÁT MAGADNAK IS. A fő az, hogy megmutasd a taplónak, hogy szimplán bármikor Te is ugyanolyan tapló tudsz lenni, csak neked még bmw sem kell hozzá! Legközelebb inkább satufékezz egyet, lehet, hogy még fel is kenődik Rád, és ha sikeresen túlélitek ezt az egyszerű dudálós/villogós esetet, akkor úgyis ő lesz a hibás, na meg szerencsés esetben ha még kezetek lábatok megvan, akkor a leállósávban a gentleman agree szellemében egy pusztakezes ökölharccal lehetne lezárni! VAN AMIRE ÉRDEMES BÜSZKÉNEK LENNI!!!
0xFFFF 2008.01.07. 12:12:07
Milyen igazad van ! Azt mindig elfelejtik, hogy a jobbra tarts nem sebességfüggő szabály :) Tehát nem úgy szól, hogy 130-ig jobbra tarts, felette balra, hanem mindig jobbra. Azt sem tiltja autópályán semmi, hogy ha a papa 90-nel törtymörög belül, te 130-cal elhúzzál mellette a külsőben ha az üres.
Jutti 2008.01.07. 12:14:04
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.07. 12:18:51
Velem is eljátszotta ezt egy Skoda Octavia, de fölöslegesen...
Én is bírom az ilyeneket, mikor megyek a külsőben, ő jön nem sokkal mögöttem a belsőben gyökketővel gyorsabban, mint én, látja, hogy közeledek egy lassabban haladóhoz, de se nem gyorsít, hogy nekem ne kelljen nagyot fékeznem, se nem lassít, hogy beengedjen, de amint elkezdek indexelni, hogy kimennék, mindjárt nagyon sürgős lesz neki, hogy be ne férjek, persze a kis naívak mindig csalódnak...
Johnny336 2008.01.07. 12:19:00
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 12:19:54
0xFFFF: Bocs a vulgáris kifejezésért, de a lófaszt nem tiltja! Dehogyisnem!
Andie 2008.01.07. 12:24:47
Erre mondjuk kiváncsi lennék, hogy mi tiltja, mert nemrég épp erről vitáztunk egy cimborámmal, és nemnagyon találtunk szabályt rá. Párhuzamos közlekedés, nem előzök, csak elhaladok mellette. Amig betartom a sebességhatárt, szabályos vagyok, neme?
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 12:24:48
Egyébként az uszodában is pont ugyanez van. Kiírják a kijelzőre, hogy 8-9 lassú, 6-7 lassabb, 4-5 gyorsabb úszóknak. Öreganyám bent bálnázik a legbelsőben, és amikor megkérdezem tőle, hogy miért teszi, hisztizni kezd, hogy ő nem megy ki. Aztán még ő sértődik be, amikor a képébe nyomom a vizet, miközben megpróbálom megelőzni. Szerintem ez tipikus nyugat-balkáni magatartás, mindenhol megfigyelhető, még a szupermarkecben is.
Nagy kedvencem, amikor autópályán sorolnék be a gyorsítósávból, ott van három sáv, de ahelyett, hogy egy apró kormánymozdulattal beengedne, inkább gyorsít. De ha megkérdezném tőle, hogy miért így cselekedett, tuti biztos nem tudná megmagyarázni.
mutáns sügér 2008.01.07. 12:25:45
Előzni nem lehet, halani igen. Nem kell igazodni a belsőhöz, tekintettel arra, hogy az előző sáv.
solesz 2008.01.07. 12:26:55
szerintem vegyél csapágygolyót, kb. 1-2 kilót. 6mm-est. legalább.
legközelebb előzd meg és dobj egy marékkal fel a levegőbe.
a mögötted jövő árokban végzi, te a sitten, és a többiek jól jártak, mert 2 hülyével kevesebb az utakon.
[cinizmus off]
szépen megfogalmaztad, hogy lelassítottál 90-re. de nem csináltál mást, minthogy "büntettél". felvetted a kesztyűt. innentől a dolgok automatikusak
DE, az igazi javaslatom: legközelebb engedd el. és el van ennyivel intézve a dolog.
Johnny336 2008.01.07. 12:27:05
Meg lehet magyarázni. Hogy még véletlenül se elé gyere be... :)
lápi lidérc 2008.01.07. 12:30:31
Nem kötelező kamionosnak lenni.
Aszi 2008.01.07. 12:34:51
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 12:35:13
Kedvencem egyébként az olasz autópálya, ahol a nagyvárosok környékén, ha nem nyomod padlóig, és ki kell állnod a szélsőbe, legkorábban 20 kilométer múlva tudsz - jó esetben - visszamenni a belsőbe előzni. Ezért vagy tolod, vagy a kamion mögött mész 80-90 között. Egyik kedvenc sztorim: kölcsön - akkor még - Daewoo Kalos, Olaszország, fenti szituáció. Megelőzök egy olasz Alfa 166-ot, benne brillantinos fejű olasz, mikor meglátja, hogy egy nő egy világoskék kalózzal előzi a sort, artikulátlanul üvöltve bevágódik mögém, majd letol. Elengedtem, menjen, de megelőzött és visszaállt elém, kamiontempóra. Kimegyek megint, megelőzöm, látom ismét vörös fejjel üvölt, kivágódik, villog, nyomul, elengedem. Erre megint visszaállt elém, kamiontempóra. Na ennek mi értelme? Összeomlott az egója?
repattila 2008.01.07. 12:38:07
egyebkent meg sajnos a 140 koruli tempo ezzel jar a palyan, mindig osszeakadsz ilyenekkel - aki csak akkor nyomja ha van elotte valaki - vagy 120 korul kell a kulsoben nyugisan menni, vagy 160 folott nyomulni a belsoben, a ketto kozott csak szivas van.
Vendel 2008.01.07. 12:40:08
lápi lidérc: Ja, végülis nem kötelező. Neked meg nem kötelező a közeli szupermarketbe menni bevásárolni, mehetsz szépen a mindenért a gyárba meg a földekre és akkor nem lesz szükség kamionokra.
Nem igazán értem amúgy ebből a szemszögből sem az összefüggést, hogy akkor hogy is van ez a tolerancia illetve milyen alapon várja el az aki így gondolkodik? Ja hogy nem kötelező kamionosnak lenni? Erre azt mondom, hogy nem kötelező autóval menni, mehetsz vonattal is és akkor biztos nem fog feltartani senki.
Azért elgondolkodtató, hogy mennyi 0 agyú önző ember van itt, aki elvárja, hogy mindenki ő hozzá igazodjon, nem számít, hogy neki 3 másodperc visszagyorsulni, a kamionnak meg több perc, lassítson csak a kamion, nem számít, hogy te már rég a lábádat fogod lógatni amikor a kamionos még mindíg megy, várjon csak a kamion, nehogymár fél perc időveszteséget kelljen szenvedned és ennyivel később érj a rokonokhoz, mert húha.
Lacee 2008.01.07. 12:42:12
Kalapos-Skodás 2008.01.07. 12:42:45
Az előzés természetesen egy izgalmas dolog, mert mindenki annyira akar haladni, hogy elfelejti: alapvetően nem szabad sort előzni és vannak kivételek, de ehelyett marad a "mindig a belső sávban megyek, mert akkor nem ragadok be a kamion mögé" mentalitás. A kamionosokat viszont meg tudom érteni. Pl. ha egy kamion előz egy másikat, majd a széditő száguldás során kéz a kézben utolérnek egy még lassabb járművet, akkor a külső sávban lévő szív. Utánuk akkora a sor, hogy az életben nem előzi meg. Viszont Neki haladnia kell. Én a szgk-val egy kicsit gyorsabban megyek, mint szoktam (óra szerint 140 körül - valójában úgy 125-130), a teljes úton visszahozom azt a percet, amellyel megajándékozom: megengedem, hagy előzze meg. Többlet fékezésembe nem kerül, utána úgyis megelőzöm. Viszont nem kell emiatt szívnia, ha már egy másik felduzzasztotta mögötte a sort...
Andie: nemrég az M5-ösön bóklászott egy szerencsétlen kutya. Nagy testű, rémült állat.
megyakocsi 2008.01.07. 12:43:17
A legjobb lenne, ha az Unió célt érne a vonatra a kamionnal projektben. Valószínűleg közepes/hosszabb távon mindenki ezzel járna jól. A kamion vagy a konténer felkerül a vonatra, több ezer km-et utazik, majd a célállomáson megint házig megy.
Samy 2008.01.07. 12:45:46
Sajnos nem csak magyarországon ilyen bunkók az emberek.
Történt tavaly nyáron, hogy utaznunk kellett külföldre, és nagyon sietnünk kellett (6óra alatt kellett budapestről szlovéniába jutnunk). AZ osztrák autópályán végig 200 fölött mentünk. Senki nem volt szívbajos 140-150nel bejönni a belsőbe, míg mi 230-250el mentünk. Volt olyan is, ahol egy kamion előzött kaiont, kb 80-al. Mi életveszélyes módon jobbról előztünk, hisz nem volt kedvünk nájtrájderest játszani a bejövő tréler hátulján.
amondó (törölt) 2008.01.07. 12:47:24
Elém szilveszter éjjelén minden ok nélkül petárdákat szórtak. Megjegyzem biciklivel voltam, a Petőfi híd közepén. Remélem mihamarabb egy betonfalra lapulva végzik.
FlybyWire 2008.01.07. 12:48:20
Azért, te professzor, mert kötelező jobbra tarts van, pont azért.
Ha valaki 110-zel megy a belsőben, én 130-al a külsőben, akkor nem fogok paraszt (és szabálytalan) módra a külsőben elmenni mellette, hanem ő szépen kimegy, én bejövök belülre, és elhagyom.
Imádom, hogy ma már mindenki fennen hangoztatja a saját tudatlanságát....
FlybyWire 2008.01.07. 12:49:23
Na, a másik sötétparaszt... má bocs. Mennyiért vetted a jogsid az ecserin? Jesszus... tényleg balkán!
Vendel 2008.01.07. 12:50:22
Én amúgy nem vagyok kamionos, viszont rengeteget utaztam kamionnal így pontosan látom, hogy néz ki a közlekedés onnan, de nem is nagyon aggódom a kamionosok miatt, mert nagyjából pont leszarják, hogy te nyugodtan megvárod e amíg befejezi az előzést vagy vörös fejjel üvöltesz végig, neki akkor is el kell jutni a-ból b-be.
Pusztán azért írom le mindezt, hogy egy kicsit fogalmad legyen a másik oldalról is, de hát aki önzőnek született azt nem lehet megváltoztatni, szóval ez felesleges próbálkozás.
Érdekes amúgy, hogy én szinte mindig sietek (személyautóval) mégse éreztem még soha olyan rettenetes dolognak, hogy esetleg le kellett lassítanom egy kicsit, amíg az egyik kamion megelőzi a másikat. Elképesztően vicces, hogy egyesek úgy csinálnak mintha ez lenne a világ legnagyobb katasztrófája, hogy fél percre le kell venned a lábad a gázról.
FlybyWire 2008.01.07. 12:51:24
Nem vitatkozni kell róla, hanem utánanézni a KRESZ-könyvben. Autópályán jobbról előzni (elhaladni lassaban haladó jármű mellett) SZIGORÚAN tilos.
Crom 2008.01.07. 12:53:25
A végén az egyik jól megszivatja a másikat és röhög a markába, a másik meg halál ideg, és ő is szivatni próbál.
Hogy ki volt a hülye, nos szerintem mindkét érintett ezt mondja a másikra. A dobáló néni lehet, hogy épp egy másik fórumba írja le ugyanezt a sztorit a saját szemszögéből. Szerintem az a lényeg, hogy a végén mindketten (vagy akárhányan) hazaértek egyben, mert egyik se csinált végzetes hülyeséget.
Sajnos közlekedési kultúrát nem oktatnak ma Magyarországon, ahogy pl. azt se nevelik bele az emberekbe, hogy ne szemetelj, vagy hogy ne quadozz a természet védelmi területen.
Nem vigasz, de vannak helyek (én az olaszokról és Egyiptomról tudom, hogy sokkal rosszabb a közlekedési morál, mint nálunk.
Ettől még úgy általában volna mit tanulnunk a tőlünk "szerencsésebb" fekvésű államoktól. ;-)
FlybyWire 2008.01.07. 12:53:26
Itt a paragrafus is a félműveltek kedvéért. Hihetetlen, hogy ennyien vannak.
lápi lidérc 2008.01.07. 12:53:48
Mert előzne, baszd meg. Azt meg a KRESZ szerint a belső sávban szabad.
Többen el vannak it tévedve az autópályával meg a párhuzamos közlekedéssel kapcsolatban. Ez ugyanis csak akkor áll fenn, ha a külső sáv már telített. Addig ott kell haladni, és a belsőben lehet előzni.
FlybyWire 2008.01.07. 12:55:31
www.rrace.hu/news.php?readmore=21
megyakocsi 2008.01.07. 12:56:33
Vendel 2008.01.07. 12:58:38
Nehogymár valaki elgondolkozzon azon, hogy a tv, az üdítő, a fagyasztott zöldség meg a szalámi, hogy a jó életbe jut el a boltba és mennyivel többet kéne fizetni ezekért ha nem lennének kamionok. Tiltsák ki mindnet, mert néha le kell lassítani miattuk a sztrádán és 1-2 perccel is tovább tarthat az útunk.
Vagy pedig menjenek országúton vagy ahol akarnak, csak a közelünbe ne legyenek.
De a boltba azért legyen friss árú, kit érdekel hogyan.
Együttélés rulez!
FlybyWire 2008.01.07. 13:00:01
Hajszálpontosan ez a szabály szerinti eljárás.
Szerencsére igen-igen ritka az ekkora balfék mazsola, de valóban ez a teendő! Aki olyan hülye, hogy tök egyedül a belsőben megy lassan, az van annyira hülye is, hogy pont akkor térjen ki a külsőbe, mikor te nagy okosan ott akarnád előzni.... viszlát az árokban.
Andie 2008.01.07. 13:00:41
Többségük azonban normális. Volt már, hogy kb 3-400 méterrel előttem elkezdett kihúzódni előzni, de mikor érzékelte, hogy milyen sebességgel érkezek (nem villogtam, nem dudáltam, lassitani kezdtem, beletörödve sorsomba), akkor visszahúzódott és elengedett. Ezekért cserébe ha tehetem, és nem jönnek mögöttem 50-en, és látom, hogy már elözne, km-ek óta, akkor villantok, gyere, előzz, ráérek. Szerintem ez igy müködne. Buszos, forgalmas főút dettó. Biztos nem örülnek nekem, hogy kiengedem, de ültem én sokat buszon is, tudom, hogy ők is sietnek. És párszáz méter múlva úgyis megint félreáll.
Skiner 2008.01.07. 13:01:19
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:02:17
Így sokkal kevesebbszer kell sávot váltanom.
Nem ritka, hogy pár száz kilóméteres autópályahasználat alatt kétszer kell lehúzódnom gyorsabb autó miatt. Ha kiszámolom, hogy a külsőből hányszor kellen bejönnöm a belsőbe előzni, akkor az kicsit több lenne...
Andie 2008.01.07. 13:03:37
megyakocsi 2008.01.07. 13:05:16
Vendel 2008.01.07. 13:07:03
FlybyWire 2008.01.07. 13:07:13
Én folyamatosan a belsőben haladók táborát gyarapítom."
Ez attól szép, hogy a parasztságodra még büszke is vagy, és meg is idealizálod.
Megyakocsi: totálisan igazad van.
Andie: bocsi, visszavonom, hiszen jól reagáltad le :) látod, már érdemes volt betérni ide :)
lápi lidérc 2008.01.07. 13:07:40
A szupermarketbe el lehet vinni vonattal + kisteherautókkal is az árut.
Azt meg továbbra is leszarom, hogy a kamionosnak mennyi a menetideje, előzzön akkor, amikor nem tart fel senkit.
Lehet, hogy autóval nem kötelező járni, de az autópályát elsősorban nem a kamionosok miatt építették, szóval inkább örülj, hogy járnak autóval.
És nem a 3 másodperc visszagyorsulásról van szó, hanem arról a 10 percről, amíg a tahó +2-vel megelőzi a másik kamiont, vagy időnként több másikat, mert kurvára nem zavarja, hogy mögötte már feltorlódott a sor.
lápi lidérc 2008.01.07. 13:09:20
Kevesebbet kellene értük fizetni, mivel a vasúti szállítás olcsóbb. Szóval le a kamionokkal!
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:10:04
Nem hiszem. A gyorsabb autók folyamatosan a belsőben mennek, a lassabbak folyamatosan a külsőben. Néha a lassabbak bejönnek előzni a belsőbe, aztán visszamennek a külsőbe. A belsőből meg néha kimennek a külsőbe elengedni a még gyorsabbat, aztán visszajönnek a belsőbe haladni...
Nincs ezzel semmi, baj csak annak a fránya KRESZ -nek nem felel meg.
mutáns sügér 2008.01.07. 13:10:32
Előzésnél sávváltás van. Hol váltok sávot, amikor egyenletesen haladva a maximális megengedett sebességgel közlekedek a külsőben?
KRESZ 34-37§
Egyébként te is ezt írod és a linked is, csak nem érted.
Tehát a te értelmezésedben az M1-M7 kivezetőnél Budaörsön nyári csúcsban addig nem mehet a külső sáv Hegyeshalom irányába, hiába üres, amíg meg nem indul a belső a balcsi felé :)))))
Balage 2008.01.07. 13:15:28
A KRESZ-ben benne vagy a 130km6h autópályán,de a jobbra tartás is,és nem a 129-el a belső sávban autózó dolga eldönteni melyiket kell alkalmazni,ergo ha egy gyorsabb jön nem tarhatja fel mert nem lehet 130nál többel menni,és ugyanúgy ki is kell húzódni jobbra.A belső sávban folyamatosan haladni szabálytalan(ebeuss pl.).Imádom a sok önjeleölt rendőrt akik 130,nál,50nál,70nél tudják mennyivel kell menni,oszt ennyi a nagy KRESZ tudás.Németországban ha vlaki hosszú kilómérekeig halad a belsőben,pl. egy porsche akár a helikopter leköveti és majd kiszedik,meg is büntetik.Tessék jobbra húzódni!!!
lápi lidérc 2008.01.07. 13:15:51
A VW Transporter nincs 3,5 tonnás, tehát a személygk.-kra vonatkozó szabályok vonatkoznak rá.
Amúgy meg ez a sebességkorlátozó valóban kamu lehet. Amiben meg ilyen van, az pláne ne próbáljon előzni egy másik 89-cel haladót.
megyakocsi 2008.01.07. 13:16:55
Tudod, mi a végeredménye ezeknek a szimulációknak?
A teljesen szabálykövető és konstruktív esetben halad az egész közösség a leggyorsabban, de senki sem lesz kiugró.
Aztán ha engedélyezel egy pár százalék renitenst, akkor ők számottevően gyorsabbak lesznek, de a közösség elkezd lassulni. Egy bizonyos százalék önfejű után pedig átbillen a mérleg, és egy idő után már 1 olyan résztvevő sem lesz, aki csak megközelítené a kooperatív szimuláció leglassabbját (persze lehet, hogy a környezethez képest, még mindig gyors lesz, csak amíg a kooperatív példában a leglassabb mondjuk 100al megy, addig a mindenki a saját érdekeit követi csak példában a leggyorsabb 50-el halad).
Nos, azt a fránya kreszt ezért találták fel, nem is olyan régen, mert már az ókori rómában elég komoly szabályok volak arra, hogy ki, hol, hogyan haladhat az úton, és akkoriban a "rendőrök" még lándzsanyéllel tettek rendet...
Balage 2008.01.07. 13:17:31
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:17:56
lápi lidérc 2008.01.07. 13:19:14
Ööö... te tudsz olvasni? És meg is érted, amit olvasol? A zárójeles részeknél is fennáll mindkettő?
Akkor idézem a te idézetedet:
"Autópályán jobbról előzni (elhaladni lassaban haladó jármű mellett) SZIGORÚAN tilos."
Olvasd el szépen lassan, aztán gondolkozzál, mi a francért írhatták oda a zárójeles részt.
(Elárulom: a hozzád hasonlóan nehéz felfogásúak miatt.)
Brigi "B. A." főnöke 2008.01.07. 13:20:59
Polo telepakolva humanoidokkal (gondolom csomagok is voltak), 140nél képes előzni?
Lehet, hogy exfőnököm volt, a sztoriban minden stimmel..
Én befejeztem volna az előzést, és rááltam volna stabil 160ra kb 10 percre..
FlybyWire 2008.01.07. 13:21:32
(sóhaj).
NEM! A folyamatos "mellette elhaladás" is előzés, fogd már fel!!!!! NEM lehet jobbról autópályán SENKI mellett elhaladni, nem szabályos, semmikor, sehogy!!!
FlybyWire 2008.01.07. 13:23:44
Szerintem nem olyan nehéz értelmezni, de van aki mégis képes félreérteni - ezek után csoda, hogy a kulturált közlekedés hiánycikk itthon?
mutáns sügér 2008.01.07. 13:25:25
az a nagy probléma, hogy az idézett mondat nem szerepel a KRESZben, hanem a belinkelt oldal agyszüleménye.
Itt a KRESZ, olvasd.
web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument
34-37 ig a lényeg.
A jogalkotó nem foglalkozik ilyen szituációval, amiről mi beszélünk, ugyanis ehhez az kell, hogy a belsőben haladó KRESZt sértsen, hiszen nem előz senkit, vagyis nem is használhatná a belsőt.
lápi lidérc 2008.01.07. 13:25:58
"Ha nincs forgalom, és kanyarodik az út, akkor kimegyek a külsőbe, ha ott van a kisebb körív! :D"
Valóban érdemes. 180 fokos kanyarnál simán spórolsz vele 3 métert, az majdnem egy kocsihossz (a kör kerülete ugye 2r-szer pí, de csak félkört mész, a sugár pedig kb. 3 méterrel csökken (ha rohadt széles sávokkal számolunk).
Franky4fingers 2008.01.07. 13:28:18
A fuvarozók lobbija miatt engedik fel őket a sztrádára, a matricadíj a töredékét sem fedezi annak, amekkora kárt okoznak az aszfaltban, és a környezetben. (1 kamion= 5000 szgk!!!) Kell a kamion, hogyne! Meg kell a szupermarketbe a spanyol paradicsom, meg a narancs. Tessék felrakni a kamiont hajóra, vagy vonatra.
Ja hogy drágább lesz a gyümölcs? Igen drágább lesz. Akkor több magyar paradicsom fogy, kiszorul a magyar piacról a spanyol, viszont a magyar zöldségipar fellendülése munkahelyet teremt, így növekszik a fizetőképes kereslet a spanyol narancsra.
0xFFFF 2008.01.07. 13:28:54
Johnny336 2008.01.07. 13:30:37
Mellékesen az a megjegyzés (nemtom ki írta), hogy nem a kamionoknak lett kitalálva az autópálya...
Nem csak nekik. Az mindenkinek. Az a lényege, hogy a régi főutakat tehermentesítse.
Mi a jobb? Ha két kamion előzgeti egymást autópályán, ahol nem jön szembe senki, vagy két kamionos előzgeti egymást a régi 3-as úton?
Gondolom már milliószor hallottunk olyan esetről, hogy a kamionos elaludt, és benézett a családi ház nappalijába, Bivalyszörcsögőn.
Tudom, ez előfordulhat sztrádán is, de ott kicsit más a helyzet...nagyobb eséllyel tudod elkerülni, mint a fotelban ülve Lostot bámulva az RTL-en...
FlybyWire 2008.01.07. 13:31:15
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse"
Sügér, értelmezd, és ez alapján mondj *egyetlen* esetet, amikor az autópályán jobbról is el lehet menni bárki mellett.
Na ugye....
FlybyWire 2008.01.07. 13:32:50
Igen, akkor, és CSAK akkor mehetsz folyamatosan a bal sávban, ha a jobb sávba nem tudsz lassítás nélkül visszatérni. Ezzel nincs is baj, csak nem ezt írtad. Ha üres a külső, mindig le kell húzodni, ha jön mögötted valaki, ha nem!
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:34:08
Gondolkodjál el egy kicsit!
Ha folyamatosan gyorsan megyek, akkor folymatosan a belsőben kell mennem, hogy leelőzzem a külsőben haladó lassabbakat.
Akkor mehetek ki a külsőbe, ha ott nincs megelőzendő autó. Ha pedig ott nincs autó, akkor tök mindegy, hogy hol megyek, ha nem jönnek mögöttem gyorsabbak. Akkor van gond, ha feltartom a gyorsabbat a hátam mögött. Ilyenkor kell kimenni, elengedni, ennyi.
A hangsúly azon van, hogy ezeket a sávváltásokat mindenki összehangoltan mívelje, akkor lesz hatékony a dolog.
FlybyWire 2008.01.07. 13:35:48
4 "a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti"
Ezek egyike sem igaz arra a balf***ra, aki az üres két sávból a belsőben halad folyamatosan. Magyarul: ha a szabályt betartjuk, mögötte kell mennünk, ráadásul a külsőben - amíg ő maga nem méltóztatik kihúzódni. Ekkor, és csak ekkor a belsőben megelőzhetjük.
Elvileg nem is mehetnénk mögé villogni, hogy takarodjon, de ez még mindig jobb megoldás, mint totálisan szabálytalanul jobbról elmenni mellette...
Vendel 2008.01.07. 13:36:36
Lehet kiabálni, hogy tiltsák be, meg tiltsák ki, de ép ésszel belátható, hogy ez egyhamar nem fog bekövektezni, legalábbis addig biztos nem, amíg valaki ki nem talál valami jobb szállítási módot, mert a vonat sajnos nemigen fordul be minden utcába. Szóval aki úgy gondolja, hogy ő ezt nem érti meg, az nyugodtan höröghet vörös fejjel, de a kamionok holnap is meg fogják előzni egymást és holnap se fognak gyorsabban menni, mint ahogy valószínűleg a Hungária körúton is dugó lesz holnap is, akkor is ha nyolc agyvérzést kapsz közben.
Ez egy ilyen dolog, lehet, hogy csak nálam van valami "defekt" amiért nem húzom fel magam ilyeneken és meg tudom érteni, hogy rajtam kívül mások is közlekednek az utakon más képességú járművekkel, más célokkal, más okból és épp ezért máshogy viselkednek, de nyilván nem lehet mindenki ilyen "selejtes", elvégre sokkal jobb 3 centire rátapadni és villogni, "takarodjapicsábasietek" felkiáltással, majd ezt megismételni minden alkalommal, akkor is ha semmi eredménye nincs. Ez a tipikus megszoksz, vagy megszöksz kategória, hiszen erre még azt se lehet mondani, hogy nyugaton nem így van.
Nade sebaj, én további jó kamion utálást kívánok mindenkinek!
FlybyWire 2008.01.07. 13:37:51
Nem. Az ugyanúgy előzés, csak folyamatos előzés. Megengedett, de kizárólag akkor, ha nem TUDSZ zavartalanul visszamenni a külsőbe. Ezt már írtam, csak még mindig az előzés fogalmával van gond.
megyakocsi 2008.01.07. 13:38:12
mutáns sügér 2008.01.07. 13:38:43
magamat ismételhetem, te előzésről beszélsz folyamatosan, én viszont nem előzök senkit, mert nem váltok sávot. Egyenletesen haladok 130-al a külsőben. Nem kötelességem a belsőhöz igazodni, mert te 110-el kolbászolsz.
Hányszor kell ezt neked elmondani?
Idézet újra tőlem:
"Tehát a te értelmezésedben az M1-M7 kivezetőnél Budaörsön nyári csúcsban addig nem mehet a külső sáv Hegyeshalom irányába, hiába üres, amíg meg nem indul a belső a balcsi felé :)))))"
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:41:11
Ráadásul, ha a kibújok a külsőbe, akkor könnyebben kijön elém a Mazsola, hiába van 50 km/h különbség közöttünk mert ő a belsőt figyeli a tükréből, és ott nem jön semmi...
mingyá beszólok! 2008.01.07. 13:42:08
Johnny336 2008.01.07. 13:42:11
Azért más eset, mivel ott előjelző tábla van, hogy két belső M7, két külső M1. Ha valaki M7-re akar felhajtani, 92-vel, te pedig M1-re, 128-al, akkor uzsgyi neki, a két sáv közül a külsőben, vagy szabadban mész, míg ő is a két sávja közül a külsőben, vagy szabadban halad. És ez itt teljesen már. Arról van szó, amikor az autópálya 86-os kilóméterénél halad belül a kalapos 90-el, te pedig haladnál 130-al, közel-távol senki, ezért haladsz a külsőben szabályosan. Na és itt lép érvénybe az, hogy nem mehetsz el a külsőben mellette 130-al...
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:42:17
Gondoltam, hogy Te valami közlekedésmérnök féle lehetsz... :)
FlybyWire 2008.01.07. 13:44:10
te meg azt nem érted meg, hogy mivel az autópályán nagyon szigorúan jobbra tarts van (ami pl. lakott területen belül nem ilyen szigorú), a jobbról való elhaladás eleve nem is jöhetne létre, így teljesen mindegy, hogy minek hívjuk: ugyanúgy szabálytalan.
FlybyWire 2008.01.07. 13:45:44
lápi lidérc 2008.01.07. 13:46:09
Remélem, azt is megértenéd, ha rendszeresen jönne egy erősebb faszi, és elszedné a pénzed, csak mert ő erősebb. Te meg megértenéd, hogy arra a pénzre neki is szüksége van, te meg majd keresel magadnak a jövő hónapban. Lehet kiabálni, hogy fogják el, de akkor is csak elveszi.
Mert a kamionok most pont ez teszik a pályán.
Agyon kellene büntetni őket, és hamar leszoknának róla. A harmadik 20 ezres csekk után tuti.
Az a baj, hogy te nem látod be, mekkora faszságokat írsz.
mingyá beszólok! 2008.01.07. 13:47:52
bcs 2008.01.07. 13:48:21
EBEUSS egyetértek a folyamatos külsőben való haladással. A fenti közepesen tömött pályán. A cikcakkozás balesetveszélyes.
Vendel 2008.01.07. 13:48:31
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 13:48:58
mingyá beszólok! 2008.01.07. 13:50:54
Küldjem a főnökeiteket??? :) Lusta banda, tessék dolgozni, lassan úgyis húztok hazafelé. Az úton majd lejátszhatjátok...
lápi lidérc 2008.01.07. 13:51:35
Te honnan vetted azt, hogy az előzéshez okvetlenül sávot kell váltani?
bcs 2008.01.07. 13:53:11
1, Vonat, díja 7 000 Ft
2, Autópálya, díja 1 500 000 Ft
És még választani is lehet!
Vendel 2008.01.07. 13:53:39
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:53:44
Igen a fenti közepesen tömött pályán a leghatékonyabb!
Ha gyér forgalom van, akkor a tök mindegy kategória. Mondjuk ilyenkor hülyén néz ki ha valaki a belsőben kolbászol a tök üres úton, de ennyi. A lényeg, hogy folyamatosan sasoljuk a tükröt, és a mögöttünk levő forgalmat pont ugyanúgy kezeljük, mint az előttünk levőt.
Dugó esetén meg mindegy hol mész, mert beáll a két sáv közel egyforma sebességre, de itt meg hülyén nézne ki ugye ha mindenki a külsőben autózna, és ettől kétszer olyan hosszú lenne a kocsisor.
Szóval teljesen mindegy hol mész, aza lényeg, hogy a mögötted levő gyorsabbat ne akadályozd, ha erre figyelsz akkor nem vétessz senki ellen, csak a KRESZ ellen.
Vendel 2008.01.07. 13:55:07
0xFFFF 2008.01.07. 13:55:21
Mutáns sügér:
te meg azt nem érted meg, hogy mivel az autópályán nagyon szigorúan jobbra tarts van (ami pl. lakott területen belül nem ilyen szigorú), a jobbról való elhaladás eleve nem is jöhetne létre, így teljesen mindegy, hogy minek hívjuk: ugyanúgy szabálytalan."
Itt jegyezném meg, hogy tévedni tetszik. Mivel nem jöhet létre a szituáció a szabályrendszer szerint, ezért az arról nem is rendelkezik. Jogrendünk alapja, hogy mindent szabad, amit a szabályrendszer nem tilt.
FlybyWire 2008.01.07. 13:56:58
Ez ám a bölcs! Akkor tedd ki a pöcsöd lobogni az ablakba, azt sem tiltja a szabályzat direkben... sőt a KRESZ az emberölést sem tiltja, úgyhog nyugodtan lőj le puskával bárkit aki nem szimpi...
Bravó...
Vendel 2008.01.07. 13:57:21
Na tényleg befejeztem, hülyékkel nem érdemes vitázni... Ahogy montam: tessék hörögni, az agyvérzéshez mindenkinek joga van.
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 13:57:47
Aszi 2008.01.07. 13:58:09
Ha valaki 110-zel megy a belsőben, én 130-al a külsőben, akkor nem fogok paraszt (és szabálytalan) módra a külsőben elmenni mellette, hanem ő szépen kimegy, én bejövök belülre, és elhagyom."
Sehogy se áll ez nekem össze, pajtikám. Haladsz a belsőben, előtted valaki 110-zel. A külső sáv megüresedik. Ekkor a te dolgod az, hogy kimész oda, mivel nincs kit előznöd, márpedig autópályán a belső sávot csak arra szabad használni, hogy ott előzd a külső sávban haladókat. Ha senki nincs a külsőben, akkor tehát neked ki kell menned oda, függetlenül attól, hogy a belsőben van-e előtted valaki.
Hogy nem akarsz a belsőben menő mellett elhaladni, mert az jobbról előzés volna, rendben, elfogadom. De ez nem jelenti azt, hogy ott maradhatsz a belsőben. Szépen kimész a külsőbe, megvárod, amíg ő is kimegy, és ezután állhatsz neki előzni. Mögötte haladni a belsőben, amíg ő ki nem megy, az kreszbe ütközik.
bcs 2008.01.07. 13:58:51
FlybyWire 2008.01.07. 14:00:29
Így legalább egyszerre két veszélyes rizikófaktor tűnik el az útról, a szabályosan és ésszerűen közlekedőket nem veszélyeztetve!
Soxerencsét :)
0xFFFF 2008.01.07. 14:01:13
Szendwich 2008.01.07. 14:01:34
lápi lidérc 2008.01.07. 14:02:34
Jaj, baszd meg, de nagyra vagy azzal, hogy életedben egyszer felvett stoppal egy kamion!
Egyébként pedig a KRESZ-ben van olyan szabály, hogy a szabályosan gyorsabban haladót nem tarthatod fel. Kamionra is érvényes. Büntetni kéne őket, mint a picsa. Hamar leszoknának.
De ahogy látom, annyi eszed továbbra sincs, hogy felfogd, miről van szó.
A hülyéket, gondolom, saját magadra értetted.
FlybyWire 2008.01.07. 14:02:45
Ez így is van, a szabály szerint, már le is írtam fentebb. Más kérdés, hogy aki akkor szerencsétlen bénaság hogy folyamatosan lassan halad a belsőben, az jó eséllyel nem veszi észre, hogy valaki a külsőben arra vár, hogy majd ő lehúzódik (sőt, inkább megijed, hogy olyan barom vagyok, hogy majd jobbról megelőzöm).
Így a legcélszerűbb megoldás az előzési szándékot jelezve bemenni mögé a belsőbe. Ha ettől lemegy jobbra, máris te sem haladsz szabálytalanul belül, hiszen előzöl :)
bcs 2008.01.07. 14:05:09
"A tranzit (az egész országon átmenő)kamionok "
Akkor még lassabban és tagoltabban : azokról a kamionokról van szó, amik belépnek pl Záhonynál és kirakodás-berakodás nélkül elmennek pl Hegyeshalomig. Attól, hogy ezek vasúton mennek, miért lenne bármi is drágább? NEM ide hozták az árut ami rajtuk van.
(Legboldogabb ország Svác. Ott ez kötelező)
FlybyWire 2008.01.07. 14:10:14
"2006 során az ÁAK zrt. kezelésében lévő gyorsforgalmi úthálózat mentén 40 új mátrixtábla (VJT portál – Változtatható Jelzésképű Tábla) létesül. A folyamatosan üzembe helyezett eszközökön három nyelven lesznek olvashatóak az aktuális információk, melyek tartalma szigorúan szabályozott keretek között változtatható. Ezek segítségével kaphatnak tájékoztatást az autósok a sebesség- és forgalomkorlátozásokról, sávlezárásokról, torlódásokról, balesetekről, és az időjárási viszonyokról. Amennyiben nincs olyan pályaesemény, amely a forgalmat érdemben befolyásolhatná, a szöveges panelen általános közlekedési tudnivalók jelennek meg (pl. jobbról előzni tilos). "
Valszeg kib***ásból írnak ki olyat az autósoknak a mátrixtáblára, ami nem igaz... lol :)
bcs 2008.01.07. 14:11:07
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 14:11:49
Ennek ellenére megelőzöm, mert annál hülyébb szitu kevés van, amikor az üres pályán a belsőben döcögünk egymás mögött. Számítok rá, hogy nekem jön, de ott van még a leállósáv is menekülésre. Még nem sikerült senkinek lezúznia, nem hagyom magam olyan könnyen! :)
FlybyWire 2008.01.07. 14:13:30
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 14:16:35
lepke 2008.01.07. 14:20:36
általában 15 centire megközelítve visszatérek a belső sávba, hogy kicsit kelljen fékeznie, és csak aztán megyek ki jobbra, ahol mennem kell.
magamtól mindig szabályosan közlekednék, de egyszerűen nem tűröm a tahókat, akik ugye a bp-i autósok 95%-át kiteszik.
azokat bosszantom, nevelem. lehet utálni.
aki normális, azzal normális vagyok, pl. a tanulókat mindig elengedem (kiváltva ezzel 12 utánam jövő tahó ellenszenvét).
a fent említett pólós végtermékeket szanaszét szopattam volna vagy "megállásra késztetem", ha engem megdob az autópályán pillepalackkal. anyukája koporsóját dobálja, idióta takony. az ilyen szívlapáttal tanul csak.
semmit nem ért, csak azt, ha ütöm.
a jövő magyarja.
bcs 2008.01.07. 14:25:29
Ha gyorsan,ügyesen,jól, akkor Kánaán
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 14:28:20
mutáns sügér 2008.01.07. 14:31:19
azt hiszem, hogy még 200-szor kell leírni neked:
nem előzök.
előzés az autópályán:
1., sávváltás
2., elhaladás a másik jármű mellett
3., visszatérés
Balról lehet, jobbról nem.
Mi nem világos? Nem erről beszélünk.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
1/1975 (II.5)KPM-BM (értsd KRESZ)III/c
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
megyakocsi 2008.01.07. 14:33:00
magamtól mindig szabályosan közlekednék, de egyszerűen nem tűröm a tahókat, akik ugye a bp-i autósok 95%-át kiteszik."
ha jól értem, akkor azokat nem tűröd, akik közé Te is tartozol? kínos...
lepke 2008.01.07. 14:36:52
harmatgyenge
egyes alá
üllj hátra, ne zavard az osztálytársaidat.
megyakocsi 2008.01.07. 14:40:03
Kalapos-Skodás 2008.01.07. 14:47:28
Balázs 2008.01.07. 14:47:31
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Viszont a folyamatos haladást csak lakott területen engedi, kivéve a külső sáv folyamatos telítettségét amikor lakott területen kívül vagyunk nem? Tehát nem tekinthető folyamatosan haladónak szvsz a belsősávozó bérletes apuka ugye? Ha meg nem haladás akkor előzés ugye?
Hülye jogászok, tudom.
vö:
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
és
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."
lepke 2008.01.07. 14:51:40
bízhatsz benne, hogy fogom.
megyakocsi 2008.01.07. 14:55:49
mutáns sügér 2008.01.07. 14:59:50
másodszor kötsz belém ;)
Most nem az a téma, hogy idősebb prosztata béla haladhat-e a belső sávban folyamatosan, olvass már vissza :)
Mégegyszer.
mutáns sügér, mint becsületes adófizető állampolgár 130-cal halad a külsőben, majd egyszercsak azon kapja magát, hogy utoléri ficerét, aki a belsőben 110-zel megy (vagy ha nincs szerencsém 90-nel.:) Ez a téma. De történhet ez fehérvárról vissza a háromsávos m7-en, úgy hogy még van egy további sáv is köztünk. Kérdés: haladhatok-e tovább egyenletesen 130-cal?
Czirbi 2008.01.07. 15:02:05
El lehet ezt képzelni 4 sávos pályán is (lesz még olyan), úgy még érdekesebb.
Kevés veszélyesebb dolgot tudok elképzelni, mint az ilyen megoldás. Ha tényleg ez lenne a szabály, akkor főbe kell lőni a készítőjét. De amikor kitalálta, nyilván még nem volt 3 sávos pálya.
megyakocsi 2008.01.07. 15:05:44
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:06:27
Balázs 2008.01.07. 15:07:58
Kedves Edit, olvasol minket? Köszönöm: Balázs
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:08:48
Tényleg, a szimulációs progi, hogy kezeli le ezt az esete? :D
megyakocsi 2008.01.07. 15:09:12
Balázs 2008.01.07. 15:12:29
- kocsi típusa (azok az előítéletek ugye? 20e alatti részletre kaphatót jobbról sose...)
- vezető feje hátulról - deresedő halánték kizárja hogy jobbról menjek, reakcióidő ugye
- mobiltelefon a fül mellett kizárja hogy jobbról egyenletesen...
- kacsázó mellett megintcsak nem
csak ne villogjunk, és ne ködlámpázzunk és mindenkivel jóban leszek... :-)
megyakocsi 2008.01.07. 15:13:18
Balázs 2008.01.07. 15:15:24
mutáns sügér 2008.01.07. 15:16:33
pontosan erről van szó, a jogalkotó nem foglalkozik ezzel, mert nem is feltételezi, hogy a másik nem tartja be a KRESZT. De lehet persze kétsávos is, azért írtam a hármasat, hogy még jellemzőbb legyen.
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:16:33
megyakocsi 2008.01.07. 15:20:41
Egyébként egy közkeletű tévedés. Mi bénít meg jobban egy tökéletes rendszert? Egy béna vagy egy vagánykodó? Az emberek általában azt tartják, hogy a mazsola veszélyesebb, mint az, aki "sportos, lendületes" és a többi pozitív jelző. A tapasztalat meg az, hogy helyzettől függően az egyik rosszabb, mint a másik. Csak ugye amíg mazsolának lenni ciki, addig "sportosnak" menő, más nincs közöttük
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:21:39
Látom Te egy értelmes arc vagy!
Akkor még próbálj meg különbséget felfedezni a rosszindulatú, meg a jóindulatú villantás közöt, és máris több embertársaddal lehetsz jóban! ;-)
dzsédzsé 2008.01.07. 15:21:42
Ha csak úgy megy, akkor egy civil szervezetet kell megalakítani. Az nem járja, hogy az állam csak elszedi tőlünk a rengeteg adót, és semmit sem kapunk érte, sem közlekedésbiztonságot, sem a tisztességes állampolgároknak járó tisztességes szolgáltatást. Minden lehetséges fórumon kellene követelni a veszélyesen közlekedők kiszűrését és felelősségre vonását, amihez a mostaninál sokkal gyakoribb ellenőrzésre lenne szükség. És ne csak a gyorshajtókat trafipaxozzák, városokon belül is rendőröket akarunk, akik az agresszív, pofátlan suttyókat kikapják a sorból.
A felemelt pontoknak semmi hatásuk sem lesz, ha az ellenőrzés szinvonala a mostani marad. A pofátlanok elszaporodásának sem az alacsony büntetőpontok az okai, hanem hogy nem buktak-nem buknak le.
És ne terheljék a közlekedés összes felelősségét az autósokra, a szabálytalanul közlekedő gyalogosokat és bicikliseket is meg kell büntetni!
A suttyókat rá kell kényszeríteni a tisztességes közlekedésre - viselkedésre -, éljenek úgy, hogy másnak is jó legyen!
Összefogás, összefogás, összefogás...
Czirbi 2008.01.07. 15:24:21
Valami gubanc van itt szerintem...
mutáns sügér 2008.01.07. 15:24:30
amikor te a kiinduló postban 90-re lassítottál, hogy inkább visszatérj, akkor kvázi a melletted lévő kamion jobbról megelőzött téged :)
De komolyra fordítva pl. az tök gyakori, amikor a megelőzendő jármű elkezd versenyezni veled, mert sérül az egoja, és elkezd gyorsítani...
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:27:23
Kérdés, hogy mit nevezünk bénításnak a közutakon?
Egyébként meg ennél a posztnál is elértük az ideális világ feltételezést, ami meg nincs.
A rugalmatlan szabályokat pedig mindig felülírja az önálló emberi gondolkodás. Néha rosszul sül el, de hát kivételek mindig vannak.
megyakocsi 2008.01.07. 15:30:21
Viszont azt is be kell látni, hogy valamennyi rugalmasság persze kell a rendszerbe, de mindenki minél közelebb lenne a szabályokhoz, annál jobban működne az egész rendszer (tehát ha valaki 130 helyett 140-el megy, akkor az még nem nyúl annyira bele a hatékonyságba, mintha 200-al teszi, és ezzel folyton mindenkit kényszerít arra, hogy miatta másként viselkedjen)
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:36:16
Mennyivel jobb lenne, ha így szólna valami szabályféleség: lehetőségek szerint balról haladjunk el a másik mellett. Sávváltáskor pedig minden alkalommal nézzünk tükörbe, ha balra, ha jobbra váltunk, és ne kényszerítsünk vészfékezésre senkit akár balról, akár jobbról ér mellénk...
Balázs 2008.01.07. 15:38:09
Balázs 2008.01.07. 15:41:24
megyakocsi 2008.01.07. 15:41:26
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:42:58
Bocsi, de nem erre a konkrét esetre gondoltam, hanem úgy általában a villogásról.
A nevem pedig nem a Beából jött létre, hanem:
Egy_Barom_Ezust_Uj_Sport_Swifte nick lett lerövidítve. Ettől még lehetnék nő, de nem vagyok! :)
Balázs 2008.01.07. 15:48:04
na én a lelépést választom, jó volt kibeszélni a témát, kösz mindenkinek. B
bcs 2008.01.07. 16:45:17
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 16:49:34
Sitti 2008.01.07. 16:59:42
Az M5 fene se tudja melyik szakaszán voltunk éppen. Szerencsére nagyon gyér volt a forgalom.
Alig volt autó az úton. Haverral ketten mentünk - két autóval. Utolértünk egy kb. százzal "tötymörgő" kamiont. Haver ment elől,én utána. Láttam a visszapillantóban, hogy erősen sasolja az utat, hogy jön-e mögötte valami. Hátranéztem én is. Valahol a horizonton láttam két lámpát. Haver indexel és elkezdi előzni a kamiont. Abban a pillanatban egy német rendszámos Porsche szinte a semmiből ott termett mögötte. (Ez volt a két lámpa a horizonton!) A Porsche fékezett egy erőset, nyugodtan megvárta míg haver kihúzódik előle - nem anyázott - nem dobált semmit - és kb. 20 másodperc múlva már olyan messze volt, hogy alig láttuk..... Szerintem kétszáz fölött lehetett a sebessége....
FlybyWire 2008.01.07. 17:04:46
Ethar 2008.01.07. 17:26:05
Ma kezdtem el olvasni a blogot, de hasznos, ezért visszatérő leszek. Be kellett látnom az egyik korábbi post kapcsán, hogy én is sokszor kormányelfordításkor indexelek, ami nagyon zavaró és veszélyes, erre igyekszem figyelni a jövőben.
Viszont egyet mondjatok meg. Ha becsületesen indexelek és tempósan haladunk, miért fáj mindenkinek beengednie? Amíg nem volt helyismeretem Pesten szenvedtem rendesen, mert ha nem sikerült kilométerekkel korábban a helyes sávba áteveznem, akkor szívtam a fogam, sokszor kénytelen voltam másfelé menni (mondjuk így lett helyismeretem).
Nem rég óta vezetek, de igyekszem minél biztonságosabban tenni, szeretek élni, élni hagyni.
/OFFTOPIC
Nekem is volt egy életveszélyes sztorim, bár én is hülye voltam. Westendtől nem messze kanyarodtam ki a Váci útra, elnéztem balra, tempóban voltam, már az íven, akkor láttam, hogy balról épp indul a sor, gondoltam simán beférek ilyen tempóval eléjük, nem fogok akadályozni senkit, meg úgysem érdemes rohanni, megfogja a következő lámpa. (Hangsúlyozom, az íven kifelé jöttem már harminccal, amikor elindult a sor és nem trabanttal vagyok). De pont a legszélső sávban levő autós kilőtt a lámpánál, többieket állva hagyva, én persze pont elé mentem ki, éktelen dudálás, villogás (nem lehetett volna mondjuk nem padlógázzal indulni, vagy mondjuk egy sáv balra és kikerül?). Ok, elismertem, hogy hibáztam, intettem neki, de ez nem volt elég. Az idegbeteg állat kikerült (ahogy egyébként kellett volna), beállt elém, majd satuzott. Szerencsére láttam már ilyet máskor gyalogosként, így picit számítottam rá. Csak emiatt maradt el az ütközés. Én beismerem, hogy hülye voltam, mert egyáltalán ki mertem merészkedni elé, de most is úgy látom, hogy ha normálisan közlekedik emberünk, semmilyen balesetveszély fel se merült volna.
Őszintén, ez normális viselkedés? Így kell megoldani ezt a helyzetet?
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 18:13:52
"Olyan még nem volt, aki erre sem húzódott volna ki üres pályán."
Pedig van bőven! Ők a rendőrt játszó mikiegerek, pld. az M7/M1 kivezető 100-as táblánál 90-el haladva...
Silent, egyre biztosabb vagyok benne, hogy téged aranyba kellene foglalni! De most nem a forróra gondolok! ;-)
Már csak a blog miatt is! :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 18:27:04
Lesz ám még meglepi a jövőben a blogot illetően! ;)
kalasnyikovfan 2008.01.07. 18:29:03
Vladimir Harkonnen 2008.01.07. 18:29:55
/OFFTOPIC:
... Amíg nem volt helyismeretem Pesten szenvedtem rendesen, mert ha nem sikerült kilométerekkel korábban a helyes sávba áteveznem, akkor szívtam a fogam, sokszor kénytelen voltam másfelé menni (mondjuk így lett helyismeretem).
Fentebb említett esetben én szépen megállok idexelve a sávomban, alig fél óra és száz anyázás után csak érkezik valaki aki beenged!
:-)
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 18:44:02
Mert még soha nem kerültél ki jobbról senkit autópályán, és üzemelteted ezt a blogot.
autosave 2008.01.07. 18:56:32
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 19:00:39
Most, hogy így mondod, már kezdem érteni! :D
autosave 2008.01.07. 19:34:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 19:35:03
J_W 2008.01.07. 21:00:28
Invictus 2008.01.08. 00:29:14
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 09:41:32
Gera 2008.01.08. 13:23:54
Persze nem egy nagy durranás a sztori, kivel nem történt még ilyen, de azért mégiscsak majdnem otthagytam a fogam :)
Johnny336 2008.01.08. 13:50:08
Avatar 2008.01.10. 13:46:32
WAIT 2008.01.10. 20:00:11
Megjegyzendő az, hogy természetesen ez csak is abban az esetben elhaladás, ha nem változtat forgalmi sávot az adott autó többször egymás után (ami szabálytalan). Ha viszont igen, az természetesn ELŐZÉSNEK MINŐSÜL!
BALESETMENTES KÖZLEKEDÉST!
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.18. 21:06:00
Az ok egyébként az volt hogy 100-zal ment a belsőben , alig haladt gyorsabban mint akiket előzött és amikor volt hely a lehúzódásra akkor sem tette. Látszot , hogy direkt fel akar tartani, élvezi. Villogtam. Na ez baszta fel a Martonvásári parasztot. Remélem olvassa és várom hogy ismét találkozzunk. :D
Johnny336 2008.01.19. 00:04:49
Magyarázza el nekem valaki. Volt ennek értelme? Eleve arra, hogy valaki 180-al akar menni, és direkt feltartom, még nagyjából megértem, hogy rendőrt játszik (bár elítélem azt is). De a mi esetünkben (ahol tényleg a szabályokat betartva siettem), miért kellett ilyen "vicceset" játszania?!
Kata 2008.01.19. 19:44:37