Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyilkossági kísérlet az M7-esen

2008.01.07. 06:46 :: SilentSound

Örülök, hogy levélírónk, Balázs egyáltalán meg tudta írni nekünk a történetét, mert akár csúnya baleset is lehetett volna a vége. Korábban még gondoltam rá, hogy sok olyat nem tudtok írni, amin különösebben meglepődök, aztán erről lemondtam, mert rájöttem, hogy az emberi faszság határtalan. Ismét ez látszik beigazolódni.

Alapvetően udvarias ember vagyok, de persze engem is fel lehet bosszantani. Ez történt most pénteken, 4-én is, amikor délután három körül hazafelé tartottam a pályán. 140 körül mentem, kicsit talán alatta, előztem több autót is. Ekkor tűnt fel bőven mögöttem egy ezüst VW Polo, 150 körüli tempóval, dehát ezzel még nincs is probléma. Bal oldalon a normál tompított fény égett rajta, jobb oldalon pedig a ködlámpája, némi tunyaság eredménye de végülis még ez sem zavart.


Vajon melyikük lehetett?

Jött a külsőben egy kb. 300 méteres "lyuk", szépen kihúzódtam előle, hogy elengedjem. Eddigre már visszalassított mögöttem 140-re, de hiába vártam hogy gyorsítani kezd, csak nem történt semmi. Már kezdtem utolérni a következő kamiont, még mindig kb 8-10 méterre mögöttem a belsőben, de semmi. Rigolyám hogy elég gyakran nézem a sebességmérőt, még mindig 140 volt a tempó. Na akkor nem bennem a hiba, ő nem gyorsít. Amikor kitettem az irányjelzőt, persze azonnal gyorsítani kezdett (ez reflex amúgy?) de akkor már eldöntöttem, a kamiont megelőzöm. Egyébként sem alkalmas a Polo 140-nél hirtelen gyorsításra, tehát anélkül hogy fékezésre kényszerítettem volna visszamentem a belsőbe, ekkor kezdett villogni. A reflektora mindkét oldalon égett, és nem spórolt vele. Innen jön a gonosz rész.

Úgy döntöttem, hogy ha ennyire sürgős neki, újra elengedem. Mivel azonban a kamion már közel volt, és mint utóbb kiderült csak 90-95 körül haladt, kénytelen voltam szépen visszalassítani 90-re hogy balesetmentesen beférjek még a kamion mögé, közben index jobbra folyamatosan. Le is húzódtam, de úgy tűnik ezzel végzetes hibát vétettem. Az anyósülésen egy barna hajú idősebb nő ült, 40-50 körüli vagy kicsit felette talán, hátul mögötte egy gyerek, unoka vagy saját nem tudom eldönteni, határeset. Lehúzta az ablakot, és elkezdte a kocsiból kidobálni a dolgokat elém: egy ásványvizes üveget (PET) és egy fehér ruhadarabot láttam jobbra távozni, aztán inkább letértem a  pályáról az épp mellettem lévő első fehérvári lejárónál, nehogy esetleg kárt tegyen magában vagy bennem. Teljesen bekattant a nő és még láttam ahogy torkaszakadtából üvült az ablakon kifelé.

Aznap elmaradt a kocsimosás, lejöttem két kijáróval előbb és belül mentem haza, de az utat végigröhögtem a szerencsétlen idiótáján...

ps. persze tudom hogy a lehúzódás gonoszabbik módját választottam azzal hogy neki is lassítania kellett mögöttem, de azt gondolom a levillogás sem barátságos.

Kövezzetek meg ha én voltam a tapló...

251 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:34:08

megyakocsi 2008.01.07. 13:16:55

Gondolkodjál el egy kicsit!
Ha folyamatosan gyorsan megyek, akkor folymatosan a belsőben kell mennem, hogy leelőzzem a külsőben haladó lassabbakat.
Akkor mehetek ki a külsőbe, ha ott nincs megelőzendő autó. Ha pedig ott nincs autó, akkor tök mindegy, hogy hol megyek, ha nem jönnek mögöttem gyorsabbak. Akkor van gond, ha feltartom a gyorsabbat a hátam mögött. Ilyenkor kell kimenni, elengedni, ennyi.

A hangsúly azon van, hogy ezeket a sávváltásokat mindenki összehangoltan mívelje, akkor lesz hatékony a dolog.

FlybyWire 2008.01.07. 13:35:48

No tehát mégegyszer. MINDIG balról kell előzni, kivéve ha:

4 "a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti"

Ezek egyike sem igaz arra a balf***ra, aki az üres két sávból a belsőben halad folyamatosan. Magyarul: ha a szabályt betartjuk, mögötte kell mennünk, ráadásul a külsőben - amíg ő maga nem méltóztatik kihúzódni. Ekkor, és csak ekkor a belsőben megelőzhetjük.
Elvileg nem is mehetnénk mögé villogni, hogy takarodjon, de ez még mindig jobb megoldás, mint totálisan szabálytalanul jobbról elmenni mellette...

Vendel 2008.01.07. 13:36:36

Nézzétek, nem kötelező megérteni, elfogadni amit mondok, nyugodtan lehet villogni holnap is, a kamionok akkor sem fognak libasorban elmenni Debrecentől Barcelonáig, ha ti váltig állítjátok, hogy csak a ti időtök drága. Mivel sokat utaztam kamionban így láttam, hogy mi miért történik ill. egy kamionos mit miért tesz. Mivel ahogy láttam, itt teljes homály van ezen a téren ezért ezt leírtam, hátha mások is megértik amit nekem volt szerencséem személyesen megtapasztalni. Ha valaki gondolja elgondolkozik rajta és megérti, hogy a kamionos nem viccből és nem szórakozásból csinálja amit csinál, aki meg nem tud/nem akar elgondolkozni ezen, az nem érti meg. Mindenkinek szíve joga örjöngeni, dudálni, villogni azért mert kiment elé egy kamion előzni és ezzel súlyos másodperceket veszít, de mint ahogy a dugót sem lehet dudálással és örjöngéssel felszámolni úgy ez a jelenség se fog megszűnni, ha a fejetek tetejére álltok, akkor sem.
Lehet kiabálni, hogy tiltsák be, meg tiltsák ki, de ép ésszel belátható, hogy ez egyhamar nem fog bekövektezni, legalábbis addig biztos nem, amíg valaki ki nem talál valami jobb szállítási módot, mert a vonat sajnos nemigen fordul be minden utcába. Szóval aki úgy gondolja, hogy ő ezt nem érti meg, az nyugodtan höröghet vörös fejjel, de a kamionok holnap is meg fogják előzni egymást és holnap se fognak gyorsabban menni, mint ahogy valószínűleg a Hungária körúton is dugó lesz holnap is, akkor is ha nyolc agyvérzést kapsz közben.
Ez egy ilyen dolog, lehet, hogy csak nálam van valami "defekt" amiért nem húzom fel magam ilyeneken és meg tudom érteni, hogy rajtam kívül mások is közlekednek az utakon más képességú járművekkel, más célokkal, más okból és épp ezért máshogy viselkednek, de nyilván nem lehet mindenki ilyen "selejtes", elvégre sokkal jobb 3 centire rátapadni és villogni, "takarodjapicsábasietek" felkiáltással, majd ezt megismételni minden alkalommal, akkor is ha semmi eredménye nincs. Ez a tipikus megszoksz, vagy megszöksz kategória, hiszen erre még azt se lehet mondani, hogy nyugaton nem így van.
Nade sebaj, én további jó kamion utálást kívánok mindenkinek!

FlybyWire 2008.01.07. 13:37:51

"Ficere ! Ha folyamatosan "előzöd" a jobb sáv forgalmát az a kresz szerint nem előzés, hanem csak haladás"

Nem. Az ugyanúgy előzés, csak folyamatos előzés. Megengedett, de kizárólag akkor, ha nem TUDSZ zavartalanul visszamenni a külsőbe. Ezt már írtam, csak még mindig az előzés fogalmával van gond.

megyakocsi 2008.01.07. 13:38:12

EBEUSS: Neked valamelyik közlekedéstudományi tanszéken kellene előadnod, mert abszolút újszerű elképzeléseid teljesen rombadöntik több ezer szimuláció eredményét, és a tudomány jelenlegi állását egyetlen mozdulattal elavulttá teszed!

mutáns sügér 2008.01.07. 13:38:43

Ficere
magamat ismételhetem, te előzésről beszélsz folyamatosan, én viszont nem előzök senkit, mert nem váltok sávot. Egyenletesen haladok 130-al a külsőben. Nem kötelességem a belsőhöz igazodni, mert te 110-el kolbászolsz.
Hányszor kell ezt neked elmondani?
Idézet újra tőlem:
"Tehát a te értelmezésedben az M1-M7 kivezetőnél Budaörsön nyári csúcsban addig nem mehet a külső sáv Hegyeshalom irányába, hiába üres, amíg meg nem indul a belső a balcsi felé :)))))"

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:41:11

A gyakorlatban úgy néz ki a dolog, hogy persze kimehetnék a külsőbe, ha éppen van 200 méter hely a két kamion között, de mi a brázlinak menjek ki, ha már látom, hogy jöhetek mindjárt vissza? Persze, ha jön valaki mögöttem ezerrel akkor kimegyek, aztán visszajövök... de ha nem jön senki mögöttem, akkor mire jó az ide-oda sávváltásnak?
Ráadásul, ha a kibújok a külsőbe, akkor könnyebben kijön elém a Mazsola, hiába van 50 km/h különbség közöttünk mert ő a belsőt figyeli a tükréből, és ott nem jön semmi...

mingyá beszólok! 2008.01.07. 13:42:08

Meg kell mondjam kicsit elhűlve olvasom a megjegyzéseket. Szerencsére itthon nincs jogsim, de az USA-ban volt szerencsém közlekedni. Hmm, van ott is egy közlekedési morál, nem is beszélve az autópályán mellettem a külsőben haladó 80+ éves tatákról, akiknél pont akkor ürül ki a pofájukon lógó oxigénpalack... De ez nem volt. Komolyan elcsodálkoztam rajta többször is hogy akkora vasakkal hogy nem emberkednek. Hát igen, a rendőri jelenlét. A HIVATÁSÁT KOMOLYAN VEVŐ RENDŐR JELENLÉTE. Elég volt egy járőr, vagy egy motoros fejvadász, nagyjából 10-15 kilométerenként csorgott a forgalommal egy vagy két járőr. Szép nyugodt feszes rendben közlekedett mindenki... Nahát...

Johnny336 2008.01.07. 13:42:11

Mutáns sügér!

Azért más eset, mivel ott előjelző tábla van, hogy két belső M7, két külső M1. Ha valaki M7-re akar felhajtani, 92-vel, te pedig M1-re, 128-al, akkor uzsgyi neki, a két sáv közül a külsőben, vagy szabadban mész, míg ő is a két sávja közül a külsőben, vagy szabadban halad. És ez itt teljesen már. Arról van szó, amikor az autópálya 86-os kilóméterénél halad belül a kalapos 90-el, te pedig haladnál 130-al, közel-távol senki, ezért haladsz a külsőben szabályosan. Na és itt lép érvénybe az, hogy nem mehetsz el a külsőben mellette 130-al...

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:42:17

megyakocsi 2008.01.07. 13:38:12

Gondoltam, hogy Te valami közlekedésmérnök féle lehetsz... :)

FlybyWire 2008.01.07. 13:44:10

Mutáns sügér:
te meg azt nem érted meg, hogy mivel az autópályán nagyon szigorúan jobbra tarts van (ami pl. lakott területen belül nem ilyen szigorú), a jobbról való elhaladás eleve nem is jöhetne létre, így teljesen mindegy, hogy minek hívjuk: ugyanúgy szabálytalan.

FlybyWire 2008.01.07. 13:45:44

Az M1-M7 szétválása pedig teljesen speckó eset, ilyen nem is igen létezik máshol, hülye példa mert nem előzésről szól, hanem szétváló úton történő sávváltásról. Ott a balcsira menőnek a középső lesz hirtelen a jobbra tarts sávja.

lápi lidérc 2008.01.07. 13:46:09

Vendel 2008.01.07. 13:36:36
Remélem, azt is megértenéd, ha rendszeresen jönne egy erősebb faszi, és elszedné a pénzed, csak mert ő erősebb. Te meg megértenéd, hogy arra a pénzre neki is szüksége van, te meg majd keresel magadnak a jövő hónapban. Lehet kiabálni, hogy fogják el, de akkor is csak elveszi.

Mert a kamionok most pont ez teszik a pályán.
Agyon kellene büntetni őket, és hamar leszoknának róla. A harmadik 20 ezres csekk után tuti.

Az a baj, hogy te nem látod be, mekkora faszságokat írsz.

mingyá beszólok! 2008.01.07. 13:47:52

Jól látom hogy kezd megint kialakulni két különböző véleményű csoport? Lehet lassan politizálni??? Juhúúú!!!

bcs 2008.01.07. 13:48:21

Nagyon viccesek ezek a korporatív vezetési szimulációk. Közepesen tömött autópályán a belső sáv átlagsebessége 90 km/h, a külső sávé 130-150 km/h.Nincs ezen mit szimulálni. Kamion, teherautó 90-nel megy és kész. Aki nem bír vagy nem akar, az is. A korporáció legfeljebb a külsőre igaz. Ott is csak annyiban, hogy mindenki a lehető leggyorsabban tolja, mert akkor halad mindenki a leggyorsabban.
EBEUSS egyetértek a folyamatos külsőben való haladással. A fenti közepesen tömött pályán. A cikcakkozás balesetveszélyes.

Vendel 2008.01.07. 13:48:31

lápi lidérc: Na kapj a kezedbe egy KRESZ könyvet! A 3.5 tonna, csak lakott területen belül számít (ez is csak pár éve van így, korábban az volt a szabály, hogy bármilyen tgk-nak max 50 a városban, akkor is ha 70-es tábla van kint), lakott területen kívül még a Skoda Fabia Van is csak annyival mehet mint egy 40 tonnás kamion. Baromság, de akkor is így van, nézz utána.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 13:48:58

Vendel! Szerinted azért, mert a kamionnak nagyon sokáig tart visszagyorsítania utazósebességre, megteheti, hogy fékezésre vagy irányváltásra kényszerít másokat? Nézz már bele a KRESZ-be, mielőtt annyira meg akarod védeni őket. Még mindig nem arról van szó, hogy ne előzzön, ne is létezzen a kaminon, csupán arról, hogy közlekedjen kultúráltan. És ehhez manapság már elég, ha nem ken fel másokat a szalagkorlátra.

mingyá beszólok! 2008.01.07. 13:50:54

Bő két óra telt el az első hozzászólás óta, az első 40-50 percben mindenki sztorizott, addig volt értelme ennek a beszélgetésnek, ahogy most nézem mostanra házianyázó versennyé kezd válni...

Küldjem a főnökeiteket??? :) Lusta banda, tessék dolgozni, lassan úgyis húztok hazafelé. Az úton majd lejátszhatjátok...

lápi lidérc 2008.01.07. 13:51:35

mutáns sügér 2008.01.07. 13:38:43
Te honnan vetted azt, hogy az előzéshez okvetlenül sávot kell váltani?

bcs 2008.01.07. 13:53:11

A tranzit (az egész országon átmenő)kamionok problémáinak kezelésére a javaslatom:
1, Vonat, díja 7 000 Ft
2, Autópálya, díja 1 500 000 Ft

És még választani is lehet!

Vendel 2008.01.07. 13:53:39

lápi: Modnom: idegeskedj, örjöng, vörös fejjel és habzó szájjal duhongj ezen naponta! Szíved joga! Nekem nem kell mit megérteni abból amit te mondasz, mert mint mondtam én nem vagyok kamionos, viszont legalább ültem kamionban, te pedig szerintem nem, de nyilván én beszélek faszságokat. Ezt is szíved joga gondolni, de akkor sem fog semmi megváltozni holnapra sem. Sőt azután sem. Amúgy ezen nincs mit büntetni, kamionnal csak ott tilos előzni, ahol ezt tábla tiltja és olyan szabály sincs, hogy a nagy lápi lidércet tilos feltartani.

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 13:53:44

bcs 2008.01.07. 13:48:21

Igen a fenti közepesen tömött pályán a leghatékonyabb!
Ha gyér forgalom van, akkor a tök mindegy kategória. Mondjuk ilyenkor hülyén néz ki ha valaki a belsőben kolbászol a tök üres úton, de ennyi. A lényeg, hogy folyamatosan sasoljuk a tükröt, és a mögöttünk levő forgalmat pont ugyanúgy kezeljük, mint az előttünk levőt.

Dugó esetén meg mindegy hol mész, mert beáll a két sáv közel egyforma sebességre, de itt meg hülyén nézne ki ugye ha mindenki a külsőben autózna, és ettől kétszer olyan hosszú lenne a kocsisor.

Szóval teljesen mindegy hol mész, aza lényeg, hogy a mögötted levő gyorsabbat ne akadályozd, ha erre figyelsz akkor nem vétessz senki ellen, csak a KRESZ ellen.

Vendel 2008.01.07. 13:55:07

Körticsek: Látom nem akar ez menni. Lásd: fenti hosszabb hozzászólás, szerintem mindent leírtam. NEM KÖTELEZŐ MEGÉRTENI!

0xFFFF 2008.01.07. 13:55:21

"Ficere 2008.01.07. 13:44:10
Mutáns sügér:
te meg azt nem érted meg, hogy mivel az autópályán nagyon szigorúan jobbra tarts van (ami pl. lakott területen belül nem ilyen szigorú), a jobbról való elhaladás eleve nem is jöhetne létre, így teljesen mindegy, hogy minek hívjuk: ugyanúgy szabálytalan."

Itt jegyezném meg, hogy tévedni tetszik. Mivel nem jöhet létre a szituáció a szabályrendszer szerint, ezért az arról nem is rendelkezik. Jogrendünk alapja, hogy mindent szabad, amit a szabályrendszer nem tilt.

FlybyWire 2008.01.07. 13:56:58

" jegyezném meg, hogy tévedni tetszik. Mivel nem jöhet létre a szituáció a szabályrendszer szerint, ezért az arról nem is rendelkezik. Jogrendünk alapja, hogy mindent szabad, amit a szabályrendszer nem tilt. "


Ez ám a bölcs! Akkor tedd ki a pöcsöd lobogni az ablakba, azt sem tiltja a szabályzat direkben... sőt a KRESZ az emberölést sem tiltja, úgyhog nyugodtan lőj le puskával bárkit aki nem szimpi...
Bravó...

Vendel 2008.01.07. 13:57:21

bcs: Ez jó ötlet. Eredmény: egy doboz sör ára: 295.000 Ft
Na tényleg befejeztem, hülyékkel nem érdemes vitázni... Ahogy montam: tessék hörögni, az agyvérzéshez mindenkinek joga van.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.01.07. 13:57:47

Vendel! Látom, neked is nehezen megy elolvasni és értelmezni, amit én írok, úgyhogy nem kell tovább próbálkoznod.

Aszi 2008.01.07. 13:58:09

Ficere: "Azért, te professzor, mert kötelező jobbra tarts van, pont azért.
Ha valaki 110-zel megy a belsőben, én 130-al a külsőben, akkor nem fogok paraszt (és szabálytalan) módra a külsőben elmenni mellette, hanem ő szépen kimegy, én bejövök belülre, és elhagyom."

Sehogy se áll ez nekem össze, pajtikám. Haladsz a belsőben, előtted valaki 110-zel. A külső sáv megüresedik. Ekkor a te dolgod az, hogy kimész oda, mivel nincs kit előznöd, márpedig autópályán a belső sávot csak arra szabad használni, hogy ott előzd a külső sávban haladókat. Ha senki nincs a külsőben, akkor tehát neked ki kell menned oda, függetlenül attól, hogy a belsőben van-e előtted valaki.

Hogy nem akarsz a belsőben menő mellett elhaladni, mert az jobbról előzés volna, rendben, elfogadom. De ez nem jelenti azt, hogy ott maradhatsz a belsőben. Szépen kimész a külsőbe, megvárod, amíg ő is kimegy, és ezután állhatsz neki előzni. Mögötte haladni a belsőben, amíg ő ki nem megy, az kreszbe ütközik.

bcs 2008.01.07. 13:58:51

Ebben az esetben a KRESSZ kimondottan akadálya az ésszerű és gyors közlekedésnek. Nyugodtan negligálhatjuk. Külömben is ki a fene tudja számonkérni közepesen tömött autópályán az ilyesmit.

FlybyWire 2008.01.07. 14:00:29

Egyébként pedig a jobbról előző összes főzseninek: csináljátok csak kedvetekre, engem úgysem fogtok soha jobbról előzni (mert kihúzódom ha van hova), a félvak béna tatter/mammer/ökomutter, akinek holttér a fél világ, majd vidáman rajtatok keresztül fog jobbra húzódni a 8 km-rel arráb levő lekanyarodósávot megcélozva.

Így legalább egyszerre két veszélyes rizikófaktor tűnik el az útról, a szabályosan és ésszerűen közlekedőket nem veszélyeztetve!
Soxerencsét :)

0xFFFF 2008.01.07. 14:01:13

Ficere ! Ha akarom a pöcsöm ki is tehetem, bár az más jogszabály szerint tilos, de ha csak a kresz-t nézzük, akkor megtehetem.

Szendwich 2008.01.07. 14:01:34

Hagyjatok mar beken Ficere-t, neki 122 LE 2 honapos ABS+EPS+EPR+tudjaatokom hiper kutyuk vannak a kocsijaban, ot az ilyesmi nem erdekli. Ye es 17 eve vezet.

lápi lidérc 2008.01.07. 14:02:34

Vendel 2008.01.07. 13:53:39
Jaj, baszd meg, de nagyra vagy azzal, hogy életedben egyszer felvett stoppal egy kamion!
Egyébként pedig a KRESZ-ben van olyan szabály, hogy a szabályosan gyorsabban haladót nem tarthatod fel. Kamionra is érvényes. Büntetni kéne őket, mint a picsa. Hamar leszoknának.
De ahogy látom, annyi eszed továbbra sincs, hogy felfogd, miről van szó.
A hülyéket, gondolom, saját magadra értetted.

FlybyWire 2008.01.07. 14:02:45

"Hogy nem akarsz a belsőben menő mellett elhaladni, mert az jobbról előzés volna, rendben, elfogadom. De ez nem jelenti azt, hogy ott maradhatsz a belsőben. Szépen kimész a külsőbe, megvárod, amíg ő is kimegy, és ezután állhatsz neki előzni. Mögötte haladni a belsőben, amíg ő ki nem megy, az kreszbe ütközik."

Ez így is van, a szabály szerint, már le is írtam fentebb. Más kérdés, hogy aki akkor szerencsétlen bénaság hogy folyamatosan lassan halad a belsőben, az jó eséllyel nem veszi észre, hogy valaki a külsőben arra vár, hogy majd ő lehúzódik (sőt, inkább megijed, hogy olyan barom vagyok, hogy majd jobbról megelőzöm).
Így a legcélszerűbb megoldás az előzési szándékot jelezve bemenni mögé a belsőbe. Ha ettől lemegy jobbra, máris te sem haladsz szabálytalanul belül, hiszen előzöl :)

bcs 2008.01.07. 14:05:09

Vendel
"A tranzit (az egész országon átmenő)kamionok "
Akkor még lassabban és tagoltabban : azokról a kamionokról van szó, amik belépnek pl Záhonynál és kirakodás-berakodás nélkül elmennek pl Hegyeshalomig. Attól, hogy ezek vasúton mennek, miért lenne bármi is drágább? NEM ide hozták az árut ami rajtuk van.
(Legboldogabb ország Svác. Ott ez kötelező)

FlybyWire 2008.01.07. 14:10:14

www.autopalya.hu/engine.aspx?page=showcontentAAKInternet&content=SK_20060421

"2006 során az ÁAK zrt. kezelésében lévő gyorsforgalmi úthálózat mentén 40 új mátrixtábla (VJT portál – Változtatható Jelzésképű Tábla) létesül. A folyamatosan üzembe helyezett eszközökön három nyelven lesznek olvashatóak az aktuális információk, melyek tartalma szigorúan szabályozott keretek között változtatható. Ezek segítségével kaphatnak tájékoztatást az autósok a sebesség- és forgalomkorlátozásokról, sávlezárásokról, torlódásokról, balesetekről, és az időjárási viszonyokról. Amennyiben nincs olyan pályaesemény, amely a forgalmat érdemben befolyásolhatná, a szöveges panelen általános közlekedési tudnivalók jelennek meg (pl. jobbról előzni tilos). "

Valszeg kib***ásból írnak ki olyat az autósoknak a mátrixtáblára, ami nem igaz... lol :)

bcs 2008.01.07. 14:11:07

Egyszer, tök üres autópályán megelőzött egy autó a belsőben, mert elbambultam és nem néztem a tükörbe. Megköszöntem neki, mert nem villogot és dudált, hanem szépen elrendezte a problémát. Ettől függetlenül jobbról előzni nem egszséges.

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 14:11:49

Tény, hogy elég veszélyes jobbról előzni, mert aki annyira hülye, hogy a belsőben döcög, és feltartja a mögötte haladót, az valószínűleg nem csak a belső tükröt nem használha, hanem a bal oldalit sem! De a jobb oldaliba tuti nem fog belenézni sáv váltáskor, így komoly eséllyel kaszálja le a jobbról előzőt.

Ennek ellenére megelőzöm, mert annál hülyébb szitu kevés van, amikor az üres pályán a belsőben döcögünk egymás mögött. Számítok rá, hogy nekem jön, de ott van még a leállósáv is menekülésre. Még nem sikerült senkinek lezúznia, nem hagyom magam olyan könnyen! :)

FlybyWire 2008.01.07. 14:13:30

EBEUSS: szerinted mi lenne, ha mindenki úgy vezetne, ahogy te? :) inkább nem gondolok bele.

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 14:16:35

Valószínűleg jobb is nem belegondolni, mert az én szabályaimhoz is mindenki hozzátenne egy kicsit, mint a KRESZ -hez, aztán rögtön érdekes világ lenne.

lepke 2008.01.07. 14:20:36

én szinte minden esetben előzök jobbról, ha a gyökér ott vánszorog a belső sávban, vagy pöffeszkedik valami maffiózóautóval.

általában 15 centire megközelítve visszatérek a belső sávba, hogy kicsit kelljen fékeznie, és csak aztán megyek ki jobbra, ahol mennem kell.

magamtól mindig szabályosan közlekednék, de egyszerűen nem tűröm a tahókat, akik ugye a bp-i autósok 95%-át kiteszik.

azokat bosszantom, nevelem. lehet utálni.
aki normális, azzal normális vagyok, pl. a tanulókat mindig elengedem (kiváltva ezzel 12 utánam jövő tahó ellenszenvét).

a fent említett pólós végtermékeket szanaszét szopattam volna vagy "megállásra késztetem", ha engem megdob az autópályán pillepalackkal. anyukája koporsóját dobálja, idióta takony. az ilyen szívlapáttal tanul csak.
semmit nem ért, csak azt, ha ütöm.
a jövő magyarja.

bcs 2008.01.07. 14:25:29

Ficere
Ha gyorsan,ügyesen,jól, akkor Kánaán

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 14:28:20

Ficere hozzám mérte, én pedig csak gyorsan, ügyesen, de nem JÓL vezetek! :)

mutáns sügér 2008.01.07. 14:31:19

ficere
azt hiszem, hogy még 200-szor kell leírni neked:
nem előzök.
előzés az autópályán:
1., sávváltás
2., elhaladás a másik jármű mellett
3., visszatérés
Balról lehet, jobbról nem.
Mi nem világos? Nem erről beszélünk.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
Nem előzök.
1/1975 (II.5)KPM-BM (értsd KRESZ)III/c
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

megyakocsi 2008.01.07. 14:33:00

"általában 15 centire megközelítve visszatérek a belső sávba, hogy kicsit kelljen fékeznie, és csak aztán megyek ki jobbra, ahol mennem kell.

magamtól mindig szabályosan közlekednék, de egyszerűen nem tűröm a tahókat, akik ugye a bp-i autósok 95%-át kiteszik."

ha jól értem, akkor azokat nem tűröd, akik közé Te is tartozol? kínos...

lepke 2008.01.07. 14:36:52

megyakocsi:
harmatgyenge
egyes alá
üllj hátra, ne zavard az osztálytársaidat.

megyakocsi 2008.01.07. 14:40:03

lepke: beijeszted 15 centire megközelítve a csókát (mennyi idő alatt is tesz meg 15 centit egy kocsi?) Teszem azt azért vánszorog, mert telefonál, máshova figyel, rúzsozza magát, vagy egyéb balfaxságot művel. Megkoccantja a kocsidat valahol pont a hátsó kerék környékén, egész kis erő is elég, hogy keresztbefordítson, majd belédrohanjon. A hollywoodi robbanás elmarad, de a lánglovagok.hu-ra mindketten felkerültök. Tehát ki is okozta a tényleges baleseti helyzetet? A balfék, aki 80-al tötymörgött, vagy Te aki jól megnevelted a csókát azzal, hogy tizenöt!!! centire beijesztesz tőle. gratulálok, tanítsd még a jövő nemzedékét egy kicsit tanárúr!

Kalapos-Skodás 2008.01.07. 14:47:28

Vendel: A tranzit kb. ugyanannyi idő alatt mehet át az országon lábon, mint egy jól megszervezett vasúti fuvarral. De ez most legyen mindegy, nagyon szimpatikus, ahogy a nagyobb vasakat kezeled. Azt viszont szögezzük le, hogy amikor az M0-n a kamionos 80 km/h sebességnél (már ahol ez a max, mert ugye van 70 és 60 is egy-egy rövidebb szakaszon) villog rám a külső sávban, az már gáz. Szóval segítsük őket (elvégre amikor mi utazunk ők akkor dolgoznak), de sajnos ott sem mindenki a magas közlekedési kultúrájáról híres...

Balázs 2008.01.07. 14:47:31

sügér:
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Viszont a folyamatos haladást csak lakott területen engedi, kivéve a külső sáv folyamatos telítettségét amikor lakott területen kívül vagyunk nem? Tehát nem tekinthető folyamatosan haladónak szvsz a belsősávozó bérletes apuka ugye? Ha meg nem haladás akkor előzés ugye?

Hülye jogászok, tudom.

vö:
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
és
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

lepke 2008.01.07. 14:51:40

"tanítsd még a jövő nemzedékét egy kicsit tanárúr!"

bízhatsz benne, hogy fogom.

megyakocsi 2008.01.07. 14:55:49

lepke! egyet tegyél meg! a kesztyűtartóba tegyél egy donor kártyát, ahol engedélyezed a szerveid későbbi felhasználását, ha egyszer netán Te vagy a "partner" elmérné a 15 centit. Akkor legalább lesz egy utolsó jócselekedeted, ami valóban példamutató, és valahol valaki jobban fogja értékelni a veséd...

mutáns sügér 2008.01.07. 14:59:50

balázs
másodszor kötsz belém ;)
Most nem az a téma, hogy idősebb prosztata béla haladhat-e a belső sávban folyamatosan, olvass már vissza :)
Mégegyszer.
mutáns sügér, mint becsületes adófizető állampolgár 130-cal halad a külsőben, majd egyszercsak azon kapja magát, hogy utoléri ficerét, aki a belsőben 110-zel megy (vagy ha nincs szerencsém 90-nel.:) Ez a téma. De történhet ez fehérvárról vissza a háromsávos m7-en, úgy hogy még van egy további sáv is köztünk. Kérdés: haladhatok-e tovább egyenletesen 130-cal?

Czirbi 2008.01.07. 15:02:05

Szóval ha a fent leírt a szitu (3sávos pálya, én 130-al a külsőben, másik 90-nel a középsőben), akkor az a szabályos, hogy (és most próbáld vizualizálni) én sávváltok a középsőbe, aztán sávváltok a belsőbe, megelőzöm a 90-est, vissza a középsőbe, aztán vissza a külsőbe?
El lehet ezt képzelni 4 sávos pályán is (lesz még olyan), úgy még érdekesebb.

Kevés veszélyesebb dolgot tudok elképzelni, mint az ilyen megoldás. Ha tényleg ez lenne a szabály, akkor főbe kell lőni a készítőjét. De amikor kitalálta, nyilván még nem volt 3 sávos pálya.

megyakocsi 2008.01.07. 15:05:44

Cziribi: tévedsz! a szabály abból indul ki, hogy ilyen szituációba sosem kerülhetsz, hiszen a másik is jobbratart, tehát 2 sávot sosem kell kimenned, mindig csak 1-et, hiszen akkor megy csak valaki a középső sávban, ha a jobb szélső teljesen tele van. Ez esetben Te is vagy mész a jobb szélsőben, és a középső segítségével előzöl, vagy mész a középsőben, és a baloldali sávban előzöl.

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:06:27

lepke, te vagy a leggyökerebb...

Balázs 2008.01.07. 15:07:58

sügér, bocs, nem számoltam. :-) Nekem amúgy világos volt a kérdésed, és a válaszom az hogy szerintem nem haladhatsz tovább egyenletesen 130-al, de akkor ne érveljünk feleslegesen, kérdezzünk meg valami nálam okosabb embert. Nincs valami jogászismerőse pl a blognak? Ahogy visszanéztem az rss-ben Dr. Lak Editnek hívják és pont ilyen kérdéseket tud megválaszolni.

Kedves Edit, olvasol minket? Köszönöm: Balázs

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:08:48

megyakocsi 2008.01.07. 15:05:44

Tényleg, a szimulációs progi, hogy kezeli le ezt az esete? :D

megyakocsi 2008.01.07. 15:09:12

azt azért ugye be lehet látni, hogyha a KRESZ nem abból indulna ki, hogy mindenki betartja a szabályokat akkor 500 millió oldalas lenne, hogy útmutatást adjon az összes olyan szitura, amikor mások a legkülönbözőbb módon nem tartják a szabályt :)

Balázs 2008.01.07. 15:12:29

sügér amúgy a vita elsősorban akadémikus mert nagyjából megérzésre döntöm el én is mi legyen: mentem is már, meg kerültem is már. Ilyenek játszottak szerepet a döntésben mint:
- kocsi típusa (azok az előítéletek ugye? 20e alatti részletre kaphatót jobbról sose...)
- vezető feje hátulról - deresedő halánték kizárja hogy jobbról menjek, reakcióidő ugye
- mobiltelefon a fül mellett kizárja hogy jobbról egyenletesen...
- kacsázó mellett megintcsak nem

csak ne villogjunk, és ne ködlámpázzunk és mindenkivel jóban leszek... :-)

megyakocsi 2008.01.07. 15:13:18

EBEUSS: az ilyen szimulációkban minden résztvevőnek van egy szabálygyűjteménye, ezek általában súlyozva vannak. Például ha kikötöd, hogy jobbról előzni (elhaladni) márpedig tilos, akkor bizony ki fog mászni a delikvens 2 sávot, majd vissza 2-t. Persze ezzel alaposan feltartja a többieket. Néha jópofa dolog látni, hogy egy tök jól múködő 4-5 kereszteződésből álló rendszerben mondjuk folyamatosan halad 200 résztvevő. Aztán 1db ponton megváltoztatsz valamit (2-ként parkoló autó, tolakodó, vagy bénázó, stb), és hirtelen bedugul az egész rendszer, pedig elvileg csak 1-etlen ponton babráltál bele.

Balázs 2008.01.07. 15:15:24

megyakocsi, lehet ilyennel játszani a weben valahol?

mutáns sügér 2008.01.07. 15:16:33

megyakocsi
pontosan erről van szó, a jogalkotó nem foglalkozik ezzel, mert nem is feltételezi, hogy a másik nem tartja be a KRESZT. De lehet persze kétsávos is, azért írtam a hármasat, hogy még jellemzőbb legyen.

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:16:33

Akkor tök nagy szerencsénk van, hogy az emberek nem szimulátorként működnek, és feltalálják magukat olyan helyzetekben is, ami nincs előre jól leszabályozva...

megyakocsi 2008.01.07. 15:20:41

EBEUSS: az csak tőled függ, hogy mennyire merev vagy rugalmas szabályokat alkotsz.

Egyébként egy közkeletű tévedés. Mi bénít meg jobban egy tökéletes rendszert? Egy béna vagy egy vagánykodó? Az emberek általában azt tartják, hogy a mazsola veszélyesebb, mint az, aki "sportos, lendületes" és a többi pozitív jelző. A tapasztalat meg az, hogy helyzettől függően az egyik rosszabb, mint a másik. Csak ugye amíg mazsolának lenni ciki, addig "sportosnak" menő, más nincs közöttük

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:21:39

Balázs 2008.01.07. 15:12:29

Látom Te egy értelmes arc vagy!
Akkor még próbálj meg különbséget felfedezni a rosszindulatú, meg a jóindulatú villantás közöt, és máris több embertársaddal lehetsz jóban! ;-)

dzsédzsé 2008.01.07. 15:21:42

Szerintem ideje lenne összefogni a normális közlekedésért (és persze sok másért is, de az más téma). Akiknek hallhatóan és határozottan tenni kellene ezért valamit - Magyar Autóklub, Közlekedési Rendőrség, Belügyminisztérium -, nem sokat mutat. Hogy miért nem, nem érdekel. A kifogásokból mostmár elég.

Ha csak úgy megy, akkor egy civil szervezetet kell megalakítani. Az nem járja, hogy az állam csak elszedi tőlünk a rengeteg adót, és semmit sem kapunk érte, sem közlekedésbiztonságot, sem a tisztességes állampolgároknak járó tisztességes szolgáltatást. Minden lehetséges fórumon kellene követelni a veszélyesen közlekedők kiszűrését és felelősségre vonását, amihez a mostaninál sokkal gyakoribb ellenőrzésre lenne szükség. És ne csak a gyorshajtókat trafipaxozzák, városokon belül is rendőröket akarunk, akik az agresszív, pofátlan suttyókat kikapják a sorból.

A felemelt pontoknak semmi hatásuk sem lesz, ha az ellenőrzés szinvonala a mostani marad. A pofátlanok elszaporodásának sem az alacsony büntetőpontok az okai, hanem hogy nem buktak-nem buknak le.

És ne terheljék a közlekedés összes felelősségét az autósokra, a szabálytalanul közlekedő gyalogosokat és bicikliseket is meg kell büntetni!

A suttyókat rá kell kényszeríteni a tisztességes közlekedésre - viselkedésre -, éljenek úgy, hogy másnak is jó legyen!

Összefogás, összefogás, összefogás...

Czirbi 2008.01.07. 15:24:21

Tökmindegy, hogy elvileg ez nem történhet meg, ha különben mindennapos eset. Vagyis mi a megoldás? Csalinkázni 6 sávot életveszélyesen (mert szintén elképzelhetetlen módon, de mégis egyenletes 180-nal repesztenek a belsőben), vagy simán elhúzni mellette, persze jobbról? S ugyanez 4 sávon?
Valami gubanc van itt szerintem...

mutáns sügér 2008.01.07. 15:24:30

balázs
amikor te a kiinduló postban 90-re lassítottál, hogy inkább visszatérj, akkor kvázi a melletted lévő kamion jobbról megelőzött téged :)
De komolyra fordítva pl. az tök gyakori, amikor a megelőzendő jármű elkezd versenyezni veled, mert sérül az egoja, és elkezd gyorsítani...

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:27:23

megyakocsi 2008.01.07. 15:20:41

Kérdés, hogy mit nevezünk bénításnak a közutakon?
Egyébként meg ennél a posztnál is elértük az ideális világ feltételezést, ami meg nincs.
A rugalmatlan szabályokat pedig mindig felülírja az önálló emberi gondolkodás. Néha rosszul sül el, de hát kivételek mindig vannak.

megyakocsi 2008.01.07. 15:30:21

Czirbi: természetesen ésszerűen fog mindenki cselekedni ilyen helyzetben, nem fogsz kimenni 5 sávot, aztán vissza. Viszont azt is meg kell érteni, hogy a jogszabályok egymásra épülnek, nem lehet őket úgy megalkotni, hogy már az elején feltételezed, hogy mindenki felrúgja (gondolj bele, ha minden törvényhez le kellene írni, hogy tilos, de ha a szembenlévő éppen egy pszichopata gyilkos puskával a kezében, akkor hogyan kell viselkedni:)).

Viszont azt is be kell látni, hogy valamennyi rugalmasság persze kell a rendszerbe, de mindenki minél közelebb lenne a szabályokhoz, annál jobban működne az egész rendszer (tehát ha valaki 130 helyett 140-el megy, akkor az még nem nyúl annyira bele a hatékonyságba, mintha 200-al teszi, és ezzel folyton mindenkit kényszerít arra, hogy miatta másként viselkedjen)

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:36:16

Jó, akkor nem kellene ennyire elítélni a jobbról előzést, mintha az valami pedofil cselekedet lenne!
Mennyivel jobb lenne, ha így szólna valami szabályféleség: lehetőségek szerint balról haladjunk el a másik mellett. Sávváltáskor pedig minden alkalommal nézzünk tükörbe, ha balra, ha jobbra váltunk, és ne kényszerítsünk vészfékezésre senkit akár balról, akár jobbról ér mellénk...

Balázs 2008.01.07. 15:38:09

Beus, szerinted a póló barátságból, jófejségből stroboszkópozott a seggemben?? Megismerem szerintem a baráti villantást. De amúgy köszi a pozitív kezdést, erősen emlékeztet az udvarias stílusod egy régebbi kolléganőmre, ráadásul ő is Beus.

Balázs 2008.01.07. 15:41:24

sügér, már csak akkor ha utolérte a kocsi orra a kamion végét... :-))) bocs erősen.

megyakocsi 2008.01.07. 15:41:26

borzasztó világot élünk... valaki az anonim neten már attól lebukik, hogy udvarias a stílusa :) Hiába, már csak maroknyian vannak, és fogyatkoznak ;)

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 15:42:58

Kedves Balázs!

Bocsi, de nem erre a konkrét esetre gondoltam, hanem úgy általában a villogásról.
A nevem pedig nem a Beából jött létre, hanem:
Egy_Barom_Ezust_Uj_Sport_Swifte nick lett lerövidítve. Ettől még lehetnék nő, de nem vagyok! :)

Balázs 2008.01.07. 15:48:04

Akkor jó. őt spec nem bírtam különösebben :-)

na én a lelépést választom, jó volt kibeszélni a témát, kösz mindenkinek. B

bcs 2008.01.07. 16:45:17

Azért arra kíváncsi lennék, hogy ki NEM előz meg jobbról üres pályán egy 90-nnel menő mikiegeret.A másik lehetőség ugye a dudálás-villogás.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 16:49:34

Én nem előzök meg pályán jobbról mikiegeret, ha utolérem, akkor egy darabig türelmes vagyok mögötte, hátha csak néha néz a tükörbe, ha nem kapcsol, akkor villogok. Olyan még nem volt, aki erre sem húzódott volna ki üres pályán. Ha meg jobb sávban kamionoszlop van, akkor nem cseszegetem az előttem menőt addig, amíg ki nem ürül a szélső sáv.

Sitti 2008.01.07. 16:59:42

Nekem csak hasonló esetem volt.
Az M5 fene se tudja melyik szakaszán voltunk éppen. Szerencsére nagyon gyér volt a forgalom.
Alig volt autó az úton. Haverral ketten mentünk - két autóval. Utolértünk egy kb. százzal "tötymörgő" kamiont. Haver ment elől,én utána. Láttam a visszapillantóban, hogy erősen sasolja az utat, hogy jön-e mögötte valami. Hátranéztem én is. Valahol a horizonton láttam két lámpát. Haver indexel és elkezdi előzni a kamiont. Abban a pillanatban egy német rendszámos Porsche szinte a semmiből ott termett mögötte. (Ez volt a két lámpa a horizonton!) A Porsche fékezett egy erőset, nyugodtan megvárta míg haver kihúzódik előle - nem anyázott - nem dobált semmit - és kb. 20 másodperc múlva már olyan messze volt, hogy alig láttuk..... Szerintem kétszáz fölött lehetett a sebessége....

FlybyWire 2008.01.07. 17:04:46

SilentSound: dettó. Hogy ez miért megoldhatatlan feladat sok magát okosnak gondoló embernek, fel nem foghatom.

Ethar 2008.01.07. 17:26:05

/OFFTOPIC:
Ma kezdtem el olvasni a blogot, de hasznos, ezért visszatérő leszek. Be kellett látnom az egyik korábbi post kapcsán, hogy én is sokszor kormányelfordításkor indexelek, ami nagyon zavaró és veszélyes, erre igyekszem figyelni a jövőben.
Viszont egyet mondjatok meg. Ha becsületesen indexelek és tempósan haladunk, miért fáj mindenkinek beengednie? Amíg nem volt helyismeretem Pesten szenvedtem rendesen, mert ha nem sikerült kilométerekkel korábban a helyes sávba áteveznem, akkor szívtam a fogam, sokszor kénytelen voltam másfelé menni (mondjuk így lett helyismeretem).
Nem rég óta vezetek, de igyekszem minél biztonságosabban tenni, szeretek élni, élni hagyni.
/OFFTOPIC

Nekem is volt egy életveszélyes sztorim, bár én is hülye voltam. Westendtől nem messze kanyarodtam ki a Váci útra, elnéztem balra, tempóban voltam, már az íven, akkor láttam, hogy balról épp indul a sor, gondoltam simán beférek ilyen tempóval eléjük, nem fogok akadályozni senkit, meg úgysem érdemes rohanni, megfogja a következő lámpa. (Hangsúlyozom, az íven kifelé jöttem már harminccal, amikor elindult a sor és nem trabanttal vagyok). De pont a legszélső sávban levő autós kilőtt a lámpánál, többieket állva hagyva, én persze pont elé mentem ki, éktelen dudálás, villogás (nem lehetett volna mondjuk nem padlógázzal indulni, vagy mondjuk egy sáv balra és kikerül?). Ok, elismertem, hogy hibáztam, intettem neki, de ez nem volt elég. Az idegbeteg állat kikerült (ahogy egyébként kellett volna), beállt elém, majd satuzott. Szerencsére láttam már ilyet máskor gyalogosként, így picit számítottam rá. Csak emiatt maradt el az ütközés. Én beismerem, hogy hülye voltam, mert egyáltalán ki mertem merészkedni elé, de most is úgy látom, hogy ha normálisan közlekedik emberünk, semmilyen balesetveszély fel se merült volna.
Őszintén, ez normális viselkedés? Így kell megoldani ezt a helyzetet?

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 18:13:52

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.01.07. 16:49:34

"Olyan még nem volt, aki erre sem húzódott volna ki üres pályán."

Pedig van bőven! Ők a rendőrt játszó mikiegerek, pld. az M7/M1 kivezető 100-as táblánál 90-el haladva...

Silent, egyre biztosabb vagyok benne, hogy téged aranyba kellene foglalni! De most nem a forróra gondolok! ;-)
Már csak a blog miatt is! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 18:27:04

Most miért is kéne aranyba foglalni? :)
Lesz ám még meglepi a jövőben a blogot illetően! ;)

kalasnyikovfan 2008.01.07. 18:29:03

Lápilidércnek üzenem hogy marhára rosszul tudja a 3.5 tonnánál kissebb teherautó is teherautó és akként is kéne viselkednie. Az a baj hogy ezt szinte senki nem tudja, - vagy nem akarja betartani ...

Vladimir Harkonnen 2008.01.07. 18:29:55

Ethar 2008.01.07. 17:26:05
/OFFTOPIC:

... Amíg nem volt helyismeretem Pesten szenvedtem rendesen, mert ha nem sikerült kilométerekkel korábban a helyes sávba áteveznem, akkor szívtam a fogam, sokszor kénytelen voltam másfelé menni (mondjuk így lett helyismeretem).

Fentebb említett esetben én szépen megállok idexelve a sávomban, alig fél óra és száz anyázás után csak érkezik valaki aki beenged!
:-)

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 18:44:02

Silent!

Mert még soha nem kerültél ki jobbról senkit autópályán, és üzemelteted ezt a blogot.

autosave 2008.01.07. 18:56:32

sok szerencsételen hülye nem képes megérteni, hogy jobb szélső sávban kell haladni AZ ELŐZÉS ESETÉT KIVÉVE. Ennyi! Ha a jobb szélsőben már annyian vannak, hoyg végig előzés, akkor a középsőben, ha ott is, akkor a belsőben, stb... SEBESSÉGHEZ ENNEK SEMMI KÖZE, CSAK A SEBESSÉG***KÜLÖNBSÉGEKHEZ***. A sok istenbarmát meg bűntesség ugyanúgy, mint másokat apróságokért... (kamera a felüljáróra, belát pár km-t. Csekk mehet mindenkinek, aki mellett jobbra min. egy sáv üres hosszan. Bye. Ennyi lenne. Írok rá programot 1 óra alatt, ami ezeket kidobálná...

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 19:00:39

megmondo 2008.01.07. 18:56:32

Most, hogy így mondod, már kezdem érteni! :D

autosave 2008.01.07. 19:34:19

EBEUSS: Nyilván nem neked szólt ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.07. 19:35:03

EBEUSS: Nem lehetne inkább, hogy egy énformájú aranyból öntött szobrot kapok, életnagyságban? Még azt is megbocsátanám, ha a szobrász simán kockának lát... ;)

J_W 2008.01.07. 21:00:28

Olvasgatom itt a kommenteket, és megint rájövök, hogy az egésznek az a lényege, hogy a k*rva anyját mindenkinek :-D

Invictus 2008.01.08. 00:29:14

Nem kellett volna befékezni. Miért nem előzted meg nyugodtan a kamiont, hadd villogjon a Polós baromarc.

Gera 2008.01.08. 13:23:54

Gyilkossági kísérlet az M7en - erről eszembe jutott, hogy ott egy hete ellenem is elkövettek egyet :) 160-170nel megyek a szinte üres pályán a belsőben, erre a "profi sofőr" kamionos kolléga nem sokkal előttem tükörbe nézés nélkül lazán elkezdi 80-90nel előzni az előtte levőt, a többit el lehet képzelni :)

Persze nem egy nagy durranás a sztori, kivel nem történt még ilyen, de azért mégiscsak majdnem otthagytam a fogam :)

Johnny336 2008.01.08. 13:50:08

Akkor Te voltál az, aki végig a belsőben totyogott, és végül jobbról kellett kielőznöm, 210-el? :)

Avatar 2008.01.10. 13:46:32

Remélem a post írója az autó rendszámát megjegyezte és szándékos közúti veszélyeztetésre hivatkozva a rendőrségnél is megtette a feljelentést, nem csak itt sírja el bánatát. Merthogy állítólag a rendőrség pont azért van, hogy az ilyen esetekben is eljárjon.

WAIT 2008.01.10. 20:00:11

Olyan úttesten, ahol 2, vagy annál több párhuzamos forgalmi sáv van kialakítva, az azon haladó járművek NEM ELŐZIK EGYMÁST, CSAK ELHALADNAK EGYMÁS MELLETT!

Megjegyzendő az, hogy természetesen ez csak is abban az esetben elhaladás, ha nem változtat forgalmi sávot az adott autó többször egymás után (ami szabálytalan). Ha viszont igen, az természetesn ELŐZÉSNEK MINŐSÜL!


BALESETMENTES KÖZLEKEDÉST!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.18. 21:06:00

Velem az is megesett hogy rámrántották a kormányt és le akartak szorítani meg fékezgetett előttem az M7-en. Egy Citroen Saxo volt. :) Én Berlingo-val (2.0 HDI) voltam. Esélye nem volt de hát legyen neki öröme megálltam. Kiabált a fasz majd elment.
Az ok egyébként az volt hogy 100-zal ment a belsőben , alig haladt gyorsabban mint akiket előzött és amikor volt hely a lehúzódásra akkor sem tette. Látszot , hogy direkt fel akar tartani, élvezi. Villogtam. Na ez baszta fel a Martonvásári parasztot. Remélem olvassa és várom hogy ismét találkozzunk. :D

Johnny336 2008.01.19. 00:04:49

Nekem is volt, hogy siettem és tartani akartam mindenképpen a 130-at. Ment egy berlingo kívűl 110-el. El kezdtem előzni. Átnézett, látta, hogy fiatal ficsúr két attraktív csajjal a kocsiban halad el mellette. Erre el kezdett gyorsítani. Ezen feldühödve 150re gyorsultam (tudom, szabálytalanul), és biztonságosan beálltam "elé" (bőven mögém került, veszélyes helyzetet semmiképpen sem akartam teremteni két utassal magam mellett). Szépen haladtam pár percig, ismét 130-al, mikor a tükörbe tekintve láttam, hogy ugyanaz a berlingo kb. 150-el érkezik mögém, és el kezd előzni. Mondom hadd haladjon. De nem, mellém érve lassított, és kb. 3 km/h különbséggel folytatta az elhaladást/előzést. Majd visszaállt elém, és finoman, gázelvétellel visszalassított 110-re... Ekkor meguntam, és szerencsémre pont jött egy nagyobb autótömeg. Mielőtt túl közel értek volna kiugrottam mögüle, el kezdtem előzni. Ám mire visszamentem, addigra beért minket a kocsisor, és nem tudott kijönni a belsőben 130-140-el haladók közé...

Magyarázza el nekem valaki. Volt ennek értelme? Eleve arra, hogy valaki 180-al akar menni, és direkt feltartom, még nagyjából megértem, hogy rendőrt játszik (bár elítélem azt is). De a mi esetünkben (ahol tényleg a szabályokat betartva siettem), miért kellett ilyen "vicceset" játszania?!

Kata 2008.01.19. 19:44:37

Srácok, most komolyan, azt árulja el nekem valaki, hogy volt-e már boncoláson. Úgy értem, igazi ember boncolásán... Halottén. Meg kell, hogy jegyezzem, nagyon szar látvány. Még szarabb érzés. Ha nem akarjátok magatokat tepsiben látni, felülről, akkor ne játsszatok Dredd bírót, mert nem menő.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása