Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabályos közúti ellenőrzés

2008.01.22. 10:38 :: SilentSound

Egy inkognitóban író igazi rendőrbácsitól kaptuk a lenti szösszenetet, amiben kifejti a véleményét a rendőrség vadiúj szolgálati szabályzatának egy bizonyos pontjáról. Gondolom, aki az ilyen szabályokat kitalálja, az nem sűrűn szokott autósokat igazoltatni.
Mostanság igen sok marhasággal lehet találkozni, de az alábbi gyöngyszem igazán ott van az elsők között.
A Rendőrség új szolgálati szabályzata előírja a szolgálati fellépés módját.

4. § (1) A rendőr az intézkedést - ha az a rendőri intézkedés eredményességét nem veszélyezteti - a napszaknak megfelelő köszönéssel, az intézkedés alá vont nemének, életkorának megfelelő megszólítással, ha egyenruhát visel tisztelgéssel, és a tervezett intézkedés megjelölése és célja, valamint neve és azonosító száma közlésével kezdi meg. Az intézkedő rendőr az intézkedés megkezdése előtt - ha az a rendőri intézkedés eredményességét nem veszélyezteti - szolgálati igazolványát vagy azonosító jelvényét is felmutatja.



Most akkor aki vizuális, az képzelje el a szituációt Szőke Ansdrás és Badár Sándor előadásában.

-R: Jó napot kívánok Uram! ( Tisztelgés )
-Á: Napot! Van valami gond?
-R: (Igen nagy levegő, majd belekezd)  Önt a közúti közlekedés szabályairól szóló többször módosított 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 28. § a. pontjában megfogalmazott szabály megszegése miatt állítottam meg és vontam intézkedés alá. Nagy Béla törzsőrmester vagyok, azonosító számom 15458963554788533.
- Á  Hűha, mit is mondott…..
-R ( Legombolja ingéről, kabátjáról jelvényét, majd meglobogtatja az állampolgár előtt )
- Á: Ne rázd má, vazze. Azonosítanom kell a számaidat, mer aztán hogyan teszek panaszt.
-R: Nem rázom, csak be vagyok szarva, hogy nem felejtettem-e el valamit a 4 §-ból. Meg azért is, mert van még kb. 118 másik hasonlóan jól megfogalmazott szakasz a szabályzatban.
 
Kedves állampolgár, mostantól kezdve tessék számon kérni a rendőrön a:

- megfelelő köszönést
- megfelelő megszólítást
- tisztelgést
- intézkedés megjelölését és a célját
- a rendőr nevének és azonosító számának közlését
- szolgálati igazolványa vagy azonosító jelvénye felmutatását

mielőtt bármit is átad a rendőrnek!!!!!!!
 
Tessék kipróbálni az utakon, miként is működik ez. A magam részéről, ha ezek után nem a szabálynak megfelelően kezd bele a rendőr az intézkedésbe ahogyan az le van írva, én számon kérem, az tuti. Közlöm a rendőrrel hivatalos hangon: Ön a 62/2007 IRM rendelet 4. §-ban megfogalmazott kötelezettségeit nem hajtotta végre, így nem kezdhet bele az intézkedésébe. Mer ugye együttműködő állampolgárként nem veszélyeztetem az intézkedés eredményességét.

95 komment

Címkék: közlekedés autó hülye rendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gravy_t 2008.01.22. 11:12:46

azt hittem, az azonosító kivételével ezeket eddig is el kellett (volna) mondaniuk.

az intézkedés céljának megjelölése meg szerintem annyi, hogy "gyorshajtás miatt állítottuk meg" vagy hogy "ittas vezetés gyanújával".

mindenesetre a sok rendőr által használt lekezelő, leckéztető stílus így remélem, hamar kikopik majd. ("aztán tudja-e, miért állítottuk meg?" "mit is jelent az a tábla?" és hasonlók.)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.22. 11:17:32

hehehe :))

első intézkedésnél az orra alá vágom a komának :))

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.22. 11:40:03

RosszQtya 2008.01.22. 11:17:32

Majd számolj be az eredményről! : )

wagabound 2008.01.22. 11:42:26

Nem tudom, mi ebben a "szőkekapitányos". Normálisabb helyeken (úgy értem, pár száz kilométerre nyugatra) a rendőr magától értetődően így intézkedik. Még odébb - a tengeren túlon - a rendőr csak úgy heccből meg sem állíthatja az autóst, csak és kizárólag megalalpozott gyanúval (kábszer, ittaság) vagy ténnyel (gyorshajtás). Az inkognitóban író "rendőrbácsi" aligha szolgálhatna ezeken a helyeken pár napnál tovább...

Atika!!! 2008.01.22. 11:46:07

Felőlem lehet olyan a rendőr stylusa, hogy "aztán tudja-e miért állítottuk meg?", csak akkor ne kezdjen azért kötekedni, mert hasonló stílusban azt válaszolom, hogy "azért mert a mellettem elszáguldó béemvét nem merték megállítani". Felőlem kezdhetünk barátilag, hogy "Helló, kicsit gyorsan mentél..." de akkor ne legyen meglepetés, hogy "persze, sietek, mert a haverok már kikérték az első kört".
Valszeg az autósnak is jobban esik, hogy a paragrafusok és számok helyett "autósnyelven" közlik hogy gyorsan ment, kihagyott egy táblát, volt ott egy záróvonal, és hogy Szabó János főtörzsőrmester vagyok a 23485923485 azonosító helyett. Legalábbis a leírt beszélgetésre részemről bamba nézés és egy "wáááow" lenne a válasz, utána meg a vérvétel mert tuti be vagyok szívva :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.22. 11:47:29

RosszQtya: Én is kíváncsi vagyok az eredményre, majd ha kijöttél a Gyorskocsi utcából vérvétel után, akkor várjuk sok szeretettel a beszámolót. Kérdés, hogy ez mikor lesz, mert engem már vagy másfél-két éve biztos nem igazoltatott rendőr, pedig rendszeresen autózok...

Pyf325 2008.01.22. 11:56:07

Ez nem lehet igaz! Mi a francért kell így hozzáállni ehhez is???
Előrebocsátom, hogy mindig vannak kivételek, de tapasztalatom szerint ha az ember udvarias a rendőrrel, és együttműködik velük, akkor a legtöbb rendőr is udvariasan és tisztességesen intézkedik. És ez lenne mindenkinek az érdeke. Ez a jó a állampolgárnak és ez a jó a rendőrnek is. Mindenkinek!!!
De mielőtt jönnének az okosok a nagy példáikkal, újra hangsúlyozom: igen, igaz, vannak tahó rendőrök, akik nem képesek minderre, és épp ezért nem is valók erre a pályára. De a többség nem ilyen.

Oké, megállít. Lehet, hogy csináltam valamit, lehet, hogy nem. Tök mindegy, valamiért megállíott. Nincs okom azt feltételezni, hogy álruhás csalóval van dolgom. Ha van intézkednivalója, együttműködök vele. Ha kifogásom van, arra is van hivatalos, normális út. De addig nem kezdek el a szívózni vele (mutassa az igazolványát, mondja be a számát, stb), amíg fel nem merül, hogy itt valami svindli van.
Ez tényleg ilyen egyszerű, és ha mindenki így csinálná, rögtön egy kicsivel könnyebb lenne az élet ebben az elátkozott országban.
De nem, mi magyarok vagyunk, mi rögtön ütünk, mi azonnal ellenttartunk, egymásnak feszülünk, meg sem próbáljuk normálisan elintézni a dolgainkat egymás között. Ha rendőr, akkor az tutira ellenség, aki minden reggel úgy ébred, hogy ma csakazértis megszívat engem. Ez az egyik titka az ország páratlan "sikerének".
Biztos, hogy ez a legjobb hozzáállás? De most komolyan...

Gyerekek! Ne acsarkodjunk már állandóan, ebből így nem lehet kimászni.

Uff! Beszéltem.

Mindenkinek szép napot kívánok
Pyf

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.22. 11:58:33

SS

nem iszom, szal vehetnek vért...

SRK 2008.01.22. 12:00:39

Azért valljuk be, egy rendőri azonosítoszám lényegesen kevesebb számból áll...
A többit meg eddig is illet volna bemondani...

Balazs 2008.01.22. 12:02:00

Hat epp ideje volt normalis viselkedest eloirni nekik. Ez is melo, tanulhato, vannak mas allasok, ahol sokkal tobb dolgot kell tudni. Az udvariassag az alap, a tajekoztatas meg szukseges.

Franky4fingers 2008.01.22. 12:07:25

Szerintem tök mindegy mit írnak nekik elő. Aki bunkó az is marad, amelyik nem volt tapló, az eddig is normális, udvarias volt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2008.01.22. 12:07:35

Szerintem lassan az intézkedés közbeni számonkéréssel!
A Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény
19. § (1) bekezdése szerint "A jogszabályi előírások végrehajtását szolgáló rendőri intézkedésnek - ha törvény vagy nemzetközi megállapodás másként nem rendelkezik - mindenki köteles magát alávetni, és a rendőr utasításának engedelmeskedni. A rendőri intézkedés során annak jogszerűsége nem vonható kétségbe, kivéve, ha a jogszerűtlenség mérlegelés nélkül, kétséget kizáróan megállapítható.
(2) A rendőr jogszerű intézkedésének való ellenszegülés esetén az e törvényben meghatározott intézkedések és kényszerítő eszközök alkalmazhatók."
Az inkognitóban író igazi rendőrbácsinak a szabály nem lehetne most újdonság, mert a 2008. jani. 1-től a Rendőrségitv. is a postolt szabályt írja elő.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.22. 12:13:27

RosszQtya: Nem a véred alkoholtartalma miatt mondtam én, csak ha bevisznek, akkor kocsi lezár, otthagy, várakoztatás, szurkálás, aztán gyalogolj vissza a kocsidhoz. Szerintem szivatásnak elég ennyi akkor is ha nem iszol. :)

B. Capelluti: 2008. jan. 1. nem volt olyan régen, ráadásul nem tegnap kaptuk a posztot. Ha nagyon fogást akarsz találni rajta, akkor keresd máshol szerintem. ;)

Retexis 2008.01.22. 12:16:09

Jónapot kívánok, Kovács Béla rendőr vagyok, Ön közúti szabálysértést követett el, ezért meg kellene, hogy büntessem, de elintézhetjük máshogy is.

KellemestHasznossal 2008.01.22. 12:28:15

Udv!

Akinek kell itt megtalalja a pontos szoveget.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700062.IRM

En vlszinu kinyomtatom es beteszem a kocsiba arra az esetre, ha nagyon tirpak lenne az igazoltato.

ámbátor 2008.01.22. 12:28:19

Bár nem rendőr, de talán nem teljesen off.
A kínai útlevélellnőrzésnél, a pulton gombnyomással négy fokozatú skálán értékelhetem, hogy mennyire voltam elégedett a határőrrel illetve az útlevélellenőrzés menetével.
Pedig az is hatósági személy.

Johnny336 2008.01.22. 12:34:33

Retexis 2008.01.22. 12:16:09

Höhö! :)

De most tényleg. Ezt elő kell írni? Nem is a jelvényvillogtatás (mint John McClane), hanem a bemutatkozás. "XY alsegédmellékközlegény vagyok. Közúti ellenőrzés, szálljon ki, tegye a kezét a motorházra, lábakat szét, stb." Ennek gyárilag így kéne működnie. Hogy ha megszólítok egy embert (hiába szabálytalankodik), akkor egy kultúrált hangnemet üssek meg vele. Bratyizva nem lehet büntetni, de kioktató stílusban sem...
Mivel nem volt hatályos ez a paragrafus, ezért idáig nem kellett így eljárniuk?!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.22. 12:38:10

SS

a képeimmel mi van? csináltam még párat vasárnap :D

pontifex maximus 2008.01.22. 12:42:45

Nem tudom engem az utobbi 10 evben mindig udvariasan szolitottak meg: jonapot kivanok, gepjarmu ellenorzes/sebesseg tullepes ugyben(miatt) intezkedunk, kernek egy szemelyit, forgalmit es jogositvanyt. Sokan itt tevednek:ha ekkor nem kezdi az ember hulyenek nezni a rendort vagy suttyo paraszt modjan kivagyi stilusban lekezelni akkor 95%-ban ok is rendesek. Ha meg sarad van fizesd ki. S ennyi. Meg soha sem buntettek meg ok nelkul, s bar regebben volt egy nagyon jo csokosom a Kozlekedesrendeszeten minden helyszinbirsagot kifizettem a helyszinen. Nem kerek szivesseget 10e forintert. Ha szabalytalankodom (gyorshajtas) ezt be kell kalkulalni. Ja es nem kell inni vezetes elott. Igy keves baj erhet a rendorrel. Velemnyem szerint nagyon pechesnek kell lenni hogy belefuss egy olyan rendorba aki ok nelkul akar megvagni s monden ok nelkul kotekedni kezd veled... (megjegyzem ritkan de nyugaton is elofordulhat)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.22. 12:45:42

RosszQtya: Nincs elfeledve, megvannak, csak sokan küldenek parkolós képeket, úgyhogy majd válogatás lesz valamikor a hét második felében. De ne aggódj, nem kockáztattad fölöslegesen a fotómasinádat és a pesti épségedet. ;)

Johnny336 2008.01.22. 12:47:43

Velem sűrűn előfordult, hogy kötekedett a rendőr. Vagy kocsival, vagy gyalog, tök mindegy. De leállt kekeckedni. Gondolta szórakozik egyet. Az én drága időmből (ugyanis őt fizetik erre az időre).
Amit pontifex írt. Ha tudod, hogy vaj van a füled mögött, húzd be füled-farkad, és kussolj. Elbasztad, vállald a következményeket.

Grigorij 2008.01.22. 12:47:52

Kva jó! 2007-ben egy "titokban" írógató rendőr azon van felháborodva, hogy minimálisan udvarisanak kell lenniük, hogy a legelemibb jogi formulákat be kell tartaniuk!!!
Ugy a Kádár-féle kiképzés mennyire erős?
Most már csak azt kéne elérni, hogy ezek a suttyó, korrupt zsernyákok VALÓBAN a szabálytalankodókat (kopasz, izomagyú kábszernepperek a mercikben, bmw-kben, tilosban parlolók, zárovonal átlépők, piroson áthajtók stb.) basztassák, és ne zsebre szórakozzanak a kisutcákban!!!

Balesz 2008.01.22. 12:48:19

Kicsit túl van ez lihegve szerintem.. Engem nem érdekel a neve (mások nevét is azonnal elfelejetem) a száma.. pont tegnap szondáztattak meg .. köszöntem - köszöntek.. lecsekkoltak, hallotam a rádión, hogy nics priuszom, az autó papírjai rendben voltak... kb 1,5 perc volt az egész. Nekem megfelelt az eljárás, vegyék csak el a jogsit azoktól akik (akár egy rumos csoki miatt is) isznak és vezetnek...a nevére számára csak akkor vagyok kíváncsi, ha panaszt akarok tenni... szerintem
PÁPÁ

bigyoz 2008.01.22. 12:53:47

Igaza van Pyf325 -nek. Ha együttműködök, és normális hangnemet ütök meg, általában a rendőr is normálisan áll hozzá az ügyemhez. (Jó, legyen, vannak bunkók is.) Életemben csak 1-2 alkalommal találkoztam olyan esettel, amikor a rendőr "bratyizva" szólított meg, ott sem kaptam fel a vizet (Legalább is kifelé nem.) És összesen egyszer történt olyan (mintegy 8 éve) amikor a rendőr szinte megtanított arra, hogyan kell őt korrumpálni... És ugye tudjátok, hogy mi történik az USA és Canada területén, ha nem mutatod fel az üres kezedet a rendőrnek?!

ex-dr. vuk 2008.01.22. 12:54:30

Jaj ez a "aztán tudja-e, miért állítottuk meg?" de irritalo lehet... Legszivesebben azt valaszolnam, hogy "mert ki akartok baszni velem, es most elkezdtek keresni valamit, hogy megtehessetek?", esetleg "csak nem autogramot akarnak??".

Esatobbi.

EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 12:59:18

KellemestHasznossal 2008.01.22. 12:28:15

"En vlszinu kinyomtatom es beteszem a kocsiba arra az esetre, ha nagyon tirpak lenne az igazoltato."

Ha nagyon tirpák az illető, akkor jobb ha abszolút kussban maradsz, mert ott és akkor nincs szerencséd!
Egy rendőr úgy tud megszivatni, ahogy csak akar! Ha nagyon tirpák, akkor nagyon meg tud szivatni! Kitalálhatják, hogy ellenszegültél az intézkedésnek, és máris hivatalos személy elleni erőszak vádjával állsz a bíróság előtt!

Szóval nagydarab, kopasz, viperás embernek sem szólunk be, meg rendőrnek sem!!!

Johnny336 2008.01.22. 13:05:15

Rendőröknek inkább adnak igazat, mint civilnek (semmi analógiát nem akarok érteni a Zsanett-ügy alatt ezzel, arról nagyon sok mindent nem tudunk, más tészta).
Mindenkinek hiánytalan az izzókészlete?
Én személy szerint még a büdös életben nem nyitottam ki az EÜ-ládámat. Simán megvan 10 éves (még a kocsival vettem). Azt se tudom mi van benne, illetve, hogy minek kell benne lennie. Nagyon akar beleköthet. Aztán onnantól szopóágra kerülsz...és sikeres ember nem lehetsz.

Nyikolaj 2008.01.22. 13:06:23

Azzal melyen egyet ertek, hogy ha normalis stilusban beszelsz a rendorrel, nem nezed szarnak, akkor nagy valoszinuseggel nem piszkal majd.

Balesz, mindjart rumoscsokit dugok a seggedbe, ha ez a velemenyed. Persze, mindenkinek vegyek el a jogsijat, ha ivott, de legyen mar egy kis turesszint, amibe belefer a szajviz, meg a dianas cukorka.

Amugy udvozlom azt a kocsog rendort, aki a rendorpalota parkolojaban ma, 11:50-tol 12:45-ig jaratta a jarorkocsija motorjat az en adombol. Lehet tovabb is jaratta, meg elobb is kezdte, de akkor mentem illetve jottem a kajabol. Szoval, pusztulnal ehen, majomrendor.

tibibá 2008.01.22. 13:08:23

Bocsi, csak úgy eszembe jutott pár ezer km-rel Ny-ra ez hogy történik

www.metacafe.com/w/1040962/

Taurusz 2008.01.22. 13:17:32

"aztán tudja-e, miért állítottuk meg?"
Maga se?

Engem egyszer meszeltek le, kiégett a jobb első lámpa, kicseréltem, és szép napot! Megkérdezte, hogy tudom-e, de nem is büntetett.

grigorij 2008.01.22. 13:26:53

Johnny336: talált! Nézd meg az EÜ dobozt alaposan! Nem az a gond, ha nincs lezárva... Mindegyiken van ÉRVÉNYESSÉGI DÁTUM! Ha jól tudom 2 vagy 3 év... Ha lejárt, vehetsz másikat! Szerencsére a korrupt, lumpen zsernyákok ezt elfelejtik...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2008.01.22. 13:58:27

SilentSound: tudom, és 2007. dec. 17-sem, amikor a módosítást elfogadták. :) De nem is ezen kerestem a fogást, hanem azon, hogy a teljesen téves értelmezéssel az intézkedés alá vont személyeket nem közreműködésre, hanem ellenszegülésre ("mielőtt bármit is átad a rendőrnek") bíztatja. Utána meg szegény olvasó csodálkozik, hogy "beviszik". (A Rtv. idevágó §-át már idéztem)

Merész 2008.01.22. 14:02:50

Kedves postoló! Aztán vazelined van-e kéznél az igazoltatás utáni eljárásra? Kísér-e forgatócsoport, hogy megörökítse majd, amint véletlenül fejjel nekiesel az autódnak? Bizonyítani tudod-e majd, hogy az igazoltatásnál nálad volt a jogsid/forgalmid/személyid, amit optimista esetben egy környékbeli kukában fognak megtalálni? Stb.

oktatas 2008.01.22. 14:04:57

Legalább most talán abba hagyják azt a flegma hülye dumát hogy: "Tudja miért állítottuk meg uram/hölgyem?" Amúgy sem árt ha egy kicsit leszállítják őket a magas lóról.

kerdes 2008.01.22. 14:45:07

grigorij: Le tud járni az EÜ-doboz? Mi van benne, kockasajt?
Úgy tudom, csak géz, ragtapasz meg olló...

Kenseth 2008.01.22. 14:47:44

meg mindez fertőtlenítve, azért kell cserélni, ha egyszer kinyitottad... de mivel nem tudják teljesen légmentesen lezárni, ezért a sterilitása (ha van ilyen szó egyáltalán) megszűnik egy idő után.

bcs 2008.01.22. 14:54:03

Több ponton nem értem a postot. Most az a baj, hogy benne van a szabályzatban, hogy nem elég a " jonnapotszemélyigazolványtjogosítványt" vagy a "furikázunk?furikázunk" stílus, esetleg megszólítás is illenék.
Vagy az a baj, hogy nem lehet azonosító nélkül intézkedni.
Esetleg kellemetlen megnevezni az intézkedés okát? (na ja : majdmenetközbekitalálommerúgyismegbüntetlekhamá'megállítottalak )

Pedig ezeket mindenki jogosan kérheti számon. Ahogy az intézkedő rendőr is az együttműködést az autós részéről.
"ha az a rendőri intézkedés eredményességét nem veszélyezteti" meg egyértelműen arra utal, ha helyzet van ne kelljen szarakodni a szökésben levő bankrablóval.

yanchi 2008.01.22. 14:57:43

Nem túl gyakran igazoltatnak, de kb. így szokott kezdődni a dolog (a névre, meg az azonosítószámra nem esküszöm meg, de az udvarias köszönés, meg az intézkedés oka biztosan szokott működni).
Persze, láttam már én is tirpák rendőrt, de akikkel összeakadok, általában szabályszerűen látják el a feladatukat. Utoljára kb. 10 éve akadtam össze paraszt (nem földműves...) motoros rendőrrel.

Peti 2008.01.22. 15:28:21

En is azt tudom mondani, amit sokan mondtak mar itt. Ha normalis vagy, a rendor is normalis. Legalabbis eddig minden igazoltatasomnal igy volt. Pedig egyszer szondaztattak, es parszor nem sikerult megfujnom normalisan (akkor csinaltam eloszor es meg nem tudtam hogy kell :), akkor kiszallitottak, es vegul egy ido utan sikerult, de mivel nem haborogtam, ok se lettek meg csak turelmetlenek se, mondtak hogy ez a dolguk.
Ja es mindig jo utat kivantak mikor elkoszontunk, szerintem ezt is bele lehetne venni a szabalyzatba. :)

Big-B 2008.01.22. 15:40:36

Namost a név és az azonosítószám a ruhájára van biggyesztve, így annak közlése a ruházattal megtörtént.

Az intézkedés megjelölése "közúti ellenőrzés" kifejezéssel történik.

Tehát egy ellenőrzés így kezdődik: "Jó napot Uram! Közúti ellenőrzés céljából kérem adja át a gépjármű és az Önt igazoló okmányokat!"

Big-B 2008.01.22. 15:42:15

Amúgy kezd ez a blog az idiotizmus felé hajlani. Ki az az ostoba, aki ezeket kitalálja? Borzalom.

Big-B 2008.01.22. 15:43:26

kerdes: Igen, le tud járni, no nem a műanyag doboz, hanem a tartalma.

AI 2008.01.22. 15:49:39

ámbátor: és ha a legalacsonyabb fokozatra értékeled, automatikusan főbelőnek a Tienanmen téren :P

colizoli 2008.01.22. 16:03:07

Ha normalis hangon es beismeröen beszelsz a rendörrel mert altalaban nem ok nelkül allit meg akkor kevesebb is lehet a bünti vagy egyszerüen el is enged. Jartam mar igy itthon is söt az osztrak rendört is sikerült mar igy leszerelnem. Akinek meg nem tetszik a kioktato hangnem, az tegyen egy par kört nemetbe, es lehet hogy nem is fog olyan kioktatonak tunni a magyar rendör. Mindenki odavan a nyugatert de azt se felejtsük el hogy itthon eleg ritkan futtunk bele egy ellenorzesbe de nyugaton ez olyan heti-havi kaland lehet.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.01.22. 16:09:25

Nagyon is kibaszottul helyes, ha a rendőr azzal kezdi, hogy bemutatkozik. Én fel is fogom írni a nevét meg a számát, jól láthatóan, mosolyogva, barátságosan. Csak hogy tudja, nincs teljhatalma.

Név 2008.01.22. 16:17:09

OFF (aki érti, az nevet, aki nem, az nem :D)

"Hányas vagy te disznó? Van nálatok hanyas?"

:D

Johnny336 2008.01.22. 16:35:02

Értem én...csak leszarom!

Sorry, de ezt muszáj volt! :)

ClearWater 2008.01.22. 18:10:20

Mi a probléma? Mi okozza a nehézséget? A köszönés vagy hogy el kell modani hogy mi a hézag, miért állítanak meg? Nem értem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.22. 18:42:53

Amikor engem állítottak meg a rendőrök, akkor velem mindíg, minden esetben!!! nagyon udvariasak voltak (köszöntek, nem pattogtak, nem bunkóztak, nem kukacoskodtak, nem horrorkodtak, stb.), igaz, én sem úgy álltam hozzá a kérdéshez, hogy mivan má fakabát mi kéne, ha vóna?
A jelvényszámot soha, a bemutatkozást pedig ritkán ejtették meg, de ezt elfogadom, mert engem nem Kovás 2 József törzszászlós közúti ellenőriz, hanem az aktuális rendőrkapitányság egyik alkalmazottja.
Az alkalmazott kiléte pedig csak akkor érdekel(ne), ha nem lennék valamivel megelégedve, valami nem tetszen az intézkedés során.
De ilyet én még nem tapasztaltam.
A rendőr megállít, köszön, köszönök, elvégzi a dolgát, aztán jó utat, és további balesetmentes közlekedést kíván.

Az öcsém, aki viszont kicsit bunkó tud lenni, és megkérdi, hogy hol a sapka 40 fokban, valahogy nehezebben szabadul ilyen helyzetekből.
Vele valahogy nem annyira nagyvonalúak a rendőrök, és meg kell nézni az égőkészletet, meg az elakadásjelző háromszöget, meg az utolsó kenet ládáját, meg a éklámpát, meg ami még eszébe jut/feladata a rendőrnek.

Szal a felesleges szívózás se az autósnak, se a rendőrnek nem jó.

X 2008.01.22. 19:49:19

Na ehhez már tudomány kell:

www.langlovagok.hu/html/galeria/1549_0.shtml

www.langlovagok.hu/kepek/2008/mezokovacshaza/080122_battonyamazda/eredeti/080122_battonyamazda_08.jpg

Vitatkozunk itt minden hülye apróságról és ilyenek történnek. De ezt hogy?? Hihetetlen...
Vagy csak lehet, hogy pár éve még arra ment az út ő meg vak esetleg?
Hát szép... Ezek után körforgalomban nem túl magasan repülő kocsira is számítok. Nem csak jobbról jövőre, mint eddig...

X 2008.01.22. 19:50:54

Minden esetre a körforgalompártiak ebben az esetben most nyertek: az elhárítószerep működött.

1 rendőr 2008.01.22. 20:07:09

Most lehet köpködni, mert én rendőr vagyok és részt vettem a korábbi tömegoszlatásokban is / tudjátok, amikor a békés tüntetők megvédték Budapestet a vandál, gyújtogató rendőröktől /. Ez utóbbit azért írtam, hogy még jobban lehessen fikázni...

EÜ doboz:
Az erre vonatkozó KÖHÉM rendelet tartalmazza, hogy az előbb említett kötelező tartozékot a gyártástól számított 5 évig lehet felhasználni.
/ Direkt nem írom ide, hogy melyik. Nézzétek meg az 5/1990 és a 6/1990 számú KÖHÉM rendeleteket. Szinte mindenre választ kaptok
belőle a gépjárművel kapcsolatban. /

Pók és a többi "majd én megmutatom":
Ha megállítalak és normálisan viselkedsz, akkor én is az vagyok, nekem nem célom a mindenáron való büntetés. Ha tapló vagy, akkor én is az leszek. Ha szabályos vagy, de bunkó, akkor a szabályok szerinti intézkedés 20-25 perc és én akkor így csinálom, utána elmehetsz panaszra, hogy sokáig tartott. Majd kapsz egy több oldalas levelet, hogy milyen jogszabályok szerint intézkedtem helyesen. Egyébként oda vagyok a Pók féle okos, öntudatos emberekért, ha így kezdi, akkor tudom, hogy sokáig fog tartani / 2 per helyett /, mert az ügyeletes akitől lekérem az adatokat, a megszólításból tudja, hogy akkor most le kell fagyni a számítógépnek, mert akkor tovább tart.
Pók ilyen esetben én is mosolyogva, barátságosan foglak jogszabályilag teljesen megalapozva szivatni. Tudjátok mennyi olyan nagyarcú ember van, aki itt is emberkedik és kint az utcán is és amikor hibázik vagy hibát találok, akkor már szinte sírva könyörög, hogy engedjem el.

A másik, mindenki írja, hogy itt is bunkó volt a rendőr, meg ott is. Nálunk / pesti kerület / már 2-3 hete időnk sem volt autósokat igazoltatni, mert alig vagyunk. A szolgálat abból áll, hogy átkísérünk, családi botrányhoz megyünk és a sok okos, szabályokat ismerő vezető által okozott koccanásnál intézkedünk, mert alapvető KRESZ szabályokkal sincsenek tisztában, de az észt azt osztják. Ezért van az, hogy ilyen helyekre nem 10 perc alatt, hanem 1,5-2 óra alatt érünk ki.

A többi postra reagálva ide írom, hogy a megkülönböztető hang és fényjelzés használatának szigorú szabályai vannak. Ha koccanásos balesethez megyek nem használható, de ha beállok a kialakult dugóba, akkor sokára érek oda. Ekkor szokott lenni, hogy kereszteződésnél kék fel és utána le, így pár perc alatt oda érek a kerülő utakon és eltudom takarítani a romokat az út közepéről. Ennek hatására megindul a forgalom és tudsz haladni, de ezt Te nem tudod, csak azt látod, hogy én milyen bunkó vagyok mert kikerülöm a dugót. Van kollégám, akit ilyenért sasszem állampolgár bejelentése alapján lefnyítettek és szabálysértésért a főnök fel is jelentette. Kipengetett 30.000 Ft-ot. Azóta szépen beáll a sorba és van, amikor 1 óra alatt ér oda, de szabályos. Ja, hogy emiatt többszáz ember idejével játszik,
őt már nem érdekli, de ilyenkor jön, hogy miért nem csinál semmit. A válasza csak szabályosan.

A rendőri tilosban parkolások egy!!! része. Sokszor én is így állok meg, mert muszáj, hiszen, ha előállítok valakit, akkor a megbilincselt embert nem fogom többszáz méteren keresztül vonszolni, mert jön valami "jogvédő és emberjogi" aktivista, hogy ez az emberi mivoltában való megalázás és jaj, jaj / volt már töbször rá példa /.
Ha leállított motornál fenn hagyom a kéket, akkor kb. 10 perc alatt leszívja az akksit, amiből csak egyvan a kocsiban, így csak járó motornál lehet használni. Utána meg azon röhögsz, hogy a rendőr bikázza a kocsit.

Ha valaki szabálytalankodik és megállítom, de úgy kezdi, hogy tudom hibáztam, akkor szólok neki, hogy legalább nézzen körül, mielőtt szabálytalankodik, majd elengedem, mivel korrekt ember. De az a baj, hogy a többség olyan, hogy miért nem a gyilkosokkal stb. foglalkozunk és még neki áll feljebb. Ezt soha nem értettem, mert akkor tuti, hogy helyszínibírság vagy feljelentés lesz a vége.
Ez a baj a magyarok nagy többségével, hogyha hibáznak és ezt megmondják nekik, ahelyett, hogy azt mondanák, hogy igen elnézést, legközelebb nem teszem vagy legalábbis nem rendőr látókörében, mert akkor elengedjük őket, inkább neki állnak emberkedni.

Igen köztünk is vannak bunkók, de köztetek is. Mi is ugyan abban a társadalomban nevelkedtünk és élünk.
" A bunkók szemében Te bunkó vagy!" ( by Ossián )

Ja és én megállítom a kopasz, kígyúrt béjemvéseket és merdzsósokat is, akik közül sokan csak a külsőségekre adnak. 2e ft-ért tankolnak, nincs biztosításuk, mert arra már nem telik. Csak a látszat...

Ez a másik, ahogy itt sokan mondják a Sötét oldal hozzászólása.

Bocs egy kicsit hossú lett.

Név 2008.01.22. 20:57:49

Megkövezhettek, de "1rendőr" korrekt volt. Bárcsak minden rendőr ilyen lenne.

gaben 2008.01.22. 21:05:42

Na hát ez elég kimerítő volt. Vagy nem?

1994 Szeptemberétől a mai napig húsz-harmincszor igazoltattak, kétszer volt helyszínim is '99 körül(városban 61el mentem, máskor meg nem kapcsoltam be az övemet)ezer-ezer Ft.

Eszembe sem jutott okoskodni böllenkedni.
Nem is volt probléma és 5percen belül már húztam is tovább.

De voltam tanuja olyannak mikor a kedves igazoltatott valahonnan ismerte a rendőr családját és ezen felbátorodva kegyetlen tahó bunkózásba kezdett. Ja a haver meg az anyósülésen adta alá a lovat. Továbbengedte a gyökeret de látszott rajta, hogy majdnem felrobban.
De be kellett látnia nem tehet semmi maradandóan hatásosat. A jó édes anyukájának kellett volna megnevelnie a büdöslábú kókler pöcsöt.
Nekem meg képletesen kinyílt a bicsak a zsebemben ezt látva.

Vladimir Harkonnen 2008.01.22. 21:08:20

Big-B 2008.01.22. 15:40:36
Namost a név és az azonosítószám a ruhájára van biggyesztve, így annak közlése a ruházattal megtörtént.

Csakhogy amióta (nagyon helyesen) rájuk adták a kukás mellényt, nem látszik se a rendfokozat, se a jelvény! (rajta a számmal)

Mert a rendőrt vagy az igazolványa, vagy az egyenruha+jelvény igazolja!

Legalább addig el tudtam volna mondani ha panaszkodom, hogy őrmester, vagy zászlós szopatott meg! Most meg az se látszik, ha csak egy szakközepes tanuló!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.22. 21:11:44

1 rendőr

Az Ossiant jobb helyeken letagadni, nem idézni szokták... :P

Vladimir Harkonnen 2008.01.22. 21:17:33

Kukás mellény II:
Mostanában úgy eluralkodott rajtam a paranoia, hogy az útkaparónak is lassítok, ha zöld mellény van rajta! Vagy csak a szemem romlik!

RosszQtya:
Ne Silentnek küldd a képeket! Vagy ő is ad jutalékot?

Rendszámmal, helyszínnel a megfelelő szervnek, és adnak %-ot a büntiből!

:-)

Lehet megint feljelentgetni. Tiszta ötvenes évek! A múltkor a rádióban hallottam emlegetni "fekete vágást" is!

EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 21:24:37

Egyre jobb a blog!
Lassan itt lesz a közlekedés összes résztvevője! :)

Ráadásul egy abszolút értelmes rendőrt fogtunk ki! Nekem azért is szimpatikus az úr, mert hozzám hasonlóan hajlandó megszegni a szabályokat, ha az ésszerűség a cél! ;-)

Rocko- 2008.01.22. 21:50:10

paragrafusra reagálva: engem eddig olyan 2*-3* igazoltattak (rutin), normálisak voltak, nem tudtak mibe belekötni, nem is tették. nekem nincs bajom velük. és én nem várom el, h mutatkozzon be. lássam az azaonosítóját, az alapján be tudom azonosítani, ennyi elég. persze ez azértk ell, ha már megnézi a személyimet, akkor én is tudjam, h kivel társalgok. köszönés meg alapvető emberi tulajdonság, mástól is elvárom, nem kell ehhez még rendőrnek is lenni.

Atiqua-> 2008.01.22. 11:46:07
styluse akkor van, ha PDA-ja is. vagy palmja. stylusa, na az már lehet.
"aztán tudja-e miért állítottuk meg?" ezt általában azért kérdezik meg, h tisztában vagy-e, h milyen szabálysértést követtél el. sokan nincsenek nem tudnak sok féle szabályt (figyelj EBEUSS, ha ismeerd a szabályokat, akkor nem tud kekeckedni a rendőr! ;) ), így ellenőriz a közeg. bár van akinél több kérdés is elkéne. szóval nem köcsögölés, vizsgáztat. ha meg hibáztál, hát ez van, ezzel jár.

Nyikolaj 2008.01.22. 13:06:23
irigyellek, h 55 perces az ebédidőd.

X 2008.01.22. 19:49:19
néztem én is, és nem értem. hogy sikerült így berakni a két ház közé?
hogy repült át a körforgalmon?
mekkora volt a sebessége?
hogy repült át a körforgalom BAL oldalán?

1 rendőr 2008.01.22. 20:07:09
nagyjából egyetértek ezzel, de mi a szitu, amikor a rendőr simán megy, és nem áll meg a gyalognak zebránál?

Rocko- 2008.01.22. 22:04:21

ja, kimaradt, h ha nem rutinellenőrzés (amit előre közöl), akkor az intézkedés végén köteles közölni, h miért állított meg.

X 2008.01.22. 22:59:30

Rocko-: hát ez az... talán egy ufo volt a kocsijában és az kényszerítette :D
vagy esetleg ment volna nagy tempóban az ezerévefőúton' és nem tűnt fel neki a körforgalom, ami hát hihetetlen, de ne magunkból induljunk ki ugye...

Vladimir Harkonnen 2008.01.22. 23:20:37

X 2008.01.22. 22:59:30

Mentem én is már fényes nappal stop táblán át 70-el! Kissé elbambultam! :-) Szerencsém volt!

Amióta egy Darnell tréning kazettát meghallgattam autópályán, azóta néha kiesnek dolgok az úton, van hogy kilóméterekre nem emlékszem.

Úgyhogy jobb, ha mindenki menekül a környékemről! :-)

Rocko- 2008.01.23. 07:37:12

X 2008.01.22. 22:59:30
talán az lehetett, h ő ott (nagy lendülettel) balra akart fordulni , aztán utolsó utáni pillanatban észrevette, h HOPPÁ itt egy körforgalom.

X 2008.01.23. 08:14:20

Valdimir: Azért a stop tábla szép teljesítmény, de sajnos emberi mivoltunk márcsak ilyen. Én a kezdeti észreveszem a táblát és a jelzéseket felfogás helyett kifejezetten keresem őket (egy piros lámpa óta), azóta mondhatom pár nullára 100% az ilyenek elkerülése. Kicsit fárasztóbbnak tűnhet, pedig némi megszokás és nem az. Idegen helyen, külföldön viszont úgy tudok közlekedni, ahogy a helyiek :)
Végülis az a szerencse, hogy nem volt baj belőle.

Rocko: Na igen, bár ha továbbgondoljuk amit írtál... Lehet, hogy "menő módon" akart balra fordulni, hogy ő majd megkerüli balról és megjelent valaki közben? Nem akart neki menni, de már nem volt ideje már balra fordulásból jobbra menni, végül felszaladt egyenesen... Ez is (félig) hihető lenne.

Johnny336 2008.01.23. 09:10:38

Valaki mesélte, hogy gondolta leugrott cigit venni, de mivel hideg van, igénybe veszi a kocsit, hacsak 500 méterre is. Elindult vígan, és megszokta, hogy macisajttal védett úton haladt. Szépen gurult 40-el, egyszer csak nagy fékezés keresztbe, rendőrautó. Kifordul utána, villogó. Kiszállnak. Szokásos papírozás, majd az 1.000.000 forintos kérdés:
R: "Nem látta, hogy piros a lámpa?"
V: "Milyen lámpa?!"
R: "Amit 3 napja raktak ki."
V: "Sajnálom, biztos úr, 15 éve itt lakom, megszoktam, hogy nincsen lámpa, és mehetek nyugodtan."
R: "Hát mostmár tudja, maga a 3. ma, aki majdnem összetörte magát..." :)
Elengedték, látták, hogy cím szerint ott lakik 2 utcával lejjebb, és a sztorija is helytálló, nem büntették meg.
Na ezért ne vezessünk megszokásból... :)))

Kételkedem 2008.01.23. 16:03:39

1 rendőr:

Szerintem a többségnek nem a korrekt, szakszerűen intézkedő rendőrrel van baja!
A vérlázítóan pökhendi, kiskirály rendőröktől csordúl ki a könnyem! Természetesen a saját jogaival nagyon tisztában levő, "majd én megmutatom a köcsög rendőrnek" állampolgár talán még rosszabb. Személyes tapasztalataim alapján ha nem követ el a közlekedő nagy marhaságot és képes a rendőrrel ember módjára kommunikálni-eggyütt működni, akkor néhány perc alatt lemegy az igazoltatás és mindenki mehet a dolgára!

laposmacska 2008.01.23. 17:26:42

És? Fájni fog köszönni, meg megmondani, hogy mit is akarsz? Szerintem ez teljesen rendben lesz így.

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 17:37:37

Valadimir Harkonnen 2008.01.22. 23:20:37

"Mentem én is már fényes nappal stop táblán át 70-el! Kissé elbambultam! :-) Szerencsém volt!"

Nem olyan vicces!
Szinte minden ismerősöm csinált már ilyet, még dicsekszenek is vele...
Matematikai feladat, ha minden sofőr évente 1 ilyet elnéz, akkor naponta hány ilyen baleset keletkezik az utakon!? Ja, és nem is akármilyen! Ebből nem egy koccanás lesz!
A számítást nyugodtan osszátok le 10 -el, mert szerencse is van a világon! :)

Én még soha, semmikor nem csináltam ekkora hibát! Azt hiszem ez a legnagyobb, amit el lehet követni! 70 km/h -val keresztezni egy szintén ilyesmi sebességgel rendelkező jármű útvonalát...
Akkor inkább részegen, és gyorsan, de a pirosnál megállva!

Rocko- 2008.01.23. 19:47:42

X 2008.01.23. 08:14:20
ez is megeshet.

107! 2008.02.22. 20:09:23

Ezeket nem azért írták elő, mert olyan tuskók vagyunk, hogy ezt sem tudjuk, hanem pontosan azért, hogy egységes legyen az intézkedés! Ez pont olyan, mint a tecsó. Az országban bármelyikbe bemész, ugyan ott találod meg a csemegeuborkát.
Mondjuk amikor még én voltam sulis úgy tanították, hogy az egyenruhás rendőrt a ruhája igazolja, és csak kérésre, ha a tisztelt állampolgárnak panasza van kell megmondani beosztásihelyét, jelvényszámát. (ami egyébként ötjegyű)
Engem a legutóbbi esetben azért panaszolt meg egy kedves úr a verseny utcai piacnál, mert amikor ő szabálytalanul másodikként várakozott (mert lusta volt 100 métert gyalogolni) a kolegám rávillogot (gondolván talán érti, hogy meg kellene indulni), majd nyomott egy "air horn"-t, ez sem vezetett erdedményre, mert a pasas kiszált a kocsiból és a magas c-n el kezdett szövegelni. Ekkor még mindig türelmesen (hiszen pár nap múlva karácsony) félig kiléptem a kocsiból és megkértem, hogy menjen tovább, mert ha így folytatja feljelentem. Jött is a magyarázás, ávh-zás... És a leggusztustalanabb, "Majd én is jól feljelentelek korupcióért"! Több sem kellett "szétszedtük" a kocsit teljesen. Még találtunk egy pár szabálysértést, sőt a jobb egyben ülő csávót bevittük, mert nem volt nála személyi. (még jó, hogy pont előtte kaptam jutit, mert bevittem egy vesztegetéssel próbálkozót) Így lett a sofőrnek egy 150.000-es birije a 100 méter gyaloglás helyett. (pedig ha a villantásra megindul...)

107! 2008.02.22. 20:18:56

"Mentem én is már fényes nappal stop táblán át 70-el! Kissé elbambultam! :-) Szerencsém volt!"

Elbambulni sokkal veszélyesebb, mint szándékosan átmenni. Aki szándékosan csinálja,. legalább tízzszer jobban odafigyel, mint egy átlag ember (ettől még épp olyan nagy bűn, csak kevésbé veszélyes)

gratu 2008.02.26. 14:37:49

gratulálok 107!
most aztán jól megmutattad annak a manusnak!

nincs kedved ugyanezt megcsinálni a thököly-dózsa sarkán palacsintázó kollégáiddal?

107! 2008.02.26. 19:17:44

Szerintem ez elvi kérdés! Ha szépen tudomásul veszi, hogy én azért vagyok ott, hogy némi rend legyen abban a kuplerájban, akkor nincs semmi gond. Ha meg tökös volt, és megfenyegetett, nem fogom meghúzni magam, még az eü csomag érvényességét is megnézem. Honnan veszi a bátorságot?

A Palacsinta király, meg nem az én gondom, szerintem drága is, meg nem is nagy eresztés. Aki ott eszik (leszámítva karácsonyt, mert akkor nincs más nyitva) az meg is érdemli, hogy lefényképezzék a jóindulatú állampolgárok. Egyébként valóban ott a kapitányság, nincs messze (csak hely nincs előtte soha), de ez a pont jogos.

Szutor Tímea 2008.02.29. 09:23:58

Tegnap esti story: Hortobágy.Puszta kemping. Ingyen termálvizes fürdőzés.0 alkohol.Pár fok hideg. Félig vizesen, bugyi nélkül, de persze ruhában beülsz a k. hideg autódba amiben persze nem működik a fűtés. Fogvacogva elindulsz. a kaputól kb 80 méterre az egy autószélességű úton egy zöld mellényes "alak" integet, hogy állj le.Sem elemlámpa, sem sapka, sem rendőr autó.Persze az övedet nem kötöted be mert a hideg kissé elvette az eszedet a közlekedési szabály betartásáról. Annyira meg vagy hülyülve, hogy ennek a rejtélyes "alaknak" még meg is állsz. Köszön és közli veled, hogy közuti ellenőrzés áldozata lettél a Puszta közepén, a vak sötétben, egy magánkocsival ott állomásozó buzgó, közben mint kiderült rendőr jó voltából. Sem rendőrsapka, sem jelvény bemutatás... Oda adsz minden iratodat, elviszi. Te közben vadul hívod rendőrséget, hogy kiderítsd valóban lehetséges e ilyen igazoltatás. Persze. A rendőrség nem adhat minden rendőrnek autót. Pulzusod 140/perc. Bepöccensz. Mindig beszoktad magad kötni, amióta 12 lepedőt akartak már rád sózni egyszer.Most is bekötötted volna magad. Lassan rémálmaiddá válik a biztonsági öv és az életed párhuzama. Papírjaid , KFB-éd a legnagyobb rendben. Csak az a fránya öv, ott a pusztán.Az még hibádzott.3000 Ft-ot kellene majd fizetnünk, persze csekken. Nem hagyod magad, ki szeretnél állni az igazadért, a "szolgálunk és védünk" csalóka jelentéséért. Kéred a rendőnek tűnő egyént igazolja magát. ( a három verő legény mind ez idáig csendben van, kiszállt a "szolgálati" autóból, békésen dohányzik. Egy mobiltelefonkijelzőjének halovány fényénél, ugy ahogy felismered esti zaklatódat. Már nagyon vázol vizes ruhádban és unod az egész primitív eljárást. inkább jelentsen föl csak menjél már onnan. Beülsz a kocsiba és borzasztóan megalázottnak érzed magad. Te, aki még egy fecni papírt sem dobsz el az utcán,nem léped túl a sebesség határt, nem égeted el a környezet szennyező leveleket, inkább komposztálsz. HOL ÉLÜNK MI MILYEN ORSZÁGBAN? RETTEGÜNK ÉS FÉLÜNK!

Triznyai Döme 2008.02.29. 11:16:51

Sutor, ne ultra crepidam!
Akkor most lécci ÉRTHETŐEN skribáld ide, hogy mi is a porblemma. Hogy megállítottak? Sag'schon. Előfjordul illesmi. Hogy nem voltál bekötve? Ez is előfjordulhat, ha nem vált még feltétlen reflexszé a mozdulat. ESP. Hogy a röndéren mellény volt? Muszáj nekije fölvenni. Mint neked az övet. Hogy a dolgát végezte? Ezért fizetik. Hogy vizes volt a ruhád? Vazze, miért nem törülköztél meg alaposan? Hogy nem vittél bugyit? Hát erről aztán végképp nem a rendőr tehet.
Szóval? Öntsd ki pici szíved, mi is IGAZÁBUL a bajod?

Johnny336 2008.02.29. 11:31:14

Szutor Tímea 2008.02.29. 09:23:58

Hallottam egy Zsanett nevu lanyrol, akin szinten nem volt bugyi. O rosszabbul jart... (Legalabbis a media es o ezt allitja. A negy resztvevo rendor mast. Az igazat csak ok oten tudjak. Valoszinuleg a budos eletbe nem derul ki. De ez mas teszta.)

Radical Massza 2008.02.29. 11:50:12

Szutor Timea, a faék..
Be volt kötve az öved? Nem. Akkor mi a gond? Senkit nem érdekel, hogy máskor mit szoktál csinálni, mert akkor és ott nem tetted, amit kellett volna. Egyébként nehezen hiszem, hogy máskor bekötnéd, mert aki be szokta, az nem hibázik ilyenben, mert rutincselekvés.
Szóval vállald csendben hibádért a felelősséget és tanulj belőle, mert te vagy a felelős, nem az atyaúristenen kívül mindenki.

szutor timea 2008.03.04. 20:37:13

Amikor a vak sötétben integet valaki,( manapság már mindenkinek van zöld mellénykéje), az ujjacskájával integetett a szentem mert az elemlámpácskája lemerült. Sapkácskája sem volt, rendőrautója sem, ráadásul nem mert kiállni a közvilágított útszakaszra Vaze.... Szerintem egyszerűen csak leakart venni a sötétben. Az lehet hogy még magánúton voltam.Az is lehet hogy bekötötem magam, csak hirtelen úgy tűnt valaki segítségre szorul, hát reflexből kikapcsoltam. UTÁLOM A SUNYI DÖGÖKET! Igazoltassanak, de nem a bokorból kiugorva a hortobágyi Puszta közepén. Ha faék vagyok ha nem!!!!!!!!!!!!!!!

Triznyai Döme 2008.03.04. 21:46:08

Timike, te a kettes számú volt nejemre emlékeztetsz.
Ő volt úgy, hogy amikor először tolatott ki a garázsból a tőlem kapott új 105-ös skodrival és a jobb első lökhárítóval a garázskapu keretét, a bal hátsóval meg a bal oldali kapuoszlopot bontotta le, akkor lehordott ENGEM minden tahóbaromállatnak, mert 1. Hogy lehet ilyen szűk garázskaput építtetni (3.2 m); 2. Csak egy elmebeteg építteti ilyen hülye helyre a kertkaput; 3. Ő előre megmondta, hogy az ő haja színéhez (szőke) a tűzpiros megy és csak egy bamba férfi volt képes átvenni a CSERESZNYEpiros kocsit.
Ugye szőke vagy? És EEEEEEEKKORA dudákkal?

szutor timea 2008.03.05. 21:32:12

Na dömike! ide figyu! a dudáim kicsik, vagy közepesek.. A hajam barna.. Kurva jól vezetek már 20 éve.. Ha kell napi 500 km-t is.. Egy köcsög paraszt se álljon meg előttem, hogy ő most közuti ellenőrzést akar nálam csinálni egy Természetvédelmi Területen, amikor éppen hogy kiszálltam egy termálvízből az 1-2 fokos hidegben. 100 -rel tovább a 33 számú fő úton hajlandó vagyok mármilyen ellenőrzés alá vetni magamat. Gyere el Te is. Próbáld ki.A viz tuti, kár hogy 35 éve a Hortobágy folyóba ömlik. 2 évesen is itt fürödtem. Abszurd, hogy ez a zsaru ilyen szituációban ezt művelte. Jelzem, az is lehet, hogy ez nem is közút. Lehet a Nemzeti Park útja. Azonnal bekötöm magam, mielőtt még a 33 -ra érek (nálam ez a rutin - tudod - én egy erdőben lakom már 4. éve és mindig a " kemény " út elején csatolok", de csatolok. A sötétben elém ugró kis zsarubácsit pedig nagyon inkorrektnek tartom. Ennyi......... ha faék vagyok ha nem. A szőke és nagy mellet pedig kikérem magamnak.
Kocsit sose kaptam, vettem magamnak. Olyan színűt amilyet akarok. Egyébként szimpi, hogy Timikének szólítassz. Csak az édesapám hív így, ami nekem nagyon tetszik.(2 éve ápolom)
UI: még mindig nem értitek milyen undorító volt ez a szitu

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 21:37:44

Én megértelek Timi(ke), még ha nem is nagyok a melleid! :)

Döme bácsinak meg nézd el! Mostanában túlzásba viszi a belekötősdit...

Triznyai Döme 2008.03.05. 22:57:13

Jaj Timike drága, akkor miért viselkedsz úgy, mint egy "W" kategóriás USA szemétben a sokadik hülyeszőke3.14 alszereplő? (+ 130-as kebelveder)
És ha memóriazavaraid vannak (ebben a korban még korai) akkor olvasd el újra az első rinyádat (2008.02.29. 09:23:58) A tökéletes bukta tökéletes leírása. Aztán később (2008.03.04. 20:37:13) már próbálsz ideológiai segédcsapatokat toborozni a "jól bevált" süketeléssel.
Nem jött össze. Van ez így. Máskor majd bekötöd magad, vagy ha nem és megint rettentően (HÁROM! EZER! KEMÉNY! MAGYAR! FORINT! Összefacsarodik a szívem!) megabuzálnak a rohadék ávósgyilkosszemkilövő gyurcsánybérencek, akkor a Gondolára v. Kurucinfóra panaszkodd szíved rettentő bánatát. Itt ugyanis -bár nem éppen a szabályok legaggodalmasabb betartóival, a közlekedésiek fanclubjával találkozol- az a jól kikristályosodott többségi álláspont, hogy ha valaki ENNYIRE hülye méltóztatott lenni, az utólag ne ríjjon.
Csóközön!

gratu 2008.03.07. 10:59:27

107! a palacsintázós ügy nem a te gondod? hiszen pont ezt mondom én is... másokat (nem, nem a buzikat) tart fel _rendszeresen_ jópár kollégád. igenis a te gondodnak kéne, hogy legyen, mert lehet, hogy szerepet játszik abban, hogy undorral néz rád, akit éppen leintesz. aztán máris jöhetsz izzókészlettel, lelked rajta... ettől csak méginkább megvetést fogsz kapni... de nyilván ez sem a te gondod. persze világos, hogy ti kékek, egyenlőbbek vagytok az egyenlőbbeknél is. csak ott legyen rend, ahol te úgy gondolod? világos, hogy nem felelhet egy rendőr mindenhol, mindenért, de csak ne álljon már a sor a keletiig, mert egyikőtöknek zabálhatnékja támadt!!!

Triznyai Döme 2008.03.07. 12:32:54

Gratula tezsvír!
Ez az! Csak a fejit hogy meg ne sántújon! Aggynekije! Ne kíméld! Tégy igasságot!
(Tisztán keresztyéni szeretetből hívom föl a figyelmedet, hogy kihagytad a szemkilövéske ezreit, a könnygáztól elhunyt több tucat leánygyermeket, a lehúzós korrupt hekust -ugye 100-ból 173- meg amúgy is ronda az egyenruhájuk.)

szutor timea 2008.03.07. 13:14:33

Döme Bátyótól kérdeznék valamit. Miért volt a jó a zsarunak egy vak sötét utacskán ( nem nevezném útnak) leállítani, úgy, hogy 3 haverja csücsült a Skodájában. 50 méterre közvilágítás alatt is megtehette volna ezt. Nem a 3 ezer forint b...sza a csőrömet, hanem ez a sunyi, alattomosés mindenképpen bűzlő viselkedés. Szerintem zseppénz gyűjtés lett volna az ügyből, ha nem jön vissza a barátnőm a helyszínre. ja és mi van a nem létező, illetve lemerült elem lámpával?

gratu 2008.03.07. 14:06:27

döme.... hol látod, hogy én hozzád szóltam? hol látod, hogy kérdeztem tőled bármit is?
döme, te mi a fenéről beszélsz? hogy jön ide 2006??? ennyire nem lehetsz ***** :D
szerinted mi a cikk címe? és én miről írtam/kérdeztem.... na és te?

Triznyai Döme (törölt) 2008.03.07. 16:11:40

Timi!
1. Ugye nem horgászol? Vannak jól bejáratott helyek, ahol biztos a kapás. És a hal óvatos legyen, ne utólag tátogjon.
2. Ha úgy érzed, hogy valami nem stimmelt a rendőrök számával, elhelyezkedésével kapcsolatban, akkor érdeklődhetsz a feletteseiknél. Ha VALÓBAN úgy érzed, hogy valami el volt cicerélve és kissé keményebb vagy, akkor a H-B Megyei Ügyészségi Nyomozó Hivatalnál tégy bejelentést.
3. Dobbal nem lehet verebet fogni.
4. Szerintem meg kizárólag a személyi és vagyonbiztonság iránti felelősségérzetük miatt vállalták ezt az emberpróbáló, nehéz őrséget a sötétben, ahol ugye eleve ojjanjujjdefélelmes és még zsugázni sem lehet.
No, szerinted melyikünk tudja inkább bizonyítani igazát?
5. Látod, látod! ebben is csak a rosszat látod! nem azt a pozitívumot, hogy megrongálódott, szinte használhatatlan rszközökkel is éjt-nappallá, nappalt-éjjé téve, fáradhatatlanul, a veszélyre fittyet hányva munkálkodnak a köz üdvéért!

És most a komolyság:
Ha valami bajod van egy intézkedésnél, AKKOR ÉLJ A JOGAIDDAL! Utólag veszékelni mindenféle blogokon meglehetősen értelmetlen.

Triznyai Döme (törölt) 2008.03.07. 16:23:12

Gratu
lálok! Bocsáss meg, én eddig hülye fejjel azt hittem, hogy ez egy internetes blog, ráadásul SilentSound blogja, ahol az fejti ki a véleményét akinek ippeg nagyúri kedve tartja és csak a blog indítója dönti el, kit nem lát szívesen.
Mi van? Te is a kora dementia áldozata vagy? Olvasd már el még egyszer a 2008.03.07. 10:59:27 keltezésű szösszenetedet és vesd össze az indulótémával. Hozzád képest rólam lehetne megmintázni az "ON" 2szeres életnagyságú lovasszobrát.
Amúgy is már a lúdtalpbetétem fölött 1 méterrel is tele vagyok a hozzád hasonló hős nethuSZARokkal, akik hic & nunc húdedurvára megmondják az őszinteséget a rohattzsarunak, aztán IRL a kiniglinyuszi maga Vitáz László hozzájuk képest! Ne itt pisztergáld azt a hét, aki veszi a fáradságot és KOMMUNIKÁL velünk (még VELED is)! Az úton, a szabsértési előadónál, a bíróságon legyél ilyen keménytökű, ott állj ki a jogaidért, ha valami sérelem, igazságtalanság ért a hatóság részéről!

gratu 2008.03.11. 09:14:10

nyilván kifejtheted, csak nem értem, miért kell a rendőr helyett válaszolnod. tőle kérdeztem a témával kapcsolatos dolgot. te meg... fogadatlan prókátor. és igen, leírtam mást is, ami a témával kapcsolatban az én váleményem. ha a "rohattzsaru" nem pökhendi módon, magaslóról válaszolna, akkor valszeg most javíthatott volna a megítélésükön. de látom már, amíg ilyen emberek állnak melletük, simán megtehetik, hogy a kérdőre vonás esetén a sokat hallott "naés" vállrándítással elintézik.
a szar-ozásodra meg csak annyit, remélem jólesett és hogy ennél több örömöd nem lesz a hónapban.

Triznyai Döme 2008.03.14. 14:34:52

Nyilván köszi a maximális toleranciát.
Ha csak ennyit nem értenél... Azért válaszoltam, mert egy kotnyeles vén barom vagyok és folyton beleugatok mindenbe. A buszon is figyelmeztetni szoktam a hamvas 10-12 éves bakfist - aki a másik hamvas 10-12 éves bakfisnak 150 ember feje fölött rikkantja oda, hogy "Kabbejafaszomköcsög!" - hogy "Bogárkám, neked olyanod nincsen, a köcsög meg kizárólag férfi lehet". Te meg véletlenül se KÉRDEZTÉL! Idehánytál valami óhéber szitok-átok özönt, amiről azt hiszed, hogy te lettél vele a menőjenő.
És most magam előtt látom az összes kéket, amint a sarokban fetrengnek zokogva és vedérszám öntik a hamut a fejükre. "Most aztán végesvégünk, itt volt egy nagyszerű alkalom amikor javíthattunk volna a megítélésünkön gratu őkegyelmességénél, de mi durván elciceréltük ezt az egyedülálló alkalmat és most már in saecula saeculorum be kell érnünk annyival, hogy ilyen Döme-félk állnak mellettünk. Óh jaj!"
És az utolsónál is mellé méltóztattál nyúlni! Március tizenkettedikén megszületett a negyedik unokám! Fiú. Most a fiú-lány arány 2:2.

Mr.X · http://www.thc.atw.hu 2008.11.06. 18:06:03

joh, most nem fogok leállni "gecizni" a rendőrrel, hogy "hanyas vagy?"... ő is ember, neki ez a melója
eddig soha nem volt negatív élményem igazoltatás során, friss jogsis vagyok, de valahogy sokkal gyakrabban találnak meg mint másokat, és ki merem jelenteni, hogy ha normálisan viselkedsz a rendőrrel akkor ő is viszonozza ezt az általános gesztust
leállítod a motort, elakadásjelző ki és szépen csücsülsz a kocsiban amíg oda nem battyognak és fel nem szólítanak h közúti ellenőrzés, forgalmi, zöldkari, kötelező, személyi, lakcím...
ennyi, nem kell se beszarni, se flegmázni

Tblog 2014.08.15. 20:04:50

Engem igazoltattak néhányszor, de nem emlékszem hogy a köszönésen és a személyim elkérésén túl tettek-e volna valami mást. Nem emlékszem tisztelgésre, számokra, nevet se mondtak be soha. Igaz biciklivel voltam, meg gyalog is. De gondolom hogy nem csak autósok igazoltatásánál és büntetésénél érvényesek ezek a járőrökre vonatkozó előírások.

0gábor 2014.09.12. 23:39:38

döglődik a blog...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása