Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az autós, aki azt hitte, hogy gyalogos

2008.01.24. 11:08 :: SilentSound

Gyűlnek a tahóparkolós képek, érik egy újabb válogatás belőlük, de ma nem ilyen fényképet mutatunk. Barnabás egy igazán érdekes fotót küldött nekünk, már-már skizofrén a helyzet, ha egy autóvezetőnek nem tűnik fel, hogy egy autó van körülötte és nem gyalogol, hanem pedálokat nyomkorászik és kormányt tekerget. De ha gyalogosnak is képzeli magát, akkor is szabályszegő egy gyalogos ez az autós, mert mintha a gyalogosok lámpája is pirosan virítana a túloldalon. Nem mintha, ennek jelen esetben volna bármi jelentősége.
Szombaton találkoztam ezzel az autóssal, az október 23-a utcában, ahol Ő szépen a jobb szélső sávból indulva átkelt a zebrán (villamos sínen, stb.). Csak éppen azt felejtette el, hogy most éppen autóban van... Semmi többet nem tudok elmondani...

 

79 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.01.24. 11:20:22

És miét állnak jobbra a kerekek? Arrafelé miért akart menni a bácsi?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 11:24:48

Lehet, hogy azon kezdett el gondolkodni, hogy mégse gyalogos legyen, hanem inkább villamos. :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.24. 11:27:37

Gyalogosként elő szokott velem is ferdülni, hogy a zebra felénél eszembe jut valami és visszafordulok - lehet, eszébe jutott, hogy autóval van...

szerintem... 2008.01.24. 11:43:53

A fene tudja, inkább úgy néz ki, mintha a megfordulósáv elejére tolakodott volna be. Van a lámpa felett és alatt két erre utaló tábla. A mögötte álló piros autó sávja is végetér a zebránál/lámpánál.
Szóval szerintem csak szimplán tolakodós tahó, nem pedig zebránáthajtós...

ppeterka 2008.01.24. 11:45:30

Szentendrei úton kifelé, az Esso kútnál volt olyan, hogy egy elmés hölgyemény (valójában szőke ribanc, de az ugye nem PC) ahelyett, hogy a legbelső balra kanyarodó sávból szépen balra kanyarodás helyett megfordult volna, inkább úgy gondolta, hogy majd a zebrán jó lesz... Mindezt ugye gyalogoszöld mellett, úgy, hogy jól megfogta azt a sávot, azon a zöldön senki se ment át...

De azért a motorosok-robogósok is menjenek a picsába ezen a téren (tisztelet a kivételnek, mint mindig!)... Én is szoktam járdázni, zebrázni, sőt, a Mexikói útnál a vasút alatt átvezető kis átjárót is szoktam használni, DE: lekapcsolt motorral, szigorúan csak tolva a motort - még ha majd 200 kiló is. A gyalogosok meg 10-ből legalább 3x megkérdezik, hogy mi van, ledöbbent? Pedig nem, csak tiszteletben tartom a szabályokat, és ez nagyon meglepi az embereket...

blackho 2008.01.24. 11:46:28

Ha jól emlékszem a Kresz nem tiltja a zebrán valón megfordulást, de ettől fügetlenül jópár szabályt megszegett.

izé 2008.01.24. 11:46:48

Ha jól látom, ott hivatalosan is lehet balra kanyarodni, mivel egyrészt megszűnik a sáv, másrészt ott a közlekedési lámpa melletti kék tábla visszafordulós nyilat mutat... Lehet, hogy az autós nem is volt szabálytalan?...

Laci 2008.01.24. 11:46:53

Sziasztok!

Ki kell ábrándítom mindenkit sajnos. Nézzétek meg a piros autót és azt a kis kék táblát no meg az oszlopot amin a lámpa van. Egyértelműen látszik, hogy ez bizony egy megforulási lehetőség, lámpával, tehát a dolog szabályos. És hogy miért éppen egy zebrán keresztül??...kérdezzétek azt aki tervezte...

Fifibá 2008.01.24. 11:47:21

Bp. VI. ker. Andrássy út torkolata, taxis a zebrán fordul vissza, széttolva az áthaladó gyalogosokat. Átérve megkérdeztem az éppen ott szemlélődő 2 rendőrt: miért nem kapták el? Válasz: fusson utána maga, maga is tehet feljelentést, nekünk ez túl strapás. Kérdeztem, megtudhatom-e az azonosítójukat. Válasz: nem, mert engem nem vontak intézkedés alá. Tudom, hogy ez jogilag ok., de megvan a véleményem erről. Hab a tortán, hogy az autójukkal simán parkoltak a mozgássérülteknek fenntartott 1 db parkolóhelyen.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.01.24. 11:51:02

múltkor akartam átmenni a zebrán, és majdnem elütött a kpm markolója. hátulról!! jött utánam a zebrán!!!

Tatuka 2008.01.24. 11:56:34

Ehem, szemben lakom, úgyhogy magam is láttam egyszer egy teherautót így bekanyarodni.
Viszont nem így szabályos, a képen talán nem látszik, de ha a zebrán kanyarodsz, nem vagy egy vonalban a merőleges utcával (Bercsényi u.), így nem tudnál oda bekanyarodni, max. megfordulni.
Elviekben úgy van kitalálva, hogy a lámpa mögött kanyarodj, ill. fordulj vissza.

FlybyWire 2008.01.24. 11:57:00

"Laci 2008.01.24. 11:46:53
Sziasztok!

Ki kell ábrándítom mindenkit sajnos. Nézzétek meg a piros autót és azt a kis kék táblát no meg az oszlopot amin a lámpa van. Egyértelműen látszik, hogy ez bizony egy megforulási lehetőség, lámpával, tehát a dolog szabályos. És hogy miért éppen egy zebrán keresztül??...kérdezzétek azt aki tervezte... "

Végre valaki aki képes volt értelmezi a táblát és a felfestést egyszerre. Igen, az az autó annyiban nem szabályos, hogy a piros kocsi előtti vonal mögül nem lenne szabad kimásznia, ha piros a lámpa.
Egyszóval - sávtolakodásról van itt szó, semmi egyéb... gyenge poszt.

FlybyWire 2008.01.24. 11:58:09

"Tatuka 2008.01.24. 11:56:34
Ehem, szemben lakom, úgyhogy magam is láttam egyszer egy teherautót így bekanyarodni.
Viszont nem így szabályos, a képen talán nem látszik, de ha a zebrán kanyarodsz, nem vagy egy vonalban a merőleges utcával (Bercsényi u.), így nem tudnál oda bekanyarodni, max. megfordulni.
Elviekben úgy van kitalálva, hogy a lámpa mögött kanyarodj, ill. fordulj vissza. "

Látszik a képen, hogyha a bal oldali sávban állsz, akkor NEM LEHET a lámpa mögött elmenni, kizárólag előtte.
Senkinek nincs itt térlátása? :(

X 2008.01.24. 11:58:49

Nem szép, amit tett, de ez Pesten (tudom Budán:) nem egy nagy ügy. Minden lámpa piros, három sávot ment balra és beállt a kanyarodó/visszaforduló elejére. A kereke is ezért van jobbra tekerve... Senkit nem tartott fel... És ha a zebrán végig piros volt, akkor az nem zebra, hanem úttest... (ne kössetek bele, mert ez persze okod ad rá. úgy értem: gyalogosnak keresnivalója nincs ott, úgyhogy nem is lehet azokra veszélyes...)

Na szóval: nem szép, meg legközelebb ne, de ezért aztán ne kapjon már főbelövést szegény :D

(Bár ahonnan indult, ott szabályosan befordul jobbra majd a parkolóban megfordul, a következő lámpával mehetett volna dolgára...)

X 2008.01.24. 12:03:52

www.ujbudaidugohuzo.hu/oktober23.php

itt lehet élőben követni az "ominózus" kereszteződést élőben...
(A fenti kép pont szemből készült)

TM 2008.01.24. 12:06:28

"sávtolakodás"

egyszerűen jobbra akart menni vagy egyenesen (posztban említették, hogy a jobb külsőben állt)
Meggondolta magát, későn ugyan, de volt lehetősége sávot váltani.
Hogy ne álljon el két sávot (csak simán balra húzza a kormányt, és irányba áll), míg valaki beengedi, ezért előre ment.
Ennyi.
Szerintem ez nem bunkóság, ha erről van szó, természetesen.
Bár megtehette volna, hogy csak egy sávval megy arrébb, és index balra, én azt csináltam volna, de ha valakit az nyugtat meg, hogy ilyenkor biztosan beáll a kanyarodó sávba, hát tegye..

isti77 2008.01.24. 12:06:47

"A fene tudja, inkább úgy néz ki, mintha a megfordulósáv elejére tolakodott volna be"

Nekem is úgy tűnik, mindenesetre a képet elnézve addig a pontig biztos nem a zebrán ment.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 12:08:56

Az olyanok szerin nincs gyalogoscsalogatás, akik ezt a posztot írták...

Méghogy a zebrán, meg a sineken át gyalogöosnak képzelve magát.

Azé nem kéne minden szart kirakni, vagy a a cimkét kéne megváltoztatni, a némá hülye bunkójára.

A záróvonalátlépés, ami főbenjáró bűn szerintem, az iitt el van követve (hehe germanizmus), meg az, hogy a stopvonal után áldogál a delikvens, de zebránátkelés a sineken az út túloldalára esetfennforgás ebben a szituációban az arra közlekedő minden autós esetében megvalósul, és az a szabályos haladási útvonal.

Tényleg nem értem, hogy miért kell kritika nélkül postot nyitni.
Ha nincs ötlet, téma, akkor inkább semmi, mint a _saját_ butaság mutogatása.

nah mindegy meló tovább.

FlybyWire 2008.01.24. 12:12:46

Jah, szánalmas poszt. Ilyen egyszerű több sáv előtt előretolakodó művelet másodpercenként 3 esik a fővárosban.
Az, hogy zebrán volt, tök véletlen. Minden balra kanyarodó és megforduló a zebrán megy ott.

Fucksee 2008.01.24. 12:14:57

Köszi KYK - 561, ismét tanultam valamit, ha felkerülök Butapestre kamatoztatni fogom.

Aszi 2008.01.24. 12:17:46

A megfordulás nem a zebrán történik. Van ott balra egy másik terelősziget, a képen is látszik, azt meg kell kerülni, tehát a túloldalra nem a zebrán kell átjutni. A zebrát még ezen az oldalon kell keresztezni, átkelni nem kell rajta.

EBEUSS (törölt) 2008.01.24. 12:18:01

Szerintem is egyszerűen vissza akar fordulni a lámpánál, és várja, hogy zöld legyen.
Az élesen kifordult kerekekből arra következtetek, hogy a mellette levő sávból nagy ívben csorgott át erre a helyre, ezért próbálja a kerekekkel kicsit kiegyenesíteni a keresztbeállást, hogy ne lógjon be az eredeti sávjába se a kocsi hátulja, meg a villamossínre se az eleje...
Ha hátulról nagy sebességgel érkezett volna betolakodva, akkor nem állna ennyire keresztben!
A zebra szélére tényleg rálóg, de ezzel még a gyalogosokat sem zavarja... Nem nagy ügy a közlekedés szempontjából! Csak rendőr ne lássa! ;-)

FlybyWire 2008.01.24. 12:18:11

Fucksee 2008.01.24. 12:14:57
Köszi KYK - 561, ismét tanultam valamit, ha felkerülök Butapestre kamatoztatni fogom

Ugye, nem ártott volna, ha a commenteket is elolvasod... a záróvonal-átlépést és a lámpa előtti vonalon túlhaladást kivéve teljesen szabályos volt az illető.

FlybyWire 2008.01.24. 12:19:51

Aszi 2008.01.24. 12:17:46
A megfordulás nem a zebrán történik. Van ott balra egy másik terelősziget, a képen is látszik, azt meg kell kerülni, tehát a túloldalra nem a zebrán kell átjutni. A zebrát még ezen az oldalon kell keresztezni, átkelni nem kell rajta.

Igen, és pontosan ezt tette a képen látható autó is, mert azt nem hisszük ugye, hogy inkább a síneket választotta :P

A webkamerán gyönyörűen látszik amúgy - viszonylag hosszabb távot tesz meg ott minden autó a zebrán, ami fura - de rendben van, mert addig a gyalogosoknak piros.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 12:23:42

Aszi

Az a sáv nekivezet a zebra túloldalán lévő villanyoszlopnek.
Annak a villanyoszlopnak, amelyiken rajta vannak a nyilak, hog a szigetet merre kell megkerülni.

Legalábbis azon a képen, amelyiket én látok.

Ha valaki a kanyarodósávból megpróbál túlhaladni a zebrán, az menthetetlenül rongálni fogja a közvagyont.
Legalábbis innen nagyon úgy tűnik.

Aszi 2008.01.24. 12:31:36

Nézd meg jobban. A zebrát a villamossínen kell keresztezni átlósan. A villamossín innenső oldalán még a zebra innenső oldalán vagy, a villamossín túlsó oldalán már a zebrának is a túlsó oldalán vagy. Eközben két terelősziget között haladsz át. Nézd meg a műholdképen:
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.473671,19.049746&spn=0.001661,0.003921&t=h&z=18&om=0

Boo 2008.01.24. 12:34:58

Sztem kár ezen rágódni. Rossz sávba állt, ezért bemászott a piros kocsi elé, hogy el tudjon menni balra (táblák szerint lehet menni arra). A megoldás nem elegáns, de az picsogjon, aki Bp-nem csinált még ilyet.

Lexon 2008.01.24. 12:36:21

Barnabás! Barnabás! Jelentkezz!
Állítólag Te szemtanú vagy. A kép alapján tényleg úgy tűnik, hogy nem írtál igazat! Jelentkezz, reagálj! (Ha létezel egyáltalán...)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 12:39:13

Köszi! A műholdképből minden világos.

Az is, hogy miért áll az autó kereke jobbra, ha ballra akar fordulni (nem is a zebrán akar áthajtani, hanem ferdén akar rajta közlekedni, pont arra, amerre a kereke áll).

Ez egy tolakodós bunkó, nem egy zebránszabálytalankodó faszkalap.

Aszi 2008.01.24. 12:40:43

Mellesleg a piros autó is szabálytalan, mert túllóg a stopvonalon :)

stopper 2008.01.24. 12:40:58

Karácsony előtt láttam a Bartók Béla úton ilyen kreatívat.
Háát a villamos kissé meggyűrte...

dzsí 2008.01.24. 12:42:10

Ficere 2008.01.24. 12:18:11 "...a záróvonal-átlépést és a lámpa előtti vonalon túlhaladást kivéve teljesen szabályos volt az illető..."

lol.

Veib 2008.01.24. 12:43:10

Motorral szoktam ilyet csinálni, persze csak tolva. Ráadásul teljesen szabályosan, mert a motort toló ember gyalogosnak számít.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 12:47:09

Írtam emailt a levélküldőnek, ha akarja, akkor majd jön és megvédi magát. ;)

salsol 2008.01.24. 12:55:19

KYK-561 sima tolakodós tahó, mint minden második budapesti autós.

mi ebben a hír?

5 perc pesten, és bárkit leelőz jobbról-balról-alulról-felülről szabálytalanul egy ilyen suttyófasz. siető fontosmagyar.

salsol 2008.01.24. 12:56:32

"...a záróvonal-átlépést és a lámpa előtti vonalon túlhaladást kivéve teljesen szabályos volt az illető..."

na ez kész
:D

cukikátok 2008.01.24. 12:59:06

A népirtást és az egyéb emberiségellenes bűntetteket leszámítva Sztálin teljesen ártatlan volt.

LOL :D

kalasnyikovfan 2008.01.24. 13:25:13

Üzenem mindazoknak akkik azt hiszik hogy a motort tolva gyalogosok , hogy tévednek , és ez csak segédmotornál igaz. Szóval motort tolva is gépjárművezetők és még a sisak is rajtuk kéne legyen ....
A gyalogátkelőhelyen meg elvileg nem tilos megfordulni egyéb tiltás hiányában , aki bemutatja nekem az ellenkező jogszabályt annak adok egy 5-öst ...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 13:27:17

kalasnyikovfan: Mindjárt jön a reakció erre, hogy mutasd meg te a jogszabályt ami ezt leírja. :)))

Boo 2008.01.24. 13:37:43

Sztem kalasnyikovfan meg ért a kreszhez, a többi meg fizessen ha nem tudja.

Lexon 2008.01.24. 13:46:56

És ha az autómat tolom? Akkor is gépjárművezető vagyok? És be kell kötnöm magam? Lol.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 13:50:56

A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok


Gyalogosok közlekedése

21. § (3)
b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.

web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

Ide vagyon laírva, hogy a gyalesz az a segédmotoros kerékpárt, meg a biciklit toló, meg a nyomoronckocsis, akiknek az út jobboldalán kell mennie.

A nagymotort toló az nem gyalesz, de a tanfolyamon még ezt is elmeséli az oktató.
A nagymotoros tanfolyamon biztos, de z autóson is elmondják, hogy ki a gyalesz és ki a járművel közlekedő.

gravy_t 2008.01.24. 14:04:27

kalasnyikovfan
kolbászoszsömle

olvass és sírj.
III. rész a) pont értelmezése

kepfeltoltes.hu/080124/001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kac-kac

zsocy 2008.01.24. 14:12:24

Sziasztok,

Ott lakom szemben, ennél a kereszteződésnél szoktam befordulni hazafelé.
Úgy van megtervezve a kereszteződés hogy a gyalogátkelőn kell megfordulni. Onnan lehet visszafordulni és enyhén átlósan bemenni a kis utcába.
Amit a Renault-s úr csinál azt rengetegen megteszik itt. Vagy későn jönnek rá hogy balra akarnak menni, vagy jobbról a parkolóból jönnek ki a pirosnál és vissza szeretnének fordulni. Szóval ez szimpla tolakodás nem szabálysértés sztem.
Elém is jöttek már igy be párszor ennél a lámpánál.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 14:15:25

gravy_t

Ez mi?

Valami apeh állásfoglalás, amiben egyszerre irják le a dolgot, meg az ellenkezőjét, és alulra lábjegyzteben, hogy az irat a könyvelési hiba esetén nem minősül szakvéleménynek?

Ettől tényleg sírni kell amúgy.
Nem azért, mert esetleg nincs igazam, hanem azért ez az írás, ha valami komoly iromány az abszurdisztán bizonyítéka.

feriapu21 2008.01.24. 14:20:41

Értelmezétek a táblát.
A tábla jelzése nem a tábla elöti részre vonatkozik, hanem a mögöttes részre.
Kvázi a szgk. szabálytalanul fordulna meg.

Secnir 2008.01.24. 14:24:56

Lexo, az nem a gépjárművezető, az a gépjárműtoló.
Egy a lényeg, nem segédmotorkerékpárt tolni csak a kresznek megfelelően lehet tenni. ergo autópályán csak akkor tolhatod, ha min 60 km/h-s sebességgel tudod tolni (és közben be vagy kötve). :)
ha zebrán áttolja a motort (vagy autót) megteheti, többek között azért is, hogy az esetlegesen meghibásodott járművet eltávolíthassa a forgalomból, hogy ne akadályozza azt. jó, tudom, 3 perc múlva meg eltolja a villamos.

X 2008.01.24. 14:26:57

Szeretem az ilyen értelmezéseket :)

Nem az lenne a lényeg, hogy nagymotort se élve se halva ne lehessen járdán, gyalogosok között használni, tárolni, tolni, stb - PONT MINT EGY AUTÓT. Mert a nagymotort úgy kezelik, mint az autót. Az autót sem tolhatom a járdán, mert olyan kedvem van éppen.
A segédmotor egyfajta kerékpár, az még megtűrt tolva a gyalogosok között.
Nem erről lenne szó?
Mellesleg ha bíróság elé kerül egy ügy, akkor a jogszabályok alapján ítélnek el vagy mentenek fel, értelmezés nem hinném, hogy nagyobb súllyal számít bele az ügybe.
De jó poén egyébként. A kerékpárt és segédmotor kerékpár az egy $JÓ_DOLOG mondja a joszabály. Erre jön az értelmezés és azt mondja a nagymotor is $JÓ_DOLOG. De miért nem $JÓ_DOLOG akkor a nyergesvontató is 40 tonnával? :D Csak. És a nagymotor akkor miért az? Csak. Azért is érdekes, mert itt nincs mit félreérteni, teljesen triviális lenne az eredeti szöveg. Miért kell azt kiegészíteni értelmezés gyanánt?
Értelmes értelmezés.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 14:28:06

feriapu21: És az a kék tábla, ami lent van? :)

X 2008.01.24. 14:31:19

feriapu21: NA LÁSSUK AKKOR, milyen táblák is vannak...
lámpa fölött: kötelező haladási irány, vagy balra fordulsz, vagy megfordulsz. világos. lámpával együtt elhelyezett tábla az adott forgalmi sávban haladónak ad utasítást az útkereszteződésre vonatkozólag. Ez NEM JELENTI azt, hogy a tábla UTÁN kellene befordulni vagy megfordulni! Lámpával együtt van, mégegyszer mondom. Ez más eset, mintha önállóan lenne.
lámpa alatt: jobbra és balra átlósan le nyílak. a terelőszigetet jobbról vagy balról kerülheted, tehát kifejezetten megengedi, hogy balról kerüljék!

Tehát zöldre vált a lámpa: átléped a vonalat, ami előtt álltál meg a pirosnál. ráhajtasz zebrára, szigetet balról kerülöd és vagy visszafordulsz vagy balra bekanyarodsz.

Nem tudom mi nem világos ezen...

X 2008.01.24. 14:32:30

SilentSound: nyomtam volna egy F5-öt, akkor láttam volna, hogy már megmondtad neki fél sorban :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 14:33:16

X: Nem baj, te legalább nem voltál olyan lusta és kifejtetted jobban. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 14:33:34

Közben rázsibbadtam, hogy ez mit jelent...

A nem kel vezetőnek tekinteni az azt jelenti, hogy pl szabad részegen tolni egy autót, vagy motort, nem pedig azt, hogy gyalesz a tologató.

Nah mindegy.

A lényeg az, hogy a tolt autó vagy nagymotor nem minősül gyalesznak, mert gyalesznak a segédmotoros kerékpárt, biciklit toló meg a rokkantkocsis minősül, amikor tologatásról van szó.

gravy_t 2008.01.24. 14:33:37

kolbászoszsömle

nem apeh-állásfoglalás, de majdnem eltaláltad. itt tekintheted meg annak a fejezetnek a címoldalát, aminek a III. pontját feltettem:

kepfeltoltes.hu/080124/002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ez itt a könyv címlapja, amiből az egész van:

kepfeltoltes.hu/080124/003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és még mielőtt azzal jönnél, hogy az értelmezés szubjektív, itt láthatod, hogy ez a jogszabály _hivatalos_ értelmezése (jobb oldal), meg a hátsó borítón is ott van, hogy a minisztériumok készítették a magyarázatokat:

kepfeltoltes.hu/080124/004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

egyúttal kérlek, add le jogosítványod a legközelebbi rendőrőrsön.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 14:43:09

gravy_t: Érdekes könyvnek tűnik, lehet, hogy egyszer majd én is elolvasom... ;)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 14:46:50

gravy_t

Szerintem told be az autódat/nagymotorodat egy forgalom elől elzárt területre, aztán menj perre, ha megbüntet a redőr, és meglátjuk, hogy kinek kell leadni a jogsiját. :)

A nem kell vezetőnek tekinteni nemegyenlő azzal, hogy gyalogosnak kell tekinteni.
Az tologató inkább az utas kategóriájába tartozik, ha már mindenképpen be kéne sorolni, vagy inkább az alaphalmaz (a közlekedők) egyéb részhalmazába nem sorolt eleme a tologató.

johevi 2008.01.24. 14:56:00

Igaz, hogy van ott kanyarodósáv, de aki kanyarodni akar, az úgy áll, mint az orral belógó piros...

gravy_t 2008.01.24. 15:00:36

szerintem tök mindegy, hogy "gyalogosnak" vagy "nem vezetőnek" tekinted. plusz szó sem volt járművek elől elzárt területről. arról volt szó, hogy áttolhatom-e pl. a nagymotort (vagy akár autót) a járdán/gyalogosaluljárón. szerintem áttolhatom, mivel oda csak gépjárművel (=azt vezetve) nem lehet bemenni. és hát az előbb láttuk, hogy aki tolja, az nem vezeti.

járművektől elzárt területre különben nem lehet járművel bemenni, mivel a terület szélein a felfestés záróvonal.

gravy_t 2008.01.24. 15:02:02

silentsound

csak ajánlani tudom, vannak benne színes képek is, meg fekete-fehér rajzok, amiket ki lehet színezni! :)

X 2008.01.24. 15:12:27

Színezős?? Hol lehet kapni, nekem is kell egy ilyen!!! :DD

Boo 2008.01.24. 15:33:06

gravy_t belinkelted a képet kösz. Egyből megtaláltam benne, hogy "motorkerékpár és segédmotorkerékpár tolásakor nem kell becsatolt bukósisakot viselni". Tehát sisak legyen a fejeden, csak ne csatold be. XDD

szinezőt nekem is küldjetek

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 15:49:10

gravy_t

Erről kár vitatkozni, simán nincs igazad.

Ha gyalogosnak számít a tolt jármű, bemehet a forgalom elől elzárt területre, ha nem számít gyalesznak, nem kelhet át a zebrán.
Ennyire egyszerű a dolog.

A kreszköny értelmezése úgy látszik nem neked való feladat.

A autót/nagymotort toló ember nem számít vezetőnek, tehát nem kell józannak/beszámíthatónak/nagykorúnak/vezetői engedéllyel rendelkezőnek lennie, nem kell becsatolnia a biztonsági övet, és nem kell bukósisakban, védőruhában tologatni.

Az a megjegyzés és jogalkalmazási útmutatás ennyit jelent, nem pedig azt, hogy gyalesznek minősül az egész szerelvény.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 15:54:22

kolbászoszsömle: A forgalom elől elzárt területre gyalog mióta lehet bemenni? Nem azért forgalom elől elzárt terület, mert el van zárva a forgalomtól? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 15:56:28

Trehány voltam.

Gépjárműforgalom elől elszárt terület, mint pl egy sétálóutca, vagy egy közpark, esetleg természetvédelmi területen kijelült turistaútvonal. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.24. 16:06:36

Ebbe már nem tudok belekötni, pedig most olyan jó kötözködős hangulatban vagyok. :)))

jó kis élőlény 2008.01.24. 17:02:17

Silent, most hogy szétoffolták ezt a postot, nem dobnál elénk valami tolakodótahónál érdekesebb koncot?

gravy_t 2008.01.24. 18:43:46

szerintem meg te nem érted.

itt följebb írta valaki, hogy ő a motorját is át szokta tolni valami gyalogos aluljárón. erre kezdték el írni mások, hogy az nem is szabályos úgy, mert nem számít gyalogosnak.

ebben az esetben lényegtelen, hogy nem számít gyalogosnak a motort/autót toló. az számít, hogy nem számít járművezetőnek, így nem vezeti a motort/autót. ezért pl. a motort áttolhatja az említett helyen: járművel nem lehet oda behajtani, de nem is hajt be. (szerintem én csak annyit mondtam, hogy aki tol, az nem vezető, nem mondtam, hogy gyalogos lenne.)

a járműforgalom elől elzárt terület az teljesen más téma, nem értem, hogy jön ide. (ez ugyebár a csíkos felfestés az aszfalton). oda - ahogy a neve is mutatja - jármű nem mehet be sem így, sem úgy. tehát oda be sem lehet tolni. (szerintem ez meg ugyanaz, mint amit te mondasz.)

ennél jobban már nem tudom elmondani.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.24. 21:12:58

Szerintem Te nem érted a problémát!

Az a kérdés, hogy a gyalogos aluljárót a gyalogosok használhatják, vagy azok, akik nem járművezetők.

De asszem ez lényegtelen.
Szerintem se Te se én nem akarsz aluljárón nagymotort/autót tologatni, és majd a tologató megküzd az igazáért a rendőrrel.

Egy jó tanács neki:

Ha nekem van igazam, akkor ragaszkodjon ahhoz, hogy legyen leírva az, hogy ő tolta a nagymotort/autót, mert csak a járművezető bünethető, és ha nincs (nem ismeretlen, hanem nincs) vezetője a járműnek, (ami nem magától mozog, mert felelőtlenül magárahagyta a tulajdonosa) nincs kit megbüntetni.

Rocko- 2008.01.24. 21:20:58

elbaszta vagy furakodik. aztán egyenesíteni próbál. vanennél durvább is: ma este láttam. Döbretnei tér felől akart egy kocsi menni, csak éppen elbaszta, és rájött, h nem a Hegyaljára akar ráfordulni, hanem egyenesen tovább Szt. Gellért rakpartra. és mivel nem tudott visszatolatni, ezért zebrán, járdaszigeten, zebrán át sorolt vissza.

salsol 2008.01.24. 21:43:05

Rocko-

erre mondta itt föntebb valami okos, hogy a zebrán, járdaszigeten, zebrán való visszasoroláson kívül teljesen szabályos volt.
nem?

:D:D

Rocko- 2008.01.24. 22:40:08

hát nem tudom mennyire szabályos felhajtón tolatni, de amúgy igen.
T. József, sorozatgyilkos, 12 rendbeli elkövetett gyilkosságon kívül ártatlan.

benzingoz 2008.01.25. 00:42:14

sziasztok!

nekem ismerős a helyszín, arra lakok

Nem egy tolakodóról van itt szó, hanem szerintem egy olyan autósról aki nem ismerős a környéken és próbál visszafordulni. Ahogy többen irták, ha betolakodna, azt nem ilyen éles szögben álló autóval tenné, lazán beállhatott volna a piros elé, ha tolakodna.

Szerintem mindenki voltmár úgy, hogy több sáv közül előszőr nemtudta melyik a helyes, és így próbált "korrigálni".
Belógott az autó orra kicsit a zebrára, hát istenem, mivan akkor? Nem parkolni akar, zöld lesz a lámpa és már megyis tovább.
Én mindig beengedem az ilyen eltévedt autósokat, mert énis kerülhetek hasonló helyzetbe...

FlybyWire 2008.01.25. 10:02:58

Salsol, bizonyára te még soha sem léptél át záróvonalat. Ja bocs, hogy nincs jogsid? Attól még a magyar nyelvet érthetnéd, különös tekintettel az "azon kívül" fogalmára.
A záróvonal átlépés (sajnos) mindennapos dolog.

FlybyWire 2008.01.25. 10:04:49

Mindössze arra akartam rávilágítani fentebb, hogy a képen látható autós ZEBRÁN való áthaladása (kanyarodása v. fordulása) a fenti esetben tökélesen szabályos. (a sávváltása alighanem NEM az volt).
Aki persze csak okoskodni/kötözködni akar, annak nem muszáj megértenie...

FlybyWire 2008.01.25. 10:06:33

benzingoz: szerintem is pontosan erről van szó. Persze az igazi mélymagyar, mint pl. salsol ilyenkor nemhogy nem segít, hanem még jól fel is jelent. Gratulálok!

X 2008.01.25. 17:25:38

Hierarchia szintek: Záróvonal, dupla záróvonal, beton félgömbök, beton választóelem, szalagkorlát, házfal, hídpillér,...

Persze egyiket sem SZABAD átlépni. Viszont nem mindet NEM LEHET. :D
Szóval van különbség a szabad és a lehet között...

Barnabás 2008.01.25. 17:47:36

Üdv!
(Tőlem származik a post.)
A helyszín itt jól látható élőben:
www.ujbudaidugohuzo.hu/oktober23.php
Adott 2x4 sáv + középen villamos.
A balra kanyarodó + megforduló sáv ami keresztezi a villamos síneket. Ez a sáv elfogy, előtte van egy járdasziget.
A sávból haladva tényleg szabályosan meg lehet fordulni, ahogyan többen észre is vették. Nekem sem ezzel volt bajom!
A versenyző jobb oldalon parkolt, onnan indult, majd előrehaladva tényleg "csak" azt a 3 sávot autózta át keresztben a stopvonalnál és állt be a stopvonal elé a negyedikbe a zebrához. Tényleg csak záróvonalakat lépett át, stb...
A helyes megoldás is elhangzott, jobbra fordul, majd a parkolóban megtett kör után szabályosan áthajt.
Akinek ez belefér, annak nem tudok többet mondani.
X-el meg csak egyet tudok érteni :)
Szebb napot mindenkinek!

laposmacska 2008.01.28. 10:58:46

Szerintem sem tilos megfordulni a zebrán, ha jól tudom, a kresz nem tiltja. Mondjuk kicsit hülyén néz ki ott, ahol a zebra járdaszigetet "vág ketté", de ettől még szabályos. Valami ilyesmire emlkszem abból, amit az oktatóm mondott annak idején. Jó lenne ezt tisztázni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása