BKV Figyelő bloggerkolléga küldött egyik nap egy guglimapszos képet, amin az Erzsébet híd látható, meg piros-kék nyilacskák, amelyek a buszsávokat hivatottak jelölni a szélső sávokban. És azt is feltételezte, hogy nem leszek lusta ahhoz, hogy írjak ehhez valami cikket, hogy mégse szúrjuk ki a népes olvasótáborunk összes szemét egyetlen kis képpel. Jó, hogy vannak még ilyen naív, ártatlan gondolkodású emberek.
Azért tömören a dilemma: azt mindenkinek a fejébe beleverték a KRESZ tanfolyamon, hogy buszsávban legfeljebb egy saroknyit mehetünk, utána le kell kanyarodnunk, ha nem akarunk szabálytalanok lenni. De mi van az Erzsébet híd esetében? Mert buszsáv ott is van, viszont nincs kifejezetten sok leágazás bele a Dunába. Ebből adódóan elvileg ha valaki a híd után egyből lefordul jobbra, akkor nem követ el szabálytalanságot. Ennek ellenére ha emlékezetem nem csal, vannak a hídon buszsávot figyelő kamerák. A feladat tehát adott, mondjátok meg, akkor most mi van?
Szabályos-e hídon buszsávot használni?
2008.01.26. 16:45 :: SilentSound
92 komment
Címkék: közlekedés autó büntetés kresz buszsáv
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
morph 2008.01.26. 16:56:28
kew1n 2008.01.26. 17:47:07
heliox 2008.01.26. 17:49:27
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.26. 17:51:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 17:53:36
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.26. 17:57:10
wildfox 2008.01.26. 18:00:11
nincsen.
Rocko- 2008.01.26. 18:09:54
"36. § (8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
ez szerintem elég egyértelmű. simán lehet használni. józan ész azt mondja, h ne pofátlankodj be busz elé, ne tartsd fel, de egyébként nyugodtan. naponta 2* használom a hidat (bussszal :P), és kisebb a dugó, h ha akik lekanyarodnak, azok használják a sávot. csak ne csússzanak össze (ahogy a héten 2*), vagy adja meg az elsőbbséget a hídra kanyarodó busznak a budai oldalon. (ahogy nem tette ezt egy kollega, és cuppant a 78-sal) egyébként ltátam már ott rendőröket, szépen a híd forgalmát feltartva igazoltattak embereket a 2 sávra kiszélesedő pesti lehajtónál. az igazoltatás okát sose tudtam.
SilentSound · autozz.blog.hu 2008.01.26. 17:53:36
Hegyaljáról/Döbrenteiről kanyarodik 2 sáv + buszsv, illetve Gellért felől egy 1+1, de nekik macisajtjuk van. szóval ha az ember odakanyarodik, akkor se gáz.
viszont, h tovább bonyolítsam: mi van ha Gellért felől az ember buszsávban jön, és első lekanyarodsáig használja az ottani buszsávot? azaz buszsávból buszsávba kanyarodik. elvileg szabályos. :D
Rocko- 2008.01.26. 18:12:35
Jani 2008.01.26. 18:15:29
Nem lehet használni.
Ugyanis csomópont előtt elkezdődik a buszsáv a Hegyalja út és a Gellért tér felől jövők esetében is. Tehát a rendőr jogosan vagy azért büntet meg, mert buszsávban jöttél, vagy mert záróvonalat léptél át (vagy, ha rossz napja van: záróvonalat léptél át és buszsávban mentél).
lutria 2008.01.26. 18:17:44
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.01.26. 18:18:25
a lehajtásod előtt veheted igénybe a buszsávot, de természetesen nem az egész útszakaszon, csak a lehajtás előtt.
elég debil dolog ezt nem észrevenni...
Maestro 2008.01.26. 18:19:30
Kewl 2008.01.26. 18:27:38
A Hegyaljáról jössz lefelé a jobb szélső sávban, majd a lámpa előtti buszmegállóval induló buszsávba beállva sem. Kutyakötelességed rögtön jobbra haladni a Gellért tér irányába, ahogy ez a KRESZben is le van írva.
A kanyar után már nincs megszaggatva a buszsáv, csak a pesti hídfőnél (a kamera után), így ha abban mész át a hídon, tuti, hogy legalább két szabálysértést elkövettél. Záróvonal átlépése és buszsáv indokolatlan használata. Bár az más kérdés, miért kettő, mert ha átlépted a záróvonalat, az egy, a buszsávot pedig már indokoltan használod, feltéve, hogy lekanyarodsz pl. az Irányi utca felé... vagy nem? :)
Ha a Rákóczin jössz Buda felé, teljesen egyszerű a helyzet. A Ferenciek tere után egy helyen szaggatott a buszsáv, a Váci utca-Piarista köz irányába tudsz lekanyarodni innen.
Ez a véleményem, köszönöm a szót!
Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.01.26. 18:29:38
rapid136 2008.01.26. 18:36:26
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.26. 18:41:04
De a szabályban nincs se sarok, se más egyértelmű dolog.
"Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
szeszkazán 2008.01.26. 18:45:55
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.26. 18:51:20
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.26. 18:57:19
rapid136 2008.01.26. 18:57:24
Én kiteszem az indexet és elkezdem kitenni az autót, aki meg szabálytalanul jön ott, majd dudál...
Kocsis 2008.01.26. 19:04:38
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.26. 19:09:48
Csak napi rendszerességgel megyek át a hídon (47-49V) és több autóst és látok a busz előtt a buszsávba. Lehet, hogy ők is ezen elmélet szerint használják a sávot, itt az idő, hogy megtudják, miért nem szabad:)
rt 2008.01.26. 19:10:39
Sitrep 2008.01.26. 19:31:17
Szóval ilyenkor jobbnak látom ha inkább besorol a buszsávba, és a forgalom lendületével haladva az első adandó alkalommal átsorol a rendes sávjába, igy a buszt nem, vagy csak kevésbé tartja fel.
Mint busszal járó utas mondom tapasztalatból.
kossuth 2008.01.26. 19:33:30
Levi 2008.01.26. 19:36:02
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.26. 19:41:14
Az ott folytatott gyakorlat (azaz előregurulni a buszsávra, és megpróbálni beférni) így szabálytalan.
Ádám 2008.01.26. 19:46:20
Sitrep 2008.01.26. 19:48:58
i 2008.01.26. 20:02:27
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071205/elavult-buszsavok
A lényege: a határolóvonalak egyértelműbb festésével a szabálykövetés módja is egyértelműbb.
hukk 2008.01.26. 20:24:39
Mivel mindegy, hogy valaki jogosan, vagy jogtalanul használ egy sávot, ha annak a sávnak elsöbbsége van akkor azt meg köll adni neki.
Amúgy autóval a buszsávban menni bunkó balkáni dolog.
politicus · http://reakcio.blog.hu 2008.01.26. 20:55:41
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 21:01:09
Sitrep 2008.01.26. 21:14:35
A Kresz meg a "törvény betűjét" félretéve, a buszsáv lényege hogy a busz akadálytalanul tudjon közlekedni. Ha ezt nem akadályozod, akkor elvileg nincs gond.
Tehét gyakorlatilag ha látótávolságon belül látni hogy nincs a buszsávban senki addig amig te úgyis lekanyarodsz, akkor nem akadályozol senkit és hadd lehessen már menni.
akilenc 2008.01.26. 21:15:12
Teljesen igaza van, bar amikor arra mentem (budarol pestre) en is vegig gangoltam a buszsavon mivel ugy is lekanyarodok a matyas ter fele. Koszi Kewl ezentul ha arra jarok pesti hidfo kamera utan szaggatott vonal,index, buszsav es jobbra el.
A balkani vezetesrol pedig: Jelenleg angliaban elek es fogalmam sincs az angol kreszrol de a tabla kint van. Kek szinu tabla feher jelzesekkel, buszsav (kerekparsav) kovetkezik. Plusz az uttesten a nalunk megszokott vonalnal ketszer vastagabb zarovonal. Tehat jozan paraszti esszel nem lehet hasznalni.
Szerintetek 10-bol hany angolt erdekel.
Eddig ha kettot lattam.
Tehat vezessetek odafigyelve, szabalyosan es szokjatok le errol a komcsik altal benevelt kishitusegrol (inkabb nezzetek korul a vilagban).
Semmivel sem vagyun rosszabak mint a nyugat, SO"T!
Egyebkent meg ha nyugat es jovo akkor Koppenhaga, Dania.
Eljenek a kerekparosok!
Aszi 2008.01.26. 21:30:34
Nekem semmi ilyesmit nem vertek bele a fejembe, ugyanis ilyen szabály, hogy "egy saroknyit mehetünk", nincs! Most komolyan, ezt ki találta ki? Őrültek vagytok?
A kreszben az van, mint már többen beidézték itt, hogy "Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá."
A bekanyarodásra való felkészülés pedig nem tart egy kilométeren keresztül, hanem a kanyar előtt történik pár méterrel.
Jó lenne végre különválasztani a kreszről szóló mendemondákat a kresztől. Egy csomó ilyen tévhit van, pl. egy csomóan azt hiszik, hogy járdán lehet parkolni, ha marad másfél méter a gyalogosoknak, meg ilyenek.
xyz 2008.01.26. 21:31:20
Ja ami jo meg Londonban: szinte minden buszsavnak van meghatarozott idotartama, altalaban csucsforgalom alatt ervenyes csak, sot van ahol csak a reggeli vagy esti csucsban ervenyes. Mondjuk ezt szinte sosem fogja fel senki.
okostojgli 2008.01.26. 21:36:40
Hogy vetődhet fel egyáltalán bárkiben, hogy a szabály azért van, hogy kibúvót keressen alóla? Nem lehet, hogy a dolgok annál bonyolultabbak mintsem rögtön kifogást keresni?
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 21:39:20
"Tehat vezessetek odafigyelve, szabalyosan es szokjatok le errol a komcsik altal benevelt kishitusegrol (inkabb nezzetek korul a vilagban).
Semmivel sem vagyun rosszabak mint a nyugat, SO"T!"
Írhatnál sűrűbben is ide! :)))
Önbizalmat ennek a hülye magyarnak, aki vagy totál a szabályoknak él, vagy totál a szabályok ellen...
Ésszel uraim, ha lehetne kérni! Nem olyan nehéz! :) Igaz, hogy szükség van némi logikus gondolkodásra, és vele született jóindulatra, de menni fog! :)
Oregon (TM) 2008.01.26. 21:40:56
Mondjuk a buszoknak? :)
okostojgli (törölt) 2008.01.26. 21:42:09
mocskos komcsik még az ékezeteket is ellopták?
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 21:45:12
Ezeknél már csak Te vagy rosszabb! :)
Te, aki meg sem próbál belegondolni a problémába, hiszen ezt már valakik megmondták neked hogy is működik...
Az ilyenek menetelnek a fronton az első sorban, és fogalmuk sincs, hogy ki jön velük szemben! :)
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.26. 22:06:36
pammy 2008.01.26. 22:08:51
kob 2008.01.26. 22:25:06
beno 2008.01.26. 22:25:34
Nem angolok azok foleg, hanem nem-angolok.
eleg szomoru Londonban is, hogy buszsavba belogva acsorognak, meg mint Budan az alagut elott frankon beallnak a keresztezodesbe azok, akiknek feltetlenul autokazni van kedvuk, pedig mindenhova megy amugy busz. (megneznem mondjuk, az allam honnan jutna eleg adobevetelhez, ha lenne az ilyen embereknek lenne eszuk es letennek a kocsit...)
Nalunk konkretan emiatt 10-15 perccel hosszabb a buszut egy ca. 300m-es szakaszon.
(en egyszeuen kitiltanam a kocsikat 8 es 9.30 kozott)
Szoval szerintem Anglia nem jo pelda, mert nem mindenutt tart arra a moral, amit mi "europainak" gondolunk...
Inkabb e nemet kozlekedest hoznam fel...
Saetta
Kniight 2008.01.26. 22:34:06
Ésszel uraim, ha lehetne kérni! Nem olyan nehéz! :) Igaz, hogy szükség van némi logikus gondolkodásra, és vele született jóindulatra, de menni fog! :)"
Én az utóbbi jónéhány év tapasztalatából azt szűrtem le, hogy a logikus gondolkodást írtják ki az emberekből - lásd zéró tolerancia, totál véletlenszerű táblázás és társai.
X 2008.01.26. 22:53:19
Nincs záróvonalátlépés.
Nekem ez a felkészülés a bekanyarodásra.
Soha egy levél sem jött a kamerásoktól...
Egyébként hülye leszek az Astoria miatt dugóban álló kocsik között kivárni azt a sort, amihez az égvilágon semmi közöm...
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 22:53:34
Üdv a táboromban! :)
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 22:55:52
"Azt nem tudom hogy szabályos-e ott menni, de az tuti hogy bunkóság."
Elárulok egy nagy titkot:
Lehet "szabálytalanul" közlekedni, ami messze van még a bunkóság határaitól is, és lehet szabályosan, kifejezetten bunkón autózni...
X 2008.01.26. 22:56:53
Aki pedig ráér, az menjen, aztán araszoljon. Én örülök neki, legalább őket megelőzöm :) Végülis ezért jó, ha hülyeségekkel kampányolnak, mert őket is meg lehet előzni :P
Nincs sehol definiálva, hogy a bekanyarodásra felkészülés nem lehet egy híd hossza! :)
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 23:13:52
No lám! :)
Soha nem értettem, hogy pld. éjszaka miért ne mehetnék a busz sávban, ha az nekem szimplán szimpatikusabb mint a többi, esetleg kevesebb gödör van benne, vagy kevésbé van lefagyva...? Na, talán egyszer itt is kifinomulnak majd a szabályok, ha már annyi van belőlük, mint a radai rosseb!
Geitenbeffer_ 2008.01.26. 23:31:04
Mert ha szépen szabályosan mész át a hídon, és a felszaggatásnál rakod ki az indexet, és akarnál lekanyarodni, akkor már a buszsávban a korábban kimenő parasztok hetvennel húznak el melletted, nem férsz be.
Ha megálsz, akkor megáll mögötted az egész sor: még az is kilő mögüled a buszsávba záróvonalon keresztül, aki egyébként szabályosan csinálta volna - megint csak nem férsz be. Mögötted mindenki ideges, kirakod a kocsi orrát, belerongyolnak, te vagy a hibás. Jó szar szitu.
így én azt szoktam, hogy már korábban, a záróvonalon átmegyek a buszsávba, és ha látom, hogy valaki jobbra indexel, lelassítok és beengedem. Ez viszont így szabálytalan.
Megoldás?
Geitenbeffer_ 2008.01.26. 23:33:01
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 23:38:54
taxi :)
kalasnyikovfan 2008.01.26. 23:52:42
És az emberek még mindíg nem tanulnak KRESZ-t ...
X 2008.01.27. 00:00:19
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.01.27. 00:00:42
Geitenbeffer_ 2008.01.27. 00:06:18
Ez kb. olyan, mintha egy egyenrangú útkereszteződésben belédjönnének jobbról egy olyan utcából, ami a kereszteződéstől egyirányú.
kalasnyikovfan: te meg helyesírást nem tanulsz, látom ;-)
Real 2008.01.27. 00:17:01
X 2008.01.27. 00:28:44
Másik: pont ez a lényeg, hogy ez a hely egy speciális eset. Sokat lehet menni lefordulás előtt és még csak záróvonalat sem kell átlépni. Mellesleg a záróvonal átlépés az egy dolog, de a buszsávban haladás nem felétlen bűntetendő. Tehát aki a híd közepén sorol ki az egy sima záróvonalat lépett át és onnan kezdve jogosan van a buszsávban, ha jobbra fordul, mert a jobbra fordulára készül fel. Itt pont hogy szabályos a buszsáv használata! Vajon miért nem bűntetik, ha ott a kamera is?
március 2008.01.27. 01:32:51
verespalne 2008.01.27. 01:51:18
dzsoli 2008.01.27. 01:57:54
motoros · http://www.google.hu 2008.01.27. 02:07:34
1ébként a taxi is mehet a buszsávban.
a 2008.01.27. 03:53:23
Lehet "szabálytalanul" közlekedni, ami messze van még a bunkóság határaitól is, és lehet szabályosan, kifejezetten bunkón autózni...
ezt fejsd ki bővebben
eleve ha megszegsz egy szabályt akkor már bunkó vagy
verespalne: miért van kitüntetett szerepük a vonatoknak, és a villamosoknak, miért nem szabad átmenni a vasúti kereszteződésen ha éppen jön a vonat? és egyántalán, miért nem lehet a járdán autózni, dögöljön meg aki gyalog jár
tyberius 2008.01.27. 05:34:59
Aztán az is tetszik, ahogy kiszámoltad, hogy milyen felesleges a buszsáv, csak éppen a saját magad (autós) érdekében torzítod a tényeket. " 10 percenként jár egy busz, azalatt elmegy 500 kocsi." - mondd, a 7es vonalán mikor látsz te 10 percenként buszt? Vasárnap hajnalban, tehát amikor a legkisebb a forgalom, csak hetesből és gyors hetesből 8-at indítanak összesen óránként. Ez máris kevesebb, mint 10 perc követési idő. Hétköznap csúcsidőben simán 2x ekkora a járatsűrűség, és akkor még a 7-es buszcsalád többi tagját nem számoltam.
Ezt mennyivel kell beszorozni? Egy Volvón elfér hivatalosan 160, mérések szerint, ami valszeg közelebb áll a magyar valósághoz, 180 ember.
A 10 perc alatt 500 kocsi is enyhe túlzás. Ez akkor állna fent, ha átlag 1,2 mp-enként követné egymást 1-1 autó, ami legfeljebb lámpa- és dugómentes haladás esetén jönne össze folyamatosan.
Utánaszámolva a buszsávnak simán van akkora az átbocsátó kapacitása, mint az autós sávnak, ha nem nagyobb.
És akkor még a környezetszennyezés, szmog, ilyesmi kérdéséről még nem is beszéltünk. A fent említett Volvo max. 180 embert visz el 1 db 275 lóerős, hétliteres motorral. Szerinted mennyivel lenne jobb a város levegője, ha ez a sok ember mind autóba ülne?
Szóval EZÉRT jár elsőbbség a tömegközlekedésnek. És beérni a melóba nem jog, hanem lehetőség. Ha autóval nem érsz be melóba, mert dugó van, Neked is lehetőséged van busszal járni. :P
Visszatérve az eredeti témára: A buszsáv fogalmát a jogszabályalkotók azért hozták létre, mert felmerült az igény, hogy busz, sok más tömegközlekedési járműhöz hasonlóan, védett pályán, elsőbbséget élvezve közlekedhessen a forgalomban. A hídon ugyanezen célból jelölték ki a buszsávot. Pont.
Innentől kezdve minden filozofálgatás, elmélkedés, számolgatás felesleges. Persze, egy-egy ember kijátszhatja a szabályokat, és végigdöngethet a hídon az épp üres sávban, de ettől még azért hadd ne neki legyen igaza, bármilyen jogszabályi kiskaput, logikusnak tűnő érvelést hoz fel maga mellett. Ugyanis ez csak addig működik, amíg csak egy-egy ember csinálja. Ha mindenki elkezdené csinálni, akkor a fejünkre kenhetnénk az egész buszsávot. Tehát nekem senki ne jöjjön azzal, hogy így megfelel a törvény betűjének, meg úgy szabályos, meg nekem 300 méter kell a kanyarodásra való lelki felkészüléshez... lehet, hogy neked személy szerint bejön, de attól még ugyanolyan tahó bunkóság marad.
péterke 2008.01.27. 06:22:45
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos (!!!!!!!!!!!) ...
közlekedhet. ..."
Szóval a villamos is közlekedhet a buszsávban, ez remek. Esetleg tehervonat vagy űrrepülőgép, kérdem tisztelettel?
kujon 2008.01.27. 07:21:00
Olyan ez mint régebben a Bartók Bécin: villamossín, 1 sáv a kocsiknak, majd buszsáv...Hogy basszák meg...Ezért fogok 1 rendszámelrejtő mechanizmust építeni a kocsira, ha időnként valami fasz jogalkotói ötlet miatt szabálytalan az ember, nehogymá 300ezeret kelljen fizetni...dögöljenek meg.
Ja és csatlakozok verespálné dzsoli és motoros kollégákhoz, aki azt állítja, hogy végigszopja a 300méter/40 perces sort, hogy aztán lekanyarodjon az hazudik, vagy a világ hülyéje.
Egyenlítő 2008.01.27. 07:45:58
Egyébként úgy mehetnék az Erzsébet-hídi buszsávon, mint a villám, ha az a sok tahó nem állna ott rajta (a "rugalmas" szabályértelmezés esetén).
Pribi 2008.01.27. 08:53:03
Annó a buszsávot az éppen aktuális Szabi híd felújítás idejére csinálták a Pest felé vezető oldalon. (Mellesleg az is megérne egy misét miért kellett az elmúlt 7 évben 2 nyárra, majd 1,5 évre lezárni egy hidat.) Ideiglenesen. Aztán állandósult. Majd megcsinálták a Buda felé vezető oldalon is. Itt a hídon nagyon kifacsarva, de talán van értelme. Rendben segítsük a buszokat. DE. Azt nagyon nem értem, hogy a József Attila utcában mi a bánatnak van buszsáv. Ha 10 percenként jön egy buisz akkor spkat mondtam. Vagy az Irányi utcában, majd az Október 23 utcában. Egyszerűen nem értem. Ott a 15 perces követési idő is marha sűrű. Mondjuk, hogy miért nem a villamossinen mennek a buszok az se nagyon éertem. Az eredeti témára visszatérve, igen előfordul, hogy ha a következő buszt még le sem gyátrották akkor bemegyek a buszsávra, de csak akkor ha lefordulok a Mátyás pincéhez. Szerintem ez a legjobb. Lehet, hogy nem a legszabályosabb.
Pribi
EBEUSS (törölt) 2008.01.27. 11:14:28
"ezt fejsd ki bővebben
eleve ha megszegsz egy szabályt akkor már bunkó vagy"
Dehogy fejtem! Szóba sem állok ilyen felfogású emberrel...
bcs 2008.01.27. 11:28:13
A buszsávok kijelölése anúgy csak 1-2 helyen indokolt. egy csomó más helyen meg teljesen értelmetlen.Semmit nem gyorsít a buszközlekedésen.(eklatáns példa a Fő utca Budán)
bcs 2008.01.27. 11:48:03
Az a sok barom nem feltétlenül azért áll ott,mert rugalmasan értelmezi a szabályokat, hanem azért,mert nem tud lekanyarodni.
viktor134 2008.01.27. 11:50:04
-ha nem engednek be ráhajtok, és később amilyen gyorsan csak lehet elhagyom.
-ha lekanyarodok a következőnél ráhajtok, mindig ott, ahol a legkevésbé zavarok
(tehát az erzsébet hídon már a budai oldalon)
Egyenlítő 2008.01.27. 12:09:38
Ha mindenki "rugalmasan értelmezi a szabályokat", és "alkalmazkodik a szituációhoz", akkor a buszsáv ugyanúgy bedugul, mint a többi. Persze én okos és ügyes vagyok, csak a többi bunkó miért nem maradt otthon?
Gonosztörpe 2008.01.27. 12:26:13
bcs 2008.01.27. 13:42:47
A megoldás a buszsáv bedugulásának elkerülésére nem az, hogy később sorolok be(ahol már szabályos),hanem az, hogy a lehajtóknál a közlekedészervezők rendesen megoldják a forgalom levezetését.
Gonosztörpe 2008.01.27. 14:00:19
aripeti · http://naar.se 2008.01.27. 14:22:27
elszomorit ez a hozzaalllas,
szeretem ezt a forumot mert kulturaltan kozlekedok (is) irnak errefele...
nade:
alapjaiban santit a dolog,
jogrenden es szabalyokon messze tul.
miert is hoznak letre buszsavot, mire valo?
miert kell mindig kiskapuzni?
miert kell mindig megkeresni a hibat? a lehetoseget?
azon agyal mindenki hogyan lehetne kijatszani a kozlekedes szarsagait.
annak a kozlekedesnek, aminek reszei vagyunk.
a szarsag alkotoelemei.
nem a kozl.mernokoket kellene fikazni,
vezetokkel,
szar utakkal,
mazsolakkal,
buszokkal egyutt, hanem toleranciaval,
es tisztelettel kellene beulni a tonnas vasba.
tisztelettel,
ap.
kpetya 2008.01.28. 10:41:18
Amugy a Kerepesin is van ilyen helyzet, annak aki a Hungáriára akar fordulni.
isti77 2008.01.28. 11:19:24
kpetya 2008.01.28. 11:52:16
John Beehive 2008.01.28. 11:58:19
kpetya 2008.01.28. 12:06:07
Gonosztörpe 2008.01.28. 15:14:28
isti77 2008.01.28. 15:49:23
Komolyan? 1 km nem sok egy kicsit ahhoz, hogy arra hivatkozzunk, hogy csak a következő utcasarkot kerestük?
k_petya 2008.01.29. 11:44:40
A kötözködésen kivül mondj még egy indokot, hogy miért kellene az álló kocsisorban szennyezni a környezetet, tölteni az időt, pazarolni a benzint, mikor senkit sem akadályozol????
Gonosztörpe 2008.01.29. 15:16:26
De nem csak egy autó akar a híd után jobbra fordulni, hanem minimum a hídon áthaladók 30 %-a.
Ha ez mind közlekedhetne a buszsávban-plusz még csapd hozzá az ügyeskedőket, akik egyenesen mennek ugyan, de a gyorsabb haladás érdekében ők is buszsávoznak-akkor akár meg is lehetne szüntetni a buszsávot, mert semmi értelme nem lenne.
Ha meg ennyire aggódsz a környezetért, akkor emeld ki a segged a kocsiból, és közlekedj BKV-val! :-)
k_petya 2008.01.29. 15:34:52
Ha valoban 30% lenne a jobbra kanyarodó (szvsz max 10%) és ez szerinted már feltartaná a buszt, ami nem igaz, akkor az egyenesen menő sor is hosszabb lenne miattuk másrészt a kisorlók ugyan ugy feltartanák a buszt.
Szóval se igy se ugy nincs igazad.
Én sem tettem javaslatot melyik felmenöddel milyen foglalatosságot üzz!
BBmaster 2008.01.29. 15:49:47