Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabályos-e hídon buszsávot használni?

2008.01.26. 16:45 :: SilentSound

BKV Figyelő bloggerkolléga küldött egyik nap egy guglimapszos képet, amin az Erzsébet híd látható, meg piros-kék nyilacskák, amelyek a buszsávokat hivatottak jelölni a szélső sávokban. És azt is feltételezte, hogy nem leszek lusta ahhoz, hogy írjak ehhez valami cikket, hogy mégse szúrjuk ki a népes olvasótáborunk összes szemét egyetlen kis képpel. Jó, hogy vannak még ilyen naív, ártatlan gondolkodású emberek.



Azért tömören a dilemma: azt mindenkinek a fejébe beleverték a KRESZ tanfolyamon, hogy buszsávban legfeljebb egy saroknyit mehetünk, utána le kell kanyarodnunk, ha nem akarunk szabálytalanok lenni. De mi van az Erzsébet híd esetében? Mert buszsáv ott is van, viszont nincs kifejezetten sok leágazás bele a Dunába. Ebből adódóan elvileg ha valaki a híd után egyből lefordul jobbra, akkor nem követ el szabálytalanságot. Ennek ellenére ha emlékezetem nem csal, vannak a hídon buszsávot figyelő kamerák. A feladat tehát adott, mondjátok meg, akkor most mi van?

92 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés kresz buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph 2008.01.26. 16:56:28

nem úgy van, hogy a záróvonal-és-szaggatottvonalas résznél lehet átmenni a buszsávba?

kew1n 2008.01.26. 17:47:07

es ha mar benne vagy ?:)

heliox 2008.01.26. 17:49:27

Ha már benne lennél, akkor rendben lenne, de bizony ott van a záróvonal, és azon nem nagyon szabad átlépni. Elvileg, mintha "kőfal" lenne...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.26. 17:51:55

Én is úgy tudom, hogy buszsávra a bekanyarodás előtt lehet átmenni, ahol már nincs folytonos záróvonal. Vagyis nem lehet buszsávban haladni, még akkor sem, ha jobbra térsz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 17:53:36

És nincs ott olyan kanyarodósáv, ami a buszsávba visz bele? Nem emlékszem pontosan, hogy hol vannak ott a sávok, mert amikor arra járok, akkor leginkább az Attila úton jövök és a Gellért tér felé megyek tovább, szeretem a belvárost kihagyni a buliból, amikor lehet. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.26. 17:57:10

Ezt a kérdést már én is felvetettem, asszem pont itt, egy másik buszsávos írás kommentjeként, pont az Erzsébet hídat hozva fel példának. Akkor többen azt írták utánam, hogy igen, használható. nincs valakinek kéznél egy KRESZ könyv?

wildfox 2008.01.26. 18:00:11

SilentSound:
nincsen.

Rocko- 2008.01.26. 18:09:54

BKV Figyelő bloggerkolléga hajlamos guglimapszos képet küldözgetni. :) de majd mindjárt írok neki posztot hozzá.

"36. § (8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
ez szerintem elég egyértelmű. simán lehet használni. józan ész azt mondja, h ne pofátlankodj be busz elé, ne tartsd fel, de egyébként nyugodtan. naponta 2* használom a hidat (bussszal :P), és kisebb a dugó, h ha akik lekanyarodnak, azok használják a sávot. csak ne csússzanak össze (ahogy a héten 2*), vagy adja meg az elsőbbséget a hídra kanyarodó busznak a budai oldalon. (ahogy nem tette ezt egy kollega, és cuppant a 78-sal) egyébként ltátam már ott rendőröket, szépen a híd forgalmát feltartva igazoltattak embereket a 2 sávra kiszélesedő pesti lehajtónál. az igazoltatás okát sose tudtam.

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.01.26. 17:53:36
Hegyaljáról/Döbrenteiről kanyarodik 2 sáv + buszsv, illetve Gellért felől egy 1+1, de nekik macisajtjuk van. szóval ha az ember odakanyarodik, akkor se gáz.
viszont, h tovább bonyolítsam: mi van ha Gellért felől az ember buszsávban jön, és első lekanyarodsáig használja az ottani buszsávot? azaz buszsávból buszsávba kanyarodik. elvileg szabályos. :D

Rocko- 2008.01.26. 18:12:35

ja, gugli mapsban beelzoomolva elég jól láthatóak a sávok, különösen a Gellért felőlieknek az elsőbbség adás kötelező vonal.

Jani 2008.01.26. 18:15:29

Sziasztok!

Nem lehet használni.
Ugyanis csomópont előtt elkezdődik a buszsáv a Hegyalja út és a Gellért tér felől jövők esetében is. Tehát a rendőr jogosan vagy azért büntet meg, mert buszsávban jöttél, vagy mert záróvonalat léptél át (vagy, ha rossz napja van: záróvonalat léptél át és buszsávban mentél).

lutria 2008.01.26. 18:17:44

Sárga rendszámos Postásautóval munka közben lehet használni a buszsávot?Én azt vezetek és nekem ezt mondták az "oktatóim".

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.01.26. 18:18:25

ez a kérdés borzalmasan egyszerű.

a lehajtásod előtt veheted igénybe a buszsávot, de természetesen nem az egész útszakaszon, csak a lehajtás előtt.

elég debil dolog ezt nem észrevenni...

Maestro 2008.01.26. 18:19:30

nem mindegy hogy budáról pestre, vagy fordítva. Előbbi esetben folytonos záróvonal van a híd végéig, utóbbinál azonban végig szaggatott vonal van. remélem nem pofátlanság ha nem várom végig a sort, hogy 150 m-el később sávot váltsak hogy le tudjak kanyarodni... és a szabályosság kérdése sem mellékes.

Kewl 2008.01.26. 18:27:38

Nem tudsz "csak úgy" benne lenni.

A Hegyaljáról jössz lefelé a jobb szélső sávban, majd a lámpa előtti buszmegállóval induló buszsávba beállva sem. Kutyakötelességed rögtön jobbra haladni a Gellért tér irányába, ahogy ez a KRESZben is le van írva.
A kanyar után már nincs megszaggatva a buszsáv, csak a pesti hídfőnél (a kamera után), így ha abban mész át a hídon, tuti, hogy legalább két szabálysértést elkövettél. Záróvonal átlépése és buszsáv indokolatlan használata. Bár az más kérdés, miért kettő, mert ha átlépted a záróvonalat, az egy, a buszsávot pedig már indokoltan használod, feltéve, hogy lekanyarodsz pl. az Irányi utca felé... vagy nem? :)

Ha a Rákóczin jössz Buda felé, teljesen egyszerű a helyzet. A Ferenciek tere után egy helyen szaggatott a buszsáv, a Váci utca-Piarista köz irányába tudsz lekanyarodni innen.

Ez a véleményem, köszönöm a szót!

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.01.26. 18:29:38

Igaza van annak, aki azt mondja, hogy a záróvonalon nem szabad átmenni.

rapid136 2008.01.26. 18:36:26

Ahol meg jelzik, hogy buszsáv lesz a szélső sávból ott el kell hagyni a sávot, nem? Tehát nincs olyan, hogy én egyszer csak egy záróvonalas buszsávban találom magam... A mellékutcából sem a buszsávba kell kikanyarodni, hanem a mellette levőbe. Egyszerűen figyelni kéne a táblákat. Óbudán pl. a buszsáv tábla alatt egy 50m kiegészítő tábla van, hogy onnantól kezdődik, ez szimpatikus megoldás. Korábban kikanyarodni nem pofátlanság, de ha fizetni kell érte, akkor nem reklamálhatsz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.26. 18:41:04

Itt van a KRESZ: web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

De a szabályban nincs se sarok, se más egyértelmű dolog.

"Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."

szeszkazán 2008.01.26. 18:45:55

fasznak bemenni. buszsáv. buszod van? nem. akkor nincs miről beszélni. kanyar előtt 5 méterrel index kirak, buszsávba be, kanyar bevesz. gumicsont.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.26. 18:51:20

szeszkazán, igazad van. Persze a gyakorlat... ha Budáról mész Pestre, akkor kanyar előtt 5 méterrel index kirak, és vársz 2 percet, amíg valaki lesz kegyes és beenged :(

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.26. 18:57:19

Egyébként hetekkel ezelőtt dobta fel a kérdést a Bochi reggel a Bumerángban, onnan való az ötlet

rapid136 2008.01.26. 18:57:24

A mások hülyesége miatt kimész korábban és fizetsz? Végül is jó bolt. De ha egyre többen betartanák a szabályokat, akkor Európába jutunk. Ha viszont mindenki indokot talál a szebálytalankodásra, akkor meg a Balkánra...
Én kiteszem az indexet és elkezdem kitenni az autót, aki meg szabálytalanul jön ott, majd dudál...

Kocsis 2008.01.26. 19:04:38

Nincs kamera a hídon.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.26. 19:09:48

Természetesen én sem értek egyet azokkal, akik a buszsávot használják, mert engem/minket tartanak fel, akik a buszon ülünk.

Csak napi rendszerességgel megyek át a hídon (47-49V) és több autóst és látok a busz előtt a buszsávba. Lehet, hogy ők is ezen elmélet szerint használják a sávot, itt az idő, hogy megtudják, miért nem szabad:)

rt 2008.01.26. 19:10:39

Ha nincs kamera, akkor lehet szarni a szabályokra?

Sitrep 2008.01.26. 19:31:17

tudom hogz nem szabad ott menni, de a busz nem-akadályozásának elve akkor nem sérül ha az autó rendesen halad a busz előtt. Legalábbis is jobb, mint amikor a "szabályosan" bekanyaradók (Budáról, Rudas mellől fel a hidra) blokkolják a buszsávot (és a busznak ezért ÁLLNIA kell), mert nem tudnak a forgalom miatt a külső sávba bekanyaradni.

Szóval ilyenkor jobbnak látom ha inkább besorol a buszsávba, és a forgalom lendületével haladva az első adandó alkalommal átsorol a rendes sávjába, igy a buszt nem, vagy csak kevésbé tartja fel.

Mint busszal járó utas mondom tapasztalatból.

kossuth 2008.01.26. 19:33:30

Szerintem a KRESZ elég egyértelmű. Nem lehet használni a buszsávot folyamatos haladásra, még akkor sem "ha a következő sarkon befordulok". Ha ez a helyzet, akkor haladsz a külső sávban, ami nem a buszsáv, majd a kereszteződéshez közeledve kisorolsz, fékezel, bekanyarodsz. Véleményem szerint ezt jelenti a "bekanyarodásra felkészülés" és semmi többet.

Levi 2008.01.26. 19:36:02

Budáról pestre szaggatott vonalat mutató tábla van kirakva, felfestve viszont záróvonal. Mit kell figyelembe venni? Netán az erősebb kutya baszik és a felfestést?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.26. 19:41:14

Sitrep, elvileg nem szabályosan kanyarodnak azok, aki blokkolják a sávot. Ugyanis konkrétan nem adják meg az elsőbséget a balról, védett útról érkező busznak. Tehát a buszsáv előtt kell megállni, és várni, hogy beengedjenek.
Az ott folytatott gyakorlat (azaz előregurulni a buszsávra, és megpróbálni beférni) így szabálytalan.

Ádám 2008.01.26. 19:46:20

Az Erzsébet hídon a pilléreken van a kamera, így egyik oldalon sem érinti (elvileg) a lehajtást.

Sitrep 2008.01.26. 19:48:58

persze, de bumper-to-bumper csúcsforgalomban irreális hogy valaha az életbe bejussál ha nem mozdulsz meg.

i 2008.01.26. 20:02:27

Ajánlanék egy érdekes vitát a buszsávokkal kapcsolatban a criticalmass.hu-ról:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071205/elavult-buszsavok

A lényege: a határolóvonalak egyértelműbb festésével a szabálykövetés módja is egyértelműbb.

hukk 2008.01.26. 20:24:39

rapid: nem jó ötlet amit csinálsz, ugyanis ha baleset történik, akkor te leszel a hunyó.
Mivel mindegy, hogy valaki jogosan, vagy jogtalanul használ egy sávot, ha annak a sávnak elsöbbsége van akkor azt meg köll adni neki.
Amúgy autóval a buszsávban menni bunkó balkáni dolog.

politicus · http://reakcio.blog.hu 2008.01.26. 20:55:41

Nem bonyolult ez. A buszsávot akkor lehet használni, ha a híd végén le akarsz fordulni jobbra. És akkor is csak a végén.

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 21:01:09

Igen politicus biztos igazad van, csak baromira idegesítő, amikor azért kell besorolnom egy tök üres sávból egy teljesen bedugultba, hogy aztán 5 perc araszolás, és 150 méter múlva kisorolhassak, aztán lekanyarodhassak... Ha tudnám, hogy ez bárkinek jó, akkor megérteném, de enélkül SOHA!

Sitrep 2008.01.26. 21:14:35

nekem is ez a gondom, sztem ha meggyőződsz arról, mint pl. EBEUSS esetében, hogy úgy tudsz haladni a buszsávban (be-, majd később kisorolsz belőle) hogy azzal ne akadályozd a buszforgalmat, akkor nem látok problémát.

A Kresz meg a "törvény betűjét" félretéve, a buszsáv lényege hogy a busz akadálytalanul tudjon közlekedni. Ha ezt nem akadályozod, akkor elvileg nincs gond.

Tehét gyakorlatilag ha látótávolságon belül látni hogy nincs a buszsávban senki addig amig te úgyis lekanyarodsz, akkor nem akadályozol senkit és hadd lehessen már menni.

akilenc 2008.01.26. 21:15:12

Kewl 2008.01.26. 18:27:38
Teljesen igaza van, bar amikor arra mentem (budarol pestre) en is vegig gangoltam a buszsavon mivel ugy is lekanyarodok a matyas ter fele. Koszi Kewl ezentul ha arra jarok pesti hidfo kamera utan szaggatott vonal,index, buszsav es jobbra el.

A balkani vezetesrol pedig: Jelenleg angliaban elek es fogalmam sincs az angol kreszrol de a tabla kint van. Kek szinu tabla feher jelzesekkel, buszsav (kerekparsav) kovetkezik. Plusz az uttesten a nalunk megszokott vonalnal ketszer vastagabb zarovonal. Tehat jozan paraszti esszel nem lehet hasznalni.
Szerintetek 10-bol hany angolt erdekel.
Eddig ha kettot lattam.

Tehat vezessetek odafigyelve, szabalyosan es szokjatok le errol a komcsik altal benevelt kishitusegrol (inkabb nezzetek korul a vilagban).
Semmivel sem vagyun rosszabak mint a nyugat, SO"T!

Egyebkent meg ha nyugat es jovo akkor Koppenhaga, Dania.
Eljenek a kerekparosok!

Aszi 2008.01.26. 21:30:34

Eleve nem értem az egész felvetést: "mindenkinek a fejébe beleverték a KRESZ tanfolyamon, hogy buszsávban legfeljebb egy saroknyit mehetünk, utána le kell kanyarodnunk, ha nem akarunk szabálytalanok lenni."

Nekem semmi ilyesmit nem vertek bele a fejembe, ugyanis ilyen szabály, hogy "egy saroknyit mehetünk", nincs! Most komolyan, ezt ki találta ki? Őrültek vagytok?

A kreszben az van, mint már többen beidézték itt, hogy "Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá."

A bekanyarodásra való felkészülés pedig nem tart egy kilométeren keresztül, hanem a kanyar előtt történik pár méterrel.

Jó lenne végre különválasztani a kreszről szóló mendemondákat a kresztől. Egy csomó ilyen tévhit van, pl. egy csomóan azt hiszik, hogy járdán lehet parkolni, ha marad másfél méter a gyalogosoknak, meg ilyenek.

xyz 2008.01.26. 21:31:20

Igen, Londonban eleg durvan oldjak meg a buszsavot altalaban,felmeter vastag zarovonal, piros aszfalt, buszsav-tabla minden egyes sarkon, tabla es felirat minden villanyoszlopon hogy kameraznak, ezenkivul pedig tenyleg eleg gyakran vannak kamerak, raadasul ha jol tudom, van hogy a buszon is van kamera ami ugyanugy buntet ha meglat a buszsavban autost. Es ennek ellenere tenyleg szarik bele a vezetok joresze, ugyanakkora parasztok mint otthon. Mondjuk Europaban sok ellenkezo pelda is van...

Ja ami jo meg Londonban: szinte minden buszsavnak van meghatarozott idotartama, altalaban csucsforgalom alatt ervenyes csak, sot van ahol csak a reggeli vagy esti csucsban ervenyes. Mondjuk ezt szinte sosem fogja fel senki.

okostojgli 2008.01.26. 21:36:40

Miért van az, hogy mindig akad egy vagy több okostojás, aki azt hiszi, hogy pont rá, pont ott, pont akkor nem vonatkozik az a szabály amelyik a többi bénára meg igen?

Hogy vetődhet fel egyáltalán bárkiben, hogy a szabály azért van, hogy kibúvót keressen alóla? Nem lehet, hogy a dolgok annál bonyolultabbak mintsem rögtön kifogást keresni?

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 21:39:20

akilenc 2008.01.26. 21:15:12

"Tehat vezessetek odafigyelve, szabalyosan es szokjatok le errol a komcsik altal benevelt kishitusegrol (inkabb nezzetek korul a vilagban).
Semmivel sem vagyun rosszabak mint a nyugat, SO"T!"

Írhatnál sűrűbben is ide! :)))

Önbizalmat ennek a hülye magyarnak, aki vagy totál a szabályoknak él, vagy totál a szabályok ellen...
Ésszel uraim, ha lehetne kérni! Nem olyan nehéz! :) Igaz, hogy szükség van némi logikus gondolkodásra, és vele született jóindulatra, de menni fog! :)

Oregon (TM) 2008.01.26. 21:40:56

Jezusom! Miert ne lehetne hasznalni a buszsavot?

Mondjuk a buszoknak? :)

okostojgli (törölt) 2008.01.26. 21:42:09

akilenc:
mocskos komcsik még az ékezeteket is ellopták?

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 21:45:12

okostojgli 2008.01.26. 21:36:40

Ezeknél már csak Te vagy rosszabb! :)
Te, aki meg sem próbál belegondolni a problémába, hiszen ezt már valakik megmondták neked hogy is működik...
Az ilyenek menetelnek a fronton az első sorban, és fogalmuk sincs, hogy ki jön velük szemben! :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.26. 22:06:36

Szerintem a buszsávot nem lehet használni, csak akkor, ha másképpen nem tudsz lefordúlni vagy műszaki problémával kilőtted magad. Apropó, mi van a hídon elakadással? Lehetek elakadva ugyanitt?

pammy 2008.01.26. 22:08:51

Aszi: ez nem egészen mednemonda, szemben a járdán parkolással. A kanyarodáshoz való felkészülés elég tág fogalom, pláne erős forgalomban, ennek a (tudtommal hivatalos) értelmezése, hogy amennyiben az első lehetőségnél lekanyarodsz, akkor beleesel ebbe a kategóriába. Ezt akár el is fogadhatjuk racionálisnak köpködés helyett... a legtöbb esetben a buszsávba érkező és utána első lehetőségnél jobbra kanyarodó autós kevésbé zavarja a buszt ha végig gurul a buszsávban, mintha percekig próbál kisorolni aztán vissza...a sávváltás kockázatos üzem, a jogszabály alkotóinak se volt célja a járműveket sávok közti ide-oda cikázásra kényszeríteni... Ráadásul az "első lehetőség" ritkán jelent 50-100m-n hosszabb szakaszt. Ahol nem érkezhetsz buszsávba, ott persze más a helyzet, a záróvonal végén juthatsz csak be és az első lehetőségnél el kell kanyarodni.

kob 2008.01.26. 22:25:06

Azt nem tudom hogy szabályos-e ott menni, de az tuti hogy bunkóság.

beno 2008.01.26. 22:25:34

Angol peldahoz...

Nem angolok azok foleg, hanem nem-angolok.
eleg szomoru Londonban is, hogy buszsavba belogva acsorognak, meg mint Budan az alagut elott frankon beallnak a keresztezodesbe azok, akiknek feltetlenul autokazni van kedvuk, pedig mindenhova megy amugy busz. (megneznem mondjuk, az allam honnan jutna eleg adobevetelhez, ha lenne az ilyen embereknek lenne eszuk es letennek a kocsit...)
Nalunk konkretan emiatt 10-15 perccel hosszabb a buszut egy ca. 300m-es szakaszon.
(en egyszeuen kitiltanam a kocsikat 8 es 9.30 kozott)

Szoval szerintem Anglia nem jo pelda, mert nem mindenutt tart arra a moral, amit mi "europainak" gondolunk...
Inkabb e nemet kozlekedest hoznam fel...

Saetta

Kniight 2008.01.26. 22:34:06

"Önbizalmat ennek a hülye magyarnak, aki vagy totál a szabályoknak él, vagy totál a szabályok ellen...
Ésszel uraim, ha lehetne kérni! Nem olyan nehéz! :) Igaz, hogy szükség van némi logikus gondolkodásra, és vele született jóindulatra, de menni fog! :)"

Én az utóbbi jónéhány év tapasztalatából azt szűrtem le, hogy a logikus gondolkodást írtják ki az emberekből - lásd zéró tolerancia, totál véletlenszerű táblázás és társai.

X 2008.01.26. 22:53:19

Én még napközben soha sem mentem Pest felé NEM buszsávban mert lefordulok rögtön jobbra. És én a Gellért tér felől jövök, rögtön ott fordulok be a buszba a híd Budai hídfőjénél.
Nincs záróvonalátlépés.
Nekem ez a felkészülés a bekanyarodásra.
Soha egy levél sem jött a kamerásoktól...
Egyébként hülye leszek az Astoria miatt dugóban álló kocsik között kivárni azt a sort, amihez az égvilágon semmi közöm...

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 22:53:34

Kniight 2008.01.26. 22:34:06

Üdv a táboromban! :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 22:55:52

kob 2008.01.26. 22:25:06
"Azt nem tudom hogy szabályos-e ott menni, de az tuti hogy bunkóság."

Elárulok egy nagy titkot:
Lehet "szabálytalanul" közlekedni, ami messze van még a bunkóság határaitól is, és lehet szabályosan, kifejezetten bunkón autózni...

X 2008.01.26. 22:56:53

Mégegyszer mondom, a jobbra fordulóknak semmi köze az egyenesen torlódó járművekhez. Minek állnánk (lekanyarodók) be a sor végére, várni 10 percet és a BAH-ig feltorlasztani a sort? :D
Aki pedig ráér, az menjen, aztán araszoljon. Én örülök neki, legalább őket megelőzöm :) Végülis ezért jó, ha hülyeségekkel kampányolnak, mert őket is meg lehet előzni :P

Nincs sehol definiálva, hogy a bekanyarodásra felkészülés nem lehet egy híd hossza! :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 23:13:52

Most írta valaki, hogy jobb helyeken, csak csúcsidőben tilos a buszsávot használni...
No lám! :)
Soha nem értettem, hogy pld. éjszaka miért ne mehetnék a busz sávban, ha az nekem szimplán szimpatikusabb mint a többi, esetleg kevesebb gödör van benne, vagy kevésbé van lefagyva...? Na, talán egyszer itt is kifinomulnak majd a szabályok, ha már annyi van belőlük, mint a radai rosseb!

Geitenbeffer_ 2008.01.26. 23:31:04

Ez a Budáról Pestre átmenős - végén lekanyarodós dolog tényleg para.
Mert ha szépen szabályosan mész át a hídon, és a felszaggatásnál rakod ki az indexet, és akarnál lekanyarodni, akkor már a buszsávban a korábban kimenő parasztok hetvennel húznak el melletted, nem férsz be.
Ha megálsz, akkor megáll mögötted az egész sor: még az is kilő mögüled a buszsávba záróvonalon keresztül, aki egyébként szabályosan csinálta volna - megint csak nem férsz be. Mögötted mindenki ideges, kirakod a kocsi orrát, belerongyolnak, te vagy a hibás. Jó szar szitu.
így én azt szoktam, hogy már korábban, a záróvonalon átmegyek a buszsávba, és ha látom, hogy valaki jobbra indexel, lelassítok és beengedem. Ez viszont így szabálytalan.
Megoldás?

Geitenbeffer_ 2008.01.26. 23:33:01

megálsz -> megállsz, na

kalasnyikovfan 2008.01.26. 23:52:42

Ez a blog egyre pongyolább kezd lenni ...
És az emberek még mindíg nem tanulnak KRESZ-t ...

X 2008.01.27. 00:00:19

Megoldás: elsőbbséget adsz a buszsávban haladóknak.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.01.27. 00:00:42

Ez megint az a pofátlanul forgassuk ki a jogszabályok, szerződések szövegét, bizonyítsuk be valami szofista okoskodással a fehérről, hogy fekete, és éljünk abból, hogy a hazugságunkról, amiről mindenki tudja, hogy hazugság, mégsem lehet bebizonyítani, hogy az-féle mentalitás, ami miatt ott tart ez az ország, ahol. Nyilvánvaló, hogy nem szabad a buszsávban menni. Ennyit erről.

Geitenbeffer_ 2008.01.27. 00:06:18

De ők ott se lehetnének!
Ez kb. olyan, mintha egy egyenrangú útkereszteződésben belédjönnének jobbról egy olyan utcából, ami a kereszteződéstől egyirányú.

kalasnyikovfan: te meg helyesírást nem tanulsz, látom ;-)

Real 2008.01.27. 00:17:01

Én folyamatosan a buszsávot használom, ahol csak tudom, a gyorsabb előrejutás érdekében.

X 2008.01.27. 00:28:44

Ha tudod, hogy a szomszédnak lejárt a jogosítványa és látod jönni a védett úton, azért mert elvileg ott sem lehetne, nem fordulsz ki elé... Szóval az is sáv, ott is jöhetnek, nem felada egyik közlekedőnek sem mérlegelni és helyben ítélkezni, majd nekimenni mert csak. Nagyon nem az az eset, mint az egyirányúból szemből kiforduló...

Másik: pont ez a lényeg, hogy ez a hely egy speciális eset. Sokat lehet menni lefordulás előtt és még csak záróvonalat sem kell átlépni. Mellesleg a záróvonal átlépés az egy dolog, de a buszsávban haladás nem felétlen bűntetendő. Tehát aki a híd közepén sorol ki az egy sima záróvonalat lépett át és onnan kezdve jogosan van a buszsávban, ha jobbra fordul, mert a jobbra fordulára készül fel. Itt pont hogy szabályos a buszsáv használata! Vajon miért nem bűntetik, ha ott a kamera is?

március 2008.01.27. 01:32:51

a busz sávot is lehet használni, a lényeg, hogy a hid közepén álljunk le vészvillógóval, az sem árt ha az összes többi sávban is e pillanatban robbannak le az autók.....

verespalne 2008.01.27. 01:51:18

Én nem értem, hogy miért van kitüntetett szerepe a buszon ülőknek. Mert drága a bérlet? A benzin is. Mert többen ülnek rajta? 10 percenként jár egy busz, azalatt elmegy 500 kocsi. Én 99%-ban tiszteletben tartom a buszsávot, de amikor ésszerűtlenül hoznak lérte egyet, akkor leszarom. Bartók Béla, két sávból egy buszsáv. Kocsival 300 métert haladni 30 perc. És 5 percenként elhúz mellettem egy busz. Emiatt kell a buszsáv??? Bocsánat, de nekem ugyanolyan jogom van beérni melóba, meg hazaérni a gyerekekhez, mint a buszon ülőknek. Erzsébet hídon sima ügy, be a buszsávba, 20 mp mulva lekanyarodok Mátyás pince felé. Ha megyek a Blahára, akkor viszont beállok döcögni, így korrekt. Szabálytalan, de lopni, csalni hazudni, lefizetni, 10 után hangoskodni, egyirányú utcába behajtani is, meg még másik egymillió dolgot is szabálytalan csinálni, mégis milliók csinálják. Aki nem, az SAJNOS!!! naiv hülye.

dzsoli 2008.01.27. 01:57:54

pestről budára végig szaggatott van a hídon.nap mint nap arra járok és használom a busz sávot,és szopjon le mindenki akinek nem tetszik.nem fogok tötymörögni a hegyalja sorban mikor nem arra megyek

motoros · http://www.google.hu 2008.01.27. 02:07:34

Robogóval lehet a buszsávban is menni. Igaz nem szabályos, de lehet fényképezni a rendszámot... ^^

1ébként a taxi is mehet a buszsávban.

a 2008.01.27. 03:53:23

EBEUSS 2008.01.26. 22:55:52
Lehet "szabálytalanul" közlekedni, ami messze van még a bunkóság határaitól is, és lehet szabályosan, kifejezetten bunkón autózni...

ezt fejsd ki bővebben
eleve ha megszegsz egy szabályt akkor már bunkó vagy

verespalne: miért van kitüntetett szerepük a vonatoknak, és a villamosoknak, miért nem szabad átmenni a vasúti kereszteződésen ha éppen jön a vonat? és egyántalán, miért nem lehet a járdán autózni, dögöljön meg aki gyalog jár

tyberius 2008.01.27. 05:34:59

Verespálné: Ez igen, épületes megoldás! A buszsáv-problémára a megoldás: szüntessük meg a buszsávot! Nyugodtan araszoljanak csak a buszok is a dugóban... Kit érdekel, hogy a buszban az emberek jó része állva utazik, és nem szeretné 2 órán át tartani ezt a testhelyzetet... vagy hogy a busznak rendszeresen ki kell sorolnia a forgalomból, aztán vissza... vagy hogy a busz, hosszú jármű lévén, eleve jobban megszopja a dugót, mint a személygépkocsik (pl. kereszteződésben való megszorulás kérdésköre).

Aztán az is tetszik, ahogy kiszámoltad, hogy milyen felesleges a buszsáv, csak éppen a saját magad (autós) érdekében torzítod a tényeket. " 10 percenként jár egy busz, azalatt elmegy 500 kocsi." - mondd, a 7es vonalán mikor látsz te 10 percenként buszt? Vasárnap hajnalban, tehát amikor a legkisebb a forgalom, csak hetesből és gyors hetesből 8-at indítanak összesen óránként. Ez máris kevesebb, mint 10 perc követési idő. Hétköznap csúcsidőben simán 2x ekkora a járatsűrűség, és akkor még a 7-es buszcsalád többi tagját nem számoltam.

Ezt mennyivel kell beszorozni? Egy Volvón elfér hivatalosan 160, mérések szerint, ami valszeg közelebb áll a magyar valósághoz, 180 ember.

A 10 perc alatt 500 kocsi is enyhe túlzás. Ez akkor állna fent, ha átlag 1,2 mp-enként követné egymást 1-1 autó, ami legfeljebb lámpa- és dugómentes haladás esetén jönne össze folyamatosan.

Utánaszámolva a buszsávnak simán van akkora az átbocsátó kapacitása, mint az autós sávnak, ha nem nagyobb.

És akkor még a környezetszennyezés, szmog, ilyesmi kérdéséről még nem is beszéltünk. A fent említett Volvo max. 180 embert visz el 1 db 275 lóerős, hétliteres motorral. Szerinted mennyivel lenne jobb a város levegője, ha ez a sok ember mind autóba ülne?

Szóval EZÉRT jár elsőbbség a tömegközlekedésnek. És beérni a melóba nem jog, hanem lehetőség. Ha autóval nem érsz be melóba, mert dugó van, Neked is lehetőséged van busszal járni. :P

Visszatérve az eredeti témára: A buszsáv fogalmát a jogszabályalkotók azért hozták létre, mert felmerült az igény, hogy busz, sok más tömegközlekedési járműhöz hasonlóan, védett pályán, elsőbbséget élvezve közlekedhessen a forgalomban. A hídon ugyanezen célból jelölték ki a buszsávot. Pont.

Innentől kezdve minden filozofálgatás, elmélkedés, számolgatás felesleges. Persze, egy-egy ember kijátszhatja a szabályokat, és végigdöngethet a hídon az épp üres sávban, de ettől még azért hadd ne neki legyen igaza, bármilyen jogszabályi kiskaput, logikusnak tűnő érvelést hoz fel maga mellett. Ugyanis ez csak addig működik, amíg csak egy-egy ember csinálja. Ha mindenki elkezdené csinálni, akkor a fejünkre kenhetnénk az egész buszsávot. Tehát nekem senki ne jöjjön azzal, hogy így megfelel a törvény betűjének, meg úgy szabályos, meg nekem 300 méter kell a kanyarodásra való lelki felkészüléshez... lehet, hogy neked személy szerint bejön, de attól még ugyanolyan tahó bunkóság marad.

péterke 2008.01.27. 06:22:45

"36. § (8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos (!!!!!!!!!!!) ...
közlekedhet. ..."

Szóval a villamos is közlekedhet a buszsávban, ez remek. Esetleg tehervonat vagy űrrepülőgép, kérdem tisztelettel?

kujon 2008.01.27. 07:21:00

Azért az is nyugodtan bekaphatná a kékerest, aki Óbudán a Vörösvárira buszsávot rakatott...30 percenként megy el valami, a kocsisor vége meg Pilisborosjenőn.És érdekes,csak befelé van a buszsáv, kifelé miért lehet nélkülözni?Ha kreatívak akarnak lenni, mijafaszért nem bírják ráterelni a buszforgalmat az 1-es villamos síneire???
Olyan ez mint régebben a Bartók Bécin: villamossín, 1 sáv a kocsiknak, majd buszsáv...Hogy basszák meg...Ezért fogok 1 rendszámelrejtő mechanizmust építeni a kocsira, ha időnként valami fasz jogalkotói ötlet miatt szabálytalan az ember, nehogymá 300ezeret kelljen fizetni...dögöljenek meg.
Ja és csatlakozok verespálné dzsoli és motoros kollégákhoz, aki azt állítja, hogy végigszopja a 300méter/40 perces sort, hogy aztán lekanyarodjon az hazudik, vagy a világ hülyéje.

Egyenlítő 2008.01.27. 07:45:58

A villamos is közlekedhet a buszsávban, ha a buszsáv a villamos vágányon van kijelölve :-)

Egyébként úgy mehetnék az Erzsébet-hídi buszsávon, mint a villám, ha az a sok tahó nem állna ott rajta (a "rugalmas" szabályértelmezés esetén).

Pribi 2008.01.27. 08:53:03

Hi!

Annó a buszsávot az éppen aktuális Szabi híd felújítás idejére csinálták a Pest felé vezető oldalon. (Mellesleg az is megérne egy misét miért kellett az elmúlt 7 évben 2 nyárra, majd 1,5 évre lezárni egy hidat.) Ideiglenesen. Aztán állandósult. Majd megcsinálták a Buda felé vezető oldalon is. Itt a hídon nagyon kifacsarva, de talán van értelme. Rendben segítsük a buszokat. DE. Azt nagyon nem értem, hogy a József Attila utcában mi a bánatnak van buszsáv. Ha 10 percenként jön egy buisz akkor spkat mondtam. Vagy az Irányi utcában, majd az Október 23 utcában. Egyszerűen nem értem. Ott a 15 perces követési idő is marha sűrű. Mondjuk, hogy miért nem a villamossinen mennek a buszok az se nagyon éertem. Az eredeti témára visszatérve, igen előfordul, hogy ha a következő buszt még le sem gyátrották akkor bemegyek a buszsávra, de csak akkor ha lefordulok a Mátyás pincéhez. Szerintem ez a legjobb. Lehet, hogy nem a legszabályosabb.

Pribi

EBEUSS (törölt) 2008.01.27. 11:14:28

a 2008.01.27. 03:53:23

"ezt fejsd ki bővebben
eleve ha megszegsz egy szabályt akkor már bunkó vagy"

Dehogy fejtem! Szóba sem állok ilyen felfogású emberrel...

bcs 2008.01.27. 11:28:13

Ha le akarok kanyarodni, én is bemegek a buszsávba már a híd közepén. Az Asztóriánál meg az előző lámpa után. Meg a Blahánál is.Másnak nincs értelme.Minek várjak 5 percet, nem akadályozom a buszokat.
A buszsávok kijelölése anúgy csak 1-2 helyen indokolt. egy csomó más helyen meg teljesen értelmetlen.Semmit nem gyorsít a buszközlekedésen.(eklatáns példa a Fő utca Budán)

bcs 2008.01.27. 11:48:03

Egyenlítő
Az a sok barom nem feltétlenül azért áll ott,mert rugalmasan értelmezi a szabályokat, hanem azért,mert nem tud lekanyarodni.

viktor134 2008.01.27. 11:50:04

Én az alábbiak szerint csinálom:
-ha nem engednek be ráhajtok, és később amilyen gyorsan csak lehet elhagyom.
-ha lekanyarodok a következőnél ráhajtok, mindig ott, ahol a legkevésbé zavarok
(tehát az erzsébet hídon már a budai oldalon)

Egyenlítő 2008.01.27. 12:09:38

bcs és sokan mások:

Ha mindenki "rugalmasan értelmezi a szabályokat", és "alkalmazkodik a szituációhoz", akkor a buszsáv ugyanúgy bedugul, mint a többi. Persze én okos és ügyes vagyok, csak a többi bunkó miért nem maradt otthon?

Gonosztörpe 2008.01.27. 12:26:13

bcs: és az ilyen hozzádhasonlók miatt jutnak át a buszok a 3.-4. lámpaváltásnál az Astorián!

bcs 2008.01.27. 13:42:47

Miért is? Hazöld a lámpa már ott sem vagyok.Ha később sorolok át ,ott ahol szabályos, ugyan úgy a busz előtt allok szabályosan.Tök mindegy, hogy hamarabb vagy később, ha lekanyarodnál, buszsávba kell menned.
A megoldás a buszsáv bedugulásának elkerülésére nem az, hogy később sorolok be(ahol már szabályos),hanem az, hogy a lehajtóknál a közlekedészervezők rendesen megoldják a forgalom levezetését.

Gonosztörpe 2008.01.27. 14:00:19

Azért komám, mert ha mindenki szabályosan sorol be, akkor max 3-4 autó áll a busz előtt a lámpánál. De a sok hozzádhasonló "nanehogymá'sorbaálljak" típusú mazsola már az előző lámpánál, a záróvonalat leszarva feltölti a buszsávot, így a buszok is ott szopnak mögöttetek.

aripeti · http://naar.se 2008.01.27. 14:22:27

szevasztok,
elszomorit ez a hozzaalllas,
szeretem ezt a forumot mert kulturaltan kozlekedok (is) irnak errefele...
nade:
alapjaiban santit a dolog,
jogrenden es szabalyokon messze tul.
miert is hoznak letre buszsavot, mire valo?

miert kell mindig kiskapuzni?
miert kell mindig megkeresni a hibat? a lehetoseget?

azon agyal mindenki hogyan lehetne kijatszani a kozlekedes szarsagait.
annak a kozlekedesnek, aminek reszei vagyunk.
a szarsag alkotoelemei.
nem a kozl.mernokoket kellene fikazni,
vezetokkel,
szar utakkal,
mazsolakkal,
buszokkal egyutt, hanem toleranciaval,
es tisztelettel kellene beulni a tonnas vasba.

tisztelettel,
ap.

kpetya 2008.01.28. 10:41:18

Nem értem ezt a vitát. A sok eminens gyözködi itt a normálisabbját, hogy pénzt, benzint, időt pazarolva szopjon a dugoban, mikor jobbra szeretne kanyarodni?! Hadd menjen akinek arra van dolga, de azt aki a hid végén pofátlanul vissza akar sorolni, azt ott helyben kellene büntetni.
Amugy a Kerepesin is van ilyen helyzet, annak aki a Hungáriára akar fordulni.

isti77 2008.01.28. 11:19:24

Ezek szerint a Szentendrei úton akkor szabályosan mehetek a buszsávban a városközpont felé az Aquincumtól a Köles utcai HÉV-megállóig? Közben nincs egy utcasarok sem, tehát O.K.? Persze közben folyamatosan indexelek jobbra, hogy hiteles legyen.

kpetya 2008.01.28. 11:52:16

MIért ne, ha végén tényleg elfordulsz.

John Beehive 2008.01.28. 11:58:19

tök egyértelmű. az Erzsébet-hídon végig záróvonal van buszsávnál. azt meg a kresz szerint nem lépheted át, csak különleges esetekben, ugye. van kérdés?

kpetya 2008.01.28. 12:06:07

Van. Buda felé nem folyamatos, Pestfelé a Gellért felöl rá tudsz menni. Miért is kellene egy jobbkanyar kedvéért az egyenesen menő sávban szívni?

Gonosztörpe 2008.01.28. 15:14:28

Azért, mert ha minden gyökér ott közlekedne, akkor a buszsáv is úgyanúgy bedugulna.

isti77 2008.01.28. 15:49:23

"MIért ne, ha végén tényleg elfordulsz."

Komolyan? 1 km nem sok egy kicsit ahhoz, hogy arra hivatkozzunk, hogy csak a következő utcasarkot kerestük?

k_petya 2008.01.29. 11:44:40

Mitől dugulna ba az a sáv, ha mindenki aki használja, tovább megy a Gellért tér felé???

A kötözködésen kivül mondj még egy indokot, hogy miért kellene az álló kocsisorban szennyezni a környezetet, tölteni az időt, pazarolni a benzint, mikor senkit sem akadályozol????

Gonosztörpe 2008.01.29. 15:16:26

Az a gond, hogy te csak EGY autóban gondolkodsz.
De nem csak egy autó akar a híd után jobbra fordulni, hanem minimum a hídon áthaladók 30 %-a.
Ha ez mind közlekedhetne a buszsávban-plusz még csapd hozzá az ügyeskedőket, akik egyenesen mennek ugyan, de a gyorsabb haladás érdekében ők is buszsávoznak-akkor akár meg is lehetne szüntetni a buszsávot, mert semmi értelme nem lenne.
Ha meg ennyire aggódsz a környezetért, akkor emeld ki a segged a kocsiból, és közlekedj BKV-val! :-)

k_petya 2008.01.29. 15:34:52

Csak a kanyarodokról beszélek,mert az esetükben értelmezés kérdése a dolog.

Ha valoban 30% lenne a jobbra kanyarodó (szvsz max 10%) és ez szerinted már feltartaná a buszt, ami nem igaz, akkor az egyenesen menő sor is hosszabb lenne miattuk másrészt a kisorlók ugyan ugy feltartanák a buszt.

Szóval se igy se ugy nincs igazad.

Én sem tettem javaslatot melyik felmenöddel milyen foglalatosságot üzz!

BBmaster 2008.01.29. 15:49:47

És mi van akkor, ha a híd budai lábánál lévő parkolóból kanyarodok ki? Akkor ugye buszsávba be és a pesti lehajtónál ki. Ez elvileg szabályos. Ebben találjatok belekötni valót...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása