Sokszor megy a vita mind az autózz, mind a BKV figyelő hozzászólásaiban a költségekről, árakról.
Gondoltam, hogy - mivel a matematika mindenütt jelen van, megjósolja, fog-e esni az eső, megmondja, hány óra van, és segítségével bűnügyeket elemzünk - összedobok egy táblázatot, amivel mindenki a saját helyzetének, fogyasztásának, átszállásainak, saját idejének értéke, jegyfelhasználása, satöbbi alapján meg tudná határozni hogy mennyibe is kerül neki tulajdonképpen az, hogy bemegy dolgozni és haza és ezt nap mint nap megteszi.
Autóval vagy BKV-val éri meg jobban utazni?
2008.01.31. 10:45 :: SilentSound
Visszatérő kérdés ami a címben szerepel. Viktor összeállított egy Excel táblát, amiben összeszedhetjük a munkábajárásunk költségeit autóval és tömegközlekedéssel egyaránt. A képet persze lehet tovább árnyalni, de nagyságrendileg elegendőek a benne megadható információk. A kitölthető táblázat innen tölthető le vírusellenőrizve, tisztán.
267 komment
Címkék: budapest közlekedés bkv autó tömegközlekedés
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
killmark 2008.02.02. 13:13:26
komázom ezt a sok biciklistát hogy osztják az észt.
ha valahova gyorsan akarok beérni,nem tekerek hanem robogóra ülök!
és még le se izzadok.
+egy robogó ma közel annyiba kerül mint egy normális bicikli.
akkor nem értem miről beszélgetünk.
ha valahova gyorsan akarok beérni,nem tekerek hanem robogóra ülök!
és még le se izzadok.
+egy robogó ma közel annyiba kerül mint egy normális bicikli.
akkor nem értem miről beszélgetünk.
Perillustris 2008.02.02. 13:46:15
Egy normális bicaj áráért nem kapsz normális robogót, ne áltasd magad. A fenntartási költségek között is jelentős különbség van.
Elég, ha azt mondod, lusta vagy, nem kell ámítanod magad.
Elég, ha azt mondod, lusta vagy, nem kell ámítanod magad.
killmark 2008.02.02. 16:36:29
100 ért tiptop jogot veszel.
a fenntartási költsége mi egy robinak?
a benzin és olaj?
kötelező 3ezer /év.
a robi kényelmesebb a cingánál ,ez tény.
meg gyorsabb. és az összes biciklis azzal jön hogy a cinga milyen gyors.
hát nem az.csak a kocsinál gyorsabb,bizonyos esetekben.
a fenntartási költsége mi egy robinak?
a benzin és olaj?
kötelező 3ezer /év.
a robi kényelmesebb a cingánál ,ez tény.
meg gyorsabb. és az összes biciklis azzal jön hogy a cinga milyen gyors.
hát nem az.csak a kocsinál gyorsabb,bizonyos esetekben.
Krisi 2008.02.02. 16:48:45
Van egy Simsonom, azzal szoktam néha tolni, de városban nem, mert félek, hogy ellopják, mivel szép gyári állapotban van. Viszont tényleg olcsó, éves biztosítás 5000 HUF, azon kívül tényleg csak benzin meg Arol 2T olaj kell bele, és a világból kivisz. Plusz egy bukó, hogy ne kúrjon meg rendőrbácsi. Az alkatrészek meg ugyanannyiba kerülnek, mint a bicikli.
Viszont szerintem motorozni sokkal veszélyesebb, mint biciklizni, bár ez magánvélemény, de én pl. a zaj meg a bukó miatt alig hallom a többi kocsit, a kormányt, ugyanúgy rámhúzzák, de nem mindegy, hogy 20-al vagy 50-nel megyek, vagy hogy 80 vagy 10 kilót kell korrigálni.
Simsont meg lehet kapni 40 ezerért is működőt, ha meg nem vagy műszaki analfabéta, akkor tudod szerelgetni magad, mert annyira átlátható a szerkezet, hogy szaktudás nélkül kicseréltem a karburátort, stb. Agglomerációból talán a kismotor a legjobb megoldás, ha nem akarunk sokat tekerni.
Viszont szerintem motorozni sokkal veszélyesebb, mint biciklizni, bár ez magánvélemény, de én pl. a zaj meg a bukó miatt alig hallom a többi kocsit, a kormányt, ugyanúgy rámhúzzák, de nem mindegy, hogy 20-al vagy 50-nel megyek, vagy hogy 80 vagy 10 kilót kell korrigálni.
Simsont meg lehet kapni 40 ezerért is működőt, ha meg nem vagy műszaki analfabéta, akkor tudod szerelgetni magad, mert annyira átlátható a szerkezet, hogy szaktudás nélkül kicseréltem a karburátort, stb. Agglomerációból talán a kismotor a legjobb megoldás, ha nem akarunk sokat tekerni.
Krisi 2008.02.02. 16:52:52
Az lemaradt, hogy Városban motorozni veszélyesebb.
Azt viszont szintén megjegyezném, hogy biciklin ülve utálom, amikor mennék a két álló kocsisor közt, de előttem pöfékel egy robogó, és nem férek el miatta. Tehát nagy dugóban a robogó sem tud mit csinálni, de közepes forgalomnál tényleg gyorsabb, ezen kár vitázni.
Ja, és azok a robogósok akik biciklisávban mennek legyenek kedvesek bekapni!!
Azt viszont szintén megjegyezném, hogy biciklin ülve utálom, amikor mennék a két álló kocsisor közt, de előttem pöfékel egy robogó, és nem férek el miatta. Tehát nagy dugóban a robogó sem tud mit csinálni, de közepes forgalomnál tényleg gyorsabb, ezen kár vitázni.
Ja, és azok a robogósok akik biciklisávban mennek legyenek kedvesek bekapni!!
Mike36 2008.02.03. 05:30:59
a vásorban tekerő bringások nem szuicid halamuak, hanem egész egyszerüen minimálisan sem tartják be a kreszt
cso zsi 2008.02.03. 09:45:01
Gyakorlatilag az összes kétkeréken közlekedő fittyet hány a Kreszre.
Az autósok is tennék, ha ugyanúgy elférnének (szabálytalanul) a többiek közt, mint ahogy a kétkerekűek teszik.
Ha van dugó, ha nincs, az egyik legbosszantóbb dolog, hogy a bringást megelőzve, a pirosnál újra elédcsorog, és megint 6-8 autósnak kell újra kerülgetni. De volt már ilyen esetem buszon ülve is.
Az autósok is tennék, ha ugyanúgy elférnének (szabálytalanul) a többiek közt, mint ahogy a kétkerekűek teszik.
Ha van dugó, ha nincs, az egyik legbosszantóbb dolog, hogy a bringást megelőzve, a pirosnál újra elédcsorog, és megint 6-8 autósnak kell újra kerülgetni. De volt már ilyen esetem buszon ülve is.
killmark 2008.02.03. 10:17:27
motorral sosem megyek át piroson.
viszont alig találok olyan biciklistát aki ugyanígy közlekedne.
úgyhogy szuicid hajlamú a 99%-uk.
aki a belvárosban ,a buszok között biciklizik az annnyi szmogot nyel,hogy márcsak emiatt sem lehet normális.
a másik :
itt állandóan azzal jönnek hogy autósok,egyesül a koxcsiban,stb kiktilani,kitiltani etc
és mi van azzal aki nem csak kocsikázik hanem munkát végez?szállít szolgáltat,stb?
ha magasabb áron fog bejutni a városba,azt tovább is fogja terehelni. ergó aki a belvárosban lakik,mindent magasabvb áron fog kapni mint aki a külvárosban lakik?
viszont alig találok olyan biciklistát aki ugyanígy közlekedne.
úgyhogy szuicid hajlamú a 99%-uk.
aki a belvárosban ,a buszok között biciklizik az annnyi szmogot nyel,hogy márcsak emiatt sem lehet normális.
a másik :
itt állandóan azzal jönnek hogy autósok,egyesül a koxcsiban,stb kiktilani,kitiltani etc
és mi van azzal aki nem csak kocsikázik hanem munkát végez?szállít szolgáltat,stb?
ha magasabb áron fog bejutni a városba,azt tovább is fogja terehelni. ergó aki a belvárosban lakik,mindent magasabvb áron fog kapni mint aki a külvárosban lakik?
cso zsi 2008.02.03. 11:20:26
Amikor ugyanezt leírtam vagy ebben, vagy egy másik topikban, (magam is bizonyos szolgáltatást végezve furgonnal), akkor Perillustris olvtárs megmagyarázta azt is.
De hát normális bringát sem látott még, amelyik drágább, mint egy robogó. Mert nem a 20000 forintos "egyszerhasználatos" osan/teszkó/cora bringából kell kiindulni.
A Schwinn bringám 60 körül volt, azóta már került rá egy, s más, tárcsafék még nem....
De hát normális bringát sem látott még, amelyik drágább, mint egy robogó. Mert nem a 20000 forintos "egyszerhasználatos" osan/teszkó/cora bringából kell kiindulni.
A Schwinn bringám 60 körül volt, azóta már került rá egy, s más, tárcsafék még nem....
killmark 2008.02.03. 14:18:34
mivel váltott járművekkel közledem a városban(mikrobusz,személygk, robogó) van rálátásom mi mi mennyire használható.a legutolsó esetben sem szállnék tömegbenközlekedő eszközre.ha családot viszek kocsi.már gazdaságosabb,és kényelmesebb mint a busz.
elég gáz 2 kisgyerekkel a bkv-t használni.
ha cuccolok mikrobusz.nem kell magyarázni.
ha egyedül megyek valahova,robi még ez is kényelmesebb,és gazdaságosabb mint a bkv.800 ft/100km. a menetidőről nem is beszélve.
elég gáz 2 kisgyerekkel a bkv-t használni.
ha cuccolok mikrobusz.nem kell magyarázni.
ha egyedül megyek valahova,robi még ez is kényelmesebb,és gazdaságosabb mint a bkv.800 ft/100km. a menetidőről nem is beszélve.
cso zsi 2008.02.03. 17:41:19
Hiába mondjuk, nem értik, csak "zöldülnek".
Egy autót, ha megveszek, nem a BKV ellenében teszem, hanem (többek közt) a kényelmemért is.
Ha van autóm, azzal el tudok menni a vidéki rokonokhoz, vagy a nyaralóba. Hoppá!!
Akkor most a Volán, meg a MÁV ellen vettem?
Nem. Csak a kényelmemért.
Mert akkor indulok, amikor akarok, akkor állok meg, amikor akarok, meg a mikor a gyerek szól a hátsó ülésről, hogy "pisilni kell".
Háztól-házig.
Játsszuk már le ugyanezt babakocsi-háromnapi pelus-ruhák kombóval. Bp-n még valahogy elmegyek az állomásokig tömegközzel, de aztán mi van, amikor megérkeztem? 2-5-10 km távolság az úticéltól.
Minél nagyobb a távolság, annál olcsóbb a kocsi használata. Ma Magyarországon, ha két ember ül a kocsiban, mindenképpen.
Egy autót, ha megveszek, nem a BKV ellenében teszem, hanem (többek közt) a kényelmemért is.
Ha van autóm, azzal el tudok menni a vidéki rokonokhoz, vagy a nyaralóba. Hoppá!!
Akkor most a Volán, meg a MÁV ellen vettem?
Nem. Csak a kényelmemért.
Mert akkor indulok, amikor akarok, akkor állok meg, amikor akarok, meg a mikor a gyerek szól a hátsó ülésről, hogy "pisilni kell".
Háztól-házig.
Játsszuk már le ugyanezt babakocsi-háromnapi pelus-ruhák kombóval. Bp-n még valahogy elmegyek az állomásokig tömegközzel, de aztán mi van, amikor megérkeztem? 2-5-10 km távolság az úticéltól.
Minél nagyobb a távolság, annál olcsóbb a kocsi használata. Ma Magyarországon, ha két ember ül a kocsiban, mindenképpen.
Laciii 2008.02.04. 08:34:43
A stilus maga az ember.
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 11:14:11
Egyértelmű: AUTÓVAL
1. Szabadság érzet. /Akkor magyek, oda, mikor akarok./
2. Kényelem. /Hol van a ruszki adósságból kapott MÁV fotel, az én karfás ülésemhez képest az Opelben?/
3. Engem az sem zavar, ha 500 kess lesz az üzemanyag! /ééééérteeeed?/ Azt, hogy 1 év alatt 30 ezret belepakolok, az mg ki érdekel? Azért van! Majd 100 ezernél lesz új! :D
A BAJ AZ, HOGY EZT MIT ÉN MEG ENGEDHETEK, VAGY "MI", AZT SAJNOS 10 EMBERBŐL, JÓ HA 4 TEHETI MEG! ...SAJNOS! :(
1. Szabadság érzet. /Akkor magyek, oda, mikor akarok./
2. Kényelem. /Hol van a ruszki adósságból kapott MÁV fotel, az én karfás ülésemhez képest az Opelben?/
3. Engem az sem zavar, ha 500 kess lesz az üzemanyag! /ééééérteeeed?/ Azt, hogy 1 év alatt 30 ezret belepakolok, az mg ki érdekel? Azért van! Majd 100 ezernél lesz új! :D
A BAJ AZ, HOGY EZT MIT ÉN MEG ENGEDHETEK, VAGY "MI", AZT SAJNOS 10 EMBERBŐL, JÓ HA 4 TEHETI MEG! ...SAJNOS! :(
wood 2008.02.04. 13:30:55
Krisi 2008.02.02. 16:52:52
"Ja, és azok a robogósok akik biciklisávban mennek legyenek kedvesek bekapni!!"
azt szabad. tényleg furcsa, de szabályos.
"Ja, és azok a robogósok akik biciklisávban mennek legyenek kedvesek bekapni!!"
azt szabad. tényleg furcsa, de szabályos.
Johnny336 2008.02.04. 14:17:07
Robogo = smkp (segedmotoros-kerekpar).
Tehat felig-meddig bringanak minosul. Ezert elegendo szinte csak KRESZ-ismeret a hajtasi engedelyhez.
Tehat felig-meddig bringanak minosul. Ezert elegendo szinte csak KRESZ-ismeret a hajtasi engedelyhez.
SD · http://totalcar.hu 2008.02.04. 19:29:56
Lenni v nem lenni.
Kb ilyen súlyú kérdést kell feltennünk az adott témában.
Tele a város.Nem kicsit, nagyon.Ez az egy biztos.Meg az, hogy a bkv(a metróval az élen) a legviccesebb alternatívája az utazásnak.
Gondolok itt arra, h átlagban minden 3. buszra lehet felszállni, az alsó lépcsőre, a többin nincs hely.A metró bűzlik, télen- nyáron elviselhetetlen a hőség odalent, és ha öltönyben megy az ember dolgozni, ahol azért fontos a külalak... nos, nadrágszár-cipőre ragadt rágógumi, olajfolt, ragadós g*ci, facsarhatóvá izzadt ing és öltöny, ezek alapdolgok a bkv-n.Az üvöltöző részeget én rakom le a járműről(többször előfordult), meg a férfit aki minden utas és a sofőr szeme láttára megüt egy nőt.A sofőr bezárkózik, rámcsukja az ajtót stb.Klíma nincs szinte sehol, és nem ám a 8. kerületben vagy óbudán élek, hanem a 11. környékén utazgattam hosszú évekig.És mindezt k*rva drágán, igen magas és indokolatlan áron.
Egy éve megelégeltem a dolgot és befektettem egy kis dízelbe, konkrétan opel corsába.Fogyasztás+kötelező=havi bérlet(ek)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Csak a kis dobozban csönd van, zene, télen meleg, nyáron az ablakot letekerve kellemes szellő, tisztaság, kényelem, ülőhely, nyugalom.
Minden logikus érvekre tekintettel nem vettem terepjárót(amit indokolna az útburkolat minősége) vagy kompaktot, esetleg limuzint.
A corsát kétszemélyes, apró, KEVÉS HELYET FOGLALÓ ÉS KEVESET FOGYASZTÓ gépnek tervezték, az is.Ennél kisebb nem létezik(jó, kispolák).
Egyre többször látok tömegével reggel 5 méternél hosszabb gépekkel EGYMAGUKBAN utazó embereket, 145cm-es, kormánytól alig kilátó hölgyeket, akiknek jobban esik majd' kétszer több helyet foglalni a városban, és 3Xtöbb üzemanyagot elégetni ugyanabban a dugóban állva mint én.
A többi ok az autó ellen ismert: nincs körgyűrű, tele van TIR-ekkel és átutazó emberekkel a város, na ezért van dugó állandóan, meg azért, mert a kétsávos szabadság híd felújítása kb 2 évbe telik.
Összegezve: mindenkinek saját ízlésére, tűrőképességére bízom a döntést(illetve természetesen anyagi helyzetére), hogy kíván utazni.
Én a fent leírtak szerint látom a helyzetet: kell jobb, sokal igényesebb tömegközlekedés, nem kellenek magasabb parkolási díjak, kell körgyűrű, és józan ÍTÉLŐKÉPESSÉG, azaz nem limuzinnal munkába járni, a korona nem esik le senkinek a fejéről, sőt én tisztelettel tekintek azokra az elegánsan öltözött urakra/hölgyekre, akik öltönyüket a hátsó ülésre dobva egy kis peugeotban, opelben, smartban, fordban, vagy akár kis polskiban, alacsonyan, de méltóságteljesen ülve az aszfalt felett a szobságot és a fölösleges mayerkodást félretéve tekintettel vannak embertársaikra.
Kb ilyen súlyú kérdést kell feltennünk az adott témában.
Tele a város.Nem kicsit, nagyon.Ez az egy biztos.Meg az, hogy a bkv(a metróval az élen) a legviccesebb alternatívája az utazásnak.
Gondolok itt arra, h átlagban minden 3. buszra lehet felszállni, az alsó lépcsőre, a többin nincs hely.A metró bűzlik, télen- nyáron elviselhetetlen a hőség odalent, és ha öltönyben megy az ember dolgozni, ahol azért fontos a külalak... nos, nadrágszár-cipőre ragadt rágógumi, olajfolt, ragadós g*ci, facsarhatóvá izzadt ing és öltöny, ezek alapdolgok a bkv-n.Az üvöltöző részeget én rakom le a járműről(többször előfordult), meg a férfit aki minden utas és a sofőr szeme láttára megüt egy nőt.A sofőr bezárkózik, rámcsukja az ajtót stb.Klíma nincs szinte sehol, és nem ám a 8. kerületben vagy óbudán élek, hanem a 11. környékén utazgattam hosszú évekig.És mindezt k*rva drágán, igen magas és indokolatlan áron.
Egy éve megelégeltem a dolgot és befektettem egy kis dízelbe, konkrétan opel corsába.Fogyasztás+kötelező=havi bérlet(ek)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Csak a kis dobozban csönd van, zene, télen meleg, nyáron az ablakot letekerve kellemes szellő, tisztaság, kényelem, ülőhely, nyugalom.
Minden logikus érvekre tekintettel nem vettem terepjárót(amit indokolna az útburkolat minősége) vagy kompaktot, esetleg limuzint.
A corsát kétszemélyes, apró, KEVÉS HELYET FOGLALÓ ÉS KEVESET FOGYASZTÓ gépnek tervezték, az is.Ennél kisebb nem létezik(jó, kispolák).
Egyre többször látok tömegével reggel 5 méternél hosszabb gépekkel EGYMAGUKBAN utazó embereket, 145cm-es, kormánytól alig kilátó hölgyeket, akiknek jobban esik majd' kétszer több helyet foglalni a városban, és 3Xtöbb üzemanyagot elégetni ugyanabban a dugóban állva mint én.
A többi ok az autó ellen ismert: nincs körgyűrű, tele van TIR-ekkel és átutazó emberekkel a város, na ezért van dugó állandóan, meg azért, mert a kétsávos szabadság híd felújítása kb 2 évbe telik.
Összegezve: mindenkinek saját ízlésére, tűrőképességére bízom a döntést(illetve természetesen anyagi helyzetére), hogy kíván utazni.
Én a fent leírtak szerint látom a helyzetet: kell jobb, sokal igényesebb tömegközlekedés, nem kellenek magasabb parkolási díjak, kell körgyűrű, és józan ÍTÉLŐKÉPESSÉG, azaz nem limuzinnal munkába járni, a korona nem esik le senkinek a fejéről, sőt én tisztelettel tekintek azokra az elegánsan öltözött urakra/hölgyekre, akik öltönyüket a hátsó ülésre dobva egy kis peugeotban, opelben, smartban, fordban, vagy akár kis polskiban, alacsonyan, de méltóságteljesen ülve az aszfalt felett a szobságot és a fölösleges mayerkodást félretéve tekintettel vannak embertársaikra.
Krisi 2008.02.04. 20:18:07
"Gyakorlatilag az összes kétkeréken közlekedő fittyet hány a Kreszre.
Az autósok is tennék, ha ugyanúgy elférnének (szabálytalanul) a többiek közt, mint ahogy a kétkerekűek teszik.
Ha van dugó, ha nincs, az egyik legbosszantóbb dolog, hogy a bringást megelőzve, a pirosnál újra elédcsorog, és megint 6-8 autósnak kell újra kerülgetni. De volt már ilyen esetem buszon ülve is."
Hát ezaz. Sokaknak nem az fáj, hogy mások átmennek, hanem hogy ők nem mehetnek át, és az irigység gyűlöletre fordul.
Az meg akkora baromság, hogy sokkal több rossz levegőt szívnak, mint az autósok. Az autóba is ugyanúgy bemegy a füst, ha a busz mögött megy, csak átmegy a klímán előtte. Vagy mindenkinek van egy frisslevegő palack a kocsuijában? Ne legyünk már szánalmasak!
A biciklis előremegy - kocsik visszaelőzik meg nem tudom kinek van így, én amikor reggel megyek Kelenföldröl Óbudára a reggeli csúcsban, akkor általában egy autó sem előz meg. Talán a Villányi úton, ott még nincs dugó. De az Alkotástól a Margit hídig általában a négykerekűek sebessége gyökkettő körül van, nem negy fizikai teljesítmény megelőzni őket. Szóval én nem úgy látom, hogy akadályoznám a forgalmat. Ahol meg tudom, hogy lassabb vagyok, ott megyek mellékúton. De nem mindenki ilyen, hát istenem, ez van. Akkora manőver kikerülni egy biciklist? Ha igen, akkor sajnálom, az nem a bicajos hibája.
Azt meg senki sem mondja, hogy holnaptól mindenki biciklizzen, mert nyilván mindenki gyereket visz oviba, diszperzitet a csomagtartóban, stb. A bicikli egy lehetőség, ami városban nagy forgalomnál bizony gyorsabb, mint az autó, ezt sokan nem látják be, hát ez van.
Az meg tény, hogy a biciklisek - hogy is mondjam finoman - nem mindig a kresz szerint közlekednek. Én sem. De nem azért, mert szabálytalankodni király, hanem mert nem akarok meghalni. Ha betartanám a szabályokat biciklin ülve, akkor naponta ütnének el a csakis szabályosan közlekedő autósok (mert minden autós betartja a kreszt, ellenben az összes biciklis kötsög, ugye?).
Ja, ha valaki mutat nekem egy autóst, aki még sose szabálytalankodott, azt körberöhögöm, mert vagy hazudik, vagy idióta.
A szabálytalankodás alatt nem csak azt kell érteni, hogy átmenni a piroson, hanem vannak apróságok is, pl 51-el menni, sávváltáskor nem indexelni, buszt nem kiengedni, gyalogost nem átengedni, stb. Kocsival sem tartok be minden szabályt, beismerem, de ha a városban nem 60 lenne az utazótempóm, akkor bejönnének elém 6an meg ledudálnának.
Ezt mind főleg azért írtam, hogy nem a biciklisekben kéne keresni az ellenséget, nem miattuk van dugó, nem miattuk van szmog már Budapesten is (habár hivatalosan nem jelentették be), és nem miattuk szarok az utak
De most nem erről van szó, hanem arról, hogy mi az olcsóbb. És hülye, aki azt gondolja, hogy az autó olcsóbb. A vételárat miért nem számítja bele a számításba senki? Lehet, hogy az ezres Corsa keveset fogyaszt, de könyörgöm, mennyibe került? Egy havibérlet árába?
Az meg más dolog, hogy kényelmesebb a gépjármű, sokszor gyorsabb, és persze az érzés, hogy tekergetem a kormányt, taposom a kuplungot, bevallom, néha én is elcsábulok, és autóba ülök városban. De árban eléggé kikap a bkv-tól, ezen kár vitázni. Fentebb már leírtam, hogy miért.
Hú ez jó hosszú lett, meg kicsit összefüggéstelen, bocsi :)
Az autósok is tennék, ha ugyanúgy elférnének (szabálytalanul) a többiek közt, mint ahogy a kétkerekűek teszik.
Ha van dugó, ha nincs, az egyik legbosszantóbb dolog, hogy a bringást megelőzve, a pirosnál újra elédcsorog, és megint 6-8 autósnak kell újra kerülgetni. De volt már ilyen esetem buszon ülve is."
Hát ezaz. Sokaknak nem az fáj, hogy mások átmennek, hanem hogy ők nem mehetnek át, és az irigység gyűlöletre fordul.
Az meg akkora baromság, hogy sokkal több rossz levegőt szívnak, mint az autósok. Az autóba is ugyanúgy bemegy a füst, ha a busz mögött megy, csak átmegy a klímán előtte. Vagy mindenkinek van egy frisslevegő palack a kocsuijában? Ne legyünk már szánalmasak!
A biciklis előremegy - kocsik visszaelőzik meg nem tudom kinek van így, én amikor reggel megyek Kelenföldröl Óbudára a reggeli csúcsban, akkor általában egy autó sem előz meg. Talán a Villányi úton, ott még nincs dugó. De az Alkotástól a Margit hídig általában a négykerekűek sebessége gyökkettő körül van, nem negy fizikai teljesítmény megelőzni őket. Szóval én nem úgy látom, hogy akadályoznám a forgalmat. Ahol meg tudom, hogy lassabb vagyok, ott megyek mellékúton. De nem mindenki ilyen, hát istenem, ez van. Akkora manőver kikerülni egy biciklist? Ha igen, akkor sajnálom, az nem a bicajos hibája.
Azt meg senki sem mondja, hogy holnaptól mindenki biciklizzen, mert nyilván mindenki gyereket visz oviba, diszperzitet a csomagtartóban, stb. A bicikli egy lehetőség, ami városban nagy forgalomnál bizony gyorsabb, mint az autó, ezt sokan nem látják be, hát ez van.
Az meg tény, hogy a biciklisek - hogy is mondjam finoman - nem mindig a kresz szerint közlekednek. Én sem. De nem azért, mert szabálytalankodni király, hanem mert nem akarok meghalni. Ha betartanám a szabályokat biciklin ülve, akkor naponta ütnének el a csakis szabályosan közlekedő autósok (mert minden autós betartja a kreszt, ellenben az összes biciklis kötsög, ugye?).
Ja, ha valaki mutat nekem egy autóst, aki még sose szabálytalankodott, azt körberöhögöm, mert vagy hazudik, vagy idióta.
A szabálytalankodás alatt nem csak azt kell érteni, hogy átmenni a piroson, hanem vannak apróságok is, pl 51-el menni, sávváltáskor nem indexelni, buszt nem kiengedni, gyalogost nem átengedni, stb. Kocsival sem tartok be minden szabályt, beismerem, de ha a városban nem 60 lenne az utazótempóm, akkor bejönnének elém 6an meg ledudálnának.
Ezt mind főleg azért írtam, hogy nem a biciklisekben kéne keresni az ellenséget, nem miattuk van dugó, nem miattuk van szmog már Budapesten is (habár hivatalosan nem jelentették be), és nem miattuk szarok az utak
De most nem erről van szó, hanem arról, hogy mi az olcsóbb. És hülye, aki azt gondolja, hogy az autó olcsóbb. A vételárat miért nem számítja bele a számításba senki? Lehet, hogy az ezres Corsa keveset fogyaszt, de könyörgöm, mennyibe került? Egy havibérlet árába?
Az meg más dolog, hogy kényelmesebb a gépjármű, sokszor gyorsabb, és persze az érzés, hogy tekergetem a kormányt, taposom a kuplungot, bevallom, néha én is elcsábulok, és autóba ülök városban. De árban eléggé kikap a bkv-tól, ezen kár vitázni. Fentebb már leírtam, hogy miért.
Hú ez jó hosszú lett, meg kicsit összefüggéstelen, bocsi :)
SD · http://totalcar.hu 2008.02.05. 14:25:30
Igaz, az autót meg kell venni, de azután el is lehet adni ha már nem kell.Az nem bérbe megy, hanem tulajdonba, ha vigyáz rá az ember, értékálló áron el lehet adni.És ha esetleg bármilyen jelentéktelen de gyalog nagy távolságot kell megtenni, városon kívülre utazni, akkor már volán/máv ára is beüt.
Ezres Corsát nem ajánlom senkinek mert lehet hogy jól fogyaszt, de csak addig amég el nem indul alapjáratból.Nekem 1,5 dízelem van, nyáron 3,8-as eszik, télen 4,5 körül.Átlagban.És személy szerint azért nem kerékpározok mert m7-esen jövök be a városba és az már utólérhetetlen távolság kerékpárral, tehát kiesett.
Én mindenkit tisztelek aki a lehető legtöbbet megteszi a környezet kíméléséért, a dugók elkerüléséért, ám a többség nem így teszi.
A bkv-t változatlanul lesajnálom, szánalmas minőség 2008-ban, szánalmasan magas áron.
Ezres Corsát nem ajánlom senkinek mert lehet hogy jól fogyaszt, de csak addig amég el nem indul alapjáratból.Nekem 1,5 dízelem van, nyáron 3,8-as eszik, télen 4,5 körül.Átlagban.És személy szerint azért nem kerékpározok mert m7-esen jövök be a városba és az már utólérhetetlen távolság kerékpárral, tehát kiesett.
Én mindenkit tisztelek aki a lehető legtöbbet megteszi a környezet kíméléséért, a dugók elkerüléséért, ám a többség nem így teszi.
A bkv-t változatlanul lesajnálom, szánalmas minőség 2008-ban, szánalmasan magas áron.
Krisi 2008.02.05. 15:32:15
Autó megvétel - eladás akkor lehet azonos áron, ha használtat veszel, és nem raksz bele sok kilómétert, nem töröd össze, stb.
Új autó meg az árának jelentős részét már akkor elveszti, amikor átveszed a szalonban. Egy Suzukinál mondjuk ez pár százezer, de egy drágább kocsinál bőven lehet millós árvesztés, egy nap alatt, mert már használt.
Új autó meg az árának jelentős részét már akkor elveszti, amikor átveszed a szalonban. Egy Suzukinál mondjuk ez pár százezer, de egy drágább kocsinál bőven lehet millós árvesztés, egy nap alatt, mert már használt.
xt 2008.02.05. 16:10:56
A buszt is meg kell venni, amellett az autó nem csak azt a közlekedést váltja ki, amit bicajjal is meg lehetne tenni. Kár lenne almát körtéhez hasonlítani.
Biciklist kikerülni pedig tényleg gondot okoz. Kerüléskor, ha nem akarod ijesztgetni a nyomorultat, be kell lógnod a szembejövő, vagy belső sávba, zavarod az ott haladót, lassul a forgalom, kialakul a dugó. Nem kell nagy ész hozzá, hogy belássuk, ha ezt két percenként megteszi ugyanaz a 20 autó, akit a következő lámpánál visszaelőz a biciklista, akkor azzal jelentősen lassul az egész közlekedés.
Biciklist kikerülni pedig tényleg gondot okoz. Kerüléskor, ha nem akarod ijesztgetni a nyomorultat, be kell lógnod a szembejövő, vagy belső sávba, zavarod az ott haladót, lassul a forgalom, kialakul a dugó. Nem kell nagy ész hozzá, hogy belássuk, ha ezt két percenként megteszi ugyanaz a 20 autó, akit a következő lámpánál visszaelőz a biciklista, akkor azzal jelentősen lassul az egész közlekedés.
dioauto 2008.02.05. 22:14:07
Mindenre elszánt bkv-soknak egy kis illemtan:
Ha felszáll egy anya a buszra két pici gyerekével, valószinűleg nem azért teszi, mert "nehogymá azt gondolja, hogy így kivételezésben részeszül és átadja neki valaki a helyet". Vagy az idős nénike, aki egy hasonló beszólás után sírva szállt le a következő megállónál! A buszimádók is tanulhatnának jómodort. De sorolhatnám még egy darabig: pl. nem kéne a másik képébe köhögni, kikönyökölni az oldalát, rátaposni a lábára, lelökni a lépcsőn és anyázni, ha egy ember a busz belsejéből szeretne leszállni.
És akkor még nem beszéltem arról, hogy mennnyivel kényelmesebb, meg gyorsabb. Még ha az összes járulékos költséget figyelembe vesszük, akkor is kb. megegyezik a két összeg. Miért kéne hát a tömegközlekedést igénybe venni? (Hacsak nem vágyunk egy kis influenzára, tetűre és egyéb finomságokra:)
Én NEM, nem fogok buszra szállni, hacsak nem lesz nagybeteg az autónk!
Kíváncsi lennék, hogy a BKV vezetőségből hányan járnak busszal!
Ha felszáll egy anya a buszra két pici gyerekével, valószinűleg nem azért teszi, mert "nehogymá azt gondolja, hogy így kivételezésben részeszül és átadja neki valaki a helyet". Vagy az idős nénike, aki egy hasonló beszólás után sírva szállt le a következő megállónál! A buszimádók is tanulhatnának jómodort. De sorolhatnám még egy darabig: pl. nem kéne a másik képébe köhögni, kikönyökölni az oldalát, rátaposni a lábára, lelökni a lépcsőn és anyázni, ha egy ember a busz belsejéből szeretne leszállni.
És akkor még nem beszéltem arról, hogy mennnyivel kényelmesebb, meg gyorsabb. Még ha az összes járulékos költséget figyelembe vesszük, akkor is kb. megegyezik a két összeg. Miért kéne hát a tömegközlekedést igénybe venni? (Hacsak nem vágyunk egy kis influenzára, tetűre és egyéb finomságokra:)
Én NEM, nem fogok buszra szállni, hacsak nem lesz nagybeteg az autónk!
Kíváncsi lennék, hogy a BKV vezetőségből hányan járnak busszal!
cso zsi 2008.02.05. 22:32:34
" wood 2008.02.04. 13:30:55
Krisi 2008.02.02. 16:52:52
"Ja, és azok a robogósok akik biciklisávban mennek legyenek kedvesek bekapni!!"
azt szabad. tényleg furcsa, de szabályos. "
Cseppetsem furcsa, csak a szabály 20 km/h-t engedélyez ott nekik.
Közúton meg 40-et. Ahol 80-nal, vagy többel mennek, mert a 80-100 köbcentis gépeiket valami "magyaros" módon smk-nak vizsgáztatták le.
Krisi 2008.02.02. 16:52:52
"Ja, és azok a robogósok akik biciklisávban mennek legyenek kedvesek bekapni!!"
azt szabad. tényleg furcsa, de szabályos. "
Cseppetsem furcsa, csak a szabály 20 km/h-t engedélyez ott nekik.
Közúton meg 40-et. Ahol 80-nal, vagy többel mennek, mert a 80-100 köbcentis gépeiket valami "magyaros" módon smk-nak vizsgáztatták le.
Krisi 2008.02.06. 14:49:44
xt: Imádom az ilyet, amikor az okos emberek levezetik, hogy a dugó nem az autók, hanem a biciklik miatt van. És egy biciklis bénítja le az egész belvárost! Ha nem lennének biciklisek, akkor dugó sem lenne. Gratulálok. (Mellesleg az autósok legalább 80%-a megelőz lassítás nélkül, 10 centire, ami nem zavar, sokkal rosszabb, ha mögöttem jön 30-cal és nem előz meg.)
Biciklis miatt torlódás. Ez teccik :)
Az meg egyértelmű, hogy az autó sokszor gyorsabb, egyértelműen kényelmesebb, jobb mint a bkv, de semmiképp sem olcsóbb. Max akkor, ha nem Te fizeted, hanem céges autó. De abban se vagyok biztos.
Biciklis miatt torlódás. Ez teccik :)
Az meg egyértelmű, hogy az autó sokszor gyorsabb, egyértelműen kényelmesebb, jobb mint a bkv, de semmiképp sem olcsóbb. Max akkor, ha nem Te fizeted, hanem céges autó. De abban se vagyok biztos.
xt (törölt) 2008.02.06. 15:07:59
Krisi "Ha nem lennének biciklisek, akkor dugó sem lenne. Gratulálok."
Ezt te találtad ki, én csak azt írtam, hogy a biciklis lassítja a közlekedést. Cáfolj meg. Vagy olvass más autós oldalt is. Nem rég volt valahol egy cikk egy kutatásról, ahol lemodellezték, hogy egy-egy fékezés mennyire lassítja az egész rendszert.
Ezt te találtad ki, én csak azt írtam, hogy a biciklis lassítja a közlekedést. Cáfolj meg. Vagy olvass más autós oldalt is. Nem rég volt valahol egy cikk egy kutatásról, ahol lemodellezték, hogy egy-egy fékezés mennyire lassítja az egész rendszert.
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.06. 17:57:18
...ezt nem értem látjátok Magyar polgártársaim? Ezt, hogy miért van ez, hogy köpködjük 1mást idehaza. Autós a bicikliseket, stb. Holoot kint ez nem így megy! De a megoldás kurva egyszerű: AZÉRT MERT MI KINŐTTÜK NÉMELY VÁROSUNK ÚTVONALHÁLÓZATÁT, ÉS MÉG AZ IS, HOGY MI MAGYAROK VAGYUNK CSAK ILYEN "FELFOGÁSSAL" MÁS KÖZLEKEDŐKRE! :(
De ne kanyarodjunk el atámától! Köszönöm én is!
De ne kanyarodjunk el atámától! Köszönöm én is!
Krisi 2008.02.07. 05:01:30
xt: Annyira abszurd volt a felvetésed, hogy (egy nagy röhögés után) nem hagyhattam szó nélkül. Bárcsak ott tartanánk már, hogy a biciklisek lassítják a közlekedést!
Sajnos jelenleg nem a kerékpárok, hanem a rosszul beállított lámpák, értelmetlen kereszteződés - megoldások és nem utolsó sorban a túl sok autó és kamion lassítja derűs fővárosunk közlekedését. Ha minden áron bűnbakot akarsz keresni, akkor ne a biciklisekkel gyere elő, mert körberöhögnek, hanem valami ésszerűbbel.
Az igaz, hogy néha egy biciklist nem lehet egyből megelőzni sávon belül (bár ez tényleg eléggé ritka), meg kell várni, amíg nem jön senki a mellettünk lévő sávban (legalább 6 másodperc, húúú de sok), és csak utána előzhetjük meg "a nyomorultat".
Ha szerinted ettől nem lehet mozdulni kocsival a belvárosban, akkor nem tudok Neked mit mondani.
De mellesleg bízok az autós - biciklis örök barátságban, tekintve, hogy mindkét közlekedési módot használom. Písz.
Sajnos jelenleg nem a kerékpárok, hanem a rosszul beállított lámpák, értelmetlen kereszteződés - megoldások és nem utolsó sorban a túl sok autó és kamion lassítja derűs fővárosunk közlekedését. Ha minden áron bűnbakot akarsz keresni, akkor ne a biciklisekkel gyere elő, mert körberöhögnek, hanem valami ésszerűbbel.
Az igaz, hogy néha egy biciklist nem lehet egyből megelőzni sávon belül (bár ez tényleg eléggé ritka), meg kell várni, amíg nem jön senki a mellettünk lévő sávban (legalább 6 másodperc, húúú de sok), és csak utána előzhetjük meg "a nyomorultat".
Ha szerinted ettől nem lehet mozdulni kocsival a belvárosban, akkor nem tudok Neked mit mondani.
De mellesleg bízok az autós - biciklis örök barátságban, tekintve, hogy mindkét közlekedési módot használom. Písz.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.07. 09:26:54
xt: Járok bringával és autóval is, olyan még nem volt, hogy egy bringás miatt ne tudtam volna egy dugóban haladni (egy tök üres úton el lehetne képzelni, hogy a bringa miatt lassít valaki,. De hát a dugók nem attól keletkeznek, hogy az egyébként tök üres útra rákerül a bringa.)
Az autósok természetesen engem is rtendszeresen feltartanak bringásként ugyanúgy, ahogyan autósként is rendszerint az előttem álló autótól nem tudok haladni.
Egyébként a bringa kb. ötödannyi utat foglal el, mint az autó. (= adott útfelületen ötször annyi bringás fél el)
www.frostfirezoo.com/amount-of-space-required-to-transport-the-same-amount-of-people-by-car-bus-or-bicycle
www.erhartsz.extra.hu/Motorist_conquest_hu.pdf
Az autósok természetesen engem is rtendszeresen feltartanak bringásként ugyanúgy, ahogyan autósként is rendszerint az előttem álló autótól nem tudok haladni.
Egyébként a bringa kb. ötödannyi utat foglal el, mint az autó. (= adott útfelületen ötször annyi bringás fél el)
www.frostfirezoo.com/amount-of-space-required-to-transport-the-same-amount-of-people-by-car-bus-or-bicycle
www.erhartsz.extra.hu/Motorist_conquest_hu.pdf
xt 2008.02.07. 12:07:09
Valakinek a magyar nyelvtannal vannak problémái, úgy látom. Az a kifejezés, hogy a biciklista lassítja a forgalmat nem egyenlő azzal, hogy a biciklista okozza a dugót. Hozzájárul, felelős egy bizonyos részéért, benne van a kanala. Mértéket nem írtam, szóval lehet kínosan visszanyelni a felbuggyanó röhögést. Azt meg azért végig kellene gondolni még egyszer, hogy pl. délután 4 és 6 között a Nyugati és a Blaha között autózva mennyire egyszerű x-szer kikerülni ugyanazt a 3 biciklist, aki minden pirosnál visszaelőz. Bár lehet, hogy csak én figyelek rájuk túlságosan, más meg leszarja, ha beesnek a parkoló kocsik közé.
Laciii 2008.02.07. 12:24:42
"Nem rég volt valahol egy cikk egy kutatásról, ahol lemodellezték, hogy egy-egy fékezés mennyire lassítja az egész rendszert."
Az KILÓMÉTER múlva érződik, városban tipikus :)
"x-szer kikerülni ugyanazt a 3 biciklist, aki minden pirosnál visszaelőz"
Akkor mi miatt is kellett megállni?
Nevetess meg még egy kicsit :)
Az KILÓMÉTER múlva érződik, városban tipikus :)
"x-szer kikerülni ugyanazt a 3 biciklist, aki minden pirosnál visszaelőz"
Akkor mi miatt is kellett megállni?
Nevetess meg még egy kicsit :)
cso zsi 2008.02.07. 13:01:59
" Laciii 2008.02.07. 12:24:42
Nevetess meg még egy kicsit :)"
Akkor mulatozz, és csodálkozz.
index.hu/tudomany/dugo080117/
Nevetess meg még egy kicsit :)"
Akkor mulatozz, és csodálkozz.
index.hu/tudomany/dugo080117/
Laciii 2008.02.07. 13:11:26
KÖSZI!
Mulatozom és csodálkozom, hogy nem érted és még büszke is vagy rá :)
Ezt a részt ajánlom figyelmedbe:
"De kilométerekkel mögötte szinte biztosan dugó alakul ki"
KILÓMÉTEREKKEL MÖGÖTTE, ezt városban elfojtja egy lámpa. A cikkben autópályáról van szó, tudod ahol a biciklisek szoktak cikázni 100-al a sorok közt :D
Te is nevetess meg még egy kicsit :)
Mulatozom és csodálkozom, hogy nem érted és még büszke is vagy rá :)
Ezt a részt ajánlom figyelmedbe:
"De kilométerekkel mögötte szinte biztosan dugó alakul ki"
KILÓMÉTEREKKEL MÖGÖTTE, ezt városban elfojtja egy lámpa. A cikkben autópályáról van szó, tudod ahol a biciklisek szoktak cikázni 100-al a sorok közt :D
Te is nevetess meg még egy kicsit :)
cso zsi 2008.02.07. 13:39:38
Mit fojt el egy lámpa?
A Mester utcai rossz fázisra állított lámpa a Kosztolányin is érezteti a hatását.
Ha ezt még tetézi akár bénán parkoló autós, akár kerülgetendő biciklis, akkor a Budaörsi úton van a sor vége.
Nem napi 2x5 km biciklizés a tapasztalat, hanem napi 2x15 km BKV, és 80-120 km autózás székesfővárosunkban.
A Mester utcai rossz fázisra állított lámpa a Kosztolányin is érezteti a hatását.
Ha ezt még tetézi akár bénán parkoló autós, akár kerülgetendő biciklis, akkor a Budaörsi úton van a sor vége.
Nem napi 2x5 km biciklizés a tapasztalat, hanem napi 2x15 km BKV, és 80-120 km autózás székesfővárosunkban.
Laciii 2008.02.07. 14:02:32
A linkelt tanulmány autópályáról szól, egy folyamatról, ahogy a fékezes dugót okoz, amihez sok kilóméter kell lámpa nélkül.
Újpest-Lágymányos megfelel?
Ha úgyse lehet haladni akkor azért mindegy, hogy van-e bicajos út közben, ha lehet akkor meg nem gond kikerülni és nem is látod többet.
Újpest-Lágymányos megfelel?
Ha úgyse lehet haladni akkor azért mindegy, hogy van-e bicajos út közben, ha lehet akkor meg nem gond kikerülni és nem is látod többet.
Krisi 2008.02.07. 14:29:43
Bicikis forgalomlassításra akkor lehetne hivatkozni, ha annyi lenne, mint Amszterdamban, Koppenhágában, vagy valamelyik fejlett országban. Ahol már belátták, hogy az autó király dolog leutazni vidékre, elmenni nyaralni vagy éjszaka menni a városban, de a reggeli dugóban erősen elvérzik. Itthon meg sokan azt hiszik, hogy azért megy valaki bicikivel, mert nincs pénze autóra. És még csodálkozunk, hogy a balkánhoz sorolnak minket :(
Ezt a rövidke videot meg ajánlanám mindenki figyelmébe: Nyugaton nem arról megy a vita, hogy közlekedési eszköz-e a kerékpár, hanem hogy mennyit költsenek a fejlesztésére.
youtube.com/watch?v=ibCcp0Y3OB0
Ezt a rövidke videot meg ajánlanám mindenki figyelmébe: Nyugaton nem arról megy a vita, hogy közlekedési eszköz-e a kerékpár, hanem hogy mennyit költsenek a fejlesztésére.
youtube.com/watch?v=ibCcp0Y3OB0
Krisi 2008.02.07. 14:34:52
Mellesleg amit említett xt, hogy 6szor visszaelőzi ugyanazt a biciklis, arra utal, hogy gondolkodás nélkül megy. Ha esetleg menne a biciklis mögött azon a pár méteren lassabban, és nem előzné meg csak azért, hogy tíz méter múlva beálljon a lámpához, az biztos rettentően megterhelő lenne. De nem, a biciklist kötelező megelőzni!
xt 2008.02.07. 16:13:28
Krisi, lehet, hogy te még nem mentél autóval biciklis mögött? Vagy úgy általában autóval? Mennyivel tekersz, amikor a városban közlekedsz? Mennyi ideig vagy képes/hajlandó ennyivel haladni autóval? Mennyi ideig viseled el a mögötted dudáló, anyázó többi autóst, akik esetleg nem látják a biciklist, csak azt, hogy úgy mész, mint egy tetű, pedig szabad a pálya! Ülj autóba, aztán próbálj előzékenykedni a biciklistákkal, meg mondjál okosakat a velük való interakciókról.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.07. 16:54:21
Nagyon okosakat ír mindenki.
1. "A biciklis visszaelőz a pirosnál": bringáról nézve ma a hülye autós előz vissza minden zöldnél. Egyébként ha olvastátok volna a linkelt tanulmányt (megértem, hosszú), akkor tudnátok, hogy a belvárosi közlekedés átlagsebessége alacsonyabb a bringákénál.
Az autók miatt, amik 5-ször akkora helyet foglalnak. Egyébként szard le nyugodtan, ha beesik a parkoló autók közé, ő meg majd jól beperel. Egyébként meg erről ez jut az eszembe:
index.hu/gazdasag/magyar/kult080207/
2. A linkelt index-tanulmányt is úgy látszik, sokaknak nehéz értelmezni. A kutatók azt fedezték fel, hogy a tömött városi közlekedés szuperkritikus rendszer, vonatkozik rá a káoszelmélet. Egy tetszőlegesen kis beavatkozás a rendszerbe az egyik ponton, és kialakul a zavar a másik ponton. Ezt már harminc éve is tudtuk.
A kérdés csak az, hogy akkor mit csináljunk: szüntessük meg a kicsiny beavatkozásokat (senki se fékezzen, se az autók, se a gyalogok, se a bringák miatt), vagy szüntessük meg a káoszt (csökkentsük az utak túlterheltségét).
3. A rosszul beállított lámpák: én megértem, hogy az ún. laikusok nem tudják elképzelni, hogy a lámpákat nem lehet tökéletesen beállítani. De nem lehet.
4.viktor134:
A Google Docs nem szar, és nem írtam volna ide, hogy ossza meg a jónép a táblázatát a Docs-ban, ha nem lehetne megosztani vele dokumentumokat (tipp: erre találták ki)
5. Kilométer rövid ó.
Az viszont igaz, hogy vírust nem lehet rá írni, ebből a szempontból tényleg szar.
1. "A biciklis visszaelőz a pirosnál": bringáról nézve ma a hülye autós előz vissza minden zöldnél. Egyébként ha olvastátok volna a linkelt tanulmányt (megértem, hosszú), akkor tudnátok, hogy a belvárosi közlekedés átlagsebessége alacsonyabb a bringákénál.
Az autók miatt, amik 5-ször akkora helyet foglalnak. Egyébként szard le nyugodtan, ha beesik a parkoló autók közé, ő meg majd jól beperel. Egyébként meg erről ez jut az eszembe:
index.hu/gazdasag/magyar/kult080207/
2. A linkelt index-tanulmányt is úgy látszik, sokaknak nehéz értelmezni. A kutatók azt fedezték fel, hogy a tömött városi közlekedés szuperkritikus rendszer, vonatkozik rá a káoszelmélet. Egy tetszőlegesen kis beavatkozás a rendszerbe az egyik ponton, és kialakul a zavar a másik ponton. Ezt már harminc éve is tudtuk.
A kérdés csak az, hogy akkor mit csináljunk: szüntessük meg a kicsiny beavatkozásokat (senki se fékezzen, se az autók, se a gyalogok, se a bringák miatt), vagy szüntessük meg a káoszt (csökkentsük az utak túlterheltségét).
3. A rosszul beállított lámpák: én megértem, hogy az ún. laikusok nem tudják elképzelni, hogy a lámpákat nem lehet tökéletesen beállítani. De nem lehet.
4.viktor134:
A Google Docs nem szar, és nem írtam volna ide, hogy ossza meg a jónép a táblázatát a Docs-ban, ha nem lehetne megosztani vele dokumentumokat (tipp: erre találták ki)
5. Kilométer rövid ó.
Az viszont igaz, hogy vírust nem lehet rá írni, ebből a szempontból tényleg szar.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.07. 16:56:44
xt:
Igazi káeurópai csávó vagy, veled tényleg nehéz lesz Európába jutni.
"Soha nem érjük utol Európa fejlett felét". - Mélyenszántó cím.
Igazi káeurópai csávó vagy, veled tényleg nehéz lesz Európába jutni.
"Soha nem érjük utol Európa fejlett felét". - Mélyenszántó cím.
Krisi 2008.02.07. 17:23:41
xt: Te hoztad fel példának a Nyugati és Blaha közti részt, én arról beszéltem. Ott ha nincs forgalom, akkor bemész a belső sávba, és nincs probléma. Ha meg nem tusz besorolni, annyi autó van, akkor az azt jelenti, hogy a sebesség is 20-30 km/óra, ennyivel bármikor megyek biciklivel, megsúgom, nem megerőltető. Csak mindenki azt hiszi, hogy a bicikli sebessége 10 km/óra sincs, ami tévedés. (Ez olyan, mint amikor Simsonnal megyek 60-nal de csakazértis megleőznek, mert ez csak egy lassú motoros.)
Autók közé meg nem fogok beállni biciklivel, én már csak ilyen szabálytalankodó kis féreg vagyok, de nem érzek bűntudatot miatta. És ezen a normális autósok sem akadnak fenn, szerencsére a legtöbben még kicsit félre is húzódnak sávon belül, hogy elférjek.
Azt meg már vártam, mikor jön elő, hogy "biztos nem vezettem még". Hát eljött :)
Amit írtál, az meg összefüggéstelen, ha szabad a pálya, akkor nem előz meg hatszor egymás után a biciklis, hanem Te mész el mellette egyszer. Most én is kérdezzem meg, hogy vezettél-e már?
Annak viszont nem örülök, hogy autóban ülve sokan a bicikliseken meg a gyalogosokon vezetik le a feszültséget, nem egy egészséges magatartás.
Autók közé meg nem fogok beállni biciklivel, én már csak ilyen szabálytalankodó kis féreg vagyok, de nem érzek bűntudatot miatta. És ezen a normális autósok sem akadnak fenn, szerencsére a legtöbben még kicsit félre is húzódnak sávon belül, hogy elférjek.
Azt meg már vártam, mikor jön elő, hogy "biztos nem vezettem még". Hát eljött :)
Amit írtál, az meg összefüggéstelen, ha szabad a pálya, akkor nem előz meg hatszor egymás után a biciklis, hanem Te mész el mellette egyszer. Most én is kérdezzem meg, hogy vezettél-e már?
Annak viszont nem örülök, hogy autóban ülve sokan a bicikliseken meg a gyalogosokon vezetik le a feszültséget, nem egy egészséges magatartás.
Laciii 2008.02.07. 17:33:07
xt, te hogy szoktál vezetni? Egysávoson még beragadhat az ember, de nem tipikus. Kétsávoson meg az ember figyeli a forgalmat és időben sávot vált és nem áll be 20-ra a bicajos seggére tapadva, hogy utána ne tudjon a belső sebességére ráállni, ha annyian vannak, hogy nem tudsz sávot váltani akkor meg úgyse éred utol.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.07. 19:52:09
Ez a beragadás-feature tipikus bűnbakképzési mechanizmus, az ember általában a másik autó mögé szokott beragadni, de azért a többségnek annyi esze azért van, hogy nem hibáztatja az összes többi autóst (kivéve a maffiózókat, persze), ergo kitalálják, hogy kitől nem lehet közlekedni (busz, bringa, kamion). Ezek közül a teherautósok nem szokták felhordani, hogy minek van annyi szgk az utakon, a BKV az inkább rohan a Demszkyhaz buszsávért/támogatásért/normacsökkentésért, maradnak a bringások.
Én autóval még nem ragadtam be bringás mögé 5 másodpercnél tovább. (Fordítva ez az idő tetszőlegesen hosszú)
Én autóval még nem ragadtam be bringás mögé 5 másodpercnél tovább. (Fordítva ez az idő tetszőlegesen hosszú)
cso zsi 2008.02.07. 20:05:28
Sajnos hosszú évek tapasztalata a visszaelőző kerékpáros, akit újra meg újra le kell küzdeni.
Magam is bringázom, de városban életveszélyes dolognak tartom. Ha mégis ezt teszem, akkor igenis kivárom a soromat, mert tudom, hogy autóból nézve mekkora gondot okoz a körúton végigtekerő civil.
A biciklisfutárok egy külön nép, bár mostanában köztük is felbukkan olyan, aki kirándul a városban. A többségük ismeri a használható utakat, bár elemi szabályokat sem nagyon tartanak be.
Amszterdamot kár felhozni, nem lehet egy lapon említeni a méreteit Budapesttel. (Alig 800000 lakos, 1-1,5 milliós agglomeráció)
Ha ott gyalogos vagy, az életed nem az autósoktól, hanem a bringásoktól van veszélyben. Ott a bringások közlekednek úgy, ahogy az itthoni átlagautós.
Magam is bringázom, de városban életveszélyes dolognak tartom. Ha mégis ezt teszem, akkor igenis kivárom a soromat, mert tudom, hogy autóból nézve mekkora gondot okoz a körúton végigtekerő civil.
A biciklisfutárok egy külön nép, bár mostanában köztük is felbukkan olyan, aki kirándul a városban. A többségük ismeri a használható utakat, bár elemi szabályokat sem nagyon tartanak be.
Amszterdamot kár felhozni, nem lehet egy lapon említeni a méreteit Budapesttel. (Alig 800000 lakos, 1-1,5 milliós agglomeráció)
Ha ott gyalogos vagy, az életed nem az autósoktól, hanem a bringásoktól van veszélyben. Ott a bringások közlekednek úgy, ahogy az itthoni átlagautós.
Laciii 2008.02.07. 20:38:28
"hosszú évek tapasztalata a visszaelőző kerékpáros"
vs.
"biciklis lassitja a forgalmat"
Nem üvöltő ellentmondás?
vs.
"biciklis lassitja a forgalmat"
Nem üvöltő ellentmondás?
cso zsi 2008.02.07. 22:28:25
Nem. Elég, ha értelmezed.
Azt a bringást, aki 20-30-cal folyamatosan kerekezik a körúton, a Petőfi hídtól a Blaháig ötször kell megelőzni napközben.
Nem a reggeli, vagy a délutáni őrületről beszélek, amikor dugó van és áll a belváros, hanem a napközbeni folyamatos haladási lehetőségről. Mert olyan is van ám.
A 12-18 tagú két sávnyi autó halad egy lámpától, és kerülgetheti a bringást. Mivel a zöldhullámot totálisan megszüntették (rossznyelvek szerint a villamoshoz igazították), szinte minden lámpánál meg kell állni. Ekkor a biciklis könnyebben-nehezebben elevickél a sor elejére, és (hacsak eleve nem gurul át a piroson) a kereszteződésben már a második autós próbálja kikerülni, amikor zöldet kapnak.
Azt a bringást, aki 20-30-cal folyamatosan kerekezik a körúton, a Petőfi hídtól a Blaháig ötször kell megelőzni napközben.
Nem a reggeli, vagy a délutáni őrületről beszélek, amikor dugó van és áll a belváros, hanem a napközbeni folyamatos haladási lehetőségről. Mert olyan is van ám.
A 12-18 tagú két sávnyi autó halad egy lámpától, és kerülgetheti a bringást. Mivel a zöldhullámot totálisan megszüntették (rossznyelvek szerint a villamoshoz igazították), szinte minden lámpánál meg kell állni. Ekkor a biciklis könnyebben-nehezebben elevickél a sor elejére, és (hacsak eleve nem gurul át a piroson) a kereszteződésben már a második autós próbálja kikerülni, amikor zöldet kapnak.
Krisi 2008.02.08. 01:25:40
Ebből a hozzászólásból tökéletesen lejött a biciklisek ellentmondásos közlekedése.
Ergo ha átmegy a piroson, akkor - bár nem akadályozza a forgalmat - egy rohadt, kreszt nem ismerő, felelőtlen szuicid egyén
Viszont ha nem megy át, és megvárja a zöldet, akkor meg - bár szabályos - lassítja a forgalmat. Vagyis, ahogy a Belga mondaná, "Az a baaj"
Ördögi kör, mindenképp a biciklis a hibás, ez a Butapesti morál. Sűllyedhetünk még lejjebb? Úgy látszik igen :(
Ergo ha átmegy a piroson, akkor - bár nem akadályozza a forgalmat - egy rohadt, kreszt nem ismerő, felelőtlen szuicid egyén
Viszont ha nem megy át, és megvárja a zöldet, akkor meg - bár szabályos - lassítja a forgalmat. Vagyis, ahogy a Belga mondaná, "Az a baaj"
Ördögi kör, mindenképp a biciklis a hibás, ez a Butapesti morál. Sűllyedhetünk még lejjebb? Úgy látszik igen :(
Laciii 2008.02.08. 09:16:56
Ej de szépen meg is magyaráztad, hogy nem a bicajos lassitja a forgalmat: "szinte minden lámpánál meg kell állni."
Köszi.
Köszi.
cso zsi 2008.02.08. 11:04:06
Persze, hogy süllyedhetünk. Élő példái vagytok az értetlenségnek, és annak, hogy miért is utálják a közúton biciklizőket. A kommentnek csak az egyik felét idézni elég randa csúsztatás. A lényeg elsikkadt neked.
Ha tényleg nem kerültél autósként ilyen helyzetbe, nem tudod, miről beszélünk.
Ha tényleg nem kerültél autósként ilyen helyzetbe, nem tudod, miről beszélünk.
xt 2008.02.08. 13:41:34
Krisi: Vegyük már magunkat egy kicsit komolyan. Legközelebb nézd meg jobban a kocsikat, amikkel találkozol a Körúton, aztán csodálkozz, amikor már sokadszor kerülsz melléjük. De te amúgy olyan gyors vagy, hogy neked mindig előre kell menni a lámpánál, mert úgyis gyorsabban indulsz el, mint ők.
KGyST: Te sem sokat autózol, ha még nem ragadtál be biciklis miatt. Pont azért mondtam a Körutat, mert ha mindkét sávban haladnak az autók (30-40kmh, nem 10), akkor a szűk sávelhúzásokban még biciklis nélkül is veszélyes tud lenni, ha egy kisbusz, vagy kisteherautó van melletted, hát még akkor, ha ott egy biciklis. De te biztos olyan májer NyEurópai csávó vagy, hogy ilyenkor mind biciklivel, mind autóval remekül elnavigálsz. Tudod nem az a lényeg, hogy én is ezerszer belementem ilyen helyzetekbe, és sosem történt semmi, hanem ha éppen leugrik egy gyalogos a villamosperonról, és a belső sávból rámhúzzák a kormányt, vagy én megyek rá egy kőre, macskára, akármire, vagy a biciklisnek viszket a segge, és csavar egyet a kormányon, máris borul az egész balett, a biciklis meghal, én meg megyek a börtönbe. Kösz, nem. Nem vagyunk egy bringás nemzet, Bp meg nem biciklisbarát város. Az élet kemény, menj a járdán.
KGyST: Te sem sokat autózol, ha még nem ragadtál be biciklis miatt. Pont azért mondtam a Körutat, mert ha mindkét sávban haladnak az autók (30-40kmh, nem 10), akkor a szűk sávelhúzásokban még biciklis nélkül is veszélyes tud lenni, ha egy kisbusz, vagy kisteherautó van melletted, hát még akkor, ha ott egy biciklis. De te biztos olyan májer NyEurópai csávó vagy, hogy ilyenkor mind biciklivel, mind autóval remekül elnavigálsz. Tudod nem az a lényeg, hogy én is ezerszer belementem ilyen helyzetekbe, és sosem történt semmi, hanem ha éppen leugrik egy gyalogos a villamosperonról, és a belső sávból rámhúzzák a kormányt, vagy én megyek rá egy kőre, macskára, akármire, vagy a biciklisnek viszket a segge, és csavar egyet a kormányon, máris borul az egész balett, a biciklis meghal, én meg megyek a börtönbe. Kösz, nem. Nem vagyunk egy bringás nemzet, Bp meg nem biciklisbarát város. Az élet kemény, menj a járdán.
Krisi 2008.02.08. 13:55:03
Akkor mégegyszer leírom, látom nem jött át.
Ha a biciklist az említett szakaszon többször is meg tudod előzni a kétsávos úton, akkor az azt jelenti, hogy nincs, vagy alig van forgalom, nem kell lassítanod, egyszerűen csak bemész a belső sávba, maj vissza, de ott is maradhatsz, és nincs gond.
Tőled is kérdezzem meg, hogy vezettél-e már egyáltalán? Vagy tegyek utalásokat inteligenciádra? Nem az én stílusom...
Ha meg annyi autó van, hogy nem tudsz, csak körülményesen sávot váltani, az a dugónak a definíciója, tehát Te is csak 20-al haladsz maximum, ami olyan lassú tempó, hogy lazán letol a biciklis, és a következő lámpánál már 5en állnak előtted, az azt követőnél meg 9-en, a biciklist meg nem is látod többet, mert már 3 lámpával előtted van. Ez szerintem nem éppen forgalomlassítás.
Tehát nem kis forgalomnál kell beállni a "csigalassú" biciklis mögé, hanem akkor, amikor tudod, hogy 12 méter múlva úgyis meg kell állnod.
Egyébként a közveszélyesen és idiótán biciklizőket én is ugyanúgy utálom, mint Te, talán jobban is, mert ők rombolják a biciklisek megítélését. Mint ahogy gondolom Te is megveted a buszsávban előzgető, zebrára parkoló, mozgássérült helyet jogtalanul használó autósokat. De ha úgy állsz hozzá, hogy egytől egyik rossz mind, akkor veled van baj, de remélem nem.
Ha a biciklist az említett szakaszon többször is meg tudod előzni a kétsávos úton, akkor az azt jelenti, hogy nincs, vagy alig van forgalom, nem kell lassítanod, egyszerűen csak bemész a belső sávba, maj vissza, de ott is maradhatsz, és nincs gond.
Tőled is kérdezzem meg, hogy vezettél-e már egyáltalán? Vagy tegyek utalásokat inteligenciádra? Nem az én stílusom...
Ha meg annyi autó van, hogy nem tudsz, csak körülményesen sávot váltani, az a dugónak a definíciója, tehát Te is csak 20-al haladsz maximum, ami olyan lassú tempó, hogy lazán letol a biciklis, és a következő lámpánál már 5en állnak előtted, az azt követőnél meg 9-en, a biciklist meg nem is látod többet, mert már 3 lámpával előtted van. Ez szerintem nem éppen forgalomlassítás.
Tehát nem kis forgalomnál kell beállni a "csigalassú" biciklis mögé, hanem akkor, amikor tudod, hogy 12 méter múlva úgyis meg kell állnod.
Egyébként a közveszélyesen és idiótán biciklizőket én is ugyanúgy utálom, mint Te, talán jobban is, mert ők rombolják a biciklisek megítélését. Mint ahogy gondolom Te is megveted a buszsávban előzgető, zebrára parkoló, mozgássérült helyet jogtalanul használó autósokat. De ha úgy állsz hozzá, hogy egytől egyik rossz mind, akkor veled van baj, de remélem nem.
Krisi 2008.02.08. 14:05:40
xt: ezt jól eccerre írtuk :)
A körúton, amikor én szoktam menni, nincs időm megnézni a kocsikat, mert állnak egy helyben, én meg megyek el mellettük. Ha meg gyorsabb az autós forgalom, ami nem valami gyakori, akkor nem megyek arra. Az utóbbi időkben már szombaton is dugó volt, egyre nagyobb a túlterheltség.
Mellesleg javarészt a körút tempója 20 alatt van, éjjel és hétvégéken felgyorsul, akkor tényleg lassíthatja egy biciklis 3 autó haladását, akik nem képesek megelőzni.
"Az élet kemény, menj a járdán."
Bicikliztél már városban? Vagy gyalogoltál már Pesten? Úgy látszik nem. Járda a gyalogosoké, nem illik molesztálni őket.
Ja, és hol élnél szívesebben, egy olyan városban, ahol mindenki autóval jár, lehetetlen közlekedni, mert mindenhol mindenkor dugó van, és szmog?
Vagy egy olyan helyen, ami olyan, mint Nyugat Európa? Döntsd el.
A körúton, amikor én szoktam menni, nincs időm megnézni a kocsikat, mert állnak egy helyben, én meg megyek el mellettük. Ha meg gyorsabb az autós forgalom, ami nem valami gyakori, akkor nem megyek arra. Az utóbbi időkben már szombaton is dugó volt, egyre nagyobb a túlterheltség.
Mellesleg javarészt a körút tempója 20 alatt van, éjjel és hétvégéken felgyorsul, akkor tényleg lassíthatja egy biciklis 3 autó haladását, akik nem képesek megelőzni.
"Az élet kemény, menj a járdán."
Bicikliztél már városban? Vagy gyalogoltál már Pesten? Úgy látszik nem. Járda a gyalogosoké, nem illik molesztálni őket.
Ja, és hol élnél szívesebben, egy olyan városban, ahol mindenki autóval jár, lehetetlen közlekedni, mert mindenhol mindenkor dugó van, és szmog?
Vagy egy olyan helyen, ami olyan, mint Nyugat Európa? Döntsd el.
cso zsi 2008.02.08. 14:10:52
Akkor egy analógia.
180 magas vagy, állsz a metrón, vagy a buszon az ajtó közelében, mert le akarsz szállni.
Nem simulsz az ajtóra, mert utálod, hogy a kapaszkodó nekiütődik a fejednek. :))
És ekkor miszisz kerekesszatyor a hónod alatt beelőz, mert neki sürgősebb leszállni, viszont képtelen rá a te tempódban.
Általában 1600-2500 köbcentis autókkal járok. Még a bepofátlankodó motorosok sem tudnak mindig úgy elndulni, ahogy teszem, pedig nem füstölgő-csikorgó gumikkal rajtolok. A mopedesek mégúgysem.
Azóta, hogy az akkor egyéves jogsimmal nem gázoltam halálra az elém bekerekező sehall-selát bácsikát, nagyon vigyázok rájuk. Öt évvel régebben bringázom, mint ahogy jogsim lenne. Pedig az sem mai gyerek már.
180 magas vagy, állsz a metrón, vagy a buszon az ajtó közelében, mert le akarsz szállni.
Nem simulsz az ajtóra, mert utálod, hogy a kapaszkodó nekiütődik a fejednek. :))
És ekkor miszisz kerekesszatyor a hónod alatt beelőz, mert neki sürgősebb leszállni, viszont képtelen rá a te tempódban.
Általában 1600-2500 köbcentis autókkal járok. Még a bepofátlankodó motorosok sem tudnak mindig úgy elndulni, ahogy teszem, pedig nem füstölgő-csikorgó gumikkal rajtolok. A mopedesek mégúgysem.
Azóta, hogy az akkor egyéves jogsimmal nem gázoltam halálra az elém bekerekező sehall-selát bácsikát, nagyon vigyázok rájuk. Öt évvel régebben bringázom, mint ahogy jogsim lenne. Pedig az sem mai gyerek már.
xt 2008.02.08. 14:26:43
Krisi, szerintem másik Körúton járunk. Hetente egyszer-kétszer szoktam menni 17:30 körül a Petőfi hídtól a Blaháig. Tömött sorokban, tempósan lehet haladni, de sávot váltani azért bajos. Persze haladni csak lámpától lámpáig, respect Aba "Zöldhullám" Botond. Mivel a Blahán el szoktam menni jobbra, sokszor már a Baross utcánál kimegyek a külső sávba, mert ha bejön mellém egy bunkó (Merci, Audi, BMW terepjáró, vagy Opel, Suzuki, kinek-kinek tetszés szerint), aki velem szinkronban lassít-gyorsít, és nem zavarja, ha percekig indexelek neki, akkor sokszor csak az utolsó pillanatban jutok ki. Pedig amúgy lehet haladni, néha van előttem akár egy rendes követési távolságnak megfelelő hely is :)
Laciii 2008.02.08. 14:36:51
"1600-2500 köbcentis autókkal járok. Még a bepofátlankodó motorosok sem tudnak mindig úgy elndulni, ahogy teszem"
Hűha :) Hidd el, hogy a motoros inkább nem is akar.
xt
_Előre_ kiteszed az indexet és mész a belsőbe, a bicajos meg full biztonságban elfér a külsőben, ha erre képtelen vagy akkor dugó van és úgyse tudsz gyorsabban menni, vagy benned van a hiba, nehogymár most kelljen elmagyarázni, hogyan kell előzni.
Hűha :) Hidd el, hogy a motoros inkább nem is akar.
xt
_Előre_ kiteszed az indexet és mész a belsőbe, a bicajos meg full biztonságban elfér a külsőben, ha erre képtelen vagy akkor dugó van és úgyse tudsz gyorsabban menni, vagy benned van a hiba, nehogymár most kelljen elmagyarázni, hogyan kell előzni.
Laciii 2008.02.08. 14:39:32
Ja hogy a sávváltással vannak problémáid, eleinte én is bénáztam, majd megtanulod.
xt 2008.02.08. 14:52:21
Laciii, te egy fasza gyerek vagy. Vagy lehet, hogy te szoktál mellettem menni? Hm.
Most már biztos, hogy azért nem érted, amit mondok, mert te rohadtul nem figyelsz a környezetedre, csak mész, mint a vaklégy. Eleinte bénáztál? De most már jól mész? Lol.
Most már biztos, hogy azért nem érted, amit mondok, mert te rohadtul nem figyelsz a környezetedre, csak mész, mint a vaklégy. Eleinte bénáztál? De most már jól mész? Lol.
Laciii 2008.02.08. 15:15:52
De figyelek, azért bénáztam az elején, mert az autóból nehezebb felmérni a környezetet és túl óvatos voltam, de megtanultam mire jött a vizsga.
Nem "jól megyek", autóval is tudok normálisan közlekedni.
Nem "jól megyek", autóval is tudok normálisan közlekedni.
Laciii 2008.02.08. 15:19:46
Ha nem lenne világos, közlekedni nem azt jelenti, hogy bambulsz előre, és egyszercsak feltűnik egy bringás. Pl. mindig meglepődöm azokon akik a sárga villogósok mögött szoktak megállni, és lesni hogy nem tudnak bemenni a belsőbe, mert állóról kellene indulniuk.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.08. 16:03:04
xt:
Index használata nélkül, hetvenes tempónál valóban fennállhatnak ezek a dolgok, csak én a megengedett ötvennel megyek, használom az indexet, ha meg a beső sávban teherautó menne (ami ugye, gyakran tilos neki, bár nem a Körúton), akkor meg lassítok annyit, hogy mögötte be tudjak lógni a belső sávba, szintén indexszel. Egyébként a bringás megy 25-30-cal, az autó mehet max 50-nel, nem látom a hatalmas sebességkülönbséget, kb. annyi, mint autópályán egy 80-90-nel cammogó teher vagy busz vs a 130-cal menő autó, de oly topikot még nem láttam, hogy tiltsák ki a kamionokat az autópályákról.
Egyébként érdemes lenne megnézni, hogy a Körúton a villamossal megy-e több ember, vagy autóval (én sem tudom a választ).
"autóval is tudok normálisan közlekedni."
Nyugat-Európában legalábbis sikerül.
Ausztriában 2006-ban 730 ember halt meg közúti balesetekben (5,7 millió autó van Ausztriában), Magyarországon 1400 (2,8 millió autó).
Index használata nélkül, hetvenes tempónál valóban fennállhatnak ezek a dolgok, csak én a megengedett ötvennel megyek, használom az indexet, ha meg a beső sávban teherautó menne (ami ugye, gyakran tilos neki, bár nem a Körúton), akkor meg lassítok annyit, hogy mögötte be tudjak lógni a belső sávba, szintén indexszel. Egyébként a bringás megy 25-30-cal, az autó mehet max 50-nel, nem látom a hatalmas sebességkülönbséget, kb. annyi, mint autópályán egy 80-90-nel cammogó teher vagy busz vs a 130-cal menő autó, de oly topikot még nem láttam, hogy tiltsák ki a kamionokat az autópályákról.
Egyébként érdemes lenne megnézni, hogy a Körúton a villamossal megy-e több ember, vagy autóval (én sem tudom a választ).
"autóval is tudok normálisan közlekedni."
Nyugat-Európában legalábbis sikerül.
Ausztriában 2006-ban 730 ember halt meg közúti balesetekben (5,7 millió autó van Ausztriában), Magyarországon 1400 (2,8 millió autó).
Laciii 2008.02.08. 16:23:17
Te is tudsz sávot váltani, ez már nagyon sokkoló lesz neki :)
cso zsi 2008.02.08. 17:05:52
" Laciii 2008.02.08. 14:36:51
Hűha :) Hidd el, hogy a motoros inkább nem is akar. "
Akkor meg mi a k**** anyukájának kell neki előre csorogni? Nem terepjárózom, furgonnal járok.
Nem én vagyok a sofőrök mintaképe sem.
De ha bicajozom, lehet rólam példát venni.
Hűha :) Hidd el, hogy a motoros inkább nem is akar. "
Akkor meg mi a k**** anyukájának kell neki előre csorogni? Nem terepjárózom, furgonnal járok.
Nem én vagyok a sofőrök mintaképe sem.
De ha bicajozom, lehet rólam példát venni.
Laciii 2008.02.08. 18:03:22
Nem tudom mit hivsz motornak, de a 1600-2500 ccmes autóval max egy 125ös kinait nyomsz le, ha nem sárgánál kezded nyomni padlógázzal. Az 1,6-os nem a tipikus füstölőkerekes izomgép :)
Krisi 2008.02.08. 18:54:39
"Még a bepofátlankodó motorosok sem tudnak mindig úgy elndulni, ahogy teszem, pedig nem füstölgő-csikorgó gumikkal rajtolok"
Egy 50-es robogó a váltójának és könnyű tömegének köszönhetően akkor nyom le városban egy egytatost 60-ig, amikor akar, furgont pláne. Hacsak az 1,6-os nem egy Corsa OPC, Golf I GTI vagy XR3i. Amelyik motor meg előre "tolakodik", az általában megy is utána, ritkán láttam robogót városban lassan menni, úgy látszik neked nincs szerencséd e téren. 125 ccm feletti motorok meg a kedvező súly/lóerő arányuk miatt bármikor megeszik reggelire a Butapesti autók 90%-át.
Egy 50-es robogó a váltójának és könnyű tömegének köszönhetően akkor nyom le városban egy egytatost 60-ig, amikor akar, furgont pláne. Hacsak az 1,6-os nem egy Corsa OPC, Golf I GTI vagy XR3i. Amelyik motor meg előre "tolakodik", az általában megy is utána, ritkán láttam robogót városban lassan menni, úgy látszik neked nincs szerencséd e téren. 125 ccm feletti motorok meg a kedvező súly/lóerő arányuk miatt bármikor megeszik reggelire a Butapesti autók 90%-át.
Johnny336 2008.02.08. 21:43:15
Es ha Escort 1.6 RS Turbo motort tett Trabant kasztniba? Az 160 lo, a papirkasztnira. Miert olyan hihetetlen, hogy jobbak a reflexei, mint Mansellnek, es gyonyoruen indul zoldre, lenyomva a speed motort is? Nincs fantaziatok... :)
cso zsi 2008.02.08. 23:09:31
Ez nem fantázia kérdése. Eleget kell vezetni.
Ha tudjátok milyen volt a postásmoszkvics, akkor beszélgethetünk a dologról. Az 1,6-os zsigulisok sírtak, mire elindultak a lámpánál. Az 25 éve volt.
Most ugyanez 1,7-es, 1,9-es dízellel, pedig közel vannak a 10.-ik évhez, és a 200000 km-hez (az egyik tényleg Escort). A "donorok" meg húszévesen azt hiszik, hogy tudnak valamit, mert 600-1000 ccm van a seggük alatt.
Egyesek versenyautót-paripát vesznek, mások meg a zöldnél képesek elindulni.
(De ez az egész hogy jön ahhoz, hogy busz, vagy kocsi, mikor mindkettővel járok, és tudom, hogy mivel olcsóbb....?)
Ha tudjátok milyen volt a postásmoszkvics, akkor beszélgethetünk a dologról. Az 1,6-os zsigulisok sírtak, mire elindultak a lámpánál. Az 25 éve volt.
Most ugyanez 1,7-es, 1,9-es dízellel, pedig közel vannak a 10.-ik évhez, és a 200000 km-hez (az egyik tényleg Escort). A "donorok" meg húszévesen azt hiszik, hogy tudnak valamit, mert 600-1000 ccm van a seggük alatt.
Egyesek versenyautót-paripát vesznek, mások meg a zöldnél képesek elindulni.
(De ez az egész hogy jön ahhoz, hogy busz, vagy kocsi, mikor mindkettővel járok, és tudom, hogy mivel olcsóbb....?)
Johnny336 2008.02.08. 23:48:50
Csak annyit, hogy Escortbol nem volt se 1.7, se 1.9 dizel. 1.6 volt Mk5-ig, szivokent foleg (meg nem lattam belole TD-t), illetve 1.8D es TD. 1.8D az foleg Orionokba volt szerelve 86-tol (Mk4 megjelenese - Erika kodneven) - persze akadtak Escortok is, foleg mikor eltunt a markanev, es Escort neven futottak, sedan kasztnival (93-94 korul). Addig 1.6-1.8 szivok voltak a legelterjedtebbek az Escortban. Az 1.8TD az mar az Mk6-ba kerult bele (sokan Mk7-kent nevezik, ugyanis az Mk6-ot, mint az Mk5 94-es faceliftjekent aposztrofaljak - en ugy tartom, hogy a faceliftet ebben az esetben ne szamitsuk uj generacionak (bar megjegyezhetjuk, hogy az Mk4-et is Mk3 faceliftnek nevezik sokan, pedig nem tudjak, hogy rengeteg technologiabeli valtas is volt, nemcsak a hatso lampakat simitottak le, es kapta meg a Sierra designos elso fenyszorokat pl.: CVH motorok helyett OHV motorok alkalmazasa bizonyos modelleknel). Kb. ennyi, ami most eszembe jut.
Mellekesen a 20 eves Escortom, eppen tullepve a 200E km-et (egeszen pontosan 215E), 1.4 benzin ellenere nem akar allva hagyni sajnos mar senkit (jo, 1.0 Suzuki nem annyira ellenfel). Ultem mar dizel Escortban...a szivo az nagyon lusta. Nem eszik sokat, es elvisz egy panelhazat maga mogott, ha kell, de mire eleri az utazosebesseget...
A TD-re kivancsi lennek, azonban ezek meg nem olyan TD-k, mint a maiak, hogy allva hagyjak az azonos lokettefogatu injektoros benzineseket...
Summa summarum: "1,7-es, 1,9-es dízellel, pedig közel vannak a 10.-ik évhez, és a 200000 km-hez" rohadtul nem gyorsulsz le senkit. Csak ha valaki direkt hagyja magat... :)
Mellekesen a 20 eves Escortom, eppen tullepve a 200E km-et (egeszen pontosan 215E), 1.4 benzin ellenere nem akar allva hagyni sajnos mar senkit (jo, 1.0 Suzuki nem annyira ellenfel). Ultem mar dizel Escortban...a szivo az nagyon lusta. Nem eszik sokat, es elvisz egy panelhazat maga mogott, ha kell, de mire eleri az utazosebesseget...
A TD-re kivancsi lennek, azonban ezek meg nem olyan TD-k, mint a maiak, hogy allva hagyjak az azonos lokettefogatu injektoros benzineseket...
Summa summarum: "1,7-es, 1,9-es dízellel, pedig közel vannak a 10.-ik évhez, és a 200000 km-hez" rohadtul nem gyorsulsz le senkit. Csak ha valaki direkt hagyja magat... :)
cso zsi 2008.02.09. 00:03:21
Egye fene, legyen egynyóc, ezen nem veszünk össze. Nyári gumival csikorogva, és füstölve is elindul.
Krisi 2008.02.09. 00:10:57
Szerintem is abbahagyhatnánk, már rég nem a "melyik kevésbé drága" a téma.
cso zsi: mellékesen megjegyezném, valaki jobban vezet egy éves jogsival, mint más 30 évessel. Ember kérdése, nem az, hogy hány éve nyomja. Sok mindentől függ, hogy ki hogy vezet városban, nem attól, hogy tudja-e, milyen a postásmoszkvics. Nem azt mondom, hogy Te nem tudnád, mi a helyzet, ezek szerint nem tegnap kezdted, de nem egy embert ismerek, aki 20 éves jogosítványa ellenére sem mer bemerészkedni Butapestre, mert fél.
Ezt nem személyeskedésnek szántam, ne értsd félre, és nem rólad van most szó, csak azt mondom, hogy ha valaki sok ideje vezet, az nem mindig jeleni azt, hogy tud is vezetni. Bár nem tudom, hogyan vezetsz, szóval akár Rád is lehet igaz :)
cso zsi: mellékesen megjegyezném, valaki jobban vezet egy éves jogsival, mint más 30 évessel. Ember kérdése, nem az, hogy hány éve nyomja. Sok mindentől függ, hogy ki hogy vezet városban, nem attól, hogy tudja-e, milyen a postásmoszkvics. Nem azt mondom, hogy Te nem tudnád, mi a helyzet, ezek szerint nem tegnap kezdted, de nem egy embert ismerek, aki 20 éves jogosítványa ellenére sem mer bemerészkedni Butapestre, mert fél.
Ezt nem személyeskedésnek szántam, ne értsd félre, és nem rólad van most szó, csak azt mondom, hogy ha valaki sok ideje vezet, az nem mindig jeleni azt, hogy tud is vezetni. Bár nem tudom, hogyan vezetsz, szóval akár Rád is lehet igaz :)
cso zsi 2008.02.09. 09:25:28
Lehet rám igaz, hiszen jópár "töréstesztben" vettem részt. Mindet itt a fővárosban szenvedtem el, és a másik fél csak két esetben volt pesti és/vagy hivatásos sofőr. Személyi sérülés egy károkozónál volt, aki nemcsak a stop-táblát, vagy annak hiánya esetén a jobbkezet nem vette figyelembe, hanem bekötve sem volt. A Swift-Ducato küzdelemben nemcsak az autók sérültek, hanem az illető homloka is belső tükör, és szélvédőmintás lett.
A saját anyósomért ki kell menni pestközelbe, ha mégis bemerészkedik, felhív, hogy parkoljam le a kocsit.
Mivel fizetőparkolás-mentes helyen lakom, minden reggel látok hasonló csodákat. Elmegy két lakó, és beáll a helyükre 1 db Matiz, vagy hasonló egérkamion. AS módra. Ha szól nki az ember, akkor bután néz, hogy most mi is a baj. De többször jártam már úgy az évek során, hogy olyan helyre parkoltam 4-5 méteres autóval, amit más autós kétszeri próbálkozás után otthagyott. Mivel minden méter számít néha a kirakodásnál (mert vagy súly, vagy nagy mennyiség), nekem tudnom kell úgy parkolni, hogy elöl 20 cm, hátul 50 cm (az ajtó nyithatósága miatt) van a kocsik között.
A saját anyósomért ki kell menni pestközelbe, ha mégis bemerészkedik, felhív, hogy parkoljam le a kocsit.
Mivel fizetőparkolás-mentes helyen lakom, minden reggel látok hasonló csodákat. Elmegy két lakó, és beáll a helyükre 1 db Matiz, vagy hasonló egérkamion. AS módra. Ha szól nki az ember, akkor bután néz, hogy most mi is a baj. De többször jártam már úgy az évek során, hogy olyan helyre parkoltam 4-5 méteres autóval, amit más autós kétszeri próbálkozás után otthagyott. Mivel minden méter számít néha a kirakodásnál (mert vagy súly, vagy nagy mennyiség), nekem tudnom kell úgy parkolni, hogy elöl 20 cm, hátul 50 cm (az ajtó nyithatósága miatt) van a kocsik között.
xt 2008.02.12. 15:24:46
KGyST, Laciii: rohadt viccesek vagytok, képzeljétek én is tudok sávot váltani. Fura is lenne, ha havi 2-3 ezer Bp-n, és környékén, főleg élénk forgalomban levezetett kilométerrel nem tudnék, de nyilván nem ismerhettek. El kell jutni odáig, hogy nem csak arra tudsz figyelni, hogy épp beférsz, hanem hogy mások is közlekednek az úton rajtad kívül, és ők sem szeretnének miattad fékezni, vagy veszélyhelyzetbe kerülni. És akkor máris visszautaltam a biciklis témára.
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 15:51:02
"Ausztriában 2006-ban 730 ember halt meg közúti balesetekben (5,7 millió autó van Ausztriában), Magyarországon 1400 (2,8 millió autó)."
Ha nem az autók számát nézzük, hanem Ausztria 8 milliós népességét, akkor már nem is annyira szörnyű a statisztikánk!
Ha nem az autók számát nézzük, hanem Ausztria 8 milliós népességét, akkor már nem is annyira szörnyű a statisztikánk!
Laciii 2008.02.12. 15:58:21
Az hogy mennyit vezetsz nem jelent semmit, elbeszélgettem én már olyan pl. leszoritgatóssal aki azzal tudtott csak érvelni, hogy már akkor is vezetett mikor én meg sem születtem.
Odáig kell eljutni, hogy ne azt kelljen nézni, hogy még beférsz-e, hanem hogy legyen időd kényelmesen megoldani, még senkit nem fékteszteltem.
Nem szoktam anyósülésről beleszólni, de egyszer megúsztünk egy töréstesztet, mert szóltam, hogy lassitsunk, elöttünk egy nagyonhülye, meg is volt a satufék mikor jobbkanyar helyett bejött belsőbe.
Hány autónyit figyelsz előre?
Odáig kell eljutni, hogy ne azt kelljen nézni, hogy még beférsz-e, hanem hogy legyen időd kényelmesen megoldani, még senkit nem fékteszteltem.
Nem szoktam anyósülésről beleszólni, de egyszer megúsztünk egy töréstesztet, mert szóltam, hogy lassitsunk, elöttünk egy nagyonhülye, meg is volt a satufék mikor jobbkanyar helyett bejött belsőbe.
Hány autónyit figyelsz előre?
Laciii 2008.02.12. 16:06:03
"nem is annyira szörnyű a statisztikánk!"
Svédeknél ha jól emlékszém a 2006-os eredmény 7 azaz hét, tavaly egy buszbaleset miatt talán huszonvalamennyi, ezt nyugodtan szorozhatod kettővel.
Svédeknél ha jól emlékszém a 2006-os eredmény 7 azaz hét, tavaly egy buszbaleset miatt talán huszonvalamennyi, ezt nyugodtan szorozhatod kettővel.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.12. 22:09:06
"nem is annyira szörnyű a statisztikánk!"
Nem, ez egyszerűen fantasztikus, költözöm is le a Balkánra, mert itt mán a sok európai autósnak már be sem merek szólni, a Gyurcsánynak meg írok petíciót, hogy tekintettel hazánk 25%-kal nagyobb népességére, emeljék a halálos balesetek számát 25-szörösére, az lenne az ország jelenlegi fejlettségének megfelelő.
Az utakon meg mindig a nagyobb gördülőtömegű járműnek legyen elsőbbsége. Veszek is gyorsan egy T-72-est, azzal belekötök a Combinóba is.
KTI: Ez valami hiper-preparált statisztika, ugyanis a Flórián-téren vagy a közlekedési balesetekben meghaltak emlékműve, és oda minden évben bevésik az adott év számát, és ezt én már többször is nézegettem, jellemzően 1000-1200 körül van, az 1400 magas, de nem rendkívüli. A 2400 az kizárt, hosszú távon.
Utánanéztem, és tényleg, a rendszerváltás környékén kétszeresére ugrott a statisztika, majd vissza az eredetire (állítólag a 60-ról 50-re csökkentéssel, hihetetlen), oszt akinek ez a jó, az ezt idézi.
A mostani halálozási adatok kb. egy szinten vannak az 1980-as évekkel.
www.google.com/url?sa=t&ct=res&cd=5&url=http%3A%2F%2Frs1.sze.hu%2F~hollop%2FGyor-2003.doc&ei=0AeyR4OBB4f2-AKFlpnFCg&usg=AFQjCNH_ORsOFJlQ7d_AfVzehFW5HXucFA&sig2=kkil0Xh9sdlqeJ0YG2KTjA
Szomorú, hogy az EU-átlag 1,7 halott/év/10 000 autó, nálunk ez 4,3.
Nem, ez egyszerűen fantasztikus, költözöm is le a Balkánra, mert itt mán a sok európai autósnak már be sem merek szólni, a Gyurcsánynak meg írok petíciót, hogy tekintettel hazánk 25%-kal nagyobb népességére, emeljék a halálos balesetek számát 25-szörösére, az lenne az ország jelenlegi fejlettségének megfelelő.
Az utakon meg mindig a nagyobb gördülőtömegű járműnek legyen elsőbbsége. Veszek is gyorsan egy T-72-est, azzal belekötök a Combinóba is.
KTI: Ez valami hiper-preparált statisztika, ugyanis a Flórián-téren vagy a közlekedési balesetekben meghaltak emlékműve, és oda minden évben bevésik az adott év számát, és ezt én már többször is nézegettem, jellemzően 1000-1200 körül van, az 1400 magas, de nem rendkívüli. A 2400 az kizárt, hosszú távon.
Utánanéztem, és tényleg, a rendszerváltás környékén kétszeresére ugrott a statisztika, majd vissza az eredetire (állítólag a 60-ról 50-re csökkentéssel, hihetetlen), oszt akinek ez a jó, az ezt idézi.
A mostani halálozási adatok kb. egy szinten vannak az 1980-as évekkel.
www.google.com/url?sa=t&ct=res&cd=5&url=http%3A%2F%2Frs1.sze.hu%2F~hollop%2FGyor-2003.doc&ei=0AeyR4OBB4f2-AKFlpnFCg&usg=AFQjCNH_ORsOFJlQ7d_AfVzehFW5HXucFA&sig2=kkil0Xh9sdlqeJ0YG2KTjA
Szomorú, hogy az EU-átlag 1,7 halott/év/10 000 autó, nálunk ez 4,3.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.12. 22:12:40
Egyébként, mi megy tőlünk nyugatra:
www.hirtv.hu/kulfold/?article_hid=198584
Szerintetek ide Budapest hány év(tized, század?) múlva fog eljutni?
www.hirtv.hu/kulfold/?article_hid=198584
Szerintetek ide Budapest hány év(tized, század?) múlva fog eljutni?
cso zsi 2008.02.13. 11:40:49
" Laciii 2008.02.12. 15:58:21
Az hogy mennyit vezetsz nem jelent semmit,"
Gratulálok...
Apámnak 4 évvel öregebb a jogsija, mint nekem.
Ebből ő beautózta néhányszor Európát, mégsincs negyedannyi km mögötte.
Anno még gyerekkoromban osztogattak olyan jelvényeket a hivatásos sofőröknek, hogy 250- meg 500ezer (és több) km balesetmentesen.
Sok olyan munkakör van (nem taxis), ahol napi vezetés van városban, és "becsukott szemmel" is képesek megtenni az utat.
Az hogy mennyit vezetsz nem jelent semmit,"
Gratulálok...
Apámnak 4 évvel öregebb a jogsija, mint nekem.
Ebből ő beautózta néhányszor Európát, mégsincs negyedannyi km mögötte.
Anno még gyerekkoromban osztogattak olyan jelvényeket a hivatásos sofőröknek, hogy 250- meg 500ezer (és több) km balesetmentesen.
Sok olyan munkakör van (nem taxis), ahol napi vezetés van városban, és "becsukott szemmel" is képesek megtenni az utat.
xt 2008.02.13. 12:00:48
"Sok olyan munkakör van (nem taxis), ahol napi vezetés van városban, és "becsukott szemmel" is képesek megtenni az utat."
Ez tényleg vicces, nekem is van egy pár olyan útvonal, amin már egyedül is végig tud menni az autó :) Szerintem sokkal fontosabb az a képesség, hogy új útvonalon is azonnal felismerd a helyzetet, mert a legtöbb autós sajnos olyan keveset vezet, hogy nekik minden útvonal új. Ezt viszont nem tudom, hogy lehet-e, és hogyan kellene tanítani, vagy egyszerűen csak kifejlődik.
Ez tényleg vicces, nekem is van egy pár olyan útvonal, amin már egyedül is végig tud menni az autó :) Szerintem sokkal fontosabb az a képesség, hogy új útvonalon is azonnal felismerd a helyzetet, mert a legtöbb autós sajnos olyan keveset vezet, hogy nekik minden útvonal új. Ezt viszont nem tudom, hogy lehet-e, és hogyan kellene tanítani, vagy egyszerűen csak kifejlődik.
cso zsi 2008.02.13. 12:06:41
"KGyST 2008.02.12. 22:12:40"
Mintha valami zöldek pedzegették volna már ezt.
Be lehet vezetni, akár holnap is.
Kínai van már elég itt, úgyhogy majd riksával lesz áruszállítás. Alig tíz éve tiltották ki a Lehel-piacról a kordés árufeltöltőket...
A Londoni belvárosból komoly cégek (bemutatótermestül) kivonultak, mert nem érte meg nekik. Nálunk a Rákóczi úti üzletsor haldoklik, a Váci (sétáló!!!) utca vegetál.
Tiltsák ki a terepjárókat, rendben, mert nincs helyük a városban amúgy sem. De nálunk az olcsóbb kocsik jobban szennyeznek, mint a drágábbak, és a fontos járművek (buszok, áruszállítók) kiszorulnának hivatalosan.
Ahogy terebélyesedik a Belvárosunk, úgy kellene egyre nagyobb körben alkalmazni.
Ahol a 3-as metró jár, ott szinte megszüntették a felszíni tömegközlekedést.
Az Üllőin, és a Váci úton is sorra becsuktak a kis üzletek (CBA is), és irodaházak nőttek ki a földből. (negyedannyi parkolóhellyel, mint kéne) Ezekbe valamiért nem biciklivel járnak.
Még ha kialakítanának megfelelő tárolókat, esetleg megfordulna egyesek fejében.
A harmadennyi lakosú Amszterdammal nem kell példálózni, kerékpáros rozsdatemető az utcán. De ott van London, Közel Magyarországnyi lakossal. Ott is bicikliznek százezrek?
Mintha valami zöldek pedzegették volna már ezt.
Be lehet vezetni, akár holnap is.
Kínai van már elég itt, úgyhogy majd riksával lesz áruszállítás. Alig tíz éve tiltották ki a Lehel-piacról a kordés árufeltöltőket...
A Londoni belvárosból komoly cégek (bemutatótermestül) kivonultak, mert nem érte meg nekik. Nálunk a Rákóczi úti üzletsor haldoklik, a Váci (sétáló!!!) utca vegetál.
Tiltsák ki a terepjárókat, rendben, mert nincs helyük a városban amúgy sem. De nálunk az olcsóbb kocsik jobban szennyeznek, mint a drágábbak, és a fontos járművek (buszok, áruszállítók) kiszorulnának hivatalosan.
Ahogy terebélyesedik a Belvárosunk, úgy kellene egyre nagyobb körben alkalmazni.
Ahol a 3-as metró jár, ott szinte megszüntették a felszíni tömegközlekedést.
Az Üllőin, és a Váci úton is sorra becsuktak a kis üzletek (CBA is), és irodaházak nőttek ki a földből. (negyedannyi parkolóhellyel, mint kéne) Ezekbe valamiért nem biciklivel járnak.
Még ha kialakítanának megfelelő tárolókat, esetleg megfordulna egyesek fejében.
A harmadennyi lakosú Amszterdammal nem kell példálózni, kerékpáros rozsdatemető az utcán. De ott van London, Közel Magyarországnyi lakossal. Ott is bicikliznek százezrek?
Laciii 2008.02.13. 13:23:53
"Az hogy mennyit vezetsz nem jelent semmit,"
Gratulálok... "
Én is, xt meg is magyarázta.
"Szerintem sokkal fontosabb az a képesség, hogy új útvonalon is azonnal felismerd a helyzetet"
"kerékpáros rozsdatemető az utcán"
Nálunk meg lada, az jobb?
"De ott van London, Közel Magyarországnyi lakossal. Ott is bicikliznek százezrek?"
Annyiból valószinűleg igen, de ott inkább tömegközlekednek, annak a helyigénye még kisebb.
Gratulálok... "
Én is, xt meg is magyarázta.
"Szerintem sokkal fontosabb az a képesség, hogy új útvonalon is azonnal felismerd a helyzetet"
"kerékpáros rozsdatemető az utcán"
Nálunk meg lada, az jobb?
"De ott van London, Közel Magyarországnyi lakossal. Ott is bicikliznek százezrek?"
Annyiból valószinűleg igen, de ott inkább tömegközlekednek, annak a helyigénye még kisebb.
Laciii 2008.02.13. 13:30:04
nesze:
marketplace.publicradio.org/display/web/2008/01/15/morning_commute_london_on_bike/
"every day about half a million journeys are made by bike in London. That's up 83 percent from 2000."
marketplace.publicradio.org/display/web/2008/01/15/morning_commute_london_on_bike/
"every day about half a million journeys are made by bike in London. That's up 83 percent from 2000."
EBEUSS 2008.02.13. 14:06:35
KGyST 2008.02.12. 22:09:06
"Szomorú, hogy az EU-átlag 1,7 halott/év/10 000 autó, nálunk ez 4,3."
Nem szeretem az autók számában kifejezett baleseti statisztikát, mert nyugaton az autókból sokkal több jut egy családra, mint nálunk, de nem biztos hogy közlekednek is annyit vele. Meg nincsenek benne a motorok, bringák, stb. Az emberek viszont minden országban közlekednek, ki ezzel ki azzal. Szerintem sokkal mérvadóbb a lakósság számára vetíteni a baleseteket!
"Szomorú, hogy az EU-átlag 1,7 halott/év/10 000 autó, nálunk ez 4,3."
Nem szeretem az autók számában kifejezett baleseti statisztikát, mert nyugaton az autókból sokkal több jut egy családra, mint nálunk, de nem biztos hogy közlekednek is annyit vele. Meg nincsenek benne a motorok, bringák, stb. Az emberek viszont minden országban közlekednek, ki ezzel ki azzal. Szerintem sokkal mérvadóbb a lakósság számára vetíteni a baleseteket!
Laciii 2008.02.13. 14:16:51
A lakosság száma meg azért nem jó, mert van ahol sokkal több a túrista, az is simán torzit annyit mint a kétkerekűek.
Johnny336 2008.02.13. 14:23:01
A turhista nem szamit lakossagnak.
TH 2008.02.13. 14:31:54
És akkor a tranzitforgalmat még bele sem számították. Fogadni mernék, hogy Svédországban pl. nem alszanak el török kamionosok az országúton...
TH 2008.02.13. 14:33:29
Johnny336 2008.02.13. 14:23:01
De attól még közlekedik, nem?
De attól még közlekedik, nem?
Johnny336 2008.02.13. 14:44:16
Kozlekedik. 1 hetig. Egy evre vetitjuk le. Eleg sokan mennek tolunk is turistanak mashova. Nincs egyenlo aranyban, de nagyjabol kompenzaljak egymast a szamok.
Egyebkent a turistak nalunk eleg ritka esetben jarkalnak kocsival a varosban, gyalogoskent max. elszenvedik a baleset, de nem okozzak (pontosabban okozhatjak, de a jogrendben ez a fogalom csak szandekos okozasnal lephet eletbe - gy.k. lebasszak az autopalyara a felteglat a hulyegyerekek mogyorodnal...).
Egyebkent a turistak nalunk eleg ritka esetben jarkalnak kocsival a varosban, gyalogoskent max. elszenvedik a baleset, de nem okozzak (pontosabban okozhatjak, de a jogrendben ez a fogalom csak szandekos okozasnal lephet eletbe - gy.k. lebasszak az autopalyara a felteglat a hulyegyerekek mogyorodnal...).
TH 2008.02.13. 14:48:45
Johnny336 2008.02.13. 14:44:16
Csak a városi balesetekről volt szó? Érdekes, én sokszor olvasok olyat, hogy a "német rendszámú autó fának ütközött, amikor a szabálytalanul előző szembejövő lesodorta az útról" meg hasonlók. Szóval nyilván ha van az országban összesen 15 millió turista egy év alatt, akkor nem 25 millióra kell visszaosztani a baleseteket, de azért őket is figyelembe kell venni. Másrészt szerintem meg Svédországban lehet, hogy egységnyi útra kevesebb turista jut, mint nálunk, tehát ott kevésbé befolyásolja az eredményt is...
Én pl. Finnországban, Lappföldön volt, hogy hosszú-hosszú ideig nem találkoztam másik autóssal: ez meglehetősen lecsökkenti a halálos baleset kialakulásának a valószínűségét azért...
Csak a városi balesetekről volt szó? Érdekes, én sokszor olvasok olyat, hogy a "német rendszámú autó fának ütközött, amikor a szabálytalanul előző szembejövő lesodorta az útról" meg hasonlók. Szóval nyilván ha van az országban összesen 15 millió turista egy év alatt, akkor nem 25 millióra kell visszaosztani a baleseteket, de azért őket is figyelembe kell venni. Másrészt szerintem meg Svédországban lehet, hogy egységnyi útra kevesebb turista jut, mint nálunk, tehát ott kevésbé befolyásolja az eredményt is...
Én pl. Finnországban, Lappföldön volt, hogy hosszú-hosszú ideig nem találkoztam másik autóssal: ez meglehetősen lecsökkenti a halálos baleset kialakulásának a valószínűségét azért...
xt 2008.02.13. 14:55:25
Lehetne baleset/összes megtett km-t számolni, de ebben sincs benne az autózásra/biciklizésre/tömegközlekedésre való hajlandóság mértéke.
Laciii 2008.02.13. 14:56:29
Persze, hogy nem állandó lakosként kell nézni a túristát, de torzitásba az is benne van, meg akár a kétkerekűeket is inkább kb. 0,7-el kellene számolni, mert télen kevesebb van ...
Szóval a statisztikából csak annyi látszik, hogy q*va sok.
Szóval a statisztikából csak annyi látszik, hogy q*va sok.
EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 14:57:45
Maradjunk annyiban, hogy Ausztriával nyugodtan összevethetjük magunkat, és nézzük inkább a lakosságra vetítve, mint a gépkocsik számára!
Közúti baleseti halál 2006:
Ausztria 8,1 millióra 730
M.o 10 millióra 1400
Nem azt mondom, hogy jó, meg elfogadható, de nem akkora a különbség mint amire az enmber a kommentek olvasása közben gondol...
Közúti baleseti halál 2006:
Ausztria 8,1 millióra 730
M.o 10 millióra 1400
Nem azt mondom, hogy jó, meg elfogadható, de nem akkora a különbség mint amire az enmber a kommentek olvasása közben gondol...
EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 14:59:18
Ja, egyébként akit konkrétabban érdekel a téma, meg kíváncsi az EU irányzatokra annak itt egy PDF:
ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/rsap_midterm/rsap_mtr_communication_hu.pdf
ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/rsap_midterm/rsap_mtr_communication_hu.pdf
Johnny336 2008.02.13. 15:05:31
TH 2008.02.13. 14:48:45
Stockholmban 25-30 az atlagsebessege a kocsiknak...nevetseges...
Nagyon surun vannak kirakva tablak, hogy "Du kör", barmerre jarsz, latod, hogy mennyivel haladnak a nepek, es 15-30 km/h-ig lattam a digitabla kiirasat. Persze, hogy nincs baleset. De az o mentalitasuk sokkal masabb mint mas europai orszagoke (nem Mo-ra gondolok). Itt kurvara raerosen mennek a nepek, nem rohannak, kenyelmeskednek.
Stockholmban 25-30 az atlagsebessege a kocsiknak...nevetseges...
Nagyon surun vannak kirakva tablak, hogy "Du kör", barmerre jarsz, latod, hogy mennyivel haladnak a nepek, es 15-30 km/h-ig lattam a digitabla kiirasat. Persze, hogy nincs baleset. De az o mentalitasuk sokkal masabb mint mas europai orszagoke (nem Mo-ra gondolok). Itt kurvara raerosen mennek a nepek, nem rohannak, kenyelmeskednek.
TH 2008.02.13. 15:12:19
Johnny336 2008.02.13. 15:05:31
Az olaszoknál viszont mindenki megy, mint állat, mégis alig van halálos baleset. Az megint egy másik mentalitás. Mi minden mentalitásból kiszedtük a legrosszabbat.
Az olaszoknál viszont mindenki megy, mint állat, mégis alig van halálos baleset. Az megint egy másik mentalitás. Mi minden mentalitásból kiszedtük a legrosszabbat.
Laciii 2008.02.13. 15:13:08
"Stockholmban 25-30 az atlagsebessege a kocsiknak"
Nálunk még annyi se :)
Nálunk még annyi se :)
Johnny336 2008.02.13. 15:24:15
Mondjuk itt nekik egy haromszoges tabla is komoly gondot tud okozni, hogy atjussanak rajta. Rohadt mujan vezetnek...talan pont ez-az.
autoszerelotanonc · http://totalcar.hu 2008.06.13. 20:00:46
krisi! pollenszüröröl hallottál már?
Perillustris 2008.06.14. 14:31:38
S te a Mikulásról? A legkárosabb, a tüdő mélyére hatoló apró koromrészecskéket és a mikroméretű port, semmilyen pollenszűrű nem fogja meg.
Egy szubjektív bizonyíték: bármilyen autóban ültem eddig, miután azt a finom illatú citromos ablakmosót ráfröcskölték a szélvédőre, néhány másodperc múlva éreztem a szagát, pedig az ablakok csukva voltak.
Egy szubjektív bizonyíték: bármilyen autóban ültem eddig, miután azt a finom illatú citromos ablakmosót ráfröcskölték a szélvédőre, néhány másodperc múlva éreztem a szagát, pedig az ablakok csukva voltak.
makacs szennyeződés 2009.01.17. 15:07:41
saját eredményeim:
Utazások ára kényelmi és időköltséget is beleszámítva:
bérlettel 48.250.-
jeggyel 61.600.-
autóval 26.800.-
a kocsit annyiért vettem, amennyivel 2.5 év alatt többet fizettem volna a BKV-ra, és ez pont 2.5 éve volt.
nincs rajta hitel, nincs kaszkóm, nem sajnálom, ha meghúzza valami sutyerák.
motor, fékek, gumik rendben, az mp3 meg szépen szól.
tökéletesen megérte, pedig 10 litert fogyaszt a kocsim, és szinte mindig egyedül megyek, ha már ketten megyünk, akkor már nincs is miről beszélni.
tökéletesen megérte volna akkor is, ha nem robogóznék nyáron, pedig de, robogózom is.
Utazások ára kényelmi és időköltséget is beleszámítva:
bérlettel 48.250.-
jeggyel 61.600.-
autóval 26.800.-
a kocsit annyiért vettem, amennyivel 2.5 év alatt többet fizettem volna a BKV-ra, és ez pont 2.5 éve volt.
nincs rajta hitel, nincs kaszkóm, nem sajnálom, ha meghúzza valami sutyerák.
motor, fékek, gumik rendben, az mp3 meg szépen szól.
tökéletesen megérte, pedig 10 litert fogyaszt a kocsim, és szinte mindig egyedül megyek, ha már ketten megyünk, akkor már nincs is miről beszélni.
tökéletesen megérte volna akkor is, ha nem robogóznék nyáron, pedig de, robogózom is.
Polemius 2009.01.17. 15:11:13
Kéretik a táblázatba bevenni költségként az üzemidőn kívüli taxi költségét, meg a helyi közlekedésen kívüli utakat (vasút, távolsági busz), az utazók számával együtt 4 főig.
(Mert ugye ha a család elutazik nagymamihoz, akkor mindenkinek kell jegy.)
(Mert ugye ha a család elutazik nagymamihoz, akkor mindenkinek kell jegy.)
Az utolsó 100 komment: