Örvendetes dolog, ha egy cég figyelmet fordít arra, hogy esélyt adjon a mozgásukban korlátozottaknak. Az is örvendetes, hogy ezt a gondolkodásmódot már az önkormányzatok is átveszik és közös erővel lépnek fel a bűnözés ellen. Lelki szemeim előtt elképzelem, ahogy egy autófeltörőt tetten ér a biztonsági szolgálat és a polgárőség, majd mikor próbálna elfutni a bűnöző elem, kivágódnak a kocsiajtók, előszedik a tolókocsikat, kinyitják, áthuppannak, majd az autótolvaj után erednek járdaszegélyeken át, magukat és izomhajtású kerekesszékeiket nem kímélve...
Az első képet Marcsika, a másikat pedig Péter küldte nekik, köszönjük!
Ezt a képet tegnap készítette a párom a Dunakeszi auchan parkolójában miközben egy család akinek mozgássérült gyermeke a hátsó ülésen ült és parkoló helyet kerestek.
És íme a másik, ami egy fokkal talán még ütősebb.
Az Auchan mindent megtesz az esélyegyenlőségért, hiszen – úgy tűnik – még a biztonsági őröknél is mozgáskorlátozottak dolgoznak...
Prien 2008.02.04. 09:41:37
gravy_t 2008.02.04. 09:58:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.04. 10:01:19
Tony Almeida 2008.02.04. 10:03:32
Prophet 2008.02.04. 10:05:14
Bono 2008.02.04. 10:12:14
BUDAPESTEN LÉPNI NEM LEHET AZ AUTÓKTÓL, MERT MINDENHOVA PARKOLNAK: járda közepére, faágra, kerékpárútra, mindenhova. még a saját anyjukra is ráparkolnak, ha épp 10 centivel közelebb van az úticélhoz.
és akkor szerintetetek tényleg az a legnagyobb probléma, hogy a dunakeszi auchanban ki a f*szom áll a mozgáskorlátozottak parkolóhelyén? hogy annak a három mozgáskorlátozottnak az egyike, aki VALÓBAN mozgáskorlátozott az országban, és nem sörért vette, lopta, hamisította a mozgáskorlátozott igazolványát, az éppen akkor nem tud oda parkolni, ha pont a dunakeszi auchanra fanyalodna, hanem csak 10 méterrel arréb??
TÉNYLEG EZ A PROBLÉMA?
és nem az, hogy levegőt nem kapsz a szmogtól, és 100 métert nem tudsz megtenni a járdán anélkül, hogy ne kéne parkoló autók közt szlalomoznod??? mert elárasztják az összes talpalattnyi helyet, mint a ragya, beborítanak mindent??
... vagy csak ennyire nehéz lenne tükörbenézni, autóspajtások??...
Prophet 2008.02.04. 10:17:05
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.04. 10:17:12
gravy_t 2008.02.04. 10:19:37
Ha már egyszer ott van a "rokiparkoló", akkor ne álljon rá, akinek nincs rá szüksége. Vagy akkor ne legyen külön parkoló nekik, és akkor nem kell majd rinyálni.
És akkor ami most fog 283-adszor elhangzani:
Egyébként azért jobb tolókocsisként, mankósként ilyen helyre állni, mert az autó mellett ott van az a csíkozott rést, látod? És így ki lehet venni hátulról a tolókocsit, meg be is lehet vele férni az autó mellé. Sima parkolóban meg sztem te is voltál már úgy, hogy csak oldalazva fértél be.
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:29:41
Nem nagyon izgatja őket, hogy ott van egy útburkolati jel! Végül is 100-96 tényleg rokkant fizikai állapotban, vagy amit jobban szeretek nyugdíjban van, de csak dolgozik! :P
Johnny336 2008.02.04. 10:30:41
Atika!!! 2008.02.04. 10:40:01
Gondolkozzatok a rokkanthelyre beálló fejével.
"Esélyegyenlőséget akartok, vazze? Ott van hátul egy hely. Ti is ugyanolyan emberek vagytok mint én, vagy a Józsi."
Ehhez hasonlóan: én az emancipáció híve vagyok: "Ha mossak, főzzek, takarítsak, akkor hozd be azt a 80 kilónyi csomagot amit vásároltál."
Atika!!! 2008.02.04. 10:41:38
Prien 2008.02.04. 10:43:20
0xFFFF 2008.02.04. 10:43:28
Én szívesen mennék alternatív módon a belvárosba, de nincs. Parkolnék zárt és őrzött helyen, de nincs. Ha pécsre megyek, elkerülném a szaros főttvárost, de nem lehet. Gondod van még ? Szavazz demszkire, mint eddig.
0xFFFF 2008.02.04. 10:45:32
Mocória 2008.02.04. 10:47:08
Ezen kívül - bár ezt már más is próbálta elmondani, úgy látszik, hasztalan - nemcsak kerekesszékes meg mankós mozgássérültek vannak. Akinek láb- vagy csípőprotézise van, az is mozgássérült, pedig tud járni, csak korlátozottabban. A kolléganőmnek izomsorvadása van, épületen belül lassan, de rendesen jár, viszont a férje naponta hozza-viszi a munkahely kapujáig. Na, nekik is jogosan van mozgássérült igazolványuk.
Cserélnétek vele?!
gravy_t 2008.02.04. 10:47:33
Akkor csak neked, még egyszer: nem feltétlenül a bolttól való távolság a lényeg, bár biztos nehezebb bottal menni 300 métert, mint anélkül. A lényeg az, hogy ezeken a parkolóhelyeken van hely, hogy beférj a tolókocsival-miegyébbel az autó mellé, plusz még az ajtót is ki tudd nyitni maximumra. "Sima" parkolóhelyen ez nem megoldható.
Ha annyira egyenlőségpárti vagy, akkor inkább amellett kardoskodj, hogy az összes parkolóhely legyen ilyen széles! Akkor tényleg tökmindegy lenne, ki hova áll. Csak hát úgy pár tucattal kevesebb helyet lehetne kialakítani.
További jó emancipulást! Remélem, gyereket is fogsz szülni :)
gravy_t 2008.02.04. 10:51:47
(bocs, nem hagyhattam ki - még1x bocs :D)
kob2 2008.02.04. 10:52:21
Mocória 2008.02.04. 10:52:37
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.04. 10:55:17
Mocória 2008.02.04. 10:57:51
Ja, van még egy: "fogyi" vagy "fogyis" - ezt a fogyatékos gyerekekre hallottam. A házunkban működik egy játszó- és foglalkoztató fogyatékos gyerekek számára - na némelyik lakótársunk őket hivja "fogyisok"-nak. Ez nem kedveskedő. Ez borzasztó.
Bogoj 2008.02.04. 11:01:00
igaz, vannak ennél nagyobb problémák is, de ez nem jelenti azt, hogy akkor a kisebbekkel nem kell foglalkozni. ez nem úgy működik, hogy amíg van gyilkosság, addig szabad lopni...
a kis probléma ugyanúgy probléma, és ugyanúgy foglalkozni kell vele, meg kell oldani...
arról pedig, hogy összesen 3 mozgássérült van az országban; ha egy 9-10 milliós országban összesen ennyi található, ritka kivételek egyike lehetek, aki találkozott ilyennel; a saját édesanyámmal... de rajta kívül is látok időnként embereket, akiknek súlyos problémája van az egészséggel. biztos vagy benne, hogy mind szimulálnak? milyen alapon?
Kedves Atiqua
nem tartom negatív diszkriminációnak azt, hogy ha segítünk annak, aki rászorul.
amikor édesanyámat vitte apukám valahová autóval, nagy könnyebbséget jelentett neki, hogy szinte a bejárat előtt állhattak meg, és nem kellett az egész parkolót végiggyalogolnia. hálás volt ezért a figyelmességért. (igaz, ő nem szidta volna azokat, akik elfoglalják jogtalanul a hozzá hasonlóknak fenntartott parkolóhelyeket...)
az is igaz, hogy nem járt bevásárlóközpontba bevásárolni... viszont sok más helyre, ahová muszály volt, igen.
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 11:02:11
Atika!!! 2008.02.04. 11:05:03
Busszal-vonattal-BKV-val nem utazok. Már. Amikor még utaztam, volt, hogy az idős néni megsértődött, mert át akartam adni neki a helyemet a buszon...
mxplanet 2008.02.04. 11:07:59
Manyizga (törölt) 2008.02.04. 11:09:13
(Egyébként Budapesten "anblok" a parkoló autók jelentős része szabálytalanul, tilosban parkol. Csak nem bünteti senki őket rendszeresen. Pedig nagyobb bevétel lenne belőle, mint a parkolódíjakból. ;)
Atika!!! 2008.02.04. 11:13:04
Ha nézted hétvégén a tv-t, volt egy riport, hogy kb 40-50 ezerért bárkinek lehet rokkant-kártyája, mégcsak nem is hamisított! Egy kis tejelés ide, egy kicsi oda.
A biztonsági szolgálathoz tényleg no comment, még akkorse, ha reggel készült a kép, amikor nincs forgalom (bár elég sok autó van), akkor se, ha "csak beugrottunk 2 percre".
A polgárőr autóról viszont elképzelhető, hogy jogosan van kártyája, mivel nem csak saját részre igényelhető a kártya, hanem ha azzal közeli hozzátartozót szállítanak akkor is igényelhető. És ne felejtsük el, hogy a polgárőr a saját autóját használja munkaeszközként.
Mocória 2008.02.04. 11:18:50
Atika!!! 2008.02.04. 11:20:09
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 11:24:21
Bono 2008.02.04. 11:31:15
nem Dempszire szavaztam, hanem Katonára, bár túlzott illúzióim nincsenek, hogy egycsapásra nagyon más lenne minden, ha ő ülne ott, és nem AKÁRKI más, inkluding Dempszi.
és szivesen megyek nap mint nap a belvárosba, külvárosba, akárhova. kerékpárral. és jééé! működik (4 éve, télen, nyáron, hóban, hőségben)! és jéééé, nem kell neki egy (két) egész franciaágynyi hely, ha le akarom parkolni. és jééé, alternatív mód. és jééé, van alternatív mód! és jééé, az esetek 80%-ában gyorsabban megjárom (maradék 20% az éjszaka, amikor üresek az utak, így kijöhetnek a porsék és mercédeszek lóerői, melyeket napközben oly nevetve otthagyok a 60ezer forintos kerékpárommal, hogy ihaj... persze, ezeket is mozgássérültek vezetik. :-P), mint az a szerencsétlen, aki csak füstölni tud, meg szidni a dugót, amit ő maga kreál magának. azzal, hogy képtelen két dologra: GONDOLKOZNI, és MEGMOZDULNI.
na, jöhet az anyázás. mert tudom, engem, anyázni is könnyebb, mint gondolkozni és megmozdulni. :-)
meg kifogást keresni is könnyebb. :-P :-)
--
SilentSound: köszi a felajánlást, de ha ráérnék ilyen kimerítő tanulmányokra, amihez se képzettségem, se információm, se kompetenciám, akkor egész nap mást se csinálnék. ki dolgozna helyettem? :-)
én csak azt tudom, hogy nem jó levegőt venni az utcán. nem jó lélegezni.
és nem is hiszem, hogy változtatna valamit, ha írnék egy ilyen cikket, vannak, akik ráérnek, meg is írják, mégse történik semmi, vagy csak nagyon, nagyon lassan. lásd egészségügyi határértékek túllépése, levegő munkacsoport, stb. stb. stb.
sajnos addig nem fog változni semmi, amíg a politika a többséget képviseli, szolgálja. márpedig a többség buta és lusta (nem gondolkozik, nem mozdul...).
ha Dempszi kitiltaná a városból az autókat mi történne? lázadás, Dempszit kirúgnák (ha nem lázadással, akkor mandátuma lejártával), XY-t megválasztanák, aki visszahozná az egész sz*rt ami most van, és nesze, ez kell nektek, ezt kapjátok: lehet újra dagonyázni benne. mert ez kell a népnek, sajnos.
mert nem gondolkozik, nem mozdul.
béke! :-P :-)
ex-dr. vuk 2008.02.04. 11:31:35
Sot a kozteruletesek meg meg is magyaraztak, hogy akkor tuti hogy eppen valami rendezvenyt biztositottak, azert volt ott.
Hat a kornyeken nem volt rendezveny.
ex-dr. vuk 2008.02.04. 11:34:02
Es a level (idezemszoszerint (c) Hofi):
Tisztelt Cím!
Felvetésére tájékoztatom, hogy a Városörség gépkocsijai, bár időpontot az
Ön által mellékelt digitális fénykép nem jelöl, rendezvények biztosítása
idején várakoznak, a megadott területen. Ebből a parkolási pozicióból
hátra tolatva zárják, a rendezvény idejére, a kijelölt útszakaszt. A
Városőrség ilyen esetekben a Rendőrség és a Közterület-felügyelet segítő
közreműködője. Az előzetes eligazítás során számára kijelölt feladatot
végzi el. A rendezvények biztosításán kívül az adott területen a
Városőrség gépkocsijai "rendszeres" parkolást nem folytatnak.
Szeged, 2007. augusztus 24.
Közterület-felügyelet
Bono 2008.02.04. 11:38:01
viszont sajnos ez a mozgássérült dolog ennek ellenére messze felülreprezentált a sajtóban (mert a sajtó is csak az egyszeri polgárokat szolgálja)!
nyilván mikor az autós hazamegy este, a kis hűtött söröcskéjéhez, bekapcsolja a tévét, szeretne ujjal mutogatni, hogy nézd már, a parasztja! hát nem ráállt a szegény hendikeppes helyére!
... és nem azt szeretné látni, hogy az ő autójára mutogatnak, hogy néémmá! a parasztja! ráállt a járdára, hogy csak oldalazva férni el a ház fala és a mocskos rendszámtáblája között!
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.04. 11:40:09
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.04. 11:41:23
bocs, nem éreztem. akkor a fenti nem neked szól, hanem azoknak, akik irónia nélkül írnak ilyeneket. (vannak bőven)
Mike36 2008.02.04. 11:43:43
szal nem mindig a kerekesszékre kéne asszociálni, a kerekesszék elavult
Mocória 2008.02.04. 11:44:33
Nagyon jó lenne, ha folyamatosan ellenőriznék a mozgássérült kártyával parkolókat, és kiszűrnék a csalókat. De valamiért ezt nem ellenőrzik...
Mike36 2008.02.04. 11:44:46
nekik mindent szabad
a parkoló meg magánterület
Mike36 2008.02.04. 11:48:25
regzoli 2008.02.04. 12:31:25
Ki kell menni a Margit-szigetre egy szép napos délután és megnézni, hogy hány világbajnok sportoló áll be a parkolóba saját névre szóló rokkantigazolvánnyal....
Aztán elmennek futni.
Pedig az első 30 perc még ingyen is van. Annyi idő alatt körbefutja a szigetet.
yanchi 2008.02.04. 12:42:38
yanchi 2008.02.04. 12:44:46
ex-dr. vuk 2008.02.04. 12:51:19
Amit en linkeltem, az az volt.
Sanyi 2008.02.04. 12:51:41
A magyországi mozgáskorlátozottak nagyon kis részének hiányzik mindkét lába és lehet a helyére valóban használható műlábakat tenni (kevés a taposóakna a környéken). Jellemzőbb a gerinckárosodás, izületi betegség, stb. Az ő lábukat nem szokság lennyisszantani azért, hogy műlábat tegyél a helyére.
A mozgáskorlátozott helyek elfoglalása meg egyszerű tahóság és mások szükségleteinek (nem igényeinek, szükségleteinek) figyelmen kívül hagyása. Minthogy magánterületről van szó, így a kereskedelmi egység igazgatójánál és a magyarországért (EMEA vagy van náluk talán kelet-európai divízió) érdemes reklamálni; onnan majd szólnak az áruházvezetőnek aki lerendezi a biztonságiakkal. Jó sokszor kell szólni ha nem megy és az áruházvezető prémiuma elkezd zsugorodni... ;)
hukk 2008.02.04. 12:54:41
bcs 2008.02.04. 13:04:34
cso zsi 2008.02.04. 13:30:16
Vagy nem dolgozol, vagy nem viszel 10 kilónál nehezebb holmit, vagy egy irodában hizlalod a hátsód.
Minden más, nem helyhez kötött munkához autó kell.
Mike36 2008.02.04. 14:17:04
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.04. 14:17:36
"BUDAPESTEN LÉPNI NEM LEHET AZ AUTÓKTÓL, MERT MINDENHOVA PARKOLNAK: járda közepére, faágra, kerékpárútra, mindenhova. még a saját anyjukra is ráparkolnak, ha épp 10 centivel közelebb van az úticélhoz."
szerintem az is sokkal nagyobb probléma, hogy a IQlight kerékpárostól nem lehet közlekedni, mert nem áll meg a kerékpársáv végén a lámpánál (andrássy út) a kocsi között kerekezik összevissza, nem száll le a vasról és kereszte ezerrel a 4-6 sávos utakon (pl andrássy, rákáczi) illetve a gyologosok minden felé összevissza... "még a saját anyjukra" -on is átmennének, csak nehogy le kelljen szállni a vasról, vagy 5 méterrel odébb a zebrán másszanak át...
holott ugye itt mindenki betartja a kreszt... és ugye mivel könnyebb megállni
egy 50el jövő 1T+ súlyú autóval vs gyalog/cangával...
tudom tudom... itt mindenki szent, csak az autósok a köcsöggyökérbunkók...
Johnny336 2008.02.04. 16:01:28
A kerekparos ugy viszonyul az autoshoz, mint gyalogos a ...-hoz.
A: repulo
B: busz
C: metro
D: villamos
E: kerekparos
A Bajcsynal a jardan van kulon bicikliut elkulonitve, eleg tetemes meretu. Ugyanigy a jarda gyalogosok szamara fenntartott resze is eleg nagy. Miert fordult elo velem oly sokszor, hogy a bringas nem a kijelolt bicikliuton haladva majdnem telibekurt (mert tekert, mint a rohadas), majd amikor utanaszoltam, hogy "vigyazzoda", akkor anyazos, mutogatos, vagy leseszarlak reakciot valtottam ki belole?
Bringasok buszken meselik, hogy a paraszt autosoknak legrugdossak a tukreiket, ha azok nem figyelnek rajuk. Leven a bicikliken nem minden esetben van tukor, akkor a gyalogos jogosan lerughatna a kerekparost, ha az taplo?
Egy 30-al tekero 70 kg-os bringas + 10 kg (tudom tobb, de a HC bringasok szenszalas vazzal nyomjak) kerekpar vajon mekkora serulest tud okozni egy artatlan gyalognak?
Ugyanugy velekednek a gyalogosrol, mint az autosok oroluk. Alljon meg a gyalog, mert neki konnyebb megallni...jha kerem...
Az autos tarsadalom is menjen tuntetni (mondjuk nemtom hogy emelnem a fejem fole az Escortot... :)), mert oda kell figyelnie a vasuti atjaronal, leven a vonat nehezebben all meg, mint ok?!
majdazteneldontom (törölt) 2008.02.04. 16:02:38
Vladimir Harkonnen 2008.02.04. 17:52:24
kepfeltoltes.hu/080108/070904_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A fenti képen látható Bricostore parkolójában 10 méterrel távolabb direkt utánfutósoknak+teherautóknak kialakított helyek vannak, pont szemben az árukiadással!
Kövezzetek, hogy védem a B3 security-t! Ők "őrzik" az Auchan területét, az embereik keringenek autőkkal a parkolóban, ha kell segítenek, ha kell elkergetik a seftes románokat!
Biztos csak beszaladtak pisilni, és nem volt máshol hely!
:-)
lóláb 2008.02.04. 18:20:47
K. Drót P. 2008.02.04. 18:31:59
EBEUSS (törölt) 2008.02.04. 19:01:03
A bevásárlóközpontoknál tényleg kurva sok hely van, ha szerencsétlen mozgássérült csak 100 méterre tud leparkolni az áruháztól, az sem lesz számottevő távolság az áruházban legurult több km-hez képest!
Ettől függetlenül bunkó aki ilyen parkolóba áll jogosulatlanul, de tényleg nem ez a legnagyobb probléma a közlekedésben, hogy a tévében, meg mindenhol ez legyen a téma!
Tudom-tudom, ha én is mozgáskorlátozott lennék, akkor nem venném ennyire félvállról a dolgot... Egyébként még életemben nem parkoltam rokihelyre.
ehpkb5 2008.02.04. 19:44:24
kár ezen rugózni, mindenhol vannak bunkók és ugye minden szubjektív. én nem mutogatok, anyázok bringázás közben, sőt, a bringás haverjaim se, ettől függetlenül biztos van. sőt, bunkó velorex-sofőr is létezik biztosan
persze, hogy bringával is lehet komoly sérülést okozni, de az nem a súlya miatt van, hanem mert egy bringán nagyságrendekkel több kiálló rész van
ehpkb5 2008.02.04. 19:45:35
kob 2008.02.04. 20:01:17
"hányszor szokott a bricostore-ban egyszerre hat mozgássérült lenni?"
Éljen soká a szabályok önkényes felülbírálása! Majd ha valaki beleszarik a vécédbe mondván hogy most épp úgyse használod, akkor majd nézel.
gravy_t 2008.02.04. 20:03:17
EBEUSS (törölt) 2008.02.04. 20:37:32
Én a bejárattól 50 méterre szoktam letenni a kocsit, mert nem akarom, hogy rácsapják az ajtót... Ott nem parkol senki, balra is, jobbra is van mellettem 3-4 üres hely. Annyi elég egy kerekesszéknek is?
gravy_t 2008.02.04. 21:01:38
Rocko- 2008.02.04. 21:05:58
"Tényleg uncsi már ez a sok rokiparkolós poszt..."
rokik képzelheted mennyire unhatják...
EBEUSS 2008.02.04. 20:37:32
igen, annyi elég. viszont képzeld el, h annyival kell többet gurulnia. és többségben nem kocsi hajtja.
én jártam párféle iskolába, legutolsóban tanítottak vakot, mozgássérültet, hallásérültet is. az ember megtanul velük élni, és ha heti öt napot látja, h milyen kínszenvedés nekik egy-egy dolog. és akkor eléggé megértő lesz velük szemben. senkinek nem ajánlom h lássa milyen az, amikor egy izomsorvadásos fiatal srác felmegy öt lépcsőfokot, kb. 10 perc alatt. ami 10 mp se egy egészséges emebrnek. viszont aki így parkol, annak kötelezővé tenném. annyiszor, ahányszor így parkol.
Vladimir Harkonnen 2008.02.04. 23:57:06
www.keptelenseg.hu/keptelenseg/olvas/kamionosok-ha-igazan-kozlekednek/
Csakhogy ne mindig a rokik legyenek!
On
Káposztakukac 2008.02.04. 23:58:48
Perillustris 2008.02.05. 02:02:43
A Campona-nal az uttesten kulon ut van elkulonitve, eleg tetemes meretu. (criticalmass.hu/files/Kép%20074_0.jpg) Miert fordult elo oly sokszor, hogy az autos nem a kijelolt uton haladva majdnem telibekurt, majd amikor utanaszoltam, hogy "vigyazzoda", akkor anyazos, mutogatos, vagy leseszarlak reakciot valtottam ki belole?
Autosok buszken meselik, hogy a paraszt gyalogosoknak majdnem lezuzzak a vesejet, ha azok nem figyelnek rajuk, s képesek nekiindulni a zebran. Leven az auton nem minden esetben van rendszam, akkor a gyalogos jogosan lerughatna az autost, ha az taplo?
Egy 65-tel halado 2200 kg-os auto (tudom, altalaban kevesebb, de a HC autosok dzsippel es luxuskocsival nyomjak) vajon mekkora serulest tud okozni egy artatlan gyalognak?
Ugyanugy velekednek a gyalogosrol, mint az autosok oroluk. Alljon meg a gyalog, mert neki konnyebb megallni...jha kerem...
Perillustris 2008.02.05. 02:04:04
ppeterka 2008.02.05. 07:44:39
HÁááhááháhááááá.... Nagyon helyes, hulljon a férgese: www.hirado.hu/cikk.php?id=258743
ON:
Johnny336 2008.02.05. 09:30:09
Szep tortenet...
Az autosok hanyszor mennek ki tuntetni, hogy a kamionosok rahuzzak a kormanyt, nem engedik elozni, direkt feltartjak? (Tisztelet a kivetelnek persze!)
Nem mellekesen figyelek a bringasokra, es az ismeretsegi koromben minden gepjarmuvet hajto egyen figyel rajuk, mert sokszor kiszamithatatlanok. Ha a jardarol leugratva keresztezi az utam este, kivilagitatlanul, akkor arra mit mondjak, ami szalonkepes, es nem moderalnak ki a picsaba?
Hany biciklis hajt ugy a varosban, hogy nem nez, csak teker-teker-teker, aztan csak az orangyala menti meg?
Belekapaszkodnak a Kamazba, buszba, hogy ne kelljen tekerniuk? Csak azt ne felejtsek el, hogy ha az hirtelen megall, vagy lekanyarodik, akkor begyalulja oket. Aztan lehet mondani, hogy "a motorizalt kozlekedesi eszkozt hasznalok csunya rosszak. Miattuk van ehinseg, aszaly, arviz?" Kicsit unalmas mar a boszorkanyuldozes, nem gondolod?
Van bunko biciklis, csopperes, autos, kamionos, buszos, vonatos. Miert kell kikialtani az egyik csoportot kizarolagos bunosnek?
Kornyezettudatossagbol tekered a bringat? Akkor ne hasznald a tavfutest sem, mert szennyez a tavfuto uzem... Vagy ne igyal pet-palackos uditot, mert az sem kornyezettudatos...
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.02.05. 10:33:56
Mike36 2008.02.05. 11:36:15
no igen. a kerékpározásért kardoskodók energiáikat a kerékpáros kultúrára is fordíthatnák
mert ugye olyan Bp-n nem nagyon van, tiszteet a kivételnek
Mike36 2008.02.05. 11:41:40
a vasúti átjáróhoz kell menni tüntetni
egyébkénmt az a pláne az egészben, hogy némi türelemmel, odafigyeléssel, deffenziv vezetéssel (kerékpárral is) simán és kényelmesen lehetne egymás mellett élni, és elférni. És akkor nem lenne ez a kiszorítósdi. Az is baj szerintem, hogy a legtöbb kerékpáros nem vezet autót (vagy nem ül eleget az anyósülésen) mert akkor látná a dolgokat a másik szemszögéből is
Mike36 2008.02.05. 11:43:56
hagyjuk ezt az egyvárosost
máshol 10 milliós városok is vannak
Mike36 2008.02.05. 11:54:53
neked nincs kocsid, vagy szemrebennés nélkül pofátlanul hazudsz
ugyanis ha lenne kocsid, nem írnál olyat, hogy büszkén meséli az autós hogy zúzta le a gyalogos veséjét, mert ha teszem azt leszarná a gyalogost, meg fiogyóeszköznek tekinti (nem tekinti annak) akkor sem okoz szándékosan kárt a karosszérián. Mert bizony az nem kicsi tétel. Tehát szándékosan senki nem üt el senkit, míg a lerúgom a tükröt igencsak szándékosan hangzik, és bizony rongálás a javából, még csak nem is szabálysártás, mert egy tükör nem 10k - csak szólok
és az sem igaz, hogy nem állnak meg a zebránál ha lelépsz, mert megállnak. 10-15 éve tényleg nem álltak meg, de ma már igen.
te gyűlölöd az autósokat, szemedben ők ellenségek, a luxusautókra meg külön haraxol
felhívnám a figyelmedet arra, hogy ma már ez a tétel sem igaz, luxusautója egyre inkább nem a tirpák (nem a felvidéki!) újgazdagnak van, hanem normális embereknek. Sőt. a drágább autóval járók udvariasabbak mint a 100k-s roncsokkal közlekedők
nem tudom hol lax, de lassan kétségbe vonom azt is, hogy Budapesten
Perillustris 2008.02.05. 13:32:57
"Kornyezettudatossagbol tekered a bringat? Akkor ne hasznald a tavfutest sem, mert szennyez a tavfuto uzem... Vagy ne igyal pet-palackos uditot, mert az sem kornyezettudatos..."
Nem hasznalom, s mindig visszavalthato palackot emelek le a polcrol.
"no igen. a kerékpározásért kardoskodók energiáikat a kerékpáros kultúrára is fordíthatnák
mert ugye olyan Bp-n nem nagyon van, tiszteet a kivételnek."
Igazad van. Jomagam talaltam ki es terjesztettem el az eddigi egyik legnagyobb bringas biztonsagi kampanyt (kepfeltoltes.hu/080205/sotetVAGY_1x_pr_opt_gMOD_www.kepfeltoltes.hu_.jpg), sok onkentes segitovel. Sajat penzembol. Nem, ezzel nem kerkedem soha, de most kenytelen voltam elohozakodni ezzel. A bunko bringasokat nalam nem utalja jobban senki, ezt hidd el!
Ez egy masik, bar a tojasos kepet egy kulfoldi kampanybol "loptam": kepfeltoltes.hu/080205/yourchoice_landscapeJPG_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
"egyébkénmt az a pláne az egészben, hogy némi türelemmel, odafigyeléssel, deffenziv vezetéssel (kerékpárral is) simán és kényelmesen lehetne egymás mellett élni, és elférni. És akkor nem lenne ez a kiszorítósdi. Az is baj szerintem, hogy a legtöbb kerékpáros nem vezet autót (vagy nem ül eleget az anyósülésen) mert akkor látná a dolgokat a másik szemszögéből is"
Ezzel nagyjabol egyetertek. Fontos (lenne), hogy MINDENKI tisztaban legyen a tobbi kozlekedesi eszkoz fizikai tulajdonsagaival. De ez egyik oldalnak sem adhat visszaelesre okot ("neked konnyebb megallni" - khmmm...)!
"és az sem igaz, hogy nem állnak meg a zebránál ha lelépsz, mert megállnak. 10-15 éve tényleg nem álltak meg, de ma már igen"
Bocs, de most a magyarorszagi allapotokrol beszelunk, te melyik orszagot vetted alapul? (Ma reggel lattam eppen, hogy ha egy fiatal lany nem ugrik hatra a zebrarol, akkor kivasalja egy Volanbusz).
"te gyűlölöd az autósokat, szemedben ők ellenségek, a luxusautókra meg külön haraxol"
A bunko embert gyulolom, legyen az gyalogos, biciklis, autos, vagy urhajos.
"nem tudom hol lax, de lassan kétségbe vonom azt is, hogy Budapesten"
Buktad.
Perillustris 2008.02.05. 13:38:10
Mike36 2008.02.05. 14:52:23
a buszvezető az egy külön állatfajta
másrészről a busz nehezen áll meg, ergo gyalogosként elengedem a buszt, megvárom míg elmegy. autó elé sem lépek ki féktávon belül
de féktávon kivül simán elindulok
és akkor megáll a másik oldal is
sőt nekem már olyan élméynem is volt, hjogy az utcasarkon megálltam az úttestnél, és mind a két oldal megállt, pedig még zebra sem volt
ha kerékpárral közlekedem, emgadják a jobbkezet, az elsőbbséget
mondjuk 1990 körül ilyen még nem volt
igyekszem úgy kerékpározni a városban, hogy másokat ne tartsak fel, ne akadályozzak, ne ijesszek meg, nem száguldozom a járdán, sőt csengőm sincs, nem csengetem le a gyalogost, majd ha lesz hely, megelőzöm, nem ugratok le a járdáról az autó orra elé, nem csalingázom át hat sávon, nem megyek át a piroson, gyalog sem, mint ahogy autóval sem.
a magyarországi állapotokat én enm ismerem, Budapesten kivül max egyes kisvárosokét, de ott alig van forgalom, és ott is megállnak a zebránál
ha Budapesten is lax, akkor nem ott ahol én
lehet, hogy egy párhuzamos univerzumban
Johnny336 2008.02.05. 15:41:29
Ennek ellenere nagyon sokan csak anyaznak, hogy igy az autos, ugy a bringas. Mar leirtam egyszer. Van bunko: gyalogos, biciklis, autos, kamionos, rolleres, bkv-zo, pilota, mittomen...
Nem altalanositani kene, hogy minden nem emberi vagy allati erovel hajtott jarmuvel kozlekedo egy fereg faszkalap, aki el akarja gazolni/tiporni, meg akarja semmisiteni a nala gyengebb (jelen esetben gyalogos, bringas) kozlekedo partnert.
Mike36 2008.02.05. 15:46:18
Johnny336 2008.02.05. 16:57:46
Kelemen Anna, Pako, Kiszel Tunde. Mindegyik jol megel, pedig nem tettek le semmit az asztalra :)
De ez OFF.
Perillustris 2008.02.05. 18:53:06
Johnny336 2008.02.05. 19:48:48
Hoppacska, erre is van negativ pelda.
Szoval nem magambol indulok, hanem az atlagbol. 2 hete nem jartam Pesten, jelenleg Stockholmban vagyok, de ketlem, hogy hirtelen megvaltozott volna minden. Az elmult par evben napi rendszeresseggel kozlekedtem ossze-vissza a varosban, kulonbozo napszakokban, gepkocsival. En azt tapasztalom, hogy alakulnak a dolgok.
Mike36 2008.02.06. 01:00:39
csak tudni kell mikor kell elindulni
olyan ma már elképzelhetetlen, hogy állsz az út közepén a zebrán és kerülgetnek két oldalról
azt is átengedik, aki nehézkesen mozog, csak elindulás elött körbe kéne nézni kicsit, és nem elindulni bele a vakvilágba
csak ugye azzal a mentalitással nem lehet, amikor 100 méterrel elötted is átfutkosnak, mert jaj jön egy autó
egyébként meg Bp-n a gyalogos, akár a biciklis, vigan átsétafikál a piroson, mintha az ott sem lenne
Perillustris 2008.02.06. 17:19:26
Ismet tisztazom, ez nem mentesiti a piroson athalado szabalytalan gyalogost vagy bringast, csak legyunk korrektek a felsorolassal.
"olyan ma már elképzelhetetlen, hogy állsz az út közepén a zebrán és kerülgetnek két oldalról"
Sajnos nem elkepzelhetetlen.
A kovetkezo videot ajanlom figyelmedbe: tv2.hu/2007-11-19/Halal_a_zebran/
Én vagyok 2008.02.07. 09:52:40
Nagyon pontos szabályok vonatkoznak ezekre. Sokszor be se tartják őket. Az nem elég, hogy felfestik a kerekesszékes emberkét (a Lajcsikát, ahogy a használói hívják) egy normál parkolóhelyre, hanem ezeket eleve úgy kellene megépíteni, hogy a ki- és beszállásra, a kerekesszékkel való mozgásra, megfordulásra, stb. szintén maradjon hely. Ezen kívül sokszor ezeknek a parkolóhelyeknek a megközelítése se szabványos - azaz nem praktikus -, mert például túl meredek vagy keskeny rámpát építenek, esetleg olyan törés van benne, amin nem lehet fordulni.
Úgyhogy ne legyünk nagyon elájulva, mert a legtöbb helyen csak tessék-lássék megoldásokat alkalmaznak. Ráfújják az aszfaltra az ábrát, "oszt jónapot".
Seth Gecko 2008.02.07. 12:27:12
Csak röviden szólnék hozzá... Itt ugyan sok a jó meglátás és az okos hozzászólás, de sajnos akinek címzik, az nem olvassa ezen sorokat.
Remélem, nem a parkolni képtelen mozgáskorlátozottak és a felelőtlenül kockéztatott életek fogják megtanítani a társadalmat a kultúrált együttélésre, hanem megtanulunk bánni egymással.
További szép napot: Seth
Mityu 2008.02.07. 15:52:27
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
A rendelet hatálya
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
Rocko- 2008.02.07. 20:08:46
Perillustris 2008.02.08. 01:52:45
Rocko- 2008.02.08. 07:39:58
macskazat 2016.10.23. 21:18:06
macskazat 2016.10.23. 21:30:29
Én hat év vizsgálat után kaptam meg. Nem hiszem, hogy egy szép mosolyért cserébe meg lehetne szerezni indokolatlanul!