Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A Back II Black tag vezetés közben telefonál

2008.02.17. 11:33 :: SilentSound

Egyszer már belefutott a lent emlegetett kereskedelmi tv csatorna egy hasonló balhéba, akkor Győzikét mutogatták fedélzeti kamerával vezetés közben úgy, hogy nem volt becsatolva a biztonsági öve. Yeahhh most egy másféle szabálysértésre figyelt fel. A kapcsolódó videót itt tudjátok megnézni.
A "békecsatornákon" (Animal Planet, NGC, EuroSport, stb) kívül ugye, nem ajánlatos az egyszemű családgyilkost (gyk: TV) nézni - nagára vessen, aki másként tesz. Csütörtökön késő este az RTL Klub "Kész átverés" című produkciójában a műsorvezető éppen az egyik résztvevőt hívja. Vált a kép, mutatják a csókát, aki vígan autózik, felveszi a mobilját - amúgy legényesen, bal kézben tartva a készüléket, majd füléhez emeli, és beszél, beszél, beszél...:-( Hö!



A vezetés során kézben tartott mobiltelefont jelenleg 3 ponttal "díjazza" a közlekedési előéleti pontrendszer, s ezzel teljes mértékben egyetértek. A mai telefonok nagy része Bluetooth-képes (vezeték nélküli kapcsolat), egy Bluetooth-headset ára 10 000 Ft körül van, szóval már a madzagos fülessel (~1000 Ft) sem nagyon kell bajlódni. Aki azt mondja, hogy egy kézzel - másikban ugye, a mobil van! - ugyanolyan jól vezet, mint kettővel, az egy f..., akarom mondani, füllent! Tele van a hebrákom az úton látszólag ok nélkül kacsázó, lassan hajtó autóstársakkal - amikor mellé érek, látom, hogy a kézben tartott mobil köti le olyannyira, hogy a körötte zajló történésekre már alig marad figyelme...

A köz-és jellemformáló (?) médiában meg ugyanmár, figyeljen oda valaki, hogy ne forogjon ilyen és hasonló, első blikkre is qrvaszabálytalan snitt - nem lehetne CSAK JÓ példát mutatni?

33 komment

Címkék: video biztonság közlekedés autó büntetés veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aszi 2008.02.17. 12:22:31

Mellesleg headsettel sem sokkal biztonságosabb, mert maga a telefonbeszélgetés az, ami elvonja az ember figyelmét a vezetésről.

EBEUSS (törölt) 2008.02.17. 12:32:58

Kihangosítóra nem telik, de elég ritkán is telefonálok vezetés közben. Én nem hívok soha közben, de ha véletlenül pont akkor keresnek, azért általában felveszem, de gyorsan le is rázom az illetőt.

Viszont sűrűbben előfordul hogy tarkóra teszem mindkét kezem, és a térdemmel kormányzok! :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.17. 13:12:21

EBEUSS: Ne viccelj már, hogy Swift Sportra telik, de egy bluetooth headsetre már nem... Amit én használok az 8000 Ft körül volt és teljesen jól működik. Meg amikor hosszabb útra megyek, akkor felrakom a navit a szélvédőre, abban meg van kihangosító is, azt mégjobban szeretem, mert nem kell semmit sehova se dugdosni.

Aszi: Nekem nem szokta elvonni a figyelmem a telefonálás (headsettel, vagy kihangosítóval), nem hiszem, hogy sokkal másabb, mint ha valaki ott ül melletted az anyósülésen és azzal beszélgetsz. Vagy nálad ilyenkor csönd van a kocsiban és senki meg se szólalhat, nehogy kizökkentsen? :)

Vladimir Harkonnen 2008.02.17. 13:17:49

Csak emlékeztetőül:
Amikor a szemétbotrány tartott, bemutattak egy olyan felvételt, ahol megkergették a TV stábot. Menekülés közben a sofőr kért segítséget a rendőröktől kézben tartott mobilon, és ezt vette a kamera. A vezető ellen eljárást indítottak a felvétel alapján, majd méltányosságból megszüntették.
Tisztelt illetékesek! Itt az újabb alkalom!

Head szettel, és kihangosítóval lehet menetközben beszélgetni, csak gyakorlat kérdése az, hogy ne vonja el a figyelmét.
A veszélyesebb a hívás fogadás, hívás indítás, és horribile dictu: az SMS írás!
Bár a fentiekből egyet sem tilt a KRESZ!

Paraszt 2008.02.17. 13:19:04

Semmivel sem veszélyesebb mobiltelefonozni vezetés közben, mint a térdünkön lévő vágódeszkán katonákat vágni a csabai csípősből és hozzá kenyeret törni, majd jóízűen megenni.

Nyakbatett lábbal sem tilos vezetni, ha be vagyunk kötve, mégis a kresz csak a mobiltelefont emeli ki, hogy tilos. A mocsok.

EBEUSS: véletlen nem KMG-vel kezdődik a 'rencámod'?

Aszi 2008.02.17. 13:22:38

SilentSound: Ha a kocsiban melletted ülővel beszélgetsz, az más, ugyanis ő is látja az utat, az eseményeket, így tudja, mikor ne beszéljen, illetve ő is figyelmeztethet, ha veszélyt lát. Tehát a kocsiban levőkkel beszélgetni kevésbé figyelemelvonó. Viszont aki a telefonvonal túlvégén van, annak fogalma sincs, hogy most épp elédvágtak, vagy kanyarodnod kell, vagy lelépett egy gyalogos, stb. Ő csak dumál folyamatosan és tőled is ezt várja. Egyébként pedig erre tudományos vizsgálatok vannak, hogy veszélyes telefonálni vezetés közben, kihangosítóval is.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.17. 13:28:38

Aszi: Szerintem ez is egyénfüggő, ki mennyire tud koncentrálni. Bevallom, hogy régen egy-két alkalommal használtam már telefont vezetés közben, városban az tényleg marha zavaró tud lenni, mert folyton váltogatni kell. Kihangosítva ellenben engem egyáltalán nem zavar a telefonálás. Általában olyankor még a beszélgetés elején a beszélgetőpartner tudtára adom, hogy épp vezetek, legalább nem lepődnek meg, ha elkezdek anyázni egyszercsak. :)))

yeahhh 2008.02.17. 13:35:20

Aszi: igazad van, én is olvastam ilyen témájú felméréseket, tényleg elvonja a figyelmet maga a telefonbeszélgetés is. De amikor egyik kezedet leköti a telefon - példánkban a srác bal kezét -, akkor jobb kézzel kell(ene) kormányozni, váltani, indexelni...jaaaj:-(

ppeterka 2008.02.17. 13:38:47

Szerintem más miatt figyelemelvonó telefonálni, de azért ha szabad az ember mindkét keze, az jó. Mert tud indexelni pl...

Viszont ha telefonálsz, akkor lélekben ott vagy, ahová beszélsz, az időd egy részében arra koncentrálsz, akivel beszélsz, ami ugye teljesen más, mint ahol éppen vagy... Elvonják a figyelmedet az onnan jövő külső zörejek, akaratlanul is meghallod ami a háttérben megy, stb. Szerintem ezt meg lehet szokni, bár nem szoktam túl gyakran telefonálni kocsiban...

Viszont attól hülyét kapok, ha valaki nem indexel, mert bal kézben ott figyel az agyrákgyár... Bár kipróbáltam, jobb kézzel átnyúlva is lehet indexelni, de annál már az is jobb, kevésbé veszélyes, ha nem indexel... Szóval le a kézből a mobilt, már nem kell drága készülék ahhoz, hogy beépítve legyen bele a kihangosító...

Különben meg: na ezt kéne keményen szankcionálni. Mit lát az egybites TV-júzer? Hogy lehet telefonálni, mert senki le se szarja... Büntetni büntetni büntetni büntetni büntetni! ÉS bemondani 44x főműsoridőben, hogy most dugják 2 mérettel nagyobbra az ánuszát a sitten.

Volt ilyen pár napja a Belsőségen, felhördültem, hogy Péter Anna 2 percre leállt bénán, túllógva a gyalogosok fehér vonalán... Miközben ott állt mellette egy még nagyobb Volvo - szabályosan. Jó, 2 perc volt, senkit nem akadályozott, stb. DE egymillió ember látta, látja, látni fogja örökkön örökké, hogy tilosban lehet parkolni. És a parasztjának még feljebb állt. Szarok rá, hogy milyen kocsikat szeret, meg hogy mire birizgálja a pöckét, de ne tanítsa a fiatalságot ilyenre...

Vladimir Harkonnen 2008.02.17. 13:51:32

Aszi 2008.02.17. 13:22:38

"...Egyébként pedig erre tudományos vizsgálatok vannak, hogy veszélyes telefonálni vezetés közben, kihangosítóval is."

A Mithbusters-ből azt a részt én is láttam!
:-)

Paraszt 2008.02.17. 13:19:04
Én még úgy tanultam, hogy tilos menet közben minden olyan tevékenység amely a vezetésről elvonja a figyelmet.
Mára ebből csak a mobiltelefon maradt!

A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;
b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.

Ezek szerint enni-inni, újságot olvasni, pettingelni szabad, ha a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztem?

Kenseth 2008.02.17. 13:53:39

Én eddig életemben egyszer telefonáltam vezetés közben - biciklin, Tokaj környékén mentünk csapatban, a fák gyökerei miatt nagyon pocsék volt a kerékpárút, egy nagyobb huplira befékezett az előttem haladó (tán még hátra is szólt, hogy "vigyázz"), nekem a jobb kezemben telefon, előttem az ugrató meg a majdnem álló biciklistárs - a szabad bal kezemmel befékeztem, amennyire lehetett, minek következtében természetesen blokkolt az első kerék, én meg átfordultam fölötte.
Súlyos sérülés nem történt (a mögöttem jövők egy kivétellel valahogy ki tudtak kerülni), az anyagi kár is egy párezer forint volt összesen, én meg egy életre megtanultam, hogy vezetés közben nincs telefon, és nagyon örülök, hogy biciklin és nem autóban ülve kellett ezt megtanulnom.

volante · http://volante.blog.hu 2008.02.17. 13:54:42

A legviccesebb az, hogy a zsír új BMW-vel, Audival stb. parasztvakító egyedeknek futja a legritkább esetben kihangosítóra. :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.17. 14:28:12

Silent: lehet, hogy találnék rá forrást! ;-)
De tényleg nincs rá szükségem. Azt sem használnám szinte soha, mint a téli gumit.

Paraszt: nem! Az első kettő stimmel, de a "G" már nem!

Egyébként meg jól fehúzott előbb egy tisztes családapa a ferihegyin pest felé jövet, mert az egyik középső járdasziget miatti sáv kanyarítást, úgy kiegyenesítette mellettem, hogy öröm volt kikerülni! Szerencséje, hogy tudtam előre, hogy így fog tenni, és csak azért mertem ott elmenni mellette, mert volt a szembejövőben is hely...

Ezúton üdvözlöm, ha olvasna!

Kemira · http://h6d3bg 2008.02.17. 14:37:01

Valadimir Harkonnen 2008.02.17. 13:51:32
"Ezek szerint enni-inni, újságot olvasni, pettingelni szabad, ha a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztem?"

Nah, ez a pettingelni szabad-e? engem is érdekelne.
láttam már én olyat - emeletes buszon ülve - hogy a mellettünk elhaladó autóban a csajszi épp a pasiját cummantotta le miközben az autópályán suhantak vagy 120-al...

Vladimir Harkonnen 2008.02.17. 15:05:16

Nagy baleset, az autó leszaladt az útról, és fának ment. A mentősök teszik a dolgukat, miközben a sofőr siránkozik:
-Jaj istenem, istenem!
-Uram, mindjárt jönnek a tűzoltók, és kiszedik a roncsból!
-De a titkárnőm!
-Neki sincs nagy baja, őt is megmentjük!
-De a farkam ott maradt a szájában!

Vladimir Harkonnen 2008.02.17. 15:06:16

A blokkmotor meg monnyon le!

asbi` 2008.02.17. 16:49:36

azért irigylem az embereket akiknek ilyen megfigyelésekre van idejük..

alma 2008.02.17. 16:56:13

Még jó hogy műholdas telefonnal lehet telefonálni.

Sanya 2008.02.17. 17:04:53

Én kezdő sofőr koromban sokszor vezettem az anyósülésen ülve (lada 1300, négyütemű wartburg). De akkor sem - mint ahogy most sem - NEM telefonáltam vezetés közben, mert veszélyes.

Pár éve hallottam egy felmérésről, hogy ki mit csinál vezetés közben (nem tudom mennyire hiteles, mert tv-ben volt). Ha jól emlékszem, tán a svédeknél(nem biztos) volt: A negyedik vagy ötödik leggyakoribb dolog az olvasás.

mxplanet 2008.02.17. 17:55:18

"Viszont sűrűbben előfordul hogy tarkóra teszem mindkét kezem, és a térdemmel kormányzok! :D"

én hosszú úton azzal tetézem, hogy a jobb lábamat kinyújtom az anyósülés elé a műszerfalra és ott pihentetem :D

"Pár éve hallottam egy felmérésről, hogy ki mit csinál vezetés közben"
ha a barátnőmmel megyek, mindig nagyobb tempónál próbálok a szájába élvezni úgy, hogy mennél kisebb arányban remegjenek meg a lábaim a pedálok fölött :))

Brigi "B. A." főnöke 2008.02.17. 18:41:44

mxplanet: LOL, de ugye vasúti átjáróban? :)

mxplanet 2008.02.17. 19:13:38

azt nem tud kiszámolni brigi :)
sokmindentől függ...ugye érted? ;D

Johnny336 2008.02.17. 22:22:48

Amit vettem telot anno, ahhoz adtak a dobozban headset. A cegeshez ugyanugy volt a dobozban...
Manapsag (szinte) minden telohoz van szerintem.
Mellekesen Electro World-ben, utangyartott zsineges headset kb. 900 Ft... (pl. E/// modellekhez)

SS: Nekem is ez szokott gond lenni, hogy beszelek telon, eppen magyarazok valamit, kozben hirtelen: "A joanyadert vagsz be elem basszajba" Majd folytatom tovabb a mondandomat. Ez valahogy mindig elveszi a kedvet a beszelgetopartnernek... :)

mxplanet 2008.02.17. 17:55:18

HAHA!
Ezt a gusztustalan himsoviniszta beszolast...pfujj
De kurva jo szoveg... :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.17. 22:33:18

Ez a telefonálási tilalom a vezetés közben egy faszság szerintem.
A figyelemelvonási duma, meg egyéb aljadék dolgok, semmire sem jók, csak, hogy baszkurálni lehessen miatta az embert.
Én gyakran telefonálok vezetés közben, tudok indexelni, váltani, kanyarodni, figyelni a rendőrt, hogy nem látja-e, hogy épp mit nem szabálytalankodok.

Szóval csak azt akartm mondani, hogy ez a telefon dolog is olan, mint az, hogy magyar ember nem ihat egy sört, ha autóba ül, mert az neki nemvaló.
És lehet örvendezni annak, hogy egy újabb faszt dugtak az autósok seggébe.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.17. 23:04:20

nem olvastam végig a kommenteket, de ha emlékeztek, mikor a TVs faszi menekült és vezetés közben a yardot hívta elővették utána... na itt is ezt kéne :o)

Mityu 2008.02.18. 06:04:08

"A mobiltelefon veszélyesebb mint az alkohol?

Egy brit kutatócsoport szerint az ittas vezetés kevésbé veszélyes, mint az autóban való telefonálás. A Transport Research Laboratory kísérletei szerint még kihangosítóval beszélgetve is 30 %-kal növekszik a vezető reakcióideje egy ittas vezetőhöz és 50 %-kal egy józan sofőrhöz képest. Az egyik mérés alkalmával 70 mérföldes óránkénti sebességnél (112 km/h) mérték a fékutat, amely normális esetben 31 méterre adódott. Alkoholos befolyásoltság alatt ugyanez az adat 35 méterre nőtt, kihangosított beszélgetésnél viszont 39, kézben tartott telefonnal pedig 45 méter lett az eredmény. A kutatók szerint a probléma az, hogy míg az autóban való beszélgetéskor a partner is látja a közlekedési szituációt, így a beszélgetés könnyen felfüggeszthető arra az időre, amíg egy esetleges veszélyhelyzetet elhárít a sofőr, addig a telefonos partner nem képes felmérni a helyzetet, így folyamatosan leköti a vezető figyelmét akkor is, ha annak a forgalomra kellene koncentrálnia. "

Forrás:

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2002.03.22.&86385

Rocko- 2008.02.18. 07:47:06

nekem adtak madzagot a telefonhoz, telejsen jól el vagyok vele, mert:
- lehet állítani a hangerejét
- van rajta felvevőgomb
- sztereo
- zenét is lehet hallgatni vele
- és még sose merült le :)
figyelemelterelés: lehet vicces, de vezetés közben van, h elnémulok, megoldom a fennforgó forgalmi helyzetet, és utánab eszélek tovább.
egyébként ha jobb egyről beszél az utas, az is elterelheti, nem? akor az utasokat is ki kéne tiltani az autózásból?

ex-dr. vuk 2008.02.18. 08:06:33

Nekem is fura, hogy a 7-10 millios autovasarlas utan nem marad az illetonek 7-10 ezer ft-ja headsetre...
Amugy azon is van felvevogomb, es siman lehet vele hivast is inditani (hang-tarcsazas).

EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 08:42:53

Bevallom, nem tudok senki szövegére odafigyelni, ha valami megoldandó helyzetbe kerülök vezetés közben. Ha csak sétakocsikázunk, akkor persze beszélgethetünk, nincs probléma, de ha mondjuk eltévedek, mert ismeretlen helyre érkezünk, vagy parkolót keresek, vagy valaki jön szembe egy szabálytalan előzés miatt, akkor úgy lekapcsol a beszélgetőközpontom, hogy halvány lila gőzöm sincs, mit gagyognak mellettem. És ez akár percekig is eltarthat...

Ismerem ezt a hiányosságomat, de még mindig jobb mintha a vezetésről szakadna le az agyam! :) A beszélgetés később megismételhető! ;-)

Rocko- 2008.02.18. 10:52:34

Mityu 2008.02.18. 06:04:08
brit kutatócsoport...

EBEUSS 2008.02.18. 08:42:53
naja, egy mondatot meg lehet ismételni, de egy lehibázott manővert...

Több komolyságot! 2008.02.20. 23:39:40

Én szerettem volna kézben tartott telefonnal levizsgázni anno, de akkoriban még nem volt mobil, a madzagos meg 10m után leszaladt...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása