Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Pofátlanul lehúz az önkormányzat, ha nem figyelsz!

2008.02.26. 07:57 :: Kisikasa

Adót fizetni senki sem szeret. De ha még ezt tévesen, vagy ne adj' Isten szándékosan "elszámolják", akkor hajlamos az ember agyérgörcsöt kapni, hogy hány bőrt akarnak még lehúzni rólunk számok mögé bújva. Gábor óvatosságra inti a népet.
A tegnapi nap folyamán kaptam meg a helyi Önkormányzat adóügyi csoportjától a 2007-re (!) és a 2008-ra vonatkozó gépjárműadóra vonatkozó határozatát.



Túl azon, hogy a tavalyi teljes és az idei 50%-os befizetési csekket is mellékelték, felhívták figyelmemet, hogy csekély 5000 forint ellenében fellebbezéssel élhetek.

Amíg idáig jutottam még nem voltam „nagyon” ideges, azonban a két oldalas határozatot tovább olvasva már nagyon.

A 16 éves Mitsubishi Lancer 1.6 gépkocsimat 125 kW teljesítményűnek ítélték, illetve a határozatban tájékoztattak, hogy a Közlekedés Felügyelet adta meg ezt az értéket.

(Aki nem tudja a kW teljesítmény úgy kapható meg, hogy a lóerő értékét el kell osztani 1,36-al és a kerekítés szabályainak megfelelően kapjuk meg az értéket.)

Nem tudom, hogy ezt a Felügyelet honnan vette, mert az EUROTAX (ezzel dolgoznak állítólag nap, mint nap) 83 kW-ban és 113 LE-ben határozta meg a teljesítményt!

Mivel az én szegény 16 éves kocsim csecsemő korában a papírok szerint 113 LE volt, így könnyen kiszámítható, hogy a korrekt érték 83 kW.

Az más kérdés, hogy mindenki tudja, hogy az évek múlásával a teljesítmény is csökken, akár nálunk az embereknél. (Mégsem adhatok neki „serkentőt”)

Csak 42 kW-ot akartak rám verni, ami 160 ft/kW-os tarifával sem kevés (2007-re) de a 120/kW-os tarifás érték is megér egy misét.

No, most itt állok. Ha fellebbezek, akkor nekem kell futkorásznom az ügyem után, az illeték bélyeg meghitelezése (ha visszakapom) is az én dolgom.

Szerintetek mi ilyenkor a teendőm? Asztalborogatás, üvöltés rendben van, de ezzel nem oldódik meg a dolog. 

További kérdés ezek után, hogy az én esetem „egyedi” vagy még nagyon sok ilyen „elszámolás” történt.

Szerintem nagyon gyorsan mindenki számoljon utána!

52 komment

Címkék: autó lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2008.02.26. 08:12:30

nekem ilyen gondom nem volt, amúgy sztem ne fellebbezzél, hanem első körben telefonálgassál, meg postázgassál/emilezzél. könnyen meg lehet tudni, ki az adóügyi előadó, aki intézkedik.

jm 2008.02.26. 08:19:07

Szerintem azvolna A REÁLIS,HOGY MINDEN MÜSZAKI VIZSGÁNÁL MEGÁLLAPTANÁK ÉS AZT A VIZSGÁT VÉGZÖ SZERV ELKÜLDENÉ A TERÜLETILEG ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZATNAK.jm

sagittarius 2008.02.26. 09:03:23

Ne fellebbezz. Menj be az önkormányzat adóirodájára, vidd be a papirokat, amivel bizonyítani tudod az igazad. Hidd el, fellebbezés nélkül is segíteni, módosítani, törölni fognak adót, ha igazad van. Ott is emberek ülnek.

vape 2008.02.26. 09:07:05

A Zugügyvéden már szerintem ügyesen leírták a megoldást (ott is szerepelt a cikk, jól emlékszem?). Helyesbítési kérelmet írsz, az eljárási illetéktől mentes. Ezt leadod az ügyfélszolgálaton. Ha kell, csatolod mellé a forgalmi másolatát, aztán jónapot.
Tudomásom szerint a forgalmiban szereplő adatokat tárolja a BM központi adatbázisa is, ezt kapja meg az önkormányzat.
Telefonálgatásnak, előadóval elbeszélgetésnek nem sok értelmét látom. Egyrészt az előadó soha nem fogja beismerni, hogy tévedett, másrészt meg telik vele az idő, viszont nincs írásos nyoma a fejleményeknek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.26. 09:23:58

vape: Jé, télleg, megtaláltam ott is, az eleje az más, de a vége felé erős párhuzam vonható. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.26. 09:30:02

Délután lesz kárpótló poszt, ami reményeink szerint egyedi. ;)

movhu 2008.02.26. 10:02:26

Bár minden olyan hatékony lenne ebben az országban, mint ezeknek az adóknak a kivetése. Amikor szeptembernen autót vettem, még 2 hónap sem telt, és jött a levél az adó kivetéséről, és semmit nem szóltam az önkormányzatnak az új autóról( mover.blog.hu/2007/11/12/hatekony_onkormanyzat_letezik )
Amikor bezzeg törölni kell, mert eladod az autót vagy kivonod a forgalomból, akkor neked kell futni a probléma után. A fenti esetről nem is beszélve. Na meg a jó kis chip-es megoldásokról :)

crow 2008.02.26. 10:16:59

Nekem a 12 éve eladott motoromra vetettek ki idén először adót. Természetesen visszamenőleg 2007-re is, de az előző tíz év nem hiányzott senkinek?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.26. 10:27:10

kellene egy cikket írni arról hogy ha pl veszek egy kocsit akkor miafax a kötelezettségem, mert ez nagyon nem világos. mint leendő első autótulajdonos nekem ez olyan mintha atomfizikából kéne doktoriznom, sőt szerintem annak is aki az elmúlt 5 évebn nem csinálta meg ezt a procedúrát még egyszer sem.

megveszem a kocsit, hazaviszem 15 napom van átíratni. biztosítást kötök, ha megvan a szerződés foglalhatok időpontot okmányirodában. (és mi van ha ez nem fér bele 15 napba akkor addig nem használatom?). ugyanakkor az eladónak is be kéne jelentenie hogy eladta (és ha nem teszi meg akkor mi van?)

pl kell új törzskönyvet, meg forgalmit csináltatnom. x-x ezer pénzért. ezt se tudtam. számomra tök logikátlan. emlékszemem apám kocsijának még könyv forgalmija van és benne vannak az előző tulajok, van 5 vagy x oldal direkt ennek.

pl ha állandó lakcímem, és tartózkodási helyem is be van jegyezve a személyimbe akkor melyik a területileg illetékes okmányiroda? melyik kerül a forgalmiba? ez sem mindegy pl a biztosítás miatt. az meg pláne nem, hogy a biztosítóval azelőtt kell szerződnöm mielőtt a forgalmit átíratnám magamra...

az én kivonatom szerint így egy konzultáció az okmányirodában mindenképpen szükséges lenne pluszban hogy akkor most egyáltalán a tartózkodási helyemen foglalkoznak e az üggyel, vagy oda kell mennem több mint 100km ügyintézni ahova állandóra vagyok bejelentve, ahova alapból havonta 1× vagy ritkábban járok?


váááá bürokratizmus. már látom hogy ez az egész 3 nap szabadság lesz :(

lill 2008.02.26. 10:34:56

Általános dolog, hogy a kivetekk adót-illetéket, stb elszámolják. Ez nem lehet véletlen. Nekünk pl a lakásvásárlás után befizetendő illetéket számolták ki, és küldtek egy többszázezres csekket, még akkor, amikor a háznak csak az alapja volt kész. Az nem zavarta az "illetékesek", hogy a törvény szerint 15mill alatti lakásokra nem vethet ki illetéket. A lakás többe került, viszont szoc polt vettünk igénybe, amit, szintén törvény szerint le kell (kellett volna)vonni a teljes árból, így bőven 15 miska alatt voltunk. Nem részletezem mennyi utánajárásba, levelezésbe tellett, míg "elfogadták" a (törvény szerinti)érvelést. Az ügyintéző, akitől a felszólítást kaptuk, annyit tudott mondani a felvetésre, hogy "ő ugyan nem jogász". Akkor kérdem én milyen jogon ír alá ilyen leveleket, meg vet ki több százezres illetékeket? teszik ezt isten tudja milyen mennyiségben, mert tudják,a pór nép inkább befizeti, nem vitatkozik az állam képviselőivel. ez van.

Donor 2008.02.26. 10:54:19

Hurrá Torpedó:
Én elég gyakran veszek adok járműveket, de engem is mindig meglepetésként ér hogy már megint milyen újabb baromságot találtak ki amivel bonyolultabb, lassabb, időrablóbb, idegesítőbb és legfőképpen drágább lesz az ügyintézés.

Nade hogy kérdésedre válaszoljak.
Biztosítást egyettlen nap alatt meg lehet kötni. Igaz hogy ehez be kell menni a választott biztosító képviseletére, de vannak alkusz irodák is, ott megkötött biztosítás szintén érvényes.

A szerződést úgy kell dátumozni, hogy az eredetvizsga utánra essen.

Természetesen az egészet úgy kell dátumozni, hogy a kapott időpont elött 15 napon belül legyen.

Bármelyik ocsmányirodában át lehet iratni az autót, ha valaki mást mond akkor az hazudik. Persze nagyseggü lusta ügyintézők szeretik ezzel elzavarni a népet. Ilyenkor panaszt kell tenni névszerint az ügyintézőre. Persze vannak kivételek, van egy két kirendeltség amit direkt pl lakcím meg személyi igazolvány ügyintézésre tartanak fent, de a kerületi irodákban át kell bárki kocsiját iratni.

Nem baj, ha nem adja le az adásvételit az eladó, az csak neki probléma, mert addig ha bármit elkövetsz a kocsival őt veszik elő :D tehát érdemes leadni ha elad valaki.

Sajnos még egy átfestés esetén is cserélik a papirokat természetesen az X díjért cserébe (rohadjanak meg) De ami felháborítóbb, hogy 4 hely van a műszaki vizsgára, ha betelik akkor is cserélni kell. Ez egy újabb bújtatott lehúzás.

Biztosításnál a kedvezőbb díju lakcím alapján kell számolni. Mostani személyiben nem csak egy cím van? Mert ez érvényes. Ja és ha a tulajdonos és üzembentartó különbözik akkor is az olcsobb díjat kell számolni.
Amikor én kötöttem utoljára még így volt de azért nézz utána.

Az eredeti posthoz: be kell menni az önkorményzati adóosztályra és az illetékes ügyintézővel megbeszélni, hogy elírták. Kellet egy helyesbítő kérelmet írnom ott helyszínen, és átírta.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.26. 11:01:46

köszönöm a kimerítő választ. a dátumozások újabb sötét foltokat kergettek el :)

1000 ft a különbség a két város között az olcsóbbik ahol élek albiban, ahol a kocsi jórészt lesz (állandó cím anyámék címe)

lehet két címet rávezetni a személyire. pontosabban lakcímkártyára. állandó lakcím rovat alá oda an biggyesztve az tartózkodási hely címe is, de ez nem örökérvényű hanem 5 vagy 10 évre érvényes. vagy kijelentésig

rognork 2008.02.26. 11:27:12

ha jól tudom, nem kell kijelentened az autódat a bm kp-i nyilvántartásból, úgy jó 5 éve. kb. jóhiszeműen azt feltételezik, hogy a vevő átiratja, és azzal az eljárással vezetik ki a te nevedről.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.26. 11:34:14

csak a magyarország.hu-n meg oda vagyon írva. ez az egyik első bekezdés :) oké hogy utána ott van az is hogy nekem 15 napom van, stbstb.
csak nem értem hogy egy olyan egyszerű dolog mint autóvétel miért kell a papírok miatt rohangálni többször több órát :(

tudom magyarisztánban vagyunk, ne csodálkozzak, örüljek hogy vehetek saját autót :)

bungyika 2008.02.26. 11:43:11

Azóta beszéltem a Felügyelet főosztályvezetőjével. Nevetségesnek tartja a 125 kW-os teljesítményt, azt mondja, hogy ilyen hülyeséget Ők nem adtak az okmányirodának.
Az okmányiroda azt mondja, hogy Ők "sűrítve" kapták az adatokat a Közlekedés Felügyelettől.
Az adócsoport azt mondja, hogy Ők az adatot az okmányirodáról kapják.
Így sajnos tévedtek, ha azt hiszitek, hogy néhány telefon és a dolog megoldódik.

Mi a megoldás?

1 Menjek el a Közlekedés Felügyelethez, 2 X 1280 forintot fizessek be, akkor Ők kiadják a jó teljesítmény értéket.

2. Vigyem be a papírt az okmányirodába, ők javítják a nyilvántartási adatot.

3. Az okmányirodától kapok egy igazolást és az vigyem el az önkormányzat adócsoportjának.


Szóval: A hivatal hibázik, de nagyon, az állampolgár észreveszi, ezért nagyot szív, mert rohangálhat hivataltól hivatalig, fizethet, hogy a hivatal által elrontott adat helyes legyen és a ténylegesen kiróható adót fizesse, ne annak 1/3 val többet.

Amit most tettem: Fax az önkormányzatnak, hivatalos igazolás a márkaszervíztől, másolat az Eurotax-ból mellékelve. Kértem a Határozat visszavonását és új eljárás lefolytatását, mert ha az okmányiroda kéri a Felügyelettől, akkor ingyen van.

Üdv

lyukrafutó 2008.02.26. 11:55:09

Miért, az átírásnál milyen szolgáltatás áll a köbcentinkénti 24Ft mögött?

Johnny336 2008.02.26. 12:01:38

Vagyonszerzesi illetek. Ez a hivatalos neve az atirasi koltsegnek. Tehat adozol azert, mert vagyonhoz jutottal...

Sitti 2008.02.26. 12:03:27

És mi van akkor, hogy ha én tavaly márciusban vettem az autót és még semmilyen csekket nem kaptam? Pár helyen kérdezősködtem, de leráztak. Mit tegyek? Kell egyáltalán valamit csinálnom?

lyukrafutó 2008.02.26. 12:04:49

Szép neve van.
Az gondolom nem probléma, hogy a pénz amiből vettem, már szintén egy adózott 'vagyon' volt?!

Johnny336 2008.02.26. 12:06:57

bungyika 2008.02.26. 11:43:11

Amikor megvettem a kocsimat, apam nevere irattuk, hogy olcsob legyen a bizti. Elment atiratni, majd elhozta a melohelyemre a forgalmit. Megneztem, es feltunt, hogy az alvazszamot elirtak. Mondom derek. Csoro oregem baktatott vissza. 8000 potolni a forgalmit. Mire o kedvesen megkerte a holgyet, hogy legyen szives hivja az osztalyvezetot. Megerkezett az uriember, o is kozolte, hogy ez bizony kemeny pizbe fog kerulni (az eddigieken felul). Erre edesapam felvazolta szamukra azt, hogy oket azert fizetik, hogy adminisztraljanak, tehat allitsak ki rendesen a papirt. Az nem kifogas, hogy az ugyfel miert nem ellenorizte. Nem az ugyfel dolga. Azert fizet, hogy megcsinaljak. Ha errol lenne szo, akkor adnanak egy papirt, ugyfel toltse ki az adatokkal, aztan arra nyomat egy pecsetet a hivatal es jonapot. Amig penzt kernek el, addig csinaljak meg rendesen. Ezt eloadta, folyamatosan novekvo hangerovel, mire megcsinaltak ingyen... (pontosabban amit elozoleg elbasztak, azt kijavitottak). Ezek utan az osztalyvezeto apamhoz fordult es csak ennyit mondott: gratulalok uram, gyozott az eroszak...

renesis 2008.02.26. 12:07:55

Irsz egy levelet amire nem a "fellebezés" hanem a "KÉRELEM" szót írod. Én mindig így csinálom és mindig elfogadták-pedig ugyanaza tartalom

Johnny336 2008.02.26. 12:09:31

lyukrafutó 2008.02.26. 12:04:49

A kenyeret is adozott penzbol veszed, amibol adozik a pek. Illetve ebbol az adozott penzbol veszi meg a lisztet a malomipari cegtol, akik szinten adoznak ezutan a penz utan. Majd ebbol az adozott penzbol veszi meg a malomipari ceg a buzat a mezogazdasagi dolgozotol. El ne felejtsem emliteni, o is adozik... :)))

Delfin 2008.02.26. 12:17:26

A kenyér hasonlat akkor lenne teljesen igaz, ha még külön fizetnél a megvásárolt kenyérért valami illetéket. Mondjuk szinhidrátvagyonosodási illetéket, és ennek mértéke a kenéyr milyenségétől (szénhidrát tartalmától) függne:)

Anna 2008.02.26. 12:18:24

en most kaptam meg a levelet, h fizessek gepjarmuadot erre es a mult evre is, egy olyan auto utan, amit elvileg a kilencvenes evek elejen kivontak a forgalombol...amit tavaly vettem, arrol nem jott level,akkor most mi van?
a nagybatyam hasznalta a kocsit, aztan, mivel mar nem volt javithato, elvitette...azt mondja, akkoriban meg nem volt bejelentesi kotelezettseg, hanem egy ido utan kivontak a forgalombol, igaz ez?

Johnny336 2008.02.26. 12:25:22

Nem illeteknek hivjak, hanem AFA-nak, de allambacsi zsebebe csorog. Period.

Rocko- 2008.02.26. 12:38:48

OFF:
a héten volt kormányőőrökről szóló műsor a tvben. nem tudja valaki, h melyik csatornán és mikor volt?

vape 2008.02.26. 12:52:18

Rocko: tegnap este az m1-en a Kékfényben volt egy kormányőrös riport.

lyukrafutó 2008.02.26. 12:57:02

Johnny!
És szerinted ez jó?
Mivel már a munkáltatóm is adózik utánam, aztán én a fizumból, aztán (maradjunk az autónál) az átiratáskor (vagyonosodás), aztán a teljesítményadó miatt. És amikor tankolok megveszem a kétszeresen adóztatott (áfa+jövedék) benyát, gázolajat aminek állítólag x százalékát az infrastruktóra fejlesztésére fordítanak, de azért előtte még levesznek autópálya v egyéb úthasználati díjjal!!!

Johnny336 2008.02.26. 13:01:37

Szerintem nem jo. De ez van sajnos. Igy jartunk. Mashol is vannak adoterhek. Ezzel egyutt kell elni.

lyukrafutó 2008.02.26. 13:30:05

Nekem senki se jöjjön ezzel a "máshol is van" dumával. Azért nincs pénz, mert elherdálják, ezért kénytelenek egyre mélyebben a zsebünkbe nyúlni. És ezért van az, hogy a legmagasabb adóterheket mi viseljük a térségben, és közelében sem vagyunk az egykulcsos csökkentett adónak.

ex-dr. vuk 2008.02.26. 13:35:58

Szerintem a forgalmiba irt ertek szamit. Beballagsz az onkormanyzathoz, megmutatod a forgalmit, es felteszed a kerdest, amit mar sokan sok helyzetben feltettek: Es ezt igy hogy?

Johnny336 2008.02.26. 13:53:33

Ez egy olyan vita lenne, amiben mindketten ugyanazon az oldalon allnank, csak mashogy megkozelitve a problemat, aminek a vege egymas melletti elbeszeles lenne. Ennek nincs ertelme. En is sokallom az adoterheket. Az autosokra kivetett adoterheket is. De jelenleg nem tudok vele mit csinalni.
Mindket oldalnak volt lehetosege teljesiteni. Egyik sem tette. Inet nem tudok mit mondani rajuk. Az a gond, hogy nem alternativai egymasnak...

Bocs, ujra ON.

ex-dr. vuk 2008.02.26. 14:03:35

@ lyukrafutó 2008.02.26. 13:30:05

Bizonyos adofajtak azert vannak, hogy korlatozzanak, esetleg osztonozzenek valamire... Jelen esetben a kevesebb autozasra. Persze nem ketseges, hogy el van baszva ez is, mint annyi mas: ha all az auto a garazsban, akkor legyen minimalis a koltsege, ha allandoan uton vagy akkor annal tobb. Szerintem.

Persze nehez nem kijatszhato igazsagos szabalyozast csinalni. Es mi nem is torekszunk ra.

Johnny336 2008.02.26. 14:12:37

Hahh...osztonozzuk az embereket...
Ha nem fizetek adot, akkor en is osztonzom oket, hogy ne jarkaljanak annyit a szolgalati kocsival? :)))))

Emlekszem, nem olyan regen volt, hogy a Parlamentben elkaptak egy-ket-harom politikust, es trivialis kerdeseket tettek fel nekik. Mennyi egy kilo kenyer? Mennyi egy BKV-jegy? Hasonlo nyalanksagok. A valaszok? Lovesuk nem volt!
"Kilo kenyer? Szerintem olyan 100 Ft korul."
"BKV-jegy? 90 Ft, ugye?"

lyukrafutó 2008.02.26. 14:30:43

Johnny!
Sztem értenénk mi egymást, amennyiben a két oldalt színekkel jelölve pirosra és narancsra fordítjuk (tetszés szerint helyettesíthető bármelyik színnel a jelenlegi palettáról).

Amúgy Vuk, nekem azzal van problémám, hogy KI ÉS MILYEN (gazdasági, (párt)politikai) megfontolásból akar engem ösztönözni MIRE, és hogy ennek a minek mi az alternatívája?
BKV? MÁV? TAXI?
Illetve akkor nyilván szeretném én is látni, ahogy minden nagyfejű biciklikre pattan. Én szívesen tenném..és kérlek ne kérdezd meg hogy mi akadályoz benne.

bungyika 2008.02.26. 14:49:13

Vuk!

Nekem régi forgalmim van, ezért csak a cm3, önsúly és a szállítható személyek száma, saját és megengedett össz tömeg, nomeg a tipus, motor és alvázszám és ami a legfontosabb a szín is betűvel és kóddal. Sem LE sem kW nincs rajta, ezért mutogathatom én akárkinek...

Laposmacska 2008.02.26. 15:18:16

Engem az érdekelne - egészen új autótulajként -, hogy ha csoportos beszedéssel fizetem a kötelezőt, akkor a rendőrnek mit mutassak? Mert ugye nincs csekk.

Mielőtt belémkötnétek, januárban vettük a zótót, és az első két hónapot a kereskedés befizette, meg is kaptam a csekk megfelelő részét. Na de márciustól vonják, mint a kisangyal...

Ez komolyan érdekelne!

schnee 2008.02.26. 15:29:09

be kell menni ilyen esetben az önkormányzat adóirodába és szólni, hgoy trévedtek. Nekem az önsúly helyett a maximális súlyra próbálták kisázmlázni a díjat 2 éve. Bementem megnézték a forgalmit. Mondták, hogy bocsánat és javították.

Rocko- 2008.02.26. 16:18:41

vape 2008.02.26. 12:52:18
köfi.

Triznyai Döme 2008.02.26. 16:33:15

Laposmacska 2008.02.26. 15:18:16
Már meg kellett volna kapnod egy, a forgalmi tokjába pont beleillő nagyságú kis igazolókártyát a biztosítódtól. Reklamálj náluk, záros határidőn belül postázni fogják.

rosolina 2008.02.26. 16:35:57

schnee!

Sajnos az én forgalmimban nincs benne a teljesítmény adata. Ezért ilyen nyűgös a folyamat. Amúgy pedig k...va elegem van, hogy mások hibája miatt nekem kell szabit kivenne, esetleg illetéket hiteleznem stb. A post ezért született
Úgy mindenkinek, aki eddig nagyon okos volt. Ha 1 ember megnézte a határozatot és a hibás adat miatt nem fizette be az adó, akkor már megérte megírni a postot. Ezt figyelemeztetésnek szántam, de úgy látszik teljesen félreértettetek. A magam dolgát elintézem vagy így, vagy úgy.

Viktor 2008.02.26. 16:47:04

jm

Az nem megoldás, mert akkor mindenkinek 40kW-os autója lenne...
(csak beállítás kérdése...)

impetus 2008.02.26. 18:50:12

Bungyika!
A régi forgalmikat elvileg lecseréltették, amikor a súlyadó helyett a mostani gépjárműadó lépett életbe. Ha ezt nem tetted meg, akkor az önkormányzat állapítja meg, és azok bizony nem tévedhetetlenek, ráadásul kevésbé fogja őket érdekelni, hogy éppen milyen adatot kaptak. (Nem mondom, hogy ez jól van így, de így van...). Én 2006. szeptemberében vettem a kocsit, ha jól emlékszem, 2007.januárjától él az új törvény. Azt hiszem, ahogy megvettem, forgalmi cserével kezdtem, elkerülvén a hasonló sztorikat (egyébként az se volt egyszerű, de ez már egy másik történet...)

Johnny336 2008.02.26. 21:03:43

2006 majusi vetel, atirasnal uj forgalmit kaptam (az esetet vele fentebb leirtam... :)).

impetus 2008.02.27. 00:25:28

Johnny336:
Jogos. :)

Laposmacska 2008.02.27. 11:15:47

Triznyai Döme 2008.02.26. 16:33:15

Köszönöm szépen, erről még nem is hallottam, utánajárok! Köszi mégegyszer!

(vazz, szopat a rothadt blogmotor...)

bungyika 2008.02.27. 15:31:43

impetus

Sajnos tévedsz.
1.A kocsi 2006 novemberében vizsgázott és sem akkor, sem később nem cseréltettek velem forgalmit.
2. Nem olvastad végig... Nem az önkormányzat és nem az okmányiroda állapítja meg a teljesítményt, hanem a Közlekedés Felügyelet adatbázisából "kapják meg" az adatot. Sem az önkormányzat sem az okmányiroda nem jogosult az adat javítására... (ez is megérne egy misét), csak a Felügyelet igazolását vehetik figyelembe. :(

Johnny336 2008.02.27. 15:36:03

Asszem amikor nekem irtak a kocsit, megkerdeztek fatertol, hogy mennyi a teljesitmeny (leven regi fuzet forgalmi volt, ilyen adat nelkul). Bemondta a betanult 55 kW-ot, aztan jonapot, ok beirtak :)

Laposmacska 2008.02.27. 17:11:11

Döme! Voltam a biztosítónál, egy másodpercet nem kellett várni, rögtön tudtak velem foglalkozni. Elmondtam, hogy mizu, azt mondták, hogy nem gond, mert mindenki részéről van 30 nap (vagy egy hónap) türelmi idő. Tehát most tudom igazolni, hogy feb 29-ig biztosítva vagyok, és így még márciusban sem büntethetnek meg.

A lényeg, hogy negyedévente küldenek egy igazolást, szóval nincs ok aggodalomra. És még egy papírt is kaptam, hogy márciusig rendben vagyunk. Teljesen le vagyok nyűgözve!

Kösz, hogy szóltál, még csak ma vettem észre, hogy milyen közel van már a március.

Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 20:49:47

Azért elájulni nem kell, ha NEKIK kell fizetniük, nem ilyen nagyvonalúak. :(

Laposmacska 2008.02.27. 21:10:02

Már az első másfél hónapot kibírtuk, reméljük így lesz ez a továbbiakban is. De majd akkor kiderül.

bungyika 2008.07.21. 15:53:25

Sziasztok!
Talán emlékeztek a februári levelemre, amikor a 83 kw-os kocsiira "önkényesen" 125 kw-ra érvényes teljesítményadót róttak ki rám. Az önkormányzathoz beküldtem a márkaszervíz hivatalos igazolását, valamint az EuroTax kiadvány megfelelő oldalának fénymásolatát és kértem, hogy a hibás adatot "hivatalból" javítassák ki. Én kiszámoltam az "igazi értéket", azt feladtam Nekik sárga csekken. A fax elment febr.22-én. Azóta semmi levél semmi jelzés, péntekig, amelyben felhívják a figyelmem a "tartozásomra". Persze telefon, meg minden, megnyugtattak, hogy nem fognak késedelmi kamatot fizettetni, de még nem kaptak adatot, amit meg én küldtem az kevés.... 5 hónapja nem sikerült ezt a viszonylag piti ügyet elintézni. Most már viszont elismerték, hogy több embernek hibás adat alapján "túlszámláztak". Ha gondoljátok Ti is keressétek meg a "határozatot" és figyelmesen olvassátok el. Lehet, hogy tudtok keresni ezzel valamennyit...













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása