Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne csak pampogjunk!

2008.03.05. 07:58 :: Kisikasa

Mivel Zsolli ilyen bő lére eresztette, a budapesti közlekedés problémáival és azok megoldási javaslataival foglalkozó, már-már tanulmánynak nevezhető írását, én át is adnám neki rögvest a "szót".
Nap mint nap autóval jövök dolgozni. Néha nagyon felhúznak a pofátlan (más néven élelmes) embertársaim. Idővel rá kellett jönnöm, nem csak több-kevesebb lóerő hajtja a gépüket, de még a lovat is adják alájuk. A pofátlanságra ugyanis az utak tervezésével csábítanak, nemegyszer balesetveszélyt teremtve. (A városokon belüli utakról beszélek, az autópálya más kategória.)



Az ügyeskedésre ott van lehetőség, ahol több párhuzamos sáv van, melyekből az egyik "kihasználatlan". Vizsgáljuk meg tehát, mikor érdemes több sávos utat építeni. Szerintem erre két logikus lehetőség van. Az egyik, amikor a több sávos út minden sávja közel azonos kihasználtsággal folytatódik valahol. Ilyenkor megvalósul a párhuzamos közlekedés, a kocsisorok nagyjából azonos tempóval haladnak. Van ugyan néhány őrült, aki cikázva veszélyezteti a többieket, de viszonylag stresszmentesen lehet vezetni.

Értelmetlen azonban a több sáv abban az esetben, ha később a sávok száma csökken, és kevesen térnek le más irányba. Ez csak arra jó, hogy torlódást okozzon. Más országokban lehet, hogy működik a zipzár-elv, de nálunk nem. Így ezeken a helyeken két eset fordul elő: Mindkét sáv nehezen halad, sok elindulással, sok megállással. A környéken emiatt nagy a                 szennyezőanyag-kibocsátás. A második lehetőség, hogy a nyugodtabb vérmérsékletűek besorolnak abba a sávba, amely tovább halad, az élelmesek pedig előreszáguldanak a szinte üres másikban, elöl pedig egyszerűen ráhúzzák a kormányt a többiekre. Ennek a rendszeres balesetveszélyen kívül szintén az a hozománya, hogy az a sáv, amelyik zavartalanul haladhatna tovább, folyton meg-megáll a pofátlanok miatt. Nő a környezeti terhelés, az egy főre jutó anyázás, és összességében csökken az áteresztőképesség ahhoz képest, mintha csak egy sáv lenne.

A továbbiakban ennek megfelelően átalakítanék egy olyan útszakaszt, amelyet jól ismerek, ez pedig az Orczy út és a Fiumei út.  A Nagyvárad térig a Haller utca egy sávos. A lámpa előtt több sávra válik szét. Ez hasznos, mert egy zöld alatt kétszer annyi jármű juthat át a kereszteződésen. A túlsó oldalon megmarad a két sáv, majd az Elnök utcánál a jobb oldali lekanyarodik, a belső halad tovább egyenesen. Jobbra alig megy valaki, ez tehát az ügyeskedés melegágya. A Nagyvárad tér után addig kellene csak két sávot hagyni, hogy a zöldön áthaladók el tudják hagyni a kereszteződést. Amíg a lámpa piros, addig a két sáv ki tudna ürülni az egy sávosra szűkülő részen. Az Elnök utca előtt néhány autó távolsággal kezdődhetne a jobbra kanyarodó sáv. (A jobbra kanyarodók sem járnának ezzel lényegesen rosszabbul, mert most sem tudnak végighaladni a sávban az előttük pofátlankodni próbálók miatt.)

A pofátlanságnál egyébként még veszélyesebb az, aki a kanyarodósávból teljes sebességgel egyenesen halad tovább, ezért a kanyarodósáv végére lassítókat helyeznék el, és fekvőrendőrrel akadályoznám az egyenesen haladást. (Szívem szerint betontömbbel, de az balesetveszélyes lenne. Javaslom ezt a kereszteződést a rendőröknek bevételi forrásként…)

Az Orczy út innen kezdve rendben van egy darabig. A villamossínek mellé tennék kőcicit.

A Golgota utca előtt kétsávossá válik az út, teljesen feleslegesen. A belső sávból nem sokkal később kanyarodósáv lesz balra. Tipikusan csak arra jó, hogy a sietősek négy-öt autóval előrébb jutva fékezésre kényszerítsék a külső sávban haladókat. (Az a lámpa elég sokáig zöld, nem érzem, hogy ezzel kellene az áteresztőképességet növelni.) Ott megszüntetném a két sávot, és csak a buszmegálló után alakítanék ki egy rövid sávot a balra kanyarodóknak.

Az Orczy tértől következik a káosz. A Fiumei út hol három, hol négy sávot tartalmaz. Minden helyen, ahol egy sáv eltűnik, pofátlankodás van, addig meg gyorsulási verseny. Ha pedig jön egy mentő vagy egy tűzoltó, akkor alig van hely félrehúzódni. (Ott van az Országos Baleseti Intézet és egy tűzoltóság, tehát elég gyakori a megkülönböztető jelzéssel haladó jármű. Már ha tud haladni.)

Az Orczy tér előtt jogos a két sáv, hadd menjenek át többen a lámpánál, utána azonban csak annyi helyet hagynék, amennyi a kereszteződés elhagyásához szükséges, utána egy sáv jönne. A Népszínház utcánál úgyis egy sávra szűkül. Minden egyes helyen rövid kanyarodósávot hoznék létre, ahol ez szükséges. Csak a Festetics utca után választanám szét két sávra a két különböző irányba.

A Baross tér felől még rosszabb a helyzet. Indulunk három sávval, amelyből kettő halad egyenesen. Jön a forgalom a Thököly út felől és a felüljáróról. Itt a sávváltások még viszonylag kulturált módon zajlanak. A Gázláng utca után azonban megszüntetném a két sávot a Dologház utca előtt. A jobb oldali sáv ugyanis definíció szerint pofátlankodósáv, ráadásul nagyon veszélyesen kialakítva. A benzinkútnál a külső sáv jobbra kanyarodik, a belső pedig bejön a külső helyére. (Muszáj neki, mert szemben állnak, akik várják, hogy balra kanyarodhassanak.) Ez az a hely, ahol a külsőben haladók jellemzően lassítás nélkül átszáguldanak egyenesen a kereszteződésen. Életveszélyes úgy ahogy van. Emiatt szűkítném le már korábban egy sávra, mert itt úgyis leszűkül. A jobbra kanyarodóknak pedig egy rövid kanyarodósávot hoznék létre. (Egy fekvőrendőr mindenképp kellene ide, mielőtt valami nagy koccanás lesz.)

Ez után a kereszteződés után ismét két sávban haladhatunk az Orczy térig. A belső sáv funkciója: A Salgótarjáni út magasságában villogunk a verda gyorsulásával, az Orczy tér előtt pedig ráhúzzuk a kormányt a külső sávban haladókra. A belső ugyanis kanyarodósáv balra... Itt is szokták azzal tetézni az őrültséget, hogy a kanyarodósávból egyenesen mennek tovább, és a szabályosan haladókat "kilökik" a sorból. Emiatt végig megtartanám az egy sávot, csak a tér előtt lenne egy rövid kanyarodósáv.

Ezekkel a változásokkal a következőt nyernénk: Kevesebb pofátlankodót, ezáltal kevesebb stresszt és balesethelyzetet. Kevesebb környezetszennyezést. Plusz egy sávot. Azt kőcicikkel szépen el lehetne keríteni a mentőknek, tűzoltóknak és a kerékpárosoknak. Az előrehaladás pedig nem lenne lényegesen lassabb.

Az Orczy tértől már csak a Nagyvárad téren a kereszteződésnél van kis probléma. Az Elnök utcától két sáv van, ami indokoltnak tűnik, a Nagyvárad téren ebből három lesz. A harmadik a belső sávból nyílik, ezáltal érdekes a sávok vonalvezetése, ami elég veszélyes, főleg, ha nedves az úttest. Sokkal logikusabb lenne a külső sávból jobbra létrehozni a harmadik sávot. (Addig is letenni fényvisszaverőket, hogy lehessen látni a sávokat…)

Kicsit hosszúra sikeredett, elnézést. Úgy gondoltam, ne csak pampogjak, hanem tegyek is javaslatot, hogyan lehetne jobbá tenni. Ha netán pozitív lesz a visszhang, akkor érdemes lenne folytatni más útvonalakkal, és megkeresni az illetékeseket.

84 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vladimir Harkonnen 2008.03.05. 08:09:55

Zsolli:
Beton terelő elem gyárad van? Mert anélkül Bp-n nem megy, kivéve a teljes átépítés, mint a Podmaniczky utcában.
A Hungária körúton is kijelölték parkolónak az ügyeskedők szélső sávját, de azóta is mindenki a járdán parkol, mert nem meri az úton hagyni az autóját. Ott sincs terelő, a felfestés meg nem ér semmit.

pöpec rob 2008.03.05. 08:27:47

Zsolli:
Dicséretes a műved!
Szerintem a fő probléma az,hogy szeretett fővárosunkat nem ennyi auto befogadására,áramoltatására tervezték! A városvezetés meg szarik bele! Az utak ésszerűsitése nem biznisz! Legfeljebb az,hogy olyan anyagból csinálják,ami az első télen szétfagy,hogy tavasszal lehessen ujra csinálni... Ezzel ujfent dugókat képezve...

valaki 2008.03.05. 09:01:04

A múltkor láttam, hogy tetszőlegesen rövid kanyarodó sávból is mennek egyenesen tovább...
Hely:
Tétényi út - Bártfai út kereszteződése.
A Tétényin a városba befelé jövet 2 sáv van amiből a külső buszsáv lesz a kereszteződés után. A kereszteződés előtt van egy nagyon rövid szakasz ahol van egy balra kanyarodó sáv is kb. 20 méter lehet. A balra kanyarodó sáv egyenes meghosszabbítása járdaszigetben végződik, tehát különösen veszélyes itt egyenesen tovább menni, mert nincs menekülési út. Csak a ráhúzás, vészfékezésre kényszerítés marad. Na, itt sikerült 3 autót megelőzni egy baromnak a balra kanyarodó sávból!!!
Ez után a manőver után természetesen a buszsávban folytatta tovább ámokfutását (mert közlekedésnek ezt nem nevezném)
A baj szerintem még mindig az közlekedők fejében van. Valamint a szabályok betartatásának hiányával. Nincs semminek következménye => nem kell mitől félni => mindenki azt csinál amit a lelkiismerete elbír. Márha van neki...

Akarmiszalami 2008.03.05. 09:06:44

Nos,valóban kicsi a város áteresztő képessége forgalom szempontjából.Véleményem szerint kimaradtak azok a személyek,akik feltartják a forgalmat.Gondolok itt azokra,akik szeretnek 50m-el lemaradni az előtte lévő elött,nem tudja felvenni a forgalom ritmusát.Ezek miatt is nem kevés dugó szokott kialakulni.Olyan mint az autópályán:Minek megy rá fel, ha 60-nál többel nem akar menni.Mert találkoztam már ilyennel is.Balesetveszélyes és őket is szó nélkül megbüntetném,hasonlóképp,mint aki nem tud normálisan beparkolni 2 autó közé.

Gábor 2008.03.05. 09:10:59

Jól ismerem ezt az útszakaszt mivel naponta járok erre. Én is néha megkerülöm az álló sort ha a másik tök üres, de soha nem húzom rá a kormányt senkire. "Csak" egy régi swiftem van. Az Elnök utcánál csak a beton terelő segíthetne a dolgon de oda azt nem lehet beépíteni.. Amúgy tényleg nagyon veszélyes a jobbról egyenesen érkezők "hada". A Golgota utcánál viszont sokan kanyarodnak jobbra akik a gyalogosok miatt megfogják a forgalmat így oda mindenképpen kell a 2 sáv.
Nagyon sok alakalommal láttam már azt,hogy a megkülönböztető jelzés nélküli rendőrautók is simán jobbról "pofátlankodnak". Na meg a szintén jelzés nélkül a villamos sínen haladó mentő, bkv helyszínelő stb autók sem tetszenek, akár a HUngária körúton sem, mivel ezen felbuzdulva sokan elindulnak utánik...

L 2008.03.05. 09:24:14

Emberek ebredjetek mar fel!
NEM atepiteni kell, NEM szukiteni kell az amugy is szuk keresztmetszeteket. A megoldas pofonegyszeru: MEG KELL TANULNI ALKALMAZNI A CIPPZAR-ELVET. Ennyi.
Miert szukitenenk a ket-harom savos utakat egysavosra, mar mielott "elfogy" az egyik sav??? Hogy meg hosszabb legyen a sor??? Cippzarral az osszes savban egy relativ folyamatos haladas erhato el - persze leheh h nem 50-80 km/h-val, hanem csak szepen kettesben 20 km/h val, de akkor is folyamatos, ergo a karosanyag-kibocsajtas nem no. Miert van az, hogy ami a vilagon mindenutt mukodik, azt az abszurdisztaniak keptelenek felfogni??

jah-man · http://www.ciszmoll.hu 2008.03.05. 09:24:49

Persze több probléma együttállása okozza ezt az egész közlekedési mizériát, de szerintem az egyik legnagyobb probléma a sok vonatsín.
Példa: mexikói, fogarasi kerepesi meg még egy út összefut, mert csak egy helyen tud átmenni a vonat töltés alatt. és közvetlenül a töltés alatt még van egy lámpa ami az egészet még egyszer megfogja...

Drága megoldás, de a pályaudvarokat ki kéne rakni a város szélére, és le kéne bontani az összes töltést....

yooccoo 2008.03.05. 09:26:29

"Na meg a szintén jelzés nélkül a villamos sínen haladó mentő, bkv helyszínelő stb autók sem tetszenek, akár a HUngária körúton sem, mivel ezen felbuzdulva sokan elindulnak utánik..."

amit szabad Jupiternek ...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.03.05. 09:32:48

az orczyt és a hallert akkor k*rták el, amikor jól felújították. addig páthuzamos közlekedés volt, igaz a sávok nem voltak felrajzolva, semmi torlódás, jó kis alternatív (aka menekülő) útvonal volt. egy hibája a burkolat minősége volt. és persze jól telerakták jelzőlámpákkal, mert az szép színes.

feketebarany666 2008.03.05. 09:34:32

Mar megint egy tiltsuk be /betonozzuk be/ bejegyzes. :(

bcs 2008.03.05. 09:35:18

Szerintem a kanyarodó sávokat meg kellene hagyni, a záróvonal helyére (jó hosszan)betonbucikat kitenni. Hozzátartozik, hogy az egy megmaradó egyenesen menő sávot EGYENESEN is kellene vezetni, nem az újabban divatos sávváltogatós módon.
Ha tényleg sokan pofátlankodnak, kell a "karám". Majd megszokják, hogy időben kell besorolni.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2008.03.05. 09:36:14

"Miert van az, hogy ami a vilagon mindenutt mukodik, azt az abszurdisztaniak keptelenek felfogni??"

Esetleg ha beleírná valaki a Berényi klán egyik epizódjába, amint Miklós bőszen ecseteli a cipzár elv működését valamelyik idióta szomszédjának... A nép itthon tévéfüggő, nem értem miért nem lehet ezt kihasználni.

V8 2008.03.05. 09:41:32

"Na meg a szintén jelzés nélkül a villamos sínen haladó mentő, bkv helyszínelő stb autók sem tetszenek, akár a HUngária körúton sem"

Én úgy vagyok vele, hogy a mentő, tűzoltó akkor is nyugodtan menjen úgy, ha nincs mkj. Őket igyekszem minden helyzetben segíteni, mert értünk vannak, és nem szórakozásból mászkálnak össze-vissza. Hamarabb visszaér a telephelyére, kipihentebben tudja végezni a munkáját, jobb lesz a kedve, stb.

rognork 2008.03.05. 09:44:24

off
csj:
annyira beletenyereltél a szarba, hogy talán el sem hiszed. ázsiában ezzel a módszerrel (szappanopea) tudatták az iskolázatlan asszonynéppel, hogy nem alapbeállítás az asszonyverés a világban. továbbá ilyen kezdőlökettel indultak el az iskolába írni-olvasni. merthogy klaudia is ment a sorozatban...

on:
én a közraktár utcában szüntetném meg a buszsávot, mivel alig megy arra busz, viszont egy sáv nem bírja el a rakpart és a kálvin felől érkező forgalmat.

Johnny336 2008.03.05. 09:49:37

"az egy főre jutó anyázás" - ez jól esett így reggel.

Egyébként több, mint két évig arra jártam minden reggel dolgozni, és délután hazafelé. Valóban, eleinte menekülőút volt. Átmehettél Budára a Hungária, illetve Körút kiiktatásával. Mostanában irgalmatlan szopás van...

Egyébként azzal nem értek egyet, hogy a Fiumein tolakodás van, illetve gyorsulási verseny. Pontosabban az van. De amikor ki van táblázva, hogy két párhuzamosan haladó sáv, lekanyarodási lehetőség nélkül jobbra, és mindez több száz méteren van (vagy akár kilométeres szakasz), akkor hadd menjek a külsőben (Keleti -> Orczy tér). Amikor ki van táblázva, hogy kanyarodó lesz belőle, azonnal index, és figyelek, hogy ki enged !!! be (nem tolakszom). Ugyanez másik irányba is. Egészen a Népszínházig lehet hajtani két sávban. Akkor persze, hogy használjuk. Általában Józsefvárosi Pu. után már indexelek, és készülök a sávváltásra, ha valaki beenged. Onnantól még jó pár száz méter, mire a belsősávból balrakanyarodó lesz...

Lehet mondani, hogy paraszt vagyok, és tolakszom, pedig rohadtul nem. Csak használom az egyenesen haladó párhuzamos sávokat...

piettro 2008.03.05. 09:50:34

...a Hungáriát meg szűkítsük le egy sávosra, akkor nem lesz annyi autó, szépen megy mindneki egymás után, cikázás nincs?!
A gondolatmenetetd (szerintem) ott hibás, hogy nem számolsz a kereszteződésekből BEhajtó autókkal. Ha rövidíted a sávokat, még messzebb ér a torlódás.
Szerintem egyszerűen a meglévő szabályokat kellene _betartatni_, nem pedig még több tiltást, korlátozást bevezetni. Az államkassza elbír egy kis plusz bevételt!:)

xt 2008.03.05. 09:54:54

Nagyon zavarnak a pofátlan, élelmes jelzők a cikk elején azokra, akik egy üresen tátongó, egyenesen haladó sávban merészelnek haladni addig, amíg megengedett. Miért állnék be egy 200 méteres sor végére, ha ott van egy párhuzamos sáv, ami egész a sor elejéig vezet. Azért mert a birkák úgy döntöttek, hogy sorbaállnak, és egy sávot üresen hagynak? Azért mert ők nem tudják alkalmazni a zippzár elvet? Én tudom. Nem ez pofátlanság, hanem az droid, aki ilyenkor beáll araszolni. Ennél már csak az bosszant jobban, amikor pl. az Árpád hídra a Vörösvári útról felmegy a mazsola a belső sávba, aztán ott is folytatja végig negyvennel, mert majd Pesten balra fog menni a Váci útra. Ha rendőr lennék, az ilyeneket kiszállítanám, és ott, helyben, a társadalom érdekében felrobbantanám az autójukat.

Netuddki. 2008.03.05. 09:59:34

BP-i tömegközlekedés problémájára mi a megoldás?
Benne van a nevében, túl nagy a tömeg. Talán ha a vidékre többet költöttek volna annak idején, jobb lenne az úthálózat. Nem csak az lett volna a fontos, hogy BP-ről autópályán le lehessen menni a Balatonra vagy az Adriára, akkor esetleg vidéken több munkalehetőség lenne, BP-en pedig kisebb tömeg.

histar 2008.03.05. 10:02:36

Egy gondolat:

A kanyarodó sávokra való besorolás csinál néha hatalmas dugót. A legjobb talán M3-as felhajtó a Lehet út irányából. Gyakran kell megállni a felüljáró tetjén, mert kedves autós társain a leágazás végén próbálnak besorolni. Emmiatt 2 sávnak kell megállni, vagyis 1 autós képes a szinte a teljes Hungária körutat blokkolni. De van megoldás: Vannak ugye a fekvő-rendőrnők (villamos/út elválasztó beton félgolyó), ezeket lehetne kirakni mondjuk a felüljáró tetejétől, akkor talán nem lenne ez a nyomakodás, hisz aki nem sosrlt be az már nem is tud. A különösen bosszantó, hogy az M3asra felkanyarodva nincs semmilyen lámpa vagy akadály, vagyis nincs semmi ami feltorlasztaná a Hungária forgalmát...

A cikk pedig, aminek alapján gondolom az utbbit:
index.hu/tudomany/dugo080117/

V8 2008.03.05. 10:03:23

"Nagyon zavarnak a pofátlan, élelmes jelzők a cikk elején azokra, akik egy üresen tátongó, egyenesen haladó sávban merészelnek haladni addig, amíg megengedett. Miért állnék be egy 200 méteres sor végére, ha ott van egy párhuzamos sáv, ami egész a sor elejéig vezet."

Ezzel teljesen egyetértek. Sokat járok arra, pont reggel és este, és egészen addig megyek _szabályosan_ egyenesen, amíg lehet. Tudom, mikor fog elfogyni a sáv, és már előre nézek magamnak helyet, és jó előre indexelek, aki beenged, annak megköszönöm. Egy autót mindig beengedek magam elé, a zipzárnak megfelelően. Érdekes módon szinte mindig meg lehet oldani a besorolást és a beengedést is ritmusban. Annyi a trükk, hogy figyelni kell, előre több autónyit és hátra egy-két autónyit, és nem bambán bámulni az előttem menő seggét.

Ja igen, és volt már olyan, hogy a rossz sávban ragadtam, egyszerűen elmentem arra, amerre kötelező volt, aztán más úton megoldottam. Átlagos nyereségben még így is jobb.

ex-dr. vuk 2008.03.05. 10:04:27

Vagy mondjuk nem lehetne siman lampat gyujtani a fejekben?.. Ha ellopjak a biciklid mert vekony zarral zartad le, akkor sem TE vagy a hibas, hanem aki ellopta...
Ez pont ilyen. Nem a forgalomszervezes a hibas azert, mert a magyarok hulyek a zipzarazashoz (es meg sokminden mashoz).
(Peldahoz visszaterve angol kisvarosban utcan keriteshez tamasztott lezaratlan bicikli is ottmarad ahol hagytak..)

jacks_colon (törölt) 2008.03.05. 10:15:28

Nemileg mas velemenyen vagyok az ugyeskedo, elore tolakvo autosokkal szemben. A dupla sav arra valo, hogy lehetoleg kihasznaljak oket, tehat az ugymond "ugyeskedo" lenyegeben konnyit(ene) a forgalmon. Persze engem is idegesit kicsit, amikor varok a lampanal turelmesen, masok pedig mellettem kihasznaljak az ures savot. De igazabol semmi nem akadalyozna meg engem abban, hogy en is ezt csinaljam.
A problema inkabb ott van, hogy ha nem engedik be az autosok a masik savban indexelo kollegat. Ez a parasztsag netovabbja, mert azon a par auton, amit beengedsz, nem fog mulni a menetidod. Jobban sem fogod erezni magad attol, hogy paraszt vagy.
Londonban minden egyes lampas keresztezodes vagy lampas gyalogatkelohely kiszelesedik ket savra (ugyanis a buszsav tiltasa megszunik ezen a rovid szakaszon). Ez azert van, hogy hasznaljak is, valamint hogy a jobbra kanyarodok ne tartsak fel az egyenesen haladokat (vigyazat, ellentetes kozlekedesrol van szo, tehat a jobbra kanyarodo az a magyar balra kanyarodo megfeleloje). A lampa utan visszajon az egy sav, es zippzar elven ujra egy savba kell rendezodni. Erdekes, hogy ez itt mindig mukodik, es senki nem veszit vele egy percet sem. Ugyanis ha te is beengedsz masokat, legkozelebb teged is be fognak engedni, abban a szent pillanatban, hogy kiraktad az indexet.

KopaszMercis 2008.03.05. 10:25:30

Szerintem meg ketto dolgot lehet tenni:
a sok birka megtanulhatna, hogy az ugyeskedo parasztokat ne engedje be. En azokra a csicskakra haragszom a legjobban, akik ezeket a tolakodo geciket beengedik.

Amugy meg a kommunista besugok orszaga leven maximalisan orulok annak, hogy rovidesen mindenki tehet feljelentest a masik ellen, es meg sapot is kap a birsagbol. Ha ezt rendesen felepitik a rendszert magyarorszagon lesz a legjobb a kozlekedesi moral az egesz vilagon

histar 2008.03.05. 10:29:27

A megszünő sávok használata egy komoly probléma itt Abszurisztánban. Sokan tányelg azt hiszik, hogyha meglátják a sávelfogyás táblát, hogy AZONNAL be kell sorolniuk, még akkor is ha van még pár10 méter. Na most ők biztos, hogy nem értenek annyit a közlekedéshez KRESZhez mint mi. Mivel nem is érdelki őket. Gondoljunk csak arra hogy hány embernek okoz halálfélelmet pusztán autót vezetni. A mi felelősségünk a mazsolákat segíteni. Hogyan tegyük??? Jelzésekkel!

Éltem az USA-ban, ahol ugye az autós közlekedés kultúrája valahol a járás megtanulása után jön. Mint tudjuk arrafele rendkívül egyszerű, már-már primitív emberek (is) élnek, meg kellett oldani néhány dilemmát. Például mi van, ha az állampolgár nem érti a táblán lévő piktogrammot, mert mondjuk amikor jogsit szerzett akkor ez még nem is létezett. Akkor erre kitalálták, hogy olvasni talán tud. Akkor viszont ki lehet írni BETÜVEL, hogy abban a szituban mit KELL csinálni. Példa: "Besorolás az elfogyó sáv végén, zipp-zár elven" Informatív??? Igen mert benne van, hogy mit kell tenni. Sértő/erőltetetten szájbarágó? Kétlem, mert nem néz hülyének.

Mindenki beszél arról, hogy rossz a morál. A tiltás nem magyarázza meg mindig, hogy mi a teendő. A zsákba húzott nyitott szemű hulla látványos, bár kissé talán demagóg. Mindenért a gyorshajtás a felelős??? Nem hinném. Melyik rosszabb? Betartani az 50-et, vagy a csoportos szabálysértést kockáztatva a forgalom ritmusában mondjuk 60-al autózni? Melyikben rejlik magasabb kockázat?

Kinti tapasztalat szintén: mondjuk 60 mérföldes táblánál még a rendőr is 70el ment ha forgalom is. Nem álltak neki trafizni és büntetni percenként 100 embert. Viszont aki 80-al cikázott a forgalomban, azt biztos hogy 2x látta az ember: először amikor elviharzott, másodszor amikor ar rendőr készül igazoltatáshoz...stukkerel kézben...

bcs 2008.03.05. 10:30:09

vuk
Nem autóztam még Angliában, de nem hiszem, hogy az ottani közlekedésszervezőknek az értelmetlen és balesetveszélyes helyzetek kialakítása lenne a céljuk.
Azért helytelenítk itt többen is a hazai viszonyokat, mert nem jók.
A Haller utca felújítása például.Kétszer két sávból lett kétszer egy. Ez önmagában is elég a jogos kritika megfogalmazásához.
Nem az autósok vannak a közlekedésszervezőkért, hanem fordítva.

Sheme 2008.03.05. 10:35:50

Ésszerű, amit mondasz, de itt Magyarisztánban lehetetlen megvalósítani.

Ja, kihagytál még két balesetveszélyes helyet, ezt pedig az M5-ös vége a Hungária krt-i betorkolás előtti rész, a Jet kút után, a híd közepe táján a lejtős részen: a két sávból hirtelen 5 lesz, de nincs felfestve, hogy a két sávból a külsőben közlekedők a jobbra forduló 3 sáv valamelyikébe mehetnek, a belső sáv pedig a két balra forduló, villamos síneken áthaladó sávba. Pár anyázásom szokott lenni, amikor a mellettem lévő jön velem párhuzamosan, majd rámhúzza, mert ő balra akar kanyarodni - index persze nuku.

A második, az meg a Lurdy háznál van, a Koppány utca-Mester utca-Róbert Károly krt keresztezésénél van egy lámpa a benzinkútnál. Itt is két sáv lesz, a belsőből lehet balra és egyenesen, a külsőből egyenesen és jobbra kanyarodni.

A probléma ott van, amikor a belsőből egyenesen mész, el a villamosmegálló mellett, de a külsőn a balfasz a te sávodba húzódik, mert megijed, hogy nem teljesen párhuzamosan fog veled haladni - pedig de, csak az ő sávjából a Lurdy parkolójába is be tud fordulni.

Itt folyamatosan a dudán a kezem már indulásnál, nehogy rámhúzza - ennek ellenére van ilyen barom - a kormányt a mellettem lévő. Valószínűleg ez a rövidlátásának és a pánikrohamának tudható be.

KopaszMercis 2008.03.05. 10:36:51

xt: azert alljal be, mert abban a savban mindenki arra akar menni amerre te, es ha te be akarsz ele menni, akkor tolakszol. Jo anyad mit csinalt akkor, amikor eppen arra kellett volna megtanitani teged, hogy tolakodni parasztsag?

Ugye kurvara kikivankozik a kerdes, hogy: ha annyira fontos, miert nem tudsz elindulni idoben? Hulye vagy hozza? Mert ha igen, akkor lehet, hogy jobb lenne ha nem vezetnel egyaltalan.. a sajat erdekedben is. Ha viszont van eleg eszed hozza, akkor meg hova a faszba a nagy sietseg?

Sehogy sem stimmel..

Egyszer csinaltak egy kiserletet regen penteki csucs hosok tererol siofok aranypart (amikor meg nem volt meg vegig az M7!). Egyszerre elindul beatles ujsagiro es rallye fosor. Ujsagiro minden szabalyt betart. Versenyzo kollega semmit.

8 azaz 8 perccel ert le korabban a profi. Azaz lehetsz te a suhammer, ha nekem annyi eszem van, hogy 5 perccel elotted beuljek az automba, akkor is gyorsabb leszek nalad.

Es felreertes ne essek, nekem is volt mar olyat, hogy kenytelen voltam tolakodni.. mea culpa. Csak hogy
1) en belattam, hogy en vagyok a hulye taho aki tolakszik
2) elnezest-hogy-elek uzemmodban integettem mindenkinek aki ele bepofatlankodtam
3) nem jottem fel egy forumra verni a nyalam, hogy nekem mennyire igazam van
4) a tolakodas 95%-a abbol allt, hogy a Rakoczin vegig mentem a buszsavban.

Az eset konkretan egy szobeli erettsegi miatt volt, ugyanis az akkori szokassal ellentetben, (ertsd pl az elozo napi vizsga) nem 2-3asaval szolitottak az embereket abc sorrendben (aminek a kedvesem a vegen volt), hanem egyszerre bevezenyeltek mindenkit. Fasz voltam, es ha jott volna birsag a buszsav miatt szo nelkul kifizettem volna.

Atika!!! 2008.03.05. 10:37:18

Lengyelországban jártam nemrég. Ott a legtöbb kétsávos mellékutca egyirányú. Egy erre, egy arra. Ez akkor a legjobb, ha busz is közlekedik és nincs hely buszmegálló öbölre. Ezt esetleg át lehetne venni.

KopaszMercis 2008.03.05. 10:40:16

histar:

nem erdemes az usa-val osszehasonlitani magunkat. ott meg elnek tomegevel civilizaltan viselkedo emberek, nem csak elszeparalva egy-egy. Teljesen mas ott vezetni, meg itt vezetni. Itt kesz elmebaj a sok frusztralt batorkodo faszkalap miatt...
Ott ertik az emberek, hogy az autokazast arra teremtette az Ur, hogy A pontbol B pontba jussunk.. nem arra, hogy kompenzaljon minket a tul pici nemiszervunk miatt

TH 2008.03.05. 10:43:34

A cikk írója szerintem
1. ostoba
2. képtelen a városi közlekedésre
3. szűklátókörű
4. vakhangya
És most még finom voltam. :)

kukacos 2008.03.05. 10:48:37

Szerintem, meg le kéne szerelni az összes kötelező haladási irányt jelző táblát és felkaparni az összes nyilat az aszfaltról,mert senki nem vesz figyelembe és össze-vissza forog a villamos síneken (pl:Róbert Károly krt.), és kanyarodik keresztül kasul a városon és az anyádat szidja ha rádudálsz csak, hogy túléld a közlekedést két gyerekkel a hátsó ülésen. Egyébként nagyon örülnék, ha egy nap csak egy autós akarna leszorítani és vezetés közben ne ugrana a vérnyomásom 200-ra.

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 10:50:43

KopaszMercis 2008.03.05. 10:36:51
"xt: azert alljal be, mert abban a savban mindenki arra akar menni amerre te, es ha te be akarsz ele menni, akkor tolakszol. Jo anyad mit csinalt akkor, amikor eppen arra kellett volna megtanitani teged, hogy tolakodni parasztsag?"

"nem erdemes az usa-val osszehasonlitani magunkat. ott meg elnek tomegevel civilizaltan viselkedo emberek, nem csak elszeparalva egy-egy."

Lehet, hogy te civilizált egyed vagy KopaszMercis, csak nagyon értetlen!
Ha te, meg a hozzád hasonlók vennék a fáradságot, és xt -hez hasonlóan "pofátlankodnátok", akkor nem sérülne senkinek az érdeke, és az út is teljes szélességben ki lenne használva! Ja, hogy ehhez kétszer is sávot kell változtatni, meg indexelni, kéredzkedni, és ez már túl fárasztó a lusta/türelmes lelketekenek? Akkor meg ne irigykedjetek a gyorsabbra!

Dr Kangörény 2008.03.05. 10:55:52

Nem azzal van gond, aki szabályosan használja az elfogyó sávot és besorol ahol lehet. Azzal van gond, aki a záróvonalon át tolakodik be, vagy buszsávból, esetleg kanyarodó sávból megy tovább egyenesen.

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 10:55:55

"Egyébként nagyon örülnék, ha egy nap csak egy autós akarna leszorítani és vezetés közben ne ugrana a vérnyomásom 200-ra."

Komolyan nem értem ezeket a beszámolókat!
Én is Bp-en vezetek, de fél évekig kell közlekedjek, hogy valaki leszorítson vagy ilyesmi. Lehet hogy én megyek túl rugalmasan, és nincs senkinek oka leszorítani, bevágni elém, stb?

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 10:57:47

Kangörény,
xt 2008.03.05. 09:54:54 -ről volt szó, ő pont egy szabályosan egyenesen haladó történetet vázolt!

KopaszMercis 2008.03.05. 10:59:16

Ebeuss: veled ellentetben, en sem operacio kutatasbol sem Fifo - Lifobol sem logisztikabol nem vagyok egyetemi prof.
De annyit tudok, ha egy keresztezodesnek az ateresztokepessege (szuk keresztmetszete) 1 auto, akkor EDES MINDEGY az ateresztes szempontjabol, hogy 1 sorba allnak moge az autok, vagy kettobe es zipzaroznak.

1 sorba meg tudtok allni.. zipzarorzni meg nem tudtok.

Magyarazzam tovabb, vagy mar erted?

laposmacska 2008.03.05. 11:00:10

Szerintem leginkább nem a sávokat kéne átvariálni, kissé bonyolítani, hogy a pofátlankodók fennakadjanak, hanem őket ki kéne emelni a tömegből, jól megbüntetni őket (pl. a vezetői engedély megfelelő testüregbe történő begyömöszölésével) és talán jobban meggondolnánk később.

A leleményesek úgyis megtalálnák a módját, hogy hogy férkőzzenek a többiek elé, akár a betonfalon keresztül is. Szóval máshogy kéne.

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:05:27

KopaszMercis: A dugó hossza az érdekes ilyen esetben. Ez pedig kihatással van a kereszteződésekre... Magyarázzam még? ;)

KopaszMercis 2008.03.05. 11:08:01

Ebeuss: keves olyan embert ismerek, akinek felevig kell kozlekednie folyamatosan fovarosunkban, hogy egy nagyobb parasztba botoljon, mint amekkora o maga =)
Egeszen a csucsan lehetsz a taplaleklancnak.

Engem tegnap 2 szer probaltak leszoritani. Egyszer a szilagyriol a varosmajor fele az egyenesen kotelezobol elenk jott egy volvo meg egy pickup, akik persze rogton betolakodtak a villamos miatt megallt keresztezodesbe (en cserebe atmentem jobbra a kutvolgyihez a villamos moge, es probalt oda is befurakodni a villamos es kozem a paraszt, es amikor nem engedtem villogot utana).
Masodik meg egy Q7 volt, aki kurvara sietett, akinek vegul fekeztem, mert ha ki akarta kerulni az elotte levoket ugy hogy elem jon parasztul a kulso savba, akkor 80-rol vagy 120ra kellett eleg roviden gyorsulni, es megtehettem volna, hogy mar ott satura kenyszeritem, de mivel lattam elore, hogy a BKV busz ki fog ele vagni, mert mar elindult igy gondoltam fekezek, hogy megnezzem, hogy lassul 120-rol 0-ra a Q7 a Lajos utcaban. Egesz jol ;)

Biztos az a baj, hogy irigyek a mercimre :)

air 2008.03.05. 11:08:39

Ugyanígy problémás a fiumei útrúl a haller utca felé az Orczy térnél, (és előtte is) a egy-két sáv váltogatás. A Kőbányaira balra kanyarodó sávban alig mennek mindenki csak azért, hogy az elején beelőzze a Haller felé váró sort. Szerintem itt csak annyit kéne csinálni, hogy a balra kanyarodó sorból egyenesen is lehessen menni. Ehhez ugyan kellene az Orczy téren kicsit cizellálni, de utána már úgyis két sáv van tehát nem egy nagy cucc.
A fiumein szintén kéne még változtatni ahol a kanyarodó sávokat a cikkben leírtak szerint egy csomó bunkó előzgetésre használja szabájtalanul. Néhány rendőr tényleg nem ártana oda délután 5 tájban.

kukacos 2008.03.05. 11:11:06

"Komolyan nem értem ezeket a beszámolókat!
Én is Bp-en vezetek, de fél évekig kell közlekedjek, hogy valaki leszorítson vagy ilyesmi. Lehet hogy én megyek túl rugalmasan, és nincs senkinek oka leszorítani, bevágni elém, stb?"

Pontosítok: pl: két balra kanyarodó sávból mindenkinek sikerüljön oda kanyarodnia ahova kell és ne a belső sávból kanyarodjon a külsőbe (közben szorít le vagy ki a sávomból). De lehet , hogy nagyok az elvárásaim?

KopaszMercis 2008.03.05. 11:13:54

Ebeuss:
ha a dugo hossza lenne a szempont, akkor nem ugy tolakodnanak vissza az emberek, mintha az eletuk mulna rajta, hanem turelmesek lennenek.
Azokon a helyeken, ahol en tapasztalom ezt a fajta magaviseletet, huvosvolgyi ut, szilagyi e, kolossy ter faszom tudja.. ott special egyik helyen sem erdekes a dugo hossza... meg is valahogy mindig van aki nem bir magaval. Nem azt irtam, hogy nincsen olyan keresztezodes, ahol ez nem indokolt esetleg.. hanem azt, hogy olyan ele, aki korabban allt be ugyan abba a sorba betolakodni parasztsag.
Bar ahogy mondjuk azt nezem, hogy a mekdolnadszban meg a postan meg a borgerkingben hogyan alltok sorba alapvetonek tunik, hogy ezt egyaltalan nem tudjatok.

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:18:50

KopaszMercis:
Lehet, hogy csak nem akadok fenn minden apróságon, és nagyobb a toleranciaszintem...

gezaba 2008.03.05. 11:20:29

kicsit off-topic: minden nap a Thökölyn jövök be a belváros felé a XVI-ból - eddig meglepően jó volt az utóbbi időben (márnmint a Kerepesihez vagy a Csömöri-Fogaraihoz, Rákosihoz képest), iskolai szünetekben meg folyamatosan lehetett 50-60 között haladni. Ehhez képest pár hónapja kitalálták, hogy a villamos sinekre helyeznek egy buszsávot, és a 2x2 sávos út 2x1 + buszsávvá alakul a Róna utcától a Mexikói útig. Reggel 7 és 9 között nem lehet szabályosan közlekedni. Kérdezem, melyik vadbarom találta ki, hogy egy 2x2 sávos útból 2x1 legyen úgy, hogy középen a buszsáv és az összes 7-es busz megáll az Amerikai úton, amihez előbb ki kell sorolnia a buszsávból az egyetlen sávba (forgalom megáll), majd vissza (forgalom újra megáll)?

KopaszMercis 2008.03.05. 11:22:03

Ebeuss:
Lehet. Es ha igy van ez dicseretes.

De azert lassad mar be izibe, hogy senkit nem a dugo hossza stb stb erdekel, hanem hogy tolakodjon. Tolakodni parasztsag.
Ennyi.

Nochdazu hulye szegeny, mert elindulni sem kepes idoben. Es ilyennek adunk jogositvanyt?

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:22:24

KopaszMercis:
Okés, akkor szerinted mi a büdös francnak vannak ott azok a sávok? Gyepet rá!

KopaszMercis 2008.03.05. 11:25:18

gezaba: budapesten egyszerre 100(!!) kozlekedesmernok dolgozik.. ha korbenezek sztem barmelyik lehetett akkora allat, hogy ilyet kitalal...

mxplanet 2008.03.05. 11:28:22

ha lehet, akkor ki kell használni, mint pl a tökölin a keletinél, minden marha a belső sávban áll.
én meg szépen beelőzöm őket és két autot kell várnom a végén max, hogy beengedjenek.
(ha van olyan paraszt aki nem tenné, az elé meg betolom az autó elejét és kész)

KopaszMercis 2008.03.05. 11:29:15

Ebeuss: nem az volt, hogy "abbol jobbra is lehet kanyarodni, de senki nem kanyarodik jobbra?"
Nem lehet, hogy azert van, hogy minek szopjon az, aki jobbra - balra akar menni (es nem egyenesen amerre a tobbiek?). Ha nem ugyan arra mesz mint a tobbiek, akkor mar nem tolakodas. Tudom a "dogoljon meg a szomszed tehene" genetikai beidegzodessel ezt sokan nehezen dolgozzatok fel, de azok a savok azert vannak ott.

Es azert nincs (es ne is legyen) beton fal, ha esetleg draga jo edes anyad eppen benne eg a lakasaban, ott vegig tudjon menni a tuzoltoauto, mentoauto es draga jo anyukad ne dobja fel a prakkert. Persze az se rossz, ha eppen mogotted varnak arra, hogy vajh vagy - e olyan ugyes te is, meg a masik sor is, hogy bezipzarozz.

KopaszMercis 2008.03.05. 11:30:22

mxplanet: ha meg egyszer telibevernek erte, akkor ott fogsz sirni rini a birosagon, hogy "jajj en nem is tudtam, tyotyem jajok ajja, es milyen gonoszak a zember"

idiota...

yeti 2008.03.05. 11:31:11

6 éve van jogsim, van bennem kb 35.000 km, Pesten 2 éve vezetek (kb 20.000 km-t). Nem sok, de majdnem naponta autózom, minimum 10-20 km-t. Eddig 2x dudáltak rám Pesten: egyszer 27 óra meló után lassan reagáltam a zöldre váltó lámpára, egyszer pedig valakinek nem tetszett, hogy az Árpád hídon /70es szakasz/ "csak" 90-nel megyek a belső sávban. Én eddig 3x használtam dudát, mindannyiszor balesetveszély miatt. A fénykürtöt gyakrabban villogtatom, de csak ha nagy a baj. Igyekszem beengedni az autóstársakat, de ha valaki nagyon tolakszik, nem szoktam becsorgatni. Azt is utálom, ha valaki betolja az orrát, majd jelzek hogy akkor jöjjön, erre néz, hogy "mostakkormivan", és lefullad...
Tanuljatok meg vezetni, nekem is sikerült :) Dinamikusan, szabályosan, a forgalmi helyzettől és a látási és útviszonyoktól függő tempóban. Egyszer koccantam, mert az előttem lévő hölgy valamilyen oknál fogva a zöldre váltó lámpánál gázt adott, majd satuzott (előtte senki), én meg 20-szal "rágyorsultam", és már nem tudtam megállni. Azóta semmi gond nem volt. Ha rajtam múlik, nem is lesz...

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:33:56

Sűrűn járok pestről a Margit hídon a Moszkva tér felé. Aki ismeri az útvonalat, tudja, hogy meylik 300 méteren melyik sáv halad gyorsabban a kettőből. A körút és a híd találkozásánál a belső a favorit, mert sokan jönnek fel jobbról a rakpartról a külsőbe. Aztán a budai hídfőnél a külső a jó, mert sokan lekanyarodnak jobbra, utána is a külsőben érdemes maradni, mert a Török utca találkozásánál zöld lámpánál lehet egyenesen felmenni a hegyre a Margit utcába, közben a Margit körút kanyarodásánál pirosban állnak a sávok. Rengetegen mennek egyenesen, az itt felszabaduló helyekkel 100 métert is lehet nyerni, aztán van még pár ilyen kifigyelhető hely a továbbiakban is, pld. a Mammutnál, stb.

Ha valaki ezeket ismeri, és ez alapján váltogatja a sávokat akkor az is egy paraszt tolakodó?

mxplanet 2008.03.05. 11:38:40

mercis, nem szokásom a bíróságon sírni ;)
de még sosem volt ilyenből koccanás

KopaszMercis 2008.03.05. 11:43:42

Nem - az csak siman szarik a kreszre. Eleve tilos osszevissza valtogatni a savokat.
Az aki a torok utcanal nem hagyja egyenesen felmenni a forgalmat a hegyre, mert o ott tobb szaz metert tud nyerni azon, hogy majd bepofatlankodik a sor elejere valahogy az meg halljon kinok kozt lassu halalt.

En speciel egyszeruen nem megyek olyan utra ahol dugo van, inkabb a kis utcakba folyamatosan haladok. Ha meg elkerulhetetlen. Beallok abba a savba, ami nekem kelleni fog, es vegig megyek rajta.
Miscsoda idiota koncepcio, amikor cikazhatnek orrba szajba.

Nyilvan ez balfaszsag, ahhoz kepest, hogy vegig a buszsavba a koruton a hidon ra a villamos sinekre, utana ki jobbra, miutan lementek azok akik a szentendreire vagy a becsire mennek hogy aztan betolakodjon az ember a sor elejere.

KopaszMercis 2008.03.05. 11:45:41

mxplante: mert a sok beatles nem mer neked menni a lizingelt szarjaval. Nyilvan ha az ember mas autojat vezeti mashogyan reagal. Azok akik neked mernek menni, azok ott tolakszanak veled - ok ugyanis szinten hulyek ahhoz, hogy idoben elinduljanak :)

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:47:25

yeti 2008.03.05. 11:31:11

Csak így tovább! Haladni kell, nem rinyálni!

Johnny336 2008.03.05. 11:47:29

Valószínűleg okkal gyártották oda az elfogyó sávokat is. Ha már ott van, akkor használjuk.

Vagy csináljanak belőle bicikliutat. Dugó ugyanúgy lesz, anyázás ugyanúgy lesz, a Critical Mass-brigád örvendezni fog, azonban tolakodásnak minősített értelmes úthasználat nem lesz...

Ja, ha bebaszod a kocsi orrát, mikor a második autó sem akar beengedni, akkor onnantól taplófaszkalap vagy, és valóban tolakodsz...

KopaszMercis 2008.03.05. 11:52:25

Ebeuss: ne csak eljenezt a yetit tanulj tole.. pl betartani a kresz-t.

johnny igen okkal: azert, hogy aki masik iranyba megy ne kelljen varakozzon. Fennt leirtam... nem arra van, hogy paradezzak benne alkalmtlansagukat a hulye soforok.

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:54:55

KopaszMercis:
A Török utcai kereszteződés előtt 200 méterrel nyílik egy 3. sáv! Nem tarok fel senkit, ha megyek a külsőben, aztán nagy örömre azt látom hogy tűnnek el az autók előlem, és menneki a legszélsőbe, és távoznak a zöld lámpánál! Kvázi lekanyarodnak!

Látom nem nagyon ismered a helyet, ezért segítek:
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest&ie=UTF8&ll=47.514563,19.03649&spn=0.002645,0.004989&t=h&z=18

Az meg egy oltári f*szság, hogy sűrű forgalomnál nem szabad sávot váltani! Ha tényleg ezt mondja a KRESZ, akkor csak megerősít abban a hitemben, hogy tele van hülyeséggel, és abszolút nincs már összhangban a valósággal.

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:56:26

"azert, hogy aki masik iranyba megy ne kelljen varakozzon"

Biztos ilyen is van, meg olyan is mint a pesti rakpart északi vége!

Johnny336 2008.03.05. 12:00:16

Az elfogyó, nyílegyenesen haladó sávról beszélek - ahogy a postban is írva vagyon: Fiumei út. Ha Keleti felől mész, akkor jó sokáig az van kitáblázva, hogy kettő darab, egymással párhuzamosan haladó sáv, mindenféle leágazás nélkül. Amikor meglátom, az előjelzőt, hogy ebből kanyarodó lesz, akkor egyből készülök sávot váltani, elvégre nem akarok kanyarodni, miért mennék végig a kanyarodó sávban?! Amig egyenesen halad a sáv (jó sokáig teszi ezt!), akkor kihasználom, és a végén cipzár. Nem tolakodva! Megvárva, amig valaki beenged, vagy látok akkora lukat, ahova biztonságosan beférek, anélkül, hogy a másik elé 3 centire vágódnék be. Ennyi. Ha ez féreg dolog, akkor elismerem: féreg vagyok, köpjetek le, lőjetek agyon, leszarom.
De akkor takarítsák el a rákba azt a sávot, és a kereszteződéstől 15 méterre váljon ketté, hogy kanyarodó lehessen belőle (amit egyébként nem lehet megtenni, mert akkor a kanyarodó sávra várók miatt dugulna be az egész út, és egy sávon állna a dugó, kettő helyett...).

mxplanet 2008.03.05. 12:02:06

baromság ez az időben elindulásos téma amit hajtogatsz mercis.
te is jól tudod, hogy ha több feladatod,dolgod van egymás után, akkor csak az elsőhöz tudsz időben elindulni ;)

sish 2008.03.05. 12:04:25

én a tolakodókkal úgy vagyok,hogy nem szívesen,de beengedem őket,átnevelni úgysem tudom,akkor meg minek szívózzak.így legalább ő is megköszöni és mindenki boldog, jól jöttünk ki a helyzetből. az más kérdés,ha nem köszöni meg,akkor így jártam,de erre meg számít az ember,mert ő a tolakodó paraszt

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 12:15:52

"baromság ez az időben elindulásos téma amit hajtogatsz mercis."

Arról nem is beszélve, hogy nem csak az idő hajtja az embert!
Nekem inkább a hangulatomtól függ, hogy van kedvem ücsörögni a dugóban, vagy éppen nincs.
Ha lusta vagyok, és jól elvagyok a rádióval, akkor szépen csorgok sávváltások nélkül a többi hülyével, de ekkor nem bosszankodom, ha az üres sávokban húznak el mellettem mások. Ha nem tetszik, akkor én is kihasználom a lehetőségeket, de ezzel azért munka is van ám! Vége a kényelmes zenehallgatós, utas lábsimogatós döcögésnek.

bsz 2008.03.05. 12:30:01

Tisztelt hozzászólók!
Mondjuk ki, a legnagyobb zavaró tényező a buszsávok értelmetlen felfestése! Most a Keletinél sikerült "egysávosítani" a Thököly utat (2 kanyarodó sáv helyett 1, a sor vége valahol a Blahánál), hogy az időnként elmenő 7-es busz be tudjon kanyarodni.
A Rákóczi úton is addig lehetett közlekedni, amíg nem volt buszsáv! A Fogarasi útra is buszsávot tettek, pedig a 3 kanyarodó sávból - amikor a Népstadion felé mész a Fogarasi-Kerepesi út- kereszteződésnél, a belső 2 szabályos sávot 90 %-ban lefogja a Pongrácz útra balra kanyarodó 1 sávba menő tömeg! Csak a buszsávban tudsz átmenni a kereszteződésen, ez így volt addig is, amíg nem volt buszsáv, de akkor legalább szabályos volt! Miért kell óránként 10 busz miatt kiszúrni a többiekkel?

mxplanet 2008.03.05. 12:40:05

"utas lábsimogatós" :D

ezt nagyon szépen fogalmaztad meg :)

mxplanet 2008.03.05. 12:47:41

ZSOLLI sem a munka hőse:
"Nap mint nap autóval jövök dolgozni."

a jövökből az derül ki nekem, hogy a főnöke nem néz a körmére.nálam nem lenne ennyi szabad ideje :DD

Johnny336 2008.03.05. 13:39:35

mxplanet 2008.03.05. 12:47:41

Nem tudom feltűnt-e, hogy itt mindenki 20 éven felüli, tehát valószínűleg dolgozik is. Ennek ellenére iszonyat élet van itt napközben. Sőt, kifejezetten akkor. :)))

FieldingM 2008.03.05. 13:47:26

Ezzel a logikával bárhol, ahol nincs záróvonal odaállhatsz a feltorlódott sor mellé, majd bekéredzkedsz (vagy inkább pofátlankodsz). Pl. a Hungária körútról (balra) az Ajtósi Dürer sorra való kanyarodásnál (amit az igazi májerek meg is tesznek).

FieldingM 2008.03.05. 13:50:59

bsz

"Mondjuk ki, a legnagyobb zavaró tényező a buszsávok értelmetlen felfestése!"

Egyetértek.

xt 2008.03.05. 14:36:50

KopaszMercis: Ha már megszólítasz, legalább vedd a fáradtságot, hogy elolvasd, amit írtam. Én nem sietek sehová, időben indulok el, és senkinél sem akarok gyorsabb lenni. Egyszerűen csak értelmezem a szabályokat, amit sokan nem tesznek meg, csak követik az előttük menőt. Én nem tolakszom, nem húzok rá senkire. Ha látok egy autónyi helyet, akkor oda besorolok, ha nem, akkor kiteszem az indexet, és megvárom, amíg valaki beenged. Az az igazság, hogy amikor megindul egy-egy ilyen álló sor, még be sem kell engednie senkinek, mert 3-4 autóból egy biztos, hogy elalszik, vagy lefullad, és nem kíván tőlem különösebb erőfeszítést, vagy odafigyelést, hogy bemenjek elé. Nem hiszem, hogy az én besorolásaimra azt lehet mondani, hogy bunkó módon csinálom.

zsolli 2008.03.05. 16:13:26

mxplanet 2008.03.05. 12:47:41
Gyorsan gépelek. :-) A főnököm pedig az elvégzett munkát, és nem a vele töltött időt értékeli.

KopaszMercis 2008.03.05. 10:59:16
Ott a pont. Pontosan az optimalizáció a lényege a dolognak. Meg az, hogy jelenleg nem működik a kölcsönös figyelem. Sok idő kell még ahhoz, hogy ami az írásra késztetett, ne legyen aktuális.

TH 2008.03.05. 10:43:34
Aki mellettem ül, az másként gondolja. :-)

xt 2008.03.05. 09:54:54
Igazad van, lehet normálisan is csinálni. Mondhatnám, hogy akinek nem inge, ne vegye magára, de tényleg nem fogalmaztam elég árnyaltan.
Ahol kanyarodósáv lesz az egyenesen haladóból, szoktam is hagyni annyi helyet, hogy beférjen, aki indexel. Erre a reakció általában az, hogy előrébb megy még három kocsival, és ott próbálkozik. Ott meg már többnyire nem engedem be. (Bár ez sem mindig igaz. Egyrészt udvarias vagyok, másrészt vigyázok az autómra.)

csj 2008.03.05. 09:36:14
Nagyon jó ötlet.

piettro 2008.03.05. 09:50:34
A második résszel egyetértek. A bekanyarodókkal kapcsolatban: minden útra annyi autót szabad ráengedni, amennyit az el tud vezetni. Úgy kell beállítani a paramétereket (az elfogyó sáv hossza, a zöld jelzés időtartama a kanyarodóknak).

A többieknek köszönöm az észrevételeket. További jó autózást!

névnév 2008.03.05. 16:23:27

"Miért kell óránként 10 busz miatt kiszúrni a többiekkel?"

Azért, hogy szívjunk mi rohadékok, mert nem akarunk a szar hányással teli buszokon utazni, lassan...

valaki 2008.03.05. 16:53:23

óránként 10 busz, mi? Hehehe
Inkább rohadjon meg mindenki aki szar hányással teli buszon utazik lassan a sok "csak én mehessek mán amerre akarok a kib@szott autómmal" miatt? Érdekes elgondolás... Az egyén mindenek felett! :)

budapesti lakos 2008.03.05. 18:45:23

A legjobban a busszávban dugó mellett elhaladókat utálom, mert azok mind elém fognak bepofátlankodni a sor elején, ezáltal még tovább állok a dugóban. Sőt, lehet hogy az egész dugó emiatt van.

Rav Antal 2008.03.05. 18:53:20

Mindenhova csak egy sáv kéne, 30 méterenként fekvőrendőrrel. Plusz betonnal elválasztott buszsáv. És kerékpársáv a buszsáv mellett. Kb. 20 nap alatt szűnne meg az összes dugó, amikorra felfogná az összes "siető", hogy egy embernek autóba ülni nem csak másokkal kicseszés, hanem magával is. Amikor, az aki siet, kénytelen buszra szállni, hogy hamarabb odaérjen.

Minél több sáv van, minél kényelmesebb autóval utazni, annál többen fognak, és annál nagyobb lesz a dugó. Legyen kényelmetlen, lassú és drága autóval közlekedni!

bsz 2008.03.05. 21:01:43

Kedves Ravatal!
Irány a temető!

szmoker 2008.03.06. 15:12:44

A minap mentem este hazafelé a "céges tankkal" (Pözsó Boxer), a Hegyalja úton, az Erzsébet híd felé, lefordulván a BAH-csomóponti hídnál. Jólnevelt kisteherautóshoz illően kimentem a belső sávba. Há'de persze hogy a sok Különb a megszűnő buszsávban előzte jobbról a sort, és természetesen mindig akad pár hülye, aki be is engedi őket :mad:
Nah hát én nem engedtem be a 7-es BMW-t, jól, pedig veszettül tolta, hogy beférjen elém - hát nem sikerült :)
Aztán a Keleti előtt a Thököly felé menő buszsávban akart kielőzni jobbról egy takonygyerek valami szutyok libakergetővel - hát az is pont nem fért be. Meg a mögöttem lévő is tolta, oda sem fért be.

Ez van, Pözsóboxerrel nagyon hatásosan lehet nevelni a népeket :)
A Nissan Cabstar 35.15 még viccesebb, mert jóval nagyobb, jóval fenyegetőbb, jóval erősebb, és 80-ig nagyon kevés személyautó képes legyorsulni. Így járt már 1-2 terepjárós, aki a piros lámpánál akarta végigelőzni a sort. Én úgy vagyok vele, hogy ha nekemjön, ő jár szarabbul, ugye... és hát "nem vettem észre, hogy jobbról / balról / piroslámpánál előz".
Meg kell állítani a Különbeket, tűzzel-vassal-cégestankkal.

EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 15:16:07

szmoker 2008.03.06. 15:12:44

Majd írd meg a csattanásod történetét is! ;)

szmoker 2008.03.07. 10:36:43

Eddig még nem volt, mert egy magas-hosszított Boxer jelentős elrettentő erővel rendelkezik :)
Amúgy meg van pajszer meg kalapács meg rozsdamentes cső is az autóban, vész esetére.

Bár nem tudom, használnám-e.

EBEUSS (törölt) 2008.03.07. 10:50:04

A fizika nem retten el semmilyen járgánytól! ;)

Fizika 2008.03.07. 12:24:51

Én speciel elrettenek egy új ezüst sport Swifttől.

jalos 2008.03.07. 14:18:22

szmoker-nek van igaza.
És ebben a helyzetben az a baj, hogy amig a nagy többség nem veszi a saját kezébe a közlekedés helyzetét, addig ez csak durvul, hiszen minden "Májer" meg még nem májer, meg még csak most tanuló azt látja hogy aki leszarja az együttélés, eggyütt közlekedés szabályait, az előnyre tesz szert bármilyen retorzió nélkül (itt a rendőrség hibája), és ez a viselkedés csak terjedni fog.

Ennél jobban csak a sish féle "beletörődök, mit árt az nekem" hozzáállás a rosszab, mert neki sokszor nem is rosszabb (3 másodperc?), de ha kicsit hosszab az út, akkor egyes "sish" félék nem egyet, hanem sokszor akár három tolakodót is beengednek, akik sokszor szintén beengednek még egy két embert. És a sish mögött kettővel -hárommal menőnek (főleg egy-egy piros lámpát emiatt bekapva) így lehet hogy a többszörösére nő az adott út megételéhez szükséges idő a pofátlanok és a birka idióták miatt.

Tudod sish ha a "hagyjuk azt, jobb ezt nem bolygatni" hozzáállás lenne az egyedüli, akkor még barlangban laknánk (vagy a fán), és a demokrácia (már amilyen) sem nagyon jött volna el ki sországunkba.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása