Nap mint nap autóval jövök dolgozni. Néha nagyon felhúznak a pofátlan (más néven élelmes) embertársaim. Idővel rá kellett jönnöm, nem csak több-kevesebb lóerő hajtja a gépüket, de még a lovat is adják alájuk. A pofátlanságra ugyanis az utak tervezésével csábítanak, nemegyszer balesetveszélyt teremtve. (A városokon belüli utakról beszélek, az autópálya más kategória.)
Az ügyeskedésre ott van lehetőség, ahol több párhuzamos sáv van, melyekből az egyik "kihasználatlan". Vizsgáljuk meg tehát, mikor érdemes több sávos utat építeni. Szerintem erre két logikus lehetőség van. Az egyik, amikor a több sávos út minden sávja közel azonos kihasználtsággal folytatódik valahol. Ilyenkor megvalósul a párhuzamos közlekedés, a kocsisorok nagyjából azonos tempóval haladnak. Van ugyan néhány őrült, aki cikázva veszélyezteti a többieket, de viszonylag stresszmentesen lehet vezetni.
Értelmetlen azonban a több sáv abban az esetben, ha később a sávok száma csökken, és kevesen térnek le más irányba. Ez csak arra jó, hogy torlódást okozzon. Más országokban lehet, hogy működik a zipzár-elv, de nálunk nem. Így ezeken a helyeken két eset fordul elő: Mindkét sáv nehezen halad, sok elindulással, sok megállással. A környéken emiatt nagy a szennyezőanyag-kibocsátás. A második lehetőség, hogy a nyugodtabb vérmérsékletűek besorolnak abba a sávba, amely tovább halad, az élelmesek pedig előreszáguldanak a szinte üres másikban, elöl pedig egyszerűen ráhúzzák a kormányt a többiekre. Ennek a rendszeres balesetveszélyen kívül szintén az a hozománya, hogy az a sáv, amelyik zavartalanul haladhatna tovább, folyton meg-megáll a pofátlanok miatt. Nő a környezeti terhelés, az egy főre jutó anyázás, és összességében csökken az áteresztőképesség ahhoz képest, mintha csak egy sáv lenne.
A továbbiakban ennek megfelelően átalakítanék egy olyan útszakaszt, amelyet jól ismerek, ez pedig az Orczy út és a Fiumei út. A Nagyvárad térig a Haller utca egy sávos. A lámpa előtt több sávra válik szét. Ez hasznos, mert egy zöld alatt kétszer annyi jármű juthat át a kereszteződésen. A túlsó oldalon megmarad a két sáv, majd az Elnök utcánál a jobb oldali lekanyarodik, a belső halad tovább egyenesen. Jobbra alig megy valaki, ez tehát az ügyeskedés melegágya. A Nagyvárad tér után addig kellene csak két sávot hagyni, hogy a zöldön áthaladók el tudják hagyni a kereszteződést. Amíg a lámpa piros, addig a két sáv ki tudna ürülni az egy sávosra szűkülő részen. Az Elnök utca előtt néhány autó távolsággal kezdődhetne a jobbra kanyarodó sáv. (A jobbra kanyarodók sem járnának ezzel lényegesen rosszabbul, mert most sem tudnak végighaladni a sávban az előttük pofátlankodni próbálók miatt.)
A pofátlanságnál egyébként még veszélyesebb az, aki a kanyarodósávból teljes sebességgel egyenesen halad tovább, ezért a kanyarodósáv végére lassítókat helyeznék el, és fekvőrendőrrel akadályoznám az egyenesen haladást. (Szívem szerint betontömbbel, de az balesetveszélyes lenne. Javaslom ezt a kereszteződést a rendőröknek bevételi forrásként…)
Az Orczy út innen kezdve rendben van egy darabig. A villamossínek mellé tennék kőcicit.
A Golgota utca előtt kétsávossá válik az út, teljesen feleslegesen. A belső sávból nem sokkal később kanyarodósáv lesz balra. Tipikusan csak arra jó, hogy a sietősek négy-öt autóval előrébb jutva fékezésre kényszerítsék a külső sávban haladókat. (Az a lámpa elég sokáig zöld, nem érzem, hogy ezzel kellene az áteresztőképességet növelni.) Ott megszüntetném a két sávot, és csak a buszmegálló után alakítanék ki egy rövid sávot a balra kanyarodóknak.
Az Orczy tértől következik a káosz. A Fiumei út hol három, hol négy sávot tartalmaz. Minden helyen, ahol egy sáv eltűnik, pofátlankodás van, addig meg gyorsulási verseny. Ha pedig jön egy mentő vagy egy tűzoltó, akkor alig van hely félrehúzódni. (Ott van az Országos Baleseti Intézet és egy tűzoltóság, tehát elég gyakori a megkülönböztető jelzéssel haladó jármű. Már ha tud haladni.)
Az Orczy tér előtt jogos a két sáv, hadd menjenek át többen a lámpánál, utána azonban csak annyi helyet hagynék, amennyi a kereszteződés elhagyásához szükséges, utána egy sáv jönne. A Népszínház utcánál úgyis egy sávra szűkül. Minden egyes helyen rövid kanyarodósávot hoznék létre, ahol ez szükséges. Csak a Festetics utca után választanám szét két sávra a két különböző irányba.
A Baross tér felől még rosszabb a helyzet. Indulunk három sávval, amelyből kettő halad egyenesen. Jön a forgalom a Thököly út felől és a felüljáróról. Itt a sávváltások még viszonylag kulturált módon zajlanak. A Gázláng utca után azonban megszüntetném a két sávot a Dologház utca előtt. A jobb oldali sáv ugyanis definíció szerint pofátlankodósáv, ráadásul nagyon veszélyesen kialakítva. A benzinkútnál a külső sáv jobbra kanyarodik, a belső pedig bejön a külső helyére. (Muszáj neki, mert szemben állnak, akik várják, hogy balra kanyarodhassanak.) Ez az a hely, ahol a külsőben haladók jellemzően lassítás nélkül átszáguldanak egyenesen a kereszteződésen. Életveszélyes úgy ahogy van. Emiatt szűkítném le már korábban egy sávra, mert itt úgyis leszűkül. A jobbra kanyarodóknak pedig egy rövid kanyarodósávot hoznék létre. (Egy fekvőrendőr mindenképp kellene ide, mielőtt valami nagy koccanás lesz.)
Ez után a kereszteződés után ismét két sávban haladhatunk az Orczy térig. A belső sáv funkciója: A Salgótarjáni út magasságában villogunk a verda gyorsulásával, az Orczy tér előtt pedig ráhúzzuk a kormányt a külső sávban haladókra. A belső ugyanis kanyarodósáv balra... Itt is szokták azzal tetézni az őrültséget, hogy a kanyarodósávból egyenesen mennek tovább, és a szabályosan haladókat "kilökik" a sorból. Emiatt végig megtartanám az egy sávot, csak a tér előtt lenne egy rövid kanyarodósáv.
Ezekkel a változásokkal a következőt nyernénk: Kevesebb pofátlankodót, ezáltal kevesebb stresszt és balesethelyzetet. Kevesebb környezetszennyezést. Plusz egy sávot. Azt kőcicikkel szépen el lehetne keríteni a mentőknek, tűzoltóknak és a kerékpárosoknak. Az előrehaladás pedig nem lenne lényegesen lassabb.
Az Orczy tértől már csak a Nagyvárad téren a kereszteződésnél van kis probléma. Az Elnök utcától két sáv van, ami indokoltnak tűnik, a Nagyvárad téren ebből három lesz. A harmadik a belső sávból nyílik, ezáltal érdekes a sávok vonalvezetése, ami elég veszélyes, főleg, ha nedves az úttest. Sokkal logikusabb lenne a külső sávból jobbra létrehozni a harmadik sávot. (Addig is letenni fényvisszaverőket, hogy lehessen látni a sávokat…)
Kicsit hosszúra sikeredett, elnézést. Úgy gondoltam, ne csak pampogjak, hanem tegyek is javaslatot, hogyan lehetne jobbá tenni. Ha netán pozitív lesz a visszhang, akkor érdemes lenne folytatni más útvonalakkal, és megkeresni az illetékeseket.
Ne csak pampogjunk!
2008.03.05. 07:58 :: Kisikasa
Mivel Zsolli ilyen bő lére eresztette, a budapesti közlekedés problémáival és azok megoldási javaslataival foglalkozó, már-már tanulmánynak nevezhető írását, én át is adnám neki rögvest a "szót".
84 komment
Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vladimir Harkonnen 2008.03.05. 08:09:55
Beton terelő elem gyárad van? Mert anélkül Bp-n nem megy, kivéve a teljes átépítés, mint a Podmaniczky utcában.
A Hungária körúton is kijelölték parkolónak az ügyeskedők szélső sávját, de azóta is mindenki a járdán parkol, mert nem meri az úton hagyni az autóját. Ott sincs terelő, a felfestés meg nem ér semmit.
pöpec rob 2008.03.05. 08:27:47
Dicséretes a műved!
Szerintem a fő probléma az,hogy szeretett fővárosunkat nem ennyi auto befogadására,áramoltatására tervezték! A városvezetés meg szarik bele! Az utak ésszerűsitése nem biznisz! Legfeljebb az,hogy olyan anyagból csinálják,ami az első télen szétfagy,hogy tavasszal lehessen ujra csinálni... Ezzel ujfent dugókat képezve...
valaki 2008.03.05. 09:01:04
Hely:
Tétényi út - Bártfai út kereszteződése.
A Tétényin a városba befelé jövet 2 sáv van amiből a külső buszsáv lesz a kereszteződés után. A kereszteződés előtt van egy nagyon rövid szakasz ahol van egy balra kanyarodó sáv is kb. 20 méter lehet. A balra kanyarodó sáv egyenes meghosszabbítása járdaszigetben végződik, tehát különösen veszélyes itt egyenesen tovább menni, mert nincs menekülési út. Csak a ráhúzás, vészfékezésre kényszerítés marad. Na, itt sikerült 3 autót megelőzni egy baromnak a balra kanyarodó sávból!!!
Ez után a manőver után természetesen a buszsávban folytatta tovább ámokfutását (mert közlekedésnek ezt nem nevezném)
A baj szerintem még mindig az közlekedők fejében van. Valamint a szabályok betartatásának hiányával. Nincs semminek következménye => nem kell mitől félni => mindenki azt csinál amit a lelkiismerete elbír. Márha van neki...
Akarmiszalami 2008.03.05. 09:06:44
Gábor 2008.03.05. 09:10:59
Nagyon sok alakalommal láttam már azt,hogy a megkülönböztető jelzés nélküli rendőrautók is simán jobbról "pofátlankodnak". Na meg a szintén jelzés nélkül a villamos sínen haladó mentő, bkv helyszínelő stb autók sem tetszenek, akár a HUngária körúton sem, mivel ezen felbuzdulva sokan elindulnak utánik...
L 2008.03.05. 09:24:14
NEM atepiteni kell, NEM szukiteni kell az amugy is szuk keresztmetszeteket. A megoldas pofonegyszeru: MEG KELL TANULNI ALKALMAZNI A CIPPZAR-ELVET. Ennyi.
Miert szukitenenk a ket-harom savos utakat egysavosra, mar mielott "elfogy" az egyik sav??? Hogy meg hosszabb legyen a sor??? Cippzarral az osszes savban egy relativ folyamatos haladas erhato el - persze leheh h nem 50-80 km/h-val, hanem csak szepen kettesben 20 km/h val, de akkor is folyamatos, ergo a karosanyag-kibocsajtas nem no. Miert van az, hogy ami a vilagon mindenutt mukodik, azt az abszurdisztaniak keptelenek felfogni??
jah-man · http://www.ciszmoll.hu 2008.03.05. 09:24:49
Példa: mexikói, fogarasi kerepesi meg még egy út összefut, mert csak egy helyen tud átmenni a vonat töltés alatt. és közvetlenül a töltés alatt még van egy lámpa ami az egészet még egyszer megfogja...
Drága megoldás, de a pályaudvarokat ki kéne rakni a város szélére, és le kéne bontani az összes töltést....
yooccoo 2008.03.05. 09:26:29
amit szabad Jupiternek ...
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.03.05. 09:32:48
feketebarany666 2008.03.05. 09:34:32
bcs 2008.03.05. 09:35:18
Ha tényleg sokan pofátlankodnak, kell a "karám". Majd megszokják, hogy időben kell besorolni.
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2008.03.05. 09:36:14
Esetleg ha beleírná valaki a Berényi klán egyik epizódjába, amint Miklós bőszen ecseteli a cipzár elv működését valamelyik idióta szomszédjának... A nép itthon tévéfüggő, nem értem miért nem lehet ezt kihasználni.
V8 2008.03.05. 09:41:32
Én úgy vagyok vele, hogy a mentő, tűzoltó akkor is nyugodtan menjen úgy, ha nincs mkj. Őket igyekszem minden helyzetben segíteni, mert értünk vannak, és nem szórakozásból mászkálnak össze-vissza. Hamarabb visszaér a telephelyére, kipihentebben tudja végezni a munkáját, jobb lesz a kedve, stb.
rognork 2008.03.05. 09:44:24
csj:
annyira beletenyereltél a szarba, hogy talán el sem hiszed. ázsiában ezzel a módszerrel (szappanopea) tudatták az iskolázatlan asszonynéppel, hogy nem alapbeállítás az asszonyverés a világban. továbbá ilyen kezdőlökettel indultak el az iskolába írni-olvasni. merthogy klaudia is ment a sorozatban...
on:
én a közraktár utcában szüntetném meg a buszsávot, mivel alig megy arra busz, viszont egy sáv nem bírja el a rakpart és a kálvin felől érkező forgalmat.
Johnny336 2008.03.05. 09:49:37
Egyébként több, mint két évig arra jártam minden reggel dolgozni, és délután hazafelé. Valóban, eleinte menekülőút volt. Átmehettél Budára a Hungária, illetve Körút kiiktatásával. Mostanában irgalmatlan szopás van...
Egyébként azzal nem értek egyet, hogy a Fiumein tolakodás van, illetve gyorsulási verseny. Pontosabban az van. De amikor ki van táblázva, hogy két párhuzamosan haladó sáv, lekanyarodási lehetőség nélkül jobbra, és mindez több száz méteren van (vagy akár kilométeres szakasz), akkor hadd menjek a külsőben (Keleti -> Orczy tér). Amikor ki van táblázva, hogy kanyarodó lesz belőle, azonnal index, és figyelek, hogy ki enged !!! be (nem tolakszom). Ugyanez másik irányba is. Egészen a Népszínházig lehet hajtani két sávban. Akkor persze, hogy használjuk. Általában Józsefvárosi Pu. után már indexelek, és készülök a sávváltásra, ha valaki beenged. Onnantól még jó pár száz méter, mire a belsősávból balrakanyarodó lesz...
Lehet mondani, hogy paraszt vagyok, és tolakszom, pedig rohadtul nem. Csak használom az egyenesen haladó párhuzamos sávokat...
piettro 2008.03.05. 09:50:34
A gondolatmenetetd (szerintem) ott hibás, hogy nem számolsz a kereszteződésekből BEhajtó autókkal. Ha rövidíted a sávokat, még messzebb ér a torlódás.
Szerintem egyszerűen a meglévő szabályokat kellene _betartatni_, nem pedig még több tiltást, korlátozást bevezetni. Az államkassza elbír egy kis plusz bevételt!:)
xt 2008.03.05. 09:54:54
mxplanet 2008.03.05. 09:56:51
Netuddki. 2008.03.05. 09:59:34
Benne van a nevében, túl nagy a tömeg. Talán ha a vidékre többet költöttek volna annak idején, jobb lenne az úthálózat. Nem csak az lett volna a fontos, hogy BP-ről autópályán le lehessen menni a Balatonra vagy az Adriára, akkor esetleg vidéken több munkalehetőség lenne, BP-en pedig kisebb tömeg.
histar 2008.03.05. 10:02:36
A kanyarodó sávokra való besorolás csinál néha hatalmas dugót. A legjobb talán M3-as felhajtó a Lehet út irányából. Gyakran kell megállni a felüljáró tetjén, mert kedves autós társain a leágazás végén próbálnak besorolni. Emmiatt 2 sávnak kell megállni, vagyis 1 autós képes a szinte a teljes Hungária körutat blokkolni. De van megoldás: Vannak ugye a fekvő-rendőrnők (villamos/út elválasztó beton félgolyó), ezeket lehetne kirakni mondjuk a felüljáró tetejétől, akkor talán nem lenne ez a nyomakodás, hisz aki nem sosrlt be az már nem is tud. A különösen bosszantó, hogy az M3asra felkanyarodva nincs semmilyen lámpa vagy akadály, vagyis nincs semmi ami feltorlasztaná a Hungária forgalmát...
A cikk pedig, aminek alapján gondolom az utbbit:
index.hu/tudomany/dugo080117/
V8 2008.03.05. 10:03:23
Ezzel teljesen egyetértek. Sokat járok arra, pont reggel és este, és egészen addig megyek _szabályosan_ egyenesen, amíg lehet. Tudom, mikor fog elfogyni a sáv, és már előre nézek magamnak helyet, és jó előre indexelek, aki beenged, annak megköszönöm. Egy autót mindig beengedek magam elé, a zipzárnak megfelelően. Érdekes módon szinte mindig meg lehet oldani a besorolást és a beengedést is ritmusban. Annyi a trükk, hogy figyelni kell, előre több autónyit és hátra egy-két autónyit, és nem bambán bámulni az előttem menő seggét.
Ja igen, és volt már olyan, hogy a rossz sávban ragadtam, egyszerűen elmentem arra, amerre kötelező volt, aztán más úton megoldottam. Átlagos nyereségben még így is jobb.
ex-dr. vuk 2008.03.05. 10:04:27
Ez pont ilyen. Nem a forgalomszervezes a hibas azert, mert a magyarok hulyek a zipzarazashoz (es meg sokminden mashoz).
(Peldahoz visszaterve angol kisvarosban utcan keriteshez tamasztott lezaratlan bicikli is ottmarad ahol hagytak..)
jacks_colon (törölt) 2008.03.05. 10:15:28
A problema inkabb ott van, hogy ha nem engedik be az autosok a masik savban indexelo kollegat. Ez a parasztsag netovabbja, mert azon a par auton, amit beengedsz, nem fog mulni a menetidod. Jobban sem fogod erezni magad attol, hogy paraszt vagy.
Londonban minden egyes lampas keresztezodes vagy lampas gyalogatkelohely kiszelesedik ket savra (ugyanis a buszsav tiltasa megszunik ezen a rovid szakaszon). Ez azert van, hogy hasznaljak is, valamint hogy a jobbra kanyarodok ne tartsak fel az egyenesen haladokat (vigyazat, ellentetes kozlekedesrol van szo, tehat a jobbra kanyarodo az a magyar balra kanyarodo megfeleloje). A lampa utan visszajon az egy sav, es zippzar elven ujra egy savba kell rendezodni. Erdekes, hogy ez itt mindig mukodik, es senki nem veszit vele egy percet sem. Ugyanis ha te is beengedsz masokat, legkozelebb teged is be fognak engedni, abban a szent pillanatban, hogy kiraktad az indexet.
KopaszMercis 2008.03.05. 10:25:30
a sok birka megtanulhatna, hogy az ugyeskedo parasztokat ne engedje be. En azokra a csicskakra haragszom a legjobban, akik ezeket a tolakodo geciket beengedik.
Amugy meg a kommunista besugok orszaga leven maximalisan orulok annak, hogy rovidesen mindenki tehet feljelentest a masik ellen, es meg sapot is kap a birsagbol. Ha ezt rendesen felepitik a rendszert magyarorszagon lesz a legjobb a kozlekedesi moral az egesz vilagon
histar 2008.03.05. 10:29:27
Éltem az USA-ban, ahol ugye az autós közlekedés kultúrája valahol a járás megtanulása után jön. Mint tudjuk arrafele rendkívül egyszerű, már-már primitív emberek (is) élnek, meg kellett oldani néhány dilemmát. Például mi van, ha az állampolgár nem érti a táblán lévő piktogrammot, mert mondjuk amikor jogsit szerzett akkor ez még nem is létezett. Akkor erre kitalálták, hogy olvasni talán tud. Akkor viszont ki lehet írni BETÜVEL, hogy abban a szituban mit KELL csinálni. Példa: "Besorolás az elfogyó sáv végén, zipp-zár elven" Informatív??? Igen mert benne van, hogy mit kell tenni. Sértő/erőltetetten szájbarágó? Kétlem, mert nem néz hülyének.
Mindenki beszél arról, hogy rossz a morál. A tiltás nem magyarázza meg mindig, hogy mi a teendő. A zsákba húzott nyitott szemű hulla látványos, bár kissé talán demagóg. Mindenért a gyorshajtás a felelős??? Nem hinném. Melyik rosszabb? Betartani az 50-et, vagy a csoportos szabálysértést kockáztatva a forgalom ritmusában mondjuk 60-al autózni? Melyikben rejlik magasabb kockázat?
Kinti tapasztalat szintén: mondjuk 60 mérföldes táblánál még a rendőr is 70el ment ha forgalom is. Nem álltak neki trafizni és büntetni percenként 100 embert. Viszont aki 80-al cikázott a forgalomban, azt biztos hogy 2x látta az ember: először amikor elviharzott, másodszor amikor ar rendőr készül igazoltatáshoz...stukkerel kézben...
bcs 2008.03.05. 10:30:09
Nem autóztam még Angliában, de nem hiszem, hogy az ottani közlekedésszervezőknek az értelmetlen és balesetveszélyes helyzetek kialakítása lenne a céljuk.
Azért helytelenítk itt többen is a hazai viszonyokat, mert nem jók.
A Haller utca felújítása például.Kétszer két sávból lett kétszer egy. Ez önmagában is elég a jogos kritika megfogalmazásához.
Nem az autósok vannak a közlekedésszervezőkért, hanem fordítva.
Sheme 2008.03.05. 10:35:50
Ja, kihagytál még két balesetveszélyes helyet, ezt pedig az M5-ös vége a Hungária krt-i betorkolás előtti rész, a Jet kút után, a híd közepe táján a lejtős részen: a két sávból hirtelen 5 lesz, de nincs felfestve, hogy a két sávból a külsőben közlekedők a jobbra forduló 3 sáv valamelyikébe mehetnek, a belső sáv pedig a két balra forduló, villamos síneken áthaladó sávba. Pár anyázásom szokott lenni, amikor a mellettem lévő jön velem párhuzamosan, majd rámhúzza, mert ő balra akar kanyarodni - index persze nuku.
A második, az meg a Lurdy háznál van, a Koppány utca-Mester utca-Róbert Károly krt keresztezésénél van egy lámpa a benzinkútnál. Itt is két sáv lesz, a belsőből lehet balra és egyenesen, a külsőből egyenesen és jobbra kanyarodni.
A probléma ott van, amikor a belsőből egyenesen mész, el a villamosmegálló mellett, de a külsőn a balfasz a te sávodba húzódik, mert megijed, hogy nem teljesen párhuzamosan fog veled haladni - pedig de, csak az ő sávjából a Lurdy parkolójába is be tud fordulni.
Itt folyamatosan a dudán a kezem már indulásnál, nehogy rámhúzza - ennek ellenére van ilyen barom - a kormányt a mellettem lévő. Valószínűleg ez a rövidlátásának és a pánikrohamának tudható be.
KopaszMercis 2008.03.05. 10:36:51
Ugye kurvara kikivankozik a kerdes, hogy: ha annyira fontos, miert nem tudsz elindulni idoben? Hulye vagy hozza? Mert ha igen, akkor lehet, hogy jobb lenne ha nem vezetnel egyaltalan.. a sajat erdekedben is. Ha viszont van eleg eszed hozza, akkor meg hova a faszba a nagy sietseg?
Sehogy sem stimmel..
Egyszer csinaltak egy kiserletet regen penteki csucs hosok tererol siofok aranypart (amikor meg nem volt meg vegig az M7!). Egyszerre elindul beatles ujsagiro es rallye fosor. Ujsagiro minden szabalyt betart. Versenyzo kollega semmit.
8 azaz 8 perccel ert le korabban a profi. Azaz lehetsz te a suhammer, ha nekem annyi eszem van, hogy 5 perccel elotted beuljek az automba, akkor is gyorsabb leszek nalad.
Es felreertes ne essek, nekem is volt mar olyat, hogy kenytelen voltam tolakodni.. mea culpa. Csak hogy
1) en belattam, hogy en vagyok a hulye taho aki tolakszik
2) elnezest-hogy-elek uzemmodban integettem mindenkinek aki ele bepofatlankodtam
3) nem jottem fel egy forumra verni a nyalam, hogy nekem mennyire igazam van
4) a tolakodas 95%-a abbol allt, hogy a Rakoczin vegig mentem a buszsavban.
Az eset konkretan egy szobeli erettsegi miatt volt, ugyanis az akkori szokassal ellentetben, (ertsd pl az elozo napi vizsga) nem 2-3asaval szolitottak az embereket abc sorrendben (aminek a kedvesem a vegen volt), hanem egyszerre bevezenyeltek mindenkit. Fasz voltam, es ha jott volna birsag a buszsav miatt szo nelkul kifizettem volna.
Atika!!! 2008.03.05. 10:37:18
KopaszMercis 2008.03.05. 10:40:16
nem erdemes az usa-val osszehasonlitani magunkat. ott meg elnek tomegevel civilizaltan viselkedo emberek, nem csak elszeparalva egy-egy. Teljesen mas ott vezetni, meg itt vezetni. Itt kesz elmebaj a sok frusztralt batorkodo faszkalap miatt...
Ott ertik az emberek, hogy az autokazast arra teremtette az Ur, hogy A pontbol B pontba jussunk.. nem arra, hogy kompenzaljon minket a tul pici nemiszervunk miatt
TH 2008.03.05. 10:43:34
1. ostoba
2. képtelen a városi közlekedésre
3. szűklátókörű
4. vakhangya
És most még finom voltam. :)
kukacos 2008.03.05. 10:48:37
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 10:50:43
"xt: azert alljal be, mert abban a savban mindenki arra akar menni amerre te, es ha te be akarsz ele menni, akkor tolakszol. Jo anyad mit csinalt akkor, amikor eppen arra kellett volna megtanitani teged, hogy tolakodni parasztsag?"
"nem erdemes az usa-val osszehasonlitani magunkat. ott meg elnek tomegevel civilizaltan viselkedo emberek, nem csak elszeparalva egy-egy."
Lehet, hogy te civilizált egyed vagy KopaszMercis, csak nagyon értetlen!
Ha te, meg a hozzád hasonlók vennék a fáradságot, és xt -hez hasonlóan "pofátlankodnátok", akkor nem sérülne senkinek az érdeke, és az út is teljes szélességben ki lenne használva! Ja, hogy ehhez kétszer is sávot kell változtatni, meg indexelni, kéredzkedni, és ez már túl fárasztó a lusta/türelmes lelketekenek? Akkor meg ne irigykedjetek a gyorsabbra!
Dr Kangörény 2008.03.05. 10:55:52
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 10:55:55
Komolyan nem értem ezeket a beszámolókat!
Én is Bp-en vezetek, de fél évekig kell közlekedjek, hogy valaki leszorítson vagy ilyesmi. Lehet hogy én megyek túl rugalmasan, és nincs senkinek oka leszorítani, bevágni elém, stb?
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 10:57:47
xt 2008.03.05. 09:54:54 -ről volt szó, ő pont egy szabályosan egyenesen haladó történetet vázolt!
KopaszMercis 2008.03.05. 10:59:16
De annyit tudok, ha egy keresztezodesnek az ateresztokepessege (szuk keresztmetszete) 1 auto, akkor EDES MINDEGY az ateresztes szempontjabol, hogy 1 sorba allnak moge az autok, vagy kettobe es zipzaroznak.
1 sorba meg tudtok allni.. zipzarorzni meg nem tudtok.
Magyarazzam tovabb, vagy mar erted?
laposmacska 2008.03.05. 11:00:10
A leleményesek úgyis megtalálnák a módját, hogy hogy férkőzzenek a többiek elé, akár a betonfalon keresztül is. Szóval máshogy kéne.
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:05:27
KopaszMercis 2008.03.05. 11:08:01
Egeszen a csucsan lehetsz a taplaleklancnak.
Engem tegnap 2 szer probaltak leszoritani. Egyszer a szilagyriol a varosmajor fele az egyenesen kotelezobol elenk jott egy volvo meg egy pickup, akik persze rogton betolakodtak a villamos miatt megallt keresztezodesbe (en cserebe atmentem jobbra a kutvolgyihez a villamos moge, es probalt oda is befurakodni a villamos es kozem a paraszt, es amikor nem engedtem villogot utana).
Masodik meg egy Q7 volt, aki kurvara sietett, akinek vegul fekeztem, mert ha ki akarta kerulni az elotte levoket ugy hogy elem jon parasztul a kulso savba, akkor 80-rol vagy 120ra kellett eleg roviden gyorsulni, es megtehettem volna, hogy mar ott satura kenyszeritem, de mivel lattam elore, hogy a BKV busz ki fog ele vagni, mert mar elindult igy gondoltam fekezek, hogy megnezzem, hogy lassul 120-rol 0-ra a Q7 a Lajos utcaban. Egesz jol ;)
Biztos az a baj, hogy irigyek a mercimre :)
air 2008.03.05. 11:08:39
A fiumein szintén kéne még változtatni ahol a kanyarodó sávokat a cikkben leírtak szerint egy csomó bunkó előzgetésre használja szabájtalanul. Néhány rendőr tényleg nem ártana oda délután 5 tájban.
kukacos 2008.03.05. 11:11:06
Én is Bp-en vezetek, de fél évekig kell közlekedjek, hogy valaki leszorítson vagy ilyesmi. Lehet hogy én megyek túl rugalmasan, és nincs senkinek oka leszorítani, bevágni elém, stb?"
Pontosítok: pl: két balra kanyarodó sávból mindenkinek sikerüljön oda kanyarodnia ahova kell és ne a belső sávból kanyarodjon a külsőbe (közben szorít le vagy ki a sávomból). De lehet , hogy nagyok az elvárásaim?
KopaszMercis 2008.03.05. 11:13:54
ha a dugo hossza lenne a szempont, akkor nem ugy tolakodnanak vissza az emberek, mintha az eletuk mulna rajta, hanem turelmesek lennenek.
Azokon a helyeken, ahol en tapasztalom ezt a fajta magaviseletet, huvosvolgyi ut, szilagyi e, kolossy ter faszom tudja.. ott special egyik helyen sem erdekes a dugo hossza... meg is valahogy mindig van aki nem bir magaval. Nem azt irtam, hogy nincsen olyan keresztezodes, ahol ez nem indokolt esetleg.. hanem azt, hogy olyan ele, aki korabban allt be ugyan abba a sorba betolakodni parasztsag.
Bar ahogy mondjuk azt nezem, hogy a mekdolnadszban meg a postan meg a borgerkingben hogyan alltok sorba alapvetonek tunik, hogy ezt egyaltalan nem tudjatok.
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:18:50
Lehet, hogy csak nem akadok fenn minden apróságon, és nagyobb a toleranciaszintem...
gezaba 2008.03.05. 11:20:29
KopaszMercis 2008.03.05. 11:22:03
Lehet. Es ha igy van ez dicseretes.
De azert lassad mar be izibe, hogy senkit nem a dugo hossza stb stb erdekel, hanem hogy tolakodjon. Tolakodni parasztsag.
Ennyi.
Nochdazu hulye szegeny, mert elindulni sem kepes idoben. Es ilyennek adunk jogositvanyt?
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:22:24
Okés, akkor szerinted mi a büdös francnak vannak ott azok a sávok? Gyepet rá!
KopaszMercis 2008.03.05. 11:25:18
mxplanet 2008.03.05. 11:28:22
én meg szépen beelőzöm őket és két autot kell várnom a végén max, hogy beengedjenek.
(ha van olyan paraszt aki nem tenné, az elé meg betolom az autó elejét és kész)
KopaszMercis 2008.03.05. 11:29:15
Nem lehet, hogy azert van, hogy minek szopjon az, aki jobbra - balra akar menni (es nem egyenesen amerre a tobbiek?). Ha nem ugyan arra mesz mint a tobbiek, akkor mar nem tolakodas. Tudom a "dogoljon meg a szomszed tehene" genetikai beidegzodessel ezt sokan nehezen dolgozzatok fel, de azok a savok azert vannak ott.
Es azert nincs (es ne is legyen) beton fal, ha esetleg draga jo edes anyad eppen benne eg a lakasaban, ott vegig tudjon menni a tuzoltoauto, mentoauto es draga jo anyukad ne dobja fel a prakkert. Persze az se rossz, ha eppen mogotted varnak arra, hogy vajh vagy - e olyan ugyes te is, meg a masik sor is, hogy bezipzarozz.
KopaszMercis 2008.03.05. 11:30:22
idiota...
yeti 2008.03.05. 11:31:11
Tanuljatok meg vezetni, nekem is sikerült :) Dinamikusan, szabályosan, a forgalmi helyzettől és a látási és útviszonyoktól függő tempóban. Egyszer koccantam, mert az előttem lévő hölgy valamilyen oknál fogva a zöldre váltó lámpánál gázt adott, majd satuzott (előtte senki), én meg 20-szal "rágyorsultam", és már nem tudtam megállni. Azóta semmi gond nem volt. Ha rajtam múlik, nem is lesz...
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:33:56
Ha valaki ezeket ismeri, és ez alapján váltogatja a sávokat akkor az is egy paraszt tolakodó?
mxplanet 2008.03.05. 11:38:40
de még sosem volt ilyenből koccanás
KopaszMercis 2008.03.05. 11:43:42
Az aki a torok utcanal nem hagyja egyenesen felmenni a forgalmat a hegyre, mert o ott tobb szaz metert tud nyerni azon, hogy majd bepofatlankodik a sor elejere valahogy az meg halljon kinok kozt lassu halalt.
En speciel egyszeruen nem megyek olyan utra ahol dugo van, inkabb a kis utcakba folyamatosan haladok. Ha meg elkerulhetetlen. Beallok abba a savba, ami nekem kelleni fog, es vegig megyek rajta.
Miscsoda idiota koncepcio, amikor cikazhatnek orrba szajba.
Nyilvan ez balfaszsag, ahhoz kepest, hogy vegig a buszsavba a koruton a hidon ra a villamos sinekre, utana ki jobbra, miutan lementek azok akik a szentendreire vagy a becsire mennek hogy aztan betolakodjon az ember a sor elejere.
KopaszMercis 2008.03.05. 11:45:41
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:47:25
Csak így tovább! Haladni kell, nem rinyálni!
Johnny336 2008.03.05. 11:47:29
Vagy csináljanak belőle bicikliutat. Dugó ugyanúgy lesz, anyázás ugyanúgy lesz, a Critical Mass-brigád örvendezni fog, azonban tolakodásnak minősített értelmes úthasználat nem lesz...
Ja, ha bebaszod a kocsi orrát, mikor a második autó sem akar beengedni, akkor onnantól taplófaszkalap vagy, és valóban tolakodsz...
KopaszMercis 2008.03.05. 11:52:25
johnny igen okkal: azert, hogy aki masik iranyba megy ne kelljen varakozzon. Fennt leirtam... nem arra van, hogy paradezzak benne alkalmtlansagukat a hulye soforok.
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:54:55
A Török utcai kereszteződés előtt 200 méterrel nyílik egy 3. sáv! Nem tarok fel senkit, ha megyek a külsőben, aztán nagy örömre azt látom hogy tűnnek el az autók előlem, és menneki a legszélsőbe, és távoznak a zöld lámpánál! Kvázi lekanyarodnak!
Látom nem nagyon ismered a helyet, ezért segítek:
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest&ie=UTF8&ll=47.514563,19.03649&spn=0.002645,0.004989&t=h&z=18
Az meg egy oltári f*szság, hogy sűrű forgalomnál nem szabad sávot váltani! Ha tényleg ezt mondja a KRESZ, akkor csak megerősít abban a hitemben, hogy tele van hülyeséggel, és abszolút nincs már összhangban a valósággal.
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 11:56:26
Biztos ilyen is van, meg olyan is mint a pesti rakpart északi vége!
Johnny336 2008.03.05. 12:00:16
De akkor takarítsák el a rákba azt a sávot, és a kereszteződéstől 15 méterre váljon ketté, hogy kanyarodó lehessen belőle (amit egyébként nem lehet megtenni, mert akkor a kanyarodó sávra várók miatt dugulna be az egész út, és egy sávon állna a dugó, kettő helyett...).
mxplanet 2008.03.05. 12:02:06
te is jól tudod, hogy ha több feladatod,dolgod van egymás után, akkor csak az elsőhöz tudsz időben elindulni ;)
sish 2008.03.05. 12:04:25
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 12:15:52
Arról nem is beszélve, hogy nem csak az idő hajtja az embert!
Nekem inkább a hangulatomtól függ, hogy van kedvem ücsörögni a dugóban, vagy éppen nincs.
Ha lusta vagyok, és jól elvagyok a rádióval, akkor szépen csorgok sávváltások nélkül a többi hülyével, de ekkor nem bosszankodom, ha az üres sávokban húznak el mellettem mások. Ha nem tetszik, akkor én is kihasználom a lehetőségeket, de ezzel azért munka is van ám! Vége a kényelmes zenehallgatós, utas lábsimogatós döcögésnek.
bsz 2008.03.05. 12:30:01
Mondjuk ki, a legnagyobb zavaró tényező a buszsávok értelmetlen felfestése! Most a Keletinél sikerült "egysávosítani" a Thököly utat (2 kanyarodó sáv helyett 1, a sor vége valahol a Blahánál), hogy az időnként elmenő 7-es busz be tudjon kanyarodni.
A Rákóczi úton is addig lehetett közlekedni, amíg nem volt buszsáv! A Fogarasi útra is buszsávot tettek, pedig a 3 kanyarodó sávból - amikor a Népstadion felé mész a Fogarasi-Kerepesi út- kereszteződésnél, a belső 2 szabályos sávot 90 %-ban lefogja a Pongrácz útra balra kanyarodó 1 sávba menő tömeg! Csak a buszsávban tudsz átmenni a kereszteződésen, ez így volt addig is, amíg nem volt buszsáv, de akkor legalább szabályos volt! Miért kell óránként 10 busz miatt kiszúrni a többiekkel?
mxplanet 2008.03.05. 12:40:05
ezt nagyon szépen fogalmaztad meg :)
mxplanet 2008.03.05. 12:47:41
"Nap mint nap autóval jövök dolgozni."
a jövökből az derül ki nekem, hogy a főnöke nem néz a körmére.nálam nem lenne ennyi szabad ideje :DD
Johnny336 2008.03.05. 13:39:35
Nem tudom feltűnt-e, hogy itt mindenki 20 éven felüli, tehát valószínűleg dolgozik is. Ennek ellenére iszonyat élet van itt napközben. Sőt, kifejezetten akkor. :)))
FieldingM 2008.03.05. 13:47:26
FieldingM 2008.03.05. 13:50:59
"Mondjuk ki, a legnagyobb zavaró tényező a buszsávok értelmetlen felfestése!"
Egyetértek.
xt 2008.03.05. 14:36:50
zsolli 2008.03.05. 16:13:26
Gyorsan gépelek. :-) A főnököm pedig az elvégzett munkát, és nem a vele töltött időt értékeli.
KopaszMercis 2008.03.05. 10:59:16
Ott a pont. Pontosan az optimalizáció a lényege a dolognak. Meg az, hogy jelenleg nem működik a kölcsönös figyelem. Sok idő kell még ahhoz, hogy ami az írásra késztetett, ne legyen aktuális.
TH 2008.03.05. 10:43:34
Aki mellettem ül, az másként gondolja. :-)
xt 2008.03.05. 09:54:54
Igazad van, lehet normálisan is csinálni. Mondhatnám, hogy akinek nem inge, ne vegye magára, de tényleg nem fogalmaztam elég árnyaltan.
Ahol kanyarodósáv lesz az egyenesen haladóból, szoktam is hagyni annyi helyet, hogy beférjen, aki indexel. Erre a reakció általában az, hogy előrébb megy még három kocsival, és ott próbálkozik. Ott meg már többnyire nem engedem be. (Bár ez sem mindig igaz. Egyrészt udvarias vagyok, másrészt vigyázok az autómra.)
csj 2008.03.05. 09:36:14
Nagyon jó ötlet.
piettro 2008.03.05. 09:50:34
A második résszel egyetértek. A bekanyarodókkal kapcsolatban: minden útra annyi autót szabad ráengedni, amennyit az el tud vezetni. Úgy kell beállítani a paramétereket (az elfogyó sáv hossza, a zöld jelzés időtartama a kanyarodóknak).
A többieknek köszönöm az észrevételeket. További jó autózást!
névnév 2008.03.05. 16:23:27
Azért, hogy szívjunk mi rohadékok, mert nem akarunk a szar hányással teli buszokon utazni, lassan...
valaki 2008.03.05. 16:53:23
Inkább rohadjon meg mindenki aki szar hányással teli buszon utazik lassan a sok "csak én mehessek mán amerre akarok a kib@szott autómmal" miatt? Érdekes elgondolás... Az egyén mindenek felett! :)
budapesti lakos 2008.03.05. 18:45:23
Rav Antal 2008.03.05. 18:53:20
Minél több sáv van, minél kényelmesebb autóval utazni, annál többen fognak, és annál nagyobb lesz a dugó. Legyen kényelmetlen, lassú és drága autóval közlekedni!
bsz 2008.03.05. 21:01:43
Irány a temető!
szmoker 2008.03.06. 15:12:44
Nah hát én nem engedtem be a 7-es BMW-t, jól, pedig veszettül tolta, hogy beférjen elém - hát nem sikerült :)
Aztán a Keleti előtt a Thököly felé menő buszsávban akart kielőzni jobbról egy takonygyerek valami szutyok libakergetővel - hát az is pont nem fért be. Meg a mögöttem lévő is tolta, oda sem fért be.
Ez van, Pözsóboxerrel nagyon hatásosan lehet nevelni a népeket :)
A Nissan Cabstar 35.15 még viccesebb, mert jóval nagyobb, jóval fenyegetőbb, jóval erősebb, és 80-ig nagyon kevés személyautó képes legyorsulni. Így járt már 1-2 terepjárós, aki a piros lámpánál akarta végigelőzni a sort. Én úgy vagyok vele, hogy ha nekemjön, ő jár szarabbul, ugye... és hát "nem vettem észre, hogy jobbról / balról / piroslámpánál előz".
Meg kell állítani a Különbeket, tűzzel-vassal-cégestankkal.
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 15:16:07
Majd írd meg a csattanásod történetét is! ;)
szmoker 2008.03.07. 10:36:43
Amúgy meg van pajszer meg kalapács meg rozsdamentes cső is az autóban, vész esetére.
Bár nem tudom, használnám-e.
EBEUSS (törölt) 2008.03.07. 10:50:04
Fizika 2008.03.07. 12:24:51
jalos 2008.03.07. 14:18:22
És ebben a helyzetben az a baj, hogy amig a nagy többség nem veszi a saját kezébe a közlekedés helyzetét, addig ez csak durvul, hiszen minden "Májer" meg még nem májer, meg még csak most tanuló azt látja hogy aki leszarja az együttélés, eggyütt közlekedés szabályait, az előnyre tesz szert bármilyen retorzió nélkül (itt a rendőrség hibája), és ez a viselkedés csak terjedni fog.
Ennél jobban csak a sish féle "beletörődök, mit árt az nekem" hozzáállás a rosszab, mert neki sokszor nem is rosszabb (3 másodperc?), de ha kicsit hosszab az út, akkor egyes "sish" félék nem egyet, hanem sokszor akár három tolakodót is beengednek, akik sokszor szintén beengednek még egy két embert. És a sish mögött kettővel -hárommal menőnek (főleg egy-egy piros lámpát emiatt bekapva) így lehet hogy a többszörösére nő az adott út megételéhez szükséges idő a pofátlanok és a birka idióták miatt.
Tudod sish ha a "hagyjuk azt, jobb ezt nem bolygatni" hozzáállás lenne az egyedüli, akkor még barlangban laknánk (vagy a fán), és a demokrácia (már amilyen) sem nagyon jött volna el ki sországunkba.