Nagyon jó a blog, egy ideje rendszeres olvasója vagyok... Mivel a postok többsége budapesti, ezért íme egy ékes példája, hogy bunkóságból vidéken sincs hiány. Jó példa arra, hogyha kialakul valami pozitív dolog, akkor pár bunkó gyorsan igyekszeik ezt elrontani, vagy kihasználni a helyzetet...
A helyszín a sokak által ismert csornai vasúti átjáró a 86-os úton péntek délután 5 körül. A dúnántúl egyik legforgalmasabb útja (erről a csornaiak tudnának mesélni), 15 centis nyomvályú, és egyéb szépség mellett az átjáró rendszeresen 10-15 percekre zárva. Mindez óránként akár többször is, mert erre megy a Bp-Sopron és Szhely vasúti vonal sok vonata...
Pirosnál hosszú sor torlódik fel, ez ok, de van egy forgalmas becsatlakozó út az átjáró előtt jobbra (a képen látható). Egy ideje az emberek rájöttek, hogyha kihagyják a két autónyi helyet (a thalia és a 207-es között), akkor a piros 10-15 perce alatt nem tartják fel a forgalmat... Mit tesz erre két két mai bunkónk? Beelőzi a sort és beáll az üres helyre... Remélem egyszer egy tank akar kifordulni, és megszívják...
Csapna el a soproni gyors!
2008.03.06. 07:48 :: Kisikasa
Eddig leginkább a budapestieknek adtunk felületet a kiadós anyázódásra, de most itt a remek alkalom, hogy az eddig csöndben figyelő vidéki olvasók is hozzászóljanak a témához. Egy kis csornai szösszenet Gábor jóvoltából.
52 komment
Címkék: közlekedés autó hülye
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
potha 2008.03.06. 08:05:49
És mivel az összes nokias busz erre jön, mindig forgalmas :D
mxplanet 2008.03.06. 08:24:07
Vladimir Harkonnen 2008.03.06. 08:36:45
Vladimir Harkonnen 2008.03.06. 08:39:09
laposmacska 2008.03.06. 09:10:49
Igaz, hogy nem túl forgalmas utca, de azért én úgy tanultam, hogy csak nem kéne beállni elé keresztbe. Van ott egy fasza kis lámpa, az úgy megfogja a forgalmat, hogy reggelente kb a harmadik, negyedik lámpára érsz át.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.06. 09:12:10
Rendőrt oda egy köteg sárga csekkel.
ex-dr. vuk 2008.03.06. 09:18:21
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 09:32:59
Szendwich 2008.03.06. 09:34:27
Esze annyi, mint a tenger az ilyen tahoknak.
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.06. 09:47:57
Ilyet már láttam, nem tank és nem vasúti átjáró, csak tilosban parkolt egy Toyota, és a katasztrófavédelmis monstrum nem tudott tőle befordulni. Tudni kell, hogy ennek az izének egy kereke kb. akkora, mint egy kispolák. Hát mégis befordult, és a tojglit úgy félredobta, mint ahogy az ember félrerúg egy kavicsot a lába elől. Eredmény = totálkár. Biztos megérte tilosban parkolni :)
Johnny336 2008.03.06. 09:53:56
mxplanet 2008.03.06. 09:58:15
Norbi 2008.03.06. 10:01:51
Johnny336 2008.03.06. 10:07:30
...vonat el, srác csikorogva nekilódul, másik irányból érkezik egy 86 vagonból álló teherszerelvény... :)
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 10:17:31
volante · http://volante.blog.hu 2008.03.06. 10:18:40
gatsy 2008.03.06. 10:18:59
Eddig se voltak arra felé keveset egyébként a csornai rendőrök, de mostanában, a határőrökkel kiegészült állományból még több jt oda (is)
Kár, hogy általában a túloldalon stoppolnak, tényleg érdemes lenne megnézniük, mi megy a kereszteződés előtt...
Sunder 2008.03.06. 10:21:52
Ha feltorlódik a sor vissza az elágazásig (ami gyakori, lévén ott áll meg a troli is), akkor etikus lenne ugye szabadon hagyni az Aradi bejáratát, mert a sok-sok egyenesen továbbhajtó és balra kanyarodó ember is haladni szeretne. Ámde, ámde, jobbra is kanyarodhatnak ugyebár az Izabellára, be a sorba. Sok türelmetlen "NEMÉREKRÁ!!!" vezetőtársunk pedig mit csinál? Látván, hogy ojjé, itt három kocsival is hátrébb kerülhetek a sorban, szépen beáll az elágazás közepére. Vele egyívású emberkék meg szépen zombiként odacsorognak mögé, úgy kell azt! Gratulálunk, Önöké az aranykipufogó, sikeresen lebénították az elágazás forgalmát. Kézfogás, díjátadás, kis anyázás.
Szóval lehet, hogy vidéken is van ilyen szituáció, de azért nem csoda, hogy a posztok többsége Budapestet "méltatja".
torzpok 2008.03.06. 10:28:49
Johnny336 2008.03.06. 10:29:22
Láttam már olyat, hogy sorompó fel, félúton meggondolja magát, és visszaereszkedik... Konkrétan elől álltam. Van egy beidegződésem, hogy megvárom amig 1-2 másodperce szabad jelzés villog, és utána bőgázzal megyek át (hogy ne tartsam fel a sort, minél többen átférjünk, etc.). Meg eleve, a vonat nem tudja félrerántani a kormányt, mint egy teherautó... :)
isti77 2008.03.06. 10:31:22
sish 2008.03.06. 10:46:06
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 10:52:12
Na de azt nem mondd, hogy a vonat rögtön meg is érkezett! Gondolom minimum 1 percet még kellett rá várni! Ha nem, akkor az a sorompó nagyon el van kefélve!
Ez kb. olyan lenne, mint amikor elkezd lecsukódni a sorompó, és mire leér, már a vonat is ott van.
Johnny336 2008.03.06. 10:55:20
fm! 2008.03.06. 11:17:41
"Pedig ha kevébé bunkón akarják megcsinálni, akkor befordulnak a becsatlakozó útra, majd kissé távolabb megfordulnak, és ha nyit a sorompó akkor bekéreckednek az üres helyre! Az időből telne, és a legtöbben úgyse látják az akciót, az hiszik onnan jött."
Viszont van amikor ez már nem megy, mert elállják a kereszteződést, ilyenkor bizony szépen beállok a szembejövő sávba és jobbra index, eddig még beengedtek. :) Tudom, hogy bukóság, de aki már állt ott 30-40 percet ennél az átjárónál és utána Szombathelyig csak kamionokat előzött, az legközelebb már tuti így csinálja...
fm! 2008.03.06. 11:26:14
Szeressük azt a kereszteződést...
Eddig se voltak arra felé keveset egyébként a csornai rendőrök, de mostanában, a határőrökkel kiegészült állományból még több jt oda (is)":
A múltkor két jól sikerült egyedet sikerült kifognom: tök egyedül cammogok az úton 40-el, erre jónapotjogosítványtforgalmit! Ezzel még nincs is gond, azt mondja a jóember, hogy akkor mindjárt jön. Erre odamegy az autó mögé és elkezd poénkodni a nőjével (járőrtársa vagy mittomén), egymás szájába nyomgatnak valami cukrot, vihognak mint az ovisok. Ezt csinálják 15(!) percig, majd köszönömviszonlátás! A papírokkal természetesen minden rendben volt, persze amíg ez tartott kb. 30 kamion haladt el mellettem, akiket szépen előzgethettem Szombathelyig...
lutyo 2008.03.06. 11:31:25
ratt_724 2008.03.06. 11:35:03
Ne aggódj, hamarosan átadják a szupersztráda első darabját a 2-3 km-es váti elkerülőt :-DDD
Talán unokáink egyszer majd mehetnek Répcelakig is 2X2 sávon :-DDD
fm! 2008.03.06. 11:53:53
:D:D
Igen, már nagyon várom, amikor végre elkerülhetem Vátot, hogy aztán Szelestétől Eneséig vagy 15 falun keresztülhajtsak, amik közül sokban már 30-40-es sebességhatár van... :)
Ebből mondjuk a Répcelakit azt nagyon kell tartani, sokszor a gyár előtt állnak vmi fapados kombi golffal vagy beljebb a buszmegállónál!
Álmaimban pedig majd felhajtok a Szombathely-Győr autópályára és 1 óra alatt hazaérek... ;D
Johnny336 2008.03.06. 12:26:02
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.03.06. 12:37:04
1) az autok szorosan raallnak egymasra, nem engednek be senkit es figyelik az elottuk allot. Ha az indul ok is indulnak, igy a bepofatlankodni probalo sokszor hatrebb kerul a sorban mint volt. Es az esetek tobbsegeben minden negyedik-otodik auto felig-egeszen raall az _ures_ szembejovo savra, igy tulajdonkeppen nincs is helyuk az ugyeskedoknek (termeszetesen a "forgalmi akadalyokat" mindenki visszaengedi maga ele oda, ahol voltak).
2) aki ennek ellenere a szembejovovel talalkozik (vagyis szabalyosan kozlekedne a sajat savjaban) _nem_ huzodik le, hanem visszatolja a masikat a sor vegere. Lasd elozo pont, osszefuggo kocsisor - senki nem engedi be, mindenki rohog rajta es ha veletlenul nem akar tolatni mindig van 5-10 sofor aki szivesen kiszall segiteni a szabalyosan kozlekedonek. En egyszer majd' 3 kilometert toltam vissza egy uj Passatot a 20 eves autommal es _senki_ nem gondolta, hogy mekkora kocsog vagyok - mindenki integetett, mosolygott.
Ami kulonosen erdekes: teljesen mindegy milyen rendszamu, milyen markaju, milyen koru autorol van szo - es milyen nemzetisegu soforrol. Egyszeruen _nem engedjuk be_ a pofatlankodokat es kesz. Termeszetesen a dugoban percek ota indexelo eltevedt, rosszul besorolo emberke az mas, azt seperc alatt beengedik es szerintem igy van jol. De vasuti atjaronal szerintem nem ez a helyzet all fenn...
A lenyeg, mint minden masban: a helyzet felismerese es az ennek megfelelo reakcio.
Vladimir Harkonnen 2008.03.06. 12:45:00
Johnny336 2008.03.06. 10:29:22
Na de azt nem mondd, hogy a vonat rögtön meg is érkezett! Gondolom minimum 1 percet még kellett rá várni! Ha nem, akkor az a sorompó nagyon el van kefélve!
Ez kb. olyan lenne, mint amikor elkezd lecsukódni a sorompó, és mire leér, már a vonat is ott van.
Húsz éve a "sógoroknál" láttam először olyan automata sorompót, ami épphogy lecsukódott és már jött is a vonat, amikor elhaladt az utolsó kocsi már nyílt is! Akkor megdöbbentem rajta, azóta rájöttem így a jó! Nem tartják fel az autósokat feleslegesen, ezzel is növelve a stresszt!
Azóta felénk is sok ilyen van, úgyhogy nem éri meg belemenni a vörösbe! Az eltelt idő függ a vonat sebességétől is, mert a "behatási pont" fix. Az állomási sorompók azok amik relatíve sokáig vannak zárva, mert azt vagy bakter zárja-nyitja, vagy a szolgálattevő!
Könnyű felismerni: az automata melletti nagy szürke dobozon a szám AS-el kezdődik.
Vladimir Harkonnen 2008.03.06. 12:51:26
Majd húsz éve egyik barátom is megszívta ezt a szokást valamelyik határátkelőnél (Román-Bolgár), azzal a külömbséggel, hogy őt az eredeti helyére se akarták visszaengedni! Kis vita után a kerékanya-kulccsal kéreckedett vissza!
:-)
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 13:00:27
Hát, nem tudom! Szerintem a vasút ennél nagyobb biztonságot érdemelne, de tény hogy kevésbé torlódik össze a kocsisor...
m 2008.03.06. 13:08:08
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.03.06. 13:11:44
Kerekanya-kulcs meg majd' minden autoban van de azoknal, akik kiszallnak segiteni, ha kell ("ha veletlenul nem akar tolatni mindig van 5-10 sofor aki szivesen kiszall segiteni a szabalyosan kozlekedonek"), biztos van meggyozo eszkoz.
Kedves baratod orulhet, hogy 20 evvel ezelott turelmesebbek voltak az emberek - ha napjainkban venne elo a kerekanya-kulcsot garantaltan az "eredeti helyére" teszik az illetot - ha erted a celzast ;)
Termeszetesen itt sincs kolbaszbol a kerites meg ilyesmik de van egy aprosag ami rettenetesen megkulonbozteti a helyi embert a regi EU tagoktol: elkepesztoen osszetartoak tudnak lenni.
Rocko- 2008.03.06. 13:38:44
ezt el tudod képzelni nálunk, ahol mindenki* piroson meg sárgán keresztül megy át?
*majdnem, bocs.
sztem inkább visszaszámláló kéne. az nyugtatja a kedélyeket.
Johnny336 2008.03.06. 13:45:19
Az index helyett pislákoló féklámpa gyári extra... :) De kizárólag akkor nem indexel, amikor nyomod a féket, és általában csak az egyik oldal szokta. Nekem is szokta csinálni. Ilyenkor kontaktspray, szétszedem, összerakom, és jobb, mint új korában... :)
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 14:18:06
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy miért áll meg a vonat nehezebben, mint az autó!??? :DDD
Komolyan kérdezem! ;)
potha 2008.03.06. 14:18:26
csak nem a nokiából jöttél rá? :D
Johnny336 2008.03.06. 14:33:32
Mert nehezebb! :) Ráadásul - legjobb tudomásom szerint - nem a legjobb a tapadása sem a keréknek a sínen.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.06. 14:40:09
107! 2008.03.06. 14:47:41
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 14:58:18
már éppen kérni akartalak rá! :)
Én is megírnám, csak az a baj, hogy nem megy a fogalmazás... :D
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.06. 15:44:35
2. vezetéselméleten is oktatják.
3. bizonyos embereknek hiába magyarázod.
más: miért kell 50-el anyósülésig beszállni egy kereszteződésbe, ahol elsőbbséget kell adni?! Több esély lenne a másik autónak is lassítani, ha látja, hogy valaki próbál(na) kijönni.
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 15:54:28
3.Rám gondolsz?
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.06. 16:05:43
vanek 2008.03.06. 16:05:49
Miért áll meg nehezebben a vonat?
Egy autó kb. 1-1,5 tonna. Egy mozdony alsó hangon 80 tonna, egy üres vasúti (személy)kocsi 50 tonna, egy komplett szerelvény áll 1 mozdonyból és 4-10 személykocsiból.
A gumikerék mozgatása aszfalton kb. 30× annyi surlódási energiát emészt fel, mint a vaskerék mozgatása a vassínen. Emiatt a fékezésnél is előbb csúszik meg a vaskerék - a fékezés intenzitása kisebb lehet.
Ez a két legfőbb ok.
(Egy átlagos vonat normál körülmények között 1,2 km alatt áll meg 120 km/h-ról.)
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 16:08:38
vanek 2008.03.06. 16:14:30
EBEUSS (törölt) 2008.03.06. 16:24:17
Látszik, hogy mat-fiz -es vagy, és fingod sincs a biológiáról! :)
A haj színével, és hosszával nem függ össze a logikus gondolkodás! ;)
SLaci 2008.03.09. 13:34:53
Kicsit OFF, de attól még tahóság...
Szegeden jártunk nejemmel, a bajai úton mentünk be a városba. Van ott egy vasúti átkelő (az állatkertnél, ha jól rémlik), ahol megelőzött kb. 60 km/h-val két autó. Ez eddig "normális".
A fura, hogy a rend "szigorú" őrei ott álltak a vasúti átjáró előtt egy aszfaltozott részen.
Minek is?