Ez a kis kellemetlenség nemis olyan rég esett meg velem. Egy kellemes szombati napon, a nagyszüleinknél tett látogatásunk után épp úton voltunk hazafele.
A városba vezető közös M1 M7-es szakaszt vettük igénybe, ahol szokatlanul nagy volt a tumultus. Később mint látni lehetett valami útjavítási munkát végeztek a szélső és a műszaki sávban, ez okozta a torlódást. Már távolról lehetett egyébként látni, hogy a belső sáv lesz a legpraktikusabb, ugyanis ott jól halad a forgalom a külsőkben viszont nagyban ment az araszolgatás.
Na egy idő után a belső is megadta magát ahogy az a nagykönyvben megvan írva. Hát kb. eddíg tartott a szép nap. 20-30 perces kellemesnek nem éppen mondható kínzó araszolgatás következett. Aztán egyszercsak megindult az előttem lévő autók áradata a belső sávban, de olyan hévvel mintha repülőrajtott intett volna nekik valaki. A külső sávokban még mindíg csak álltak az autósok a belsőben ahol én is voltam viszont egyik pillanatról a másikra simán lehetett 50 60 körül kocogni. Én is felvettem ezt a tempót meg hozzá egy normális követési távolságot ahogy a többiek ebben a sávban.
Valahol ott motoszkált a fejemben, hogy csak óvatosan mert bármikor hirtelen bevághatnak elém, a jobb oldali sávból ahol még mindíg állt az egybefüggő kocsisor. Pár pillanat múlva a kóbor gondolatom valósággá vált. De a lehető legroszabb verziójában. Egy ezüst merci a tőlem jobboldali sávból hajmeresztő gyök2-es tempóban kitollta az orrát teljesen váratlanul, pont annyira, hogy a belső sáv felét elfoglalja. Hát mitismondjak... hamar sikerült megtapasztalnom milyen az élmény, amikor az ABS miatt visszarúg a fékpedál a kocsiban.
Hála a fentieknek, ha satuval is, de sikerült megállnom előtte úgy 2 3 m-el. Egyébként pont a mororházát kaptam volna telibe mert feltünően nem sietett az átsorolással. Csak úgy finoman csordogált. Bár én nem értem meg miért nem csinálta határozottan. Be a belsőbe aztán kövér gáz. Akkor még ha lassítanom is kellet volna nem szólok egy rossz szót sem.
No... miután sikerült megállnom, akkor hallom, hogy mögöttem kb 2 3 autóstársam is kollektíve barátkozik az ABS-ével. Anyagi kár szerencsére nem keletkezett, mert csattanást nem hallottam magam mögött. A mercis még a fékcsikorgásra sem nézett hátra. Akkor ledudáltam ,hogy vegye már észre magát. Erre látom belelép a fékbe és pont úgy áll meg, hogy kellőképp elfoglalhassa mind a két sávot. Megfordítja a fejét hátranéz és elkezdett mutogatni meg ahogy kivehettem a szája mozgásából szid mint a bokrot... Egyszóval neki állt feljebb.
Na ekkor felment bennem a pumpa elég rendesen. Én is kiabáltam meg mutattam mindenféle cifraságot. De komolyan mondom jómagam is meglepődtem azon, hogy az apám milyen erélyes hangon adta a Mercis tudtára nemteccését. A felmenőm beszólása után egyből meg is lódul a csóka és gyanítom csak az mentette meg az ipsét egy közelebbi fejmosástól, hogy az affért követően már simán haladt a belső sáv.
Óvatos duhaj
2008.04.02. 08:19 :: Kisikasa
Saber1 sztorija az igazolása annak, hogy a tétova vezetési stílus ugyanolyan veszélyeket rejthet magában, mint az, ha valaki minden körültekintést mellőzve törtet előre. Bár ezesetben a kettő némileg ötvöződni látszik.
74 komment
Címkék: közlekedés autó hülye
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vladimir Harkonnen 2008.04.02. 08:32:10
A postban szereplő mercis nem nevelni akart? Mint az M0-os a kamionosok, akik a szűkület előtt egy kilóméterre beállnak két sáv közé, nehogy már a másik haladni tudjon!
Papabocs 2008.04.02. 08:45:26
joli 2008.04.02. 08:46:10
Nem értem viszont, miért kellett egymással kiabálni. Inkább örülni kellett volna, hogy a bénázás ellenére nem történt baleset.
Különben velem is történt olyan, hogy egy autópályán a többórás araszolós dugóban a kislányomnak pisilnie kellett, és a BELSŐ sáv szalagkorlátja mellett kellett megállnunk. Amikor visszaálltunk a forgalomba, éppen gyorsabban mentek már az autók. Addig indexeltem, amíg egyszer csak lelassított egy autó, és beengedett. Senki se anyázott.
mizie 2008.04.02. 08:47:50
azok akik fixen mindenhol 40-45-el mennek,
viszont csak előre figyelnek és mindig a belső sávban mennek.
jajdeborzasztó tud lenni.
Landy4x4 2008.04.02. 08:55:54
Minap volt nálunk egy fehérvári barátunk és jártunk-keltünk a városban kocsival. Nem egyszer modnta, hogy õ bizony ebben a forgalomban nem tudna vezetni.
Sokszor gondolkoztam azon mit lehetne csinálni, hogy jobb legyen a helyzet. Esetleg x évenként újra vizsgázni vagy ilyesmi. De kötve hiszem, hogy lenne jó megoldás.
Sajna ma már mindenkinek lehet jogosítványa és a legrosszabb az, hogy sokan a minimális vezetési tudás birtokában májerkednek.
KoWee · http://kowee.blogter.hu 2008.04.02. 09:04:16
Ez amolyan jó Magyar szokás. Amivel németországban a háziasszonyok a sarki boltba járnak az itt "húdemenővagyok" autó.
Viszont egy kérdés felmerült bennem ha szépen sorra olvassuk a kommentet.
"simán lehetett 50 60 körül kocogni"
"Én is felvettem ezt a tempót meg hozzá egy normális követési távolságot"
"ha satuval is, de sikerült megállnom előtte úgy 2 3 m-el"
Nos 50-60-nál a féktávolság hozzávetőlegesen 10 méter körül kell hogy legyen. Tehát a követési távolságod 12-13 méter elvileg.
Ha ilyne követési távolságot hagy valaki akkor ne is csodálkozzon hogy bepofátlankodnak elé :)
joli 2008.04.02. 09:05:07
az, hogy valaki a budapesti közlekedésben képes létezni, nem azt bizonyítja, hogy tud vezetni, hanem hogy kellően ismeri a szokásjogot. Egyszer láttam egy filmet olyan motorosokról, akik körbejárták a földet, ha jól emléksze, Liverpooltól Kanadán, Chilén, Oroszországon, Dél-Afrikán, Törökországon és Európán keresztül, és minden helyhez fűztek valami kommentárt. Magyarországot szépnek találták, de a mit Budapestről megjegyeztek, az a követhetetlen és kaotikus közlekedése volt. A panzióban hagyták a motorjaikat, amíg ott voltak. Engem személy szerint nem zavar a hatsávos autópálya sem, ahol korlátozás nélkül haladhatnak az autók, de az M1-M7 közös szakaszán nem tudok félelem nélkül végigmenni. A városi utcákban ez még fokozódhat is. Persze nem állítom, hogy én vagyok a női Schumacher, nem tartom magam közepesnél jobb autósnak, de sohasem okoztam balesetet, és normálisan tudok közlekedni. Nem hiszem, hogy azért, mert Budapesten hagyok inkább másokat a kormányhoz ülni, vissza kéne adnom a jogosítványomat.
Atika!!! 2008.04.02. 09:19:36
873ujr3rk 2008.04.02. 09:25:48
Meg sok ilyet.
Fekeznem kellett egy fenyes auto miatt.
Mi johet meg ?
Nem adtak meg az elsobbseget ?
Megallni tilos tablanal parkolt ?
Telefonalt vezetes kozben ?
Pirosnal szemfesteshez hasznalta a tukrot ?
Irja meg nekunk, mi vilaghirt csinalunk belole.
"blogoszfera" bazmeg.
Navarone 2008.04.02. 09:41:17
meow? 2008.04.02. 09:44:50
yanchi 2008.04.02. 09:46:31
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.02. 09:47:36
(Nem, nem a kritikával van a problémám, azokkal sosem volt bajom. Ha nem érzed a különbséget, az meg elég szomorú.)
hagymasbab 2008.04.02. 09:52:42
Nem kéne lenézni a "vidékiek"-et, mert BP-n nem szeretnek vezetni: nem feltétlenül azért, mert nem tudnak. Én speciel csak azért, mert nem ismerem az utakat, és könnyen eltévedek, ha pl. lezárás van, vagy rosszul váltok sávot. A forgalom + pesti stílus + ilyenek nem zavar.
Fehérváron én is el tudnálak vinni olyan részre, hogy helyismeret nélkül eltévednél :-)
nitro 2008.04.02. 09:56:45
TM 2008.04.02. 09:59:04
Milyen történetre vársz?
"Tegnap Paris Hilton taxija a Rákóczi úton visszafordult, miután egy szirénázó tűzoltóautót előzött le. A visszafordulás már önmagában szabálytalan és felelőtlen tett volt a taxis részéről, nem kevésbé az, hogy 90-nel ment. Így gondolhatta ezt Varnus Xaver is, kinek autójával a forduláskor majdnem oldalról találkozott. Xaver villámgyors helyzetfelismerése mentette meg a várost a környezeti katasztrófától, ugyanis épp egy veszélyesanyagot szállító kamion haladt a külső sávban, amerre Xaver a kormányt kapta. Felismerve a közelgő katasztrófát, hirtelen ellenkormányzással helyes irányba terelte az autót, és stabilizálta annak állapotát."
Ilyenből lesz kevesebb.
A lényeg: majd akkor lesz felesleges ilyenekről írni, olvasni, mikor az ilyen történetek egy nap nem 3x történnek meg veled.
Addig csak legyen róla szó, és tudatosuljon mindenkiben, hogy mit is csinál!
Terveüdekszi 2008.04.02. 10:01:55
ELmnodásod alapján, M1/M7 bevezető szakasz. Ha a mercis a fél útpályát elfoglalta, akkor valószínű hogy a teljes autóval átjött, mert ott nagyjából két autó simán elfér egymás mellett. Neked apuka mellett nem merene előre kellett volna menned, hanem esetleg kikerülni, nem mellesleg tartani egy értelmes követési távolságot, hogy neki eszébe se jusson befurakodni oda. Persze akkor sem történt volna semmi, ha eleve úgy közlekedsz, hogy aki át akar sorolni, azt be tudd engedni. Már meg ne haragudj, de te legalább annyira hülye voltál mint a mercis köcsög.
Bianconero 2008.04.02. 10:02:20
subi 2008.04.02. 10:04:33
Bianconero 2008.04.02. 10:04:59
subi 2008.04.02. 10:07:06
TM 2008.04.02. 10:07:23
Mindenféle harag, sértődés nélkül azt sajnos el kell fogadni, hogy Mo-on, a fővároson kívül egyetlen városban sem találkozol ekkora forgalommal, ennyi sávval, főleg azonos irányban :) ennyi autóssal, ennyi váratlan helyzettel, táblákkal, lámpákkalm, stb.
Ezt külön meg kell tanulni/szokni.
Aki ritkán jár autóval errefelé, hozzá van szokva a kis forgalomhoz, tehát a "vidéki" (mindenféle negatív áthallás nélkül) autózási formához, annak Bp maga a pokol.
hagymasbab 2008.04.02. 10:13:55
Teljesen igazad van, nincs sértődés.
De a forgalom pl. Fehérváron vagy Debrecenben a reggeli csúcsban kb. ugyanolyan, mint BP-n, csak (sokkal) kevesebb olyan hely van, ami első ránézésre kész káosz, és nem tudod merre-melyik sávban-hogyan menjél - ha nem vagy előre felkészülve, akkor ez tényleg rémálom.
Szerintem ez az igazi difi
Bianconero 2008.04.02. 10:14:59
Garry · http://ewdshop.com 2008.04.02. 10:16:22
Terveüdekszi 2008.04.02. 10:20:53
Kmg42 2008.04.02. 10:24:08
Velem is volt olyan hogy rosszul fordúltam ki de legalább nem kezdek el szépen vánszorogva kigyorsítani hanem kárpótlásúl legalább eltünök előle, vagy padlógáz 50-ig :)
Ugyan ilyen mikor a gyalogos nem kijelölt átkelőhelyen és kúúúva ráérősen át sétafikál és egyáltalán nem érdekli hogy emiatt 4-5 kocsinak kell majdnem teljesen megállnia. Legalább szedné a lábait. Ha meg kicentizem hogy észrevegye magát, szemlátomást még ő van felháborodva.
Konklúzió:
A legtöbb pénzbe a kigyorsítás kerül. Nos ha így nézzük akkor a megszerzett lendület drága kincs. Én meg utálom azt amikor mások hülyesége vagy beleszaromsága miatt kelljen fizetni. Arról nem is beszélve hogy idegesítő.
KIZS 2008.04.02. 10:24:41
Könyörgöm, álló helyzetből akar 130-ra felugrani autópályára soroláskor? A legtutibb, mikor mindezt egy spirálba visszakanyarodó (beláthatatlan) autópálya felvezető úton teszi, kikerülhetetlenül ott állva.
zila 2008.04.02. 10:34:00
A sztorihoz: ha előzékenyek lennénk és működne a zippzár-elv, akkor mindkét sáv ha lassan is de haladna és kevesebb lenne az ehhez hasonló helyzet. Azoknak is csak gratulálni tudok, akik azt vallják, hogy nem kéne normális követési távolságot tartani és akkor nem jutna eszébe a másiknak "befurakodni". Nem befurakodni akar az, csak hozzánk hasonlóan közlekedni...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.02. 10:39:39
Egyrészt az ABS nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincs megcsúszás, csak azt, hogy a megcsúszás nagyon rövid idejű. Az érzékelőnek először érzékelnie kell a blokkolás tényét, aztán csökkenti csak a fékerőt.
Nekem bizonyos körülmények közt (főleg viszonylag alacsony sebességnél vészfékezve) bizony megcsikordult, pedig van ABS és éreztem is, hogy lüktet a pedál.
misi46 2008.04.02. 11:10:45
Landy4x4 2008.04.02. 11:15:27
A magyar közlekedés kaotikus állapotairól szerintem beszélgessünk, ha majd autókázunk pár napot Szófiában vagy Isztambulban, ne is említsek ennél keletibb városokat.
hagymasbab 2008.04.02. 09:52:42
Tévedések elkerülése végett nem nézem le a vidékieket, sőt tisztelem nagyon is szeretek pl Fehérvárra menni. De azért ne haragudj az sem normális, hogy Záhonyból felpakoljuk a családot és elmegyünk Nagykanizsára mert láttuk a tecsós újságban, hogy le van árazva a szaloncukorakasztó. És mindezt úgy tesszük, hogy vezetés közben anyuval olvassuk még az újságot 1234szorra, hogy nehogy kihagyjunk valami ócsó cuccot.
Én személy szerint sok százezer km-rel a fenekem alatt, sok-sok országban járva, bizony hétvégén rettegek a pesti utakon. Mert egyszerűen ahogy a post is írja, kiszámíthatatlanok.
Laposmacska 2008.04.02. 11:18:54
Johnny336 2008.04.02. 11:42:09
Egyébként mik ezek a kommentek, hogy értelmes követési távolság? Azt mondta, hogy 50-60-al mentek. Felvett normális követési távolságot. A Mercis kirakta a kocsit félig. Ha én az előttem haladótól tartok 60 méter követési távot, akkor miért 6 méterre kell kivágni elém? Mellékesen az, hogy satuval kellett megállnia nem jelenti azt, hogy nem volt követési távolság. Az előtte haladó hirtelen fékezése esetén biztonságosan megállhatott volna. De ez váratlan helyzet volt (amire egyébként - sajnos - számítani kell, de ne úgy kelljen már vezetnem, hogy azon jár az eszem, mikor gurul ki elém 2-vel valaki!), és még így is megállt 50-60-ról. Egyértelműen a Mercis volt a hibás. Ja, és a balesetveszély miatt alkalmazott dudaszóra kezdett anyázni a Mercis a sztori szerint. A levélíróval semmi gond nem volt. Bevágtak elé, ő dudált, még a szabálytalankodó volt felháborodva. Baleset nem lett. Felesleges letépni csóró srác fejét, mert lemerte írni ezt levélben :)
Visimalac 2008.04.02. 11:49:10
Hát ha valaki Budapest közlekedését kaotikusnak tartja és nem mer motorral közlekedni benne, akkor az mit csinál Rómában? Vagy éppen Kolozsváron?
Ez a Kolozsvaros eleg jo felvetes. Naponta itt vezetek, ugyhogy ha felmegyek neha Pestre, egyenesen easynek tunik a pesti forgalom. Kolozsvaron ahol 2 parhuzamos sav van felfestve ott az autosok csinalnak belole vagy 4-et (altalaban lampaknal varakozva, vagy rosszabb esetben 1-et (jo oreg dacia altalaban a 2 parhuzamos savot elvalaszto szaggatotton szokott szuttyogni, szigoruan 35-tel es bizony nem nagyon erzekeli a fenykurtot sem.) Aztan itt teljesen normalis, hogyha egy foutra akarsz kikanyarodni egy kisebb utcabol, mondjuk balra, akkor a mogotted jovo szinten balra kanyarodok nem varjak ki a sorukat hanem szepen melledallnak, ugy hogy te nem latsz losz*rt se oldalra. Jobbratarts helyett balratarts van, legalabb is ami a kulso meg a belso sav problemajat illeti. A roman ember a belsoben totyog es a kulsoben eloz.. illetve nem erti hogy mert villognak neki a belsoben. Igaz, hogy a kulsoben tenyleg eletveszelyes menni, a sok "parkolo" auto miatt - illetve ha valaki egy mellekutcarol akar kiallni, az bizony figyelmen kivul hagyja a fout kulso savjat, betolja az orrat "dinamikusan" egybol a belsoig.. hiaba, a roman nep kreativ es lenduletes, mint a gutautes..
Visimalac 2008.04.02. 11:54:48
haaar 2008.04.02. 12:05:58
Nem ide kéne irnom, nem ebbe a topikba, de tegnap egy MÁV biztositós megtörte az autómat, és segitség kéne hogy tovább hogy ne szivjam meg!
Rendőrt hivtam, jegyzőkönyv készült, betétlapot kitöltöttem, tanúm van!
Csak már jönnek a problémák hogy basznak felvenni a telefont meg stb, és az agyam már az egekbe!
Köszönöm mindenkinek!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.02. 12:11:56
Nekem is törte már meg máv biztosítós az autómat, én szervizbe vittem, hívtak kárszakértőt, megcsinálták, nekem csak alá kellett írnom a papírokat, mindent intézett a szerviz.
MÁV ÁB-s témában egyébként javaslom ezt: mavabe.blog.hu/
Johnny336 2008.04.02. 12:14:10
873ujr3rk 2008.04.02. 12:14:37
irj a pszafnek, cc-zd az osszes mavbiztositos ferget, uvolts veluk aztan talald meg egy webes forumon a biztosítástechnikai és kárrendezési igazgató nevet es telefonszamat:
Timm Riggert, 06-30/586-4033
hivd fel, beszelj vele kedvesen, fizetni fognak.
873ujr3rk 2008.04.02. 12:15:55
haaar 2008.04.02. 12:20:52
De ez annyira undoritó hogy én fussak utánok hogy legyenek szivesek valamit intézni, mivel telefont nem veszik fel és mehetek be, pedig hétfőn már szeretném vinni a szervizbe a kocsim.
A legszebb hogy egy Reanult Milux billenős kamion tolt meg hátulról úgy hogy még az előttem lévő Ford Transitba és beletolt, pedig fékeztem keményen... és mind ezt a Vörösvári úton reggel 9:20 kor a legnagyobb dugóba... Persze egyiknek se lett baja...
lektorka 2008.04.02. 13:20:59
MINDENKÉPP olyan szervizbe vidd az autódat, amelyik szerződésben áll a MÁV biztosítóval! Akkor neked a biztosítóhoz semmi közöd nem lesz, mindent a szerviz intéz. Nem a levegőbe beszélek, a múlt héten kaptuk vissza az így megjavított Lagunánkat. Pedig nem volt rendőrségi jegyzőkönyv sem, ráadásul az autónk külföldi rendszámú. Mondjuk az eset egyértelmű, tipikus utoléréses baleset volt. (A szerződött partnereket megtalálod a biztosító honlapján.)
Sok sikert!
portások kedvence 2008.04.02. 13:25:55
Krisi 2008.04.02. 15:06:26
Vészhelyzetben ritkán jó megoldás a satufék, főleg, ha 100an jönnek mögötted, akik épp gyorsítanak fel.
Ráadásul írja, hogy a belső sávban ment, ilyenkor ha balra, félig a füvön ki lehet kerülni, akkor biztos azt választanám, mert a satufék az a legrosszabb (lásd Winklerék esete a Mitsubishivel meg a fehér Suzukival)
Tudom, egy ideig beton választja el a két sávot, de én inkább meghúzom a kocsi oldalát, minthogy hátulról belémszálljanak.
Itt pont hatalmas mázlija volt, hogy mögötte volt a kocsikban blokkolásgátló és rendes követési távolság.
Szóval csak annyi, hogy satufékezni nagy forgalomban kurva veszélyes, vészhekyzetkor én inkább a kormányt használom, ha van rá lehetőség - tudom, itt nem biztos hogy lehetséges volt, de ha csak a fele lógott át a mercinek, akkor szerintem volt mellette még hely, gondolom nem egy Scaniával ment a levélíró.
És most lehet beszólni :)
Krisi 2008.04.02. 15:10:57
Keleti országokat meg nem érdemes felhozni, ennyi erővel örüljünk, hogy nem India szintjén vagyunk.
Nyugatot kéne követni, ha már mindenki azt mondja, hogy mi vagyunk Európa közepe, és nem annak örülni, hogy Keletebbre rosszabb.
És visszatérve a levélre, egyértelműen a merci a hibás, ha ez nem jött volna le az előző hozzáokoskodásomból, csak megemlítettem, hogy satufékezni sem okos dolog.
Johnny336 2008.04.02. 15:31:06
Egyébként én is a kikerülés, vagy előre menekülés híve vagyok. Ha látod, hogy bazmeg lesz, akkor eltűnni a színről, mire történne valami, már sehol sem vagy.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 15:49:42
pöpec rob 2008.04.02. 16:46:45
Meg kell tanulni ezzel együtt élni!
Nekem is van sok"vidéki"barátom,mind laza,jó fej,van kocsija,tud vezetni stb,és mégis...rühelnek pesten vezetni.Nekik ez sok!Aki meg kivan a pesti vezetési antikultúrától azoknak szívesen szerveznék egy tulélő túrát Milánóba,Padovába,vagy bármelyik olasz nagyvárosba... Ott nincs index,körülnézés,szemkontaktus,megköszönés,sávok stb+egycsilliárd bringás,robogos jobbról,balról... Utána kész wellnes Budapest...!!!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 16:53:29
Krisi 2008.04.02. 17:00:03
A kikerülést meg úgy értettem, hogy ha nem állja senki akadályunkat - autópályán azért szélesek a sávok, főleg, ha csak félig kóg át mercis barátunk.
Ha meg már meg kell karcolni a vasat, akkor lehetőleg a szabálytalankofó oldalát kell lehúzni, és akkor a biztosító is fizet.
De mondom, inkább pár karosszériaelem csere és fényezés, mint nyakcsigolyatörés. Kinek mi ér többet...
Krisi 2008.04.02. 17:02:11
X 2008.04.02. 19:09:13
Emberek, a hozzászólásokból is látszik sok az olyan, akinek fogalma sincs mi történik, ha padlóféket nyom!
Ki kell menni forgalommentes helyre és próbálgatni kell. Mivel nem blokkol a kerék, nem is kopik csúnyán, gördül szépen. Meg kell próbálni lassan, majd gyorsabban menve. Utána lehet gyakorolni mi van, ha közben óvatosan, majd ha ez megy, durvábban kanyarodik az ember. Vizes úton is akár, stb...
Komolyan, ezt nem ilyen vészhelyzetekben kell kitalálni. Még az is lehet, hogy a post írója is kikerülhette volna akár a mercit (fékezés közben) - elég széles a belső sáv...-, de az abs működésének tapasztalásával volt elfoglalva. Bocs, ha nem így volt, nem ez a lényeg.
szóval pár fékpróba meg sem látszik a gumin, stb, de megér ennyit, hogy éles helyzetben tudja az ember, hogy mi van...
mert van erre egy jó mondás:
-átlag ember nagy tempónál mikor használ padlóféket életében először?
-hát halála előtt pár perccel!
redriot 2008.04.02. 19:31:48
Szerintem a legnagyobb nehézség vidékiként a helyismeret hiánya. Ha vki pontosan tudja hogy hova megy, tudja hogy hol kell átsorolnia, melyik kereszteződésben tilos balra kanyarodni, hol szűnik meg a sáv, stb, akkor több figyelmet tud szentelni a forgalomra/vezetésre, és így már nem annyira zavaró a tempó és a stílus.
De úgy, hogy az ember agyában ott fut a háttérben egy 2GByte-os navigáció alkalmazás, akkor előfordulhat hogy lassabban megy a forgalomtól, bizonytalankodik. Túlmegy egy kereszteződésen, bekeveredik egy nagy egyirányú dzsumbujba, közben dudálnak rá, a seggébe másznak.
Én hat éve élek 'pesten, nagyjából már megszoktam. De ismeretlen részen, sötétben, szar esős időben azért még mindig parázok. A vizes úton a lekopott, szar útburkolati jelek nem látszanak, a tengernyi tócsák fél autót elnyelő kátyúkat rejtenek, örülök ha nagyjából a sávban tudok maradni, akinek meg helyismerete van, mindennap arrajár, az meg nyomja neki mint állat. No, ilyenkor inkább taxi vagy bkv, égés vagy nem égés.
Szendwich 2008.04.02. 20:16:51
Roviden, frappansan sikerult jellemezned a pesti kozlekedesi moralt/stilust/stb.
(sajnos videken is egyre tobb a "faszporgettyu)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.02. 20:39:52
te perverz állat :DDD
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.04.02. 20:57:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.02. 21:01:00
Saber1 2008.04.02. 22:41:50
A kettő közül az utóbbi tűnt az okosabb megoldásnak, UGYANIS ha mögöttem belémjönnek egyértelmű, hogy az a hibás aki baszta tartani a megfelelő követési távolságot mögöttem és hátulról belémcsattan!! A satuzás meg ezesetben kellőkép indolokolt volt. Látták elegen a dologot, hogy hogy sorolt ki az a Mercis. Szóval ha tanú kellet volna, hogy miért fékeztem ekkorát azokból lett volna rá bőven. Elvégre dugó volt
ÉS a verdára még van 4 év lízing.. ha bármi történne vele mehetünk letenni az Opelnek 2,5 millát egybe az asztalra.
Majd hülye leszek a verdánkat felkenni az elválasztóra, hogy ezt a patkányt megkímáljem.
Lehet hogy fizet a biztosító, de ha mögöttem csattanak belém egyértelműbb a dolog, minthogy én ott még bizonyítgassam miért próbáltam kísérletezni a kikerülésével.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 22:45:58
a., nem akarnak fizetni
b., kármegosztást javasolnak
a biztosítónál, ne feledjük, ez Abszurdisztán! Arról sem regélnek szívesen, hogy (ha jól tudom, de javítsatok ki) a kocsi 2 (vagy 1) éves koráig nem önhibás balesetnél ki kell fizetniük az értékcsökkenést, mert ugye már javított lesz a kocsi, így kevesebbet ér majd a használtautó piacon eladáskor. Pedig van ilyen opció.
aqweren 2008.04.02. 22:50:44
Szerintem sokkal balesetveszélyesebb vidéken közlekedni, mert ott nem "ésszel marhák" az autósok :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 22:54:48
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 22:56:03
aqweren 2008.04.02. 23:12:29
De egyébként valóban ég és föld a különbség, bár hétvégén Pest is van annyira kiborító....:(
Valszeg az is lehet az oka ennek, hogy Pestnek azért van némi nevelő hatása is; én amint meglett a jogsi már ültem is autóba, és Pesten kezdtem egyedül vezetni (egyben is volt a gyomrom jó sokáig), és bizony ott igen ciki hülyeséget csinálni...egyből nyomják a dudát az emberre, amivel rám a frászt hozták, meg égtem is miatta, és egy életre megjegyeztem hogy olyat többé ne...:D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 23:15:02
aqweren 2008.04.02. 23:18:20
Rocko- 2008.04.02. 23:22:46
haha, én letúrtam volna az orrát. aztán fizesse ő a TK-t meg a lízinget. kocsiból meg elhoztok újat.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.02. 23:32:53
Krisi 2008.04.02. 23:40:30
Így rögtön más, most már egy szavam sincs.
Ejj, pedig milyen jó érzés volt fikázni a levélírót - ahogy itt szokás :)
...de azért minden satufék előtt benézek a tükörbe :)
aqwerennel meg abban egyet értek, hogy a fővárosban máshogy marhák az emberek, mint vidéken. Gyakran megyek én is falura (kb 400 fő), hát ami ott van, az nem semmi náha. Még akkor is meg szoktam állni, ha egyértelműen elsőbbségem van, nem kockáztatok :)
Nem egy ember van ott, aki csak a falun belül kocsikázik, életében nem volt még autóval máshol, jogsija szintén nincs, sorolhatnám :)
Szendwich 2008.04.03. 09:15:22
"...mert Pesten "profik" a vezetők, jobbak a reflexeik, szépen kiszámítják mikor vághatnak be eléd vagy mikor kanyarodhatnak, olyan az egész mint egy jól megszervezett társasjáték..."
muhahahahaha
X 2008.04.03. 16:06:36
És igen, BP-en a többség tudja használni a tükröket. Én nap mint nap járkálok, szinte csak a belvárosban és nem parás egyátalán. Észnél kell lenni, de semmi több. Itt még működik a természetes szelekció, sokan nem mernek bejönni :) ez így van jól :)
Krisi 2008.04.03. 16:37:29
muerte 2008.04.04. 16:59:36
Biztos hogy többször talalkoznak bizonyos szituaciokkal de ez szimpla statisztika.
Ugyanakkor anno amikor az örsön laktam, kedvenc szorakozasunk volt nyaron este kiülni az erkelyre es a sarga lampaknal torteno koccanasokat fenykepezni. Napi atlag 3-4 balesetet fotoztunk csak este. Volt olyan hogy 6-ot.
A marha nagy profizmus es müködö rendszer valahogy nem tükrözödött ott.
A varosban vezetni felök nem csak videkiek am. Van Berlin-i es Muenchen-i ismerösöm is aki nem hajlando bejönni pestre kocsival es hat pont a soförök miatt. Ök siman katasztrofalis-nak titulaljak a helyzetet, ebeb szorosan beleertve a soförök mentalitasat.
Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu 2008.04.07. 12:28:33