Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Körforgalom, ami nem is az

2008.04.14. 13:23 :: Kisikasa

Rengeteg baleset, megtévesztő táblák, értetlenkedő sofőrök gyűjtőhelye lett a Győrben található két körgeometriás csomópont. A balesetek nagy százalékban szabálytalan sávváltások miatt következnek be, ezért a megelőzésre a szakemberek azt javasolják, hogy aki tévesztett az "ismételjen", mint ahogy az körforgalmakban szokás. A másik probléma, hogy a helyismerettel rendelkezők nagyobb sebességgel érkeznek a csomóponthoz és a tétovákkal találkozva nemegyszer koccanás a vége. De legalább a dugó kevesebb, hiszen ez volt a cél. Levélírónk ezúttal szeretne inkognitóban maradni.
Talán sokan nem tudják, Győr városában található az ország legnagyobb , és 2. legnagyobb körgeometriás csomópontja. Nem, nem körforgalom.



Ez a csoda, ami városunkba látogató sokat edzett pestiembereket is rendesen megkeveri...

Megépítésüket az tette szükségessé, hogy az adott kereszteződések áteresztőképessége megnőjön, csökkenjen a városban a dugók, feltorlódások száma. Ezt a funkcióját be is tölti a képződmény, de nem ingyen: az áteresztőképesség javulása a balesetek számát növelte: minden hétre jut egy -két baleset, hol az egyik, hol a másik csomópontban. A nagyobbiknál külön királyság, hogy bevásárlóközpont is van. ( Annak a parkolója megérne egy külön topikot... )

Én napi szinten járok a városban, meggyőződésem hogy a táblákkal és felfestésekkel van a baj. Ha a csomópontban rossz helyre sorol be valaki, - és bizony sok idegen jár át - megijed, és sávot akar váltani a karikában, na akkor kocc, csatt. A csomópontot nagyszerű szakemberek, mérnökök és biztonságtechnikusok tervezték bizonyára megfelelő pénzekért, valami mégsem működik vele úgy ahogy kellene. Lehet sokmindent a balesetekkel kapcsolatban a közlekedési morálra fogni, na de mindent azért mégse.

Azért lenne jó ha megjelennének a blogon ezek a csomópontok, mert úgy tudom nincs is máshol az országban ilyen, és mert sokan jönnek Győrön keresztül autóval, és tudják mire számítsanak ha szembetalálják magukat vele.
Aki még több információra kíváncsi a témával kapcsolatban, az itt és itt vagy esetleg itt is olvasgathat.

118 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

istvan 2008.04.14. 14:35:36

A körforgalom, mint csomópont típus valóban a legbiztonságosabb szintbeli csomópont, hisz ha történik is ütközés, akkor az csak gépjármű törés.

Azonban egy bizonyos forgalomnagyság felett már nem képes átereszteni a forgalmat, azaz forgalmi torlódást okoz. Ekkor jönnek a különszintű csomópontok, ahol egyes irányok vagy minden irány külön szinten megy, aza nem keresztezik egymást.

A klasszikus körforgalom 1 sávos. Azonban ha több sávos a körforgalom, akkor nagyon meg kell növelni a kör sugarát, mert különben nehéz használni a több sávot a körben és veszélyes sávváltások történnek a rövid és ráadásul körpályán lévő sávváltási szakasz miatt.

Ha még lámpát is teszünk rá, akkor még inkább hisz ott a piros elött felállnak az autók annak is hely kell.

Ha sok a nagy jármű a körforgalomban, pl. kamion, csuklósbusz, akkor szintén nagyobbat kell építeni, hisz ezekkel a nagy járművekkel még nehezebb manőverezni. Érdemes lenne minden közlekedés tervezőnél, hogy fél évig kamiont és csuklós buszt is vezessen, hogy átérezze, milyen érzés egy ilyennel az általa tervezett szűk körforgalmon átaladni.

johevi 2008.04.14. 14:36:31

Jól látom, hogy innen ululról egyenesen be lehet menni a 3. sávba??? a 4. meg bent kezdődik? Csigavonalban megy? Azok a virágok ott középen kipusztulnak, mire egy kertész keresztbe be tud futni...

Füst Lee 2008.04.14. 14:36:56

"nem véres tömegszercsik."

Most ezt így hogy?
Ezt még nmeg kell emésztenem..

diab 2008.04.14. 14:39:19

A fo utca felol a lanchidnal szerintem azert van dugo, mert ha jol emlekszem, a jobb oldali sav buszsav, igy egy savban szopnak az autosok.
Most, hogy belegondolok a jobbrakanyarodashoz besorolas szellemeben tehat mehetne a buszsavban az, aki az alaguthoz akar menni.
Mondjuk hiaba talalom en ki, hogy ez milyen jo, ha a balrol jovo autos belemjon, mert azt hiszi, hogy a kulso sav meg mindig a korforgalom resze (ha nem az:)

dodó 2008.04.14. 14:40:52

Bécs, Favoritenstrasse, a Süd-Ost-Tangente felett: lámpával, spirális alakban működik, már a behajtásnál ki lehet választani azt a sávot, amelyik irányba aztán a spirál automatikusan kivezet. Persze, értelmesen ki van táblázva. Itt is elférne szépen.

fater 2008.04.14. 14:44:07

Örül a szívem a post miatt!
Legutóbb "edzett pestiemberként" csöppentem a nevezett kereszteződésbe, a navi magyarázott, hogy melyik kijáratnál kell majd kijönnöm. A forgalmi helyzet miatt, volt kb. 5 másodpercem, hogy felfogjam mi van előttem - nem sikerült. Behajtva még rosszabb lett a helyzet, mert a felfestések kuszaságát próbáltam követni, majd mivel rossz sávot választottam, kis híján összetörtem a kocsit. De végül inkább kimentem rossz irányba és visszafordultam.
SZVSZ egy szimpla körforgalom sokkal átláthatóbb megoldás lenne.

hajragyor 2008.04.14. 14:48:26

" johevi: Jól látom...."
A sávok teljesen kaotikusan lettek kialakítva: több helyen is találkozhatsz hirtelene gyszerre +3 sávval is mindenféle előjezés nélkül (pl. jobbra kanyarodás).
Ha még nem jártál arra, akkor tetszőlegesen választhatsz, de nem biztos, hogy arra fogsz kijutni, mint amerre akartál.
Felülről, 5 méter magasróljól néznek ki ezek a sávok, de a volánnál ülve csak azt látod, hogy szabásmintát rajzoltak az útra, valamelyik női magazinból.

biso7 2008.04.14. 14:50:58

Körforgalom: Ha valaki tudja, mondja már el nekem, hogy a fóti Coránál miért van az a k...a sok felesleges körforgalom?

mackótestvér 2008.04.14. 14:51:04

Sziasztok ! Én építőmérnökként 5 éve könyökölök a tervasztalon, de azzal tisztában vagyok, hogy ami a terveken működik, az a valóságban vagy igen, vagy nem. Megfelelő sebességgel és körültekintéssel egy körforgalom a legbiztonságosabb keresztezési típus (nem számítva a különszintűt). Az, hogy számunkra a spirális körforgalom nem igazán fekszik (lsd. Hódmezővásárhely), nem csodálkozom, mert valahogy más népek kultúráltabb közlekedési szokásainál bevált dolgok kudarcba fulladnak itthon. És akkor körforgalom+jelzőlámpa+spirál....na ez már sok lehet, pláne akkor (tapasztalat), ha 50-60-al akarunk közlekedni ott, ahol 30-al kellene szépen körbenyargalni. A körforgalom, bármilyen nagy is, nem száguldásra való.

Ui. A Clark Ádám téri körforgalom jól teszi a dolgát. Sajna ekkora forgalomra, azon a szűk helyen nem lehetett jobb megoldást találni. (egy jelzőlámpás csak undorítóan nézne ki ....szvsz.)

istvan 2008.04.14. 14:52:48

Kérdezzünk meg olyanokat is akik kamionnal vagy csuklósbusszal közlekednek ezen a csomóponton. Kíváncsi vagyok a véleményükre.

frék 2008.04.14. 14:53:37

kb 50-100méterre előre ki van táblázva és szépen le van rajzolva felülnézetből, hogy melyik sávba kell állnod, hogy ott mehess ki ahol akarsz. aztán még ahová beállsz a lámpához a sávod fölé is ki van téve egy tábla h ha ebben maradsz akkor hová lukadsz ki.

aki bennt vált sávot az eleve rossz sávba állt, mert figyelmetlen volt vagy nem tud értelmezni egy táblát. (vagy meggondolta magát.) ilyenkor tükör holttér index ahol nincs záróvonal. mi ezen olyan nehéz?

dodó 2008.04.14. 14:54:25

Kedves fater,

higgy a navinak, ha kiírja, hogy melyik kijáratnál kell kimenni, nincs más teendő, mint már a behajtás előtti lámpánál a megfelelő feliratú sávba állni. Onnan már csak úgy lehet eltéveszteni, ha menetközben az ember ijedtében sávot vált. Elismerem, biztos kell hozzá egy kis megszokás, de biztos, hogy ekkora forgalmat sima körforgalommal ilyen hatásfokkal nem lehet levezényelni. Tapasztalatom szerint nincs sok baleset, én már minden évszakban és napszakban, szátalanszor vettem igénybe baj nélkül. Lehet, hogy szerencsém volt.

johevi 2008.04.14. 14:54:37

hajragyor: nekem innen fentről sem tiszta, hátmég ha be kellene hajtanom .-)))

Bianconero 2008.04.14. 14:55:20

A Veszprémi Tescónál is gáz volt a többsávos körforgalom, de nagyon ügyesen átépítették. Sajnos képem nincs róla, pedig tanulságos az új felosztása.

frék 2008.04.14. 14:56:54

johevi akkor javaslom a többiek biztonsága érdekében ne ülj autóba.

mackótestvér 2008.04.14. 14:57:00

biso7:
1. távlatban számítanak más cégek megjelenésére is, ezért helybiztosításnak a körforgalom a legjobb (+ leágazás kialakítása után is működőképes a csomópont)
2. ha a kimondottan a belső részre gondolsz, akkor nemes egyszerűséggel a száguldozók megfogása a cél. Sok embert nem tart vissza a fekvőrendőr, és valahogy nehezen hiszik el, hogy egy bevásárlóközpont melletti parkolóban nem kötelező alulról súrolni a megengedett sebességet (gyalogos, tömött kocsival nehezen ugrik nagyot).

Qub 2008.04.14. 14:57:41

Egy alkalommal éjszaka mentem keresztül ezen..
Lámpák nem működtek, forgalom nagyon nagy
3 x kellett megfordulnom mire megtaláltam a megfelelő sávot szfvár felé..

istvan 2008.04.14. 15:00:45

Kedves Mackótestvér!

Sokban egyetértek Veled. Egyedül abban nem, hogy a kifejezetten a "jelzőlámpás, soksávos körforgalomhoz" nagyobb hely kell és kis helyre beszorítva egy ilyen problémákat okoz. Valamint azt kell hozzátenni, hogy a körforgalom csak egy bizonyos forgalomnagyságig képes megfelelően levezetni a forgalmat. Bizonyos forgalom felett torlódásokat okoz. Ekkor vagy különszintű csomópontot kell építeni vagy valameilyen "elkerülő" utat, amely tehermentesíti az adott csomópontot.

Ezzel együtt az 1 sávos körforgalmak építése jó dolog, biztonságosabb mint bármelyik csomópont.

Sajnos azonban Budapest és egy-egy nagyváros elérte azt a forgami nagyságot, ahol már nem lehet csak a felszínen, lámpákkal és körforgalmakkal elvezetni a megnövekedett forgalmat. ahhoz, hogy a torlódások is csökkenjenek, ahhoz már komolyabb beruházások kellenek.

dodó 2008.04.14. 15:04:31

Nem rossz a fóti megoldás, a külső pályák szépen elosztják a bejövőket a meglévő és a majd létesülő üzletek között.
A belső parkoló is jobb így, ellenpéldának a közeli dunakeszi Auchant tudom felhozni, ahol hosszában két-két sávos egyirányú főutak vannak, nincs olyan óra, hogy valami kreszben alulképzett egyén ne a jobb sávból akarna balra a parkolóba befordulni...
Nálunk amúgy is hihetetlen mélységben van néhány alapvető szabály ismerete, például a párhuzamos közlekedés tárgyköréből.

Atika!!! 2008.04.14. 15:06:45

Győr közlekedése elég érdekes amúgyis :) Pl az egyetemről a strandra, ami gyalog kb 1 híd és 500m, autóval a belváros megkerülésével jár. Kb 1.5-2km (nem ér a sétálóutcán átmenni!).
Elég furának tűnik, biztosan megvan a logikája a kereszteződésnek. Esetleg egy kép/rajz felülről?
Körforgalmat meg még mindig sokan nem jól használják. Azt meg tudom érteni, hogy indexelnek az emberek balra(!) amikor nem a szokásos úton mennek ki a körforgalomból, hanem pl egy mellékutcába. Sokkal inkább nem szeretem amikor kifelé nem indexelnek jobbra. A másik majd rájön hogy kimegyek címszóval. Ebben (is) a béemvé-ojdi-merdzsó(-szuzuki) tulajok járnak az élen.

közlekedési bűnöző 2008.04.14. 15:08:18

Méghogy azóta nincs dugó..... Muhaha...
A múltkor volt szerencsém hétfő reggel 7h 30-kor arra járni. A híd túlsó végén állt a sor (kb 1 km). Körforgalmat használni meg 100 magyar sofőrből 98 nem tud. Mint ahogy vezetni sem nagyon, úgyhogy végülis tökmindegy.

Uff.

vau 2008.04.14. 15:09:52

En 20 evet laktam Gyorben, orom mostanaban hazamenni. Nincsenek gennyes nagy dugok, ezek a forgalmak meg szepen atlathatok. Ketszer megszivod, harmadszorra mar tudni fogod, hogy hogy uzemel.

Az, hogy nehany osember sokadszorra se birja hasznalni, az az o baja. Nagy forgalomhoz nagyivu megoldasok kellenek, es ez pont ilyen.

Szerintem zsenialis.

közlekedési bűnöző 2008.04.14. 15:10:34

Ja... nagy ívű szar.

hajragyor 2008.04.14. 15:13:46

Ezen a képen látszik, hogy a sáv csak kamion +20 cm széles.
Az áthaladást a főutak sorszámozása segíti, azt kell követni.
Ja a másik poén a "körgeometriás" jelző. Nem tudom a KRESZben hol van ilyen fogalom, én úgy emlékszem, ahol a kék karika kint van a körbe forgó nyilakkal, az körforgalom. Javítsatok ki, ha rosszul tudom.

istvan 2008.04.14. 15:16:03

Magyarországon most 300 autó / 1000 lakos körül van a személygépkocsi ellátottság. Ez a szám Németországban és Olaszországban több mint 500.
Kaliforniában pedig 1000 autó / 1000 lakos.

Úgy tanultam annak idején, hogy a személyautó állomány növekedésével párhuzamosan növekszik az utakon a forgalom is, kb. a 600 autó /1000 lakos értékig. Utána már nincs forgalomnövekedés, hisz az ezen felüli rész már csak egy ember második, harmadik autóját jelenti, amit természetesen egy időben képtelenség használni. igy kb. 600 autó / 1000 lakos felett a forgalom már nem nő csak a jármű tárolási igény.

Szóval nálunk még folyamatos fejlődésre kell számítani, főleg úgy, hogy tranzit ország is vagyunk, azaz, nem csak a magyar, hanem az itt áthaladó egyre nagyobb számű külföldi autó is növeli a forgalmat.

Persze ehhez stabil gazdasági fejlődés is kell. Ugyhogy a mostani kormány a 0 növekedéssel segít megoldani a forgalom további növekedését:-)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.14. 15:23:33

Érden is most épül egy kurvanagy körforgalom. M6-os le/felhajtó, 6-os út, minden.

Parkváros felé a spárnál pedig megtalálható a világ legkisebb körforgalma (!) aminek az egyik oldala egyenes, simán átlehet hajtani rajta, leejtőn van:)

Flashy7 2008.04.14. 15:24:34

jól néz ki, biztos hogy papíron megtervezve marha jól működik, de nem lehet elvárni hogy mindenki ismerje, mindenki jól tudjon vezetni, mindenki logikusan gondolkodjon és előre, ezért nem működik a dolog.
aki még nem járt benne: nehéz egyszerre odafigyelni még gyakorlott vezetőnek is: kanyarban a szűk sávban maradni, előre figyelni a lámpát, pontosabban először megtalálni hogy melyik lesz a lámpád ha odaérsz (vajon a sáv fölött van a lámpa vagy a sávok között?), lesz-e időm megállni, (a lámpa a vonal fölött van-e vagy távolabb), jó sávban vagyok-e (a sávok fölött levő zöld útmutató se mindenhol azt írja amit gondolnál), és akkor még nem vettem figyelembe a körülöttem szabályosan haladókat (kamion 5 centire), a szabálytalanságokat meg főleg (emberek és autók a piroson vagy záróvonalon át, vagy nem záróvonalon de körülnézés nélkül). a máshol még megúszható kisebb szabálytalanságok itt halmozódnak.
szerintem akkor működne jobban, ha előtte el kell döntened, hogy hova akarsz menni, és bent már nincs sávváltás, a te sávodba nem csatlakozik bele másik és a tied sem ágazik el.
a rendes egy sávos körforgalom azért jó, mert ha bemész, akár ítéletnapig mehetsz körbe anélkül, hogy másokat veszélyeztetnél, ha valaki nem tudja rendesen használni a körforgalmat maximum annyi történik, hogy fölöslegesen várnak a többiek amíg gondolkodik. itt az van, hogy amellett, hogy első néhány alkalommal nem győzöl azzal birkózni, hogy merre menj és mire figyelj, gyakorlatilag bármikor bármelyik irányból neked jöhet valaki aki máshogy gondolta a közlekedést.
papíron, ideális szereplőkkel biztos tökéletes, de nem lehet erre tervezni. olyanok is kapnak jogsit, akik 10ből 8szor elhibázzák hogy melyik a jobb és melyik a bal kezük...

Már ma láma 2008.04.14. 15:27:07

Az M5 melletti Auchan kétsávos körforgalma igazi kuriózum. A belsőből egyből kihajtanak valamelyik kijáraton.
Index nuku, ha van is, a KRESZ-t nem tudja a balfék.

Gyökerek kedvéért:
- körforgalomban kisorolni a belső sávból;
- index-tükör-hátra sandítás, nehogy ráhúzd a melletted lévőre
- ha szabad a placc, kisorolsz a külsőbe,
- index kattogjon tovább!
- a külsőből elgurigázol a kihajtóhoz - index pattog tovább - és kifordulsz.

Rühellem, hogy nagyon sokan basznak indexelni sávváltásnál és kanyarodásnál és még nekik áll feljebb, ha szóvá teszem.

nemakos202 2008.04.14. 15:29:25

Pár éve voltam Belgrádban, ott van egy ennél nagyobb körforgalom, nincsenek sávok, mindenki megy amerre akar+ még egy villamos is keresztezi...Életveszély,főleg, amikor biciklivel vagy...:)

Wydrian 2008.04.14. 15:34:47

Én győri vagyok, és rendszeresen hasznalom a keresztezodest. Amugy az egesz teljesen logikus, van 4 sáv, amibol a 2 jobb szelso jobbra, a kozepso 2-n egyenesen a bal 2 n pedig balra lehet menni. A sáv, ami látszik is a képen, és valahol kozepen indul, pedig arra valo, ha menni szeretnenk megy egy kört, vagy ott szeretnénk kijönni, ahol bejöttunk, es iylen elég ritkán van. Amugy tokecceru, belul nem valtunk sávot, amugy is zárovonal van. Az meg hogy egynesen, jobbra, balra akarunk e menni nem tul nehez a 4 sáv alapján belőni... csak arra kell tartani és kész... ezen mi a bonyolult....

Wydrian 2008.04.14. 15:37:10

A lámpák pedig ugy mukodnek, hogy NINCS kulon sávonként lámpa. Az osszes savnak mindig ugyanakkor van piros vagy zold. Tehat iylen probléma nem lehet. Tokmind1 melyik savban vagy, vagy mesz vagy nem, nincs oylan, hogy az egyik sav mehet, a masik nem. Es szepen szakaszosan forog korbe a zold. Teljesen logikusan ki van talalva.

fox 2008.04.14. 15:44:20

Nem olcsóbb ez a tipusú keresztezödés ha a balesetek miatti kárt is beszámítjuk. Csak hát azt nem az önkormányzat hanem az autósok fizetik meg.
A közlekedést pedig a létezö résztvevöket figyelembe véve kell megtervezni nem pedig szupermeneknek csinálni akik aztán mindenkit kioktathatnak.

yxcvbnmaa 2008.04.14. 15:45:41

Ehhez még fel kéne nőni a magyar autósoknak. Az átlag magyar autósnak a kétsávos körforgalom is bonyolult sajnos...

KaPé 2008.04.14. 15:51:22

Eddig vagy 10szer jártam arra, de egyszer se okozott gondot a használata és senki nem akart belém jönni... Persze én is ismerek olyan sofőrt, aki sikító arccal nézegetné fél óráig a táblákat és fogalma nem lenne, mit is kell csinálni, de ez nem a csomópont hibája.

fox 2008.04.14. 15:52:35

Wydrian!
Ha rengeteg a baleset akkor rossz a keresztezödés teljesen mindegy ,hogy amúgy logikus (föleg utólag elmagyarázva, meg fellulröl és persze a tervezöje szerint). A közlekedés elrendezésének kell igazodnia a közlekedökhöz nem pedig fordítva. Az is biztos , hogy lehetséges átmenni a keresztezödésen és meg is lehet tanulni csak több lesz a baleset mert nem mindenki olyan ugyes mint te és ez így is marad az idök végezetéig.

MMM 2008.04.14. 15:53:40

Nincs semmi baj ezekkel a kereszteződésekkel. Lehet, hogy a balesetek száma nőtt ugyan, de max. koccanni lehet, míg előtte nagyon veszélyesek voltak, főleg, ha elromlott a lámpa. És rengeteget gyorsított a forgalmon, ezen vitatkozni sem érdemes.
Egyébként ez egy jelzőlámpás csomópont, akkor válik körforgalommá, ha rossz a tábla. Érdekes, hogy ez itt megtévesztő, máshol meg teljesen természetes, hogy nem állunk meg a zöldnél, még ha STOP tábla is van mellette.

Gabor 2008.04.14. 15:55:27

Így néz ki felülről a Fehérvári-Ipar-Szigethy A. utcai csomópont: picasaweb.google.com/biro.gabor.s/Korforgalom/photo#5189098318034943906

Szerintem tényleg egyszerű - előre beállsz a megfelelő sávba és kész.

NemGyőri 2008.04.14. 16:00:18

Wydrian: az a bonyolult, hogy sokan nem Győrben laknak, egyszerűen csak áthaladnak a városon.

Johnny336 2008.04.14. 16:09:57

Gabor képe teljesen egyértelművé teszi a dolgokat. Minden sávnál ott van, hogy milyen irányba haladhatsz tovább, útburkolati jel formájában. Ráadásul minden megállási pont után közvetlenül tudsz sávot váltani, tehát ha a behajtást elbasztad, akkor körültekintő sávváltással gyönyörűen kijössz a szituból, egyetlen plusz kör árán.
Mondjuk ez még mindig jobb megoldás, mint Pesten külvárosban két nagyforgalmú útkereszteződése, ahol ha nem jobbra kis ívbe kanyarodsz, és elsőbbséget kell adnod, akkor jobban jársz, ha a túloldalra születsz. Átengedni nem fog senki, csak pofátlanul, tolakodva, orrot kidugva lehet átmenni...

rolika 2008.04.14. 16:24:50

évente 40-45ezer km-t vezetek, de az árkád melletti "körforgalomban" leizzadtam...
aki ott lakik, ott tanul vezetni, az persze, hogy tudja, melyik sávba kell beállni, de aki életében először jár arra...
én azóta is mindent megteszek, hogy ne kelljen arra mennem

Indigo 2008.04.14. 16:27:26

Az ilyen megoldàsok öshazàja Anglia és a leghíresebb példa a Swindon-i:

en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)

A youtube-on van róla pàr jó videó autóban ülös pozícióból is.

Sajàt tapasztalatként àllíthatom, hogy jól müködnek, de sajnos kultúra is kell mellé, de hàt erröl szól ez az egész blog...

2008.04.14. 16:28:59

Ez még képen is horror!

boszme 2008.04.14. 16:35:27

Indigo:

én is ezt akartam posztolni, volt hozzá szerencsém ;)

frék 2008.04.14. 16:41:00

"én azóta is mindent megteszek, hogy ne kelljen arra mennem" ez a mentalitás ami továbblendít abban h tanuljunk modernizálódjunk, tudok erősen gratulálni.

Indigo 2008.04.14. 16:47:27

boszme:
Amúgy elöször a High Wycombe-ban futottam bele ilyenbe elöször: délutàni csúcsban,fél óràval azutàn, hogy àtvettem a bérautót a reptéren :-)

2008.04.14. 16:54:59

Indigo 2008.04.14. 16:47:27

Ilyet Angliában még nem láttam. Körforgalom sok van, de azokra van szabály és elég jól működik is. Inkább Mo-on tűnik zavarosnak, hogy kétsávos körforgalomban kinek hol kéne mennie, meg ki hol megy.

Mikka 2008.04.14. 16:55:49

Nekem veszprémiként elsőre nagyot ütött a látvány de egyből megtaláltam benn a kívánt irányt, semmi baj vele. Azóta 4-5-ször jártam arra és megszoktam. Aki ott koccol az bárhol képes legyalogolni valakit.

Mócz 2008.04.14. 17:00:45

Uhhhh gyerekek, én ilyet még életemben nem láttam, valszeg ott ragadnék, ha bele szaladnék egy ilyenbe... most itt kinek van elsőbbsége? Jobbkéz-szabály van, vagy körforgalom?

Gabor 2008.04.14. 17:03:01

Én tényleg nem értem ebben mi a bonyolult. Ez egy lámpás kereszteződés, ami jó előre ki van táblázva. Olyan, mint mondjuk az Örs vezér terénél Pesten. Mondjuk jövök a Kerepesin befelé a városba, ha balra akarok menni a Fehér útra, akkor a két baloldali sáv valamelyikébe állok. Ha egyenesen akarok menni tovább a Kerepesin, akkor a két egyenesen menőbe. Ha jobbra a Nagy Lajosra, akkor a jobbra menőbe. Ha piros a lámpa megállok, ha zöld akkor megyek, a kereszteződésben nem váltogatok, hanem tartom a sávomat. Ha nem vagyok erre ismerős, akkor eltévedek, és esetleg az Éles sarokhoz jutok, ami mellesleg sokkal szarabb. Ennyi.
Itt is ugyanaz van - ha tudom merre akarok menni, akkor a csomópont előtt beállok abba a sávba és megyek szépen a sávomban, ahogy kell. Ha meg nem tudom merre akarok menni, akkor arról nem a kereszteződés tehet, mint ahogy arról sem, ha nem vagyok képes a két vonal között maradni, ha kanyarodik az út...

Gabor

Gabor 2008.04.14. 17:04:53

Mármint az előző hsz. az eredeti témához szólt, nem a "Magic Roundabout" -hoz.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.04.14. 17:06:10

ez a 2 győri csomópont telejesen rendben van, nélkülük nagy(obb) dugó lenne. első alkalom után nem okozott gondot nekem

zsomi 2008.04.14. 17:06:15

Hali!

Nem olvastam a korábbi hozzászólásokat, csak párat, de mint olyan, aki naponta használja a körforgalmat, elmondhatom, hogy nem nagy ördöngősség használni a csomópontot. Megértem, ha egy idegen számára furcsa a jelenség, de korrektül ki van táblázva minden, logikusan szervezték a kikanyarodó sávokat és tényleg jelentősen csökkent a dugók száma (gyakorlatilag 0-ra). Nem kell pánikolni, csak egy hangyányit jobban odafigyelni, és türelmesebbnek lenni - szerintem kulturáltabb közlekedésre szoktat ez a "körforgalom."

sadap 2008.04.14. 17:11:20

Nem is értem, sokaknak mi ezzel a problémája. Győri vagyok, azelőtt is itt laktam, hogy ezt a két csomópontot megépítették volna, azelőtt a helyzet katasztrofális volt. A fehérvári úti csomópontban mindennapos volt a baleset a kretén ,,pirosonáthajtósok'' miatt, a bevásárlóközpont akkor még nem volt, de a helyén lévő kereszteződésben nagyon gyakran volt kikapcsolva a lámpa, ilyenkor lehetetlen volt keresztülhajtani a Fehérvári út forgalmán a belvárosból vagy a Budai útról érkezve. Halálos baleset is történt, azóta viszont tudtommal egy se.

A képlet egyszerű: ha tudod, merre akarsz menni, előre be kell sorolni abba a sávba, amit az igen korrekt előjelző tábla mutat is. Menet közben is lehet sávot váltani (nekem 2 is megy egyszerre, korrektül, nem veszélyeztetve másokat), csak nagyon kell figyelni, hogy van-e ott valaki. (Jól beállított visszapillantók!!!)

A kereszteződés felfestése is tökéletes szerintem, mindig a saját sávod elválasztó csíkjait látod a legerősebbnek, arra kell menni!

Az, hogy vki. annyira balfék, hogy nem képes besorolni a haladási irány szerint, az nem csak ilyen, de hagyományos kereszteződésekben is gondot okoz, csak épp ott lehetőség sincs korrigálni.

Jó közlekedést!

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.14. 17:32:48

Lehet itt az ideje időt és energiát pazarolni az autóvezetése mellett megtanulni közlekedni is.

Sokan összekeverik az autó vezetőülését az otthoni tévénéző fotellel. Ott is elég csak előre bámulni... :)

marrci · http://marrci.blog.extra.hu 2008.04.14. 17:37:54

Remélem ide csak olyanok írnak akik már jártak ott! :D Mert ezt mindenkinek át kéne élnie és ha sértetlenül hagyná el a csomópontot ajándékkal kéne jutalmazni. Ahogy Maksa Zoli mondta aki az ilyen körforgalmat tervezi az nem vezet - azt viszik, NAGY fekete autóval.

Bizonyára sokan jártak már Győrben közületek, nekem a személjes élményem hogy bemenni a városba nagyon egyszerű de kijönni annál bonyolultabb.

Na szépnapot!!! ;)

nonok 2008.04.14. 17:41:50

Bár tudom, hogyez itt a tízmillió zseni országa, akiknek derogál a nála fejlettebbektől tanulni. De azért a fényképre nézve nem állom meg, hogy fel ne idézzem a bécsi Ring kísértetiesen ehhez hasonló adottságú, méretű körforgalmait. Azzal a különbséggel, hogy ott külföldoiként is mindig, először arra járva is tudtam, mikor merre kell mennem, váltanom. Ehhez persze az is kell, hogy az ottani járművezetőknek megtanítják, hogyan kell körforgalomban közlekedni. Továbbá, a felfestés, kitáblázás logikus, egyértelmű. Tudom, már kifizettek valakiknek jó sok pénzt ezekeért a győri tervekért, meg a kivitelezésért. De talán érdemes lenne kilátogatni az alig 100 km-re fekvő Bécsbe, és fényképezni, esetleg mérni. Urám bocsá', tanácsot kérni az ottani közlekedésiektől. Talán nem esne le a mindentudás koronája büszke honfitársaink fejéről. És mennyivel olcsóbb lenne, mint a sorozatos balesetek. És mennyivel olcsóbb lett volna, a "tervezés", kivitelezés előtt megtenni?! (Persze tudom, akkor a haveri tervezőgárda kevesebb megbízást kapott volna. Ez sem utolsó szempont, ugyebár...)

hajragyor 2008.04.14. 18:04:30

Felülről és a tervrajzon teljesen korrekt a vonalvezetés. Azonban kocsiban ülve, mikor a sávból csak 4-5 méter látszik, és a becsatlakozó-leváló sávoknál megjelennek az ide-oda cikázó szaggatott vonalak, akkor elég nehéz eligazodni.
Én naponta 3-4szer áthaladok ezeken a körforgalmakon, tudom, hogy melyik sávból merre lehet eljutni, de a táblák sajnos nem egyértelműek.
Ha mondjuk jössz egy egysávos irányból, megjelenik 4-5 méter magasan a sáv felett egy "csigás" lrejelző tábla, hogy melyik sávba kell sorolni. Azonban itt csak még az útszámozás van feltüntetve, városok, vagy városrészek nem. Aztán 3-4 sávra bomlik az út, látszik is a nagy zöld tábla, de sokszor itt már íves a sáv, tehát nem egyértelmű. A lápánál feltorlódik a forgalom, így hacsak nem vagy első, nem látod a sávokat, hogy melyiknek hol lesz a vége. Aztán amikor egymást keresztezve ide-oda cikáznak a szaggatott vonalak, akkor sokan belelépnek a fékbe, vagy átsodródnak...
Az viszont pozitívum, hogy a főbb sávok mellé már letettek éjszaka világító macskaszemeket, amelyek jobban vezetik a szemet.
De azért kamionnal vagy busszal együtt fordulni, nem egy leányálom.
Én pl. ha utolérek a belső sávban egy kamiont, akkor a körforgalomban nem előzöm meg, inkább elém engedem, így másfél sávon ő is be tudja venni. Azután mér elfér két kocsi is.

hard 2008.04.14. 18:22:57

A legzavaróbb az ezekben, ha mondjuk 270°-ot mész benne, akkor behajtasz, nézed előtted a piros mikor vált, utána mennél, de még vagy3-an elhúznak előtted. Sztem a koccanások fele emiatt van. A piroson átcsúszókat utol érik, akik lendülettel érkeznek a zöldhöz. A kis ívnél meg tényleg szar, hogy 5-10 sec-re kell megállni, és imádkozni, nehogy a seggedbe durrantsanak.

Mondjuk győrben nagy divat a piroson áthajtás. Pl Nagy Imre-Mónus kereszteződés.

PrintScreen 2008.04.14. 18:24:14

Mondok egyet Pesten is: Baross tér, ha épp nincs feltúrva. Bár kicsit háromszögesre sikeredett :)

PrintScreen 2008.04.14. 18:30:32

Egy dolgot hiányoltam a a fenti "körforgóból" a csecse kis körbenyilacskát a sávok felett, hogy ez balra, egyenesen, vagy jobbra visz ki. Mert mint ritka látogató, azt még tudom, hogy balra kellene mennem, azt már nem, hogy az milyen számú út, azt meg pláne nem, hogy melyik városrész.

igli 2008.04.14. 18:48:14

Nem szokványos hely, szentigaz.
Győr mindig is a csodák városa volt, legalábbis számomra.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szimpla (bármely vidéki városban lévő) lámpás kereszteződések ennél is nagyobb szivatások, mert senki nem veszi a fáradságot, hogy normálisan időzítse őket.

walaki 2008.04.14. 18:49:37

Szerintem nézzétek meg ezt:

www.jaisz.hu/gyor2006uton/video/arkad_szimulacio.wmv

Szerintem ennél jobb megoldás egy nagy áteresztőképességű csomópontra nincs.

Igaz, hogy nagy előny, ha tudja a sofőr, hogy hova akar menni és nem a kereszteződés közepén gondolja meg magát.

AP (törölt) 2008.04.14. 19:00:08

Fasza nagyon, de legalább leírhatnátok, mit kell tenni ha az ember útja pont ezen vezet át!
Anyázni könnyű, hogy szar.. A megoldást mutassad testvér.

Condy 2008.04.14. 19:02:29

Csak azt tudnám, mi ebben olyan k.rva nehéz. Oda kell figyelni és kész. Minél később akarok kimenni, annál beljebbi sávba sorolok. Az tény, hogy szűkek a sávok a kamionoknak, buszoknak, de nem is ők hajtanak ezerrel a csomópontba.

fm! 2008.04.14. 19:27:06

PrintScreen 2008.04.14. 18:30:32
"a csecse kis körbenyilacskát a sávok felett, hogy ez balra, egyenesen, vagy jobbra visz ki."

Pont ez a gondom nekem is, ha jövök a belváros felől a négysávoson, akkor honnan a pikulából tudjam, hogy melyik nyolcvanX-es út kell ahhoz, hogy az Árkádhoz menjek? Én úgy oldom meg, hogy mindig a legszélsőben megyek 270 fok-ot, folyamatosan attól tartva, hogy balról valaki belémdurrant. :)

csiky944 2008.04.14. 19:49:00

Mindennap szinte átmegyek rajta,én még nem tapasztaltam,hogy nagyon veszélyes lenne,a gond tényleg csak a vidékiekkel van.A képen az illat nem látszik,amit a Szeszgyár ereget magából :D

mis 2008.04.14. 19:49:31

Naponta 2x áthajtok mindegyiken szóval könnyen mondom, hogy egyszerű a használata, de tényleg az. Bár sokat segített, hogy az átadás előtt betették a rajzukat az újságba és bárki nézegethette, hogy hova is kell majd besorolni. A probléma az szerintem, hogy aki előszőr jár arra, az nem tudja hirtelen, hogy mi van. (Mondjuk aki győri, de nem mer arra menni, az jobb lenne, ha leadná a jogsiját, mert, aki olyan szerencsétlen, az máshol is hülyén fog közlekedni.)
Az utak és a városrészek kiírása sem segít egy más városből érkezőnek. Talán, ha a sávok felett azt mutatná a tábla, hogy hol fogok az adott sávból indulva kihajtani, az segítene. Jobbra akarok menni, ide állok, balra akkor meg ide és kész. Nem az utak számán, meg a városrészek nevein kellene gondolkodni.

hajragyor 2008.04.14. 20:09:50

A szimuláció jó, a valóságban is kb. így működik, de:
- a sávok kicsit keskenyebbek lettek, mint a terven,
- jönnek kamionok, buszok és egyéb versenyzők is. (A kedvencem egyszer egy mixerkocsi volt, amelynek a szlalomban ide-oda csapódott a betonvályúja, és a környékbeli kocsikat jól megszórta, köztük engem is.)
- hiányoznak a sávváltó, és a csomópontot kiegyenesítő (a legbelső sávból sok lóerővel startoló és rögtön jobbra bekanyarodó tuningsofőrök)

X 2008.04.14. 20:13:47

Szerintem ezzel csak egy baj van.

A TÖBBSÉG HÜLYE ÉS NEM TUDJA MIRE VALÓAK AZOK AZ IZÉK a kocsin, amikbe HA BELENÉZ SZEMBŐL, látja önmagát :D

vagy inkább :S:S mert köztünk élnek...

pursuit 2008.04.14. 20:15:48

Nem értem mi a gond, mindkét győri körforgalommal. Tök egyszerű használni, jól ki van táblázva, nincs dugó, csak a sok nem figyelő, nem indexelő,a "piroson még átférek sofőr". Nem a körforgalommal van gond, hanem az oda nem figyeléssel, rossz közlekedési morállal...

győri 2008.04.14. 20:18:04

Én győriként naponta többször átmegyek mindegyiken és szerintem nagyon jól gyorsítja a forgalmat, csak ne lenne az a sok idegen akinek fogalma sincs, hogy mit kellene csinálni.
Egyszer egy kamion két sávot váltva majdnem letarolt, mert rájött, hogy melyik sávba kellett volna állnia. Sokan összecsinálják magukat, ha meglátják és rosszul reagálnak, pedig semmi nem történne, ha menne mégegy kört.

hajragyor 2008.04.14. 20:22:44

Ez a mész még egy kört szöveg amit a bevezetéskor és a médiában állandóan nyomnak, hülyeség; akkor lehetne igaz, ha körbe lehetne így menni!
Ha 270 fokot akarsz fordulni :1 sávváltás balra, ha 360-at akkor kettő szükséges. De csak ha a legbelső sávba soroltál. Ha a középső vagy a külső sávokban vagy akkor a spirál forma miatt szépen kivezet egyenesen, vagy jobbra.

grjak 2008.04.14. 20:22:51

szerintem teljesen oké ez a két kör geometrás csomópont, igenis a magyar közlekedési morállal van a gond.

TGV 2008.04.14. 20:24:39

ez eleg csunyan nez ki... es hogyan magyarazza el a gps, hogy mit kell tenni? es amikor esik az eso es nem latszanak jol a savaok? vagy amikor hamarosan elkopik a felfestes?

amugy Parizsban nincs egyetlen korforgalom sem, hanem olyan kor alaku csomopontok, emelyekbe balrol surun szaggatott zarovonalak mennek be radialisan. Ezeknel a vonalaknal elsobbseget kell adni. Tehat bezuz az ember, majd a kovetkezo becsatlakozas magassagaban elsobbseget ad a jobbrol jovoknek :) ennek a non plus ultraja az Etoile hires nagy korforgalma, ahol mar nyomokban sincs felfestes es 3-5 savok erkeznek a csomopontba. Viszonylag hamar megtanulhato azert: ha valaki jobbrol jon, akkor el kell engedni.
Neha szoktak lampaval konnyiteni, hogy vagy a bejaratnal van lampa vagy valamelyik szeletnel.

hajragyor 2008.04.14. 20:27:24

A tervekből is ez jön ki, max. 1 sávot váltanak a kocsik, és mindenki arra megy, amelyik sávba előzőleg besorolt. Ez nem is lenne gond, csak nincs rendesen kitáblázva a besorolás, és a felfestések is gázosak. (1 sávból 3 lesz, de derékszögben a többi sáv meg elvisz más irányba. (lásd Árkádból kikecmeregni a Budai útról)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.14. 21:41:44

Végigolvasva a kommentek jó részét vicces látni, hogy a nagyon megmondó emberek jó részének gőze sincs arról, hogy miröl is beszél. Fingjuk sincs a körforgalom és a főút témáról, ez már abból is egyértelmű, hogy a legtöbben lazán körforgalmnak titulálják ezt a kereszteződést. Ezért vannak ott balesetek és nem a csomópont tervezési hibája miatt. Az emberek hülyék és úgy vezetnek autót, hogy távolról sem ismerik és/vagy tartják be a KRESZ-t. A legtöbb idióta inkább szabálytalanul vált sávot, vagy megy át mindenen és mindenkin, minthogy menjen még egy kört pedig az még újabb zsetonba sem kerülne.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.14. 21:44:46

A kellemes autós szórakozásra vágyóknak pedig ajánlom Málta szigetét a szinte zéró kitáblázottságával, illetve a mókás körforgalmaival. Persze volt Britt gyarmat lévén masszív balratarts! :)

Rocko- 2008.04.14. 21:55:26

a körforgalommal az a baj, h vannak. a másik meg, h az emberek nem tudják használni.
lehet kimenni Érdre, aztán nézegetni az elején azt a szart.
ez a győri izé is, azt kell oda beküldeni Aixammal, aki kitalálta.
komolyan, nem leeht felelősségre vonni ezeket, akik elbasszák a közlekedést?

bassfreak 2008.04.14. 14:53:37
azét ez elég komplex ahhoz, h értelmezd pillanatok alatt.

dodó 2008.04.14. 14:54:25
"higgy a navinak, ha kiírja, hogy melyik kijáratnál kell kimenni"
azért ne mindig. :)
van , hazt mondja, tartsam az ívet balra, a kanyar meg egy jobbra, őst, képen is jobbra ível.

BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.04.14. 15:23:33
az annyira nem vészes, csak beláthatatlan. 6/7 gázosabb.

Már ma láma 2008.04.14. 15:27:07
azt kihagytad - h ha van zebra - akkor a gyalogot átengedni. kifelé, befelé.

Név: 2008.04.14. 22:05:51

Ez a post a kommentekkel együtt visz mindent...

A post beküldőjének leírása alapján már én is hülyézni készültem a körforgalom szót használókat, de aztán megnéztem a videót.
Azon pedig egyértelműen látszik (ki van táblázva), hogy ez bizony körforgalom, csak több sávja van, amikből nem egyformán van kihajtás, ráadásul lámpa vezérli a haladást. Ha az utóbbi nem működik, vagy sárgán villog, akkor pedig csak a több, különböző sávban tér el az egyszerű egysávostól.

A videót azért is érdemes megnézni, mert gyakorlatilag az összes elkövethető szabálytalanság látható rajta, a belső sávban araszoló pótkocsis traktortól a bringaúton ténfergő gyalogoson keresztül a teljesen piroson áthajtó autóig.

A vicces az, hogy a szimuláció is tartalmaz ilyeneket, tehát elég valóságos. :)

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.04.15. 00:31:02

na most én igencsak békés embernek tartom magam, távol áll tőlem az erőszak, de a múltkor németországi illetőt majdnem kénytelen voltam kirángatni az autójából, mikor pofátlanul bevágódott a kereszteződésbe, én satufék és még ő pofázik. következő lámpánál beértem, kiszálltunk sógorral a kocsiból és megindultunk feléje. először nagyarcoskodott, aztán látszott az arcán, hogy kezd rájönni, hogy talán mégsem kellett volna a barbár keleti népekkel ennyire nyeglén viselkednie. embert én még ennyire "kihaénnem"-ről "asszembajbanvagyok" arckifejezésre váltani még nem láttam.

hajragyor 2008.04.15. 07:50:39

A körforgalomról már sok minden elhangzott itt, mint rendszeres használó én így tudnám összefoglalni:
+ nincs dugó, ha pirosat kapsz, egy percen belül mehetsz,
+ minden irányba folyamatosan tudsz haladni, (nincs kitolom az orrát és bevágok nagyívben balra),
+ nincs frontális ütközés, vagy nagyobb balesetek
+ ha jól sorolsz be, akkor egyértelmű

- keskeny sávok, (sok a padkázás és a sávokon átlógás nagy gépekkel)
- sávváltás a körforgalmon belül,
- túl gyorsan megyünk benne :)
- több helyen nem egyértelmű a besorolás,
- gyalogosoknak kerékpárosoknak nem nagy élmény és eléggé veszélyes.

davez 2008.04.15. 08:38:40

:), menjetek el Hollandiába.. ott ezekből egymás után pár száz méteren belül akár több is van, de persze plusz lámpákkal kiegészítve :) azok tudnak igazán viccesek lenni :)

Jazz 2008.04.15. 11:02:37

Nem olvasom végig az egészet, mert lusta vagyok, de itt a végén is van egy post, hogy kint a körforgalom tábla. Az csak akkor érvényes, amikor nem működnek a lámpák! Akkor aszerint kell közlekedni. De pl. egy sima lámpás kereszteződésben is ha megnézed van stop tábla, vagy elsőbbségadás kötelező. És mégsem kell figyelembe venned, ha műdödik a lámpa...
Nekem tetszenek ezek a csomópontok...

frék 2008.04.15. 11:02:38

Rocko- 2008.04.14. 21:55:26

attól h a sávok nem nyílegyenesek még nem komplexebb mint egy szimpla lámpás kereszteződés. vagy autópálya felhajtó. tényleg annyi az egész h nézni kell a táblát, és irtó bonyolult hogy amellé még azt is nézd hogy zöld van mert ha nem akkor meg kell állni. ezeket a dolgokat részben megtanuljuk vizsgán használni amikor jogosítványt szerzünk. miért ne lehetne kombinálva használni őket? tényleg nem tudom felfogni mi ezzel a baj és miért szidják - amikor győrben mindennap többször ezen emntem soha se láttam még balesetnek nyomát se, de még csak hírét sem. szerintem csupán statisztikai manipuláció.

Balage85 2008.04.15. 15:02:00

Pesti vagyok, de sokszor járok győrbe, minden második héten, sokat vezetek a városban, de még mindig az a véleményem , hogy ez a csomópont kurva szar. Nem tudja az ember melyik sávba menjen, mert ha rosszban van, pl a legszélsőben az elsőnél ki kell menni. Csak annyi van kiírva, hogy melyik sáv melyik útra visz rá, naja, de az ember nem tudja fejből az összes főút számát ami ott megy. Sokszor basztam már el, és sok szabálytalan sávváltás volt az eredménye :) Szerencsére baleset mentesen, de mindig mondom az asszonynak hogy itt kurva könnyű koccanni :)

Név: 2008.04.16. 00:27:05

Főleg Jazz figyelmébe:

Ez a lámpa-tábla téma is olyan, hogy valaki elkezdte, azóta meg mindenki ezt ismételgeti, miközben fogalma sincs róla.

A KRESZben konkrétan ez áll:
9. §
...
(9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.

A körforgalom táblája viszont kerek és kék színű, azaz utasítást adó jelzőtábla, ezért mindig figyelembe kell venni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 02:26:15

Csak tudnám, hogy mi a kurva anyjukért jók a két és többsávos körforgalmak (vagy geotermikus lófaszok, oder was)?! Elvileg egy sima egysávos körforgalom a balesetveszély (nincs piroson egyenesen átrongyoló delikvens) csökkentésére és a folyamatos forgalom átersztésre jó. A kétsávosnál meg ha véletlenül bemész a belsőbe, az kurva élet, hogy elsőre alig tudsz kijönni, és kanyarban még sandítgassak is, holott előttem is haladnak és bambáskodnak. Szóval a koccanásos balaesetek számának növelésére és az emberek elbizonytalanítására jó ez csak. Basszák meg, egész nap az körözzön benne, aki megálmodta.

Valaki be tudná linkelni az angol tripla körforgalmat? Azt, ami 9 utat közösít? Ott van az a vicc, hogy 3 utanként van egy kisebb, rendes irányú körforgalom, majd ezek közt egy nagy, ami fordított irányú! (bolygómű) Na, az az ultrazsírság, az igazi kreatív buziság.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 03:01:07

maps.google.com/maps?ll=51.884444,0.932639&spn=0.001,0.001&t=h&q=51.884444,0.932639

És végül, de nem utoljára! Érdemes kicsit lejjebb menni és balra is picit, van még az orbitális 200 méteres közelében egy nagyon nagy, meg egy normál méretű is, csak hogy kellően világos legyen a közlekedés. Világos? Azt hiszem páran infarktust kapnánk ott...

jacks_colon (törölt) 2008.04.16. 08:58:39

Londonban rengeteg ilyen van. Az ilyen körforgalmaknál (vagy lámpás kereszteződés, mindegy, értsd jól) általában azzal van a probléma, hogy a helyismerettel rendelkezők nagyobb sebességgel, és türelmetlenül mennek át rajta. Ez sajnos néha velem is előfordul, pedig nem kellene. Ugyanis amíg én tudom, hogy pontosan hova kell mennem, hol kell beérkeznem, hol kell kilépnem, és még azt is, hogy mikor fog váltani a lámpa, addig egy helyismerettel nem rendelkezőnek az egész káosz marad. Ahogy nekem is káosz lesz majd egy másik körforgalom (körcsiforcsi, a gyk.).
Egy megoldás van erre, LASSAN kell menni benne, akkor is, ha már ismered. Ha te gyorsan mégy benne, mert ismered a helyet, a mögötted levő is fel fogja venni a sebességed. Akkor is, ha nem ismerős arra. A legtöbb ember minél hamarabb túl akar lenni az ilyen csomóponton, mindegy, milyen áron. Ez valahogy ösztönös, és ezen úrrá kell lenni, csakazértis lassan kell menni. (Különben tömegszercsi lesz és folyni fog a vércsi meg a belcsi, hogy triumphator is értse.)

Jazz 2008.04.16. 09:31:27

Név-nek: igazad lehet, de ezt nem én kezdtem el, meg nem is a másik postoló, hanem az, aki építtette, meg aki megadta rá az engedélyt.
Kötekedni lehet, de ha ésszerűen belegondolsz: működik a lámpa -> azt fogod követni. Nem működik -> körforgalomként működik. Ettől még aláírom, papíron igazad lehet. Tudod az elmélet, meg a gyakorlat...
Ma is jöttem át rajta egyébként az Árkádnál, és baromira jól ki van táblázva 100 méterrel előtte, hogy melyik sáv hová fog vinni! Erről ennyit.

Én vagyok 2008.04.16. 10:58:17

Ki is a polgármester Győrben? Valami közlekedési szakember? Esetleg egy közüzemi mérnök? Vagy olyan szakember, akinek több évtizedes tapasztalata van abban, hogyan kell beruházásokat felügyelni, menedzselni...?

Név: 2008.04.16. 23:39:29

Az előzőt csak ajánlottam, de ez már majdnem kifejezetten Jazznek szól:

Olyan nincs, hogy ha világít a lámpa, akkor nem körforgalom.
Egyszerűen fogtak egy körforgalmat, amit kibővítettek több sávosra. Eddig nem nagy ügy, több helyen is van, de jót még csak Zamárdinál láttam.
A több sávot kicsit megkavarták, mert nem minden irányból ugyanannyi a behajtó sáv, meg a kihajtó sem.
A végén pedig fogták a lámpákat, hogy könnyebben vezérelhető legyen az egyes irányok áteresztése, de ezzel csak az elsőbbséget szabályozzák, ahogyan a többi kereszteződésben is.

Így már érthető?

Az építő meg az engedéyt kiadó pedig nem tehet róla, hogy az emberek az egyszerű KRESZ szabályokat sem tudják értelmezni, és nem képesek felfogni keverés nélkül, hogy van körforgalom, meg ami csak hasonlít rá, de valójában egy egyszerű alárendelt kereszteződés.

Jazz 2008.04.17. 09:41:17

Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja? :))
Magyarul: értem amit írsz, de mit akarsz vele mondani? Ez szerinted akkor körforgalom? Vagy vegyék le a táblát?

Én úgy látom, hogy nem körforgalmat bővítettek, hanem egy sima lámpás kereszteződést hajlítottak meg. :)
Mindegy, a lényeg hogy biztonsággal tudom használni, akárminek is hívják. És szvsz nagyon jó dolog. Azóta dugó nuku. Majd megszokjuk.

ganyager 2008.04.17. 11:36:26

Láttam már néhány körforgót, ami nagyon ritkaság (legalábbis amerre jártam már)!

amit láttam már:

Vannak 1 sávból bemenő 2 sávos körforgók, és úgyszintén 1 sávban kimenű sáv. (PL.: Érd )

- Duplasáv bemenő, illetve a körforgó is dupla, és a kijárasta is dupla... (pl: Biatorbágy és M7-es M0-ás felé)

De ilyennel mint ami Győrben van ilyennel életemben nem láttam! - Hát biztos vagyok benne , hogy elkellene mennem arra akkor forognék jó párszor!

anabaptista 2008.04.21. 10:55:55

ilyenen elmélkedni...
bocs, de nem olvastam el mindent, mert jön a főnök:)
vezettem már eleget, keresztben az országot, bár nem áltatom magam, h jó lennék.
DE
először én is pánikoltam (győriként), azután rájöttem a logikájára.második használat után 1értelmű, különösebben figyelni sem kell, csak mint 1 iskola előtt.ha betartod a KRESZ-t, és figyelsz másra is 1 kicsit, nem lehet gond vele.
persze a jogszit is csak írni-olvasni tudóknak adnék, nem olyanoknak, akik csak a gázpedált ismerik....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása