Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Se villogó, se sziréna

2008.04.23. 12:59 :: Kisikasa

Szeretném hinni, hogy a Laci történetében szereplő mentős viselkedésére van reális pozitív magyarázat, mert ha nem így van akkor rosszabb a helyzet mint gondoltuk és nagyon sokat kell még fejlődnünk, hogy a közlekedés gördülékeny és esetlegesen még élvezhető esemény is legyen.
Az alábbi, velem történt esetet szeretném megosztani veletek, igazából magam sem tudom, hogyan értékeljem a saját cselekedetem :) Kíváncsi vagyok, mit gondolnak a commentelők.



Jól ismert helyen, a Nagykőrösi út - Határ út kereszteződésben állok, a belváros irányába tartanék. Egyenesen szeretnék átmenni az Illatos út felé, ezért a középső sávban vagyok. A lámpa piros, pozícióm a sor eleje, elég közel a lámpához, csak kormányra-borulással látom (végül úgy döntöttem az előző zöldnél, hogy én már nem férek át). Aki rendszeresen jár arra, már sejtheti, mi fog történni. :) Tőlem balra egy balra kanyarodó sáv, jobbra egy másik egyenesen menő (egyben jobbra kanyarodó) sáv. Szóval állok, mikor a szokásos módon a balra kanyarodó sávban egy autó végig előzi a sort, majd beáll elém.

Mivel én is nagyon elöl vagyok, a zebra közepére, a gyalogosok kerülgetik. Ebben még mindig nem vona újdonság, csakhogy a jármű egy mentőautó. Megkülönböztető jelzés használata nélkül. Picit filóztam, hogy most mi van. De mivel nem kapcsolta be a szirénát és várta a zöldet, úgy értékeltem a helyzetet, hogy ugyanolyan tapló függetlenül a járművétől, mint bármelyik másik tapló. Ezért úgy is jártam el vele.

Szépen rákészültem a zöldre, majd mikor váltott a lámpa, elsőnek startoltam. Picit áthúzódtam a jobb oldali sávba, és szépen megkerültem az éppen csak feleszmélő mentőst. Na, erre hirtelen elkezdett működni a sziréna. Úgy fél másodpercre. Nyilván fájt neki ami történt, ilyet csak ő csinálhat. Ezután kikapcsolta a szirénát és a villogót, tehát ismét megkülönböztető jelzés nélkül átlépte a záróvonalat, és a szemből jövő sávból az Illatos útra kanyarodott, ezúttal már át a piroson. Se villogó, se sziréna. Nem tudhatom, de úgy érzem csak meg akarta mutatni, hogy úgyis előbb ér oda. Engem ez nem érdekel, lelke rajta, csak ne tartson fel.

Szerintem szakmája szégyene. Ha tényleg sietett volna, megkülönböztető jelzéssel szépen átmegy, és nem engem akadályozva vár a zöldjére.

Nos, ki mit gondol? Mentő volt vagy tapló volt? Vagy csak egy egyszerű tapló mentős? Esetleg én vagyok naiv, hogy egy mentőstől (a többi emberhez képest!) extra korrektséget várok?

40 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.04.23. 13:28:19

Valószínűleg simán tapló volt.

Ennek ellenére a mentő az mentő, én minden helyzetben előzékeny vagyok velük, nem tudhatom mit és hova szállít, mi dolga van.

John Beehive 2008.04.23. 13:29:48

Ez egy tapló mentős volt!
De a "bűntetést" én nem támogatom, főleg nem egy mentővel szemben...

Casillas86 2008.04.23. 13:32:18

Mentős volt, aki vétett a szabályok ellen. Lehet, hogy csak a bázisra sietett vissza, hogy végre el tudjon menni WC-re, esetleg ebédelni tudjon egy jót. Szinte biztos, hogy nem a csekkeit sietett befizetni.

Hogy ez neked miért fáj, az rejtély, de legalább megmutathattad, hogy te vagy a faszagyerek, aki akkor is kibaszik a sort előző mentőssel... Persze a legjobban te lennél megsértődve, ha egyszer a balesetedhez azért ér oda későn a mentő, mert előtte szüttyőgve a dugóban nem ért vissza a bázisra, és távolabbról kellett elindulnia megmenteni az életed - megkülönböztető jelzéssel.

bekov 2008.04.23. 13:36:37

köcsög mentős, aki kihasználja az autója passziv előnyeit...

hasonló történetem van nekem is, már gondolkodtam rajta, hogy beküldöm a blogra, de ha ez itt van, akkor már nem nyittatok neki új topicot... Erzsébet királyné útja és Amerikai út kereszteződésében állok, az M3 felől jöttem... sűrűn járok erre, láttam már kacifántos dolgokat ebben a kereszteződésben, de sztem ez mindent überel... úgy kezdődik, hogy stop tábla... mindenki elment előlem, elsőként állok a kereszteződésben, mikor olyan anomália alakult ki, hogy egyszerűen moccanni sem tudtam a keresztirányú forgalom miatt 2(!!!) percig... ilyen még nem volt, sűrű tömött sorokban az autók jobbról, balról, mikor azok elfogytak, villamos balról, aztán villamos jobbról, aztán megint autók, még igazából a kocsi orrát se mertem kidugni, hogy legalább a balról érkezőket megfogjam... belenéztem a tükörbe, mögöttem már kábé 30-40 méteres sor... az is feltűnt, hogy Pöst cityben ha valaki sokat bambul egy kereszteződésben akkor a mögötte lévők egy idő után elkezdenek dudálni, de ez se történt meg mert mindenki látta, hogy egyszerűen öngyilkosság kihajtani... ez eddig csak bevezető, a bonyodalom most jön :D végre kitisztult a forgalom, se balról, se jobbról nem jött senki, na ez az én pillanatom gondoltam és akkor gáz, aztán azonnal satufék! hogy miért? megérkezett a kereszteződésbe, végig a sor mellett elhaladva egy "közbiztonsági járőr" (nem kamu, ez volt ráirva) autó mindenféle megkülönböztető jelzés nélkül, se nem villogott a sziréna, se nem vinnyogott, lelőtte a sort, stop táblát egy az egyben ignorálta, majd a kereszteződésben balra fordult, pont akkor ért mellém, amikor elindultam... piszkosul megijedtem, azt hittem elnéztem a balról érkezőket, és ahogy a szemem sarkából megláttam magam mellett azt gondoltam kész, kihajtottam valaki elé, totálkár... később azt fontolgattam magamban, mi van ha én is balra akarok menni? (indexem ugyan nem villogott, de ha valaki pesten nem indexel az nem jelent semmit manapság sajnos) vagy mi van ha ő is egyenesen akar menni? körülbelül a >#&@{ anyját az ilyennek, amilyen szituációt okozott, az minden volt csak nem közbiztonság... igazából már több ilyen helyzetet is láttam, már-már szokványos, ha nem egy szirénás autó ejti meg a manővert, akkor nem is pazarlom az időmet ennek a megirására...

laposmacska 2008.04.23. 13:39:41

Casillas86 2008.04.23. 13:32:18

Azért itt nem arról volt szó, hogy mindenáron kibaszunk a mentővel. Úgy szól a történet, hogy nem voltak megkülönböztető jelzések. Olvasd el rendesen a cikket, mielőtt fikáznál!

Egyébként én sem basztattam volna a mentőst, de én a bunkóbb sofőrökre is ráhagyom.

smalljudge 2008.04.23. 13:42:59

Engem egy rendõr gombázott el majdnek az Ady Endre úton ferbruár elején.Késõ délután volt a legtöbben már felkapcsolták a fényszórót. Épp balre kanyarodtam volna egy mellékutcából az Adyra,(aki nem ismeri a környéket: sáv-sínek-sáv a felosztás) az úttesten nem jött senki, el is kezdtem becsorogni, amikor a villamosssíneken kb 100-120 környékén jött a barom rendõr világítás, villogó és sziréna nélkül.Az úttest üres volt, bár igaz, épp villamos se jött. Szép nagyot bólintottunk a kocsiban akkorát kellett fékeztem, pedig lassan "csorogtam". Kedvem lett volna utána menni, nem is ment messzire max 1 km-re van a XIX Ker. Rkap. Sajnos errefelé mindennapos, hogy a rendõrö használják a síneket de a megkülömböztetõ jelzéseiket már nem. Volt már belõle komoly baleset is, ugyanerre a mintára amit leírtam. Tényleg valaki jelentett már fel rendõrt ilyesmiért?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.23. 13:46:48

Nálunk még a régi mentőállomás volt tavalyig és akkor menetrendszerinti mentőjárat is volt 21:30-kor, villogóval, minden egyes nap. A vacsora kihül, vagy műszak vége... Nem szép dolog visszaélni ezzel.

gravy_t 2008.04.23. 13:53:01

Casillas86 2008.04.23. 13:32:18
oké, hogy mentő, de ha tényleg olyan dolga van, legalább a villogót kapcsolja fel. én sem mehetek a szembesávban, ha vécére kell mennem...

Parkoló Blog · http://parkolo.freeblog.hu 2008.04.23. 13:55:01

Kb. minden második nap látok megkülönböztető jelzés nélkül szabálytalankodó rendőrt vagy mentőt. Valószínűleg senki nem kéri rajtuk számon ezeket a manővereket, így aztán úgy közlekednek, ahogy a kedvük tartja.

beküldö 2008.04.23. 14:12:26

Én vagyok a "mentővel kibaszós" :)

Abból, hogy nem ment át a piroson a Határ úton, számomra egyértelmű, hogy valójában nem beteggel ment. Tehát nem sietett jobban, mint én, vagy bárki más. Viszont amint látta, hogy teszek rá, egyből éreztetni akart a sziréna adta hatalmát. És én sem vagyok rá érzéketlen, mélyen bennem van, hogy el kell engedni. De ha sok ilyennel találkozom, ez az érzés is meg fog szűnni...

Függetlenül attól, hogy mentő vagy nem: azzal, hogy a sor elejére állt úgy, hogy nem látta a lámpát, legalább egy, de inkább kettő szabályosan sorára váró autós nem mehett volna át - hiszen mivel nem látja a lámpát, csak a többiek figyelmeztetésére, fáziskéséssel indulhat. Azzal, hogy kikerültem, ezt a fáziskését is megspóroltam. (ettől még nem vagyok büszke a tettemre)

Végül, teljesen általánosan:
Az a baj, hogy vannak olyanok, akik - akármilyen okból - előbbra valónak tartják a saját dolgukat másénál. De ha mégis úgy érzem, sietek, és másoknál jobban: lehet kérni is a besorolást, nem kell kikényszeríteni. Ha az első nem is enged be, valaki biztosan, mert akár vétlenül is lehet valaki a nem megfelelő sávban

Szerintem

John Beehive 2008.04.23. 14:19:13

kedves beküldő!

idézek tőled: Az a baj, hogy vannak olyanok, akik - akármilyen okból - előbbra valónak tartják a saját dolgukat másénál. De ha mégis úgy érzem, sietek, és másoknál jobban: lehet kérni is a besorolást, nem kell kikényszeríteni. Ha az első nem is enged be, valaki biztosan, mert akár vétlenül is lehet valaki a nem megfelelő sávban

szerintem meg az is baj, ha valaki feljogosítva érzi magát arra, hogy az ilyen sérelmekért revansot vegyen és bűntessen. az nem a te dolgod, és ha ilyen helyzetben balesetet okozol, akkor nincs az az isten hogy téged felmentsenek. tudom, és nekem is fáj, hogy a rendőreök (többek közt) erre is képtelenek, de az önbíráskodás ugyanolyan rossz (ha nem rosszabb), mint a tahóság...

John Beehive 2008.04.23. 14:20:15

rendőreök az természetesen rendőrök

Rocko- 2008.04.23. 14:24:31

mentô vagy betegszállító? nem mindegy!
az egyik életeket ment a másik paraszt.

107! 2008.04.23. 14:51:32

Úgy látom, a mentősökkel kicsit toleránsabbak vagytok, mint velünk rendőrökkel... :-)

Engem igazán azok dühítenek fel, akik nem is értem milyen okból, de kapnak kék lámpát a kocsijukra. Pl.: BKV üzemzavar elhárítás! Ráadásul volt képük ezerrel gangolni a sztrájk idején is. El sem tudom képzelni, milyen üzem zavar lehetett, amihez olyan sürgős volt kiérkezni. Nálunk, meg gondolom a mentősöknél is szigorú szabályai vannak a megkülönböztető jelzések használatának. Ezzel szemben a MÁV helyszínelő, a BKV, az Elmű... úgy tűnik korlátlan lehetőségeket kap.

A fő gondolatra meg csak annyit, hogy a mentős is a mi társadalmunkból kerül ki, Ő is olyan, mint amilyenek mi vagyunk. Kár általánosítani, mert ez a mentős ilyen volt, a másik meg nem ilyen. A lényeg, hogy egyszer még értetek is mehet (mind a kétféle), és akkor csak az fog számítani, hogy mennyire gyors, és milyen szakember...

laposmacska 2008.04.23. 15:06:55

Ha jól tudom, a megkülönböztető jelzések használatához engedélyt kell kérni, vagy legalább is bejelenteni. Ez igaz?

Egy határőr ismerősöm mesélte. Aztán őket figyelték is, nézték a parnacsnokságon, hogy az egyik pillanatban 160-nal téptek, aztán semmi mozgás. Kérdezték is rádión, hogy most beleborultak az árokba, vagy mi van.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2008.04.23. 15:10:45

107 az igaz hogy a bkv zavarosoknak hivatalosan nem is lenne joguk a kekre?

apa 2008.04.23. 15:16:55

Azért nem használta a szirénát, mert akkor lemerül a defibrillátor akkumulátora. Nem tudtad?

Kalász 2008.04.23. 15:55:30

Nálam a mentőnek helyzettől függetlenül elsőbbsége van. Ha használ megkülönböztető jelzést, ha nem. (tűzoltókra is vonatkozik)

Ocsy 2008.04.23. 16:05:26

Mondjuk a mentővel én sem packáztam volna, de tény, hogy szabálytalan volt. Meg az is igaz, hogy a mindenféle betegszállító cégek autóival elég sokszor meggyűlik az ember baja, mert attól, hogy bóbita van az autón (még ha nem is működik), többnek képzelik magukat másoknál (az OMSZ sofőrjeivel nekem nem nagyon van ilyen negatív tapasztalatom).
Egyébként ma pont ugyanezt eljátszotta velem egy taxis. Azzal a különbséggel, hogy nem balról, hanem jobbról előzött meg, és nem haladósávon, hanem helyijárati buszoknak a végállomáson fenntartott tárolóálláson keresztül. Ugyanígy beállt elém, ugyanígy ráment a zebrára, ugyanígy nem látta a lámpát, csak még megspékelte azzal, hogy kis híján rácsorgott egy gyalogosra, aki a zöldön próbált átmenni előtte (szegény nyomorult puhatestű, nem tudom, mit képzelt... :-( ). És bizony, ugyanúgy reagáltam le, mint Beküldő, zöldre egy gyors kormánymozdulattal megkerültem a delikvenst, aztán elhúztam. Mondjuk a 30 méterre lévő taxidrosztra ment, szóval nem tudom, miért kellett erősködnie.

Rocko- 2008.04.23. 17:09:23

sargazsiguli 2008.04.23. 15:10:45
sztem max. sárgájuk lehet.

dwdHU 2008.04.23. 17:36:41

szivbol kivanom h anyader menjen legkozelebb

Horci 2008.04.23. 18:30:23

dwdHU 2008.04.23. 17:36:41
"szivbol kivanom h anyader menjen legkozelebb "

Mennyi okos hozzászólás ...
Ha anyámér megy akkor villog meg nénózik. Teljesen más szituáció.

Nekem amúgy nincsen bajom azzal ha azért használják a megkülönböztető jelzéseket, hogy el ne hüljön a palacsinta, vagy gyorsan odaérjenek a műszak végére. Ő dolguk, nem én itélem meg hogy mikor miért sietnek, DE ha nem kapcsolja be akkor őis ugyanolyan autó mint a többi autó, úgyhogy vonatkozik rá a KRESZ.
A mentős (vagy betegszállító, mind1) egyszerűen paraszt volt.

KIZS 2008.04.23. 20:02:12

Szerintem már az is eredmény, hogy egyáltalán megállt a lámpánál. Abban a kereszteződésben divat áthajtani a piroson (mondjuk nem a reggeli csúcsban).
Egyébként rendkívül dühítő amit a mentős csinált és ott ez rendszeres (mármint nem a mentő, hanem ilyen módon való előrébb jutás). Gyakorlatilag nincs olyan lámpaciklus, hogy legalább egy pofátlankodó ne lenne. De a sofőrök 90%-a birka és szó nélkül maga elé enged mindenkit.

János 2008.04.23. 22:04:40

Sajna maszek mentővel (betegszállítóval) már nekem is volt rossz tapasztalatom.
Rendszeres, hogy villamossínen mennek, ha erősebb a forgalom. Ezt még kb. elnézné az ember - biztos sietnek. Mivel van orvos a családomban, ők mesélik, hogy nem gyakran a nem sürgősen szállítottak (értsd: "nínózva" cipeltek) is lehetnek rosszul.
Node. Ha már a derék "mentős" a villamossínen megy megkülönböztető jelzések nélkül, akkor próbálja már meg felismerni a különböző trükkös dolgokat, mint például a villamosok holdfénylámpa jelzését. Történt, hogy a BAH csomóponton a villamossínen menő mentő, amiben csak a sofőr volt (mellesleg: telefonált), akkor indult el, amikor a mellette lévő autóknak zöldre váltott a lámpa. De nem csak az egyenesen menőknek, hanem a balra kanyarodóknak is. Villamos lámpa persze tilosat jelzett. Utóbbiak szerencsére észrevették a kocsit, s kicsit duzzogva, de elengedték.

Mi ebből a tanulság?
1. Ha a mentő siet, használja a megkülönböztető jelzéseit, azért van.
2. Ha nem siet, akkor viselkedjen szabályosan. Ha nem, akkor a rendőrök igazoltassák őket. Ha nem tesznek így a rend derék őrei, akkor veszek én is valami szakadt fehér minibuszt, ráírom, hogy "mentő", s szabálytalankodok vadul. Ha kell, fehér köpenyt / láthatósági mellényt is felveszek. Ugyanis ezt (fehér köpeny + mentő kiírás) nem szabályoz semmi, így meg sem büntethetnek...

bigyó 2008.04.23. 22:17:16

A "közbiztonsági járőr" feliratú Skoda Octaviák a Zuglói Kerület- és Polgárőrség tulajdonát képezik. A fényhíd a tetején nem más, mint szép sárga "villogó", megkülönböztető fény és hangjelzés használatára nem jogosultak. Magyarul ugyanolyan senkik, mint bárki más, csak szépen vannak dekorálva.

John Beehive 2008.04.24. 09:30:58

KIZS te mekkora hülye vagy!

Te mondtad: De a sofőrök 90%-a birka és szó nélkül maga elé enged mindenkit.

Miért, mit kéne tenni? Összetörni a szabálytalankodó meg a saját autómat. Dudálni, nyomulni, anyázni? Jobbról, 200-zal kielőzni? Nekem nem fáj, ha 1-2 autóval több ál előttem a sorban. Én nem vagyok ilyen kurv@fontos ember. És még az autómra is vigyázok.

cso zsi 2008.04.24. 12:08:41

" 107! 2008.04.23. 14:51:32
Engem igazán azok dühítenek fel, akik nem is értem milyen okból, de kapnak kék lámpát a kocsijukra. Pl.: BKV üzemzavar elhárítás! Ráadásul volt képük ezerrel gangolni a sztrájk idején is. El sem tudom képzelni, milyen üzem zavar lehetett, amihez olyan sürgős volt kiérkezni. Nálunk, meg gondolom a mentősöknél is szigorú szabályai vannak a megkülönböztető jelzések használatának. Ezzel szemben a MÁV helyszínelő, a BKV, az Elmű... úgy tűnik korlátlan lehetőségeket kap."

Tulajdonképpen tényleg semmi szükség rá.
Akkor viszont kéne nekik állandó motoros felvezetés, amikor a XIII. kerület közepén havonta!!! elmegy az áram egy-másfél órára, vagy ott lóg a kábel végén a megpörzsölődött kábeltolvaj, amikor a forgalom órákra leállhat az intézkedő nélkül.
Amikor egy kommersz közlekedési balesethez (autó-autó) több, mint egy órát kell várni a rendőrségi helyszínelőre (kerületfüggő, nem mindenhol ennyi), akkor majd ezek az intézmények kénytelenek saját erőből lépni.
Már húsz éve is mondta a Posta Járműtelepi helyszínelő, hogy előbb őket hívjuk (akkor is, ha magánautóval vagyunk), majd ők szólnak nektek, de addig ők elrendezik a dolgokat, tartják a helyszínt.

107! 2008.04.24. 14:21:48

Sajnos az emberhiányt semmilyen kék lámpa nem pótolja. Ha meg az általad említett helyszínen mindig elmegy az áram pár órára, akkor kár sietniük. Érjenek oda lassabban, de csinálják meg úgy, hogy következő héten ne kelljen.
Tavaly hetekig jártunk irányítani a Róbert Váci kereszteződésbe, mert soha nem sikerült probléma mentesen megjavítani a lámpát... Akkor hová sietnek?

gyanta 2008.04.24. 15:14:25

skacok,
tudtommal két esetben NEM használja megkülönböztető jelzéseit egy mentő, ha
1. szívbeteget szállít
2. koraszülöttet szállít
ilyenkor elméletileg csak villog.
Sajnos a KRESZ szerint viszont csak akkor van elsőbbsége, ha villog és szirénázik is, de ha csak villog, egy csomószor észre sem veszik a mentőautót, így nem is tud áthajtani a piroson. Nem azért mert nem siet, hanem mert veszélyes lenne jelzések nélkül átmennie.
Az is lehet tehát, hogy egy szívbeteget vagy egy koraszülött csecsemőt szállított az a mentő.

Az önbíráskodáshoz meg gratulálok! Legközelebb szorítsd le és üvöltsd le őket, az lesz a legjobb. Legalább megjegyzik, hogy veled nem lehet szórakozni.
Az, meg hogy ők épp életet mentenek, ne foglalkoztasson!

pammy 2008.04.24. 15:47:10

gyanta: nyilván utána elmúlt a szívbetegség/koraszülöttség ezért kapcsolhatta be... lótúrót
ott is vannak szar alakok is, voltak pl a botrányok, amikor a mentősök mellesleg kifosztották a lakásokat ahonnan mentettek...
a megkülönböztető jelzések használatának szigorú szabályai vannak, a használata nélkül pedig szimplán szabálytalan amit csinál.
A felelőtlenül közlekedő mentős pedig éppen nem életet ment, hanem veszélyeztet.

KIZS 2008.04.24. 20:36:07

John Beehive te mekkora hülye vagy!

Ha a konfliktusokat csak agresszióval és erőszakkal tudod megoldani, akkor kérdezd meg pszichiáteredet és pszichológusodat. Te a birkák legrosszabb fajtájából való vagy, úgy látom.

János 2008.04.24. 23:10:48

Gyanta,

tudtommal nincs igazad. Mentős családtagom (doki) mindig bekapcsoltatta a megkülönböztető jelzést szívbetegnél.
Koraszülöttet nem szállítottak. Őket ma már (még egy darabig...) a Czerny Alapítvány szállítja. Az ő kocsijaik szirénája elég jellegzetes hangú, s ők is használják persze.

Rocko- 2008.04.25. 07:30:51

cso zsi 2008.04.24. 12:08:41
"Amikor egy kommersz közlekedési balesethez (autó-autó) több, mint egy órát kell várni a rendőrségi helyszínelőre (kerületfüggő, nem mindenhol ennyi), akkor majd ezek az intézmények kénytelenek saját erőből lépni."
kommersz baleset, háhá ez jó! :D
meg majd lesz az alacsonyköltségvetésű baleset, ahol csak gyalogosok ütköznek, illetve lesz luxus baleset, direkt 30+ milla fölötti kocsikkal, ahol direkt előre ott áll a rendőr, tűzoltó, vadakat terelő juhász a bekövetkező baleset helyszínén. :D

Rás 2008.04.26. 14:00:24

Rocko-

a kedves kommentelő minden valószínűség szerint a gépkocsi ütközik gépkocsival melyben személyi sérülés nem történt és a forgalom nincs akadályozva tényállására gondolt, bocsásd meg neki hogy nem írta ilyne részletesen körül. Sajnálatos ez az állandó rosszindulat és rugalmatlanság.
Persze attól még a :D-jeid biztos hatásosak, nekem meg így ebéd után rossz a humorérzékem. ;)

Rocko- 2008.04.27. 22:35:38

nem, itt a szavak értelmezésével, és az ebből adódó rossz használattal van probléma. :)

mady 2008.08.19. 07:18:23

sziasztok

nézzük egy kicsit a mi szemszögünkből az egészet...
való igaz hogy nem szép dolog az amit néha csinálunk, kielőzzük a sort, villamossinen megyünk vagy bármi, de... napi színten 15-20 beteg szállítását, ellátását kell végeznünk. a megkülönböztető jelzés használata nem minden esetben megengedett, szabályok vonatkoznak erre is. most számoljunk egy kicsit:
beteg felvétele-leadása-ellátása minimum 20 perc. tehát 15X20=300 perc ami ha jól számolok 5 óra! ezen felűl a forgalomban való szambázás mondjuk a kórházak között megint elveszi a másik 5 órát a napunkból, tehát 10 óránál tartunk alsóhangon...
az átlag gépkocsivezető éves színten megy 50 000 km-ert ha megy, 2-3 óra vezetéssel, döcögéssel, mi kicsit többet, kb 120 000-et, 12 vagy több óra munkával.
ezen felűl meg hát kicsit gondoljunk bele: betegként te sem akarnál minél hamarabb ott lenni ahova visznek?
a mentőautó meg alapból is kiemelten veszélyeztetett jármű, mégsem kezelik annak az autós társak...
gyorsulási versenyt játszanak, miközben megy a megkülönböztető jelzés...
hamarabb dudálnak rá, ha megáll címnél, hogy a felszereléssel felmenjenek, mint egy kukás vagy fagyiskocsira...
vidéken ha nem a megengedett sebességgel megy a mentő hanem 5-10 km/ó töblettel, lehúzódnak, engedik menni.. itt pesten? naná hogy azért sem megyünk le egy kicsit sem, hiszen fontosabb dolgunk van mint neki... igaz?

mady 2008.08.19. 07:35:46

jah még egy mondat... a napokban fordult elő velem, hogy technikai problémám adódótt és mit ad isten bexart a szírénám... na most haladj ha tudsz, igaz?:)
vagy legalábbis a kocsiban lévő szívbeteg vagy tüdőbeteg addig ne legyen rosszul...

mady 2008.08.21. 19:03:51

még két dolog ami eszembe jutott...

az első kb 1 hónapja történt...
dózsa gy. és a vágány utca (ha jól tudom a nevét) kereszteződése a helyszín. három sáv adott a váci út felé. balra egyenes, középső egyenes és jobbra jobbra tartó sáv. zöld van én a "középsőben araszolok amikor a balra lévőben meggondolta valaki magát és hírtelen a sávokon át jobbra bekanyarodik a keresztutcába... illetve csak kanyarodna mert telibe talál egy gyalogátkelőn haladó biciklist. nem is gondolkoztam sokat, kék fel, amjd keresztbe a kereszteződésbe beálltam, megnézni mi van a felkenődőtt biciklissel. sérülés nincsen, a kisteher tovahaladt, a biciklis is szedelőcködött, megint félreálltam és megint megnéztem a cangást. minden oké, tovalibbent... ekkor ért oda egy jóember és kérdőre vont hogy miként lehetek ekkora hülye hogy 2 sávot váltok és eltrafálom a biciklist... én meg néztem rá elég hülyén... hangoztatta hogy azért állt meg mert ő mindent látott, ő a szemtanú... hát röhögés nélkül megálltam a dolgot... erre mit lehet mondani... ott állok a mentő mellett, mentősegyenruhában és a segítségnyújtás ilyen bonyodalmakat hoz... na mindegy...
a másik meg délután történt, kereszteződés, én balra mennék, jobbról jön egy autó, befordul mellettem... majd egy nagy csatt... megtalált az is egy mögöttem merőlegesen átrobogó bringást... kék fel, majd szállnék ki, de a bringás felpattan és elrobog... a kocsi kis tétovázás után megindul és ekkor ledudálnak a mögöttem állók... na ez is szép...
szóval hogy ki hogyan, miként közlekedik kissé relatív... mindig mindenki a saját helyzetében látja megsértve magát...
oda kéne figyelni egymásra... szerintem, és szerintetek?

jj 2008.09.03. 19:40:47

nem régen még én is igazi idegbeteg voltam, persze csak a nagyon béna vagy szemtelen vezetőkkel szemben.

az a szerencsém volt, hogy idén kb. 20 napot nyaraltam görög és horvát tengerparton, és végig autóztam.

Hazaérve tapasztaltam, hogy már nem vagyok idegbeteg és nem számít, hogy 1-2 perccel előbb érek oda valahová, mert odaérek.

azóta eltelt pár hét és néha azon veszem észre magam, hogy megint idegbeteg vagyok. aztán a tengerre gondolok és megnyugszom. mert a vezetés nem fontosabb, mint a nyugalom.

ha valaki paraszt vagy balek, elengedem, majd általában a képébe röhögök és továbbmegyek (amíg fel nem pofoz érte valaki:)

más: lehet, hogy ha én mentőt vezetnék, vagy rendőrautót, én is (vissza)élnék néha a helyzetemmel, mert csak ember vagyok - tehát meghazudtolnám magam, ha ezen sima autósként felháborodnék...

nyergibergi 2008.09.03. 21:03:34

Bizony a pali simán tapló volt! Azért írom ide mert rokonságilag tudom, hogy a rendőr, mentő, tűzoltó stb. jármű akkor hághatja át a kresz. előírásait, ha egyidejűleg használja a fény ÉS hangjelzést is! Ha csak az egyiket az figyelemfelkeltés, de semmire nem jogosít!
Úgyhogy ez egy gyökér volt. Sztem egyébként a mentősök között elég szapora az ilyen, gondolom a fizu miatt!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása