Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tanulj meg vezetni!

2008.04.23. 08:29 :: Kisikasa

Vicces tud lenni, mikor tapasztalt sofőröket oktatnak ki arról, hogyan kell vezetni. Végülis a legjobb védekezés a támadás. Levélírónk, az egyik futárszolgálat embere egy ilyen szituációba keveredett egy hölgyeménnyel.
Futárszolgálattal foglalkozó cég vagyunk, kis Peugeot Partnerünk ezt piros alapon sárga betűkkel hirdeti.



A minap is ezzel autóztam Csongrádon, egy kellemes, álmos kis alföldi városban. Én kicsit budapesti tempóhoz vagyok szokva, hiszen legtöbb fuvarunk a Fővárosban zajlik, és azért mondjuk ki, itt elég gyakran ki is osztjuk egymást, míg ez vidéken nem olyan gyakori. Csongrád annyira nyugis hely, hogy még egyetlen lámpás kereszteződés sincs, gyakori, hogy a barátok a kereszteződésben állnak le beszélgetni az autójaikkal. Viszonylag gyakran járok arra, és már a huszadik ilyen esetben azért nálam is felmegy a pumpa.

Történt, hogy főútvonalról kanyarodtam volna balra, ha a keresztetődésben nem úgy ált volna meg a T. hölgyike (index nincs, csak balra v. jobbra lehet menni), hogy nem lehetett mellette bekanyarodni, csak ha elviszem a kocsiját (és az enyémet). Mögötte már szép sor gyűlt össze, tehát nem csak a beállásban lehettek problémái a hölgynek...

Próbáltam neki mutatni, hogy nem férek el (nem bemutogatás, nem anyázás, nem az én stílusom...), erre Ő egyből letekeri az ablakot (én is). Így legalább elmondtam élőszóban. Erre Ő: nem kéne ezerrel jönni (lassan mentem), és különben is, tanuljak meg vezetni, mert Ő tud, hiszen az a szakmája, hogy ilyen káreseteket bírál el...Kicsit most megcsappant az önbizalmam...

Budapesten nem szoktak nekem beszólni... pedig vezetek egy ideje... naponta többszáz km-t is megteszek... ráadásul a kislányom mellettem ült, oda a tekintélyem... most akkor vegyek Tőle órákat?

36 komment

Címkék: közlekedés autó béna női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.04.23. 09:31:30

Szerintem a sok baleset elbírálása illetve a gyakorlati vezetés tudás között van különbség. Szép és becsülendő dolog, ha hibátlanul tudja a KRESZ-t. Azonban ehhez nem árt egy kis gyakorlati tudás is, pl. parkolás.

Becher 2008.04.23. 09:48:06

Biztos balra akart kanyarodni és tanulta, hogy akkor középre kell húzódnia, csak nem volt neki felfestve a felezővonal :).

Ha már index. Csak én gondolom úgy, hogy ha vki a Kapyn keresztül akar hajtani a 3 sávon, - jobbról érkezik és ment tovább egyenesen - akkor nem árt a bal indexet kitenni? Mert ma reggel majdnem lebontottam a kocsi elejét. Azt hittem csak kikanyarodik - bár a külső sávban haladó is anyázhatott, mert szerintem nem is nézte jön-e és bement elé, majd én is satufékeztem a belső sávban, mert csak az ellenkező irányba nézett, hogy onnan jön-e vki. Vagy hasonlóan rosszul gondolom, mint azt, ha már egy hídon vagyok ahol 1 kocsi fér el és nem nekem van elsőbbségem azért nem kell visszatolni.

Szendwich 2008.04.23. 09:57:17

A hetvegi kedvenc az a sofor volt, aki besorolt a balra kanyarodo savban. Elso helyen allt a lampanal. Meglathatta, hogy a jobbra kanyarodoknak (2 savval jobbra) a kiegeszito lampa zoldre valtott, fogta magat, tolt egy egyest es komotosan elment elottunk keresztbe a keresztezodesben. TAPS :)

ex-dr. vuk 2008.04.23. 10:01:43

Egy holgyemeny engem is kioktatott miutan nem adta meg a biciklimnek a kocsijaval az elsobbseget (konkretan lassitas es szetnezes nelkul suhant at a macisajt tablaja mellett), hogy en szaguldozom(! 20km/h volt, ez biciklinel sem szaguldas), es ezert nem vett eszre idoben (csak azert vett eszre egyaltalan, mert majdnem elutott).

Most erre mit lehet mondani?

Persze bicikliskent tobbszor is kioktattak, hogy lassitanom kellett volna a keresztezodesben, ahol egyebkent elsobbsegem van. Miert is kellene? Magyarazza meg valaki!

Krisi 2008.04.23. 10:09:26

Ami engem illet, én a legjobban a fehér furgonoktól félek, pedig azokat 90%-ban tapasztalt fószerek vezetik. Mégis ők a legveszélyesebbek, legalábbis ahogy én tapasztaltam. Mellesleg agresszióban is övék az első hely.
Persze tisztelet a kivételnek, mielőtt még egy Ducato-s apuka beszólna nekem, hogy márpedig ő nem is agresszív, de ha mégegyszer ezt mondom akkor megver :)
Szóval ha fehér furgont látok akkor felkészlök a legrosszabbakra. Még a német autómárkákat is verik taplóság szinten.

Vuk: Te meg tudhatnád, hogy mindig a biciklis a köcsög, ez a Butapesti közlekedés első pontja :) Mellesleg engem 3-szor ütöttek el majdnem (jó, napi jelenség, de ezek voltak az extrémebbek), és mindegyik 50-es hölgy volt új autóval. Azért volt necces, mert elsőbségem volt mindig, látom hogy fékez a mellékútról, szemembe néz, tehát a kontakt megvolt, és tök nyugodtan kikanyarodik.
És most lehet mondani hogy hímsoviniszta fehérfurgongyűlölő vagyok, az utóbbi még talán félig jogos is :)

Bobby Baccala 2008.04.23. 10:10:51


csak semmi előítéleskedés!! :))))

ez kiba jó: káreseteket mérek fel...tehát jól vezetek!
tesómnak igaza van..a nők 5ösével sőt inkább 10esével szedik a logikai lécsőfokokat!ezért nem értjük őket :DDD

Bobby Baccala 2008.04.23. 10:12:32

bocs előítéleteskedés :))

Popeye 2008.04.23. 10:48:12

"Persze bicikliskent tobbszor is kioktattak, hogy lassitanom kellett volna a keresztezodesben, ahol egyebkent elsobbsegem van. Miert is kellene? "

Azért mert a temetőből nincs reklamáció.
Legalább te vigyázz magadra, ha már mások nem vigyáznak rád.

Sparhelt 2008.04.23. 10:49:06

(Bennem felmerülő viszontválasz)
Rendben. Ha én megtanulok vezetni, akkor attól te is fogsz tudni?

ex-dr. vuk 2008.04.23. 11:04:00

Krisi: Szegeden volt. De persze miert lenne itt jobb a helyzet :)

Popeye: persze, en ezt ertem, de ugy KRESZileg miert kellene? Mert o megmagyarazta.

A zebrakkal is az a baj. Hiaba van elsobbsegem, ha nem akarok megdogleni akkor nem lepek le... Es ott is megmagyaraztak, hogy "nem latod, hogy jovok, bazmeg???"

ex-dr. vuk 2008.04.23. 11:22:18

Egyebkent erdekes, ha a kocsijat lezuzza egy KAMAZ, akkor annak nem fogja mondani, hogy lassitania kellett volna... miert?.. :)

Erica baba 2008.04.23. 11:22:26

hát igen...az h valaki "ilyen" káreseteket birál el, még egyáltalán nem következik belöle h tud is vezetni:D

ihatethisindapassthingy 2008.04.23. 11:25:02

vuk_, a bringásnak is jár az elsőbbség. És persze lassítanod sem kell, viszont célszerű. Részemről még kocsival is lassítok, ha nem jól belátható kereszteződéshez érek, mert nem biztos, hogy megkapom az elsőbbségem. Bringával még gázabb a dolog, mert a kocsim némiképp biztonságosabb ütközésnél, valamint 40km/h-ról lényegesen rövidebb fékúton állok meg, mint bringával 25-30km/h környékén. Lehet, hogy az én bringám féke vacak, meg túlsúlyos is vagyok, de 25km/h-nál legalább 3-5 métert csúszok satuzáskor :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.04.23. 11:28:56

Azért vannak dolgok, amikre csak nők képesek.

Kis alföldi falu főutcája, naplemente idején. Egy hölgy tolatna ki a főútra a merőleges parkolóból, néz bele a naplementébe, nem lát semmit. Ennek megfelelően gyök2-vel araszol, indexel, mást nem is tehet, hacsak nem vár fél órát a kedvezőbb fényviszonyokra.

A főuton érkezik egy biciklis öregasszony, sebessége valahol az érzékelhetőség alsó határán, ha egy leheletnyivel lassabb lenne, azt mondanám, áll. Neki a nap a háta mögött, előtte félig kint egy zöld autó és mégis! Sebességét tartva sikerült aláfeküdnie a tolató szgk-nak.

Az egész olyan volt, mint a lassított film! Bezzeg utána felpörögtek az események! :)

Pcmg 2008.04.23. 11:43:36

Én is tapasztaltam már a fent említett jelenséget. Személyautósként többszőr is kioktattak (nemzetközi kézmozdulatokkal) és legtöbbszőr nem engednek be, pedig rendeltetésszerűen használom az indexet.
Bezzeg a melo 3.5ts szakadt Iveco-t mindenki beengedi.

laposmacska 2008.04.23. 12:19:47

Néha nem eldöntendő kérdés, hogy beengeded-e a furgont, vagy nem. Rádhúzza a kormányt, és ha nem akarsz karosszériaelemeket kalapálni, akkor úgyis beengeded. Volt már ilyen.

ex-dr. vuk 2008.04.23. 12:20:31

Bicaj fekemmel nincs baj, 20km/h-rol 1.5-2 meteren belul siman megallok. De akkor is. Miert nem lehet megadni a kurva elsobbseget? Es ha mar nem adta meg, akkor miert kell hulyesegeket magyarazkodni, miert nem kepes annyit mondani, hogy 'bocs, elkurtam. nem kicsit, nagyon.'.. Azt legalabb elhiszem :D

martong 2008.04.23. 12:36:02

Aldöldön lakom, de szoktam Pesten is vezetni, ég és föld, itt nálunk néha olyan szinten birkák az emberek, be vannak lassulva, és ha véletlen dupla sávos útra, vagy ne adj isten kétsávos körforgalomba kerülnek akkor meg Isten irgalmazzon a többieknek

engem úgy ütöttek el egyenrangú kereszteződésben, hogy a szembe jövő balra indexelt, én is balra akartam menni (bringával) és szépen bementem a felező mellé, aztán kanyarodtam balra, a szembe jövő meg nem... a többi csak a szerencsémen múlt meg az Opeles reflexein
azóta ha indexel valaki megvárom amíg el is kezd vmi manővert
de mivan ha kocsival lettem volna, bezúzzuk mindkettőt? fura

X 2008.04.23. 12:40:12

Hát ha ilyen káresetekt bírál el, akkor csak egy hangya a gépezetben... Nem kellene ezzel felvágnia :D

Mellesleg én biztos azt mondtam volna neki: "akkor ez most összeférhetetlenség lesz" és nagy gázzal elindultam volna felé... Utolsó 10cm-n persze megálltam volna. Hát az biztos, hogy az ilyen megérdemelné...

Becher 2008.04.23. 12:58:47

Bicajjal nem, de motorral ütöttek már el. Pedig azt hiszem az látványosabb - vagy legalábbis hangosabb :). Mindenesetre az arc elkezdett velem kiabálni, hogy hogy mertem elé kerülni. A gond csak az volt, hogy rengetegen látták és ki is szálltak mi van, majd leállították a fószert, hogy egyenlőre nekem volt elsőbbségem. Úgyhogy az hogy biciklist nem vesznek észre engem meg sem lep.

bekov 2008.04.23. 13:12:58

HAHA!!! PWNED!!! :D:D:D tanulj meg vezetni, kész :D ilyen asszonnyal én is találkoztam már, kábé hasonló reakcióim voltak, világ omlott össze bennem meg ilyenek...

ex-dr. vuk 2008.04.23. 13:39:56

@ Becher 2008.04.23. 12:58:47
Az hagyjan, hogy nem vesz eszre, de szet sem nezett: ugy nehez eszrevenni. Ha egy traktor jon ott azt se latja meg, csak azt pechnek hivjak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.23. 13:40:50

Megkérdeztem volna a nagytudású hölgytől, ugyan melyik autósiskolában lehet borért venni a jogsit? Mert nyilvánvalóan így jutott hozzá!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.23. 13:42:12

borertjogsit.hu ,a magyar megoldás! Kéne egy ilyen honlap! :D

ihatethisindapassthingy 2008.04.23. 14:52:02

vuk_, mit mondhatnék :) Az igényed jogos, de a defenzív vezetés előnyeivel meg alighanem tisztában vagy. A fékjeidhez pedig gratula. Tárcsa? .)

Én vagyok 2008.04.23. 15:28:24

Magyarországon a vezetők 99%-a meg van győződve arról, hogy jobban vezet az átlagnál. Ez lehet a problémád gyökere.

Én vagyok 2008.04.23. 15:29:58

Különben pedig több évtizedes alapelv, hogy hülyével és rádióval nem érdemes vitatkozni. Ha valaki nem rádió, akkor ugyebár...

Landy4x4 2008.04.23. 15:55:52

Én vagyok 2008.04.23. 15:28:24
Nincs igazad, 101% van meggyőződve.
Talán kivétel ez alól a mi kis blogozó csapatunk, de mint tudjuk a kivétel erősíti ...

impetus 2008.04.23. 17:16:29

vuk_,
Nem olvastam végig a kommenteket, bocsi ha már más is írta: a KRESZ-ben emlékeim szerint meg van határozva a kerépkárúton (kerékpárral) haladás max. sebessége is. Ha ezen belül vagy, ő meg nem vett észre, akkor hívd fel a figyelmét rá, hogy talán körbe kellene legközelebb néznie.

dwdHU 2008.04.23. 17:35:05

ezek olyan hatalmas problemak h en ongyilkos lennek mar regen ezek miatt

Szendwich 2008.04.23. 18:35:41

dwdHU 2008.04.23. 17:35:05
Vigyazzal, "azokat" csak a temeto szelere hantoljak el :P

D.O.N. 2008.04.23. 20:36:51

Egy ideje már olvasgatom a blogot, gondoltam pizzafutiként érdekes dolgokat is találok itt.
Ez bejött:)
De hogy ne legyek nagyon off: amikor épp nem pizzát hordok ki, biciklivel járom a lakóhelyemként szolgáló megyeszékhely utcáit. Egyetlen olyan esetem volt, aminek szenvedő alanyaként az első rakcióm az volt, hogy röhögtem:
Forgalmas út, mellette szépen kitérkövezett biciklis út, kereszteződés, kocsiknak telezöld, alatta villogó, hogy jobbra kanyarodás előtt bicikliknek elsőbbség, mivel nekik is épp zöld van (megy a gyakolgkakukkoknak is persze).
Rongyolok kemény 15-tel bátran, fél szemmel az autókat vizslatva, hogy indexel-e valamelyik, megnyugszom, hogy nem, adok neki még egy kis kraftot és elhagyom a biztonságos bicikliutat, kigurulok a védett áthaladóba és akkor csatt. Jobbról (amelyik irányt egy ezer éve otthagyott újságos bódé jótékonyan leárnyékol) belémdurran egy másik bicikli. Akkora sebességel, mint aki keresztben akarna átmenni az úton, de hiszen ott neki piros van! Mondom akkor ezt most hogy. Átröppentem a kormányon, tennyérrel tompítottam a becsapódást, tél lévén kesztyűvel óvtam a felületi sérülésektől magam. Különösebb bajom nem lett, felálltam, ránéztem a gyerekre, és akkor tört ki belőlem a röhögés. Szegény úgy meg volt ijjedve, és látszott rajta, hogy a hátán lefolyó izzadság gatyatájékon találkozik a meleg huggyal, csorogva együtt tovább a bokáig. Nem vagyok egy pokrivtsák-alkat, talán ezért...
Mivel siettem, meghagytam szánalmas életét, szóra sem méltattam, csak felálltam és folytattam az utamat. Elég volt neki az, hogy szemmel láthatóan majd' össze szarta magát. :)

Krisi 2008.04.24. 13:53:34

D.O.N.: a lényeget kihagytad: a pizzák túlélték? :)
Egyébként király a sztori, még nem láttam biciklist biciklissel ütközni :)

Gotha 2008.04.24. 14:54:51

Ja én meg ötös voltam bioszból, automatikusan tudok agyat műteni...

D.O.N. 2008.04.25. 19:50:34

Krisi:)
Nem, a pizzák velem se voltak, ugyanis biciklin csak munkába járok, pizzát 4 keréken hordok:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása