Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

PONTatlanság

2008.04.30. 08:26 :: Kisikasa

BP két kis történetet is küldött nekünk egy témában, nevezetesen, hogy nap mint nap rengeteg autós veszíthetné el a jogosítványát, ha a rendőrök végigkövetnék akár csak két percen át azt, amit közlekedés címén művelnek és írogatnák nekik a büntetőpontokat.
A minap a fogyasztás fóti nagytemplomában való hódolásból hazafelé igyekeztünk. A Régi Fóti útnál csapódott mögém egy fekete Yaris, lakott területen kívüli tompított fényszóróról megfeledkezve, a felüljárónál irányjelzés nélkül besorolva.



A 2/B-n az M3-as lehajtójáig tartó kb. 250 méter alatt a 60-as korlátozástól nem különösebben zavartatva kielőzött, innen kezdve végig előttem ment a Kolozsvár utcai kispiacig. Hogy mi volt ebben a különleges? Már az előzés alatti két sávváltásnál sem használt irányjelzőt. Aztán az M3-asra való felhajtásnál sem. Aztán ahogy bement a középső sávban, akkor sem. A Szerencs utcai lámpánál a külső sávba vágódás közben sem. Amikor a Széchenyi útra kanyarodtunk, az index még mindig sötét maradt.

Ahogy itt ráhajtottunk a felüljáróról lefelé tartó sávokra, majd amikor átmentünk a belső sávba, akkor szintén. Sőt, még a lámpánál való balra kanyarodáskor is. Egy darabig nem volt probléma az irányjelzéssel, mert haladtunk a főúton. Aztán a Kolozsvár utcához érve szintén indexelés nélkül levágott egy balkanyart, és végül láttam, ahogy a kisközérthez jobbra befordult, szintén index nélkül - innen elváltak útjaink. Hát ilyen az élet, az ilyen kis kocsikat biztosan villogó nélkül szerelik. Hogy miért írtam le mindezt? Ha összeszámoljuk, a gyorshajtástól eltekintve történt még 12 irányjelzés elmulasztása. Ezt az aktuális Kresz darabonként 3 ponttal jutalmazza, tehát ezen a negyedórás úton autóstársam két jogosítvány-bevonásra is elegendő büntetőpontot szedett össze. Mármint szedett volna, ha valaki rögzítette volna a csendes ámokfutást. Május elseje után az autója árát fizethetné be büntetésnek az új rendszerben.

A másik történet egy olyan Stop táblás kereszteződésben játszódik, ahol legalább havonta van egy nagy csatt. A védett főúton haladok, a kereszteződésben "lendületből" kivág elém irányjelzés nélkül jobbra kanyarodva egy C2 (féltem a kocsimat, tehát erős fékezés, és menekülés a villamossínre), a zebrán félúton járó gyalogost hátraugrásra kényszerítve. A C2-ben barna hajú hölgy, fülhöz nőtt mobillal, "természetesen" becsatolt öv nélkül. A mobilozás magyarázat lehet az "érdekes" kikanyarodásra. Pár utcányival arrébb indexelés nélkül leparkolás egy sarki salátabárnál, "természetesen" az utcasarkon. Főúr, a számlát! Volt egy elsőbbség szabályainak megsértése, amivel engem hirtelen fékezésre/irányváltoztatásra kényszerített: 5 pont. Irányjelzés szabályainak megszegése: 3 pont. Gyalogosok elsőbbségére vonatkozó szabályok megsértése: 4 pont. Biztonsági öv: 2 pont. Kézben tartott rádiótelefon használata: 3 pont. Megállás az útkereszteződésben: 2 pont. Ez összesen 19 pont; elegendő a jogsi bevonásához, mindezt elég szép szintidő, két perc alatt.

Ezek sajnos eléggé hétköznapi sztorinak számítanak, Budapesten szinte nem is lehet közlekedni anélkül, hogy ilyennel ne találkozzon az ember. Lehet merengedni azon, hogy a büntetőpontok elég magasak-e, de a probléma nem ezzel van. Hanem azzal, hogy nem osztják őket. Nálunk boldogabb országokban a rendőrségnek vannak videokamerával felszerelt civil autói, amik egyszerűen járják a várost, és kiszűrik a szabálytalankodókat. (Gondolom mindenki látott már amerikai vagy brit rendőrségi videókat különböző ámokfutókról.) Indexelés nélkül a sávok között cikázó "versenyezőket", tiloson áthajtókat, elsőbbséget meg nem adókat máshogyan ugyanis nagyon nehéz elkapni. A telepített kamerák helyei pillanatok alatt közismertté válnak, ettől kezdve nem érnek semmit sem. Nem értem, a magyar rendőrség ennyire csóró, hogy ne fussa néhány videokamerára? Persze nem egy negyvenezer forintos "gazdaságos" kamerára gondolok, mert nyilván kell bele hiteles dátum/idő feliratozás, esetleg GPS is, a sebesség dokumentálásához. Vagy vannak kamerák, de azokkal autók helyett néhány elöljáró kamerázza a meghitt családi pillanatokat?

(Tényleg, azt tudja valaki, hogy miért nem jár büntetőpont a tompított fényszóró fel nem kapcsolásáért, vagy a mozgássérült-parkolóra állásért?)

80 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 2008.04.30. 08:47:19

Országunkban demokrácia van, így nagyon sok minden akadályozza azt, hgy a notórius szabálytalankodókat egyszerű civil ember is a büntetésig vihesse. Meg lehet próbálni, de azt hiszem én belefáradnék, és talán nem is lenne eredménye. Így csak bosszankodok, illetve még azt sem, hanem beküldöm ebbe a blogba a kamerás felvételeimet továbbra is.

Rav Antal 2008.04.30. 08:47:48

Balra kanyarodó sávban előzni, majd egyenesen továbbhajtva kerékpárost halálra gázolni az hány pont?

Manyizga (törölt) 2008.04.30. 08:48:03

Az a baj, hogy az ilyen elkövetők "megfogásához" dolgozni kell a rendőrnek. És nem csak a traffipax mögött téblábolni. Ezért nem történik semmi ilyesmi. Minden rendőrautóba kamerát!!

bigdaddy 2008.04.30. 08:49:08

Igen, ezek korosztályos jelenségek, de a rögzített kamerákkal sem az a baj, hogy tudják hol van hanem az, hogy adott esetben nem tesznek fel rendszámot, buszra tapadnak stb... A rendőri jelenlétet nem pótolja semmi, a jogszabályokat csak így lehet érvényre juttatni...

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.30. 08:49:28

Általános, mindennapi esetek :)

Hózentróger 2008.04.30. 08:49:41

Na, ez egy jo poszt volt, teljesen igazad van. Az index elmulasztasa a legnagyobb parasztsagra vall.

Johnny336 2008.04.30. 08:51:12

Biztos rohant a Hartel-be friss kenyérért...vagy gyúrni.

Egyébként ha a Régi Fótin jössz, akkor minek az M3? Végig mész egyenesen a Rákos úton, és a Széchényinél lekanyarodsz (vagy végig Körvasúton, bár az elég szar út).

Egy valamit azonban nem értek. Gyalogos ügetett át a zebrán, de amikor a C2 kivágott eléd, akkor hirtelen kellett fékezned. Elvileg lassítottál, hogy elengedhesd a gyalogost. :) (Tudom, köcsög vagyok, de a levélírót könnyebb szidni, mint a sztori másik tagjait)

Hózentróger 2008.04.30. 08:54:28

Mondjuk azt en se mertem, hogy honnan lattad, hogy a C2 nem indexelt jobbra, amikor eledkanyarodott. Nem mintha lenne jelentosege, persze.

Becher 2008.04.30. 08:56:54

A Yaris-os balkeze hiányzot, így nem tudta használni az indexet, mivel a jobb kezével erősen kapaszkodott a kormányba. A C2-es hölgyike meg a telefont tartotta. tehát szintén esélye sem volt.
Félre téve a tréfát az egyik legnagyobb tahóság index nélkül kanyarogni. Sokszor akadtam már be pl körforgalomba, mert az előttem álló nem volt az a bátor fajta vagy nem ismerte ezt a jó szokást és nem mert kikanyarodni. Azt hittem ott őszülök meg vagy inkább kiszállók leállítom a forgalmat, hogy végre elinduljon.

cso zsi 2008.04.30. 09:05:41

Más fejlett(ebb) nyugati országok demokráciájára itthon rendőrállamot, meg személyiségi jogot kiáltanak.
Csak azok, akiknek vaj van a fejükön.
Tőlem 10 méterenként lehet trafi, jöhet mögöttem a kamerás autó, ha hibázom, fizetek.

Szendwich 2008.04.30. 09:21:10

Az indexeles elmulasztasa egy nem regi felmeres szerint BOCSANATOS BUN!!!
Akkor ha veletlenul belerongyolok egy ilyen hulyebe, aki DIREKT nem indexel, akkor az is bocsanatos bun ha kiszallas utan lekeverek neki egy taslit???

Visimalac 2008.04.30. 09:24:17

"Védett főúton haladok, a kereszteződésben "lendületből" kivág elém irányjelzés nélkül jobbra kanyarodva egy C2 (féltem a kocsimat, tehát erős fékezés, és menekülés a villamossínre), a zebrán félúton járó gyalogost hátraugrásra kényszerítve"

Ha a zebran volt a gyalog, akkor neked is illett volna valamivel hamarabb fekezned, foleg hogy ha a c2-ot kikerulve elcsapod, akkor te vagy a hibas, nem a c2.

A post tobbi reszevel maximalisan egyetertek.

Rocko- 2008.04.30. 09:41:27

nem vagyok egy száguldozós, index nélküli autós, de magamat figyelve hétvégén 25 km. alatt volt 17 db 10%-os gyorshajtás, 2* sárga + 1* nem állta meg 2*1 sávon a balrl jövô gyalognak. ezért simán ugrana a jogsim.
de majd elseje után meglátjuk.

QQJKA 2008.04.30. 09:55:12

Teljesen igazatok van! Engem is talán az indexelés elmulasztása idegesít talán legjobban. Honnan a pókból tudjam, h merre akar menni az a paraszt!!?? Aztán csodálkozik, ha más nem örül az ő vagányságának. Merthogy ez is valami parajok által kiagyalt vagányság, hogy "mi f..nak indexelnék? " Fordulnának árokba

Scroll_Lock 2008.04.30. 10:06:27

Engem meg az zavar, hogy a holnaptól beköszöntő időszakot objektív felelősségnek hívják, miközben szerintem beleszarni abba, hogy ki követte el a vétséget és vastagon lehúzni az üzembentartót eléggé szubjektív. Lehet velem és az értelmezésemmel van a baj.

Alf (törölt) 2008.04.30. 10:07:49

Nem régóta van jogsim, és mivel figyelek a szabályokra feltűnt, Budapesten szinte senki nem indexel, mielőtt sávot vált.

lonicera 2008.04.30. 10:10:55

Én nagyon félek azoktól, akik nem indexelnek, volt emiatt necces helyzet, amit alig bírtam kikerülni... Főleg azt utálom, aki a viszonylag sok autó között cikázik a 3 sávos úton, jelzés nélkül... Brrrr, ez veszélyes.
(ez meg laza: www.azalaza.blog.hu)

Dr Kangörény 2008.04.30. 10:12:28

Felesleges indexelni Budapesten, mert leszarják azt is, mintha nem is látnák. Akkor meg minek?

Rocko- 2008.04.30. 10:15:42

Szendwich 2008.04.30. 09:21:10
igen, de egytôl öt elemig lehúzandó büntetésben is részesítheted.
fellebezésnek helye NINCS!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.30. 10:20:33

Alf: Szerintem ez azért nem igaz, a többség használ indexet, csak amikor nem, azon sokszor felhúzza magát az ember és az inkább megmarad.

Bár nekem múltkor volt egy pozitív élményem ami ritkaságnak számít, hogy a 85-ös úton Győrtől Csornáig egy önjelölt szervdonor sem előzgetett, pedig máskor ott mindenkinek marha sürgős dolga szokott lenni. :)

Mille38 2008.04.30. 10:22:53

Pszichológiailag a nem-indexelés egyetlen dolgot jelent: nem tekinti "személy"-nek, emberi lénynek a másik közlekedőt. A balesetveszély mint racionális lehetőség mellett ez az idegesítő az egészben, mert amikor nekem nem jeleznek, velem nem kommunikálnak, akkor tudom, hogy tárgyként, rosszabb esetben ellenségként szerepelek a másik fejében. Mint a görögöknél a "beszélő szerszám" - az egó kizárja az embertárs fogalmából a másikat, hogy a saját előnyeit érvényesíteni tudja.

BP 2008.04.30. 10:27:34

Sziasztok! Én küldtem a postot.

A C2-esről: Lehet, hogy a kanyarodás megkezdése előtt indexelt, de közben már biztosan nem. Amikor félig befordult, akkor már odaláttam a jobb oldali indexére is.

A zebrát normális sebességgel készültem megközelíteni, és a gyalogos mögött mentem volna át eredeti szándékaim szerint.

baszki 2008.04.30. 10:32:30

Rendszám ?

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.30. 10:36:53

Nyilván szabálytalan, sőt tahóság nem használni az indexet. De ha figyelsz és nem csak azt jegyzed meg aki nem használja, akkor a kép sokkal-sokkal jobb.

Annak sincs igaza, aki szerint az indexelés elmulasztása lenne a KRESZ főbűnök egyike. A 3 legveszélyesebb dolog
- az ittasság,
- a (nem a táblákhoz, hanem az úthoz és látási viszonyokhoz képest) gyorshajtás,
- a saját képességet túlbecsléséből, a másik lenézéséből adódó, sokszor a másik "oktatása", "rendszabályozása" miatti vagánykodás, veszélyeztetés.

Tessék megnézni a baleseti statisztikákat. Ha nincs mellette más, az index elmulasztása ugyan taplóság de alapvetően nem veszélyesebb mint városban 60al menni. Nekem bőven elegendő lenne, ha a szondás/trafis/kamerás rendőrautók kiszűrnék a fenti 3 esetet. Kis odafigyeléssel, toleranciával, udvariassággal a többit megoldanánk mi magunk.

mohaa 2008.04.30. 10:42:44

cso zsi 2008.04.30. 09:05:41
Ez egy nagyon jó meglátás. London is pl. úgy be van kamerázva, mint valami valóságshow.
Engem sem zavarna. Nyugodtan lehet 5 méterenként kamera.

Becher 2008.04.30. 10:42:46

Most lehet, hogy utálni fognak, de pl ha vki nem indexel én nem engedem ki. Nagyon jól tudom, hogy mi a szándéka, de teszek rá. Tegnap is elment vagy 4 autó egy kiállni akaró mellett - index nuku - mikor felkapcsolta azt is meglepő módon egyből kiengedték. Szóval lehet nem csak én állok ehhez így.

_-_- 2008.04.30. 10:45:03

Scroll_Lock: nem szarnak bele, csak épp az üzembentartónak kell bizonyítania, hogy nem ő vezette a járgányt a kérdéses időben (nyilatkozat a vezető részéről). Ha ilyet nem tud prezentálni, akkor így járt. :)

Hidalgo 2008.04.30. 10:46:54

bkv sztrájk ápr. 18. kihajtok a szervita téri parkolóházból, majd a következő lámpánál piros. mikor vált a lámpa teszem az egyest, bal oldali tükörből látok egy bordó yarist kb. 70-75-tel jött, elment mellettem lendületből, közben kiértünk a park mellé, ahol a bal oldali sávból index nélkül 2 sávot húzott át egyszerre, 1 villantással adtam tudtára nemtetszésemet, mire fék, jelezvén takarodjak mögüle, most a kanyarban megszívat... kifordultunk a józsef attilára az andrássy felé, ott a kanyarodó sávból szintén index nélkül jött be balra. majd az andrássyn ugyanez, ekkor úgy döntöttem, jobb ha ő van mögöttem, így megelőztem a külsőben. egyébként jellemzőbb, hogy 2500 köbcenti fölött nem szerelik az autókat indexszel. abban a kategóriában megteheti mindenki...

Atika!!! 2008.04.30. 10:48:30

A bp-i forgalomban úgy veszem észre, hogy az irányjelzésnek a pontos értelmezése: "Bemegyek bazmeg ha akarod ha nem!"

autószerelő 2008.04.30. 10:51:31

autoszerelo vagyok, van szórólap mindig a kocsiban. Ha piros lámpánál utól érek egy autót aki előtte látványosan nem indexelt, általában átnyújtok egy szórólapot, azzal: "látom nem működik az indexe, jöjjön el hozzánk olcsón megcsináljuk". A válasz 10ből 9szer: "micsoda?" bekapcsolja, majd mikor villog vissza szól: "köszi, nem katuális, működi". Erre én "akkor faszért nem használod?!". általában hápogás van utána

id 2008.04.30. 10:59:52

Maximálisan egyetértek a "Mille38 2008.04.30. 10:22:53" poszttal: a közlekedők nagy része nem tekinti partnernek a többi embert és meggyőződésem, hogy nagyon sokan szándékosan nem indexelnek. Arra alapozom ezt, hogy rendőr jelenlétében jelentősen több autós használja pl. körforgalomból való kihajtáskor, mint egyébként. Vagyis nem egy rossz reflexről van szó, hanem közvetlen rosszakaratról.

Chulak 2008.04.30. 11:03:38

autószerelõ: :)))

... én mostanában a dudára ülök rá, ha valaki irányjelzõ nélkül közlekedik elöttem, esetleg mobiltelefont használ vezetés közben.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.30. 11:05:02

Nem mentve a szóbanforgó nemindexelő autóst, arra is kiváncsi vagyok pl. autószerelő, mille, becher, meg a többi szájtépő mindig lelassít-e 40-re amikor az van a táblán.

Nem szép dolog elfelejteni az indexet, másrészt az sem megy ám, hogy más hülyeségeivel szemben zéró toleranciát tanusít ugyanakkor saját magának maximális toleranciát követel.

BP basszus nem mindegy ám, hogy az autós nem indexelt vagy te nem láttad, hogy indexelt; máskor így írd a levelet :-)

Chulak 2008.04.30. 11:05:24

... sajnos a rendõrei is nagyrészt elfelejtik az irányjelzõt. Általában akkor használják, ha „vadásznak”, különben mennek ahogy a többség ...

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.04.30. 11:08:38

Indexet használni rangon aluli. Odafigyelni a másikra rangon aluli.

rszarvas.blog.hu/2008/01/14/idegenek_utjainkon

Chulak 2008.04.30. 11:08:39

Pascal: képzeld el, én lelassítok, sõt ha gyalogost látok a zebrán és nem vagyok féktávon belül, akkor el is engedem. Ilyenkor általában a 2-3-dik autós is megszokott állni szembõl, hogy had menjen a gyalog.

Dr.G 2008.04.30. 11:11:08

"féltem a kocsimat, tehát erős fékezés, és menekülés a villamossínre), a zebrán félúton járó gyalogost hátraugrásra kényszerítve."

Ez meg most hogyan??

Szándék a zebra előtt megállásra, mert gyalogos megy át rajta????

L68 2008.04.30. 11:12:29

Én az ilyen gyökereknek benyúlnék az ablakán, letörném az indexét és a kezébe adnám...nesze b...meg gyakoroljál!

Suppiluliumas 2008.04.30. 11:16:30

Kitűnő, hogy mindig vannak, akiknek csak a poszt lényegével kapcsolatban nincs mondanivalójuk, de azt mindig észreveszik, hogy a poszt írója hol hibázott (egyébként tényleg, de ez menti azt, aki index nélkül, mobillal kezében, STOP-táblánál nemhogy megállás, de jószerivel lassítás nélkül kanyarodik?).

bervas 2008.04.30. 11:20:04

Jórészt egyetértek a poszttal.
Indexelni nem a gyengeség jele.
Épp ellenkezőleg: az erőé, mert segítjük vele a forgalmat, a közlekedést. Igen, a többi emberét is.
Úriember indexel a Trabantban is, a sötétített üvegű Mercedesben is. A tahó bármilyen autóban tahó. Csak azt nem értem, a Passatnál németebb, nagyobb és feketébb autókba miért került feltűnően sok belőlük...

Rocko- 2008.04.30. 11:22:20

autószerelő 2008.04.30. 10:51:31
:DDD csak így tovább!

Chulak 2008.04.30. 11:05:24
tapasztalom.

Hidalgo 2008.04.30. 10:46:54
én nem szorítkoznék keretek közé, h a bunkók milyen jármûvet terelgetnk.

TM 2008.04.30. 11:27:29

Scroll_Lock 2008.04.30. 10:06:27

Látom megint előkerült az objektív felelősség kérdése.

A tv/szabály/rendelet nem azt mondja, hogy nem érdekel ki szabálytalankodott, és fizessen valaki. Azt mondja, fizessen az, aki a szabályokat megszegte. Ha valamilyen oknál fogva a vezető személye ismeretlen lenne, a tulajdonos/üzembentartó nem akarja elárulni, akkor fizethet helyette.

Azért mondjuk a dolog ott kezdődik, hogy
1. nem adom kölcsön az autómat :)
2. ha mégis, akkor csak régi, jó ismerősnek, akiben megbízom. (meg ugye a legközelebbi családtagoknak)

Ezek után a bírság behajtása sem okozhat nehézséget.

Cégautó esetében ugyanez. Munkás fizetéséből levonni.

Nincs ezzel semmi gond.

totya 2008.04.30. 11:37:11

off - ezt a "istenemdebunkomindenkibudapesten", illetve a kulonbozo egyeb "deszarorszag" megjegyzeseket legyszi ezentul csak olyan tegyen aki huzamosabb idot toltott kulfoldon, jo?
Nem kell harmadik vilagig menni, eleg Romaban, Londonban, Parizsban, New Yorkban megprobalni autozni kicsit. a sok elegedetlen majd csodalkozik kicsit. Ezzel nem azt akarom mondani hogy pesten minden rendben van, csak azt, hogy tipikus varosi kozlekedes zajlik - se jobb, se rosszabb.
persze angolszaszoknal a rendorseg hozzaallasa egesz mas a kozlekedeshez (is), de ez itt most nem fontos.
ott is van aki nem indexel, ott is van aki ugratja a gyalogost, es ott is van aki leszarja a stoptablat. mondjuk ott az emberek altalaban a masik hibait kevesbe szoktak nekiallni kivesezni, mert van ertelmesebb dolguk is. na EZ a kulonbseg.

asdf 2008.04.30. 11:42:14

Nekem lenne egy gyakorlati kérdésem, mivel még nincs túl nagy rutinom vezetésben, és ha már az index a téma.
A szitu a következő:
le akarok parkolni, jobbra, de ehhez túl kell mennem egy kicsit a parkolóhelyen és betolatnom seggel. Közben jönnek mögötted, előzni nem igazán lehet. Én ezt ugy szoktam hogy "slégan" balra előre húzom a kocsi orrát (hogy jobban irányban legyen a fara), majd elkezdek betolatni a mögöttem jobbra lévő parkolóba.

Na most a kérdésem az hogy ezt hogy a p.csába lehet indexel jelezni, mert valamelyik nap ezért letolt egy mögöttem jövő (nem indexeltem), csakhogy ha jobbra indexelek akkor megprobál balról rámelőzni, miközben én majd pont arra viszem a kocsi orrát, nem túl szerencsés, ha balra indexelek akkor azt hiszi hogy balra akarok beparkolni és jobbról probál rámelőzni, ráadásul a tolatáshoz túl kell mennem a parkólóhelyen egy picit és csak ekkor fogja észrevenni a tolatólámpát amikor rükvercbe rakom a kocsit és megint szarban a haza mert a seggemben van és neki is tolatni kell...

ergó, nem tudom hogy ebben a helyzetben milyen indexelést kellene használni...
tud valaki ebben segiteni?

FlybyWire 2008.04.30. 11:45:43

Ma már az a ritka, ha valaki indexel.
Különösen körforgalomból kifelé.

Sok köcsög, mindig felmegy tőlük az agyvizem, ütném őket bottal amíg mozognak.

DB

nyunyu 2008.04.30. 11:46:40

Esoben kodlampa hany pontot er?

Multkor estefele jottunk haza M1-esen Pestre, szemerkelt az eso.
Kb. 20 autot sikerult megszamolni, aki elol-hatul kodlampaval kozlekedett.
Ebbol 15 becsi, 2 grazi, maradek magyar rendszamu volt.

Sofor kollegambol persze egybol kihoztak a benne lappango allatot, aztan nekiallt o is rajuk villogni, de nem vettek a lapot.

Vagy ez elo van irva az osztrakoknal? Ugyanis az osztrak autok 90%-a vakitott...

FlybyWire 2008.04.30. 11:46:51

Rav Antal 2008.04.30. 08:47:48
Balra kanyarodó sávban előzni, majd egyenesen továbbhajtva kerékpárost halálra gázolni az hány pont?

Belém is így csattantak, szerencsére nem bringán voltam, hanem kocsiban....

Bianconero 2008.04.30. 11:55:35

asdf!

Jó kérdés! Egy lehetséges megoldás szerintem: már jó előre, még a hely megtalálása előtt elkezdesz jobbra inedxelni, így a mögötted lévő felkészülhet arra, hogy parkolni fogsz. Jó esetben ő is állt már be így és tudja, hogy tolatnod kell majd, ezért majd hagy elég helyet, nem áll rád. Előzni sem fog, mert tudja, hogy tolatásnál balra is kell egy kis hely. :)

Ha nem figyel, vagy a párhuzamosan parkoló autók ellenére sem esik le neki, hogy itt tolatással kell parkolni, akkor viszont szívás van.

Általában utóbbival találkozom én is.

(Másik megoldás: gombbal kapcsolható rükverclámpa. :P)

2008.04.30. 12:08:50

Ültem már olyan sofőr mellett, aki méltatlankodott, hogy senki nem engedi be, amikor sávot akar váltani.
A baj csak az volt, hogy számára teljesen természetes, hogy ehhez nem kell indexelnie és majd a ráutaló magatartásáról, meg telepátiából a közlekedés egyéb résztvevői rájönnek.

Dezsőke 2008.04.30. 12:09:48

fekete dobozt kellene rakni minden autóba. aztán akkor nem lenne kecmec.

Sparhelt 2008.04.30. 12:14:05

Az indexelés kihagyásának a fő oka az lehet, hogy annyira bonyolultakká váltak az autók manapság, hogy valljuk be, nem megy az ennyi irányba való koncentrálás. :-)

Dr.G 2008.04.30. 12:20:34

Suppiluliumas, a zebra az zebra, a gyalogos, az gyalogos. Aki posztot ír legyen annyira előrelátó, hogy a saját baromságait elhallgatja. Amúgy már közhely, hogy "én sem tartok be minden szabályt" stb. stb.

Secnir 2008.04.30. 12:25:07

ez a szomorú, hogy ezek a parasztok minket kényszerítenek veszélyes helyzetekbe a tudatlanságukkal és a bunkóságukkal.
most még.
de veszek egy ilyen autót ib.tatamotors.com/value/GetSpec.php?&id=7&pid=14&GalleryID=2 , és nem fogok fékezni.

Shag_Beckur 2008.04.30. 12:27:03

asdf: "ergó, nem tudom hogy ebben a helyzetben milyen indexelést kellene használni...
tud valaki ebben segiteni?"


Jobbra kiteszed az indexet, megállsz, nem szeded alá a kocsit, hogy elférjenek melletted. Ha senki nem előz, megálltak mögötted, hogy be tudj állni, akkor picit előre csoroghatsz, hogy balra beszeded a kormányt (ezért célszerű picit hamarabb megállni, az előtted parkoló autó felénél, pl), és beállsz.

Vagy megpróbálod begyakoroloni, hogy kell beparkolni úgy, hogy párhuzamosan állsz a parkoló autókkal. Ilyenkor is meg kell várni, míg valaki megáll, hogy tudj parkolni, hiszen az autó orra ilyenkor elindul jelentősen balra.

Valaki biztos lesz, aki megáll, hogy segítsen, de ha nagyon nem akarnak megállni, akkor szépen lassan elkezdessz beparkolni és úgyis észreveszik, hogy nem férnek már el az orrod mellett. És azért kell szépen lassan, hogy ha valaki mégis azthinné, hogy elfér, akkor meg tudj állni.

Suppiluliumas 2008.04.30. 12:33:15

Dr. G.

Nem értek egyet: ha már elkövette, legalább őszinte volt (már ha tisztában volt vele, hogy hülyeséget csinált). Inkább úgy fogalmaznék, "aki posztot ír más szabálytalanságairól, legyen olyan előrelátó, hogy maga betartja a szabályokat."

Ettől függetlenül tartom, hogy ha vki kommentel, akkor nem hátrány, ha a lényeggel (is) foglalkozik.

Mert már szinte az is közhely itt, hogy "hülye posztíró, ekkora meg akkora hülye, köcsög, barom stb. vagy." - Miközben a az adott posztban szereplő baromról egy szót sem írnak. Mintha az illető magatartása ellen nem lenne kifogásuk.
Ja, ha egyáltalán csinált hülyeséget a poszt szerzője (itt igen), és nem csak ezt írják róla.

Suppiluliumas 2008.04.30. 12:47:17

És hogy magam járjak elöl a jó példával:

Az indexelésért nem tudom, hogy 3 pontot kéne-e adni, de undorító pofátlanság, amellett, hogy veszélyes (nem mindenki tudja kitalálni, hogy mit akar, ha nem indexel), úgyhogy aki rendszeresen elmulasztja, annak tényelg el kéne venni a jogsiját.

Ma reggel a Váci úton befelé a hirtelen mögém érkező Audi A6 vagy A8 - naná, hogy fekete:) - indexelés nélkül vágott ki a szélső (negyedik, az esettől nem messze elfogyó sávba), majd index nélkül vágott be elém. Ezután is folyamatosan index nélkül váltogatta a sávokat (ráadásul olyan tempóban rángatta a kormányt, hogy nem is nagyon lett volna ideje indexelni), olyan sikeresen, hogy végül az árpád-hídi felüljárón megint elém akart bevágni a belső sávból:)
Mindezt akkor, mikor már olyan közel voltam, hogy satuznom kellett, de szerencsére végül észrevett és maradt a sávjában.
Csdak tudnám, az egész bravúroskodás mire volt jó neki?

oTTo$$ 2008.04.30. 12:50:24

a legdurvabb hiba nenm indekszelni!
kerulni akarsz? ne tudod hogy merre fog menni az elotted kozlekedo? lehet hogy "beugrik" eled?
leforul csak ugy egy padlofek utan?
en se engedek ki senki aki nem indekszel aki meg indekszel azt igen
Heyy

Krisi 2008.04.30. 12:51:49

Objektív felelősséghez az alapszabály:
"Autót motort és barátnőt még a legjobb havernak sem adunk kölcsön"

Poszthoz meg csak egy belekötésem lenne: Opel Corsánknak kb negyedévente kiég az index biztosítéka, gyári hiba. És amíg eljutok a benzinkútig, addig utálom, hogy a legidegesítőbb dolgok egyike az index elmúlasztása, és én is azt csinálom. És szar érzés, hogy mögöttem jogosan dudálnak, de nem tudok ellene semmit sem tenni. (az meg slusszpoén, hogy egyesével nem tudok biztosítékot venni, csak nagy kiszerelésben, ahol van 3 darab 25-ös meg 4 darab 10-es, de csak egy darab 15-ös, ami az indexhez kell, ezáltal sosincs kéznél)
Ezzel csak arra céloztam, hogy ha valaki nem tudja maga kicserélni (pláne új autókban, ahol ilyet csak a márkaszervizben lehet) az kerülhet kellemetlen helyzetbe.

És szerintem is csak szimplán lusta volt indexelni a Yarisos, nem védem egyáltalán, csak felhívtam a figyelmet, hogy néha bizony kiég a biztosíték.

Az meg tipikus jelenség, hogy a nagyokos lelassít hirtelen, semmi ok nélkül, és amikor már áll az autó egy helyben, akkor méltóztatik kitenni az indexet. De ekkor már minek?
Nem kanyarodás közben, hanem kanyarodás ELŐTT kell indexelni, ezért van!

string 2008.04.30. 12:55:51

" A telepített kamerák helyei pillanatok alatt közismertté válnak, ettől kezdve nem érnek semmit sem."

dehogynem. aki tudja, hogy ott van, az feltehetőleg nem fog ott szabálytalankodni. minél több kereszteződésről tudják, hogy telepítve van, annál több kereszteződésben fognak figyelni. aki meg nem tudja, az is rá fog jönni, néhány csekk befizetése után.

asdf 2008.04.30. 12:57:54

Suppiluliumas:
Ilyen már nekem is volt, előttem egy kék astra csinált érdekes sávváltásokat előzéssel összekötve mert ugye neki mindig abban a sávban kell haladni ahol éppen egy autoval kevesebb vannak, biztos sürgős dolga volt.
Egy időre el is tünt a látóteremből majd kb. 3 kmerel később látom hogy ott van a mellettem lévő sávba, egy autóhossznyival előttem és probált az én sávomba bejönni.
Közben meg az jutot az eszembe hogy megérte neki elégetni 2x annyi benzint és 30 sávváltást csinálni hogy egy autohosszall előttem legyen...

Suppiluliumas 2008.04.30. 13:00:09

Krisi

"Nem kanyarodás közben, hanem kanyarodás ELŐTT kell indexelni, ezért van!"

Természetesen az akció ELŐTT kell elkezdeni az inexelést, hiszen a szándékot jelzi vele az ember, nem a cselekvést, de az akció végehajtása KÖZBEN IS végig kell indexelni.

Bocs, ma ilyen beszólós napom van:)

Secnir 2008.04.30. 13:00:26

"Krisi 2008.04.30. 12:51:49
[...]
Poszthoz meg csak egy belekötésem lenne: Opel Corsánknak kb negyedévente kiég az index biztosítéka, gyári hiba. És amíg eljutok a benzinkútig, addig utálom, hogy a legidegesítőbb dolgok egyike az index elmúlasztása, és én is azt csinálom"

khm. izzókészlet?

Suppiluliumas 2008.04.30. 13:05:04

asdf:

Lehet, hogy az ilyeneket az OPEC-országok ügynökei hipnotizálták, hogy többet tudjanak eladni az olajukból:))

aqweren 2008.04.30. 13:10:03

Émmeg azt vettem észre mikor Pesten járok hogy ha be akarok sorolni egy másik sávba egy és van ott egy jóóóó nagy hely, abban a pillanatban ahogy az indexet kiteszem a mögöttem a másik sávban jövő gyorsítani kezd, nehogymá' elé menjek. Lehet hogy sokan ezért váltanak sávot index nélkül? :D

Egyébként aki nem indexel azzal én sem szoktam előzékeny lenni pl. nem mondok le az elsőbbségemről ha nem látom hogy hova akar menni mert ha pl. balra és jönnek szemből sokan akkor semmi értelme...ha nem indexel honnan tudjam, találjam ki?! :)
Van hogy egyébként hogy lemarad az index, mindenkivel előfordulhat, de nem mindegy milyen helyzetben.
Off: a bicikliseknek és egyéb kétkerekűeknek meg tessék annyi helyet hagyni mint egy autónak, láttam már olyan esetet amiből nagy(obb) baj is lehetett volna ha mellette haladok :(

vrv 2008.04.30. 13:45:51

Miért is mindenki az indexen van kiakadva, sztem sokkal nagyobb baj, hogy a gyalogosok "gyengébb ellenfelek" az erősebb kutya baszik elvén sosem kapják meg szinte az elsőbbséget, tölün nyugatabbra sincs mindenhol szabálykövetőbb magatartás Róma, Nápoly, Párizs ,hogy csak egy pár várost emlitsek ahol lazán egy dudálással át a telipiroson ugyanugy a rendör is és mindenki szarik a másikra indexel vagy anélkül ugyanakkor egy nagyobb balesetet, anyázást nem láttam és aki dinamikusan közlekedik bárhova befér... ill budapesti tapasztalat indexelj és nem enged be senki..

aqweren 2008.04.30. 13:53:42

Mert nálunk nagyon kezdik magukat elereszteni az emberek, nem csak az utakon de mindenhol. Agresszívak, aki kapja marja, az erőszakos érvényesül, egyébként meg még a csapból is az folyik hogy állj ki magadért, te megérdemled, légy önző, taposs le másokat gázolj át másokon, még jófej is leszel.
Pont az utakon ne lennének ilyenek?

Egyébként tegnap többet autóztam Budapesten mint egyébként szoktam és mindenki tök kedves volt, előzékeny, stb :) Ilyen is van néha (lehet hogy többször, csak a kedvesség nem feltűnő?) ^^

Becher 2008.04.30. 14:22:43

Hát Pascal lehet megdöbbensz de igen. Ha közelítek pl egy zebrához és nem jól látom be, eleve lassítok, hátha egy meggondolatlan vki lelép - ez főleg iskoláknál van. És ahol lakom - üdülő övezet besorolású - és igen mindig 30-cal megyek végig rajta. Bár az is igaz, hogy a Remetei úton van egy kanyar, ahol sosincs gyalgos, mert járda sincs azon az oldalon és van 40-es tábla, de általában addig nem lassítok.
Most remélem elégedett vagy, hogy nem csak a pofám nagy. És szerintem a többiek akik hasonlóan írnak be hasonlóan be is tartják a sebességet.
Azt hiszem elég öreg vagyok már hozzá, hogy belássam milyen következményei vannak a hülyeségnek. Bár fiatalon sokszor gyorshajtottam, de szerintem előbb-utóbb mindenki lehiggad.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.30. 14:48:51

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.04.30. 10:20:33
hogy a 85-ös úton Győrtől Csornáig egy önjelölt szervdonor sem előzgetett, pedig máskor ott"
bocsánatot kérek beteg voltam, de majd legközelebb :))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.30. 14:52:16

"Secnir 2008.04.30. 13:00:26
khm. izzókészlet?"
ha neked azt mondja a rendőr, hogy cseréld ki a kocsimon a fényszóróban lévő izzókat (h3, h7) vagy feljelent, akkor térde3nállva fox könyörögni a feljelentésért! semmi extra, gyári skoda! fényszóróizzó(tompított) cseréhez, ki kell szedni a motortérből a komplett légszűrőházat!! viszont a kocsihoz, csak csillag/normál csavarhúzó van, 10es tkulcs nincs :o)

cso zsi 2008.04.30. 15:14:41

"aqweren 2008.04.30. 13:53:42

Egyébként tegnap többet autóztam Budapesten mint egyébként szoktam és mindenki tök kedves volt, előzékeny, stb "

Valahogy nem ezt tapasztaltam se tegnap, se ma.
Mintha mindenki ki akarná élvezni az utolsó percig, hogy ma még "mindent szabad", holott nem.
Viszont ma megjelentek a rendőrök.
Sokan.
Gyalog, csíkossal, fehér Daewooval (tudom, Sevrolé), és valahol trafit is láttam.
Arra már nem emlékszem hogy hol, mert a Soroksár-Óbuda utat kétféleképpen tettem ma meg, pedig csak négy órája vagyok úton, meg meló is van közben.
Tegnap a kollégát egy A8-as, vagy hasonló akarta megölni a Határ út fölötti felüljárón, mert amikor a kolléga előzésbe kezdett, ő az erősebb autóval jóval 50 fölött akart ráugrani ugyanarra a lukra.
A kolléga visszahúzódott, majd folytatta volna az előzést. Ekkor az Audis beleugrott a fékbe, és "megmutatta"... a középső ujját.
Sajnos a kamionos nem volt partner, hogy eléálljon, mert akkor csúnya vége lett volna pár ember által. Így csak egy dudakoncertet kapott a felgyűlt autósoktól.

Perillustris 2008.04.30. 17:02:16

Egyebkent vitathatatlan, hogy 30-40 civil rendorauto csodat tenne a budapest forgalomban. Ha nem is azonnal, de 1-2 even belul biztosan.

szivacs 2008.04.30. 17:58:32

"hErpEsz 2008.04.30. 12:08:50
Ültem már olyan sofőr mellett, aki méltatlankodott, hogy senki nem engedi be, amikor sávot akar váltani.
A baj csak az volt, hogy számára teljesen természetes, hogy ehhez nem kell indexelnie és majd a ráutaló magatartásáról, meg telepátiából a közlekedés egyéb résztvevői rájönnek."

nekem ilyen UTASOM volt. több savos uton tömött sorban több szaz meteren keresztül (50-es temponal) nem akartak beengedni, de en nemvagyok idegbeteg. indexeltem vegig, hatha valaki megis joszivü lesz. erre az anyosülesröl a kedves utas elkezdett szitkozodni, hogy nem engednek be, es egyebkent is vegyem mar akkor vissza az indexet es ATNYULT lekapcsolni...
atlagnal gyorsabban halado bicikliskent is igen sokszor zavar, hogy nem jelzik sokan azt, hogy merre akarnak menni. itt szegeden van olyan belvarosi resz ahol egyiranyu utcaba szemböl bicajjal be lehet hajtani (mi vagyunk itthon az amszterdam ugye). igy hat mind a szemböl jövöknek es elöttem haladoknak is valamerre le kell kanyarodni. az esetek FELEBEN! ezt nem jelzik es csodalkoznak ha elejük kerülök, vagy beszolok az ablakon hogy "akkor most megmondana hogy merre?" es hat persze hogy en vagyok a paraszt bicajos es huzzak a kerekparutra, miközben éppen azon állunk...

beste 2008.04.30. 18:53:55

index: legalább a kezét kitette? :-))

107 cáfolj meg, ha rosszul tudom, de a rendőrségnek vannak mobil eszközei. Az egyiket a minap épp a Nagykőrösi úton láttam. Lesötétített furgon, telepakolva kamerával. A buszsávban haladt, ellenőrizte, és bizony elég sok szabálytalankodót kiszűrt, félreállított. Semmi cicó, forgófény fel, ember kipakolva a sorból.

Krisi 2008.04.30. 19:20:49

scenir: jogos felvetés, de mint írtam, csak az index biztosíték szokott kiégni, és ahoz hogy vegyek egy darab 15-öst, kell vennem egy komplett csomagot (mert csak úgy árulják), ezáltal tele van az izzókészlet biztosítékokkal, csak a 15-ös hiánycikk. Ha valaki tud helyet, ahol lehet egyesével is venni, akkor ezúton jelezze :) Szóval elvileg vennem kéne 3 csomag biztosítékot, és akkor nem lenne gond :) Plusz ki tudnám rakni biztosítékból a kínai nagyfalat meg a gízai piramisokat :D
Május 1-et meg már várom, kiváncsi vagyok, mi fog változni. Nyilván nem lesz holnaptól Ausztria, de reménykedni azért lehet. Ha csak egy részeg fhász nem fog emiatt autóba szállni, akkor már megérte.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.04.30. 19:30:29

szivacs: pont most írtam a szegedi bickilizésről. A Feketesason simán letolnak kereszteződésnél az biztos. De én a Dugó téri körforgalmon gyakran átjárva is szeretem, hogy nézem, lát, gurulnék át, és nem lassít, ütne el.

Stadi 2008.04.30. 19:52:01

beste 2008.04.30. 18:53:55

"a rendőrségnek vannak mobil eszközei"

Ma egy ilyen "mobil eszköz" (mezei oktávia) a Közraktár utca Petőfi híd-alsó rakpart közötti szakaszán megkülönböztető jelzés nélkül végig a buszsávban ment.

1. A rendőr miért szabálytalankodik, amikor neki sem szabad? Ha levideózom és beküldöm a felvételt a BRFK-nak, sikeres ember leszek-e?

2. Ha már úgyis kint vannak az autós járőrök az utcán, miért nem büntetnek? Tudom, mert nem azért vannak az utcán. Pedig 1-2 esetben szép lenne...

3. A rendőröket mindig mindenki beengedi megkülönböztető jelzés nélkül is. És még mondják, hogy nincs tekintélye a rendőröknek... :)

Ez volt az off.

Irányjelző:

Sajnos a manapság túlzottan favorizált, kb. 20m átmérőjű körforgalomban nehéz valóban jól tájékoztató irányjelzést produkálni. Mivel kb. 3m van két kihajtó között. Tehát ha behajtáskor indexelsz, az félreérthető, mert lehet, hogy azért csinálod, mert rögtön ki is hajtasz. Ha meg már bent vagy, és a következő lehetőségnél kihajtasz, ezt kb. 7-10m-re a kihajtótól jelezheted leghamarabb. Namost ki lehet számolni, hogy pl. 30km/h-s sebességnél az irányjelzés kezdetétől a bekanyarodásig hány másodperc telik el. Ezalatt kellene lépni a behajtásra várakozónak: észreveszi az irányjelzőt, kuplung fogási pontig, gáz, felgyorsul 0-ról kb. 30-ra. Nem minden autóval és sofőrrel kivitelezhető.

Kanyarodó főútvonalnál hasonló a helyzet: a KRESZ szerinti irányjelző-használat nem ad egyértelmű tájékoztatást a környezetnek.

Az irányjelző használatának notórius mellőzése szerintem is nagyon tuskó dolog. Azt utálom, mikor jóval az irányjelző kirakása előtt már szinte biztosan tudom, mit fog csinálni az előttem menő. Aztán ha mégsem tippeltem jól, akkor meg jöhet a betétlap. Irányjelzőt nem használni balesetveszélyes! Néha azért az irányjelző használata is az. Ma pl. a Dagály u.-Karikás F. u. sarkán álltam, utóbbiról akartam fordulni jobbra, a Népfürdő u. irányába. Dagály utcán, nekem balról (Váci út felől) motoros jött, jobbra indexelt. Gondoltam, akkor mehetek. Szerencse, hogy nem léptem a gázra, mert a mocis szépen átlibegett a lökhárítóm előtt, és a tőlem jobbra levő járdára hajtott fel. Megtévesztő jelzés, megtévesztő sebességgel, elég balesetveszélyes...

autosave 2008.04.30. 20:46:42

KRESZ szerint:
"Tehát ha behajtáskor indexelsz, az félreérthető, mert lehet, hogy azért csinálod, mert rögtön ki is hajtasz. "

Igen, DE CSAKIS AKKOR INDEXELHET VALAKI BEHAJTÁSNÁL, ha rögtön kimegy az első kijáraton. Különben tilos indexelni behajtáskor!

Szendwich 2008.04.30. 22:26:30

"gyebkent is vegyem mar akkor vissza az indexet es ATNYULT lekapcsolni..."
Nekem meg senki nem nyult at, de ha at nyulna ugy jarna, mint az Ordog Jobb es Bal Keze 2-ben az elokelo etteremben a pincer (Bud Spencer ravagott a kezere...)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.01. 18:23:09

szivacs: és az az embernek látszó tárgy még él???

továbbá, hamár rendőrökről volt szó... kb. 1 hete volt egy könnyed kis baleset a Körúton, egy kisbusz vezetője elhitte hogy a piros lámpa után 2 másodperccel még át lehet menni, csak nem kalkulálta bele a villamost. előfordul az ilyen. helyszín: Baross utca vs. Nagykörút. Kisbuszunk a járdán végezte, vagy pontosabban a lámpát találta meg, a Pest felé haladó oldalon. Derék rendőreink jöttek helyszínelni, de minek... Megálltak tökéletesen a túloldalon (!), egyikük az egyik sávot Buda (!) felé teljesen, a másik autójuk a másik sávot szintén Buda felé félig zárta el. Mindezt persze délután 1 magasságában. Én úgy 13.20 körül értem a Blahára, mondván hogy 2-re simán beérek az Infoparkba dolgozni (a balesettel kb. egyidőben indultam el, tömegközlekedéssel). Amikor megláttam a sort, már sejtettem hogy gondok lesznek, de a rendőröket nem láthattam előre. Ezúton is köszönöm a rendőröknek a Blaha Lujza tér - Petőfi híd, budai hídfő közötti 40 perces menetidőt, melyből kb. 20-at a pótlóbusz állva töltött. Ennyi idő volt ugyanis, mire észrevették magukat. Nah, ilyen emberek próbálják betartatni a közlekedési szabályokat, nem csoda hogy olyan a morál amilyen.

pleasantry 2008.05.04. 15:24:45

nekem volt egy ismerosom, aki mindig azt mondta, hogy azert nem hasznal indexet, mer' fogyasztja az akksit.
szerintem csak o gondolta, hogy ontorvenyu macso..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása